Het grote BYD Seal topic

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:24
E-Vix schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:36:
[...]

Pin-to-drive is een extra beveiligingslaag om te voorkomen dat een vreemde met jouw auto weg kan rijden. Nadat de auto is ingeschakeld moet je een pincode invoeren om de auto vanuit P in D of in R (en misschien zelfs N) te kunnen schakelen.
Pin-to-drive is niet alleen handig als je unlock-to-start hebt ingeschakeld, maar het voorkomt ook dat iemand bijvoorbeeld via relaying er met jouw auto vandoor gaat. Oftewel, dat persoon 1 met een speciale lezer en een zender bij jouw voordeur gaat staan die jouw sleutel kan ontvangen en digitaal door kan sturen naar persoon 2 die met een ontvanger in jouw auto zit. Het draadloze signaal van jouw sleutel wordt zo naar de auto doorgestuurd, en jouw auto denkt daardoor dat de sleutel in de auto is terwijl deze nog gewoon in jouw huis ligt. Met pin-t--drive kunnen ze de auto wel aanzetten, maar er evengoed niet mee wegrijden.

Verder zijn er in totaal, met unlock-to-start ingeschakeld, 7 manieren om de wagen te starten.
1. Met start knop de sleutel
2. Met de ontgrendel knop op de sleutel (unlock-to-start)
3. Met de knop op de bestuurdersdeurgreep (unlock-to-start)
4. Met je telefoon op de NFC lezer (unlock-to-start)
5. Met je NFC kaart op de NFC lezer (unlock-to-start)
6. Met de app op je telefoon door de stoel-verwarming/koeling of stuurverwarming aan te zetten (klinkt gek, maar probeer maar eens)
7. Met de start knop op de middenconsole.

Hoe meer manieren er zijn om de wagen te in te schakelen, hoe makkelijker dit per ongeluk zal gaan, of dat een verkeerd persoon dit doet...
Goede aanvulling. Pin to start inschakelen als extra beveiliging puur omdat je unlock to start aan hebt blijf ik sowieso vreemd vinden. De startknop indrukken is een handeling die je niet wil, maar daarvoor in de plaats wel een pin invoeren? Maar dat is dan ook niet het enige doel

Pin to start is denk ik iets minder volledig dan je denkt, als ik de uitleg goed interpreteer, werkt dat niet bij 4-5-6-7, alleen via de knoppen op de sleutel en de schakelaars op de deurgreep. Wel nog steeds een goede beveiliging tegen signal relaying.

Puntje 6 zou eigenlijk niet moeten kunnen vind ik, toch een risico wat 90% van de gebruikers niet verwacht. Maar al lang blij dat nummertje 6 niet meer werkt bij regulier voorklimatiseren... Was vóór V1.3.0 ook nog standaard. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Rico Mono schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:00:
Onderstaande las ik op een Duits forum. Of dit ook voor Nederland geldt, geen idee. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend 😜

DE forumlid:

Voor iedereen die, net als ik, nog steeds ongeduldig wacht op de update:

Start: 28 april / Einde: 28 mei

Momenteel: 500 voertuigen in totaal

Het uitrolplan bestaat uit 4 golven:

Golf 1: Alle opslagvoertuigen
Golf 2: 19 mei Dolphin / Seal / Seal U EV+DM-I en de Atto2
Golf 3: 22 mei - Atto 3
Golf 4: 28 mei - Atto 3
Berni45 lijkt over het algemeen wel nuttige info te delen, dus dat zou zomaar kunnen, helaas nog geen reactie op jou en inderdaad geen garantie dat het ook voor NL/BE geldt. Later vermeldt hij ook nog dat het waarschijnlijk de einddatum is van de uitrol, sorry voor degenen die dacht tot maandag niet te hoeven checken om de update zsm binnen te hengelen. :+

Een paar berichten na de jouwe wordt trouwens vermeld dat de FM radio spoorloos was na de update, maar die zit alleen nog in het mediacentrum ipv los. Handig om te weten voor degenen die de FM radio opeens kwijt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:06

E-Vix

Nu met sneeuw!

DeGroteMuis schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:50:
[...]

Goede aanvulling. Pin to start inschakelen als extra beveiliging puur omdat je unlock to start aan hebt blijf ik sowieso vreemd vinden. De startknop indrukken is een handeling die je niet wil, maar daarvoor in de plaats wel een pin invoeren? Maar dat is dan ook niet het enige doel

Pin to start is denk ik iets minder volledig dan je denkt, als ik de uitleg goed interpreteer, werkt dat niet bij 4-5-6-7, alleen via de knoppen op de sleutel en de schakelaars op de deurgreep. Wel nog steeds een goede beveiliging tegen signal relaying.

Puntje 6 zou eigenlijk niet moeten kunnen vind ik, toch een risico wat 90% van de gebruikers niet verwacht. Maar al lang blij dat nummertje 6 niet meer werkt bij regulier voorklimatiseren... Was vóór V1.3.0 ook nog standaard. :X
Nog even een aanvulling over unlock-to-start:
De wagen start niet bij het ontgrendelen, maar enkel op het moment dat de bestuurdersdeur wordt geopend.
Gisteren dacht ik dat al gemerkt te hebben, maar vanochtend nog even extra getest. Ik had de wagen ontgrendeld met de ontgrendelknop op de passagiersdeur en de deur geopend. Toen starte de wagen niet. Vervolgens ben ik naar de bestuurderskant gelopen. Door het raam gekeken, en nog steeds helemaal niets. Deur geopend en meteen ging de ventilatie aan en werd de auto 'wakker'.

Ik zal kijken of ik de komende dagen ook eens wat kan experimenteren met pin-to-start. Ik hoop dat BYD het wél volledig heeft geimplementeerd en het bij alle manieren van starten gaat werken. Het zou het nut voorbij gaan als dat niet zo is namelijk.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
E-Vix schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:56:
[...]

Nog even een aanvulling over unlock-to-start:
De wagen start niet bij het ontgrendelen, maar enkel op het moment dat de bestuurdersdeur wordt geopend.
Gisteren dacht ik dat al gemerkt te hebben, maar vanochtend nog even extra getest. Ik had de wagen ontgrendeld met de ontgrendelknop op de passagiersdeur en de deur geopend. Toen starte de wagen niet. Vervolgens ben ik naar de bestuurderskant gelopen. Door het raam gekeken, en nog steeds helemaal niets. Deur geopend en meteen ging de ventilatie aan en werd de auto 'wakker'.

Ik zal kijken of ik de komende dagen ook eens wat kan experimenteren met pin-to-start. Ik hoop dat BYD het wél volledig heeft geimplementeerd en het bij alle manieren van starten gaat werken. Het zou het nut voorbij gaan als dat niet zo is namelijk.
Ik ben ook wel benieuwd of unlock-to-start aanblijft als je de auto afsluit met de knop in de auto? Mijn vriendin wil met snelladen liever de deur op slot houden terwijl ze werkt in de auto, voorkomt dat iemand haar tas uit de auto kan grijpen. Nu komt het niet enorm vaak voor dat ze moet snelladen, maar toch, zou fijn zijn als de auto het onderscheid kan maken tussen vergrendelen van binnen en van buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01-06 16:09
DeGroteMuis schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:05:
[...]

Berni45 lijkt over het algemeen wel nuttige info te delen, dus dat zou zomaar kunnen, helaas nog geen reactie op jou en inderdaad geen garantie dat het ook voor NL/BE geldt. Later vermeldt hij ook nog dat het waarschijnlijk de einddatum is van de uitrol, sorry voor degenen die dacht tot maandag niet te hoeven checken om de update zsm binnen te hengelen. :+
Ik heb geen vraag gesteld aan Berni45 hoor, dat was onze forumgenoot Juan. Anyway, we gaan het zien wanneer NL/BE aan de beurt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Rico Mono schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:10:
[...]

Ik heb geen vraag gesteld aan Berni45 hoor, dat was onze forumgenoot Juan. Anyway, we gaan het zien wanneer NL/BE aan de beurt zijn.
Ai, lezen en carpoolen gaan schijnbaar niet goed samen, inderdaad krom gekeken gisteren, tijd voor een leesbril B) De mijne is vandaag in ieder geval nog niet aan de beurt, net ongeveer anderhalf uur onderweg geweest en geen melding. Maar nog steeds heerlijk gereden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
DeGroteMuis schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:26:
[...]

Ai, lezen en carpoolen gaan schijnbaar niet goed samen, inderdaad krom gekeken gisteren, tijd voor een leesbril B) De mijne is vandaag in ieder geval nog niet aan de beurt, net ongeveer anderhalf uur onderweg geweest en geen melding. Maar nog steeds heerlijk gereden. *O*
Hahaha, geen probleem hoor!
Ook hier een tevreden Seal gebruiker. Tuurlijk zijn er punten van verbetering, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyhound 1
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
Ik kan sinds de update nederlands mijn wagen niet meer oproepen met "Hi Byd"
Reageert totaal niet meer. Enkel als ik het icoontje manueel bedien.
Radio is inderdaad weg van schem maar kan deze oproepen via Hi Byd.
Verwarming werkt bij mij nog slechter,bedoel dan nog eens 2° meer afwijking naar boven ipv naar onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyhound 1
  • Nu online
DeGroteMuis schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:17:
[...]

Mooi snel, BYD NL verwachtte die toen ik er eind maart naar vroeg niet voor half mei. Hopelijk is het de definitieve oplossing!
Hier nog geen nieuw 3e remlicht beschikbaar (Belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:17
Er lijkt iets te gebeuren maandag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRvwfMAZaiQgspX95PfSNMcHQns=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sgFPWFYdl34WhDvAQ0YQRJoE.png?f=fotoalbum_large

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Greyhound 1 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:37:
Ik kan sinds de update nederlands mijn wagen niet meer oproepen met "Hi Byd"
Reageert totaal niet meer. Enkel als ik het icoontje manueel bedien.
Radio is inderdaad weg van schem maar kan deze oproepen via Hi Byd.
Verwarming werkt bij mij nog slechter,bedoel dan nog eens 2° meer afwijking naar boven ipv naar onder.
Je kan bij de instellingen van je assistent kijken of het nog wel aan staat. Eventueel een keer uit en weer aan zetten anders. Bij mij werkt het beter met 'hey' dan met 'hi' en door BYD uit te spreken als 'bie waai die'.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Vandaag nog wat leuks mogen ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdhqp8OHEdsD3qj6eunDoCYjaao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDXvHJqVo6pzEqJq95sDKHUy.jpg?f=fotoalbum_large

Een origineel zwart logo voor op de achterklep.
Het logo voorop ga ik zwart wrappen. Hier heb ik de spullen al voor binnen. De zwarte kapjes die voor voor te krijgen zijn spreken mij minder aan omdat het logo er net iets 'dikker' van wordt.
De chrome letters 'BYD SEAL' onder aan de achterklep haal ik er af. Wellicht dat ik alleen 'SEAL' in het zwart later nog terug plak. Eerst maar kijken hoe dit wordt.

Ik weet niet of ik dat dit weekend al ga redden aangezien ik het al redelijk druk heb. Als het klaar is post ik uiteraard foto's van het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Hier een video van de Seal 2025 met het nieuwe interieur.
Er wordt ook flink rond geklikt in het scherm. Ik neem aan dat firmware 1.4 daar niet op lijkt (heb 'm zelf nog niet).
Dit model bevat DiPilot, wat ook tot uitdrukking komt op het kleine scherm waar wat voertuigen die buiten worden waargenomen worden getoond.

YouTube: All New BYD SEAL ( 2025 ) - Luxury EV Sedan | Interior and Exterior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Vandaag kreeg ik de melding "simple" mode. (tijdens starten)

En het scherm was erg langzaam, en er kwam een melding "Android start up"

Hoe krijg ik dat weer normaal?
Ik kon wel gewoon sport modus of zo kiezen.

Maar ik merkte ook dat de app erg langzaam of niet reageerde op bv het "openen" commando (knopje ontgrendelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuildYourDragon
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 25-05 18:44

BuildYourDragon

The Polar White Dragon

Juan schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:31:
Vandaag kreeg ik de melding "simple" mode. (tijdens starten)
En het scherm was erg langzaam, en er kwam een melding "Android start up"
[...]
In de handleiding staat dit daarover:
During occasional communication delays in the instrument cluster system, the instrument cluster may automatically switch to simple mode for safe driving.
In this mode, the instrument cluster continues to display driving related information normally without affecting normal vehicle travel.

After the system becomes normal, the instrument cluster may automatically exit the simple mode.
If it does not, try the following actions to switch back to normal mode:

1. Press and hold the scroll button on auxiliary dashboard for three seconds to restart the instrument cluster information display system.
2. While vehicle safety is ensured, operate the vehicle power switch to turn off the vehicle and then turn the ignition on.
If the instrument cluster remains in simple mode after those actions have been taken, promptly contact a BYD authorized dealer or service provider for inspection.

Geld maakt niet gelukkig, fijne banden wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

E-Vix schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:53:
Vandaag nog wat leuks mogen ontvangen:

[Afbeelding]

Een origineel zwart logo voor op de achterklep.
Het logo voorop ga ik zwart wrappen. Hier heb ik de spullen al voor binnen. De zwarte kapjes die voor voor te krijgen zijn spreken mij minder aan omdat het logo er net iets 'dikker' van wordt.
De chrome letters 'BYD SEAL' onder aan de achterklep haal ik er af. Wellicht dat ik alleen 'SEAL' in het zwart later nog terug plak. Eerst maar kijken hoe dit wordt.

Ik weet niet of ik dat dit weekend al ga redden aangezien ik het al redelijk druk heb. Als het klaar is post ik uiteraard foto's van het resultaat.
Ik had precies hetzelfde idee om dit te doen :) Alleen dacht ik plastidip voor het frontlogo te gebruiken - daar zijn ook hoogglans kleuren voor.
Op reviews van het achterlogo zag ik wel eens foto's langskomen dat de letters te recht waren voor het licht gekromde oppervlak waar ze op moeten komen. Als dat bij jou ook zo is, dan denk ik eraan om met een föhn oid de letters krommer te maken.
Ik ben benieuwd naar jouw resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
App werkt gewoon. Nog geen update aangeboden…

Simple mode is weer weg inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Juan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:13:

Nee, was een update van de servers achter de app. Rond 5:15 lag de app er nog uit voor mij, maar dat kan komen doordat ze UTC+1 vermeldden, terwijl wij nu op UTC+2 zitten ivm zomertijd. Dus onderhoud & upgrade was tussen 4 en 6 NL tijd ipv 3 en 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPV74
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13:42
Juan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:13:

"simple mode" heb ik ook 1 keertje gehad, ging vanzelf weer weg en is nooit meer terug gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matzen
  • Laatst online: 15:41
Hier nog steeds geen v1.4 update helaas. Vrijdag heb ik afspraak bij BYD Amsterdam voor de laad update. Ben benieuwd wat ze deze keer gaan zegen over 1.4 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-06 11:35
EDIT: oeps verkeerde topic Sorry!

[ Voor 90% gewijzigd door Ljsvv op 19-05-2025 12:58 . Reden: verkeerd topic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Matzen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:55:
Hier nog steeds geen v1.4 update helaas. Vrijdag heb ik afspraak bij BYD Amsterdam voor de laad update. Ben benieuwd wat ze deze keer gaan zegen over 1.4 :')
Ik zou even contact opnemen. Volgens mij zit die laad update namelijk ook in de nieuwe v1.4. Dan kunnen ze net zo goed héél v1.4 installeren.
Het enige probleem is dat als de v1.4 update handmatig wordt gedaan (via USB), dat dan de updates voor de hardwaremodules niet mee worden genomen en die óók nog handmatig moeten worden geinstalleerd. Als v1.4 echter via OTA binnen komt, dan worden die modules wel weer geupdate.
Als BYD op de een of andere manier jou in de volgende batch zou kunnen krijgen voor de v1.4 update, dan scheelt het jullie beiden tijd. Jij hoeft niet langs BYD, en BYD hoeft in de garage geen modules te gaan zitten updaten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juan
Tip DE forum tig keer op upgrade klikken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UG5CuMWC245PGpwh3p6WZqY2jqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgRvgMJS2WCnfXsh8LT1PgFY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Daar gaan we Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lq7VPQFF06rU9P07LhuMfQvl9V4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsNN8COTuX1AmIU1mQFz8Sa9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Op 53% inmiddels.. dat gaat geen 99 minuten duren lijkt me. Wellicht omdat er al een halve 1.4 op stond. Misschien alleen bijwerken

Update:
102 minuten komt er nu om de hoek kijken
Dat was bij USB update volgensmij niet..

Maar toen ben ik er niet bijgebleven, was ineens klaar. Net als 1.3.1 destijds..

Het is nog geen 24:00 😳

[ Voor 44% gewijzigd door Juan op 19-05-2025 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sikorsky
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:37
Blijven klikken helpt inderdaad!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLuFJaPvl1FVyGJuYwPTu1B0-xg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tEjMrDtVOL8a5I8tA3UZx5oO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Krijg net melding klaar… toch snel dusAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBWKUAm7riG3BtQPAljfJecadXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ug71DtrZnqL3NqzNcwuhE67r.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Kan iemand zeggen waar je die autostart optie kan vinden?
Ik zie die nergens, of zijn dat die 2 instellingen onder "Voeding"

Zie bij de Lane control, ook een optie "Begge". wtf is dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
Juan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:39:
Tip DE forum tig keer op upgrade klikken

[Afbeelding]
Dat hielp ook bij naar V1.3.1 helaas na aantal keer drukken blijft hij nu zeggen dat hij geupgrade is V1.3.1. Blijf je dan doordrukken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

BramT

Rule #1

Juan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:35:
Kan iemand zeggen waar je die autostart optie kan vinden?
Ik zie die nergens, of zijn dat die 2 instellingen onder "Voeding"
Ja, onder "Power" vond ik ze als ik het me goed herinner (staat op engels bij mij).

Mooi dat dit er eindelijk is. Ik kreeg al regelmatig appjes van de buurvrouw "je auto staat nog muziek te maken". Zo Tesla gewend; gewoon uitstappen en weglopen....

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Hier ook de update binnen en geïnstalleerd. Vanmiddag maar eens checken hoe en wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
BramT schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:07:
[...]

Ja, onder "Power" vond ik ze als ik het me goed herinner (staat op engels bij mij).

Mooi dat dit er eindelijk is. Ik kreeg al regelmatig appjes van de buurvrouw "je auto staat nog muziek te maken". Zo Tesla gewend; gewoon uitstappen en weglopen....
Ok dacht ik al, alleen hij was idd al “gestart”
Maar toen ik op mijn werk uitstapte en de deur dichtdeed, ging deze niet uit🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
Ik kreeg zojuist de OTA melding en heb de upgrade gestart. Ben benieuwd of hij er ook daadwerkelijk 99 minuten over doet…. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Bij mij, iets meer dan een uurtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Matzen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:10:
[...]

Dat hielp ook bij naar V1.3.1 helaas na aantal keer drukken blijft hij nu zeggen dat hij geupgrade is V1.3.1. Blijf je dan doordrukken?
Volgens mij is dat drukken niet nodig.
Ik kreeg hem vanochtend plotseling ook aangeboden zonder dat ik wat heb gedaan. Blijkbaar grote uitrol, eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18

Cybje

First Post!

Rico Mono schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:56:
Ik kreeg zojuist de OTA melding en heb de upgrade gestart. Ben benieuwd of hij er ook daadwerkelijk 99 minuten over doet…. Klopt dat?
Hier duurde het een krap uurtje

Maar ik zou het niet doen als je verwacht binnen 2 uur te moeten gaan rijden. Heb bij m'n Model 3 ook wel eens gehad dat het toch langer duurde dan gepland.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
BramT schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:07:
[...]

Allebij de opties staan aan, echter gaat deze niet automatisch uit.
Ik rijd de garage in, en stap uit, en gooi de deur dicht.. auto gaat niet uit.
Moet ik bv nog eerst vergrendelen of zo?

Aan werkt prima, gaat dus aan zodra ik instap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Andere vraag, had ik al eerder gesteld.
Wat is "Begge" ?

Of is het gewoon lomp vertaald, en bedoelen ze "Beide" ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQaRq5bUIS6Y6Jnku5aV_x4Bpws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U8XrXybin0Laz0BumKqg3JQy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:21
Juan schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:20:
[...]
Moet ik bv nog eerst vergrendelen of zo?
Ja, na vergrendelen gaat de auto bij mij uit. Scheelt netto geen handelingen - nu druk ik op P i.p.v. direct op de start/stop-knop.

[ Voor 17% gewijzigd door StefanoDiBosso op 20-05-2025 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
Juan schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:22:
Andere vraag, had ik al eerder gesteld.
Wat is "Begge" ?

Of is het gewoon lomp vertaald, en bedoelen ze "Beide" ?

[Afbeelding]
Ik denk idd dat het ‘beide’ moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
Bij mij is de upgrade gelukt, maar moest wel de DAB voorkeur zenders ff opnieuw instellen. Ondanks dat de zenders wel nog geselecteerd stonden (rode hartje), zaten ze niet in het voorkeursmapje.

Equalizer is anders en toont niet meer het aantal dB’s per balk. Snelladen was niet sneller of langzamer dan voorheen (1.3.1).

Overige nieuwe functies moet ik nog verder onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

BramT

Rule #1

De google-supported search in de navigatie vindt nu ook een stuk meer. Een van de nieuwere ASML gebouwen en een supermarkt welke al 10+ jaar op die plek zit waren eerst niet te vinden; nu wel.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matzen
Nou, na 20x op update geklikt te hebben is hij hem nu aan het installeren >:) . Morgen even met BYD Amsterdam bellen of de laad update dan nog nodig is of dat het los staat van 1.4. Ik zal hier even posten wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Car Play had wel troubles de eerste keer vanochtend.. eerst wilde deze niet verbinden, en toen liep Waze vast.. maar toen ik naar huis ging, werkte AirPlay wel goed (zei het wat traag voor mijn gevoel)

Hopelijk gaat het beter vanaf nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:39
Juan schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:19:
Car Play had wel troubles de eerste keer vanochtend.. eerst wilde deze niet verbinden, en toen liep Waze vast.. maar toen ik naar huis ging, werkte AirPlay wel goed (zei het wat traag voor mijn gevoel)

Hopelijk gaat het beter vanaf nu.
Ik had precies diezelfde ervaring met CarPlay.. maar man die designer bij BYD heeft echt oogkleppen op of is gewoon simpel weg blind. Wat is die CarPlay integratie lelijk geworden zo met die lichte balken boven en onder..

Je vraagt je af of er iets van quality Control op grafisch gebied aan te pas komt. Ik vind het niet perse een vooruitgang deze update, al vind ik de aanpasbare snelkeuzes wel een fijne toevoeging, maar ook daar is het een half/half update… ben niet zo enthousiast dus

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iggimeister
  • Nu online
Ik had gehoopt op een nieuwe audio versie maar die is met deze update niet gewijzigd.
En ook hier de eerste keer een moeizame connectie met CarPlay…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Waar zit nu de “voertuig” check verstopt?

Dit was/is een optie, de een snelle systeem controle deed (of alle systemen goed werken) die controle lijkt verdwenen te zijnAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNmkLNrhS01WWLN1UYx1MHp-qB4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/60hxWZuTF1l7gR8zxZWM8gPc.png?f=fotoalbum_large

En weet iemand hoe je de BYD app in donkere modus krijgt?
zoals hier

YouTube: BYD Seal App Walkthrough | AC Preconditioning Settings Schedule Timer

[ Voor 65% gewijzigd door Juan op 21-05-2025 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Juan schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:26:
Waar zit nu de “voertuig” check verstopt?

Dit was/is een optie, de een snelle systeem controle deed (of alle systemen goed werken) die controle lijkt verdwenen te zijn[Afbeelding]

En weet iemand hoe je de BYD app in donkere modus krijgt?
zoals hier

YouTube: BYD Seal App Walkthrough | AC Preconditioning Settings Schedule Timer
Dit was destijds de standaardmodus van de app, na een paar updates kwam deze gratis-zaklamp-versie zonder optie om te wijzigen voor zover ik gevonden heb. Dus behalve de app downgraden naar een aantal versies terug is dat geen optie meer volgens mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:39:
[...]

Ik had precies diezelfde ervaring met CarPlay.. maar man die designer bij BYD heeft echt oogkleppen op of is gewoon simpel weg blind. Wat is die CarPlay integratie lelijk geworden zo met die lichte balken boven en onder..

Je vraagt je af of er iets van quality Control op grafisch gebied aan te pas komt. Ik vind het niet perse een vooruitgang deze update, al vind ik de aanpasbare snelkeuzes wel een fijne toevoeging, maar ook daar is het een half/half update… ben niet zo enthousiast dus
Serieus, zijn die balken licht als je de boel niet op darkmode hebt staan? Lijkt me inderdaad nogal lelijk! De mijne staat standaard op dark mode en dan werkt het prima grafisch gezien. Werkt ook enorm veel handiger, niet meer heen en weer hannesen voor de achterruitverwarming en zo.

Bij Android Auto ook weer even de eerste keer wat extra gedoe om te verbinden, al viel het wel mee: Icoontje in de auto aanklikken en de telefoon ontgrendelen. Daarna verder geen issues.

De aanpasbare snelkeuzes zijn wel handig, maar missen inderdaad wel wat opties die ik graag zou zien, waaronder de v1.3 stoelventilatie en -verwarming knop en de SLW knop. Daarnaast is de dropdown met snelkopplingen nu wat minder handig te bedienen door het samenvoegen van de 2 schermen die daaronder zaten, iets langer zoeken naar de SLW button. En natuurlijk enorm slordig, dat Begge wat @Juan noemde, daar stond eerder gewoon Beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
@DeGroteMuis
Dank, geen downgrades op de planning
Weet jij toevallig waar de voertuig check gebleven is?

En hier grafisch geen vreemde zaken met CarPlay.

En wij zouden graag “voertuig beeld” in de snelkoppelingen zien. Had gehoopt dat dit nu wel kon, met de 2503 versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sikorsky
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:37
"Begge" is een Noors woord dat "beide" of "allebei" betekent in het Nederlands.

Lijkt dus inderdaad een schoonheids foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
Snap sowieso niet dat zo een miljarden bedrijf geen correcte vertaling naar verschillende talen heeft. Wat kost het nou om dat te checken. Komt nu beetje amateuristisch en goedkoop over. Ik krijg de ‘warme tip’ ook niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Matzen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:58:
Snap sowieso niet dat zo een miljarden bedrijf geen correcte vertaling naar verschillende talen heeft. Wat kost het nou om dat te checken. Komt nu beetje amateuristisch en goedkoop over. Ik krijg de ‘warme tip’ ook niet uit mijn hoofd.
"Warm tip" is wel vrij gebruikelijk bij vertalingen vanuit Chinees naar Engels. Ik vind het wel wat grappigs hebben, laat toch zien waar de auto uiteindelijk vandaan komt.

Maar dat "Begge" is wel een beetje dom. Ik zou als ik BYD was denk ik gewoon de vertalingen door AI laten checken. Of minimaal een standaard spellingscontrole. Dan zou iets als "Begge" toch moeten opvallen en niet door de CI/CD pipeline heen moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:19
Ik merk net ook met v1.4 dat als je de auto opent met de app op de telefoon de auto compleet "aan" is en je ook weg kan rijden. Dus zonder sleutel op zak of in de buurt.
De auto wilde alleen niet in de vooruit stand, ook in D ging de auto achteruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01-06 21:13
Ik heb de update nu ook💪. Ik zie dat je nu meer spelletjes kunt spelen met een game controller? Ik dacht misschien leuk voor op vakantie of zo. Doen mensen dit wel eens? Zo ja, met wat voor controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Holland schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:25:
Ik heb de update nu ook💪. Ik zie dat je nu meer spelletjes kunt spelen met een game controller? Ik dacht misschien leuk voor op vakantie of zo. Doen mensen dit wel eens? Zo ja, met wat voor controller?
Je kan iig de Xbox controller via Bluetooth aan je Seal koppelen.
Je kan via de browser in je Seal al gewoon gamen via Xbox Cloudgaming en Nvidia Geforce NOW :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Gisteren de update ingepland voor laat in de avond. En vanochtend in de app de melding te zien dat de update was geslaagd. Erg netjes.
Later op de dag in de auto zelf gekeken hoe en wat. Daar moest het infotainment systeem opnieuw opgestart worden. De DAB radio favorieten waren ook hier -zoals hierboven gemeld- verdwenen. Geen big deal, ik had er maar drie, dus die waren snel terug gezet.

De grootste GUI verbetering voor mij is de onderbalk met de sneltoetsen die permanent in beeld blijven. Geen geveeg meer van onderen in Android Auto om naar het hoodfscherm terug te keren. Ook eindelijk rechtstreekse toegang tot ventilatie controls en achterruitverwarming zoals bij een 'normale' auto.
Ik ben daar echt blij mee.

Ik zie deze toevoeging in de Voertuig settings: "Voeding", maar ik heb geen idee wat dat betekent. Iemand hier misschien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAJWwC6OjuTbsopHPAnzM9bQxiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIdApBP77Mxxp3c2sYDh8R06.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenbeau
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-06 21:41
Sinds ik gisteren de update heb gedaan is het probleem met uitval van dab radio fors toegenomen. Voorheen had ik hier amper last mee maar nu frequent.
Herkennen jullie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcoppens
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:30
Goldenbeau schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:45:
Sinds ik gisteren de update heb gedaan is het probleem met uitval van dab radio fors toegenomen. Voorheen had ik hier amper last mee maar nu frequent.
Herkennen jullie dit.
Dacht even dat ik de enige was, maar ik ervaar hetzelfde probleem.
Gek genoeg gisteren na de update geen enkele last gehad (zelfde route zelfde zender) en vanmiddag op terugweg naar huis van kantoor viel me meteen op dat de radio begint te "scannen" naar andere frequenties/channels waarop de DAB zender ook zit. Echter blijft deze gewoon hangen en is er totaal geen geluid meer. Even heen en weer switchen van zender en het probleem is opgelost (voor even dan toch).

Het probleem lijkt vooral op te treden naarmate het ontvangst van de DAB zender zwakker wordt. Zodra ik in een gebied kwam waar ontvangst sterker werd (ik woon in grensgebied) kwam het probleem niet meer voor.

Ter info, ik heb het vernieuwde derde remlicht sinds vorige week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Sikorsky Dank je voor de toelichting, Noors en Nederlands, allebei N natuurlijk ;) Of zou het een hint zijn om daar op vakantie te gaan? Mooi land hoor! _/-\o_

@Juan Die optie nog niet gezien in de nieuwe versie. Maar ook een beetje druk geweest, dus nog niet alles bekeken.

@Fireshade Voeding: High quality translation van BYD, meteen duidelijk dat ze daar de auto on en auto off mee bedoelen toch? 8)7 Ik had op het Duitse forum gezien dat die instelling onder comfort stond, dit is het enige nieuwe onder dat menu. Maar die tekst is echt niet duidelijk zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Fireshade schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:26:
Ik zie deze toevoeging in de Voertuig settings: "Voeding", maar ik heb geen idee wat dat betekent. Iemand hier misschien?

[Afbeelding]
Dit is inderdaad auto power on en auto power off.
Zet je 'Automatische inschakeling' aan, dan start de auto op zodra je de auto ontgrendeld en de bestuurders deur opent of op het rempedaal trapt.
Bij 'Automatische uitschakeling' gaat de auto uit zodra je hem op slot zet.
Herkennen jullie dit.
Ik heb tussen v1.3.1, v1.4.0 (2412) en v1.4.0 (2503) weinig tot geen verschil gemerkt in de DAB+ ontvangst.
Toen ik gisteren naar huis reed (ik heb de 2503 update al 2 weken) had ik wel een iets mindere ontvangst, maar vanochtend leek de ontvangst juist beter.
Ik woon en werk in de regio Utrecht. Ik heb hier eigenlijk nooit DAB+ problemen. Ik kom dagelijks minimaal 2x door de Lijdsche Rijntunnel bij Utrecht op de A2 waar DAB+ standaard in weg valt. Vanochtend viel deze pas 100m later uit als normaal.
Het kan dus zijn dat er wellicht aan de DAB+ zendmasten is geknutseld. Mijn gevoel zegt dat de zendmast voor deze regio een tikje harder is gezet.

Ik kan mij overigens vergissen, maar wordt het zendvermogen van onliggende zendmasten niet iets hoger gezet op het moment dat een zendmast tijdelijk uit moet voor bijvoorbeeld onderoud? Dat zou ook nog kunen verklaren waarom hier het ontvangst iets beter is, en in een omliggende regio het ontvangst iets slechter is. Dit zou dan wel snel weer normaal moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G S
  • Laatst online: 26-05 21:03

G S

Herkennen jullie dit.
Bij mij sinds de update ook terug veel erger en als hij uitvalt is voor 1-2 minuten.

Het plannen met automatisch toevoegen van laadpunten in de navigatie werkt ook niet meer.
Het automatisch aanspringen van de dimlichten staat met de fysieke schakelaar uit, maar toch springen de lichten aan bij een donkere wolk of bij het passeren van een paar boompjes.

Toevallig vandaag telefoon gekregen van BYD om een afspraak te maken voor het controleren en oplossen van een paar aandachtspunten. Ik had verstaan het vervangen van een kabel, controleren van een raambevestiging en een verbetering voor het DAB+ systeem.
Ben wel benieuwd naar wat verbetering ze hebben voor de DAB+.

Toen ik vermelde dat ik de 1.4 update gekregen had schrok ze even dat de roll out al bezig was.
Ik heb de bemerkingen ook maar ineens doorgegeven.

In het drop down menu staan 2 symbolen waar niet kan bedenken waar deze voor zijn.
"automatisch draaien" en "deurschakelaar" iemand een idee?
(kan momenteel geen foto plaatsen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuildYourDragon
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 25-05 18:44

BuildYourDragon

The Polar White Dragon

G S schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:40:
[...]
In het drop down menu staan 2 symbolen waar niet kan bedenken waar deze voor zijn.
"automatisch draaien" en "deurschakelaar" iemand een idee?
[...]
Volgens mij is het "automatisch draaien" symbool de Auto Mirror Fold bij het op slot doen / ontgrendelen van de deuren, en het "deurschakelaar" icoontje de "Auto Lock While Driving".

Wat ben ik blij dat het "Quick Settings" / swipe down menu nu geen delay meer heeft om telkens de SLW uit te zetten _/-\o_

Wat ik ook kan bevestigen is dat de DAB+ module een firmware update heeft gekregen, want in mijn Comfort heb ik die vraag apart gekregen na de v1.4.0 update toen ik de DAB app opstartte vanmorgen vroeg hij "Upgrade now?" in de app zelf... en na 100% meldde hij dat de upgrade van de DAB+ module klaar was na een reset..

Ik heb ook wel een eerste indruk dat de NL zenders hier net over de grens in België nog slechter te ontvangen zijn sinds de update!
Het kan mijn inbeelding zijn maar het geluid lijkt wel iets zuiverder, natuurlijker te klinken... Nog niet uitgebreid getest maar hopelijk is de overdreven mid-bass niet meer overheersend.

[ Voor 3% gewijzigd door BuildYourDragon op 22-05-2025 22:28 ]

Geld maakt niet gelukkig, fijne banden wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Android Auto lijkt wel vaker nukken te hebben sinds deze update. Hij start de helft van de tijd niet meer automatisch en als je het icoontje aanklikt duurt het meestal ruim een minuut waarbij het display aangeeft de verbinding te controleren. Hebben anderen dat ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satyriasis
  • Laatst online: 08:06
DeGroteMuis schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:28:
Android Auto lijkt wel vaker nukken te hebben sinds deze update. Hij start de helft van de tijd niet meer automatisch en als je het icoontje aanklikt duurt het meestal ruim een minuut waarbij het display aangeeft de verbinding te controleren. Hebben anderen dat ook gemerkt?
Yep, herken dit... alleen als je maar vaak genoeg het android auto icoontje aantikt dan start hij alsnog ;)

Ben nu Android 16 aan het installeren op mijn Pixel, kijken of dat nog helpt maar vrees dat het een BYD ding is...

PS. wel benieuwd wat BYD voor ons in petto heeft voor 1.5 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Ik had net na de update wel troubles met Car Play, maar dit lijkt nu goed te gaan.

Hopelijk word e.e.a. gefinetuned met 1.4.1 of zo..

Ook DAB+ lijkt weer erger te worden.
Echter had ik inmiddels wel een nieuwe 3e remlicht gehad.

Wat ik ook zie, is dat als ik zoek bij Dab+ dat het lijkt alsof deze iets wil downloaden.. (een cirkel met een oplopend % verschijnt er)
Dat is heel irritant want het geluid valt dan weg, en ik kan helemaal niets.
Dit was volgensmij ook nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iggimeister
  • Nu online
Het automatisch opstarten met Carplay gaat nu ook wat minder goed.
Het verbinden duurt ook aanzienlijk langer.... Die 1.4.1 mag snel volgen wat mij betreft (incl een nieuwe audio versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

DeGroteMuis schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:28:
Het soms niet automatisch opstarten had ik al in 1.3.1.
Eerder was in dit forum opgemerkt dat het zou kunnen liggen aan of je de auto afsluit met Android Auto aan of uit. Zou kunnen, maar ik kon toen echter geen patroon in ontdekken.
Nu met 1.4 lijkt dat wel zo te gaan. Afsluiten met AA aan, dan gaat AA automatisch aan bij de volgende start. Let op: n=3.
Ik moest AA handmatig opstarten direct na de 1.4 update, en nog een keer later. Sindsdien start hij automatisch op.

Automatisch starten van AA: in zowel 1.3.1. als 1.4 duurt het na het BYD introscherm ongeveer 4 seconden voordat ik zie dat mijn telefoon via BT is verbonden. Dan duurt het nog ongeveer 4 seconden voordat het laadscherm van AA getoond wordt. En dan nog 2 seconden voor de AA app scherm. Samen ongeveer binnen 10 seconden. Op zich okay voor mij.
EDIT: Zonet met kabel stond AA binnen 3 seconden op het scherm na het BYD logo scherm.

Als de auto al een tijdje is opgestart lijkt bij mij de opstartsnelheid van AA hetzelfde als in 1.3.1: als ik op het AA icoontje moet klikken om het op te starten, dan is er een vertraging van ongeveer 1-2 seconden voordat het zwarte scherm met AA logo wordt getoond. Dat scherm duurt zelf ongeveer 1 a 2 seconden, voordat de laatst geopende apps worden getoond. Let op: n=2 in v1.4.

[ Voor 4% gewijzigd door Fireshade op 24-05-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Fireshade schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:53:
[...]

Het soms niet automatisch opstarten had ik al in 1.3.1.
Eerder was in dit forum opgemerkt dat het zou kunnen liggen aan of je de auto afsluit met Android Auto aan of uit. Zou kunnen, maar ik kon toen echter geen patroon in ontdekken.
Nu met 1.4 lijkt dat wel zo te gaan. Afsluiten met AA aan, dan gaat AA automatisch aan bij de volgende start. Let op: n=3.
Ik moest AA handmatig opstarten direct na de 1.4 update, en nog een keer later. Sindsdien start hij automatisch op.

Automatisch starten van AA: in zowel 1.3.1. als 1.4 duurt het na het BYD introscherm ongeveer 4 seconden voordat ik zie dat mijn telefoon via BT is verbonden. Dan duurt het nog ongeveer 4 seconden voordat het laadscherm van AA getoond wordt. En dan nog 2 seconden voor de AA app scherm. Samen ongeveer binnen 10 seconden. Op zich okay voor mij.
EDIT: Zonet met kabel stond AA binnen 3 seconden op het scherm na het BYD logo scherm.

Als de auto al een tijdje is opgestart lijkt bij mij de opstartsnelheid van AA hetzelfde als in 1.3.1: als ik op het AA icoontje moet klikken om het op te starten, dan is er een vertraging van ongeveer 1-2 seconden voordat het zwarte scherm met AA logo wordt getoond. Dat scherm duurt zelf ongeveer 1 a 2 seconden, voordat de laatst geopende apps worden getoond. Let op: n=2 in v1.4.
Zoals jij het hebt vind ik ook wel aardig normaal, komt redelijk overeen met mijn V1.3.1 ervaring, behalve dat AA vaak wel automatisch verbond als de rit ervoor zonder was. Maar dat matcht niet met mijn ervaring met V1.4. De bluetoothmelding komt inderdaad 2-4 seconden na introscherm, AA start de helft van de tijd niet auotmatisch. Ook niet als ik die daarvoor nog gebruikt heb. Soms na 9-10 uur wel, maar soms ook na amper een uur niet. Als ik AA dan aanklik, komt er eerst een paar seconden tot 1-2 minuten een melding over de verbinding op de telefoon controleren. Voor 1.4 was dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br1980
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-06 01:04
Ik herken het probleem dat sinds de laatste update, in mijn geval Apple CarPlay, lang niet altijd meer automatisch verbindt. Soms lukt het dan handmatig, maar soms ook niet.

Verder is vanwege het dab probleem met remmen vandaag het derde remlicht vervangen. Een hele vooruitgang. Het uitvallen met remmen is in ieder geval weg. Nu kom ik wel tot de conclusie dat de dab ontvanger ansicht niet sterk is. Ongeveer 10% van de zenders die hij heeft gezocht, vallen steeds weg. Dus ook gewoon onder het rijden. Ook als ik kijk naar het aantal dab zenders wat hij zoekt is dit veel minder dan de dab ontvanger in onze VW Tiguan. De dab ontvanger van de Seal ontvangt ongeveer 60% van de zenders die de Tiguan ontvangt op dezelfde locatie. Het slechte ontvangst zit dus met name in de ontvanger zelf. Hopelijk komt hier nog een terugroepactie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenbeau
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-06 21:41
Ik weet niet wat jullie ervaring is met v1.4 maar ik zie geen verbeteringen, eerder het tegenovergestelde.
Slechter ontvangst dab, veel problemen met wegvallen dab signaal met remmen, Apple CarPlay start niet gelijk op maar geeft eerst scherm dat over Bluetooth verbinding.
Kortom ik zie de voordelen niet, onmisbaar ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Ik vind van v1.4 vooral erg fijn dat de auto al is opgestart als je plaatsneemt (auto power on) en dat je dus meteen weg kunt rijden. Ik vond het erg irritant om telkens naar het opstartscherm te moeten kijken, zelfs al was het maar een paar seconden.

DAB gebruik ik niet (ik stream via CarPlay), dus daar kan ik weinig over zeggen. CarPlay wisselde altijd al met hoe snel het verbond, soms waren er 2 pogingen nodig. Op dat punt is 1.4 bij mij niet verbeterd of verslechterd.

Wel vind ik een beetje tegenvallen hoeveel er is verbeterd, na zo'n lange tijd te hebben gewacht op nieuwe software. Ik merk dat ik met 10 jaar Tesla rijden stiekem toch wel verwend was. Elke paar maanden waren er wel belangrijke verbeteringen in de auto, soms zelfs vaker. Ik heb zelfs nog meegemaakt dat ze ineens autopilot hadden toegevoegd aan een release. Dat soort dingen waren wel gaaf natuurlijk, zeker omdat dergelijke functionaliteit in 2015 echt uniek was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Cybje schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:49:
Ik vind van v1.4 vooral erg fijn dat de auto al is opgestart als je plaatsneemt (auto power on) en dat je dus meteen weg kunt rijden. Ik vond het erg irritant om telkens naar het opstartscherm te moeten kijken, zelfs al was het maar een paar seconden.

DAB gebruik ik niet (ik stream via CarPlay), dus daar kan ik weinig over zeggen. CarPlay wisselde altijd al met hoe snel het verbond, soms waren er 2 pogingen nodig. Op dat punt is 1.4 bij mij niet verbeterd of verslechterd.

Wel vind ik een beetje tegenvallen hoeveel er is verbeterd, na zo'n lange tijd te hebben gewacht op nieuwe software. Ik merk dat ik met 10 jaar Tesla rijden stiekem toch wel verwend was. Elke paar maanden waren er wel belangrijke verbeteringen in de auto, soms zelfs vaker. Ik heb zelfs nog meegemaakt dat ze ineens autopilot hadden toegevoegd aan een release. Dat soort dingen waren wel gaaf natuurlijk, zeker omdat dergelijke functionaliteit in 2015 echt uniek was.
Ik deel jouw ervaring ook.. Ik had inderdaad een vrij 'hoge' verwachting van 1.4 maar het is mij enorm tegengevallen.. Het heeft ze behoorlijk lang geduurd om deze update uit te brengen en dan zo matig...

Toevallig afgelopen week veel (mee) gereden met een nieuwe Tesla Model Y.. Ook dat is niet alles maar software matig is dat toch echt lichtjaren verder dan elke andere EV. Alles werkt gewoon ECHT goed, niet van dat half bakken gedoe van BYD. Ook is het design technisch gewoon goed voor elkaar. Alle details kloppen en niks ziet er gek uit als je het mij vraagt.

Nu hoef ik absoluut geen Tesla, begrijp me niet verkeerd... maar de frustratie van slecht werkende software vind ik nu na 1 jaar eigenaar te zijn van de Seal wel tegenvallen en kan ik inmiddels niet meer goed praten als 'early adaptor' en 'Komt wel goed met updates'..

Tip voor BYD software design afdeling; Koop een Tesla of een ander beter software matige auto en kopieer gewoon 't leven eruit..

[ Voor 3% gewijzigd door MichaelJ op 27-05-2025 10:18 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

MichaelJ schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:17:
[...]

Ik deel jouw ervaring ook.. Ik had inderdaad een vrij 'hoge' verwachting van 1.4 maar het is mij enorm tegengevallen.. Het heeft ze behoorlijk lang geduurd om deze update uit te brengen en dan zo matig...

Toevallig afgelopen week veel (mee) gereden met een nieuwe Tesla Model Y.. Ook dat is niet alles maar software matig is dat toch echt lichtjaren verder dan elke andere EV. Alles werkt gewoon ECHT goed, niet van dat half bakken gedoe van BYD. Ook is het design technisch gewoon goed voor elkaar. Alle details kloppen en niks ziet er gek uit als je het mij vraagt.

Nu hoef ik absoluut geen Tesla, begrijp me niet verkeerd... maar de frustratie van slecht werkende software vind ik nu na 1 jaar eigenaar te zijn van de Seal wel tegenvallen en kan ik inmiddels niet meer goed praten als 'early adaptor' en 'Komt wel goed met updates'..

Tip voor BYD software design afdeling; Koop een Tesla of een ander beter software matige auto en kopieer gewoon 't leven eruit..
Ik ben het er mee eens. BYD zal moeten gaan versnellen wat betreft de updates, en er ook meer duidelijkheid over moeten geven.

BYD heeft alleen één groot probleem, en dat is dat ze heel veel modellen hebben met ieder een eigen systeem en dus een eigen software versie. Tesla heeft dat vanaf het begin goed aangepakt en ze hebben één basissysteem met wat model specifieke aanpassingen daar bovenop. Alle Tesla's krijgen volgens mij de zelfde updates. Dus als jouw buurman met een Model X uit 2020 versie 1.234 krijgt, dan krijgt jouw Model Y uit 2025 ook versie 1.234.
Bij BYD kan je ene buurman een Dolphin hebben met softwareversie 1.5.1, je andere buurman een Atto 3 met 1.7 en je Seal heeft versie 1.4.0. Deze draaien onderhuids op verschillende versies van Dilink.

Tesla heeft wat ik heb begrepen een heel leger aan programmeurs, en die werken dus aan één software versie. BYD heeft volgens mij minder programmeurs en die werken aan misschien wel 15 verschillende software versies voor alle modellen.

Als het een beetje mee zit dan zal BYD in de toekomst meer richting één basissysteem gaan. Dat zal de snelheid van de updates moeten gaan versnellen. Helaas hebben wij daar nu niets aan en moeten we het maar met onregelmatige updates doen. Misschien dat nu BYD lekker aan het doorgroeien is ze de software afdeling ook kunnen vergroten en op die manier sneller updates kunnen gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
E-Vix schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:55:
[...]

Ik ben het er mee eens. BYD zal moeten gaan versnellen wat betreft de updates, en er ook meer duidelijkheid over moeten geven.

BYD heeft alleen één groot probleem, en dat is dat ze heel veel modellen hebben met ieder een eigen systeem en dus een eigen software versie. Tesla heeft dat vanaf het begin goed aangepakt en ze hebben één basissysteem met wat model specifieke aanpassingen daar bovenop. Alle Tesla's krijgen volgens mij de zelfde updates. Dus als jouw buurman met een Model X uit 2020 versie 1.234 krijgt, dan krijgt jouw Model Y uit 2025 ook versie 1.234.
Bij BYD kan je ene buurman een Dolphin hebben met softwareversie 1.5.1, je andere buurman een Atto 3 met 1.7 en je Seal heeft versie 1.4.0. Deze draaien onderhuids op verschillende versies van Dilink.

Tesla heeft wat ik heb begrepen een heel leger aan programmeurs, en die werken dus aan één software versie. BYD heeft volgens mij minder programmeurs en die werken aan misschien wel 15 verschillende software versies voor alle modellen.

Als het een beetje mee zit dan zal BYD in de toekomst meer richting één basissysteem gaan. Dat zal de snelheid van de updates moeten gaan versnellen. Helaas hebben wij daar nu niets aan en moeten we het maar met onregelmatige updates doen. Misschien dat nu BYD lekker aan het doorgroeien is ze de software afdeling ook kunnen vergroten en op die manier sneller updates kunnen gaan leveren.
BYD heeft alleen al meerdere basisversies (Dilink 1 tm 5), en vervol
Ja daar heb je wel een punt over die meerdere versies, dat hadden ze in beginsel dan al slimmer over na moeten denken. Nu denk ik wel, hoeveel verschil moet het nu zijn de verschillende modellen. De Model X kan vleugeldeuren openen via het scherm, de Y kan dat niet bijvoorbeeld. Zo heeft een eerste versie Model S ook weer andere opties dan een nieuwste versie Model S. Zo kan het bijvoorbeeld ook zijn met een Atto of een Seal (denk ik dan..)

Tesla lijkt mij ook meer een software bedrijf die auto's verkoopt en BYD precies andersom. Laten we vooropstellen dat ik mijn Seal een prettige auto vind en als auto prima tevreden ben, alleen met de software ben ik niet tevreden.. Over de zeer debiel slechte vertalingen maar niet gesproken...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
Ik ben dan wel benieuwd wat er dan echt zo slecht is aan de software, ik kan het me zo niet indenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Cybje schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:49:
Ik vind van v1.4 vooral erg fijn dat de auto al is opgestart als je plaatsneemt (auto power on) en dat je dus meteen weg kunt rijden.
Kan iemand mij de exacte stappen aangeven, om te zorgen dat de auto uitgaat bij vergrendelen.

Ik zal het wel verkeerd doen.

Wegrijden naar Werk:
Ik ontgrendel de auto via de app
Ik stap in ,
Doe de deur open
Auto start

Wegrijden naar huis:
Ik ontgrendel de auto via de app
Ik stap in ,
Doe de deur open
Auto start
Kom Thuis
CarPlay draait nog (dat wellicht een probleem?)
Stap uit (zonder enige verdere handeling, geen P
Vergrendel auto
Gaat niet uit

Heb geprobeerd in P te zetten, en dan uitstappen en vergrendelen, maar wat ik ook doe, hij gaat niet automatisch uit.

En ja.. die beide opties staat aan (sectie Voeding)

Wat doe ik verkeerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeGroteMuis
vassago schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:55:
Ik ben dan wel benieuwd wat er dan echt zo slecht is aan de software, ik kan het me zo niet indenken.
Als ik kritisch kijk naar de auto, zo uit het hoofd:
- Een drempel over met cruise aan = korte stoot acceleratie / rem. Vanaf het begin een ding, nog niet opgelost.
- Op de cruise een snelheid ingesteld? op vlak wegdek goede kans op knipperen tussen bijvoorbeeld 104 en 105, heuvelop 100, heuvelaf 109. Waarom dat zenuwachtige knipperen op vlak wegdek en waarom niet 1 snelheid aan kunnen houden heuvelop en heuvelaf?
- Climate control lijkt juist slechter geworden, zon op de voorruit maakt echt uit voor het klimaat in de auto, dan gaat hij veel meer koelen. Zelfde als het verschil recirculatie aan of uit. Dat zou niet uit moeten maken voor de temperatuur uit de luchtroosters, maar doet 't nu wel.
- Kromme vertalingen, keer op keer opnieuw. Om maar niet te spreken over Noors in de Nederlandse software
- Nog steeds een onduidelijke menustructuur, ook na 1.4. Het went, maar iemand die de auto voor het eerst gebruikt loopt wel even te zoeken.
- Volgens mijn vriendin nog steeds uit zichzelf uitschakelende stoelverwarming, geïntroduceerd in V1.3
- Geen handmatige accu verwarm optie
- Parkeersensoren voor reageren nog net zo laat als voor 1.4 voor mijn gevoel, duidelijk later dan in andere auto's. En ook nog steeds hetzelfde geluid voor voor en achter, waardoor je even op scherm moet kijken als het ding onverwacht piept.
- Bij wegwerkzaamheden blijft de Seal soms nog steeds de verkeerde belijning volgen (ook als de witte lijnen weggefreesd zijn en er dus een donkere streep overblijft).
- 60 wegen lijkt de Seal ook niet te willen snappen, op de meest rare momenten probeert ie naar het midden te sturen. Tegenligger, hoezo? :+
- Waarschuwingen en paniekremmen bij snelwegrijden lijkt erger geworden met 1.4.
- Nu de optie om functies in de balk onderaan toe te voegen, wat fijn is, maar dat is een beperkte selectie. Waarom niet alles?
- Bij aanschaf werd er gesproken over navigatie in het cockpit display en dodehoek camera's bij rijstrookwissel zoals bij Model 3, beide ontbreken nog steeds.
- ICC schakelt nog steeds uit als het te lastig wordt. Op zich geen ramp, maar dat doet ie ook nog steeds zonder waarschuwing. Over het algemeen is die wel iets beter geworden, maar dat uitschakelen zonder waarschuwing is wel een ding.
- AA en Carplay die slechter lijken te werken dan eerst, qua verbinden. Plus zoals ik begreep de lelijke randen als je niet darkmode gebruikt. Ik heb zelf darkmode aan, dus daar geen last van.
- Software update checken? Je moet ergens tussen 2 en 50 keer op de knop drukken voor de auto aangeeft of er daadwerkelijk een OTA klaarstaat, schermpje dat ie checkt verschijnt en verdwijnt eerst x keer voor er een popup komt met de melding dat je de laatste versie hebt, of dat er een update klaar staat. Waarom niet 1 keer drukken, auto checkt update en geeft dan terug of er iets klaar staat?
- Zelf nog 0 keer ervaren (klopt af), maar ook met V1.4 schijnt deep sleep mode nog steeds een ding te zijn.
- De auto start nog steeds volledig op als je stoelverwarming op afstand aan zet, niet bepaald diefstalveilig.
- DAB werkt nog steeds slecht tot niet, net als FM. Maar dat is misschien meer hardware dan software.

Even in 5 minuten uit de mouw geschud, ongetwijfeld nog wel wat dingen gemist. De auto als geheel bevalt prima, zeker nu snelladen in ieder geval bij de temperaturen van de afgelopen weken een stuk beter gaat, maar er valt nog best veel te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

DeGroteMuis schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:55:
[...]
- Bij aanschaf werd er gesproken over navigatie in het cockpit display en dodehoek camera's bij rijstrookwissel zoals bij Model 3, beide ontbreken nog steeds.
Dode hoek zit er volgens mij dus in tegenwoordig.
Als je de camera opent (niet de dashcam, maar het scherm waar je dus ook de 360 camera kan gebruiken), en je opent daar de instellingen, dan zit daar een optie bij die je in kan schakelen welke overeen komt met dode hoek camera. Ik weet alleen even niet hoe de optie heet. Ik meen iets van 'camera volgt richtingaanwijzer' ofzo

Ik heb deze aan staan, en soms als ik mijn richting aan doe krijg ik een camera scherm van de kant waar mijn richting aan staat. Ik heb nog niet kunnen uitvinden wanneer ik wél en wanneer ik geen beeld krijg (wellicht alleen als er iets wordt gedetecteerd?)

Voor de rest, mooie samenvatting en een aantal erg herkenbare punten.

Ook voor mij geld dat ik erg tevreden ben met mijn Seal en ik hem niet voor iets anders in zou willen ruilen. Alleen dat je weet dat er bepaalde bugs in zitten die na lange tijd nog niet (goed) zijn opgelost is altijd een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Nu online
Hier idem eigenlijk. Herkenbare punten maar zou hem niet zo snel in willen ruilen.
Wellicht voor de mazda 6e want die vind ik toch ook wel echt dik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
Een aantal punten herken ik wel maar de meesteook weer niet.
Waarschijnlijk omdat ik veel niet gebruik en ook omdat ik niet anders gewend ben. ICC heb ik b.v. op nog geen enkele auto prettig gevonden en parkeersensoren gebruik ik eigenlijk niet.
(Waarom heeft iemand überhaupt de taal op NL staan :P )

Wat ik wel herken is het rare gedrag over hobbels met CC aan en het irritante is dat de CC dan soms ook nog uitgeschakeld wordt.

AA verbindt bij mij altijd met een paar seconden, het scherm schakelt niet altijd direct naar AA maar hij is dan wel verbonden. Ik heb wel het idee dat het verschil maakt of je een beetje rappe/moderne telefoon hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
E-Vix schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:58:
[...]

Als je de camera opent (niet de dashcam, maar het scherm waar je dus ook de 360 camera kan gebruiken), en je opent daar de instellingen, dan zit daar een optie bij die je in kan schakelen welke overeen komt met dode hoek camera. Ik weet alleen even niet hoe de optie heet. Ik meen iets van 'camera volgt richtingaanwijzer' ofzo

Ik heb deze aan staan, en soms als ik mijn richting aan doe krijg ik een camera scherm van de kant waar mijn richting aan staat. Ik heb nog niet kunnen uitvinden wanneer ik wél en wanneer ik geen beeld krijg (wellicht alleen als er iets wordt gedetecteerd?)

Ook voor mij geld dat ik erg tevreden ben met mijn Seal en ik hem niet voor iets anders in zou willen ruilen. Alleen dat je weet dat er bepaalde bugs in zitten die na lange tijd nog niet (goed) zijn opgelost is altijd een beetje jammer.
Kijk, weer wat geleerd! Die dode hoek camera heb ik helemaal gemist. Nog een puntje dus: een degelijke gemakkelijk toegankelijke changelog ontbreekt. :+
vassago schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:27:
Een aantal punten herken ik wel maar de meesteook weer niet.
Waarschijnlijk omdat ik veel niet gebruik en ook omdat ik niet anders gewend ben. ICC heb ik b.v. op nog geen enkele auto prettig gevonden en parkeersensoren gebruik ik eigenlijk niet.
(Waarom heeft iemand überhaupt de taal op NL staan :P )

Wat ik wel herken is het rare gedrag over hobbels met CC aan en het irritante is dat de CC dan soms ook nog uitgeschakeld wordt.

AA verbindt bij mij altijd met een paar seconden, het scherm schakelt niet altijd direct naar AA maar hij is dan wel verbonden. Ik heb wel het idee dat het verschil maakt of je een beetje rappe/moderne telefoon hebt of niet.
Ik krijg met Android wel meteen een Bluetooth verbinding, maar het kan wel een tijd duren voor AA daadwerkelijk start. Als die automatisch start is het seconden, als je op het icoontje moet drukken seconden tot minuten. Met een Samsung S25 Ultra, een Xiaomi 13 en een Oneplus 9 Pro geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Iemand die mij nog kan helpen met hoe precies de auto uit te schakelen bij uitstappen en vergrendelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12:07
E-Vix schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:58:
[...]

Als je onder de 10 km/u gaat dan gaat die camera aan als je de richtigaanwijzer aan zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0untainD3w
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09:57
M0untainD3w schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:05:
[...]

Lolz :P dat zou je haast wel zeggen he haah
Inmiddels mijn voorbanden vervangen door BYD Louwman Rotterdam en........het nieuwste 3e remlicht. En bij mij lijken alle DAB+ problemen nu echt opgelost.

Je kunt zeggen wat je wilt maar de service van Rotterdam is echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 10:16
Hier ook 3e remlicht vervangen, vanochtend even een testje gedaan op een rotonde waar BNR altijd uitviel. Bleef nu vlekkeloos spelen. Na 1 jaar eindelijk opgelost :)

BYD A'dam vertelde me dat er een update aan zit te komen waarbij de batterij beter wordt verwarmd en ook kan worden voorverwarmd. Is geen OTA maar een systeem update, zodra BYD EU deze vrijgeeft kunnen ze deze installeren. We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saygin
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 20:42
Zijn er meer mensen hier die terug moeten naar de BYD-dealer vanwege de terugroepactie voor de achterlichten?

Ik had een afspraak gemaakt vanwege een PDC-foutmelding bij mijn Seal, maar kreeg vervolgens een mail van BYD Arnhem met de vraag of ik mijn auto de hele dag kon laten staan, zodat ze de achterlichten kunnen vervangen.
Ik krijg gelukkig wel netjes een tijdelijke auto mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Saygin schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:49:
Zijn er meer mensen hier die terug moeten naar de BYD-dealer vanwege de terugroepactie voor de achterlichten?

Ik had een afspraak gemaakt vanwege een PDC-foutmelding bij mijn Seal, maar kreeg vervolgens een mail van BYD Arnhem met de vraag of ik mijn auto de hele dag kon laten staan, zodat ze de achterlichten kunnen vervangen.
Ik krijg gelukkig wel netjes een tijdelijke auto mee.
Ik verwacht dat de achterlichten vervangen gaan worden ivm lekkages. Ik heb al meerdere keren gelezen en gezien dat er Seals zijn waarbij er condens in de achterlichten vormt. Het lijkt er op dat er een batch met achterlichten is die niet goed afgedicht zijn waardoor er vocht in kan komen.
In ieder geval netjes met dat ze deze proactief gaan vervangen en niet gaan zitten wachten totdat mensen zich gaan melden vanwege condens (en wie weet wat voor extra elektrische problemen inmiddels daardoor)

Ik moet sowieso nog even contact opnemen met BYD, want ik heb nu met nog geen 7000km op de teller een melding dat ik naar de garage zou moeten voor onderhoud. Deze sprong er een paar dagen geleden in en begon af te tellen vanaf 300km. Het lijkt bijna wel alsof nadat ik 3 weken geleden de v1.4.0 update via OTA binnen heb gekregen het onderhoudsinterval is versprongen. Ik weet vrijwel zeker dat toen ik de auto kreeg deze namelijk gewoon op 20.000km stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkIII
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 15:22
Heeft iemand van jullie problemen met bellen?

Ik heb vaak als ik iemand voor langere tijd aan de telefoon heb, dat de verbinding ineens veranderd waardoor de persoon wie ik bel zichzelf dubbel hoort. Even opnieuw bellen en het is opgelost.
Ik heb hier last van met zakelijke en prive telefoon welke allebei android zijn.

Daarnaast heb ik ook een nieuw probleem sinds de update:
Soms valt android auto uit, soms wel 2x in 5 minuten. Heeft iemand hier ook last van?

Ik had eigenlijk ook gehoopt dat er toch een soort stoplicht herkenning zoals bij de Tesla werd toegevoegd zodat we alleen maar naar ons scherm hoeven te kijken wat de stoplichten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.T.O.
  • Laatst online: 14:22
Ik heb ook een vraag voor de Seal eigenaren: het lijkt erop dat mijn achteruitkijkspiegel in de avond altijd gedimd is. Hij dan zo sterk gedimd dat hij eigenlijk onbruikbaar geworden is. Ook als er geen verkeer achter me zit dan is ie volledig donker. Ik kan nergens een instelling vinden, iemand anders ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Hier ook hetzelfde probleem.. alleen vind ik de spiegel altijd al heel donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saygin
E.T.O. schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:22:
Ik heb ook een vraag voor de Seal eigenaren: het lijkt erop dat mijn achteruitkijkspiegel in de avond altijd gedimd is. Hij dan zo sterk gedimd dat hij eigenlijk onbruikbaar geworden is. Ook als er geen verkeer achter me zit dan is ie volledig donker. Ik kan nergens een instelling vinden, iemand anders ervaringen hiermee?
Dit herken ik ook. De binnenspiegel dimt ’s avonds sterker dan nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saygin
MarkIII schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:53:

Ik heb vaak als ik iemand voor langere tijd aan de telefoon heb, dat de verbinding ineens veranderd waardoor de persoon wie ik bel zichzelf dubbel hoort. Even opnieuw bellen en het is opgelost.
Ik heb hier last van met zakelijke en prive telefoon welke allebei android zijn.

Soms valt android auto uit, soms wel 2x in 5 minuten. Heeft iemand hier ook last van?

Ik had eigenlijk ook gehoopt dat er toch een soort stoplicht herkenning zoals bij de Tesla werd toegevoegd zodat we alleen maar naar ons scherm hoeven te kijken wat de stoplichten doen.
Dit herken ik niet. Ook valt mijn android auto niet zomaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saygin
Zojuist zijn mijn achterlichten vervangen. Ik heb direct even gevraagd of dit in heel Nederland gaat gebeuren, en volgens BYD Dealer Arnhem worden er inderdaad meerdere Seals teruggeroepen. Als je dit ook wilt laten uitvoeren, neem dan contact op met je BYD-dealer om een afspraak te maken. Het is een belangrijk herstel, aangezien condensvorming in de achterlichten een veiligheidsrisico kan vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
E.T.O. schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:22:
het lijkt erop dat mijn achteruitkijkspiegel in de avond altijd gedimd is. Hij dan zo sterk gedimd dat hij eigenlijk onbruikbaar geworden is.
Geen last van, voorlichten in de (A) stand of aan/suit? Op auto dimt/verlicht het display automatisch, misschien dat het me de spiegel ook iets doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01-06 21:13
MarkIII schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:53:

Ja hier nog 1 met Android auto! Maar dat had ik al voor de update. Heel hinderlijk. Ik bel eigenlijk alleen maar op de luidspreker. Soms gaat het 2 minuten goed met bellen en dan hop.. uit het nu iets hoort de beller zichzelf dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12:07
Holland schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:01:
[...]

Ja hier nog 1 met Android auto! Maar dat had ik al voor de update. Heel hinderlijk. Ik bel eigenlijk alleen maar op de luidspreker. Soms gaat het 2 minuten goed met bellen en dan hop.. uit het nu iets hoort de beller zichzelf dubbel.
Probeer eens het geluid zachter te zetten dat helpt vaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 07:56

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Voor degenen die hier ook last van hebben:

Sinds de 1.4 update bleven m'n schermen (instrument en entertainment) te donker, zelfs na uitzetten adaptieve helderheid en instellen 100% helderheid. Meerdere dingen geprobeerd, hielp allemaal niet. Dit is uiteindelijk de oplossing geweest:

- Adaptieve helderheid uitzetten.
- Brightness 100%.
- Automatische koplampen uitzetten.
- Koplampen aan: Het scherm is nu wél helder. :-D

Vervolgens kan je je eigen instellingen weer terugzetten, in mijn geval automatische koplampen en adaptieve brightness weer aan.

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
@DeathTrail bedankt voor de tip.
Mijn hoofdscherm was ook te donker, bleek het af-farbriek protectortje er nog op te zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyhound 1
  • Nu online
DeGroteMuis schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:55:
[...]

Als ik kritisch kijk naar de auto, zo uit het hoofd:
- Een drempel over met cruise aan = korte stoot acceleratie / rem. Vanaf het begin een ding, nog niet opgelost.
- Op de cruise een snelheid ingesteld? op vlak wegdek goede kans op knipperen tussen bijvoorbeeld 104 en 105, heuvelop 100, heuvelaf 109. Waarom dat zenuwachtige knipperen op vlak wegdek en waarom niet 1 snelheid aan kunnen houden heuvelop en heuvelaf?
- Climate control lijkt juist slechter geworden, zon op de voorruit maakt echt uit voor het klimaat in de auto, dan gaat hij veel meer koelen. Zelfde als het verschil recirculatie aan of uit. Dat zou niet uit moeten maken voor de temperatuur uit de luchtroosters, maar doet 't nu wel.
- Kromme vertalingen, keer op keer opnieuw. Om maar niet te spreken over Noors in de Nederlandse software
- Nog steeds een onduidelijke menustructuur, ook na 1.4. Het went, maar iemand die de auto voor het eerst gebruikt loopt wel even te zoeken.
- Volgens mijn vriendin nog steeds uit zichzelf uitschakelende stoelverwarming, geïntroduceerd in V1.3
- Geen handmatige accu verwarm optie
- Parkeersensoren voor reageren nog net zo laat als voor 1.4 voor mijn gevoel, duidelijk later dan in andere auto's. En ook nog steeds hetzelfde geluid voor voor en achter, waardoor je even op scherm moet kijken als het ding onverwacht piept.
- Bij wegwerkzaamheden blijft de Seal soms nog steeds de verkeerde belijning volgen (ook als de witte lijnen weggefreesd zijn en er dus een donkere streep overblijft).
- 60 wegen lijkt de Seal ook niet te willen snappen, op de meest rare momenten probeert ie naar het midden te sturen. Tegenligger, hoezo? :+
- Waarschuwingen en paniekremmen bij snelwegrijden lijkt erger geworden met 1.4.
- Nu de optie om functies in de balk onderaan toe te voegen, wat fijn is, maar dat is een beperkte selectie. Waarom niet alles?
- ICC schakelt nog steeds uit als het te lastig wordt. Op zich geen ramp, maar dat doet ie ook nog steeds zonder waarschuwing. Over het algemeen is die wel iets beter geworden, maar dat uitschakelen zonder waarschuwing is wel een ding.
- AA en Carplay die slechter lijken te werken dan eerst, qua verbinden. Plus zoals ik begreep de lelijke randen als je niet darkmode gebruikt. Ik heb zelf darkmode aan, dus daar geen last van.
- Software update checken? Je moet ergens tussen 2 en 50 keer op de knop drukken voor de auto aangeeft of er daadwerkelijk een OTA klaarstaat, schermpje dat ie checkt verschijnt en verdwijnt eerst x keer voor er een popup komt met de melding dat je de laatste versie hebt, of dat er een update klaar staat. Waarom niet 1 keer drukken, auto checkt update en geeft dan terug of er iets klaar staat?
- Zelf nog 0 keer ervaren (klopt af), maar ook met V1.4 schijnt deep sleep mode nog steeds een ding te zijn.
- De auto start nog steeds volledig op als je stoelverwarming op afstand aan zet, niet bepaald diefstalveilig.
- DAB werkt nog steeds slecht tot niet, net als FM. Maar dat is misschien meer hardware dan software.

Even in 5 minuten uit de mouw geschud, ongetwijfeld nog wel wat dingen gemist. De auto als geheel bevalt prima, zeker nu snelladen in ieder geval bij de temperaturen van de afgelopen weken een stuk beter gaat, maar er valt nog best veel te verbeteren.
Helemaal mee eens ;)
Pagina: 1 ... 37 38 Laatste