Hellbull89 schreef op zondag 5 april 2026 @ 18:09:
[...]
Schokkende aandrijflijn bij volgas ergens tussen 100 en 120 heb ik soms ook, maar kan het niet altijd reproduceren (voelt alsof de tractiecontrole een fractie van een seconde het vermogen wegneemt en meteen weer vrijgeeft). Stoort me nog niet genoeg om het op te nemen met de dealer, zeker omdat het niet zo frequent voorkomt.
Dit fenomeen heeft mijn Seal Comfort ook exact zoals jij het beschrijft, enkel bij plots "volgas" te geven tussen 110-130 voel ik een paar seconden wat schokken in de aandrijflijn, alsof de banden grip verliezen of de tractiecontrole ingrijpt. Het lijkt zeker niet erger te worden, maar wel vreemd dat niet iedereen dit heeft..
Het enige wat mij wel blijft storen aan de auto zijn de schokdempers, die absorberen heel weinig en geven alles door aan de spiraalveren die niet kunnen volgen
Waarschijnlijk niet veel mogelijkheden om aftermarket schokdempers / schroefset te laten plaatsen met keuring en zonder impact op de garantie
Ik zag dat
KW en
BC Racing een volledige coilover set hebben voor de Seal, KW zal wel goed zijn maar heel duur, en over BC Racing lijkt niet iedereen tevreden in het algemeen.
De goedkoopste optie is enkel de dempers van
TEIN, wat wel een degelijk merk lijkt, en die zijn vooral op comfort gericht.
Nog iets heel anders: ik heb mijn interieurfilter vervangen door een
Corteco MicronAir Blue Filter omdat ik niet blij was met de OEM filter qua filtering van geuren van bv. uitlaatgassen... zover ik kon zien had die ook geen actieve koofstof laag. Echt een goede upgrade
Het was een beetje gepruts om het handschoenenvak los te maken omdat alles heel vast zat; vooral het klepje dat voor de filter zit moet je aan de rechterkant een platte schroevendraaier achter het clipje steken zodat je met je andere hand die eruit kan schuiven richting de rechterkant...
Deze filter was ook de enige die ik kon vinden met meerdere lagen waaronder koolstof, buiten die van Denckermann die ik nog geprobeerd had en ook niet goed vond. De
MicronAir BL408 is ook de enige PM1 filter die ik kon vinden en ik merk effectief wel een groot verschil. Ik heb die bij Aliexpress moeten bestellen, nergens anders te vinden! Het OE nummer van onze filter is effectief SA2E-8121211E / SA2E-8121211E-E1
Driving the Dream or Riding the Dragon? Seal Comfort 5.9s - Gemiddeld verbruik: 15.6 kWh over 12K km