• Yordjerjc
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-09 05:19
E-Vix schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:44:
Euh... Ik zit niet goed op te letten. Je geeft aan dat je systeemversie 49.1.2 hebt. Dat is op chipset 49, terwijl de gefacelifte BYD Seal op chipset 26 zou moeten zitten. Met zoeken kom ik enkel een paar meldingen tegen over een vernieuwde versie van de BYD Atto 2 welke chipset 49 zou hebben, maar niet over de BYD Seal.

Een gekke vraag, maar heb je wel een BYD Seal? Is het geen ander BYD model? Er zijn veel modellen die qua naam op een Seal lijken zoals de Seal U, Seal 5, Seal 6, Sealion, etc. Dit zijn alleen allemaal andere auto's als de enige 'echte' BYD Seal ;)
Ja, zoals E.T.O. aangeeft heb ik toch echt wel een echte Seal Design haha. Yordjerjc in "Het grote BYD Seal topic"

Beetje vage bedoeling daar bij BYD volgens mij qua software, kan er zelf ook bijna niets over terug vinden. Ook op die website die ik net stuurde staat dan wel chipset 49 maar geen onderliggende auto's :S

Volgens mij heeft de Atto 2 wel google automotive dus als dat erop zou komen zou helemaal top zijn. Nouja we gaan het zien, wellicht heb ik over 1 maand wel een zelfrijdende Seal :D

• BuildYourDragon
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 05-10 12:25

BuildYourDragon

Polar White Seal Comfort

MichaelJ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:54:
[...] Iemand tips hoe de voorbanden sneller te laten slijten? :+
Zeker, laat de EcoContacts achteraan leggen en zet ze wat zachter, dan heb je heel snel overstuur door de snelle stuurreactie van de sportieve Michelins vooraan omdat de slechte achterbanden niet zullen kunnen volgen en uitbreken. Weet wel dat de posities van de TPMS sensoren niet automatisch gedetecteerd worden, dus door wielen te roteren worden de wielen op de verkeerde plaats aangegeven. Maar dat stoort mij al niet meer ;)

Ik probeer ook op deze manier de teleurstellende P7 C2 banden zo snel mogelijk te laten slijten op de achteras :D
deSenna24 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 15:08:
[...] Benieuwd naar anderen hun ervaringen hier. Dacht zelf aan Hankook Ventus Evo.
Ik ben ook van plan om volgend jaar de recente Hankook Ventus Evo te laten leggen (= Ventus Evo 4 K137 / Evo SUV K137A). Ik vind de testen en reviews erg overtuigend qua grip & comfort. De enige zwakte lijkt wel meer rolweerstand, dus hoger verbruik.

Maar sportievere banden hebben quasi altijd een hogere rolweerstand.. daarom scoren echte touring banden zoals Turanza 6 en Primacy 5 het beste qua verbruik, maar sportief rijden ze niet :)

Driving the Dream or Riding the Dragon? Seal Comfort 5.9s - Gemiddeld verbruik: 15.4 kWh - 14K km ODO

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:49
BuildYourDragon schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 23:23:
[...]

Zeker, laat de EcoContacts achteraan leggen en zet ze wat zachter, dan heb je heel snel overstuur door de snelle stuurreactie van de sportieve Michelins vooraan omdat de slechte achterbanden niet zullen kunnen volgen en uitbreken. Weet wel dat de posities van de TPMS sensoren niet automatisch gedetecteerd worden, dus door wielen te roteren worden de wielen op de verkeerde plaats aangegeven. Maar dat stoort mij al niet meer ;)

Ik probeer ook op deze manier de teleurstellende P7 C2 banden zo snel mogelijk te laten slijten op de achteras :D

[...]

Ik ben ook van plan om volgend jaar de recente Hankook Ventus Evo te laten leggen (= Ventus Evo 4 K137 / Evo SUV K137A). Ik vind de testen en reviews erg overtuigend qua grip & comfort. De enige zwakte lijkt wel meer rolweerstand, dus hoger verbruik.

Maar sportievere banden hebben quasi altijd een hogere rolweerstand.. daarom scoren echte touring banden zoals Turanza 6 en Primacy 5 het beste qua verbruik, maar sportief rijden ze niet :)
Even reactie op je eerste comment, sensoren wisselen weldegelijk zelf van plek na wat rijden. Toen ik mijn auto bij de wrapper had opgehaald waren rechts voor en rechts achter gewisseld. Na enkele minuten rijden wisselden de sensoren plots van plaats. Eens aangekomen pompje gepakt en druk afgelaten/bijgepolpt en klaar. Profiel was toch zo goed als gelijk (op 0.1mm) en laat ze zo maar zitten.

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 21:38
E-Vix schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:20:
[...]

Hoe heb jij de dienstverlening toen in Rotterdam verder ervaren?
Bij mij was het op zijn zachtst uitgedrukt namelijk een zooitje. Inmiddels zit ik al 5 weken te wachten op een vervangend onderdeel welke besteld is ivm een defect. Als dit onderdeel binnen is gaan er vervolgens weer een aantal weken over heen voordat ze ruimte hebben om het te vervangen...

Ik heb de hele ervaring al uitgeschreven (en zelfs al een keer of 3 herschreven) om het hier te kunnen posten, maar ik wilde eigenlijk wachten totdat het helemaal afgerond was om zo het complete verhaal te kunnen vertellen. Echter, aangezien het zó lang duurt overweeg ik om het voorlopige verhaal maar te posten en later af te sluiten.
Ik heb een prima ervaring met Rotterdam, eigenlijk bij alles wat ik met mijn Seal heb meegemaakt is allemaal keurig verholpen en opgelost. Zo ben ik er afgelopen week nog geweest voor een 'vreemd geluid'. Netjes de tijd genomen en er werd zowaar naar mij geluisterd (vaak zat elders meegemaakt dat het tussen mijn oren zou zitten, niks aan de hand). Tijdens de rit hoorde de monteur het ook en wist meteen dat het de aandrijfassen voor zijn. Garantie dingetje...

Onderdelen zijn besteld en afspraak moet worden gemaakt nog, werd me keurig verteld dat het wel een week of 2 kon gaan duren voor de onderdelen binnen waren en dan nog 2/3 weken voor de planning maar dat is helemaal prima verder. Parkeerplaats en werkplaats stonden bommetje vol, dus het zal ook daar behoorlijk druk zijn.

Ben benieuwd nu wel naar je ervaring, mag je ook PMen mocht je het nog niet willen delen openbaar..

iRacing Profiel

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:34
Is er iemand hier met al heel veel KMs op zijn BYD Seal?

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:08
daflux schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:06:
Wat is veel? Ik zit op 60k

• daflux
Boven de 100K KM komt toch al in de buurt van veel

• daflux
Ik ben zelf ook een beetje rond aan het kijken voor een wagen en ben een beetje aan het twijfelen tussen bv een BYD Seal en een Xpeng L03

Heeft iemand ervaring met de software tussen deze 2?

Of waarom je tussen 1 van de 2 zou kiezen?

Of van dewelke de ADAS features beter werken zoals Auto Lane Centering

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 13:24
Als de radio uit staat hoor ik de ventilator stand met een kraakje of rammeltje heen en weer gaan. Ook wordt het niet echt lekker warm, ook niet als ie op 25 graden staat. Hebben anderen dat ook?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• deSenna24
Aziona schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:58:
Als de radio uit staat hoor ik de ventilator stand met een kraakje of rammeltje heen en weer gaan. Ook wordt het niet echt lekker warm, ook niet als ie op 25 graden staat. Hebben anderen dat ook?
Die van mij "klikt" als die op swing staat en de andere richting op gaat, maar kraken of rammelen doet het niet. In het begin wel gedacht dat er toch iets rammelt links van het stuur, maar daarna ontdekt dat mijn horloge (een automaat) een licht geluid maakt als die beweegt. Als ik mijn horloge uit doe is dat allemaal weg :)

Dat geklik is nagekeken door de dealer, maar hij liet meteen zijn eigen Seal zien, en nog 2 anderen in de showroom die dat ook deden. Eenmaal op eenderwelke andere setting dan swing en probleem is weg. Staat bij mij toch altijd op avoid.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-10 11:14

E-Vix

Nu met sneeuw!

Aziona schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:58:
Wat Desenna24 al aan geeft. Dat kraakje is normaal. Het was mij ook al opgevallen, maar ik heb er geen last van.

Qua temperatuur. In de instellingen kan je je airconditioning op Eco of Comfort instellen. Deze moet je op Comfort instellen. Waarschijnlijk is daarna de temperatuur wel goed.
Laat even weten als je de instelling niet kan vinden. Dan kan ik straks nog wel even zoeken naar waar deze precies staat en er een screenshot van maken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:31
Bij mijn Seal is de instelling van de binnentemperatuur enorm afhankelijk van de buitentemperatuur. Als het buiten 10 graden is, staat de instelling in de auto goed op 20 of 21. Als het buiten 25 graden is, moet de binnentemperatuur al naar 26, omdat de auto anders koude lucht blaast.

Zeer irritant wel, tijdens deze periode staat de airco 's ochtends op 21 en na de middag/vooravond op 25-26.

• deSenna24
Hellbull89 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 16:39:
Bij mijn Seal is de instelling van de binnentemperatuur enorm afhankelijk van de buitentemperatuur. Als het buiten 10 graden is, staat de instelling in de auto goed op 20 of 21. Als het buiten 25 graden is, moet de binnentemperatuur al naar 26, omdat de auto anders koude lucht blaast.

Zeer irritant wel, tijdens deze periode staat de airco 's ochtends op 21 en na de middag/vooravond op 25-26.
Staat de climate in comfort of eco? Ik merk dat zelf niet als de climate in comfort staat. In de winter altijd eco en 22, maar in de zomer op comfort 22 kiest hij goed warm of koud.

• daflux
Hellbull89 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 16:39:

Zet dan de airco af als hij te koude lucht blaast?

Dan ga je zelf nog batterij sparen ook

• Hellbull89
deSenna24 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:08:
[...]

Staat de climate in comfort of eco? Ik merk dat zelf niet als de climate in comfort staat. In de winter altijd eco en 22, maar in de zomer op comfort 22 kiest hij goed warm of koud.
Airco staat op comfort.
daflux schreef op donderdag 24 september 2026 @ 21:00:
[...]

Zet dan de airco af als hij te koude lucht blaast?

Dan ga je zelf nog batterij sparen ook
De airco staat gewoon op "auto", zoals bij elke andere auto die ik ooit gehad heb en waar de temperatuur heel het jaar door op 21 of 22 graden stond zonder enig probleem.

Als ik de airco manueel aan en uit moet zetten, kan ik natuurlijk even goed gewoon de temperatuur verhogen of verlagen. Beide acties gaan naar mijn mening voorbij aan het idee van automatische klimaatcontrole.

[ Voor 13% gewijzigd door Hellbull89 op 24-09-2026 21:32 ]

• daflux
Vandaag stond de airco in mijn wagen ook gewoon uit

Komt het verbruik alleen maar ten goede en ik heb geen last van koude lucht

• Yordjerjc
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-09 05:19
Zojuist OTA V.2.3.0. binnen gekomen en betreft inderdaad onderstaande changelog. Ik ben de update nu aan het installeren. Ik ben benieuwd.

• Hellbull89
daflux schreef op donderdag 24 september 2026 @ 21:34:
Vandaag stond de airco in mijn wagen ook gewoon uit

Komt het verbruik alleen maar ten goede en ik heb geen last van koude lucht
De functie van airco in een auto is niet uitsluitend om te koelen, maar vooral om de lucht te ontvochtigen. Het wordt trouwens vaak aangeraden om de airco gewoon heel het jaar te laten aanstaan om te vermijden dat er lekkages ontstaan.

• daflux
Dat weet ik als het regent zet ik mijn airco ook aan maar anders staat die af als het kouder wordt buiten

• Schaapjes
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-10 08:11
daflux schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:06:
125000

• Mennomaassluis
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-09 13:13
daflux schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:44:
Ik ben zelf ook een beetje rond aan het kijken voor een wagen en ben een beetje aan het twijfelen tussen bv een BYD Seal en een Xpeng L03

Heeft iemand ervaring met de software tussen deze 2?

Of waarom je tussen 1 van de 2 zou kiezen?

Of van dewelke de ADAS features beter werken zoals Auto Lane Centering
De 2 auto's zijn nogal verschillend. De L03 kan volgens xpeng heel snel laden wat weer gunstig zijn voor een kleinere accu. Maar snelladen is best kostbaar. Ook moet je kijken of je een LFP of een NMC accu wil.

En dan de Seal is een sportieve sedan met een kofferklep. De L03 is een SUV / Hatchback.
Dat is geen vergelijk, dan komt het neer op persoonlijke smaak.

• daflux
Ik ben vooral benieuwd naar de verschillen in software.

Aangezien dat een van de belangrijkste dingen tegenwoordig is in een auto

Dus welke features je allemaal krijgt en hoe goed ze werken

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

daflux schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:27:
Ik ben vooral benieuwd naar de verschillen in software.

Aangezien dat een van de belangrijkste dingen tegenwoordig is in een auto

Dus welke features je allemaal krijgt en hoe goed ze werken
Mijn tip, ga met beiden een proefrit maken en speel met het multimediasysteem. Het is namelijk lastig om voor iemand te bepalen welke software hij beter zal vinden. Beide wagens zullen dingen hebben die de ander niet heeft of die bij de een fijner werkt als bij de ander. Het belangrijkste is, biedt deze wat je minimaal nodig hebt. Voor mij is dat enkel de navigatie, en ik moet zeggen dat deze tegenwoordig prima werkt op de Seal. Zeker nu deze ook een laadplanning voor je uit kan voeren voor langere afstanden. Maar zelfs als de navigatie niet goed zou zijn, dan heb je altijd nog Android Auto en Apple Carplay (al moet je dan voor een laadplanning gebruik gaan maken van een OBD2 dongle).

Kijk verder naar vooral de praktische zaken. De Xpeng heeft een kleinere kofferbak en een kleinere accu / minder bereik. Kom je daar mee uit?
De Xpeng heeft dan wel een hogere maximale laadsnelheid, maar dat zal je als je bij een snellader aan het laden bent van 20% naar 80% misschien nét 1 á 2 minuten schelen. Het is namelijk de maximale laadsnelheid en niet constante laadsnelheid. Je maximale laadsnelheid zal je als je mazzel hebt enkel van 20% tot 50% halen. Boven de 50% is je accu de beperkende factor qua laadsnelheid en verwacht ik dat beide wagens met een vergelijkbare snelheid zullen laden.

Verder wat ook erg belangrijk is; zit je comfortabel in de Seal en zit je comfortabel in de L03? Dat zijn namelijk punten die achteraf lastig aan te passen zijn.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• daflux
Het probleem is dat die proefritten een uurtje duren en dat is veel te kort om alles deftig te kunnen testen.

Vandaar dat ik liever ervaringen hoor van echte gebruikers.

Ik ben ook benieuwd welke de beste self parking heeft bv

[ Voor 55% gewijzigd door daflux op 30-09-2026 09:28 ]

• deSenna24
daflux schreef op woensdag 30 september 2026 @ 09:26:
Het probleem is dat die proefritten een uurtje duren en dat is veel te kort om alles deftig te kunnen testen.

BYD heeft (nog) geen self parking.

• Hellbull89
daflux schreef op woensdag 30 september 2026 @ 09:26:

Dat laatste is simpel: de Seal heeft helemaal geen self parking
edit:
sniped door deSenna24

[ Voor 5% gewijzigd door Hellbull89 op 30-09-2026 10:01 ]

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:12
Zou toch met een update komen, Selfparking?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op woensdag 30 september 2026 @ 11:04:
Zou toch met een update komen, Selfparking?
God's Eye heeft dat. Voorlopig lijkt dat enkel beschikbaar te zijn in China al heeft BYD wel geroepen dat dat naar alle BYD's gaat komen.

• daflux
Moet er daarvoor geen hardware in de auto zitten?

Heeft Xpeng eigenlijk self parking in de BeNeLux

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

De hardware zit er al in. Er komen meerdere niveau's van God's Eye afhankelijk van welke hardware je al in je auto hebt zitten. De internationale Seal zal dan in de meest eenvoudige categorie vallen.

Voor de huidige Seal, zowel modeljaar 2024 als 2026, zal deze enkel met de parkeersensoren en de camera's werken. Op zich kan dat goed want Tesla doet het helemaal op de camera's zonder PDC sensoren. De ICC en ACC werken nu ook al via de camera's en dat werkt prima.
Je hoeft alleen geen Full Self Drive te verwachten. Dat kan de hardware niet aan. Automatisch in- en uitparkeren en automatisch wisselen van rijbaan is theoretisch met de huidige hardware wel haalbaar. De vraag is alleen of, en zo ja wanneer BYD met een software update gaat komen die God's Eye naar de internationale markt gaat brengen

In China wordt de gefacelifte Seal overigens optioneel al met LiDAR geleverd. Daar hebben ze wel al God's Eye beschikbaar.

• daflux
Beetje raar en stom dat self parking er niet van in het begin inzit

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Vanochtend onderweg naar mijn werk zag ik een mooi rood puntje bij versie staan in de instellingen van mijn Seal. Oftewel, er staat een update klaar om geinstalleerd te worden.

De installatietijd stond op 75 minuten. Dat is positief aangezien de vorige 2 mislukte updates een installatietijd van 12 minuten aangaven. Hopelijk is het issue van niet kunnen updaten inderdaad opgelost bij de garage. Bij aankomst op mijn werk heb ik de installatie gestart. Ik heb uiteraard nog wel even snel 2 screenshots van de officiele changelog gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-v0ctIpLd8kKPAmjiWuJ0lPZLMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4X4FmL5D0KrRZb23sRRtt38q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0eZGmEl7zk6qhJpDDcRrUXy1Kk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Clw062P7lKmRFUJM1NMetYnA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXGbq638xfYV1pf18Pl-EBg-G2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kzd8iTQSLSOHaJnbzpi2zaH0.png?f=fotoalbum_large

• deSenna24
De mijne nog niets, zoek ook al elke ochtend en avond naar updates. Via de link die je doorgaf op chassisnummer nog een rood kruis. Benieuwd wanneer die aan komt.

Bij de configurator nu ook enorm veel korting op de Seal, mijn Excellence was 54k, momenteel zijn de net geen 48k. Pikt toch een beetje 8)7

• E.T.O.
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 11:52
deSenna24 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 09:37:
Bij de configurator nu ook enorm veel korting op de Seal, mijn Excellence was 54k, momenteel zijn de net geen 48k. Pikt toch een beetje 8)7
Ik keek net even bij https://www.bydauto.nl/elektrische-autos/seal/ maar zag die korting niet, heb ik verkeerde link?

• Hellbull89
E.T.O. schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 10:22:
[...]

Ik keek net even bij https://www.bydauto.nl/elektrische-autos/seal/ maar zag die korting niet, heb ik verkeerde link?
In België staat de Excellence AWD momenteel aan iets minder dan 48k

• deSenna24
E-Vix schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 09:28:
Vanochtend onderweg naar mijn werk zag ik een mooi rood puntje bij versie staan in de instellingen van mijn Seal. Oftewel, er staat een update klaar om geinstalleerd te worden.

De installatietijd stond op 75 minuten. Dat is positief aangezien de vorige 2 mislukte updates een installatietijd van 12 minuten aangaven. Hopelijk is het issue van niet kunnen updaten inderdaad opgelost bij de garage. Bij aankomst op mijn werk heb ik de installatie gestart. Ik heb uiteraard nog wel even snel 2 screenshots van de officiele changelog gemaakt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is er al iets bekend (of gebruik je dit zelf?) of de bug voor eigen wallpapers al is opgelost? Zag namelijk sinds v2.2 soms ook dat eigen wallpapers altijd gereset werden naar default thema. Blijkt een bug met de user profielen te zijn die telkens het gekozen thema weer toepast.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik gebruik geen eigen wallpapers, dus ik kan je niet vertellen of dat op is gelost.

Na de update stonden een aantal rijhulpsystemen uitgeschakeld die eerder ingeschakeld stonden. Let daar dus wel even op dat je die na loopt na de update. Verder ben ik de volgende dingen tegen gekomen (waar van enkele al bekend was dat dat er in zat)
  • Werking knoppen cruisecontrol kunnen worden aangepast. Ik heb dit nu ingesteld staan dat een korte druk 1km/u veranderd en een lange druk 5km/u. Ingedrukt blijven houden dan gaat de snelheid in stappen van 5km/u omhoog of omlaag.
  • De curve van het versnellingspedaal voelt iets anders aan. In sport modus lijkt deze iets soepeler en gedoseerder (positief).
  • Navigatiesysteem waarschuwt als er een oprit op de snelweg bij komt
  • instructies (plaatje met rijbanen en rijstroken, bruggen, etc) nu over volledige hoogte van het scherm in plaats van de helft
  • Floating Navigatie widget als je een actieve begeleiding hebt en naar een ander scherm gaat

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04
Als het goed is heb je er in de app ook een optie bijgekregen, accu voorverwarming. (Was in IOS al aawezig dacht ik).
Geen idee wat je ermee moet, maar het is er :)

• deSenna24
vassago schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:22:
Als het goed is heb je er in de app ook een optie bijgekregen, accu voorverwarming. (Was in IOS al aawezig dacht ik).
Oh in de app nog niet gezien (moet v2.3.0 nog krijgen) maar op de auto zelf staat het ook sinds v2.2.0.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

vassago schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:22:
Nope. Helaas heb ik die er niet bij gekregen.

Accu voorverwarmen is handig voor als je gaat snelladen. Een accu op de juiste temperatuur laad namelijk het snelst. Als het buiten wat kouder begint te worden dan kan je je accu voorverwarmen en sta je minder lang te laden bij een snellader.

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste