Hallo iedereen,
Ik heb wat tijd besteed aan het bekijken van de BYD Seal U, en hoewel het een interessante wagen is, zijn er toch enkele verbeterpunten die, als ze worden aangepakt, ons allemaal ten goede zouden komen. Misschien kunnen we samen brainstormen of oplossingen vinden!
Onderkant van de achterkant mist een paneel:
Wat meteen opvalt, is dat er aan de onderkant achteraan precies een paneel ontbreekt. Dit is niet alleen vreemd, maar het heeft ook invloed op de aerodynamica. Ik schat dat er met een goed ontworpen paneel makkelijk meer dan 10 km extra actieradius gehaald kan worden. Daarnaast kunnen de componenten, zelfs al is er veel gegalvaniseerd, sneller beschadigd raken door vuil of water.
Een video die dit probleem goed uitlegt:
Youtube-video
Oplossingen hiervoor heb ik online gevonden op buitenlandse sites, zoals:
Oekraïense site
Russische site
https://bamper.by/zapchas...bampera/123780-134141808/
Sluiting van de achterdeuren:
Een ander punt is de sluiting van de achterdeuren. Hier lijkt er een zwakke plek te zijn waar veel vuil naar binnen kan komen. Dit kan na verloop van tijd leiden tot extra onderhoud of schade.
De probleemstelling is mooi te zien in deze Instagram-video:
Instagram-link
En op AliExpress wordt iets aangeboden, maar dit is niet van dichtbij:
AliExpress-link
Het probleem is dat de oplossingen die ik vond vooral uit Oekraïne en Rusland komen. Aangezien dat oorlogslanden zijn, wil ik daar liever niets bestellen.
Kan iemand helpen met googlen? Misschien bestaan er betere alternatieven of zijn er leveranciers dichter bij huis die dit soort onderdelen aanbieden? Alle suggesties zijn welkom!
Alvast bedankt,