@
Juan Laat 'The Electric Seal' daar nou net 2 weken geleden over hebben gepost. Zie
YouTube: BYD Data Plan Expired? How to Install Your Own SIM Card.
Zoals het er nu naar uit ziet betekend het IoT niet dat je remote bij je Seal kan, maar is het puur de dataverbinding in jouw Seal voor onder andere uitgebreide navigatie, youtube, etc. Het lijkt dus één van de vele slechte benamingen te zijn bij BYD...
Als je 2 jarige proefperiode verloopt, dan krijg je bijvoorbeeld geen verkeersinformatie en routeplanning met laadpalen meer. Standaard routeplanning blijft wel gewoon werken. Je kan dan voor €99 een jaar bij kopen, maar je kan ook je eigen simkaart plaatsen. Dit kon altijd al, maar dat wilde kennelijk soms niet helemaal goed werken. Sinds de laatste updates is dat vergemakkelijkt, en krijg je als je een eigen simkaart in jouw BYD plaatst een melding te zien met de vraag of dit een 'gratis' simkaart van BYD is, of een eigen simkaart. Kies je voor 'eigen simkaart', dan wordt datamanager uitgeschakeld en kan je weer genieten van alles zoals je gewend was.
Met een verlopen BYD simkaart blijven de updates nog gewoon binnen komen. Je hebt alleen geen data meer beschikbaar voor de extra diensten. Dit hebben ze ingeregeld door originele simkaart gebruik te laten maken van van meerdere APN's. Één is enkel voor updates, en een is er voor de extra diensten. De APN voor extra diensten wordt geblokkeerd, maar de APN voor updates blijft werken. Ga je met een eigen simkaart werken dan verloopt alles over één APN.
Ik vermoed trouwens dat als je de ingebouwde simkaart verwijderd en weer terug plaatst en aan geeft dat het een eigen simkaart is, dit niet gaat werken vanwege de speciale APN's die gebruikt worden. Anders zou het wel heel makkelijk zijn om zo gratis onbeperkte data te krijgen...
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25