Het grote BYD Seal U (SUV) topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 15:07
Als ik mijn telefoon (Samsung S24) op de draadloze laadpad leg van mijn Seal U dm-i Boost, wordt de telefoon zodanig heet, dat hij geen apps meer kan openen (tot hij weer is afgekoeld).

Zijn er hier meer mensen die daar last van hebben in hun BYD?

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01 14:53
Bloedvat schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 08:46:
Als ik mijn telefoon (Samsung S24) op de draadloze laadpad leg van mijn Seal U dm-i Boost, wordt de telefoon zodanig heet, dat hij geen apps meer kan openen (tot hij weer is afgekoeld).

Ik heb geen BYD maar een Nissan en heb precies het zelfde fenomeen. De telefoon wordt super warm en schakelt zelf het laden uit als de temp > 55 graden komt. 'Vol' laden werkt nooit. Overigens in mijn Renault Arkana ook. Zelfs met een mag charger van Apple heb ik dit. . Magnetisch laden is geen goed idee.

• Bloedvat
Ies Korpershoek schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 16:40:
[...]

Ik heb geen BYD maar een Nissan en heb precies het zelfde fenomeen. De telefoon wordt super warm en schakelt zelf het laden uit als de temp > 55 graden komt. 'Vol' laden werkt nooit. Overigens in mijn Renault Arkana ook. Zelfs met een mag charger van Apple heb ik dit. . Magnetisch laden is geen goed idee.
Ah ok
Wel jammer, want handig is het wel (gewoon telefoontje daar neerleggen en geen gepruts met kabeltjes)

Ik ga binnenkort dit eens proberen:
BYD Sealion & Seal Wireless Phone Charger Cooler by Husker83 | Download free STL model | Printables.com BYD Sealion & Seal Wireless Phone Charger Cooler by Husker83 | Download free STL model | Printables.com https://share.google/YxCEj6Ytu8AufINi1

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 12:12

Heb een S24 Ultra. Ondervindt hiermee geen problemen. Telefoon wordt wel warm maar dat doe ook op andere draadloze laders..

The ones with the greatest power protect those who don't.

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-01 11:22

incmve

maredana.nl

Bloedvat schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:01:
[...]

Ah ok
Wel jammer, want handig is het wel (gewoon telefoontje daar neerleggen en geen gepruts met kabeltjes)

Ik ga binnenkort dit eens proberen:
BYD Sealion & Seal Wireless Phone Charger Cooler by Husker83 | Download free STL model | Printables.com BYD Sealion & Seal Wireless Phone Charger Cooler by Husker83 | Download free STL model | Printables.com https://share.google/YxCEj6Ytu8AufINi1
Die heb ik geprint, werkt prima in de zomer, maar in de winter zal het warme lucht blazen ;)
Overigens heb ik met mijn S23 eigenlijk geen last, android auto en wireless chargen heeft nog geen issues gegeven.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-01 16:42
jpg97 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:09:
[...]

Hier ook, staat klaar om in januari op te halen. Huidige contract loopt nog tot eind volgende maand.
Vrijdag 30 januari ga ik hem ophalen!
Ben benieuwd of ik veel verschil (en waar) ga merken t.o.v. mijn huidige Toyota C-HR.

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-01 12:12

g86

Ik heb een S25 Ultra en een BYD SealU Design (Full EV) en geen hinder tijdens draadloos opladen in combinatie met Android Auto wireless. Super stabiel. Zeer positief hierover.

• wfvdijk
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-01 09:55
YouTube: Binnen bij BYD: de fabriek die Tesla tien keer overtreft niet specifiek Seal U, maar een leuk filmpje over de BYD fabriek

[ Voor 9% gewijzigd door wfvdijk op 22-12-2025 13:46 ]

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-01 15:49
Hallo! Ik rij sinds twee weken in de BYD Tang flagship maar aangezien daar geen apart forum voor is hoop ik dat ik hier geadopteerd word :)
Ik ben ontzettend tevreden, na 4,5 jaar ook heel tevreden met de Enyaq gereden te hebben. Wat me wel opvalt is dat de range blijft aangeven dat ik 530km kan rijden terwijl dat in de praktijk niet zo is. Na een rit van 175 km heb ik nog 50% over. Je zou zeggen dus 175 km over maar hij geeft aan dat ik nog 265 km kan rijden. Herkennen jullie dit? Of duurt het wat langer voordat de range goed/realistisch rekening houdt met de laatste ritten?

• Bloedvat
Chipsoer schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:42:
Hallo! Ik rij sinds twee weken in de BYD Tang flagship maar aangezien daar geen apart forum voor is hoop ik dat ik hier geadopteerd word :)
Ik ben ontzettend tevreden, na 4,5 jaar ook heel tevreden met de Enyaq gereden te hebben. Wat me wel opvalt is dat de range blijft aangeven dat ik 530km kan rijden terwijl dat in de praktijk niet zo is. Na een rit van 175 km heb ik nog 50% over. Je zou zeggen dus 175 km over maar hij geeft aan dat ik nog 265 km kan rijden. Herkennen jullie dit? Of duurt het wat langer voordat de range goed/realistisch rekening houdt met de laatste ritten?
In mijn Seal U dm-i zijn zowel de resterende km inschattingen van de batterij als die van de tank, best wel nauwkeurig (zeg ik nu, na ~7500km rijervaring)

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-01 17:58
Chipsoer schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:42:
Er zijn auto's die 2 verkeerde range tonen.
Die tonen gewoon iedere dag de WLTP, terwijl de meeste auto's dynamisch rekening houden met je verbruik
Ben ff de term kwijt...GOM en nog iets

In sommige EV s kan je switchen

• fozzie_78
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01 17:02
Goedemiddag Seal U dm-i bezitters 😉
Ik had een vraag voor de bezitters die er al wat kms op hebben zitten; zelf ben ik me aan het oriënteren voor een nieuwe plugin.
De BYD heb ik reeds proefgereden, zowel de Boost als de Design. Nu viel me op dat ik de Boost vrij zacht geveerd vond (ik kom nu van een vrij stugge lage Ford), de Design leek iets strakker. Hoe ervaren jullie als eigenaar dit? Vinden jullie dit niet te zacht? Of ervaren jullie dit als comfortabel?

• Bloedvat
fozzie_78 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 16:11:
Goedemiddag Seal U dm-i bezitters 😉
Ik had een vraag voor de bezitters die er al wat kms op hebben zitten; zelf ben ik me aan het oriënteren voor een nieuwe plugin.
De BYD heb ik reeds proefgereden, zowel de Boost als de Design. Nu viel me op dat ik de Boost vrij zacht geveerd vond (ik kom nu van een vrij stugge lage Ford), de Design leek iets strakker. Hoe ervaren jullie als eigenaar dit? Vinden jullie dit niet te zacht? Of ervaren jullie dit als comfortabel?
Ik kom van een 2010 Civic hatchback en daarmee vergeleken is de Seal U een deinend slagschip, maar ik ervaar het inderdaad vooral als comfortabel.
Als je met een vaartje een drempel neemt, veert ie wel een beetje na, maar nog niet zo erg als sommige wagens die ik in het verleden in de VS gereden heb :P

Focus van de Seal U ligt gewoon op comfort en niet op sportief rijden (daar gebruik ik zelf lekker m'n motor voor ;) )

• fozzie_78
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01 17:02
Ja deining is de goeie omschrijving, de AWD had er volgens mij wel al minder last van dan de FWD, maar ik twijfel nog wel of het niet te comfortabel is, eerst nog naar even proefrijden in andere opties. Qua prijs en aankleding zal ik er dan in ieder geval altijd op achteruit gaan, daar is de BYD niet mee te overtreffen.

• Bloedvat
fozzie_78 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 19:01:
Ja deining is de goeie omschrijving, de AWD had er volgens mij wel al minder last van dan de FWD, maar ik twijfel nog wel of het niet te comfortabel is, eerst nog naar even proefrijden in andere opties. Qua prijs en aankleding zal ik er dan in ieder geval altijd op achteruit gaan, daar is de BYD niet mee te overtreffen.
Ik moet erbij zeggen dat ik wel vooral veel snelweg km's maak, en dan is die deining (afgezien van alle wegverzakkingen in de randstad) nagenoeg niet aan de orde.

• Bloedvat
Ik heb nu al een paar keer gehad dat de AEB (autonomous emergency braking) onterecht activeerde.
Gelukkig nooit gebeurd op snelheid, maar enkel bij wegrijden/optrekken. Is me nu 3x gebeurd terwijl er helemaal niks aan de hand was. Dan is het dus insta volle bak op de rem en hang je effe vol in de gordel.

Hebben andere Seal (U) gebruikers hier ook last van/ervaring mee?

Ik heb gelezen dat dit een verplichte feature is binnen de EU, om als automerk 5 sterren crashtest te behalen. Maar ik denk dat ik het vanaf nu toch elke rit ga uitschakelen.. moet er niet aan denken dat me dit op de snelweg gebeurd zeg :$

• wfvdijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RhrW3toU6SWjqh9fze2hNIQHFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0535qzzpqHwCRH5e1lQEYl8.jpg?f=fotoalbum_large erg fijn, dat voorverwarmen met deze temperaturen

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-01 20:34
Bloedvat schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:51:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat de AEB (autonomous emergency braking) onterecht activeerde.
Gelukkig nooit gebeurd op snelheid, maar enkel bij wegrijden/optrekken. Is me nu 3x gebeurd terwijl er helemaal niks aan de hand was. Dan is het dus insta volle bak op de rem en hang je effe vol in de gordel.

Hebben andere Seal (U) gebruikers hier ook last van/ervaring mee?

Ik heb gelezen dat dit een verplichte feature is binnen de EU, om als automerk 5 sterren crashtest te behalen. Maar ik denk dat ik het vanaf nu toch elke rit ga uitschakelen.. moet er niet aan denken dat me dit op de snelweg gebeurd zeg :$
Ben je hiermee ook naar je leverancier geweest? Wel dingetje inderdaad.
Las er op internet niet zo snel iets over dat dit veel voorkomt of bij hoge snelheid.

• markwingens
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-01 09:29
wfvdijk schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:26:
[Afbeelding] erg fijn, dat voorverwarmen met deze temperaturen
Waar vind ik deze instelling ik stond laatst te laden met 70 kW tot uiteindelijk 80kw...

• wfvdijk
Ik heb een youtube video geplaatst. In deze video zie je de stappen die ik maak in het menu. Let erop dat hoe kouder de buitentemperatuur, hoe eerder je moet voorverwarmen voor het beste resultaat. Ook heeft voorverwarmen alleen effect op snellaad sessies.
NB ik heb een volledig elektrische Seal U

• wfvdijk
Ferry34 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 16:45:
[...]

Er zijn auto's die 2 verkeerde range tonen.
Die tonen gewoon iedere dag de WLTP, terwijl de meeste auto's dynamisch rekening houden met je verbruik
Ben ff de term kwijt...GOM en nog iets

In sommige EV s kan je switchen
In de Seal U kan je het bereik op 2 manieren weergeven: standaardmodus en dynamische modus. In de standaardmodus staat een volle batterij altijd op 500km rijbereik, wat natuurlijk een lachtertje is bij 2 graden celcius. Als je de weergave op dynamisch zet is het rijbereik wat reeeler, alhoewel ook nog wel wat optimistsch. Deze instelling kan je aanpassen in het menu, sinds de laatste versie zit dit op een rare plek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WrVcs0NM1aUq9O9jPuwX08c6js=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3C0YxZhzEikvMnG8JIqRCt5.jpg?f=user_large

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-01 12:12

g86

Iemand de firmware versie 2.1.0 al ontvangen en geïnstalleerd? Hier wel ontvangen, maar nog niet geïnstalleerd.
Betreft Seal U Design FullEV MY25.

• RJWN
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 03-01 20:55
Heeft er al iemand ervaring met het vervangen van een reflector in de achterbumper?
Helaas ondanks alle piepjes/camera toch een klein vervelend paaltje geraakt met als gevolg een gebarsten reflector :(
De reflector zit met één klem en 2 schroeven vast. Alleen zit een van de schroeven pal achter de bumpersteun volgens mij en daar kan ik dus niet bij (denk ik). Heeft er iemand een list? Want om nu de hele bumper te demonteren gaat me iets te ver.

• blueline
Nou ik heb ook wat raars.......
Ik wil mijn motorkap openen van een Seal U DM-i (dus geen EV)....en nu weet ik dat er een hendel onder het dashboard (links) zit die je 2 keer aan moet trekken. Ik zie de motorkap ook omhoog gaan maar krijg hem daarna niet open. (wel als iemand anders de hendel aan blijft trekken). Maar wil graag dit alleen kunnen.
Mis ik nu iets (in de zin van een extra hendel op de motorkap o.i.d.).
Meerdere dingen uitgezocht maar kan hier niets over vinden.

Dus hebben andere mensen (met een Seal U DM-i (geen EV)) hier ook last van ?

• Bloedvat
blueline schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:37:
Nou ik heb ook wat raars.......
Ik wil mijn motorkap openen van een Seal U DM-i (dus geen EV)....en nu weet ik dat er een hendel onder het dashboard (links) zit die je 2 keer aan moet trekken. Ik zie de motorkap ook omhoog gaan maar krijg hem daarna niet open. (wel als iemand anders de hendel aan blijft trekken). Maar wil graag dit alleen kunnen.
Mis ik nu iets (in de zin van een extra hendel op de motorkap o.i.d.).
Meerdere dingen uitgezocht maar kan hier niets over vinden.

Dus hebben andere mensen (met een Seal U DM-i (geen EV)) hier ook last van ?
Ik had laatst hetzelfde probleem nadat ik in de haast bij het uitstappen per ongeluk met m'n schoenen achter die hendel was blijven hangen (die hendel is niet heel handig geplaatst daar). Ik had haast maar kreeg de motorkap dus niet open en niet dicht :F

Uiteindelijk lukte het door nog een keer aan die hendel te trekken en daarna snel om de portier te lopen en de motorkap te openen. Zit misschien een vertaging op die vergrendeling?
Maar ik ben ook wel benieuwd of iemand weet hoe dit echt zit.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-01 17:58
In mn BMW moet ik 2 x de hendel trekken om open te krijgen.

• blueline
Ferry34 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 17:58:
In mn BMW moet ik 2 x de hendel trekken om open te krijgen.
Zoals ik al zei, dit doe ik dus. (2x de hendel aantrekken)

Even een plaatje voor aan de binnenkant. Geen extra hendel aanwezig om de haak eraf te halen :( :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJ8y_ZSHTYvfopPjlmMoUt1fGQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDBM2FAzHXQq1Qzwm0w9BwZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_q1ROTPWqpP6Q1JxL74ENXhz4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8o89wGb4ObF6OAC6RZ2aVj5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door blueline op 05-01-2026 11:25 ]

• markwingens
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-01 09:29
g86 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 22:08:
Iemand de firmware versie 2.1.0 al ontvangen en geïnstalleerd? Hier wel ontvangen, maar nog niet geïnstalleerd.
Betreft Seal U Design FullEV MY25.
Ik heb hem nog niet, heb je hem inmiddels geïnstalleerd? En wat zijn de grote veranderingen?

• blueline
markwingens schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:10:
[...]

Ik heb hem nog niet, heb je hem inmiddels geïnstalleerd? En wat zijn de grote veranderingen?
Gisteren gecontroleerd. Geen update nog (maar bij de Seal U DM-i, duurt meestal langer).

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste