• E.T.O.
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41
JelleStienstra schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:07:
[...]

Hebben ze de wiellagers ook gecontroleerd of is het gewoon een aanname van ze? Ik ben er wel achter gekomen. Hoeveel verschil de nieuwe banden hebben, ten opzichte van de chinese continental eco contact banden. Die gaven wel zoveel trillingen door het chassis heen. Mijn auto is nu zoveel stiller en veel meer comfort.Als ik het perfect zou willen komen er ooit nog eens betere schokdempers onder. De originele weten soms niet helemaal goed met de weg om te gaan. De radio ontvangst is ook bar slecht. We leven in 2026 en ze kunnen niet eens een radio maken met een goeie antenne 🤣Zowel op dab en de radio zelf vallen vaak de zenders weg.
Ze kwamen er (pas) achter bij vervanging van de aandrijflijn voor. Ze hadden geen voorraad, dus konden ze ze niet vervangen. Helaas nu nog steeds niet vervangen, want ze reageren niet mijn op mijn mail en terugbelverzoeken... zucht...

  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Cybje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:33:
Ik heb nu ook V2.2.0, maar heeft er iemand een idee wat er is veranderd wat betreft “Improve vehicle stability under specific driving conditions”? Of heeft er iemand enig verschil gemerkt? Ik vraag me af hoe ze de stabiliteit van de auto kunnen verbeteren, want volgens mij hebben we geen elektronisch verstelbare schokdempers bijvoorbeeld
Van de Oostenrijkse uitgebreide changelog:
Optimalisatie van voertuigstabiliteit onder bepaalde rijomstandigheden
  • De ingrijpdrempels van DTC (Dynamic Traction Control) en EBD (Electronic Brakeforce Distribution) zijn aangepast zodat de systemen eerder ingrijpen.
Eenvoudig uitgelegd
DTC (Dynamic Traction Control)

Voorkomt dat de wielen doorslippen tijdens accelereren (bijvoorbeeld op natte of gladde wegen).

EBD (Electronic Brakeforce Distribution)

Verdeelt de remkracht optimaal over voor- en achterwielen zodat het voertuig stabiel blijft.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • JelleStienstra
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 07-06 18:43
E.T.O. schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:29:
[...]

Ze kwamen er (pas) achter bij vervanging van de aandrijflijn voor. Ze hadden geen voorraad, dus konden ze ze niet vervangen. Helaas nu nog steeds niet vervangen, want ze reageren niet mijn op mijn mail en terugbelverzoeken... zucht...
Wel heel slecht hoor. Ik woon in het Noorden, maar hier is de garantie afhandeling wel heel goed. En ik heb de auto niet eens in Nederland gekocht.

  • deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:50
Vandaag update naar v2.2.0 gedaan maar ook hier geen verschil. Auto geeft aan v2.2.0 te hebben maar heb de functies van v2.1.1 zelfs niet. Op naar de dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1F_AtwkzhumBZkNyk5DdviX3GI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ielzCALqfx8yG3D66o1xckly.jpg?f=fotoalbum_large

  • G S
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-06 22:17

G S

Net in de app onder "meer functies" gemerkt dat je funties kan linken met Siri
Hellbull89 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 20:01:
In de smartphone-app is er sinds V2.2.0 ook een nieuwe functie toegevoegd (mijn voertuig --> helemaal onderaan --> meer functies). Het is nu blijkbaar ook mogelijk om te controleren op voertuig-updates vanuit de app.
En funties laten werken met SIRI.

  • Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:36
In de voorgaande software versies kon ik de Temparatuur ook met 0.5° C aanpassen. Sinds de update naar V2.2.0 is dit niet meer mogelijk in mijn geval. Ook een reset brengt dit niet terug. Hebben meer mensen dit?

  • Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:50
Dutchy88 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:15:
In de voorgaande software versies kon ik de Temparatuur ook met 0.5° C aanpassen. Sinds de update naar V2.2.0 is dit niet meer mogelijk in mijn geval. Ook een reset brengt dit niet terug. Hebben meer mensen dit?
Ik denk dat de meesten die mogelijkheid tot 0,5 graden nooit hebben gehad - ikzelf ook niet. Die functionaliteit was onderdeel van een update die slechts korte tijd beschikbaar is geweest en niet overal is uitgerold, en uiteindelijk is vervangen door V2.2.0

  • Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:36
Hellbull89 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:52:
[...]

Ik denk dat de meesten die mogelijkheid tot 0,5 graden nooit hebben gehad - ikzelf ook niet. Die functionaliteit was onderdeel van een update die slechts korte tijd beschikbaar is geweest en niet overal is uitgerold, en uiteindelijk is vervangen door V2.2.0
Ah, dat verklaart een hoop. Ik was in de veronderstelling dat dit nieuw was uitgerold in één van de laatste updates. Eigenlijk was het wel een hele mooie verbetering, dus jammer dat het er weer uit is gehaald. Maar we houden hoop voor de toekomst. ;)

  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

V2.1.1 is een globaal uitgerolde versie geweest en V2.2.0 is de daaropvolgende globaal uitgerolde versie. Als ik mij niet vergis is de 0.5C aanpassing in een tussenversie geintroduceerd (v2.1.2?), maar in versie v2.1.4 was deze al weer verwijderd. Tegelijkertijd was met v2.1.4 het probleem dat de temperatuur op 25C bleef hangen opgelost wat tegelijkertijd met de 0.5C verstelling was ontstaan, dus ik vermoed dat daar een verband tussen is geweest.

De 0.5C verstelling zit al in de software, want met alle tussenversies en de v2.0.0 release is de softwareversie gelijk gebleven (2602). Het is dus een firmware of de android equivalent van een registry instelling die dat aan en uit kan zetten. Ik vermoed dat dat alsnog met een komende update toegevoegd gaat worden, maar dat het vanwege issues nu v2.0.0 niet heeft gehaald.

Ter vergelijking. DAB+ functionaliteit heeft al heel lang in de media applicatie gezeten waar je ook de FM radio mee bedient (met een activity launcher kon je deze al zien). Echter was er nog een losse applicatie nodig voor DAB+. Pas sinds v2.1.1 is de bediening van DAB+ naar de media applicatie verhuisd. Ze hebben dus eerst DAB+ op firmware niveau goed moeten krijgen voordat de software integratie volledig werd geactiveerd.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:07
Sinds de update heb ik vaak dat de PM2.5 meting te hoog zijn rood/oranje.. dat was nooit. Met als gevolg dat de ventilatie vaak uitzich zelf aangaat. Zien meer mensen dit gedrag?

De eerste beurt is in Juli, kan het ook toeval zijn, of dat er filters gewoon aan vervanging toezijn?

Folie ontvangen tegen vingers en ontspiegeling.
Makkelijk aan te brengen, maar antiglare valt erg tegen, en lijkt een soort privacy effect te hebben (kleinere kijkhoek)

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • JelleStienstra
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 07-06 18:43
Hellbull89 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:18:
[...]

Hebben ze bij jouw Seal de DAB-antenne al vervangen? Dit behoorde tot een terugroepactie en heeft bij mij het probleem wel degelijk opgelost, maar ik vermoed dat niet alle dealers deze automatisch vervangen zolang de klant er niet naar vraagt (was bij mij ook het geval).
Nee niks over gehoord, ga ik volgende keer ook maar even aankaarten. De ontvangst is echt bar slecht.

  • Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-06 10:43
Juan schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:28:
Folie ontvangen tegen vingers en ontspiegeling.
Makkelijk aan te brengen, maar antiglare valt erg tegen, en lijkt een soort privacy effect te hebben (kleinere kijkhoek)
Ik denk eraan om zoiets te kopen YouTube: BYD Seal Screen rotation/tilt kit Installation Instructions. Screen removal.

Geen idee wie hier ervaring mee heeft op het forum, maar lijk me wel handig!

  • DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06 08:11
deSenna24 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:49:
Vandaag update naar v2.2.0 gedaan maar ook hier geen verschil. Auto geeft aan v2.2.0 te hebben maar heb de functies van v2.1.1 zelfs niet. Op naar de dealer.

[Afbeelding]
Blijvend terugkerend probleem bij jouw auto of niet? Tijd dat ze dat eens goed fiksen!

  • DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06 08:11
Tec7lol schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:57:
[...]

Ik denk eraan om zoiets te kopen YouTube: BYD Seal Screen rotation/tilt kit Installation Instructions. Screen removal.

Geen idee wie hier ervaring mee heeft op het forum, maar lijk me wel handig!
@Iphonevannick was er wel over te spreken geloof ik.

  • DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06 08:11
Hellbull89 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:18:
[...]

Hebben ze bij jouw Seal de DAB-antenne al vervangen? Dit behoorde tot een terugroepactie en heeft bij mij het probleem wel degelijk opgelost, maar ik vermoed dat niet alle dealers deze automatisch vervangen zolang de klant er niet naar vraagt (was bij mij ook het geval).
Echt opgelost? Dat zou fijn zijn. Bij mij werkt het alleen op de meest krachtige zenders enigszins acceptabel. Binnenkort bij de beurt maar eens noemen..

  • Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:50
DeGroteMuis schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 07:46:
[...]

Echt opgelost? Dat zou fijn zijn. Bij mij werkt het alleen op de meest krachtige zenders enigszins acceptabel. Binnenkort bij de beurt maar eens noemen..
Ja. Sinds de fix (nu alweer meer dan een jaar geleden) eigenlijk nooit meer last met DAB. Ik moet wel zeggen dat ik de DAB-radio niet zo vaak gebruik, hooguit een paar keer per maand, maar telkens ik hem gebruik heb ik wel goede ontvangst – wel voornamelijk in Belgë, ik denk niet dat ik in Nederland al naar DAB geluisterd heb.

Vroeger, voor de antenne vervangen werd, viel de verbinding weg telkens het remlicht aanging. Niet echt fijn luisteren zo.

  • DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06 08:11
Hellbull89 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 07:49:
[...]

Ja. Sinds de fix (nu alweer meer dan een jaar geleden) eigenlijk nooit meer last met DAB. Ik moet wel zeggen dat ik de DAB-radio niet zo vaak gebruik, hooguit een paar keer per maand, maar telkens ik hem gebruik heb ik wel goede ontvangst – wel voornamelijk in Belgë, ik denk niet dat ik in Nederland al naar DAB geluisterd heb.

Vroeger, voor de antenne vervangen werd, viel de verbinding weg telkens het remlicht aanging. Niet echt fijn luisteren zo.
Zelfde, hij valt weg als remlicht aan gaat en zwakkere zenders dan BBC World waarmee de dealer testte zoals Joe, of Arrow vallen ook onder het rijden regelmatig weg. Eens een balletje opgooien bij afspraak maken voor de beurt dan!

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:07
Hier is het remlicht al vervangen, maar valt nog steeds weg, maar niet altijd met het remmen.

Met name SlamFM valt nog al eens weg, en MNM (oude studio Brussel)
Alleen geen idee of het aan de zender ligt of de radio.

Die MNM (Belgie) valt weg zodra ik richting Vucht/Den Bosch rij.
Maar vervolgens heb ik gemerkt dat het vervolgens weer prima doet in Drenthe/Groningen..
Maar dat hetzelfde voor Slam FM

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Juan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:39:
Hier is het remlicht al vervangen, maar valt nog steeds weg, maar niet altijd met het remmen.

Met name SlamFM valt nog al eens weg, en MNM (oude studio Brussel)
Alleen geen idee of het aan de zender ligt of de radio.

Die MNM (Belgie) valt weg zodra ik richting Vucht/Den Bosch rij.
Maar vervolgens heb ik gemerkt dat het vervolgens weer prima doet in Drenthe/Groningen..
Maar dat hetzelfde voor Slam FM
Als dat zo consistent is, ligt dat wegvallen dan niet aan regionale dekkingen van het signaal voor die zenders?

  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Vandaag had ik om de software versies recht te trekken een afspraak bij BYD. Zoals ik al eens aan had gegeven waren bij mij de OTA updates naar v2.1.1 en v2.2.0 mislukt waardoor ik intern nog steeds v2.1.0 had (al dacht de Seal dat hij v2.2.0 was).

Helaas is het ze bij de BYD dealer niet gelukt om de software bij te werken. Ze hebben een ticket bij BYD hier voor aangemaakt om het te onderzoeken.

Wat ik alleen niet snap is wat ze geprobeerd hebben. Als ik het goed begrepen heb zijn ze de hele dag met usb sticks in de weer geweest. Dit terwijl bij mij volgens mij de onderliggende firmware in de war is waardoor de software niet geïnstalleerd wordt tijdens de OTA. En als ik mij niet vergis kan handmatig de firmware alleen met de diagnose computer (vds2000) bijgewerkt worden en niet via een USB stick. Maar goed. Ze komen er nog op terug en dat wacht ik nog wel even af. Als daar niets uit komt dan overweeg ik alleen wel om naar een andere dealer te gaan hier voor.

Dan nog even een vraag voor degene die wel de v2.2.0 update succesvol via OTA hebben gekregen. Wat zijn bij jullie de versies van de DSP? Deze is te vinden bij instellingen > Systeem > versie > versiebdetails. En van de islc kaart?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:07
Hi @E-Vix

Gelukkig maar 1x met USB update gedaan, als dit maar halve updates zijn, kan je dat beter niet doen.
Ik zal zo ff voor je kijken welke versies ik heb (foto's)

Kreeg je niet op je ballen, dat het niet de bedoeling is om zelf met USB sticks in de weer te gaan?

Ik pas deze post dan wel ff aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8e_WF3Q9VN1kDPMrHtT0nBg9VXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdwtC4EXgUrgapgAmLWHJ3Xk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3rG3isjkkFowmjKLTRS8RdPQto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WePTnB8ZG2ckBjEMMRIALqVJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Juan op 26-05-2026 21:01 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

He @Juan

Nee. Volgens mij maakt het ze dat niet zo veel uit. Het is ook niet verboden. Het kan alleen gekke resultaten geven zoals de gps locatie die niet klopte met de handmatig geïnstalleerde 2511 update.

Ik kan en wil best zelf 2602 installeren (de software versie uit v2.2.0), maar dan mis ik een hoop firmware updates. V2.2.0 OTA had niet voor niets een installatietijd van bijna 2 uur. Enkel de 2602 software installeren kost je nog geen 30 minuten. Naar dan mis ik waarschijnlijk bijvoorveeld de DAB+ integratie in de multimedia app. Dat hangt volgens mij samen met een firmware update.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 10:18
E-Vix schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:51:
Vandaag had ik om de software versies recht te trekken een afspraak bij BYD. Zoals ik al eens aan had gegeven waren bij mij de OTA updates naar v2.1.1 en v2.2.0 mislukt waardoor ik intern nog steeds v2.1.0 had (al dacht de Seal dat hij v2.2.0 was).

Helaas is het ze bij de BYD dealer niet gelukt om de software bij te werken. Ze hebben een ticket bij BYD hier voor aangemaakt om het te onderzoeken.

Wat ik alleen niet snap is wat ze geprobeerd hebben. Als ik het goed begrepen heb zijn ze de hele dag met usb sticks in de weer geweest. Dit terwijl bij mij volgens mij de onderliggende firmware in de war is waardoor de software niet geïnstalleerd wordt tijdens de OTA. En als ik mij niet vergis kan handmatig de firmware alleen met de diagnose computer (vds2000) bijgewerkt worden en niet via een USB stick. Maar goed. Ze komen er nog op terug en dat wacht ik nog wel even af. Als daar niets uit komt dan overweeg ik alleen wel om naar een andere dealer te gaan hier voor.

Dan nog even een vraag voor degene die wel de v2.2.0 update succesvol via OTA hebben gekregen. Wat zijn bij jullie de versies van de DSP? Deze is te vinden bij instellingen > Systeem > versie > versiebdetails. En van de islc kaart?
Welke dealer ben je geweest?

  • DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06 08:11
E-Vix schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:13:
He @Juan

Nee. Volgens mij maakt het ze dat niet zo veel uit. Het is ook niet verboden. Het kan alleen gekke resultaten geven zoals de gps locatie die niet klopte met de handmatig geïnstalleerde 2511 update.

Ik kan en wil best zelf 2602 installeren (de software versie uit v2.2.0), maar dan mis ik een hoop firmware updates. V2.2.0 OTA had niet voor niets een installatietijd van bijna 2 uur. Enkel de 2602 software installeren kost je nog geen 30 minuten. Naar dan mis ik waarschijnlijk bijvoorveeld de DAB+ integratie in de multimedia app. Dat hangt volgens mij samen met een firmware update.
Ja, beter dat BYD even zelf goed kijkt zodat alles weer in lijn is. Die installatietijden blijven ook best vreemd bij de Seals. Je zou verwachten dat deze redelijk universeel zijn, maar daar zit nog wel eens verschil in.

Gisteren wel opeens een blij bericht in de app onder de voertuig op afstand upgraden knop dat V2.1.1 succesvol geïnstalleerd was. Volgens mij niet nieuw, de auto gaf ook geen melding, maar de app was er blij mee. :+

  • deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:50
E-Vix schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:51:
Vandaag had ik om de software versies recht te trekken een afspraak bij BYD. Zoals ik al eens aan had gegeven waren bij mij de OTA updates naar v2.1.1 en v2.2.0 mislukt waardoor ik intern nog steeds v2.1.0 had (al dacht de Seal dat hij v2.2.0 was).

Helaas is het ze bij de BYD dealer niet gelukt om de software bij te werken. Ze hebben een ticket bij BYD hier voor aangemaakt om het te onderzoeken.

Wat ik alleen niet snap is wat ze geprobeerd hebben. Als ik het goed begrepen heb zijn ze de hele dag met usb sticks in de weer geweest. Dit terwijl bij mij volgens mij de onderliggende firmware in de war is waardoor de software niet geïnstalleerd wordt tijdens de OTA. En als ik mij niet vergis kan handmatig de firmware alleen met de diagnose computer (vds2000) bijgewerkt worden en niet via een USB stick. Maar goed. Ze komen er nog op terug en dat wacht ik nog wel even af. Als daar niets uit komt dan overweeg ik alleen wel om naar een andere dealer te gaan hier voor.

Dan nog even een vraag voor degene die wel de v2.2.0 update succesvol via OTA hebben gekregen. Wat zijn bij jullie de versies van de DSP? Deze is te vinden bij instellingen > Systeem > versie > versiebdetails. En van de islc kaart?
Ben benieuwd. Ik ga morgen de mijne afzetten voor wat schade van levering op de sideskirts te laten herstellen en dan bekijken ze de software mee.

  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:18:
Hi @E-Vix

Gelukkig maar 1x met USB update gedaan, als dit maar halve updates zijn, kan je dat beter niet doen.
Ik zal zo ff voor je kijken welke versies ik heb (foto's)

Kreeg je niet op je ballen, dat het niet de bedoeling is om zelf met USB sticks in de weer te gaan?

Ik pas deze post dan wel ff aan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er lijkt iets niet goed te zijn gegaan met jouw plaatjes

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:07
@E-Vix Ik zie niets geks, mis je iets?

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:46:
@E-Vix Ik zie niets geks, mis je iets?
"De afbeelding kon niet geladen worden". Zowel op mijn computer als op mijn mobiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNpCKHVBWG-96iMzpF0SnUzlVio=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7nSs3JAEFdrmqtf4VOYCBRrV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWfJshWoRGsD7vsMTnstarCImUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BUxfWReDcR6MblnrAb4inb3Q.png?f=fotoalbum_large

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:07
Dat is gek, ik zie ze hier gewoonAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53od4u0LWRAwhv_eivuXjOtG8WA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hehapigJ9d4rX3uvtAYnUs0i.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door Juan op 27-05-2026 17:06 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • br1980
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 10:43
Heeft iemand sinds de laatste update ook ineens problemen met car play? Als ik spotify luister en ik word bijvoorbeeld gebeld dan gaat het telefoongesprek via CarPlay goed. Na het ophangen kan ik CarPlay niet meer bedienen, maar het telefoongesprek als tekst staan op het scherm achter het stuur. Ik kan wel de muziek met de telefoon weer aanzetten, maar dan krijg ik het geluid niet meer over de auto (alleen geluid op de telefoon), terwijl CarPlay nog wel verbonden is.

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:07
CarPlay gaat stukken beter, iig verbinden, en de rest van CarPlay ook. Wel ben ik steeds de stoelinstellingen kwijt!🤔

Dit is nu bij de 2 laatste updates gebeurd

Wat ik ook merk, is dat het geluid van de radiozender wegvalt. En weer terugkomt zodra ik op de Radio klik. Het lijkt erop dat het BT geluid van CarPlay de Radio overuled, terwijl bv geen gesproken navigatie instructies zijn (gebruik Waze en Google maps)

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:22
br1980 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:37:
Heeft iemand sinds de laatste update ook ineens problemen met car play? Als ik spotify luister en ik word bijvoorbeeld gebeld dan gaat het telefoongesprek via CarPlay goed. Na het ophangen kan ik CarPlay niet meer bedienen, maar het telefoongesprek als tekst staan op het scherm achter het stuur. Ik kan wel de muziek met de telefoon weer aanzetten, maar dan krijg ik het geluid niet meer over de auto (alleen geluid op de telefoon), terwijl CarPlay nog wel verbonden is.
Nee want zoals gebruikelijk heb ik de update nog niet ontvangen :+

iRacing Profiel


  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het is maar een theorie, maar ik denk dat ik ook (deel van) het issue weet. Let op, dit is puur speculatie.


Bij jou is je DSP versie 2507223_v1.0.1. Bij mij is deze 2504183_v1.0.1. Oftewel releases uit april en juli 2025. Deze loopt bij mij dus achter ten opzichte van jou.
De DSP module is overigens de FM radio, DAB+, multimedia, etc.
V2.0.0 had software versie 2506. V2.1.0 had ook software versie 2506. Vermoedelijk is DSP 2504 in v2.0.0 uitgerold en is er geen update van DSP in v2.1.0 geweest.
V2.1.1 had software versie 2512 en dit is de eerste versie die bij mij fout was gegaan. Ik denk dat met die update de DSP module naar 2507 geupdate had moeten worden (in v2.1.1 is DAB+ geintegreerd in de multimedia in plaats van een losse DAB+ app wat mogelijk door deze firmware update komt), en dat dat bij mij mislukt is.
Bij de garage hebben ze naar wat ik begreep geprobeerd de DSP module te updaten naar versie 2.x.x (ik meen dat ze zeiden 2.0.2) omdat deze bij mij heel oud zou zijn, maar dat valt dus nog wel mee. Tegelijkertijd denk ik dat een V2.x.x versie niet bestaat. of dat deze in ieder geval niet voor mijn hardware versie is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

deSenna24 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:52:
[...]

Ben benieuwd. Ik ga morgen de mijne afzetten voor wat schade van levering op de sideskirts te laten herstellen en dan bekijken ze de software mee.
Ik ben benieuwd hoe dit is gegaan. Of ze de software succesvol bijgewerkt hebben maar vooral op welke manier (als ze dat willen vertellen). Ik vermoed via de diagnose computer.
Als ze de firmware van de modules bijgewerkt hebben (vermoedelijk onder andere de DSP module), dan zou DAB+ nu in multimedia moeten staan in plaats van een los icoon. Als ze enkel de software geupdate hebben, dan blijft DAB+ een los icoon.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06 08:11
MichaelJ schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:17:
[...]

Nee want zoals gebruikelijk heb ik de update nog niet ontvangen :+
Intussen kan je dat ook positief zien, tegen de tijd dat je hem krijgt zijn de bugs er wel uit. :+
Hier ook nog 2.1.1 btw...

  • Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:50
DeGroteMuis schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:01:
[...]

Intussen kan je dat ook positief zien, tegen de tijd dat je hem krijgt zijn de bugs er wel uit. :+
Hier ook nog 2.1.1 btw...
En krijg je 5 nieuwe bugs in de plaats

  • deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:50
E-Vix schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:05:
[...]

Ik ben benieuwd hoe dit is gegaan. Of ze de software succesvol bijgewerkt hebben maar vooral op welke manier (als ze dat willen vertellen). Ik vermoed via de diagnose computer.
Als ze de firmware van de modules bijgewerkt hebben (vermoedelijk onder andere de DSP module), dan zou DAB+ nu in multimedia moeten staan in plaats van een los icoon. Als ze enkel de software geupdate hebben, dan blijft DAB+ een los icoon.
Hier ook net telefoontje gehad, schade is hersteld maar software ook niet gelukt, daarvoor moet ik een nieuwe afspraak maken. Op zich mis ik nog niks, DAB en profielen gebruik ik niet. Zal waarschijnlijk eind juni worden om daarvoor langs te gaan.

  • deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:50
Misschien vreemde vraag, maar zag vandaag bij de dealer een atlantis blue Seal staan, en 2 nieuwe zwarte klaar voor levering. Deze leken alle 3 wat "flakes" in de lak te hebben. Hebben jullie zwarte Seals dat ook? De mijne in space black heeft dit helemaal niet.

  • DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06 08:11
deSenna24 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:14:
Misschien vreemde vraag, maar zag vandaag bij de dealer een atlantis blue Seal staan, en 2 nieuwe zwarte klaar voor levering. Deze leken alle 3 wat "flakes" in de lak te hebben. Hebben jullie zwarte Seals dat ook? De mijne in space black heeft dit helemaal niet.
Ik heb geen zwarte, maar als ik het me goed herinner zaten er inderdaad ook 'flakes' in de Space Black demo van BYD Arnhem, is dat ook gewoon een metallic lak, geen unilak. Dat was een Nederlandse 2024 die nog steeds onterecht geregistreerd staat als een groene Seal Excellence AWD ipv een zwarte Design RWD... :X

  • DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-06 08:11
Hellbull89 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:19:
[...]

En krijg je 5 nieuwe bugs in de plaats
Maar die krijgt iedereen. Het zou sowieso ook eens fijn zijn als nieuwe bugs ook weer opgelost worden. Zoals de stoelverwarming én -ventilatie die de eerste keer na starten na een paar minuten standaard weer uitschakelt, daarna bij opnieuw inschakelen wel blijft werken. 'Iets te gevoelige thermische beveiliging' volgens de dealer, maar dat is natuurlijk onzin bij de ventilatiestand. Of de bouwlamp die centraal scherm heet als je op het home scherm staat bij rijden op onverlichte wegen. Eindelijk een werkende DAB oplossing zou ook fijn zijn. En breng de bandenspanning widget terug! Aan de andere kant, als dat de dingen zijn om over te klagen na bijna 2 jaar Seal, dan is de basis op zich wel goed voor elkaar.

  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Herken je dat? Op een regenachtige dag hang je je auto aan de lader. Je komt terug en de rubberen afdekdop van je laadaansluiting is vol geregend met water... Mij is dit al meerdere keren overkomen in ieder geval.


Ik hang net mijn auto aan de lader, en toen viel het mij op dat er aan de rechterkant nog een stukje ruimte zit. En wat blijkt nou. Dit heeft precies de afmeting van de dop. Of het er voor bedoeld is of dat het een mooie hack is durf ik niet te zeggen, maar het past wel heel erg mooi! Op deze manier heb je geen volgeregende dop meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGrYsyGN55VRu8-ZwxzjAOr7qJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wAKGDXNVY3zYeL1TTQqlqHN.jpg?f=fotoalbum_large

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:50
E-Vix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:58:
Herken je dat? Op een regenachtige dag hang je je auto aan de lader. Je komt terug en de rubberen afdekdop van je laadaansluiting is vol geregend met water... Mij is dit al meerdere keren overkomen in ieder geval.


Ik hang net mijn auto aan de lader, en toen viel het mij op dat er aan de rechterkant nog een stukje ruimte zit. En wat blijkt nou. Dit heeft precies de afmeting van de dop. Of het er voor bedoeld is of dat het een mooie hack is durf ik niet te zeggen, maar het past wel heel erg mooi! Op deze manier heb je geen volgeregende dop meer.

[Afbeelding]
Dat is geen slecht idee, vanavond ook eens proberen :)

Ik leg dat kapje er net onder en dat klemt er wat onder zodat het niet kan omdraaien, is tot nu toe nog nooit volgeregend maar op die manier blijft het misschien wat properder.

  • Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

E-Vix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:58:
Herken je dat? Op een regenachtige dag hang je je auto aan de lader. Je komt terug en de rubberen afdekdop van je laadaansluiting is vol geregend met water... Mij is dit al meerdere keren overkomen in ieder geval.


Ik hang net mijn auto aan de lader, en toen viel het mij op dat er aan de rechterkant nog een stukje ruimte zit. En wat blijkt nou. Dit heeft precies de afmeting van de dop. Of het er voor bedoeld is of dat het een mooie hack is durf ik niet te zeggen, maar het past wel heel erg mooi! Op deze manier heb je geen volgeregende dop meer.

[Afbeelding]
Jazeker :) , zo stop ik de afdekdop van de poort ook in de "poortholte". De dop van de stekker steek/klem ik ook in de poortholte, aan de linkeronderzijde dan. Die neigt ook regenwater op te vangen als die los bungelt.

  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Fireshade schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:28:
[...]

Jazeker :) , zo stop ik de afdekdop van de poort ook in de "poortholte". De dop van de stekker steek/klem ik ook in de poortholte, aan de linkeronderzijde dan. Die neigt ook regenwater op te vangen als die los bungelt.
De doppen van de laadkabel had ik na 2 dagen er al af gehaald. Daar snapte ik het nut ook niet echt van... Hij ligt droog in de kofferbak, en als je hem er uit haalt steek je hem meteen in de laadpaal en de auto. Het is niet dat je deze buiten ergens laat liggen of laat hangen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-06 19:28
E-Vix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:46:
[...]

De doppen van de laadkabel had ik na 2 dagen er al af gehaald. Daar snapte ik het nut ook niet echt van... Hij ligt droog in de kofferbak, en als je hem er uit haalt steek je hem meteen in de laadpaal en de auto. Het is niet dat je deze buiten ergens laat liggen of laat hangen.
Thuislader op de oprit heeft een vaste kabel eraan hangen. Die dop regent wel eens nat, stekker ook want vergeet die dop er vaak op te doen. Boeit niet echt

  • Rico Mono
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 00:49
Ik kreeg zojuist de melding via de BYD app dat mijn simkaart vanaf 30/6 niet meer zal functioneren. Een van jullie ervaring met verlengen van het abonnement en de kosten die hiermee gemoeid zijn? Ik ben een leaserijder en vraag mij af welke functies ik ga missen als ik niet verleng. Kan mijn telefoon deze functies evt overnemen of ben ik echt afhankelijk van de auto sim omdat bijvoorbeeld OTA updates niet meer kan ontvangen? Ik zit overigens nog op versie 2.1.1

  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Rico Mono schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:27:
Ik kreeg zojuist de melding via de BYD app dat mijn simkaart vanaf 30/6 niet meer zal functioneren. Een van jullie ervaring met verlengen van het abonnement en de kosten die hiermee gemoeid zijn? Ik ben een leaserijder en vraag mij af welke functies ik ga missen als ik niet verleng. Kan mijn telefoon deze functies evt overnemen of ben ik echt afhankelijk van de auto sim omdat bijvoorbeeld OTA updates niet meer kan ontvangen? Ik zit overigens nog op versie 2.1.1
OTA updates bljf je nog gewoon ontvangen. Je kan alleen geen gebruik meer maken van Spotify, youtube, etc. en je ingebouwde navigatie zal geen file informatie op kunnen halen en niet meer kunnen zoeken naar je bestemming (dus je kan niet meer zoeken naar P1 schiphol, maar je kan wel het adres invoeren). De navigatie zal ook geen informatie meer geven over laadpalen en andere POIs in de buurt.

Kort samen gevat, alles waar internet voor nodig is behalve updates en de basis navigatie zal niet meer werken.

Voor €99 per jaar is de optie van BYD zelf niet duur. Je kan ook kijken of jouw huidige mobiele aanbieder een data-only simkaart kan leveren en of je daar goedkoper mee uit bent. KPN heeft voor €5 per maand (als je ook internet en een ander mobiel abonnement hebt) een data-only abonnement. Dan ben je voor €60 per jaar klaar.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • Rico Mono
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 00:49
E-Vix schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 12:00:
[...]

OTA updates bljf je nog gewoon ontvangen. Je kan alleen geen gebruik meer maken van Spotify, youtube, etc. en je ingebouwde navigatie zal geen file informatie op kunnen halen en niet meer kunnen zoeken naar je bestemming (dus je kan niet meer zoeken naar P1 schiphol, maar je kan wel het adres invoeren). De navigatie zal ook geen informatie meer geven over laadpalen en andere POIs in de buurt.

Kort samen gevat, alles waar internet voor nodig is behalve updates en de basis navigatie zal niet meer werken.

Voor €99 per jaar is de optie van BYD zelf niet duur. Je kan ook kijken of jouw huidige mobiele aanbieder een data-only simkaart kan leveren en of je daar goedkoper mee uit bent. KPN heeft voor €5 per maand (als je ook internet en een ander mobiel abonnement hebt) een data-only abonnement. Dan ben je voor €60 per jaar klaar.
Dank je E-Vix! Ik gebruikte Spotify al met mijn telefoon via CarPlay, dus dat is geen probleem. Jammer dat ik via de telefoon de BYD filemeldingen en POI niet kan gebruiken. Dan de navigatie ook maar via CarPlay zoals Maps of Waze.

Begrijp ik dat met ieder willekeurig simkaartje van provider x de functies wel behouden blijven? Dan vraag ik mijn werkgever om een eSim voor mijn telefoon en stop de fysieke Sim van de telefoon in de auto. Zou dat werken denk je?

  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je kan een hotspot op je telefoon op zetten en daar mee verbinden. Je kan dan alleen niet tegelijkertijd Spotify via carplay gebruiken. Ook geeft een verbinding via carplay jouw Seal geen toegang tot internet.

Een extra simkaart voor een abonnement aanvragen (maakt niet uit of het een fysieke kaart of esim is) en deze in je Seal stoppen gaat ook niet werken. Jouw abonnement kan maar op één simkaart tegelijk actief zijn. De aansluiting is dan vaak enkel actief op de simkaart die zich als laatst aangemeld heeft. Het resultaat: als jouw Seal de actieve verbinding heeft heb je geen internet op je telefoon en kan je ook niet bellen of gebeld worden.

Als je een goedkope oplossing wilt, neem dan een prepaid simkaart. Je bent dan alleen beperkt in de hoeveelheid data, en bij een OTA update jaag je er al snel 4 á 5Gb die heen. De makkelijkste oplossing is €99 per jaar aan BYD betalen voor onbeperkte data. Dan hoef je ook geen simkaart te wisselen. Wil je zekerheid en niet te veel betalen, neem dan een goedkoop abonnement er bij een stop deze in je Seal.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:30
E-Vix schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:19:
Je kan een hotspot op je telefoon op zetten en daar mee verbinden. Je kan dan alleen niet tegelijkertijd Spotify via carplay gebruiken. Ook geeft een verbinding via carplay jouw Seal geen toegang tot internet.

Een extra simkaart voor een abonnement aanvragen (maakt niet uit of het een fysieke kaart of esim is) en deze in je Seal stoppen gaat ook niet werken. Jouw abonnement kan maar op één simkaart tegelijk actief zijn. De aansluiting is dan vaak enkel actief op de simkaart die zich als laatst aangemeld heeft. Het resultaat: als jouw Seal de actieve verbinding heeft heb je geen internet op je telefoon en kan je ook niet bellen of gebeld worden.

Als je een goedkope oplossing wilt, neem dan een prepaid simkaart. Je bent dan alleen beperkt in de hoeveelheid data, en bij een OTA update jaag je er al snel 4 á 5Gb die heen. De makkelijkste oplossing is €99 per jaar aan BYD betalen voor onbeperkte data. Dan hoef je ook geen simkaart te wisselen. Wil je zekerheid en niet te veel betalen, neem dan een goedkoop abonnement er bij een stop deze in je Seal.
Waar kan ik die onbeperkte data aanvragen?

  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

bounto schreef op zondag 14 juni 2026 @ 05:15:
[...]

Waar kan ik die onbeperkte data aanvragen?
Op je telefoon: BYD app > Mijn account > Winkel > BYD Connect

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:30
E-Vix schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:01:
[...]

Op je telefoon: BYD app > Mijn account > Winkel > BYD Connect
Bedankt!

  • deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:50
Ik heb dat abonnement meteen genomen, ik kwam na een 20 dagen al zonder data te zitten waardoor Spotify (built in) niet meer werkte. Android Auto is ook een optie, die staat er volledig los van, maar dan wordt mijn Xiaomi 15 gloeiend heet en begint te throttlen. Ook geprobeerd met de S25 van mijn vriendin en die doet hetzelfde.

  • Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:50
deSenna24 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:39:
[...]

Ik heb dat abonnement meteen genomen, ik kwam na een 20 dagen al zonder data te zitten waardoor Spotify (built in) niet meer werkte. Android Auto is ook een optie, die staat er volledig los van, maar dan wordt mijn Xiaomi 15 gloeiend heet en begint te throttlen. Ook geprobeerd met de S25 van mijn vriendin en die doet hetzelfde.
Heb je met dat abonnement dan ook echt ongelimiteerde data in de BYD? Dus ook om bijvoorbeeld Youtube te kijken?

  • deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:50
Hellbull89 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:35:
[...]

Heb je met dat abonnement dan ook echt ongelimiteerde data in de BYD? Dus ook om bijvoorbeeld Youtube te kijken?
Ongelimiteerd? Ja en nee. Je krijgt onbeperkt tot op zekere hoogte, maar dat is niet specifiek een harde limiet. Je gaat dus niet een maand lang Youtube kunnen kijken op fullHD 24/7, maar je gaat zeker geen limiet zien als je tijdens het laden een paar keer per week bijvoorbeeld wat gaat streamen. Ik heb Spotify op hoogste kwaliteit staan, kan helaas met dat abonnement niet meer zien hoeveel data elke app gebruikt. Denk nu dat 10-20GB niet als grens wordt gezien, maar eerder 30-40+ dat je misschien een melding krijgt.

  • Rico Mono
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 00:49
E-Vix schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:19:
Je kan een hotspot op je telefoon op zetten en daar mee verbinden. Je kan dan alleen niet tegelijkertijd Spotify via carplay gebruiken. Ook geeft een verbinding via carplay jouw Seal geen toegang tot internet.

Een extra simkaart voor een abonnement aanvragen (maakt niet uit of het een fysieke kaart of esim is) en deze in je Seal stoppen gaat ook niet werken. Jouw abonnement kan maar op één simkaart tegelijk actief zijn. De aansluiting is dan vaak enkel actief op de simkaart die zich als laatst aangemeld heeft. Het resultaat: als jouw Seal de actieve verbinding heeft heb je geen internet op je telefoon en kan je ook niet bellen of gebeld worden.

Als je een goedkope oplossing wilt, neem dan een prepaid simkaart. Je bent dan alleen beperkt in de hoeveelheid data, en bij een OTA update jaag je er al snel 4 á 5Gb die heen. De makkelijkste oplossing is €99 per jaar aan BYD betalen voor onbeperkte data. Dan hoef je ook geen simkaart te wisselen. Wil je zekerheid en niet te veel betalen, neem dan een goedkoop abonnement er bij een stop deze in je Seal.
Abbootje nemen bij byd maar, thx!

  • StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:38
Is de laatste update bij jullie al doorgekomen? Ik wacht er nog steeds op, met name vanwege de beloofde optimalisaties voor CarPlay. Nu moet ik het elke rit handmatig opstarten, en zodra ik de stoelventilatie of -verwarming instel, springt 'tie terug naar het hoofdscherm. Dat zou met deze update opgelost moeten zijn, toch? Hoe is jullie ervaring?

  • Rico Mono
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 00:49
StefanoDiBosso schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:51:
Is de laatste update bij jullie al doorgekomen? Ik wacht er nog steeds op, met name vanwege de beloofde optimalisaties voor CarPlay. Nu moet ik het elke rit handmatig opstarten, en zodra ik de stoelventilatie of -verwarming instel, springt 'tie terug naar het hoofdscherm. Dat zou met deze update opgelost moeten zijn, toch? Hoe is jullie ervaring?
Nope, ik ben nog in afwachting van de update.

  • iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06 08:25
Ook nog altijd aan het wachten hierzo

  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb het vermoeden dat v2.2.0 mogelijk toch weer terug is getrokken en dat daarom nog niet iedereen v2.2.0 heeft gekregen. Voor de Seal U is v2.2.1 namelijk gesignaleerd, en de firmware van de Seal en de Seal U lijken nauw verwant aan elkaar. Er is dus een redelijke kans dat het issue waar voor de Seal U versie v2.2.1 in het leven is geroepen ook op de Seal speelt.

De changelog voor de Seal U voor v2.2.1 die ik tegen ben gekomen is identiek aan de v2.2.0, maar of deze ook daadwerkelijk bij de v2.2.1 update hoort is dan nog maar de vraag...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:50
Al een tijdje vanop afstand koelen gebruikt, werkt wel OK maar met deze temperaturen heeft de auto toch moeite. 30 minuten is echt een minimum als het buiten 35 graden is. Ik gebruik dat koelen op afstand vrij weinig, maar nu merk ik als ik de parking op kom dat ik de auto vanop lange afstand al kan horen. Vrij zoemend geluid en klinkt niet goed. Is jullie Seal hetzelfde? Heb het ook naar de dealer gestuurd vorige week, maar het duurt even voor zij reageren...

In de video hieronder valt het nog mee, op de parking op het werk is het vaak luider en hoor ik em van 50+ meter draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door deSenna24 op 22-06-2026 13:54 ]


  • Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:50
deSenna24 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:53:
Al een tijdje vanop afstand koelen gebruikt, werkt wel OK maar met deze temperaturen heeft de auto toch moeite. 30 minuten is echt een minimum als het buiten 35 graden is. Ik gebruik dat koelen op afstand vrij weinig, maar nu merk ik als ik de parking op kom dat ik de auto vanop lange afstand al kan horen. Vrij zoemend geluid en klinkt niet goed. Is jullie Seal hetzelfde? Heb het ook naar de dealer gestuurd vorige week, maar het duurt even voor zij reageren...

In de video hieronder valt het nog mee, op de parking op het werk is het vaak luider en hoor ik em van 50+ meter draaien.

[YouTube: BYD Seal Excellence AC noise]
Hetzelfde hier wat betreft het geluid. Volgens mij is dat de warmtepomp die op volle toeren draait.

Vorig jaar had ik het probleem dat de auto, zodra het buiten boven de 25 graden was, het interieur überhaupt niet gekoeld kroeg, voorkoelen of niet. Ritten van een halfuur waar je gewoon zeiknat van het zweet uit de auto stapte terwijl de airco op "Lo" stond te blazen op de maximale ventilatorsnelheid.

Ergens in het afgelopen jaar moet dit wel aangepakt zijn met één van de OTA-updates, want nu werkt de klimaatcontrole wel (redelijk) naar behoren. Nog altijd niet zo goed als bij mijn vorige auto's (ik moet de temperatuurinstelling nog veel te vaak aanpassen, anders wordt het, afhankelijjk van de buitentemperatuur opeens veel te koud of te warm), maar het is tenminste uit te houden.

  • StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:38
deSenna24 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:53:
Al een tijdje vanop afstand koelen gebruikt, werkt wel OK maar met deze temperaturen heeft de auto toch moeite. 30 minuten is echt een minimum als het buiten 35 graden is. Ik gebruik dat koelen op afstand vrij weinig, maar nu merk ik als ik de parking op kom dat ik de auto vanop lange afstand al kan horen. Vrij zoemend geluid en klinkt niet goed. Is jullie Seal hetzelfde? Heb het ook naar de dealer gestuurd vorige week, maar het duurt even voor zij reageren...

In de video hieronder valt het nog mee, op de parking op het werk is het vaak luider en hoor ik em van 50+ meter draaien.

[YouTube: BYD Seal Excellence AC noise]
De mijne is net zo, staat hier ook de hele straat bij elkaar te blazen als ik ‘m laat koelen. Geluid is harder dan de diesel van de buurman 😅

  • deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:50
Hellbull89 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:05:
[...]

Hetzelfde hier wat betreft het geluid. Volgens mij is dat de warmtepomp die op volle toeren draait.

Vorig jaar had ik het probleem dat de auto, zodra het buiten boven de 25 graden was, het interieur überhaupt niet gekoeld kroeg, voorkoelen of niet. Ritten van een halfuur waar je gewoon zeiknat van het zweet uit de auto stapte terwijl de airco op "Lo" stond te blazen op de maximale ventilatorsnelheid.

Ergens in het afgelopen jaar moet dit wel aangepakt zijn met één van de OTA-updates, want nu werkt de klimaatcontrole wel (redelijk) naar behoren. Nog altijd niet zo goed als bij mijn vorige auto's (ik moet de temperatuurinstelling nog veel te vaak aanpassen, anders wordt het, afhankelijjk van de buitentemperatuur opeens veel te koud of te warm), maar het is tenminste uit te houden.
StefanoDiBosso schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:16:
[...]

De mijne is net zo, staat hier ook de hele straat bij elkaar te blazen als ik ‘m laat koelen. Geluid is harder dan de diesel van de buurman 😅
Blij dat ik dan al niet de enige ben :)

Airco krijgt het wel koel, auto staat voornamelijk in de zon in de voormiddag en toen ik daarnet vertrok was het interieur 51 graden. Na 20 minuten was het nog 30 en na nog een paar minuten rijden met climate op 24 graden stond de ventilator al op 2. Blaast niet ijskoud maar doet zijn werk wel.

  • E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heel herkenbaar dit...

De airco / warmtepomp genereert ook warmte. Tijdens het rijden wordt dit met de rijwind weggeblazen, maar als de auto stil staat is dat er niet. Dan moet hij dus extra moeite doen.

Wat overigens goed werkt is om ook je raam even een stukje open te doen. Dan blaas je de opgebouwde warmte er uit in plaats van dat je het af probeert te koelen met koude lucht. Kan zo 15 minuten schelen om hem met dit weer op een acceptabele temperatuur te krijgen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25


  • Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vipOcg7n23oBTo8iIh0Gq49bO4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCsIfyf9Qc281lAP2iDIbDTo.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben iets raar voorgehad bij het afhalen van onze auto. De verkoper zei dat ze zoiets nog niet voorgehad hebben, maar dat de auto in een soort van zwarte uitvoering geleverd werd. Alle chrome werd omgetoverd naar zwarte eigenschappen, een extra afneembare trekhaak, duurdere velgen, interieur upgrade.

Bij nader inspectie zie ik dat al deze zwarte details een soort van custom tuning is op z'n chinees. Dingen die erover plakken.

Op de originele chrome omlijsting zit schade en de zijkant van de auto heeft een stevige vlek (wat lijkt op vogelpoep) die ze morgen willen verwijderen via een detailer. We hebben de wagen nu een tweetal uur en ik voel me wat verward eerlijk gezegd. Maar goed, we zien wel. Hij rijdt amazing.

  • deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:50
Spacewide schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:41:
[Afbeelding]

We hebben iets raar voorgehad bij het afhalen van onze auto. De verkoper zei dat ze zoiets nog niet voorgehad hebben, maar dat de auto in een soort van zwarte uitvoering geleverd werd. Alle chrome werd omgetoverd naar zwarte eigenschappen, een extra afneembare trekhaak, duurdere velgen, interieur upgrade.

Bij nader inspectie zie ik dat al deze zwarte details een soort van custom tuning is op z'n chinees. Dingen die erover plakken.

Op de originele chrome omlijsting zit schade en de zijkant van de auto heeft een stevige vlek (wat lijkt op vogelpoep) die ze morgen willen verwijderen via een detailer. We hebben de wagen nu een tweetal uur en ik voel me belogen eerlijk gezegd.
Er bestaat zoiets als een shadow line uitvoering voor de Seal U, vermoedelijk is het dat wel, maar dat zou bekend mogen zijn bij de dealer. Je ziet ze wel eens voorbij komen in Nederland maar van België nog geen geleverd gezien. Ik zie dat je ook in Geel bent, ook niet helemaal tevreden van de levering daar? Ik wacht nog steeds op carrossier/detailer om schade bij levering aan de zijkant weg te werken maar het laat even op zich wachten.

  • Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:50
Spacewide schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:41:
[Afbeelding]

We hebben iets raar voorgehad bij het afhalen van onze auto. De verkoper zei dat ze zoiets nog niet voorgehad hebben, maar dat de auto in een soort van zwarte uitvoering geleverd werd. Alle chrome werd omgetoverd naar zwarte eigenschappen, een extra afneembare trekhaak, duurdere velgen, interieur upgrade.

Bij nader inspectie zie ik dat al deze zwarte details een soort van custom tuning is op z'n chinees. Dingen die erover plakken.

Op de originele chrome omlijsting zit schade en de zijkant van de auto heeft een stevige vlek (wat lijkt op vogelpoep) die ze morgen willen verwijderen via een detailer. We hebben de wagen nu een tweetal uur en ik voel me belogen eerlijk gezegd.
En je had gewoon de normale zwarte versie besteld?

In dat geval zou ik het voertuig gewoon weigeren; dat is een ander voertuig dan je besteld hebt.

Verder is dit voor zover ik kan zien geen Seal, maar een Seal U. Mogelijk is er iemand in dit specifieke forum die je verder kan helpen: Het grote BYD Seal U (SUV) topic

  • Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
Hellbull89 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:14:
[...]

En je had gewoon de normale zwarte versie besteld?

In dat geval zou ik het voertuig gewoon weigeren; dat is een ander voertuig dan je besteld hebt.

Verder is dit voor zover ik kan zien geen Seal, maar een Seal U. Mogelijk is er iemand in dit specifieke forum die je verder kan helpen: Het grote BYD Seal U (SUV) topic
Oh zit ik in de verkeerde thread. Het gaat om een seal u dmi. Excuseer
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste