Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 12:00
Fireshade schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:56:
[...]

Het zou me niets verbazen dat een verlicht logo aan de achterzijde bij wet in de EU niet mag, omdat het een extra verlichting is die geen functie heeft. En dat BYD daarom de lampjes daar maar achterwege heeft gelaten.

Al die feestverlichting die je soms aan de voorzijde van vrachtwagens ziet, wordt ook maar gedoogd maar mag officieel niet. Die kunnen daarom ook gewoon uitgezet worden.
Aan de achterkant weet ik het zo net nog niet, daar is de Zeekr X een voorbeeld van..
Afbeeldingslocatie: https://autodesignmagazine.com/wp-content/uploads/2023/10/Rear_3qtr_static_0063-copy.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door MichaelJ op 08-04-2024 12:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 13:00
MichaelJ schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:44:
[...]

Dat vermoed ik ook inderdaad.. gezien de verwarde reacties van de ANWB kreeg ik de indruk dat ze ook niet wisten wat ze hier mee aan moesten.

Graag gedaan voor jullie allemaal! :9

Overigens wel leuk, via de BYD App kan ik de auto dus min of meer in de gaten houden.
[Afbeelding]

Hij word nu DC geladen bij Louwman zo te zien, hopelijk hebben ze wel iets kunnen doen aan het AC laden want dat was nou het probleem.. Ik ben nog niet gebeld verder op dit moment.

Zaterdag toen ik mijn sleutel ging brengen had ik hem zelf ook even aan de DC lader gehangen, dan wordt de interne lader niet gebruikt, dat ging direct goed.

Het eerste wat ik doe als ik hem ga ophalen is thuis mijn eigen lader natuurlijk proberen...

Al met al vind ik de Lynk&Co een leuke auto, maar ik mis m'n groene kikker toch wel <3
De vraag ging ook over de voorkant van de auto. Je ziet steeds meer auto's die aan de voorkant wat meer verlichting voeren. Denk even aan de EQA van mercedes. Daar heb je zo'n beetje een hele lichtbalk tussen de koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
iggimeister schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:02:
[...]

De vraag ging ook over de voorkant van de auto. Je ziet steeds meer auto's die aan de voorkant wat meer verlichting voeren. Denk even aan de EQA van mercedes. Daar heb je zo'n beetje een hele lichtbalk tussen de koplampen.
Ik las het denk ik verkeerd, er stond aan de achterzijde van de auto maar dat was waarschijnlijk bedoeld als achterzijde van het logo aan de voorzijde van de auto.. Nouja je begrijpt me :+

Die lichtbalk zal vast en zeker wel mogen, je ziet er steeds meer van rondrijden. De Atto 3 heeft dat ook. Ergens vind ik het wel 'jammer' dat de Seal ook niet zoiets heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 13:43
Fireshade schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:56:
Het zou me niets verbazen dat een verlicht logo aan de achterzijde bij wet in de EU niet mag, omdat het een extra verlichting is die geen functie heeft. En dat BYD daarom de lampjes daar maar achterwege heeft gelaten.

Al die feestverlichting die je soms aan de voorzijde van vrachtwagens ziet, wordt ook maar gedoogd maar mag officieel niet. Die kunnen daarom ook gewoon uitgezet worden.
Sinds vorig jaar is het onder bepaalde voorwaarden toegestaan (onder andere niet groter dan 100 cm²). Wel in lijn met de reguliere verlichting geloof ik? Daarom zie je het nu ook verschijnen bij bijvoorbeeld diverse VW ID modellen.
MichaelJ schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:44:
[...]

Dat vermoed ik ook inderdaad.. gezien de verwarde reacties van de ANWB kreeg ik de indruk dat ze ook niet wisten wat ze hier mee aan moesten.

Graag gedaan voor jullie allemaal! :9

Overigens wel leuk, via de BYD App kan ik de auto dus min of meer in de gaten houden.
[Afbeelding]

Hij word nu DC geladen bij Louwman zo te zien, hopelijk hebben ze wel iets kunnen doen aan het AC laden want dat was nou het probleem.. Ik ben nog niet gebeld verder op dit moment.

Zaterdag toen ik mijn sleutel ging brengen had ik hem zelf ook even aan de DC lader gehangen, dan wordt de interne lader niet gebruikt, dat ging direct goed.

Het eerste wat ik doe als ik hem ga ophalen is thuis mijn eigen lader natuurlijk proberen...

Al met al vind ik de Lynk&Co een leuke auto, maar ik mis m'n groene kikker toch wel <3
Dank voor je fijne testwerk :P
Fingers crossed dat het al helemaal opgelost is en dat dit gewoon een stukje service is, nog even DC volladen voor je zodat je hem terugkrijgt met een volle accu. Ik zou alleen niet eerst naar huis rijden, gewoon even de dichtsbijzijnde AC lader opzoeken en inpluggen.

'Stoelen niet geactiveerd' in de app blijft een grappige vind ik. Klinkt een beetje alsof je schietstoelen hebt, wat weer past bij je kenteken. :+
iggimeister schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:02:
Ik bedoelde inderdaad ook het logo aan de voorkant, lichtbron maken achter dat logo, voor zover dat nog niet door iemand al kant en klaar aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
Als iemand het kan vinden met betrekking tot kant en klaar aanbieden, let me know. Lijkt mij wel gaaf iig 😎

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MichaelJ
Ik heb de Seal gister einde van de dag weer opgehaald bij Louwman.

Uiteindelijk, korte samenvatting, is er niets veranderd of vervangen. Het lijkt op een software bug te gaan, ze hebben een systeem update doorgevoerd en nu laad hij weer goed. Ook de laadkabel doet netjes weer vergrendelen en blijft op slot in de laadpoort zitten.

Ze hebben hem aan verschillende laadpalen gehad, o.a. langs de snelweg maar ook reguliere laadpalen. Ook thuis heb ik hem gelijk getest en daar deed die het ook. Nouja het zal wel, als die het maar blijft doen!

Typeaanduiding is nu ook verwijderd, dat ziet er toch wel stukken beter uit! Kwam ook tot de conclusie dat de type aanduiding er scheef op zat haha...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinculum
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09-2024
Net mijn eerste Seal in het wild gespot!! 10 min geleden een groene in Hardinxveld-Giessendam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

MichaelJ schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:33:
Ik heb de Seal gister einde van de dag weer opgehaald bij Louwman.

Uiteindelijk, korte samenvatting, is er niets veranderd of vervangen. Het lijkt op een software bug te gaan, ze hebben een systeem update doorgevoerd en nu laad hij weer goed. Ook de laadkabel doet netjes weer vergrendelen en blijft op slot in de laadpoort zitten.

Ze hebben hem aan verschillende laadpalen gehad, o.a. langs de snelweg maar ook reguliere laadpalen. Ook thuis heb ik hem gelijk getest en daar deed die het ook. Nouja het zal wel, als die het maar blijft doen!
Hopelijk komt die software bug niet met voor, ook niet bij anderen. Toch wel intensief getest zo.
Typeaanduiding is nu ook verwijderd, dat ziet er toch wel stukken beter uit! Kwam ook tot de conclusie dat de type aanduiding er scheef op zat haha...
Welke typeaanduiding bedoel je?

[ Voor 5% gewijzigd door Fireshade op 09-04-2024 18:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelJ
Vinculum schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:23:
Net mijn eerste Seal in het wild gespot!! 10 min geleden een groene in Hardinxveld-Giessendam.
Mooie wagen is het hé, off all places ;)
Ik ben met enige regelmaat daar te vinden, zie je me weer rijden dan wel even zwaaien volgende keer haha
Fireshade schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:26:
[...]

Hopelijk komt die software bug niet met voor, ook niet bij anderen. Toch wel intensief getest zo.

[...]

Welke typeaanduiding bedoel je?
Ik heb de originele Dashcam ook geinstalleerd in de Seal, dus ik heb net even terug gekeken naar wat ze gedaan hebben afgelopen maandag. Ze zijn er in ieder geval vroeg mee begonnen en zijn er gedurende de hele dag tot 15.30 uur wel mee bezig geweest. De monteur had tijdens het rijden ook de tijd van z'n leven kon ik terug zien 8)

Vandaag wel weer een paar verschillende laadpalen gehad, overal doet die het nu goed zo lijkt het. Maar hij is nog niet zo leeg als vorige week. We gaan het in de gaten houden.

De typeaanduiding op de achterzijde, nu is het helemaal vanaf de achterkant een raadsel welke auto het is. Hij wordt vaak verward met een Porsche, en stiekem ga ik daar erg goed op haha.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjerome
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-08 13:25
MichaelJ schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:11:
[...]

Ik heb de originele Dashcam ook geinstalleerd in de Seal
Ik was aan het kijken naar die dashcam via de link op de openingspagina,
Bestel je dan enkel de camera of camera + Harnas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenske
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-07 12:12
@MichaelJ

Mag ik vragen waar je die dashcam hebt besteld? Die zou ik er ook wel graag in willen hebben als ik mijn seal krijg. Ik begreep dat die in de EU versie niet standaard in zit maar dat dit wel mogelijk is, alleen het aanbod is verschillend qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-08 21:57
koenske schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:34:
@MichaelJ

Mag ik vragen waar je die dashcam hebt besteld? Die zou ik er ook wel graag in willen hebben als ik mijn seal krijg. Ik begreep dat die in de EU versie niet standaard in zit maar dat dit wel mogelijk is, alleen het aanbod is verschillend qua prijs.
Toen ik ging proefrijden met de Seal vertelde de verkoper volgens mij dat de auto tijdens het rijden het beeldmateriaal van de veiligheid camera’s opslaat en dat dit tot een bepaald moment ook terug te kijken is. Want dan zou je toch geen dash cam nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenske
@Matzen Ook dat vraag ik me dus nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
Je hebt meerdere camera toch? Eentje die naar buiten kijkt en eentje voor het interieur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MichaelJ
Ik zal even op deze manier reageren met een kleine uitleg, er zijn wel wat vragen over zo te lezen :)

1. De Dashcam heb ik via Aliexpress besteld via deze link Vehicle Mounted Camera
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEd6rBHgGX02h3fsPHQaDEb03zE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SslwC5B9VHgJ5Bk4hn64Lw9r.png?f=fotoalbum_large
Ik heb hem besteld voor +/- €63 en uiteindelijk slechts €52,- betaald.. maar zie dat dat een december actie is geweest, dus even wachten tot aliexpress weer met kortingsacties komen kan een hoop geld schelen.
2. De kabel/harnas zit gewoon in de auto, je hebt dus niets extra's nodig.
3. Overigens heb je wel een SD Card nodig, ik heb er nu een 256gb Samsung EVO inzitten, ondanks dat de auto zegt maximaal 128gb te kunnen behappen werkt dit dus prima.
4. De interne camera's nemen niet op qua beeldmateriaal en dit is dus ook niet terug te bekijken. Je kunt wel tijdens het rijden de 360 camera's aanzetten maar deze slaan niets op. Dat doet de ingebouwde dashcam nu bij mij dus wel. Er is ook een aparte 'app' nu bijgekomen na het opnieuw opstarten van het systeem.
5. Met een plastic spudge tool is het relatief simpel om de spiegelkap unit op de voorruit los te klikken, daarna zit die harnas kabel met een tapeje vast. Met een schaar was die zo los. Er zit in een plastic dopje in de opening die je er uit moet drukken, dan kan de dashcam er zo ingeklikt worden. Simpel zat.
6. Voor zover ik weet zitten er geen camera's in de auto naar binnen toe gericht, dat mag volgens mij vanwege de europese wet niet. In de chinese versie zat er op de A-stijl een camera maar die ontbreekt in mijn versie in ieder geval wel.

Mochten jullie meer willen weten/zien. Let me know ;)

[ Voor 14% gewijzigd door MichaelJ op 10-04-2024 14:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
Hier een uitvoerige uitleg van de installatie van de camera YouTube: OEM BYD Seal Dash Cam Installation Step by Step Guide & Software Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Matzen Niet gehoord bij BYD, wel bij Tesla en van wat hobbyisten die zelf een soort sentry mode app aan het knutselen waren voor BYD. Zou wel een fijne toevoeging zijn, dan heb je rondom dashcam in plaats van alleen voor.

@MichaelJ Dank je voor de toelichting, ook meteen mijn vraag beantwoord, er zit dus nog een draadboom in de Seal. Bij de buren van het Atto3 topic is dat niet meer het geval zo te lezen. En eerlijk gezegd trekt 't me niet om meteen alles los te trekken om zelf die draad erin te leggen zodra mijn Seal gearriveerd is. Toch eens AliExpress & co in de gaten houden dan! Er komt vast nog wel een aanbieding voorbij de komende 3 laaaaaange maanden wachten. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downshiftor
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:00
Vandaag de Seal opgehaald. Zou eerst Februari of uiterlijk Maart zijn.
Had oorspronkelijk de Shadow Green met Tahitian Blue, maar het kon nog maanden duren voordat deze combinatie bij de dealer geleverd werd.
Uiteindelijk is het een Polar white met Tahitian Blue geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 23:19
downshiftor schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:05:
Had oorspronkelijk de Shadow Green met Tahitian Blue, maar het kon nog maanden duren voordat deze combinatie bij de dealer geleverd werd.
"Pictures, or it didn't happen"
Gefeliciteerd, ik heb de witte zien staan, staat de wagen prima

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• downshiftor
Inter18 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:31:
[...]

"Pictures, or it didn't happen"
Gefeliciteerd, ik heb de witte zien staan, staat de wagen prima
Thanks! Inderdaad met de zwarte accenten ook een prima kleurtje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37beYspD4_a-oEoyzYDWfTb0EdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dt0IRs56yH7isC0LJzZX9vYv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door downshiftor op 12-04-2024 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iggimeister
Ook erg dik ja... Mooi hoor en gefeliciteerd! Ik ben idd wel met Inter18 eens dat er wel wat meer foto's geplaatst mogen worden haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03:15
downshiftor schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:26:
[...]

[Afbeelding]
Heerlijke combi ook!

Hoelang zat er nou tussen je bestelbevestiging en de aflevering van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downshiftor
Iphonevannick schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:30:
[...]

Heerlijke combi ook!

Hoelang zat er nou tussen je bestelbevestiging en de aflevering van de auto?
Ik heb eind januari akkoord gegeven. Dus 2,5 maand gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03:15
downshiftor schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:30:
[...]

Ik heb eind januari akkoord gegeven. Dus 2,5 maand gewacht.
Dat is best netjes. Ik krijg net te horen van BYD dat het al zo’n 12 tot 16 weken gaat duren (als het meezit uiteraard)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MichaelJ
iggimeister schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:27:
Ook erg dik ja... Mooi hoor en gefeliciteerd! Ik ben idd wel met Inter18 eens dat er wel wat meer foto's geplaatst mogen worden haha.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVvjMfyI8fWo-rHMS4ZfmK3IHMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4eyOVqFzFC3wNJFvHshGjuiU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gpAbt5nvseyLbqSkdXn06wjBlw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKU29P8co8TUwkLO0L7ZgAYP.jpg?f=fotoalbum_large

Foto’s kunnen geregeld worden hoor haha

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
downshiftor schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:26:
[...]

[Afbeelding]
Gaaf! Leuk dat er weer 1 bij is gekomen:)

Toch jammer dat het toch niet de groene is geworden! ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:42

Pinjataaa

Hit me!

MichaelJ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:07:
[...]

Wat een geweldig mooie kleur! Echt tof

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• woutdr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-06-2024
ondertussen al redelijk boven de 1000 km gereden
2 verbruikscijfers

*60km op een circuit in sport : 32 Kw/100km

*batterij van 100% tot 3% in eco, weinig snelweg, temperatuur tussen 0-18gr
97% batterij 501km gereden, 15.9Kw/100 km

AWD versie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
downshiftor schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:05:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Dat wit staat toch ook wel goed hoor. :9~
Hopelijk niet teveel balen dat je van kleur moest wisselen om niet lang te moeten wachten?
Veel plezierige en veilige kilometers!
Iphonevannick schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:39:
Dat is best netjes. Ik krijg net te horen van BYD dat het al zo’n 12 tot 16 weken gaat duren (als het meezit uiteraard)
Ik vind het eigenlijk niet zo netjes dat ze eerst februari - maart beloven in deze samenstelling en dan half april uiteindelijk een andere samenstelling als alternatief bieden. Er zijn nog niet echt genoeg uitleveringen geweest om te zeggen hoe realistisch die 12 tot 16 weken zijn, maar aangezien de mensen die bij BYD Eindhoven een verwachte levertijd vroegen voor zover ik voorbij zag komen 4-5 maanden te horen kregen zou ik eerder rekenen op langer dan korter, kan het altijd meevallen.
MichaelJ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weer mooi gewassen zo te zien, staat weer lekker te blinken! :9~
woutdr schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:39:
2 verbruikscijfers

AWD versie
Allebei zo te lezen prima verbruikswaarden voor de Excellence AWD, niet verkeerd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
woutdr schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:39:
2 verbruikscijfers

AWD versie
Erg netjes! die 501km ga ik toch echt niet halen, ook niet met rustig rijgedrag. Het valt me eerlijk gezegd wel iets tegen, al zijn mijn ritten voornamelijk snelweg gerelateerd met 100/110.

Nu moet ik ook zeggen.. ik vind de "verbruik laatste 50km" ook zo vreselijk kansloos eigenlijk.. een normale tripmeter zou fijn zijn om inzicht te krijgen over het verbruik en gereden afstand sinds volle lading. Zou geen moeilijk iets moeten zijn neem ik aan om te programmeren.

Ik gok dat ik tussen de 410-430km kan halen op een volle lading.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Baannos
  • Laatst online: 15-06 22:14
Goedemiddag allemaal,

Al een tijdje volg ik dit kanaal met veel plezier..
Nadat ik het bericht heb ontvangen, om een nieuwe EV te gaan uitzoeken, ben ik maar eens gaan rijden, zoeken en proeven.

1ste kandidaat was de Fisker Oceaan, toen de Atto 3 maar eens getest, maar bij binnenkomst bij BYD A'dam, kon ik niet anders dan alleen maar kijken en dromen bij de Seal.
Daar is uiteraard direct een proefrit gepland.
Poah, dit was gelijk wat we zochten.. maar vrouwlief, stond erop om nog met de Seal U te gaan rijden.

Wij weer een week wachten, met de U gereden. Prachtige wagen, lekker ruim, maar niet het gevoel dat we bij de Seal hadden.

Vandaag akkoord kunnen geven op de Seal RWD, space black, interieur ook zwart.

Nu even de levertijd afwachten. geloof dat ze van het weekend zeiden bij BYD A'dam, tussen de 3 /4 maanden maximaal

Zodra er foto's zijn, komen ze zeker online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Baannos schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:10:

1ste kandidaat was de Fisker Oceaan, toen de Atto 3 maar eens getest, maar bij binnenkomst bij BYD A'dam, kon ik niet anders dan alleen maar kijken en dromen bij de Seal.

...

Vandaag akkoord kunnen geven op de Seal RWD, space black, interieur ook zwart.
Zo ging dat exact op dezelfde manier bij mij ook afgelopen November, ik kwam eigenlijk voor een Atto3 kijken en was direct verkocht. Toen stond alleen de Chinese versie er nog in Amsterdam, long long time ago :+

Gefeliciteerd! Hopelijk kun jij ook snel genieten!

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• M0untainD3w
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-07 22:09
De kennis waar topic starter aan refereert zal ik zijn :)

Afgelopen maandag 8 april mijn BYD SEAL DESIGN Atlantis Grey opgehaald. Wat een fantastisch mooie auto en het rijdt echt fijn. Enige minpunt tot op heden, DAB+ ontvangst. Dat is gewoon teleurstellend en onwaardig voor deze auto vergeleken met de rest dus dat ga ik nog wel een keer melden bij Louwman.

Pics or didn't happen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U734VXTwYTNWR_Nm2mePjBjzMHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oubB8THeRyZHX9ZBfbYl2PxF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBJY7Yl99ciM1PPQctJpYf7Mr6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQktbsu1B6L99LPlLhL26CpU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
😍 ook wel een top kleurtje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutdr
  • Laatst online: 18-06-2024
negatieve punten tot nu zijn inderdaad DAB , maar valt nog mee bij mij.
Verder vind ik de lane assist soms echt wel te invasief sturend.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• downshiftor
Work of art de verlichting
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bh-XdrKXNTWd_0KJnRMn5O4KIJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCnsxL78FuwlPzlY8jqmTCHi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j68xmwELK7BYTBW-rF8H_uOWexk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HefCJdAbAPRYNLj1BaBErj5T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 17:03
Gister bij de Kartfabrique geweest en daar stond zowaar een Seal in het wild. Iemand van hier toevallig? #jaloers :9 . Hoop de mijne in een paar weken te krijgen maar dat is gebaseerd op nattevingerwerk vanuit Louwman...

[ Voor 35% gewijzigd door boblelie op 13-04-2024 09:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vinculum
Nog 3 uurtjes en ik mag mijn eerste proefrit gaan doen...😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinculum
Vinculum schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:44:
Nog 3 uurtjes en ik mag mijn eerste proefrit gaan doen...😁
En verkocht. Wat een heerlijke auto! Juli/augustus ga ik bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
  • Laatst online: 08-09 10:03
Vinculum schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:48:
[...]

En verkocht. Wat een heerlijke auto! Juli/augustus ga ik bestellen.
En welke gaat het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinculum
DeTesla Model 3.

Nee geintje, de Seal Rwd. Zwart interieur. Lakkleur ben ik nog iet over uit, is een interne discussie nog met de vrouw. Ik vind de groene of de lichtgrijze, zij de 2 blauw kleuren.

Lichtblauw interieur vind ik heel mooi qua stoelen maar ik krijg jeuk van al die hoogglans panelen. De matte en carbon-achtige delen vind ik dan veel mooier. En lichtblauw met groen, dat bekt niet lekker.
De 5k meerprijs voor de awd kost me €30 bijtelling per maand extra maar de snelheid vind ik niets zo boeiend, de hud wel. Maar om daar nu dat voor te betalen vind ik beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
  • Laatst online: 08-09 10:03
Vinculum schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:50:
[...]

DeTesla Model 3.

Nee geintje, de Seal Rwd. Zwart interieur. Lakkleur ben ik nog iet over uit, is een interne discussie nog met de vrouw. Ik vind de groene of de lichtgrijze, zij de 2 blauw kleuren.

Lichtblauw interieur vind ik heel mooi qua stoelen maar ik krijg jeuk van al die hoogglans panelen. De matte en carbon-achtige delen vind ik dan veel mooier. En lichtblauw met groen, dat bekt niet lekker.
De 5k meerprijs voor de awd kost me €30 bijtelling per maand extra maar de snelheid vind ik niets zo boeiend, de hud wel. Maar om daar nu dat voor te betalen vind ik beetje overdreven.
Ik heb 'm ook in de lease, maar juist omdat dan het prijsverschil niet groot is met de AWD heb ik voor de AWD gekozen. De snelheid is een klein fun moment als je een patser treft, maar de HUD en de adaptieve vering vond ik juist heel fijn. Ik kon goed voelen wat er gebeurde met de auto. En de HUD met die snelheden is wel fijn, je rijdt snel te hard.

Ik heb de Ice Blue met licht interieur gekozen.

Maar de RWD is ook heel goed en rijdt net zo fijn. Ik denk een goede keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinculum
Ja die hud vind ik heel prettig. Tov mijn huidige model 3 rijdt deze zo enorm comfortabel maar niet sloom of suf. Je proeft nog steeds een sportief onderstel maar niet zo springerig als de M3.
Tja het scheelt niet veel in de bijtelling maar ik ga nu van €90 naar €385 netto. Dat is dan een fors verschil. Ik ga nog even met de baas praten... 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:48:
[...]

Erg netjes! die 501km ga ik toch echt niet halen, ook niet met rustig rijgedrag. Het valt me eerlijk gezegd wel iets tegen, al zijn mijn ritten voornamelijk snelweg gerelateerd met 100/110.

Nu moet ik ook zeggen.. ik vind de "verbruik laatste 50km" ook zo vreselijk kansloos eigenlijk.. een normale tripmeter zou fijn zijn om inzicht te krijgen over het verbruik en gereden afstand sinds volle lading. Zou geen moeilijk iets moeten zijn neem ik aan om te programmeren.

Ik gok dat ik tussen de 410-430km kan halen op een volle lading.
Toch maar niet je rit van deze week zonder laden geprobeerd na de eerdere laadperikelen?

Wat mij betreft zeker een van de minpunten ja. Er zitten nota bene 2 tripmeters in en een optie waarbij je sinds reset een gemiddelde snelheid kan zien, waarom niet verbruik daaraan toevoegen? Samen met het totale gebrek aan reguliere radio ontvangst, matige DAB+ ontvangst

Ik kwam gisteren op de MTB route nog een leuke 2 wieler voor bij je auto tegen, niet helemaal dezelfde tint, tikje meer geel in de mix, maar niet gek ver uit de buurt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OmLuMcMd3jfKRcsRaKHA7qRLps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duLIlKuup8MTVeaBviTyG9wP.jpg?f=fotoalbum_large
M0untainD3w schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:11:

Afgelopen maandag 8 april mijn BYD SEAL DESIGN Atlantis Grey opgehaald. Wat een fantastisch mooie auto en het rijdt echt fijn. Enige minpunt tot op heden, DAB+ ontvangst. Dat is gewoon teleurstellend en onwaardig voor deze auto vergeleken met de rest dus dat ga ik nog wel een keer melden bij Louwman.

Pics or didn't happen...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow, een beauty hoor! De naam grijs doet deze kleur geen recht. En zo te zien meteen de handige isofix klepjes kunnen testen? Veel rijplezier!
woutdr schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:29:
Lane assist invasief? Hij zit er inderdaad wel eens naast, maar eigenlijk nog niet gehad dat die heel heftig reageerde, niet erger dan bij een MEB model en een stuk minder heftig dan de MG4, die echt gewoon gevaarlijk heftig stuurt soms.
Jaaaaaa :9~ Ook de achterkant is wel erg mooi qua lichtdesign. En hoe bevalt de verlichting je in het donker? Zelf alleen met daglicht gereden en 1 youtube filmpje gezien waar het wel goed leek, maar eigenlijk niet getest verder.
Vinculum schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:21:
Ja die hud vind ik heel prettig. Tov mijn huidige model 3 rijdt deze zo enorm comfortabel maar niet sloom of suf. Je proeft nog steeds een sportief onderstel maar niet zo springerig als de M3.
Tja het scheelt niet veel in de bijtelling maar ik ga nu van €90 naar €385 netto. Dat is dan een fors verschil. Ik ga nog even met de baas praten... 😇
Heb je in de AWD en de RWD gereden? Het onderstel is in grote lijnen wel gelijk, maar ik vind de AWD wel nog iets strakker op de weg liggen bij doorrijden met echt een nuanceverschil aan comfortverlies. Uitgaande van 5 jaar lease, gaat het om 1800 euro. Als het verschil voor mij 1800 in plaats van 7950 euro was geweest, had ik wel de AWD gekozen, maar dat is mijn smaak, hoeft niet te zijn hoe jij het ziet.

Dus even anders bekeken: Stel je zou de auto kopen om 5 jaar te rijden en de V2L adapter, HUD en FSD dempers waren een optie van 1800 euro, zou dat het je waard zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwellugje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01 14:46
woutdr schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:29:
Ik las op Facebook dat het probleem bij de achterlichten zit en dat de reeds uitgeleverde autos een ander achterlicht krijgen:
Dit is het bericht van de gebruikersgroep:
DAB is een gekend probleem bij de dealers. De reeds geleverde wagens moeten een nieuw achterlicht krijgen. Iets met de DAB antenne die daar in de buurt zit. Ik ga er vanuit dat nieuwe seals reeds de geupdate achterlichtbalk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32
Dat is goed nieuws, ik vond tijdens de proefrit DAB niet erg goed klinken, hopelijk wordt het met deze update verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenske
Heeft er iemand een foto van de velgen? Dus zonder de plastic dop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
koenske schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:38:
Heeft er iemand een foto van de velgen? Dus zonder de plastic dop?
Welke plastic dop bedoel je?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
zwellugje schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:40:
[...]

Ik las op Facebook dat het probleem bij de achterlichten zit en dat de reeds uitgeleverde autos een ander achterlicht krijgen:
Dit is het bericht van de gebruikersgroep:
DAB is een gekend probleem bij de dealers. De reeds geleverde wagens moeten een nieuw achterlicht krijgen. Iets met de DAB antenne die daar in de buurt zit. Ik ga er vanuit dat nieuwe seals reeds de geupdate achterlichtbalk hebben
Ik heb persoonlijk mijn beklag over het DAB signaal ook gedaan bij Louwman, het geluid valt geregeld uit of hapert zeg maar.

Maar van een terugroep actie o.i.d. heb ik helemaal niets vernomen. Ze zouden een update gedaan hebben maar daar is 't niet beter van geworden bij mij in ieder geval. Nu heb ik er in de praktijk geen tot weinig last van aangezien ik voornamelijk spotify aan heb..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
M0untainD3w schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:11:

Pics or didn't happen...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Binnenkort maar even beide naast elkaar op de foto zetten! :w

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenske
MichaelJ schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:18:
[...]

Welke plastic dop bedoel je?
Ik dacht dat er plastic velgen op zaten of heb ik dat helemaal verkeerd? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
koenske schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:13:
[...]

Ik dacht dat er plastic velgen op zaten of heb ik dat helemaal verkeerd? 8)7
Ik snap je verwarring enigszins wel, maar nee het zijn gewoon 'echte' lichtmetalen 19" wielen en geen wieldoppen of met een duurder woord AeroCaps ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downshiftor
Er zitten wel plastic kapjes in de velgen die je eraf kan schroeven. Hiervoor moet je wel de velg los halen. Het ziet er alleen niet zo mooi uit zonder de kapjes, omdat je montagepunten met schroefdraad dan ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8Pk4JbkllURNz7dmC18oYWfBR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CinDFnphTRouqsjyhtL1s3DW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05:16
https://omny.fm/shows/fd-...toffen-in-rotterdamse-hav
Hmmm ik vraag me af welke types dit betreft en of deze voor de NL markt zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
downshiftor schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:29:
Er zitten wel plastic kapjes in de velgen die je eraf kan schroeven. Hiervoor moet je wel de velg los halen. Het ziet er alleen niet zo mooi uit zonder de kapjes, omdat je montagepunten met schroefdraad dan ziet.

[Afbeelding]
Ik overweeg dit ook te doen als de auto er is. Ik verwacht dat een meer "open" design waarbij je de remschijven en klauwen veel beter ziet opweegt tegen een paar zichtbare schroefgaatjes. Op Youtube heeft iemand dat gedaan met de Atto 3. Ik ga het denk ik met 1 wiel proberen en daarna mogelijk met spijt alles terugdraaien 8)7 .
Video van Atto 3: https://youtu.be/l9-SnseaueY?si=EcLOgB1tqGwwh6td

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32
Noobie schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:03:
https://omny.fm/shows/fd-...toffen-in-rotterdamse-hav
Hmmm ik vraag me af welke types dit betreft en of deze voor de NL markt zijn....
Dit staat er o.a. in het artikel:
Anderhalf jaar geparkeerd
In heel Europa kampen havens met een grote instroom van auto’s. Ze blijven er tot twee keer zo lang staan als normaal – soms wel anderhalf jaar. Het gaat vooral om elektrische auto’s uit China, van merken als BYD, MG, Great Wall, SAIC, Geely en Xpeng. Daarnaast betreft het modellen van van oorsprong westerse merken die gemaakt worden in China, zoals Tesla, Polestar en de Volvo EX30 en de BMW iX3.
Sommige havens zijn verworden tot grote parkeerterreinen, zeiden havenbronnen vorige week in de Financial Times. De haven van Zeebrugge, met 100.000 parkeerplekken de grootste autoterminal van Europa, zit helemaal vol. De Belgische haven zou afgelopen februari als eerste in Europa de Explorer 1 ontvangen. Maar het schip, het eerste van de vloot eigen schepen van BYD, moest uiteindelijk koers zetten naar Vlissingen. Ook de havens van Rotterdam en Amsterdam springen bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjes
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-09 18:15
vanadium schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:57:
[...]

Dit staat er o.a. in het artikel:
Anderhalf jaar geparkeerd
In heel Europa kampen havens met een grote instroom van auto’s. Ze blijven er tot twee keer zo lang staan als normaal – soms wel anderhalf jaar. Het gaat vooral om elektrische auto’s uit China, van merken als BYD, MG, Great Wall, SAIC, Geely en Xpeng. Daarnaast betreft het modellen van van oorsprong westerse merken die gemaakt worden in China, zoals Tesla, Polestar en de Volvo EX30 en de BMW iX3.
Sommige havens zijn verworden tot grote parkeerterreinen, zeiden havenbronnen vorige week in de Financial Times. De haven van Zeebrugge, met 100.000 parkeerplekken de grootste autoterminal van Europa, zit helemaal vol. De Belgische haven zou afgelopen februari als eerste in Europa de Explorer 1 ontvangen. Maar het schip, het eerste van de vloot eigen schepen van BYD, moest uiteindelijk koers zetten naar Vlissingen. Ook de havens van Rotterdam en Amsterdam springen bij
Dit is toch wel bijzonder. Als blijkt dat hier die seals tussen staan, terwijl we allemaal met smart er op wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarwashCap
  • Laatst online: 18-11-2024
ik hoorde vandaag bij Louwman dat er ook in Raamsdonkveer een heel terrein vol staat met nieuwe Byds waarvan ook Louwman niet weet voor wie ze bestemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09 14:35
boblelie schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:33:
[...]

Ik overweeg dit ook te doen als de auto er is. Ik verwacht dat een meer "open" design waarbij je de remschijven en klauwen veel beter ziet opweegt tegen een paar zichtbare schroefgaatjes. Op Youtube heeft iemand dat gedaan met de Atto 3. Ik ga het denk ik met 1 wiel proberen en daarna mogelijk met spijt alles terugdraaien 8)7 .
Video van Atto 3: https://youtu.be/l9-SnseaueY?si=EcLOgB1tqGwwh6td
RvS inbus-bolkop schroefjes er in is beter dan leeg laten, eventueel vooraf zwart gelakt.
De inserts zijn zonder twijfel voor betere CW waarde, op zich zijn de open velgen idd best fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Ik kreeg dit filmpje doorgestuurd van m'n vriendin met de opmerking dat ze blij is dat ik toch de Design heb besteld. :+

YouTube: BYD Seal tackles The Genting Hillclimb - A Super Fun Car | Our Early...
CarwashCap schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:54:
ik hoorde vandaag bij Louwman dat er ook in Raamsdonkveer een heel terrein vol staat met nieuwe Byds waarvan ook Louwman niet weet voor wie ze bestemd zijn.
Het lijkt er inderdaad op dat er logistiek en communicatief wel het een en ander te verbeteren valt. Misschien handig voor degenen van wie de Seal is uitgesteld om de dealer eens navraag te laten doen? En mocht er toevallig een Ice Blue Seal Design RWD met zwart interieur overblijven, vind ik het ook niet erg om me alvast daarover te ontfermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Matn61 schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:40:
[...]

RvS inbus-bolkop schroefjes er in is beter dan leeg laten, eventueel vooraf zwart gelakt.
De inserts zijn zonder twijfel voor betere CW waarde, op zich zijn de open velgen idd best fraai.
Ja aan zoiets dacht ik ook. Een of andere opvulling. Zal vast iets doen met de range, maar heb best 30km ofzo over voor betere looks. Eerst maar eens de auto krijgen haha. Hoop niet dat ie al een maand op een parkeerplaats in de haven staat. -O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Noobie
https://youtu.be/3zxWjR0juhU?si=yBABMOA5Ou_cd-Oz

Voor degene die oa. Netflix en YouTube wil kijken in zijn Seal 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
boblelie schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:47:
Net even afdeling fleetsales (lease) van Louwman gebeld over mijn bestelling. Daar gaven ze aan dat de huidige geschatte levertijd 24 april is. Dat is dan bij de dealer, dus niet "van de boot rijden". Dit zou info zijn die ze direct van BYD zelf ontvangen.

Toen ik vroeg hoe concreet die info was en of die daadwerkelijk op iets gebaseerd was kon men me weinig zekerheid geven anders dan "dit geeft het scherm aan". Na de eerdere toezeggingen moet ik het nog maar zien. Verder overigens prima te woord gestaan, en ik snap ook dat de mensen bij Louwman het moeten doen met de info die ze hebben. Laten we op het beste hopen.

Heb trouwens nog even nagekeken wanneer ik bij de leasemaatschappij heb besteld en wanneer de bestelling daadwerkelijk bij Louwman is binnengekomen.
Besteld leasemaatschappij: 07-02
Aangekomen/verwerkt bij Louwman: 13-02*
*Op dat moment was verwachte levering eind maart, dus zeg 6 weken. Dat lijkt inmiddels 11 weken te worden.

Aan de telefoon vroeg ik ook even of ze naast bestellingen toevallig ook vrije voorraad aanhouden. Onder het mom van: als er een andere aantrekkelijke combi van de seal vrij beschikbaar is, sta ik daar ook voor open. Maar dan moest ik bellen met een andere afdeling en dat kwam voor mij qua tijd even niet uit.
Net weer even met centale inkoop Louwman gebeld:
Mijn Seal staat in ieder geval op een schip ergens op zee. Dat schip moet omvaren ivm ruzie in de wereld. Het schip zou binnen deze maand (zeg eind april) in NL moeten aankomen. Dan nog verwerken bij Louwman en leasemaatschappij mogelijk een tracking kastje inbouwen. Voorzichtige schatting momenteel is 2e helft mei voor uitlevering aan klant. Wat ik vooral wilde weten is of het schip net om de hoek is bij China, of ten hoogte van een Europees land, even ter indicatie. liefst natuurlijk met tracking nummer voor het schip. Maar dat kon men niet zeggen. Zie ook hieronder waarom.

Ik had nog even vriendelijk mijn mening gedeeld over de beperkte mate van informatievoorziening, en de diverse uitstelmomenten. Daar kreeg ik het volgende op terug:
BYD China vertelt aan BYD Europe welke auto's worden geleverd, op welk schip ze staan en wanneer ze op bestemming aankomen. BYD Europe geeft alleen door aan Louwman of een auto nog in aanbouw is, of in een vervolgstadium op een schip staat. Niet welk schip het dan betreft, en ook niet wat de verwachte aankomstdatum is. Pas in NL aangekomen (of vlak in de buurt) zou Louwman het te horen krijgen. Louwman krijgt 1x per 1 (of was het 2?) weken een update van BYD Europe over de stand van zaken.
Ik heb ook nog even nagevraagd hoe het zit met die zee aan BYD's in de haven. Deze zijn niet per definitie voor NL. Het is meer een stalling voor uitlevering in Europa in het algemeen. Een deel kan dus voor NL zijn, maar dat bepaalt BYD Europe, en niet Louwman.
Bovenstaand heb ik van Louwman begrepen, dus niet per definitie compleet en/of 100% correct. Maar de persoon in kwestie leek veel van het bestelproces te weten en ergerde zelf ook aan het proces. Overigens wederom prettig te woord gestaan. Tot nu toe zijn de mensen aan de telefoon bij Louwmaan zeer correct.

Ook heb ik gevraagd hoe het zit met eventuele vrije voorraad, ongeacht welke motor/kleur combi, voor een eventuele switch, mocht de levering nog langer op zich laten wachten. Wil namelijk best kijken naar een andere kleur in/exterieur en evt ook nog wel de Excellence wanneer levertijd echt een lang verhaal gaat worden. Hij gaf aan dat er momenteel 0 vrije voorraad is. Al hun (toekomstige) vrije voorraad is momenteel ook onderweg op schepen. Het zou dus geen verschil maken aangezien mijn Seal toch al onderweg is en mogelijk zelfs op dezelfde boot staat als de "vrije" voorraad. Waar dat schip echter is, geen idee 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanpro
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 15:01
Ik heb vandaag mijn BYD Seal U Design besteld (er is nog geen Seal U topic dus post het maar hier hihi)
in het Chinees baby blauw met zwart interieur.

Nu is het geduld hebben.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G S
  • Laatst online: 10-09 18:00

G S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpNzKshL3f47iEvK-2W6I0ScTeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hc0sOc0n4DqkHofEwu1IkAGW.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren de nieuwe aanwinst mogen ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph
  • Laatst online: 19-02 10:05
9 april een BYD seal besteld in Rotterdam.
De levertijd zou wel 3 maanden kunnen duren.
Ik hoop dat het sneller gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
boblelie schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:10:
[...]

Net weer even met centale inkoop Louwman gebeld:
Mijn Seal staat in ieder geval op een schip ergens op zee. Dat schip moet omvaren ivm ruzie in de wereld. Het schip zou binnen deze maand (zeg eind april) in NL moeten aankomen. Dan nog verwerken bij Louwman en leasemaatschappij mogelijk een tracking kastje inbouwen. Voorzichtige schatting momenteel is 2e helft mei voor uitlevering aan klant.
Dit is absoluut niet bijzonder, ook niet voor Europese merken, destijds 9 maanden gewacht op een Mini, Audi ca. 10 maanden. Mijn Tesla wilde ik 5 jaar terug binnen de 4% regeling houden en werk ook erg spannend met levering via schepen en een enorme bulk auto's in de havens van Amsterdam, kwam net op tijd op 14 december binnen, ca 3 mnd na bestelling.

Kortom een 3-4 maand levering is niet meer dan erg gebruikelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Matn61 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:59:
[...]

Dit is absoluut niet bijzonder, ook niet voor Europese merken, destijds 9 maanden gewacht op een Mini, Audi ca. 10 maanden. Mijn Tesla wilde ik 5 jaar terug binnen de 4% regeling houden en werk ook erg spannend met levering via schepen en een enorme bulk auto's in de havens van Amsterdam, kwam net op tijd op 14 december binnen, ca 3 mnd na bestelling.

Kortom een 3-4 maand levering is niet meer dan erg gebruikelijk
I know. Mijn Kia Proceed duurde ook 6 maanden. Maar bij het bestellen van de Seal werd 6-8 weken gezegd met de melding dat mijn specifieke combi al onderweg was als voorraad. Dan is diverse malen uitstel en "nu pas echt op de boot" toch wel ff van koude kermis thuiskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
boblelie schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:44:
[...]

I know. Mijn Kia Proceed duurde ook 6 maanden. Maar bij het bestellen van de Seal werd 6-8 weken gezegd met de melding dat mijn specifieke combi al onderweg was als voorraad. Dan is diverse malen uitstel en "nu pas echt op de boot" toch wel ff van koude kermis thuiskomen.
Dan is dat een leugentje om bestwil van de verkoper om je over de streep te trekken. En ben je in zijn verkooptruuk getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
boblelie schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:44:
[...]

Dat is erg vervelend, mag ik vragen bij welke vestiging van Louwman je deze hebt besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
SamSid schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:48:
[...]

Dan is dat een leugentje om bestwil van de verkoper om je over de streep te trekken. En ben je in zijn verkooptruuk getrapt.
Ben nergens in getrapt wat mij betreft want leaseportaal gaf het ook aan. Geeft meer aan dat het qua informatie bij Louwman niet top is. Maar goed, het uitstellen is helaas gangbaar met nieuwe auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Noobie schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:03:
[...]

Dat is erg vervelend, mag ik vragen bij welke vestiging van Louwman je deze hebt besteld ?
Liep via centrale inkoop, maar Eindhoven gaat uiteindelijk leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
Noobie schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:07:

Thanks! Best een handig apparaatje zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Noobie schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:07:

Is een leuk apparaat, hangt bij mij in de Seal ook aan 't scherm :*) O-)
Je kunt er allerlei Launchers op installeren zodat het zo goed als origineel eruit ziet.
Ik test nu bijvoorbeeld Car Launcher Pro

Ben alleen nog wel even aan 't kijken hoe ik m'n iPhone nu goed en logisch verbind aan die box (of eigenlijk beter gezegd, mijn auto).. en hoe je de box zelf nu als beste use case in kan zetten. Telefoon connecten via Android OS of toch Wireless CarPlay of toch de built in Bluetooth van de Seal zelf...

Wireless Carplay heeft wat minimale lag in de audio connectie zo lijkt het bij een aantal test gesprekken.
Android OS met iPhone via bluetooth op de box lijkt goed te gaan, en lijkt voor nu de way-to-go.
Bluetooth van de Seal i.c.m. met de box gaat niet goed zoals ik het wil, bij een telefoongesprek schakelt de box op de background en ben je dus terug in het hoofdscherm van de Seal en heb je dus geen navigatie van de box.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
MichaelJ schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:01:
[...]

Is een leuk apparaat, hangt bij mij in de Seal ook aan 't scherm :*) O-)
Je kunt er allerlei Launchers op installeren zodat het zo goed als origineel eruit ziet.
Ik test nu bijvoorbeeld Car Launcher Pro

Ben alleen nog wel even aan 't kijken hoe ik m'n iPhone nu goed en logisch verbind aan die box (of eigenlijk beter gezegd, mijn auto).. en hoe je de box zelf nu als beste use case in kan zetten. Telefoon connecten via Android OS of toch Wireless CarPlay of toch de built in Bluetooth van de Seal zelf...

Wireless Carplay heeft wat minimale lag in de audio connectie zo lijkt het bij een aantal test gesprekken.
Android OS met iPhone via bluetooth op de box lijkt goed te gaan, en lijkt voor nu de way-to-go.
Bluetooth van de Seal i.c.m. met de box gaat niet goed zoals ik het wil, bij een telefoongesprek schakelt de box op de background en ben je dus terug in het hoofdscherm van de Seal en heb je dus geen navigatie van de box.
Waar heb je deze gehaald als ik vragen mag? Ik zie alleen link naar amazon.com. Uit Amerika dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinculum
https://a.aliexpress.com/_Ey6tEYR

5 seconden zoeken op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
Ik zou denk ik wel persoonlijk voor een 8gb versie gaan ipv 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Ik heb inderdaad wat iggimeister zegt wel de 8gb versie besteld. Op AliExpress verreweg de goedkoopste en snel binnen. Carlinkit Led box Android 13

Via wat NL shops ook te koop tegen dubbele prijs.. dat gaan we dus niet doen.

Overigens zouden jullie nu toch al moeten weten dat ik voor de Seal alles op AliExpress heb gekocht :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo99
  • Laatst online: 12-09 23:01
BYD NL (Louwman) is flink aan het uitbreiden, er zijn onlangs weer 3 nieuwe locaties geopend:

https://www.bydauto.nl/vestigingen/

BYD Apeldoorn
BYD Utrecht
BYD Meppel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
de kogel is door de kerk.

Zojuist Seal RWD in 't zwart met lichte bekleding besteld.

Levertijd 5 maanden ondertussen.....

Gelukkig heb ik de tijd daar 20/9 mijn huidige lease met de M3 SR af loopt. Zo blij dat ik straks meer dan 300 km range heb....

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
5 maanden, mmm
Mijn lease loopt af in december. Heb in de AWD gereden, maar denk dat die toch wel wat overdone is. Dus dan nog maar een keer in de Design en zien wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
Ik heb voor de design gekozen ivm de toch al flinke stap in de netto bijtelling….

5 jaar mazzel gehad met de M3. Nu dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
bblikman schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:16:

Gelukkig heb ik de tijd daar 20/9 mijn huidige lease met de M3 SR af loopt. Zo blij dat ik straks meer dan 300 km range heb....
Gefeliciteerd!
Wordt steeds langer... 5 maanden! (of zou het aan de kleur combi liggen), terwijl overal op het nieuws staat dat er massa's BYD in de havens van Europa staan. Soms 1,5 jaar...
Waar heb je de auto besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwellugje
bblikman schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:49:
Ik heb voor de design gekozen ivm de toch al flinke stap in de netto bijtelling….

5 jaar mazzel gehad met de M3. Nu dokken.
Same here :)
Ik had wel de dure versie van de M3, AWD, rood met witte stoelen. Dus ik betaalde al iets bij.
Seal Excellence is 35 euro goedkoper in de lease bij mij dan de M3 AWD. Wel wat meer motorrijtuigenbelasting want de seal is 240 kilo zwaarder. dus ongeveer 400 euro meer kwijt per jaar. (in 2030)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 18:14
boblelie schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:10:
[...]
[..] en leasemaatschappij mogelijk een tracking kastje inbouwen. [..]
Sorry?? :X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
More common than you think :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 18:14
boblelie schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:35:
[...]

More common than you think :'(
Dat mag wel, maar alleen om het ding terug te halen als ie gestolen is denk? Ze mogen niet met je meekijken toch? Of heb je daar dan voor getekend?

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boblelie
DonJunior schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:45:
[...]

Dat mag wel, maar alleen om het ding terug te halen als ie gestolen is denk? Ze mogen niet met je meekijken toch? Of heb je daar dan voor getekend?
Is idd alleen voor terughalen. Maar ik kan niet controleren of ze kunnen zien wanneer ik naar de swingers club ga *O* . Moet het maar vertrouwen haha! Het zal vast ergens benoemd staan in de overeenkomst overigens. Dat tekenen heb ik 5 jaar geleden voor het laatst gedaan.
Ze doen het trouwens via een piggyback ding geval in de zekeringskast onder het dashboard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjerome
  • Laatst online: 29-08 13:25
DonJunior schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:45:
[...]

Als wagenparkbeheerder heb ik daar ook mee te maken gehad. De kastjes worden, soms ook achteraf ingebouwd. Dat kastje geeft inzicht in het gebruik van de auto’s in het wagenpark. Data van ritten werden niet gedeeld met mij, met uitzondering van het totaal gereden kilometers.
Medewerkers die teveel 'duur tanken', een veel hoger brandstofverbruik gebruik hebben dan gemiddeld, extreme boetes en veel hogere service/reparatiekosten werden besproken, en soms daarop aangesproken.
Ik heb dit vermeld in de te tekenen autocontracten, met een verwijzing naar de privacyverklaring van de leasemaatschappij. Wel zo eerlijk lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bblikman
Noobie schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:56:
[...]

Gefeliciteerd!
Wordt steeds langer... 5 maanden! (of zou het aan de kleur combi liggen), terwijl overal op het nieuws staat dat er massa's BYD in de havens van Europa staan. Soms 1,5 jaar...
Waar heb je de auto besteld?
Via leaseplan. Maakt niet uit welke kleur of combi. Staat ook bij hen op de website qua levertijd. Vorige week nog 16 weken. Nu 20 weken.

[ Voor 3% gewijzigd door bblikman op 19-04-2024 15:01 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thomas-
  • Laatst online: 12-06-2024
Nou, ik ben gisteren gebeld met heuglijk nieuws; eind volgende week mag ik hem ophalen in Rotterdam!
Gelukje wellicht?
Kortom van bestelling week 11 met levering week 17 is zeer schappelijk. Werd eerst ook aangegeven 3-4 maanden.
Besteld via LP, nog niet verwerkt in m'n app trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
bblikman schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:16:

Vandaag de Seal voor het eerst gezien in Meppel, komende week in Utrecht proefrijden.
De auto viel mij mee, dat klinkt wellicht raar, maar vind het (veelal) lichte interieur er op de foto's nogal kitscherig uitzien, in het echt viel dat behoorlijk mee, voorkeur is zwart overigens. Wagen in black on black of green on black...helaas beide kleuren niet in Meppel aanwezig, volgende week herkansing.

Overweging voor 2de Tesla is plots wel vervlogen, de Seal biedt een veel fijnere ambiance en oogt ook 'dikker'. In Meppel gaf men een levertijd van 2-4 maanden aan, ik moet in december om, dus juli bestellen om 17% voor te blijven.

Komende week nogmaals de, in mijn ogen iets fraaiere Xpeng P7 bekijken en iets langer rijden, een stiekeme blik in de portal van een collega leerde me echter dat deze maar liefst €100/mnd meer kost dan de Seal. Dat is 1.5 x het prijsverschil in aanschaf, dat leert me dat de leasemaatschappij (veel) meer omzet bij BYD denk te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Deze week ook een test rit gemaakt in een rwd seal in Apeldoorn (leuke gasten trouwens). Heb nu een model 3 lr uit 2019 dus opeens veel meer knopjes haha. Interface van de software mag nog wel wat cleaner maar dat komt vast nog wel. Verder vind ik het jammer dat er geen fatsoenlijke one pedal driving is en ik vind dat de stoel bovenaan bij de hoofdsteun erg naar voren staat. Grote plus ten opzichte van de model 3 is de ruimere achterbank, laadruimte daarintegen wel weer minder.
Kortom een fijne complete auto maar ik maak mij wel wat zorgen over de stoel, wat is jullie ervaring met de stoelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schaapjes
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-09 18:15
Thomas- schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:00:
Nou, ik ben gisteren gebeld met heuglijk nieuws; eind volgende week mag ik hem ophalen in Rotterdam!
Gelukje wellicht?
Kortom van bestelling week 11 met levering week 17 is zeer schappelijk. Werd eerst ook aangegeven 3-4 maanden.
Dat is echt snel en tegen de verwachting in. Ik ben echt benieuwd hoe die gasten de logistiek doen. En Louwman weet gewoon helemaal niks. Ik hoop dat ze met onderhoud wel meer weten....

Bijzonder dat nu vanalles geroepen wordt over slechtere verkoop dan gedacht, maar dat de sales van Louwman roept dat hij meer dan 400 klanten heeft met een auto in bestelling waar hij contact mee moet onderhouden. En vervolgens staan er havens vol...

Wel supergaaf voor jou!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsezse
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06-05 14:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Blabla symboolpolitiek. Sowieso knap dat zowaar een keertje alle 150 kamerleden aanwezig zijn, da's ook zeldzaam. Maar verder? Gewoon even laten zien dat we echt zijn voor de veiligheid van onze samenleving tegen het Chinese gevaar, terwijl we intussen vrolijk appen met software van datahongerig Meta, Google onze kinderen een verhaaltje laten voorlezen via een smartspeaker of Maps gebruiken om te navigeren naar ons werk zonder ons af te vragen hoe Maps precies onze locatie weet ook zonder GPS, en op het werk gebruik maken van onze Lenovo laptop of iPad uit de BYD fabrieken en bellen met onze smartphones vol met chips uit andere Chinese fabrieken.

Ja, China is zeker een potentieel gevaar voor onze economie, maar wel een gevaar dat we al jaaaaren toelaten op alle mogelijke manieren. De Action ligt er vol mee. Nu 'de grote Chinese EV invasie' (marktaandeel op dit moment van alle merken bij elkaar minder dan Kia en Hyundai samen) aan de gang is, moeten populistische politica daar natuurlijk wel iets van vinden.

Tegenwoordig heeft iedere nieuw verkochte auto camera's. Een merk als Tesla geeft zelf aan ook toegang tot data te hebben bij ongevallen en te weten of iemand wel oplette, toegang tot camerabeelden dus. Dus waarom alleen die focus op Chinese merken?

Het zou me extreem verbazen als dit tot meer leidt dan nu al het geval is*, vooral als die kamerleden ontdekken dat ook hun Volvo, Smart en Polestar modellen stiekem van een Chinese eigenaar zijn.

* Er zijn wel al enkele bedrijven in de tech sector die Chinese merken en in sommige gevallen Tesla's niet toestaan als zakelijke auto voor hun personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
bblikman schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:01:
[...]

Via leaseplan. Maakt niet uit welke kleur of combi. Staat ook bij hen op de website qua levertijd. Vorige week nog 16 weken. Nu 20 weken.
Bijzonder hoe de levertijd die iedereen doorkrijgt zo enorm varieert. Op zich is het niet zo heel lastig zou je denken, je hebt voor Europa 2 uitvoeringen, in 6 kleuren, met 2 interieurkleuren = 24 varianten voor de Seal. Geen production-to-order met productieslots en zeeën van opties die de boel lastiger planbaar maken. Met een beetje fatsoenlijk bestel- en productiesysteem moet je toch een aardige inschatting kunnen maken.
Thomas- schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:00:
Gelukje wellicht?
Spannend, de mijne is ook (eind) week 11 besteld, maar nog niets gehoord, zelfs geen update. Ik ben benieuwd...
Schaapjes schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:18:
[...]

Dat is echt snel en tegen de verwachting in. Ik ben echt benieuwd hoe die gasten de logistiek doen. En Louwman weet gewoon helemaal niks. Ik hoop dat ze met onderhoud wel meer weten....

Bijzonder dat nu vanalles geroepen wordt over slechtere verkoop dan gedacht, maar dat de sales van Louwman roept dat hij meer dan 400 klanten heeft met een auto in bestelling waar hij contact mee moet onderhouden. En vervolgens staan er havens vol...

Wel supergaaf voor jou!!!
Ja, de logistiek lijkt echt wel voor verbetering vatbaar. Of in ieder geval de communicatie tussen BYD China, BYD Europe en de nationale organisaties.

Heeft er iemand al gezien wat er in de haven staat, of nog belangrijker voor BYD kopers, op het 22.000 vierkante meter terrein van DHG in de Eemhaven dat schijnbaar afgeladen staat met enkel BYD's? Leuk als het vol staat met rechtsgestuurde modellen, maar daar hebben we hier niet veel aan natuurlijk. Zelfde als het vol staat met die EV busjes, de ETP3.

Als je met Louwman de centrale sales bedoelt: 400 klanten is ook niet enorm veel toch? Er zijn dit jaar al zo'n 9.000 Kia's op kenteken gekomen, dan zijn 400 BYD klanten waarmee contact gehouden moet worden wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
[b]DeGroteMuis schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:31:

Ja, de logistiek lijkt echt wel voor verbetering vatbaar. Of in ieder geval de communicatie tussen BYD China, BYD Europe en de nationale organisaties.
Ik moet zeggen dat ik me best stoor aan de absurde 'verwen' houding aangaande levertijden, elke automerk kampt met lange levertijden waar 2 tot 3 maand echt kort te noemen is. BYD is het snelt groeiende automerk ter wereld met een absurde logistiek om alle auto's bij klanten over de wereld te krijgen, in een best roerige periode in het midden oosten bovendien.

Hetzelfde gebeurde een aantal jaren terug met Tesla ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
  • Laatst online: 15-09 19:41
Beste 'Seal' forumleden,

Recent heb ik diverse testritten gemaakt in de Tesla model Y, model 3, BYD Seal, Seal U en Volvo XE40. Mijn eerste kennismaking met EV's en ik moet zeggen dat het een hele positieve ervaring was. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en de Seal Design RWD laten bestellen door de leasemaatschappij. Kleur Polar White en bekleding Black. Wij hebben nu een zwarte auto met witte bekleding, dus met de Seal net effe anders, maar wel enigszins vertrouwd... ;-)

Belangrijkste doorslag voor mij was 'best value for money'. Een zeer compleet pakket voor een goede prijs. Een mooie auto, ruim, mooi interieur, fijne rijeigenschappen, enz. Is alles dan goed aan deze auto? Dat zal blijken als hij geleverd is. Mijn ervaring met nieuwe auto's is dat er altijd wel kinderziektes zijn. Voordeel tegenwoordig is wel dat veel problemen met OTA updates opgelost kunnen worden. Al ben je natuurlijk afhankelijk hoe snel de fabrikant reageert bij problemen en anticipeert op verzoeken van gebruikers.

Op YouTube zag ik bijvoorbeeld een Seal met navigatie op het scherm achter het stuurwiel, iets wat ik in mijn huidige auto ook heb. Tijdens mijn proefritten met de BYD's in NL zat deze functie er niet in... Zo zijn er meer kleine en grotere mismatches die aangepakt moeten worden om het gebruikersgemak te vergroten. Weten jullie of BYD een portal heeft waar gebruikers feature requests kunnen indienen?

Vanaf heden ga ik dit forum met belangstelling volgen. Supergaaf om jullie ervaringen te lezen, met name de 'tips and tricks'. Voor mij is het wachten tot week 30, maar ik moet nog zien of dat gehaald gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Matn61 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:21:
Ik moet zeggen dat ik me best stoor aan de absurde 'verwen' houding aangaande levertijden, elke automerk kampt met lange levertijden waar 2 tot 3 maand echt kort te noemen is. BYD is het snelt groeiende automerk ter wereld met een absurde logistiek om alle auto's bij klanten over de wereld te krijgen, in een best roerige periode in het midden oosten bovendien.

Hetzelfde gebeurde een aantal jaren terug met Tesla ook.
Dan verschillen we hierover duidelijk van mening.
Het probleem is wat mij betreft ook niet of de levertijd 2, 3, 4, 5, of 8 maanden is. Natuurlijk, fijn als je de nieuwe auto na bestelling eerder kan krijgen, maar als er wordt aangegeven dat je 5 maanden moet wachten, is dat zo.

Wat wel een probleem is, is dat sommige klanten voor de Seal een levertijd van enkele weken doorkrijgen, een aantal 2-3 of 3-4 maanden en andere minimaal 5 maanden, ongeacht configuratie, waardoor het lijkt alsof totaal niet duidelijk is wat er wanneer geleverd kan worden. En dat daarnaast sommige mensen een flinke vertraging voor de kiezen krijgen, terwijl auto's met dezelfde configuratie eerder worden uitgeleverd aan andere klanten (Reddit, diverse fora). En dat letterlijk niemand schijnt te weten wat de status van je bestelling is tot de auto daadwerkelijk afgeleverd is bij de dealer, zelfs niet als de auto al van de boot gereden is.

Natuurlijk kan de flinke groei ervoor zorgen dat er her en der wat dingen misgaan, maar dat eigenlijk pas duidelijk is of je bestelde auto op de boot stond zodra de auto bij de dealer landt lijkt tot nu toe een algemeen probleem. Dus óf de voorraad is niet goed traceerbaar, óf de interne communicatie over de voorraden is niet lekker. Dat moet dus beter vind ik.

Wat mij betreft heeft dat ook niets te maken de situatie in het Midden-Oosten of het met de levertijden van traditionele, produce-to-order fabrikanten. Natuurlijk verlengt de omweg om Afrika heen de levertijden en zijn er inderdaad merken die standaard al een levertijd van 11-12 maanden aanhouden, maar daar heeft men dan wel inzicht in de status van je bestelling.
Pagina: 1 ... 7 ... 41 Laatste