Dat is echt een laag verbruik op de snelweg met veel extra gewicht en dakkoffer! Welke instellingen heb je allemaal aangepast?
De A/C op Eco gezet, de DRL lampen uitgezet, of wat nog meer? Heb je in Normal, Sport of Eco stand gereden?
deSenna24 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:03:
Iemand hier toevallig zijn/haar Seal al laten wrappen? Ik heb mijn Seal nu 5 maand en zelfs met enkel handwas staan er al genoeg krassen op de lak. Nooit voorgehad met alle andere auto's. Denk nu aan een standaard wrap (geen PPF), die blijft een jaar of 3-5 zitten. Kostprijs zo'n 3500 euro.
De prijzen van een wrap / PPF zijn waanzin vind ik. Voor dat geld kan je heel dikwijls krassen laten weghalen.
Ik zou eerder een professionele coating overwegen, en dan ineens 1 van de meest duurzame te kiezen zoals een dikke Titan coating die flexibel is en meer de eigenschappen heeft van een wrap. Als je al krassen hebt kan je die er dan ook ineens laten uitpolieren als je voor een coating gaat.
Ik deel de mening volledig dat heel de auto bijzonder gevoelig is voor krassen en dat de kwaliteit van de lak niet best is.
Je kan overigens nog méér krassen maken met de hand dan een automatische wasstraat dat doet als je niet heel voorzichtig bent.
Als je met de hand wilt wassen, investeer dan in de beste producten. Voorlopig heb ik quasi alle krassen kunnen vermijden door altijd eerst grondig met hoge druk af te spuiten na een goede Pre-wash foam (Bilt Hamber) te laten inwerken, daarna handwas met heel zachte Koreaanse 70/30 doeken en een Carpro Hand Washandschoen.
Ik gebruik vooral de shampoo Carpro Reset of Bilt Hamber Auto-Wash als ik veel tijd heb, maar voor een snelle wasbeurt gebruik ik de rinseless wash Armour Detail Supply HERO omdat die heel goed glijdt en makkelijk droog te vegen is.
Om gemakkelijk een glad beschermend laagje aan te brengen gebruik ik nu Carpro HydrO2 Foam met een schuimpistool, en met de hand soms de Carpro Elixir die zowel als een keramische wax als een quick detailer kan gebruikt worden..
De kwaliteit van doeken is dus cruciaal, ik gebruik vooral "The Rag Company Eagle Edgeless 450" en als droogdoek "The Rag Company Liquid8r 41x41cm " (ook voor de ramen) maar ik verwacht dat Carpro BOA ook een goede keuze is.
Driving the Dream or Riding the Dragon? Seal Comfort 5.9s - Gemiddeld verbruik: 15.6 kWh over 12K km