Het grote BYD Seal topic

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-06 14:21
Hellbull89 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 20:49:
In een Facebookgroep net een bericht zien voorbijkomen dat V2.2.0 nu aan het uitrollen zou zijn in Denemarken. TuneIn zou toegevoegd zijn aan de BYD Store, verder nog niet echt zicht op wat er nog gewijzigd is.
Interessant. Benieuwd of er bij de OTA nu wel een nieuwe softwareversie getoond wordt, momenteel staat er nog 2506 maar draai v2.1.1 :)
V2.1.3 hebben ze dan toch blijvend teruggetrokken en geskipt? Of was dat ondertussen v2.1.4 al...?

[ Voor 9% gewijzigd door deSenna24 op 28-04-2026 21:07 ]

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:56
Die zag ik ook net op Facebook 2 uur update. Flinke update dan. Zit nog op 2.1

2.1.x is alle teruggetrokken (volgens Youtube kanaal Electric Seal)

YouTube: BYD OTA Update Rollout STOPPED? (+ New Global OTA Tracker Preview)

Ben wel benieuwd, hoe je dat scherm met al die versies krijgt.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-06 06:21

E-Vix

Nu met sneeuw!

In Duitsland rolt de v2.2.0 update nu uit. De changelog is (vertaald uit het Duits):

Instructies voor de update naar versie V2.2.0

Nieuwe functies:
  1. Voeg een één-touch-knop toe om te wisselen tussen accounts in het accountcentrum.
  2. Voeg extra talen toe aan het systeem, de kaarten en de intelligente spraakfuncties.
  3. Voeg een functie-icoon toe voor de radio-ontvangst in het App-Center.
  4. Voeg TuneIn Radio toe in de BYD Store.
  5. Voeg ondersteuning voor Android Auto en Apple CarPlay toe in enkele landen.
Functie-optimalisatie:
  1. Optimalisatie van de uitstaplogica voor de omgevingsweergave-modus (Umfeldansicht).
  2. Optimalisatie van de voertuigstabiliteit onder bepaalde rijsituaties.
  3. Optimalisatie van de functies van Android Auto en Apple CarPlay.
  4. Optimalisatie van de voertuigdiagnoseprestaties en verbetering van de systeemstabiliteit.
  5. Optimalisatie van de weergave in de systeem-UI en van de tekstberichten.
Voor deze update zijn v2.1.3 en v2.1.4 nog uit gekomen. Deze hadden de zelfde software versie als de v2.1.1 van eerder dit jaar en het lijkt er op dat deze updates dus enkel module updates hebben gehad. De software versie in v2.2.0 is 13.1.33.2602030.1, en deze was al enige tijd los te downloaden (ver vóór v2.1.3 en v2.1.4 uit kwamen). De V2.2.0 update lijkt dus de module updates uit V2.1.4 en de nieuwe software update te combineren.

Één van de dingen die in de v2.1.3 en v2.1.4 updates zijn geintroduceerd is het verstellen van de airco per halve graad in plaats van per hele graad. Dit had nog wel tot bugs geleid waarbij de kachel vast bleef staan op 25 graden. Dit was overigens op te lossen door het hele systeem een keer te herstarten. Kennelijk is deze bug nu dus opgelost, en wordt het eindproduct nu dus uitgerold.

Wat ik mij af vraag is of TuneIn via de interne simkaart werkt, of dat deze enkel via wifi werkt. Mijn simkaart is namelijk Frans (Orange.fr), en je krijgt dan dus een frans IP adres. Ik had TuneIn gesideload, maar ik kon bijvoorbeeld niet Radio 538 afspelen omdat deze een regio lock had.

Ik ben benieuwd wanneer v2.2.0 in NL uitgerold gaat worden, en of mijn systeem daarmee weer helemaal bij komt. Ik sta nog steeds op V2.1.0 waar het systeem denkt dat hij al op v2.1.1 staat. Zo niet, dan wordt het tijd om contact met BYD op te gaan nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door E-Vix op 29-04-2026 09:11 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Juan
Dank voor je uitgebreide update.

Ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat met die IoT data kaart.. ik blijf die melding houden, maar activeer dat ding niet (zeker niet voor 99 eur)

Ook is het volgensmij niet geheel duidelijk of software updates nog steeds buiten het dataverbruik blijven vallen.
Eind oktober heb ik de Seal 2 jaar, en dan zou mijn 2 jaar verlopen (waarvan overigens tegen mij verteld is dat er nooit geld gerekend zou worden voor een data kaartje)

Dat de Radio misschien niet werkt of zo, of YouTube prima.. zolang ik gewoon CarPlay navigatie (die data van mijn prive mobiel gebruikt) gewoon blijft werken, hoef ik geen data kaartje.

Niemand die al meer dan 2 jaar zijn Seal heeft, en geen data meer heeft zonder het activeren van de Orange kaart?

Mocht dit allemaal wel het geval zijn, dat niets meer werkt, bv de BYD zou ook niet meer werken zonder die datakaart (abo) dan hoor ik het graag, en hoor ik graag (goedkopere) alternative, dan de aangeboden optie van 99 euro per jaar

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

@Juan Laat 'The Electric Seal' daar nou net 2 weken geleden over hebben gepost. Zie YouTube: BYD Data Plan Expired? How to Install Your Own SIM Card.

Zoals het er nu naar uit ziet betekend het IoT niet dat je remote bij je Seal kan, maar is het puur de dataverbinding in jouw Seal voor onder andere uitgebreide navigatie, youtube, etc. Het lijkt dus één van de vele slechte benamingen te zijn bij BYD...
Als je 2 jarige proefperiode verloopt, dan krijg je bijvoorbeeld geen verkeersinformatie en routeplanning met laadpalen meer. Standaard routeplanning blijft wel gewoon werken. Je kan dan voor €99 een jaar bij kopen, maar je kan ook je eigen simkaart plaatsen. Dit kon altijd al, maar dat wilde kennelijk soms niet helemaal goed werken. Sinds de laatste updates is dat vergemakkelijkt, en krijg je als je een eigen simkaart in jouw BYD plaatst een melding te zien met de vraag of dit een 'gratis' simkaart van BYD is, of een eigen simkaart. Kies je voor 'eigen simkaart', dan wordt datamanager uitgeschakeld en kan je weer genieten van alles zoals je gewend was.

Met een verlopen BYD simkaart blijven de updates nog gewoon binnen komen. Je hebt alleen geen data meer beschikbaar voor de extra diensten. Dit hebben ze ingeregeld door originele simkaart gebruik te laten maken van van meerdere APN's. Één is enkel voor updates, en een is er voor de extra diensten. De APN voor extra diensten wordt geblokkeerd, maar de APN voor updates blijft werken. Ga je met een eigen simkaart werken dan verloopt alles over één APN.

Ik vermoed trouwens dat als je de ingebouwde simkaart verwijderd en weer terug plaatst en aan geeft dat het een eigen simkaart is, dit niet gaat werken vanwege de speciale APN's die gebruikt worden. Anders zou het wel heel makkelijk zijn om zo gratis onbeperkte data te krijgen...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

De V2.2.0 update lijkt nu ook in Belgie uit te worden gerold.

Ik had het gisteren al ergens gelezen, maar de verwachte update tijd is 160 minuten! Dat betekend dat er behoorlijk wat modules van een nieuwe firmware worden voorzien. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mW7S295V6wctJSU_zrMqs8vsMSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gnLbO5cTgRNMkX55rw2JDC7.jpg?f=fotoalbum_large (foto schaamteloos over genomen uit een Telegram groep)

• deSenna24
E-Vix schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:03:
De V2.2.0 update lijkt nu ook in Belgie uit te worden gerold.

Ik had het gisteren al ergens gelezen, maar de verwachte update tijd is 160 minuten! Dat betekend dat er behoorlijk wat modules van een nieuwe firmware worden voorzien. [Afbeelding] (foto schaamteloos over genomen uit een Telegram groep)
Hier Seal Excellence in België, nog altijd laatste versie v2.1.1, ook na meermaals te checken :)

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

deSenna24 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:32:
[...]

Hier Seal Excellence in België, nog altijd laatste versie v2.1.1, ook na meermaals te checken :)
Ondanks dat de uitrol gestart is, zal het nog steeds in batches gaan. Op dit moment is het nog niet te achterhalen in welke batch je zit. Het kan dus zijn dat je de update vandaag krijgt, maar het zou ook zomaar kunnen dat je nog 2 weken of langer er op moet wachten.

Hoe het tot nu toe lijkt te gaan (gebaseerd op de laatste paar grote updates):
Dag 1: kleine groep gebruikers krijgt de update (proef uitrol?)
Ongeveer 1 week later: Iets grotere groep krijgt de update (2e proef?)
Nog 1 week later: Groootste groep krijgt de update (reguliere update)
Weer 1 week later: Laatste gebruikers krijgen de update (laatste restanten)

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

De Oostenrijkse BYD site heeft inmiddels de volledige changelog van v2.2.0 (in het Duits) gepublieerd inclusief uitleg. Deze is hier terug te vinden: 69f1ddc427ad1d18db403513_Seal V2.2.0 Deutsch.pdf

De update wordt de mei/juni 2026 update genoemd, oftewel ze gaan er van uit dat uiterlijk juni elke Seal deze update aangeboden gekregen zal hebben.

Één van de dingen die ik hier in terug lees wat ik persoonlijk een achteruitgang vind is dat de dag/nachtmodus van Carplay (en ik neem aan ook Android Auto) nu niet meer gekoppeld is aan de lichtschakelaar, maar aan je dashboard.
Oude situatie: Het wordt donker buiten, of je rijdt een tunnel in en hij schakelt automatisch over naar donkere modus
Nieuwe situatie: Licht/donker is gekoppeld aan zons opkomst en ondergang. Rij je overdag een tunnel in, dan blijft hij in lichte modus staan.

Persoonlijk had ik liever gezien dat dit helemaal de andere kant op was getrokken. Dat de licht/donker modus van het dashboard ook gekoppeld zou worden aan de lichtsensor van de auto zodat je dashboard als je een tunnel in rijdt automatisch op donker over gaat in plaats van dat dit gekoppeld is aan zons opkomst en ondergang.

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06 08:11
E-Vix schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:01:
De Oostenrijkse BYD site heeft inmiddels de volledige changelog van v2.2.0 (in het Duits) gepublieerd inclusief uitleg. Deze is hier terug te vinden: 69f1ddc427ad1d18db403513_Seal V2.2.0 Deutsch.pdf

De update wordt de mei/juni 2026 update genoemd, oftewel ze gaan er van uit dat uiterlijk juni elke Seal deze update aangeboden gekregen zal hebben.

Één van de dingen die ik hier in terug lees wat ik persoonlijk een achteruitgang vind is dat de dag/nachtmodus van Carplay (en ik neem aan ook Android Auto) nu niet meer gekoppeld is aan de lichtschakelaar, maar aan je dashboard.
Oude situatie: Het wordt donker buiten, of je rijdt een tunnel in en hij schakelt automatisch over naar donkere modus
Nieuwe situatie: Licht/donker is gekoppeld aan zons opkomst en ondergang. Rij je overdag een tunnel in, dan blijft hij in lichte modus staan.

Persoonlijk had ik liever gezien dat dit helemaal de andere kant op was getrokken. Dat de licht/donker modus van het dashboard ook gekoppeld zou worden aan de lichtsensor van de auto zodat je dashboard als je een tunnel in rijdt automatisch op donker over gaat in plaats van dat dit gekoppeld is aan zons opkomst en ondergang.
Ja, dat is wel weer typisch 'we luisteren naar de wensen van onze klanten, maar kiezen nog de minst handige oplossing'. Voortaan dus ook via AA / Carplay minder duidelijk afleesbare kaarten in de zomer met de zonnebril op in de auto (de automenu's staan hier standaard op darkmode) Ik kan me voorstellen dat het fijn kan zijn voor mensen die alles gelijk willen hebben, maar zo lang de home van de centrale tablet nog steeds standje bouwlamp schijnt in de avond is dat nog niet het geval.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:21
Ik rij nu via lease een BYD Seal. Ik kom er alleen niet achter hoe ik de 2 jarige proefperiode voor de simkaart kan activeren? Iemand die mij in de goede richting kan duwen?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Boinkie schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:48:
Ik rij nu via lease een BYD Seal. Ik kom er alleen niet achter hoe ik de 2 jarige proefperiode voor de simkaart kan activeren? Iemand die mij in de goede richting kan duwen?
Die hoort standaard geactiveerd te staan bij aflevering.
Je kan de verbruiksmonitor openen op je tablet. Daar zou je moeten zien dat je 1GB voor deze maand hebt en hoeveel je al verbruikt hebt. Staat hier niet dat je 1GB per maand hebt, neem dan even contact op met je BYD garage. Dan zijn ze die vergeten te activeren (je zal niet de eerste zijn).

• deSenna24
Boinkie schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:48:
Hoort zoals @E-Vix al zei geactiveerd te zijn bij aflevering. Bij mij duurde dit iets meer dan een week, aanvraag was ingediend door de dealer maar moest nog gewacht worden op activatie. Vorige week de Seal U DM-I van mijn ouders mee gaan ophalen en die was mooi geactiveerd en data actief toen we buiten reden.

Als dat dus niet in orde is even contact opnemen met dealer.

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:22
Juan schreef op woensdag 29 april 2026 @ 09:37:

Niemand die al meer dan 2 jaar zijn Seal heeft, en geen data meer heeft zonder het activeren van de Orange kaart?

Mocht dit allemaal wel het geval zijn, dat niets meer werkt, bv de BYD zou ook niet meer werken zonder die datakaart (abo) dan hoor ik het graag, en hoor ik graag (goedkopere) alternative, dan de aangeboden optie van 99 euro per jaar
Ik heb hem inmiddels ruim 2 jaar, alles werkt bij mij nog gewoon en ik heb ook nergens een melding van afloop data oid gezien. Moet ook zeggen dat ik me er ook niet druk om heb gemaakt, zie vanzelf wel als ik wat mis. Nu rijd ik sowieso al van die 2 jaar 99,8% van de tijd op CarPlay en die andere 0,02% was om eens te kijken wat het nou was zonder CarPlay, gauw weer terug 😂

iRacing Profiel

• JelleStienstra
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 07-06 18:43
Fireshade schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:46:
[...]

Ik herken jouw beschrijving van de vibraties in mijn situatie. Als ik het goed heb begrepen van de monteur, zullen zachtere banden met gladder profiel minder wegdek en (profiel)trillingen moeten doorgeven.
Je beschrijft een waarneming van geen vibraties bij hoge temperaturen. Dat betekent dat het rubber dan zachter is, waardoor oneffenheden in het wegdek beter geabsorbeerd worden. Ik denk daarom niet dat je het moet zoeken in de bandenspanning. Zelf heb ik gemerkt dat benzineauto's met veel "lichtere" banden (dus geen Extra Load / EV banden) nauwelijks trillingen tgv het wegdek doorgeven aan het stuur.

Ik ben zelf ook bezig te letten of die link tussen vibraties en bandentemperatuur aanwezig is, maar ik maak te korte ritten de laatste tijd waardoor de banden niet warm genoeg worden.
Die van mij heeft inmiddels een nieuwe voor motor een aandrijfassen. De motor probleem was nu verholpen. Maar de vibraties in het stuur niet. De dealer kon het ook niet plaatsen, en die hadden alles al gecontroleerd. Heb zelf de originele continental op een Hunter force match balanceermachine gehad. En blijkt dat 2 banden vervormd waren. Heb er nu 4 nieuwe bridgestone turanza 6 onder gezet en het probleem is verholpen.

• E.T.O.
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 17:19
JelleStienstra schreef op zondag 3 mei 2026 @ 08:29:
[...]
Die van mij heeft inmiddels een nieuwe voor motor een aandrijfassen. De motor probleem was nu verholpen. Maar de vibraties in het stuur niet. De dealer kon het ook niet plaatsen, en die hadden alles al gecontroleerd. Heb zelf de originele continental op een Hunter force match balanceermachine gehad. En blijkt dat 2 banden vervormd waren. Heb er nu 4 nieuwe bridgestone turanza 6 onder gezet en het probleem is verholpen.
Ik heb ook ondertussen nieuwe motor (voor) en aandrijfassen. Bij mij is de trilling (en geluiden) ook niet verholpen, maar moet nu wachten op nieuwe wiellagers. Die zijn waarschijnlijk gesleten door de verbogen aandrijfas.

• Juan
Kom net tot de ontdekking (bij checken voor update)
Dat 2.1.1. ineens (zonder melding) automatisch geïnstalleerd is

Dat zou wel verklaren waarom ik vorige week weer de verbinding (datakaart) met de auto kwijt was, en uit de app gegooid was.
Dat is vaak het resultaat na een update bij mij.

Tevens over het slechte bereik met de app (foutmeldingen bij bv deur sluiten/open doen)
Ligt dat aan de verbinding tussen de auto en app, of is het echt die data kaart die niet helemaal goed is?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:28:
Kom net tot de ontdekking (bij checken voor update)
Dat 2.1.1. ineens (zonder melding) automatisch geïnstalleerd is

Dat zou wel verklaren waarom ik vorige week weer de verbinding (datakaart) met de auto kwijt was, en uit de app gegooid was.
Dat is vaak het resultaat na een update bij mij.

Tevens over het slechte bereik met de app (foutmeldingen bij bv deur sluiten/open doen)
Ligt dat aan de verbinding tussen de auto en app, of is het echt die data kaart die niet helemaal goed is?
Je hebt toch echt zelf de V2.1.1 update geinstalleerd ;)

• Juan
Wel een update ja, maar dat scherm was zover ik weet 2.1.0, en niet 2.1.1. Maar die build zou dan 2.1.1. zijn?
Dan heb ik niets gezegd :-(

[ Voor 11% gewijzigd door Juan op 05-05-2026 11:08 ]

• Juan
Voor degene die interesse hebben.

Anti vingerafdruk/weerspiegeling folie is hot op het moment.

https://disskin.com/byd-seal-156-zoll/

Anti vingerafdruk/spiegeling folie/
Beste prijzig, maar voor dashboard, en tablet scherm
Gebruik promotie QUEEN voor 15% korting

Maar dan nog 50 eur (wel inclusief verzending)
Die 39,99 is ex btw/ex verzendkosten

Ben benieuwd of het zo makkelijk te plaatsen is en werkt.

• deSenna24
Hier net v2.2.0 aangeboden gekregen :)

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb ik v2.2.0 aangeboden gekregen en geïnstalleerd. Alleen na de installatie was de software nog steeds die van v2.1.0. Ik had gehoopt dat met v2.2.0 het recht getrokken zou worden, maar dat is niet gebeurd.

Ik heb inmiddels contact gezocht met BYD, en dit is een probleem dat vaker voor komt. Als het eenmaal schreef zit, dan trekt het zichzelf niet meer recht. Ik heb binnenkort een afspraak staan waarbij ze de software handmatig bij gaan werken.

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 15:23
Volgens mij heb ik ook niet 2.2.0 gekregen na de installatie. Heb binnenkort toch een onderhoudsbeurt, laat het dan maar meteen goed doen.

• deSenna24
E-Vix schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:50:
Ik heb ik v2.2.0 aangeboden gekregen en geïnstalleerd. Alleen na de installatie was de software nog steeds die van v2.1.0. Ik had gehoopt dat met v2.2.0 het recht getrokken zou worden, maar dat is niet gebeurd.

Ik heb inmiddels contact gezocht met BYD, en dit is een probleem dat vaker voor komt. Als het eenmaal schreef zit, dan trekt het zichzelf niet meer recht. Ik heb binnenkort een afspraak staan waarbij ze de software handmatig bij gaan werken.
Benieuwd wat dat bij mij gaat doen, de mijne heeft nog v2.1.0 terwijl OTA v2.1.1 gegeven wordt als huidige versie, maar die profielen heb ik niet.

28 mei heb ik een afspraak voor de schade op de sideskirts, dat bleek bij levering wel vrij erg te zijn en bij eerste wasbeurt gezien. Andere Seals in de showroom hadden dat ook allemaal. Als die software update niet lukt mogen ze die gelijk mee doen. Kan em nu niet doen met 11% SOC :)

• Juan
Nou… ineens gelijk met jou @E-VixAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCBgaJpi9Un-gfio6mnyMLx4TfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKPI5BCpiTrFbeb9bxZWu7LI.jpg?f=fotoalbum_large Maar niet de gestelde 2 uur…

• Juan
En klaar.. klein uurtjeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlAIqGlDOmRoM7QoF8QA5ndXi0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8mXO3cMHDYLmcZicLQk5LRf.jpg?f=fotoalbum_largeEn nu makkelijk de release notes beschikbaarAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52mLP1mmCb9G6mU87wx0ime3vgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZmqpchQRpTJWpfr1j47lkMhN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Juan op 15-05-2026 18:43 ]

• Dutchy88
  • Laatst online: 11:15
Toevallig of niet, hier vanmorgen ook 2.2.0 aangeboden gekregen. Zojuist klaar met de installatie na een kleine 50 minuten wachten.

Moet wel zeggen dat de updates mij inhoudelijk gezien wat tegen vallen. En dan bedoel ik vrij veel tijd tussen de updates en dan maar minimale wijzigingen / nieuwe functionaliteit. Of ik ben gewoon erg verwend gedurende het tijdperk van mijn Tesla M3. :P

• Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:48
In de smartphone-app is er sinds V2.2.0 ook een nieuwe functie toegevoegd (mijn voertuig --> helemaal onderaan --> meer functies). Het is nu blijkbaar ook mogelijk om te controleren op voertuig-updates vanuit de app.

• BlueArchon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:34
Vandaag ontdekt dat je niet kan updaten en laden tegelijk :)

Update gestart, auto ingeplugd en 20 minuten later een notificatie dat de upgrade is gestopt voor 'vehicle safety' tijdens het laden.

• Juan
Klopt, ben ik ook eens achtergekomen. Alleen open/dicht, meer kan je niet tijdens update

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-06 15:23

Cybje

First Post!

Ik heb nu ook V2.2.0, maar heeft er iemand een idee wat er is veranderd wat betreft “Improve vehicle stability under specific driving conditions”? Of heeft er iemand enig verschil gemerkt? Ik vraag me af hoe ze de stabiliteit van de auto kunnen verbeteren, want volgens mij hebben we geen elektronisch verstelbare schokdempers bijvoorbeeld

Wat ruist er door het struikgewas

• Juan
Ik zag wel CarPlay verbeteringen, hopelijk gaat het verbinden nu beter/sneller

• Hellbull89
Cybje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:33:
Ik heb nu ook V2.2.0, maar heeft er iemand een idee wat er is veranderd wat betreft “Improve vehicle stability under specific driving conditions”? Of heeft er iemand enig verschil gemerkt? Ik vraag me af hoe ze de stabiliteit van de auto kunnen verbeteren, want volgens mij hebben we geen elektronisch verstelbare schokdempers bijvoorbeeld
Mogelijk verbeteringen aan het ESP-systeem of iTAC, of iets dergelijks

• JelleStienstra
E.T.O. schreef op zondag 3 mei 2026 @ 10:01:
[...]

Ik heb ook ondertussen nieuwe motor (voor) en aandrijfassen. Bij mij is de trilling (en geluiden) ook niet verholpen, maar moet nu wachten op nieuwe wiellagers. Die zijn waarschijnlijk gesleten door de verbogen aandrijfas.
Hebben ze de wiellagers ook gecontroleerd of is het gewoon een aanname van ze? Ik ben er wel achter gekomen. Hoeveel verschil de nieuwe banden hebben, ten opzichte van de chinese continental eco contact banden. Die gaven wel zoveel trillingen door het chassis heen. Mijn auto is nu zoveel stiller en veel meer comfort.Als ik het perfect zou willen komen er ooit nog eens betere schokdempers onder. De originele weten soms niet helemaal goed met de weg om te gaan. De radio ontvangst is ook bar slecht. We leven in 2026 en ze kunnen niet eens een radio maken met een goeie antenne 🤣Zowel op dab en de radio zelf vallen vaak de zenders weg.

• Hellbull89
JelleStienstra schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:07:
[...]

Hebben ze de wiellagers ook gecontroleerd of is het gewoon een aanname van ze? Ik ben er wel achter gekomen. Hoeveel verschil de nieuwe banden hebben, ten opzichte van de chinese continental eco contact banden. Die gaven wel zoveel trillingen door het chassis heen. Mijn auto is nu zoveel stiller en veel meer comfort.Als ik het perfect zou willen komen er ooit nog eens betere schokdempers onder. De originele weten soms niet helemaal goed met de weg om te gaan. De radio ontvangst is ook bar slecht. We leven in 2026 en ze kunnen niet eens een radio maken met een goeie antenne 🤣Zowel op dab en de radio zelf vallen vaak de zenders weg.
Hebben ze bij jouw Seal de DAB-antenne al vervangen? Dit behoorde tot een terugroepactie en heeft bij mij het probleem wel degelijk opgelost, maar ik vermoed dat niet alle dealers deze automatisch vervangen zolang de klant er niet naar vraagt (was bij mij ook het geval).

• E.T.O.
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 17:19
JelleStienstra schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:07:
[...]

Ze kwamen er (pas) achter bij vervanging van de aandrijflijn voor. Ze hadden geen voorraad, dus konden ze ze niet vervangen. Helaas nu nog steeds niet vervangen, want ze reageren niet mijn op mijn mail en terugbelverzoeken... zucht...

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Cybje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:33:
Van de Oostenrijkse uitgebreide changelog:
Optimalisatie van voertuigstabiliteit onder bepaalde rijomstandigheden
  • De ingrijpdrempels van DTC (Dynamic Traction Control) en EBD (Electronic Brakeforce Distribution) zijn aangepast zodat de systemen eerder ingrijpen.
Eenvoudig uitgelegd
DTC (Dynamic Traction Control)

Voorkomt dat de wielen doorslippen tijdens accelereren (bijvoorbeeld op natte of gladde wegen).

EBD (Electronic Brakeforce Distribution)

Verdeelt de remkracht optimaal over voor- en achterwielen zodat het voertuig stabiel blijft.

• JelleStienstra
E.T.O. schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:29:
[...]

Ze kwamen er (pas) achter bij vervanging van de aandrijflijn voor. Ze hadden geen voorraad, dus konden ze ze niet vervangen. Helaas nu nog steeds niet vervangen, want ze reageren niet mijn op mijn mail en terugbelverzoeken... zucht...
Wel heel slecht hoor. Ik woon in het Noorden, maar hier is de garantie afhandeling wel heel goed. En ik heb de auto niet eens in Nederland gekocht.

• deSenna24
Vandaag update naar v2.2.0 gedaan maar ook hier geen verschil. Auto geeft aan v2.2.0 te hebben maar heb de functies van v2.1.1 zelfs niet. Op naar de dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1F_AtwkzhumBZkNyk5DdviX3GI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ielzCALqfx8yG3D66o1xckly.jpg?f=fotoalbum_large

• G S
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-06 22:17

G S

Net in de app onder "meer functies" gemerkt dat je funties kan linken met Siri
Hellbull89 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 20:01:
In de smartphone-app is er sinds V2.2.0 ook een nieuwe functie toegevoegd (mijn voertuig --> helemaal onderaan --> meer functies). Het is nu blijkbaar ook mogelijk om te controleren op voertuig-updates vanuit de app.
En funties laten werken met SIRI.

• Dutchy88
In de voorgaande software versies kon ik de Temparatuur ook met 0.5° C aanpassen. Sinds de update naar V2.2.0 is dit niet meer mogelijk in mijn geval. Ook een reset brengt dit niet terug. Hebben meer mensen dit?

• Hellbull89
Dutchy88 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:15:
In de voorgaande software versies kon ik de Temparatuur ook met 0.5° C aanpassen. Sinds de update naar V2.2.0 is dit niet meer mogelijk in mijn geval. Ook een reset brengt dit niet terug. Hebben meer mensen dit?
Ik denk dat de meesten die mogelijkheid tot 0,5 graden nooit hebben gehad - ikzelf ook niet. Die functionaliteit was onderdeel van een update die slechts korte tijd beschikbaar is geweest en niet overal is uitgerold, en uiteindelijk is vervangen door V2.2.0

• Dutchy88
Hellbull89 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:52:
[...]

Ik denk dat de meesten die mogelijkheid tot 0,5 graden nooit hebben gehad - ikzelf ook niet. Die functionaliteit was onderdeel van een update die slechts korte tijd beschikbaar is geweest en niet overal is uitgerold, en uiteindelijk is vervangen door V2.2.0
Ah, dat verklaart een hoop. Ik was in de veronderstelling dat dit nieuw was uitgerold in één van de laatste updates. Eigenlijk was het wel een hele mooie verbetering, dus jammer dat het er weer uit is gehaald. Maar we houden hoop voor de toekomst. ;)

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

V2.1.1 is een globaal uitgerolde versie geweest en V2.2.0 is de daaropvolgende globaal uitgerolde versie. Als ik mij niet vergis is de 0.5C aanpassing in een tussenversie geintroduceerd (v2.1.2?), maar in versie v2.1.4 was deze al weer verwijderd. Tegelijkertijd was met v2.1.4 het probleem dat de temperatuur op 25C bleef hangen opgelost wat tegelijkertijd met de 0.5C verstelling was ontstaan, dus ik vermoed dat daar een verband tussen is geweest.

De 0.5C verstelling zit al in de software, want met alle tussenversies en de v2.0.0 release is de softwareversie gelijk gebleven (2602). Het is dus een firmware of de android equivalent van een registry instelling die dat aan en uit kan zetten. Ik vermoed dat dat alsnog met een komende update toegevoegd gaat worden, maar dat het vanwege issues nu v2.0.0 niet heeft gehaald.

Ter vergelijking. DAB+ functionaliteit heeft al heel lang in de media applicatie gezeten waar je ook de FM radio mee bedient (met een activity launcher kon je deze al zien). Echter was er nog een losse applicatie nodig voor DAB+. Pas sinds v2.1.1 is de bediening van DAB+ naar de media applicatie verhuisd. Ze hebben dus eerst DAB+ op firmware niveau goed moeten krijgen voordat de software integratie volledig werd geactiveerd.

• Juan
Sinds de update heb ik vaak dat de PM2.5 meting te hoog zijn rood/oranje.. dat was nooit. Met als gevolg dat de ventilatie vaak uitzich zelf aangaat. Zien meer mensen dit gedrag?

De eerste beurt is in Juli, kan het ook toeval zijn, of dat er filters gewoon aan vervanging toezijn?

Folie ontvangen tegen vingers en ontspiegeling.
Makkelijk aan te brengen, maar antiglare valt erg tegen, en lijkt een soort privacy effect te hebben (kleinere kijkhoek)

• JelleStienstra
Hellbull89 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:18:
[...]

Hebben ze bij jouw Seal de DAB-antenne al vervangen? Dit behoorde tot een terugroepactie en heeft bij mij het probleem wel degelijk opgelost, maar ik vermoed dat niet alle dealers deze automatisch vervangen zolang de klant er niet naar vraagt (was bij mij ook het geval).
Nee niks over gehoord, ga ik volgende keer ook maar even aankaarten. De ontvangst is echt bar slecht.

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:01
Juan schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:28:
Folie ontvangen tegen vingers en ontspiegeling.
Makkelijk aan te brengen, maar antiglare valt erg tegen, en lijkt een soort privacy effect te hebben (kleinere kijkhoek)
Ik denk eraan om zoiets te kopen YouTube: BYD Seal Screen rotation/tilt kit Installation Instructions. Screen removal.

Geen idee wie hier ervaring mee heeft op het forum, maar lijk me wel handig!

• DeGroteMuis
deSenna24 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:49:
Vandaag update naar v2.2.0 gedaan maar ook hier geen verschil. Auto geeft aan v2.2.0 te hebben maar heb de functies van v2.1.1 zelfs niet. Op naar de dealer.

[Afbeelding]
Blijvend terugkerend probleem bij jouw auto of niet? Tijd dat ze dat eens goed fiksen!

• DeGroteMuis
Tec7lol schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:57:
[...]

Ik denk eraan om zoiets te kopen YouTube: BYD Seal Screen rotation/tilt kit Installation Instructions. Screen removal.

Geen idee wie hier ervaring mee heeft op het forum, maar lijk me wel handig!
@Iphonevannick was er wel over te spreken geloof ik.

• DeGroteMuis
Hellbull89 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:18:
[...]

Echt opgelost? Dat zou fijn zijn. Bij mij werkt het alleen op de meest krachtige zenders enigszins acceptabel. Binnenkort bij de beurt maar eens noemen..

• Hellbull89
DeGroteMuis schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 07:46:
[...]

Echt opgelost? Dat zou fijn zijn. Bij mij werkt het alleen op de meest krachtige zenders enigszins acceptabel. Binnenkort bij de beurt maar eens noemen..
Ja. Sinds de fix (nu alweer meer dan een jaar geleden) eigenlijk nooit meer last met DAB. Ik moet wel zeggen dat ik de DAB-radio niet zo vaak gebruik, hooguit een paar keer per maand, maar telkens ik hem gebruik heb ik wel goede ontvangst – wel voornamelijk in Belgë, ik denk niet dat ik in Nederland al naar DAB geluisterd heb.

Vroeger, voor de antenne vervangen werd, viel de verbinding weg telkens het remlicht aanging. Niet echt fijn luisteren zo.

• DeGroteMuis
Hellbull89 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 07:49:
[...]

Ja. Sinds de fix (nu alweer meer dan een jaar geleden) eigenlijk nooit meer last met DAB. Ik moet wel zeggen dat ik de DAB-radio niet zo vaak gebruik, hooguit een paar keer per maand, maar telkens ik hem gebruik heb ik wel goede ontvangst – wel voornamelijk in Belgë, ik denk niet dat ik in Nederland al naar DAB geluisterd heb.

Vroeger, voor de antenne vervangen werd, viel de verbinding weg telkens het remlicht aanging. Niet echt fijn luisteren zo.
Zelfde, hij valt weg als remlicht aan gaat en zwakkere zenders dan BBC World waarmee de dealer testte zoals Joe, of Arrow vallen ook onder het rijden regelmatig weg. Eens een balletje opgooien bij afspraak maken voor de beurt dan!

• Juan
Hier is het remlicht al vervangen, maar valt nog steeds weg, maar niet altijd met het remmen.

Met name SlamFM valt nog al eens weg, en MNM (oude studio Brussel)
Alleen geen idee of het aan de zender ligt of de radio.

Die MNM (Belgie) valt weg zodra ik richting Vucht/Den Bosch rij.
Maar vervolgens heb ik gemerkt dat het vervolgens weer prima doet in Drenthe/Groningen..
Maar dat hetzelfde voor Slam FM

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Juan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:39:
Hier is het remlicht al vervangen, maar valt nog steeds weg, maar niet altijd met het remmen.

Met name SlamFM valt nog al eens weg, en MNM (oude studio Brussel)
Alleen geen idee of het aan de zender ligt of de radio.

Die MNM (Belgie) valt weg zodra ik richting Vucht/Den Bosch rij.
Maar vervolgens heb ik gemerkt dat het vervolgens weer prima doet in Drenthe/Groningen..
Maar dat hetzelfde voor Slam FM
Als dat zo consistent is, ligt dat wegvallen dan niet aan regionale dekkingen van het signaal voor die zenders?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Vandaag had ik om de software versies recht te trekken een afspraak bij BYD. Zoals ik al eens aan had gegeven waren bij mij de OTA updates naar v2.1.1 en v2.2.0 mislukt waardoor ik intern nog steeds v2.1.0 had (al dacht de Seal dat hij v2.2.0 was).

Helaas is het ze bij de BYD dealer niet gelukt om de software bij te werken. Ze hebben een ticket bij BYD hier voor aangemaakt om het te onderzoeken.

Wat ik alleen niet snap is wat ze geprobeerd hebben. Als ik het goed begrepen heb zijn ze de hele dag met usb sticks in de weer geweest. Dit terwijl bij mij volgens mij de onderliggende firmware in de war is waardoor de software niet geïnstalleerd wordt tijdens de OTA. En als ik mij niet vergis kan handmatig de firmware alleen met de diagnose computer (vds2000) bijgewerkt worden en niet via een USB stick. Maar goed. Ze komen er nog op terug en dat wacht ik nog wel even af. Als daar niets uit komt dan overweeg ik alleen wel om naar een andere dealer te gaan hier voor.

Dan nog even een vraag voor degene die wel de v2.2.0 update succesvol via OTA hebben gekregen. Wat zijn bij jullie de versies van de DSP? Deze is te vinden bij instellingen > Systeem > versie > versiebdetails. En van de islc kaart?

• Juan
Hi @E-Vix

Gelukkig maar 1x met USB update gedaan, als dit maar halve updates zijn, kan je dat beter niet doen.
Ik zal zo ff voor je kijken welke versies ik heb (foto's)

Kreeg je niet op je ballen, dat het niet de bedoeling is om zelf met USB sticks in de weer te gaan?

Ik pas deze post dan wel ff aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8e_WF3Q9VN1kDPMrHtT0nBg9VXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdwtC4EXgUrgapgAmLWHJ3Xk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3rG3isjkkFowmjKLTRS8RdPQto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WePTnB8ZG2ckBjEMMRIALqVJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Juan op 26-05-2026 21:01 ]

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

He @Juan

Nee. Volgens mij maakt het ze dat niet zo veel uit. Het is ook niet verboden. Het kan alleen gekke resultaten geven zoals de gps locatie die niet klopte met de handmatig geïnstalleerde 2511 update.

Ik kan en wil best zelf 2602 installeren (de software versie uit v2.2.0), maar dan mis ik een hoop firmware updates. V2.2.0 OTA had niet voor niets een installatietijd van bijna 2 uur. Enkel de 2602 software installeren kost je nog geen 30 minuten. Naar dan mis ik waarschijnlijk bijvoorveeld de DAB+ integratie in de multimedia app. Dat hangt volgens mij samen met een firmware update.

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 15:23
E-Vix schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:51:
Vandaag had ik om de software versies recht te trekken een afspraak bij BYD. Zoals ik al eens aan had gegeven waren bij mij de OTA updates naar v2.1.1 en v2.2.0 mislukt waardoor ik intern nog steeds v2.1.0 had (al dacht de Seal dat hij v2.2.0 was).

Helaas is het ze bij de BYD dealer niet gelukt om de software bij te werken. Ze hebben een ticket bij BYD hier voor aangemaakt om het te onderzoeken.

Wat ik alleen niet snap is wat ze geprobeerd hebben. Als ik het goed begrepen heb zijn ze de hele dag met usb sticks in de weer geweest. Dit terwijl bij mij volgens mij de onderliggende firmware in de war is waardoor de software niet geïnstalleerd wordt tijdens de OTA. En als ik mij niet vergis kan handmatig de firmware alleen met de diagnose computer (vds2000) bijgewerkt worden en niet via een USB stick. Maar goed. Ze komen er nog op terug en dat wacht ik nog wel even af. Als daar niets uit komt dan overweeg ik alleen wel om naar een andere dealer te gaan hier voor.

Dan nog even een vraag voor degene die wel de v2.2.0 update succesvol via OTA hebben gekregen. Wat zijn bij jullie de versies van de DSP? Deze is te vinden bij instellingen > Systeem > versie > versiebdetails. En van de islc kaart?
Welke dealer ben je geweest?

• DeGroteMuis
E-Vix schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:13:
He @Juan

Nee. Volgens mij maakt het ze dat niet zo veel uit. Het is ook niet verboden. Het kan alleen gekke resultaten geven zoals de gps locatie die niet klopte met de handmatig geïnstalleerde 2511 update.

Ik kan en wil best zelf 2602 installeren (de software versie uit v2.2.0), maar dan mis ik een hoop firmware updates. V2.2.0 OTA had niet voor niets een installatietijd van bijna 2 uur. Enkel de 2602 software installeren kost je nog geen 30 minuten. Naar dan mis ik waarschijnlijk bijvoorveeld de DAB+ integratie in de multimedia app. Dat hangt volgens mij samen met een firmware update.
Ja, beter dat BYD even zelf goed kijkt zodat alles weer in lijn is. Die installatietijden blijven ook best vreemd bij de Seals. Je zou verwachten dat deze redelijk universeel zijn, maar daar zit nog wel eens verschil in.

Gisteren wel opeens een blij bericht in de app onder de voertuig op afstand upgraden knop dat V2.1.1 succesvol geïnstalleerd was. Volgens mij niet nieuw, de auto gaf ook geen melding, maar de app was er blij mee. :+

• deSenna24
E-Vix schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:51:

Ben benieuwd. Ik ga morgen de mijne afzetten voor wat schade van levering op de sideskirts te laten herstellen en dan bekijken ze de software mee.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:18:
Hi @E-Vix

Gelukkig maar 1x met USB update gedaan, als dit maar halve updates zijn, kan je dat beter niet doen.
Ik zal zo ff voor je kijken welke versies ik heb (foto's)

Kreeg je niet op je ballen, dat het niet de bedoeling is om zelf met USB sticks in de weer te gaan?

Ik pas deze post dan wel ff aan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er lijkt iets niet goed te zijn gegaan met jouw plaatjes

• Juan
@E-Vix Ik zie niets geks, mis je iets?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:46:
@E-Vix Ik zie niets geks, mis je iets?
"De afbeelding kon niet geladen worden". Zowel op mijn computer als op mijn mobiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNpCKHVBWG-96iMzpF0SnUzlVio=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7nSs3JAEFdrmqtf4VOYCBRrV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWfJshWoRGsD7vsMTnstarCImUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BUxfWReDcR6MblnrAb4inb3Q.png?f=fotoalbum_large

• Juan
Dat is gek, ik zie ze hier gewoonAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53od4u0LWRAwhv_eivuXjOtG8WA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hehapigJ9d4rX3uvtAYnUs0i.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door Juan op 27-05-2026 17:06 ]

• br1980
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 10:43
Heeft iemand sinds de laatste update ook ineens problemen met car play? Als ik spotify luister en ik word bijvoorbeeld gebeld dan gaat het telefoongesprek via CarPlay goed. Na het ophangen kan ik CarPlay niet meer bedienen, maar het telefoongesprek als tekst staan op het scherm achter het stuur. Ik kan wel de muziek met de telefoon weer aanzetten, maar dan krijg ik het geluid niet meer over de auto (alleen geluid op de telefoon), terwijl CarPlay nog wel verbonden is.

• Juan
CarPlay gaat stukken beter, iig verbinden, en de rest van CarPlay ook. Wel ben ik steeds de stoelinstellingen kwijt!🤔

Dit is nu bij de 2 laatste updates gebeurd

Wat ik ook merk, is dat het geluid van de radiozender wegvalt. En weer terugkomt zodra ik op de Radio klik. Het lijkt erop dat het BT geluid van CarPlay de Radio overuled, terwijl bv geen gesproken navigatie instructies zijn (gebruik Waze en Google maps)

• MichaelJ
  • Laatst online: 23-06 11:22
br1980 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:37:
Heeft iemand sinds de laatste update ook ineens problemen met car play? Als ik spotify luister en ik word bijvoorbeeld gebeld dan gaat het telefoongesprek via CarPlay goed. Na het ophangen kan ik CarPlay niet meer bedienen, maar het telefoongesprek als tekst staan op het scherm achter het stuur. Ik kan wel de muziek met de telefoon weer aanzetten, maar dan krijg ik het geluid niet meer over de auto (alleen geluid op de telefoon), terwijl CarPlay nog wel verbonden is.
Nee want zoals gebruikelijk heb ik de update nog niet ontvangen :+

iRacing Profiel

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het is maar een theorie, maar ik denk dat ik ook (deel van) het issue weet. Let op, dit is puur speculatie.

Bij jou is je DSP versie 2507223_v1.0.1. Bij mij is deze 2504183_v1.0.1. Oftewel releases uit april en juli 2025. Deze loopt bij mij dus achter ten opzichte van jou.
De DSP module is overigens de FM radio, DAB+, multimedia, etc.
V2.0.0 had software versie 2506. V2.1.0 had ook software versie 2506. Vermoedelijk is DSP 2504 in v2.0.0 uitgerold en is er geen update van DSP in v2.1.0 geweest.
V2.1.1 had software versie 2512 en dit is de eerste versie die bij mij fout was gegaan. Ik denk dat met die update de DSP module naar 2507 geupdate had moeten worden (in v2.1.1 is DAB+ geintegreerd in de multimedia in plaats van een losse DAB+ app wat mogelijk door deze firmware update komt), en dat dat bij mij mislukt is.
Bij de garage hebben ze naar wat ik begreep geprobeerd de DSP module te updaten naar versie 2.x.x (ik meen dat ze zeiden 2.0.2) omdat deze bij mij heel oud zou zijn, maar dat valt dus nog wel mee. Tegelijkertijd denk ik dat een V2.x.x versie niet bestaat. of dat deze in ieder geval niet voor mijn hardware versie is.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

deSenna24 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:52:
[...]

Ben benieuwd. Ik ga morgen de mijne afzetten voor wat schade van levering op de sideskirts te laten herstellen en dan bekijken ze de software mee.
Ik ben benieuwd hoe dit is gegaan. Of ze de software succesvol bijgewerkt hebben maar vooral op welke manier (als ze dat willen vertellen). Ik vermoed via de diagnose computer.
Als ze de firmware van de modules bijgewerkt hebben (vermoedelijk onder andere de DSP module), dan zou DAB+ nu in multimedia moeten staan in plaats van een los icoon. Als ze enkel de software geupdate hebben, dan blijft DAB+ een los icoon.

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:17:
[...]

Nee want zoals gebruikelijk heb ik de update nog niet ontvangen :+
Intussen kan je dat ook positief zien, tegen de tijd dat je hem krijgt zijn de bugs er wel uit. :+
Hier ook nog 2.1.1 btw...

• Hellbull89
DeGroteMuis schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:01:
[...]

Intussen kan je dat ook positief zien, tegen de tijd dat je hem krijgt zijn de bugs er wel uit. :+
Hier ook nog 2.1.1 btw...
En krijg je 5 nieuwe bugs in de plaats

• deSenna24
E-Vix schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:05:
[...]

Ik ben benieuwd hoe dit is gegaan. Of ze de software succesvol bijgewerkt hebben maar vooral op welke manier (als ze dat willen vertellen). Ik vermoed via de diagnose computer.
Als ze de firmware van de modules bijgewerkt hebben (vermoedelijk onder andere de DSP module), dan zou DAB+ nu in multimedia moeten staan in plaats van een los icoon. Als ze enkel de software geupdate hebben, dan blijft DAB+ een los icoon.
Hier ook net telefoontje gehad, schade is hersteld maar software ook niet gelukt, daarvoor moet ik een nieuwe afspraak maken. Op zich mis ik nog niks, DAB en profielen gebruik ik niet. Zal waarschijnlijk eind juni worden om daarvoor langs te gaan.

• deSenna24
Misschien vreemde vraag, maar zag vandaag bij de dealer een atlantis blue Seal staan, en 2 nieuwe zwarte klaar voor levering. Deze leken alle 3 wat "flakes" in de lak te hebben. Hebben jullie zwarte Seals dat ook? De mijne in space black heeft dit helemaal niet.

• DeGroteMuis
deSenna24 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:14:
Misschien vreemde vraag, maar zag vandaag bij de dealer een atlantis blue Seal staan, en 2 nieuwe zwarte klaar voor levering. Deze leken alle 3 wat "flakes" in de lak te hebben. Hebben jullie zwarte Seals dat ook? De mijne in space black heeft dit helemaal niet.
Ik heb geen zwarte, maar als ik het me goed herinner zaten er inderdaad ook 'flakes' in de Space Black demo van BYD Arnhem, is dat ook gewoon een metallic lak, geen unilak. Dat was een Nederlandse 2024 die nog steeds onterecht geregistreerd staat als een groene Seal Excellence AWD ipv een zwarte Design RWD... :X

• DeGroteMuis
Hellbull89 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:19:
[...]

En krijg je 5 nieuwe bugs in de plaats
Maar die krijgt iedereen. Het zou sowieso ook eens fijn zijn als nieuwe bugs ook weer opgelost worden. Zoals de stoelverwarming én -ventilatie die de eerste keer na starten na een paar minuten standaard weer uitschakelt, daarna bij opnieuw inschakelen wel blijft werken. 'Iets te gevoelige thermische beveiliging' volgens de dealer, maar dat is natuurlijk onzin bij de ventilatiestand. Of de bouwlamp die centraal scherm heet als je op het home scherm staat bij rijden op onverlichte wegen. Eindelijk een werkende DAB oplossing zou ook fijn zijn. En breng de bandenspanning widget terug! Aan de andere kant, als dat de dingen zijn om over te klagen na bijna 2 jaar Seal, dan is de basis op zich wel goed voor elkaar.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Herken je dat? Op een regenachtige dag hang je je auto aan de lader. Je komt terug en de rubberen afdekdop van je laadaansluiting is vol geregend met water... Mij is dit al meerdere keren overkomen in ieder geval.

Ik hang net mijn auto aan de lader, en toen viel het mij op dat er aan de rechterkant nog een stukje ruimte zit. En wat blijkt nou. Dit heeft precies de afmeting van de dop. Of het er voor bedoeld is of dat het een mooie hack is durf ik niet te zeggen, maar het past wel heel erg mooi! Op deze manier heb je geen volgeregende dop meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGrYsyGN55VRu8-ZwxzjAOr7qJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wAKGDXNVY3zYeL1TTQqlqHN.jpg?f=fotoalbum_large

• deSenna24
E-Vix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:58:
Herken je dat? Op een regenachtige dag hang je je auto aan de lader. Je komt terug en de rubberen afdekdop van je laadaansluiting is vol geregend met water... Mij is dit al meerdere keren overkomen in ieder geval.

Ik hang net mijn auto aan de lader, en toen viel het mij op dat er aan de rechterkant nog een stukje ruimte zit. En wat blijkt nou. Dit heeft precies de afmeting van de dop. Of het er voor bedoeld is of dat het een mooie hack is durf ik niet te zeggen, maar het past wel heel erg mooi! Op deze manier heb je geen volgeregende dop meer.

[Afbeelding]
Dat is geen slecht idee, vanavond ook eens proberen :)

Ik leg dat kapje er net onder en dat klemt er wat onder zodat het niet kan omdraaien, is tot nu toe nog nooit volgeregend maar op die manier blijft het misschien wat properder.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

E-Vix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:58:

[Afbeelding]
Jazeker :) , zo stop ik de afdekdop van de poort ook in de "poortholte". De dop van de stekker steek/klem ik ook in de poortholte, aan de linkeronderzijde dan. Die neigt ook regenwater op te vangen als die los bungelt.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Fireshade schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:28:
[...]

Jazeker :) , zo stop ik de afdekdop van de poort ook in de "poortholte". De dop van de stekker steek/klem ik ook in de poortholte, aan de linkeronderzijde dan. Die neigt ook regenwater op te vangen als die los bungelt.
De doppen van de laadkabel had ik na 2 dagen er al af gehaald. Daar snapte ik het nut ook niet echt van... Hij ligt droog in de kofferbak, en als je hem er uit haalt steek je hem meteen in de laadpaal en de auto. Het is niet dat je deze buiten ergens laat liggen of laat hangen.

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-06 19:28
E-Vix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:46:
[...]

De doppen van de laadkabel had ik na 2 dagen er al af gehaald. Daar snapte ik het nut ook niet echt van... Hij ligt droog in de kofferbak, en als je hem er uit haalt steek je hem meteen in de laadpaal en de auto. Het is niet dat je deze buiten ergens laat liggen of laat hangen.
Thuislader op de oprit heeft een vaste kabel eraan hangen. Die dop regent wel eens nat, stekker ook want vergeet die dop er vaak op te doen. Boeit niet echt

• Rico Mono
  • Laatst online: 20-06 15:21
Ik kreeg zojuist de melding via de BYD app dat mijn simkaart vanaf 30/6 niet meer zal functioneren. Een van jullie ervaring met verlengen van het abonnement en de kosten die hiermee gemoeid zijn? Ik ben een leaserijder en vraag mij af welke functies ik ga missen als ik niet verleng. Kan mijn telefoon deze functies evt overnemen of ben ik echt afhankelijk van de auto sim omdat bijvoorbeeld OTA updates niet meer kan ontvangen? Ik zit overigens nog op versie 2.1.1

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Rico Mono schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:27:
Ik kreeg zojuist de melding via de BYD app dat mijn simkaart vanaf 30/6 niet meer zal functioneren. Een van jullie ervaring met verlengen van het abonnement en de kosten die hiermee gemoeid zijn? Ik ben een leaserijder en vraag mij af welke functies ik ga missen als ik niet verleng. Kan mijn telefoon deze functies evt overnemen of ben ik echt afhankelijk van de auto sim omdat bijvoorbeeld OTA updates niet meer kan ontvangen? Ik zit overigens nog op versie 2.1.1
OTA updates bljf je nog gewoon ontvangen. Je kan alleen geen gebruik meer maken van Spotify, youtube, etc. en je ingebouwde navigatie zal geen file informatie op kunnen halen en niet meer kunnen zoeken naar je bestemming (dus je kan niet meer zoeken naar P1 schiphol, maar je kan wel het adres invoeren). De navigatie zal ook geen informatie meer geven over laadpalen en andere POIs in de buurt.

Kort samen gevat, alles waar internet voor nodig is behalve updates en de basis navigatie zal niet meer werken.

Voor €99 per jaar is de optie van BYD zelf niet duur. Je kan ook kijken of jouw huidige mobiele aanbieder een data-only simkaart kan leveren en of je daar goedkoper mee uit bent. KPN heeft voor €5 per maand (als je ook internet en een ander mobiel abonnement hebt) een data-only abonnement. Dan ben je voor €60 per jaar klaar.

• Rico Mono
E-Vix schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 12:00:
[...]

OTA updates bljf je nog gewoon ontvangen. Je kan alleen geen gebruik meer maken van Spotify, youtube, etc. en je ingebouwde navigatie zal geen file informatie op kunnen halen en niet meer kunnen zoeken naar je bestemming (dus je kan niet meer zoeken naar P1 schiphol, maar je kan wel het adres invoeren). De navigatie zal ook geen informatie meer geven over laadpalen en andere POIs in de buurt.

Kort samen gevat, alles waar internet voor nodig is behalve updates en de basis navigatie zal niet meer werken.

Voor €99 per jaar is de optie van BYD zelf niet duur. Je kan ook kijken of jouw huidige mobiele aanbieder een data-only simkaart kan leveren en of je daar goedkoper mee uit bent. KPN heeft voor €5 per maand (als je ook internet en een ander mobiel abonnement hebt) een data-only abonnement. Dan ben je voor €60 per jaar klaar.
Dank je E-Vix! Ik gebruikte Spotify al met mijn telefoon via CarPlay, dus dat is geen probleem. Jammer dat ik via de telefoon de BYD filemeldingen en POI niet kan gebruiken. Dan de navigatie ook maar via CarPlay zoals Maps of Waze.

Begrijp ik dat met ieder willekeurig simkaartje van provider x de functies wel behouden blijven? Dan vraag ik mijn werkgever om een eSim voor mijn telefoon en stop de fysieke Sim van de telefoon in de auto. Zou dat werken denk je?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je kan een hotspot op je telefoon op zetten en daar mee verbinden. Je kan dan alleen niet tegelijkertijd Spotify via carplay gebruiken. Ook geeft een verbinding via carplay jouw Seal geen toegang tot internet.

Een extra simkaart voor een abonnement aanvragen (maakt niet uit of het een fysieke kaart of esim is) en deze in je Seal stoppen gaat ook niet werken. Jouw abonnement kan maar op één simkaart tegelijk actief zijn. De aansluiting is dan vaak enkel actief op de simkaart die zich als laatst aangemeld heeft. Het resultaat: als jouw Seal de actieve verbinding heeft heb je geen internet op je telefoon en kan je ook niet bellen of gebeld worden.

Als je een goedkope oplossing wilt, neem dan een prepaid simkaart. Je bent dan alleen beperkt in de hoeveelheid data, en bij een OTA update jaag je er al snel 4 á 5Gb die heen. De makkelijkste oplossing is €99 per jaar aan BYD betalen voor onbeperkte data. Dan hoef je ook geen simkaart te wisselen. Wil je zekerheid en niet te veel betalen, neem dan een goedkoop abonnement er bij een stop deze in je Seal.

• bounto
  • Laatst online: 23-06 22:22
E-Vix schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:19:
Je kan een hotspot op je telefoon op zetten en daar mee verbinden. Je kan dan alleen niet tegelijkertijd Spotify via carplay gebruiken. Ook geeft een verbinding via carplay jouw Seal geen toegang tot internet.

Een extra simkaart voor een abonnement aanvragen (maakt niet uit of het een fysieke kaart of esim is) en deze in je Seal stoppen gaat ook niet werken. Jouw abonnement kan maar op één simkaart tegelijk actief zijn. De aansluiting is dan vaak enkel actief op de simkaart die zich als laatst aangemeld heeft. Het resultaat: als jouw Seal de actieve verbinding heeft heb je geen internet op je telefoon en kan je ook niet bellen of gebeld worden.

Als je een goedkope oplossing wilt, neem dan een prepaid simkaart. Je bent dan alleen beperkt in de hoeveelheid data, en bij een OTA update jaag je er al snel 4 á 5Gb die heen. De makkelijkste oplossing is €99 per jaar aan BYD betalen voor onbeperkte data. Dan hoef je ook geen simkaart te wisselen. Wil je zekerheid en niet te veel betalen, neem dan een goedkoop abonnement er bij een stop deze in je Seal.
Waar kan ik die onbeperkte data aanvragen?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

bounto schreef op zondag 14 juni 2026 @ 05:15:
[...]

Waar kan ik die onbeperkte data aanvragen?
Op je telefoon: BYD app > Mijn account > Winkel > BYD Connect

• bounto
  • Laatst online: 23-06 22:22
E-Vix schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:01:
[...]

Op je telefoon: BYD app > Mijn account > Winkel > BYD Connect
Bedankt!

• deSenna24
Ik heb dat abonnement meteen genomen, ik kwam na een 20 dagen al zonder data te zitten waardoor Spotify (built in) niet meer werkte. Android Auto is ook een optie, die staat er volledig los van, maar dan wordt mijn Xiaomi 15 gloeiend heet en begint te throttlen. Ook geprobeerd met de S25 van mijn vriendin en die doet hetzelfde.

• Hellbull89
deSenna24 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:39:
[...]

Ik heb dat abonnement meteen genomen, ik kwam na een 20 dagen al zonder data te zitten waardoor Spotify (built in) niet meer werkte. Android Auto is ook een optie, die staat er volledig los van, maar dan wordt mijn Xiaomi 15 gloeiend heet en begint te throttlen. Ook geprobeerd met de S25 van mijn vriendin en die doet hetzelfde.
Heb je met dat abonnement dan ook echt ongelimiteerde data in de BYD? Dus ook om bijvoorbeeld Youtube te kijken?

• deSenna24
Hellbull89 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:35:
[...]

Heb je met dat abonnement dan ook echt ongelimiteerde data in de BYD? Dus ook om bijvoorbeeld Youtube te kijken?
Ongelimiteerd? Ja en nee. Je krijgt onbeperkt tot op zekere hoogte, maar dat is niet specifiek een harde limiet. Je gaat dus niet een maand lang Youtube kunnen kijken op fullHD 24/7, maar je gaat zeker geen limiet zien als je tijdens het laden een paar keer per week bijvoorbeeld wat gaat streamen. Ik heb Spotify op hoogste kwaliteit staan, kan helaas met dat abonnement niet meer zien hoeveel data elke app gebruikt. Denk nu dat 10-20GB niet als grens wordt gezien, maar eerder 30-40+ dat je misschien een melding krijgt.

• Rico Mono
E-Vix schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:19:

Abbootje nemen bij byd maar, thx!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:51
Is de laatste update bij jullie al doorgekomen? Ik wacht er nog steeds op, met name vanwege de beloofde optimalisaties voor CarPlay. Nu moet ik het elke rit handmatig opstarten, en zodra ik de stoelventilatie of -verwarming instel, springt 'tie terug naar het hoofdscherm. Dat zou met deze update opgelost moeten zijn, toch? Hoe is jullie ervaring?

• Rico Mono
StefanoDiBosso schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:51:
Is de laatste update bij jullie al doorgekomen? Ik wacht er nog steeds op, met name vanwege de beloofde optimalisaties voor CarPlay. Nu moet ik het elke rit handmatig opstarten, en zodra ik de stoelventilatie of -verwarming instel, springt 'tie terug naar het hoofdscherm. Dat zou met deze update opgelost moeten zijn, toch? Hoe is jullie ervaring?
Nope, ik ben nog in afwachting van de update.

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06 08:25
Ook nog altijd aan het wachten hierzo

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb het vermoeden dat v2.2.0 mogelijk toch weer terug is getrokken en dat daarom nog niet iedereen v2.2.0 heeft gekregen. Voor de Seal U is v2.2.1 namelijk gesignaleerd, en de firmware van de Seal en de Seal U lijken nauw verwant aan elkaar. Er is dus een redelijke kans dat het issue waar voor de Seal U versie v2.2.1 in het leven is geroepen ook op de Seal speelt.

De changelog voor de Seal U voor v2.2.1 die ik tegen ben gekomen is identiek aan de v2.2.0, maar of deze ook daadwerkelijk bij de v2.2.1 update hoort is dan nog maar de vraag...

• deSenna24
Al een tijdje vanop afstand koelen gebruikt, werkt wel OK maar met deze temperaturen heeft de auto toch moeite. 30 minuten is echt een minimum als het buiten 35 graden is. Ik gebruik dat koelen op afstand vrij weinig, maar nu merk ik als ik de parking op kom dat ik de auto vanop lange afstand al kan horen. Vrij zoemend geluid en klinkt niet goed. Is jullie Seal hetzelfde? Heb het ook naar de dealer gestuurd vorige week, maar het duurt even voor zij reageren...

In de video hieronder valt het nog mee, op de parking op het werk is het vaak luider en hoor ik em van 50+ meter draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door deSenna24 op 22-06-2026 13:54 ]

• Hellbull89
deSenna24 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:53:
Al een tijdje vanop afstand koelen gebruikt, werkt wel OK maar met deze temperaturen heeft de auto toch moeite. 30 minuten is echt een minimum als het buiten 35 graden is. Ik gebruik dat koelen op afstand vrij weinig, maar nu merk ik als ik de parking op kom dat ik de auto vanop lange afstand al kan horen. Vrij zoemend geluid en klinkt niet goed. Is jullie Seal hetzelfde? Heb het ook naar de dealer gestuurd vorige week, maar het duurt even voor zij reageren...

In de video hieronder valt het nog mee, op de parking op het werk is het vaak luider en hoor ik em van 50+ meter draaien.

[YouTube: BYD Seal Excellence AC noise]
Hetzelfde hier wat betreft het geluid. Volgens mij is dat de warmtepomp die op volle toeren draait.

Vorig jaar had ik het probleem dat de auto, zodra het buiten boven de 25 graden was, het interieur überhaupt niet gekoeld kroeg, voorkoelen of niet. Ritten van een halfuur waar je gewoon zeiknat van het zweet uit de auto stapte terwijl de airco op "Lo" stond te blazen op de maximale ventilatorsnelheid.

Ergens in het afgelopen jaar moet dit wel aangepakt zijn met één van de OTA-updates, want nu werkt de klimaatcontrole wel (redelijk) naar behoren. Nog altijd niet zo goed als bij mijn vorige auto's (ik moet de temperatuurinstelling nog veel te vaak aanpassen, anders wordt het, afhankelijjk van de buitentemperatuur opeens veel te koud of te warm), maar het is tenminste uit te houden.

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:51
deSenna24 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:53:

[YouTube: BYD Seal Excellence AC noise]
De mijne is net zo, staat hier ook de hele straat bij elkaar te blazen als ik ‘m laat koelen. Geluid is harder dan de diesel van de buurman 😅

• deSenna24
Hellbull89 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:05:
[...]

Hetzelfde hier wat betreft het geluid. Volgens mij is dat de warmtepomp die op volle toeren draait.

Vorig jaar had ik het probleem dat de auto, zodra het buiten boven de 25 graden was, het interieur überhaupt niet gekoeld kroeg, voorkoelen of niet. Ritten van een halfuur waar je gewoon zeiknat van het zweet uit de auto stapte terwijl de airco op "Lo" stond te blazen op de maximale ventilatorsnelheid.

Ergens in het afgelopen jaar moet dit wel aangepakt zijn met één van de OTA-updates, want nu werkt de klimaatcontrole wel (redelijk) naar behoren. Nog altijd niet zo goed als bij mijn vorige auto's (ik moet de temperatuurinstelling nog veel te vaak aanpassen, anders wordt het, afhankelijjk van de buitentemperatuur opeens veel te koud of te warm), maar het is tenminste uit te houden.
StefanoDiBosso schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:16:
[...]

De mijne is net zo, staat hier ook de hele straat bij elkaar te blazen als ik ‘m laat koelen. Geluid is harder dan de diesel van de buurman 😅
Blij dat ik dan al niet de enige ben :)

Airco krijgt het wel koel, auto staat voornamelijk in de zon in de voormiddag en toen ik daarnet vertrok was het interieur 51 graden. Na 20 minuten was het nog 30 en na nog een paar minuten rijden met climate op 24 graden stond de ventilator al op 2. Blaast niet ijskoud maar doet zijn werk wel.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heel herkenbaar dit...

De airco / warmtepomp genereert ook warmte. Tijdens het rijden wordt dit met de rijwind weggeblazen, maar als de auto stil staat is dat er niet. Dan moet hij dus extra moeite doen.

Wat overigens goed werkt is om ook je raam even een stukje open te doen. Dan blaas je de opgebouwde warmte er uit in plaats van dat je het af probeert te koelen met koude lucht. Kan zo 15 minuten schelen om hem met dit weer op een acceptabele temperatuur te krijgen.

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste