Zijn er al meerdere ervaringen met de nieuwste ota update? Ik las in dit forum dar de snelkoppeling SLW voor het uitzetten van de piepjes is verdwenen na de update? Ik heb vorige week een mail gekregen waarin de nieuwste update wordt aangekondigd, maar heb deze nog niet ontvangen. Hebben jullie deze wel al binnen of weet iemand hoe lang je hierop moet wachtem?
Hoi allemaal, nieuw hier en heb sinds een maand de byd seal u dm-I.
Ervaren jullie ook dat de airco wel heel fanatiek is?
Als ik hem instel op 20 graden blaas hij voluit en zit ik nog net niet te klappertanden.
Heb het idee dat de temperatuur sensor niet goed geijkt is.
Vandaag reed ik naar huis en de temperatuur was comfortabel in de auto. (Wel voluit blazend) toen ik in de app keek stond daar dat de binnen temperatuur 26 graden was. Nou, dat was het zeker niet. En als ik de temp aanpas naar 26 gaat hij idd meteen rustiger blazen en blijft de temperatuur goed met af en toe weer wat harder blazen toen ik stilstond in de zon
Dat de airco hard en koud blaast was me ook al opgevallen bij de proefrit.
Anderen die dit ook ervaren?
Als ik hem instel op 20 graden blaas hij voluit en zit ik nog net niet te klappertanden.
Vandaag reed ik naar huis en de temperatuur was comfortabel in de auto. (Wel voluit blazend) toen ik in de app keek stond daar dat de binnen temperatuur 26 graden was. Nou, dat was het zeker niet. En als ik de temp aanpas naar 26 gaat hij idd meteen rustiger blazen en blijft de temperatuur goed met af en toe weer wat harder blazen toen ik stilstond in de zon
Dit is een standaard/bekende issue bij deze (en meerdere auto's) en lijkt me een softwarematig probleem. Ga er maar vanuit dat je enkele graden erbij moet optellen om de gewenste temperatuur te bereiken.Mavd1981 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:53:
Hoi allemaal, nieuw hier en heb sinds een maand de byd seal u dm-I.
De enige oplossing zou volgens mij moeten komen met een update, ik zie dat er wat aankondigingen gedaan zijn in de update die nu wordt uitgerold maar ik denk dat je nog steeds de temperatuur wat hoger moet instellen dan gewenst
[ Voor 6% gewijzigd door wfvdijk op 19-06-2025 14:33 . Reden: melding komende update ]
Ik heb hem ook en merk dat de snelheid aanduiding nu beter is, eerst knipperde deze de gehele tijd van 99 naar 100 en weer terug als ik cruisecontrol op 100 had in gesteld en nu blijft deze 100 constant aangeven. Dat is al een welkome verbetering. Daarnaast de mogelijkheid tot snelkoppelingen onderin is fijn zeker de positie van de stoel is zeer fijn aangezien mijn vrouw en ik toch elke keer moeten wisselen.
Ik zit nog op 2501 maar heb wél de icon bar onderin.
Had als 1 van de eersten een Seal U maar altijd als 1 van de laatsen een software update. Huilie huilie.
Over huilen gesproken. Ik ben een jaar verder. Vele garage bezoeken verder (balanceren. 2x korte as, 1x lange as en de complete drivetrain vervangen). En dat trillen is verdomme nog niet weg. Binnenkort weer er heen.
Had als 1 van de eersten een Seal U maar altijd als 1 van de laatsen een software update. Huilie huilie.
Over huilen gesproken. Ik ben een jaar verder. Vele garage bezoeken verder (balanceren. 2x korte as, 1x lange as en de complete drivetrain vervangen). En dat trillen is verdomme nog niet weg. Binnenkort weer er heen.
Dingen die mij opvielen na de update
Hier even wat dingen die mij opvielen na de 1.3 update. Aanvullingen welkom!
- De indicator dat iemand in je dode hoek zit in de Head-Up Display is gewijzigd
- Toen ik vanmorgen de DAB radio aanzette kwam daar toch nog even een update voor
- Ik heb het Nederlandse taalpakket geïnstalleerd en geactiveerd, maar ze snapt dat niet, heb ik iets vergeten?
- Reageert de ACC nu wat rustiger als er iemand voor je schiet, of ligt dat aan mij?
[ Voor 0% gewijzigd door wfvdijk op 27-06-2025 08:43 . Reden: tikfout ]
Waar merk je deze trillingen op? Ik merk trillingen op bij bepaalde snelheden (vaak 80km//u) in mijn beide voordeuren in de buurt van de armsteunen. Ook in puur EV modus ( heb de dm-i versie)boppex schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 23:14:
Ik zit nog op 2501 maar heb wél de icon bar onderin.
Ik heb ook het idee dat de ACC wat rustiger is!wfvdijk schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:42:
Dingen die mij opvielen na de update
- De indicator dat iemand in je dode hoek zit in de Head-Up Display is gewijzigd
- Toen ik vanmorgen de DAB radio aanzette kwam daar toch nog even een update voor
- Ik heb het Nederlandse taalpakket geïnstalleerd en geactiveerd, maar ze snapt dat niet, heb ik iets vergeten?
- Reageert de ACC nu wat rustiger als er iemand voor je schiet, of ligt dat aan mij?
Hallo,
ik heb geprobeerd de BYD Seal U met een dongle van OBDlink cx naar de ABRP te verbinden, maar ik kan hem niet in de ABRP aansluiten. Heeft iemand anders ook een probleem met deze dongle of zou het aan de auto kunnen liggen???
Werkt iemand met de BYD Seal U met de ABRP-planner met een OBD2-dongle en welke OBD2-dongle gebruiken jullie dan?
heb een tripje gedaan van uit nl naar Spanje vond de route planner van BYD ook na de laatste Update nog niet goed werken dus heb ik de ABRP planner gebruikt die geeft beter de laadpalen aan met de OBD2 dongle kan je dan de werkelijke accu % uitlezen die dan ook word verwerkt in de ABRP word weer gegeven en dan de laadpalen ook gelijk aanpast wel zo makkelijk
ik heb geprobeerd de BYD Seal U met een dongle van OBDlink cx naar de ABRP te verbinden, maar ik kan hem niet in de ABRP aansluiten. Heeft iemand anders ook een probleem met deze dongle of zou het aan de auto kunnen liggen???
Werkt iemand met de BYD Seal U met de ABRP-planner met een OBD2-dongle en welke OBD2-dongle gebruiken jullie dan?
heb een tripje gedaan van uit nl naar Spanje vond de route planner van BYD ook na de laatste Update nog niet goed werken dus heb ik de ABRP planner gebruikt die geeft beter de laadpalen aan met de OBD2 dongle kan je dan de werkelijke accu % uitlezen die dan ook word verwerkt in de ABRP word weer gegeven en dan de laadpalen ook gelijk aanpast wel zo makkelijk
[ Voor 37% gewijzigd door wiim op 29-06-2025 22:13 ]
Deze dongle doet het met ABRP in mijn Seal U.
vLinker iCar Pro Mini OBD2... https://www.amazon.nl/dp/B0D2W1SNJH
vLinker iCar Pro Mini OBD2... https://www.amazon.nl/dp/B0D2W1SNJH
Hallo bedankt is was al langs geweest bij BYD rotterdam maar daar zeggen ze dat de OBD2 poort was beveiligt en dat je niet kon werken met een dongle dus dat is dan niet waar welke update heeft u er op staan neem aan de laatste V1.4.0 2503
Hallo ik heb een mooi frunk gevonden maar ik kan hem daar niet bestellen moet via een BYD dealer
hij komt uit Oostenrijk doe er even een linkje bij https://autoplus.at/
hij komt uit Oostenrijk doe er even een linkje bij https://autoplus.at/
:strip_exif()/f/image/QIhcnxlSmUlnXWp9B2hv5mGY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 102% gewijzigd door wiim op 04-07-2025 16:42 ]