Het grote BYD Seal U (SUV) topic

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakden
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-09 09:00
boppex schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:36:
[...]

#trekgewicht. Ja. Zie laatste kolom vh tabelletje. Ik heb ook de sticker mbt 1300 kg. in het portier gekregen.
@tweakden kan misschien meer details geven.
@markwingens

Het trekgewicht is idd goedgekeurd op 1300 kg geremd zoals aangegeven.
De 13polige aansluiting is echter nog niet beschikbaar.
Ik heb gewacht met uitleveren van onze auto gezien hij nu ongeveer beschikbaar zou zijn, echter halen wij deze zaterdag de auto op zonder de trekhaak omdat de datum tot op heden niet bekend wanneer hij beschikbaar is. Komt dus wel, alleen geen idee wanneer precies. Wij laten hem nu achteraf monteren zodat we alvast van de auto kunnen geniet.
Zojuist het kenteken doorgekregen.😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 15:35
@tweakden
Oke mijn BYD komt pas eind september dus daar heb ik dan gelukt dat waarschijnlijk de 13polige aansluiting geen probleem meer gaat zijn.

Dank je voor de bevestiging ik ga de trekhaak ook bestellen.
Wat een goed nieuws dat je zaterdag de auto kunt ophalen, heel veel plezier er mee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-08 07:58
markwingens schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:39:
@tweakden
Oke mijn BYD komt pas eind september dus daar heb ik dan gelukt dat waarschijnlijk de 13polige aansluiting geen probleem meer gaat zijn.

Dank je voor de bevestiging ik ga de trekhaak ook bestellen.
Wat een goed nieuws dat je zaterdag de auto kunt ophalen, heel veel plezier er mee. :D
trekhaak met 13 polige stekker ook besteld en mijne komt ook 30 september ipv deze week, nog niks gehoord over dat het niet leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:39
Heeft iemand al een sluitend antwoord op de mogelijke importheffingen? Stel ik koop/Private lease vandaag een Seal U. Kan dan bijvoorbeeld over een half jaar de mogelijke importheffing worden doorberekend aan mij als klant?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• qniens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 14:05
Vandaag gebeld, mijn zwarte Seal U is vandaag binnen gekomen in Utrecht. Kan deze volgende week donderdag ophalen

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:06
Vandaag een proefrit gemaakt, een 50min de wagen gereden, prettig onderstel nijgt naar zacht toe , voor mij niet te zacht, acceleratie prima, zeker in sportstand met de regen met slippende banden weg, geen sprint monster maar daar koop je hem ook niet voor voor mij is dit prima.

Met mijn 1.92 zijn de stoelen wel een dingetje ben ik bang, de hoofdsteun zijn niet te verstellen en zit bij mij net niet prettig, erg vreemde beslissing om een niet verstelbare hoofdsteun te gebruiken, stoelzitting is voor mij ook wat aan de korte kant (net als een Tesla Y) . Rechterbeen is niet opzij te leggen ivm hoge console die tot onder het dashboard doorloopt, vrij opgesloten zit plek.

Navigatie werkt snel en goed net als de rest van het info en App systeem de bekende rij hulpsystemen zijn wel irritant blijven maar waarschuwen als je harder rijdt dan dat er op de borden staat maar dit zal wel uit te zetten zijn. Achteruitrij camera was zo goed als onbruikbaar door de regen, zeer slecht zicht door dat er water op de lens blijft liggen denk ik, heb ik bij mn huidige wagen totaal geen last van, wellicht vreemde positie voor de camera?

Verwarming deed het erg slecht het was buiten 13gr , in de wagen stond de temp op 21 maar dat was het niet echt, steeds wat warmer gezet tot 30gr maar er gebeurde niet veel.

Al met al een dubbel gevoel de wagen rijdt prima maar mijn grootste twijfel zit hem in de stoel/zit positie.

Komende week eens met andere wagens rijden kijken hoe dat bevalt en wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
geannuleerd door voorwaarde van leasemaatschappij betreffend importheffing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroennos94
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-07 13:08
qniens schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 18:55:
Vandaag gebeld, mijn zwarte Seal U is vandaag binnen gekomen in Utrecht. Kan deze volgende week donderdag ophalen
Goed nieuws, wanneer heb jij hem besteld? En welke uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:46
ramrodwillem schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:52:
Vandaag een proefrit gemaakt, een 50min de wagen gereden, prettig onderstel nijgt naar zacht toe , voor mij niet te zacht, acceleratie prima, zeker in sportstand met de regen met slippende banden weg, geen sprint monster maar daar koop je hem ook niet voor voor mij is dit prima.

Met mijn 1.92 zijn de stoelen wel een dingetje ben ik bang, de hoofdsteun zijn niet te verstellen en zit bij mij net niet prettig, erg vreemde beslissing om een niet verstelbare hoofdsteun te gebruiken, stoelzitting is voor mij ook wat aan de korte kant (net als een Tesla Y) . Rechterbeen is niet opzij te leggen ivm hoge console die tot onder het dashboard doorloopt, vrij opgesloten zit plek.

Navigatie werkt snel en goed net als de rest van het info en App systeem de bekende rij hulpsystemen zijn wel irritant blijven maar waarschuwen als je harder rijdt dan dat er op de borden staat maar dit zal wel uit te zetten zijn. Achteruitrij camera was zo goed als onbruikbaar door de regen, zeer slecht zicht door dat er water op de lens blijft liggen denk ik, heb ik bij mn huidige wagen totaal geen last van, wellicht vreemde positie voor de camera?

Verwarming deed het erg slecht het was buiten 13gr , in de wagen stond de temp op 21 maar dat was het niet echt, steeds wat warmer gezet tot 30gr maar er gebeurde niet veel.

Al met al een dubbel gevoel de wagen rijdt prima maar mijn grootste twijfel zit hem in de stoel/zit positie.

Komende week eens met andere wagens rijden kijken hoe dat bevalt en wat het verschil is.
De verwarming hanteert bij BYD een typisch Chinese temperatuurschaal, dus minimaal plus 5 graden vergeleken met een gemiddelde auto uit Europa, VS, Zuid-Korea om het een beetje lekker te hebben. Rij je normaal met 21 graden, dan gaat 26 graden je wel bevallen waarschijnlijk.

En in de 'platte Seal' en de Atto3 kan je kiezen tussen 2 standen voor de climate control werking, comfort kost een fractie meer stroom, maar is veel fijner. Ik verwacht dezelfde optie in de Seal U?

Wat ook nog kan: bij een van onze proefritten met de Seal stond de verwarming wel aan, maar de ventilator op minimaal. Die gaat niet vanzelf op automatisch als je opnieuw 'start'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Stond bij mij op Auto en 30gr, lijkt me dat dit dan toch gewoon zou moeten werken, heb dit wel doorgegeven aan de dame van BYD, men zou er naar kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
jeroennos94 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:27:
[...]

Goed nieuws, wanneer heb jij hem besteld? En welke uitvoering.
29 maart, Seal U Design. Zwart / Zwart
Gelijk op de eerste proefrit dag besteld.
Toen was mij beloofd binnen twee weken haha, dat is niet gelukt :)

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroennos94
qniens schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:31:
[...]

29 maart, Seal U Design. Zwart / Zwart
Gelijk op de eerste proefrit dag besteld.
Toen was mij beloofd binnen twee weken haha, dat is niet gelukt :)
Mooi man!
Spannend ben benieuwd, ik heb een comfort uitvoering zwart / zwart besteld.
Staan er nu 2 zwart op kenteken zag ik.
1 comfort 1 design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qniens
jeroennos94 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:16:
[...]

Mooi man!
Spannend ben benieuwd, ik heb een comfort uitvoering zwart / zwart besteld.
Staan er nu 2 zwart op kenteken zag ik.
1 comfort 1 design.
Wie weet zijn die wel van ons :)

Ik heb nog niks gehoord over eventuele importheffingen etc.

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 15:01
Vanaf morgen zal de importheffing actief zijn :

https://www.nu.nl/economi...ektrische-autos-door.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:19
@Arjanpro Ja, maar verderop in hetzelfde artikel lees je dit:
De heffingen zijn nog wel voorlopig. Ze worden opzijgezet, voor het geval Brussel en Peking er de komende vier maanden niet uitkomen. Als de commissie vindt dat China zijn leven niet betert, worden de maatregelen voor vijf jaar van kracht.
Ik snap dat dat niet helpt als consument (neemt geen enkele twijfel weg), maar misschien wordt de soep iets minder heet gegeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneKees
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 23:40
Wel zoals ik t lees dus vanaf morgen 17.2% erbij; de design gaat dan van €45990 naar €53181 , maar als men er dan toch nog uitkomt komt die verhoging weer terug of gaat deels omlaag;lekker duidelijk ook, staat ook niet over ‘met terugwerkende kracht’, alleen vanaf vrijdag, neem dus aan dat de op nl kenteken datum gaat gelden.

[ Voor 24% gewijzigd door GroeneKees op 04-07-2024 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
@GroeneKees Waar staat dat de importheffing wordt doorberekend in de catalogusprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneKees
PVPaneel schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:44:
@GroeneKees Waar staat dat de importheffing wordt doorberekend in de catalogusprijs?
Nergens, maar de huidige prijs is inclusief 10%huidige heffing, dus delen door 110 en dan keer 127.2 ; morgen wsl dan te berekenen op de byd site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVPaneel
@GroeneKees Ik bedoel meer; waarom zou je er van uitgaan dat ze dit doorberekenen? Als ze dat doen zijn ze in 1 klap klaar voor de Europese markt, want er is nog geen enkele goede naam opgebouwd. Voor 53000 zijn er echt wel betere aanbiedingen te vinden... Ik ga er eigenlijk van uit dat alle merken simpelweg hun verlies pakken (of in ieder geval minder marge), hoewel ik me afvraag of SAIC iets kan met 48% heffing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneKees
PVPaneel schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:15:
@GroeneKees Ik bedoel meer; waarom zou je er van uitgaan dat ze dit doorberekenen? Als ze dat doen zijn ze in 1 klap klaar voor de Europese markt, want er is nog geen enkele goede naam opgebouwd. Voor 53000 zijn er echt wel betere aanbiedingen te vinden... Ik ga er eigenlijk van uit dat alle merken simpelweg hun verlies pakken (of in ieder geval minder marge), hoewel ik me afvraag of SAIC iets kan met 48% heffing...
Helemaal eens met je, moet nu zelf kiezen maar geen enige zekerheid of houvast zo de komende maanden(waarin de discussies verder gaan)

Stukje van de Athlon lease:

‘’Wat betekent dit voor de autoprijzen?
Op dit moment is het nog onduidelijk wat dit met de autoprijzen gaat doen. Zo is het nog niet bekend of de autofabrikanten de heffingen in de prijs gaan doorberekenen en wat de mogelijkheden zijn voor voorraadauto’s. Je kan erop vertrouwen dat wij dit op de voet volgen en voor je uitzoeken.
Wil je een auto bestellen? Neem dan contact op met je contactpersoon binnen Athlon voor meer informatie.
Heb je een auto besteld die wordt geproduceerd in China? Zodra er meer bekend is, nemen wij contact met je op. Je hoeft dan dus niks te doen.’’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
GroeneKees schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:41:
Wel zoals ik t lees dus vanaf morgen 17.2% erbij; de design gaat dan van €45990 naar €53181 , maar als men er dan toch nog uitkomt komt die verhoging weer terug of gaat deels omlaag;lekker duidelijk ook, staat ook niet over ‘met terugwerkende kracht’, alleen vanaf vrijdag, neem dus aan dat de op nl kenteken datum gaat gelden.
De heffingen zijn nog wel voorlopig. Ze worden opzijgezet, voor het geval Brussel en Peking er de komende vier maanden niet uitkomen. Als de commissie vindt dat China zijn leven niet betert, worden de maatregelen voor vijf jaar van kracht.

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen366 op 05-07-2024 12:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakden
🥳 Daar is die dan 🥳Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFpTkGt_0uHAFX_wuH89njrmt2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwRr20CJCvuMED2dvM7mg0I9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aNBk5UfX9DYaBljn74F47GoISU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0gOJ8ugMQfV0k4TE64f9jEv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:54
Nice, veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
Heel nice!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
Gefeliciteerd!

www.shocobra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
Heb afgelopen week een proefrit gemaakt, mooie auto, maar net wat details waardoor ik toch verder kijk:

- One pedal driving is niet mogelijk, waardoor je toch steeds de rem nodig hebt
- Met mijn 197 kan ik prima op de bestuurdersstoel, maar de bijrijdersstoel is niet in hoogte verstelbaar, dus daar zit ik tegen het panoramadak

Verder nog wat details:
- Inderdaad heel licht geveerd, ik werd er voor mijn gevoel een beetje wagenziek van
- Cruisecontrol kan alleen met 5km omhoog en naar beneden
- Op drempels accelereert hij kort. Hierdoor een beetje een pretpark gevoel 😝

Voor de rest een heel mooie auto voor de prijs, maar voor mij is het net niet…

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijsz86
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-04 22:03
Fijn tweakden, veel veilige kilometers gewenst. En uiteraard horen we ook graag jou gebruikerservaringen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Hebben ze nog iets aangegeven over de eventuele importheffingen?
En hoe bevallen de eerste km's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
Private lease voorstel gehad voor de BYD Seal U Design. 12.000 km en 60 maanden.
600 euro per maand.Persoonlijk vind ik dit een mooie aanbieding. Komt tzt wel MRB bij uiteraard.
Hoe kijken jullie hier naar? Alvast dank voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Martijnvdb schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:44:
Private lease voorstel gehad voor de BYD Seal U Design. 12.000 km en 60 maanden.
600 euro per maand.Persoonlijk vind ik dit een mooie aanbieding. Komt tzt wel MRB bij uiteraard.
Hoe kijken jullie hier naar? Alvast dank voor de reacties
Bij welke partij? Is goedkoper dan via BYD site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Gremen schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:05:
[...]

Bij welke partij? Is goedkoper dan via BYD site?
Justlease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Niet meer dan zeker, nu weer gewoon €679 pm, op hun site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakden
Martijnvdb schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:25:
[...]

Hebben ze nog iets aangegeven over de eventuele importheffingen?
En hoe bevallen de eerste km's?
Niet over eventuele importheffingen gesproken.
Eerste kilometers waren prima.
Heerlijke rustige comfortabele auto om in te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oud78
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 02-09 23:00
Laatste nieuws rondom de importheffingen:

https://www.nu.nl/economi...t-eu-importheffingen.html *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
ramrodwillem schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:39:
[...]

Niet meer dan zeker, nu weer gewoon €679 pm, op hun site.
Klopt, offerte van paar weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-09 10:07
Ik ga een zwarte Seal U Design leasen! nog geen informatie over leverdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Overigens zie ik op de BYD site dat de design versie 1000 euro duurder is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
Ik heb net de factuur betaald en was geen verandering in de prijs. Maar het valt mij inderdaad ook op dat de prijs op de website €1000,- duurder is geworden

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Op welke site kijken jullie?
Prijs is nog steeds € 45.990,-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroennos94
Vandaag telefoon gehad, BYD Waalwijk. Auto vandaag binnengekomen en volgende week woensdag ophalen. Een kleine 3 maanden moeten wachten. Mij is gezegd geen last te hebben van de heffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
Gremen schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:21:
Op welke site kijken jullie?
Prijs is nog steeds € 45.990,-
Hij was €44.990,-

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Hij is altijd al 44.990. Dan komen er rijklaar maken, op naam stellen kosten enzovoort bij. Daarom staat er 45990 op de site. De catalogus/fiscale waarde is al maanden (en nu nog steeds) 44990?

[ Voor 5% gewijzigd door Gremen op 11-07-2024 14:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• qniens
Gremen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:27:
Hij is altijd al 44.990. Dan komen er rijklaar maken, op naam stellen kosten enzovoort bij. Daarom staat er 45990 op de site. De catalogus/fiscale waarde is al maanden (en nu nog steeds) 44990?
Ja je hebt gelijk.... als je de bedragen en korting bij elkaar telt kom je op 45990 uit.

In ander nieuws.... ik heb hem!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Thvfd3ycibdG9On8pbA_m_zk8GU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvbpPbAGi6Ks7AckYrgUOjgW.jpg?f=fotoalbum_large

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroennos94
qniens schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:55:
[...]

Ja je hebt gelijk.... als je de bedragen en korting bij elkaar telt kom je op 45990 uit.

In ander nieuws.... ik heb hem!

[Afbeelding]
Mooi hoor! Veel plezier ermee, benieuwd hoe die je gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijsz86
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-04 22:03
Mooi, gefeliciteerd. Veel veilige km's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wfvdijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yx__rZPx0wcb2gmH36ktCEssyn4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WFvcADkwAZEZ8nH6ULTr3fhK.jpg?f=user_large
Iemand een zwarte Seal U besteld? (vanmiddag op de A12, daar reden 3 van deze combinaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
hoop dat ze levering van mijne dan naar voren schuiven want staat helaas nog steeds op eind september

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_real_hanx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-09 12:21
wfvdijk schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:17:
[Afbeelding]
Iemand een zwarte Seal U besteld? (vanmiddag op de A12, daar reden 3 van deze combinaties)
Ja, ik. En vrijdag a.s. kan ik 'm ophalen. 8)

Weet iemand de binnenmaten van de kofferbak? Ik wil een kofferbakmat bestellen voor als onze trouwe viervoeter achterin gaat. Zoiets als dit.

Oh ja, nog een aardige video betreft de laatste software update. YouTube: BYD Seal July 2024 Update - What's Changed? :: Beyond EV

[ Voor 12% gewijzigd door the_real_hanx op 16-07-2024 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanzelstn
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 25-10-2024
Gister is mijn Seal U comfort besteld in het wit met zwarte bekleding. Verwachte leverdatum is eind oktober.

Hij zei wel dat als ik kon switchen van interieur (dus naar de witte stoelen) zal gaan ik een levertijd zal hebben van 3 a 4 weken!

BYD Utrecht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakden
Hier even een update over het verbruik.
We zijn hier zeer tevreden over.
Nu is de buitentemperatuur natuurlijk goed deze tijd van het jaar maar we komen hoger uit dan het opgegeven verbruik.
Nu na 914km op de teller een gemiddeld verbruik van 15.8 kWh/100km.
Dat komt dan neer op een bereik van 550km
Betreft kortere ritjes en 4x lange snelwegkilometers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• markwingens
Yeah goed nieuws! 12 augustus mag ik mijn Blauwe comfort ophalen. Terwijl oorspronkelijk eind september de leverdatum was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
Bijzonder dat de comfort eerder geleverd wordt dan design die officieel begin juli zou komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flysurfer
  • Laatst online: 02-10-2024
Zojuist vernomen van de Leasemaatschappij dat BYD Seal U die in de bestelling staat bij evt prijs stijgingen kosteloos geannuleerd mag worden levering Oktober. Dit bericht is vanuit BYD richting Lease maatschappij gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
welke lease maatschappij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flysurfer
  • Laatst online: 02-10-2024
Athlon, echter het bericht komt vanuit BYD zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_real_hanx
Vanmorgen m’n auto opgehaald bij BYD in Apeldoorn. Keurig geregeld daar. Alle tijd werd genomen om een uitgebreide uitleg van de auto te geven.

M’n auto heeft nog niet de laatste update gekregen, maar die wordt in batches uitgerold. Nog even geduld dus voor draadloos Apple CarPlay.

De auto wordt standaard geleverd met een driejarig databundel. Deze deed en doet het nog niet, maar daar wordt aan gewerkt.

En ik was ook verrast dat je auto niet zelf kunt registreren in de app, maar dat dit door Louwman wordt gedaan. Je moet hiervoor wel een BYD app account hebben met hetzelfde e-mail adres als dat bekend is in het systeem van Louwman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
the_real_hanx schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:02:
Vanmorgen m’n auto opgehaald bij BYD in Apeldoorn. Keurig geregeld daar. Alle tijd werd genomen om een uitgebreide uitleg van de auto te geven.

M’n auto heeft nog niet de laatste update gekregen, maar die wordt in batches uitgerold. Nog even geduld dus voor draadloos Apple CarPlay.

De auto wordt standaard geleverd met een driejarig databundel. Deze deed en doet het nog niet, maar daar wordt aan gewerkt.

En ik was ook verrast dat je auto niet zelf kunt registreren in de app, maar dat dit door Louwman wordt gedaan. Je moet hiervoor wel een BYD app account hebben met hetzelfde e-mail adres als dat bekend is in het systeem van Louwman.
Hetzelfde BYD Utrecht, Louwman deed de koppeling van de app. De databundel werkte bij mij wel gewoon...

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-tweak
  • Laatst online: 12-09 19:03
Heeft iemand al daadwerkelijk een BYD Seal U mét trekhaak (1300 kg) in bezit?
Ik zit al vanaf begin april te wachten..
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Flysurfer schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:17:
[...]
ik heb dezelfde reactie gekregen van BYD toen ik mijn Seal U bij mijn lease maatschappij bestelde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanzelstn
  • Laatst online: 25-10-2024
Vandaag de bevestiging gekregen over de BYD Comfort in het wit met zwart interieur! Deze gaat geleverd worden in de week van 31 oktober bij BYD Eindhoven:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakden
Hans-tweak schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:33:
Heeft iemand al daadwerkelijk een BYD Seal U mét trekhaak (1300 kg) in bezit?
Ik zit al vanaf begin april te wachten..
Ben benieuwd!
Ik heb de auto reeds afgehaald zonder de bestelde trekhaak.
Het trekgewicht van 1300kg is inderdaad goedgekeurd.
Echter de 13p aansluiting/ kabelboom is nog niet leverbaar. Ik laat deze monteren wanneer deze beschikbaar is zodat we nu alvast kunnen genieten van de auto.😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjanpro
Mijn auto staat nu bij de haven en de levertijd is geschat op 2-3 weken.
WOOHOO :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
Vraagje van een lurker.. ik ben aan het overwegen om over te stappen van een Volvo V90 T4 uit 2018 naar een BYD Seal U. Realistisch de enige optie qua ruimte en prijs/prestatie verhouding.

Nieuw heb ik geen moeite mee maar zie dat er nu ook wat demo auto's te koop worden aangeboden. Die worden alleen aangeboden tegen een prijs die totaal oninteressant is ivm de subsidie die je misloopt bij een occasion... of mis ik nu iets en ondanks dat het een demo auto is, dat je alsnog die subsidie krijgt?

Als ik de voorwaarden lees van de subsidie lijkt het me dat die direct wegvalt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:44

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

pipo de C schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:32:
Vraagje van een lurker.. ik ben aan het overwegen om over te stappen van een Volvo V90 T4 uit 2018 naar een BYD Seal U. Realistisch de enige optie qua ruimte en prijs/prestatie verhouding.

Nieuw heb ik geen moeite mee maar zie dat er nu ook wat demo auto's te koop worden aangeboden. Die worden alleen aangeboden tegen een prijs die totaal oninteressant is ivm de subsidie die je misloopt bij een occasion... of mis ik nu iets en ondanks dat het een demo auto is, dat je alsnog die subsidie krijgt?

Als ik de voorwaarden lees van de subsidie lijkt het me dat die direct wegvalt...?
Misschien is de prijs wel €2.000,- lager daardoor? Sowieso een dusdanig laag subsidiebedrag dat het eigenlijk niet boeit. Je wil de auto wel of niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
BYD is zeker super interessant maar de EUR2950 subsidie op nieuwe auto's komt te vervallen volgens mij als ik de BYD niet nieuw bestel maar een demo auto koop. Dus als die demo auto niet ruim meer dan EUR2950 goedkoper is dan de nieuwe is dat een slechte deal lijkt me.

dat wilde ik even zeker weten... vandaar mn vraag of ik iets mis in mijn logica.

Ik reken op een nieuwe BYD voor 46K minus de 3K subsidie... tenzij ik met een demo auto een betere deal kan maken wat dus niet kan als ik geen aanspraak kan maken op de subsidie.
Jan Workum schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:53:
[...]

Misschien is de prijs wel €2.000,- lager daardoor? Sowieso een dusdanig laag subsidiebedrag dat het eigenlijk niet boeit. Je wil de auto wel of niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:44

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Ja, het blijft geld natuurlijk. Ik heb geen antwoord op je vraag. In 2020 liep ik €4000 mis omdat de deal te vroeg was gesloten. Volgend jaar is er voor mijn nieuw deal geen subsidie meer. Soms heb je gewoon pech 🤨

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jamesk
  • Laatst online: 04-08 20:08
*knip*Lijkt iets teveel op reclame

[ Voor 133% gewijzigd door Touchdomex op 06-08-2024 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfvdijk
YouTube: BYD Seal OTA Software Update 2403 V1.2.1 Australia Walkthrough & Drive BYD Seal OTA Software Update 2403 V1.2.1 Weet niet of deze ook voor Seal U geschikt zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans-tweak
Heb gisteren gehoord dat mijn auto over 2 weken geleverd wordt! 😀😀
De trekhaak komt in september (zeggen ze...) 😗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
*knip* Originele post lijkt iets teveel op reclame

[ Voor 89% gewijzigd door Touchdomex op 06-08-2024 09:31 . Reden: Hele post weggehaald ivm reclame. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Wij rijden nu 3 weken vrolijk rond in onze nieuwe BYD Seal U en ik ben nog van alles aan het ontdekken.

Vandaag heb ik de software update doorgevoerd, en het lijkt erop (nog niet goed kunnen testen) dat de lane-assist wat minder werkt. Waar ik tot gisteren fijn gecorrigeerd werd als ik buiten de lijntjes dreigde te rijden heb ik het idee dat dit na de update niet meer werkt, of veel minder heftig ingrijpt. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
fweijers schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:17:
Wij rijden nu 3 weken vrolijk rond in onze nieuwe BYD Seal U en ik ben nog van alles aan het ontdekken.

Vandaag heb ik de software update doorgevoerd, en het lijkt erop (nog niet goed kunnen testen) dat de lane-assist wat minder werkt. Waar ik tot gisteren fijn gecorrigeerd werd als ik buiten de lijntjes dreigde te rijden heb ik het idee dat dit na de update niet meer werkt, of veel minder heftig ingrijpt. Herkent iemand dit?
Ja hier hetzelfde. Eergisteren doorgevoerd en nu lijkt lane-assist niet meer te werken

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
*knip* Originele post lijkt iets teveel op reclame, quote ook weggehaald

[ Voor 93% gewijzigd door Touchdomex op 06-08-2024 09:32 ]

www.shocobra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fweijers
qniens schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:11:
[...]

Ja hier hetzelfde. Eergisteren doorgevoerd en nu lijkt lane-assist niet meer te werken
Hier een goede walkthrough door de nieuwe software V1.1
https://www.youtube.com/watch?v=CQwmDVC7auM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
Flysurfer schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:17:
[...]
bij mij is hij door hun geannulleerd ivm geen duidelijkheid kosten en moest voor bepaalde datum 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
Weet iemand of het mogelijk is de historie van de afgelopen laadsessie(s) op te vragen in de BYD Seal U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
fweijers schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:35:
Weet iemand of het mogelijk is de historie van de afgelopen laadsessie(s) op te vragen in de BYD Seal U?
Ik heb dat nog niet ontdekt...

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
bij mij is er door Athlon geannuleerd sinds het kosteloos kon, dus ga andere auto uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
Goed nieuws voor de mensen die nog een Seal U willen aanschaffen. Op de kop van de website
( https://www.bydauto.nl/elektrische-autos/seal-u ) staat nu de tekst :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiwJie91MbxE4dF49sv6p19IuGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pzjRZU7kp6RBTXSZWPGglnot.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:35
*knip* Dit hoef je niet in het topic te vermelden

[ Voor 89% gewijzigd door Touchdomex op 06-08-2024 09:32 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigBear
  • Laatst online: 13-09 08:00
Net gebeld en aflevering is volgende week. Precies datum die we bij bestellen hebben afgesproken. Meer geluk dan wijsheid denk ik.

Type aanduiding wordt er afgehaald, lijkt iets strakker. Zit nog te twijfelen over trekhaak maar dat kan later.

Wat is verstandig/goedkoper, trekhaak via BYD of zijn er al externe leveranciers die deze aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barman88
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08-08-2024
Aanstaande maandag kunnen wij onze lichtblauwe Seal U design ophalen in Rotterdam (besteld in mei), maar nu zag ik hier al een paar keer iets voorbij komen dat je bij RDW kunt zien welke wagens op kenteken zijn gezet. Kan iemand mij daarmee verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Arjanpro schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:43:
Goed nieuws voor de mensen die nog een Seal U willen aanschaffen. Op de kop van de website
( https://www.bydauto.nl/elektrische-autos/seal-u ) staat nu de tekst :

[Afbeelding]
Mooi :)

Private Lease prijzen zijn trouwens ondertussen wel met een paar tientjes verhoogd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wfvdijk
Om BYD data te bekijken bij de RDW: Je kan de data bekijken via opendata.rdw.nl, het is alleen wel handig als je wat IT achtergrond hebt. Dit zijn de stappen:

1) ga naar opendata.rdw.nl
2) selecteer "basisregistratie voertuigen"
3) selecteer "open data RDW:gekentekende voertuigen"
4) bij de button "actions" (rechtsboven) selecteer "query data"
5) klik op de 3 streepjes in de kolom "merk'" en selecteer "filter"
6) voer "BYD" in in het search veld (onderaan)
7) klik op het "+"teken onder "merk" (onderste gedeelte scherm) en selecteer "handelsbenaming" bij kolomfilter
8 ) verander "is one of" in "contains" en voer "SEAL U" in als zoekcriteria
9) klik op "apply"

Na enige tijd komen alle geregistreerde BYDs op het scherm, op moment van schrijven 169\
Als je op "export" klikt kun je in Excel verder spelen met de data (opslaan als .CSV)

[ Voor 5% gewijzigd door wfvdijk op 07-08-2024 14:29 . Reden: correctie stap 8 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
wfvdijk schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:39:
Om BYD data te bekijken bij de RDW: Je kan de data bekijken via opendata.rdw.nl, het is alleen wel handig als je wat IT achtergrond hebt. Dit zijn de stappen:

1) ga naar opendata.rdw.nl
2) selecteer "basisregistratie voertuigen"
3) selecteer "open data RDW:gekentekende voertuigen"
4) bij de button "actions" (rechtsboven) selecteer "query data"
5) klik op de 3 streepjes in de kolom "merk'" en selecteer "filter"
6) voer "BYD" in in het search veld (onderaan)
7) klik op het "+"teken onder "merk" (onderste gedeelte scherm) en selecteer "handelsbenaming" bij kolomfilter
8 ) verander "is one of" in "contains" en voer "BYD" in als zoekcriteria
9) klik op "apply"

Na enige tijd komen alle geregistreerde BYDs op het scherm, op moment van schrijven 169\
Als je op "export" klikt kun je in Excel verder spelen met de data (opslaan als .CSV)
Bedoel je bij stap 8 "SEAL U"?

Contains in stap 8 is overigens alleen nodig als je ook de plugins wil zien, anders volstaat "BYD SEAL U" als handelsbenaming en kan je het merk filter zelfs overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
ik heb stap 8 aangepast. Ik zoek alleen op "SEAL U" als contains, omdat er nogal wat vervuiling in de database zit; dit lijkt mij de veiligste manier.
Vervuiling = verschillende schrijfwijzes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gremen
Hier ook ondertussen een Seal U Design besteld. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qniens
Gremen schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:42:
Hier ook ondertussen een Seal U Design besteld. :)
Top gefeliciteerd!

www.shocobra.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• markwingens
Vandaag de Seal U opgehaald, wat een genot de eerste paar kilometers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16Dkvn4X4ab4NukUr_B0x3VMtI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arxX6RdhCLZ5hBAbisJCaQO1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjanpro
markwingens schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:49:

[Afbeelding]
Wauw, Ik krijg precies deze spec ook binnenkort hoop ik! Welke dealer heb je deze opgehaald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markwingens
Arjanpro schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:51:
[...]

Wauw, Ik krijg precies deze spec ook binnenkort hoop ik! Welke dealer heb je deze opgehaald?
De dealer in Eindhoven. Was netjes en super geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_real_hanx
Hoe is jullie ervaring met het “gas”pedaal? Ik merk dat er vanuit stilstand eerst een tijdje niets gebeurt (soort van deadzone) en dan ineens begint hij te rijden.

En ik moet ook nog erg wennen aan het rollen dat hij blijft doen op lage snelheid. Alsof het een ouderwetse ICE automaat is.

Beide ervaar ik als irritant en volgens mij ook onnodig. Tenminste, m’n vorige auto (Tesla m3) was veel soepeler, dus het kan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwingens
the_real_hanx schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:08:
Hoe is jullie ervaring met het “gas”pedaal? Ik merk dat er vanuit stilstand eerst een tijdje niets gebeurt (soort van deadzone) en dan ineens begint hij te rijden.

En ik moet ook nog erg wennen aan het rollen dat hij blijft doen op lage snelheid. Alsof het een ouderwetse ICE automaat is.

Beide ervaar ik als irritant en volgens mij ook onnodig. Tenminste, m’n vorige auto (Tesla m3) was veel soepeler, dus het kan wel.
Hoi ik kan natuurlijk nog niet echt spreken van ervaring, aangezien ik de auto nu 1 dag heb. Wat ik wel ervaar is wanneer de auto op ECO stand staat het pendaal behoorlijk ver moet in drukken om de auto te laten rijden uit stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-tweak
Afbeeldingslocatie: https://www.vesselfinder.com/?imo=9955181#google_vignette
BYD Explorer 1
Na een tijdje bij Las Palmas gelegen te hebben is hij nu op weg naar west Europa en passeert zojuist het noord-westen van Portugal. Ik kan helaas de eindbestemming niet zien(weet iemand dat?). Wel de verwachte aankomsttijd: 04:00 uur komende ochtend.
https://www.vesselfinder.com/?imo=9955181#google_vignette

[ Voor 22% gewijzigd door Hans-tweak op 14-08-2024 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HegaB
  • Laatst online: 19-11-2024
Volgende week mijn Seal U design ophalen Zag op de koop overeenkomst ledig gewicht van 1995 maar via RDW kenteken check staat massa ledig gewicht 2122 Is iemand dat opgevallen Welke is nu de juiste?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• famvandk
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-11-2024
markwingens schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:49:

[Afbeelding]
Mooi, gefeliciteerd ermee! Wij hebben dezelfde besteld, ben benieuwd hoe lang jullie er op gewacht hebben?

• markwingens
famvandk schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:55:
[...]

Mooi, gefeliciteerd ermee! Wij hebben dezelfde besteld, ben benieuwd hoe lang jullie er op gewacht hebben?
Wij hebben hem besteld in mei en zou eind september geleverd worden maar gelukkig was hij er eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
the_real_hanx schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:08:

Volgens mij zit links van de 'pook' een knopje met een (o) symbool met een A in het rondje. Dat is autohold, dan heb je in ieder geval die kruipneiging als een oude automaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_real_hanx
Dat werkt inderdaad! Wel tegen m’n verwachting in omdat ik had verwacht dat de rem - van autohold - er af zou gaan op het moment dat je het gaspedaal intrapt. Maar het lijkt alsof de beweging van de auto de rem eraf haalt. Wat ook de deadzone en de schok verklaart.

Wel een beetje jammer dat je deze functie moet missen, maar ik laat autohold lekker uit nu :) Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-tweak
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9955181

BYD Explorer 1 arriveert morgenochtend om 06:00 uur in Rotterdam!
Hopelijk óók mijn bestelde Seal-U, waar ik al sinds medio april op wacht...

https://www.vesselfinder.com/?imo=9955181

[ Voor 10% gewijzigd door Hans-tweak op 19-08-2024 18:27 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste