Nog even een banden ervaring:
Ik rij nu al enkele maanden rond met 2 wielen op de nieuwe Michelin Primacy 5 en 2 met Pirelli P7 C2 en ongeveer de helft van de tijd getest met Michelins vooraan en met Pirelli's vooraan:
De Pirelli's lijken veel harder qua comfort en breken veel meer uit als ze achteraan liggen. Beiden sturen wel lekker direct maar het stuur voelt zwaarder aan met de Pirelli's, dus sportiever gevoel.
Ondanks de zeer zachte wang van de Michelins sturen die toch nog verrassend direct.
Beide banden zijn heel stil maar wel iets minder stil dan EcoContact. En ook geen hoger verbruik t.o.v. EcoContact.
Ik vind de nieuwe Primacy tot nu toe een heel goede "touring" band om ook in de winter veilig mee te rijden in de lage landen. Het dempingscomfort van mijn Seal is echt véél verbeterd hierdoor.
Alleen: de tractie valt me wel tegen bij acceleratie, gek genoeg leken de EcoContacts daar wel iets beter voor, terwijl die in de bochten geen grip hadden.
Nog enkele tips over iets heel anders:
Als jullie je stuur ook aan de gladde kant vinden, probeer dan niet met vanalle ontvetters het gevoel te verbeteren, dat helpt heel weinig want de structuur van het materiaal is gewoon glad, daarom:
Ik spuit voortaan "Raquex Enforce Grip Spray" op mijn handen voor ik instap, echt een wondermiddel, ineens het ultieme grip gevoel op het stuur en vol vertrouwen door de bochten...
Wat kuisproducten betreft, gebruik ik voortaan
Sonax Cleanstar voor het hele interieur omdat die heel neutraal is qua geur en veilig is, en nog het belangrijkste dat die streeploos opdroogt.. (je wilt niet weten hoeveel andere producten ik al weggegoten heb)
Ik heb ook nog een fix gevonden om de stroeve screenprotector (van TOPBYD) op mijn touchscreen glad te maken, daarvoor werkt "Poorboys World Spray & Wipe" super goed (werkt goed op alle harde materialen). Maar waarschijnlijk zullen alle quick detailers of rinseless washes die polymeren bevatten wel datzelfde gladde effect hebben...
Nu ik toch op dreef ben: voor alle niet-glanzende plastic te beschermen gebruik ik nog steeds de 303 Protectant, werkt heel goed tegen schoensporen. Het probleem daarmee is wel dat je enorm kleurverschil krijgt, dus op plaatsen die je per ongeluk raakt heb je een donkere vlek, maar het blijft enorm lang zitten (je krijg het er ook bijna niet meer af - met speciale cleaners wel trouwens).
En voor het "Vegan Leather" van mijn stoelen te beschermen lijkt CarPro PERL heel goed te werken, die is mat en geeft niet dat kleurverschil. Die zou naar het schijnt ook op echt leder goed werken. Ik had gehoopt dat die ook zou werken om hard plastic te beschermen maar daar hecht die totaal niet op, één veeg erover en alles is er terug vanaf.
Ik ga eens een Turtle wet wax proberen om het glanzende krasgevoelige plastic van de Seal een laagje te geven, je hoort het resultaat nog...

Als iemand nog ervaringen heeft om de Seal extra te beschermen hoor ik het graag!
BYD Seal Comfort: A different beast on the road - faster and harder than the specs: 0-100 in 5.9s with "left foot brake launch", 15.4 kWh avg. last 6000km, Silicon Carbide Powered E-Drive.