Toch weer een modificatie gedaan op de Virago... (heeft niet lang geduurd 😂)
Had besloten dat er toch een side mount kenteken op moest komen.
Vervolgens de kentekenplaathouder en achterlichten demonteren... (wat een viezigheid kwam daar onder vandaan zeg), en kijken hoe het gaat staan
Daarna gaan bedenken hoe de bekabeling moet gaan lopen, en testen of het naar behoren werkt (bleek er een remlichtje kapot te zijn)
Het resultaat (wat ook weer resulteert in meer werk, want het spatbord is niet helemaal naar mijn zin zo)
Daarna ben ik weer bezig gegaan met de fijnafstelling. Ik was er achter gekomen, dat door de ombouw naar enkele carburateur, ik teveel vacuüm zoog aan de boost sensor (vervroeger), en dat daardoor de vervroeger veel te snel zijn werk begon te doen. Met behulp van wat creatieve denkkracht van [Verwijderde gebruiker] , heb ik er een drosseltje tussen geplaatst, waarmee ik de hoeveelheid vacuüm kan regelen wat naar de boost sensor gaat.
Daarna ook een beetje netjes 'weggewerkt'
Nadat ik deze had ingeregeld, kwam ik tot de conclusie dat de gasnaald nog een tandje omhoog moest (stond in de midden), omdat ie met 0-25% gas nog wat inhield, en te weinig benzine kreeg. Proefondervindelijk vastgesteld dat ik ook echt het geval was, door de gasnaald ook een keer een tandje te verlagen (vanuit de middenstand gezien), wat er in resulteerde dat het inhouden veel erger werd.
gisteren toch nog wat klein werk aan de Virago...
Het achterspatbord was niet deugdelijk genoeg bevestigd... Deze hing aan het zadel, waardoor er iets teveel beweging in zat.
Dus ik heb mijn 'oude'. afdekplaat wat vermaakt (zie eerder in dit topic), zodat deze grotendeels onder het zadel weg zou gaan vallen, en voorzien van een vers laagje verf (helaas niet helemaal goed gelukt, de verf is 'kapot' gegaan door de koude)
Plaat op het subframe gemonteerd, en vast gezet aan het spatbord (zoals het in het verleden ook zat)
Vervolgens het zadel er weer op gezet
vandaag besloten om te kijken of ik de uitlaat weer wat mooier kon krijgen. Dus in de weer met brasso en citroenschoonmaak spul (jemako). Tevens de zwarte smeltplek er af geslepen...
Poetsen, poetsen, poetsen, en steeds een beetje mooier
En van het eindresultaat zelf eigenlijk geen foto... Want....
Vrouwlief kwam de garage in, en zei dat ze het gezelliger zou vinden als ik de motor binnen zou zetten. Want zij wilde ook graag wat aan de Virago doen... Dus zogezegd, zo gedaan:
De Virago staat nu in de woonkamer...
Had vrouwlief (zonder mijn medeweten) velgstriping gekocht, die ze er graag op wilde plakken... Nou, dat vind ik een prima idee, en helemaal leuk dat zij ook zich met de Virago wil bemoeien!!
Ik vind het heel gaaf!
En van dit uitzicht word ik erg blij:
En nu heeft ie een heel mooi plekje (en owjah... de uitlaten zijn best goed gelukt!)
En om het af te maken wat sfeerverlichting er achter gezet:
Sfeerplaatje toch? Kunst hoort in de woonkamer!!!
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300