Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonDalton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-04 17:18
boppex schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:50:
Wie van de leden staat er nog niet bij? :w

Stuur me een PB wanneer je aan de tabel toegevoegd wilt worden.

[...]
sta ik nog niet bij maar vandaag bericht gekregen dat de verwachte leverdatum is gewijzigd naar 30 september 2024. De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijsz86
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-04 22:03
Ik sprak vandaag iemand van BYD Louwman rotterdam. Ik heb hem gevraagd over het trekgewicht en de RDW keuring. Hij geeft aan dat BYD hier heel druk mee bezig is en mogelijk zelfs wacht met uitleveren in Nederland daarvoor.
Ook de frunk heb ik navraag over gedaan. Hij geeft aan dat BYD daar zelf iets voor aan het maken is en dat aftermarket gaat aanbieden. In hoeverre dit allemaal klopt weet ik niet, maar wilde het toch even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-05 22:32
Thnx!

BYD wachten met uitleveren van alle Seal U’s of alleen die met trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijsz86
Hij zei dat ze wellicht wachten met uitleveren tot het trekgewicht RDW gekeurd is. Maar in hoeverre dat klopt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijsz86
Dus niet een heel duidelijk verhaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

De kofferbak van de Seal U vind ik erg tegenvallen qua inhoud. Op papier:
  • Seal U = 552 liter
  • Atto 3 = 440 liter
Ga ik meten dan kom ik uit op:
  • Seal U praktijk: 376 liter (95*92*43 cm)
  • Atto 3 praktijk 378 liter (95*78*51 cm)
Er is (nog) geen Frunk en er zit ook nog erg veel piepschuim onder de laadvloer. Piepschuim kan je volgens mij beter niet weghalen vanwege allemaal centreer schroeven die uit de bodem steken.

De auto is erg groot van buiten, maar bagageruimte valt mij zwaar tegen. Ervaren jullie dat ook zo?

[ Voor 7% gewijzigd door Dre op 07-06-2024 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
Over dat piepschuim:
boppex schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:39:
Zojuist bij de BYD dealer in het showmodel Seal U de kofferbak inlay geprobeerd. En het past! d:)b

Kofferbak inlay

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik rijd nu een Tarraco en ja Seal U is wat kleiner.
Echter de buitenafmetingen zijn nagenoeg gelijk.
Daklijn van de Seal U loopt eerder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakden
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01-05 13:41
Mathijsz86 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:49:
Ik sprak vandaag iemand van BYD Louwman rotterdam. Ik heb hem gevraagd over het trekgewicht en de RDW keuring. Hij geeft aan dat BYD hier heel druk mee bezig is en mogelijk zelfs wacht met uitleveren in Nederland daarvoor.
Ook de frunk heb ik navraag over gedaan. Hij geeft aan dat BYD daar zelf iets voor aan het maken is en dat aftermarket gaat aanbieden. In hoeverre dit allemaal klopt weet ik niet, maar wilde het toch even delen.
Ik heb begrepen dat eind deze maand de goedkeuring van de 1300 kg trekgewicht er zal zijn, echter staat dat nergens zwart op wit.
Gezien het achteraf aanpassen van het kenteken blijkbaar geen optie is wachten ze met uitleveren.
Wellicht als je het trekgewicht niet nodig bent willen ze de auto misschien eerder uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneKees
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-05 22:14
In de aanbieding in België Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PILhMzy35M-h5ru9P3_byZzdGso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QkvnO9L3RDGPDGwc0OFrIJg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Laatst online: 22-04 16:55
Weet iemand of de Seal U Design in aanmerking komt voor SEPP subsidie?
Volgens de site en dit bericht wel https://www.bydauto.nl/pe...iksgemak-en-duurzaamheid/
maar ik dacht dat SEPP tot 45.000 ging en de Design staat voor 45.990?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:00
Gremen schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:44:
Weet iemand of de Seal U Design in aanmerking komt voor SEPP subsidie?
Volgens de site en dit bericht wel https://www.bydauto.nl/pe...iksgemak-en-duurzaamheid/
maar ik dacht dat SEPP tot 45.000 ging en de Design staat voor 45.990?
De aanschafprijs die op de website getoond moet worden is inclusief onvermijdbare kosten. De SEPP gaat over de fiscale prijs zonder onvermijdbare kosten. Onvermijdbare kosten zijn 1000 euro volgens de brochure op pagina 4 https://www.bydauto.nl/ap...-1-februari-2024-V1.2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
DeGroteMuis schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:26:
[...]

De aanschafprijs die op de website getoond moet worden is inclusief onvermijdbare kosten. De SEPP gaat over de fiscale prijs zonder onvermijdbare kosten. Onvermijdbare kosten zijn 1000 euro volgens de brochure op pagina 4 https://www.bydauto.nl/ap...-1-februari-2024-V1.2.pdf
Thanks. Zie in de brochure dat de fiscale prijs inderdaad staat op 44.990 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oud78
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 03-05 02:11
Leuke EV autotest, BYD Seal U vs Hyundai Kona

https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Keek toevallig even op Justlease, die hebben volgens mij een zeer scherpe BYD SEAL U tarief voor Private lease...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_real_hanx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-05 14:14
DonDalton schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:18:
[...]

sta ik nog niet bij maar vandaag bericht gekregen dat de verwachte leverdatum is gewijzigd naar 30 september 2024. De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd.
Hier ook vertraging. De eerste indicatie was eind mei, later werd dat halverwege juni en nu is de verwachting augustus. Van wat ik begreep is dat mijn auto niet meer op de boot paste. We zullen geduld moeten hebben.

Wel jammer dat ik m'n huidige lease auto afgelopen weekeinde helemaal schoon heb gemaakt. Dat gaat ie zo lang niet blijven. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Martijnvdb schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:42:
Keek toevallig even op Justlease, die hebben volgens mij een zeer scherpe BYD SEAL U tarief voor Private lease...
Bij anwb kan je ook betere prijs krijgen dan via BYD zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Gremen schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:01:
[...]

Bij anwb kan je ook betere prijs krijgen dan via BYD zelf
Ja klopt.

BYD Design vergelijk:

BYD: 72 maanden/15.000 km EUR 729
ANWB: 72 maanden/10-15.000 km EUR 681
Justlease: 60 maanden/12.000 km EUR 589 (excl. te kiezen verzekering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneKees
https://www.autoweek.nl/a...-duurder/#comments-921501

Nog niet officieel, en onbekend of het huidige importtarief van 10% naar 25% gaat, of je 10+25=35% moet rekenen;

Maar uitgaande van 35%:
zonder prijsverlaging van bv Byd ga je dan : ipv 44k 54k moeten aftikken met deze bierviltberekening: 44k/110*135=54k

Bij 25% zou 44k dan 50k worden

Ook valt er nog niet te lezen of dat met terugwerkende kracht is vanaf mrt 2024, er staat per 1 juli ingaand

[ Voor 11% gewijzigd door GroeneKees op 12-06-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:16

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

GroeneKees schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:45:
https://www.autoweek.nl/a...-duurder/#comments-921501

Nog niet officieel, en onbekend of het huidige importtarief van 10% naar 25% gaat, of je 10+25=35% moet rekenen;

Maar uitgaande van 35%:
zonder prijsverlaging van bv Byd ga je dan : ipv 44k 54k moeten aftikken met deze bierviltberekening: 44k/110*135=54k

Bij 25% zou 44k dan 50k worden

Ook valt er nog niet te lezen of dat met terugwerkende kracht is vanaf mrt 2024, er staat per 1 juli ingaand
En zo maken ze alles kapot. Geen subsidie, geen betaalbare ev's, boetes op zonnestroom, hoger capaciteitstarief etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakden
Onze bestelde Seal U is gisteren aangekomen bij de dealer🎉. Echter is het wachten nog op de goedkeuring wat betreft de 1300kg trekgewicht en de beschikbaarheid van de trekhaak met kabelboom.
Verwachting is nog steeds dat het eind van de maand geregeld zou zijn. Helaas is dat nog geen garantie.
Afwachten maar weer…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oud78
Verontrustende berichten, ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor reeds ingebrachte orders.

https://www.ad.nl/auto/wi...t-importheffing~acb23ca3/

[ Voor 27% gewijzigd door Oud78 op 12-06-2024 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Oud78 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:43:
Verontrustende berichten, ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor reeds ingebrachte orders.

https://www.ad.nl/auto/wi...t-importheffing~acb23ca3/
48%? Hoe komen ze daar nou weer bij? :+ Ja, SAIC gaat 38,1 betalen en merken die niet mee wilden werken ook zo te lezen, maar dat is niet bovenop de bestaande 10%.

Het artikel van de bron, EC zelf: https://ec.europa.eu/comm...rner/detail/en/ip_24_3231

Als alles zo doorgaat, komt er dus 7,4 % extra heffing (van 10 naar 17,4%) op de prijs voor import van de BYDs geleverd na deze maand. Als dat 1 op 1 doorbelast wordt, komt er ~6,73% extra importheffing bij, na BTW 8,14%. Kan zijn dat de prijzen met 7-8% stijgen, maar kan ook zijn dat BYD met minder marge genoegen neemt. Maar er komt zeker niet 1/3 bij.

En of dat op bestaande orders doorwerkt, hangt af van de contracten. Als is opgenomen dat prijsstijgingen doorbelast kunnen worden (vaak wel, op zijn minst een clausule voor stijgingen door wet- en regelgeving), dan kan de prijs ook na bestellen nog stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimdy
  • Laatst online: 28-06-2024
Toch lijkt het er wel op dat het een additionele heffing is.

Uit het document met vragen en antwoorden (https://ec.europa.eu/comm...r/detail/en/QANDA_24_3232):

Would the proposed duties be added on top of the current import duties of 10%?

Yes, countervailing duties would be added on top of the ordinary import duty of 10% levied on imports of battery electric vehicles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oud78
Importtarieven op elektrische auto's uit China stijgen fors
Wie nog een relatief betaalbare elektrische auto uit China wil kopen, kan maar beter snel zijn. De Europese Commissie heeft gisteren aangekondigd de importtarieven op de populairste Chinese merken fors te verhogen, met ingang van 5 juli.

In een eerste reactie liet de Chinese Kamer van Koophandel in Brussel weten 'in shock' te zijn. Zij spreekt van 'ernstige teleurstelling en diepe ontevredenheid over deze protectionistische maatregel'. Eerder wezen Nederlandse deskundigen er al op dat hard optreden tegen goedkope Chinese auto's die voertuigen voor de consument duurder maakt.

,,Voor de consument die op zoek is naar een betaalbare elektrische auto is dit geen goed nieuws", zegt Sjors ten Tije van de Vereniging Elektrische Rijders. Hij vraagt zich bovendien af of de maatregel gaat werken. ,,Het is een ingewikkelde kwestie, omdat het merendeel van alle autocomponenten, dus ook van Europese modellen, ook uit China komt. Het is maar de vraag wat dit op lange termijn gaat betekenen."

De aankondiging is een strafmaatregel tegen het 'dumpen' van Chinese auto's en bedoeld om de Europese industrie te beschermen. Afgelopen oktober kondigde Commissievoorzitter Ursula von der Leyen een onderzoek aan naar oneerlijke concurrentie. Voorlopige conclusie: de Chinese overheid steunt de eigen autofabrikanten met belastingvoordelen, goedkope grondstoffen en goedkope leningen. Als de Chinese autoriteiten niet voor 4 juli met een oplossing komen, gaan de importtarieven per 5 juli 'voorlopig' omhoog.
Doorgelicht
In november kan dat definitief worden. Nu is het importtarief 10 procent. Voor het merk Build Your Dreams (BYD) komt daar 17,4 procent bovenop. Voor Geely, producent van de populaire Volvo EX30, 20 procent. En voor SAIC, het moederbedrijf van MG, zelfs 38,1 procent, zodat die auto's zomaar bijna de helft duurder kunnen worden. Deze producenten zijn de afgelopen maanden door de Commissie doorgelicht op de steun die zij van Beijing krijgen. Voor de overige Chinese merken gaat het tarief naar 21 procent.

Niet alle Europese autobedrijven zijn blij met de bescherming. De grote Duitse merken zeiden eerder al te vrezen voor represaillemaatregelen die ten koste zouden gaan van de verkoop van Mercedes, BMW en Audi in China. Frankrijk drong juist aan op harde maatregelen: Peugeot, Renault en Citroën verkopen toch al minder in China.

Uit Duitsland kwamen woensdag dan ook kritische reacties. De EU dreigt in een handelsoorlog verwikkeld te raken met China, zei minister van Vervoer Volker Wissing. Volgens hem moeten Europese auto's juist goedkoper worden door meer concurrentie, open markten en veel betere bedrijfsomstandigheden in de EU, niet door handelsoorlogen en protectionisme.

,,Als onze partners de regels overtreden, moeten we op onze strepen gaan staan", zei echter EU-Commissaris voor Handel Valdis Dombrovskis. ,,Ons doel is om het gelijke speelveld te herstellen. De Europese markt blijft open voor elektrische voertuigen uit China, op voorwaarde dat zij zich houden aan mondiaal overeengekomen handelsregels.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Gezien de forse winstmarges van BYD in de Europese markt zou je als reactie op een prijsverlaging mogen hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijsz86
Ik ben zeer benieuwd wat dit voor onze reeds bestelde seal U's gaat betekenen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• boppex
Ik mag ‘m volgende week ophalen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4F1waua5I8FAfj9qTDtJwj3pgvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XDD1LaRjnN2uzojMgNbIbNXA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijsz86
Nice boppex, is het trekgewicht ondertussen goedgekeurd dat je weet? Of gewoon geen trekgewicht op kenteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Mathijsz86 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:16:
Nice boppex, is het trekgewicht ondertussen goedgekeurd dat je weet? Of gewoon geen trekgewicht op kenteken?
Geen trekgewicht voor mij.
Echter het kwam bij de dealer ook niet ter sprake.
Dus ik vraag me af of dit wel zo’n dingetje is ..

[ Voor 41% gewijzigd door boppex op 14-06-2024 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Dre schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:06:
De kofferbak van de Seal U vind ik erg tegenvallen qua inhoud. Op papier:
  • Seal U = 552 liter
  • Atto 3 = 440 liter
Ga ik meten dan kom ik uit op:
  • Seal U praktijk: 376 liter (95*92*43 cm)
  • Atto 3 praktijk 378 liter (95*78*51 cm)
Er is (nog) geen Frunk en er zit ook nog erg veel piepschuim onder de laadvloer. Piepschuim kan je volgens mij beter niet weghalen vanwege allemaal centreer schroeven die uit de bodem steken.

De auto is erg groot van buiten, maar bagageruimte valt mij zwaar tegen. Ervaren jullie dat ook zo?
Bijzondere constatering. De bananabox test van Bjørn Nyland toont namelijk een even grote laadcapaciteit als de Tesla model Y.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_real_hanx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-05 14:14
Mathijsz86 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:58:
Ik ben zeer benieuwd wat dit voor onze reeds bestelde seal U's gaat betekenen
Ik begrijp via m’n lease maatschappij dat er een 3 maanden prijs garantie geldt. Dus heb je ‘m al besteld, dan zou je geen prijsverhoging mogen krijgen. Ook niet als het met terugwerkende kracht wordt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijsz86
Haha fantastisch, al die bananen dozen erin, maar zo zie je maar dat het toch een flinke ruimte is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Mathijsz86 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:26:
Haha fantastisch, al die bananen dozen erin, maar zo zie je maar dat het toch een flinke ruimte is
Fantastisch kanaal om te volgen, een van de beste op dit gebied. Ik kijk uit naar zijn test van de Seal U.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Jan Workum schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:19:
[...]

Bijzondere constatering. De bananabox test van Bjørn Nyland toont namelijk een even grote laadcapaciteit als de Tesla model Y.
Is toch logisch? Bij de bananabox test haalt hij die ondervloer eruit. Er zit heel veel piepschuim (lucht) onder de laadvloer. Er steken dan een soort kunststof schroeven naar boven. BYD heeft de auto gewoon niet zo praktisch gemaakt, net als het ontbreken van een Frunk terwijl daar veel ruimte voor is.

Belangrijk is ook dat ik de lading uit het zicht wil hebben, en dan is de laadhoogte maar 43cm. Bjorn gaat tot het dak stapelen waardoor je lading in het zicht ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door Dre op 15-06-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Dre schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:36:
[...]

Is toch logisch? Bij de bananabox test haalt hij die ondervloer eruit. Er zit heel veel piepschuim (lucht) onder de laadvloer. Er steken dan een soort kunststof schroeven naar boven. BYD heeft de auto gewoon niet zo praktisch gemaakt, net als het ontbreken van een Frunk terwijl daar veel ruimte voor is.

Belangrijk is ook dat ik de lading uit het zicht wil hebben, en dan is de laadhoogte maar 43cm. Bjorn gaat tot het dak stapelen waardoor je lading in het zicht komt te liggen.
Hij doet deze testen volgens zijn standaard procedure, onderling zijn ze dus gewoon vergelijkbaar. Never mind, Model Y is uiteraard een praktischer ev dedicated ontwerp, dat is een feit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
Hoe is jullie Duits?
Ik heb een leuke rangetest gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Dre schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:36:
[...]
Er steken dan een soort kunststof schroeven naar boven.
Ik leg deze er donderdag na aflevering in. Piepschuim er uit, opbergvakken er in _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbMjvM0azuha3D9ZBzZzIkTnTpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cKGIhLqK6vGW1ZYrapgrGIg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

boppex schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:49:
Hoe is jullie Duits?
Ik heb een leuke rangetest gekeken.
Ja, gezien. Enthousiaste vent ook, rijdt lekker door. Ik ben echt benieuwd naar de verbruikscijfers met mijn zuinige rijstijl 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Goede resultaten Seal U acceleratie- en geluidstest op kanaal Bjørn Nyland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 18:07
boppex schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:53:
[...]

Ik leg deze er donderdag na aflevering in. Piepschuim er uit, opbergvakken er in _/-\o_
Ik ben benieuwd of het piepschuim een geluidswerende functie had of niet. Kan je dat eens laten weten?
Nette wagen trouwens, blij dat ik dezelfde kleur heb besteld :)

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Het enige ritje wat ik met piepschuim maak is van de dealer naar huis. Dan haal ik het er uit.
Of ik op basis van dit jou kan aangeven of het piepschuim geluidsdempend is?

Voor de andere leden: wij hebben het over wél of niet het piepschuim er uithalen en deze plastic opberger er in te ‘gooien’.
Ik heb deze dus in huis vanwege een functioneel aspect: meer opbergruimte in de kofferbak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbMjvM0azuha3D9ZBzZzIkTnTpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cKGIhLqK6vGW1ZYrapgrGIg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroennos94
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-04 12:35
Mooi dat de auto heb opgehaald, bij welke dealer ben je geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Remco schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:06:
[...]

Ik ben benieuwd of het piepschuim een geluidswerende functie had of niet. Kan je dat eens laten weten?
Nette wagen trouwens, blij dat ik dezelfde kleur heb besteld :)
Piepschuim doet nauwelijk iets in geluiddemping daarvoor heb je massa (gewicht) nodig en dat is nu juist niet zo'n sterke eigenschap van piepschuim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
jeroennos94 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:22:
Mooi dat de auto heb opgehaald, bij welke dealer ben je geweest?
De 20e in Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijsz86
Ik heb de vraag over de verhoogde import belasting toch even bij de lease maatschappij neergelegd. Hun reactie was als volgt;
Goedemorgen Mathijs,

Dat is een snelle terugkoppeling.

Mijn collega Inkoop geeft aan dat dit op de eerstvolgende auto’s nog geen effect zal hebben.

Inderdaad zie je in het nieuws hier berichten van terug, echter voordat dit (juridisch) doorgevoerd is zal jouw auto al binnen zijn.

Hopelijk kunnen we hiermee de zorg wegnemen!
Ik ben dus weer gerustgesteld 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneKees
Mathijsz86 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:29:
Ik heb de vraag over de verhoogde import belasting toch even bij de lease maatschappij neergelegd. Hun reactie was als volgt;

[...]

Ik ben dus weer gerustgesteld 😀
Alphabet komt dan weer met de melding naar mij dat beleid nog niet bekend is, want niks definitief; maar als toevoeging dat verhogingen mogelijk doorberekend worden, wat moet je nu geloven.

Bovendien hebben ze sinds april al een ‘stempeltje’ gekregen om met terugwerkende kracht na te heffen
https://solarmagazine.nl/...ktrische-auto-s-uit-china

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Heeft iemand goede foto's van de 4 carrosserie kleuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakden
Martijnvdb schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:26:
Heeft iemand goede foto's van de 4 carrosserie kleuren?
Die zijn vast wel te krijgen, echter kan ik je aanraden om ze toch echt zelf te gaan bekijken.
Wij hadden een twijfel bij de blauwe kleur (Tian Qing Blue), deze in het echt bekeken en vonden hem mooier in het echt dan van een foto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boppex
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4F1waua5I8FAfj9qTDtJwj3pgvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XDD1LaRjnN2uzojMgNbIbNXA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdvenWcErYXsly_rLhjjnVqnHZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L85J0Nc5IkYn9tOcRqkggzPF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
Die #trekgewicht CVO-verklaring zou vandaag afgerond moeten zijn aldus BYD Apeldoorn.

Kenteken was voor mijn Seal U vrijdag j.l. aangevraagd, maar Louwman wilde dit eerst afwachten.

Ik heb al aangegeven dat het voor mij om het even is. Ik ga geen caravan trekken.
Aflevering zou derhalve toch gewoon door kunnen gaan do., vrij. of zat. aanstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
ben benieuwd, caravan hoeft niet maar gewone aanhanger is wel praktisch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oud78
Hier 2 interessante BYD Seal-U Youtube filmpjes van de bekende Scandinavische EV tester Bjorn Nyland.

YouTube: BYD Seal U range test oOo

YouTube: BYD Seal U interior review d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-05 18:56
En filmpje van de trunk insert

YouTube: BYD Seal U ny trunk indsats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
I approve this insert.

Let wel: dit is die voor de DM-i. Zie voorgaande berichten voor de juiste EV-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-05 18:56
@boppex Hah, was me nog niet opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
https://www.bydauto.nl/elektrische-autos/seal-u-dm-i/
Deze stond er van de week nog niet op?

Dacht dat BYD in nederland geen PHEV's ging verkopen?

[ Voor 27% gewijzigd door Gremen op 18-06-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Klopt. Ze springen in dat gat van ‘den Hybride wagen’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-04 08:58
Gremen schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:20:
https://www.bydauto.nl/elektrische-autos/seal-u-dm-i/
Deze stond er van de week nog niet op?

Dacht dat BYD in nederland geen PHEV's ging verkopen?
Tijdje terug zei de verkoper dat deze eraan zat te komen later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
KentekenMerkHandelsbenamingRegistratie datum goedkeuringAantal zitplaatsenEerste kleurMaximum massa trekken ongeremdMaximum trekken massa geremd
GDB75KBYDSEAL U202406185GRIJS7501300
GDB46HBYDSEAL U202406185GRIJS7501300
GDB50HBYDSEAL U202406185GRIJS7501300
GDB52HBYDSEAL U202406185BLAUW7501300
GDB77KBYDSEAL U202406185WIT7501300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakden
boppex schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:40:
KentekenMerkHandelsbenamingRegistratie datum goedkeuringAantal zitplaatsenEerste kleurMaximum massa trekken ongeremdMaximum trekken massa geremd
Kijk, dat noem ik nu eens goed nieuws😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroennos94
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-04 12:35
Goed om te horen dat er schot in zit, echter nog geen zwarte…

Feit is wel dat deze niet per boot zijn aangekomen, denk ik toch via haven uit Duitsland per vrachtwagen geïmporteerd ofso.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boppex
tweakden schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:58:
[...]

Dus die CVO verklaring is er gekomen?

Ik kan de Seal U morgen ophalen!

[ Voor 8% gewijzigd door boppex op 19-06-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
tweakden schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:58:
[...]

_/-\o_ top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Martijnvdb schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:01:
[...]

Ja klopt.

BYD Design vergelijk:

BYD: 72 maanden/15.000 km EUR 729
ANWB: 72 maanden/10-15.000 km EUR 681
Justlease: 60 maanden/12.000 km EUR 589 (excl. te kiezen verzekering)
Lease prijzen lijken verlaagd. Via BYD nu 664 voor bovenstaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Gremen schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 01:54:
[...]

Inderdaad verlaagd. Justlease is volgens mij nog steeds de goedkoopste, EK-actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Weet iemand toevallig hoe het kilometer beleid werkt bij Justlease?
Op de site kan ik dat niet echt terug vinden. Ik heb vernomen dat je niet gereden km's mee mag nemen naar volgend jaar. Wij rijden ongeveer 15.000 km per jaar. Zit te denken aan een bundel van 12.000 km en dan afrekenen per km. Verschil bundel 15.000 en 18.000 km is 36 euro. Prijs per km buiten de bundel is circa 0,11 ct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Martijnvdb schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:15:
Weet iemand toevallig hoe het kilometer beleid werkt bij Justlease?
Op de site kan ik dat niet echt terug vinden. Ik heb vernomen dat je niet gereden km's mee mag nemen naar volgend jaar. Wij rijden ongeveer 15.000 km per jaar. Zit te denken aan een bundel van 12.000 km en dan afrekenen per km. Verschil bundel 15.000 en 18.000 km is 36 euro. Prijs per km buiten de bundel is circa 0,11 ct.
Pas daarmee op hoe ze dat berekenen. Sommige (meeste?) leasemaatschappijen berekenen bij overschrijding het tarief van de volgende bundel over de gehele contractperiode. Dus de voorwaarden goed doorlezen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• boppex
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5PoGgSB17t01wr6BTIHQtd8iw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1f7JT9pA6jdvb0E3LVXciKcQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7i_Hqm7tzqWDIL8EgB_VuAnYz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ou7eADKN9kjQdAbN8zNir1vI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uj4zqSc17rGMv8ObxFNPN8Ai03Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOP76hHQQpNiM1faUM6Xm66z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneKees

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:28
Mooi wagen @boppex

Hoewel ik aan de voorkant nog niet echt kan wennen, vind ik de achterkant echt goed geslaagd. Mooie kleur ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear
  • Laatst online: 09-03 20:02
@boppex mooie auto.

Nog een vraag. Zit er standaard geen type aanduiding achterop? Op alle foto’s op internet zie ik dat wel. Weet even niet of het op de auto zat bij de proefrit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
BigBear schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:27:
@boppex mooie auto.

Nog een vraag. Zit er standaard geen type aanduiding achterop? Op alle foto’s op internet zie ik dat wel. Weet even niet of het op de auto zat bij de proefrit
Die heb ik er af laten halen. 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijsz86
Mooi boppex. Veel veilige kms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
FJP84 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:17:
Hoewel ik aan de voorkant nog niet echt kan wennen, vind ik de achterkant echt goed geslaagd. Mooie kleur ook zo.
Heb ik ook! Het is gewoon raar dat EV's geen grill nodig hebben voor koeling en daardoor een beetje kaal lijken ofzo.
Wat mij betreft hadden ze er een nep grill opgeplakt, zodat hij er ongeveer hetzelfde uitziet als de Seal U DM-i. Die ziet er toch minder onwennig uit aan de voorkant.

Achter ziet er inderdaad wel bruut uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Veel fijne en veilige kilometers. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:50
Hoe zouden jullie de vering en weggedrag willen omschrijven, ik hou van comfortabel beetje Franse weg ligging en vering, komt de Seal U wat dat betreft in aanmerking voor een proefrit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
>> 😀 ja!

Sommigen omschrijven de Seal U als een boot 🛥️ maar dat komt vanwege het comfort (überzachte vering).

Die vergelijking met een C5 van 15 jr komt aardig in de buurt qua vering ja.

Ik zat gisteren stil in de auto en ik bewoog hard heen en weer in de stoel. Het duurde wel 5 sec. voordat het uitveren stopte 🤨

[ Voor 29% gewijzigd door boppex op 21-06-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
boppex schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:46:
>> 😀 ja!

Sommigen omschrijven de Seal U als een boot 🛥️ maar dat komt vanwege het comfort (überzachte vering).

Ik zat gisteren stil in de auto en ik bewoog hard heen en weer in de stoel. Het duurde wel 5 sec. voordat het uitveren stopte 🤨
Ok mooi, dat laatste zal wellicht iet wat overdreven zijn maar eens een proefrit voor volgende week inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:42
boppex schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:46:
>> 😀 ja!

Beste omschrijving is meer een luchtvering van een comfort auto, voelt wel als een boot maar je moet er van houden. Sommige mensen worden er sneller wagenziek door.

Ik persoonlijk hou van deze comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik ook hoor, ik rij nu tijdelijk in een nieuwe C4e, deint ook lekker, eens kijken of ik verschil ga merken als ik met een Seal U ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Gremen schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 01:54:
[...]

Volgens mij heeft Justlease de prijzen inmiddels fors verhoogd ( van €589 naar €716) ANWB biedt de Seal U op dit moment niet meer aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan Workum op 23-06-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Van het weekend wezen kijken, viel me niet tegen, jammer dat er niet wat meer fysieke knoppen aanwezig zijn.

2 juli een proefrit met de Seal U .

Iemand bekend met PL contract van BYD, staat nu standaard op 72 maanden, is er ook een optie dat je tegen een maandelijkse meerprijs eerder van het contract af zou kunnen, is bij Louman wel het geval. Zie hier niets van terug als ik een PL samenstel op de BYD site.

Hoe zit het met meer/minder Km rijden die buiten je contract vallen, hoe wordt dit belast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
ramrodwillem schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:41:
Van het weekend wezen kijken, viel me niet tegen, jammer dat er niet wat meer fysieke knoppen aanwezig zijn.

2 juli een proefrit met de Seal U .

Iemand bekend met PL contract van BYD, staat nu standaard op 72 maanden, is er ook een optie dat je tegen een maandelijkse meerprijs eerder van het contract af zou kunnen, is bij Louman wel het geval. Zie hier niets van terug als ik een PL samenstel op de BYD site.

Hoe zit het met meer/minder Km rijden die buiten je contract vallen, hoe wordt dit belast?
Niet mee bekend, maar je kan de looptijd op de website gewoon kiezen in de configurator, net als de kilometers. Even uitvoering, kleurtjes kiezen, dan aanschafmethode private lease. Kan je looptijd en km per jaar aanpassen. De exacte extra kilometerprijs buiten je gekozen km krijg je volgens de verkoper pas in de offerte, reken op 10-15 cent per km.

Edit: Inruil is dan alleen niet mogelijk zei de verkoper, da's wellicht iets om rekening mee te houden als je nog van je oude af wil en er niet zelf mee wil leuren.

[ Voor 7% gewijzigd door DeGroteMuis op 24-06-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
DeGroteMuis schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:47:
[...]

Niet mee bekend, maar je kan de looptijd op de website gewoon kiezen in de configurator, net als de kilometers. Even uitvoering, kleurtjes kiezen, dan aanschafmethode private lease. Kan je looptijd en km per jaar aanpassen. De exacte extra kilometerprijs buiten je gekozen km krijg je volgens de verkoper pas in de offerte, reken op 10-15 cent per km.

Edit: Inruil is dan alleen niet mogelijk zei de verkoper, da's wellicht iets om rekening mee te houden als je nog van je oude af wil en er niet zelf mee wil leuren.
Om eerder van je contract af te komen gaat het je eventueel 40% van het oorspronkelijke bedrag kosten, geen goede deal. Geen mogelijkheid om eventueel een flex contract te nemen.

Ik heb nu ook een PL van Peugeot, loopt over een paar maanden af dus geen inruil problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Hoi, Hoe bevalt hij en heb je lang moeten wachten?
Ik heb er ook een besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Voor de Seal U rijders: Hoe deed de airco het vandaag? Snel koel in de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
Gremen schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 00:05:
Voor de Seal U rijders: Hoe deed de airco het vandaag? Snel koel in de auto?
No problems. Ik heb m op 23 gezet omdat t anders te koud is.
Volgens mij was de kachel juist het issue. Dat bij verwarmen je ‘m op 28 ofzo moet zetten om het behaaglijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
.

[ Voor 116% gewijzigd door boppex op 27-06-2024 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
jeroen366 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:01:
[...]

Hoi, Hoe bevalt hij en heb je lang moeten wachten?
Ik heb er ook een besteld
Valt mee. 11 april > 20 juni.

Advies: proefrit maken.
Het is voor een groot deel zoals de meeste reviews. Maar zoals ik het vind: de vering als een Citroën of Mercedes. Super smooth.
Nadeel hiervan: met wat snelheid bochten maken vergemakkelijkt het sturen niet.
Maar als familie auto en als je niet te wild rijdt, prima, die vering. #comfort

Qua hard optrekken. Kom je vanaf een brandstofauto, dan is dit natuurlijk een wereld van verschil. Vanaf een Tesla dan zal het minder snel zijn. Is niet zo boeiend. Dit doe je een paar keer.
Front wheel drive icm hard optrekken schieten de wielen alle kanten op. Dus je leert t wel af.

Genoeg ruimte in de wagen zelf. Kids van 6 en 8 hebben alle ruimte. Ook mijn ouders zitten er prima. Zelf ben ik 1.98m en ik kan ook achterin zitten met de voorste stoel in mijn stand.

Wat ik nog een issue vind is:
- de bliepjes bij overschrijden
- ICC (autocruise en lanekeeping). ICC is een behoorlijke zenuwenlijer in de besturing. Link rechts links rechts. En als je een vluchtheuvel neemt geeft ie gas als je de heuvel op rijdt en remt ie als je er afrijdt! En dat alles in 1.5 sec.
Er is geen vertraging van 0.5 sec. in het aanpassen van de snelheid geprogrammeerd.
Deze zaken worden met OTA updates opgelost.

Glazen dak en half open dak: cool 😎
De stoelen zitten prima.

Opladen op de zaak: prima. Krijg ook via applewatch de meldingen van BYD app binnen. Het laden kun je volgen in de app.
Airconditioning en geventileerde stoelen kan je (gepland) op afstand aanzetten. Fijn om een gekoelde auto binnen te stappen. En straks in de winter een warme wagen (met stuur- en stoelverwarming).

Wireless Apple CarPlay met Carlinkit werkt prima. Na de OTA update ook dit niet meer nodig.

Meer weten? Stel me een vraag over specifieke onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

@boppex Hoe ervaar je de smart cruisecontrol? Volgens een aantal reviews verloopt het op constante snelheid houden met stootjes gasgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakden
Eindelijk is het zover🥳
Wij gaan volgende week zaterdag onze Seal U ophalen.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakden op 27-06-2024 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
Jan Workum schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:59:
@boppex Hoe ervaar je de smart cruisecontrol? Volgens een aantal reviews verloopt het op constante snelheid houden met stootjes gasgeven.
Dat heb ik benoemd. Zie ICC hierboven. :)
Reviews kloppen met wat ik merk.

Maar zoals op YT gezegd wordt het beter in de OTA updates.
https://youtu.be/CQwmDVC7auM?si=1N9crzL3mJfsl4o4

Nieuwste review:
https://youtu.be/9jMvjwz0-dQ?si=H6qnqcrHrABv-ZnV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik ga volgende week een proefrit maken, rij nu ook al elektrisch.

Waar bij deze proefrit op te letten of voor welke instellingen te kiezen, lopen de gene die hem al hebben nog tegen dingen aan die je tijdens een proefrit niet zijn opgevallen, in een uur kan je natuurlijk niet alles te weten komen over de wagen dus graag tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

boppex schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:23:
[...]

Dat heb ik benoemd. Zie ICC hierboven. :)
Reviews kloppen met wat ik merk.

Maar zoals op YT gezegd wordt het beter in de OTA updates.
https://youtu.be/CQwmDVC7auM?si=1N9crzL3mJfsl4o4

Nieuwste review:
https://youtu.be/9jMvjwz0-dQ?si=H6qnqcrHrABv-ZnV
Oké, maar vind je het erg hinderlijk? Ik bedoel zou het voor iemand een showstopper kunnen zijn in de keuze of valt er goed mee te leven? Ik rij met mijn Kona meestal met de scc dus dat zal ik met de (mogelijke) Seal U niet anders zijn. Ja, een proefritje moet nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
Ik rijd ook veel op de SCC/ICC en het is geen showstopper.

Speaking of stoppen. De Seal U op de ICC met een voorligger (iemand die voor je rijdt) stopt bij een stoplicht automatisch en trekt ook automatisch weer op.
+ dus het feit dat een update de ICC zal verbeteren maakt het vooruitzicht alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
ramrodwillem schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:30:
Ik ga volgende week een proefrit maken, rij nu ook al elektrisch.

Waar bij deze proefrit op te letten of voor welke instellingen te kiezen, lopen de gene die hem al hebben nog tegen dingen aan die je tijdens een proefrit niet zijn opgevallen, in een uur kan je natuurlijk niet alles te weten komen over de wagen dus graag tips.
  • Zicht rondom.
  • Zitpositie.
  • Rijhulpsystemen.
  • Acceleratie.
  • Windgeruis (en ja dat is er, al vanaf 60 km/u). Vering+zitcomfort.
  • Ruimte 2e rij (is persoonlijk. Maar 4 personen van > 1.90m lange benen toch een aandachtspunt).
  • Kofferbakruimte (ik komende vanaf een SEAT Tarraco heb moeten inleveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
boppex schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:29:
[...]
  • Zicht rondom.
  • Zitpositie.
  • Rijhulpsystemen.
  • Acceleratie.
  • Windgeruis (en ja dat is er, al vanaf 60 km/u). Vering+zitcomfort.
  • Ruimte 2e rij (is persoonlijk. Maar 4 personen van > 1.90m lange benen toch een aandachtspunt).
  • Kofferbakruimte (ik komende vanaf een SEAT Tarraco heb moeten inleveren).
\

Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Mijn auto is gister in bestelling gegaan, een Seal U Comfort, Time Grey, Blue & Gray.
Levertijd volgens dealer +/- 2 maanden, nu maar hopen dat de importheffing nog even uitgesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-04 20:14
Weet iemand al meer of er in Nederland ook de mogelijkheid is om een trekhaak met trekgewicht te krijgen bij de Seal U?

*typo verholpen*

[ Voor 8% gewijzigd door markwingens op 29-06-2024 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
boppex schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:40:
#trekgewicht. Ja. Zie laatste kolom vh tabelletje. Ik heb ook de sticker mbt 1300 kg. in het portier gekregen.
@tweakden kan misschien meer details geven.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste