Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boppex
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 21:29

Praat mee over de BYD Seal U.

Dit forum gaat over de U ofwel Utilities ofwel SUV variant van de BYD Seal.

> In dit topic vind je alle informatie over de gewone sedan versie van de BYD Seal.

Inmiddels zijn de eerste SEAL U's uitgeleverd. Andere zijn nog onderweg.

In China rijdt de Seal U al enkele jaren rond onder de naam Song Plus. Deze is er in een DMI- (plug-in hybride) en EV-variant. Ook hier zal er een Dual Motor-i (hybride Seal U) op de markt verschijnen.

Frunk? Die is er niet. Ondanks dat er zeeën van ruimte boven de elektromotor is.
Tot die tijd maakt dit bedrijf 3D geprinte after-market frunks.

OTA v1.1 202405: in deze software-update zit draadloos Android auto en AppleCarplay en kan je de temperatuur en ventilatorsnelheid met drie vingers op het scherm instellen.
OTA v1.2 202407: de stoelverwarming kan nu op het hoofdscherm worden in-uitgeschakeld.

Laten we dit centrale topic gebruiken om ervaringen uit te wisselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evVNLnjvMH4jksPR3AZ1NYU9xoc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wIB56IzBw3yusinjwnuFVFB4.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kkef8zQEaCoBsOuhnHhuNFy9RQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7Y3XQlV62FPlIXUBtexYtFb.jpg?f=fotoalbum_large

Handige links
Link naar brochure
Link naar de configurator
Link naar de BYD seal U website
Seal U gebruikershandleiding

Accessoires
Veel accessoires zijn te vinden op zowel TopBYD voor Seal U of op AliExpress.
Het advies is om AliExpress te gebruiken i.v.m. lagere prijzen, coupons en andere aanbiedingen en geen of minimale verzendkosten.
Tip: zoek ook op BYD Song Plus, de Chinese tegenhanger van de Seal U.

Deze opening post kan ik naar gelang uitbreiden wanneer er meer informatie komt. Hulp is welkom.

[ Voor 63% gewijzigd door boppex op 28-08-2024 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
Via ome Ali bestelde accessoires:

Kofferbak 'inlay' (deze vergroot de ruimte onder de afdekplaat significant.

Een armsteun bakje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjanpro
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-05 08:42
Hallo Allen, ik heb op 15 april de Seal U Design besteld in het Chinees blauw (kan de naam niet uitspreken) Tian Qing Blue en met een zwart interieur. Levertijd is waarschijnlijk in Juni\Juli

400 op de boot klinkt als muziek in de oren! De belgen zeggen dat de eerste leveringen in Mei zijn
LINK : https://drive.bydauto.be/seal-u/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakden
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-05 23:09
Hallo,

Hier ook de Tian Qing Blue Design besteld met zwart interieur en afneembare trekhaak. :)
9 april besteld, verwachte levertijd 3 maanden
Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:57
Lijkt me een serieus mooie auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
De BYD boot is 23 april vertrokken, maar deze reis is van Korea naar China. ;w
zie link.
Wanneer gaat deze naar Europapapa?

[ Voor 53% gewijzigd door boppex op 25-04-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroennos94
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-04 12:35
Goedemiddag allemaal,

Twee weken geleden mijn seal u besteld in de lease, zwart met zwart interieur. Byd zegt zelf 2-3 maanden. Ik heb 24 weken op gekregen. Definitieve leverdatum nog niet bekend.

Heb er wel een paar op de vrachtwagen gezien in Raamsdonksveer vandaag maar zullen voor de verkoop zijn.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-05 15:27
De vraag is of je de 100km verschil in WLTP met de normale Seal gaat merken op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:10
Mijn auto is gisteren besteld.
code:
1
geschatte leverdatum    Tweede helft van september 2024

Maar de leverdatum kan ook op tweede helft september gezet zijn omdat dan het contract van mijn huidige leaseauto afloopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Remco op 25-04-2024 15:17 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
Dit is de beste review voor de auto (tot nu toe) :
YouTube: Can this new BYD Seal U beat the Tesla Model Y ? REVIEW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-05 14:01
Ik zit zelf te twijfelen tussen een EX40 of een Seal U. Ik kom ook bij overheden en met de dreigende uitsluiting van chinese auto's wordt dat voor mij wel een beslismomentje. Ga binnenkort met de Seal U proefrijden. Ik heb ooit iets gehoord over problemen met de adaptive cruise control; iemand ook iets van gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
wfvdijk schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:08:
Ik zit zelf te twijfelen tussen een EX40 of een Seal U. Ik kom ook bij overheden en met de dreigende uitsluiting van chinese auto's wordt dat voor mij wel een beslismomentje. Ga binnenkort met de Seal U proefrijden. Ik heb ooit iets gehoord over problemen met de adaptive cruise control; iemand ook iets van gehoord?
Review na de software update:
https://www.youtube.com/watch?v=CQwmDVC7auM&t=905s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
Eerlijk, ik zou dan voor de EX40 gaan, ik ben totaal geen fan van de EX40 maar in jou situatie zou ik het wel doen. Ben wel benieuwd naar jou ervaring met de testrit! Ik vond de Soul U echt perfect rijden. Ik heb 5 jaar lang een W221 S500 gereden en het comfort level is bijna gelijk (behalve de relaxende brullende V8).

de ACC heb ik geen klachten over gehoord nog, ik had het gebruikt tijdens mijn testrit en het werkte even kut als bij een Volkswagen dus ik ga het nooit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 10:57
Tja, een EX40 is een Chinese auto met Zweeds sausje en de Seal U is een Chinese auto.
Dan gaat het vooral om (voor)oordelen van mensen, meer dan feitelijke verschillen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
BYD Seal U NCAP crash- en veiligheidssystemen test.

https://youtu.be/qCsBIF-VoHY?si=1XBBRRDeHhRsJnFO

[ Voor 6% gewijzigd door boppex op 26-04-2024 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-05 12:35

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Juist daarom zou je voor de Seal U moeten gaan. Je laat je keuze toch niet beperken door overheden? Bovendien is het vrijwel ondenkbaar dat zoiets gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Heeft iemand een idee van de onderhoudsintervallen? Ik rij nu een Kona 64kWh (private lease) waarbij je elke 15K moet komen opdraven, in mijn geval 2x per jaar. Daar ben ik eigenlijk wel een beetje klaar mee. De Seal U is wat mij betreft een grote kanshebber als mijn huidige leasecontract is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Jan Workum schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 00:24:
[...]

Juist daarom zou je voor de Seal U moeten gaan. Je laat je keuze toch niet beperken door overheden? Bovendien is het vrijwel ondenkbaar dat zoiets gaat gebeuren.
Het is niet dat ik de auto niet wil, maar ik heb ook nog een werkgever die wat te zeggen heeft ("wie betaalt bepaalt" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

wfvdijk schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 08:22:
[...]

Het is niet dat ik de auto niet wil, maar ik heb ook nog een werkgever die wat te zeggen heeft ("wie betaalt bepaalt" )
Dat snap ik maar je schrijft "ik kom ook bij overheden" en die bepalen toch niet welk merk jouw werkgever uitsluit? Of is jouw werkgever een overheidsinstantie, dan kan ik jouw overweging wel volgen. Succes met de keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 19:07

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

Jan Workum schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 00:30:
Heeft iemand een idee van de onderhoudsintervallen? Ik rij nu een Kona 64kWh (private lease) waarbij je elke 15K moet komen opdraven, in mijn geval 2x per jaar. Daar ben ik eigenlijk wel een beetje klaar mee. De Seal U is wat mij betreft een grote kanshebber als mijn huidige leasecontract is afgelopen.
Ik hoorde in een review 20.000km.

Kittekat.net ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakden
Jan Workum schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 00:30:
In de gebruiksaanwijzing staat het onderhoud beschreven vanaf pagina 172.

https://www.byd.com/conte...ding-Linksgestuurd-NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

tweakden schreef op zondag 28 april 2024 @ 13:45:
[...]

In de gebruiksaanwijzing staat het onderhoud beschreven vanaf pagina 172.

https://www.byd.com/conte...ding-Linksgestuurd-NL.pdf
Bedankt! 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfvdijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
  • Laatst online: 09-05 13:18
Mijn BYD Seal U Design is besteld op 29 maart 2024. Kleur Time Grey, interieur black.
Ik heb ook een afneembare trekhaak besteld. Dit is dus mogelijk.
Verwachte levertermijn juli 2024.

[ Voor 7% gewijzigd door Sballato op 29-04-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:14
Ik meld me ook als geïnteresseerde. Ik mag in augustus een leaseauto bestellen, en deze staat in mijn top drie. Andere opties die ik overweeg zijn de Renault Scenic in Esprit Alpine uitvoering, en de Polestar 2.

Ik ben vooral benieuwd naar de software, want die vond ik er nog wat gedateerd uit zien in de showroom. Proefrit heb ik nog niet gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneKees
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:05
@Sballato @tweakden over de trekhaak: is dat de max.75 kg/ alleen geschikt voor fietsendrager versie? Recent proefrit gedaan en toen was er geen nieuws over, ik zou een versie tot max 750kg nodig hebben; en wat was de aanschafprijs? Die voor max75kg lag op 1400€ meen ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakden
GroeneKees schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:28:
@Sballato @tweakden over de trekhaak: is dat de max.75 kg/ alleen geschikt voor fietsendrager versie? Recent proefrit gedaan en toen was er geen nieuws over, ik zou een versie tot max 750kg nodig hebben; en wat was de aanschafprijs? Die voor max75kg lag op 1400€ meen ik
Wat ik doorgekregen heb van BYD Apeldoorn is dat de eerste Seal U’s die hier zijn als demo geen 1300kg trekgewicht hebben gezien ze dat niet mogen maar wel kunnen. Het zou komen omdat blijkbaar vergeten is om dat op het Certificate of Conformity, ofwel een COC document te zetten toen ze van de band rolden.
Dit zou worden aangepast bij de nieuwe levering.
Gezien het voor ons wel van belang is dat dit mogelijk is hebben wij deze voorwaarde bij op de bestelling laten zetten om hem indien het toch niet door gaat we de auto kosteloos kunnen annuleren.

Vandaag nog weer navraag gedaan over de status, echter is er nog geen 100% zekerheid.
Ik hoop deze week een nieuwe reactie te krijgen.

De goedkeuren voor een fietsendrager zou er in ieder geval al wel op zitten, echter weet ik niet tot welk gewicht dit goedbevonden is.

Wij hebben de trekhaak op papier voor €1350,-
Gaat om een afneembare trekhaak van Brink.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakden op 30-04-2024 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
GroeneKees schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:28:
In mijn geval was het €1500 voor de trekhaak inclusief installatie.
Het merk van de trekhaak staat niet op de offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneKees
Sballato schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:15:
[...]

In mijn geval was het €1500 voor de trekhaak inclusief installatie.
Het merk van de trekhaak staat niet op de offerte.
@Sballato Was dat wel een normale trekhaak(en dus niet de max.75kg versie tbv alleen een fietsendrager?) (dank voor je reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroennos94
Ondertussen de levertijd opgekregen, comfort uitvoering. Levering week 29 (15-21 juli)

[ Voor 7% gewijzigd door jeroennos94 op 01-05-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
jeroennos94 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:40:
Ondertussen de levertijd opgekregen, comfort uitvoering. Levering week 29 (15-21 juli)
Niet de door mij verwachte week 25. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakden
Ik heb zojuist ook doorgekregen dat de bestelde auto op de boot staat en begin juni in de haven aankomt.😀

Echter is de goedkeuring voor de 1300kg trekgewicht nog niet officieel helaas😕

Citaat uit het bericht dat ik kreeg:

“ Een Seal U naar de RDW in Nederland sturen is ook nog niet gelukt, omdat de stekkerdoos nog niet beschikbaar is. Deze hoeft bij het vaststellen van het trekgewicht op Europees niveau nog niet beschikbaar te zijn, maar als je op landelijk niveau een auto laat keuren, dan moet ie aan alle wettelijke eisen voldoen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Dus jij krijgt meer positief nieuws @tweakden: aankomst wel begin juni en uitlevering mogelijk 2 weken later?
En dit kwam vanuit Louwman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakden
boppex schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:10:
Dus jij krijgt meer positief nieuws @tweakden: aankomst wel begin juni en uitlevering mogelijk 2 weken later?
En dit kwam vanuit Louwman?
Zou zoiets zijn idd.
Hopelijk de goedkeuring 1300kg tegen die tijd ook bevestigd.
Info ontvangen via BYD Apeldoorn - die vallen onder Bochane - gezien ik hem daar hebt besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
Mijn info:
BYD Apeldoorn krijgt ze ook via importeur Louwman. Derhalve eenzelfde afleverdatum en verspreiding onder de landelijke BYD vestigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
GroeneKees schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:39:
[...]

@Sballato Was dat wel een normale trekhaak(en dus niet de max.75kg versie tbv alleen een fietsendrager?) (dank voor je reactie)
Ik heb het net even nagevraagd bij de leverancier. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik was mij eerlijk gezegd niet bewust van de problemantiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Wie heeft nog meer op YouTube enkele vlogs gezien waarbij je duidelijk de Seal U ziet, maar dat op het numberbord staat ‘Sealion’?

De Sealion is net gepresteerd als een heel nieuwe model. Daarom vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

boppex schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:16:
Wie heeft nog meer op YouTube enkele vlogs gezien waarbij je duidelijk de Seal U ziet, maar dat op het numberbord staat ‘Sealion’?

De Sealion is net gepresteerd als een heel nieuwe model. Daarom vreemd.
Ja, ook gezien. De Sea Lion is toch echt een ander model dan de Seal U. Overigens; die Sea Lion 07 lijkt mij ook wel wat. Moderner uiterlijk (en wèl een frunk 😉)

[ Voor 11% gewijzigd door Jan Workum op 03-05-2024 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boppex
Have faith in the frunk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfvdijk
De Seal U wordt in het filmpje gepresenteerd als de SeaLion 6, de "nieuwe" SeaLion heet officieel Sea Lion 07.
Het filmpje: YouTube: New BYD SEALION 6 ( 2024 ) - Luxury EV SUV | Interior and Exterior

Er is ook nog een kleinere versie, de BYD e2: YouTube: New BYD e2 (2024) -EV - Interior and Exterior

[ Voor 24% gewijzigd door wfvdijk op 05-05-2024 10:39 . Reden: toevoeging ander model ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroennos94
Volgens mij zijn die video’s gewoon een seal u, staat op de achterkant van de sleutel en ook op achterzijde auto?

Of zie ik iets verkeerd op die video die je doorstuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_real_hanx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-05 06:48
Ook ik heb me in dit Chinese avontuur gestort. Vorig jaar was ik voor een zakenreis in Shenzhen en daar zie je heel veel BYDs rijden; mooie auto's! Terug in Nederland viel me pas op dat onze streekbussen ook BYDs zijn. Grappig hoe zoiets dan pas opvalt.

Ik had een Fisker Ocean besteld, maar de leasemaatschappij durfde dat (terecht) niet aan. Nu dan een BYD Seal U. Iets minder sexy van buiten misschien, maar van binnen in ieder geval mooier. Ergens in April heb ik de bestelling doorgegeven aan de leasemaatschappij en naar verwachting komt hij in Juni binnen. Ik werd afgelopen vrijdag nog gebeld door BYD Apeldoorn om de bestelling door te nemen. Prima service! En nodig ook. De kleur van het interieur en de levertijd klopten niet...

Komende van een Tesla model 3 kijk ik erg uit naar Apple Carplay, maar dat dit nu alleen bedraad kan in de Seal U is wel suf. Hopelijk wordt dat met een software update gefixed. Anders is een Carlinkit https://www.carlinkit.com/2air wellicht nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 10:30
the_real_hanx schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:09:
Ook ik heb me in dit Chinese avontuur gestort. Vorig jaar was ik voor een zakenreis in Shenzhen en daar zie je heel veel BYDs rijden; mooie auto's! Terug in Nederland viel me pas op dat onze streekbussen ook BYDs zijn. Grappig hoe zoiets dan pas opvalt.

Ik had een Fisker Ocean besteld, maar de leasemaatschappij durfde dat (terecht) niet aan. Nu dan een BYD Seal U. Iets minder sexy van buiten misschien, maar van binnen in ieder geval mooier. Ergens in April heb ik de bestelling doorgegeven aan de leasemaatschappij en naar verwachting komt hij in Juni binnen. Ik werd afgelopen vrijdag nog gebeld door BYD Apeldoorn om de bestelling door te nemen. Prima service! En nodig ook. De kleur van het interieur en de levertijd klopten niet...

Komende van een Tesla model 3 kijk ik erg uit naar Apple Carplay, maar dat dit nu alleen bedraad kan in de Seal U is wel suf. Hopelijk wordt dat met een software update gefixed. Anders is een Carlinkit https://www.carlinkit.com/2air wellicht nog een optie.
Dan ga je vwb acceleratie er behoorlijk op achteruit met de seal u. 0-100 in 10s . Is niet meer van deze tijd (lees stroom auto’s)

Ik hoop dan ook dat de sea lion 7 of de ge-update versie van de seal-u (sea lion 6) die in 2h 2024 gelanceerd gaat worden in China wel gewoon met dual motor komt.

Edit: of de nieuwe song l, maar of die in nl gaat komen dat is nog afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_real_hanx
Oh absoluut! Ik geniet daarom nu nog even extra als ik het pedaal intrap. Maar goed, na 5 jaar in een “kart” te hebben gereden ben ik (lees: mijn gezin) toe aan wat comfort.
Wachten is voor mij geen optie. En er komt altijd wat mooiers of beters. Op een gegeven moment moet je een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
the_real_hanx schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:31:
Oh absoluut! Ik geniet daarom nu nog even extra als ik het pedaal intrap. Maar goed, na 5 jaar in een “kart” te hebben gereden ben ik (lees: mijn gezin) toe aan wat comfort.
Wachten is voor mij geen optie. En er komt altijd wat mooiers of beters. Op een gegeven moment moet je een keuze maken.
Snap ik. Ik heb iets meer “geluk” dat ik moet wachten tot oktober. Hopelijk zijn er nog meer modellen op de NL markt tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:15

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik heb nu de Atto 3 Design zakelijk lease en deze wordt geprobeerd het lesae contract te verkopen.
Voor morgen de Seal U in het zwart ingepland als proefrit.
Ben beniwuwd hoe het rijdt tegenover der Atto 3.

Ik zie op Internet dat er ook upgrade versies van meerdere BYD auto's er aan komen waarbij de range best wel goed omhoog gaat.
BYD Song L (Sea Lion 07) heeft blijkbaar een range van ongeveer 600KM.

Hoop dat de Seal U mij net bevalt qua rijden zoals de Atto 3 Design.
Seal U voelt in ieder geval al veel luxer aan qua interieur.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

crzyhiphopazn schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:10:
Ik heb nu de Atto 3 Design zakelijk lease en deze wordt geprobeerd het lesae contract te verkopen.

Ik zie op Internet dat er ook upgrade versies van meerdere BYD auto's er aan komen waarbij de range best wel goed omhoog gaat.

Ik meen dat er verschil is tussen de Song L en Sea Lion 07, weet jij dat misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Jan Workum schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:20:
[...]

Ik meen dat er verschil is tussen de Song L en Sea Lion 07, weet jij dat misschien?
Nee niet uit mijn hoofd.
Ik zat het YT kanaal van Chinese EV Car reviewer te bekijken.
Ben morgen bij de de dealer in Amsterdam.
Zal dan wel het verschil navragen.

Vind het zelf rete irritant dat de benaming in China anders zijn dadn de rest van de wereld. 8)7

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
crzyhiphopazn schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:10:

De sea lion 7 is niet hetzelfde als de song l.

De sea lion 7 een sportieve variant van de sea lion 6 (in NL seal-u)

De song l staat hier los van. Ziet er ook luxer uit van binnen dan de sea lions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 20:45
Ik volg dit topic omdat ik benieuwd ben straks naar de ervaringen. Over een tijd kan ik een nieuwe EV leaseauto zoeken (ruime gezinsauto met trekhaak, relatief grote achterbak en vlot infotainment systeem) en de keuze wordt reuze. Ik zag dat de BYD Seal U eigenlijk al langer bestaat zoals de Song P EV en daardoor ergens wat achterhaald zou zijn. Het platform zou ouder zijn dan die van de reguliere Seal. Desalniettemin lijkt te prijs/kwaliteit verhouding meer dan prima. Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_real_hanx
Ah das jammer. Degene met een dynamisch energiecontract, waaronder ik, moeten nog even geduld hebben. Jedlix ondersteunt de seal U nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rQE_-vZDKKYvLwb7NL_uoTCvWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLyLzex9mxjBgKfOfS7ojv2Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door the_real_hanx op 14-05-2024 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Jan Workum schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:20:
[...]

Ben bij de dealer geweest.
Zij wisten niet wat def Song L was in Europa.
Hij werkt er nog niet zo lang.

De Frunk voor de Seal U weet hij ook niks van af.
Ik zal mijn andere contacten aanspreken op whatsapp maybe dat zij het wel weten.

Ik reed een aangepaste Seal U blijkbaar achteraf.
Ze hebben aan de instellingen van de vering zitten spelen om te testen of het minder op en neer veert met bv drempels etc.
Hij rijdt op zich wel goed.
Ben het eens met een NL YT car reviewer. De vering voelt zacht aan tijdens het wat abrupt baantje wisselen of bochten werk bij snel optrekken.
Mijn Atto 3 Design en de Seal RWD (Heb ik ook proef gereden vandaag) hebben het beide niet.
Ik heb dat als feedback meegegeven.
Ik zal een andere Seal U gaan rijden waar ze niet mee testen in Amsterdam.

Seal U is wel een mooie auto en heeft mijn voorkeur boven de Seal, maar de Seal rijdt veel strakker en heeft meer PK's :9~

Denk dat ik de volgende nast de andere Seal U ook de Seal AWD ga proefrijden voor de fun.
Houd wel van sportief rijden, maar de Seal U in sportstand is ook al een beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Weet iemand die al heeft proefgereden of de HUD van de Dynamic ook navigatie instructies van het eigen navigatiesysteem en van Google Maps (Android Auto) weer geeft? Is daarnaast Android auto voldoende snappy/responsive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
Alleen rijhulpsystemen-status en snelheid worden vooralsnog getoond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUXCA413d_DTE_Qil5cAUVJsbvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCzsJ0kqg8gWl7ZEXarevQ6A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
Ik heb ook even nagevraagd over de trekhaak. Blijkbaar geen probleem om een aanhangwagen te trekken hier in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
boppex schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:37:
Mijn info:
BYD Apeldoorn krijgt ze ook via importeur Louwman. Derhalve eenzelfde afleverdatum en verspreiding onder de landelijke BYD vestigingen.
@the_real_hanx @tweakden
Mijn Seal U staat voor transport gepland op 13 juni. Aflevering 1 of 2 weken later. #BYD_Apeldoorn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boppex
Zojuist bij de BYD dealer in het showmodel Seal U de kofferbak inlay geprobeerd. En het past! d:)b

Kofferbak inlay

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EarK51AyWlHDqs81ovB-XWaWMS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgFz0NfUPk4jU0CNJ3OeIRTT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbMjvM0azuha3D9ZBzZzIkTnTpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cKGIhLqK6vGW1ZYrapgrGIg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door boppex op 16-05-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
wfvdijk schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:37:
De Seal U wordt in het filmpje gepresenteerd als de SeaLion 6, de "nieuwe" SeaLion heet officieel Sea Lion 07.
Het filmpje: YouTube: New BYD SEALION 6 ( 2024 ) - Luxury EV SUV | Interior and Exterior
Wordt steeds gekker.
Wordt de Seal U dan toch rebranded naar Sealion?

Ergens hoop ik het. Want ‘Seal U’ bekt voor geen meter en met ‘de gewone Seal’ een evenzo vreemde keus er een ‘U’ naast te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KI7KrM0tKXXhUBZqJYJvSU-nScE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ecuuPjQvpkrQAhjawGMiUMub.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTRMPj4pUxjQAH58Up9IHFf4daM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzWNsjYM1oHpWyZYJQAfDFXt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Is de Sealion 6 niet de plugin hybrid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
boppex schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:39:
Zojuist bij de BYD dealer in het showmodel Seal U de kofferbak inlay geprobeerd. En het past! d:)b
Heb je toevallig ook een foto zonder inlay? Ik ben even kwijt hoe het zonder inlay het eruit ziet. Want ik neem aan dat je de bodemplaat eruit haalt en eruit laat.
Dan kan ik er ook alvast één bestellen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Remco op 16-05-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Remco schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:13:
[...]

Heb je toevallig ook een foto zonder inlay? Ik ben even kwijt hoe het zonder inlay het eruit ziet. Want ik neem aan dat je de bodemplaat eruit haalt en eruit laat.
Dan kan ik er ook alvast één bestellen :)
Zonder is gewoon kaal er onder. Je kijkt op het blik.
Gewoon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
boppex schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:42:
[...]

Zonder is gewoon kaal er onder. Je kijkt op het blik.
Gewoon bestellen.
Zoals de tweede afbeelding in onderstand?
En kan je dan nog wel de onderste plaat daar bovenop plaatsen? Zoals half afgebeeld in de onderste afbeelding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeIgyhDSjKRS0UDtZ1ltF-bK5P4=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/yYNV2nCzFvYt3RXbqiUkdjfQ.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
Remco schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:29:
[...]

Zoals de tweede afbeelding in onderstand?
En kan je dan nog wel de onderste plaat daar bovenop plaatsen? Zoals half afgebeeld in de onderste afbeelding?
Deze heb ik besteld. Let op ‘Song Plus EV’. En ja, die plank kan er dan nog gewoon op. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sgMBW---BFG1ibZialutmy8yZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjRyJr6c7UlViOilvckvzIJP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door boppex op 16-05-2024 18:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjanpro
the_real_hanx schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:09:
...

Goed nieuws! Er is een update (1.2) live gegaan bij sommige BYD Seal modelen in Mexico en wireless Apple Carplay is toegevoegd. Denk dat Europa snel gaat volgen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7GlSJGYljYBqIreZUM5HDKqbs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNen5imXF1nLAHqUtbiFNUu6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneKees
Zoekende naar meer info over een ‘normale’ trekhaak voor de seal u (dus niet die tot 75kg) kwam ik op de BE site een hele mooie kleur tegen voor de Seal U: (#edit) boundless cloud, niet te selecteren in NL helaas, wat jammer, vast importeur keuze; op de BE site ook niks over trekhaken te vinden overigens

[ Voor 4% gewijzigd door GroeneKees op 19-05-2024 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
GroeneKees schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:23:
..kwam ik op de BE site een hele mooie kleur tegen voor de Seal U: timeless grey, niet te selecteren in NL helaas, wat jammer, vast importeur keuze;
Jawel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zR8lHjxgX_j_8CuQKisfPRx3CN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/insEhQkuIvMDWihp7LWLDzx3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneKees
Excuus,Die kleurnamen ook he, bedoelde ‘Boundless Cloud’Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gh2A9TeOSIo9mW8UV86TalsZq7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyJRTv0qo0mFuakObBgwRZrQ.jpg?f=fotoalbum_large[quote]GroeneKees schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:39:
[...]

[Afbeelding]
[/quotes

[ Voor 54% gewijzigd door GroeneKees op 19-05-2024 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfvdijk
De rode kleur wordt ook niet geleverd in Nederland, maar er is wel een review met een rode Seal U met nederlands kenteken: YouTube: A BYD Seal U simán LETAROLJA a konkurenciát? /TESZT/ :?

[ Voor 67% gewijzigd door wfvdijk op 20-05-2024 12:28 . Reden: commentaar uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Naast de volledig elektrische Seal U komt ook de hybride variant naar Nederland: https://www.autoweek.nl/a...ug-in-hybride-byd-seal-u/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakden
wfvdijk schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:53:
Naast de volledig elektrische Seal U komt ook de hybride variant naar Nederland: https://www.autoweek.nl/a...ug-in-hybride-byd-seal-u/
Dacht inderdaad dat deze niet naar Nederland zou komen idd.
🤔1300 kg trekgewicht met een hybride aandrijflijn en 4 wiel aangedreven.
Komt die 1300 kg trekgewicht dan wel beschikbaar op de volledig elektrische Seal U?
De goedkeuring is er namelijk nog steeds niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
wfvdijk schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:21:
De rode kleur wordt ook niet geleverd in Nederland, maar er is wel een review met een rode Seal U met nederlands kenteken: YouTube: A BYD Seal U simán LETAROLJA a konkurenciát? /TESZT/ :?
BYD Europe zit in Hoofddorp. Vandaar dat je op YT veel vlogs, zeker de eerste reviews, met een NL kenteken ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:19
Arjanpro schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:20:
[...]

Eerlijk, ik zou dan voor de EX40 gaan, ik ben totaal geen fan van de EX40 maar in jou situatie zou ik het wel doen. Ben wel benieuwd naar jou ervaring met de testrit! Ik vond de Soul U echt perfect rijden. Ik heb 5 jaar lang een W221 S500 gereden en het comfort level is bijna gelijk (behalve de relaxende brullende V8).

de ACC heb ik geen klachten over gehoord nog, ik had het gebruikt tijdens mijn testrit en het werkte even kut als bij een Volkswagen dus ik ga het nooit gebruiken.
Je laatste zin vat het prima samen.
Ik word best nerveus van het adaptieve deel. De Seal sedan in de ankers omdat hij te diep inveert na een hobbeltje op de snelweg. Heb de Seal U nog niet gereden maar staat zeker op de lijst. Zelf de EX40 Essential zit buiten budget

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakden
Goed nieuws.
Onze auto zal 29 mei aankomen in de haven.
Betekend dus dat hij niet op de BYD Explorer 1 staat (gezien die onderweg is naar Brazilië) en er dus meerdere transporten zijn.
Binnenkomst 1ste/2de week juni.
Echter kan het op kenteken zetten nog wat langer duren voor ons gezien naar verwachting het probleem met de 1300kg trekgewicht eind 2de kwartaal pas is opgelost.
Het achteraf aanpassen van het kenteken is helaas niet mogelijk.
Voor diegene die de Seal U voordat de aanpassing er door is op naam krijgen en ook de 1300kg trekgewicht op kenteken willen is dit iets om rekening mee te houden.

[ Voor 23% gewijzigd door tweakden op 21-05-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
9 a 10 april besteld Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzvMWO1JZimvDx2vwPbqvpro2zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnASTci6cx8xxp4cibXMsQ1X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsp1987
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-04 16:50
vorige week besteld en bevestigd door de leasemaatschappij!

de design in het wit met zwart interieur. verwachte leverdatum 2-8 september

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjanpro
Ik ben vandaag gebeld door BYD Rotterdam, de auto gaat binnen 2-3 maanden geleverd worden. Iets langer dan verwacht maar ik ben gelukkig geduldig

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 23-05-2024 20:14 . Reden: Dat had ook anders verwoord kunnen worden.... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
En hebben ze nog details gegeven waarom?
Ik kreeg alleen ‘vertraagde productie’.

Staat ie op de explorer 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
boppex schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:22:
En hebben ze nog details gegeven waarom?
Ik kreeg alleen ‘vertraagde productie’.

Staat ie op de explorer 1?
Ik keek er niet zo van op, niet echt doorgevraagd. Komt goed! Ze komen vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-asper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-03 01:20
Gisteren heb ik mijn BYD Seal U mogen afhalen bij Inchape België. Nog heel nieuw dus, tevens eerste EV. De wagen was al een week geleden geleverd, maar kon pas donderdag afgehaald worden door een feestdag waardoor het poetsen van de wagen werd uitgesteld.

Aflevering was niet helemaal wat ik gewoon was (voorheen Duits merk) het verliep allemaal nog een beetje moeizaam maar goed het is ook voor hun een nieuw model natuurlijk. Op de achterruit zijn er al krassen door de achterruitwisser daar zou iets misgelopen zijn, er werd proactief verteld dat die kosteloos vervangen zal worden. Een thuislader was er niet bij maar uiteindelijk wel meegekregen (gelukkig want ik heb nog geen wallcharger). Van de raambreker was er geen spoor maar ook dat werd snel opgelost. Er kwam geen geluid uit de muziekinstallatie, de technieker werd erbij gehaald en met een nieuwe scan van DAB+ zenders kwam dat weer goed. Onderweg bleek ook dat er geen mobiele data verbinding gemaakt kan worden (er zou 2GB per maand inbegrepen zijn), daar zal ik nog eens achter moeten horen. Eens thuis lukte het wel om te verbinden met het wifi netwerk.

Ik heb nog geïnformeerd naar de plaatsing van een trekhaak maar dat zou de eerste 3 maanden nog niet mogelijk zijn.

Ik had de BYD app al geïnstalleerd op mijn Android telefoon, maar bij aflevering werd mij verteld dat die nog niet wordt ondersteund, al zou dat binnen enkele dagen wel het geval moeten zijn. Ook in het menu in de wagen kan ik nog niets terugvinden om de wagen te koppelen met de smartphone (er zou ergens een QR code moeten verschijnen).

Tot nu toe zeker nog wel tevreden van deze aankoop, hier en daar wat kinderziektes maar wellicht niet abnormaal bij een totaal nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-05 21:53
Vandaag een BYD Seal U Design kunnen proefrijden. Ik heb momenteel een Model 3 uit 2019 die in november weg moet.

Ik was sceptisch over Chinese auto's maar ik ben qua bouwkwaliteit echt verrast. Wat een zware deuren, goede isolatie, mooie materialen, alles er op en er aan. Ik heb alleen nog wat punten waar iemand misschien antwoord op kan geven of kan bevestigen dat dit een voorkomend probleem is.

- Het FM bereik leek echt verschrikkelijk, en DAB+ werkte helemaal niet. Als ik daarheen switchte crashte het systeem naar het hoofdscherm.
- De snelheidsmeter is erg spastisch. 100, 101, 100, 101, 100, 101. Continue.
- De auto meende een 60 bord te hebben gezien waardoor er ook DE HELE SNELWEG RIT een knipperend rood 60 bordje in beeld was inclusief geluidstoon. Heel vervelend.
- Apple Carplay is alleen bedraad..?
- De vertaling vond ik zo vaag en slecht in het Nederlands dat ik hem maar in het Engels heb gezet om er nog iets van te kunnen maken.
- Ik heb met alle instellingen lopen pielen, van normal tot sport, maar niks leek invloed te hebben op de regeneratie. Ik moest al het remmen zelf doen.
- Navigatie neemt geen laadstops mee.
- Voice assistant is alleen in het Engels en snapt compleet geen Nederlandse plaatsnamen.
- Helaas geen Frunk terwijl er enorm veel ruimte is

Ik ben heel benieuwd wat hiervan op te lossen is met Software (en op welk termijn). Want het is zeker een aantrekkelijke auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Recci schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:49:

- Het FM bereik leek echt verschrikkelijk, en DAB+ werkte helemaal niet. Als ik daarheen switchte crashte het systeem naar het hoofdscherm.
- De snelheidsmeter is erg spastisch. 100, 101, 100, 101, 100, 101. Continue.
Ik gooi het op de, nu nog, oude software.
- De auto meende een 60 bord te hebben gezien waardoor er ook DE HELE SNELWEG RIT een knipperend rood 60 bordje in beeld was inclusief geluidstoon. Heel vervelend.
Deze geluidjes worden bij de volgende updates minder hard. Confirmed.
- Apple Carplay is alleen bedraad..?
Wordt in een volgende update (2403) draadloos. Zie het Seal topic alhier.
- De vertaling vond ik zo vaag en slecht in het Nederlands dat ik hem maar in het Engels heb gezet om er nog iets van te kunnen maken.
Die wordt beter. Uiteindelijk.
- Ik heb met alle instellingen lopen pielen, van normal tot sport, maar niks leek invloed te hebben op de regeneratie. Ik moest al het remmen zelf doen.
Volgens de vloggers op YouTube geeft Sport mode de beste stuurbeleving.
Het is qua regeneratie geen Tesla. Dit heb ik van meerdere Seal-rijders gehoord. Wordt ook niet meer dan dit. Er zijn in het instellingen-menu twee instellingen: een beetje en een beetje minder.
One-pedal drive zit nog niet in de planning.
- Navigatie neemt geen laadstops mee.
De volgende SW update verbetert dit.
- Voice assistant is alleen in het Engels en snapt compleet geen Nederlandse plaatsnamen.
De volgende update verbetert dit iets. En elke volgende (hopelijk) ook.
- Helaas geen Frunk terwijl er enorm veel ruimte is
Louwman zou bezig zijn met een Frunk uit eigen (in house) ontwikkeling. Wellicht zou jij hen eens willen bevragen hierover wat de status is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Pff, zou er met importheffingen zomaar een streep gezet kunnen worden door mijn beoogde Seal U? Mijn leasecontract loopt juni volgend jaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneKees
Jan Workum schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:38:
Pff, zou er met importheffingen zomaar een streep gezet kunnen worden door mijn beoogde Seal U? Mijn leasecontract loopt juni volgend jaar af.
Met terugwerkende kracht ook…zou dan je leaseprijs ook met terugwerkende kracht verhoogd gaan worden is de volgende vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
Een contract is een contract. Die staat voor de gehele periode vast. Tis geen elektriciteitsmaatschappij :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

boppex schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:44:
Een contract is een contract. Die staat voor de gehele periode vast. Tis geen elektriciteitsmaatschappij :-D
Wijzigingen van overheidsheffingen als bijvoorbeeld wegenbelasting vallen niet onder het leasecontract. Aangezien dit een overheidsheffing is zou ik hier niet zo stellig in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:52
Jan Workum schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:19:
[...]

Wijzigingen van overheidsheffingen als bijvoorbeeld wegenbelasting vallen niet onder het leasecontract. Aangezien dit een overheidsheffing is zou ik hier niet zo stellig in zijn.
Ik zou hier wel zo stellig in zijn.
Als er met terugwerkende kracht heffingen volgen, zullen die opgelegd worden aan de importerende / verkopende partij, niet direct aan de klant.

De leasemaatschappij koopt de auto bij BYD. Denk je dat leasemaatschappijen een naheffingsclausule in het koopcontract accepteren voor importheffingen met terugwerkende kracht na levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
https://www.autoweek.nl/a...-rijden-voor-twijfelaars/ wordt een interessant alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

DeGroteMuis schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:44:
[...]

Ik zou hier wel zo stellig in zijn.
Als er met terugwerkende kracht heffingen volgen, zullen die opgelegd worden aan de importerende / verkopende partij, niet direct aan de klant.

De leasemaatschappij koopt de auto bij BYD. Denk je dat leasemaatschappijen een naheffingsclausule in het koopcontract accepteren voor importheffingen met terugwerkende kracht na levering?
Wijzigingen in overheidsheffingen vallen buiten leasecontracten, lees je leasecontract maar door. De leasemaatschappij berekent het gewoon door naar de klant want daar moet het uiteindelijk vandaan komen. Dit krijgt nog een staartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Alternatief voor wat? Als elektrische rijder wil je toch geen verbrandingsmotor introduceren? Als fossiele rijder zweer je toch bij benzine of diesel waarom dan een elektromotor toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Ik heb even een bijtelling berekening gemaakt voor de leaserijder:
  • een elektrische Seal U Design (45.990) heeft een bruto bijtelling van 8.317 euro (16% van 30000, de rest 22%)
  • een hybride Seal U design met ongeveer dezelfde bruto bijtelling zou dan 37.850 euro moeten kosten
  • Voor een comfort uitvoering (42.990) zou de hybride variant ongeveer 35.000 moeten kosten bij gelijke bruto bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

wfvdijk schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:08:
Ik heb even een bijtelling berekening gemaakt voor de leaserijder:
  • een elektrische Seal U Design (45.990) heeft een bruto bijtelling van 8.317 euro (16% van 30000, de rest 22%)
  • een hybride Seal U design met ongeveer dezelfde bruto bijtelling zou dan 37.850 euro moeten kosten
  • Voor een comfort uitvoering (42.990) zou de hybride variant ongeveer 35.000 moeten kosten bij gelijke bruto bijtelling
Ik ben een private lease rijder, 30.000km/jaar. Geen bijtelling, elektriciteit uit de zonnepanelen. Ik heb geen oliebron in de achtertuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Jan Workum schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:25:
[...]

Wijzigingen in overheidsheffingen vallen buiten leasecontracten, lees je leasecontract maar door. De leasemaatschappij berekent het gewoon door naar de klant want daar moet het uiteindelijk vandaan komen. Dit krijgt nog een staartje.
Daar heb je helemaal gelijk in voor bestelde, maar nog niet geleverde auto's, maar je reageerde op iemand die zich afvraagt of wanneer de heffing met terugwerkende kracht wordt opgelegd (dus na aflevering), dat ook betekent dat het leasetarief met terugwerkende kracht wordt aangepast. Welke leasemaatschappij gaat een naheffingsfactuur van BYD over een al afgeleverde auto accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

DeGroteMuis schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:30:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in voor bestelde, maar nog niet geleverde auto's, maar je reageerde op iemand die zich afvraagt of wanneer de heffing met terugwerkende kracht wordt opgelegd (dus na aflevering), dat ook betekent dat het leasetarief met terugwerkende kracht wordt aangepast. Welke leasemaatschappij gaat een naheffingsfactuur van BYD over een al afgeleverde auto accepteren?
Daarom schrijf ik: dit krijgt nog een staartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
DeGroteMuis schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:42:
Intussen staan er volgens de RDW 21 Seals op kenteken te wachten op hun nieuwe eigenaar:
KleurDesign RWDExcellence AWDTotaal
Blauw314
Grijs4610
Groen202
Wit022
Zwart123
Totaal101121

Heeft @DeGroteMuis niet ook zo’n mooi tabelletje met Seal U data? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
boppex schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:51:
DeGroteMuis schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:42:
Intussen staan er volgens de RDW 21 Seals op kenteken te wachten op hun nieuwe eigenaar:
KleurDesign RWDExcellence AWDTotaal
Blauw314
Grijs4610
Groen202
Wit022
Zwart123
Totaal101121

Heeft @DeGroteMuis niet ook zo’n mooi tabelletje met Seal U data? _/-\o_
Helaas is dat zo te zien nog niet te melden voor de Seal U. Er staan op dit moment 37 exemplaren op kenteken, zo te zien allemaal persauto's en demo's.De demo's zijn 5 januari op naam gezet, de persauto's vorig jaar. Er is 1 uitzondering: Z440GR, een zwarte die op 28 maart op naam gezet is. Bron: OpenRDW Data: https://opendata.rdw.nl/V...rtuigen/m9d7-ebf2/explore, filter op Handelsbenaming BYD Seal U.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oud78
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-05 09:58
Leuk om dit topic te volgen, ik ga van een Tesla M3 na bijna 5 jaar naar een BYD Seal U, Ik heb een proefrit gemaakt in een zwarte Seal U Design met kenteken Z-440-GR (zoals genoemd in het vorige bericht) ik zal 2 foto’s toevoegen die ik toevallig had gemaakt tijdens de proefrit. Ik heb veel proefritten gemaakt, van Skoda Enyaq, Audi E-tron, Mercedes EQE suv, VW id7, BMW i4 en ix3 tot de Tesla Y, maar tot mijn verbazing vond ik de BYD samen met de Mercedes (met luchtvering) het lekkerste rijden, waar de BYD bijna de helft kost ten opzichte van de Mercedes, dus mijn beslissing was snel gemaakt! Vorige week vrijdag is de auto (Seal U Design zwart exterieur | zwart interieur ) besteld (via LP) lever week 52. Dus jullie kunnen deze Seal U op het bestellijstje toevoegen. *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUkQBmqcH-3Z1315QIUtVio4V_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKmV8SLjfQky8WxwjKzMBn8Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_NOwTI_nocUAVKvtbJyvGziFr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GdsgM2HE24VkOYlDAhcIA78b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-04 17:18
lange levertijd zeiden toen ik bestelde 10 weken, verwacht mijn zwart zwarte week 27

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boppex
Wie van de leden staat er nog niet bij? :w

Stuur me een PB wanneer je aan de tabel toegevoegd wilt worden.

boppex schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:28:
Wie hebben de BYD Seal besteld?
TweakerUitvoeringExterieur kleurInterieur kleurOptiesBesteld opVerwachte afleverdatum
boppexDesignTime GreyBlackRubberen mattenset 11 april18 juni 2024
ArjanproDesignTian Qing BlueBlackn.v.t.15 aprilJuni/juli
TweakdenDesignTian Qing BlueBlackTrekhaak9 aprilJuli
RemcoDesignTime GreyBlackn.v.t.24 aprilJuli?
jeroennos94Design?BlackBlackn.v.t.11 aprilJuli?
SballatoDesignTime greyBlackAfneembare trekhaak29 maartJuli
the_real_hanxDesignBlackBlue & Greyn.v.t.aprilJuni
C-asperDesignTime greyBlackn.v.t.februari23 mei
Mathijsz86DesignTime greyBlackn.v.t.30 meiMedio september
Oud78DesignBlackBlackn.v.t.31 meiDecember

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gKTbMb_S-GcS7LXFouEYSpQYVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfWoGTGPHGZpFswWZmlimy1i.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste