Juan schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:56:
Net gechecked, helaas geen update nog.. het zal wel op VINnr gaan, mijne is van oktober 2024.. @
E-Vix je hebt hem toch al een stuk langer..
Dus met een paar weken zal ik hem ook wel krijgen.
Ik zie tevens ook toevoegingen, waarvan ik de indruk heb (ADAS aanpassingen) dat je vrijheid beperkt.
Zo lijk ik een optie te zien, dat als je stuur te vaak los laat de Cruisecontrol te stoppen..
Ik had juist een soort Autopilot ontdekt, icm CC, dus stuur los, auto stuurde en remde zelf.. zelfs met bochten (A2 richting Rosmalen) dat zal dan niet meer werken in dat geval.. maar dan gaat ie voortaan afremmen en alarm lichten (of zoiets zie ik staan)
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar zoals ik hem begrijp moet de ICC 3x ingegrepen hebben (dus ICC uitschakelen) en zal het daarna niet meer mogelijk zijn om de ICC in te schakelen totdat je de auto uit en weer ingeschakeld hebt. Er staat nadrukkelijk dat de ICC niet meer zal werken, maar er staat niets over de ACC. Ik vermoed dat de ACC ook gewoon zal blijven werken.
Als je iedere keer een klein schokje aan je stuur blijft geven zal de ICC niet uitschakelen en zal je geen last hebben van de 'boete'.
Ik vind het overigens een veilige functie. Als jij het voor elkaar krijgt om 3x zo erg niet op te letten dat je zelfs na 10 seconden aan audio en visuele meldingen het stuur niet aan hebt geraakt, dan zou je de functie niet mogen gebruiken. Dan ben je namelijk met andere dingen bezig in plaats van veilig autorijden. Van mij zou er zelfs al een penalty van bijvoorbeeld 1 minuut of langer op mogen komen bij de eerste overtreding en een langere bij een 2e overtreding.
Vanochtend de automatische ACC snelheid vehoogfunctie uitgeprobeerd. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dit wel of niet fijn vind. Voor nu laat ik hem nog even aan staan.
Wat het doet: Als je je ACC inschakeld op een snelheid onder de 80 km/u (bijvoorbeeld 30) en je geeft gas bij tot 50km/u, dan zal hij je ACC snelheid automatisch verhogen naar 50km/u zodra je het gaspedaal los laat. (Ja, ik weet het. Je geeft geen gas en er zit geen gaspedaal in een elektrische auto. Old habbits die hard).
Ik had in de file de ACC aan gezet. Deze start dan automatisch op 30km/u. Toen het verkeer voor mij iets meer door ging rijden versnelde ik tot 37km/u. Ik liet het pedaal los en de snelheid bleef vast staan op die 37km/u. Even later het zelfde maar toen richting de 50km/u. Op zich handig maar ik kan ook situaties verzinnen waar je dit absoluut niet wilt hebben (even kort versnellen boven de maximum snelheid om een gevaarlijke situatie te voorkomen waarna die snelheid dus zal blijven 'plakken').
Het niet rechts inhalen is mij nog niet gelukt... Te veel files vanochtend. Enkel op de uitvoegstrook had ik de ACC op 105 gezet en reed de auto op de snelweg ergens rond de 95. De Seal ging deze gewoon inhalen, maar dat was daar ook toegestaan aan de hand van de belijning (blokmarkering).
Vanmiddag als ik weer richting huis ga heb kom ik 9 van de 10 keer in een situatie dat ik rechts in zou kunnen halen met snelheden boven de 90km/u (meest rechter rijstrook wordt uiteindelijk de afrit die ik moet hebben en het meeste verkeer houdt hier al rekening mee waardoor ze al op de 2e rijstrook rijden.)
Dit is overigens dè functie die ik tot nu toe het liefst in de Seal er bij wilde hebben en waar ik niet van begreep dat deze er nog niet in zat. Ik kom bijna dagelijks in een situatie kom waarbij ik deze namelijk zou gebruiken.
Ik vraag mij ook af wat deze functie gaat doen als je in Engeland bent. Schakelt hij dan automatisch om naar niet links inhalen? Eind december ga ik dit uitproberen

.
De rest van de nieuwe functies heb ik nog niet geprobeerd. Zetelbegroeting heb ik uit staan (stoel staat al vrij ver naar achteren omdat ik vrij lang ben). ICC boven de 130 zal ik ook niet snel gaan proberen, en het is nog niet koud genoeg om uberhaupt verminderd vermogen te krijgen...
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25