Het grote BYD Seal U (SUV) topic

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 15:10
Edje040 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Jouw ervaring is voor mij grotendeels herkenbaar (ik rij nu ook Tesla). Voor mij zeker een reden om de Seal U niet bovenaan mijn shortlist te zetten maar te wachten op de Sealion 7. Die staat op een nieuw platform (en niet zoals de Seal U op een bestaand platform uit 2015). Waarschijnlijk zal dat veel betere rijeigenschappen geven. Enig minpuntje wat dan wellicht nog overblijft is de laadpoort rechts (maar daar valt wel mee te leven).

Off topic: En ik ben natuurlijk ook benieuwd naar de releasedatum van de Juniper
Zelf kom ik ook van een M3 SR+ en had eerst voor de Model Y geopteerd maar van 4% bijtelling naar 16%/22% is niet bepaald grappig te noemen. Hoe lager de fiscale waarde hoe beter en de Seal U was een mooie kanshebber.

Eind 2024/begin 2025 voor de SL7 is al snel maar wil zelf niet te lang wachten met knopen doorhakken, vanaf januari gaat de bijtelling naar 17% tot 30K (en de MRB komt er bij natuurlijk:( ).

Weet iemand of de U DM-i op hetzelfde onderstel staat als de gewone U? (of dat deze iig anders geveerd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:07
LiquidSmoke schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:33:
[...]

Zelf kom ik ook van een M3 SR+ en had eerst voor de Model Y geopteerd maar van 4% bijtelling naar 16%/22% is niet bepaald grappig te noemen. Hoe lager de fiscale waarde hoe beter en de Seal U was een mooie kanshebber.

Eind 2024/begin 2025 voor de SL7 is al snel maar wil zelf niet te lang wachten met knopen doorhakken, vanaf januari gaat de bijtelling naar 17% tot 30K (en de MRB komt er bij natuurlijk:( ).

Weet iemand of de U DM-i op hetzelfde onderstel staat als de gewone U? (of dat deze iig anders geveerd is)
Ik rij nu ook een M3 SR+ (tegen 8%). Een nieuw M3 Hihgland LR Achterwielaandrijving (45k) is voor mij ook nog een optie (702 km WLTP en dubbel laadsnelheid t.o.v. een Seal U). Je gaat er dan qua ruimte niet op vooruit.

De DM-i staat inderdaad op hetzelfde onderstel. De Seal U is van oorsprong een ICE waar een batterijpak onder tegenaan bevestigd zit (dus niet zoals een SL7 geïntegreerd in het chassis). DM-i is dus exact dezelfde auto maar dan met een ICE-motor(tje) toegevoegd.
Ik denk dan ook niet dat de vering veel anders zal zijn maar wellicht kan iemand anders die er in gereden heeft dat ontkrachten (of bevestigen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zinneke
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10-05 20:56
Die zachte vering is net wat mij overstag heeft doen gaan :) . Maar ik ben dan ook absoluut geen sportieve chauffeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
zinneke schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:55:
Die zachte vering is net wat mij overstag heeft doen gaan :) . Maar ik ben dan ook absoluut geen sportieve chauffeur.
Zachte vering op zich is ook helemaal niet erg (en kan juist fijn zijn), doch gevaarlijk weggedrag in een noodsituatie zoals plotseling remmen, uitwijken etc. is toch net ff wat anders ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjanpro
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-05 08:42
Ik rijd nu 3000 km in deze auto,
VdVelde schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:58:

- Bedieningsknoppen van het schuifdak reageren slecht
= Gebruik je duim, dit verhelpt dit probleem gelijk.

- geluid van de richtingaanwijzers is (te)hard
= Voor mij is deze juist te zacht, omdat ik altijd hard muziek aan heb.

- geen 12v aansluiting in kofferruimte
= Dit is een andere prijsklassen, ik vind de auto vol genoeg uitgerust voor de prijs.
LiquidSmoke schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:04:

Allemaal wel overkoombaar maar de wegligging.... Dat is écht ruk!
= Ben ik niet mee eens, ik moest wel wennen, hiervoor een Mercedes S-klasse gehad, het is een rijstijl. Ik zit heerlijk comfortabele nu in de auto omdat ik rustiger rem en minder hard optrek.
Maar smaken verschillen altijd je moet weten waar je aan begint met een comfort auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Arjanpro schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:15:

[...]

[...]

Maar smaken verschillen altijd je moet weten waar je aan begint met een comfort auto.
Hoe ervaar jij het snelladen? Of heb je daar nog geen ervaring mee? Ik lees dat snelladen na 5 minuten helemaal terugzakt naar 50kW en dat thuisladen ook niet met de maximale 11kW gaat (eerder 3,7kW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 15:10
Arjanpro schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:15:

[...]

[...]

Smaken verschillen zeker :)

MIsschien maar eens een tweede testrit boeken om het opnieuw te ervaren. We waren ook wat gehaast want tijdens de testrit werden we gebeld dat de vorige testrijder zijn sleutels in de auto had laten liggen en we dus direct weer terug konden naar de dealer. Nogal onhandig.

Trouwens, is de piep voor snelheidsoverschrijding uit te zetten? Snap dat dat tegenwoordig verplicht is maar meestal kun je dit soort functies al dan niet per rit uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijsz86
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-04 22:03
Ik heb nu 2x snel geladen. Beide keren haalde ik rond de 120kw. Echter is dit niet heel stabiel inderdaad. Ik heb een keer van 20% naar 100% geladen en daar deed hij 55 min over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marczigzag
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Net een belletje gehad van Louwman.

Dat hun plannen week 47 dat de boot aankomt en dan 3 weken duurt voordat het bij de distribiteur is
dan nog klaarmaken Dus hij zij waarschijnlijk week 52 leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strawberrybro
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-05 00:51
marczigzag schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:45:
Net een belletje gehad van Louwman.

Dat hun plannen week 47 dat de boot aankomt en dan 3 weken duurt voordat het bij de distribiteur is
dan nog klaarmaken Dus hij zij waarschijnlijk week 52 leveren.
En je hebt hem besteld in welke maand?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counpat
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-12-2024
Winterbanden Seal U

Heeft er iemand al winterbanden laten leggen op de SEAL U.
ik wil er leggen met andere velgen, echter de prijs in de BYD garage scheelt 800 Euro met een banden centrale? Wat met de bandendruk sensor?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeseburger
  • Laatst online: 11-05 06:59
counpat schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:04:
Winterbanden Seal U

Heeft er iemand al winterbanden laten leggen op de SEAL U.
Ja, maar op dezelfde velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanzelstn
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik mag me seal u comfort vrijdag ophalen! Maken ze hier nog iets moois van? Bordje erbij, auto onder een doek? Ben wel benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marczigzag
Strawberrybro schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:27:
[...]

En je hebt hem besteld in welke maand?!
In de maand juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
vanzelstn schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:19:
Ik mag me seal u comfort vrijdag ophalen! Maken ze hier nog iets moois van? Bordje erbij, auto onder een doek? Ben wel benieuwd
Gefeliciteerd! bij mij wel ja, doekje eroverheen en mooi cadeautje voor mijn vrouw. Dit was in Rotterdam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans-tweak
  • Laatst online: 19-04 07:28
Het heeft bijzonder lang geduurd, maar we hebben hem eindelijk, na een half jaar, op kunnen halen. De trekhaak komt half november..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAMWzCZYV4be-iqgVKBevwI_NDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAV9AR3Mn0vIWUSMeXdbuPBE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63H9TYBbYYOf3-pS_MP7P2FyNT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zoeuqm8KrPdTpdtLok7RVufv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-tweak
Direct al een vraagje: In de app en op het scherm in de auto wordt de bandendruk weergegeven in kpa. Is dat te wijzigen in bar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobias1996
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb op vele websites gezocht en nergens gevonden:

1) Welk navigatiesysteem is standaard ingebouwd in de BYD SEAL U dm-i ? Here ToGo, Google Maps, iets anders ... ?

2) Heeft dit navigatiesysteem ook (vaste) flitspaalherkenning in de POI ?

3) Is er ook standaard realtime verkeersinformatie beschikbaar (files, verkeersopstoppingen, werken, ...) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-05 19:15

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Hans-tweak schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:57:
Direct al een vraagje: In de app en op het scherm in de auto wordt de bandendruk weergegeven in kpa. Is dat te wijzigen in bar?
De eenheid Bar is al in 1960 vervangen door de Si eenheid Pascal. Er zijn ook mensen die nog PK gebruiken waar dit al minstens een halve eeuw geleden is vervangen door Kilowatt. Nee, ik weet niet of je dat kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-05 13:52
Jan Workum schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:04:
[...]

De eenheid Bar is al in 1960 vervangen door de Si eenheid Pascal. Er zijn ook mensen die nog PK gebruiken waar dit al minstens een halve eeuw geleden is vervangen door Kilowatt. Nee, ik weet niet of je dat kunt instellen.
En ook PK kan je nog instellen als eenheid, tenminste in de Seal sedan. Voor als je de vermogensmeter op je dashboard in PK wil. Extra leuk: Dan kreeg je in ieder geval in eerdere softwareversies ook het totaalverbruik in pk / 100km te zien. :+

@Hans-tweak Delen door 100 is bar, maar als je liever bar ziet met 1 cijfer achter de komma, dan ga je naar instellingen, meer, dan ergens halverwege het scherm zit de optie om de weergave eenheden te wijzigen. Dat is zo bij de Seal sedan, ik vermoed exact hetzelfde bij de Seal U. Veel plezier met je nieuwe Seal! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

DeGroteMuis schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

En ook PK kan je nog instellen als eenheid, tenminste in de Seal sedan. Voor als je de vermogensmeter op je dashboard in PK wil. Extra leuk: Dan kreeg je in ieder geval in eerdere softwareversies ook het totaalverbruik in pk / 100km te zien. :+

@Hans-tweak Delen door 100 is bar, maar als je liever bar ziet met 1 cijfer achter de komma, dan ga je naar instellingen, meer, dan ergens halverwege het scherm zit de optie om de weergave eenheden te wijzigen. Dat is zo bij de Seal sedan, ik vermoed exact hetzelfde bij de Seal U. Veel plezier met je nieuwe Seal! (y)
PK per 100 km bestaat niet. Het zou dan zijn PKuur per 100km. Dan zie dus gelijk dat PK nergens meer op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeseburger
Hans-tweak schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:57:
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheeseburger
Vraagje, ik had nu twee keer een probleem met een “incoöperatief” laadpaal / laadpas.

Konde de laad sessie niet beëindigen (autobwas nog niet volledig geladen).

Hou stop je een laad sessie dan als de auto nog niet 100% geladen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:26
Cheeseburger schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 07:20:
Vraagje, ik had nu twee keer een probleem met een “incoöperatief” laadpaal / laadpas.

Konde de laad sessie niet beëindigen (autobwas nog niet volledig geladen).

Hou stop je een laad sessie dan als de auto nog niet 100% geladen is?
Zover ik weet is er helaas niet zoiets, zoals bij Tesla, dat je de laadactie kan stoppen of de laadpoort kan ontgrendelen via de app of de auto zelf.
In je kofferbak aan de rechterzijde in het zijpaneel heb je een klein plastic dopje. Zeg maar ten hoogte van daar waar je laadkabel er aan de buitenkant in gaat. Die moet je eraf trekken en daar zit een kabeltje aan. Deze heel voorzichtig uittrekken totdat de vergrendeling van je laadkabel loslaat. Daarna de laadkabel eruit halen.
Pas op met aan het kabeltje trekken. Ik had op internet gelezen dat als je teveel kracht gebruikt het interne mechanisme stopt of te ver doordraait.

[ Voor 4% gewijzigd door Remco op 28-10-2024 08:46 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeseburger
Remco schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:46:
[...]In je kofferbak aan de rechterzijde in het zijpaneel heb je een klein plastic dopje.
Ja, zo heb ik het laden twee keer al moeten stoppen maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesk
  • Laatst online: 10-05 15:28
Maar wat zegt de dealer er dan van, ik neem aan dat je dat ook voorgelegd hebt bij BYD garage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noobie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:42
Cheeseburger schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:47:
[...]

Ja, zo heb ik het laden twee keer al moeten stoppen maar dat kan niet de bedoeling zijn.
Wellicht overbodig maar just in case, de volgorde is van belang bij het stopzetten van het laadproces.
1. Eerst de auto ontgrendelen.
2. Daarna de kabel uit de auto halen
3. Vervolgens als laatste uit de laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeseburger
Noobie schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:23:
[...]
Wellicht overbodig maar just in case, de volgorde is van belang bij het stopzetten van het laadproces.
1. Eerst de auto ontgrendelen.
2. Daarna de kabel uit de auto halen
3. Vervolgens als laatste uit de laadpaal.
Ja, dat werkt zo prima als de BYD volledig geladen is.

Maar ik wilde stoppen met laden voor 100%. En dan moet je of de app of de laadpaal gebruiken om te stoppen.

Als beide niet werken om te stoppen, dus mijn vraag of nog een andere manier bestaat om te stoppen behalve de nood trekkabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noobie
Cheeseburger schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:27:
[...]

Ja, dat werkt zo prima als de BYD volledig geladen is.

Maar ik wilde stoppen met laden voor 100%. En dan moet je of de app of de laadpaal gebruiken om te stoppen.

Als beide niet werken om te stoppen, dus mijn vraag of nog een andere manier bestaat om te stoppen behalve de nood trekkabel.
Het zou niet uit moeten maken of de auto vol geladen is of niet. Mijn ervaring is dat de volgorde hetzelfde moet blijven, anders gaat de kabel inderdaad niet uit de paal .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagroep
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:11
Gisteren voor de derde keer meegemaakt dat de Seal U niet wilde starten omdat de 12V accu leeg was. Het begint ermee dat het geluid binnen (audio, richtingaanwijzers) het niet meer doen. De dag erop is de accu leeg.
Heeft iemand hier dit ook meegemaakt? Ik ben benieuwd waardoor de accu steeds leegraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeseburger
Noobie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:52:
[...]

Het zou niet uit moeten maken of de auto vol geladen is of niet. Mijn ervaring is dat de volgorde hetzelfde moet blijven, anders gaat de kabel inderdaad niet uit de paal .......
Als de BYD nog aan het laden is, kan ik de laden niet stoppen vanuit de BYD. Of hoe doe je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

jagroep schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:12:
Gisteren voor de derde keer meegemaakt dat de Seal U niet wilde starten omdat de 12V accu leeg was. Het begint ermee dat het geluid binnen (audio, richtingaanwijzers) het niet meer doen. De dag erop is de accu leeg.
Heeft iemand hier dit ook meegemaakt? Ik ben benieuwd waardoor de accu steeds leegraakt...
Het laadprotocol van de 12V batterij zal wellicht met een software update bijgesteld moeten worden. Is/was ook een issue bij andere merken, ook bij mijn Hyundai Kona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans-tweak
De Seal-U ontgrendelen (en starten) met de iPhone vind ik ideaal! Toch voelt het niet veilig, omdat je de telefoon in dit geval zonder pincode of gezichtsherkenning voor dit doel kunt gebruiken. Ik hoop dat dit dmv een update of instelling in de toekomst wel het geval wordt!
Of is dit wel in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 07:49
Wie heeft ervaring met de laatste versie van de ingebouwde navigatie (gebaseerd op Telenav), dus na de laatste update. Wanneer ik autozoom uitzet blijft de kaart gedurende navigatie toch steeds automatisch in- en uitzoomen. Hoe kan ik dit uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwingens
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:37
Weet iemand of er ergens informatie is over de volgende update voor de Seal U?

Ben erg benieuwd naar wat er gaat veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaser2win
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-05 17:30
Redelijk nieuw op het forum, maar zelf ook een BYD Seal U onderweg.

Toevallig had ik de frunk al voorbij zien komen van deze website:
https://www.evaccessories...l-u-left-hand-drive-frunk

Ze hebben de maand november een Blackfriday deal met de code OFFER22.

Wellicht help ik iemand hiermee, scheelt toch weer 37.- euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfvdijk
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-05 14:01
Chaser2win schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:35:
Redelijk nieuw op het forum, maar zelf ook een BYD Seal U onderweg.

Toevallig had ik de frunk al voorbij zien komen van deze website:

Ze hebben de maand november een Blackfriday deal met de code OFFER22.

Wellicht help ik iemand hiermee, scheelt toch weer 37.- euro.
In duitsland kun je bij BYD veel meer accesoires kopen dan hier in Nederland, inclusief een originele frunk. Zie https://byd-auto.de/-/med...oerkatalog_neu.pdf?rev=-1 (is wel duurder, maar ik vind deze wel mooier)

Ook ik wacht op mijn Seal U ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draztick
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-05 20:01
Vraagje, een aantal hier hebben aangegeven dat ze wisten dat hun BYD (middels schip) vervoerd werd richting NL. Hoe wisten jullie dit?

Bij de leverancier geven ze aan pas te weten wanneer de auto in NL is en niet eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Draztick schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:58:
Vraagje, een aantal hier hebben aangegeven dat ze wisten dat hun BYD (middels schip) vervoerd werd richting NL. Hoe wisten jullie dit?

Bij de leverancier geven ze aan pas te weten wanneer de auto in NL is en niet eerder.
Iemand heeft ooit een link gepost waarmee je schepen kan traceren, dus ook het schip wat BYD gebruikt. Hier de link: https://www.vesselfinder.com/?imo=9955181
(let erop dat de data wat achter kan lopen)

[ Voor 4% gewijzigd door wfvdijk op 13-11-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 22:18
Draztick schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:58:

Ik denk niet dat ze zeker wisten dat hun auto op het schip stond, maar meer logisch beredeneren. Bijvoorbeeld als de dealer aangeeft dat je auto over 2-3 maanden wordt geleverd en dat het BYD schip onderweg is van china naar europa (zie vesselfinder) dan is het aannemelijk dat jouw auto op dat schip staat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draztick
Thnx voor de info. Ze verwachten hem in januari. Ze gaven wel aan dat BYD ermee bezig is dat je weet wanneer die klaar is en op het schip gaat enz. maar dat ze nog niet zo ver zijn.

• marczigzag
Ik was twee weken geleden gebeld dat de boot in week 47 zou komen dat ze dan 3 weken nodig hebben om ze bij de dealer te krijgen en die dan weer een week nodig heeft om hem rijklaar te maken. In mijn geval was het doel dat ik hem in week 52 kon ophalen volgens hun planning . Ik heb hem in juli besteld

• Draztick
Ik in september ze verwachten op dit moment januari/februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
marczigzag schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:21:
Ik was twee weken geleden gebeld dat de boot in week 47 zou komen dat ze dan 3 weken nodig hebben om ze bij de dealer te krijgen en die dan weer een week nodig heeft om hem rijklaar te maken. In mijn geval was het doel dat ik hem in week 52 kon ophalen volgens hun planning . Ik heb hem in juli besteld
Dat was mij ook verteld toen ik in juli bestelde, maar als je kijkt wat de planning is van het schip wat de BYD's aan boord heeft gaat dat denk ik niet lukken; verwachte aankomsttijd in Zeebrugge op 25 november :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
25 november is toch maar 1 dag na einde week 47? Dus zo erg off lijkt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
Gremen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:30:
25 november is toch maar 1 dag na einde week 47? Dus zo erg off lijkt het niet?
ja, maar dit is in Zeebrugge. Ik neem aan dat de Nederlandse BYD's in Rotterdam worden uitgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_real_hanx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:42
Ik rijd nu al een paar maanden met veel plezier een zwarte Seal-U. Nu is hij recent naar de garage geweest voor een paar punten waaronder krakende dakraamrubbers en de parkeersensoren aan de voorkant die bijzonder laat (lees: seconden) pas beginnen te werken. Het model in de showroom vertoonde dezelfde kuren aldus de monteur én BYD had ook geen oplossing. Oftewel, het is wat het is.

Nu ben benieuwd wat de andere Seal U berijders hier ervaren en of dit inderdaad "standaard" is bij de Seal U.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coolioo
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Heb precies hetzelfde!

Zijkanten doet ie perfect, achter wat minder (maar daar hebben we natuurlijk de camera) maar voor is gewoon drama…..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wfvdijk
Gisteren bericht gehad dat mijn Seal U in de week van kerst wordt afgeleverd oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
the_real_hanx schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:39:
Ik rijd nu al een paar maanden met veel plezier een zwarte Seal-U. Nu is hij recent naar de garage geweest voor een paar punten waaronder krakende dakraamrubbers en de parkeersensoren aan de voorkant die bijzonder laat (lees: seconden) pas beginnen te werken. Het model in de showroom vertoonde dezelfde kuren aldus de monteur én BYD had ook geen oplossing. Oftewel, het is wat het is.

Nu ben benieuwd wat de andere Seal U berijders hier ervaren en of dit inderdaad "standaard" is bij de Seal U.
Het was mij eigenlijk nooit opgevallen omdat ik nooit de piepers gebruik, maar de mijne heeft het ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_real_hanx
Veel, of eigenlijk het meeste, van de Seal U werkt goed, maar deze sensoren bizar slecht.

Laatst parkeerde ik m’n auto voor een muur. Geen melding, niks. Pas bij terugkomst, toen ik de auto weer startte, gaven de sensoren aan dat de auto 40cm van de muur voor me verwijderd was. Echt bizar.

Ik hoop dat het met een update beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
the_real_hanx schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:37:
Veel, of eigenlijk het meeste, van de Seal U werkt goed, maar deze sensoren bizar slecht.

Laatst parkeerde ik m’n auto voor een muur. Geen melding, niks. Pas bij terugkomst, toen ik de auto weer startte, gaven de sensoren aan dat de auto 40cm van de muur voor me verwijderd was. Echt bizar.

Ik hoop dat het met een update beter wordt.
Oei, even opletten de sensoren gaan niet automatisch aan als je vooruit parkeert! Logisch anders piept de auto continue als je in de file staat, is ook bij ice auto's zo. Bij vooruit parkeren moet je dus handmatig de sensoren aanzetten of even de auto in de achteruit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_real_hanx
Je hoeft ze niet in te schakelen, maar ze reageren zo traag dat je waarschijnlijk al geparkeerd én uitgestapt bent tegen de tijd dat ze aan gaan.

• coen254
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:57
Hi,
Ik kan een lease auto kiezen en ben op de Seal U DM-I gekomen. Nu twijfel ik alleen nog tussen de Boost en de Design. Ik vind het idee van AWD en het snellere optrekken wel een leuk idee, maar de bijtelling is natuurlijk wel hoger. Wat is jullie ervaring? Is de Design de extra bijtelling waard?

• wfvdijk
coen254 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:49:
Hi,
Ik kan een lease auto kiezen en ben op de Seal U DM-I gekomen. Nu twijfel ik alleen nog tussen de Boost en de Design. Ik vind het idee van AWD en het snellere optrekken wel een leuk idee, maar de bijtelling is natuurlijk wel hoger. Wat is jullie ervaring? Is de Design de extra bijtelling waard?
Als ik op de BYD site kijk is het verschil in uitrusting minimaal (alleen meer drive modes op de 4WD), los van meer vermogen natuurlijk. Bij de elektrische Seal U zit er tussen de uitvoeringen verschil in uitrusting en vermogen.

Bijtelling verschil tussen de beide DM-i varianten is bruto 141 per maand. De vraag is: heb je zoveel vermogen nodig? Persoonlijk zou ik geen auto kopen omdat'ie zo lekker snel optrekt; dit gaat toch snel vervelen en de auto leent zich niet voor sportief rijden is een veel gehoorde opmerking over de Seal U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:03

Ad Hox

N/A

Weten jullie of er ook een dark mode beschikbaar is voor beide displays? Ben echt allergisch geworden voor die witte/lichte schermen, haha. Nog geen proefrit gemaakt, staat nog in de planning (U-DMI AWD).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zinneke
  • Laatst online: 10-05 20:56
Nachtstand is permanent in te stellen. Vind het zelf ook aangenamer dan dat wit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gremen
wfvdijk schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:38:
[...]

ja, maar dit is in Zeebrugge. Ik neem aan dat de Nederlandse BYD's in Rotterdam worden uitgeladen?
Pakjesboot is gisteren aangekomen in Zeebrugge en nu inderdaad onderweg naar Rotterdam daar komt ie over 5 uur aan.

[ Voor 28% gewijzigd door Gremen op 27-11-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qniens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:47
Ad Hox schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:46:
Weten jullie of er ook een dark mode beschikbaar is voor beide displays? Ben echt allergisch geworden voor die witte/lichte schermen, haha. Nog geen proefrit gemaakt, staat nog in de planning (U-DMI AWD).
Ja, op de Seal U in ieder geval

www.shocobra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfvdijk
https://www.autoreview.nl...binnen-10-jaar-verdwijnen en wie is de positieve uitzondering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathieu_vdv
  • Registratie: December 2024
OPLADEN VRAAG
sinds 3weken trotse eigenaar van byd seal u design versie 87kw
Nu stel ik mij tog laatste tijd grote vragen bij het opladen. Op de gewone 11kw laders in stad of publieke plaatsen is er geen probleem en laat de auto effectief 9,5-11kw toe, zelfs eens boven de 80 procent. Wat mij op voorhand gezegd geweest is dat het laden bij 80% naar 100% trager verloopt kan ik met leven.
Nu het snelladen is een heel ander verhaal. Theoretisch laat mijn design versie 140kw toe bij snelladers , als ik deze inplug op 50-60% haal ik max 60kw… vandaag voor het eerst eens langs autostrade hypercharcher geladen , deze geven tot 400kw! Weer zelfde verhaal van 65tot 75% nam dit 12min in beslag, ook hier behaalde ik amper 60kw dat de auto toeliet.. om van 75 naar 100% te gaan kwam er aan deze enorme krachtige laadpaal nog eens 32min bij! Ik las vrij technische uitleg dat de auto mono naar 3fase niet zou omzetten waardoor dit een reden zou kunnen zijn… alle uitleg welkom! Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathieu_vdv
Zeer bizar dit voor mij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tc0YU7ZqISkwkINYQN5AyPJ-ILU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4PQAfqOzUXKshbsPtuXbtSz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Bijna alle automerken geven de laadpiek op, deze wordt zelden of slechts kortstondig gehaald. Verder ben je afhankelijk van de laadcurve. Voorts speelt de temperatuur van de batterij een rol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9iCEoocl9_bP98kOnbYkcjhnX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OkyEGzzeV6BG2vDIEbmebwRR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Jan Workum op 05-12-2024 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy zon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-04 13:31
tweakden schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:44:
[...]

Wat ik doorgekregen heb van BYD Apeldoorn is dat de eerste Seal U’s die hier zijn als demo geen 1300kg trekgewicht hebben gezien ze dat niet mogen maar wel kunnen. Het zou komen omdat blijkbaar vergeten is om dat op het Certificate of Conformity, ofwel een COC document te zetten toen ze van de band rolden.
Dit zou worden aangepast bij de nieuwe levering.
Gezien het voor ons wel van belang is dat dit mogelijk is hebben wij deze voorwaarde bij op de bestelling laten zetten om hem indien het toch niet door gaat we de auto kosteloos kunnen annuleren.

Vandaag nog weer navraag gedaan over de status, echter is er nog geen 100% zekerheid.
Ik hoop deze week een nieuwe reactie te krijgen.

De goedkeuren voor een fietsendrager zou er in ieder geval al wel op zitten, echter weet ik niet tot welk gewicht dit goedbevonden is.

Wij hebben de trekhaak op papier voor €1350,-
Gaat om een afneembare trekhaak van Brink.
toon volledige bericht
Zijn de papieren van de trekhaak al in orde gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakden
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10:53
Freddy zon schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:27:
[...]

De goedkeuring is er zeker gekomen.
Als het goed is, is er reeds een auto van een trekhaak voorzien. Het wachten was op de kabelboom.
Het laatste wat ik vernomen heb is dat deze nog niet volop leverbaar zijn.
Wij wachten even af en kijken of het begin volgend jaar wel
Leverbaar is en laten de trekhaak er dan onder zetten.
We hebben gelukkig nog een auto met trekhaak 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy zon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-04 13:31
tweakden schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:33:
[...]

De goedkeuring is er zeker gekomen.
Als het goed is, is er reeds een auto van een trekhaak voorzien. Het wachten was op de kabelboom.
Het laatste wat ik vernomen heb is dat deze nog niet volop leverbaar zijn.
Wij wachten even af en kijken of het begin volgend jaar wel
Leverbaar is en laten de trekhaak er dan onder zetten.
We hebben gelukkig nog een auto met trekhaak 😉
Bij onze( was een demo)wagen werd er een trekhaak nadien op gemonteerd (op onze vraag).
Voorlopig krijgen ze de auto niet gekeurd.( Papieren niet in orde volgens dat ik het begrijp)
Volgens de garage komt het in orde....
Gelukkig heb ik voorlopig ook nog een auto met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Ik heb vandaag eindelijk mijn Seal U opgehaald, met trekhaak! (Mooi Sinterklaas cadeau)

Besteld in de zomer. Zou hij op die boot van vorige week hebben gezeten? Dan zijn ze best snel met uitleveren. (binnen een week)

[ Voor 8% gewijzigd door Gremen op 05-12-2024 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans-tweak
Freddy zon schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:27:
[...]

Aanstaande woensdag wordt bij mij de (1300 kg) trekhaak, na lang wachten, gemonteerd

[ Voor 39% gewijzigd door Hans-tweak op 06-12-2024 13:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hans-tweak
Gisteren is de frunk bij mij bezorgd. Hij is een stuk groter dan ik had verwacht! Komende week ga ik hem inbouwen (met 4 bouten).

Ik heb hem hier gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMWT6SOYCpGfTW8G8knv2jLho0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KleDb1TLA9b4417BRm3JsfIq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Hans-tweak op 06-12-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
  • Laatst online: 05-04 12:01
I am from Belgium, Brussels. I ordered BYD SEAL U COMFORT, Exterior - GRAY, Interior - Gray & Blue.
Ordered on 21st Nov, Delivery date given is 21st JAN 2025.

1. Is there any known issues with this car.?
2. Any known issues with the software.? what is the latest version for Europe.
3. I paid 39,990 euro for this. only in Belgium.
4. what all will be delivered along with the car.?
5. What is the practical mileage of this car. ?
6. What is the practical DC charge speed of this car ?
7. Any interesting / surprising facts ?
8. Are there any plans for BYD to improve the charging curve/ range / performance?
9. Seal u comfort built on 800v architecture.?

[ Voor 68% gewijzigd door NarayanaO op 06-12-2024 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-04 17:14
Hans-tweak schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:31:
Gisteren is de frunk bij mij bezorgd. Hij is een stuk groter dan ik had verwacht! Komende week ga ik hem inbouwen (met 4 bouten).

Ik heb hem hier gekocht:

[Afbeelding]
Ziet er indrukwekkend uit. Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Ik heb een Seal U Design besteld die ergens rond 1 april moet arriveren. Nu maar hopen dat het geen grap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

NarayanaO schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:10:
I am from Belgium, Brussels. I ordered BYD SEAL U COMFORT, Exterior - GRAY, Interior - Gray & Blue.

8. Are there any plans for BYD to improve the charging curve/ range / performance?
Most answers can be found in this topic you just posted in :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• qniens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:47
Hans-tweak schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:14:
[...]

Aanstaande woensdag wordt bij mij de (1300 kg) trekhaak, na lang wachten, gemonteerd
Vandaag dezelfde ingebouwd. Je moet zelf de gaten boren... Dat is wat omslachtig. Maar het past (net) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xUhP-jyOm1xNrAzz0-XZz5lnl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SFdRf0OYHMdpt8vHggujRQD3.jpg?f=fotoalbum_large

www.shocobra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
mathieu_vdv schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:20:
OPLADEN VRAAG
sinds 3weken trotse eigenaar van byd seal u design versie 87kw
Nu stel ik mij tog laatste tijd grote vragen bij het opladen. Op de gewone 11kw laders in stad of publieke plaatsen is er geen probleem en laat de auto effectief 9,5-11kw toe, zelfs eens boven de 80 procent. Wat mij op voorhand gezegd geweest is dat het laden bij 80% naar 100% trager verloopt kan ik met leven.
Nu het snelladen is een heel ander verhaal. Theoretisch laat mijn design versie 140kw toe bij snelladers , als ik deze inplug op 50-60% haal ik max 60kw… vandaag voor het eerst eens langs autostrade hypercharcher geladen , deze geven tot 400kw! Weer zelfde verhaal van 65tot 75% nam dit 12min in beslag, ook hier behaalde ik amper 60kw dat de auto toeliet.. om van 75 naar 100% te gaan kwam er aan deze enorme krachtige laadpaal nog eens 32min bij! Ik las vrij technische uitleg dat de auto mono naar 3fase niet zou omzetten waardoor dit een reden zou kunnen zijn… alle uitleg welkom! Bedankt alvast
Kijk naar de laad curve die is geplaatst.
Inpluggen aan een hyper charger terwijl je accu nog 65% heeft, is veel te vroeg wanneer je echt snel wilt laden.

Tot 35% gaat meestal snelste
Boven 80% heeft eigenlijk weinig zin of je moet t echt nodig hebben of tijd over hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakden
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10:53
Freddy zon schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:32:
[...]

Bij onze( was een demo)wagen werd er een trekhaak nadien op gemonteerd (op onze vraag).
Voorlopig krijgen ze de auto niet gekeurd.( Papieren niet in orde volgens dat ik het begrijp)
Volgens de garage komt het in orde....
Gelukkig heb ik voorlopig ook nog een auto met trekhaak.
De demo auto’s zijn van de eerste lichting neem ik aan.
Deze hebben inderdaad de goedkeuring niet gekregen.
Kun je ook zien in de RDW gegevens. Trekgewicht staat hier op 0kg, bij de latere modellen staat er 1300kg
Wellicht dat het met terugwerkende kracht nog aangepast kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCB
  • Laatst online: 08-02 16:47
Op 22 November heb ik een Seal U comfort besteld, de levering zou op 31 augustus zijn.
Zoals ik al kunnen lezen heb zijn er hier al forummers die langer hebben moeten wachten.
Wat was jullie wachttijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
ErikCB schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:07:
Op 22 November heb ik een Seal U comfort besteld, de levering zou op 31 augustus zijn.
Zoals ik al kunnen lezen heb zijn er hier al forummers die langer hebben moeten wachten.
Wat was jullie wachttijd?
November en Augustus??? Over welk jaar heb je het precies?
Denk niet dat er hier veel mensen zijn die 9 maanden moesten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCB
Gremen schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:42:
[...]

November en Augustus??? Over welk jaar heb je het precies?
Denk niet dat er hier veel mensen zijn die 9 maanden moesten wachten.
Neen dat was fout ik hoop inderdaad dat het 31 januari is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCB
NarayanaO schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:10:

You ordered the car befor november 23, soyou can ask a refund from the goverment from 5000€.

360km (WLTP 420km)

115KW but the average from 10% till 80% would be 72KW

On some Youtube movies the acceleration is actualy faster 8.5 sec intead of 9.3sec (0 to 100km/h)
It would be also a very quiet car.

Not that I know, it's not really a performance car.

this is a 400V architecture--> 132 cells ~422V
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draztick
Ik heb de mijne eind september besteld en kreeg vandaag een belletje dat mijn auto is gearriveerd.
Dus nu afspraak plannen en ophalen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
The Seal U comes with two battery options – a 71.8 kWh version providing a WLTP range of 261 miles and an 87 kWh version offering an impressive 311 miles range. Both variants use BYD's cutting-edge 'blade batteries' with LFP cell chemistry in an 800-volt configuration.

Is byd seal u comfort is 800v architecture or 400 architecture???

In some websites it is mentioned 800v in some 400v. Which is correct????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCB
NarayanaO schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:06:
The Seal U comes with two battery options – a 71.8 kWh version providing a WLTP range of 261 miles and an 87 kWh version offering an impressive 311 miles range. Both variants use BYD's cutting-edge 'blade batteries' with LFP cell chemistry in an 800-volt configuration.

Is byd seal u comfort is 800v architecture or 400 architecture???

In some websites it is mentioned 800v in some 400v. Which is correct????
Comfort is a 400V architecture--> 132 cells ~422V
Design is a 400V architecture--> 160 cells ~512V

[ Voor 4% gewijzigd door ErikCB op 09-12-2024 21:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oud78
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 12:44
Vandaag m’n zwart-zwart BYD SEAL U met afneembare trekhaak opgehaald bij BYD Eindhoven, uiterst vriendelijk geholpen met een duidelijke uitleg over alle functies. Apple CarPlay werkte meteen, en draadloos!. Voor de rest prima eerste indruk, rijdt perfect, en heel comfortabel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkRDSJZ52gBAhPD7JO8cQrurECI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxElfREyEWMVPom5fo2V2gGa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VS_4ww7PC-ch5CZtlKpElEm7xI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMRDZ8BcMYnydXQMvrz1gThg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draztick
Ziet er goed uit! Ik mag die van mij ook ophalen in Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
Hi @Oud78 what is the latest OTA you received for this car, and what all the contents you received with this car ? i mean cables, chargers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
ErikCB schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:48:
[...]

Comfort is a 400V architecture--> 132 cells ~422V
Design is a 400V architecture--> 160 cells ~512V
Hi @ErikCB i think it is 800v architecture, i have seen in many websites, news, reviews

can you please tell me how it is 400v architecture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCB
800V Battery Architecture. In the same way as 400-volt architecture, 800-volt architecture has a voltage range rather than a fixed battery voltage. Its range is between 600 and 900 volts. Electric vehicles with 800V architecture are available on the market; however, only some manufacturers currently offer them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NarayanaO
Dears, what is the latest version of software for seal u comfort. Is there any latest OTA update expected for this car.

[ Voor 3% gewijzigd door NarayanaO op 13-12-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvdijk
NarayanaO schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:55:
Dears, what is the latest version of software for seal u comfort. Is there any latest OTA update expected for this car.
Current version is 1.3.1, 1.3.2 is underway. (found this information on https://www.byd-seal-foru...date-seal-1-3-2/?pageNo=1)

I'll get my Seal U Dec 17th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Zijn er mensen die de dashcam hebben geplaatst? Is de kabel in een seal u ook aanwezig net als in de seal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCB
https://youtube.com/shorts/rsBOthzsrgo?si=coQ79XsFOhaP6scR

zou dit een nieuwe update kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikCB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum

Jan Workum

Ik weet niet welk model dat dit is maar bij de BYD Sea Lion 7 hebben ze het ook zo keurig opgelost, 58 liter bergruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikCB
Song plus is de Chinese benaming van Seal U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarayanaO
Dears,

Why the range is 420 km Only for 71.8 kWh battery car, is it due to bad regeneration mechanism or drag coefficient ?

What all the contents you received with this car? i mean cables, chargers,....

I am getting my seal u comfort on 21st Jan, are there any plans to add FRUNK by byd for Europe / Belgium.

Any suggestions for buying home charger.

[ Voor 19% gewijzigd door NarayanaO op 17-12-2024 19:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wfvdijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45olZtpQKc3mDNBMz-jDJmZk8SE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elcFdfioEScBP5NWTp4FhffW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXuql4sak8sC68zUFhtLYUWIrjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCSkpASAppy1bSGGL6gKBUfT.jpg?f=fotoalbum_large vandaag mijn Seal U mogen ophalen bij Louwman in Utrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjanpro
Misschien is dit handig voor de mensen die ook een tripje willen doen met hun Seal U. Rijd nu al 3 maanden met de Seal U.

Ik ben zondag naar Dusseldorf gereden met mijn Seal U Design, 100% batterij om mee te starten. Ik reed gewoon normaal in NL, op de autobahn even de top snelheid geprobeerd te halen voor de rest 130km/u. De temperatuur was 5-10 graden buiten en in de auto 23-25 grade.

Kwam aan in Dusseldorf (180km) met 48%, gemiddeld gebruik was 31kwh per 100km.
Terug kwam ik net de Nederlandse grens (260km totaal) over met 20% en 80 km bereik.

Ik ben toen opzoek gegaan naar fast charger via Google maps want had helaas niet voorbereid dat ik moest gaan laden.

Ik kwam aan bij een Shell fast charger (280 km totaal) met 11% en 42km bereik, waar de max laadsnelheid 120 kw was, de auto was super goed! en haalde 100 kw tot de 70%. en kon na 20 minuten verder naar huis kwam thuis aan met 33% bereik (330 km in totaal) met een gemiddelde snelheid op de snelweg van 120 km/u. (na 19:00u)

Een rijbereik van +-300 km op 100% batterij en 500 km is wel een groot verschil maar ik moet hier wel bij zeggen; ik ben geen goede EV rijder, ik rijd altijd gewoon door en rij nooit "zuinig". Voor de rest was de auto heerlijk op de snelweg en boven de 170 km/u de auto niet in zijn element haha.

Ik ben positief over mijn Seal U.

• the_real_hanx
Leuk om te lezen!

Ik ga maandag met m'n Seal U Design naar Dusseldorf. Vanuit het midden van het land. Ik had verwacht niet te hoeven laden onderweg of op locatie, maar zo te lezen moet ik daar wel rekening mee houden.

Het wordt m'n eerste echte lange reis sinds ik 'm heb gekregen, nu 4 maanden geleden. Al die tijd binnen NL gereden en eigenlijk nooit onderweg hoeven laden.

Ik vond het trouwens ook al typisch dat er altijd precies 500km op het scherm staat al hij is volgeladen. Of het nou mooi weer is of niet. Mij vorige auto Tesla M3 was daar wat realistischer in.

• jagroep
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:11
Mijn ervaring is dat als je harder gaat dan 100, dat de range dan behoorlijk minder wordt. Daarnaast maakt het uit als het kouder is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjanpro
the_real_hanx schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:49:
Leuk om te lezen!

Ik ga maandag met m'n Seal U Design naar Dusseldorf. Vanuit het midden van het land. Ik had verwacht niet te hoeven laden onderweg of op locatie, maar zo te lezen moet ik daar wel rekening mee houden.

Het wordt m'n eerste echte lange reis sinds ik 'm heb gekregen, nu 4 maanden geleden. Al die tijd binnen NL gereden en eigenlijk nooit onderweg hoeven laden.

Ik vond het trouwens ook al typisch dat er altijd precies 500km op het scherm staat al hij is volgeladen. Of het nou mooi weer is of niet. Mij vorige auto Tesla M3 was daar wat realistischer in.
Ik zou daar 100% zeker rekening mee houden dat je moet opladen op de terugweg of in de parkeergarage in Dusseldorf (die bij mij niet werkte helaas). Je moet even je bereik op dynamisch zetten en niet op standaard in de instellingen. Dan krijg je een realistischer beeld van hoeveel bereik je hebt gebaseerd op je rijgedrag.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste