Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.084 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 21:03
DrivinUCrazy schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:20:
[...]

Zo te zien een mergelgroeve inderdaad.
Rondom Bemelen/Gasthuis/'T Rooth in Zuid-Limburg heb je zo'n groeve. Al kan ik de rest van de wegen dan niet plaatsen, maar ik blijf met de motor dan ook op het asfalt. Mogelijk ook dat niet alles even legaal toegankelijk is. ;)

Dan heb je bij Sint-Pieter ten zuiden van Maastricht de Enci groeve. Daar staat ook water, maar volgens mij mag je daar gemotoriseerd helemaal niet komen.
De kans is dus ook aanwezig dat je vervolgens verder moet kijken over de grens, specifiek België. Bijvoorbeeld tussen Maastricht en Luik, daar liggen ook nog twee groeves.

De Sibelco groeve bij Landgraaf, waar zilverzand wordt gewonnen, lijkt het me niet te zijn.
Zeker niet de Enci groeve of de andere groeves die je noemt. Merendeel heeft geen water en de Enci groeve heeft niet zo'n eilandje. Los daarvan kan ik me niet voorstellen dat er hier groeves zijn waar je uberhaupt mag komen met de motor of welk voertuig dan ook. Zelfs wandelen is al lastig.

Ik denk dat het de goreve bij Visé is, net over de grens in België. Daar kun je volgens mij voor een deel vrij rond rijden. Deze is dat: https://maps.app.goo.gl/xmguHBe3FEf5NrVKA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:30
https://www.google.com/ma...!7i13312!8i6656?entry=ttu

Lijkt inderdaad alsof er hier aardig wat mensen in sneaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29
Het is in België eigenlijk overal verboden om zo, op plekken als dat offroad te rijden.
Naast een flinke boete volgt ook bijna altijd inbeslagname van het voertuig.

Is een risicotje dat je kunt nemen natuurlijk >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Oh edit, kijk nu net even terug naar de post en het filmpje.
Die gasten ken ik allebei, zit ik mee in een adv offroad appgroep. We gaan binnenkort ook weer naar een MX baan met onze ADV motoren (Emmen dit keer).
Vind ik wel iets voor jou @kneusteun om bij aan te sluiten, 18 April.

Maar even goed hun gaan daar eens in de zoveel tijd rijden, ik weet dat het in België is, verder ook geen idee.

[ Voor 41% gewijzigd door Bommes op 09-02-2024 12:27 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:10:
Oh edit, kijk nu net even terug naar de post en het filmpje.
Die gasten ken ik allebei, zit ik mee in een adv offroad appgroep. We gaan binnenkort ook weer naar een MX baan met onze ADV motoren (Emmen dit keer).
Vind ik wel iets voor jou @kneusteun om bij aan te sluiten, 18 April.

Maar even hun gaan daar eens in de zoveel tijd rijden, ik weet dat het in België is, verder ook geen idee.
Is er weer een obesitas? :D
Hopelijk kan ik, in April gaat er een nieuwe keuken geplaatst worden gevolgd door kozijnen en een nieuwe badkamer...... :X

[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 09-02-2024 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Jep.. we zijn te vet om te vergaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:20:
Jep.. we zijn te vet om te vergaan >:)
Ik schrijf me vast uit ;)
Ben aan het afvallen dat is niet normaal.
Nu 23kg kwijt!!! en geen idee hoe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Wat echt waar?
En geintje of ben je werkelijk zelf aan het afvallen zonder bekende reden?
Dat is niet goed man.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Ik ben in een jaar 23kg kwijt geraakt.... en heb eigenlijk niks anders gedaan dan anders...
Zit nog steeds gezond op 95kg hoor, dus met 1,87 is dat nog steeds boven BMI.

Misschien dat mijn onderbewustzijn vast rekening hield met de vering ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:29

botoo

💀 too old to die young

kneusteun schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:50:
Ik ben in een jaar 23kg kwijt geraakt.... en heb eigenlijk niks anders gedaan dan anders...
Zit nog steeds gezond op 95kg hoor, dus met 1,87 is dat nog steeds boven BMI.
Als je niet anders eet, drinkt(!), snackt en beweegt dan lijkt 23 kg in één jaar wel een reden om met een arts te gaan praten.

disclaimer: * botoo is geen voedingsdeskundige en ook geen arts.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik voel me niet anders, en zo lang ik verder geen klachten heb zie ik het maar als plus punt 👍
Er mocht namelijk ook echt wel wat van af.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Ik ben zo lang aan het twijfelen geweest over een nieuwe AfricaTwin, dat er inmiddels een 2024 model is.
Vanmiddag maar even langs de dealer geweest en een proefrit geboekt.

Afbeeldingslocatie: https://cdni.autocarindia.com/Utils/ImageResizer.ashx?n=https://cdni.autocarindia.com/ExtraImages/20231005021109_H1.jpg&w=700&q=90&c=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:55
kneusteun schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:32:
Ik voel me niet anders, en zo lang ik verder geen klachten heb zie ik het maar als plus punt 👍
Er mocht namelijk ook echt wel wat van af.
Stress, diabetes, schildklier, kanker, en nog meer feestelijke aandoeningen die je niet moet Googelen kunnen gewichtsverlies veroorzaken. Maar wellicht onbewust iets aan je leefstijl gewijzigd door andere baan/vrouw/hond weet ik veel. Het is een motortopic dus: misschien actiever op de motor geworden?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Koekstra schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:36:
Ik ben zo lang aan het twijfelen geweest over een nieuwe AfricaTwin, dat er inmiddels een 2024 model is.
Vanmiddag maar even langs de dealer geweest en een proefrit geboekt.

[Afbeelding]
Jammer dat het meer een straatfiets is geworden, ik dacht tenminste dat ze het voorwiel kleiner hadden gemaakt... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:55
kneusteun schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:51:
[...]

Jammer dat het meer een straatfiets is geworden, ik dacht tenminste dat ze het voorwiel kleiner hadden gemaakt... :(
Ze zien de grote markt voor allroads en ruiken dat er nog wat extra's uit te halen valt denk ik met fietsen die tegen dat segment aanschurken. Ik vind het overigens wel een tof apparaat om te zien.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
[...]

Niet bij alle versies toch?
En met een 19" voorwiel krijg je op straat ook wat meer keuze in banden. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Weet niet zeker, maar ik hoorde dat ze allemaal naar 19" gingen.
Ze gaan proberen wat meer te verkopen, blijkbaar vielen afgelopen jaar de verkopen tegen, de gedachte zal zijn dat meer mensen naar de "lichtere" allroads gaan voor adv, en als ze dan toch zwaarder gaan een GS pakken. De AT valt daar beetje tussen in heb ik het idee, mooie fiets! maar zie ze best weinig.

Dus snap de keuze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
[...]

Ja ik had ook mijn bedenkingen, en zeker omdat ik ook wel offroad wil gaan rijden.
Punt is wel dat ik even goed in kaart heb gebracht hoe de on/off road verhoudingen nou werkelijk gaan liggen, en ik tot de conclusie ben gekomen dat ik veel meer onroad kilometers ga maken dan off.

De proefrit is ook bedoelt om even te kijken naar hoe hij zich houd tov het vorige model, en met name dus voor het kleinere voorwiel.

Ik heb ook een DRZ400 (sm) staan met een set cross wielen voor als ik wat meer wil gooien en smijten, alleen moet ik die op de aanhanger nee nemen om vanuit de randstad weg te komen, want je gaat niet voor je plezier met zo'n ding naar de ardenne rijden.
kneusteun schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:25:
Weet niet zeker, maar ik hoorde dat ze allemaal naar 19" gingen.
Ze gaan proberen wat meer te verkopen, blijkbaar vielen afgelopen jaar de verkopen tegen, de gedachte zal zijn dat meer mensen naar de "lichtere" allroads gaan voor adv, en als ze dan toch zwaarder gaan een GS pakken. De AT valt daar beetje tussen in heb ik het idee, mooie fiets! maar zie ze best weinig.

Dus snap de keuze wel.
Dit klopt niet helemaal. De 'normale' uitvoering heeft (o.a.) een 21 inch voorwiel, en is daarmee wel degelijk meer gericht op offroad.
De AT is een van de best verkochte motorfietsen van Honda, en ze hebben nu (heel marketing technisch) dus 2 iets meer verschillende modellen uitgebracht waarbij de focus dus wat meer naar on-road ligt bij de één, en wat meer offroad bij de ander. Zo spreken ze dus (waarschijnlijk) een iets grotere markt aan.

[ Voor 34% gewijzigd door Koekstra op 09-02-2024 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ah gelukkig nog wel 21” 👍

Kan de cijfers online niet vinden, maar dacht dat in een podcast men sprak van slechte verkoop cijfers voor de Africa twin in 2023. In alle lijsten kan ik hem niet vinden, wel andere adv modellen.

Ik heb liefde voor de AT, maar ik hoop wel dat ze er iets tofs mee gaan doen want voor mij valt hij wel een beetje tussen wal en schip nu. Hoewel hij daardoor wel een toffe verschijning blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Om het nog even te verduidelijken.

De BMW R1300GSA concurrent: CRF1100L Africa Twin - Adventure Sports: Met 19" voorwiel.

en

de BMW R1300GS concurrent: CRF1100L Africa Twin 2024: Met 21"voorwiel.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:42
Is er de afgelopen weken gestrooid? Ik wil morgen mss ff rondje rijden, maar geen zin in zout in mijn motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:21:
Is er de afgelopen weken gestrooid? Ik wil morgen mss ff rondje rijden, maar geen zin in zout in mijn motor?
Ja, maar het heeft, hier tenminste, meer dan genoeg geregend.

Ik heb hetzelfde plan. Even rondshoppen voor een nieuwe helm, aangezien de huidige voor mijn gevoel veel wind geluid heeft. We gaan t zien(of eigenlijk, horen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:23:
[...]

Ja, maar het heeft, hier tenminste, meer dan genoeg geregend.

Ik heb hetzelfde plan. Even rondshoppen voor een nieuwe helm, aangezien de huidige voor mijn gevoel veel wind geluid heeft. We gaan t zien(of eigenlijk, horen)
Omgeving Leiden/Westeinder wil ik rijden. Geen idee of het genoeg geregend heeft daar? Denk ik wel? Gisteren was het wel koud in de nacht, wellicht is er toen gestrooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:24:
[...]

Omgeving Leiden/Westeinder wil ik rijden. Geen idee of het genoeg geregend heeft daar? Denk ik wel? Gisteren was het wel koud in de nacht, wellicht is er toen gestrooid?
Geen idee, dat zou je zelf ff moeten googelen. Ik woon ongeveer 120km hemelsbreed ten oosten van je dus geen flauw idee :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:24:
[...]

Haarlemmermeer is niet gestrooid. En na die bakken regen gister zou ik er niet bang voor zijn.

Bij twijfel gewoon je motor even wassen na de rit O-)

Ik denk dat ik morgen ook even een rondje ga maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:06:
Ah gelukkig nog wel 21” 👍

Kan de cijfers online niet vinden, maar dacht dat in een podcast men sprak van slechte verkoop cijfers voor de Africa twin in 2023. In alle lijsten kan ik hem niet vinden, wel andere adv modellen.

Ik heb liefde voor de AT, maar ik hoop wel dat ze er iets tofs mee gaan doen want voor mij valt hij wel een beetje tussen wal en schip nu. Hoewel hij daardoor wel een toffe verschijning blijft!
Van wat ik er van gezien heb is het menu en de besturing er van echt wel naadje pet bij de AT.
Het is ook wel echt een zwaar apparaat, met het gewicht hoog.
Als ik zeker wist dat ik niet zou gaan offroaden, of enkel wat simpele zandpaden. En ze verzinnen iets op (of juist tegen) die 3 miljoen knopjes op de linker struurhelft.. misschien dan.
Vind het namelijk wel een toffe fiets om te zien :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vandaag is er iig niet gestrooid https://rijkswaterstaatstrooit.nl/ en het lijkt buiten een motterig buitje na nagenoeg overal droog (wel vochtig wegdek).

Als je gaat shoppen: Motoport Almere heeft vandaag en morgen een 'pop-up' outlet. Doorgaans dingen die je niet wilt of nodig hebt maar soms ligt er net iets wat je wel wilt. Zelf eens een leren broek voor de helft van de adviesprijs kunnen scoren.

* botoo morgen ws ook een rondje om de kerk doet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:12:
[...]

Van wat ik er van gezien heb is het menu en de besturing er van echt wel naadje pet bij de AT.
Als ik zeker wist dat ik niet zou gaan offroaden, of enkel wat simpele zandpaden. En ze verzinnen iets op (of juist tegen) die 3 miljoen knopjes op de linker struurhelft.. misschien dan.
naadje pet, is dat positief of niet? ;) zo te lezen niet echt?

Toen ik de Goldwing reed vond ik de zee aan knopjes op de linker en rechter stuurdelen ook maar ingewikkeld. Het knopje voor schakelen (DCT model) zat verstopt in de zee van knopjes voor de radio, rijmodi en display opties.

BMW heeft dat wel goed voor elkaar met het wieltje, zo hebben alleen de belangrijkste functies een eigen knopje.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
[...]

Ja die knoppen bonanza is inderdaad wel een ding. Dit komt ook steevast terug in vele reviews 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:42

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Dat snap ik dus niet 100%.
Tegenover de GSA zou ik net een 21" zetten...
Maar het kan natuurlijk ook aan mij liggen...

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
FnordySquare47 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 07:17:
[...]

Dat snap ik dus niet 100%.
Tegenover de GSA zou ik net een 21" zetten...
Maar het kan natuurlijk ook aan mij liggen...
De GSA is minder capabel offroad dan de GS door zijn gewicht. En de GS kan je (sinds de 1200LC) gewoon met de hoge vering/enduro pro opties krijgen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:55
Lekkere temperatuur vandaag, en droog. Nog mensen die op pad gaan?! Voor mij wordt het iig de 2e x dit jaar. Heerlijk. Straks ook weer voor m'n zakelijke ritten en woon-werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
MitchellHearth schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:31:
Lekkere temperatuur vandaag, en droog. Nog mensen die op pad gaan?! Voor mij wordt het iig de 2e x dit jaar. Heerlijk.
Neen, motor staat in onderhoud + krijgt nieuwe bandjes :) (voor de geïnteresseerden: het zijn de Bridgestone S22 geworden op advies van de monteur. Deze stonden in 't lijstje dus heb ik akkoord op gegeven :) )

Veel plezier, ik zou ook gaan idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
noes schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 00:12:
[...]

naadje pet, is dat positief of niet? ;) zo te lezen niet echt?
opties.
Klopt niet echt positief, dacht dat dit wel een redelijk bekende uitspraak was :o
BMW dat wel goed voor elkaar met het wieltje, zo hebben alleen de belangrijkste functies een eigen knopje.
BMW heeft het inderdaad netjes opgelost :Y
Mijn Tuareg heeft 4 knopjes om door het menu te gaan. Vergelijkbaar met KTM en nog veel meer andere merken denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMqiAdZ4zOoxPKx2HqxYoWIdMxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0rxXGYkDGBygChNaCtuSkYm.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenop een soort joystick ding voor de cruisecontrol.
Opzich best overzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

[...]
De CRF1000 heeft een redelijk normale stuurschakelaar :p
Die van de CRF/NT1100 is inderdaad een beetje druk, maar niks wat niet te leren is (en persoonlijk zit ik niet zo vaak in de menus te zoeken tijdens het rijden)

Maar de stuurschakelaar van de Hornet/Transalp was wel prettiger om zo mee weg te rijden.
noes schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 00:12:
[...]
Toen ik de Goldwing reed vond ik de zee aan knopjes op de linker en rechter stuurdelen ook maar ingewikkeld. Het knopje voor schakelen (DCT model) zat verstopt in de zee van knopjes voor de radio, rijmodi en display opties.
Schakelen hoef je met de DCT ook niet zelf, dus wat dat betreft snap ik dat ze die wat weg laten vallen ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
4x2 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:38:
[...]

De CRF1000 heeft een redelijk normale stuurschakelaar :p
Van de "nieuwe" AT serie was/is dat ook wat mij betreft de betere keuze voor offroad.
Meer dan genoeg vermogen, simpelere menu's en ondertussen gebruikt ook goed te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

4x2 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:38:

[...]

Schakelen hoef je met de DCT ook niet zelf, dus wat dat betreft snap ik dat ze die wat weg laten vallen ;)
In mn 550i hoef ik ook niet te schakelen, maar de flippers achter t stuur zijn de grootste knoppen in de auto ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eerst broekpoepmomentje ook alweer gehad bij de eerste rit van dit jaar. Op een landweg aan t rijden met een mix van bebossing en weilanden. Reed ongeveer 70-75 in een 60 zone. Komen er opeens 2 hertjes over de weg heen springen. Kon op tijd genoeg remmen maar dat scheelde niet heel veel.

Net maar even de motor afgespoeld en weer binnen gezet :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Bommes schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:34:

[...]

BMW heeft het inderdaad netjes opgelost :Y
Mijn Tuareg heeft 4 knopjes om door het menu te gaan. Vergelijkbaar met KTM en nog veel meer andere merken denk ik.
[Afbeelding]

Bovenop een soort joystick ding voor de cruisecontrol.
Opzich best overzichtelijk.
Zo heb ik het nu en op mijn 1290 was het ook zo. De knoppen op de nieuwe 1290’s (R,GT en adventures) vind ik dan weer niets. Net een kermisattractie.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:38:
Zo, eerst broekpoepmomentje ook alweer gehad bij de eerste rit van dit jaar. Op een landweg aan t rijden met een mix van bebossing en weilanden. Reed ongeveer 70-75 in een 60 zone. Komen er opeens 2 hertjes over de weg heen springen. Kon op tijd genoeg remmen maar dat scheelde niet heel veel.

Net maar even de motor afgespoeld en weer binnen gezet :p
Was de motor zo vies van het broekpoepmoment? :>

Net voor de kerst een hert met 100 per uur aangetikt, dat was mooi te zien op mijn apple watch (hartslag ging even omhoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Blij dat ik niet op de motor gestapt ben, wandelaars everywhere!!!! Lijkt wel lente 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:54:
Blij dat ik niet op de motor gestapt ben, wandelaars everywhere!!!! Lijkt wel lente 👍
Beter morgen gaan (y)
Minder warm, kans op wat regen.
Ideaal bos rijd weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:57:
[...]

Beter morgen gaan (y)
Minder warm, kans op wat regen.
Ideaal bos rijd weer.
Dat was inderdaad ook mijn gedachte.
En dan zijn hier de meeste optochten qua carnaval dus mooi kalm 🤜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
kneusteun schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:54:
Yep, net even rondje Epenerbaan gedaan, je word er nu al niet goed van. Moet het goede weer nog beginnen.
Even lekker 54 km gereden en nu aan de koffie.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Ja ik heb ook even een kleine 100 km gemaakt op de DRZ vandaag!
Voor de 2e keer de RiderGo app geprobeerd, en moet zeggen dat die best lekker werkt op de stand 'Spannend' (superspannend is té overdreven)

Van A naar B had ik een compleet andere route dan van B naar A, dus me like :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Zo, gister TET Brabant (wat een water, we hadden net zo goed door het kanaal kunnen rijden!) en vandaag TET Limburg. Voor het begin aan nog een zelf gemaakte track naar de start van de TET gereden.

De CRF300L hield zich prima staande, ik reed met 2 ervaren mannen op XT660Z en XT600. Ze reden me helemaal zoek maar ik kwam liever heelhuids thuis dan snel.

Al met al weer veel geleerd van die gasten en ik denk dat de vering wel wat aandacht mag. De remblokjes uit de fabriek waren als sneeuw voor de zon, ik heb nu 1500km op de teller staan en ze zijn bijna staal op staal.

Ergonomisch, motorisch en qua stuurgedrag een prima fiets om de showroom uit de TET op te rijden, maar dan moet je dus wel remblokkies meenemen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFsxHJUfrvOTZAu-7N2YwUaywtw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6Qh4QdyEuxzCC4t5BmHpgjk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Na 1500km al? Lopen ze niet aan dan? Is de schijf niet heet na een stukje rijden? Als ze erg heet worden terwijl je niet extreem geremd hebt lopen ze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
_eLMo_ schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:54:
Na 1500km al? Lopen ze niet aan dan? Is de schijf niet heet na een stukje rijden? Als ze erg heet worden terwijl je niet extreem geremd hebt lopen ze aan.
Dat is het niet, als je tot de assen door de bagger rijdt slijten ze gewoon idioot hard door al dat natte zand. Zelf al vaker meegemaakt en de Yamaha rijders hadden exact hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
nehal3m schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:03:
[...]

Dat is het niet, als je tot de assen door de bagger rijdt slijten ze gewoon idioot hard door al dat natte zand. Zelf al vaker meegemaakt en de Yamaha rijders hadden exact hetzelfde.
Yup same here, zand schuurt een beetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

kneusteun schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:39:
[...]

Yup same here, zand schuurt een beetje ;)
Hebben we een motor om op te rijden of om naar te kijken? Ik geef haar graag de zweep :z

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
nehal3m schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:43:
Zo, gister TET Brabant (wat een water, we hadden net zo goed door het kanaal kunnen rijden!) en vandaag TET Limburg. Voor het begin aan nog een zelf gemaakte track naar de start van de TET gereden.

De CRF300L hield zich prima staande, ik reed met 2 ervaren mannen op XT660Z en XT600. Ze reden me helemaal zoek maar ik kwam liever heelhuids thuis dan snel.

Al met al weer veel geleerd van die gasten en ik denk dat de vering wel wat aandacht mag. De remblokjes uit de fabriek waren als sneeuw voor de zon, ik heb nu 1500km op de teller staan en ze zijn bijna staal op staal.

Ergonomisch, motorisch en qua stuurgedrag een prima fiets om de showroom uit de TET op te rijden, maar dan moet je dus wel remblokkies meenemen. :)

[Afbeelding]
Vette bagger altijd plus 1 :Y
CRF is inderdaad gewoon een prima fiets voor dat werk, op een makkelijkere motor kun je het offroaden niet leren.

Maar je bent niet heel zwaar dan denk ik zo maar?
Want die CRFjes staan er om bekend gemaakt te zijn voor een 42kg wegende Chinees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Bommes schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:00:
[...]

Vette bagger altijd plus 1 :Y
CRF is inderdaad gewoon een prima fiets voor dat werk, op een makkelijkere motor kun je het offroaden niet leren.

Maar je bent niet heel zwaar dan denk ik zo maar?
Want die CRFjes staan er om bekend gemaakt te zijn voor een 42kg wegende Chinees.
Ik weeg met pak zo’n 80kg, dus ik ben niet erg zwaar. Ik merk wel dat hij wat na stuitert na een goeie hobbel en dat kost je wel wat tractie als je >50 gaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:36
Welke navigatie software (voor op de iPhone) kan gpx inladen en er naar toe navigeren? Ik wil een aantal gpx routes downloaden, er naar toe navigeren en dan daadwerkelijk de route rijden.

Google Maps kan dat volgens mij niet (of ik weet niet hoe).

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c-nan schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:32:
Welke navigatie software (voor op de iPhone) kan gpx inladen en er naar toe navigeren? Ik wil een aantal gpx routes downloaden, er naar toe navigeren en dan daadwerkelijk de route rijden.

Zijn een hele hoop apps voor. Heb zelf afgelopen zomer de MyRoute app gebruikt. Werkte prima, verbruikt wel veel batterij zoals de meeste navigatie apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 15:34
Tomtom go...kan je ook in de auto gebruiken want alle files, flitsers en bijna alle wegopbrekingen

Je kunt gpx routes rijden, maar ook navigeren ergens naartoe met kronkelwegen

Of tomtom go ride (geen ervaring mee, is nieuw)

[ Voor 87% gewijzigd door Ferry34 op 11-02-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017

Klopt. Ik gebruik zelf OsmAnd (wel op Android, geen idee of die ook in de app store te vinden is). Enige nadeel is dat ie maar een paar gebieden gratis kan doen (max 10 kaarten, welke gebonden zijn aan provincies). Maar voordat je t hele land doorkruist :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:05
RubjeMazter schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:08:
[...]

Klopt. Ik gebruik zelf OsmAnd (wel op Android, geen idee of die ook in de app store te vinden is). Enige nadeel is dat ie maar een paar gebieden gratis kan doen (max 10 kaarten, welke gebonden zijn aan provincies). Maar voordat je t hele land doorkruist :P
OSMAnd = Open Street Map for Android, dus nee die is er niet voor iOS gewoon beschikbaar in de App Store zie ik net :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22

Tom Tom go ride. Speciaal voor motorfiets. Kan alleen niet offline navigeren, dat kan een beetje een nadeel zijn.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Scenic ben ik wel fan van.
Kan je eerst gratis proberen, inladen van gpx werkt ideaal met een link, je hoeft niet eens te downloaden perse, maar ook dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ferry34 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:58:
Tomtom go...kan je ook in de auto gebruiken want alle files, flitsers en bijna alle wegopbrekingen

Je kunt gpx routes rijden, maar ook navigeren ergens naartoe met kronkelwegen

Of tomtom go ride (geen ervaring mee, is nieuw)
Ik weet niet of de iOS app van TomTom ondertussen wel GPX bestanden kan inladen.
Die optie was er voorheen nog niet namelijk, dat in tegenstelling tot de Android TomTom app.

Ikzelf:
Osmand, zowel een tijdje op mijn zakelijke I-phone, jaar abbonementje via de appstore.

Maar ook al jaren op mijn Android, lifetime abbonement, verhuist steeds mee naar een volgende telefoon. Mag je ook op meerdere apparaten tegelijk installeren, enz.
Bevalt mij uitstekend.

Maar ik moet wel zeggen: ik gebruik Osmand voor het navigeren via, of met GPX tracks.
Meestal offroad.

Voor A naar B gebruik ik Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
@c-nan @Ferry34 @Bommes

Een Tomtom rider kan helaas nog steeds niet direct/native overweg met GPX.
Met de online koppeling kan het wel maar dat kan officieel alleen vanaf een PC.
Je moet dan inloggen op mijn tomtom. daar de GPX inladen en die synchroniseren met je tomtom. ( die dus ook met internet verbonden moet zijn.

2 tips hierbij
Je telefoon kan je tetheren dus internet op je tomtom werkt dan gewoon.
op je telefoon de browser instellen als zijnde PC/desktop side ipv mobiel. Dan kun je ook via de telefoon de GPX bestanden inladen

Zelf gebruik ik voor normaal navigeren de tomtom rider 550. Maar heb ook een Samsung Active tab met OSMAND om meer all/offroad gerichte routes te kunnen rijden ( nog niet getest of all/offroad, 23-3 is de 1e test) Het is even zoeken want je kunt ontzettend veel instellen. Zo kun je ook zelf bepalen wat je wel niet in beeld hebt tijdens het rijden.
1 nadeel van OSMAND vind ik wel dat zodra je van de route afwijkt hij echt belachelijk traag is met herberekenen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@harley we hadden het over apps op de telefoon.
De Android TomTom app kon van begin af wel gpx routes laden, de iOS app niet.

Ik heb trouwens ook nog een TomTom Rider 450 daar kunnen gewoon rechtstreeks GPX bestanden in hoor.
Meerdere opties daarvoor: Overzetten via pc verkenner, via My route app of via dat TomTom cloud dingetje?

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 11-02-2024 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:36
Dank voor de reacties, vanavond even naar kijken.

Het mag trouwens geld kosten, internet heb ik ook altijd. De iPhone wordt continu opgeladen, dus ook dat het batterij vreet is prima (tenzij de app harder gaat dan opladen).

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
I stand corrected @Bommes Dan was dat omdat als je ergens bent je geen pc bij de hand hebt en ik het daarom zo omslachtig doe. Want dan kan je het alsnog via je telefoon doen. De My Route app werkte op 1 of andere manier niet met mijn vorige telefoon. ( evenals de live services) Maar heb sinds paar maanden nieuwe telefoon Dus nog eens testen of het nu wel werkt....

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
c-nan schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:45:
Dank voor de reacties, vanavond even naar kijken.

Het mag trouwens geld kosten, internet heb ik ook altijd. De iPhone wordt continu opgeladen, dus ook dat het batterij vreet is prima (tenzij de app harder gaat dan opladen).
Zoals @Harley ook al aangeeft: herberekening bij fout rijden tijdens navigeren met Osmand geeft soms een wat langere wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Goride van TomTom kan ook gps inladen toch? Of is die functie er weer uit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:32
Zaterdag mijn eerste proefrit gemaakt! Bij Gebben op een World Raid gestapt. Wat een heerlijk motor is dat! Ik kijk nu iets minder dan een jaar naar een nieuwe motor en had mijn zinnen op deze gezet. Was heel erg bang dat het allemaal niets zou zijn: te groot, te lomp, te basic. Met een proefrit ga je niet alles kunnen uitvinden natuurlijk, maar ik kan er prima op zitten.

De nieuwe laarzen zijn wel écht wennen zeg. Om ze in te lopen was ik de avond van te voren de hond gaan lopen met de motorlaarzen. Geëindigd in de kroeg om de hoek, waar de vaste gasten zich afvroegen waarom ik skilaarzen aan had.

Ze hebben deze motor te koop voor €13950, maar voor dat kleine beetje prijsverschil koop ik tegen de zomer liever nieuw. Dan kan ik ook de nieuwe grijze World Raid kiezen. Wil nog wel proefritten maken op de CRF300 Rally en de Himalayan 450. De World Raid voelt écht heel groot voor off-road, al ben ikzelf ook niet de kortste. Maar goed: het gros van de kilometers zullen toch niet off-road zijn.... Keuzes, keuzes.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:44
Zo heb ik ook eens een helm gekocht, maar ik ging van een Schuberth S2 (pasvorm bekend en perfect) naar de systeem tegenhanger, de C3 Pro.

Dus na het kopen heb ik die twee avonden binnenshuis gedragen om zeker te zijn van de pasvorm. Maar er waren dus ook een paar buren die dat gezien hadden en die waren bang dat er een steekje los zit bij me. :D _O-

Dat laatste klopt trouwens nog steeds wel. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
JL Koppelle schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:35:
Zaterdag mijn eerste proefrit gemaakt! Bij Gebben op een World Raid gestapt. Wat een heerlijk motor is dat! Ik kijk nu iets minder dan een jaar naar een nieuwe motor en had mijn zinnen op deze gezet. Was heel erg bang dat het allemaal niets zou zijn: te groot, te lomp, te basic. Met een proefrit ga je niet alles kunnen uitvinden natuurlijk, maar ik kan er prima op zitten.

De nieuwe laarzen zijn wel écht wennen zeg. Om ze in te lopen was ik de avond van te voren de hond gaan lopen met de motorlaarzen. Geëindigd in de kroeg om de hoek, waar de vaste gasten zich afvroegen waarom ik skilaarzen aan had.

Ze hebben deze motor te koop voor €13950, maar voor dat kleine beetje prijsverschil koop ik tegen de zomer liever nieuw. Dan kan ik ook de nieuwe grijze World Raid kiezen. Wil nog wel proefritten maken op de CRF300 Rally en de Himalayan 450. De World Raid voelt écht heel groot voor off-road, al ben ikzelf ook niet de kortste. Maar goed: het gros van de kilometers zullen toch niet off-road zijn.... Keuzes, keuzes.
Ik rij zelf sindskort op een CRF300L en als je de meeste kilometers op de snelweg gaat maken kan je beter wat meer vermogen kiezen. Hij houdt 't zonder klagen rustig een hele dag vol om 110 te rijden, maar je hebt niks over om in te halen. Bovendien is hij wat licht en dus gevoelig voor invloeden van buitenaf (wind, tegenliggende vrachtwagens, etc).

Als je voornamelijk 60-80 wegen gaat rijden is 't wel weer een uitstekende fiets, het verbruik is dan rond 1:33-35 en in de lange 6e versnelling lekker rustig. Offroad is hij ook een stuk makkelijker te houden dan zo'n middleweight ADV (ik ben blij dat ik afgelopen weekend niet op de Transalp gestapt ben). Onderhoud is ook relatief goedkoop en de techniek simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
Prijsverschil van de CRF300 Rally met de World Raid is ook niet gering. Zelfs met compleet aangepaste veren (ik weeg 102kg) kom je nog lang niet aan de 15k. Maar we willen er ook graag mee naar de Alpen (komen sowieso graag in die regio) en dan is iets meer snelheid wel handig (al kan je zeggen dat met minder topsnelheid geniet je wel meer op de B-wegen....). Zo kan je alles goedpraten :) .

[ Voor 41% gewijzigd door JL Koppelle op 11-02-2024 20:16 . Reden: Nog niet klaar met schrijven ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
JL Koppelle schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:14:
Prijsverschil van de CRF300 Rally met de World Raid is ook niet gering. Zelfs met compleet aangepaste veren (ik weeg 102kg) kom je nog lang niet aan de 15k. Gadverderrie, wat een ellende.
Klopt, als je een Hyperpro streetbox installeert, een nieuwe pijp ophangt en de ECU kietelt dan is 't echt een avonturenmonster. Je kan ook rustig investeren in baggage oplossingen en een goeie GPS en dan kom je nog steeds niet in de buurt. Hou in je achterhoofd dat je de World Raid waarschijnlijk ook nog van wat aanpassingen moet voorzien voordat je er tevreden mee bent, dus met de aankoopprijs ben je er nog niet.

Dat gezegd hebbende; de T7 is mijn droomfiets en er komt uiteindelijk wel 1 in de garage te staan hier (eventueel met inruil van de CRF/Transalp, alhoewel die laatste ook een sentimentele waarde heeft) dus als je offroad al vaardig bent en je hebt 't liggen dan zou ik persoonlijk mijn hart laten spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
De World Raid is ook nog niet helemaal "klaar". Veren moeten ook daar worden aangepast, maar voor de eerste maanden goed genoeg (ga toch nog niets geks doen). Ik leun nu meer naar de WR, omdat je dan gewoon klaar bent: die aanpassen aan wat je wilt. Het uitgangspunt is dan wat anders dan bij de CRF. Vermogen is dan in ieder geval nooit een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:52

jeroenathome

Een regel tekst

Als je wil weten wat een T7 offroad kan presteren kijk dan deze youtube helemaal af. Aan het eind begint het feest.
YouTube: Idiotischer Härtetest vs. gemütlicher Urlaub - Yamaha Tenere 700 im ...

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een T7 in de bergen(oostenrijk) ook prettig rijdt. Het gebeurde zelfs dat ik door een haarspeldbocht ging in de 4e versnelling. Ik dacht dat ik al in de tweede zat. Alleen iets meer gebrom en voor de rest geen stotterende aandrijving. Waar je wel op moet letten is de zithoogte. Die is bij de world raid ~2 cm hoger en dat kan toch een kleine uitdaging geven bij het stilstaan. Tevens heeft de T7 binnenbanden. Bij een lekke band kom je niet verder meer als je alleen zo'n veterreparatieset bij je hebt.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
jeroenathome schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:36:
Als je wil weten wat een T7 offroad kan presteren kijk dan deze youtube helemaal af. Aan het eind begint het feest.
YouTube: Idiotischer Härtetest vs. gemütlicher Urlaub - Yamaha Tenere 700 im ...

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een T7 in de bergen(oostenrijk) ook prettig rijdt. Het gebeurde zelfs dat ik door een haarspeldbocht ging in de 4e versnelling. Ik dacht dat ik al in de tweede zat. Alleen iets meer gebrom en voor de rest geen stotterende aandrijving. Waar je wel op moet letten is de zithoogte. Die is bij de world raid ~2 cm hoger en dat kan toch een kleine uitdaging geven bij het stilstaan. Tevens heeft de T7 binnenbanden. Bij een lekke band kom je niet verder meer als je alleen zo'n veterreparatieset bij je hebt.
Als ik het stukje vanaf 28:30 kijk dan schiet het echt niet op als ik het vergelijk met hoe we door de bagger reden afgelopen weekend, en dan ben ik niet heel ervaren. Op een lichte fiets zoals een CRFje waren die mannen ongetwijfeld makkelijker door gereden offroad. Maar goed, het is natuurlijk niet aan mij om te zeggen wat je leuk moet vinden, als je lekker rustig aan door de natuur wil tuffen is dat ook prima. (Of je moet een eindbaas zijn en door kunnen knallen op zo'n fiets, dat is nog leuker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Als je minder gewicht wil kan je ook een niet WR halen en met het rest geld die aanpassen naar je wensen.

Maar als ik het zo hoor moet je even de tuareg testen, en denk ook de duc. Kies minstens twee pitten als je echt een rit naar de Alpen en dergelijke wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL Koppelle
De standaard Ténéré is mij iets te iel, maar dat is smaak. De Tuareg is héél vet, maar wel veel electronica. Niet dat ik op dit moment bekend sta om mijn sleutel-skills, maar zelfs een gaskabel kan je niet repareren aan de Tuareg. De DesertX is dé mooiste motor in dit segment, maar echt buiten mijn budget. Ik vind de 1300GS ook heel mooi, maar die is helemaal onbetaalbaar. Wel mooi: ik was bij de introductie van de 1300GS in Heerenveen en was daar met mijn 45 jaar minimaal 20 jaar jonger dan de andere mannen. Aan de mannen om de 1300GS heen te zien denk ik dat je verplicht (bijna met) pensioen moet zijn en een gigantische pens moet hebben voor die motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
JL Koppelle schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:51: De Tuareg is héél vet, maar wel veel electronica. Niet dat ik op dit moment bekend sta om mijn sleutel-skills, maar zelfs een gaskabel kan je niet repareren aan de Tuareg.
Daar krijg je wel cruisecontrol voor terug, en een setje erg goede rijmodi.

Er is zoveel dat kapot kan gaan aan een moderne fiets, die ontbrekende gaskabel is denk ik wel het minste waar je je zorgen om hoeft te maken.
Als een Tuareg je aanspreekt plan dan ergens een proefrit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLs1fupHZnDC25tXTtzkWXwHGI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygxqqeWCCI29ckLNNwjn3CON.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Als de standaard t7 te iel is dan hoef je een crf 300 toch al helemaal niet te testen?

Maar inderdaad wat Bommels zegt, er zitten standaard al veel opties op de Tuareg die snelweg km’s heel wat fijner maakt.

Maar de WR is zeker een dikke fiets! En ik ben zelf ook bewust voor een T7 gegaan dus ik snap je helemaal 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
JL Koppelle schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:51:
...

Wel mooi: ik was bij de introductie van de 1300GS in Heerenveen en was daar met mijn 45 jaar minimaal 20 jaar jonger dan de andere mannen. Aan de mannen om de 1300GS heen te zien denk ik dat je verplicht (bijna met) pensioen moet zijn en een gigantische pens moet hebben voor die motor.
Denk eerder dat ze allemaal op die leeftijd pas genoeg centjes voor zo'n bakbeest hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Zou je eens bij het Rockcitychapter moeten kijken, daar is de gem. leeftijd pensioengerechtigd, ook al hebben ze hebben ook een onderdeel genaamd Nex Gen waar je vziw niet ouder dan 40 mag zijn :+ .

Club Style Europe daarintegen is veel jonger en visueel geschouwd is die ploeg van Hundred Boyz nog jonger.

Dus ook al zou je bijna veronderstellan dat Harleys voor ouwe mannen is, er zijn veel en grote Harley groepen van Harley vrienden die relatief best jong zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 15:34
harley schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:19:
@c-nan @Ferry34 @Bommes

Een Tomtom rider kan helaas nog steeds niet direct/native overweg met GPX.
Met de online koppeling kan het wel maar dat kan officieel alleen vanaf een PC.
Je moet dan inloggen op mijn tomtom. daar de GPX inladen en die synchroniseren met je tomtom. ( die dus ook met internet verbonden moet zijn.

2 tips hierbij
Je telefoon kan je tetheren dus internet op je tomtom werkt dan gewoon.
op je telefoon de browser instellen als zijnde PC/desktop side ipv mobiel. Dan kun je ook via de telefoon de GPX bestanden inladen
We hadden t over mobiel...

Tomtom rider vind ikzelf een veel betere oplossing dan n phone
Ja via mydrive synchroniseren
Ja tethering want dan zie je files, flitsers en afsluitingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
nieuws: Nederlandse minister: gebruik van AR-brillen achter het stuur is ille...

Je staat er toch van te kijken dat het nodig is om het te vermelden... zegt veel over de huidige stand van zaken :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:40

cooper_s1

MINI's rule

kneusteun schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:20:
nieuws: Nederlandse minister: gebruik van AR-brillen achter het stuur is ille...

Je staat er toch van te kijken dat het nodig is om het te vermelden... zegt veel over de huidige stand van zaken :X
Valt een beetje in de categorie dat er naar het schijnt in handleidingen van motoren ook staat:
"Don't drink contents of battery" Al is dat voor de amerikaanse markt zo denk ik.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:22
Toch weer een modificatie gedaan op de Virago... (heeft niet lang geduurd 😂)

Had besloten dat er toch een side mount kenteken op moest komen.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV84_-lwr4rzm-_k9sh2zLG4blYJi7Hu2Jk_EweAE-_zJRrVo6oVMkHMkmBP_BX68s1Kcg94Ey952hcE2eoHZp_7jQEwKIND44W3SW6Vr1VgOzT4x5DwYXkfvI4knSbevfJ-RL9VK6nVC7v9xJmJPJMKjWg=w1136-h1514-s-no?authuser=0

Vervolgens de kentekenplaathouder en achterlichten demonteren... (wat een viezigheid kwam daar onder vandaan zeg), en kijken hoe het gaat staan

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86gwTvcsVLW97MYTuPzBRO4sf08vqUy7FG5Cbe7W-Hf4yVjrtYKQlTdv0tyWsc6FRRP4TjYEcfktK4yEBuhETRmDSvCbSYcEb15pKLDeTppt24Vs9rKMaCQPIG9d_cZudgjtIBw2t34a_oODW5vKMKQew=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Daarna gaan bedenken hoe de bekabeling moet gaan lopen, en testen of het naar behoren werkt (bleek er een remlichtje kapot te zijn)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV87YMEV_r0NPvCHw7aWxxEfOPlH37QlQiVkHAFoSdSZ3QZa_aB5PkmFlWZEmX3gt1a66JkglAXygt2llBH5xHgXw1-ZGJb5D8J454HR1D8-HUF8M4QeiJoqMu_9QVxKOeYJwJcYhb8hE-RwCpGy9nCHDxQ=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Het resultaat (wat ook weer resulteert in meer werk, want het spatbord is niet helemaal naar mijn zin zo)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV84idwz_-DS_ErHbMVnuXC8J15S0et9syVBVuULZCCWTR5Ql1zJWcC4Vlzxx35zYu7i7iEkTRi7xpEkp6EecQ94NasOC_m6yt7V0h7TUr6U36_dJM6G2gD_cgt8z59PmNnAZt8ZAr3o5cueIJnvy5v6TlQ=w1136-h1514-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV85WcOSocwzxXjlNcDNFmBXkzY26mQVTK3tGfeekokBx-capjAV8tfGUfLkflR9B5fTrQss957-m7yjUnp78tZ6o5ah_v52e-6buh-nlc0wNVhuHEbfwgvCVnm67sJa1DUf6qnEVa8sbhNDhJk2OFEH4BQ=w1136-h1514-s-no?authuser=0

Daarna ben ik weer bezig gegaan met de fijnafstelling. Ik was er achter gekomen, dat door de ombouw naar enkele carburateur, ik teveel vacuüm zoog aan de boost sensor (vervroeger), en dat daardoor de vervroeger veel te snel zijn werk begon te doen. Met behulp van wat creatieve denkkracht van [Verwijderde gebruiker] , heb ik er een drosseltje tussen geplaatst, waarmee ik de hoeveelheid vacuüm kan regelen wat naar de boost sensor gaat.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86HVG2gs3LyJhtPtoU6KSkB--RyxDUr3_gGdntb0lBgLTZKSNjrZ9UZhsazp5Ttr4m9WWCbba3MVnXIF9q_MA9gBY6myxB0CCfuS1IhPvNq0V6R5hqGyWxI87kWGqyPqZL-uZZycIsk7GQAQjEDC3VQNQ=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Daarna ook een beetje netjes 'weggewerkt'

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86FwkicpW1XVhXn3aSpricwNIq5pvXsQ-h5G1ds204I7ne7Mox3o41b20zVy4UxNqGWwieLK5JoNZA4RoCFnpmeLGq1UmN8S0Jk1_HPL8fu5t63P6SdgoRLIY548qYSSbyQrsQV8T4eSx792_ZQe2AVDg=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Nadat ik deze had ingeregeld, kwam ik tot de conclusie dat de gasnaald nog een tandje omhoog moest (stond in de midden), omdat ie met 0-25% gas nog wat inhield, en te weinig benzine kreeg. Proefondervindelijk vastgesteld dat ik ook echt het geval was, door de gasnaald ook een keer een tandje te verlagen (vanuit de middenstand gezien), wat er in resulteerde dat het inhouden veel erger werd.

gisteren toch nog wat klein werk aan de Virago...

Het achterspatbord was niet deugdelijk genoeg bevestigd... Deze hing aan het zadel, waardoor er iets teveel beweging in zat.

Dus ik heb mijn 'oude'. afdekplaat wat vermaakt (zie eerder in dit topic), zodat deze grotendeels onder het zadel weg zou gaan vallen, en voorzien van een vers laagje verf (helaas niet helemaal goed gelukt, de verf is 'kapot' gegaan door de koude)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV865URmE2Y9m47iXvsNBN1o5z8x20FJThmODxxW03XXINE4Xg5GV1L2zf0kGfnQXslVznyOWFfvG8CzUm39UPiF2_RHCywyOgmevaqxMJ402VXgJ2oKgHBVfNZeflHVnOpPLcWJvWRCKiY24W9r5KFATtQ=w1136-h1514-s-no?authuser=0

Plaat op het subframe gemonteerd, en vast gezet aan het spatbord (zoals het in het verleden ook zat)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86MtxDAfvNkwi5u_vDO0aAHfvUMTGRiCLtSeWXT7iQHnP6fzDZ66PAIbZqJyW2F38Ny2hH0J30wBAEbsT5zHVuwDjZ4VI2AoqmB_bizCDVS9vsxfjOynVYAlyO5UHXDqktJMIgQSprLQBwKx9YP_fPsoQ=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Vervolgens het zadel er weer op gezet

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV84bHh7FiW_363rl0N8-cUV_g5SOKmcgtInHLQUu9r8oz5Yovt_hBFr1C4WopRCtzF_jS2upslF9yAaT91N5jFCgWc7IoaQPvAvY3zcri-S2uZ7zJOO3UsJJieGIBw1-VgVqd-gP_jnzbOwSRbTstVNm6A=w1136-h1514-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV84BtETWBkvvF3IyghALm6U6nVKDiDyMCKN-aIIyi02rjMPj1jIB5g_tcspAS_vIMuO4RfVdm8PEO7F_porsmULIRiZBQbEtDD5hCBYbjCvMo2HZCXNXo7MLRb7UGVAHDzo7YDtbIEJWj8zHWR3BsbGj-Q=w2018-h1514-s-no?authuser=0

vandaag besloten om te kijken of ik de uitlaat weer wat mooier kon krijgen. Dus in de weer met brasso en citroenschoonmaak spul (jemako). Tevens de zwarte smeltplek er af geslepen...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV85hzGNoOJKyr76KeAjfp9srzsI_xvBcaBMNxFUIC8g3mMqUU9sw05EETr8FtqYC6C5umUxsRMzzAnriS5n0CGORru59twiAEN8zbgTBFkWWPeoNu2KOgbJL1htD4X72WW7WRpdsmnhWTO38nwZedAzsEg=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Poetsen, poetsen, poetsen, en steeds een beetje mooier

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV85DmcmTT6il-59_8Cr9sRPpKeZMwufm_2x2zagSzz6piKJ2OBZvRJB2Op8m_Se3VmbUb6GkUIhCJT7-GI1kEHs3NDx09wDarLWQkQl8s9sNL-eD8cDmnA-q436Rf7iLeMDgHRvMPwu9H0RGvhtSLLoazA=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV84jnN5YOhElxUqC7GsV9KK3VigEnQk8yorAhetcw24rB__mC_39dJ5b7qJi_2v6W3l5ayTE3w1M5A0qJgu6G_8kxm2hqqoqALjvu5HmsksO56M92_ccmoskKjYbGtZBiLvQFzK0oAMY3RtOobt7ueU0eg=w2018-h1514-s-no?authuser=0

En van het eindresultaat zelf eigenlijk geen foto... Want....

Vrouwlief kwam de garage in, en zei dat ze het gezelliger zou vinden als ik de motor binnen zou zetten. Want zij wilde ook graag wat aan de Virago doen... Dus zogezegd, zo gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV87A89xOVKDO0WkltoeKJ14as9ybSrBh8FkPiEEYfzDf7WOv9sOzyFmDiuQQcQyJPJ9SaQxWUdSuBax8v7IvruqDQaC_6kE3nImSNh8N76RsswJDirs-0MTyXyatc1ChkQc-IRTEC6xxJ0S6UoK1hNeorA=w2018-h1514-s-no?authuser=0

De Virago staat nu in de woonkamer...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV87wkFJqYZuRcJGdJqby7L7LVDL4tQQL0QjEJUFMQT-MGdeIqOdUdACs7PqTrbmGHBewS8Kh1DWK7z5B7MORNlG4D_k-GD7tG5WulKpL4uQCyNBN4hJ4whVOT017qhBHjK80ujUWqQrrdxGbhUhsrEtScg=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV87-og1M0uwzGsOQP92sJXZLXh3uqVoXCqzFebByeswOsF-h_PcFoUuMw2J11TKyjgxSc7LegMc9VJPJwgb6bbJudIFxtIRnGMcJxWczZKFNoQxJvKzY_07Jt3-EgOp9cJ2OpHzzDbqG3kM9BcEOaVg3fw=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Had vrouwlief (zonder mijn medeweten) velgstriping gekocht, die ze er graag op wilde plakken... Nou, dat vind ik een prima idee, en helemaal leuk dat zij ook zich met de Virago wil bemoeien!!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV85P4CqsxO8ILWVpIq8KRfJIxYVcDzauCN1sjXHO3BmJxtHV9Tk4q9nd8fhRhmuhdNp15pbyIAArINetN0tCejBeCq2iITqZJ-pEulbXr7442zO3V_pYS0AWN02G1ed2oHXilFHKJzaT08xJAN3LyFZaUA=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86KTdqhCzBuliKFMx-aU6rCBgjETUCIku4ldx5yrS2b-jhbF8rENOnSNmgYM2R3ymyB8RyeQBEsG6KNNa3i2AhPnaAveCjZrqJQ8As26b3Gwdqzm9hlmaxwFUgidNp5qw2pGuqF3IhFnF2VgUzdWzAW4A=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Ik vind het heel gaaf!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86Cm7xIS1sZNSSZIlKNyOQbH0_OL5XhNQXiBnS6PCRVGvV9NTu1a-o3i8QrAf8olwYi3XCslKerbehWh2WegU4QdocMPM1YTk90Dm9qLZB_uwvzXNcdRzz66avhYuo3M0RA-PaaBhAoqqpSyDYx7Yv0Gw=w1136-h1514-s-no?authuser=0

En van dit uitzicht word ik erg blij:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV84uImT78uCTdc0P9jvqhS9iUZ2ViRlKcAxRXbIiZJFQHcJ0ad-zWEwr40Xgmu83F7P4O67clNJ0hkSyi5lnPGXJJyap1OttsfXkjEl2OWXkDlkoZki9FCTIglEO009XB9N8F4Rw_WftKXPLXx41KF6ofw=w2018-h1514-s-no?authuser=0

En nu heeft ie een heel mooi plekje (en owjah... de uitlaten zijn best goed gelukt!)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV87rmYzJrfDxqmSu0ZMdH99wAZW1WwpBYpItNENdBQeMayJ0AnoMMAtHKPeT4MSiMSZ3D_A6IikHLKnd0Sbwob8VPlt_-D79IADoghDSp5xc23eJb5tmCQr3Q_QzwcHdaIeKIYDczUGQEmHpEOLY0GegiA=w2018-h1514-s-no?authuser=0

En om het af te maken wat sfeerverlichting er achter gezet:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV84CZ_a9A2NTaBp5BSKjMxcv-m-2dPLoK5Zq6gVhuCGD_WderSlqQxskoZqCjLy1VLn-vbfQP29US-13NEBlghMjQ9rEOFiX93PZ6EGFQDshQZbAqxo5QSzlMmTFNZXSEBv-x1Ef1WECV5pUqpqLvM7LAg=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Sfeerplaatje toch? Kunst hoort in de woonkamer!!!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV84_i2T8zXpzatOG0C7SNUGhrXKcbNhVLL0abjmHeUf2e6_8qzihTUA__2z7KChBygBDQRWh4f046FKYIM1SxAcO0R-HuXRWElG-XtYXPOUeo8nfERXBJ6ED9Tg4PquI-Gl3p-ozsQxZMNB9O2YiFTXhyQ=w2018-h1514-s-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:44
s006110 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:16:

[Afbeelding]

Vervolgens de kentekenplaathouder en achterlichten demonteren... (wat een viezigheid kwam daar onder vandaan zeg), en kijken hoe het gaat staan

[Afbeelding]

Daarna gaan bedenken hoe de bekabeling moet gaan lopen, en testen of het naar behoren werkt (bleek er een remlichtje kapot te zijn)

[Afbeelding]

Het resultaat (wat ook weer resulteert in meer werk, want het spatbord is niet helemaal naar mijn zin zo)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarna ben ik weer bezig gegaan met de fijnafstelling. Ik was er achter gekomen, dat door de ombouw naar enkele carburateur, ik teveel vacuüm zoog aan de boost sensor (vervroeger), en dat daardoor de vervroeger veel te snel zijn werk begon te doen. Met behulp van wat creatieve denkkracht van [Verwijderde gebruiker] , heb ik er een drosseltje tussen geplaatst, waarmee ik de hoeveelheid vacuüm kan regelen wat naar de boost sensor gaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nadat ik deze had ingeregeld, kwam ik tot de conclusie dat de gasnaald nog een tandje omhoog moest (stond in de midden), omdat ie met 0-25% gas nog wat inhield, en te weinig benzine kreeg. Proefondervindelijk vastgesteld dat ik ook echt het geval was, door de gasnaald ook een keer een tandje te verlagen (vanuit de middenstand gezien), wat er in resulteerde dat het inhouden veel erger werd.

Het achterspatbord was niet deugdelijk genoeg bevestigd... Deze hing aan het zadel, waardoor er iets teveel beweging in zat.

Dus ik heb mijn 'oude'. afdekplaat wat vermaakt (zie eerder in dit topic), zodat deze grotendeels onder het zadel weg zou gaan vallen, en voorzien van een vers laagje verf (helaas niet helemaal goed gelukt, de verf is 'kapot' gegaan door de koude)

[Afbeelding]

Plaat op het subframe gemonteerd, en vast gezet aan het spatbord (zoals het in het verleden ook zat)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

vandaag besloten om te kijken of ik de uitlaat weer wat mooier kon krijgen. Dus in de weer met brasso en citroenschoonmaak spul (jemako). Tevens de zwarte smeltplek er af geslepen...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vrouwlief kwam de garage in, en zei dat ze het gezelliger zou vinden als ik de motor binnen zou zetten. Want zij wilde ook graag wat aan de Virago doen... Dus zogezegd, zo gedaan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Had vrouwlief (zonder mijn medeweten) velgstriping gekocht, die ze er graag op wilde plakken... Nou, dat vind ik een prima idee, en helemaal leuk dat zij ook zich met de Virago wil bemoeien!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind het heel gaaf!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En nu heeft ie een heel mooi plekje (en owjah... de uitlaten zijn best goed gelukt!)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt het spel der liefde uitgespeeld. Kan menig man jaloers op zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:54
Koekstra schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:52:
Ja ik heb ook even een kleine 100 km gemaakt op de DRZ vandaag!
Voor de 2e keer de RiderGo app geprobeerd, en moet zeggen dat die best lekker werkt op de stand 'Spannend' (superspannend is té overdreven)

Van A naar B had ik een compleet andere route dan van B naar A, dus me like :-)
Gister ook gebruikt naar Weesp toe waar ik moest zijn. Beviel mij ook best prima. Beter dan het zware OSMAND wat ik hiervoor altijd gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:44
s006110 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:16:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind het heel gaaf!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is het wel legaal om de verlichting daar te plaatsen?
Als jij op de linkerbaan zit dan ziet degene rechtsachter jou je verlichting al niet, lijkt me levensgevaarlijk :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Ideaal zo'n vrouw.
Mijn vriendin kreeg het voor elkaar om op mijn XTZ750 de bougies te vervangen zonder de radiator los te halen. All said it was not possible! Maar met die kleine indo handjes is het leven dan ineens een stuk makkelijker >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
jordeeeh schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:22:
[...]

Als jij op de linkerbaan zit dan ziet degene rechtsachter jou je verlichting al niet, lijkt me levensgevaarlijk :X
Ik heb daar wat onderzoek naar gedaan, en de regel is dat je een kijkhoek van 30 graden moet hebben. Echter mag er alleen gehandhaafd worden op zicht recht van achteren, en moet het kenteken op 20 meter afstand leesbaar zijn.

Er rijden heel veel motoren rond met een side mount (vooral choppers, bobbers en caferacers)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

Ik snap een sidemount nooit echt (sowieso niet de aversie tegen kentekenplaten, maar dat is wat anders)
Vind het er altijd behoorlijk gebeund uit zien, ja, je hebt vrij zicht op de achterkant van de motor/achterband, maar in plaats daarvan zit er eoa puist aan de zijkant :+

Wat betreft die vacuumvervroeger: laat m dr eens gewoon tussenuit, zoveel doet het ook niet, het zou een klein beetje in het verbruik kunnen schelen, maar meer ook niet.
En ik las op MF iets over het inhouden met harde (zij)wind: dat komt door je filteropstelling, het kan zijn dat je het wat beter krijgt als je de beluchting voor je vacuumschuif naar het luchtfilter legt ipv via dat losse filtertje.
Of op zn minst in zo rustig mogelijke lucht, maak er desnoods een langere slang aan die zoveel mogelijk in de luwte hangt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
4x2 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:19:
Ik snap een sidemount nooit echt (sowieso niet de aversie tegen kentekenplaten, maar dat is wat anders)
Vind het er altijd behoorlijk gebeund uit zien, ja, je hebt vrij zicht op de achterkant van de motor/achterband, maar in plaats daarvan zit er eoa puist aan de zijkant :+
Ik vind het op dit motor gewoon sjieker dan ergens achteraan bungelend... Gelukkig is dat 'gewoon' en kwestie van smaak
Wat betreft die vacuumvervroeger: laat m dr eens gewoon tussenuit, zoveel doet het ook niet, het zou een klein beetje in het verbruik kunnen schelen, maar meer ook niet.
Daarom heb ik dus die drossel er tussen gezet, om het verschil / de werking proefondervindelijk vast te stellen. En hij doet schijnbaar wel wat (maar dan wel als je het gas flink lostrekt)
En ik las op MF iets over het inhouden met harde (zij)wind: dat komt door je filteropstelling, het kan zijn dat je het wat beter krijgt als je de beluchting voor je vacuumschuif naar het luchtfilter legt ipv via dat losse filtertje.
Of op zn minst in zo rustig mogelijke lucht, maak er desnoods een langere slang aan die zoveel mogelijk in de luwte hangt.
Ik ben me er zeker van bewust dat het inhouden met harde wind door mijn filteropstelling komt :P
Echter zit mijn vacuum achter de carb en niet er voor.

Wat de oplossing gaat worden, weet ik nog niet precies... moet het eerst weer even gaan testen nu ik de afstelling wat beter heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
jordeeeh schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:22:
[...]

Ja.

https://knmv.nl/wp-conten...eken-motor-toegestaan.pdf

Zijn setup is echter sowieso niet legaal, want er ontbreekt een reflector.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCk6NPNqtsFInXn9AyEWJ1v7cyI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JuuJ8FIfoj4nHut8E8VZOf00.png?f=fotoalbum_large

En dan is de vraag nog of dit soort spul een e-keur heeft en het lichtbeeld / sterkte niet meer dan 25% van het origineel afwijkt. Maaaruh: live and let live :+

[ Voor 46% gewijzigd door _eLMo_ op 12-02-2024 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

De side-mount discussie duurt al een poosje, in de praktijk lijkt het gedoogd te worden, bij een rechter niet.

Ik heb me daar twee jaar geleden in verdiept, talloze stukken doorgenomen, o.a. bij MAG en uiteindelijk bij een rechtspraak na beroep werd het niet toegestaan. Of een achterlicht al dan niet een e-keur heeft kwam bij de uitspraak niet ter sprake maar is wel iets waar de politie mee kan schermen bij een verbaal.

Die ontbrekende reflector is wel een dingetje waar bekeuringen voor uitgedeeld worden (maar makkelijk zat oplosbaar, zie onderste pic).

Mooi/niet mooi is een persoonlijke kijk. Imho veel minder lelijk dan zo'n taartschep onder het spatbord maar dat grote gele uithangbord blijft sowieso een afgrijselijk ding.

Afgrijselijk lelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYxbNZ7h3JKfBsuDiOd6iVbgwK4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSZB0fWxoZFh0kf9qosOjyQp.jpg?f=fotoalbum_medium

Gewoon lelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VWYIn4nMhk-O9oBzZeriY3OTrs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u0GlI9G4dOr9nwrjdunKx1aM.jpg?f=fotoalbum_medium

Side-mount is imho nog net wat minder opdringerig (zeker indien dicht op de motor) maar voor mij onpraktisch gezien de smalle gang, bochten en deuren waar mijn motor staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGUb_-LMNXwaZqSnV2wOIZhOIr0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkqebDPAGzM6SwYI4ycnlIFq.jpg?f=fotoalbum_medium

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
_eLMo_ schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:33:
[...]

...
Zijn setup is echter sowieso niet legaal, want er ontbreekt een reflector.

...
Bijna legaal dan, want er zit een reflector in de achterlampen...

Maar 100% legaal is inderdaad een randje, want ik heb 2 achterlichten, en de reflector zit niet helemaal aan de achterzijde van het voertuig... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bijna geen hollander heeft die reflector achter nog, net als die oranje units aan de zijkant, iedereen sloopt die als eerste eraf.

Die achterste is in Duitsland nog wel een ding, in NL nog nooit gehoord dat iemand er moeilijkheden mee heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
kneusteun schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:11:
Bijna geen hollander heeft die reflector achter nog, net als die oranje units aan de zijkant, iedereen sloopt die als eerste eraf.

Die achterste is in Duitsland nog wel een ding, in NL nog nooit gehoord dat iemand er moeilijkheden mee heeft gehad.
Gelukkig heb ik daarvoor nog een hele brave duitsert staan... Die heeft alle verlichting, reflectoren en andere verplichte meuk er allemaal nog op zitten zoals deze uit de fabriek geleverd is...

Op die brave Duitsers zit weliswaar een Dominator uitlaat, maar zelfs daar heb ik een 'extra braaf' DB killer voor laten maken... Heb daar nu de keuze uit een net aan legale DB killer, en een 'fluisterkiller'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:11:

Ik heb mijn Tiger gebruikt gekocht, ze zaten al niet meer op de voorvork. Achter zo te zien boven de kentekenplaat een kleintje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0YBQdgws_jlaymxjjP5Tv-PgIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26h6YPGUPoP0T0zljIMwbnPw.jpg?f=fotoalbum_large

Zal wel, er is toch geen hond die er naar kijkt. De belangrijkste reden dat motorrijders aangereden worden, is dat mensen gewoon niet kijken. Dan kan je die fiets vol hangen met reflectoren, zwaailichten en zelf een reflecterend clownspak aantrekken, maar dat haalt geen reet uit. Er worden tenslotte ook nog steeds motoragenten aangereden. Per ongeluk >:)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Ik was wel een paar jaar van de loud pipes save lives, maar daar heb ik ook de natuurkunde niet aan mijn kant. Het Doppler-effect dicteert dat die sukkel die voor me in de file zijn koekblik zonder kijken naar links pleurt, me pas had gehoord als ik er voorbij was.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

s006110 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:44:
[...]

Ik heb daar wat onderzoek naar gedaan, en de regel is dat je een kijkhoek van 30 graden moet hebben. Echter mag er alleen gehandhaafd worden op zicht recht van achteren, en moet het kenteken op 20 meter afstand leesbaar zijn.

Er rijden heel veel motoren rond met een side mount (vooral choppers, bobbers en caferacers)
Je kan altijd nog je richtingaanwijzers vervangen voor van die dual-mode dingen, die branden normaal rood totdat je raw gebruikt. En ja, die zijn legaal, worden o.a. op de R1300GS af-fabriek gezet.
GSX-MAN schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:16:
Ik was wel een paar jaar van de loud pipes save lives, maar daar heb ik ook de natuurkunde niet aan mijn kant. Het Doppler-effect dicteert dat die sukkel die voor me in de file zijn koekblik zonder kijken naar links pleurt, me pas had gehoord als ik er voorbij was.
En is vooral irritant, om eerlijk te zijn. Jaren terug reed ik achter een of ander beun choppertje op de A4, die had zo'n hard geluid dat ik dacht dat mn eigen motor kapot ging - ik had hem nog niet eens gezien om de link te leggen dat die herrie uit zijn uitlaat kwam. Maar fluisteren hoeft het ook weer niet te doen natuurlijk, een mooi geluidje kan ik wel waarderen.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.