Tec7lol schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:41:
[...]
Ik wordt er helemaal gek van, misschien minder erg dan andere merken maar zowieso erger dan een wat oudere wagen. Het is bijna een non stop gebeuren van geluidjes die vooral de aandacht van de weg trekken.
(en als je aandacht van de weg gaat krijg je tegenwoordig nòg een extra geluidje

)
Bij een BYD Seal? Oké, de navigatie zeurde standaard over schoolzones, fixed speedcamera's en zo, maar dat kan uit in de instellingen van de navigatie. Speed limit warning is sinds V1.2 een paar piepjes voor die stil blijft zo lang je te snel blijft rijden, of 3 tikjes om uit te zetten voor de rit (alweer een tijdje zo'n irritante weet je het zeker bevestiging bij gekomen), maar je kan om je heen kijken wat je wil zonder piepjes, want geen camera in de A-stijl zoals bij later uitgekomen BYDs. Verder af en toe een zenuwenpiepje als je de voorganger te snel nadert, bij rotondes, of als je de deur opengooit op een parallelparkeerplek in een straat met file en de auto denkt dat de auto's naast je wel eens de deur eruit kunnen rijden.
Het enige dat soms echt storend is, is rijden op een 60-weg. De lane keep assist zeurt dan regelmatig dat je over de streep rijdt, probeert ook in te grijpen. Maar dat heb ik nog bij alle auto's met lane keep assist gehad, ook oudere BMWs bijvoorbeeld.
Met SLW uit lukt het mij prima woon-werk, afhankelijk van vestiging tot 135 km, zonder piepjes te doen.
Edit: Mijn vriendin noemde nog een irritantje: Als je de auto uit zet en nog even kletst, gaat de auto toeteren. Want 2-3-4-5 volwassenen in de auto triggeren de child presence detection, ook als er nog niemand uitgestapt is.
[
Voor 7% gewijzigd door
DeGroteMuis op 06-03-2026 08:59
]