En na het rijden van seal u dmi, toch besloten om voor de seal 6 dmi touring te gaan.wfvdijk schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:19:
[...]
Geen enkele auto is perfect en dat geldt ook voor de BYD. Gelukkig krijgen auto's tegenwoordig ook updates, zodat de meeste problemen al opgelost zijn. Blijft er dan nog wat over? Zeker:Wat ik positief vind aan de auto:
- De airco kan je lastig afstemmen op een temperatuur; een kleine wijziging in de buitentemperatuur merk je gelijk aan de luchtstroom. (is waarschijnlijk probleem in beide auto's)
- in het begin klaagden gebruikers van de Seal U over de banden en rijgedrag, dit is toen opgelost met nieuwe banden en uitlijnen (zie begin van dit forum). Ik weet niet of dit nu nog speelt
- Ik maak veel gebruik van Adaptive Cruise Control, maar die is niet altijd bij de les wat soms leidt tot een noodstop. Dit hebben andere merken beter voor elkaar
- Helaas geen frunk (ik rijd een Seal U elektrisch). Wel door andere bedrijven te leveren
Het multimedia systeem en veel componenten komen voor in beide auto's, het type auto zal dan de doorslag moeten zijn.
- veel auto voor je geld: veel accessoires zoals stoelverwarming/-koeling en elektrische verstelling met geheugen
- App bediening van de auto: het bekende voorverwarmen, maar ook keyless rijden mbv de app
- Android Auto, dit compenseert de matige ingebouwde navigatie
- lekker ruim, ook op de achterbank.
Kijk ook even of de kofferbak grootte belangrijk voor je is. Seal 6 : 657-1535 liter, Seal U: 425-1440 liter
Succes met je keuze en ik hoor graag wat het geworden is
Onze overwegingen:
Ligt strakker op de weg.. is zuiniger , lichter