Het grote BYD Seal U (SUV) topic

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjanpro
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 15:01
Ik mijn Seal U Design mag ik dinsdag ophalen, ik hoop dat de Seal U ook de nieuwe update krijgt zoals de Seal met EV routeplanning.

• HegaB
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik heb de design dinsdag opgehaald Kan ik dat zien of het geüpdatet is

• markwingens
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:44
Ik heb 1.5 week gereden met de BYD Comfor, het is echt een fijne auto om te rijden. Lekker stil, zit super comfortabel en de software werkt fijn.

Enige wat ik de afgelopen dagen heb gemerkt is dat het 4G van de auto zelf niet altijd werkt. Dit merk ik aan de geïnstalleerde spotify dat deze geen verbinding kan krijgen.

Zijn er meer mensen die hier iets van gemerkt hebben of is dit een incident?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjanpro
HegaB schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:26:
Bij de normale seal is het update v1.3.0 en je kan het zien als je EV routeplanning hebt met de standaard navigatie.
markwingens schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:12:
Ik heb 1.5 week gereden met de BYD Comfor, het is echt een fijne auto om te rijden. Lekker stil, zit super comfortabel en de software werkt fijn.

Enige wat ik de afgelopen dagen heb gemerkt is dat het 4G van de auto zelf niet altijd werkt. Dit merk ik aan de geïnstalleerde spotify dat deze geen verbinding kan krijgen.

Zijn er meer mensen die hier iets van gemerkt hebben of is dit een incident?
Dit was een incident inderdaad met Orange mobile, deze duurde bijna 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
Dit was een incident inderdaad met Orange mobile, deze duurde bijna 3 dagen.
hmm dan heb ik toch iets anders want vanmorgen werkte het nog steeds niet. Helaas dan ga ik maar terug naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-tweak
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-09 19:03
HegaB schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:26:
Hoe lang is het geleden dat je hem besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannetjuh
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 16-09-2024
Hallo!

Speciaal een account aangemaakt om hier wat vragen te stellen over mogelijk m'n nieuwe auto.. kan de antwoorden nergens vinden namelijk.

1) Heeft BYD Seal U de optie om draadloos andriod car te gebruiken?
2) als ik een seal u samenstel op de website kom ik niets tegen van een trekhaak, bestaat/kan dit niet op deze auto?
3) is er een app om te gebruiken bij de auto? Om bijvoorbeeld alvast een airco aan te zetten?
4) hoevaak komen er updates voor de auto? Of is het een merk die een auto verkoopt en er vervolgens niets aan doet? Een vriendin heeft een tesla en ze zegt dat die om de haverklap updates hebben..

Heb dezelfde vragen ook op reddit gesteld, maar antwoorden van mensen die ook uit Nederland komen vind ik toch iets fijner! Toch post ik even de link voor de geïnteresseerden..

https://www.reddit.com/r/BYD/s/UU68Jcw2Dj

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr390
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 17-11-2024
Sannetjuh schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:07:
Hallo!

Speciaal een account aangemaakt om hier wat vragen te stellen over mogelijk m'n nieuwe auto.. kan de antwoorden nergens vinden namelijk.

1) Heeft BYD Seal U de optie om draadloos andriod car te gebruiken?
2) als ik een seal u samenstel op de website kom ik niets tegen van een trekhaak, bestaat/kan dit niet op deze auto?
3) is er een app om te gebruiken bij de auto? Om bijvoorbeeld alvast een airco aan te zetten?
4) hoevaak komen er updates voor de auto? Of is het een merk die een auto verkoopt en er vervolgens niets aan doet? Een vriendin heeft een tesla en ze zegt dat die om de haverklap updates hebben..

Heb dezelfde vragen ook op reddit gesteld, maar antwoorden van mensen die ook uit Nederland komen vind ik toch iets fijner! Toch post ik even de link voor de geïnteresseerden..

https://www.reddit.com/r/BYD/s/UU68Jcw2Dj

Alvast bedankt!
Android car is draadloos
app kan gebruiken, maar kan oplaad snelheid niet regelen, mis na tesla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qniens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 17:59
boppex schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:39:
Zojuist bij de BYD dealer in het showmodel Seal U de kofferbak inlay geprobeerd. En het past! d:)b

Kofferbak inlay

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vandaag deze in mijn Seal U gelegd. Wat een ruimte opeens! Dank voor de tip

www.shocobra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 23:08
GroeneKees schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:23:
Zoekende naar meer info over een ‘normale’ trekhaak voor de seal u (dus niet die tot 75kg) kwam ik op de BE site een hele mooie kleur tegen voor de Seal U: (#edit) boundless cloud, niet te selecteren in NL helaas, wat jammer, vast importeur keuze; op de BE site ook niks over trekhaken te vinden overigens
Boundless Cloud staat nu ook op de NL site

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arjanpro
Super fijne delivery gehad bij Louwman Rotterdam, kon rustig op mijn gemak vragen stellen (mijn eerste elektrische auto).

Eerste 100km was heel comfortabel, moet alleen nog even zoeken waarom de auto elke keer geluidjes maakt. Ik heb trouwens al de update met EV Navigatie! Woohooo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyV5qLaBLpaKr22bfDwzvod6nvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BLHN8cFCaP1kWJGnwrJaWMs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boppex
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09 08:39
OTA 202407. Stoelverwarming op het beginscherm. (y)
Ik vernam (via Reddit) dat in de volgende update de achterruitverwarming ook in dit menu komt te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTYN9h7A9Ea23dwuDDwzOsKoXto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLwD7IQJWSo7CLMQS19URKSj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malderhout
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 17:56
Sinds ruim een week rij ik tevreden met de BYD Seal U. Ik was wel een paar keer geschrokken, toen onverwachts het alarm aan sprong. Dat gebeurde b.v. als je de auto stopt en dan toch weer in de auto gaat zitten, zonder hem te starten. B.v. bij het opladen of gewoon even een pauze. Ik sommige gevallen kreeg ik deze geautomatiseerde mail:

Beste BYD Voertuigeigenaar:
2024-08-30 08:18, Uw auto SEAL U signaleert dat er mogelijk kinderen of andere levende wezens in de auto zijn achtergelaten en dat er een veiligheidsrisico bestaat. Het alarm is nu ingeschakeld. Controleer de situatie in de auto onmiddellijk!Opmerking: U kunt het alarm uitschakelen door het portier te ontgrendelen of een portier te openen.
Dit is een geautomatiseerde e-mail.U hoeft er niet op te antwoorden.

Heeft iemand dit ook ondervonden? Iemand een idee om hier anders mee om te gaan, zodat ik me niet kapot schrik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene schneider
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 31-01 00:03
Even een vraagje , heb een seal u Design besteld levering januari 2025 , maar wordt zoals ik lees de navigatie al geleverd met EV route planning ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rene schneider
  • Laatst online: 31-01 00:03
Dit gaat hem worden is besteld bij dealer , nu het wachten tot januari 2025 ivm huidige afloop lease Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhTLoTbYX5eUgPOewKEuhS7MzDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYlzWWvvyLkF6TrzH9pTFTfg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wupje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 09:31
@malderhout dat is de Child Precense Detection, die kun je in het menu uitzetten, maar dat moet je wel iedere keer doen dat je de auto aan zet. Ik heb er een snelkoppeling van gemaakt in het menu dat je van boven kunt swipen

Als je je riem omhoudt of de auto aan laat staan(in P) tijdens het laden, of de deuren van het slot geeft hij die melding niet.

bij ons detecteerde hij een slingerende pennetje dat aan een touwtje hing bij een van de kinderstoelen, dat duurde even voordat we die gevonden hadden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• a.vanderheijden
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-12-2024
Goede middag
Ik rij momenteel een Atto 3 . Ik laad hem op bij Tesla . Dit dan wel de 150kw supercharger. De 250 kw werkt niet. Nu heb ik een Sesl u design besteld ,welke in okt wordt geleverd. Zijn er al bevindingen met de superchargers t.a.v. de Seal U ? Vooral de Tesla superchargers , deze zijn nl de goedkoopste om op te laden .
Zonder abonnement €’0.28 P/KW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Prijs van de Seal U DM-i is bekend: €39.490 incl. BTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strawberrybro
  • Laatst online: 25-07 18:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strawberrybro
rene schneider schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:37:
Dit gaat hem worden is besteld bij dealer , nu het wachten tot januari 2025 ivm huidige afloop lease [Afbeelding]
Erg mooi zeg! Waar heb je de wielen laten doen/ga je het laten doen? BYD zelf gaf bij mij aan dit niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-tweak
  • Laatst online: 12-09 19:03
Zijn er meer mensen die, net als ik, begin april een Seal U (in Apeldoorn) hebben besteld en nog steeds op de auto wachten? Levering wordt steeds uitgesteld: eerst begin juli, toen 30 juli, begin augustus zou het nog 10 dagen duren. 3 weken later maar weer eens contact opgenomen. Antwoord; "we kunnen zien dat uw auto in de haven van Rotterdam gearriveerd is". Zijn er anderen die óók al zo lang aan het lijntje worden gehouden? Pffft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjanpro
Hans-tweak schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:31:
Zijn er meer mensen die, net als ik, begin april een Seal U (in Apeldoorn) hebben besteld en nog steeds op de auto wachten? Levering wordt steeds uitgesteld: eerst begin juli, toen 30 juli, begin augustus zou het nog 10 dagen duren. 3 weken later maar weer eens contact opgenomen. Antwoord; "we kunnen zien dat uw auto in de haven van Rotterdam gearriveerd is". Zijn er anderen die óók al zo lang aan het lijntje worden gehouden? Pffft
Ik had de mijne een maandje eerder besteld, als de auto op de haven staat dan duurt het helaas 2-3 weken voordat de auto vrijgegeven wordt (gok ik). Denk niet dat ze expres jou "aan het lijntje houden" de auto komt nou eenmaal uit China en er is nog geen voorraad in Nederland. Daarom moet je wat langer wachten. Ik kan je wel vertellen het is het wachten waard ;) .

Ik zou binnenkort een 1000 km update geven!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kees1980
  • Laatst online: 12-10-2024
Niet om negatief te doen, maar ik deel graag (ook voor mensen die nog twijfelen) mijn negatievere ervaring met BYD en de dealer. Ik ben namelijk nog steeds zelf ook verbaasd over de keuze voor een andere auto, nadat ik heel enthousiast naar BYD ging voor een proefrit. Ik had wat twijfels over de genoemde temperatuurregeling (26 graden voelt pas een beetje warm?) en mogelijke kinderziektes qua software. En hoe groot is dan die kofferbak écht (Ik heb 3 jonge kids)? Eigenlijk wist ik voor 95% zeker dat ik de Seal U ging bestellen. De mooiste en ruimste auto in zijn prijsklasse tenslotte. Die twijfels zou de dealer vast wegnemen… En als er dan een Seal U in de showroom staat, kun je voor de proefrit eerst zelf al even neuzen en een gevoel krijgen. Ik had er zin in!

Aangekomen bij de dealer zag ik nergens BYD’s. Ik had een proefrit ingepland, maar de auto moest nog even gezocht worden. Het duurde lang. Ik had tijdens het wachten best een kop koffie gelust. “Vragen? Degene die er alles van weet, die is er niet. We laten hem wel bellen. Ga maar gewoon rijden!”, zei de medewerker… ik ben nog steeds niet gebeld…

Maar goed, ik wilde die auto, voordeel van de twijfel dus. Hij reed lekker. Cabine is mooi ruim. Kofferbak toch stiekem echt wel wat krapper dan verwacht (dat blijft op basis van aantal liters moeilijk inschatten). De twijfel over kinderziektes nam wel wat toe ook. Er was immers niemand die die twijfel weg kon nemen. Met de rolmaat alle maten een beetje opgenomen om alles zeker te weten ivm kinderzitjes e.d. Ik had een goed beeld. Maar… kofferbak… lange levertijd… niemand die mijn vragen kon beantwoorden.

Dus, de stoute schoenen aan en heel even spieken bij Tesla. Goede service. Een volledig uitgeruste model Y voor dezelfde prijs als de Seal U Design. Geen kinderziektes. Kan 2 keer zo snel laden (fijn onderweg). Met de rolmaat het interieur langs en hij bleek zelfs ruimer dan de Seal U. Dan ook nog een kofferbak die anderhalf keer zo groot is. Meteen antwoord gehad op al mijn vragen. En het leuke extraatje: uit voorraad leverbaar. Twee weken later rij je in je nieuwe auto! Ik ben er erg blij mee!

Voor de twijfelaar… misschien ook eens bij andere dealers kijken ;-)

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Ik rijd sinds 2,5 week de Seal U Comfort grijs, met lichte bekleding.
De levertijd was 5 weken, wat ik op zich heel redelijk vind.
De auto heeft me in veel opzichten aangenaam verrast, in vergelijking met de tesla model 3 die ik hiervoor reed, die had bv geen Carplay wat echt wel een must is tegenwoordig en teveel functies via de tablet.
het verbruik valt ook mee, ik heb nu 1500km met gemiddeld 16,6kw per 100km =432km tegen Tesla 330km
Hoge instap, overzichtelijk instrumenten paneel, mooi interieur, veel ruimte achterin, comfortabele vering ( is wel iets persoonlijks.)
Ook de stuurcorrecties bij lijn overschrijding vind ik beter dan bij de andere auto's die ik gereden heb.
bv de MG Marvel R grijpt heel agressief in. en in de MAch-E heb ik een ongeluk gehad toen ik op Auto pilot reed.
Verder vind ik hem onderscheidend in tegenstelling tot Tesla waar iedereen in rijdt
Nadeel vind ik de verkeersbord herkenning die continu een signaal geeft bij overschrijding, die moet je telkens uitzetten als je de auto start. maar dat zit nu op elke nieuwe auto ( regelgeving)
Kortom ik ben uiterst tevreden met de keuze die ik gemaakt heb

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen366 op 06-09-2024 12:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• daniel.monikes
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-10-2024
Gisteren de Seal U opgehaald. De eerste kilometers bevallen prima! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKrQwJNzUWajZ3HngDUCLiou8PY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xkNrZ1qV76ekoYbUrmqmTk8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0I4j8mE9qw2Gkd-BNaQmesRy0cM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJwmi9t7wtGErwwt2zFue60z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheeseburger
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12:03
Bijna.

Maar BYD Duitsland biedt al de officiële frunk van BYD aan, levertijd in q4/24.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheeseburger
Hier kan je de frunk voor Seal U zien, prijs is €299 incl. 19% Duitse btw:

https://byd-auto.de/-/med...g_aug_2024-(2).pdf?rev=-1

[ Voor 5% gewijzigd door Cheeseburger op 06-09-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 17:59
malderhout schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:50:
Sinds ruim een week rij ik tevreden met de BYD Seal U. Ik was wel een paar keer geschrokken, toen onverwachts het alarm aan sprong. Dat gebeurde b.v. als je de auto stopt en dan toch weer in de auto gaat zitten, zonder hem te starten. B.v. bij het opladen of gewoon even een pauze. Ik sommige gevallen kreeg ik deze geautomatiseerde mail:

Beste BYD Voertuigeigenaar:
2024-08-30 08:18, Uw auto SEAL U signaleert dat er mogelijk kinderen of andere levende wezens in de auto zijn achtergelaten en dat er een veiligheidsrisico bestaat. Het alarm is nu ingeschakeld. Controleer de situatie in de auto onmiddellijk!Opmerking: U kunt het alarm uitschakelen door het portier te ontgrendelen of een portier te openen.
Dit is een geautomatiseerde e-mail.U hoeft er niet op te antwoorden.

Heeft iemand dit ook ondervonden? Iemand een idee om hier anders mee om te gaan, zodat ik me niet kapot schrik :-)
Ja had ik ook, ik had deze waarschuwing uitgezet. En na de update gebeurde het niet meer

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:35
@Kees1980 Dat klinkt als BYD Arnhem of Groningen? In Arnhem en Groningen is inderdaad geen volledige BYD showroom ingericht, vandaar. Niet om de dealer te shamen of zo, maar als je zegt dat een andere dealer mogelijk een betere keus is, dan ben ik wel benieuwd welke dealer jij bezocht hebt. Bij mij in Arnhem een half jaartje terug was de BYD verkoper er wel, kreeg ik ook koffie aangeboden en hij deed zijn best al mijn vragen te beantwoorden.

Als je hier: https://www.bydauto.nl/vestigingen/ een locatie kiest met Showroom en Service, kan je de auto's ook in de showroom bekijken. De vestigingen die ik bezocht heb, hebben ook kleurenstalen zodat je kan inschatten hoe een kleur eruit ziet als die niet in de showroom staat.

Niet helemaal eens met de opmerking dat de Tesla geen kinderziektes / issues meer heeft, met onder andere nog steeds een automatische ruitenwisser die doet wat ie wil, Tesla Vision die én false positives geeft én dingen mist en aanhoudende ghost braking, maar als je daarmee kan leven is een Model Y ook zeker een prima auto waar je veel plezier aan kan beleven. Veel plezier met je nieuwe auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Ik krijg wel eens zomaar een melding in mijn telefoon van de BYD app, geen idee waarom.
Mijn tel geeft alleen maar aan: "melding" en verder zie ik niks geks in de BYD app.
(geen ramen open of deuren los of zo)
Herkenbaar voor iemand?

iPhone 13 mini, IOS 17.6.1,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijsz86
  • Laatst online: 20-04 22:03
Cheeseburger schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:34:

Kijk dat ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Ook opvallend dat ze in Duitsland wel accessoires aanbieden zoals andere velgen, dakdrager, trekhaak enz

Frunk ziet er idd erg netjes uit!

[ Voor 15% gewijzigd door Gremen op 09-09-2024 01:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strawberrybro
Cheeseburger schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:34:

Bijzonder dat ze dat in Duitsland wel aanbieden. In Nederland was het overal onmogelijk om ook andere wielen eronder te doen oid. Foto van de frunk in de brochure is trouwens een plaatje van de Atto3, niet een Seal U > YouTube: รีวิวช่องเก็บของด้านหน้า (Frunk) BYD ATTO 3 แบบไม่ยึดพุก

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Ik rij momenteel een Atto 3 . Ik laad hem op bij Tesla . Dit dan wel de 150kw supercharger. De 250 kw werkt niet. Nu heb ik een Sesl u design besteld ,welke in okt wordt geleverd. Zijn er al bevindingen met de superchargers t.a.v. de Seal U ? Vooral de Tesla superchargers , deze zijn nl de goedkoopste om op te laden .
Zonder abonnement €’0.28 P/KW.
Ik heb een Seal U en deze 1x opgeladen bij een supercharger, dat ging helemaal top. Na 1 tosti eten waren we weer vol genoeg om verder te rijden ;-)

Echter vandaag wilde ik bij Badhoevedorp gebruikmaken van de supercharger, en het werkte niet: het laden startte prima, laadsnelheid tot 100Kw maar na 1 á 2 minuten stopte de laadsessie. Geen idee waardoor dit veroorzaakt werd. Ik heb vervolgens meerdere keren opnieuw gestart met laden, ook bij andere laadpalen, maar telkens hetzelfde resultaat: laden start, maar na korte tijd stopte de sessie. Uit de melding op de Tesla app, of de BYD app kon ik de oorzaak niet opmaken.

Update: gebeld met Tesla, er waren wat problemen met enkele laadpalen waarschijnlijk heb ik de pech gehad telkens de laadpaal te kiezen waar wat mee mis was.

[ Voor 7% gewijzigd door fweijers op 15-09-2024 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbns75
  • Laatst online: 20-11-2024
Zoekend naar welke kleur ik wil voor de BYD Seal U heb ik vorige week de Boundless Cloud kleur in het echt gezien. Deze stond hoog op mijn lijstje, maar na het zien schrok ik toch echt wel.

De Boundless Cloud kleur, kleurt toch echt wel heel anders dan de foto's op de BYD website. Waar online de kleur richting brons/goud kleurt, is in werkelijkheid de kleur heel licht grijs. Daarnaast zal deze kleur pas Q1 2025 leverbaar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 07:49
Via de BYD-app kan ik de actuele status info van de Seal U aflezen, echter de deuren openen, sluiten of airco op afstand bedienen lukt niet. Hebben meerdere gebruikers deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef_r
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik hoop dat ik als nieuweling ook even mag aanhaken hier?
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe leaseauto waarbij het al uitgesloten is dat het een volledig elektrische auto mag zijn (helaas).
Nu zag ik het nieuws dat BYD met de Seal U DM-i op de markt kwam, en ik moet zeggen dat dit een zeer aantrekkelijke auto lijkt te zijn.
Ter vergelijking, heb ik nu de Skoda Kodiaq PHEV en de Ford Kuga PHEV op mijn lijstje staan, maar hoewel beide wat leasebedrag wel in lijn met het bedrijf liggen, is de toch wel forse consumentenprijs wel een dingetje hier op de zaak.
En zie hier: Het antwoord van BYD ha ha!

Nu is er natuurlijk nog niet veel over bekend aangezien de auto nog niet in NL rond rijd en pas later deze maand (of begin volgende maand?) bij de dealers zullen staan, maar ik ben benieuwd naar welke opties er allemaal op zullen zitten en of deze te vergelijken zijn met de volledige Seal U versie van deze auto.

Mijn kids hopen in elk geval op achterbank verwarming O+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Vergelijkbaar als de Seal U maar dan dus PHEV. In andere landen staat hij bekend als "byd sealion 6 dm-i" en daar zijn al heel veel reviews van

• Stef_r
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Klopt. Ik weet inmiddels dat deze onder verschillende namen uitgebracht wordt. Ook dat het per land kan verschillen welke uitvoeringen er beschikbaar zijn, zoals de boost, comfort en design met accu pakketten van 18kwh tot grotere accu’s. (Weet zo even niet wat de grootste is maar daar zou je in theorie 125km elektrisch mee moeten kunnen rijden. )

Heb me gisteren ingeschreven voor een proefrit in de Seal U DM-i bij de dealer in Waalwijk.
Ben benieuwd, ook vooral naar de kofferbak inhoud en of ik al mijn spullen van het werk erin gepast krijg.

• Arjanpro
Stef_r schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:49:
Mijn kids hopen in elk geval op achterbank verwarming O+ O-)
Dan moet ik je kids teleurstellen, op de Seal U Design zit er geen achterbank verwarming.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mathijsz86
  • Laatst online: 20-04 22:03
Mijn BYD afgelopen dinsdag opgelaaid. Wat een bak he, ben er echt blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naE7l3olCdRJjf-tbkALhQ97j3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGvHHo9wtgThK7f8gMYHKsyH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie-W
  • Laatst online: 12-06 21:25
Heeft de BYD Seal U inmiddels een update waar EV-routeplanning in is opgenomen. In reviews op youtube wordt gezegd dat BYD wel heeft gezegd dat dit zou komen. Hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draztick
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-07 21:06
Bij mij zat de twijfel ook tussen boundless cloud en de timeless grey.
Gisteren de boundless cloud gezien, deze kwam op mij over als beige en een soort fonkel in de lak als de zon er vol op scheen.

Ik heb aardige getwijfeld maar het is toch de timeless grey geworden. Nu eerst de financiering rond krijgen en dan is hopelijk alles snel geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draztick
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-07 21:06
Frenkie-W schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:24:
Heeft de BYD Seal U inmiddels een update waar EV-routeplanning in is opgenomen. In reviews op youtube wordt gezegd dat BYD wel heeft gezegd dat dit zou komen. Hoor graag van jullie
De update is al geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-09 13:25
https://cdn.jwplayer.com/previews/SMbdKV19 gelukkig niet onderweg naar de boot ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geert1977
  • Laatst online: 06-03 14:13
Is er een mogelijkheid om Waze te installeren en niet via CarPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
Geert1977 schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:45:
Is er een mogelijkheid om Waze te installeren en niet via CarPlay?
Deze optie heb ik niet op mijn BYD, dit staat trouwens op dit moment de V1.2.0 update te installeren met als het goed is de lang verwachte EV-navigatie.

In de store van BYD staat eigenlijk geen apps, en daarbij is geen maar 3 apps: Browser, Handleiding, Karaoke

Dus nog geen Waze of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie-W
Voor de techneuten onder ons: Op YouTube staat een post van een gast die een derden app op een BYD Seal installeert. Voor mij is het te technisch, maar mij lijkt dat het zo ook voor Waze zou moeten kunnen. Zie link: YouTube: Installing Apps On BYD

En via deze link YouTube: BYD SECRET USB PORT! - Installing android APPs, Part 1 wordt Waze op een BYD Atto 3 geinstalleerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Frenkie-W op 23-09-2024 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Frenkie-W schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:16:
Voor de techneuten onder ons: Op YouTube staat een post van een gast die een derden app op een BYD Seal installeert. Voor mij is het te technisch, maar mij lijkt dat het zo ook voor Waze zou moeten kunnen. Zie link: YouTube: Installing Apps On BYD

En via deze link YouTube: BYD SECRET USB PORT! - Installing android APPs, Part 1 wordt Waze op een BYD Atto 3 geinstalleerd.
In een andere video van deze persoon zegt hij dat het installeren van een app via een USB stick niet meer werkt na een update (video is "Installing Android Apps Via ADB On BYD Seal") Ook hier geeft hij aan dat de methode die hij in deze video gebruikt waarschijnlijk na een update ook niet meer gaat werken.
Overigens is het downloaden van een app buiten de Google Playstore om niet aan te raden, omdat je dan niet weet of het een betrouwbare app is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:21

rammes

koekebakker 1e klas

heeft iemand een zou iemand een filmpje van het open dak willen maken? kan er niets online over vinden

inmiddels al gevonden hij kan open :+

[ Voor 19% gewijzigd door rammes op 24-09-2024 21:28 ]

Ik zou het doen!

• vanzelstn
  • Laatst online: 25-10-2024
De witte comfort versie met zwarte bekleding zal initieel geleverd worden eind oktober. Helaas ervaar ik de informatievoorziening als enorm slecht, en moest er door veel door te vragen achter komen dat de kans nihil is dat hij nog binnenkomt voor 2025!

Heel anders dan verteld bij zowel de proefrit als het opvolgende mailcontact.
Gelukkig stellen ze me gerust met het feit dat de verhoging van de bijtelling best mee zal vallen:(

• Gremen
Hier hetzelfde. In de zomer was de levertijd nog 3 maanden (dan zou je rond november uitkomen).
Ondertussen is de levertijd begin 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gremen
rammes schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:17:
heeft iemand een zou iemand een filmpje van het open dak willen maken? kan er niets online over vinden

inmiddels al gevonden hij kan open :+
Het voorste deel (boven bestuurder) kan inderdaad open en schuift dan over het achterste deel.
Het deel boven de achterbank kan dus niet open om te voorkomen dat iemand achterin lekker ze kop uit de auto steekt

• Cheeseburger

Vraag :?

Heeft iemand al een truc gevonden om snel de geheugenpositie van de stoelen op te roepen?

Ik wacht nog steeds op en update om automatisch de stoelpositie aan de sleutels te koppelen.

Maar tot dat gebeurd (if ever), zoek ik een oplossing om snel de stoelpositie op te roepen zonder zes knoppen te hoeven indrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gremen
Cheeseburger schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:04:

Vraag :?

Heeft iemand al een truc gevonden om snel de geheugenpositie van de stoelen op te roepen?

Ik wacht nog steeds op en update om automatisch de stoelpositie aan de sleutels te koppelen.

Maar tot dat gebeurd (if ever), zoek ik een oplossing om snel de stoelpositie op te roepen zonder zes knoppen te hoeven indrukken.
In het Seal topic zoekt iemand hier ook al naar: vanadium in "Het grote BYD Seal topic"

• MJPVDH
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-12-2024
Kan iemand mij vertellen hoe het zeer irritante motorgeluid uitgezet kan worden op de Seal U?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:12
@MJPVDH 20 seconden googlen en dan heb je de gebruikershandleiding open en vind je op pagina 137:
Hoe te gebruiken
• Om de motorgeluidssimulator in of
uit te schakelen, schuift u de
bovenste statusbalk op het
infotainmentscherm omlaag om de
snelkoppelingspagina weer te geven.
Het systeem staat standaard aan
wanneer het voertuig de fabriek
verlaat.
• De motorgeluidssimulator kan
“Standaard”, “Dynamisch” of
“Comfort” geluid genereren, dat kan
worden ingesteld via → Vehicle
Settings (voertuiginstellingen) →
Smart Reminder (slimme
herinnering) vanaf het touchscreen.
Hopelijk heb je er iets aan...

[ Voor 4% gewijzigd door PVPaneel op 26-09-2024 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJPVDH
Thx en sorry dat ik kennelijk te lui was om de handleiding te lezen 🫣 durf gelijk niks meer te vragen 🤣🤣🤣

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:12
@MJPVDH Nee, hoor vooral vragen, daar is een forum voor. :) De grap is gewoon; ik bezit geen Seal U en denk dan; "wat gebeurt er als ik Seal U motorgeluid google?". Hit 4 is de handleiding en de eerste hit op "geluid" in het document is wat je zocht :)

• MJPVDH
Denk dat het met de update eruit is gehaald.
Kan het niet vinden in de menus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeseburger
Zelfde probleem en helaas geen oplossing.

Ik vind het vooral daarom vervelend omdat mijn vrouw veel kleiner is dan ik en ik de auto eerst moet starten om bij het menu te komen: Dus ik moet me in de stoel wringen, op de rem drukken en dan de auto starten. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagroep
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:37
Cheeseburger schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:56:
[...]

Zelfde probleem en helaas geen oplossing.

Ik vind het vooral daarom vervelend omdat mijn vrouw veel kleiner is dan ik en ik de auto eerst moet starten om bij het menu te komen: Dus ik moet me in de stoel wringen, op de rem drukken en dan de auto starten. :O
Je kunt handmatig electrisch de stoel al in ieder geval naar achteren zetten met de knop aan de zijkant van de stoel. Dit kan zonder de auto te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gremen
En je vrouw moet gewoon even leren de stoel in de juiste stand achter te laten, zodat jij er weer makkelijk in kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flysurfer
  • Laatst online: 02-10-2024
As woensdag kan mijn vriendin haar zwarte design ophalen. Nog tips ivm het afleveren?
Zoals navi versie en andere instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantiefietser
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-02 14:22
Wat kan je wel of niet met de BYD app in combinatie met de Seal U?

- Auto op voorhand koelen (zomer) en verwarmen (winter) ?
- Openen en sluiten?
- Zien waar de auto geparkeerd staat?
- Zien waar de auto aan het rijden is?
- laadstatus? (hier ga ik van uit ;-) )

En belangrijk, is die mobile connectie tussen smartphone en wagen gratis, en altijd gratis? Bij VW is dat alleen maar de eerste 2 jaar gratis dacht ik, en daarna te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeseburger
jagroep schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:40:
[...]

Je kunt handmatig electrisch de stoel al in ieder geval naar achteren zetten met de knop aan de zijkant van de stoel. Dit kan zonder de auto te starten.
Klopt. Maar als je de automatische "stoel naar achteren bij deur openen" heeft geactiveerd, dan zie je vaak niet of de stoel verkeerd staat :D

[ Voor 53% gewijzigd door Cheeseburger op 02-10-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeseburger
Ik heb een vreemd gedrag van het navigatiesysteem vastgesteld.

Het is nu de vierde of vijfde keer dat het navigatiesysteem plotseling stopt bij het rijden van lange afstanden. Elke keer na meer dan 100 kilometer of meer dan een uur, maar nooit op kortere ritten.

Eerst dacht ik dat ik per ongeluk het scherm had aangeraakt, maar dat is niet het geval. Op één reis gebeurde het zelfs twee keer.

Ik kan dit snel weer activeren via “laatste bestemmingen”. Het is dus geen groot probleem, maar het is wel onhandig als het vlak voor een ingewikkeld snelwegknooppunt gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flysurfer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juNqTnp4WHkeG9UvexAXYi647hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMtsP4uARgYwUP33IbYzd54r.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is binnen, wel ff wennen. De app hebben we nog niet. Maar koelen verwarmen kan ook gedaan worden door de sleutel (laatste verwarmings stand) het uitschakelen van lane assist is nog niet helemaal duidelijk. De moiele connectie is 1gb per maand gratis voor 2 jaar daarna is het een vraagteken. De trekhaak zat er nog niet op we staan in de wachtrij vermoedelijk november.

1e indruk mooie en comfortabele wagen met veel snufjes en instel mogelijkheden to p service bij de 1 uur durende instructie.

Welke versie navi software is de meest actuele want een rit naar het buitenland wordt weergegeven zonder laadpaal advies.

Voor iedereen die nog wacht het is het wachten waard en neem ff de tijd voor je persoonlijke instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flysurfer
En de achterkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tJ6D_kAdmVSrWHTKzgkPyIySG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VneGXVUUlGFzitBA6IizRaxX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantiefietser
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-02 14:22
vakantiefietser schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:06:
Wat kan je wel of niet met de BYD app in combinatie met de Seal U?

- Auto op voorhand koelen (zomer) en verwarmen (winter) ?
- Openen en sluiten?
- Zien waar de auto geparkeerd staat?
- Zien waar de auto aan het rijden is?
- laadstatus? (hier ga ik van uit ;-) )

En belangrijk, is die mobile connectie tussen smartphone en wagen gratis, en altijd gratis? Bij VW is dat alleen maar de eerste 2 jaar gratis dacht ik, en daarna te betalen.
ondertussen te weten gekomen dat je idd kan koelen, warmen, openen, sluiten, en de laadstatus bekijken. Zien waar de auto is op een kaart lijkt niet mogelijk?
Of die mobile connectie gratis is en hoe lang, weet ik nog niet. Daar zal ik dan s voor bij een BYD garage moeten langsgaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwingens
vakantiefietser schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:31:
[...]

ondertussen te weten gekomen dat je idd kan koelen, warmen, openen, sluiten, en de laadstatus bekijken. Zien waar de auto is op een kaart lijkt niet mogelijk?
Of die mobile connectie gratis is en hoe lang, weet ik nog niet. Daar zal ik dan s voor bij een BYD garage moeten langsgaan...
De app kan inderdaad alles wat je boven beschrijft ook kan deze positie van je auto tonen.
Dit noem ik SEMI-real-time, je kan hem opvragen, dan krijg je positie. Daarna volgt deze niet de auto maar als je dan opnieuw opvraagt krijg je wel opnieuw de positie. Dit kan dus een paar keer per minuut.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qa09kz0bnp2B47PWSqS6eC59DtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16YtI7Z35agqodAcleLicawd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
https://www.vesselfinder.com/?imo=9955181 De pakjesboot is weer vertrokken. Als het goed is, is mijn Seal U ook aan boord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesk
  • Laatst online: 04-08 20:08
Volgens mij vaart hij naar Shanghai en moet hij eerst nog gaan laden, maar ik kan er ook helemaal naast zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie-W
Hij gaat eerst laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Hoe lang doet zo een boot erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesk
  • Laatst online: 04-08 20:08
Ik denk dat het toch wel 2 maanden varen, schat ik in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
dat hoop ik niet, mijn auto staat gepland voor aflevering in de week van 18 november (over 6 weken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VdVelde
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22-09 18:10
Alweer enkele maanden in het bezit van de Seal U. Veel auto voor je geld zeer zeker waar, maar….toch wel een aantal minpunten die je in de praktijk pas tegenkomt.

- Bedieningsknoppen van het schuifdak reageren slecht

- Laadvermogen aan de snellader schommelt, en komt zelden boven de 100kw

- geen snelknoppen voor bepaalde functies, bv voor de stoel positie zoals hier al genoemd

- geluid van de richtingaanwijzers is (te)hard

- geen 12v aansluiting in kofferruimte

- kind aanwezigheid alarm gaat spontaan af terwijl niemand in de auto aanwezig

- Handleiding met veel slechte vertalingen. Zo ben ik er nog niet uit hoe nu de automatische regensensor te activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08
VdVelde schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:58:
Alweer enkele maanden in het bezit van de Seal U. Veel auto voor je geld zeer zeker waar, maar….toch wel een aantal minpunten die je in de praktijk pas tegenkomt.

- Handleiding met veel slechte vertalingen. Zo ben ik er nog niet uit hoe nu de automatische regensensor te activeren
Bladzijde 60 van de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCdenxH6Ldo_gUA6eitGHjGMJaU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jJ2K6T1Tilaexz8a4pjaO6IR.png?f=user_large

Bron:
https://www.bydauto.nl/ap...ding-Linksgestuurd-NL.pdf

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
[quote]VdVelde schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:58:

Ik heb 2x geladen, 1e keer 113 kw 2e keer 108 bij fastned ( max is 115kw comfort versie)

- geen snelknoppen voor bepaalde functies, bv voor de stoel positie zoals hier al genoemd

Heb ik ook gehad, blijkt tas op stoel of bodem te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:21
Afgelopen zaterdag in een Seal U gereden (rij nu een Tesla model 3). Beide auto's zijn niet te vergelijken natuurlijk. De BYD is een stuk zachter afgeveerd. Even wennen maar op zich is de proefrit goed bevallen. De Seal U staat dus op mijn shortlist, samen met de Tesla Y Juniper, maar wellicht wil ik ook nog even wachten op de Seal Lion 07 (luxeproblemen...)

Waar ik wel een beetje mee zit is het laden. Dit werkt bij Tesla perfect. Zowel bij de Superchargers als thuis (11kW). Nu lees ik her en der dat dit bij de Seal (U) wel eens problemen geeft. Daarmee bedoel ik het na 5 minuten terugzakken naar 50kW bij een snellader en dat er thuis vaak maar met max 3.7kW geladen wordt.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdVelde
jeroen366 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:13:
[quote]VdVelde schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:58:

Ik heb 2x geladen, 1e keer 113 kw 2e keer 108 bij fastned ( max is 115kw comfort versie)

Heb ik ook gehad, blijkt tas op stoel of bodem te zijn

Die tas op de stoel zou het wel eens kunnen zijn, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdVelde
Ik kan in voertuig instellingen geen optie vinden om de automatische wiper in te schakelen, dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zinneke
  • Laatst online: 04-10 06:06
Indien het de comfort versie is heb je geen regen sensor. Vind het zelf ook een beetje vreemd bij een voor de rest erg complete auto. Maar ik wist het wel voor aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroennos94
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-07 13:08
VdVelde schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:58:

Ik heb de auto nu zelf ook 3 maanden in gebruik. Ruim 6000km erop zitten. Zonnedak bediening werkt soms lastig idd, maar via het bedieningspaneel werkt dit veel beter. Overige punten heb ik gelukkig minder last van.

Waar ik wel erg benieuwd naar ben zijn jou ervaringen mbt het algemene rijgedrag.
Vanaf het begin al veel last van trillingen, nieuwe banden gekregen ivm afkeur op ovale banden (ei vorm). Echter voor mijn gevoel nog steeds last van. Daarnaast vindt ik ook de schokbrekers veel lawaai maken als ik weg rijd zonder radio en of ventilatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zinneke
Heb mijn auto nu een week. Dat lawaai aan de schokdempers heb ik dus ook. Vooral rechtsachter duidelijk waarneembaar, bij vertrek en lage snelheden.Morgen voor herstelling binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroennos94
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-07 13:08
zinneke schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:28:
Heb mijn auto nu een week. Dat lawaai aan de schokdempers heb ik dus ook. Vooral rechtsachter duidelijk waarneembaar, bij vertrek en lage snelheden.Morgen voor herstelling binnen.
Gaan ze er direct iets aan doen? Welke Dealer heeft jou byd uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zinneke
Goh, ik mag het hopen. De testauto had het niet. En de dealer heeft het geluid ook kunnen vaststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Zouden dit soort 'euvels', naast de problemen met laden (wat ik her en der lees) te maken kunnen hebben dat de Seal U eigenlijk gebaseerd is op een model uit 2015 (en wellicht dus niet helemaal geschikt is als EV)?
Dit is een serieuze vraag en dus geen cynisme.

[ Voor 10% gewijzigd door Edje040 op 08-10-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Edje040 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:21:
Zouden dit soort 'euvels', naast de problemen met laden (wat ik her en der lees) te maken kunnen hebben dat de Seal U eigenlijk gebaseerd is op een model uit 2015 (en wellicht dus niet helemaal geschikt is als EV)?
Dit is een serieuze vraag en dus geen cynisme.
Euvels zijn er ook bij nieuwe ev's op dedicated platforms. Volvo ex30 is er een voorbeeld van maar ook de VW ID3 en zo zijn er vast wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Jan Workum schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:41:
[...]

Euvels zijn er ook bij nieuwe ev's op dedicated platforms. Volvo ex30 is er een voorbeeld van maar ook de VW ID3 en zo zijn er vast wel meer.
Welke snelheid haal jij bij snelladen en thuisladen? Ik lees hier ook vreemde verhalen over. En de Seal U is al niet zo'n snelle lader (vergeleken met bijv. een Tesla scheelt dat de helft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Edje040 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:36:
[...]

Welke snelheid haal jij bij snelladen en thuisladen? Ik lees hier ook vreemde verhalen over. En de Seal U is al niet zo'n snelle lader (vergeleken met bijv. een Tesla scheelt dat de helft)
Ik laad 100% thuis (max. 11kW) geen ervaring met snelladen. Rij overigens een Kona 64kWh. BYD staat op de verlanglijst voor volgend jaar, mogelijk de Sea Lion 07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Jan Workum schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:12:
[...]

Ik laad 100% thuis (max. 11kW) geen ervaring met snelladen. Rij overigens een Kona 64kWh. BYD staat op de verlanglijst voor volgend jaar, mogelijk de Sea Lion 07
Ik haal thuis ook gewoon 11kW (Tesla model 3), en snelladen op vakantie gaat ook rap. Daar zit ook mijn twijfel voor de Seal U: hoog verbruik, grote accu en lage laadsnelheid.

Off topic:Ook bij mij staat de Sea Lion 07 op de shortlist. Nog even wachten tot de Autosalon van Parijs, Daar zal duidelijk worden welke varianten naar Europa komen en vanaf wanneer. Volgens Louwman is dit einde dit jaar/begin volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Edje040 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:25:
[...]

Ik haal thuis ook gewoon 11kW (Tesla model 3), en snelladen op vakantie gaat ook rap. Daar zit ook mijn twijfel voor de Seal U: hoog verbruik, grote accu en lage laadsnelheid.

Off topic:Ook bij mij staat de Sea Lion 07 op de shortlist. Nog even wachten tot de Autosalon van Parijs, Daar zal duidelijk worden welke varianten naar Europa komen en vanaf wanneer. Volgens Louwman is dit einde dit jaar/begin volgend jaar.
Veel varianten zijn er waarschijnlijk niet. 2 batterijvarianten, achterwielaandrijving of awd. Dat is wel een voordeel van Tesla en Chinese auto's vind ik. Model 3 heeft nu ook een variant met 702km wltp, misschien ook een optie. Ben er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Jan Workum schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:42:
[...]

Veel varianten zijn er waarschijnlijk niet. 2 batterijvarianten, achterwielaandrijving of awd. Dat is wel een voordeel van Tesla en Chinese auto's vind ik. Model 3 heeft nu ook een variant met 702km wltp, misschien ook een optie. Ben er nog niet helemaal uit.
Is ook een lastige. De Tesla ligt strakker op de weg. De Seal U zit vele malen comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Edje040 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:21:
[...]

Is ook een lastige. De Tesla ligt strakker op de weg. De Seal U zit vele malen comfortabeler.
Ik denk dat een proefrit de doorslag moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Jan Workum schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:24:
[...]

Ik denk dat een proefrit de doorslag moet geven.
Ik heb zelf een model 3 en afgelopen zaterdag in een Seal U gereden. Qua conform en hoge zit wordt het zeker een Seal U, Twijfel nog wel of de laadsnelheid bij snelladen bij de Seal U een groot minpunt is of iets waar mee te leven valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:21
Afgelopen zaterdag ook een proefrit in een Seal U Design gehad en de auto op zich is prima:
  • Goed afgewerkt
  • Alles voelt degelijk aan
  • Comfortabele stoelen
  • Software ziet er keurig uit
  • Zonnedak
  • Trekhaak achteraf mogelijk
  • Geventileerde stoelen
  • Voelt niet langzaam aan
Ook wel wat minpunten
  • Langzaam laden (140kWh max)
  • Laadpoort zit rechts, dus Tesla supercharger netwerk niet echt te gebruiken
  • Beperkte laadruimte kofferbak
  • Standaard geen frunk kuip
  • Geen one-pedal driving
Allemaal wel overkoombaar maar de wegligging.... Dat is écht ruk!
  • Als je hard moet remmen dan duikt de auto vol voorover en trekt als een idioot, je moet echt snel kunnen reageren en tegensturen om de auto op de weg te houden.
  • Als je een bocht uit komt en je geeft gas bij dan wilt hij de bocht uit vliegen lijkt het, ook hier moet je goed je handen aan het stuur houden
  • Wanneer je op een rijbaan met markering rijd voor fietspad oid dan wilt de auto continu corrigeren door naar links te sturen
  • De vering is zo zacht dat het achterin behoorlijk hobbelt, mijn vrouw werd vrij direct wagenziek achterin
Bovenstaande is in de sportstand nog (veel) erger dan in de normal of eco stand en voelde echt gevaarlijk aan. Er is weinig gevoel tussen stuur en wielen lijkt het.

Misschien licht het aan mijn 'sportieve' rijgedrag maar ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Volgens de dealer is de vering inmiddels al stijver dan voorheen door een software update en mogelijk dat dit instelbaar wordt in de toekomst maar daar heb ik nu niet veel aan natuurlijk

Jammer, want het is echt wel een mooie auto en vond het in eerste instantie een prima concurrent voor de Model Y maar door de wegligging is de Model Y toch echt wel de winnaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
LiquidSmoke schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:04:
Afgelopen zaterdag ook een proefrit in een Seal U Design gehad en de auto op zich is prima:
  • Goed afgewerkt
  • Alles voelt degelijk aan
  • Comfortabele stoelen
  • Software ziet er keurig uit
  • Zonnedak
  • Trekhaak achteraf mogelijk
  • Geventileerde stoelen
  • Voelt niet langzaam aan
Ook wel wat minpunten
  • Langzaam laden (140kWh max)
  • Laadpoort zit rechts, dus Tesla supercharger netwerk niet echt te gebruiken
  • Beperkte laadruimte kofferbak
  • Standaard geen frunk kuip
  • Geen one-pedal driving
Allemaal wel overkoombaar maar de wegligging.... Dat is écht ruk!
  • Als je hard moet remmen dan duikt de auto vol voorover en trekt als een idioot, je moet echt snel kunnen reageren en tegensturen om de auto op de weg te houden.
  • Als je een bocht uit komt en je geeft gas bij dan wilt hij de bocht uit vliegen lijkt het, ook hier moet je goed je handen aan het stuur houden
  • Wanneer je op een rijbaan met markering rijd voor fietspad oid dan wilt de auto continu corrigeren door naar links te sturen
  • De vering is zo zacht dat het achterin behoorlijk hobbelt, mijn vrouw werd vrij direct wagenziek achterin
Bovenstaande is in de sportstand nog (veel) erger dan in de normal of eco stand en voelde echt gevaarlijk aan. Er is weinig gevoel tussen stuur en wielen lijkt het.

Misschien licht het aan mijn 'sportieve' rijgedrag maar ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Volgens de dealer is de vering inmiddels al stijver dan voorheen door een software update en mogelijk dat dit instelbaar wordt in de toekomst maar daar heb ik nu niet veel aan natuurlijk

Jammer, want het is echt wel een mooie auto en vond het in eerste instantie een prima concurrent voor de Model Y maar door de wegligging is de Model Y toch echt wel de winnaar voor mij.
Jouw ervaring is voor mij grotendeels herkenbaar (ik rij nu ook Tesla). Voor mij zeker een reden om de Seal U niet bovenaan mijn shortlist te zetten maar te wachten op de Sealion 7. Die staat op een nieuw platform (en niet zoals de Seal U op een bestaand platform uit 2015). Waarschijnlijk zal dat veel betere rijeigenschappen geven. Enig minpuntje wat dan wellicht nog overblijft is de laadpoort rechts (maar daar valt wel mee te leven).

Off topic: En ik ben natuurlijk ook benieuwd naar de releasedatum van de Juniper
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste