Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:43
Rico Mono schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:07:
Beste 'Seal' forumleden,

Recent heb ik diverse testritten gemaakt in de Tesla model Y, model 3, BYD Seal, Seal U en Volvo XE40. Mijn eerste kennismaking met EV's en ik moet zeggen dat het een hele positieve ervaring was. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en de Seal Design RWD laten bestellen door de leasemaatschappij. Kleur Polar White en bekleding Black. Wij hebben nu een zwarte auto met witte bekleding, dus met de Seal net effe anders, maar wel enigszins vertrouwd... ;-)

Belangrijkste doorslag voor mij was 'best value for money'. Een zeer compleet pakket voor een goede prijs. Een mooie auto, ruim, mooi interieur, fijne rijeigenschappen, enz. Is alles dan goed aan deze auto? Dat zal blijken als hij geleverd is. Mijn ervaring met nieuwe auto's is dat er altijd wel kinderziektes zijn. Voordeel tegenwoordig is wel dat veel problemen met OTA updates opgelost kunnen worden. Al ben je natuurlijk afhankelijk hoe snel de fabrikant reageert bij problemen en anticipeert op verzoeken van gebruikers.

Op YouTube zag ik bijvoorbeeld een Seal met navigatie op het scherm achter het stuurwiel, iets wat ik in mijn huidige auto ook heb. Tijdens mijn proefritten met de BYD's in NL zat deze functie er niet in... Zo zijn er meer kleine en grotere mismatches die aangepakt moeten worden om het gebruikersgemak te vergroten. Weten jullie of BYD een portal heeft waar gebruikers feature requests kunnen indienen?

Vanaf heden ga ik dit forum met belangstelling volgen. Supergaaf om jullie ervaringen te lezen, met name de 'tips and tricks'. Voor mij is het wachten tot week 30, maar ik moet nog zien of dat gehaald gaat worden...
Er is voor zover ik weet geen directe portal voor feature requests, via de dealer en/of contact met BYD Europe wellicht? Navigatie op het kleine scherm is er niet, tot nu toe alleen een vage post op reddit gezien met een afbeelding en de tekst dat het in betatest zou zijn in China. Er komt wel een update aan die wat andere verbeteringen moet brengen: YouTube: BYD Seal OTA Software Update 2401 V1.1 Australia Walkthrough and Drive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09 14:35
DeGroteMuis schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:41:
[...]
Wat mij betreft heeft dat ook niets te maken de situatie in het Midden-Oosten of het met de levertijden van traditionele, produce-to-order fabrikanten. Natuurlijk verlengt de omweg om Afrika heen de levertijden en zijn er inderdaad merken die standaard al een levertijd van 11-12 maanden aanhouden, maar daar heeft men dan wel inzicht in de status van je bestelling.
Ik heb de ervaring dat het anders gaat, Mini, Tesla, Audi, VW allemaal indicatie levertijden die enorm oplopen en heeft wel degelijk met de onvoorspelbare orderflow van onderdelen te maken. Mini uit Born is afhankelijk van leveringen uit Oxfort en de wagen kwam dan ook daadwerkelijk via Engeland. Levertijden zijn nagenoeg altijd een indicatie. In geval van Tesle ging men zelf met VIN nummers de route van betreffende boten volgen, eenmaal aankomende in Europa staat alles weer bij elkaar in de havens en is uitlevering wederom onvoorspelbaar.

ik zit op het randje met 15 december en zorg dat ik mijn bestelling juli of iom dealen uiterlijk in augustus eruit hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 17:03
Over de levertijden: ik snap beide kanten.

Het punt voor mij is dat BYD zegt (zei) dat ze onderscheidend zijn van de rest door in 8-12 weken te kunnen leveren en dat ze dat tot nu toe op een enkeling na niet waarmaken. Mijn eerdere ervaringen met nieuwe auto's is ook makkelijk 6+ maanden dus het is niet vreemd algemeen gezien. Maar zeg dat dan gewoon ipv mensen lekker te maken. Ik vind mezelf niet verwend reageren. Ik uit mijn ongenoegen over de communicatie. Maar goed, ieder zijn mening :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rico Mono
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-09 19:41
https://youtu.be/eKPbU2RaQbw?si=Wf4L8T6SxICv-gLT

Ik had de navigatie achter het stuur hier gezien. Rond 3:07 is dit het beste te zien. Zal wel een beta/test versie zijn. Leuk om te zien dat het dus wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Matn61 Tesla eind 2019 zou ik ook niet een schoolvoorbeeld noemen van hoe een goede supply chain hoort te werken en hoe communicatie intern en naar de klant hoort te zijn. Intussen gaat het ook echt wel anders bij Tesla als ik het zo in mijn omgeving zie. Maar agree to disagree. Het is voor mij ook geen halszaak, ik heb gewoon een goede daily driver tot het zover is en ga straks zeker niet minder genieten van mijn mooie nieuwe Seal zodra die geleverd is, maar wel naar mijn mening een verbeterpunt.

Inderdaad verstandig om ruim op tijd te bestellen als je die optie hebt, da's altijd wijs. Als je echt vastzit aan 15 december, zou ik juli of misschien zelfs juni aanhouden, ook als de dealer zegt dat augustus ook moet kunnen. Better safe than sorry, helemaal omdat dealers nu al flink uiteenlopende verwachte levertijden geven.

@boblelie Precies, onvoorziene omstandigheden kunnen altijd voorkomen. Bij mijn laatste nieuwe was dat Covid, uitlevering liep toen ook niet helemaal volgens plan. :+ Maar communicatie is dan wel belangrijk. Door de hele keten, zodat klanten zo goed mogelijk geïnformeerd kunnen worden. Hopelijk krijg je snel een belletje van de dealer om een afspraak te maken voor levering.

@Rico Mono Dank je voor de link. Dat ziet er toch al echt als een productieversie uit, zo in een showroom! Dat zou wel een mooie toevoeging zijn! *O* Ook het eerste scherm na de camerabeelden op het centrale scherm (3:17, 3:18) lijkt iets dat we nu nog niet hebben, een soort dashboard met applets voor een tripmeter die ook het totale stroomverbruik weergeeft, rijgedrag, accu, iets dat Carlife/Autoleven heet, autostatus en snelkoppelingen. Interessant om te zien wat er mogelijk ook in de Euro software komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
@DeGroteMuis, het filmpje is al 5 mnd oud en zou inmiddels toch al uitgerold kunnen zijn zou je denken.

Mijn feature wish list:
- AC draadloos
- Navigatie kleine scherm (en HUD)
- AA en AC verticaal grote scherm
- DAB ontvangst is ondermaats
- Spotify volume is veel te laag t.o.v. DAB volume
- Laadsnelheid verhogen naar 200+
- ….

Fingers crossed 🤞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schaapjes
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18:15
DeGroteMuis schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:31:
[...]

Als je met Louwman de centrale sales bedoelt: 400 klanten is ook niet enorm veel toch? Er zijn dit jaar al zo'n 9.000 Kia's op kenteken gekomen, dan zijn 400 BYD klanten waarmee contact gehouden moet worden wel te overzien.
Nee, dit gaat over 1 sales bij Louwman die dus 450 bestellende klanten heeft.

En ik vind het niet veel, de sales geeft aan dat hij daarom niet iedereen op de hoogte kan houden ....;-)

Overigens ben ik het helemaal met je eens: het gaat niet om de levertijd, het gaat om de brakke communicatie daarover. Stoer doen dat je binnen 8 weken kunt leveren en vervolgens elke keer iets anders roepen. Dat maakt het vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph
  • Laatst online: 19-02 10:05
Ik kan zeker ook niet wachten op de aflevering van de BYD seal.
Alleen heb ik nog geen recht van spreken .. de seal is 9 april pas besteld.
Ik ga volgende week tegen beter weten in toch ff bij BYD Rotterdam langs ..
Je weet maar nooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Rico Mono schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:16:
@DeGroteMuis, het filmpje is al 5 mnd oud en zou inmiddels toch al uitgerold kunnen zijn zou je denken.

Mijn feature wish list:
- AC draadloos
- Navigatie kleine scherm (en HUD)
- AA en AC verticaal grote scherm
- DAB ontvangst is ondermaats
- Spotify volume is veel te laag t.o.v. DAB volume
- Laadsnelheid verhogen naar 200+
- ….

Fingers crossed 🤞
Maandagochtend na een gezellig weekend, geen goed moment om te lezen.
Ik dacht bij je eerste punt echt eerst aan een grote Qi pad voor de auto (AC Laden) :+

Spotify vs DAB zelf niet gemerkt eigenlijk. Allebei op maximaal volume niet trommelvliesslopend hard.
En de laadsnelheid van 150 is voor mij op zich prima, dat schijnt ook aardig te schelen in de productiekosten vergeleken met hogere laadstromen, maar het zou inderdaad wel fijn zijn als de Seal dat langer volhoudt, zodat 10-80% ergens rond de 25-30 minuten uitkomt.
Aanvullend:
  • Minimaal 1 tripmeter die meer toont dan afstand en gemiddelde km (ook verbruik en / of verbruikte kWh). Meer dan 1 zo'n tripmeter is welkom.
  • Dimmen van het kleine scherm bij dimlicht niet op dimlicht laten werken, maar op de lichtsensor, of een optie om automatisch dimmend klein scherm uit te zetten, zoals kan voor het hoofdscherm.
  • Navigatie uitbreiden met een degelijke laadplanning, incl filteropties.
  • Een optie om de ISS snel uit te kunnen zetten, zodat je het wel aan kan laten bij wegrijden, maar uit kan drukken zodra de auto bijvoorbeeld 30 aangeeft op de snelweg.
  • Daarmee samenhangend: een optie om een paar km/h extra erop te zetten vóór het piepen begint, zoals bij software 4.0 van VW kan (ID.7) of bij BMW (i5). Compensatie voor tellerafwijking en zo.
  • Het lane centering deel van de Intelligent Cruise Control verbeteren voor Europese wegen. Het werkt al niet slecht, duidelijk fijner dan bijvoorbeeld een MG4, maar meer richting BMW i4/i5 zou fijn zijn. Daarnaast als de lane centering control het niet meer trekt, graag een waarschuwing ipv gewoon uitschakelen (gehad bij regen op een regionale weg, bij 80 eerst de bocht insturen, dan besluiten dat 't lastig wordt en einde automatische stuurinput, alleen te zien op het kleine scherm, dat gedimd was want dimlicht aan).
  • Optie om de ACC in kleinere stappen dan 5km/h in te stellen.
  • Een minder nerveuze snelheidsmeter: Af en toe wiebelt die tussen bijvoorbeeld 50 en 51, ook op ACC.
  • De ACC mag van mij iets vlotter naar de ingestelde snelheid in sport. Zowel optrekken als afremmen. Het is zo wel heel comfortabel rijden, maar als je even van 100 naar 110 gaat om iemand die 97 gaat of zo snel voorbij te zijn, duurt het best lang voor de ACC weer op 100 zit.
  • Streaming opties bij het snelladen (er komt wel een browser in update 24.01 als het goed is, da's een begin).
  • De verborgen camp mode optie (niet zelf getest) gewoon in het scherm als optie ipv via knoppen. Het zit erin, waarom niet als feature aanbieden?
  • Muziek door laten spelen als je gebruik maakt van streamen via AA / AC en in de menu's van de auto wat instelt, bijvoorbeeld ISS uit, of stuurverwarming aan/uit.
  • Radio ontvangst die iets oppikt. Op de hele FM band pikt de auto met wat geluk 1 zender op. Gekoppeld aan DAB ontvangst die op zijn best matig te noemen is.
  • Voice controls voor auto en (vooral) navigatie in het Nederlands. 'Navigate to Groningen' via voice control snapt de navigatie echt niet, je krijgt wel wat locaties, maar niets dat lijkt op Groningen.
  • Uitbreiding van de voice controls, of opties om snelkoppelingen permanent onderin het scherm te tonen. Bijvoorbeeld voor stuurverwarming Voor mij hoeft stuurverwarming niet aan, mijn vriendin heeft het zelfs in de zomer nog regelmatig aan.
  • Extra mobiele app opties, naast de nog uitgeschakelde vergrendel- en ontgrendel opties.
Ik kan vast nog wel meer bedenken als ik er even voor ga zitten en het zijn ook zeker geen redenen om de auto niet te kiezen, maar dit zou de Seal naar mijn mening wel nog wat beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
@DeGroteMuis Das een flinke lijst. Dank je voor het opsommen van jouw bevindingen, zeer waardevol! _/-\o_ Genoeg voer voor het BYD R&D team om hiermee aan de slag te gaan. AC is Apple Carplay idd hahaha. :D

Op de testritten na heb ik nul praktische ervaring met de functionaliteiten van BYD en EV's in het algemeen. Tot het moment dat ik een seintje krijg om de Seal op te halen, heb ik ruim voldoende tijd om mij op dit forum en andere media platformen in te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01 14:46
Ik kan de afmetingen van de trunk nergens vinden. 402 liter, maar hoe breed en diep is het? I wil dit vergelijken met hoe het zich verhoudt tot de tesla model 3 en andere autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
zwellugje schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:50:
Ik kan de afmetingen van de trunk nergens vinden. 402 liter, maar hoe breed en diep is het? I wil dit vergelijken met hoe het zich verhoudt tot de tesla model 3 en andere autos.
Iets minder breed en ongeveer net zo diep zou ik zo inschatten, de opening lijkt wat schuiner tov de Tesla.
Ze ontgaan elkaar niet veel, net iets meer ruimte op de achterbank bij de BYD.

Met de Tesla weer 2K gezakt in prijs, 42K tov de BYD 46K, toch wel weer een fors verschil. Ik ben benieuwd of BYD en Xpeng ook mee gaan buigen of de rug recht houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
Seal is dus breder bij de wielkasten en iets minder breed in het begin. 4 cm minder diep.
Verschil zit hem dus in de hoogte. Seal is dus 100x100x40

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LTjjiqc-ew9iW5RRlSnPca02C8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0mKZ4Jy2igThf8WyNpaOnZoC.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door zwellugje op 22-04-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 15:01
Komt er nog Seal U topic? Ik wil niet off topic zijn maarja. Ik heb een Seal U besteld en ben wel benieuwd naar andere mensen of ze deze ook al besteld hebben en of ze een indicatie hebben gekregen wanneer deze voor hun arriveert.

Ik heb dit gevonden :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ni4HvkgtuWrCxixCuQ6qtBin3mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHPHvuUg66isSeZ1VfaukCDM.jpg?f=fotoalbum_large

Dus binnenkort!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Arjanpro De Seal U is ondanks de naam wel echt een andere auto, dus ik vermoed dat de bestaande actieve mensen uit dit topic niet snel een startpost gaan maken voor een Seal U topic. Maar wellicht kan je (bijvoorbeeld naar blauwdruk van dit topic) zelf Het grote BYD Seal U topic starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41
Idd, laten we het in dit topic over de Seal hebben (zonder U). Wel veel voorpret toegewenst met je nieuwe auto Arjanpro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjerome
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-08 13:25
Vannacht (automatisch?) bericht van de leasemaatschappij: "De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 3 juni 2024. Het transport van uw voertuig naar de dealer is namelijk vertraagd."
Was eind maart, 1 mei en nu 3 juni.

Zou ik de nieuwe kentekenserie halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
  • Laatst online: 04-08 21:57
Ik heb vorige week bericht gekregen dat ze verwachten dat de auto 8 mei bij de dealer is. Dan zou ik hem de week er op kunnen ophalen. De verkoper gaf aan dat het wel een indicatie is. Nu hopen dat de indicatie een beetje klopt, kan namelijk niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Is BYD een inhaalslag aan het maken qua communicatie? Ik kreeg bericht dat volgens de informatie die nu bekend is, de verwachte levertijd van mijn Seal de laatste week van juni of de eerste week van juli gaat worden. Wel aan de bovenkant van de verwachte levertermijn, maar nog netjes binnen de oorspronkelijk genoemde tijd.
Sjerome schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:12:
Vannacht (automatisch?) bericht van de leasemaatschappij: "De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 3 juni 2024. Het transport van uw voertuig naar de dealer is namelijk vertraagd."

Lekker ruim begrip, dat klinkt als 'De auto bevindt zich ergens tussen het fabrieksterrein in China en het dealerterrein'. :+
Voelt een beetje als doorschuiven van de datum zonder direct te weten wanneer de auto geleverd kan worden? Voor levering 1 mei had de auto intussen wel zo ongeveer bij de dealer moeten zijn. Dat is niet zo, dus datum verschoven. Gebaseerd op de nieuwe verwachte leverdatum zou je inderdaad ongeveer bij de nieuwe serie aan moeten komen als je ziet hoe ver we nu in de Z serie zijn, maar het zou ook zomaar kunnen dat je over 2 weken gebeld wordt dat de auto bij de dealer staat.
Matzen schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:35:
Ik heb vorige week bericht gekregen dat ze verwachten dat de auto 8 mei bij de dealer is. Dan zou ik hem de week er op kunnen ophalen. De verkoper gaf aan dat het wel een indicatie is. Nu hopen dat de indicatie een beetje klopt, kan namelijk niet wachten!
Dat zou mooi zijn, netjes binnen de verwachte levertijd dan. Hopelijk klopt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-09 08:24

Dezelfde datum als bij mij: 3 juni in Rotterdam. Is ook het eerste bericht wat ik heb gehad qua afleverdatum. Ben benieuwd…

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• boppex
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09 08:39
Ik heb zojuist Het grote Seal U topic aangemaakt.

Graag een PB voor commentaar of als je als TS opgenomen wilt worden.
Dan kan ook jij de TS wijzigen en aanvullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
boppex schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:30:
Ik heb zojuist Het grote Seal U topic aangemaakt.

Graag een PB voor commentaar of als je als TS opgenomen wilt worden.
Dan kan ook jij de TS wijzigen en aanvullen.
Goed bezig! En ook meteen @Arjanpro toegevoegd aan het lijstje met wachtenden zie ik.
Dat jij vanuit BYD Apeldoorn ook al begin juni gehoord hebt net als @Sjerome en @Iphonevannick maakt de waarschijnlijkheid dat er daadwerkelijk rond half mei een nieuwe bootlading BYDs aankomt wel groter. Maar dan niet de Explorer 1 waarschijnlijk, die ligt nu nog voor anker in Lianyungang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:00

Ik hoop het niet voor je, maar je hebt in ieder geval bericht.. wel bizar die vertraging bij jou zeg, ik vond het bij mij al lang duren haha.

Mocht je toch iets leuks willen doen; https://www.kenteken.tv/kentekenvoorspeller.php :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjerome
  • Laatst online: 29-08 13:25
MichaelJ schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:10:
[...]

Ik hoop het niet voor je, maar je hebt in ieder geval bericht.. wel bizar die vertraging bij jou zeg, ik vond het bij mij al lang duren haha.

Mocht je toch iets leuks willen doen; https://www.kenteken.tv/kentekenvoorspeller.php :+
Haha, die kende ik nog niet thanks,
19-06 verwachten ze het nieuwe kenteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanadium
Net op RTL4 nieuws een item over onverkochte Chinese EV's in de haven van Vlissingen, allemaal BYD. Ik kon er een enkele Seal eruit pikken. Benieuwd of die ik in augustus ga krijgen er ook tussen staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
vanadium schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:58:
Net op RTL4 nieuws een item over onverkochte Chinese EV's in de haven van Vlissingen, allemaal BYD. Ik kon er een enkele Seal eruit pikken. Benieuwd of die ik in augustus ga krijgen er ook tussen staat.
Verhoudingsgewijs weinig Seals, maar inderdaad wel bijna alle kleuren voorbij zien komen. Een Shadow Green, een flink aantal Polar White, ik geloof 3 Ice Blue, 3, mogelijk 4 (waar er net eentje naast parkeerde kan ik dubbel tellen) Indigo Grey en een Atlantic Grey? Uitvoering en interieur was niet goed te zien zo snel, dus het kan zijn dat het bijvoorbeeld RHD modellen zijn, maar toch bijzonder dat er toch nog wat Seals tussen staan die mogelijk matchen met modellen waarvan mensen hier te horen hebben gekregen dat ze later komen.Zo snel geen Han gezien, voor de rest volgens mij wel het volledige assortiment, maar het leken vooral Dolphins en Atto 3's.

Ik kwam nog een video tegen van een test van de Chinese Seal, duidelijk wat verder op softwaregebied: YouTube: BYD SEAL Road Trip Beast or Burden?
En zo te zien ook andere stoelen en accenten in het interieur.Ook wat stock videomateriaal met auto's met striping en andere velgen dan de eerder te vinden 18 inch (niet leverbaar in Europa) en 19 inch exemplaren.

En ik merkte dat ik de eerdere screengrab uit een forum over die 'verborgen' campmode-achtige en andere niet gedeeld had. De genoemde mode knop is die op het stuur, niet de drive mode in de middenconsole. Zelf niet getest, dus geen idee of het werkt voor Europese exemplaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAcAWS3JdToxLx3VlRgkQFq_7U4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cKbPAQfIL27OCZpHVmCUV5pl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
DeGroteMuis schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:35:
[...]

Ik kwam nog een video tegen van een test van de Chinese Seal, duidelijk wat verder op softwaregebied: YouTube: BYD SEAL Road Trip Beast or Burden?
En zo te zien ook andere stoelen en accenten in het interieur.Ook wat stock videomateriaal met auto's met striping en andere velgen dan de eerder te vinden 18 inch (niet leverbaar in Europa) en 19 inch exemplaren.
Ook in dit YT filmpje zag ik navigatie op het scherm achter het stuur. 2:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
Rico Mono schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:00:
[...]

Ook in dit YT filmpje zag ik navigatie op het scherm achter het stuur. 2:46
In het filmpje had hij het wel over het hoge verbruik. Moest na 280-300 kilometer al weer testen. Was snelweg en 20 graden buiten. Kan me voorstellen als je in de Excellence en continue op sport je dat soort bereik haalt maar in de RWD in normal of eco een veel betere range hebt. Was wel tussen 10-80%, dus in principe maar 70% van het maximale. Maar met die batterij zou ik toch vaak tot 100% laden, behalve op een roadtrip.

[ Voor 13% gewijzigd door zwellugje op 24-04-2024 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
zwellugje schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:06:
[...]

In het filmpje had hij het wel over het hoge verbruik. Moest na 280-320 kilometer al weer testen. Was snelweg en 20 graden buiten. Kan me voorstellen als je in de Excellence en continue op sport je dat soort bereik haalt maar in de RWD in normal of eco een veel betere range hebt.
Ik las dat de RWD sowieso een iets langere range heeft dan de AWD. Maar als je een zware rechtervoet hebt dan zal in beide versies het batterijtje sneller leeg zijn... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
Het weer in China met de overstromingen door noodweer in het zuiden zag er best heftig uit in het nieuws gisteren. Ik mag hopen dat de BYD fabrieken (en de bewoners in het gebied) de voetjes droog houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boblelie
Interessante update over mijn bestelling die wellicht ook voor anderen relevant is.

Positief:
Van mijn combinatie (RWD, Indigo Grey, Black interior) zijn gister o.a. 4 stuks geleverd als vrije voorraad aan Louwman.

Vreemd:
Ze staan alle 4 momenteel als vrije voorraad in het systeem. Maar "mijn" auto is niet geleverd -O- . Wat blijkt? Bij Louwman staat op mijn bestelling de AWD versie, terwijl ik toch echt de RWD heb besteld 8)7 ... Heb het nog ff gecheckt op het orderformulier en daar staat echt Design RWD. Louwman ging het meteen uitzoeken met de leasemaatschappij. Ik verwacht dat het een foutje tussen de systemen van Louwman en Arval is. Ik heb wel gevraagd of hij ze niet alle 4 vandaag wil verkopen en er ff één apart kan houden in afwachting van het interne onderzoek. En dat zou hij doen. Dat zou betekenen dat mijn auto al bij de dealer staat en ik wellicht binnen een week kan rijden! *O* *O* *O*

Voor de mensen die deze specifieke combi hebben besteld, of anders deze combi op het oog hebben: Er zijn er dus effectief 3 op vrije voorraad momenteel!

Daarnaast gaf hij ook aan (BYD Eindhoven) dat er gister veel Seals zijn geleverd aan de dealers. Zou dus kunnen betekenen dat diverse mensen in dit topic binnen 1 a 2 weken geleverd krijgen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boblelie
Update op de update :P

Was idd foutje en is opgelost. De auto staat blijkbaar in de haven dus niet bij de dealer. Het duurt even voordat de auto dan bij de dealer is. Over +-2 weken kan ik de auto ophalen*.

*Moet even met Arval afstemmen of ik de auto ophaal, of dat ze de auto thuis brengen ivm inleveren oude auto. Ik heb natuurlijk het liefst de "in de watten" behandeling bij de dealer met strik op de auto en goede uitleg, maar als dat lastig is ivm inleveren oude auto dan moet het maar thuis gebeuren.
Anyway, er is licht aan het eind van de tunnel voor mij! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@boblelie Goede kans dat we jouw nieuwe dan gisteren al op tv hebben mogen bewonderen! :+
Wel knap slordig dat het schijnbaar mogelijk is dat een RWD als AWD in de orderboeken landt. Heb je nog te horen gekregen of dit een foutje bij Arval of Louwman was? De mijne is rechtstreeks besteld en zou voorlopig nog niet verwacht worden, maar gisteren ook een aantal Ice Blue exemplaren in beeld op het journaal en met dit soort foutjes...

Hoe dan ook, sowieso wijs voor de Arval bestellers om even na te gaan denk ik?

Edit: Misschien deze? _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNzWBq8tCCwKHuJli025xaRaUsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v8PO4EmZnzJ7Wj07UnAJmpQu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door DeGroteMuis op 25-04-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
DeGroteMuis schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:53:
@boblelie Goede kans dat we jouw nieuwe dan gisteren al op tv hebben mogen bewonderen! :+
Wel knap slordig dat het schijnbaar mogelijk is dat een RWD als AWD in de orderboeken landt. Heb je nog te horen gekregen of dit een foutje bij Arval of Louwman was? De mijne is rechtstreeks besteld en zou voorlopig nog niet verwacht worden, maar gisteren ook een aantal Ice Blue exemplaren in beeld op het journaal en met dit soort foutjes...

Hoe dan ook, sowieso wijs voor de Arval bestellers om even na te gaan denk ik?
My car is famous!!! :P
Yep, best slordig. Ging bij Arval fout. Maar ik ken Arval inmiddels ruim 5 jaar en zij zijn vooral erg goed in fouten maken :| . Ik zie het bij mezelf en collega's regelmatig fout gaan, en dan vooral met de administratie. We hebben zelfs overwogen om naar Athlon te verkassen met onze auto's, maar Arval was toch wel stuk scherper geprijsd toen ik de Seal bestelde.

Edit: Haha, die foto. Doe je snel! Wie weet >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
boblelie schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:06:
[...]

My car is famous!!! :P
Yep, best slordig. Ging bij Arval fout. Maar ik ken Arval inmiddels ruim 5 jaar en zij zijn vooral erg goed in fouten maken :| . Ik zie het bij mezelf en collega's regelmatig fout gaan, en dan vooral met de administratie. We hebben zelfs overwogen om naar Athlon te verkassen met onze auto's, maar Arval was toch wel stuk scherper geprijsd toen ik de Seal bestelde.

Edit: Haha, die foto. Doe je snel! Wie weet >:) .
Hahaha, 'bekend van tv' :P
Er kwamen nog wat andere Indigo Seals voorbij in dat fragment, maar dit was wel de duidelijkste. O-)

Knullig van Arval, had je bijna een paar maanden extra kunnen wachten omdat zij gewoon niet eens de juiste auto kunnen bestellen! |:( Ik heb zelf geen ervaring met Arval, alleen in het verleden de Lage Landen/Athlon (laaaang geleden) en Leaseplan en over beide niets te klagen. Ik hoor ook het nodige gemopper over Justlease sinds het van Arval is, ook van mensen met een bestaand contract. Maar dat zijn dus geen tijdelijke overname problemen, maar standaard Arval werkwijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09 08:39
Staan er ook Seal U's in de havens te wachten?

De BYD boot is 23 april vertrokken, maar deze reis is van Korea naar China. ;w
zie link.
Wanneer gaat deze naar Europapapa?

Er zal tegen die tijd wel een ETA worden afgegeven maar je zou een guestimate kunnen doen o.b.v. de knots == KM/pdag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sbRYeKcR4d7J3Eu2FC-3_3WT_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmZFKyLwt1z317rdJWUcOzxU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 103% gewijzigd door boppex op 25-04-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Iets minder paywall: https://www.marinetraffic.../vessel:BYD_EXPLORER_NO_1

Hij lijkt nu dus op weg van een noordelijker gelegen deel van China naar Zuid-China, niet gek ver van het hoofdkantoor van BYD.

Edit: ETA 28-4, 16:00 local time ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DeGroteMuis op 25-04-2024 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
boblelie schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:03:
Interessante update over mijn bestelling die wellicht ook voor anderen relevant is.

Positief:
Van mijn combinatie (RWD, Indigo Grey, Black interior) zijn gister o.a. 4 stuks geleverd als vrije voorraad aan Louwman.

Vreemd:
Ze staan alle 4 momenteel als vrije voorraad in het systeem. Maar "mijn" auto is niet geleverd -O- . Wat blijkt? Bij Louwman staat op mijn bestelling de AWD versie, terwijl ik toch echt de RWD heb besteld 8)7 ... Heb het nog ff gecheckt op het orderformulier en daar staat echt Design RWD. Louwman ging het meteen uitzoeken met de leasemaatschappij. Ik verwacht dat het een foutje tussen de systemen van Louwman en Arval is. Ik heb wel gevraagd of hij ze niet alle 4 vandaag wil verkopen en er ff één apart kan houden in afwachting van het interne onderzoek. En dat zou hij doen. Dat zou betekenen dat mijn auto al bij de dealer staat en ik wellicht binnen een week kan rijden! *O* *O* *O*

Voor de mensen die deze specifieke combi hebben besteld, of anders deze combi op het oog hebben: Er zijn er dus effectief 3 op vrije voorraad momenteel!

Daarnaast gaf hij ook aan (BYD Eindhoven) dat er gister veel Seals zijn geleverd aan de dealers. Zou dus kunnen betekenen dat diverse mensen in dit topic binnen 1 a 2 weken geleverd krijgen!
Hey dat is even goed nieuws! Moraal van het verhaal is dus dat je er zelf ALTIJD goed op moet blijven zitten... helaas heb ik dat ook mee gemaakt!

Maar ook jij hebt binnen 2 weken je Seal waarschijnlijk. Super gaaf! De eerste indigo grey uit de groep denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
  • Laatst online: 08-09 10:03
vanadium schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:58:
Ik blijf dit altijd een lastig verhaal vinden. Je maakt een nieuws item, maar brengen ze de auto's die ook daar heel lang staan ook in beeld. De Seal is pas in september 2023 naar Europa gebracht / geïntroduceerd. Zolang kunnen die daar niet staan lijkt mij. Zeker als je leest dat de levertijden langer lijken te worden.

Ik probeer al een hele tijd te kijken om welke auto's het hier gaat.
Ik sluit het niet uit dat er bijvoorbeeld de TANG / HAN en ATTO 3 tussen staan. Kostbare auto's.

Heeft iemand een idee om wat voor merken / typen / soorten auto's het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAxonZD_DOnsL3VVatMP_JsjOBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQ9muaS0FtM22d1KmgabAuBb.jpg?f=fotoalbum_large

Deze foto zag ik bij RLT Nieuws staan.
Dit lijkt mij gewoon een willekeurige foto van auto's die daar staan. Maar dat lijken mij geen auto's die al heel lang staan.

Meer een illustratie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Mennomaassluis schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:34:
[Afbeelding]

Deze foto zag ik bij RLT Nieuws staan.
Dit lijkt mij gewoon een willekeurige foto van auto's die daar staan. Maar dat lijken mij geen auto's die al heel lang staan.

Meer een illustratie foto.
Dit is hetzelfde terrein als het nieuwsstukje in de uitzending gisteren.
Zo te zien is dat gemaakt op dat Eemhaven terrein van DHG. Dat terrein is eind januari verhuurd door DHG, dus die auto's staan daar zeker nog niet enorm lang. Ze komen mogelijk wel van autoterminals af waar ze langer staan, of misschien van de BYD Explorer I.

Het zijn vooral de Dolphin en Atto3, maar ook wat Seals, ETP3 busjes en ik meende ook wat Tang en Seal U te zien. Ik kon zo snel geen Han aantreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
Ik ben echt benieuwd om welke auto's het nu gaat. Want ik zie ook geen stuntprijzen van EV's

Hoor en lees wel dat er een EV prijzenoorlog is in China, maar hier in Europa zag je vorig jaar alleen de prijsverlaging van Tesla met de M3 en de Y (dacht ik, niet gecheckt). Verder geen structurele prijsverlagingen.

Wel aan het einde van het jaar de aanbiedingen van bijv. de VAG merken, maar dat is tijdelijk voor de Co2 verrekening en eigenlijk alleen maar interessant voor particuliere verkoop (voor Lease blijven de catalogusprijzen gelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
Even contact met Louwman gehad over mijn bestelde Seal, daar werd aangegeven dat die BYD's uit het item de voorraad voor Europa is en nog verdeeld gaan worden. Louwman NL heeft geen massa BYD's op voorraad staan om van daaruit te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Mennomaassluis schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:23:
Ik ben echt benieuwd om welke auto's het nu gaat. Want ik zie ook geen stuntprijzen van EV's

Hoor en lees wel dat er een EV prijzenoorlog is in China, maar hier in Europa zag je vorig jaar alleen de prijsverlaging van Tesla met de M3 en de Y (dacht ik, niet gecheckt). Verder geen structurele prijsverlagingen.

Wel aan het einde van het jaar de aanbiedingen van bijv. de VAG merken, maar dat is tijdelijk voor de Co2 verrekening en eigenlijk alleen maar interessant voor particuliere verkoop (voor Lease blijven de catalogusprijzen gelden).
Klopt hoor! Ook dit jaar wel verdere prijsdalingen van de Model 3 Highland en de Model Y. Tegenwoordig kan je een Model 3 met trekhaak en kleur bestellen en onder de SEPP grens blijven of als particulier voor 40k een witte rijden , 41.990 catalogusprijs voor een RWD. Ook de Model S en X zijn goedkoper geworden, maar vooral Tesla komt met prijsverlagingen hier. Zelfs de superchargers zijn goedkoper geworden! ;)

Verder zijn er wel wat prijsdalingen geweest, zoals de Seal RWD die van 46.990 naar 44.990 is gegaan (weer SEPP), de MG 5 die met grotere accu 1000 euro is afgeprijsd, de Polestar 2 die ik geloof 3000 afgeprijsd is en bijvoorbeeld NIO, XPENG in Duitsland, maar zeker niet de grote prijzenoorlog die de media ervan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:15
Na een proefrit staat ook mijn BYD Seal RWD in bestelling. In Ice Blue en Tahitian Blue interieur.
Moet nog wel even wachten, krijg hem rond 5 november ivm aflopend leasecontract.

Zag deze video over een spoiler die je op AliExpress kan kopen. Ziet er wel tof uit: YouTube: Spoiler installation for BYD Seal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
Cheezborger schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:43:
Na een proefrit staat ook mijn BYD Seal RWD in bestelling. In Ice Blue en Tahitian Blue interieur.
Moet nog wel even wachten, krijg hem rond 5 november ivm aflopend leasecontract.

Zag deze video over een spoiler die je op AliExpress kan kopen. Ziet er wel tof uit: YouTube: Spoiler installation for BYD Seal
Levensgevaarlijk zo met die dubbelzijdige tape. Ziet er leuk uit, maar ik zou er niet aan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zsezse
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06-05 14:42
boblelie schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:03:

Positief:

Vreemd:

Wat goed voor je. :)

Hoe kun je zo veel informatie krijgen? Ik wacht op het zelfde combinatie dan jij, vandaag met Louwman Amsterdam gesproken, ze weten niks over mij bestelling, verkoper zei dat hij moet met zijn collega overleggen, ze bellen mij morgen terug. 8)7 Ze beloofde mij toen 8-12 weken levertijd, het is de week 10 en helemaal geen nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
Blijkbaar kan de Seal nog niet opladen aan de Tesla superchargers. Iemand daar ervaring mee?
Hopelijk is dat een software ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mennomaassluis
Gefeliciteerd, goede keuze. Dezelfde kleurstelling als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
zwellugje schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:03:
Blijkbaar kan de Seal nog niet opladen aan de Tesla superchargers. Iemand daar ervaring mee?
Zelf niet getest tijdens de proefrit, maar denk dat het niet geldt voor de Seal. Het geldt inderdaad wel voor de Atto3 bij een V3/4 Supercharger, maar de Seal kan zo te zien in ieder geval wel laden bij een V3 SuC: YouTube: NEW BYD Seal vs Tesla Model 3 vs VW ID.7 – best EV? | Road trip cost... (rond de 5:00). Voor mijn gevoel waren ze wel erg dol op de Model 3 in die video, dus ze hadden het zeker wel vermeld als de Seal niet of slecht kon laden aan de Supercharger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinculum
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09-2024
zwellugje schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:41:
[...]

Levensgevaarlijk zo met die dubbelzijdige tape. Ziet er leuk uit, maar ik zou er niet aan beginnen.
Collega Heeft 5 jaar lang zo'n ding op zijn model 3 gehad. Niets aan de hand. Je logo etc zit ook gewoon met tape vast hé? Is geen Praxis dubbelzijdig prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjes
zsezse schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:47:
[...]

Hoe kun je zo veel informatie krijgen? Ik wacht op het zelfde combinatie dan jij, vandaag met Louwman Amsterdam gesproken, ze weten niks over mij bestelling, verkoper zei dat hij moet met zijn collega overleggen, ze bellen mij morgen terug. 8)7 Ze beloofde mij toen 8-12 weken levertijd, het is de week 10 en helemaal geen nieuws...
Waarschijnlijk heb ik exact dezelfde verkoper .... weet niks, kan niet in systeem, moest het bij collega neerleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
[...]

Dit keer heb ik het bij Nick van BYD Eindhoven losgepeuterd. Maar centrale inkoop bij Louwman kan je waarsch ook verder helpen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis

Het komt toch niet helemaal uit de lucht vallen dat ook de Seal niet lekker wil werken met Superchargers schijnt: YouTube: BYD Seal x Tesla V3/4 Supercharger Incompatibility Australia Apr 2024
Maar commentaren eronder lijken erop te wijzen dat 't voor de modellen die hier geleverd zijn (ook de eerdere) geen probleem is en dat er een oplossing is voor de nieuwe Australische modellen.

Ook grappige reactie van die youtuber op commentaar van iemand die zegt dat hij een Tesla moet kopen (deze youtuber heeft een Model Y en een Model S naast de Seal :+ )
[...]

Intussen teruggebeld? Anders zelf maar weer eens aan de lijn.
boblelie schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 06:27:
[...]

Dit keer heb ik het bij Nick van BYD Eindhoven losgepeuterd. Maar centrale inkoop bij Louwman kan je waarsch ook verder helpen :*)
Wel fijn dat Eindhoven wel aardig op de hoogte lijkt te zijn dan! Centrale inkoop is Louwman hoofdkantoor Raamsdonksveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
[...]

Centrale inkoop is Louwman hoofdkantoor Raamsdonksveer?
Denk het.
Het is Louwman centrale inkoop, maar zou ook wel eens specifiek voor lease auto's kunnen zijn.
tel.nr.: 0162 585 814.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelJ

Leuk idee zo'n spoiler ;)
Ik ben er erg blij mee, oh en met het 'dubbelzijdig plakband' verhaal.. geloof me, daar hoef je je GEEN zorgen om te maken. Ik had met het vastplakken eerst niet goed geplakt op een cm of 5 zat het al vast.. met geen mogelijkheid los te trekken, laat staat nu die in z'n geheel vast zit.

Bij 192km/h bleef die gewoon zitten ook trouwens :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2Bb23AzQ-QoDtC1iXMpTi1iMaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jBG8nMpwj6Kz8j9EsbLnUCM.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
MichaelJ schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:45:
[...]

Ik ben er erg blij mee, oh en met het 'dubbelzijdig plakband' verhaal.. geloof me, daar hoef je je GEEN zorgen om te maken. Ik had met het vastplakken eerst niet goed geplakt op een cm of 5 zat het al vast.. met geen mogelijkheid los te trekken, laat staat nu die in z'n geheel vast zit.

[Afbeelding]
Dan neem ik mijn woorden terug :)
Maar je moet dan wel echt de juiste bestellen en niet voor zo goedkoop mogelijk gaan. Ziet er wel snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsezse
@DeGroteMuis

Intussen teruggebeld? Anders zelf maar weer eens aan de lijn.

Nee... ik heb zelf weer gebeld, ze hebben heel erg druk... Volgens verkoper ze kunnen de 12 weken levertijd zeker halen (ze hebben nog 2 weken tijd), maar hij weet nog steeds niks over mijn auto, zijn collega nog geen antwoord gegeven, bel maandag terug... blablablabla praatjes...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thomas-
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-06-2024
Nou hier gaan we het weekend goed in!

Vandaag de auto in ontvangst mogen nemen bij BYD Rotterdam, totale tijd van bestelling tot levering: 6 weken. 🤩
Hoop oprecht dat iedereen die nog in afwachting van de levering is, snel van zijn auto kan genieten. Zij gaven zelf aan een inhaalslag te maken deze dagen.

Moet wel wennen aan alle piepjes en instellingen maar hij rijdt de eerste kilometers heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MsBRNJl6P6TKi9qyrZrJmDbLJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xKXzOXmnnJKd96F7nAqYRjW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
@Thomas- Gefeliciteerd, 6 weken is super snel! Veel veilige kilometers toegewenst.

Ook een kale kont zonder belettering zie ik. De mijne zal er dan exact zo uit moeten zien. Heb je ook luxe kentekenplaten?

[ Voor 42% gewijzigd door Rico Mono op 26-04-2024 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas-
  • Laatst online: 12-06-2024
Thanks! Ja klopt, had het aangevraagd en zo geleverd. Hele goede service daar! Inderdaad met luxe kentekenplaat. Dat is volgens mij standaard bij de Seal’s 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zsezse
@Thomas- Wow wat een strak levertijd! Gefeliciteerd en veel plezier mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinculum
Heel mooi zo het contrast van wit en zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
Gister uitgebreid de BYD Seal en daarna de Xpeng P7 gereden, tevens een bezoek gebracht aan Zeekr voor de X, de geplande proefrit aldaar afgezegd, dat wordt 'm zeekr niet. Nette wagen, maar te klein, de 001 boven budget.

De Seal is wat speelser dan de P7 van Xpeng, die rijdt als een vliegend tapijt en is een volwassener wagen tov van de Seal, meer luxe, cleaner design en qua bediening en interface nagenoeg een kopie van Tesla.
Kleine dingetjes aan de Seal zijn handiger, cruisecontrol op het stuur ipv handel, de aanwezigheid van frunk en kantelbaar scherm. Het is met name de software interface en de visuals die minder handig en minder fraai zijn in de Seal.

Na Meppel en Utrecht toch ook maar naar Amsterdam gereden om na louter blauw en wit ook eens een zwarte te kunnen bewonderen, kijk, dat is meer mijn smaak, nu zelfs twijfel van voorkeur zwart naar licht interieur. De groene staat nog op het lijstje om in het echt te zien. Qua rijden, stil...zoveel stiller t.o.v. mijn 2019 Tesla, op hogere snelheid merkte ik een 'bounce' op de snelweg bij slecht(er) wegdek, die leek de Seal niet goed weg te filteren. Het kantelbaar scherm i.c.m. navigatie is zeker een plus.

De Seal t.o.v. de P7 is 5k goedkoper, dat is best veel en zou voor de (in mijn ogen fraaiere) P7 wel eens een deal breaker kunnen zijn, voor nu zijn de Zeekr, de M3 Highland, de Y allemaal van het lijstje en blijven de Seal, de P7 en de te verwachten G6 nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
Sinds gisteren is de Model Y LR RWD beschikbaar. Wel hebben ze de prijzen met 2000 euro omhoog gegooid. Nadeel van nu de tesla bestellen is dat je misschien een upgrade krijgt zonder de pookjes :)
Ik wacht inderdaad ook nog op de G6 om te rijden, maar er is maar 1 servicepunt voor XPeng.

Zo in het wit is de Seal inderdaad ook wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 23:19
zwellugje schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 23:11:
Sinds gisteren is de Model Y LR RWD beschikbaar. Wel hebben ze de prijzen met 2000 euro omhoog gegooid. Nadeel van nu de tesla bestellen is dat je misschien een upgrade krijgt zonder de pookjes :)
Ik wacht inderdaad ook nog op de G6 om te rijden, maar er is maar 1 servicepunt voor XPeng.

Zo in het wit is de Seal inderdaad ook wel erg mooi.
Goedemiddag,

door niets anders dan toeval vrijdag de Model Y rwd Long range gereden (met stengels en pook bij het stuur)
De Adaptive cruisecontrol vind ik de beste die ik toe nu toe heb ervaren. Als hij in de war raakt, bijv links en rechts langzaam rijdende auto's, dan gaat dit gedoseerd, dus geen tanden in het stuur ervaring.
Alleen snelweg verbruik 15,6KWh/100km gemeten. Dat is dus eindelijk het door mij gewenste 500km bereik.

De Seal heeft zeker een veel betere afwerking, geen twijfel over mogelijk.
Als men het verbruik onder controle krijgt + trekhaak mogelijkheid dan blijft de keuze voor de Seal een eenvoudige.

Ik probeer het topic niet te vervuilen maar er zijn meerdere leden die zoekende zijn en de plussen en minnen afwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
De Y stond ook op mijn verlanglijstje. De reden dat ik de Y niet genomen heb is dat deze te gedateerd is. Op de nieuwe die (misschien eind 2024) komt, kon ik niet wachten omdat ik snel een andere auto moest bestellen. De komst van de rwd long range is een mooie upgrade, maar de buitenkant blijft hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo99
  • Laatst online: 12-09 23:01
Ik heb mijn Seal 1x als test opgeladen (normaal gesproken doe ik dat niet aangezien de laadpas van de leasemaatschappij niet wordt ondersteund door Tesla) aan een Tesla Supercharger en dat ging prima. Als het goed is was dat een v3 (max. 250Kwh) Supercharger.

De enige lader waar tot nu toe het laden niet lukte was een Shell Recharge lader. Dat schijnt dan weer te maken te hebben met de exploitant. Een gedeelte van de Shell Recharge laders wordt geexploiteerd door Allego en een ander gedeelte door NewMotion. De laatste accepteert echter veel minder laadpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Thomas- schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:45:
Nou hier gaan we het weekend goed in!

Vandaag de auto in ontvangst mogen nemen bij BYD Rotterdam, totale tijd van bestelling tot levering: 6 weken. 🤩
Hoop oprecht dat iedereen die nog in afwachting van de levering is, snel van zijn auto kan genieten. Zij gaven zelf aan een inhaalslag te maken deze dagen.

Moet wel wennen aan alle piepjes en instellingen maar hij rijdt de eerste kilometers heerlijk!

[Afbeelding]
Gefeliciteerd 😁
Vraagje: ik zie in de foto dat merknaam en model "BYD SEAL" niet op de achterkant staan. Is dat een optie bij de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Fireshade schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:35:
[...]

Gefeliciteerd 😁
Vraagje: ik zie in de foto dat merknaam en model "BYD SEAL" niet op de achterkant staan. Is dat een optie bij de dealer?
Kun je naar vragen mocht je dit er niet op willen hebben. Ik wilde het er voornamelijk af laten halen omdat het er scheef op zat bij mij en ik vond het gewoon ronduit lelijk.

Je kunt het er ook zelf af halen met een föhn en flosdraad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
@MichaelJ paar vraagjes: Heeft Louwman reclame op de kentekenplaat houders, of zijn deze zonder opschrift geleverd?

Heb je een effen vloermatten set? Ik zag een filmpje op YT met vloermatten die gele en blauwe strepen hadden. Dit zag er niet uit.

SIM: Hoeveel Gb data gratis per maand? En kun je een abonnement afnemen bij BYD als je meer data wenst?

[ Voor 17% gewijzigd door Rico Mono op 30-04-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwellugje
Laatste keer dat ik het vroeg bij Louwman. 1 GB (nu 2GB eerste 2-3 maanden) voor 2 jaar . Van een abonnement wisten ze nog niets, maar ze gingen uit van wel. Kun je niets mee nog natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo99
  • Laatst online: 12-09 23:01
Rico Mono schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:15:
@MichaelJ paar vraagjes: Heeft Louwman reclame op de kentekenplaat houders, of zijn deze zonder opschrift geleverd?

Heb je een effen vloermatten set? Ik zag een filmpje op YT met vloermatten die gele en blauwe strepen hadden. Dit zag er niet uit.
Op de kentekenplaathouder aan de voorzijde staat geen opschrift:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jJCxRX9K5H32EOVGCqkPQdsu68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftwrysAiPjH3qW6vWX5KNjjh.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de achterzijde staat er "BYD | LOUWMAN" onder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6t3h4o7vmVXYAK3ul7UGCnX2EQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aD2XJh0zRrGQbVbaHjb0GD8T.jpg?f=fotoalbum_large

De vloermatten zijn inderdaad effen zwart.

[ Voor 3% gewijzigd door Turbo99 op 30-04-2024 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
Bedankt voor jullie feedback! 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinculum
Ik hoorde van Louwman dat je zelf een sim er in kan doen en dat je niet afhankelijk bent van de sim van BYD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:30
MichaelJ schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:45:
[...]

[Afbeelding]
Zo te zien heeft James Bond zijn Aston Martin ingeruild voor een BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 07:49
Zou iemand een screenshot kunnen plaatsen hoe de verkeersinfo in de navigatie eruit ziet. Ik bedoel dan de kleuren van de wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Vinculum schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:00:
Ik hoorde van Louwman dat je zelf een sim er in kan doen en dat je niet afhankelijk bent van de sim van BYD.
Alleen als je het niet erg vindt om de mobiele app connectiviteit te verliezen, die loopt via de sim van BYD volgens meerdere bronnen inclusief 3 BYD vestigingen (Rotterdam, Eindhoven, Apeldoorn). Je kan wel je telefoon wifi accespoint gebruiken voor streamen onderweg, zodat je de data van de auto niet gebruikt volgens BYD Rotterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 20:37
Totaal irrelevant, maar misschien leuk om in de openings post onze omgeving/woonplaats op te nemen zoals b.v. In het Polestar 2 topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2079408/0.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Noobie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:28
Gisterenmiddag gebeld door Louwman, met het heugelijke nieuws dat de auto binnen is gekomen. Kan hem volgende week ophalen *O* Een aangename verassing.
Auto besteld op 25/03 en +/- 6,5 week later wordt deze afgeleverd.
De type aanduiding op de kont halen ze helaas er niet af, eens kijken waar ik deze eraf kan laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
  • Laatst online: 04-08 21:57
Noobie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:30:
Gisterenmiddag gebeld door Louwman, met het heugelijke nieuws dat de auto binnen is gekomen. Kan hem volgende week ophalen *O* Een aangename verassing.
Auto besteld op 25/03 en +/- 6,5 week later wordt deze afgeleverd.
De type aanduiding op de kont halen ze helaas er niet af, eens kijken waar ik deze eraf kan laten halen.
Gefeliciteerd! Welk kleur exterieur en interior had jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:28
Matzen schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:09:
[...]

Gefeliciteerd! Welk kleur exterieur en interior had jij besteld?
Zwart icm. Tah. blue intrieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:30
Ik wil ook een BYD Seal gaan bestellen. Enig idee wat de huidige levertijden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jowa01
  • Laatst online: 20-07 14:22
Noobie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:13:
[...]

Zwart icm. Tah. blue intrieur
In welke uitvoering? De AWD of RWD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Noobie Die wordt lekker snel geleverd, fijn! _/-\o_
Ik zag dat @MichaelJ me mede-auteur heeft gemaakt, dus ik heb je ook meteen toegevoegd aan de lijst van (toekomstige) gelukkige Seal rijders. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Rico Mono De folder zegt 1GB, maar er was tijdelijk 2GB. De eerste (aangebroken) maand waren er ook wat mensen met 500MB. Toevallig is er vandaag iemand in het Atto3 topic die aangeeft deze maand weer terug naar 1 GB te zijn.

@bounto Denk ik het beste even bij de leasemaatschappij en/of dealer navragen voor de samenstelling die je wil? Bij de mijne was het eind week 11 nog voorspeld op 16-18 weken, dus week 27 en 30. Maar volgens de laatste berichten zou het week 26-27 worden.
Intussen zijn er ook mensen die later besteld hebben en de auto al binnenkort krijgen, terwijl Leaseplan schijnbaar voor alle uitvoeringen en kleuren 20 weken levertijd aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
DeGroteMuis schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:24:
[...]

Alleen als je het niet erg vindt om de mobiele app connectiviteit te verliezen, die loopt via de sim van BYD volgens meerdere bronnen inclusief 3 BYD vestigingen (Rotterdam, Eindhoven, Apeldoorn). Je kan wel je telefoon wifi accespoint gebruiken voor streamen onderweg, zodat je de data van de auto niet gebruikt volgens BYD Rotterdam.
Hotspotje op mobiel en koppelen aan de auto zou idd helemaal mooi zijn, zolang je deze niet iedere keer hoeft te activeren. Gaat dit automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjes
DeGroteMuis schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:27:
Ik zag dat @MichaelJ me mede-auteur heeft gemaakt, dus ik heb je ook meteen toegevoegd aan de lijst van (toekomstige) gelukkige Seal rijders. 8)
Zet mij er dan ook gelijk ff bij in de starter? besteld RWD zwart/zwart 1 feb besteld. zou in maart geleverd, nog steeds niet duidelijk wanneer wel ;-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
DeGroteMuis schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:27:
Haha ja dat klopt, met de notitie dat ik je nog een keer een PB moest sturen om uitleg te geven. Wegens drukte ben ik daar nog niet aan toe gekomen :)

Ik heb best veel hulp van je gekregen en goede input, het topic wordt inmiddels goed levendig en gaat ook steeds groter worden. Je actieve bijdrage wordt gewaardeerd 8)

Maar alsnog 'Gefeliciteerd met de promotie' :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjes
Schaapjes schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:38:
[...]

Zet mij er dan ook gelijk ff bij in de starter? besteld RWD zwart/zwart 1 feb besteld. zou in maart geleverd, nog steeds niet duidelijk wanneer wel ;-(
Ik kreeg vandaag van een oud collega te horen dat hij een melding kreeg dat er vertraging in de fabriek zou zijn. Dus het wordt begin juni voor hem.

Nog geen uur later kreeg ik bericht dat de verwachting is dat de auto binnen 2 weken bij Louwman is en dat we dan kunnen rijden! klinkt goed, maar na de communicatie-ervaringen: eerst zien dan geloven ;-) Maar toch blij dat er iets gebeurt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinculum
Ik heb vandaag akkoord gekregen voor mijn Seal AWD! Weliswaar pas december maar hij komt. Enige jammere is dat ik geen Shadow Green mag maar moet (weer) een zwarte worden... Vind ik echt jammer want er zitten best wat fraaie designelementen op de auto die altijd zwart zijn. Het contrast met elke andere kleur maakt die elementen juist zo gaaf. Op de zwarte auto valt dat weg. Maar ja, het is niet anders.

Ben dan ook wel blij dat ik toch niet voor de M3 heb gekozen want eis voor mij was dan dus absoluut geen zwarte meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
Vinculum schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:06:
Ik heb vandaag akkoord gekregen voor mijn Seal AWD! Weliswaar pas december maar hij komt. Enige jammere is dat ik geen Shadow Green mag maar moet (weer) een zwarte worden... Vind ik echt jammer want er zitten best wat fraaie designelementen op de auto die altijd zwart zijn. Het contrast met elke andere kleur maakt die elementen juist zo gaaf. Op de zwarte auto valt dat weg. Maar ja, het is niet anders.

Ben dan ook wel blij dat ik toch niet voor de M3 heb gekozen want eis voor mij was dan dus absoluut geen zwarte meer.
Hoezo geen zwarte M3 als ik vrij mag zijn om te vragen?

Overigens gefeliciteerd met de Seal AWD. Ik heb ook een AWD in bestelling staan. Levering medio augustus omdat mijn huidige contract dan pas afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinculum
Omdat ik nu al 4,5 jaar in een zwarte M3 rijdt. Dan rij ik echt in dezelfde auto weer. Een andere kleur had in ieder geval nog het gevoel gegeven dat het een beetje anders was. Maar goed de Seal had toch al de strijd gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
Dus jullie wagenpark is helemaal zwart? Lastig om je auto terug te vinden op de parkeerplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinculum
We hadden 6 identieke zwarte M3's op een rij staan en 1 donkergrijze. Nu worden de auto's verschillend maar ze willen wel die zwarte look houden. Pand is ook zwart van buiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Vinculum op 02-05-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
Vinculum schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:48:
Omdat ik nu al 4,5 jaar in een zwarte M3 rijdt. Dan rij ik echt in dezelfde auto weer. Een andere kleur had in ieder geval nog het gevoel gegeven dat het een beetje anders was. Maar goed de Seal had toch al de strijd gewonnen.
Goed argument... Ik heb met mijn vrouw de afspraak dat ik auto kies en zij de kleur mag bepalen. Zwart is bij mijn vrouw echt een no-go.

Maar goede keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:00
Mennomaassluis schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:29:
[...]

Goed argument... Ik heb met mijn vrouw de afspraak dat ik auto kies en zij de kleur mag bepalen. Zwart is bij mijn vrouw echt een no-go.

Maar goede keuze!
Oeh tricky... een kleur kan een auto toch wel maken of breken...
Ik zou het houden op de kleur pannenlappen als ik jou was ;) >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
Net vernomen dat de Seal niet meer voorbereid wordt mbt de aansluiting voor de dashcam.

Er moet een extra kabel getrokken worden, (aldus de dealer)

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:00
bblikman schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:34:
Net vernomen dat de Seal niet meer voorbereid wordt mbt de aansluiting voor de dashcam.

Er moet een extra kabel getrokken worden, (aldus de dealer)
Thanks voor de info. Gelukkig nog geen dashcam besteld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madiwoe
  • Laatst online: 09-09 11:16
Zie dat de BYD explorer weer terug komt naar Europa, ik denk dat degenen die in februari/maart besteld hebben aan de beurt zijn, ik kijk ernaar uit :)
Pagina: 1 ... 8 ... 41 Laatste