Het grote BYD Seal U (SUV) topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCB
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-02 16:47
Dank u wel voor de antwoorden. en...ja ik denk de ramen en het dak dicht te laten :-)

Waar ik me vooral bedenkingen bij maak zijn al de sensors, de het piepen dat gaat komen of erger nog automatisch remmen om een botsing te voorkomen.
In de handleiding staat dat als het voertuig rijdt niet in de stand 'N' te zetten, wat je dus in een Carwash wel moet doen. Blijkbaar staat de garantie van de batterij niet op overstromingen of door te diepe plassen en/of vijvers te rijden. Sommige Carwashes gaan met druk op de onderan de auto. Ik zou niet graag insijpelend water in mijn batterij hebben. Echter lees ik in de handleiding nergens iets over carwashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy zon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-04 13:31
VdVelde schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 00:51:
[...]

Loop de leiding even na. Heb het zelfde gehad met de voorste ruitensproeier en daf bleek te komen door een knik in de leding
Ik had de achter ruitenwisserspuiters enkel geprobeerd tijdens het rijden en er kwam niks uit.
Echter nu geprobeerd in mijn garage, gevolg: grote plas ruitenwisservloeistof onder de wagen.
Blijkbaar werkt de pomp maar spuit het ergens uit.
Ik zie niks abnormaal, zoals geknikte of geknelde leidingen.
De wagen is nog in garantie ik ga hem terug naar de garage doen om het euvel te verhelpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NarayanaO
  • Laatst online: 05-04 12:01
https://carnewschina.com/...l-to-yangwang-u8-in-2025/

BYD to ship Autopilot features across the entire lineup, from Seagull to Yangwang U8, in 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:15

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

ErikCB schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:01:
Ik zou niet graag insijpelend water in mijn batterij hebben. Echter lees ik in de handleiding nergens iets over carwashes.
Insijpelen van water in de batterij is onmogelijk, is volledig geseald. De batterij is vloeistofgekoeld dus als er een lek is (waar je denkt dat water zou kunnen insijpelen) komt er eerst koelvloeistof uit de batterij (en dan heb je een probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:10
ErikCB schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:01:
In de handleiding staat dat als het voertuig rijdt niet in de stand 'N' te zetten, wat je dus in een Carwash wel moet doen.
Ik kan uit ervaring melden dat als je rijdt dat de auto in N kan gaan. Ik had per ongeluk tegen het pookje aangestoten en toen reed de auto in neutral. 8)7

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikCB
Car wash is gelukt! #zoproper

Vandaag tot de ontdekking gekomen dat de cruise control ook per KM/h kan ingesteld worden door het hendeltje langer naar boven of naar onder te houden. De ingestelde snelheid gaat dan als een seconden teller naar boven of naar beneden tot wannneer je loslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfvdijk
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-05 14:01
ErikCB schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:33:
Car wash is gelukt! #zoproper

Vandaag tot de ontdekking gekomen dat de cruise control ook per KM/h kan ingesteld worden door het hendeltje langer naar boven of naar onder te houden. De ingestelde snelheid gaat dan als een seconden teller naar boven of naar beneden tot wannneer je loslaat.
Nog eentje: Als je op mode drukt (op je stuur) loop je door je geluidsbronnen heen.

En eentje die niet werkt: ik probeerde lane keeping assistant via spraak uit te schakelen, maar toen zei ze dat dit via het multimedia scherm moest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Remco schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:02:
[...]

Ik kan uit ervaring melden dat als je rijdt dat de auto in N kan gaan. Ik had per ongeluk tegen het pookje aangestoten en toen reed de auto in neutral. 8)7
Gelukkig gaat de auto niet uit als je op start/stop drukt tijdens het rijden (weet ik uit ervaring); ik probeerde autohold aan te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
YouTube: Top Feature Requests for BYD SEAL: Bringing Idea Board Top Items to BYD

ben benieuwd wat met deze customer feedback gaat gebeuren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rene schneider
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 31-01 00:03
Eindelijk vandaag opgehaald , maar de bestelde wielen blijken lastiger te zijn , maandag maar opnieuw bellen en mailen
https://www.facebook.com/...77161187/1148523886617512
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVJvZdim3oPn1uTVF8Mk5DGZauI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tvPaJirbMYOITJZBZTZBe717.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCB
gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draztick
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:01
Proficiat!

Vraagje, is het mogelijk om de zonwering gewoon altijd open te houden?
Lijkt er niet op, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qniens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48
Draztick schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:34:
Proficiat!

Vraagje, is het mogelijk om de zonwering gewoon altijd open te houden?
Lijkt er niet op, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Ja, je moet uitzetten dat de ramen automatisch gesloten worden bij het op slot doen van de auto.

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draztick
qniens schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:15:
[...]

Ja, je moet uitzetten dat de ramen automatisch gesloten worden bij het op slot doen van de auto.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene schneider
  • Laatst online: 31-01 00:03
All ,
heb auto nu een week maar ben er nog niet achter of ik ook kan streamen in de auto BV netflix , iemand hier mee bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-05 20:56
rene schneider schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 00:02:
All ,
heb auto nu een week maar ben er nog niet achter of ik ook kan streamen in de auto BV netflix , iemand hier mee bekend ?
Voor zover ik weet en ik heb de auto sinds augustus is er geen mogelijkheid tot streamen van video alleen de spotify app is native aanwezig.

Daarnaast heb je wel een micro-sd card aansluiting waar je videobestanden op kan zetten en dan kan je deze via de mediaplayer app bekijken maar alleen wanneer de auto in de P-stand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 22:18
Je kan de browser app installeren en dan gewoon netflix in de browser openen. (Wel beetje omslachtig omdat het dus geen native netflix app is, zoals spotify)
En je 1GB data gaat hard op, dus dan via hotspot werken?

[ Voor 15% gewijzigd door Gremen op 31-01-2025 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenvanD
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17-02 15:49
Hi All,
Nieuw hier. Nu een week zeer tevreden (private lease) eigenaar van een mooi BYD Seal U Comfort 71,8 kWh. Auto bevalt me zeer goed. Nu zo'n kleine 1000 km gereden; vooral snelwegkms. Een ding valt me op en ben benieuwd of jullie hetzelde hebben. Als ik kijk naar de waarde die de computer op de display weergeeft voor "cummulatief gemiddeld energieverbruik" en ik vergelijk met hoeveel kWh ik geladen heb en de kms gereden dan is het werkelijk gemid verbruik ongeveer 20% meer dan de computer heeft berekend. Hebben jullie ook een vergelijkbare afwijking. Ik heb deze waarde niet gereset dus lijkt me berekend op alles wat ik heb gereden (dus niet zoals de andere optie van de laatste 50 km).
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
JeroenvanD schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:07:
Hi All,
Nieuw hier. Nu een week zeer tevreden (private lease) eigenaar van een mooi BYD Seal U Comfort 71,8 kWh. Auto bevalt me zeer goed. Nu zo'n kleine 1000 km gereden; vooral snelwegkms. Een ding valt me op en ben benieuwd of jullie hetzelde hebben. Als ik kijk naar de waarde die de computer op de display weergeeft voor "cummulatief gemiddeld energieverbruik" en ik vergelijk met hoeveel kWh ik geladen heb en de kms gereden dan is het werkelijk gemid verbruik ongeveer 20% meer dan de computer heeft berekend. Hebben jullie ook een vergelijkbare afwijking. Ik heb deze waarde niet gereset dus lijkt me berekend op alles wat ik heb gereden (dus niet zoals de andere optie van de laatste 50 km).
Thanks!
Er zit een behoorlijk verschil in het laadvermogen, en het vermogen wat daadwerkelijk in de accu gaat. Als je de app opent tijdens het laden dan zie je het echte laadvermogen. Bijvoorbeeld bij een thuislader van 3.6kWh geeft de app aan 2.9kWh. De rest is verlies (warme etc)

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

JeroenvanD schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:07:
Hi All,
Thanks!
De waardes die het display aangeeft zou ik (bij Chinese merken) niet teveel waarde aan hechten. Het meest betrouwbaar is de kWh-meting van het laadstation en het aantal afgelegde kilometers.
Feit is dat er laadverlies optreedt, hoeveel is een beetje gissen en dat verschilt per merk en manier van laden (DC of AC) Het kan 10-20% zijn waarbij 10% toch wel zo'n beetje de ondergrens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
My friend needs suggestion to choose between xpeng g6 standard and byd seal u comfort. Can someone help. Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

NarayanaO schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:06:
My friend needs suggestion to choose between xpeng g6 standard and byd seal u comfort. Can someone help. Thanks in advance.
I would choose the xpeng. Modern, ev dedicated platform and more advanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
NarayanaO schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:06:
I recommend to test drive both car models and make your own decision. Opinions of members and YouTube vloggers are often useful, but you are the one who will drive this car.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oud78
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-05 09:58
BYD Seal U EV Front Frunk, van EV Accessories Ireland gemonteerd. Echt een aanrader, scheelt een hoop opbergruimte 💪

Link: https://www.evaccessories...l-u-left-hand-drive-frunk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DI1-x37NjTxJaYlk-dnuSJUYdc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkqoSG8typN0iUzrWHzJ3l3F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIgOkGpGmvDGhEJZwpiZZEXAri8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zo2N0DJyPzQage1iQKmVLnRd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Oud78 op 10-02-2025 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draztick
Oud78 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:02:
BYD Seal U EV Front Frunk, van EV Accessories Ireland gemonteerd. Echt een aanrader, scheelt een hoop opbergruimte 💪

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die van mij is onderweg, ik werd al enthousiast van de foto's online. Volgens mij ook de grootste die er te vinden is op het moment (iig voor mijn gevoel groter dan de Duitse BYD deed aanbieden en voor minder geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
Good news byd users

BYD to ship Autopilot features across the entire lineup, from Seagull to Yangwang U8, in 2025

https://carnewschina.com/...l-to-yangwang-u8-in-2025/

BYD released the new “God’s Eye” driving assistance system

https://carnewschina.com/...riving-assistance-system/

Are they applicable to BYD SEAL u comfort model also?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 21:29
Hoi, ik leef nog O-)
Gremen schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:09:
Yes it is, although in the Seal U its version number 1.2.x (that is the same as 1.3.x or 1.4 for the Seal)
Met smart te wachten op die OTA update 1.3, 1.4 (?) met dito schermfacelift. Gezien in de YT video over de Seal sedan OTA van december '24.
Oud78 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:02:
Cool!
Vind het persoonlijk minder handig om elke keer de motorkap te moeten openen. (eerst onder het stuur en daarna de vergrendeling onder de motorkap zelf) om er iets uit te halen.

Ik heb de door ome Ali gemaakte plastic bakken voor in de achterbak. Past een hoop in.
boppex schreef::
Kofferbak 'inlay' (deze vergroot de ruimte onder de afdekplaat significant.
wfvdijk schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:39:
[...]
Het indrukken van de voorruit omtwaseming loste niet veel op, ik vind dat de ventilatiestand dan nog steeds veel te laag is (kan je wel handmatig verhogen)
Ik word er ook gek van. En dan zeggen ze bij de BYD garage dat 'alle auto's er last van hebben'.
Nou, ik reed voor de zoveelste keer dit jaar (....) in een leenauto (Espace): weinig problemen. Ook mijn vorige wagen: SEAT Tarraco: geen problemen. De Ford Fiesta thuis, geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex
Wie heeft zich reeds met technische SEAL U problemen bij de garage gemeld?

Ik zal kort zijn: ik had last van trillingen rechtsvoor (bij hoge snelheden) en dat is vandaag de dag nog steeds niet opgelost. In die tijd zijn de banden al 2x gebalanceerd en is twee keer de wielaandrijfas vervangen.

Ook was de 12V batterij twee maal leeg! Wij hebben geen echt idee hoe dit is gekomen. We waren aan het verhuizen en de deuren waren open. De 'motor' was uit-uit.
De eerste keer ANWB langsgekomen en gestart. Hij zei wel dat ik moet oppassen met jumpstarten m.b.v. een andere auto omdat BYD's kleinere startaccu's hebben....
Daarna kreeg de auto andere kuren. Zo deed de kofferbakverlichting het niet meer, kon ik ADAS niet goed gebruiken en what else. Ohja: camera blocked (zie foto).
Bij nadere inspectie leek de kabelboom beschadigd en is vervangen.

Terug naar die trillingen. Een techneut van BYD heeft in mijn wagen gereden en is met die uitkomsten terug naar Louwman/BYD Nederland. Ik ben benieuwd.
Je zou denken na 3/4 jaar, dat het beter voor iedereen is de auto om te ruilen voor een nieuwe.

Vanmorgen had ik helaas wederom camera blocked probleem. Dit probleem popt af en toe op. Na enkele minuten gaat het weer weg. Voor die genoemde 12V-accuperikelen nooit last van gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5Gqou2J6fO0ZGfUwmHwdS94k2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/64HiuPMjUiPptgBYKQtPsy33.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draztick
boppex schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:44:

Cool!
Vind het persoonlijk minder handig om elke keer de motorkap te moeten openen. (eerst onder het stuur en daarna de vergrendeling onder de motorkap zelf) om er iets uit te halen.

Ik heb de door ome Ali gemaakte plastic bakken voor in de achterbak. Past een hoop in.
Je kunt 2x aan de motorkap-open-hendel trekken dan kun je hem gewoon optillen zonder dat deze vergrendeld is ;)

Ik ga o.a. mijn laadkabel, trekkabel etc. daarin leggen, zaken die ik bijna niet of nauwelijks gebruik (Thuis laadpaal heeft er een kabel aan vast zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Mbt het ontwasemingsprobleem: Controleer of de recirculatie aan staat en zet "automatische luchtrecirculatie bij parkeren uit". Recirculatie staat bijvoorbeeld ook aan als je de auto voorverwarmd, heel irritant, want dan heb je al vaak teveel vocht in je auto.

Praktische tip: koop bij een DHZ zaak een vochtvreterzak en leg die onder je voorstoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
Dears,
How about byd's god's eye system. Is this is applicable for our byd seal u comfort also ?

Then how and when it will be done, any idea guys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
NarayanaO schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:57:
Dears,
How about byd's god's eye system. Is this is applicable for our byd seal u comfort also ?

Then how and when it will be done, any idea guys?
If you look at the specs for the "Gods eye" feature (https://carnewschina.com/...riving-assistance-system/) this system includes "Lidar radars (radar based on laserbeams), 12 cameras, 5 mm-wave radars, and 12 ultrasonic radars" this amount of hardware is not available in the current Seal U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
wfvdijk schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:06:
[...]

If you look at the specs for the "Gods eye" feature (https://carnewschina.com/...riving-assistance-system/) this system includes "Lidar radars (radar based on laserbeams), 12 cameras, 5 mm-wave radars, and 12 ultrasonic radars" this amount of hardware is not available in the current Seal U
But, God' eye system is demonstrated in all models from seagull to highend, and said it is free, I mean the subscription or software, but hardware system might be paid.

So I feel this is a system you can get installed in byd service center, if this is approved for EU.

I feel so, welcome other views.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
NarayanaO schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:31:
[...]

But, God' eye system is demonstrated in all models from seagull to highend, and said it is free, I mean the subscription or software, but hardware system might be paid.

So I feel this is a system you can get installed in byd service center, if this is approved for EU.

I feel so, welcome other views.
100% sure this will be only for new upcoming models

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
Very interesting news for all byd customers.

https://www.reuters.com/b...art-ev-launch-2025-02-18/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51
Edje040 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Jouw ervaring is voor mij grotendeels herkenbaar (ik rij nu ook Tesla). Voor mij zeker een reden om de Seal U niet bovenaan mijn shortlist te zetten maar te wachten op de Sealion 7. Die staat op een nieuw platform (en niet zoals de Seal U op een bestaand platform uit 2015). Waarschijnlijk zal dat veel betere rijeigenschappen geven. Enig minpuntje wat dan wellicht nog overblijft is de laadpoort rechts (maar daar valt wel mee te leven).

Off topic: En ik ben natuurlijk ook benieuwd naar de releasedatum van de Juniper
Heb nu ook een apart topic gemaakt voor de Sealion 7, voor wie daar interesse in heeft:
Het grote BYD Sealion 7 topic

Xpeng Reviews; https://www.proefritreviews.nl/reviews/brand/Xpeng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
Heeft iemand informatie over wanneer de volgende update komt voor de auto? Ik ben toch wel benieuwd wat voor verbetering/veranderingen dit met zich mee brengt.

Ik heb natuurlijk al eens een filmpje gezien maar de vraag is altijd of dit ook hier uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
Dears,

can someone help me with,

1. how to setup BYD app in my mobile. It is asking for QR code. or to contact dealer.

2. suggest me good AC charger (1 or 3 phase, 11kw or 22kw) for BYD SEAL U.

[ Voor 28% gewijzigd door NarayanaO op 24-02-2025 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert1977
  • Laatst online: 06-03 14:13
Al even eigenaar van de Seal u comfort en zeer tevreden.

Graag zou ik het kofferlicht en de ledstrip in de koffer (van topbyd) laten installeren.
Ben er zelf zo geen held in.
Iemand een idee waar ze dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
Geert1977 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:22:

Graag zou ik het kofferlicht en de ledstrip in de koffer (van topbyd) laten installeren.
Die ledstrip ziet er cool uit, ben inderdaad benieuwd hoe je zo iets monteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert1977
  • Laatst online: 06-03 14:13
Op youtube staat een filmpje, maar ik zie me dit zelf niet doen :)

• wfvdijk
ik heb zelf een BYD dashcam besteld en dacht die in te bouwen in mijn Seal U. Helaas blijkt er een verschil in de bedrading tussen een Seal en een Seal U; de aansluiting voor de dashcam is bij de Seal U niet aanwezig in de ruimte achter de binnenspiegel (schijnt onder het dashboardkastje te zitten, dus er moet een extra kabel getrokken worden).
Dus toch naar de garage denk ik ...

[ Voor 6% gewijzigd door wfvdijk op 27-02-2025 09:07 . Reden: aangevuld ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjanpro
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-05 08:42
Ik rijd nu al een paar maanden maanden met Seal U en 8k km verder,
Ik ben er zo blij mee! Veel ruimte, open dak (kan niet wachten op de zomer), stil, comfortabel en mooi om naar te kijken.

Paar dingen die ik hoop dat ze gefixt worden met een software update:
- Regensensor moet iets sneller aangaan om de max sensitiviteit stand
- ACC moet iets beter in het midden van de baan gaan rijden

Als jij die persoon was op de A1 richting Amerfoort op woensdag ochtend in je Grijze Seal U, ik heb je gezien :9 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
Geert1977 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:37:
Op youtube staat een filmpje, maar ik zie me dit zelf niet doen :)
ik krijg hem niet gevonden, heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Vind het ook wel jammer dat die kabel er niet ligt. Alleen de camera installeren had ik nog wel willen proberen, maar die hele kabel trekken ga ik echt niet aan beginnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erkas
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-04 22:37
Op 16 oktober heb ik na 5 jaar onze Mazda CX5 ingeruild voor een BYD SEAL U DM-i. Was helemaal niet mijn bedoeling...maar ja...ik was na een proefrit gelijk enthousiast. En het lukte Levi om mij overstag te halen en de Mazda in te ruilen. Ik volgde de pakjesboot BYD HEFEI en zag dat die op 17 februari aankwam in de haven van Zeebrugge. Een paar dagen later bericht van Levi dat onze BYD binnen was. Dinsdag 11 maart halen wij hem op. Benieuwd of hij de MAZDA kan evenaren. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
Looks, BYD forgot about OTA updates for seal u. There are many issues related to tunning, correction, auto parking, ICC drive, .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
Hmm zit er niet al te moelijk uit alleen ben ik bang dat het paneel niet meer goed/mooi vast te zetten is...ik ga het nog eens goed gekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
NarayanaO schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:26:
Looks, BYD forgot about OTA updates for seal u. There are many issues related to tunning, correction, auto parking, ICC drive, .....
What do you mean by there are many issues? this about the new update or the current version that we all have?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaser2win
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-05 17:30
Geert1977 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:22:

Zelf beide geïnstalleerd, de ledstrip was even werk. Maar met wat geduld valt het allemaal mee. Het lampje waar je de ledstrip op aansluit losklikken is het meeste werk. Heb een Prive bericht gestuurd, wellicht woon je in de buurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Ik ben afgelopen week met de Seal U Comfort naar Oostenrijk geweest, wat een heerlijke ervaring!!
Hij zweeft echt over de weg en kreeg ook complimenten van de passagiers over het comfort achterin.
Het verbruik onder 120 km/h is redelijk goed, bij 130 loopt het snel op.
Het laden ging ook snel tot 80% 115,7 KW.
Enige nadeel is dat hij Tesla laad punten kiest waar je alleen met de Tesla App kunt laden, voor zover ik na heb kunnen gaan, Ook liggen deze soms ver van de snelweg waardoor je al weer 20 km kwijt bent om op de route terug te komen.
Ik heb daarna telkens als ik nog 70km over had de eerste pomp aan de snelweg gezocht om te laden.
Dan heb je nog ruimte als er bij de eerste pomp geen laad mogelijkheid zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door jeroen366 op 07-03-2025 13:20 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
jeroen366 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:31:
Ik ben afgelopen week met de Seal U comfort naar Oostenrijk geweest, wat een heerlijke ervaring!!
Hij zweeft echt over de weg en kreeg ook complimenten van de passagiers over het comfort achterin.
Het verbruik onder 120 km/h is redelijk goed, bij 130 loopt het snel op.
Het laden ging ook snel tot 80% 115,7 KW.
Enige nadeel is dat hij Tesla laad punten kiest waar je alleen met de Tesla App kunt laden, voor zover ik na heb kunnen gaan, Ook liggen deze soms ver van de snelweg waardoor je al weer 20 km kwijt bent om op de route terug te komen.
Ik heb daarna telkens als ik nog 70km over had de eerste pomp aan de snelweg gezocht om te laden.
Dan heb je nog ruimte als er bij de eerste pomp geen laad mogelijkheid is.
Ik ga komende week met de Seal U naar Zwitserland, ik zal mijn bevindingen dan ook wel delen. Ik heb een Chargemap Pas gekocht, hiermee kan je ook bij Tesla laadpunten laden. Met deze pas zou je bij praktisch elke aanbieder in Europa moeten kunnen laden.
Hoe ben jij tot je laadpunten gekomen? Heb je de ingebouwde navigatie gebruikt of ook een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
[quote]wfvdijk schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:44:
[...]

Ik ga komende week met de Seal U naar Zwitserland, ik zal mijn bevindingen dan ook wel delen. Ik heb een Chargemap Pas gekocht, hiermee kan je ook bij Tesla laadpunten laden. Met deze pas zou je bij praktisch elke aanbieder in Europa moeten kunnen laden.
Hoe ben jij tot je laadpunten gekomen? Heb je de ingebouwde navigatie gebruikt of ook een app?

Ik had de route ingesteld met laders toevoegen, maar dit bleken alleen Tesla punten te zijn.
Waarschijnlijk is de data van Tesla gejat :)
Daarna heb ik gewoon langs de snelweg getankt, is overigens wel een stuk duurde ( +/- 70 cent) tegen Tesla 30 a 40 cent
Als ik tijd heb zal ik eens met Tesla bellen hoe ik een Multi tankkaart kan koppelen.
De chargemap zie ik wel in de app staan, dus dan ben je bij Tesla denk wel goedkoper uit dan langs de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
markwingens schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:39:
[...]

What do you mean by there are many issues? this about the new update or the current version that we all have?
I mean current version only,
1. ICC is not accurate, can be more accurate.
2. Maps suggest mostly Tesla.
3. Autonomous parking can be given.
4. Line change assistance can be given.
5. Start and stop charging functionality in the app
6. Air conditioning, heating is not accurate as it shows on screen.

They can do all these in new version, but no updates recently

[ Voor 5% gewijzigd door NarayanaO op 09-03-2025 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfvdijk
De reis naar Zwitserland liep voorspoedig, laden langs de snelweg hoef je eigenlijk niet te plannen. Vooral in Frankrijk langs de tolwegen heeft ieder tankstation wel laadpalen dus we hebben op een gegeven moment de laadapp uitgezet.
De auto laadt met 140kw tot 50% , daarna 120kw tot 60% en dan 80kw tot 80%. Omdat we nog wat aan het eten waren liep de laadsessie door en dat met 49kw (deze waarden zag ik iedere keer als ik moest laden Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7gdxJPfAJfb4d3tQdcDsyYekDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zakzcAiEPtw63eVKe1RVeqt1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Die politieke discussie omtrent het wel of niet willen/moeten kopen van een BYD heb ik even verwijderd. Daar is binnen MOB geen ruimte voor, maar wel in een topic als Welke auto kun je nog politiek correct kopen?. Waarom heb ik de reeds gemaakte posts dan verwijderd en niet daar naar toe gezet? Omdat het simpelweg deponeren van een (stennis schoppende) link met een one-liner géén goede start is van een discussie.

Thanks!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
Dears, in SEAL U COMFORT, anybody experienced the below.

1. For the driver and passenger, the feets are getting cold, i feel some cold air from outside to on my legs. i kept internal circulation too. Any advice / suggestions to stop it.

2. The AC system for heat / cold / fan is consuming too much battery power.

3. Driver seat, shakes forward a bit when applied brakes sudden.

Thanks for your feedbacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zinneke
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10-05 20:56
NarayanaO schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:55:
Dears, in SEAL U COMFORT, anybody experienced the below.

1. For the driver and passenger, the feets are getting cold, i feel some cold air from outside to on my legs. i kept internal circulation too. Any advice / suggestions to stop it.

2. The AC system for heat / cold / fan is consuming too much battery power.

3. Driver seat, shakes forward a bit when applied brakes sudden.

Thanks for your feedbacks.
1. Get used to it. The heating system is not great. Temperature at your feet is a lot lower.
2. It does unfortunately
3. Have it checked or check yourself if bolds are fixed good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIh1VdxtrITMGB77J_OQ93zNRdw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EffesGgFxkUYdRp9tNX4Iwqe.png?f=user_large

nog niet alles is vertaald ... (zat in de auto te wachten tijdens een laadsessie)

[ Voor 11% gewijzigd door wfvdijk op 19-03-2025 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Nog wat aanvullingen op mijn laadervaringen:
  • Batterij temperatuur is echt van invloed (ik heb de 140KW alleen gehaald bij een warme batterij), dat voorverwarmen moet echt beter geregeld gaan worden (waar blijven de updates?)
  • Als je snellaadt en de batterij moet gekoeld worden, dan gaat dit koelen uiteraard door totdat de batterij op een acceptabele temperatuur is. Maar je verbruik is dan wel erg hoog. Ik zag een tijdje een verbruik van 30KW bij een snelheid van 110 km/u nadat ik had geladen
  • ik kreeg 1x de stekker niet los, maar dit lag aan de laadpaal. De 45KW vanaf 80% laden gaat door tot 95% vol, de laatste 5% ging op 25KW. Vind ikzelf nog acceptabel.
  • Laadpalen in Duitsland vind je veelal in steden bij (fastfood) restaurants en lang niet bij ieder tankstation langs de snelweg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oud78
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-05 09:58
BYD heeft ook een optie om een tijdmeting te doen van 0 naar 100 km/h, volgens de fabrieksopgave duurt een dergelijke sprint 9,6 sec. (voor de seal u Design). Ik heb een praktijk test gedaan en die kwam uit op 8,1 seconden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkDlSc93MpOzLqmz8ulQSnZWYno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dyzcwl8QoGD23wazwxv66G7i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Oud78 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:14:
BYD heeft ook een optie om een tijdmeting te doen van 0 naar 100 km/h, volgens de fabrieksopgave duurt een dergelijke sprint 9,6 sec. (voor de seal u Design). Ik heb een praktijk test gedaan en die kwam uit op 8,1 seconden!

[Afbeelding]
ik heb dit (nog) niet gevonden op mijn elektrische Seal U. Is dit op de Dm-i versie? Of op de Seal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
wfvdijk schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:01:
[...]

ik heb dit (nog) niet gevonden op mijn elektrische Seal U. Is dit op de Dm-i versie? Of op de Seal?
Deze zit ook op de EV Seal U. Op het knopje drukken die boven het mode knopje zit(rechterkant stuur) en dan bladeren door de opties, kom je het vanzelf tegen

[ Voor 4% gewijzigd door qniens op 20-03-2025 17:00 ]

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
Byd, is unveiling lot of new models with new technology like, god's eye, super fast charging, more battery power and efficient motors, new software features, autonomous driving.......

With this our byd seal u comfort will be outdated and loose value more than 50% with in no time.

Dear experts, how do you see this, feedback please.

In Belgium I have the below software version, is this is the latest, I heard auto parking features are added recently, is this true??
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPsHmwFCBLGPH49C0opN7DFpCQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIMyeXDnAEfc4yoTPiHtcDOu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door NarayanaO op 20-03-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

NarayanaO schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:08:
With this our byd seal u comfort will be outdated and loose value more than 50% with in no time.
Loss of value is common with EV's. My Kona EV 2020 in 5 years from €45K to €14K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
I have the same software version and a minor newer hardware version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
wfvdijk schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:43:
I have the same software version and a minor newer hardware version.
I got my car delivered on17th Feb 2025 only. Don't know why the hardware version is old.

BYD God's eye, will be applicable for our byd seal u, either for free or at some nominal price. ???

At least this way they can prevent value drop / out date of existing byd cars.

Any feedback???

[ Voor 28% gewijzigd door NarayanaO op 21-03-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
NarayanaO schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:02:
[...]

I got my car delivered on17th Feb 2025 only. Don't know why the hardware version is old.

BYD God's eye, will be applicable for our byd seal u, either for free or at some nominal price. ???

At least this way they can prevent value drop / out date of existing byd cars.

Any feedback???
No it will never be available for our version of the Seal U. You asked the same question on the 15th of February....

It seems you are not so happy with your car

www.shocobra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gremen
Soms denk ik dat hij een bot is die hier random vragen over zijn auto stelt.
Waarom vraagt hij dit niet allemaal aan de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
Mijn auto kon niet helemaal begrijpen hoe hard ik mocht rijden op de snelweg 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAYgEVkOqjCB7iCnHKt-YbBQak4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2wp6UP1teaosHHcyXUXdFpo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-05 21:55

g86

Ik volg topic vandaag en niet veel zin om alles te lezen. Een vraagje over de SealU full EV.
Snow white: is dat parelmoer wit, metalic wit of solid camionette wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Draztick schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:30:
[...]

Je kunt 2x aan de motorkap-open-hendel trekken dan kun je hem gewoon optillen zonder dat deze vergrendeld is ;)

Ik ga o.a. mijn laadkabel, trekkabel etc. daarin leggen, zaken die ik bijna niet of nauwelijks gebruik (Thuis laadpaal heeft er een kabel aan vast zitten).
Ik heb bij EVIrelandaccessoiries een frunk besteld.
Wie nog meer? Komt ie binnen?
Mogelijk komt dit uit China in batches want ik wacht al veel langer dan de 2 - 5 dagen. Heb whatsapp contact met hen gehad en hun shipping zit er aan te komen.

Let wel er komt nog shipping €22 én VAT (BTW) €40 bij. Per saldo 232 eurootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
NarayanaO schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:08:
Byd, is unveiling lot of new models with new technology like, god's eye, super fast charging, more battery power and efficient motors, new software features, autonomous driving.......

Dear experts, how do you see this, feedback please.

In Belgium I have the below software version, is this is the latest, I heard auto parking features are added recently, is this true??
[Afbeelding]
We can’t answer your questions. The mechanic today couldn’t ever answer if or when OTA 1.4(?) or 2.0 is coming. He thought it might arrive soon. But no one in Europe really knows.
The fact that some Finnish guy with a Seal sedan is running OTA 2.0 doesn’t mean anything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik overweeg de BYD Seal DM-i (plug-in hybride) en probeer een inschatting te maken van de laad- en brandstofkosten bij mijn rijpatroon. Misschien kan iemand met ervaring of kennis over deze auto me helpen?

Kan de DM-i volledig elektrisch rijden met een lege benzinetank, of is er altijd brandstof nodig naast een volle accu?

Mijn globale inschatting is om 25.000 km per jaar te rijden, waarvan 12.500 km op benzine en 12.500 km elektrisch (via een openbare laadpaal)? wat zou dat betekenen voor de aandrijvingskosten?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

freestyler2 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 20:07:
Ik overweeg de BYD Seal DM-i (plug-in hybride) en probeer een inschatting te maken van de laad- en brandstofkosten bij mijn rijpatroon. Misschien kan iemand met ervaring of kennis over deze auto me helpen?

Kan de DM-i volledig elektrisch rijden met een lege benzinetank, of is er altijd brandstof nodig naast een volle accu?

Mijn globale inschatting is om 25.000 km per jaar te rijden, waarvan 12.500 km op benzine en 12.500 km elektrisch (via een openbare laadpaal)? wat zou dat betekenen voor de aandrijvingskosten?
Ik verwacht dat rijden met een lege benzinetank niet mogelijk is omdat de motor onder bepaalde omstandigheden de batterij met z'n generator moet kunnen opladen, het zou dus op een of andere manier softwarematig geblokkeerd kunnen zijn. Wellicht staat er iets over in de gebruikershandleiding die je op het www kunt vinden.
Voor wat betreft de kosten zou je zelf een inschatting kunnen maken aan de hand van kostprijzen benzine/elektriciteit en verbruik (zijn vast wel cijfers van te vinden)
Verder weet ik niet of je het gebruik van de benzine/elektromotor zelf wel zo 50/50 kunt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• progster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03 17:26
Ik ben binnenkort ook een trotse eigenaar van een seal u design. Ik ben aan het rondkijken voor een laadpaal thuis, zijn er speciale zaken waar ik op moet letten? Ik had ergens gelezen dat niet alle laadpalen prettig werken met de seal U.

Aangezien de auto de hele avond en nacht tijd heeft om op te laden, zou ik voor een 7KW of 11KW (3 fasen is mogelijk) lader kiezen denk ik. Zijn er goede redenen om toch voor 22KW te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Heeft de BYD SealU DM-i (hybride) nu wel of geen warmtepomp? Want bij de dealer konden ze het niet bevestigen. Daar zegt de een wel, en een ander neen. Iemand technische info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
progster schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:32:
Ik ben binnenkort ook een trotse eigenaar van een seal u design. Ik ben aan het rondkijken voor een laadpaal thuis, zijn er speciale zaken waar ik op moet letten? Ik had ergens gelezen dat niet alle laadpalen prettig werken met de seal U.

Aangezien de auto de hele avond en nacht tijd heeft om op te laden, zou ik voor een 7KW of 11KW (3 fasen is mogelijk) lader kiezen denk ik. Zijn er goede redenen om toch voor 22KW te gaan?
ik gebruik de laadpaal van Ratio deze heb ik via mijn werk daar zit de mogelijkheid in voor koppeling met laadpas van de het werk zodat automatisch verrekening mogelijk is. Er is een module bij te bestellen om op je P1 meter aan te sluiten en zo slimmer te laden met balanceren van vermogen. Ik heb de module niet ik heb de laadpaal via de app ingesteld op een lager vermogen. I.p.v. 11 KW laad de auto nu met 8 KW op zodat als we gaan koken/wassen/drogen we niet op ons limiet aankomen van de 3 Fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

g86 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:38:
Heeft de BYD SealU DM-i (hybride) nu wel of geen warmtepomp? Want bij de dealer konden ze het niet bevestigen. Daar zegt de een wel, en een ander neen. Iemand technische info hierover?
Volgens een artikel uit Autoweek heeft ook de dm-i een warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Jan Workum schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:13:
[...]

Thx, wel vreemd dat het niet in de brochure staat en er verder ook niet veel over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

g86 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:53:
[...]

Thx, wel vreemd dat het niet in de brochure staat en er verder ook niet veel over te vinden is.
Inderdaad, in de gebruikershandleiding staat er ook niets over. Misschien is de uitvoering van dat specifieke stukje techniek identiek aan de full electric. Met het oog op ontwikkelingskosten lijkt dat aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Iemand die weet wanneer de SealU DM-i Comfort uitvoering met grotere batterij naar België/Nederland komt?

Die batterij is 26,6 kWh groot ipv 18,3 kWh en dus goed voor 125 km rijbereik ipv 70 of 80 km.

In Duitsland is deze wel te koop voor 2.500 euro incl. BTW (particuliere prijs zonder BTW).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erkas
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-04 22:37
Na 5 jaren MAZDA CX5 nu sinds 3 weken eigenaar van onze BYD Seal U DM-i. En er nog geen moment spijt van. Wat een heerlijke auto. Bijna alle kilometers konden we elektrisch rijden. Onze range van elektrisch rijden was tussen 70 en 80 kilometer. Dan 's avonds aan de lading middels een wallbox op 16 Amp. Na 5 uur de batterij weer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
[quote]boppex schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:12:
Wie heeft zich reeds met technische SEAL U problemen bij de garage gemeld?

Ik zal kort zijn: ik had last van trillingen rechtsvoor (bij hoge snelheden) en dat is vandaag de dag nog steeds niet opgelost. In die tijd zijn de banden al 2x gebalanceerd en is twee keer de wielaandrijfas vervangen.

Ook was de 12V batterij twee maal leeg! Wij hebben geen echt idee hoe dit is gekomen. We waren aan het verhuizen en de deuren waren open. De 'motor' was uit-uit.
De eerste keer ANWB langsgekomen en gestart. Hij zei wel dat ik moet oppassen met jumpstarten m.b.v. een andere auto omdat BYD's kleinere startaccu's hebben....
Daarna kreeg de auto andere kuren. Zo deed de kofferbakverlichting het niet meer, kon ik ADAS niet goed gebruiken en what else. Ohja: camera blocked (zie foto).
Bij nadere inspectie leek de kabelboom beschadigd en is vervangen.

Terug naar die trillingen. Een techneut van BYD heeft in mijn wagen gereden en is met die uitkomsten terug naar Louwman/BYD Nederland. Ik ben benieuwd.
Je zou denken na 3/4 jaar, dat het beter voor iedereen is de auto om te ruilen voor een nieuwe.

Vanmorgen had ik helaas wederom camera blocked probleem. Dit probleem popt af en toe op. Na enkele minuten gaat het weer weg. Voor die genoemde 12V-accuperikelen nooit last van gehad.

[URL="https://tweakers.net/i/TjYw5gHxRbtq0SPrNqD_4vUBHMA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/64HiuPMjUiPptgBYKQtPsy33.png?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/U

Ik was voringe week in Oostenrijk en kreeg ook het probleem met de 12V accu, nadat de ADAC erbij kwam bleek de accu helemaal leeg te zijn, dit terwijl ik 5 minuten daarvoor nog gewoon gereden heb,
Iemand een idee waar dit aan gelegen kan hebben?

[ Voor 0% gewijzigd door jeroen366 op 01-04-2025 11:56 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86

g86

Jan Workum schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:13:
[...]

Nog wat navraag gedaan en ik krijg dit technische antwoord:

"DM-i heeft er zelfs 2. Er is 1 voor de thermische motor en 1 voor de hoog volt componenten."

Dus de hybride versie heeft 2 warmtepompen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86

g86

Oud78 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:14:

[Afbeelding]
Ik heb zowel met de hybride als full EV een uur test gereden.

SealU DM-i Boost (hybride) vond ik trager optrekken dan de SealU Design (full EV).
De eerste is op papier 8,9s en de tweede 9,6s.

Dus wat je schrijft en wat ik zie op je scherm blijkt ook te kloppen met wat ik ervaarde tijdens de testritten.

[ Voor 7% gewijzigd door g86 op 01-04-2025 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppex
Ik was voringe week in Oostenrijk en kreeg ook het probleem met de 12V accu, nadat de ADAC erbij kwam bleek de accu helemaal leeg te zijn, dit terwijl ik 5 minuten daarvoor nog gewoon gereden heb,
Iemand een idee waar dit aan gelegen kan hebben?
Helaas niet. Deuren / achterklep lang open?

De accu was bij mij doorgemeten maar bleek OK te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boppex
De Frunk is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UsP_51wUmX5XUFLU29bycKutps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikYodACZ0AndokkHDMCYGcp4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door boppex op 21-04-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
Wow dat ziet er goed uit, veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egidius
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 28-04 16:33
Weet iemand hoe ik de stem in mijn BYD Seal DM I kan aanpassen. Momenteel heb ik de stem van een vrouw die ik nauwelijks kan verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
Ik ben vandaag gebeld door BYD voor een terugroepactie van de Seal U. Problemen met het gaspedaal..?

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
qniens schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:21:
Ik ben vandaag gebeld door BYD voor een terugroepactie van de Seal U. Problemen met het gaspedaal..?
Heb je een elektrische of een dm-i?

Je kan terugroepacties ook volgen bij https://www.rdw.nl en dan je kenteken invoeren (ik zie nog niets bij mijn kenteken staan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qniens
wfvdijk schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:06:
[...]

Heb je een elektrische of een dm-i?

Je kan terugroepacties ook volgen bij https://www.rdw.nl en dan je kenteken invoeren (ik zie nog niets bij mijn kenteken staan)
EV, het gaat om een kabeltje bij het acceleratie pedaal dat los kan komen. Ik heb gelijk gevraagd of zij wel nieuwe OTA updates kunnen installeren. Want ik heb al bijna een jaar geen updates meer ontvangen....

www.shocobra.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wfvdijk
ja, het (OTA) updatebeleid is dramatisch slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwingens
qniens schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:28:
[...]

EV, het gaat om een kabeltje bij het acceleratie pedaal dat los kan komen. Ik heb gelijk gevraagd of zij wel nieuwe OTA updates kunnen installeren. Want ik heb al bijna een jaar geen updates meer ontvangen....
Wil je laten weten of er nieuwe software geïnstalleerd kan worden, dan ga ik namelijk ook een afspraak maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qniens
Nee helaas, in Utrecht zeiden ze dat er geen software update was. Ze konden mij er ook niks meer over vertellen.

www.shocobra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwingens
Oke nu nog een idee wanneer deze beschikbaar komt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wfvdijk
Even een nederlandse vertaling voor de Seal U. Gelukkig ook wat zinvolle optimalisaties!
Overzicht van SEAL U V1.3.0.

Nieuwe functies:
1. Nieuwe apps toegevoegd in de BYD Store
2. Drie BYD-assistenten met spraakondersteuning toegevoegd
3. Karaokefunctie toegevoegd (compatibel met de nieuwe grijze microfoon van BYD).
4. De instelbare intensiteit van het waarschuwingsgeluid toegevoegd met drie niveaus (medium als standaard) Een instelbare waarschuwingsgeluidsintensiteit toegevoegd met drie niveaus (gemiddeld als standaard)
5. De functie "Password to Drive" toegevoegd om diefstal te voorkomen

Optimalisaties:
1. Optimalisatie van de gebruikersinterface van de gebruikersinterface om de efficiëntie van het gebruik en het esthetische ontwerp te verbeteren.
2. Optimalisatie van de nauwkeurigheid van de taalvertalingen van het systeem
3. Optimalisatie van de interactieve ervaring van de BYD Assistant.
4. Optimalisatie van de nauwkeurigheid van TSR (Traffic Sign Recognition) in sommige scenario's (snelwegen, steden, voorwaardelijke snelheidslimieten)
5. Optimalisatie van FCTB-activeringslogica in rotondescenario's
6. Optimalisatie van de radaralarmafstand na het wijzigen van "P" naar "D".
7. Optimalisatie van de geplande laadfunctie
8. Optimalisatie van de verwarmingscapaciteit in de winter.
9. Optimalisatie van de anticondensfunctie van de voorruit bij het parkeren.
10. Optimaliseer de prestaties van Child Presence Detection (CPD).
11. Beschrijving van HUD (Head-Up Display), LDA (Lane Departure Assist) Systeem en wachtwoord om te rijden functie in de gebruikershandleiding

[ Voor 1% gewijzigd door wfvdijk op 08-05-2025 09:17 . Reden: commentaar erbij ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste