Zelf kom ik ook van een M3 SR+ en had eerst voor de Model Y geopteerd maar van 4% bijtelling naar 16%/22% is niet bepaald grappig te noemen. Hoe lager de fiscale waarde hoe beter en de Seal U was een mooie kanshebber.Edje040 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:59:
[...]
Jouw ervaring is voor mij grotendeels herkenbaar (ik rij nu ook Tesla). Voor mij zeker een reden om de Seal U niet bovenaan mijn shortlist te zetten maar te wachten op de Sealion 7. Die staat op een nieuw platform (en niet zoals de Seal U op een bestaand platform uit 2015). Waarschijnlijk zal dat veel betere rijeigenschappen geven. Enig minpuntje wat dan wellicht nog overblijft is de laadpoort rechts (maar daar valt wel mee te leven).
Off topic: En ik ben natuurlijk ook benieuwd naar de releasedatum van de Juniper
Eind 2024/begin 2025 voor de SL7 is al snel maar wil zelf niet te lang wachten met knopen doorhakken, vanaf januari gaat de bijtelling naar 17% tot 30K (en de MRB komt er bij natuurlijk:( ).
Weet iemand of de U DM-i op hetzelfde onderstel staat als de gewone U? (of dat deze iig anders geveerd is)