Helaas. De vakantie zit er weer op.
Met de Seal ben ik naar Frankrijk geweest. Een kleine 1000km van huis. Onderweg geen problemen met laden gehad. Iedere stop die we maakten waren er genoeg snelladers beschikbaar. Nergens zijn we langer gebleven om nog even extra vol te laden.
In Frankrijk zelf waren er genoeg laadpalen om nooit doelbewust ergens te moeten gaan laden. Enkel de dag voordat we terug gingen heb ik een snellader een paar km verderop opgezocht om zo met 98% te kunnen vertrekken.
Een keer in een parkeergarage gestaan met 59(!) laadpalen. Helaas waren deze allemaal maar 7KW en kon de Seal daar maar met 3,5KW op laden.
De vakantie was heerlijk en we hebben dus nooit laad-vrees gehad.
Vanmiddag heb ik de 2506 update geïnstalleerd. Dit ging meteen de eerste keer goed. Let wel, om de update te kunnen installeren moet je je SD kaart verwijderen als je die hebt. De installatie begint als je ongeveer 10 seconden pijltje naar links op je stuur een de volumeknop op je middenconsole tegelijkertijd ingedrukt houdt.
De het update bestand waar ik eerder al naar verwees moest deze keer wél uitgepakt worden. Deze bevat nu de mappenstructuur die je voorheen zelf aan moest maken.
De gehele update duurde net geen 20 minuten. Na afloop was het systeem gereset. Alle 3rd party apps die ik eerder geïnstalleerd had waren weg, maar ook de inlichten die ik geïndustrialiseerde had in ados te kunnen installeren was deze keer verwijderd. Hierdoor kan ik helaas ook Electro niet opnieuw installeren. Er schijnt een manier te zijn om het toch voor elkaar te krijgen (downgraden, unlocken, country code naar die van China aanpassen, upgraden, opnieuw unlocken, country code terug naar NL zetten), maar dat lijkt mij riskant. Als je country code op China staat kan je apps installeren, maar heb je bijvoorbeeld onder andere weer geen navigatie app.
In tegenstelling tot anderen vind ik de Di5 interface wél prettig. Hij voelt rustiger en moderner aan.
En aantal nieuwe features die ik heb gemerkt:
-Op je home scherm heb je direct een knop om naar werk of huis te navigeren
- in de audio widget kan je via een dropdown je audiobron kiezen
- alle icoontjes bovenaan het scherm kan je selecteren en geven informatie of opties. Zo kan je bijvoorbeeld wifi inschakelen.
- er is een update van de BYD Assistant stem. Mogelijk zijn er dus extra commando's toegevoegd. Ze lijkt ook iets minder gedeprimeerd te klinken.
- audio volume komt nu na de BYD assistant gebruikt te hebben weer normaal terug in plaats van dat het regelmatig gedempt bleef.
- er zijn 2 nieuwe commando's aan de scherm rotatie knop te koppelen. Pauzeren en audiobron wisselen
- handmatige accu voorverwarming
- bij DAB+ radio krijg je nu eindelijk niet meer de laatst afgespeeld titel van Spotify in beeld op je kilometerteller
Verder zijn een aantal menu's iets aangepast. Zo zijn er ook wat vertalingsfouten verbeterd.
Ik ben vast het een en ander over geslagen, maar dat komt later nog wel.
Oh. Omdat die vraag al eerder gesteld was... wat het exacte versienummer is is nog niet bekend. Het systeem heeft nog v1.4.0 aan. Dit komt omdat het een USB update is. Alleen via een OTA update veranderd het versienummer. Het zou dus v1.4.4, v1.5.0 of v2.0.0 kunnen zijn...
Een aantal foto's:
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25