Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie-W
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-06 21:25
Zijn er al meerdere ervaringen met de nieuwste ota update? Ik las in dit forum dar de snelkoppeling SLW voor het uitzetten van de piepjes is verdwenen na de update? Ik heb vorige week een mail gekregen waarin de nieuwste update wordt aangekondigd, maar heb deze nog niet ontvangen. Hebben jullie deze wel al binnen of weet iemand hoe lang je hierop moet wachtem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterx321
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 22:05
Ik heb nog steeds de snelkoppeling SLW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavd1981
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-06 13:34
Hoi allemaal, nieuw hier en heb sinds een maand de byd seal u dm-I.

Ervaren jullie ook dat de airco wel heel fanatiek is?
Als ik hem instel op 20 graden blaas hij voluit en zit ik nog net niet te klappertanden.

Heb het idee dat de temperatuur sensor niet goed geijkt is.
Vandaag reed ik naar huis en de temperatuur was comfortabel in de auto. (Wel voluit blazend) toen ik in de app keek stond daar dat de binnen temperatuur 26 graden was. Nou, dat was het zeker niet. En als ik de temp aanpas naar 26 gaat hij idd meteen rustiger blazen en blijft de temperatuur goed met af en toe weer wat harder blazen toen ik stilstond in de zon

Dat de airco hard en koud blaast was me ook al opgevallen bij de proefrit.

Anderen die dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-09 10:07
Mavd1981 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:53:
Hoi allemaal, nieuw hier en heb sinds een maand de byd seal u dm-I.

Ervaren jullie ook dat de airco wel heel fanatiek is?
Als ik hem instel op 20 graden blaas hij voluit en zit ik nog net niet te klappertanden.

Heb het idee dat de temperatuur sensor niet goed geijkt is.
Vandaag reed ik naar huis en de temperatuur was comfortabel in de auto. (Wel voluit blazend) toen ik in de app keek stond daar dat de binnen temperatuur 26 graden was. Nou, dat was het zeker niet. En als ik de temp aanpas naar 26 gaat hij idd meteen rustiger blazen en blijft de temperatuur goed met af en toe weer wat harder blazen toen ik stilstond in de zon

Dat de airco hard en koud blaast was me ook al opgevallen bij de proefrit.

Anderen die dit ook ervaren?
Dit is een standaard/bekende issue bij deze (en meerdere auto's) en lijkt me een softwarematig probleem. Ga er maar vanuit dat je enkele graden erbij moet optellen om de gewenste temperatuur te bereiken.
De enige oplossing zou volgens mij moeten komen met een update, ik zie dat er wat aankondigingen gedaan zijn in de update die nu wordt uitgerold maar ik denk dat je nog steeds de temperatuur wat hoger moet instellen dan gewenst

[ Voor 6% gewijzigd door wfvdijk op 19-06-2025 14:33 . Reden: melding komende update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qniens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 14:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cpLbCpVjFdaZ8_1HQqYRjDytmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NKscrqTsmRkjZb9BkROR5o9.jpg?f=fotoalbum_large Gisteren de update ontvangen!

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 15:01
Ik heb ook vandaag de update gekregen, nu aan het installeren, hier iets meer details:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FgYXabl97gcDHPtNSoBu8Pg2sc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3pCuZbnCY4sOeQ4ruVua8X3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMdzACiY76lB3Gudlgomx5YdH3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShsImQuLfWdiieZ4NegxHMkO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkLSevcq1G8t2fX0Zr8kRRQbb0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuKhkhufJqK7BVnZdTXksKj1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oud78
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 02-09 23:00
Hier ook de V1.3.0 binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzuSP6-ApLJIka4QdzgBOYLCuos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88QOQ4cKERPUhoLZM0iiyxPH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Yep hier ook binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 15:35
Ik heb hem ook en merk dat de snelheid aanduiding nu beter is, eerst knipperde deze de gehele tijd van 99 naar 100 en weer terug als ik cruisecontrol op 100 had in gesteld en nu blijft deze 100 constant aangeven. Dat is al een welkome verbetering. Daarnaast de mogelijkheid tot snelkoppelingen onderin is fijn zeker de positie van de stoel is zeer fijn aangezien mijn vrouw en ik toch elke keer moeten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09 08:39
Ik zit nog op 2501 maar heb wél de icon bar onderin.
Had als 1 van de eersten een Seal U maar altijd als 1 van de laatsen een software update. Huilie huilie.

Over huilen gesproken. Ik ben een jaar verder. Vele garage bezoeken verder (balanceren. 2x korte as, 1x lange as en de complete drivetrain vervangen). En dat trillen is verdomme nog niet weg. Binnenkort weer er heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Dingen die mij opvielen na de update

Hier even wat dingen die mij opvielen na de 1.3 update. Aanvullingen welkom!
  • De indicator dat iemand in je dode hoek zit in de Head-Up Display is gewijzigd
  • Toen ik vanmorgen de DAB radio aanzette kwam daar toch nog even een update voor
  • Ik heb het Nederlandse taalpakket geïnstalleerd en geactiveerd, maar ze snapt dat niet, heb ik iets vergeten?
  • Reageert de ACC nu wat rustiger als er iemand voor je schiet, of ligt dat aan mij?

[ Voor 0% gewijzigd door wfvdijk op 27-06-2025 08:43 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterx321
boppex schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 23:14:
Ik zit nog op 2501 maar heb wél de icon bar onderin.
Had als 1 van de eersten een Seal U maar altijd als 1 van de laatsen een software update. Huilie huilie.

Over huilen gesproken. Ik ben een jaar verder. Vele garage bezoeken verder (balanceren. 2x korte as, 1x lange as en de complete drivetrain vervangen). En dat trillen is verdomme nog niet weg. Binnenkort weer er heen.
Waar merk je deze trillingen op? Ik merk trillingen op bij bepaalde snelheden (vaak 80km//u) in mijn beide voordeuren in de buurt van de armsteunen. Ook in puur EV modus ( heb de dm-i versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
  • Laatst online: 30-08 14:05
wfvdijk schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:42:
Dingen die mij opvielen na de update

Hier even wat dingen die mij opvielen na de 1.3 update. Aanvullingen welkom!
  • De indicator dat iemand in je dode hoek zit in de Head-Up Display is gewijzigd
  • Toen ik vanmorgen de DAB radio aanzette kwam daar toch nog even een update voor
  • Ik heb het Nederlandse taalpakket geïnstalleerd en geactiveerd, maar ze snapt dat niet, heb ik iets vergeten?
  • Reageert de ACC nu wat rustiger als er iemand voor je schiet, of ligt dat aan mij?
Ik heb ook het idee dat de ACC wat rustiger is!

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiim
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 09:11
Hallo,
ik heb geprobeerd de BYD Seal U met een dongle van OBDlink cx naar de ABRP te verbinden, maar ik kan hem niet in de ABRP aansluiten. Heeft iemand anders ook een probleem met deze dongle of zou het aan de auto kunnen liggen???
Werkt iemand met de BYD Seal U met de ABRP-planner met een OBD2-dongle en welke OBD2-dongle gebruiken jullie dan?
heb een tripje gedaan van uit nl naar Spanje vond de route planner van BYD ook na de laatste Update nog niet goed werken dus heb ik de ABRP planner gebruikt die geeft beter de laadpalen aan met de OBD2 dongle kan je dan de werkelijke accu % uitlezen die dan ook word verwerkt in de ABRP word weer gegeven en dan de laadpalen ook gelijk aanpast wel zo makkelijk

[ Voor 37% gewijzigd door wiim op 29-06-2025 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Deze dongle doet het met ABRP in mijn Seal U.
vLinker iCar Pro Mini OBD2... https://www.amazon.nl/dp/B0D2W1SNJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiim
Hallo bedankt is was al langs geweest bij BYD rotterdam maar daar zeggen ze dat de OBD2 poort was beveiligt en dat je niet kon werken met een dongle dus dat is dan niet waar welke update heeft u er op staan neem aan de laatste V1.4.0 2503

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiim
Hallo ik heb een mooi frunk gevonden maar ik kan hem daar niet bestellen moet via een BYD dealer
hij komt uit Oostenrijk doe er even een linkje bij https://autoplus.at/Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bD_6szBxSrqtFtlIO20ukETX7ec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIhcnxlSmUlnXWp9B2hv5mGY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 102% gewijzigd door wiim op 04-07-2025 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 19:42
Komende maandag heb ik een proefrit gepland staan met een Seal U DM-I

Iemand hier nog tips waar ik beslist even op moet letten?

Ik rij momenteel een oude Ford Focus 1.6 2006 en Honda Civic 1.8 2010, dus ben vrijwel geen luxe gewend ;)

Ik mag van m'n werk voor 40k een benzine of hybride uitzoeken of voor 44k een EV. Ik ben nog niet klaar voor volledig elektrisch en de afhankelijkheid van laadstations die daarmee gepaard gaat. De DM-I lijkt een geweldige deal. Zeker als ik het vergelijk met wat je voor dat geld krijgt van Europese merken. Volgens mij was het bij Audi, dat ik een optie zag voor een lampje bij de beenruimte voor een additionele €300,- -O- ... Kan toch niet waar zijn dat Europeanen het normaal zijn gaan vinden om 300 euro neer te leggen voor een led lampje bij je voeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterx321
Je zal verstelt staan van de hoeveelheid je krijgt voor de prijs die je betaalt. Ik heb momenteel 3000km op mijn DM-I staan en heb tot nu toe geen problemen of iets dergelijks gehad. Klein detail is het trilling/resonantie geluid bij een bepaald wegdek en/of snelheid in de voordeuren. Daar ga ik naar laten kijken bij het onderhoud.
Voor de rest rijdt hij zeer vlot en zijn alle snufjes on point. De 80km elektrisch rijbereik zijn effectief 80km bij mij en zelfs soms meer. Binnenkort vertrek ik op reis met de auto en dan zal hij zijn nut zeker bewijzen als zuinige wagen, een van de redenen waarom ik hem heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:24

Arjan81

Rotterdam

Zaterdag voor de 2e keer testrit gepland. Als het weer bevalt moet er heel wat gebeuren wil de byd seal u dm-i niet mijn nieuwe leaseauto worden. Als je iets vergelijkbaars wil leasen bij een ander merk ben je minimaal € 100 p/m meer kwijt. Weet iemand of je de voorruit ook kan verwarmen?

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloedvat
Arjan81 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:17:
Zaterdag voor de 2e keer testrit gepland. Als het weer bevalt moet er heel wat gebeuren wil de byd seal u dm-i niet mijn nieuwe leaseauto worden. Als je iets vergelijkbaars wil leasen bij een ander merk ben je minimaal € 100 p/m meer kwijt. Weet iemand of je de voorruit ook kan verwarmen?
Vanmorgen een proefrit gemaakt in de Seal U DM-I instap versie (Boost) en even voor je gekeken. Nee, geen voorruitverwarming (uiteraard wel blazers, maar geen échte verwarmde ruit dus)

Wat ik vandaag helemaal ben vergeten zelf uit te proberen en waar iemand hier vast antwoord op kan geven:
  1. Kan bij de DM-I Boost het panoramisch dak ook open? (Ik lees van wel, maar heb het niet zelf geprobeerd)
  2. Heeft de Boost versie ook HUD functionaliteit? (head up display)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

Bloedvat schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:35:
[...]

Vanmorgen een proefrit gemaakt in de Seal U DM-I instap versie (Boost) en even voor je gekeken. Nee, geen voorruitverwarming (uiteraard wel blazers, maar geen échte verwarmde ruit dus)

Wat ik vandaag helemaal ben vergeten zelf uit te proberen en waar iemand hier vast antwoord op kan geven:
  1. Kan bij de DM-I Boost het panoramisch dak ook open? (Ik lees van wel, maar heb het niet zelf geprobeerd)
  2. Heeft de Boost versie ook HUD functionaliteit? (head up display)
Thanks, beide ja. Dak kan open (zelfs met spraakbediening) en boost heeft ook hud.

Je kan overigens wel met sleutel en waarschijnlijk ook de app de climate control inschakelen. Dus even opwarmen in de winter moet mogelijk zijn. Dan ontdooid de voorruit ook wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-09 19:16

g86

De 100% elektrische Design heeft ook geen voorruitverwarming zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
g86 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:34:
De 100% elektrische Design heeft ook geen voorruitverwarming zeker?
Van wat ik op de BYD website zie, niet nee

Weet iemand of de cruise control ook per 1km/h verhoogd/verlaagd kan worden?
Tijdens m'n proefrit lukte mij dat alleen met 5km/h verhogingen, en bij terugkomst bij de dealer was ik het vergeten te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86

g86

Bloedvat schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:25:
[...]

Weet iemand of de cruise control ook per 1km/h verhoogd/verlaagd kan worden?
Tijdens m'n proefrit lukte mij dat alleen met 5km/h verhogingen, en bij terugkomst bij de dealer was ik het vergeten te vragen.
Bij mijn testrit kon dat per 1 km/u.
Zowel bij de EV als bij de DM-I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
wiim schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:11:
Hallo bedankt is was al langs geweest bij BYD rotterdam maar daar zeggen ze dat de OBD2 poort was beveiligt en dat je niet kon werken met een dongle dus dat is dan niet waar welke update heeft u er op staan neem aan de laatste V1.4.0 2503
Ik zit nog op 2501 zelfs. Amazing. Hoe kunnen jullie op 2503 zitten en ik op 2501. Ik lees op een ander forum dat de laatste batches met updates de deur uit zijn.
Ik heb wél de features die jullie beschrijven maar nog niet pincode to start the car.

Vandaag een maand abonnement ABRP aangeschaft.
Hopende dat ik die OBD dongle aan de praat zou krijgen.
Helaas. En dat zit m echt in OTA 2501. Want in februari met 2407 werkte deze nog.

Nu onderstaande. Geen idee.
Hoe kunnen ze nou BYD Seal U als auto binnen ABRP aanbieden als het helemaal niet werkt?

De Seal sedan van LudicrousFeed YT met ABRP werkt wél. Heb m via YT een bericht gestuurd en kreeg antwoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-xIWHlINqe_AN3mIWzcZ9qr8Ow=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bIlPShMjxX8uw008IO6k16jx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door boppex op 16-07-2025 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_real_hanx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-09 12:21
g86 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:54:
[...]

Bij mijn testrit kon dat per 1 km/u.
Zowel bij de EV als bij de DM-I.
Ja, dit kan. Een korte klik omhoog is +5 km, lange klik +1 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen254
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:54
Hi allen, ik heb nu twee of drie weken de Seal U DM-I. Erg blij mee, ik vind het een onwijs fijne auto. Wat me wel opvalt is dat ICC echt enorm ver rechts op de rijstrook rijd, misschien een paar centimeter van de streep. Hij schiet er ook nog wel eens overheen. Ervaren anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81

Arjan81

Rotterdam

coen254 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:13:
Hi allen, ik heb nu twee of drie weken de Seal U DM-I. Erg blij mee, ik vind het een onwijs fijne auto. Wat me wel opvalt is dat ICC echt enorm ver rechts op de rijstrook rijd, misschien een paar centimeter van de streep. Hij schiet er ook nog wel eens overheen. Ervaren anderen dat ook?
Vandaag proefrit gemaakt met de dm-i. De lane assist laat de auto idd wat ver rechts rijden. Ik vond de lane asist over het algemeen wat zenuwachtig overkomen, grijpt laat in, soms zelfs pas nadat je over de belijning gaat. Maar verder een prima rit gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 13-09 23:04
Zojuist de dealer bezocht en de auto eens goed bekeken. Het moet wel heel raar lopen wil dit niet mijn volgende lease-auto worden. Ik rij nu een Enyaq die er in mei 2026 uit moet en ga maar eens met de werkgever om de tafel om te kijken of we iets kunnen regelen zodat ik dit jaar nog zou kunnen rijden (scheelt weer in de bijtelling).

Dit topic maar eens goed doorlezen en volgen (zie overigens dat Tibber de BYD ook ondersteunt, dat is mooi).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Hoe hard pompen jullie de banden als je met vier man en wat bagage achterin op reis gaat?
Heb er 2,6 bar ingegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeseburger
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14-09 22:43
boppex schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:47:
Hoe hard pompen jullie de banden als je met vier man en wat bagage achterin op reis gaat?
Heb er 2,6 bar ingegooid.
2.8 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Sinds de laatste BYD update heb ik het probleem dat het mediavolume na een actie met de assistent niet meer terugkomt. Bijvoorbeeld: Ik rijd met AndroidAuto en heb muziek aan via Spotify. Ik druk op de spraakknop. Het mediavolume gaat uit en ik vraag om de stoelventilatie aan te zetten. Ze zet de ventilatie aan en meldt dit. Maar daarna gaat mijn mediavolume niet meer aan. Ik krijg dit ook met geen mogelijkheid weer aan (behalve een hard-reset).

Hebben meer mensen dit ervaren? Betreft AndroidAuto op Android15 (mocht dit een reden zijn)

Nog iets wat me opviel: Ik kan niet meer in 1x van "D" naar "R" (uiteraard als ik stil sta). Ik moet nu meerdere keren tegen de pook aantikken

[ Voor 11% gewijzigd door wfvdijk op 28-07-2025 13:21 . Reden: frustratie toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterx321
wfvdijk schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:19:
Sinds de laatste BYD update heb ik het probleem dat het mediavolume na een actie met de assistent niet meer terugkomt. Bijvoorbeeld: Ik rijd met AndroidAuto en heb muziek aan via Spotify. Ik druk op de spraakknop. Het mediavolume gaat uit en ik vraag om de stoelventilatie aan te zetten. Ze zet de ventilatie aan en meldt dit. Maar daarna gaat mijn mediavolume niet meer aan. Ik krijg dit ook met geen mogelijkheid weer aan (behalve een hard-reset).

Hebben meer mensen dit ervaren? Betreft AndroidAuto op Android15 (mocht dit een reden zijn)

Nog iets wat me opviel: Ik kan niet meer in 1x van "D" naar "R" (uiteraard als ik stil sta). Ik moet nu meerdere keren tegen de pook aantikken
Dit is een gekend probleem. Ik ervaar het ook. Je moet dan terug op de microfoon knop duwen op het stuur en het geluid herstelt zich.
Dat van de pook heb ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheeseburger
Voor het geval iemand geïnteresseerd is:

We hebben onze BYD Seal U 20 dagen op een parkeerplaats laten staan toen we op vakantie waren.

Toen we hem parkeerden, was de accu nog met 60% opgeladen. Na 20 dagen was hij gedaald tot 57%.

Het was 's nachts ongeveer 14°C en overdag 22°C.

Dus hoefd je niet bang te zijn dat de accu leeg is na een lange vakantie. In winter misschien iets anders, iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHJHJH
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-09 19:53
Gisteren mn nieuwe design seal u opgehaald. Vallen mn 2 dingen op waar ik graag wat advies over wil;

Stuur trilt bij hogere snelheden op snelweg?

Lane assistent werkt voor geen meter. Stuurt me heel de tijd naar rechts zowat de baan uit.

Heeft iemand ervaring met een van bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:22
JHJHJH schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 03:57:
Gisteren mn nieuwe design seal u opgehaald. Vallen mn 2 dingen op waar ik graag wat advies over wil;

Stuur trilt bij hogere snelheden op snelweg?

Lane assistent werkt voor geen meter. Stuurt me heel de tijd naar rechts zowat de baan uit.

Heeft iemand ervaring met een van bovenstaande?
Een paar posts boven je worden er ervaringen uitgewisseld over lane assistent en rechts rijden. En over trillingen.
Misterx321 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 00:46:
[...]

Waar merk je deze trillingen op? Ik merk trillingen op bij bepaalde snelheden (vaak 80km//u) in mijn beide voordeuren in de buurt van de armsteunen. Ook in puur EV modus ( heb de dm-i versie)
coen254 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:13:
Arjan81 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:29:
[...]

Vandaag proefrit gemaakt met de dm-i. De lane assist laat de auto idd wat ver rechts rijden. Ik vond de lane asist over het algemeen wat zenuwachtig overkomen, grijpt laat in, soms zelfs pas nadat je over de belijning gaat. Maar verder een prima rit gemaakt.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:24
evleerdam schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 04:36:
[...]

Een paar posts boven je worden er ervaringen uitgewisseld over lane assistent en rechts rijden. En over trillingen.

[...]

[...]

[...]
Lane assist kan ik weinig over zeggen. Het trillen wordt in meer post en elders benoemd. Van wat ik begrijp raken de banden gedurende opslag en het transport 'uit vorm' i.v.m de banden spanning. Vrijwel alle bestuurders die dit posten hebben nieuwe banden gekregen van hun garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Ik had veeel last van trillingen. In het kort: drie keer gebalanceerd maar daar tussen is rechts voor de korte as 2x vervangen, 1 keer de lange en de gehele motor. Alleen omdat ik voet bij stuk bleef houden.
Er was in mijn omstreken nog iemand waarbij de korte as is vervangen. Met goed balanceren zou het eigenlijk opgelost moeten zijn. Ik had een maandagmorgen model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-tweak
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-09 19:03
Door op de plus- of min knop te tikken ga je inderdaad met stapjes van 5 km/u. Als je de knop ingedrukt houdt kun je per km de snelheid instellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FentonSimmons
  • Laatst online: 22-08 14:18
Ik wil met de Seal UDMI (boost/instap versie) de 'walk away locking' functionaliteit gebruiken, maar het is me nog niet gelukt om dit te vinden.

Is dat uberhaupt mogelijk of ben ik verkeerd geinformeerd?

Overigens nu 1000+ kilometer er op zitten en geen last gehad van trillingen.

Het schuifdak kan op de boost ook gewoon open.

Lane assist kun je de fysieke stuurhulp uitzetten en ook light/medium/heavy instellen. Ik heb liever alleen de waarschuwings-toon, werkt prima en dan blijf je alert tijdens een lange rit.

Als je het gas flink intrapt (en bij snelheden boven 130) dan maakt de verbrandingsmotor wel erg hoge toeren. Vooralsnog is dit niet erg, maar hopelijk wordt dit niet problematisch als ik in bijv Duitsland 150 ga rijden.

Verder bijzonder onder de indruk van de auto. Als hij blijft functioneren zoals hij nu doet, dan is het krankzinnig veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FentonSimmons
Was het iemand al gelukt om een geintegreerde Dashcam werkend te krijgen in de Seal UDMI?

bijv:

https://ae-pic-a1.aliexpr....jpg_480x480q75.jpg_.avif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 10:41

Dark Angel

Corvette LS Power

FentonSimmons schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:29:
Was het iemand al gelukt om een geintegreerde Dashcam werkend te krijgen in de Seal UDMI?

bijv:

https://ae-pic-a1.aliexpr....jpg_480x480q75.jpg_.avif
Ik krijg morgen mijn Seal UDMI en denk morgen avond even de kabel trekken en camera aansluiten.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FentonSimmons
Veel plezier met het ophalen!

Ben benieuwd of het probleemloos is uit te voeren. Dan ga ik dat ook zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:24
FentonSimmons schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 06:24:

Ben benieuwd of het probleemloos is uit te voeren. Dan ga ik dat ook zeker doen.
Ben benieuwd en wacht het resultaat af. Wat ik begrijp dat in NL je de gehele kabel moet trekken. In andere landen is alle voorbereid en een kwestie van alleen stekkers inpluggen in de raam/spiegel cover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterx321
FentonSimmons schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 07:47:
Ik wil met de Seal UDMI (boost/instap versie) de 'walk away locking' functionaliteit gebruiken, maar het is me nog niet gelukt om dit te vinden.

Is dat uberhaupt mogelijk of ben ik verkeerd geinformeerd?
Ik heb deze functie ook gezocht maar over deze functie beschikt de DM-I niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_real_hanx
Terug van 3 weken vakantie met vliegtuig. Via de app gecontroleerd of er veel lading uit de accu was verdwenen. Niet veel, dus mooi. 's Avonds maar een ritje naar de supermarkt en dan dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DemPo49NGuxb14I9alOURBIghQc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/1iSfVDxDGbTFUViyHuHuz18c.gif?f=user_large

Auto startte, maar wilde niet meer uit. Met geen mogelijkheid. Dan maar de polen van de 12V accu er af. En meteen maar even gemeten wat de spanning hiervan was: 4,5V. Ai

Via BYD road assistance kwam de ANWB en die hebben de accu een kwartiertje aan de lader gehangen en toen deed alles het weer goed.

Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met veel moderne auto's aldus de monteur. Dus niet BYD specifiek. Ook dat een auto dan niet meer uit gaat. Bizar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FentonSimmons
Misterx321 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:16:
[...]

Ik heb deze functie ook gezocht maar over deze functie beschikt de DM-I niet.
Dankje, goed om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloedvat
the_real_hanx schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:40:
Terug van 3 weken vakantie met vliegtuig. Via de app gecontroleerd of er veel lading uit de accu was verdwenen. Niet veel, dus mooi. 's Avonds maar een ritje naar de supermarkt en dan dit:

[Afbeelding]

Auto startte, maar wilde niet meer uit. Met geen mogelijkheid. Dan maar de polen van de 12V accu er af. En meteen maar even gemeten wat de spanning hiervan was: 4,5V. Ai

Via BYD road assistance kwam de ANWB en die hebben de accu een kwartiertje aan de lader gehangen en toen deed alles het weer goed.

Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met veel moderne auto's aldus de monteur. Dus niet BYD specifiek. Ook dat een auto dan niet meer uit gaat. Bizar....
Heb je de Seal U, of Seal U dm-i (phev) versie?

Duimpje omhoog voor Kink radio trouwens (y) ;) (al is Kink Distortion dan nog net iets beter }) ).
Over de radio gesproken; Hoe is de DAB ontvangst van de Seal U dmi? Ik zag laatst een YT review (weliswaar van de Seal) waarin werd verteld dat de DAB ontvangst behoorlijk slecht was in vergelijking met andere auto's waar die reviewer in gereden had.

[ Voor 10% gewijzigd door Bloedvat op 09-08-2025 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeseburger
the_real_hanx schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:40:
Terug van 3 weken vakantie met vliegtuig..

Wij hebben de full electric Seal U en hadden het bijna 3 weken laten staan tijdens vakantie. Dit is nu 10 dagen geleden.

Geen probleem bij het afhalen van de parkeerplaats en ook tot nu geen problemen.

Dus misschien toch een probleem met jou specifieke 12v akku?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

FentonSimmons schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 06:24:

Camera zit er in was echt maar 15min werk om het in te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NePfF7I.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door Dark Angel op 09-08-2025 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_real_hanx
Bloedvat schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

Heb je de Seal U, of Seal U dm-i (phev) versie?

Duimpje omhoog voor Kink radio trouwens (y) ;) (al is Kink Distortion dan nog net iets beter }) ).
Over de radio gesproken; Hoe is de DAB ontvangst van de Seal U dmi? Ik zag laatst een YT review (weliswaar van de Seal) waarin werd verteld dat de DAB ontvangst behoorlijk slecht was in vergelijking met andere auto's waar die reviewer in gereden had.
Hahaha, Kink komt prima tot z’n recht met de goede audio installatie in deze auto. DAB ontvangst is inderdaad niet heel sterk. Meestal heb ik er geen last van, maar soms luister ik KInk via de app met Apple CarPlay ipv DAB.

Ik heb een Seal-U trouwens. Wellicht heeft die een kleinere 12V accu bij gebrek aan startmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_real_hanx
Cheeseburger schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:46:
[...]

Dus misschien toch een probleem met jou specifieke 12v akku?
Zou kunnen, maar volgens de monteur van de ANWB hebben veel moderne auto’s hier last van. Hij keek er niet van op.

Ik heb ook een Seal-U en de volgende keer als ik langer weg ben hang ik de accu aan een druppellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FentonSimmons
Dark Angel schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 23:50:
[...]

[Afbeelding]
Ha super zeg, bedankt voor het delen. Dan durf ik de aankoop ook wel te riskeren.

Mijn banden lijken wat zacht met 2.6 bar er in (Seal UDMI). Iemand met de zelfde perceptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 15:35
Dark Angel schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 23:50:
[...]

[Afbeelding]
Hoe neemt deze camera op? Wordt dit dan op het micro sd kaart opgeslagen?

Zit er zelf aan te denken dit te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FentonSimmons
En als ik zo brutaal mag zijn, welke camera heb je exact hebt gekocht? :)

Er zijn nogal wat legitiem uitziende camera's op de markt, maar ze verschillen subtiel van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

wfvdijk schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:19:

ik had dit afgelopen zondag ook. Wat wel vreemd is als je dan naar FM radio gaat hij wel hard volume kan gegeven maar android auto of DAB kunnen niet harder dan fluister zacht. Ik heb de auto naar fabrieks instellingen terug moeten zetten om het weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

markwingens schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:12:
[...]

Hoe neemt deze camera op? Wordt dit dan op het micro sd kaart opgeslagen?

Zit er zelf aan te denken dit te kopen.
Ja onder bij je dashboard heb je 2x usb C zitten daar tussen zit het SD slot voor de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

FentonSimmons schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:01:
En als ik zo brutaal mag zijn, welke camera heb je exact hebt gekocht? :)

Er zijn nogal wat legitiem uitziende camera's op de markt, maar ze verschillen subtiel van elkaar.
ik heb deze gekocht en lijkt een echte te zijn. Wat ik las is dat sommige imitatie camera's kan je wel opnemen maar word de auto gegevens er niet bij gezet in de film. Deze doet dat wel.

https://nl.aliexpress.com...tJZj&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHJHJH
Hi allen. Nu de BYD sealu design een aantal weken, nog een paar vragen waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen;

1) is het mogelijk je scherm dat achter je stuur zit te dimmen? In de avond/nacht rijden word je verblind door je eigen scherm..

2) ik heb nu 2x gehad dat ik parkeer om boodschappen te doen en ik kom terug naar 5min: heel de auto van top tot teen,inclusief dakraam, helemaal beslagen. Hoe kan dit?

3) zit er ergens een oude aansluiting waarmee ze vroeger een sigaret aanstaken? Heb deze nodig voor een coolbox aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FentonSimmons
Dark Angel schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:52:
[...]

ik heb deze gekocht en lijkt een echte te zijn. Wat ik las is dat sommige imitatie camera's kan je wel opnemen maar word de auto gegevens er niet bij gezet in de film. Deze doet dat wel.

https://nl.aliexpress.com...tJZj&gatewayAdapt=glo2nld
Super! Bedankt voor het doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FentonSimmons
JHJHJH schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:09:

1) is het mogelijk je scherm dat achter je stuur zit te dimmen? In de avond/nacht rijden word je verblind door je eigen scherm..

2) ik heb nu 2x gehad dat ik parkeer om boodschappen te doen en ik kom terug naar 5min: heel de auto van top tot teen,inclusief dakraam, helemaal beslagen. Hoe kan dit?

3) zit er ergens een oude aansluiting waarmee ze vroeger een sigaret aanstaken? Heb deze nodig voor een coolbox aan te sluiten.
1. Ik gebruik een ander thema. Ook kun je de instellingen zo zetten dat hij 's avonds naar donkere modus schakelt en overdag weer terug.
2. Geen idee, maar je kunt allicht de temperatuur / fan via de telefoon-app wijzigen, waardoor het activeert.
3. Onder de middenconsole (onder de versnellingspook) zit de 12v uitgang (en nog wat usb aansluitingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elradith
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 21:03
JHJHJH schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:09:
Hi allen. Nu de BYD sealu design een aantal weken, nog een paar vragen waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen;

Ik heb vandaag mijn Seal U DMI opgehaald en ze hebben me een hoop opties laten zien waaronder de optie om het scherm te dimmen achter het stuur. Ik kan uit mijn hoofd niet vertellen waar het verstopt zat maar ik gok onder het menu instellingen.

Wat ze me ook vertelden was dat wordt afgeraden om de auto stand van de climate control te gebruiken omdat dit zou kunnen zorgen voor beslagen ramen. Ik weet niet of dit relevant is voor jouw probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• the_real_hanx
Voor degene met een 3D printer: https://makerworld.com/nl/models/1270694-byd-seal-box-for-the-compartment

Past perfect en maakt de middenconsole een stuk praktischer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhdzXCOtn3qou75MF3yMyP9rbns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZxvazOfTeg0KXLljtLEEzok.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had alleen nog blauw filament over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Heeft er iemand ervaring met het achteraf opbouwen van een trekhaak voor een Seal U (full electric)?
  • kan dit alleen bij een BYD dealer?
  • wat zijn ongeveer de kosten? (typisch hollandse vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Elradith schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:10:
[...]

Ik heb vandaag mijn Seal U DMI opgehaald en ze hebben me een hoop opties laten zien waaronder de optie om het scherm te dimmen achter het stuur. Ik kan uit mijn hoofd niet vertellen waar het verstopt zat maar ik gok onder het menu instellingen.

Wat ze me ook vertelden was dat wordt afgeraden om de auto stand van de climate control te gebruiken omdat dit zou kunnen zorgen voor beslagen ramen. Ik weet niet of dit relevant is voor jouw probleem.
Probleem 2 ontstaat doordat de airco nog op de instelling staat dat' ie nog een aantal minuten nadat je de auto hebt verlaten doorwerkt (zoek in de handleiding op " Automatische luchtrecirculatie tijdens parkeren"). Alleen dan gaat de ventilatie op recirculatie waardoor het vocht niet verdwijnt. Ik had dit ook en via menu uitgezet. Ik dacht dat dit was verholpen in de laatste update maar weet dit niet zeker omdat dit bij mij uitstaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28

incmve

maredana.nl

Ik heb hem bij de dealer laten onderbouwen, was rond de 1100 euro.
Welliswaar een DM-i maar dat zal weinig verschil maken denk ik.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:13
boppex schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:04:
Het enige ritje wat ik met piepschuim maak is van de dealer naar huis. Dan haal ik het er uit.
Of ik op basis van dit jou kan aangeven of het piepschuim geluidsdempend is?

Voor de andere leden: wij hebben het over wél of niet het piepschuim er uithalen en deze plastic opberger er in te ‘gooien’.
Ik heb deze dus in huis vanwege een functioneel aspect: meer opbergruimte in de kofferbak.

[Afbeelding]
Misschien is dat reeds genoemd, maar heb je ook een link waar je deze kunt bestellen.
Als het goed is past deze dan ook in de BYD Seal U DM-i AWD?

The ones with the greatest power protect those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
blueline schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:52:
[...]

Misschien is dat reeds genoemd, maar heb je ook een link waar je deze kunt bestellen.
Als het goed is past deze dan ook in de BYD Seal U DM-i AWD?
bv bij deze https://accessoriesforbyd.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Wat is op dit moment de laatst uitgebrachte systeemversie voor de BYD Seal U DM-i?
Mijn auto draait momenteel op 13.1.33.2502140.1. Wanneer ik handmatig controleer op updates, krijg ik de melding dat het systeem up-to-date is maar ik zie voorbij komen dat er zelfs gebruikers een 2503 hebben?

Bestaat er een centrale plek om taalfouten in de Nederlandse vertaling te melden zodat deze in een volgende release verbeterd kunnen worden?

Is er ook ergens een officiële changelog terug te vinden van de updates?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve

incmve

maredana.nl

Ik heb de dm-i vorige week opgehaald en die heeft 13.1.33.2503250.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear
  • Laatst online: 13-09 08:00
Ik heb sinds kort een trekhaak onder mijn BYD Seal U laten zetten. Echter loop ik er tegen aan dat het aansluiten van de stekker van de aanhangwagen heel moeizaam dan wel onmogelijk is. Dit komt door de wijzen van montage.

Uiteraard hier de dealer (BYD Meppel) op aangesproken en deze willen graag meedenken. Maar het anders monteren zou niet kunnen omdat dat niet volgens RDW richtlijnen zou zijn, Daarom zijn ze in overleg met BRINK omdat dit een veel voorkomend probleem is. Ik ben nu in afwachting van het resultaat hiervan.

Mijn vraag is of anderen deze ervaring ook hebben en wellicht een oplossing hebben gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_real_hanx
Ik heb ook een trekhaak onder my Seal U, maar geen problemen met het aansluiten van de stekker. De aansluiting is wel recht naar beneden en onder de bumper. Hierdoor moet je of op de tast of op je knietjes, maar het is aansluiten zelf gaat prima.

Heb je een foto van de installatie? Dan zal ik eens kijken hoe het verschilt met die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
Gisteren gebeld door BYD Groningen. Mijn Seal U DM-i AWD is onderweg en wordt een deze dagen afgeleverd..... Nu kijken of ik mijn huidige auto eerder kan inleveren anders nog 59 dagen wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear
  • Laatst online: 13-09 08:00
the_real_hanx schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:01:
Ik heb ook een trekhaak onder my Seal U, maar geen problemen met het aansluiten van de stekker. De aansluiting is wel recht naar beneden en onder de bumper. Hierdoor moet je of op de tast of op je knietjes, maar het is aansluiten zelf gaat prima.

Heb je een foto van de installatie? Dan zal ik eens kijken hoe het verschilt met die van mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nKV4puN4YkB1t5aFLl0EkuM3Rg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vW2S3d6UkY0Ngihv2NrigHqX.jpg?f=fotoalbum_large

Dank voor meedenken. De installatie is recht naar beneden. Het probleem is dat de stekker niet te draaien is omdat hij tegen de zijkant aan komt en dan niet vast zit. Maar misschien doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHJHJH
Mn scherm werkt opeens niet meer? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3um83y8gOllv46P8JjAEHYm2LcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zPH4LCVmTBP19WrNc3xRssjX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Betekenis rode Chinese tekens: "het apparaat werkt in de eenvoudige modus".

https://www.reddit.com/r/...g_plus_simple_mode/?tl=nl

Probeer dit eens?
"Probleem opgelost, ik heb de aan/uit-knop gewoon 10 seconden ingedrukt gehouden en nu werkt het weer."

[ Voor 73% gewijzigd door g86 op 03-09-2025 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

BigBear schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:22:
[...]

[Afbeelding]

Dank voor meedenken. De installatie is recht naar beneden. Het probleem is dat de stekker niet te draaien is omdat hij tegen de zijkant aan komt en dan niet vast zit. Maar misschien doe ik iets fout?
Is die installatie wel uitgevoerd volgens het boekje? Hoe lelijk is dit gedaan ... die zwarte plastic is nogal lelijk/vreemd uitgesneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
g86 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:04:
[...]

Is die installatie wel uitgevoerd volgens het boekje? Hoe lelijk is dit gedaan ... die zwarte plastic is nogal lelijk/vreemd uitgesneden?
Ik hoop dat ze dat bij mij netter doen........ .vond het inderdaad niet heel erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
the_real_hanx schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:50:
Voor degene met een 3D printer: https://makerworld.com/nl/models/1270694-byd-seal-box-for-the-compartment

Past perfect en maakt de middenconsole een stuk praktischer.

[Afbeelding]

Ik had alleen nog blauw filament over ;)
Bedankt voor de link. Wordt voor mij ook geprint (wel in het zwart :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

[...]

[Afbeelding]

Wie heeft die trekhaak geplaatst? De dealer? Of elders?
Mijn BYD SealU Design full EV wordt in december geleverd met trekhaak. Die zou geplaatst worden in het BYD carcenter bij de zeehaven als hij van de boot komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkas
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 07-09 22:52
Ik heb mijn SEAL U DM-i in maart kunnen ophalen in Meppel. Met afneembare trekhaak van Brink.
Als de trekhaak er niet onder zit kan alles heel mooi aan het zicht worden onttrokken door een dekseltje in de kleur van de bumper. Zit met 4 draai/klik pluggen vast. Ik heb inmiddels al vaak de trekhaak er onder geklikt en de aanhanger gebruikt. Alles werkt prima. Geen problemen ervaren met aansluiten. Het enige misschien dat je even op de knietjes moet, maar ja..dat hoort erbij bij een afneembare trekhaak. Was bij mijn vorige auto een Mazda CX5 niet anders. Al met al heel erg tevreden over deze auto en ook over de trekhaak.

• blueline
Erkas schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:29:
Ik heb mijn SEAL U DM-i in maart kunnen ophalen in Meppel. Met afneembare trekhaak van Brink.
Als de trekhaak er niet onder zit kan alles heel mooi aan het zicht worden onttrokken door een dekseltje in de kleur van de bumper. Zit met 4 draai/klik pluggen vast. Ik heb inmiddels al vaak de trekhaak er onder geklikt en de aanhanger gebruikt. Alles werkt prima. Geen problemen ervaren met aansluiten. Het enige misschien dat je even op de knietjes moet, maar ja..dat hoort erbij bij een afneembare trekhaak. Was bij mijn vorige auto een Mazda CX5 niet anders. Al met al heel erg tevreden over deze auto en ook over de trekhaak.
Foto ? :*)

• Bloedvat
g86 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:08:
[...]

Wie heeft die trekhaak geplaatst? De dealer? Of elders?
Mijn BYD SealU Design full EV wordt in december geleverd met trekhaak. Die zou geplaatst worden in het BYD carcenter bij de zeehaven als hij van de boot komt.
Ik ben wel effe benieuwd; Hoe weet jij zo "nauwkeurig" wanneer je auto geleverd wordt?
Ik heb mijn DM-I begin augustus besteld bij BYD Eindhoven en kreeg alleen een geschatte levertijd van 2 à 3 maanden -O-
Sindsdien is het radiostilte

• the_real_hanx
[...]

[Afbeelding]

Okay, ziet er toch wel iets anders uit. Dit is bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlShljdmNpjw9M8sVdEhTfsB2fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XKgOnS6wPzgwyfvpX2N8M0Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Heeft iemand al geprobeerd de simkaart van de seal u dm-i te vervangen?

Kwam deze post op reddit tegen :
https://www.reddit.com/r/...sim_card_is_for_byd_seal/

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve

incmve

maredana.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Xyo0T34k3nd8zuETbETL1kaNbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/feh00pr4D2J789UXW8DCDVii.jpg?f=fotoalbum_large
Door voorgaande berichten ben ik ook maar eens gaan kijken naar mijn trekhaak montage.
Netjes is anders :X
Ik vraag me af of ik de breekkabel er wel fatsoenlijk aan krijg, binnenkort maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

incmve schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:24:
[Afbeelding]
Door voorgaande berichten ben ik ook maar eens gaan kijken naar mijn trekhaak montage.
Netjes is anders :X
Ik vraag me af of ik de breekkabel er wel fatsoenlijk aan krijg, binnenkort maar eens testen.
Wie heeft die plaatsing gedaan? Dealer? Extern?
Dit is niet gedaan volgens de handleiding: de achterbumper hebben ze te veel weggesneden.
En zo lelijk gedaan. Dit is pure horror. Gruwelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door g86 op 05-09-2025 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve

incmve

maredana.nl

g86 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:12:
[...]

Wie heeft die plaatsing gedaan? Dealer? Extern?
Dit is niet gedaan volgens de handleiding: de achterbumper hebben ze te veel weggesneden.
En zo lelijk gedaan. Dit is pure horror. Gruwelijk.
Is door de dealer gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

incmve schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:41:
[...]

Is door de dealer gemonteerd.
Ik zou een nieuwe achterbumper eisen en het laten herdoen door een professional. Op kosten van de dealer.
Welke dealer was dit? Mag in PB. Thx.

Voor mij is dit een reden om in december mijn nieuwe BYD SealU Design EV leasewagen niet in ontvangst te nemen. De dealer weet dit. Benieuwd.

[ Voor 28% gewijzigd door g86 op 06-09-2025 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elradith
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 21:03
Gisteren met mijn 3 weken oude DM-i met dealer afgemonteerde trekhaak aan de andere kant van het land een aanhanger opgehaald. Ter plaatse bleek de elektrische aansluiting van de trekhaak niet te werken. Alleen de remlichten werkten. Thuis aangekomen ook maar even een fietsendrager geprobeerd en deze gaf dezelfde uitkomst. Lijkt dus echt in de auto te zitten. Beetje jammer dat dit niet getest wordt voor oplevering. Bij mij is het ook redelijk lastig om een stekker erin te steken. De deksel drukt tegen de bumper aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
Elradith schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:00:
Gisteren met mijn 3 weken oude DM-i met dealer afgemonteerde trekhaak aan de andere kant van het land een aanhanger opgehaald. Ter plaatse bleek de elektrische aansluiting van de trekhaak niet te werken. Alleen de remlichten werkten. Thuis aangekomen ook maar even een fietsendrager geprobeerd en deze gaf dezelfde uitkomst. Lijkt dus echt in de auto te zitten. Beetje jammer dat dit niet getest wordt voor oplevering. Bij mij is het ook redelijk lastig om een stekker erin te steken. De deksel drukt tegen de bumper aan.
Ik ga dit meteen controleren bij het ophalen van de auto. Ik hoop dat BYD Groningen dit een beetje normaal doet.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihagens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 20:06
Bloedvat schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:08:
[...]

Ik ben wel effe benieuwd; Hoe weet jij zo "nauwkeurig" wanneer je auto geleverd wordt?
Ik heb mijn DM-I begin augustus besteld bij BYD Eindhoven en kreeg alleen een geschatte levertijd van 2 à 3 maanden -O-
Sindsdien is het radiostilte
Welke uitvoering/kleur/interieur heb je besteld? Die van mij namelijk eind Juli besteld en krijg 4-5 maanden door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Ihagens schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 06:37:
[...]

Welke uitvoering/kleur/interieur heb je besteld? Die van mij namelijk eind Juli besteld en krijg 4-5 maanden door.
Boost / grijs / bruin-zwart

(Dus de instap versie met de standaard kleur ;) )

Ohja, en zo te zien gelukkig zonder trekhaak :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bloedvat op 09-09-2025 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihagens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 20:06
Bloedvat schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 06:56:
[...]

Boost / grijs / bruin-zwart

(Dus de instap versie met de standaard kleur ;) )
Hier ook maar dan met zwart interieur. (Breda ipv Eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Ihagens schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:07:
[...]

Hier ook maar dan met zwart interieur. (Breda ipv Eindhoven)
Hmm, dan lijkt me toch dat die twee met dezelfde boot gaan komen..
Ik zal vandaag eens vragen in Eindhoven of ze een update kunnen geven (mijn huidige en tijdelijke lease-auto is op zich prima, maar ik kan toch niet wachten op "mijn eigen" wagen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueline
Mag de BYD Seal U DM-i Design (bruine bekleding) 1 oktober ophalen :+ :+ :9~

Zal dan ook even foto's maken :) :)

[ Voor 19% gewijzigd door blueline op 09-09-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Zag vandaag dat 'boundless cloud' als buitenkleur voor de SealU in België nu ook beschikbaar is.
Op foto is dat een mooi kleur, maar in het echt? Iemand?

Nuja, de mijne is al besteld in het zwart. Dus weet niet of ik nog kan wisselen van kleur. Zowel voor BYD als voor de lease.

• Bloedvat
g86 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 23:26:
Zag vandaag dat 'boundless cloud' als buitenkleur voor de SealU in België nu ook beschikbaar is.
Op foto is dat een mooi kleur, maar in het echt? Iemand?

Nuja, de mijne is al besteld in het zwart. Dus weet niet of ik nog kan wisselen van kleur. Zowel voor BYD als voor de lease.
Die kleur is op de NL BYD-websites ook te selecteren:
https://www.bydauto.nl/elektrische-autos/seal-u/(laatste kleur in het rijtje)
https://www.bydauto.nl/plug-in-hybride/seal-u-dmi/ voor de DM-I versie (tweede kelur in het rijtje)

Ik vind persoonlijk de grijze basiskleur (de goedkoopste) het mooiste. Maar over smaak valt niet te twisten hé ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bloedvat op 10-09-2025 14:39 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste