Ik gebruik al enkele jaren de Meguiars Ultimate Ceramic spray (G240108), daar ben ik op meerdere auto's erg tevreden van. Voor de ramen is er ook eentje, Ultimate Glass Cleaner and Water Repellent (G240416) die ik op de ruiten en pano dak doe. De ceramic spray op de ruiten geeft soms een waas, die glass cleaner niet, en doet hetzelfde werk. Vanaf een 70 km/u hoef je geen ruitenwisser meer te gebruiken en vuil gaat er ook makkelijk af door er eens kort met de hogedrukreiniger over te gaan.BuildYourDragon schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:57:
@deSenna24 Je sprak bij het kuisen dat je ook een coating gebruikt voor de lak, heb je gewoon een spray / wet coating aangebracht? (of bij de car wash)
Tot nu toe heb ik enkel een paar "ceramic" Wet Coats (spray & rinse) getest en ik vind Sonax Hypercoat het beste resultaat geven met schuimlans (maar ook duurder en nogal sterke geur).
Pro-tip nog: altijd randloze microvezel doeken gebruiken van 70% polyester - 30% polyamide voor de super krasgevoelige Seal (vooral het zwarte piano plastic binnen en buiten...), ik gebruik vooral The Rag Company Eagle Edgeless 450.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Afgelopen weekend heeft de BYD app (op Android) een update gekregen. De releasenotes zijn:
Behalve dit is er visueel een kleine verandering geweest. Het scherm voor de stoelverwarming, stoelventilatie en verwarmd stuur is samengevoegd met het scherm waar je de cabinetemperatuur op kan regelen. Naar mijn mening een logische samenvoeging. Je hebt heel de klimaatbeheersing nu op één pagina staan.Provided services in more countries and regions
Check vehicle status and control your car with Apple/Samsung/Google watch.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Ik ben benieuwd als iemand deze heeft besteld! Matched de voorkant wat meer met de sportieve achterkant. De bumper die mensen in het verleden online hadden gekocht was nogal een stuk lager en ging vaak over de grond. Deze ziet er iets hoger uit.BuildYourDragon schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:57:
Ik zag op Ali toevallig nog een nieuw design front spoiler "Black Samurai" die schijnbaar helemaal over de OEM lip komt zodat je geen dubbele lip meer ziet. Dat lijkt op het eerste gezicht wel erg netjes en beschermt dan ook ineens heel je originele lip tegen steenslag![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is er toevallig iemand die de software al eens via USB heeft geïnstalleerd? Krijg je daarna nog wel OTA updates als er een update is of moet je vanaf dan altijd via USB updaten?
@E-Vix je gaf dat al enkele pagina's geleden aan dat er achteraf nog OTA kan komen, ook dat updaten niet zo moeilijk is, klopt het wat ik hieronder gevonden heb?
Lijkt wel vrij makkelijk door een zip op een USB te zetten zonder dat je moet sideloaden/rooten/.... Van firmware heb ik dit ook al gevonden: https://wiki.defective.tech/en/BYD/Firmware , dan zou je de .zip file kunnen hernoemen en installeren?
@E-Vix je gaf dat al enkele pagina's geleden aan dat er achteraf nog OTA kan komen, ook dat updaten niet zo moeilijk is, klopt het wat ik hieronder gevonden heb?
Lijkt wel vrij makkelijk door een zip op een USB te zetten zonder dat je moet sideloaden/rooten/.... Van firmware heb ik dit ook al gevonden: https://wiki.defective.tech/en/BYD/Firmware , dan zou je de .zip file kunnen hernoemen en installeren?
[ Voor 16% gewijzigd door deSenna24 op 09-02-2026 11:01 ]
Ik zou liever 1 of 2 uurtjes vrij nemen van werk en de auto bij de dealer droppen. Laat zij de boel maar oplossen, want een auto die aangeeft op 2.1.0 te zitten terwijl de software duidelijk ouder is, is wat mij betreft een teken dat er iets niet helemaal lekker zit in de software.deSenna24 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:59:
Is er toevallig iemand die de software al eens via USB heeft geïnstalleerd? Krijg je daarna nog wel OTA updates als er een update is of moet je vanaf dan altijd via USB updaten?
Dank je, ik zal eens kijkenHellbull89 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:26:
[...]
Deze melding kan je uitschakelen (long press op de notificatie, of ergens in de settings)
Benieuwd wat puntje 2 uit Functie Optimalisatie inhoudt. Optimalisatie van de ICC deactiveringsvoorwaarden zodat je ICC kan uitschakelen als het niet gebruikt wordt klinkt nogal vaag. Wat wel handig zou zijn is als de Seal even duidelijker zou melden wanneer ICC gedeactiveerd wordt.E.T.O. schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:36:
[...]
Hieronder de change-log uit de auto. Deze werd in het Engels getoond:
[Afbeelding]
Het viel me op dat de Head Up Display layout gewijzigd is:
[Afbeelding]
Ja. Je krijgt daarna nog gewoon OTA updates.deSenna24 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:59:
Het updaten via USB is inderdaad zo makkelijk als een .zip bestand met de juiste benaming in de juiste map op een USB stick plaatsen, deze in de USB poort te steken van de auto en met de juiste combinatie van knoppen indrukken in de auto het updateproces starten.
Maar.... Ik ben het ook met @DeGroteMuis eens dat de BYD dealer dit zou moeten oplossen.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Tripje naar de dealer is weer 45km heen en 45km terug, dacht als het zo makkelijk is dan de stick erin. En ja hoor, 15 minuutjes later stond dit erop 
Moest wel even de USB opnieuw formatteren, kwam in een Chinees recovery menu terecht na de start. Een partitie van 7GB aangemaakt in FAT32 en dan werkte het wel.
:strip_exif()/f/image/kx9Dig7CYW19zDUBlXmIiESw.jpg?f=fotoalbum_large)
Moest wel even de USB opnieuw formatteren, kwam in een Chinees recovery menu terecht na de start. Een partitie van 7GB aangemaakt in FAT32 en dan werkte het wel.
:strip_exif()/f/image/kx9Dig7CYW19zDUBlXmIiESw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door deSenna24 op 09-02-2026 18:23 ]
Ben benieuwd of je dan ook de 2.1.1 binnenkort gaat ontvangen!deSenna24 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:20:
Tripje naar de dealer is weer 45km heen en 45km terug, dacht als het zo makkelijk is dan de stick erin. En ja hoor, 15 minuutjes later stond dit erop
Sinds 2.1.1 heb ik overigens wat problemen met de GPS positie van de auto; hij gaat alle kanten op of zet de auto een paar kilometer verderop. Zeker met Android Auto vliegt ie alle kanten op; alsof er twee GPS signalen door elkaar lopen (wat wellicht zo is). Een reset van het entertainment systeem helpt, maar het euvel is de volgende dag gewoon weer terug...
Daarnaast is de snelheidslimiet verkeersborden herkenning wat vreemder geworden. Op de A12 gaf deze van alles en nog wat aan, inclusief 15 en 10.
Ben wel benieuwd ja, nu zitten er op de huidige versie al wel veel dingen die ik wel wilde, hoewel de bandenspanning op het homescreen er niet in zit. Was dat er niet uit met v2.1.1 of is dat eruit met v2.1.0? Heb er 2511 global opgezet nu.E.T.O. schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:22:
[...]
Ben benieuwd of je dan ook de 2.1.1 binnenkort gaat ontvangen!
Sinds 2.1.1 heb ik overigens wat problemen met de GPS positie van de auto; hij gaat alle kanten op of zet de auto een paar kilometer verderop. Zeker met Android Auto vliegt ie alle kanten op; alsof er twee GPS signalen door elkaar lopen (wat wellicht zo is). Een reset van het entertainment systeem helpt, maar het euvel is de volgende dag gewoon weer terug...
Daarnaast is de snelheidslimiet verkeersborden herkenning wat vreemder geworden. Op de A12 gaf deze van alles en nog wat aan, inclusief 15 en 10.
Hier met 2.1.0 bandenspanning op homescreen.
Hopelijk niet weg met de update
Vertrouwen is goed, controle nog beter
De 2511 die ik heb geïnstalleerd is blijkbaar de v2.1.1Juan schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:29:
Hier met 2.1.0 bandenspanning op homescreen.
[ Voor 25% gewijzigd door deSenna24 op 10-02-2026 08:16 ]
Dat GPS dingetje had ik net ook, ik zat een paar 100 meter van de baan af. Een reboot hielp inderdaad. Benieuwd naar straks.E.T.O. schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:22:
[...]
2511 is niet v2.1.1. Waarschijnlijk is het een prerelease, maar inmiddels heb ik gezien dat officiele v2.1.1 buildnummer 2512 bevat:
De GPS problemen had ik ook toen ik 2511 geinstalleerd had. Dit gaat niet weg en zal iedere keer dat de wagen uit is geweest terug komen. Enkel een herstart van de tablet lost dit op. Dat is voor mij dan ook de hoofdreden geweest om weer terug te gaan naar de officiele v2.1.0 (2506).
Ik vermoed dat er in de OTA v2.1.1 ook firmware updates zitten voor bepaalde modules die wellicht nodig zijn voor een correcte GPS werking. Ook was DAB+ in 2511 niet geintegreerd in het multimediacentrum. Iets wat namelijk wel zo is in de officiele v2.1.1. Ik vermoed dat ook dat weer afhankelijk is van een een firmware update die ik miste omdat ik handmatig 2511 had geinstalleerd.
Nog even voor de duidelijkheid. Een OTA update bevat firmware updates voor meerdere modules en een software update voor de tablet. Een update via USB bevat enkel de update voor de tablet.
Via firmware updates worden soms onderdelen toegevoegd dan wel geactiveerd. Zo was in ik meen v1.5.0 toegevoegd dat je de wagen kon starten door deze te ontgrendelen en uit kon zetten door deze op slot te zetten. Nadat ik destijds een downgrade had gedaan had ik de functionaliteit inclusief de menuoptie nog steeds. Oftewel, de optie zat al langer in de software maar was hardwarematig nog niet beschikbaar.
Een tweede voorbeeld: V2.0.0 en v2.1.0 hebben exact dezelfde software versies (2506), maar toch heeft v2.1.0 onder andere de optie om rechts inhalen te voorkomen.
Zodra v2.1.1 uit komt zal je alsnog de update via OTA aangeboden gaan krijgen. Voor wat BYD betreft staat jouw wagen namelijk nog gewoon op v2.1.0.
Mijn tip: Downgrade de tablet naar v2506. 2511 bied, behalve de mogelijkheid om met gebruikersprofielen te werken geen enkele verbetering ten opzichte van 2506 maar bevat wél een aantal vervelende bugs.
![]() |
Ik vermoed dat er in de OTA v2.1.1 ook firmware updates zitten voor bepaalde modules die wellicht nodig zijn voor een correcte GPS werking. Ook was DAB+ in 2511 niet geintegreerd in het multimediacentrum. Iets wat namelijk wel zo is in de officiele v2.1.1. Ik vermoed dat ook dat weer afhankelijk is van een een firmware update die ik miste omdat ik handmatig 2511 had geinstalleerd.
Nog even voor de duidelijkheid. Een OTA update bevat firmware updates voor meerdere modules en een software update voor de tablet. Een update via USB bevat enkel de update voor de tablet.
Via firmware updates worden soms onderdelen toegevoegd dan wel geactiveerd. Zo was in ik meen v1.5.0 toegevoegd dat je de wagen kon starten door deze te ontgrendelen en uit kon zetten door deze op slot te zetten. Nadat ik destijds een downgrade had gedaan had ik de functionaliteit inclusief de menuoptie nog steeds. Oftewel, de optie zat al langer in de software maar was hardwarematig nog niet beschikbaar.
Een tweede voorbeeld: V2.0.0 en v2.1.0 hebben exact dezelfde software versies (2506), maar toch heeft v2.1.0 onder andere de optie om rechts inhalen te voorkomen.
Zodra v2.1.1 uit komt zal je alsnog de update via OTA aangeboden gaan krijgen. Voor wat BYD betreft staat jouw wagen namelijk nog gewoon op v2.1.0.
Mijn tip: Downgrade de tablet naar v2506. 2511 bied, behalve de mogelijkheid om met gebruikersprofielen te werken geen enkele verbetering ten opzichte van 2506 maar bevat wél een aantal vervelende bugs.
[ Voor 9% gewijzigd door E-Vix op 10-02-2026 09:14 ]
Weet iemand hoe de gebruikers profielen worden gedetecteerd? Gaat dit via je telefoon of via de sleutel?
Net eens gaan kijken onder mijn pauze en de GPS werkt nu nog goed, straks en morgenvroeg nog eens kijken. Ik heb alvast een USB gemaakt met de 2506 op, maar op dezelfde manier een downgrade uitvoeren lijkt niet te werken, moet je daar iets anders voor doen? De update lijkt gewoon te starten, dan vanaf 10% gaat het ineens erg snel naar 100% en staat 2511 er gewoon nog op.E-Vix schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:08:
2511 is niet v2.1.1. Waarschijnlijk is het een prerelease, maar inmiddels heb ik gezien dat officiele v2.1.1 buildnummer 2512 bevat:De GPS problemen had ik ook toen ik 2511 geinstalleerd had. Dit gaat niet weg en zal iedere keer dat de wagen uit is geweest terug komen. Enkel een herstart van de tablet lost dit op. Dat is voor mij dan ook de hoofdreden geweest om weer terug te gaan naar de officiele v2.1.0 (2506).
[Afbeelding]
De navigatie zelf werkt wel veel fijner en sneller dan in die 2407, ook geen vervelend enorm toetsenbord meer op dat scherm
Het .zip bestand van de 2506 update moet eerst uitgepakt worden. Deze bevat de mappenstructuur voor op je USB stick al. Als je het .zip bestand opent dan zie je namelijk de map BYDUpdatePackage.deSenna24 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:01:
[...]
Net eens gaan kijken onder mijn pauze en de GPS werkt nu nog goed, straks en morgenvroeg nog eens kijken. Ik heb alvast een USB gemaakt met de 2506 op, maar op dezelfde manier een downgrade uitvoeren lijkt niet te werken, moet je daar iets anders voor doen? De update lijkt gewoon te starten, dan vanaf 10% gaat het ineens erg snel naar 100% en staat 2511 er gewoon nog op.
De navigatie zelf werkt wel veel fijner en sneller dan in die 2407, ook geen vervelend enorm toetsenbord meer op dat scherm
Wat er nu gebeurd is dat het .zip bestand naar de tablet wordt gekopieerd (eerste 10%). Vervolgens herkend hij het niet als een update en gaat hij meteen door naar de 100%.
Het GPS probleem merk je enkel tijdens het rijden. De beginpositie is goed. Die heeft hij onthouden van de vorige keer dat je hebt geparkeerd. Echter omdat hij geen GPS fix heeft gaat hij aan de hand van het kompas, de kaart en de wielsnelheid proberen te bepalen waar je rijdt. Dit is alleen niet nauwkeurig genoeg en plakt je aan de wegen die hij onderweg tegen komt. Uiteindelijk zijn er zoveel correcties uitgevoerd dat je navigatie denkt dat je 150 meter verderop dwars door een weiland aan het rijden bent.
Aah klopt inderdaad, heb em uitgepakt en geïnstalleerd met succes, thanks!E-Vix schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:22:
[...]
Het .zip bestand van de 2506 update moet eerst uitgepakt worden. Deze bevat de mappenstructuur voor op je USB stick al. Als je het .zip bestand opent dan zie je namelijk de map BYDUpdatePackage.
Wat er nu gebeurd is dat het .zip bestand naar de tablet wordt gekopieerd (eerste 10%). Vervolgens herkend hij het niet als een update en gaat hij meteen door naar de 100%.
Het GPS probleem merk je enkel tijdens het rijden. De beginpositie is goed. Die heeft hij onthouden van de vorige keer dat je hebt geparkeerd. Echter omdat hij geen GPS fix heeft gaat hij aan de hand van het kompas, de kaart en de wielsnelheid proberen te bepalen waar je rijdt. Dit is alleen niet nauwkeurig genoeg en plakt je aan de wegen die hij onderweg tegen komt. Uiteindelijk zijn er zoveel correcties uitgevoerd dat je navigatie denkt dat je 150 meter verderop dwars door een weiland aan het rijden bent.
Bandenspanning staat nu ook op het home screen.
Toch fijn dat de BYD makkelijk ingesteld wordt, paar keer op accept klikken en je bent er. Bij de Polestar moest je dan altijd nog inloggen met Polestar account, Google account, app en digital key koppelen met alle sleutels in de auto, en dat systeem duurde ook wat langer.
Goed om te lezen, dan ben je nu toch bij met de meest recente officiële softwareversie zonder bugs. De updates van de overige modules krijg je dan waarschijnlijk wel zodra v2.1.1 officieel wordt uitgerold, binnen enkele dagen/weken.deSenna24 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:40:
[...]
Aah klopt inderdaad, heb em uitgepakt en geïnstalleerd met succes, thanks!
Bandenspanning staat nu ook op het home screen.
Toch fijn dat de BYD makkelijk ingesteld wordt, paar keer op accept klikken en je bent er. Bij de Polestar moest je dan altijd nog inloggen met Polestar account, Google account, app en digital key koppelen met alle sleutels in de auto, en dat systeem duurde ook wat langer.
ZekerHellbull89 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:50:
[...]
Goed om te lezen, dan ben je nu toch bij met de meest recente officiële softwareversie zonder bugs. De updates van de overige modules krijg je dan waarschijnlijk wel zodra v2.1.1 officieel wordt uitgerold, binnen enkele dagen/weken.
Ik kwam op youtube een leuke vergelijking tegen van de nieuwe mercedes cla tegen de seal.
YouTube: Mercedes CLA vs BYD Seal: mileage monster or value king?
YouTube: Mercedes CLA vs BYD Seal: mileage monster or value king?
Ik zag net dat er weer een update was voor de BYD app. Deze is nu geupdate naar versie v3.2.4. De releasenotes zijn dat er enkel bugfixes in zouden zitten.
Echter... Ik zag een nieuwe menu optie 'IoT-SIMkaart'.
Als ik hier op klik krijg je de details van je simkaart te zien. Hier staat ok een melding in 'Nog niet ondersteund'. Als je hier op klikt dan krijg je weer een melding dat de huidige systeemversie van het voertuig tijdelijk niet ondersteund wordt. Ik vermoed dat dit iets is wat samen hangt met onder andere de profielen in v2.1.1
Ik wist al dat ik een Franse simkaart in de auto heb. Kennelijk is deze dus van Orange Business. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een andere provider hebben.
Als ik hier op klik krijg je de details van je simkaart te zien. Hier staat ok een melding in 'Nog niet ondersteund'. Als je hier op klikt dan krijg je weer een melding dat de huidige systeemversie van het voertuig tijdelijk niet ondersteund wordt. Ik vermoed dat dit iets is wat samen hangt met onder andere de profielen in v2.1.1
Ik wist al dat ik een Franse simkaart in de auto heb. Kennelijk is deze dus van Orange Business. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een andere provider hebben.
![]() | ![]() | ![]() |
Ik had deze optie in de vorige release (dacht ik) ook al gezien. Ik krijg ipv "Nog niet ondersteund" de tekst "Niet-geregistreerd" en een klikbare "Echte Naam Registratie >" aan de rechterkant. Als ik daar op klik krijg ik de volgende melding:E-Vix schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:27:
:strip_exif()/f/image/GJnSdWZoRpF8L4AT8P11k3mT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben nog niet akkoord gegaan, ik weet niet wat het voordeel is om hier akkoord te gaan...
Hier ook de melding, niet ondersteund, maar heb de 2.1.1. update nog niet gehad.
@E-Vix Wellicht verkapte toestemming, dat je straks een betaalde simkaart afneemt? Die data zou niet onbeperkt gratis zijn (max 3 jaar)
Hier niet de melding niet ondersteund als popup, wel de tekst onder de tegel zoals in de middelste foto van E-Vix in "Het grote BYD Seal topic". En idd, Orange Business. Android telefoon.
[ Voor 4% gewijzigd door DeGroteMuis op 13-02-2026 08:11 ]
enkele veranderingen voor dit jaar?
https://www.bydauto.be/media/0iyh1zgu/seal-2026-en.pdf
gedaan met draaibaar display en nieuwe kleuren (ruby red, lavender grey) zijn de eerste zaken die mij opvallen...
https://www.byd-seal-foru...20260202-160828-email-jpg
Ook nog een paar andere vernieuwing die ik her en der heb opgevangen, (waaronder het duitse seal forum)
https://www.byd-seal-foru...0260202-160828-email-jpg/
- het BYD logo staat nu centraal op de kofferbak
- de frunk heeft geen deksel meer maar wordt afgesloten door de motorkap zelf
- koffer en frunkinhoud zijn verhoogd naar 400->485l en van 53->72l (gewoon door de berekeningswijze en frunk zonder deksel)
- geen BYD logo stiksels meer op de zetels (nog geen fotos van gezien)
- in de koffer zouden haken worden voorzien (lijkt me wel handig!)
- extra monitoringssystemen die je in het oog moeten houden....en dat nog meer herrie geeft
- bluetooth sleutel
- NFC logo op de middenconsole verdwijnt, wat deed dit daar ook?
- PM2.5 filtersysteem verdwijnt maar PM2.5 filter blijft behouden
- nieuwe velgen
gedaan met draaibaar display en nieuwe kleuren (ruby red, lavender grey) zijn de eerste zaken die mij opvallen...
Ook nog een paar andere vernieuwing die ik her en der heb opgevangen, (waaronder het duitse seal forum)
- koffer en frunkinhoud zijn verhoogd naar 400->485l en van 53->72l (gewoon door de berekeningswijze en frunk zonder deksel)
- extra monitoringssystemen die je in het oog moeten houden....en dat nog meer herrie geeft
- bluetooth sleutel
- nieuwe velgen
[ Voor 89% gewijzigd door Tec7lol op 16-02-2026 00:03 . Reden: nog wat veranderingen ]
Heb al eentje zien staan in de showroom toen ik de mijne 3 weken geleden ben gaan ophalen. De mijne is nog eentje van de vorige reeks. De nieuwe velgen zijn mooi, jammer dat ik die niet heb, maar als ik dan kijk naar dat enorme logo op de achterkant ben ik er toch niet jaloers op. Toch liever subtiel zoals de vorige reeks. Mooiere velgen heb ik toch al besteld voor in de zomer, de standaard worden mijn wintersetTec7lol schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:59:
gedaan met draaibaar display en nieuwe kleuren (ruby red, lavendel grey) zijn de eerste zaken die mij opvallen...
OW, en het BYD logo staat nu centraal op de kofferbak
en de frunk heeft geen deksel meer maar wordt afgesloten door de motorkap zelf
Heb je die nieuwe velgen besteld? waar en voor hoeveel?deSenna24 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:27:
[...]
Mooiere velgen heb ik toch al besteld voor in de zomer, de standaard worden mijn winterset
Grappig dat zelfs in BYD's eigen materiaal de stiksels in de stoelen nog getoond worden. Verder jammer dat BYD schijnbaar kiest voor slechter. Als ik kijk hoe mijn frunk deksel eruit ziet, ben ik wel blij met de klep die erop zit. De juice booster ligt er mooi schoon in, ook al zit de klep onder het stof / zand. En de Tesla kofferbakmaat berekening hoef van mij ook niet zo nodig, net als nog meer grijs op de weg met nu een derde tint grijs. Vrees dat het monitoringsysteem wel een Europese eis is, DAW. Afgaande op de andere BYD modellen die dat hebben, ben ik blij dat de mijne nog zonder kwam. Weet ook niet wat je aan een PM 2.5 filter hebt zonder dat er lucht doorheen geduwd wordt? En jammer van dat BYD logo achterop. Dat was al voor een aantal markten standaard, maar in de Benelux nog niet, dus hoopte eigenlijk dat het nog steeds alleen de foto was, maar a;ls @deSenna24 het ook al in de showroom gezien heeft... Bluetooth key, is dat niet het systeem dat werkt op Samsung en Apple only? Niet echt een plus, meer een upgrade van de folder.Tec7lol schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:59:
- extra monitoringssystemen die je in het oog moeten houden....en dat nog meer herrie geeft![]()
- bluetooth sleutel
- nieuwe velgen
En helemaal om te janken dat de BYD Europe brochure nu feitelijke onwaarheden toont met de 10-80% in 26 minuten prominent in de brochure op de tweede pagina. Dit is nog steeds de laadduur voor 30-80%, zoals het al was, maar dat zie je pas in de spec tabellen. Hier is letterlijk niets aan veranderd.
Geen officiële BYD velgen, heb MSW74 velgen besteld, polished black. Mooi zwart met een subtiele zilveren trim. Gaat mooi staan onder de zwarte SealE.T.O. schreef op zondag 15 februari 2026 @ 19:18:
[...]
Heb je die nieuwe velgen besteld? waar en voor hoeveel?
https://www.mswwheels.com/models/msw/avantgarde/MSW%2074
Dit is die Seal die in de showroom stond. Dat logo achterop is enorm...DeGroteMuis schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:53:
[...]
Grappig dat zelfs in BYD's eigen materiaal de stiksels in de stoelen nog getoond worden. Verder jammer dat BYD schijnbaar kiest voor slechter. Als ik kijk hoe mijn frunk deksel eruit ziet, ben ik wel blij met de klep die erop zit. De juice booster ligt er mooi schoon in, ook al zit de klep onder het stof / zand. En de Tesla kofferbakmaat berekening hoef van mij ook niet zo nodig, net als nog meer grijs op de weg met nu een derde tint grijs. Vrees dat het monitoringsysteem wel een Europese eis is, DAW. Afgaande op de andere BYD modellen die dat hebben, ben ik blij dat de mijne nog zonder kwam. Weet ook niet wat je aan een PM 2.5 filter hebt zonder dat er lucht doorheen geduwd wordt? En jammer van dat BYD logo achterop. Dat was al voor een aantal markten standaard, maar in de Benelux nog niet, dus hoopte eigenlijk dat het nog steeds alleen de foto was, maar a;ls @deSenna24 het ook al in de showroom gezien heeft... Bluetooth key, is dat niet het systeem dat werkt op Samsung en Apple only? Niet echt een plus, meer een upgrade van de folder.
En helemaal om te janken dat de BYD Europe brochure nu feitelijke onwaarheden toont met de 10-80% in 26 minuten prominent in de brochure op de tweede pagina. Dit is nog steeds de laadduur voor 30-80%, zoals het al was, maar dat zie je pas in de spec tabellen. Hier is letterlijk niets aan veranderd.
Ik vermoed dat dat echt heel gaaf staat als je door de straten van Hong Kong rijdt, maar voor hier in Europa ziet het er echt niet uit. Maar goed, ik zou het ook geen deal-breaker vinden. Op elke auto is wel iets aan te merken qua ontwerp.deSenna24 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:05:
[...]
Dit is die Seal die in de showroom stond. Dat logo achterop is enorm...
[Afbeelding]
Verder lijken de wijzigingen minimaal. Dat draaibare scherm is meer een geinige gadget, maar in de praktijk gebruik ik het nooit (met Carplay kun je het niet eens gebruiken). Dus ik zou het niet missen.
Wat ruist er door het struikgewas
Ik verwacht dat de Seal niet opeens een andere achterklep krijgt voor 2026, dus je hebt hem er ook zo weer af. Smaak is persoonlijk, maar ik heb liever een lomp logo dat je met een visdraadje en een caramelschijf zo eraf hebt dan zo'n verlicht kermislogo achterop á la VW / Audi, of lompe verlichting om de grille á la i5.Cybje schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:52:
[...]
Ik vermoed dat dat echt heel gaaf staat als je door de straten van Hong Kong rijdt, maar voor hier in Europa ziet het er echt niet uit. Maar goed, ik zou het ook geen deal-breaker vinden. Op elke auto is wel iets aan te merken qua ontwerp.
Verder lijken de wijzigingen minimaal. Dat draaibare scherm is meer een geinige gadget, maar in de praktijk gebruik ik het nooit (met Carplay kun je het niet eens gebruiken). Dus ik zou het niet missen.
Dat het draaibare scherm eruit gaat is ergens wel logisch, maar ook een beetje zonde. Niet om wat het nu doet hoor, nut is nu wel erg beperkt, maar dat betekent ook dat AA / Carplay verticaal ook niet meer geïmplementeerd gaat worden. En met navigatie via AA is verticaal toch best wel fijn om wat verder vooruit te kunnen kijken zonder scrollen of zoomen.
Dat is inderdaad zoals hij in andere landen al geleverd werd.deSenna24 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:05:
[...]
Dit is die Seal die in de showroom stond. Dat logo achterop is enorm...
[Afbeelding]
Ik vond dat dus fijn aan de Tesla Model S, die had een verticaal scherm die je in split-screen kon zetten en dan had je ofwel heel groot navigatie op je scherm, of je zette 'm in split screen en dan had je 2 apps onder elkaar (bijv. navigatie + media player). Het gaf wel veel meer overzicht, zeker op vakantie om inderdaad wat verder vooruit te kunnen kijken op de kaart.DeGroteMuis schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:31:
[...]
Dat het draaibare scherm eruit gaat is ergens wel logisch, maar ook een beetje zonde. Niet om wat het nu doet hoor, nut is nu wel erg beperkt, maar dat betekent ook dat AA / Carplay verticaal ook niet meer geïmplementeerd gaat worden. En met navigatie via AA is verticaal toch best wel fijn om wat verder vooruit te kunnen kijken zonder scrollen of zoomen.
Op dat punt is het inderdaad wel jammer dat de focus qua ontwikkeling van de UI vermoedelijk niet meer op de verticale modus zal liggen. Ik vind het ook gewoon raar dat je niet Carplay verticaal kunt doen, evt. i.c.m. een andere app.
Nog iemand die opgemerkt heeft dat het in de BYD Store plots niet meer mogelijk is om naar beneden te scrollen?
Aangezien de bovenste rij maar een beperkt aantal apps kan weergeven, is hier geen plaats voor de meest recent toegevoegde app (BYD Cast), en bijgevolg is het dus niet mogelijk om deze app nog te bekijken in de BYD Store (of te installeren, moest deze nog niet geïnstalleerd zijn)
Aangezien de bovenste rij maar een beperkt aantal apps kan weergeven, is hier geen plaats voor de meest recent toegevoegde app (BYD Cast), en bijgevolg is het dus niet mogelijk om deze app nog te bekijken in de BYD Store (of te installeren, moest deze nog niet geïnstalleerd zijn)
[ Voor 8% gewijzigd door Hellbull89 op 17-02-2026 09:01 ]
@E-Vix
Wanneer had jij de update 2.1.1 ook alweer ontvangen?
Hier nog niets na check deze ochtend
Die rechts inhalen blokkade van update 2.1 staat hier standaard uit. Ik begrijp dat deze optie tot vreemde stuur correcties kan lijden?
Wanneer had jij de update 2.1.1 ook alweer ontvangen?
Hier nog niets na check deze ochtend
Die rechts inhalen blokkade van update 2.1 staat hier standaard uit. Ik begrijp dat deze optie tot vreemde stuur correcties kan lijden?
Gisteren heb ik onderweg naar huis de v2.1.1 update aangeboden gekregen. Omdat ik bij thuiskomst maar 18% lading had kon ik deze niet meteen installeren. Ook waren beide laadpalen voor de deur bezet (waarvan één helaas door een laadpaalklever die niet eens meer een laadkabel aangesloten had), dus ik moest even wachten op een plekje. Ik had wel de update al ingepland omdat ik verwachtte dat de laadpaalklever zo weg zou zijn (staat er vaker en is meestal met een half uur weg).
Om 19:00 heeft mijn Seal geprobeerd de update te installeren. Hier kreeg ik keurig een melding van op mijn telefoon met het bericht dat de voertuigstatus niet voldeed aan de voorwaarden en de upgrade was mislukt (vanwege de SOC <20%).
/f/image/UnqyxrgeoArtQieu6EXfDmCY.png?f=fotoalbum_large)
Ongeveer een uur later kreeg ik op mijn telefoon een melding in de BYD app dat er een update beschikbaar was. Het lijkt er op dat dit een nieuwe functionaliteit is aangezien ik dit nog nooit eerder heb gezien. Je moest het altijd in de auto controleren. Het antikken van de melding deed overigens niets anders dan de BYD app openen.
/f/image/03PK1TeYuHPt5WEz13DKuTG5.png?f=fotoalbum_large)
Om 22:00 was er een plek vrij gekomen bij de laadpalen (de laadpaalklever stond er helaas nog steeds) en heb ik de auto aan de lader gehangen. Ik heb meteen een planning gemaakt om hem om 23:00 bij te laten werken.
De geplande update van 23:00 mislukte ook omdat de auto niet geladen of ontladen mag worden tijdens de update.
/f/image/jbc3CYiQVZGrOVvxkObeSNyA.png?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk heb ik hem vanochtend op mijn werk ingepland voor vlak nadat ik op kantoor was, en deze update is wel gelukt!
Om 19:00 heeft mijn Seal geprobeerd de update te installeren. Hier kreeg ik keurig een melding van op mijn telefoon met het bericht dat de voertuigstatus niet voldeed aan de voorwaarden en de upgrade was mislukt (vanwege de SOC <20%).
/f/image/UnqyxrgeoArtQieu6EXfDmCY.png?f=fotoalbum_large)
Ongeveer een uur later kreeg ik op mijn telefoon een melding in de BYD app dat er een update beschikbaar was. Het lijkt er op dat dit een nieuwe functionaliteit is aangezien ik dit nog nooit eerder heb gezien. Je moest het altijd in de auto controleren. Het antikken van de melding deed overigens niets anders dan de BYD app openen.
/f/image/03PK1TeYuHPt5WEz13DKuTG5.png?f=fotoalbum_large)
Om 22:00 was er een plek vrij gekomen bij de laadpalen (de laadpaalklever stond er helaas nog steeds) en heb ik de auto aan de lader gehangen. Ik heb meteen een planning gemaakt om hem om 23:00 bij te laten werken.
De geplande update van 23:00 mislukte ook omdat de auto niet geladen of ontladen mag worden tijdens de update.
/f/image/jbc3CYiQVZGrOVvxkObeSNyA.png?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk heb ik hem vanochtend op mijn werk ingepland voor vlak nadat ik op kantoor was, en deze update is wel gelukt!
Ah… nog 2 weken wachten. Dacht dat jij hem al had gehad.
En wat is jou ervaring met die rechtsinhalen blokadde?
Dat betekend dat ik de update over 3 maanden ongeveer ook wel aangeboden krijgE-Vix schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:41:
Gisteren heb ik onderweg naar huis de v2.1.1 update aangeboden gekregen. Omdat ik bij thuiskomst maar 18% lading had kon ik deze niet meteen installeren. Ook waren beide laadpalen voor de deur bezet (waarvan één helaas door een laadpaalklever die niet eens meer een laadkabel aangesloten had), dus ik moest even wachten op een plekje. Ik had wel de update al ingepland omdat ik verwachtte dat de laadpaalklever zo weg zou zijn (staat er vaker en is meestal met een half uur weg).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rechtsinhalen blokkade werkt prima. Ik heb nog nooit meegemaakt dat deze een stuurcorrectie geeft. Dat zou ook vreemd zijn aangezien deze namelijk enkel voor de snelheid van de auto is.Juan schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:58:
Ah… nog 2 weken wachten. Dacht dat jij hem al had gehad.
Rechts inhalen blokkade maakt overigens geen onderscheid of je op een afrit rijdt, en een enkele keer kan hij nog wel eens een auto over het hoofd zien. Dat laatste lijkt er mee te maken te hebben met het moment waarop je voor het laatst de ingestelde snelheid hebt overschreden. Is dat nadat je auto de andere auto door heeft, dan ziet deze dat als een vrijbrief om alsnog rechts in te gaan halen.
Sinds mijn werkgever verhuisd is maak ik bijna iedere dag hier gebruik van. Ik moet een aantal keer de meest rechter rijstrook hebben welke later over gaat naar de afrit. Veel vrachtwagens en auto's blijven daardoor op de 2e rijstrook hangen. Daar blijf ik nu keurig achter.
HahahaMichaelJ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:34:
[...]
Dat betekend dat ik de update over 3 maanden ongeveer ook wel aangeboden krijg
Toen ik na mijn werk terug kwam bij mijn auto viel het mij direct al op. Ondanks dat er op het display zelfs een melding stond dat de software was bijgewerkte naar versie v2.1.1 was dit niet gebeurd. Een controle van het interne versienummer bevestigde dat. Hij stond nog steeds op 2506, oftewel v2.1.0. Een vergelijkbare situatie dus zoals Drsenna24 zijn auto afgeleverd heeft gekregen; een intern en extern versienummer die niet matchen.
de update gaat bij mij aan dat deze maar 12 minuten zou duren. Kort, maar als het enkel een update van de software op de tablet betreft niet onmogelijk. Hij heeft er uiteindelijk maar 7 minuten over gedaan...
Kan iemand die de update succesvol heeft gehad aangeven of de verwachte update tijd daar ook maar 12 minuten was? En welk intern versienummer hebben jullie? Ik verwacht 13.1.33.2512230.1 (waar ik helaas nog geen download van heb kunnen vinden).
de update gaat bij mij aan dat deze maar 12 minuten zou duren. Kort, maar als het enkel een update van de software op de tablet betreft niet onmogelijk. Hij heeft er uiteindelijk maar 7 minuten over gedaan...
Kan iemand die de update succesvol heeft gehad aangeven of de verwachte update tijd daar ook maar 12 minuten was? En welk intern versienummer hebben jullie? Ik verwacht 13.1.33.2512230.1 (waar ik helaas nog geen download van heb kunnen vinden).
Bij mij duurde de update 40 min. Ik zal vanmiddag eens kijken wat mijn versie nummer nu is.E-Vix schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 00:51:
Toen ik na mijn werk terug kwam bij mijn auto viel het mij direct al op. Ondanks dat er op het display zelfs een melding stond dat de software was bijgewerkte naar versie v2.1.1 was dit niet gebeurd. Een controle van het interne versienummer bevestigde dat. Hij stond nog steeds op 2506, oftewel v2.1.0. Een vergelijkbare situatie dus zoals Drsenna24 zijn auto afgeleverd heeft gekregen; een intern en extern versienummer die niet matchen.
We gaan het zien, ik mis hem nog niet.. wat ik wel mis is het (enigzins) lagere verbruik.. vanmorgen was het toch wel behoorlijk met 30kwh/100km en van het weekend was ik onderweg naar groningen en kwam ik aan met 6%.. rit was nog geen 260km.. Maar goed de fun is er nog steeds..DeGroteMuis schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:12:
[...]
Hahahahet kan zomaar meevallen, de mijne was vandaag ook al aan de beurt en vorige keer liepen we redelijk gelijk qua update.
Oh en een tip van flip.. voor diegene die twijfelen over een verlaagde frontlip... NIET DOEN. Het ziet er leuk uit maar het is in de praktijk totaal onhandig en overal rijd je de lip wel aan de grond. Ik was al van plan om hem weer te demonteren, maar nu een drempel er voor heeft gezorgd dat de lip uit 2 delen bestaat en hij vast zit met ductape is 't helemaal duidelijk.
Het duurde 23 minuten, zou volgens het scherm voor de update begon 40 minuten moeten duren.E-Vix schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 00:51:
Even alle software versies:
Systeem 13.1.33.2512230.1
FWC 18.3.5.2510230.2.18.3.2.22
DSP 2507223_V1.0.1
Audio 4.54.33
OSD 4.1.7.2408201.2-4.1.7.2408201.2
ISLC EU.4.3.2210.02
De privacypolicy en gebruiksovereenkomsten zijn om te janken, de enige optie is akkoord gaan, geen opties verder en in de privacypolicy staan prachtige dingen zoals 'Naar koelkastdienst aan u te leveren', daarvoor worden voertuig identificatie gegevens en log gegevens geregistreerd. Hoezo alleen voor de bühne?
@Juan Ook geen bandenspanning widget meer, helaas...
Wow, 260 km en dan 6% over, dat zijn zo ongeveer scores die de mijne in de zomer op topsnelheid doet! Vanmorgen zat hij op 50km tussen de 18,6 en 19,4kWh/100km op de snelweg over de laatste 50km, met climate op 21 en normal mode.MichaelJ schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:54:
We gaan het zien, ik mis hem nog niet.. wat ik wel mis is het (enigzins) lagere verbruik.. vanmorgen was het toch wel behoorlijk met 30kwh/100km en van het weekend was ik onderweg naar groningen en kwam ik aan met 6%.. rit was nog geen 260km.. Maar goed de fun is er nog steeds..
Maar groot gelijk hoor, de fun is het belangrijkste. En dat biedt je AWD wel!
Zij die v2.1.1 (2512) al hebben, toevallig al gereden ook? Geeft de GPS problemen zoals in de "pre-release" 2511?
Nog geen 2.1.1 hier, maar voor de zekerheid: deden de GPS-problemen zich ook voor in Android Auto (Google Maps) of alleen bij de ingebouwde navigatie?deSenna24 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:41:
Zij die v2.1.1 (2512) al hebben, toevallig al gereden ook? Geeft de GPS problemen zoals in de "pre-release" 2511?
Dat durf ik niet te zeggen, ik gebruik Android Auto zelf niet. Ik had dat probleem met de ingebouwde navigatie. Bij starten was dat OK, maar na enkele minuten rijden zat die GPS er honderden meters naast en bleef maar rerouten op een rechte baan. Rollback naar 2506 en het was opgelost.Hellbull89 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:43:
[...]
Nog geen 2.1.1 hier, maar voor de zekerheid: deden de GPS-problemen zich ook voor in Android Auto (Google Maps) of alleen bij de ingebouwde navigatie?
*knip*
[ Voor 110% gewijzigd door twain4me op 18-02-2026 21:51 . Reden: V&A ]
Ik ben tijdens mij zoektocht naar een opvolger voor mijn Model 3 ook tegen de Seal aangelopen. Prachtige wagen op het oog maar na het doorspitten van dit topic zie ik toch ook veel wisselende ervaringen. Met name de periode na de release. Dat is deels verklaarbaar door het nieuwe model maar zouden jullie vandaag de dag nog steeds voor de Seal gaan?
30kw/100km??!! Heb je een trailer met een olifant erop achter je auto hangen ofzo? Dat is echt absurd. Een dual motor EV9 rijdt nog zuiniger. Ik heb de Seal ook op mijn lijstje staan om mogelijk als jong gebruikte occasion te kopen, maar dit soort berichten (samen met toch wel veel ellende die ik hier lees) doen mij erg twijfelen.MichaelJ schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:54:
[...]
We gaan het zien, ik mis hem nog niet.. wat ik wel mis is het (enigzins) lagere verbruik.. vanmorgen was het toch wel behoorlijk met 30kwh/100km en van het weekend was ik onderweg naar groningen en kwam ik aan met 6%.. rit was nog geen 260km.. Maar goed de fun is er nog steeds..
Oh en een tip van flip.. voor diegene die twijfelen over een verlaagde frontlip... NIET DOEN. Het ziet er leuk uit maar het is in de praktijk totaal onhandig en overal rijd je de lip wel aan de grond. Ik was al van plan om hem weer te demonteren, maar nu een drempel er voor heeft gezorgd dat de lip uit 2 delen bestaat en hij vast zit met ductape is 't helemaal duidelijk.
Some infinities are bigger than others.
Die 30 weet ik ook niet hoe dat kan, ik heb gisteren een 50km gereden waarvan net geen 20km snelweg, ik kwam uit op 16.9 kWh/100km met winterbanden. Ik reed nu wel 100 continu. Ik vermoed dat 120/130 km/u wel wat hoger verbruik gaat geven, zeker als het tijdens de rit -5 is bijvoorbeeld.Major_ton schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:34:
[...]
30kw/100km??!! Heb je een trailer met een olifant erop achter je auto hangen ofzo? Dat is echt absurd. Een dual motor EV9 rijdt nog zuiniger. Ik heb de Seal ook op mijn lijstje staan om mogelijk als jong gebruikte occasion te kopen, maar dit soort berichten (samen met toch wel veel ellende die ik hier lees) doen mij erg twijfelen.
[ Voor 8% gewijzigd door deSenna24 op 20-02-2026 07:46 ]
Ik ben gematigd positief over de Seal, vooral het snelladen en de software is echt shit, maar het interieur maakt veel goed. En de auto ziet er wat specialer uit, dat is ook leuk. Ik heb 10 jaar Tesla gereden daarvoor, dus ik kan goed met Tesla vergelijken.Dutchy88 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 18:08:
Ik ben tijdens mij zoektocht naar een opvolger voor mijn Model 3 ook tegen de Seal aangelopen. Prachtige wagen op het oog maar na het doorspitten van dit topic zie ik toch ook veel wisselende ervaringen. Met name de periode na de release. Dat is deels verklaarbaar door het nieuwe model maar zouden jullie vandaag de dag nog steeds voor de Seal gaan?
De Seal en Model 3 zijn, ondanks dat het directe concurrenten zijn, heel erg verschillend. Dat heeft ook een groot voordeel, want het maakt de keus wat makkelijker. Bij BYD krijg je gewoon meer een normale auto, bij Tesla krijg je meer een echte elektrische auto. Je merkt dat Tesla echt gericht is op elektrisch rijden, de hele aandrijflijn is zuiniger, snelladen gaat sneller, de software geeft je veel meer informatie over de elektrische systemen, je hebt het gevoel veel meer controle te hebben over je rijbereik. Qua interieur zijn ze ook verschillend. Eigenlijk moet je in beide eens een proefrit maken, dan merk je het heel snel.
Ik zou ook niet helemaal weten wat je anders zou moeten kiezen binnen dit budget. De meeste andere concurrenten hebben andere significante nadelen. En veel auto's hebben niet een sedan-achtige of sportieve 'look', of hebben gewoon matige rijeigenschappen (ik kijk naar jullie, elektrische SUV's).
Dus ja, ik zou weer voor de Seal kiezen. Maar wel met wat kanttekeningen. Ik ben er niet 100% blij mee en had eigenlijk in deze tijd van een zeer grote fabrikant wel verwacht dat de software beter zou zijn.
Major_ton schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:34:
[...]
30kw/100km??!! Heb je een trailer met een olifant erop achter je auto hangen ofzo? Dat is echt absurd. Een dual motor EV9 rijdt nog zuiniger. Ik heb de Seal ook op mijn lijstje staan om mogelijk als jong gebruikte occasion te kopen, maar dit soort berichten (samen met toch wel veel ellende die ik hier lees) doen mij erg twijfelen.
Bij temperaturen onder het vriespunt en snelwegsnelheden kom ik ook in de buurt van 30kWh/100km (een enkele keer zelfs erboven) met mijn AWD, maar dan wel volgens de ingebouwde AEC-meter over de laatste 50km. Ik heb echter wel sterke twijfels over hoe betrouwbaar die berekening is.deSenna24 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 07:45:
[...]
Die 30 weet ik ook niet hoe dat kan, ik heb gisteren een 50km gereden waarvan net geen 20km snelweg, ik kwam uit op 16.9 kWh/100km met winterbanden. Ik reed nu wel 100 continu. Ik vermoed dat 120/130 km/u wel wat hoger verbruik gaat geven, zeker als het tijdens de rit -5 is bijvoorbeeld.
Voorbeeld: onlangs een Seal U als vervangwagen gehad. Een tiental kilometer over 50- en 70-wegen, gevolgd door een twintigtal kilometer autosnelweg aan 120. Na de binnenwegen en een aantal kilometer snelweg, gaf de meter een verbruik van 32 kWh/100km aan over de laatste 50km (buitentemperatuur lag rond de 5 graden, als ik het mij goed herinner). Toen ik een tiental kilometer verder nog eens keek, stond deze opeens op 17 kWh/100km
Bij de Seal zelf nog zo geen enorme afwijkingen kunnen waarnemen binnen enkele kilometers, maar het roept natuurlijk wel vragen op over de betrouwbaarheid van deze metingen.
Dat het verbruik desondanks abominabel is bij vriestemperaturen staat wel buiten kijf. Dit heb ik hier een tweetal maanden geleden ook al gepost toen ik heen en terug reed naar de Ardennen. Toen geraakte ik met een volle batterijlading ook niet in de buurt van 300km effectief rijbereik.
Die laatste 50km zal dan net niet meer de snelweg in rekening brengen, dat oogt naar mijn idee ook niet goed. Ik zou het liever zien als een A of B trip die je kan resetten. Ik reset de A trip telkens ik opgeladen heb, en B bij bandenwissel. Cumulatief verbruik van mijn Seal nu met winterbanden is over de 868km die er nu op staan 18.9 kWh/100km, daar is ongeveer 40km snelweg van.Hellbull89 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:04:
[...]
[...]
Bij temperaturen onder het vriespunt en snelwegsnelheden kom ik ook in de buurt van 30kWh/100km (een enkele keer zelfs erboven) met mijn AWD, maar dan wel volgens de ingebouwde AEC-meter over de laatste 50km. Ik heb echter wel sterke twijfels over hoe betrouwbaar die berekening is.
Voorbeeld: onlangs een Seal U als vervangwagen gehad. Een tiental kilometer over 50- en 70-wegen, gevolgd door een twintigtal kilometer autosnelweg aan 120. Na de binnenwegen en een aantal kilometer snelweg, gaf de meter een verbruik van 32 kWh/100km aan over de laatste 50km (buitentemperatuur lag rond de 5 graden, als ik het mij goed herinner). Toen ik een tiental kilometer verder nog eens keek, stond deze opeens op 17 kWh/100km
Bij de Seal zelf nog zo geen enorme afwijkingen kunnen waarnemen binnen enkele kilometers, maar het roept natuurlijk wel vragen op over de betrouwbaarheid van deze metingen.
Dat het verbruik desondanks abominabel is bij vriestemperaturen staat wel buiten kijf. Dit heb ik hier een tweetal maanden geleden ook al gepost toen ik heen en terug reed naar de Ardennen. Toen geraakte ik met een volle batterijlading ook niet in de buurt van 300km effectief rijbereik.
[ Voor 4% gewijzigd door deSenna24 op 20-02-2026 12:01 ]
Ik vermoed dat de voorwaarde waarop ik deze getallen haal ook wel een belangrijke factor zijn, laat ik voorop stellen dat ik met 30kWh/100km niet m'n best heb gedaan om persé op zn zuinigst te rijden.
- rond de 0 tot 2 graden was het die dag
- gemiddeld genomen reed ik alleen maar snelweg tussen de 118 en 130
- Er zit een front splitter onder de voorbumper die niet veel goeds zal doen voor de aerodynamice
- Voeg daarbij een achterklep spoiler en spiegelkappen aan toe
- Er stond relatief veel wind, in de rijrichting dus vol op de neus.
Gister stond de laatste 50km op 33kwh/100km maar dat kwam misschien omdat ik een flink stuk op 190km/u heb gereden haha.
Ja, de Seal AWD moet je absoluut niet nemen als je het zuinigst wil zijn. Maar wel als je gewoon een heerlijk fijne auto wilt die er goed uitziet, nog steeds na 2 jaar overal hoofden laat omkijken en gewoon een stuk unieker dan de legio tesla's in het wit, grijs of zwart op elke straathoek.
Zou ik hem nu weer kiezen? Nee dat niet, maar dat is meer omdat ik het nu al weer 2 jaar rijd en mijn wensen lijstje voor een auto wel veranderd is. Ben ik er nog elke dag blij mee en rijd ik met volle tevredenheid en glimlach? Absoluut.
- Er zit een front splitter onder de voorbumper die niet veel goeds zal doen voor de aerodynamice
Gister stond de laatste 50km op 33kwh/100km maar dat kwam misschien omdat ik een flink stuk op 190km/u heb gereden haha.
Ja, de Seal AWD moet je absoluut niet nemen als je het zuinigst wil zijn. Maar wel als je gewoon een heerlijk fijne auto wilt die er goed uitziet, nog steeds na 2 jaar overal hoofden laat omkijken en gewoon een stuk unieker dan de legio tesla's in het wit, grijs of zwart op elke straathoek.
Zou ik hem nu weer kiezen? Nee dat niet, maar dat is meer omdat ik het nu al weer 2 jaar rijd en mijn wensen lijstje voor een auto wel veranderd is. Ben ik er nog elke dag blij mee en rijd ik met volle tevredenheid en glimlach? Absoluut.
Toen ik wilde bestellen in juli 2025 was de kleur er ook al uit, of toch in België, had er erg graag eentje besteld in die kleur. In Nederland stond die er nog veel langer in. Ice blue is er ook uit. Er is op de nieuwe versie wit, zwart, rood, grijs, grijs en blauwgrijs.MichaelJ schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:41:
Ik zag trouwens in de configurator dat Shadow Green eruit is gehaald. Onbegrijpelijk, de mooiste kleur!
[ Voor 4% gewijzigd door deSenna24 op 20-02-2026 14:47 ]
Wie besteld de eerste rode en komt met een foto daarvan? Ben wel nieuwsgierig naar die versie.. Wat meer kleur op de weg kan geen kwaad.deSenna24 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:47:
[...]
Toen ik wilde bestellen in juli 2025 was de kleur er ook al uit, of toch in België, had er erg graag eentje besteld in die kleur. In Nederland stond die er nog veel langer in. Ice blue is er ook uit. Er is op de nieuwe versie wit, zwart, rood, grijs, grijs en blauwgrijs.
Ik ben in ieder geval nog blij met m'n groene
Bedankt voor deze uitgebreide review, vandaag een proefrit achter de rug in de Design uitvoering.Cybje schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:16:
[...]
Ik ben gematigd positief over de Seal, vooral het snelladen en de software is echt shit, maar het interieur maakt veel goed. En de auto ziet er wat specialer uit, dat is ook leuk. Ik heb 10 jaar Tesla gereden daarvoor, dus ik kan goed met Tesla vergelijken.
De Seal en Model 3 zijn, ondanks dat het directe concurrenten zijn, heel erg verschillend. Dat heeft ook een groot voordeel, want het maakt de keus wat makkelijker. Bij BYD krijg je gewoon meer een normale auto, bij Tesla krijg je meer een echte elektrische auto. Je merkt dat Tesla echt gericht is op elektrisch rijden, de hele aandrijflijn is zuiniger, snelladen gaat sneller, de software geeft je veel meer informatie over de elektrische systemen, je hebt het gevoel veel meer controle te hebben over je rijbereik. Qua interieur zijn ze ook verschillend. Eigenlijk moet je in beide eens een proefrit maken, dan merk je het heel snel.
Ik zou ook niet helemaal weten wat je anders zou moeten kiezen binnen dit budget. De meeste andere concurrenten hebben andere significante nadelen. En veel auto's hebben niet een sedan-achtige of sportieve 'look', of hebben gewoon matige rijeigenschappen (ik kijk naar jullie, elektrische SUV's).
Dus ja, ik zou weer voor de Seal kiezen. Maar wel met wat kanttekeningen. Ik ben er niet 100% blij mee en had eigenlijk in deze tijd van een zeer grote fabrikant wel verwacht dat de software beter zou zijn.
Het is inderdaad echt even omschakelen. Ik miste de directheid van de Model 3 maar tegelijk heb je in de Seal wel echt meer autogevoel. Het rijden voelt rustiger en daardoor comfortabeler? Al is wel duidelijk merkbaar dat de respons wat trager is. Het interieur voelt echt veel luxer aan, op vergelijkbaar niveau als de premium merken. Software blijft nog achter bij Tesla, maar daar had ik mij wel op ingesteld. Volgens de dealer is men hier wel druk mee bezig maar het zit inderdaad nog (lang) niet op hetzelfde niveau. Carplay was dan wel weer een mooie bijkomstigheid.
Al met al erg lastig, de keuze is nu gaan we voor de Seal of komen we onderaan de streep toch weer bij Tesla uit, hoewel die na jaren rijden nu toch wel erg saai begint te worden.
NeeDutchy88 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 18:08:
Ik heb mijn Seal nu 3 weken, besteld in juli 2025. Ik had een Polestar 2 hiervoor, van modeljaar 2022. De Polestar was erg fijn, maar ik miste wat power met die single motor. Voor ik de Polestar kocht keek ik ook naar de Tesla model 3, die reed erg fijn maar interieur viel mij erg tegen. Van de Seal ben ik nu in de 3 weken al enorm tevreden, los van het feit dat de simkaart nog niet werkte bij levering en de software niet up to date was. Dat is het nu wel en de 4G is ook actief, geen problemen meer momenteel.Dutchy88 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 18:08:
Nieuw is een Polestar 2 te duur als je die wat gaat aankleden dus keek ik naar tweedehands al. Dual motors met plus en pilot pack zitten ook na 1 jaar nog rond 45-50k, met leder interieur nog meer. Xpeng en BYD kwamen dan rond 50-55k zowat full option uit. De P7 was mooi maar ook erg sober vanbinnen. De Seal vinkte voor mij alle vakjes aan. Genoeg vermogen maar kan ook rustig mee gereden worden. Wat sportief uiterlijk en mooi interieur. Prijs viel ook erg goed mee. Benieuwd naar wat Polestar met de 2 komende jaren gaat doen, de facelift/vervanger heeft net een teaser gekregen met de neus van de 4, benieuwd wat ze met de prijs ervan gaan doen.
De RWD deed het gisteren ook een stukje slechter dan normaal, over totaal 280 km van 89% naar 12%. Wel met de nodige file en allebei de stoelverwarming aan plus toch nog best wat sneeuw op de heenweg en de terugweg (in de regen) met 130-140km/h, maar het viel me toch wat tegen.Wel benieuwd wat voor jou een opvolger zou zijn.MichaelJ schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:28:
Ik vermoed dat de voorwaarde waarop ik deze getallen haal ook wel een belangrijke factor zijn, laat ik voorop stellen dat ik met 30kWh/100km niet m'n best heb gedaan om persé op zn zuinigst te rijden.
Inderdaad eeuwig zonde dat BYD de aparte kleuren eruit gooit en voor het standaard wit-grijs-zwart-rood lijkt te gaan. Verkoopt vast wel beter, maar een beetje kleur op de weg is wel zo mooi.
De software, daar zou ik niet snel een flinke verbetering in verwachten. Bij de eerste paar updates waren de stappen nog best fors, nu is het voor mijn gevoel toch een stuk minder. Behalve een andere interface heeft v2.0 niet echt veel gebracht. Nu dan wel profielen, maar dingen zoals een waarschuwing dat je ICC zichzelf uitschakelt of een fatsoenlijke dimstand op het centrale scherm in het donker als je eens geen AA/Carplay gebruikt zijn er nog niet. De rijmodus scheelt wel wat in reactie op het pedaal. Wel altijd iets trager dan Tesla, maar in sport toch duidelijk feller dan normal of eco.Dutchy88 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:08:
[...]
Bedankt voor deze uitgebreide review, vandaag een proefrit achter de rug in de Design uitvoering.
Het is inderdaad echt even omschakelen. Ik miste de directheid van de Model 3 maar tegelijk heb je in de Seal wel echt meer autogevoel. Het rijden voelt rustiger en daardoor comfortabeler? Al is wel duidelijk merkbaar dat de respons wat trager is. Het interieur voelt echt veel luxer aan, op vergelijkbaar niveau als de premium merken. Software blijft nog achter bij Tesla, maar daar had ik mij wel op ingesteld. Volgens de dealer is men hier wel druk mee bezig maar het zit inderdaad nog (lang) niet op hetzelfde niveau. Carplay was dan wel weer een mooie bijkomstigheid.
Al met al erg lastig, de keuze is nu gaan we voor de Seal of komen we onderaan de streep toch weer bij Tesla uit, hoewel die na jaren rijden nu toch wel erg saai begint te worden.
De Seal bevalt me over het algemeen nog steeds prima en je trekt er ook nu nog veel bekijks mee, best veel mensen die willen weten wat 't is of als ze de auto al kennen, benieuwd ernaar zijn. In het buitenland ook al vaker gehad dat andere Seal bezitters even een praatje komen maken bij het laden, of naar elkaar seinen & zwaaien. Het blijft ook gewoon een fijne reismachine waarmee je moeiteloos kilometers wegtikt, al ligt hij ook niet superstrak op de weg bij 190 op een wat minder gladde autobahn, dan doet een i5 het echt beter. Maar ik weet niet of ik er weer voor zou gaan. De auto kost intussen toch zo'n 4000 euro meer door de prijsstijging en de extra kosten voor een kleurtje plus ik had nog de SEPP op de aanschaf van de mijne, dus nu zou hij 8.000 euro meer kosten voor me. Plus wat ik hoorde zijn de beurten ook 2 keer zo duur als voorheen benoemd. Plus als dat ook geldt na 3 jaar de gratis 1GB en niet zoals bij Tesla voor extra data ruimte, 100 euro per jaar om de app te blijven gebruiken. Plus nog steeds slechte DAB- en radioontvangst. Aan de andere kant zou ik nu ook niet zo snel iets anders kunnen noemen dat ik zou willen rijden in dezelfde prijsklasse. Goede kans dat 't dan tweedehands spul zou worden. Een Audi eTron GT, Nio ET7, fully loaded BMW i4, Hyundai Ioniq5N voor de hooligan factor, of misschien als de software beter wordt een Zeekr001. Of misschien een MG Cyberster, naast de Seal.
De nieuwe mercedes cla is ook wel een aanrader, rijdt heel erg prettig en imho beter dan de seal, zeker bij hogere snelheden.
Wel jammer van het interieur en de lange optielijst...
Wel jammer van het interieur en de lange optielijst...
Hier kan je high res afbeeldingen downloaden van het nieuwe modeljaar in lavender grey.
https://bydukmedia.com/en...reater-specification.html
Geen logo meer op de kopsteunen en geen lelijk 'nfc logo' meer op de middenconsole.
Wel een groter BYD logo op de achterkant en een camera in de A-stijl
Wat betreft ruby red, de enige foto die momenteel officieel is, is deze van de oostenrijkse BYD website
. (en lijkt me ook wel een render.)
https://bydukmedia.com/en...reater-specification.html
Geen logo meer op de kopsteunen en geen lelijk 'nfc logo' meer op de middenconsole.
Wel een groter BYD logo op de achterkant en een camera in de A-stijl
Wat betreft ruby red, de enige foto die momenteel officieel is, is deze van de oostenrijkse BYD website
. (en lijkt me ook wel een render.)
Nu je die Oostenrijkse site aanhaalt dacht ik ik ga ook eens kijken, en ik kom hier een foto van de instrument cluster tegen die nieuw lijkt, zou dit in een aakomende update zitten?
Deze foto staat op de Seal pagina:

En zo ziet de huidige eruit (of toch bij de mijne):

Linkje naar die Seal pagina waar de foto staat: https://www.bydauto.at/modelle/seal
Deze foto staat op de Seal pagina:

Linkje naar die Seal pagina waar de foto staat: https://www.bydauto.at/modelle/seal
De camera ziet er niet uit, maar misschien komen er ook nuttige functies uit, gezichtsherkenning ed...
Het zijn chinezen dus daar zijn ze wel goed in
Het zijn chinezen dus daar zijn ze wel goed in
Iemand nog iets vernomen van die Autopark optie (dus dat hijzelf parkeert)
Sportmodus zonder rood bij dat blokje met tijd, standaard, P, en sport, is dat altijd zo? Bij mijn RWD komt daar in sport een rood lijntje / smal vlak boven.deSenna24 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 16:45:
[Afbeelding]
Zoals ik het begreep mist de Seal daarvoor de benodigde vooruit gerichte parkeersensoren. Zou dat een toevoeging moeten zijn dan? Hoop niet dat ze daarvoor op de Tesla toer gaan met Vision Only, zelf niet bepaald goede ervaringen mee.Juan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:57:
Iemand nog iets vernomen van die Autopark optie (dus dat hijzelf parkeert)
Wat zou dit zijn? 
Misschien de Seal 06(GT)?
[ Voor 3% gewijzigd door deSenna24 op 23-02-2026 10:06 ]
Geen idee! De scherpe vouwen op de flank lijken op een oude '2026 Seal' video: YouTube: New 2026 BYD SEAL – The Tesla Nightmare Just Got Smarter!deSenna24 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:04:
Wat zou dit zijn?
[Afbeelding]
Maar deze is ook de enige bron met zulke vouwen op de flank en dit design, dus voelt nogal AI. Daarnaast heeft deze niet de dakspoiler die onder het doek lijkt te zitten en komt de neus niet lekker overeen.
De eerder getoonde Seal 06GT had rondere flanken, net als onze Seals. Ik zou bijna zeggen dat het de Seal 6 DM-i touring is, die heeft wel een beetje een scherpere vouw op de flank, maar die vouw lijkt ook niet zo scherp gedefinieerd als onder dit doek en loopt niet zover door naar voren. Ongeveer dezelfde hoek:
Misschien een Seal 06 EV? Iets gepositioneerd onder de Seal zelf? Lijkt inderdaad op een hatchback of touring, die lijnen lijken niet op een sedan. Ik dacht misschien zelfs aan een Denza, maar die lichten lijken boller te staan.DeGroteMuis schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:49:
[...]
Geen idee! De scherpe vouwen op de flank lijken op een oude '2026 Seal' video: YouTube: New 2026 BYD SEAL – The Tesla Nightmare Just Got Smarter!
Maar deze is ook de enige bron met zulke vouwen op de flank en dit design, dus voelt nogal AI. Daarnaast heeft deze niet de dakspoiler die onder het doek lijkt te zitten en komt de neus niet lekker overeen.
De eerder getoonde Seal 06GT had rondere flanken, net als onze Seals. Ik zou bijna zeggen dat het de Seal 6 DM-i touring is, die heeft wel een beetje een scherpere vouw op de flank, maar die vouw lijkt ook niet zo scherp gedefinieerd als onder dit doek en loopt niet zover door naar voren. Ongeveer dezelfde hoek:
[Afbeelding]
Ja en hij lijkt weer te laag voor de Seal U. Die heeft wel een scherpere lijn over de flanken, maar bij de achterwielen loopt die meer in een boogje dan hier en je zou verwachten dan ook deurgrepen te zien.
Ik zou er niet op rekenen dat er een echte auto onder zit. Mogelijk is dit gewoon een door AI gegenereerde afbeelding van "een auto onder een laken" zonder enige link naar het echte te onthullen model.
Zag net de post op Facebook ook passeren en een comment eronder vermeld de ATTO 3 evo, die was al een week of 2 aangekondigd op verschillende nieuwssites, en contouren lijken wel te kloppen. Ook met de "evolutie" eronder lijkt ATTO 3 evo aannemelijk
v2.1.1 staat erop als succesvol geïnstalleerd, maar zie nog wel steeds 2506 in de hoek staan, ook bij de details. Reboot geeft nog hetzelfde. Misschien wat tijd nodig?E-Vix schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:08:
2511 is niet v2.1.1. Waarschijnlijk is het een prerelease, maar inmiddels heb ik gezien dat officiele v2.1.1 buildnummer 2512 bevat:De GPS problemen had ik ook toen ik 2511 geinstalleerd had. Dit gaat niet weg en zal iedere keer dat de wagen uit is geweest terug komen. Enkel een herstart van de tablet lost dit op. Dat is voor mij dan ook de hoofdreden geweest om weer terug te gaan naar de officiele v2.1.0 (2506).
[Afbeelding]
Hier ook de update binnengekregen (België). Ik zit effectief op 2512 en heb nu dus ook de mogelijkheid om aan te melden met een profiel, dat dan automatisch je stoel, sfeerverlichting en thema juist zet (weinig meerwaarde voor mij aangezien ik de enige ben die met de auto rijdt).
Verder vallen mij kleine tweaks aan het infotainment en de HUD op, zoals reeds door anderen opgemerkt. Ook zijn er nu drie slots voor het stoelgeheugen; voorheen maar twee. IoT-simkaart in de mobiele app is nu ook actief, maar vraagt wel om je identiteit te verifiëren met je ID of rijbewijs
Verder vallen mij kleine tweaks aan het infotainment en de HUD op, zoals reeds door anderen opgemerkt. Ook zijn er nu drie slots voor het stoelgeheugen; voorheen maar twee. IoT-simkaart in de mobiele app is nu ook actief, maar vraagt wel om je identiteit te verifiëren met je ID of rijbewijs
Die profiel instellingen vind ik nergens, maar HUD is inderdaad aangepast. Iets duidelijker de TSR weergegeven zo vind ikHellbull89 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:24:
Hier ook de update binnengekregen (België). Ik zit effectief op 2512 en heb nu dus ook de mogelijkheid om aan te melden met een profiel, dat dan automatisch je stoel, sfeerverlichting en thema juist zet (weinig meerwaarde voor mij aangezien ik de enige ben die met de auto rijdt).
[ Voor 4% gewijzigd door deSenna24 op 24-02-2026 07:43 ]
Rechtsboven op het grote scherm, waar voorheen het notificatiebelletje stond (dat nu één plaats naar links is opgeschoven).deSenna24 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 07:43:
[...]
Die profiel instellingen vind ik nergens, maar HUD is inderdaad aangepast. Iets duidelijker de TSR weergegeven zo vind ikauto geeft nog altijd 2506 aan maar die profielen koppelen mis ik zo niet direct.
Vreemd, bij mij gaf hij aan dat de update 57 minuten zou duren. Waarop zou de auto dat berekenen? Ik zat voorheen gewoon op de meest recente versie, alles tot nu toe OTA gedaan en niks manueel geïnstalleerdJuan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 06:37:
Update hier ook binnen.
Sneller dan normaal geloof ik
Installeer hem later.
[Afbeelding]
Voor mij kunnen het ook de lang-geleden aangekondigde 06 GT zijn (voor de EV tarieven), of de huidig marktconforme hybride 6 DM-i (na de EV-tarieven).
Als BYD gewoon marktaandeel wil vergroten, zou de DM-i hun beste optie zijn (goedkoper door kleinere batterij, en zonder EV importtarief).
Als BYD gewoon marktaandeel wil vergroten, zou de DM-i hun beste optie zijn (goedkoper door kleinere batterij, en zonder EV importtarief).
Weet iemand of ik de update terug kan draaien? Die HUD aanpassing vind ik echt zwaar vervelend nu.. dat verkeersbord knipperend in m’n zichtveld leid meer af dan dat het nut heeft.. wat een verschrikking. Als dit zo blijft zet ik de HUD helemaal uit haha
Handmatig is het mogelijk om te downgraden (met de welbekende USB stick methode). Mocht je daarna alleen toch terug willen, dan is dat op dit moment nog niet mogelijk omdat deze firmware nog niet beschikbaar is.MichaelJ schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:41:
Weet iemand of ik de update terug kan draaien? Die HUD aanpassing vind ik echt zwaar vervelend nu.. dat verkeersbord knipperend in m’n zichtveld leid meer af dan dat het nut heeft.. wat een verschrikking. Als dit zo blijft zet ik de HUD helemaal uit haha
Het is alleen geen garantie dat downgraden ook de HUD weer terug zal zetten. Het kan zijn dat dit een firmware update van de HUD module zelf is, en een downgrade zal alleen de software op de tablet aanpassen.
Het is afhankelijk van de modules welke in jouw auto geupdate moeten worden. Een AWD heeft in ieder geval 2 extra modules t.o.v. de RWD (HUD en actieve vering) welke mogelijk een update zouden kunnen krijgen. Ook kan iemand bij onderhoud in de garage al een keer zonder het te weten een firmware update gekregen kunnen hebben van enkele modules waardoor deze nu niet geupdate hoeven te worden.Hellbull89 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:29:
[...]
Rechtsboven op het grote scherm, waar voorheen het notificatiebelletje stond (dat nu één plaats naar links is opgeschoven).
[...]
Vreemd, bij mij gaf hij aan dat de update 57 minuten zou duren. Waarop zou de auto dat berekenen? Ik zat voorheen gewoon op de meest recente versie, alles tot nu toe OTA gedaan en niks manueel geïnstalleerd
Ik vrees dat wij het zelfde probleem dan hebben. De update is er om de een of andere reden niet op gekomen waardoor het interne versienummer onveranderd is (versienummer in de 'applicatie' zelf). Het externe versienummer wordt ergens apart opgeslagen (soort van registry zeg maar) en is wél bijgewerkt.deSenna24 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:58:
[...]
v2.1.1 staat erop als succesvol geïnstalleerd, maar zie nog wel steeds 2506 in de hoek staan, ook bij de details. Reboot geeft nog hetzelfde. Misschien wat tijd nodig?
[Afbeelding]
Als wij hier nu met een relatief kleine groep BYD Seal rijders al 2 man hebben met dit probleem, dan is de kans groot dat dit een groter probleem is bij BYD.
Ik zal eens bij onze oosterburen op het Seal Forum ook eens gaan lezen of er daar ook mensen zijn met dit probleem.
Ik ben nu op mijn werk, die update gaat toch niet op eigen houtje installeren?
Niet dat ik zo niet weg kan omdat hij bezig is met die update.
Dat heb ik namelijk wel gehad met update 1.3.1. destijds... was niet heel erg, omdat hij blijkbaar had gedaan zonder dat ik het gezien had, en dus geen last van. Maar wel onder mijn werktijd.
Je zal maar net een afspraak hebben, en je kan niet vertrekken door die update.
Ik heb iig niets ingepland.
Dat heb ik namelijk wel gehad met update 1.3.1. destijds... was niet heel erg, omdat hij blijkbaar had gedaan zonder dat ik het gezien had, en dus geen last van. Maar wel onder mijn werktijd.
Nee. Hij geeft (tegenwoordig in ieder geval) altijd aan dat er een update beschikbaar is met de vraag of je deze wilt installeren.Juan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:57:
Ik ben nu op mijn werk, die update gaat toch niet op eigen houtje installeren?
Dat heb ik niet, dat notification belletje staat nog steeds uiterst rechtsHellbull89 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:29:
[...]
Rechtsboven op het grote scherm, waar voorheen het notificatiebelletje stond (dat nu één plaats naar links is opgeschoven).
Dat komt omdat je onderwater dus nog steeds op v2.1.0 zit.deSenna24 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:39:
[...]
Dat heb ik niet, dat notification belletje staat nog steeds uiterst rechts
Gaf hij bij jou toevallig ook aan dat de update tijd maar 12 minuten zou zijn?
26 minuten stond er bij mij op, had er nog een foto van getrokkenE-Vix schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:46:
[...]
Dat komt omdat je onderwater dus nog steeds op v2.1.0 zit.
Gaf hij bij jou toevallig ook aan dat de update tijd maar 12 minuten zou zijn?
[ Voor 6% gewijzigd door deSenna24 op 24-02-2026 16:50 ]
Nog iemand die er sinds 2.1.1 last van heeft dat telefoongesprekken veel zachter uit de speakers komen dan voorheen?
Vroeger stond het volume rond 12 en was het meer dan luid genoeg; nu op max volume nog stiller dan vroeger op 12
Vroeger stond het volume rond 12 en was het meer dan luid genoeg; nu op max volume nog stiller dan vroeger op 12
Sinds de update heb ik nog maar twee gesprekken gevoerd.Hellbull89 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:36:
Nog iemand die er sinds 2.1.1 last van heeft dat telefoongesprekken veel zachter uit de speakers komen dan voorheen?
Bij het eerste gesprek was het geluid veel zachter dan normaal. Ook aan max volume.
Bij het tweede gesprek was er geen probleem en moest het volume terug naar beneden.
Verder zat de GPS er na de upgrade enkele straten naast.
Dat was opgelost na een reboot van de boordcomputer.
Mocht er iemand het zich afvragen: de update kan je nog steeds uitvoeren wanneer de wagen een technisch defekt heeft.
In mijn geval een parkeersensor...
:strip_exif()/f/image/uSHyRJOT3KAHercki4o1GAzU.jpg?f=fotoalbum_large)
Donderdag de expertise en dan hopelijk snel gefixed.
Niet zo extreem, maar inderdaad wel iets harder moeten zetten.Hellbull89 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:36:
Da's een vervelende!S_V_H schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:53:
Sinds de update heb ik nog maar twee gesprekken gevoerd.
Bij het eerste gesprek was het geluid veel zachter dan normaal. Ook aan max volume.
Bij het tweede gesprek was er geen probleem en moest het volume terug naar beneden.
Verder zat de GPS er na de upgrade enkele straten naast.
Dat was opgelost na een reboot van de boordcomputer.
Mocht er iemand het zich afvragen: de update kan je nog steeds uitvoeren wanneer de wagen een technisch defekt heeft.
In mijn geval een parkeersensor...
[Afbeelding]
Donderdag de expertise en dan hopelijk snel gefixed.
Bij mij geen afwijkende GPS gemerkt na de update. Enige bijzondere is dat de oriëntatie van de auto in de app niet meer klopt. Deze kwam eerst vrijwel altijd overeen met de daadwerkelijke oriëntatie, nu staat hij onder een hoek van rond de 60 graden in het parkeervak als ik de app moet geloven. En eerder deze week op de stoep over de laadpaal. in plaats van op de parkeerplek naast de laadpaal.
Sinds vanmorgen opeens opgemerkt dat het nu ook mogelijk is om de ingebouwde Browser en Youtube-app te gebruiken met de mobiele data van de standaard simkaart van de auto.
Gisteren, toen ik ook al op V2.1.1 zat, was dit nog niet mogelijk (toen kwam er een melding dat dit alleen mogelijk was via wifi, en werd de app vanzelf afgesloten. Nu komt er nog steeds een melding, maar eerder een kennisgeving dat er geen wifiverbinding is en dat het verbruik via de mobiele data zal gaan, en blijft de app gewoon open).
Wel nog steeds dezelfde limiet van 1GB per maand, dus veel gebruik zal je hiervan niet kunnen maken.
Gisteren, toen ik ook al op V2.1.1 zat, was dit nog niet mogelijk (toen kwam er een melding dat dit alleen mogelijk was via wifi, en werd de app vanzelf afgesloten. Nu komt er nog steeds een melding, maar eerder een kennisgeving dat er geen wifiverbinding is en dat het verbruik via de mobiele data zal gaan, en blijft de app gewoon open).
Wel nog steeds dezelfde limiet van 1GB per maand, dus veel gebruik zal je hiervan niet kunnen maken.
:strip_exif()/f/image/GjdJsP3bekHidiPSmMhRmCCG.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JMDSubI1wIzpRVk8yWKbKJ6g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yFDI00s2HIyqUz8JdQGpPbVN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W7Taf5nSMXoTRjnwm5ZgGXlf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mriVIpkkJRk8S8kOczxE6DX4.jpg?f=fotoalbum_large)