Het grote BYD Seal U (SUV) topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

• JHJHJH
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-09 19:53
Begint me nu toch allemaal wel te irriteren. Andriod auto die bij elke rit om de zoveel minuten voor paar seconden uitvalt...

Nu heb ik weer de volgende uitdaging; als ik mn helderheid van HUD wil aanpassen van 10, naar bijvoorbeeld 3, schiet die na 3second weer terug naar 10...

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
Bloedvat schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:37:
[...]

Die kleur is op de NL BYD-websites ook te selecteren:
https://www.bydauto.nl/elektrische-autos/seal-u/(laatste kleur in het rijtje)
https://www.bydauto.nl/plug-in-hybride/seal-u-dmi/ voor de DM-I versie (tweede kelur in het rijtje)

Ik vind persoonlijk de grijze basiskleur (de goedkoopste) het mooiste. Maar over smaak valt niet te twisten hé ;)
Vind de "bruine" kleur wel mooi echter verveelt snel (persoonlijk natuurlijk). Ik heb dan ook voor de goedkoopste kleur gekozen. Zwart vind ik de auto niet recht doen.

The ones with the greatest power protect those who don't.

• blueline
JHJHJH schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:27:
Begint me nu toch allemaal wel te irriteren. Andriod auto die bij elke rit om de zoveel minuten voor paar seconden uitvalt...

Nu heb ik weer de volgende uitdaging; als ik mn helderheid van HUD wil aanpassen van 10, naar bijvoorbeeld 3, schiet die na 3second weer terug naar 10...

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?
Ik ga straks https://www.aawireless.io/nl/products/aawireless gebruiken. Ik weet niet hoe dat gaat werken in de BYD echter kun je hier veel meer mee dan de standaard Android Auto :9 (hoe dit gaat werken in de praktijk weet ik dus nog niet). Gebruik deze nu ook in de huidige auto.... hierin zit ook Android Auto (wireless) alleen dit werkt beter.

Met de HUD kan ik je nog niet helpen. Heb de auto nog niet.

[ Voor 7% gewijzigd door blueline op 10-09-2025 17:44 ]

• JHJHJH
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-09 19:53
blueline schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:38:
[...]

Vind de "bruine" kleur wel mooi echter verveelt snel (persoonlijk natuurlijk). Ik heb dan ook voor de goedkoopste kleur gekozen. Zwart vind ik de auto niet recht doen.
Ik ken dat systeem wel, vind het alleen waanzin dat je dat moet kopen omdat het gewoon niet werkt.

De helderheid wat ik niet naar beneden krijg is wel heel irritant, is super licht in de nacht.. hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen. Auto systeem resetten door 10sec audio knop in te drukken werkt ook niet, HUD blijft even sterk :( help.

• blueline
JHJHJH schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:52:
[...]

Ik ken dat systeem wel, vind het alleen waanzin dat je dat moet kopen omdat het gewoon niet werkt.

De helderheid wat ik niet naar beneden krijg is wel heel irritant, is super licht in de nacht.. hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen. Auto systeem resetten door 10sec audio knop in te drukken werkt ook niet, HUD blijft even sterk :( help.
Ik gebruik dit ook omdat je hier "meer" mee kan.

En omdat de AA wireless met een kabel is aangesloten werkt dit met mijn huidige auto sneller en stabieler.

[ Voor 9% gewijzigd door blueline op 10-09-2025 18:01 ]

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-10 14:14

g86

blueline schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:54:
[...]
Ik gebruik dit ook omdat je hier "meer" mee kan.
Interessant, maar wat kan je dan exact meer met dit toestelletje?

• tewfik19
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11-09 14:22
Hallo
Ik heb een nieuw BYD seal u design gekocht , en blikt dat heen QR code niet aanwezig in auto , dus ik kan geen apps BYD gebruiken weet jullie maybe een oplossing ?
Nog ander probleem bij de gps ik doe de knop automatiek zoom af en toch blijft automatiek zoomen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueline
g86 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:13:
[...]

Interessant, maar wat kan je dan exact meer met dit toestelletje?
Eeeuh tja..... je kan b.v. Youtube kijken tijdens het rijden. Maar ja dat mag niet |:(
En omdat de AA Wireless bekabeld is aangesloten en de AA Wireless dedicated hardware is dit qua gevoel sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueline
Vandaag heel even gekeken. Helaas geen kenteken nog. Wel foto's :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XM7gIr2QKaYHlmKKEMWtR9gjN8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLsPMW8s0pWTjOyoqkBxNiBI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmMUicMmqAPk3rfSFDXjX4jC54Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liHA9VCCNn2uaKyl2KxcylCy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buSAP4nym8uGTzQ-FJDTdM-xELg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imlKxZsDBYd45ksVGACv7HgG.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 32% gewijzigd door blueline op 13-09-2025 09:29 . Reden: Extra foto's toegevoegd ]

• RogiNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 14:11
Bloedvat schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:13:
[...]

Hmm, dan lijkt me toch dat die twee met dezelfde boot gaan komen..
Ik zal vandaag eens vragen in Eindhoven of ze een update kunnen geven (mijn huidige en tijdelijke lease-auto is op zich prima, maar ik kan toch niet wachten op "mijn eigen" wagen)
Nog een update gehad vanuit Eindhoven? Ik benoemde dit aan BYD hoe het kan dat er bij mij 4-5 maanden was aangegeven. Zou incorrect zijn en zou ineens 2 tot 4 maanden zijn. Volgens Breda konden ze niets zien tussentijds maar weten ze het pas wanneer de auto in de haven staat of wordt afgeleverd maar telefonisch wisten ze nu te vertellen dat de auto nog in china staan. Op de Facebook in de Seal u DMI groep worden de schepen gemonitord (daar geven de meeste ook een levertijd van 2 tot 3 maanden op als ze deze hebben ontvangen) en er komt ongeveer om de 2 maanden een schip aan in BE voor NL voorraad. Deze komen eind deze maand aan dus als de auto in china staat lijkt 4 maanden niet te gaan lukken. Een hoop tegenstrijdige info dus en maar afwachten...

[ Voor 5% gewijzigd door RogiNL op 17-09-2025 17:30 ]

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 21:23
RogiNL schreef op woensdag 17 september 2025 @ 17:27:
[...]

Nog een update gehad vanuit Eindhoven? Ik benoemde dit aan BYD hoe het kan dat er bij mij 4-5 maanden was aangegeven. Zou incorrect zijn en zou ineens 2 tot 4 maanden zijn. Volgens Breda konden ze niets zien tussentijds maar weten ze het pas wanneer de auto in de haven staat of wordt afgeleverd maar telefonisch wisten ze nu te vertellen dat de auto nog in china staan. Op de Facebook in de Seal u DMI groep worden de schepen gemonitord (daar geven de meeste ook een levertijd van 2 tot 3 maanden op als ze deze hebben ontvangen) en er komt ongeveer om de 2 maanden een schip aan in BE voor NL voorraad. Deze komen eind deze maand aan dus als de auto in china staat lijkt 4 maanden niet te gaan lukken. Een hoop tegenstrijdige info dus en maar afwachten...
Vorige week dinsdag nagevraagd bij m'n contactpersoon bij BYD Eindhoven, deze week een herinnering gestuurd.. nog geen reactie
Wellicht is de vriendelijke dame in kwestie met vakantie, of ik ben naïef en ze reageert niet omdat ze al eerder gezegd heeft dat ze het niet weet :P (nu jij het zegt, besef ik me dat ze ook mij ooit heeft verteld dat ze het pas weten als de auto's bij de haven staan)

Afwachten dus...

(Ik vind het ergens wel vreemd/bijzonder dat je bij zo'n grote aankoop niet gewoon veel meer duidelijkheid krijgt. Maar ik heb nog nooit een nieuwe auto besteld, dus heb er 0 ervaring mee)

• RogiNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 14:11
Bloedvat schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:27:
[...]

Vorige week dinsdag nagevraagd bij m'n contactpersoon bij BYD Eindhoven, deze week een herinnering gestuurd.. nog geen reactie
Wellicht is de vriendelijke dame in kwestie met vakantie, of ik ben naïef en ze reageert niet omdat ze al eerder gezegd heeft dat ze het niet weet :P (nu jij het zegt, besef ik me dat ze ook mij ooit heeft verteld dat ze het pas weten als de auto's bij de haven staan)

Afwachten dus...

(Ik vind het ergens wel vreemd/bijzonder dat je bij zo'n grote aankoop niet gewoon veel meer duidelijkheid krijgt. Maar ik heb nog nooit een nieuwe auto besteld, dus heb er 0 ervaring mee)
In de seal u dmi facebook groep verteld net iemand dat hij zijn auto 5 dagen na die van mij heeft besteld en al 1 september heeft kunnen ophalen. Wachttijd prima maar dit kan volgens mij niet de bedoeling zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-09 13:25
Iemand deze al gezien: YouTube: BYD SEAL v2.0 OTA Preview: New UI, Battery Preconditioning (And Why ... (BYD SEAL v2.0 OTA Preview: Nieuwe gebruikersinterface, batterijvoorconditionering (en waarom het ...)

Betreft wel een Seal en geen Seal U, maar ik vermoed dater ook zo'n update gaat komen voor de Seal U

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-09 07:30
wfvdijk schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:29:
Iemand deze al gezien: YouTube: BYD SEAL v2.0 OTA Preview: New UI, Battery Preconditioning (And Why ... (BYD SEAL v2.0 OTA Preview: Nieuwe gebruikersinterface, batterijvoorconditionering (en waarom het ...)

Betreft wel een Seal en geen Seal U, maar ik vermoed dater ook zo'n update gaat komen voor de Seal U
Ik heb mijn Seal U DMI nu net 3 weken en kreeg net de melding dat ik naar V2.0 kon updaten. Dat is die nu aan het doen. Eerder nog geen updates gehad, dus ik ben benieuwd of het dan ook echt deze update is. Zal het laten weten. Hiervoor had ik systeemversie 2140 en bij DSP stond V1.0.1, maar ben niet helemaal thuis in alle firmwares en benamingen van BYD.

Update: Ik heb inderdaad die 2.0 update gehad. Even wennen aan de nieuwe UI is het wel, eerste mening is dat de oude prettiger werkte. Verder hebben ze een extra bevestiging op de SLW shortcut gezet, zodat er weer een tikje extra is. Daarnaast hebben ze ook een 'straf' toegevoegd als je 3x een niveau 3 waarschuwing hebt gehad als je je handen van het stuur houdt terwijl de stuurassist aan staat. Dan kun je de rest van de rit ICC niet meer gebruiken. Daarentegen is het nu wel mogelijk tot 150km per uur ICC te gebruiken.

Overigens vraag ik me eigenlijk af of je het uit kunt zetten dat er bij elk kruispunt, snelheidsbord (bij wijziging) en andere nader te verklaren meldingen een bliepje komt? Ik zou verkeersbord herkenning uit kunnen zetten, maar die heb ik het liefst gewoon aan. Bij mn proefrit heb ik dit niet zo ervaren.

[ Voor 30% gewijzigd door CydexTM op 20-09-2025 14:04 ]

• blueline
blueline schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:43:
Vandaag heel even gekeken. Helaas geen kenteken nog. Wel foto's :)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Kenteken bekend. Nog 1 week wachten en dan haal ik hem op oOo

• Bloedvat
blueline schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:46:
[...]

Kenteken bekend. Nog 1 week wachten en dan haal ik hem op oOo
Nice! (y)
En hoe lang heb je dan moeten wachten, sinds bestelling?

• blueline
Bloedvat schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:06:
[...]

Nice! (y)
En hoe lang heb je dan moeten wachten, sinds bestelling?
Wil je dat echt weten :) ......... ik had hem na 2 weken al op kunnen halen alleen moest ik wachten totdat mijn leasecontract was afgelopen en dit is nu verkort met 1 maand. Uiteindelijk niet eens 4 weken gewacht :P

• Bloedvat
blueline schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:39:
[...]

Wil je dat echt weten :) ......... ik had hem na 2 weken al op kunnen halen alleen moest ik wachten totdat mijn leasecontract was afgelopen en dit is nu verkort met 1 maand. Uiteindelijk niet eens 4 weken gewacht :P
Ok, dat wilde ik niet weten idd -O-

Nee joh flauwekul. Ben blij voor je dat 't zo snel gegaan is.

Waar had je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueline
Bloedvat schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:58:
[...]

Ok, dat wilde ik niet weten idd -O-

Nee joh flauwekul. Ben blij voor je dat 't zo snel gegaan is.

Waar had je besteld?
BYD Groningen, beetje druk gezet. En leasemaatschappij heeft ook geholpen door dingen snel te regelen :)
En ook een beetje geluk denk ik. :P

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 20:51

Arjan81

Rotterdam

Ik heb mijn BYD Seal u dm-i zwart/zwart begin augustus besteld. 12 september werd ik al gebeld dat hij onderweg is. Alleen loopt mijn huidige leasecontract tot begin februari. Dus het is nu ff afwachten wat de leasemaatschappij gaat doen.

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

• blueline
Arjan81 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:30:
Ik heb mijn BYD Seal u dm-i zwart/zwart begin augustus besteld. 12 september werd ik al gebeld dat hij onderweg is. Alleen loopt mijn huidige leasecontract tot begin februari. Dus het is nu ff afwachten wat de leasemaatschappij gaat doen.
Is dan inderdaad een discussie waard. Anders staat je auto daar maar te staan....... -O-

• blueline
Deze site ook gevonden:

https://www.topbyd.com

Deze hebben ook meer accessoires.

• blueline
En misschien ook interessant: Gaat over versie 2.0. Hopelijk komt deze ook naar de Seal U (DM-i).

https://www.youtube.com/watch?v=7EQTnvJ6Y30&t=6s

• g86

g86

In de BYD zit een SIM kaart die 2 jaar gratis kan gebruikt worden met elke maand 1 GB data.
Maar is dit wel voldoende? Waarvoor wordt die data SIM kaart gebruikt? Ook voor firmware updates en NAV updates?
Kan deze limiet verhoogd worden door een datapakket te kopen? Prijzen?

• blueline
g86 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:11:
In de BYD zit een SIM kaart die 2 jaar gratis kan gebruikt worden met elke maand 1 GB data.
Maar is dit wel voldoende? Waarvoor wordt die data SIM kaart gebruikt? Ook voor firmware updates en NAV updates?
Kan deze limiet verhoogd worden door een datapakket te kopen? Prijzen?
Wat je met internet kunt doen:
  • Navigatie: Gebruik navigatietoepassingen die afhankelijk zijn van live data.
  • 3e-partij-software: Toegang tot en gebruik van andere applicaties en software die internet nodig hebben.
  • BYD Connected app: Bedien functies van je auto op afstand via de BYD-app, zoals het ontgrendelen van deuren of het aanpassen van de airconditioning.
Net als bij Skoda, moet je hiervoor betalen nadat deze "gratis" is verlopen.

• g86

g86

blueline schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:28:
[...]

Wat je met internet kunt doen:
  • Navigatie: Gebruik navigatietoepassingen die afhankelijk zijn van live data.
  • 3e-partij-software: Toegang tot en gebruik van andere applicaties en software die internet nodig hebben.
  • BYD Connected app: Bedien functies van je auto op afstand via de BYD-app, zoals het ontgrendelen van deuren of het aanpassen van de airconditioning.
Net als bij Skoda, moet je hiervoor betalen nadat deze "gratis" is verlopen.
Maar met slechts 1 GB per maand is dat ontoereikend als je bv. ook Spotify rechstreeks gebruikt op de BYD. Dus kan er extra data bijgekocht worden vanaf dag 1?

En hoe worden firmware updates en NAV kaartupdates geregeld? Is dat apart en komt dat dus niet bij die 1 GB?

[ Voor 6% gewijzigd door g86 op 25-09-2025 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maximmvc
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-10 21:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koqF6YApE0uitShsa92KAXkvm3k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QJgqsDFricf2zK4dBLc6wHP0.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk komt deze uitbreiding ook naar de seal u. Wordt nu gelanceerd bij de sealion 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
Maximmvc schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:27:
[Afbeelding]

Hopelijk komt deze uitbreiding ook naar de seal u. Wordt nu gelanceerd bij de sealion 7...
Zou wel mooi zijn. Maar ben er bang voor van niet. Aangezien dit scherm (die dus projecteert op je voorruit) niet zo dynamisch aan te passen is. Maar echt wel "nice to have"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
Zoals beloofd. Plaatje van de trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hs4JNP_YMpzHbIBDq_M-PVUYMKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c984TirI5Iykz7R1ZuqaGsfy.jpg?f=fotoalbum_large

Hiervoor is een klepje weggehaald. En deze is ook aanwezig in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
AA wireless. Maar doet nog wel een beetje moeilijk. Dit heeft te maken dat de auto met de telefoon wil verbinden..... maar dat heb ik met de vorige auto ook opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHDrnJdvtVTA93xqC7mvwsgW0b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sn8HHlmZujfNUVK9VgIwJAT4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door blueline op 01-10-2025 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Ik vond mijzelf zojuist op de website van Vesselfinder, in de (ijdele) hoop om iets meer te weten te komen over de levering van de door mij bestelde Seal U DM-I

Zou dit 'm dan zijn?
https://www.vesselfinder.com/?imo=9999577

ik voel me weer helemaal zoals 40 jaar geleden voor pakjesavond _O- (enkel i.p.v. ouders om richting te zeuren, doe ik dat nu maar hier op dit forum :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
Bloedvat schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:39:
Ik vond mijzelf zojuist op de website van Vesselfinder, in de (ijdele) hoop om iets meer te weten te komen over de levering van de door mij bestelde Seal U DM-I

Zou dit 'm dan zijn?
https://www.vesselfinder.com/?imo=9999577

ik voel me weer helemaal zoals 40 jaar geleden voor pakjesavond _O- (enkel i.p.v. ouders om richting te zeuren, doe ik dat nu maar hier op dit forum :P )
Die boot is al weer op de terugweg. Hopelijk heeft hij een "pakje" afgeleverd *O*

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste