Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.087 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:30
GSX-MAN schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:14:
[...]

Zal wel, er is toch geen hond die er naar kijkt.
LET OP! in Duitsland wordt je hier gewoon mee aan de kant gezet!
Ook is het voor hun de manier om elke NL'er maar gewoon even aan de kant te zetten, ze weten dat ze toch grote kans maken om meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:32
harley schreef op zondag 11 februari 2024 @ 23:05:
[...]

Denk eerder dat ze allemaal op die leeftijd pas genoeg centjes voor zo'n bakbeest hebben :+
100% dat dit het geval is!

De Tuareg vind ik persoonlijk een stuk mooier dan de WR. De Tuareg heeft echt meer "karakter". Ik zal contact opnemen met Motoport om een keer een proefrit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:24:
[...]
LET OP! in Duitsland wordt je hier gewoon mee aan de kant gezet!
Ook is het voor hun de manier om elke NL'er maar gewoon even aan de kant te zetten, ze weten dat ze toch grote kans maken om meer te vinden.
Ik ga het meemaken, we komen jaarlijks in Duitsland met de motoren.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:11:
Bijna geen hollander heeft die reflector achter nog, net als die oranje units aan de zijkant, iedereen sloopt die als eerste eraf.
Hey! Ik ken niemand die dat doet, ik zal wel een deuger zijn :D :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

noes schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:24:

En is vooral irritant, om eerlijk te zijn. Jaren terug reed ik achter een of ander beun choppertje op de A4, die had zo'n hard geluid dat ik dacht dat mn eigen motor kapot ging - ik had hem nog niet eens gezien om de link te leggen dat die herrie uit zijn uitlaat kwam. Maar fluisteren hoeft het ook weer niet te doen natuurlijk, een mooi geluidje kan ik wel waarderen.
Ik had op de Speed Triple twee Arrow-dempers. Met de dB-killers erin redelijk beschaafd, als het blok goed warm was hoorde je er een mooi gepruttel uit komen als je op de motor afremde. Als de killers eruit kwamen, werd het een heel ander verhaal. Op lage toeren een gebrul, dat naarmate de naald op de toerenteller klom ontaarde in een hels gekrijs alsof een Spitfire in duikvlucht je Heinkel kwam bestoken. En afremmen op de motor ging vergezeld van een knallen en vlammen uit de uitlaat. Allemaal superamusant, maar alleen voor mijzelf. De rest van Nederland zat er natuurlijk niet op te wachten, laat staan onze oosterburen, die spontaan weer alle trauma's van de RAF-bombardementen voelen terugkeren.

Dus heb ik de laatste jaren alleen nog mét dB-killer gereden en zit er op de Tiger die ik nu heb nog de originele uitlaat.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:22
noes schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:24:
[...]

En is vooral irritant, om eerlijk te zijn. Jaren terug reed ik achter een of ander beun choppertje op de A4, die had zo'n hard geluid dat ik dacht dat mn eigen motor kapot ging - ik had hem nog niet eens gezien om de link te leggen dat die herrie uit zijn uitlaat kwam. Maar fluisteren hoeft het ook weer niet te doen natuurlijk, een mooi geluidje kan ik wel waarderen.
Wat heb je met een beunchoppertje op de snelweg te zoeken dan?

Met mijn beunchoppertje mijd ik de snelweg zoveel mogelijk...

(wat trouwens in jouw ogen een in elkaar gebeund prutsding is, kan voor iemand anders zijn lust en zijn leven zijn)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

s006110 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:27:
[...]
Ik vind het op dit motor gewoon sjieker dan ergens achteraan bungelend... Gelukkig is dat 'gewoon' en kwestie van smaak
Weet ik ;)
[...]
Daarom heb ik dus die drossel er tussen gezet, om het verschil / de werking proefondervindelijk vast te stellen. En hij doet schijnbaar wel wat (maar dan wel als je het gas flink lostrekt)
Als je het merkt als je het gas flink lostrekt (nee, het gas open, als de deur los zit is ie weg, niet open :p) heb je juist minder vacuum in je inlaat en zou ie dus beter moeten lopen zonder dat ding.
Ding doet niet veel meer dan wat extra voorontsteking geven met hogere vacuumwaardes (oftewel: gas dicht / nauwelijks open, dus met lage belasting waar je niet bang hoeft te zijn dat ie gaat pingelen, is in principe goed voor de efficientie)
Ik ben me er zeker van bewust dat het inhouden met harde wind door mijn filteropstelling komt :P
Echter zit mijn vacuum achter de carb en niet er voor.

Wat de oplossing gaat worden, weet ik nog niet precies... moet het eerst weer even gaan testen nu ik de afstelling wat beter heb
Lees eens in hoe een CV carb werkt ;) Wat ik zeg klopt nl gewoon, de beluchting voor je vacuumschuif (gasschuif met membraan) is wat anders dan het vacuum aan de inlaatkant van de gasschuif.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

s006110 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:31:
[...]

Wat heb je met een beunchoppertje op de snelweg te zoeken dan?

Met mijn beunchoppertje mijd ik de snelweg zoveel mogelijk...

(wat trouwens in jouw ogen een in elkaar gebeund prutsding is, kan voor iemand anders zijn lust en zijn leven zijn)
Het zag eruit als een ratbike oid, en het klonk gaar. Dus beunchoppertje ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
In Luxemburg kreeg ik een waarschuwing omdat ik de reflector achter niet had. Ze keken toen echt alles na op E keur. De knipperlichten, spiegels en de auspuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:22
Het is een vaag gebied. Bij mij zat er achter een verkort spatbord op, door de dealer gedaan, nieuw uit de doos op de motor. Zonder reflector. Dus in principe hebben ze me een illegale motor verkocht.

zeker, zeker

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Goedemiddag, een tweaker die hier al wat jaren rondhangt, maar sinds 2,5e week geleden pas zn eerste motorfiets heeft aangeschaft. (ergo het tagje voor @LankHoar en @timmie271 )

Long story short,

38, werkzaam in IT, woonachtig in Almere, 2 dochters en een vrouw die helemaal niets met motoren hebben.

November '22 A rijbewijs behaald, nadat in 2019 het "andere speeltje" eruit ging, een Peugeot 205 GTI trackdaywagen. Niet praktisch, weinig tijd meer voor, niet te combineren, en stond maar wat aan de straat.

Altijd al autogek geweest, en nu sinds een paar jaar ook met motoren.

DAN! het lijdend voorwerp, de eerste fiets, ("het blijft toch wat speciaals hè").

- 2007 BMW F800ST
- ABS
- 60050 km op de klok
- boordcomputer(tje)
- handvatverwarming (fabrieksaf, lekker man)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmFCzJogbH6SOeHa-das4j1__wE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/weDhS9QAwEIrX5aYmbdROjGO.jpg?f=fotoalbum_large

Eind januari opgehaald bij een motorzaakje in Soest.

Optisch heeft ie een paar dingetjes (vergeeld ruitje, kras op voorspatbord en het metaal is wat van corrossie voorzien, tankdop, en wat lak op het blokje, maar niets spannends).

Met mijn 130kg en 1.94m lijkt dit een gekke match, maar qua zithouding klopt het goed voor mij.

Doel voor nu om ervaring op te doen, kilometers maken en het verlaagde zadel wat erop zat te verpatsen.

Sinds in ontvangst nemen een kleine 200km mee gereden en bevalt uitstekend! Uiteraard al met de BMW reparatie kabel de originele onboard gps-plug gebruikt voor een USB charger op het stuur, en stiekem aan het kijken naar een vervangende ruit voor weinagh. (zij het origineel, maar een iets hogere is geen overbodige luxe).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hV1fMTqbduzrUrD1iBY42XQmgLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0U0yZeJ3aOzpqYuUds8V1jsF.jpg?f=fotoalbum_large

(ja hij staat een beetje scheef op de middenbok, de tegels moeten hoognodig eens opnieuw gelegd worden dit voorjaar, als het BBQ meubel uit de beunschuur is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

AlexZuH schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:20:
Goedemiddag, een tweaker die hier al wat jaren rondhangt, maar sinds 2,5e week geleden pas zn eerste motorfiets heeft aangeschaft. (ergo het tagje voor @LankHoar en @timmie271 )

Long story short,

38, werkzaam in IT, woonachtig in Almere, 2 dochters en een vrouw die helemaal niets met motoren hebben.

November '22 A rijbewijs behaald, nadat in 2019 het "andere speeltje" eruit ging, een Peugeot 205 GTI trackdaywagen. Niet praktisch, weinig tijd meer voor, niet te combineren, en stond maar wat aan de straat.

Altijd al autogek geweest, en nu sinds een paar jaar ook met motoren.

DAN! het lijdend voorwerp, de eerste fiets, ("het blijft toch wat speciaals hè").

- 2007 BMW F800ST
- ABS
- 60050 km op de klok
- boordcomputer(tje)
- handvatverwarming (fabrieksaf, lekker man)

[Afbeelding]

Eind januari opgehaald bij een motorzaakje in Soest.

Optisch heeft ie een paar dingetjes (vergeeld ruitje, kras op voorspatbord en het metaal is wat van corrossie voorzien, tankdop, en wat lak op het blokje, maar niets spannends).

Met mijn 130kg en 1.94m lijkt dit een gekke match, maar qua zithouding klopt het goed voor mij.

Doel voor nu om ervaring op te doen, kilometers maken en het verlaagde zadel wat erop zat te verpatsen.

Sinds in ontvangst nemen een kleine 200km mee gereden en bevalt uitstekend! Uiteraard al met de BMW reparatie kabel de originele onboard gps-plug gebruikt voor een USB charger op het stuur, en stiekem aan het kijken naar een vervangende ruit voor weinagh. (zij het origineel, maar een iets hogere is geen overbodige luxe).

[Afbeelding]

(ja hij staat een beetje scheef op de middenbok, de tegels moeten hoognodig eens opnieuw gelegd worden dit voorjaar, als het BBQ meubel uit de beunschuur is).
Als je rijdt lig je dan weleens in de positie dat je door het ruitje kijkt? Bij mijn eerste Honda VFR 750 heb ik het ruitje zwart gespoten omdat ik er toch nooit doorkeek en het pastte mooi bij de parelmoer witte fiets. Zet je er zo'n extra ruitje bovenop en je bent klaar voor weinig. https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
vdr01 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:38:
[...]

Als je rijdt lig je dan weleens in de positie dat je door het ruitje kijkt? Bij mijn eerste Honda VFR 750 heb ik het ruitje zwart gespoten omdat ik er toch nooit doorkeek en het pastte mooi bij de parelmoer witte fiets. Zet je er zo'n extra ruitje bovenop en je bent klaar voor weinig. https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
Nee absoluut niet, het is ook puur optisch, dus een goede 2e hands zou al schelen, functioneel 0.

[ Voor 30% gewijzigd door AlexZuH op 12-02-2024 16:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Bij sommige ruitjes kan je ze in een emmer heet water met spijkerbroek verf (wel de zwarte) gooien en dan wordt ie tinted.

Maar je kan ook eerst een heat gun proberen. Op eigen risico that is 😊

Edit: ooit een keer gedaan met Rit verf en dat werkte erg goed, zal wel afhankelijk zijn van hoe schoon hij is.

[ Voor 22% gewijzigd door kneusteun op 12-02-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

kneusteun schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:49:
Bij sommige ruitjes kan je ze in een emmer heet water met spijkerbroek verf (wel de zwarte) gooien en dan wordt ie tinted.

Maar je kan ook eerst een heat gun proberen. Op eigen risico that is 😊
Klinkt wel als een mooie hack hoor. Kende ze allebei nog niet. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29
_eLMo_ schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:06:
[...]

Hey! Ik ken niemand die dat doet, ik zal wel een deuger zijn :D :+
Je kent mij toch?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Ik hou ook wel van een mooie noot uit de uitlaat, maar de CRF laat ik lekker origineel. Buiten de garantie is het gewoon fijn dat je op de bospaden mensen niet teveel tot last bent, je mag al zo weinig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
4x2 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:36:
[...]

Weet ik ;)

[...]

Als je het merkt als je het gas flink lostrekt (nee, het gas open, als de deur los zit is ie weg, niet open :p) heb je juist minder vacuum in je inlaat en zou ie dus beter moeten lopen zonder dat ding.
Ding doet niet veel meer dan wat extra voorontsteking geven met hogere vacuumwaardes (oftewel: gas dicht / nauwelijks open, dus met lage belasting waar je niet bang hoeft te zijn dat ie gaat pingelen, is in principe goed voor de efficientie)

[...]

Lees eens in hoe een CV carb werkt ;) Wat ik zeg klopt nl gewoon, de beluchting voor je vacuumschuif (gasschuif met membraan) is wat anders dan het vacuum aan de inlaatkant van de gasschuif.
Ik weet inmiddels drommels goed hoe een CV carburateur werkt, ik had je alleen even verkeerd begrepen 😂

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Hoezo, jij bent zo’n boomknuffelaar toch? :+
Wel goed in het verwijderen van fabrieksoriginele onderdelen inderdaad :+

Maar is die Tuareg al gemodificeerd dan?

- Edit:
Ah die korte kont is niet origineel dus

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 12-02-2024 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Leuke fiets @AlexZuH die zie je niet zo vaak :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexZuH
Een van de redenen waarom ik niet voor een V-Strom/Versys / willekeurige allroad als beginners fiets gekozen heb. Los van het feit dat die 2e handsmarkt helemaal nergens op slaat, is dit lekker "anders". Tank onder zadel, riem, bmw (rotax) parallel twin, en dan natúúrlijk de kleur 😍 lekker nét wat anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

AlexZuH schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:29:
Een van de redenen waarom ik niet voor een V-Strom/Versys / willekeurige allroad als beginners fiets gekozen heb. Los van het feit dat die 2e handsmarkt helemaal nergens op slaat, is dit lekker "anders". Tank onder zadel, riem, bmw (rotax) parallel twin, en dan natúúrlijk de kleur 😍 lekker nét wat anders
Yup……..kneiterleip……eind 2023 mijn 1200GS (2009) gekocht na maanden zoeken 8)7

Ik zit in kamp Eenheidsworst :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
AlexZuH schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:29:
't is ook een dry sump, zie je ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
GSX-MAN schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:16:
Ik was wel een paar jaar van de loud pipes save lives, maar daar heb ik ook de natuurkunde niet aan mijn kant. Het Doppler-effect dicteert dat die sukkel die voor me in de file zijn koekblik zonder kijken naar links pleurt, me pas had gehoord als ik er voorbij was.
Wat heeft Doppler daar nou mee te maken? Die spreekt over toonhoogte… :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 21:27
Hkuit schreef op maandag 12 februari 2024 @ 23:34:
[...]

Idd frequentie en golflengte. Je hoort het echt wel achter je als iemand met een luide uitlaat aan komt rijden. Tenzij die gene sneller gaat dan de snelheid van het geluid :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
Ik volg je posts steeds meer veel plezier, en topvrouw heb jij zeg!

🇺🇦

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Hkuit schreef op maandag 12 februari 2024 @ 23:34:
[...]

https://www.hemmings.com/...0of%20motorcycle%20riders.

Je hoort herrie achter je in een auto niet, of pas heel laat. Ik vertrouw in de auto uitsluitend op mijn spiegels voor wat er achter me gebeurt.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:45:
[...]

Je hoort herrie achter je in een auto niet, of pas heel laat. Ik vertrouw in de auto uitsluitend op mijn spiegels voor wat er achter me gebeurt.
+1

laat staan met de aandachtsspanne van de gemiddelde huidige stuntpiloten.

Gister weer een fraai staaltje, ambulance en 2 politie-auto's met alle toeters en bellen in mijn spiegels achter me waardoor ik afremde en de kant opzocht tot grote boosheid van het woest gebarende volk achter me...tot het spul dus langsvloog.

beetje opletten is tegenwoordig maar wat moeilijk |:(

/rant :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:12

A13X

Dude

gebruikershaes schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 06:52:
[...]

Idd frequentie en golflengte. Je hoort het echt wel achter je als iemand met een luide uitlaat aan komt rijden. Tenzij die gene sneller gaat dan de snelheid van het geluid :9
Ik denk dat je dat overschat, geregeld gezien dat mensen een ambulance of politie wagen met licht en geluidssignalen direct op hun achter bumper nog niet in de gaten hebben. Dat is 110dB naar voren gericht richting de betreffende auto.

Daarbij is geluid in grote mate directioneel, misschien al met de carnaval gemerkt dat het voor de wagens een stuk minder luid is dan erachter. De speakers daarop staan (vaak) naar achter gericht.

Dus jouw uitlaat, die hoor je echt niet tenzij asociaal luid en je iedereen direct achter je een gehoorbeschadiging cadeau doet.

En dan vergeten we nog maar even de muziek in de auto, alle geluidsdemping die in een moderne auto zit ,de snelheid waarmee het volume zakt naar mate de afstand groter word en overige geluiden in de omgeving die je op een gegeven moment overstemmen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35

Rick-Jan

always connected

A13X schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:56:
[...]

Ik denk dat je dat overschat, geregeld gezien dat mensen een ambulance of politie wagen met licht en geluidssignalen direct op hun achter bumper nog niet in de gaten hebben. Dat is 110dB naar voren gericht richting de betreffende auto.

Daarbij is geluid in grote mate directioneel, misschien al met de carnaval gemerkt dat het voor de wagens een stuk minder luid is dan erachter. De speakers daarop staan (vaak) naar achter gericht.

Dus jouw uitlaat, die hoor je echt niet tenzij asociaal luid en je iedereen direct achter je een gehoorbeschadiging cadeau doet.

En dan vergeten we nog maar even de muziek in de auto, alle geluidsdemping die in een moderne auto zit ,de snelheid waarmee het volume zakt naar mate de afstand groter word en overige geluiden in de omgeving die je op een gegeven moment overstemmen.
Maar toch. Als ik weer eens in Duitsland ben hoor je de sirenes toch echt veel duidelijker, en zie je meer mensen sneller aan de kant gaan. Denk toch harder of een andere toonhoogte.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ik zit me al een tijdje te oriënteren op een eerste motor, maar blijf pingpongen tussen verschillende types. Misschien hebben jullie nog tips, want ik begin me een beetje blind te staren. Ik heb bijna mijn rijbewijs en ben dus beginnend motorrijder. Ik zoek een motor met ontspannen zit, rechtop, waarop ik ook met minder knap weer naar mijn werk kan. ABS is een vereiste, als ik meer ervaring heb durf ik het misschien wel aan zonder maar als beginner niet. Prijsklasse tot maximaal €4000.
Modellen waar ik aan zat te denken:

- BMW R1100RT: lekker beschut, comfortabel, en als de ABS er toch mee stopt blijft de motor iig gewoon remmen. Mooi ding bovendien. De ABS van de 1150 vertrouw ik niet, en de 1200 is snel te duur.
- Honda ST1100: zelfde idee. Niet per sé mooi maar wel een gaaf ding met lekkere V4.
- Honda Deauville 700 ABS: beetje saai ding qua uiterlijk, minder uitgesproken maar wel comfortabel en betrouwbaar.
- Suzuki V-Strom 650: wat lichter (qua gewicht en vermogen), geen volle kuip, mooi ding, maar wel achterlijk duur tweedehands. Nieuw voor €10.000 en dan voor een 2007 model met 100.000km nog 4000 vragen.. Ik vind het veel. Maar het lijken me wel betrouwbare motoren met overzichtelijke techniek (ik sleutel graag zelf een beetje ook).

Op dit moment neig ik toch het meest naar de V-strom. Maar de hoge prijzen staan me wel wat tegen.

Hebben jullie nog tips voor modellen die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Misschien een versys?
Geen idee of dat binnen die prijs valt.

Edit:
Leuke V4!
Afbeeldingslocatie: https://www.supremecommunity.com/u/season/spring-summer2024/accessories/spring-summer2024-supreme-ducati-streetfighter-v4-s-0-front_sqr.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door kneusteun op 13-02-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

A13X schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:56:
[...]

Heb eens een verhaal van een oorlogsverslaggever gelezen, die een wat luxere Audi reed. Die was zo goed geïsoleerd dat hij altijd met de ramen op een kiertje reed, anders hoorde hij de schoten niet op tijd.

Ik heb ooit met een vriend in Schotland gereden met de motor, en ik hoorde een ruis op mijn helmspeakers. Dacht ik. Ruis werd iets harder, en toen vloog er een Typhoon vlak over ons:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3c/RAF_Eurofighter_EF-2000_Typhoon_F2_Lofting-1.jpg/1200px-RAF_Eurofighter_EF-2000_Typhoon_F2_Lofting-1.jpg

Met een helm op hoor ik al slecht wat er achter me gebeurt, laat staan in een auto.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Elwood Blues schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:34:
Ik zit me al een tijdje te oriënteren op een eerste motor, maar blijf pingpongen tussen verschillende types. Misschien hebben jullie nog tips, want ik begin me een beetje blind te staren. Ik heb bijna mijn rijbewijs en ben dus beginnend motorrijder. Ik zoek een motor met ontspannen zit, rechtop, waarop ik ook met minder knap weer naar mijn werk kan. ABS is een vereiste, als ik meer ervaring heb durf ik het misschien wel aan zonder maar als beginner niet. Prijsklasse tot maximaal €4000.
Modellen waar ik aan zat te denken:

- BMW R1100RT: lekker beschut, comfortabel, en als de ABS er toch mee stopt blijft de motor iig gewoon remmen. Mooi ding bovendien. De ABS van de 1150 vertrouw ik niet, en de 1200 is snel te duur.
- Honda ST1100: zelfde idee. Niet per sé mooi maar wel een gaaf ding met lekkere V4.
- Honda Deauville 700 ABS: beetje saai ding qua uiterlijk, minder uitgesproken maar wel comfortabel en betrouwbaar.
- Suzuki V-Strom 650: wat lichter (qua gewicht en vermogen), geen volle kuip, mooi ding, maar wel achterlijk duur tweedehands. Nieuw voor €10.000 en dan voor een 2007 model met 100.000km nog 4000 vragen.. Ik vind het veel. Maar het lijken me wel betrouwbare motoren met overzichtelijke techniek (ik sleutel graag zelf een beetje ook).

Op dit moment neig ik toch het meest naar de V-strom. Maar de hoge prijzen staan me wel wat tegen.

Hebben jullie nog tips voor modellen die ik over het hoofd zie?
Ik heb lang en breed naar de V-strom / Versys twins gekeken (zelfde blok in 650, en de 1000's zijn simpelweg nog duurder).

Adviezen die ik daarbij kreeg;

- elke 40-50K moeten naast regulier onderhoud je kleppen gesteld worden, en dat schijnt nogal arbeidsintensief te zijn.
- V-strom Serie 1 heeft nogal eens isses met kabelbomen / ouderdom wat niet lekker loopt, uitzoekwerk.
- Versys 650 is wat duurder dan de V-strom doorgaans en er zit echt niets op (ABS, en thats it).
- 2004-2005 V-strom ga je al gauw met een 50-60K op de klok niet onder de 4 kunnen vinden, of zoals je aangeeft, een met hogere km stand.

BMW = BMW tarief qua onderdelen. De rest is wat meer midlifeimago (aldus de 38jarige met een sport tourer)...

Waar les je op?

Honda CBF600S (geen kuip)
Yamah FZ6S (sportkuipding)
BMW F800ST (ofcourse)

Die zijn allemaal wel 2004-2005-2006-2007 met een 40-50k gelopen te vinden voor een 3000-3500 eu, en afhankelijk van leeftijd, samenstelling etc, betrouwbaar en ook voor naast het woon-werk lekker neutraal maar leuk te rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door AlexZuH op 13-02-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Die kleppenstellen is toch geen versys of v-strom ding?! dat heeft elke motor, sterker nog sommigen nog veeeeel vaker! 40 of 50k is een eitje.

Benieuwd wat jij op je BMW hebt zitten dat het niet hoeft? Dat moet normaal ook om de 20k gechecked en eventueel gesteld worden.

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 13-02-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Versys 650 zit wel in de prijsklasse, maar de jongste die ik op motoroccasion zie is van 2010. Toen was ABS volgens mij nog net niet verplicht, maar volgens deze review is het 2010 model er wel standaard van voorzien:
https://testmotor.nl/gete...ys-2010-nieuwsmotor-2010/

De motor:
https://www.motoroccasion...-versys-650-m1520740.html

[ Voor 12% gewijzigd door GSX-MAN op 13-02-2024 10:47 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Maar in de prijsklasse, met een klein kuipje, handvatverwarming, koffer, ABS, fatsoenlijke ruit en Honda dus geen gezeik:

https://www.motoroccasion...f-600-s-abs-m1521431.html

Afbeeldingslocatie: https://www.qonnex.nl/media/motoren/680x510/1521431_6.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door GSX-MAN op 13-02-2024 10:52 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Hebbuh:

Afbeeldingslocatie: https://www.qonnex.nl/media/motoren/680x510/1476018_9.jpg

Kijk, het wordt 'm gewoon écht niet. Ik heb geen €8.000 liggen, en zelfs als ik dat over had, is het nog steeds geen fiets waar ik fatsoenlijk op kan rijden. Heb er vorig jaar even op gezeten, mijn polsen zitten ter hoogte van mijn knieën en mijn rug schreeuwt in stilstand al om ibuprofen. Maar wat zijn ze mooi.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
€8000 voor zo’n ouwe CBR? Ik word oud geloof ik 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

_eLMo_ schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:03:
De generatie 1 Fireblade is inmiddels een verzamelfiets, net als de Ducati 916. Beide kocht je in pakweg 2003 voor een krat bier en een doos gevulde koeken, maar nu niet meer.

Maar goed, een Citroën BX ruilde je rond de eeuwwisseling ook voor twee kratten bier, die kosten nu ook een klein vermogen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Dank voor de tips! Die Honda had ik inderdaad nog niet in beeld, ziet er aantrekkelijk uit ook. Daar ga ik ook eens naar kijken. Met zo'n 4-in-lijn heb ik geen ervaring, ik les op een Suzuki SV650, dus naked met V-twin. Bijna dezelfde motor als in de V-strom, fijn karakter vind ik dat wel.

En de kosten van BMW-onderhoud schrikken me inderdaad ook een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Van de Kolk in Dedemsvaart heeft sowieso in de prijsklasse tot 4K best veel staan. Ik ken ze verder niet, dus kan niet beoordelen of het een goed adres is.

https://vandekolkmotoren.nl/

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 19:26
kneusteun schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:42:
Die kleppenstellen is toch geen versys of v-strom ding?! dat heeft elke motor, sterker nog sommigen nog veeeeel vaker! 40 of 50k is een eitje.
Ik denk dat de meeste mensen inderdaad een moord zouden doen om pas bij 40k of 50k de kleppen te hoeven stellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:03:
Vind maar eens een nette mooie voor een goede prijs.
En als je een niet nette vind dan betaal je top prijzen voor onderdelen als kappen etc.

Klassieker is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Elwood Blues schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:12:
Dank voor de tips! Die Honda had ik inderdaad nog niet in beeld, ziet er aantrekkelijk uit ook. Daar ga ik ook eens naar kijken. Met zo'n 4-in-lijn heb ik geen ervaring, ik les op een Suzuki SV650, dus naked met V-twin. Bijna dezelfde motor als in de V-strom, fijn karakter vind ik dat wel.

En de kosten van BMW-onderhoud schrikken me inderdaad ook een beetje af.
https://www.motorcyclenew...eviews/honda/cbf600/2008/

Ik ben geen BMW-fan, daar kan ik niet eerlijk in adviseren. Honda heb ik goede ervaringen mee, Triumph ook.
Deze CBF 600 is misschien niet superopwindend, maar doet zijn werk vlekkeloos en is betrouwbaar. De review op MCN onderstreept dat. Maar spannend, nee.

For the type of rider Honda was targeting there were far cheaper bikes out there that did the same job and were more fun to ride, too, like the Suzuki SV650S and Kawasaki ER-6F.

For just a few hundred quid more you could go for the simply excellent Triumph Street Triple, which would look after you when you’re learning to ride and thrill you months down the line when you’d got the hang of it. The Honda was just too grey in every respect.

De ER 6 F:

https://www.motoroccasion...-er-6-f-abs-m1514681.html

Afbeeldingslocatie: https://www.motoroccasion.nl/media/motoren/1024x768/kawasaki-er-6-f-abs-1514681.jpg

Leuk ding wel.

[ Voor 7% gewijzigd door GSX-MAN op 13-02-2024 11:24 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
@Bommes emmen zat al vol 😅 ging snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 21:01
Grappig, ik zit al een tijdje met dezelfde situatie als @Elwood Blues. Afgelopen maand mijn rijbewijs gehaald en al een tijdje aan het kijken voor een v-strom. Tot de conclusie gekomen dat een nette ook buiten mijn budget ligt en mijn pijlen gericht op een versys 650. Al is het aanbod niet hoog. Ook ik wil lekker relaxed rechtop kunnen zitten en ben erg gecharmeerd van 'all roads'. Heb me er al bij neergelegd dat ik voorlopig maar moet settelen voor een niet zo rijk uitgeruste versys, en door spaar voor wat mooiers. Plezier zal ik toch wel hebben op een motor, welke het ook is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Pyr0_ schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:29:
Plezier zal ik toch wel hebben op een motor, welke het ook is.
Jij hebt duidelijk nog nooit een GSX600F gehad :(

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.motoroccasion...aha-tdm-900-m1507515.html

TDM zijn ook wel leuke woon/werk recht op zitters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:25
GSX-MAN schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:22:
[...]

https://www.motorcyclenew...eviews/honda/cbf600/2008/

Ik ben geen BMW-fan, daar kan ik niet eerlijk in adviseren. Honda heb ik goede ervaringen mee, Triumph ook.
Deze CBF 600 is misschien niet superopwindend, maar doet zijn werk vlekkeloos en is betrouwbaar. De review op MCN onderstreept dat. Maar spannend, nee.

For the type of rider Honda was targeting there were far cheaper bikes out there that did the same job and were more fun to ride, too, like the Suzuki SV650S and Kawasaki ER-6F.

For just a few hundred quid more you could go for the simply excellent Triumph Street Triple, which would look after you when you’re learning to ride and thrill you months down the line when you’d got the hang of it. The Honda was just too grey in every respect.

De ER 6 F:

https://www.motoroccasion...-er-6-f-abs-m1514681.html

[Afbeelding]

Leuk ding wel.
Ik heb eind vorig jaar mijn cbf 1000 ingewisseld voor een Kawa. Was mijn eerste motor, topding was het. Degelijke knopjes aan het stuur en supervoorspelbaar blok. Zal bij de 600 niet anders zijn. En daarbij ook nog abs (vanaf bouwjaar 2008) en gelinkte remmen, dan heb je best wel een complete fiets denk ik. Die van mij ging weg voor onder de 3000 euro, een 600 van die bouwjaren zou ook niet duur mogen zijn.

En Honda's zijn niet stuk te krijgen. Als je hem 's avonds kapot wegzet dan repareert hij zichzelf 's nachts weer. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bij Honda's is de rectifier alleen een dingetje vaak.
Weet niet hoe dat bij deze is, en is ook iets wat heel simpel te fixen/voorkomen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
@Elwood Blues zie ook de review van de CBF1000 op MCN. Het is een grijze muis die alles goed doet (zeg ik uit ervaring😁).

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:25
kneusteun schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:05:
Weet niet hoe dat bij deze is, en is ook iets wat heel simpel te fixen/voorkomen is
De spanningsregelaar is inderdaad een zwak punt. Een vervelende maar een nieuwe kost je de kop ook niet. En in de 8 jaar sta ik die cbf had, is het mij niet overkomen, ze vallen niet bij bosjes neer..

De spanningsregelaar is an sich is prima, hij is alleen onhandig geplaatst direct onder een kap ergens. Op een plek waar het lekker warm zoniet heet wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Feit is dat ze gewoon mosfet hadden moeten gebruiken, en de connectoren goed schoon houden.
Ik heb het wel meegemaakt en was echt kut.

Nu een BMW unit erin en problem solved.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ach, het is goedkoper repareren dan als er een slijtageonderdeel zoals een cardan kapot gaat (:+) maar stil sta je wel.

Eigenlijk wil ik nog wel een keer een BMW boxer kopen en er een tijdje mee rijden, gewoon om te kijken hoeveel ik er aan af kan zeiken :+
R1200RT met 2 ton op de klok ofzo, die zijn wel betaalbaar.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:29
Klopt ging erg snel.
Ik heb hem l vrij gepland op het werk.
Kan ik mijn nieuwe motoraanhangertje eens een keer gebruiken :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:05:
En als je preventief van het gezeik af wil zijn:
https://ultimaterectifier.com/nl/

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
4x2 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:51:
Ach, het is goedkoper repareren dan als er een slijtageonderdeel zoals een cardan kapot gaat (:+) maar stil sta je wel.

Eigenlijk wil ik nog wel een keer een BMW boxer kopen en er een tijdje mee rijden, gewoon om te kijken hoeveel ik er aan af kan zeiken :+
Ken mensen die er initieel ook zo in stonden, tot ze eenmaal een boxer hadden, daarna wilden ze niks meer anders. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
kneusteun schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:42:

Benieuwd wat jij op je BMW hebt zitten dat het niet hoeft? Dat moet normaal ook om de 20k gechecked en eventueel gesteld worden.
Op een Transalp hoeft 't niet. :+

Bij de 50dkm kleppendeksel eraf, gewoon nog in spec. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:24:
[...]

Klopt ging erg snel.
Ik heb hem l vrij gepland op het werk.
Kan ik mijn nieuwe motoraanhangertje eens een keer gebruiken :P
Heb Gwiedert in elk geval voor een reserve spot gevraagd.
Vanaf hier is Emmen gelukkig zonder aanhanger nog goed te doen.

Wordt toch tijd om een keer een rijbewijs te halen ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
GSX-MAN schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:40:
[...]

En als je preventief van het gezeik af wil zijn:
https://ultimaterectifier.com/nl/
Klopt er zijn een paar bedrijven die de besparing van die paar centen van Honda fixen.
Het stomme is dat als honda 1,50 meer had uitgegeven per motor het helemaal geen issue had hoeven zijn.....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 16:02
KillaZ schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:55:
Nou, dat was een leuke ochtend.

Op de A9 begon de GT een beetje te zwabberen, dus ik dacht al: "Laat het geen lekke band zijn, ik moet om 0900 bij een afspraak in Amersfoort zijn". Rond de Zuid-as, ja hoor, rood lampje, meer zwabberen en het aantal bar wat in rap tempo naar beneden ging.

Kutplek, ik had ook geen zin om langs de A10 te wachten, dus al zwabberend bij een appartementencomplex gezet. Toen kwam het gezeik. Bij aankoop is er een beurt uitgevoerd welke, omdat het een KTM dealer was, ervoor zou zorgen dat ik KTM assistence zou hebben. Bleek vanmorgen dat dit nooit is aangemeld voor mijn kenteken waardoor KTM niets kon doen. |:(

Al vloekend bedacht ik mij dat ik speciaal voor de auto van de vrouw een ANWB pakketje had lopen, gelukkig waren die er binnen 20 min.

Prop erin, complimenten van de ANWB man voor de KTM en het verzoek om "Alstublieft niet naar Amersfoort te rijden" maar zo snel mogelijk een nieuwe band te regelen. Gelukkig redelijk in de buurt van een Motorcity Amsterdam die wel even tijd hadden en een nieuwe Battlelax S22 in mijn maat. Topbandje, dus ik ben weer geholpen, maar NIWA gaat het nog wel even horen mbt dat KTM assistence verhaal :X

Oh en spontaan een telefoon die niet meer op wil laden, dus dat wordt een stille rit naar huis, kan er ook nog wel bij :o
Na interventie van NIWA (waar de KTM vandaan komt) bleek dat de dame bij KTM compleet verkeerd heeft gekeken en ik gewoon assistentie had moeten hebben. :X

Wat is er zojuist thuisbezorgd? Kan slechter! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTHZu-xYYlskOnhbA42a8Kfsdxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cC6pvT2sw3biWXv7JBN4AJy.jpg?f=fotoalbum_large

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

kneusteun schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:14:
[...]

Klopt er zijn een paar bedrijven die de besparing van die paar centen van Honda fixen.
Het stomme is dat als honda 1,50 meer had uitgegeven per motor het helemaal geen issue had hoeven zijn.....
Ik heb 3 Honda VFR's gehad, de laatste 12 jaar geleden, en dat onderdeel was destijds al een probleem. Nooit liet de VFR mij in de steek behalve 2 a 3 keer die verdraaide volt regulator. En het kostte heel wat meer dan 1,50 los van het feit dat het erg vervelend is stil langs de weg komen te staan. 1 keer midden op de snelweg notabene. Stond helemaal tegen de linker vangrail aan, levensgevaarlijk maar iedereen reed gewoon door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
vdr01 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:04:
[...]

Ik heb 3 Honda VFR's gehad, de laatste 12 jaar geleden, en dat onderdeel was destijds al een probleem. Nooit liet de VFR mij in de steek behalve 2 a 3 keer die verdraaide volt regulator. En het kostte heel wat meer dan 1,50 los van het feit dat het erg vervelend is stil langs de weg komen te staan. 1 keer midden op de snelweg notabene. Stond helemaal tegen de linker vangrail aan, levensgevaarlijk maar iedereen reed gewoon door.
Ik heb met mijn VFR destijds ook problemen gehad met de regulator... Uiteindelijk de kabelboom aangepast om er voor te zorgen dat het niet meer kon gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
vdr01 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:04:
[...]

De 1,50 was de fix die honda door had moeten voeren. Maar ze wouden besparen blijkbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

kneusteun schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:38:
[...]

De 1,50 was de fix die honda door had moeten voeren. Maar ze wouden besparen blijkbaar....
Ik heb voor een nieuwe Honda volt regulator toch tegen de 200 gulden af mogen rekenen. Hoop niet dat het toen al Euro's waren maar ik vond het destijds erg duur voor een cpukoeler met wat eenvoudige electronica binnnenin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:36
Before en After, vind de verschillen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJlkiEVtiUrVC5w3uZl3Yu2caEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzf0gvkBln2aIbOpz7oxEb1n.jpg?f=fotoalbum_large

Op de foto's staan de koffers er niet op, maar de koffers passen niet meer :(

[ Voor 10% gewijzigd door c-nan op 13-02-2024 15:46 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Dat is het ding, die pcb's worden ontworpen, en dan gaat een team proberen elke cent te besparen door dure elementen te vervangen met goedkopere.
Uiteindelijk scheelt dat dan 3 euro per pcb, en als je dat maal het aantal verkochte Honda's doet is dat een best bedrag wat ze besparen. Gebeurt bijna met alle electronica....

Nadeel is dus dat bijna elke honda deze issue heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
c-nan schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:44:
Before en After, vind de verschillen :P

[Afbeelding]

Op de foto's staan de koffers er niet op, maar de koffers passen niet meer :(
Van triple black naar quadruple black? Tijd voor een nieuw embleem? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4IuqgqSOIyd6xTf_waAV912JUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TeEUrrJsBs8mE53oETgDfI6W.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door nehal3m op 13-02-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
nehal3m schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:51:
[...]

Van triple black naar quadruple black? Tijd voor een nieuw embleem? :+
[Afbeelding]
Haha, mooi hoe je dat zegt, quadruple black :D

Zo een embleem had ik eerder al eens gezien, maar nooit nagedacht om er zelf ook 1 te nemen. Dat kan nu wel nu bijna alles zwart is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

c-nan schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:52:
[...]

Haha, mooi hoe je dat zegt, quadruple black :D

Zo een embleem had ik eerder al eens gezien, maar nooit nagedacht om er zelf ook 1 te nemen. Dat kan nu wel nu bijna alles zwart is :P
Maar waarom passen de koffers niet meer? Qua kleur of ...... ?

Edit 16:17: @c-nan , potverdrie ik was er al bang voor. Dat had mij ook kunnen overkomen. Dat verwacht je toch niet. Vast wel een slimme mede-Tweaker die een oplossing weet.

[ Voor 18% gewijzigd door vdr01 op 13-02-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
vdr01 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:06:
[...]

Maar waarom passen de koffers niet meer? Qua kleur of ...... ?
Ik heb de beugels laten poedercoaten, hierdoor zijn de beugels/stangen te dik waardoor de beugels van de koffers er niet meer omheen passen.
Ik dacht dat poedercoaten een heel dun laagje zou zijn, maar kennelijk is het niet zo dun als dat ik dacht..

[ Voor 14% gewijzigd door c-nan op 13-02-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:22
vdr01 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:06:
[...]

Vast wel een slimme mede-Tweaker die een oplossing weet.
schuurpapiertje.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
iemand hier een RuRoc helm ?

Kan deze inc harman cardon headset nu voor 430 thuis krijgen :o
Das eigenlijk geen geld?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOIYBH0OHNp25gRjLMC9Nu_p18M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HmB05c9kftoVpLwIrNi6cMqj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
ibothead schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:15:

Das eigenlijk geen geld?
[Afbeelding]
Ik heb nog weinig lovende reviews gelezen over RuRoc helmen. Persoonlijk zou ik mezelf er meer in verdiepen .
Ik ga graag naar Bennet toe voor reviews en weet niet of dit je helm is? https://www.bennetts.co.u...mets/ruroc-atlas-4-review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Genoeg over het merk te vinden inderdaad.
Heeft ook wel een bepaald motorrijder in mijn ogen.

Net als de roof.

Edit: is dat dan tweedehands? want dat lijkt mij helemaal no-go :X

[ Voor 24% gewijzigd door kneusteun op 13-02-2024 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
GSX-MAN schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:45:
[...]

ik vind het top dat je reageert met het citaat zelf, maar als ik die tekst lees dan wordt het nog niet veel duidelijker:
"A Motorcycle Accidents In-Depth Study from Europe concluded that most motorcycle collisions occur at the front of the bike. Therefore, based on the aforementioned studies and the Doppler Effect, relying on loud pipes as an early warning to surrounding drivers could create a false sense of security of motorcycle riders.

So, do loud pipes really save lives? The studies are showing a clear “No,” but one thing is for sure, refined defensive riding/driving skills, making yourself visible, focused attention, and well-maintained equipment can save lives".

Ja, leuk opgeschreven, maar daarmee is het nog niet waar...
Door het Doppler Effect gaat de frequentie van het geluid (een beetje) omhoog als de bron op jou af rijdt, en omlaag als 'ie van je af rijdt. Suggereren ze nou dat je dat wat hogere geluid een stuk minder goed hoort :?
Dat kan ik me niet goed voorstellen.
Wél dat je, zoals iemand ook al schreef, in een auto gewoon sowieso niet zoveel hoort; goede geluidsisolatie door ramen, koets en bekleding, in combinatie met de muziek op standje 8...

Hier nog een filmpje waarop het verschil is te horen:
https://www.youtube.com/watch?v=qIkif3ed9_8
Dat verschil in toonhoogte valt nogal mee.

Nu nog een keer, maar dan met hogere snelheid (en één van mijn favoriete motoren :9 ):
https://www.youtube.com/watch?v=MBbskqcgs_o

[ Voor 8% gewijzigd door Hkuit op 13-02-2024 18:06 . Reden: youtube link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
c-nan schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:08:
[...]

Ik heb de beugels laten poedercoaten, hierdoor zijn de beugels/stangen te dik waardoor de beugels van de koffers er niet meer omheen passen.
Ik dacht dat poedercoaten een heel dun laagje zou zijn, maar kennelijk is het niet zo dun als dat ik dacht..
Is er met het coaten niet een beugel verbogen oid?
Normaalgesproken is een poedercoating absoluut niet 'dik' te noemen :?

Kan me haast niet voorstellen dat de passing van de koffers zò krap is, dat door de coating het niet meer gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:29

botoo

💀 too old to die young

As die Ruroc niet zo'n maffe spoiler achterop zou hebben dan vind ik 'm in nude carbon wel het overwegen waard (ja, ik zal wel bij dat bepaald soort motorrijder horen dan :+ ). Die wazige sluiting maakt het wel een dikke nogo.

Wat betreft de nude carbon look heb ik weer hoop. Was de Simpson Venom, ondanks de door Simpson uitgebrachte reclame foto's, niet mat/zijdemat maar Tupperware-achtig goefkoop plastic uitziend glossy zoals onderstaande foto. Er is nu een nieuwe versie die wel zijdemat lijkt te zijn, is wel gelijk de helft duurder :|
Ik vermoed dat meerdere klanten die plastic versie hebben teruggestuurd en er een hoop klachten zijn geweest.

Nu is € 600 voor een botsmuts wel aardig aan de prijs, ik zou BF af moeten wachten maar ik ken mezelf wel een beetje (en mijn spaarvarken ook want die is gevlucht ;) )

Valse oude reclame pic en werkelijkheid:
Simpson venom Carbon

De nieuwe hoop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oHHyHkAO7QZYB7hw-kqPjHuxWQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xkXh3oIkPHhsYUTnyrR0Gxiv.png?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

4x2 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:51:
[..]
Heb er eentje staan, kopen? 183500km erop :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 16:52

jeroenathome

Een regel tekst

Koekstra schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:04:
[...]

Is er met het coaten niet een beugel verbogen oid?
Normaalgesproken is een poedercoating absoluut niet 'dik' te noemen :?

Kan me haast niet voorstellen dat de passing van de koffers zò krap is, dat door de coating het niet meer gaat...
De maatvoering kan wel eens afwijken heb ik zelf gemerkt. De koffers die ik bij mijn Teneré heb besteld gaan er met moeite op. Voornamelijk de koffer boven de uitlaat die lastig te monteren is. Na een kleine aanpassing van de bevestiging op de koffer is dit nu al een stuk beter. Dit was al af fabriek. Het is schijnbaar lastig om op zo'n kort stuk meerdere bochten te buigen die steeds op dezeflde plek komen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
c-nan schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:08:
[...]

Dan hebben ze het er extra dik op aangebracht, bij die van mij paste de koffers nog prima na coating. Niet te vaak de koffers erop en eraf halen, dan beschadig je al snel de coating en ziet het er niet uit. Ik gebruikte zelf nooit de zijkoffers en de topkoffer zat er altijd op dus ik had daar geen last van. Je kan overigens ook nog het gedeelte van de subframe zwart laten spuiten dan is die helemaal af :9 .

Dit was die van mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3AHrERHUxRbAi3f1J5blbbPpzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VlelHqTb653pZMISLvPgnp8E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
die k1300 r :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Hkuit schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:55:
[...]

ik vind het top dat je reageert met het citaat zelf, maar als ik die tekst lees dan wordt het nog niet veel duidelijker:
"A Motorcycle Accidents In-Depth Study from Europe concluded that most motorcycle collisions occur at the front of the bike. Therefore, based on the aforementioned studies and the Doppler Effect, relying on loud pipes as an early warning to surrounding drivers could create a false sense of security of motorcycle riders.

So, do loud pipes really save lives? The studies are showing a clear “No,” but one thing is for sure, refined defensive riding/driving skills, making yourself visible, focused attention, and well-maintained equipment can save lives".

Ja, leuk opgeschreven, maar daarmee is het nog niet waar...
Door het Doppler Effect gaat de frequentie van het geluid (een beetje) omhoog als de bron op jou af rijdt, en omlaag als 'ie van je af rijdt. Suggereren ze nou dat je dat wat hogere geluid een stuk minder goed hoort :?
Dat kan ik me niet goed voorstellen.
Wél dat je, zoals iemand ook al schreef, in een auto gewoon sowieso niet zoveel hoort; goede geluidsisolatie door ramen, koets en bekleding, in combinatie met de muziek op standje 8...

Hier nog een filmpje waarop het verschil is te horen:
https://www.youtube.com/watch?v=qIkif3ed9_8
Dat verschil in toonhoogte valt nogal mee.

Nu nog een keer, maar dan met hogere snelheid (en één van mijn favoriete motoren :9 ):
https://www.youtube.com/watch?v=MBbskqcgs_o
Los van wel of geen Doppler-effect ging het mij natuurlijk om de rest van het verhaal. Kan je je blind staren of wel of niet de juiste term wordt gebruikt, maar dat was het hele punt niet.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
cyntax schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:59:
[...]

Dan hebben ze het er extra dik op aangebracht, bij die van mij paste de koffers nog prima na coating. Niet te vaak de koffers erop en eraf halen, dan beschadig je al snel de coating en ziet het er niet uit. Ik gebruikte zelf nooit de zijkoffers en de topkoffer zat er altijd op dus ik had daar geen last van. Je kan overigens ook nog het gedeelte van de subframe zwart laten spuiten dan is die helemaal af :9 .

Dit was die van mij:
[Afbeelding]
Ik gebruik de zijkoffers ook nooit. Enkel de topkoffer, die heb ik met veel kracht er toch op weten te zetten.
De zijkoffers ga ik in mei voor het eerst gebruiken (tour richting de Vogezen).

Welke spiegels zijn dat, doubletake mirrors?
De getinte windscherm wil ik er ook nog opzetten, die jij op de foto hebt staan is dat van BMW?

/edit
In plaats van de zijkoffers zou ik ook een overlander kunnen nemen en die tussen mij en de topkoffer zoals jij het hebt op die foto. Hoe diep/breed is je tas daar, weet je dat nog?

https://www.lonerider-mot...ag?variant=31400625832051 deze zou ik kunnen overwegen...

[ Voor 12% gewijzigd door c-nan op 13-02-2024 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
c-nan schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:28:
[...]

Ik gebruik de zijkoffers ook nooit. Enkel de topkoffer, die heb ik met veel kracht er toch op weten te zetten.
De zijkoffers ga ik in mei voor het eerst gebruiken (tour richting de Vogezen).

Welke spiegels zijn dat, doubletake mirrors?
De getinte windscherm wil ik er ook nog opzetten, die jij op de foto hebt staan is dat van BMW?

/edit
In plaats van de zijkoffers zou ik ook een overlander kunnen nemen en die tussen mij en de topkoffer zoals jij het hebt op die foto. Hoe diep/breed is je tas daar, weet je dat nog?

https://www.lonerider-mot...ag?variant=31400625832051 deze zou ik kunnen overwegen...
Na twee jaar stof happen heb ik de nieuwe zijkoffers zonder ooit gebruikt te hebben verkocht op Marktplaats :P.
De spiegels zijn van Double Take inderdaad, persoonlijk vind ik dat ik er een stuk meer ik kan zien aangezien ze veel meer verstelbaar zijn ten opzichte van de standaard BMW spiegels die overigens ook al heel goed zijn.

Ik had een Wunderlich Marathon scherm erop zitten voor wat meer windbescherming maar achteraf gezien was de standaard scherm van BMW beter, die gaf minder turbulentie op het hoofd met mijn lengte.

Wij hebben een Mosko Moto Backcountry 40L die tot nu toe ruim voldoet aan motorreizen tot 2 weken voor 2 personen. Mijn vriendin had op haar K1300R nog een kleine Kriega tas voor haar hakken en wat cosmetica maar voor de rest zat alles in de Backcountry. In de topkoffer zit tijdens zo een reis alleen maar wat gereedschap, eten, drinken, goretex voering en souvenirs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
Grappig hoe meningen en ervaringen kunnen verschillen. :)

Dagtripjes rij ik meestal met topkoffer. Op zijn minst met tanktas, maar als ik wat meer dan een broodje en een flesje mee neem, zit de topkoffer er al snel op.
Zodra er een wat overnachtingen bij komen kijken (3-5 keer per jaar) zitten altijd de zijkoffers er op.
Dan laat ik de topkoffer wel thuis; zo veel ruimte heb ik nu ook weer niet nodig en met alle drie de koffers gaat de motor wat pendelen.

Sowieso zijn de zijkoffers op de Tracer flexibel bevestigd. Dat werkt best goed, daardoor heb je geen last van dat gewicht bij hobbels.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hkuit
GSX-MAN schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:12:
[...]

Los van wel of geen Doppler-effect ging het mij natuurlijk om de rest van het verhaal. Kan je je blind staren of wel of niet de juiste term wordt gebruikt, maar dat was het hele punt niet.
Je hebt gelijk; ik ben ook niet leuk op feestjes.
Hopelijk kon je het geluid van de CBX wel waarderen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Hkuit schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:17:
[...]

Je hebt gelijk; ik ben ook niet leuk op feestjes.
Hopelijk kon je het geluid van de CBX wel waarderen 8)
Supervet geluid. Heb er eens met een toertocht achter gereden in een tunnel, dikke pret.

Edit: hij had ook nog eens zes losse uitlaatpijpen, drie per kant. Wat een geluid!

[ Voor 11% gewijzigd door GSX-MAN op 13-02-2024 22:59 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:40
ibothead schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:15:

Das eigenlijk geen geld?
[Afbeelding]
Een kennis heeft er een gehad. Hij is er ook niet echt lovend over, zijn blijkbaar niet de stilste. Dat was ook de reden dat hij weer is overgestapt naar een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

noes schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:02:
[...]
Heb er eentje staan, kopen? 183500km erop :Y
Ruilen tegen een FMX650?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-09 08:42

FnordySquare47

Cool-Inc.net

cyntax schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:59:
[...]

Dit was die van mij:
[Afbeelding]
Dat blijft één van de grootste voordelen van de Ninja. De zijkoffers gaan er super vlot op en af en er zijn geen zichtbare draagbeugels als ze er af zijn.

Waarom zijn de meeste hier eigenlijk zo'n fan van topkoffers?
De gewichtverdeling lijkt mij minder praktisch (hoger zwaartepunt) en que estethiek vind ik het ook maar niks (maar dat is dan mijn persoonlijke mening)

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

FnordySquare47 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 07:40:
[...]

Dat blijft één van de grootste voordelen van de Ninja. De zijkoffers gaan er super vlot op en af en er zijn geen zichtbare draagbeugels als ze er af zijn.

De gewichtverdeling lijkt mij minder praktisch (hoger zwaartepunt) en que estethiek vind ik het ook maar niks (maar dat is dan mijn persoonlijke mening)
De motor blijft er smal van aan de achterkant, waardoor je alleen hoeft te kijken of de voorkant door een smalle passage past. Zijkoffers voelen veel breder, hoewel het verschil normaliter niet zo groot zal zijn: bij filerijden zijn de autospiegels altijd wel hoger dan de koffers.

Ander voordeel: topkoffer is één vak, met woon-werk heb ik ook maar één tas mee. Gewicht blijft centraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

4x2 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 07:25:
[...]

Ruilen tegen een FMX650?
Nee dank je. K1600GT mag wel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:42:

Net als de roof.

+1

@ibothead heeft geen enkel "regulier" merk een beetje een pletterpet in de line-up die je leuk vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

4x2 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 07:25:
[...]

Ruilen tegen een FMX650?
das een 1-pitter toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 14-02-2024 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

FnordySquare47 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 07:40:
[...]

Gemak, een grote koffer waar ik alles zonder nadenken in kan gooien. Ik heb eigenlijk altijd een topkoffer gehad, tot ik een ongeluk kreeg met de Blackbird en die na reparatie zonder zat. Daar heb een een vakantie naar Italië mee gedaan met tanktas en rugzak. 200+ op de Autobahn met een rugzak, terwijl je ook al niet achter je ruitje kan kruipen is hard werken. Met de Speed Triple heb ik de jaarlijke motorvakantie altijd met tanktas en tailpack gedaan, tot ik een paar SW Motech zijtassen kocht. Konden er inclusief montage af:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42xUzc8ss99waMzWr-U7j5_OdvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99jwtLu8pIQJcVQhvAEHQfy2.jpg?f=fotoalbum_large

Nu met de Tiger een vakantie met topkoffer en tanktas gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GEoPudlsvq4XMc1mFyX1k-0oqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFEqqILqEqAkVbS6UvIX4PtH.jpg?f=fotoalbum_large

En gedurende de winter zijkoffers gemonteerd en de topkoffer vervangen door een grotere.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Gemak inderdaad.
  • Top opening, veel zijkoffers zijn side opening
  • In geval van offroad rijden minder kans op schade aan inhoud
  • Smaller in de file achter
  • Rugsteun voor passagier
  • Mijn helm (63) past vaker in topkoffers dan zijkoffers
Als je serieuzer offroad gaat haal je ‘m eraf vanwege de plaatsing van het gewicht idd, en omdat hij zo’n eind uit het middelpunt zit word zo’n koffer nogal heen en weer geslingerd.

Ik rijd woon/werk altijd met alleen topkoffer. Op lange trips rijd ik vaak offroad en heb ik zachte tassen en de topkoffer (aluminium) uit beveiligingsoogpunt. Als ik serieuzer offroad ga laat ik ‘m in het hotel.

Als ik een trip doe met voornamelijk offroad rij, dus ook tussen overnachtingen), neem ik een dufflebag / rol mee ipv topkoffer.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 14-02-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
kneusteun schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:42:

Net als de roof.

nee actie prijs O-) Maar ging fout met betaling |:( , zou dus geld terug gestort krijgen
Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.