Ik weet het ook niet.Arjan81 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:18:
[...]
Dat kan je toch niet zelf bepalen? Je kiest EV of HEV zodra er meer vermogen nodig is zal de benzinemotor aangaan en de accu bijladen en/of de wielen aandrijven. Je kan volgens mij niet alleen benzine kiezen.
niet zelf mee aan de slag gaan, maar terug naar de garageg86 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:44:
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van trillingen op het rempedaal zonder deze in te trappen?
Dus als ik al rijdend mijn voet laat rusten op het rempedaal, dan voel ik duidelijk trillingen in mijn rempedaal.
Ook heb ik dus trillingen in de auto bij snelheden van ca. 50 km/u.
*zucht*
Dat is precies wat ik ook dacht.Arjan81 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:18:
[...]
Dat kan je toch niet zelf bepalen? Je kiest EV of HEV zodra er meer vermogen nodig is zal de benzinemotor aangaan en de accu bijladen en/of de wielen aandrijven. Je kan volgens mij niet alleen benzine kiezen.
The ones with the greatest power protect those who don't.
Effe mezelf quoten. Gemini weet mij dit te vertellen. Is dat echt zo en dus normaal?g86 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:44:
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van trillingen op het rempedaal zonder deze in te trappen?
Dus als ik al rijdend mijn voet laat rusten op het rempedaal, dan voel ik duidelijk trillingen in mijn rempedaal.
"Een lichte trilling op het rempedaal tijdens regeneratief remmen (vaak in "one-pedal drive" of wanneer het gaspedaal wordt losgelaten), zonder dat het rempedaal zelf wordt ingedrukt, is een bekend verschijnsel bij elektrische auto's (EV's) en hybrides."
Ik raak het rempedaal alleen aan bij het remmen. Het is niet goed om je voet erop te houden tijdens het rijden ook al rem je niet. Ik heb volgens mij geen last van trillingen maar ik ga er op letten.g86 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:41:
[...]
Effe mezelf quoten. Gemini weet mij dit te vertellen. Is dat echt zo en dus normaal?
"Een lichte trilling op het rempedaal tijdens regeneratief remmen (vaak in "one-pedal drive" of wanneer het gaspedaal wordt losgelaten), zonder dat het rempedaal zelf wordt ingedrukt, is een bekend verschijnsel bij elektrische auto's (EV's) en hybrides."
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Lol, ja dat weet ik ook wel. Maar ik ben er nu beginnen op te letten omdat ik uitzoek wat de oorzaak is van trillingen. Mijn voet staat anders gewoon bij de gaspedaal, en als ik moet remmen dan trap ik gewoon de rem in. ;-)Arjan81 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:51:
[...]
Ik raak het rempedaal alleen aan bij het remmen. Het is niet goed om je voet erop te houden tijdens het rijden ook al rem je niet. Ik heb volgens mij geen last van trillingen maar ik ga er op letten.
Laat maar weten wat jouw ervaring is als je eens met de voet rust op het rempedaal. Mijn regeneratief remmen staat momenteel op "high". (versie: Seal U Design FullEV).
2,5 maand oud en 3.500km op de teller.
Net even getest. Geen bijzondere trillingen in rempedaal. Natuurlijk voel je wat meer als je over klinkers rijdt, maar dat lijkt me normaal. Heb trouwens de dm-i boost. Regeneratief remmen ook op high.g86 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:06:
[...]
Lol, ja dat weet ik ook wel. Maar ik ben er nu beginnen op te letten omdat ik uitzoek wat de oorzaak is van trillingen. Mijn voet staat anders gewoon bij de gaspedaal, en als ik moet remmen dan trap ik gewoon de rem in. ;-)
Laat maar weten wat jouw ervaring is als je eens met de voet rust op het rempedaal. Mijn regeneratief remmen staat momenteel op "high". (versie: Seal U Design FullEV).
2,5 maand oud en 3.500km op de teller.
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Ik heb het ook even getest. Regenaration op hoog. Geen trillen. Bij het remmen voel ik ook geen trillen....Arjan81 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 18:52:
[...]
Net even getest. Geen bijzondere trillingen in rempedaal. Natuurlijk voel je wat meer als je over klinkers rijdt, maar dat lijkt me normaal. Heb trouwens de dm-i boost. Regeneratief remmen ook op high.
The ones with the greatest power protect those who don't.
Met regeneratie op hoog en met remmen bij zowel de proefrit als eigen auto voel je wel wat feedback via het pendaal.
wat bedoel je met feedback?doak schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:19:
Met regeneratie op hoog en met remmen bij zowel de proefrit als eigen auto voel je wel wat feedback via het pendaal.
bij mij is het echt vibratie van rempedaal naar voetzool als ik mijn voet gewoon laat rusten op het rempedaal (dus zonder indrukken)
:strip_exif()/f/image/pePxy4JugfLYhBvg6awDhOm2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UIB3iTYJwY1wrX9D01kvBz5w.jpg?f=fotoalbum_large)