Ik wilde ook een dashcam bestellen bij Ali, leuke extra gadget dacht ik. Maar als ik ook nog kabels moet kopen/aanbrengen, laat dan maar…iggimeister schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:51:
[...]
Thanks voor de info. Gelukkig nog geen dashcam besteld...
Helemaal met je eens. Daar ga ik ook niet aan beginnenRico Mono schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:13:
[...]
Ik wilde ook een dashcam bestellen bij Ali, leuke extra gadget dacht ik. Maar als ik ook nog kabels moet kopen/aanbrengen, laat dan maar…
Gatver!! Gisteren de cam besteld! 🤬🤬bblikman schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:34:
Net vernomen dat de Seal niet meer voorbereid wordt mbt de aansluiting voor de dashcam.
Er moet een extra kabel getrokken worden, (aldus de dealer)
Gaan ze dat aanpassen, of hebben ze dat aangepast in nieuwere lichtingen? Mijn versie heeft de kabel voorbereiding gewoon en dashcam werkt prima hier. Ik gebruik het daarentegen totaal niet hahahbblikman schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:34:
Net vernomen dat de Seal niet meer voorbereid wordt mbt de aansluiting voor de dashcam.
Er moet een extra kabel getrokken worden, (aldus de dealer)
CC @MichaelJ @boblelie las ik niet ergens hier (?) dat de Explorer 1 vanuit China via Singapore hier heenkomt? Ik zie dat deze nu in Singapore is.DeGroteMuis schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:29:
Iets minder paywall: https://www.marinetraffic.../vessel:BYD_EXPLORER_NO_1
Hij lijkt nu dus op weg van een noordelijker gelegen deel van China naar Zuid-China, niet gek ver van het hoofdkantoor van BYD.
Edit: ETA 28-4, 16:00 local time
In welke app @madiwoe of @Turbo99 zag je dat de Explorer1 en route is?
Iedereen krijgt en heeft andere informatie over de levertijd zoals @tweakden @madiwoe @jeroennos en ondergetekende.
Hebben we aan de ene kant Louwman en aan de andere kant BYD Europe? De Nederlandse dealers vallen bij mijn weten onder Louwman.
Voor mijn Seal U kreeg ik dus week 25 door. Zal vast in dezelfde lichting als jullie sedans meekomen.
Peiling: gezien de laatste informatie, wat denken we? Begin juni. Half juni? Half juli?
Intussen is de BYD explorer al op weg naar India, ik vermoed dat degenen die in feb/maart/mogelijks nog april hebben besteld hun wagen zullen zien eind juni. Als ik mij niet vergis hebben ze mij de leverdatum meegegeven als eind juni, mogelijks iets vroeger, maar ten laatste eind juni.boppex schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:13:
[...]
CC @MichaelJ @boblelie las ik niet ergens hier (?) dat de Explorer 1 vanuit China via Singapore hier heenkomt? Ik zie dat deze nu in Singapore is.
In welke app @madiwoe of @Turbo99 zag je dat de Explorer1 en route is?
Iedereen krijgt en heeft andere informatie over de levertijd zoals @tweakden @madiwoe @jeroennos en ondergetekende.
Hebben we aan de ene kant Louwman en aan de andere kant BYD Europe? De Nederlandse dealers vallen bij mijn weten onder Louwman.
Voor mijn Seal U kreeg ik dus week 25 door. Zal vast in dezelfde lichting als jullie sedans meekomen.
Peiling: gezien de laatste informatie, wat denken we? Begin juni. Half juni? Half juli?
Gister Louwman weer gebeld. Auto verwachten ze maandag of dinsdag bij de dealer. Dan hebben ze 1 a 1.5 week nodig voor kenteken registratie, poetsen en andere zaken gaven ze aan. Mogelijk de week na volgende week ophalen. Stiekem bij elke status update toch weer 1 a 2 weken vertraging, maar het eind is in zicht!
Maandag hoorde van verkoper chassisnummer met mijn order gekoppeld is, auto kan ongeveer over 2 weken ophalen. Ik geloof nog niks van, ik wil eerst een exact datum hebben.boblelie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:00:
Gister Louwman weer gebeld. Auto verwachten ze maandag of dinsdag bij de dealer. Dan hebben ze 1 a 1.5 week nodig voor kenteken registratie, poetsen en andere zaken gaven ze aan. Mogelijk de week na volgende week ophalen. Stiekem bij elke status update toch weer 1 a 2 weken vertraging, maar het eind is in zicht!
Haha, ja zo kijk ik er ook naar. 10 dagen geleden zeiden ze dat mijn auto klaar stond in de haven en dat ze over 2 weken konden leveren. 9 dagen later staat de auto nog steeds in de haven en plakken ze er weer een week achteraanzsezse schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:33:
[...]
Maandag hoorde van verkoper chassisnummer met mijn order gekoppeld is, auto kan ongeveer over 2 weken ophalen. Ik geloof nog niks van, ik wil eerst een exact datum hebben.

Ahja, met beetje mopperen start je de dag in ieder geval wel lekker
De mijne is net besteld ter vervanging van m'n Polestar 2: Shadow Green met zwart leer. Ben benieuwd hoe de timing gaat lopen, als ik bovenstaande verhalen zo lees. Scheelt misschien dat er bij mij geen leasemaatschappij tussen zit.
Zin in!
Zin in!
.
[ Voor 99% gewijzigd door boppex op 04-05-2024 11:42 ]
Na veel online reviews, deze forum volgen, en proefritten in de Seal en Model 3, is de keus gevallen op de Seal AWD Space Black en Tahitian blue interieur. Deze vervangt de Model 3 LR die ik met veel plezier al 4,5 jaar rijd. Nieuwe Model 3 viel voor mij af vanwege de "richtingaanwijzers". De Seal gaf mij meteen een glimlach op mijn gezicht wat betreft uiterlijk, interieur, rijeigenschappen én prijs. Wordt mijn eerst zwarte auto, heb hiervoor gekozen omdat ik de zwarte design elementen net iets te opzichtig vond. En in zwart ziet de Seal er best bad-ass uit 😎 Type aanduiding op kofferklep gaat er ook nog vanaf en hopelijk nog een dashcam erin (als bedrading er tzt nog in zit). Eerst nog ff wachten tot september, als de lease van de Model 3 afloopt.
FYI: Over de belettering laten verwijderen:
Ook ik kreeg "nee" te horen toen ik vroeg of de dealer dat even wilde doen (Eindhoven). Mogen ze schijnbaar niet als dealer van het merk. Zelf thuis doen was dan weer geen bezwaar. Dan thuis maar ff klooien
.
Ook ik kreeg "nee" te horen toen ik vroeg of de dealer dat even wilde doen (Eindhoven). Mogen ze schijnbaar niet als dealer van het merk. Zelf thuis doen was dan weer geen bezwaar. Dan thuis maar ff klooien
Ik heb de Seal besteld in Rotjeknor en aangegeven dat ik geen belettering wilde. Was geen probleem zeiden ze. Vreemd dat niet iedere dealer aan deze wens wil/kan voldoen…boblelie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:12:
Ook ik kreeg "nee" te horen toen ik vroeg of de dealer dat even wilde doen (Eindhoven). Mogen ze schijnbaar niet als dealer van het merk. Zelf thuis doen was dan weer geen bezwaar. Dan thuis maar ff klooien.
Communicatie en service vind ik heel slecht.boblelie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:59:
[...]
Haha, ja zo kijk ik er ook naar. 10 dagen geleden zeiden ze dat mijn auto klaar stond in de haven en dat ze over 2 weken konden leveren. 9 dagen later staat de auto nog steeds in de haven en plakken ze er weer een week achteraan. Snap wel dat er processen zijn, maar het is telkens wel "iets" met als absolute uitblinker dat ze de verkeerde auto in bestelling hadden staan (schuld Arval, dat wel). Wat nou, als je als ongeduldige klant niet had gebeld?
![]()
Ahja, met beetje mopperen start je de dag in ieder geval wel lekker

Kwaliteit van die dashcamera's is te beperkt, je kunt b.v. geen kenteken lezen, als het nu een K4 of K8 camera zou zijn.
Je kunt er niets mee maar, ik heb dit bij Athlon car lease als accessoire aangevinkt. Heb ik eerder gedaan bij een SEAT. Werd gewoon door de dealer met een haardroger er afgehaald.boblelie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:12:
Ook ik kreeg "nee" te horen toen ik vroeg of de dealer dat even wilde doen (Eindhoven). Mogen ze schijnbaar niet als dealer van het merk. Zelf thuis doen was dan weer geen bezwaar. Dan thuis maar ff klooien.
Mocht de BYD dealer het binnenkort niet uitvoeren dan doe ik t zelf en is het toch OK’ed door Athlon.
[ Voor 7% gewijzigd door boppex op 04-05-2024 19:30 ]
Is er ergens een lijst te vinden met de update versie en daarbij wat er in de update zit en in welke landen die beschikbaar zijn? Het duurt nog even voordat ik mijn Seal krijg maar zou wel graag de software updates willen volgen.
[ Voor 27% gewijzigd door koenske op 04-05-2024 21:08 ]
Dat zou idd wel handig zijn. Zou ook graag willen weten wanneer Apple CarPlay draadloos ondersteunt gaat worden.koenske schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:07:
Is er ergens een lijst te vinden met de update versie en daarbij wat er in de update zit en in welke landen die beschikbaar zijn? Het duurt nog even voordat ik mijn Seal krijg maar zou wel graag de software updates willen volgen.
Anders wordt het sowieso toch zo’n ai box
De AliExpress’Carlinkit 4.0’ gebruik ik al 4+ jaar in mijn SEAT Tarraco en werkt ook in de Fiesta ‘22.
Heb zojuist een Carlinkit 5.0 à €32 bij ome Ali besteld. Ik ga er gemakshalve vanuit dat het gaat werken in de SEAL U.
Het enige wat die Carlinkit doet is de auto ‘voor de gek houden’ dat je een telefoon bekabeld hebt aangesloten.
Heb zojuist een Carlinkit 5.0 à €32 bij ome Ali besteld. Ik ga er gemakshalve vanuit dat het gaat werken in de SEAL U.
Het enige wat die Carlinkit doet is de auto ‘voor de gek houden’ dat je een telefoon bekabeld hebt aangesloten.
Kun je daarmee ook YouTube/netflix kijken?boppex schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:46:
De AliExpress’Carlinkit 4.0’ gebruik ik al 4+ jaar in mijn SEAT Tarraco en werkt ook in de Fiesta ‘22.
Als ik dan voor zo’n apparaatje moet kijken, dan ook liever een van de betere zodat dit ook mogelijk is
Dus tenzij je nu ook bekabeld YouTube via CarPlay aan de praat krijgt.. werkt het met de Carlinkit evenzo.boppex schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:46:
[ Voor 20% gewijzigd door boppex op 05-05-2024 15:02 ]
@Schaapjes
Je staat erbij nu. En fijn dat je intussen iets hebt gehoord dat enigszins concreet klinkt. Hopelijk halen ze half mei ook echt!
@Vinculum
Lekker! Mooi vooruitzicht, einde jaar nog even zo'n nieuwe Seal in ontvangst nemen. Nu begint het laaaaaange wachten! Ook zwart interieur gekozen?
@MichaelJ
Hahaha, thanks!
Over de dashcam: de buren van het Atto3 topic noemden ook al zoiets als @bblikman zegt. Beetje jammer als dat ook voor de Seals geldt, maar het spaart weer een paar cent wellicht, dus klinkt wel logisch. Voor mensen die de auto nog niet hebben nu even verstandig om eerst de auto af te wachten, dan te kijken of je de kabel ziet lopen tussen dakhemel en plastic spiegelbehuizing en dan bestellen mocht je hem willen.
@zsezse en @boblelie Klinkt alsof er in ieder geval wat beweging in zit! Hopelijk komen de Seals nu ook echt volgens de laatste update.
Je staat erbij nu. En fijn dat je intussen iets hebt gehoord dat enigszins concreet klinkt. Hopelijk halen ze half mei ook echt!
@Vinculum
Lekker! Mooi vooruitzicht, einde jaar nog even zo'n nieuwe Seal in ontvangst nemen. Nu begint het laaaaaange wachten! Ook zwart interieur gekozen?
@MichaelJ
Hahaha, thanks!
Over de dashcam: de buren van het Atto3 topic noemden ook al zoiets als @bblikman zegt. Beetje jammer als dat ook voor de Seals geldt, maar het spaart weer een paar cent wellicht, dus klinkt wel logisch. Voor mensen die de auto nog niet hebben nu even verstandig om eerst de auto af te wachten, dan te kijken of je de kabel ziet lopen tussen dakhemel en plastic spiegelbehuizing en dan bestellen mocht je hem willen.
@zsezse en @boblelie Klinkt alsof er in ieder geval wat beweging in zit! Hopelijk komen de Seals nu ook echt volgens de laatste update.
Ik heb zaterdag 4 mei de Seal besteld. RWD, Ice blue en Tahitian blue interieur. Levertijd 3 tot 4 maanden. Erg spannend. Hopelijk heb ik de auto in juli of augustus.
Rijdt er iemand hier een budget-Seal RWD van de zaak?
Z-192-GL staat te boek met een cataloguswaarde van 41.990. Ik dacht eerst misschien de eerste demo van de kleinere accuversie, maar hij heeft wel 230kW ipv 150kW vermogen.
Z-920-GP hetzelfde, ook een zwarte RWD nog niet op naam, maar die is dubbel raar, want die heeft een laadvermogen van maar 192kg.
Z-192-GL staat te boek met een cataloguswaarde van 41.990. Ik dacht eerst misschien de eerste demo van de kleinere accuversie, maar hij heeft wel 230kW ipv 150kW vermogen.
Z-920-GP hetzelfde, ook een zwarte RWD nog niet op naam, maar die is dubbel raar, want die heeft een laadvermogen van maar 192kg.
Vanmiddag door Louwman Rotterdam gebeld, kan de auto vanaf as woensdag ophalen.
Ze verwijderen de type aanduiding voor mij
Zal foto’s posten zodra ik alle accessoires gemonteerd heb.
Aparte gang van zaken bij RDW. De zwarte Seal demo bij Louwman Arnhem, is groen volgens het kenteken 🤷🏻♂️😂DeGroteMuis schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:10:
Rijdt er iemand hier een budget-Seal RWD van de zaak?![]()
Vraag me af of dit aan de RDW ligt of aan Louwman ...downshiftor schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:26:
[...]
Aparte gang van zaken bij RDW. De zwarte Seal demo bij Louwman Arnhem, is groen volgens het kenteken 🤷🏻♂️😂
Fijn dat Rdam het wel doet, vreemd dat Eindhoven dit niet doet.ChaoticTiger schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:19:
Vanmiddag door Louwman Rotterdam gebeld, kan de auto vanaf as woensdag ophalen.
Als iemand tips heeft waar je deze alsnog kan verwijderen, welkom!
Een paar bladzijdes terug is er een forumlid die voorstelt om het voor je te doen wanneer dit niet door de dealer wordt/is gedaan.Noobie schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:34:
[...]
Fijn dat Rdam het wel doet, vreemd dat Eindhoven dit niet doet.
Als iemand tips heeft waar je deze alsnog kan verwijderen, welkom!
Weer even een update:
Auto staat dus na 2 weken nog steeds in de haven, te genieten van de zon
.
Zou Louwman niet kunnen beïnvloeden aangezien het via een extern transportbedrijf loopt....
Afijn, er wordt weer een week aan vast geplakt
.
Wel gaven ze aan dat er daar gisteren (maandag) 7 Seals waren afgeleverd waaronder 2x Indigo Grey, en vandaag een groene. Wellicht bedoeld voor forumleden hier.
On a positive note: nu een andere medewerker gesproken bij BYD Eindhoven en die had totaal geen moeite met het verwijderen van de type aanduiding. Dus dat zal nu alsnog geregeld worden
.
Auto staat dus na 2 weken nog steeds in de haven, te genieten van de zon

Zou Louwman niet kunnen beïnvloeden aangezien het via een extern transportbedrijf loopt....
Afijn, er wordt weer een week aan vast geplakt
Wel gaven ze aan dat er daar gisteren (maandag) 7 Seals waren afgeleverd waaronder 2x Indigo Grey, en vandaag een groene. Wellicht bedoeld voor forumleden hier.
On a positive note: nu een andere medewerker gesproken bij BYD Eindhoven en die had totaal geen moeite met het verwijderen van de type aanduiding. Dus dat zal nu alsnog geregeld worden

Goedemorgen BYD genoten,
Zojuist de verrassing ontvangen, dat mijn Seal reeds geleverd is.. ipv augustus leveren is het volgende week donderdag leveren geworden.
Wat een geluk... volgende week kan ik mijn Mazda 2 (voorloop auto) eindelijk inwisselen voor ruimte en luxe..
Ik moest dit heugelijke moment toch echt eff met jullie delen.
Zojuist de verrassing ontvangen, dat mijn Seal reeds geleverd is.. ipv augustus leveren is het volgende week donderdag leveren geworden.
Wat een geluk... volgende week kan ik mijn Mazda 2 (voorloop auto) eindelijk inwisselen voor ruimte en luxe..
Super nieuws voor jou! Gewoon binnen 5 weken je auto binnen!Baannos schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:34:
Goedemorgen BYD genoten,
Maar als ik @Schaapjes was en al weken langer dan de beloofde levertijd vergeefs aan het wachten was op exact die uitvoering, zou ik nou toch wel geïrriteerd mijn BYD verkoper bellen als ik nog geen hard bericht had...

Nou inderdaad! Laat ik nou net gebeld worden voor aflevering volgende week vrijdag( de auto is er al, maar blijkbaar hebben ze geen tijd eerder). Anyways prima zo, volgende week vrijdag gaan we hem ophalen en gelijk km maken😅 van Amsterdam naar Sneek, dan Almere, dan Rotterdam en terug naar Heemskerk.DeGroteMuis schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:17:
[...]
Super nieuws voor jou! Gewoon binnen 5 weken je auto binnen!![]()
Maar als ik @Schaapjes was en al weken langer dan de beloofde levertijd vergeefs aan het wachten was op exact die uitvoering, zou ik nou toch wel geïrriteerd mijn BYD verkoper bellen als ik nog geen hard bericht had...
Ah super, eind volgende week weer 2 extra zwart op zwart Seals op de weg.

Hopelijk volgen de andere Seals die verwacht werden rond maart, april, mei ook snel.
En ik beloof niet te klagen als ze bellen dat er ook al een Ice Blue / zwarte RWD iets vroeger geland is

Hopelijk volgen de andere Seals die verwacht werden rond maart, april, mei ook snel.
En ik beloof niet te klagen als ze bellen dat er ook al een Ice Blue / zwarte RWD iets vroeger geland is
De vraag is: waar zouden de wagens vandaan komen?
Als ze op één van de parkeerplaatsen staan, waarom dan nu pas uitleveren?
Vandaag ook mijn lease offerte ondertekend, ik ga voor de groene uitvoering met zwarte bekleding RWD. Ik kom van een tesla model 3 en mijn huidige lease loopt tot september.
https://a.aliexpress.com/_EGffDVH
Ik kwam net dit item tegen. Wellicht ook een optie om wireless Carplay te krijgen. Staat dat het ook voor BYD werkt. En met €27 stuk goedkoper dan dat carlink kastje.
Ik kwam net dit item tegen. Wellicht ook een optie om wireless Carplay te krijgen. Staat dat het ook voor BYD werkt. En met €27 stuk goedkoper dan dat carlink kastje.
Lekker het geld in je zak houden: er is een update aanstaande voor wireless CarPlay. Bijgaand een foto van een Braziliaanse Seal.Vinculum schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:35:
https://a.aliexpress.com/_EGffDVH
:strip_exif()/f/image/6NBKBSDCFl1M4YF7yAj5hlec.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk, hier worden we blij van. Thanks for sharing!Iphonevannick schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 23:31:
[...]
Lekker het geld in je zak houden: er is een update aanstaande voor wireless CarPlay. Bijgaand een foto van een Braziliaanse Seal.
[Afbeelding]
Mijn auto staat al diverse weken in de haven te wachten tot een transportbedrijf zin/tijd/mensen heeft om het te vervoeren naar BYD Eindhoven. Dat schijnt momenteel de bottleneck te zijn...boppex schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:40:
De vraag is: waar zouden de wagens vandaan komen?
Ze moeten naast het vervoer richting de dealer ook ‘handjes’ hebben om de auto’s rijklaar en schoon te maken. Ik kan mij voorstellen dat maanden in de haven aangekoekte zeemeeuwen kak lastig te verwijderen is. Hopelijk hebben de auto’s voldoende beschermfolie, anders poets je je een ongeluk…boblelie schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:25:
[...]
Mijn auto staat al diverse weken in de haven te wachten tot een transportbedrijf zin/tijd/mensen heeft om het te vervoeren naar BYD Eindhoven. Dat schijnt momenteel de bottleneck te zijn...
Eindhoven zegt dat ze bij binnenkomst de auto laten poetsen/detailen door een extern prof. Poetsbedrijf juist ivm open en bloot staan in de haven. Weet niet hoe de lak eruit ziet en wat eraan te redden is als er vogelpoep diverse weken in heeft lopen bakken. We gaan het meemakenRico Mono schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:17:
[...]
Ze moeten naast het vervoer richting de dealer ook ‘handjes’ hebben om de auto’s rijklaar en schoon te maken. Ik kan mij voorstellen dat maanden in de haven aangekoekte zeemeeuwen kak lastig te verwijderen is. Hopelijk hebben de auto’s voldoende beschermfolie, anders poets je je een ongeluk…
Na binnenkomst kunnen ze na 1 a 1.5 week leveren geven ze aan.
Heb trouwens niet de indruk dat autos in de haven een beschermfolie hebben over de gehele auto, of heb ik dat mis?
[ Voor 7% gewijzigd door boblelie op 09-05-2024 12:47 ]
Ik zie wel eens vrachtwagens rijden met nieuwe auto’s die bescherm stickers op het dak, motorkap en portieren hebben. Dat zal merk afhankelijk zijn vermoed ik.boblelie schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:45:
[...]
Eindhoven zegt dat ze bij binnenkomst de auto laten poetsen/detailen door een extern prof. Poetsbedrijf juist ivm open en bloot staan in de haven. Weet niet hoe de lak eruit ziet en wat eraan te redden is als er vogelpoep diverse weken in heeft lopen bakken. We gaan het meemaken.
Na binnenkomst kunnen ze na 1 a 1.5 week leveren geven ze aan.
Heb trouwens niet de indruk dat autos in de haven een beschermfolie hebben over de gehele auto, of heb ik dat mis?
Ik heb eerder meegemaakt bij een nieuwe auto dat de dealer zei om de auto nog maar even niet te poetsen. Op de vraag van mij waarom dat niet mocht zei de dealer dat de lak nog niet voldoende uitgehard was. Die auto was blijkbaar vers van de pers, vreemd verhaal… De Seal zal hier iig geen last van hebben.
Ik kwam dit filmpje tegen, waarin een facelift van de byd seal wordt getoond.
YouTube: NEW BYD Seal EV 2024 facelift Preview Lower prices and better perfor...
Is hier al meer van bekend..
YouTube: NEW BYD Seal EV 2024 facelift Preview Lower prices and better perfor...
Ze hebben het over de range die naar beneden is bijgesteld, maar dat is de Chinese variant van WLTP, dus misschien valt het allemaal wel mee. Ben benieuwd of ze de auto iets lichter hebben kunnen maken en misschien nog minder weerstand, maar dan zou juist het bereik omhoog moeten gaan.evdpitte schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:17:
Ik kwam dit filmpje tegen, waarin een facelift van de byd seal wordt getoond.
Behalve dat er in februari al een productplanning was uitgelekt waar een facelift rond juni genoemd wordt en deze video heb ik er nog niets van meegekregen. En deze video klinkt als een hoop speculatie, weinig concreet nog.
De Seals hier hebben al 230 en 390 kW, dus dat moar powerrrr stukje klopt niet, behalve voor de 150 kW versie met kleine accu die we hier (nog) niet hebben. De driveline voor de versies die we hier hebben lijkt ongewijzigd. Gezien de afname in range zou de auto iets minder aerodynamisch moeten zijn of bredere banden moeten hebben lijkt het?
Eerder waren er ook al geruchten dat de Blade 2.0 accu (20-30% hogere energiedichtheid per kg) in deze facelift zou zitten, maar die schijnt pas na de zomer van 2025 zijn weg te vinden in BYD productiemodellen.
Link naar het februari artikel: https://carnewschina.com/...al-s-coming-in-september/
De Seals hier hebben al 230 en 390 kW, dus dat moar powerrrr stukje klopt niet, behalve voor de 150 kW versie met kleine accu die we hier (nog) niet hebben. De driveline voor de versies die we hier hebben lijkt ongewijzigd. Gezien de afname in range zou de auto iets minder aerodynamisch moeten zijn of bredere banden moeten hebben lijkt het?
Eerder waren er ook al geruchten dat de Blade 2.0 accu (20-30% hogere energiedichtheid per kg) in deze facelift zou zitten, maar die schijnt pas na de zomer van 2025 zijn weg te vinden in BYD productiemodellen.
Link naar het februari artikel: https://carnewschina.com/...al-s-coming-in-september/
Volgens mij heeft Giovanni van Bronckhorst één van onze auto's ingepikt.
[ Voor 4% gewijzigd door Sjerome op 10-05-2024 15:30 ]
Vandaag weer Louwman gebeld, auto is al bij de dealer. Wij kunnen maandag een ophaalafspraak inplannen. Even wachten nog...
Mijn auto is schijnbaar besteld bij Alphabet. Krijg net een mail van ze.
Even een vraag aan de huidige eigenaren, in de app kan ik de functies vergrendelen en ontgrendelen niet selecteren (zijn licht grijs ipv. licht blauw). Krijg de melding deze functie is momenteel niet beschikbaar. Hebben jullie dit ook?
Is er daarnaast iemand bereidt om mijn dashcam in te bouwen (evt. tegen betaling) ?
Is er daarnaast iemand bereidt om mijn dashcam in te bouwen (evt. tegen betaling) ?
Explainer van de NOS waarin de aandacht met name uitgaat naar onze geliefde bolide en waarom er zoveel om te doen is 😆
NOS explainer
NOS explainer
Ja heb ik ook, is blijkbaar ' vergeten ' mee geprogrammeerd te worden. Zal vast met een update komen (ooitNoobie schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:41:
Even een vraag aan de huidige eigenaren, in de app kan ik de functies vergrendelen en ontgrendelen niet selecteren (zijn licht grijs ipv. licht blauw). Krijg de melding deze functie is momenteel niet beschikbaar. Hebben jullie dit ook?
Je Dashcam zit er echt met 2 minuten in, mits de kabel er natuurlijk gewoon in zit. Zoals dit bij mij het geval wel was.
Heb je je auto al? Zo ja, stuur me maar een PB.
Ik 'klik' hem er wel kosteloos voor je in als je niet al te ver weg woont
Gaaf! Gefeliciteerd, dat schiet ook al weer op!zsezse schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:45:
Eindelijk mijn auto mag 23 mei opgehaald worden.![]()
![]()
@boblelie Heb je wat nieuws over jouw auto?
Er rijden volgens mij nog geen Indigo Grey rond op de weg vanuit dit topic of wel?
De BYD Explorer 01 is onderweg na een tussenstop op Mauritius naar Brazilië…..Hopelijk blijven er nog genoeg Indigo Grey’s voor ons aan boord overEr rijden volgens mij nog geen Indigo Grey rond op de weg vanuit dit topic of wel?
Vandaag weer eens gebeld. Auto is er nog steeds niet. Staat wel op transport, wat zoveel betekent als: de vervoerder heeft hem op de planning staan. We zijn weer een stap verder. Deze week zouden er 9 seals worden afgeleverd met enige kans dat die van mij er ook bij zit. Overmorgen is het alweer 3 weken geleden dat mijn auto gespot is in de haven. Schijnt echt een ramp te zijn met vervoerders momenteel...zsezse schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:45:
Eindelijk mijn auto mag 23 mei opgehaald worden.![]()
![]()
@boblelie Heb je wat nieuws over jouw auto?
Als ik geluk heb dan mogelijk eind volgende week ophalen. Maar ik reken nergens meer op
Zou mijn indigo grey dan de eerste zijn?MichaelJ schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:36:
[...]
Gaaf! Gefeliciteerd, dat schiet ook al weer op!
Er rijden volgens mij nog geen Indigo Grey rond op de weg vanuit dit topic of wel?

Ja, en dan de seal tonen en de vanafprijs van de dolphin noemen.Iphonevannick schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:54:
Explainer van de NOS waarin de aandacht met name uitgaat naar onze geliefde bolide en waarom er zoveel om te doen is 😆
NOS explainer

Er zitten 3000 wagens op, ik veronderstel dat Brazilië een 'logische' stop is en dat ze van daaruit terugkeren naar NL/BE. Het zal wel echt eind juni zijn denk ik, ze komen rond 28 mei aan in Brazilië, van daaruit terug naar NL/BE zal ook weer een 14 tal dagen zijn, zitten we al op half juniboppex schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:12:
Hoe kunnen onze Seal (U)’s nou in juni aankomen als de BYD boot nu onderweg is naar Brazilië?
[Afbeelding]
Dan nog uitladen, verdelen, inschrijven, ...
Ben net gebeld door BYD Eindhoven. Auto is zojuist afgeleverd
.
Ik kan de Seal waarschijnlijk 2e helft volgende week of begin de week erna ophalen.

Ik kan de Seal waarschijnlijk 2e helft volgende week of begin de week erna ophalen.
Coooooooooooooolboblelie schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:34:
Ben net gebeld door BYD Eindhoven. Auto is zojuist afgeleverd![]()
![]()
.
Gefeliciteerdboblelie schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:34:
![]()
.
Wat leuk!boblelie schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:34:
![]()
.
Twee Indigo Grey wordt bijna gelijke tijd geleverd.
Er varen meerdere boten, van andere rederijen. Er is met geen zekerheid te zeggen waar de auto's op staan. Zou zomaar kunnen dat er veel auto's al bij CLDN in Rozenburg staan te wachten.. ik reed er zaterdag langs en er staan, zichtbaar, tientallen Seals en Seal U'sboppex schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:12:
Hoe kunnen onze Seal (U)’s nou in juni aankomen als de BYD boot nu onderweg is naar Brazilië?
[Afbeelding]
Eindelijk duidelijkheid ook voor jou! Gaaf, ik ben erg benieuwd naar jouw auto!boblelie schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:34:
![]()
.
Weet je misschien ook welke boten, behalve de BYD Explorer 01?MichaelJ schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:10:
[...]
Er varen meerdere boten, van andere rederijen. Er is met geen zekerheid te zeggen waar de auto's op staan. Zou zomaar kunnen dat er veel auto's al bij CLDN in Rozenburg staan te wachten.. ik reed er zaterdag langs en er staan, zichtbaar, tientallen Seals en Seal U's
Ben net gebeld voor afhaalafspraak. Ik mag de Seal 28 mei ophalen, dus stiekem toch weer een weekje erbij, maar ik ben allang blij! En ook nog even bevestiging gehad dat ze de type aanduiding er idd als uitzondering toch even voor me afhalen. Was eigenlijk niet de bedoeling maar "collega had het toegezegd" dus was het oké.zsezse schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:21:
[...]
Wat leuk!![]()
Twee Indigo Grey wordt bijna gelijke tijd geleverd.
Jij bent dus eerder @zsezse
Dan zit mijne er ook misschien tussenMichaelJ schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:10:
[...]
Er varen meerdere boten, van andere rederijen. Er is met geen zekerheid te zeggen waar de auto's op staan. Zou zomaar kunnen dat er veel auto's al bij CLDN in Rozenburg staan te wachten.. ik reed er zaterdag langs en er staan, zichtbaar, tientallen Seals en Seal U's
Ik dacht dat de BYDs maar via 1 boot vervoerd werden vanuit China?
Blij om te horen dat ik verkeerd ben
Waarom weet BYD Nederland niet op welke boten de auto’s staan?
Daar is een hele discussie over geweest toen ik in de wachtmodus was van mijn Seal. BYD Heeft momenteel 1 eigen schip in de vloot, er varen een stuk of 6-7 schepen naar Europa heen en weer met Europees bestemde BYD voertuigen. Het kan ook zomaar zijn dat er een Hyuandai o.i.d. naast je BYD staat.. wie zal 't zeggen?boppex schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:40:
Waarom weet BYD Nederland niet op welke boten de auto’s staan?
Louwman geeft aan pas te weten welke auto's er zijn op 't moment dat deze aangemeld zijn in de haven, tot die tijd weet Louwman maar ook BYD Europe niets van BYD China. Het enige wat zij kunnen zien in de systemen is status "On Transport"
Het enige wat je kan doen is geduld hebben... en geloof mij als ik zeg... dat is echt HEULLL moeilijk
Ik kan bevestigen dat dit idd "het proces" is n.a.v. mijn eigen ervaringenMichaelJ schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:58:
[...]
Daar is een hele discussie over geweest toen ik in de wachtmodus was van mijn Seal. BYD Heeft momenteel 1 eigen schip in de vloot, er varen een stuk of 6-7 schepen naar Europa heen en weer met Europees bestemde BYD voertuigen. Het kan ook zomaar zijn dat er een Hyuandai o.i.d. naast je BYD staat.. wie zal 't zeggen?
Louwman geeft aan pas te weten welke auto's er zijn op 't moment dat deze aangemeld zijn in de haven, tot die tijd weet Louwman maar ook BYD Europe niets van BYD China. Het enige wat zij kunnen zien in de systemen is status "On Transport"
Het enige wat je kan doen is geduld hebben... en geloof mij als ik zeg... dat is echt HEULLL moeilijk

En idd, wachten is moeilijk
‘On transport’ zou voor de meesten hier al heel wat zijn 😀
Haha been there, done thatboblelie schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:48:
[...]
Ik kan bevestigen dat dit idd "het proces" is n.a.v. mijn eigen ervaringen. Momenteel lijkt 1x per week de dealer bellen de beste optie. Op een bepaald moment ben je bekend/berucht daar en dan lijk je nét iets meer info te kunnen krijgen. Maar het blijft koffiedik kijken...
En idd, wachten is moeilijk.
Ze waren mij ook liever kwijt dan rijk op een gegeven moment. Ik ging er zelfs wekelijks langs om te vragen hoe het er voor stond.... (rijdt er namelijk geregeld langs over de A16)
Inmiddels heb ik vandaag de 5.000km aangetikt. Ook kan ik nog bevestigen dat de 3.8s nog steeds haalbaar is
Pijnlijk moment.
Zelf was ik na een proefrit verkocht aan de Seal of de nieuwe Xpeng G6
In overleg met de werkgever kwam daar helaas uit dat die liever geen auto heeft uit China en ben nu toch maar voor de Model 3 gegaan.
Ik zal toch iedere keer met vreugde de BYD graag voorbij zien rijden want het is een prachtige auto om te zien.
Zelf was ik na een proefrit verkocht aan de Seal of de nieuwe Xpeng G6
In overleg met de werkgever kwam daar helaas uit dat die liever geen auto heeft uit China en ben nu toch maar voor de Model 3 gegaan.
Ik zal toch iedere keer met vreugde de BYD graag voorbij zien rijden want het is een prachtige auto om te zien.
Toen ik dat NOS stories item over BYD keek dacht ik: ‘het zal je als inhuurder maar gebeuren. Heb je een (nieuwe) leuke opdracht bij (semi)overheid, mag je er niet aan de slag want je rijdt een Chinese auto: lees BYD’. M.b.t. verzamelen data via de auto.TobiasKir schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:45:
Deels: ‘yeah right zo ver zal het niet komen’.
[ Voor 3% gewijzigd door boppex op 15-05-2024 08:51 ]
En mijn werkgever is niks overheid. Ze kopen de auto's en de directie denkt dat de restwaarde lager zal liggen als bij een Tesla na 3 jaar.boppex schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:06:
[...]
Toen ik dat NOS stories item over BYD keek dacht ik: ‘het zal je als inhuurder maar gebeuren. Heb je een (nieuwe) leuke opdracht bij (semi)overheid, mag je er niet aan de slag want je rijdt een Chinese auto: lees BYD’.
Deels: ‘yeah right zo ver zal het niet komen’.
Persoonlijk denk ik dat het allemaal om het even zal liggen tussen die modellen.
Hallo,
Misschien is de vraag al gesteld, dan excuses. Ik ben aan het kijken naar een lease auto en word erg enthousiast van de Seal Excellence qua specs en vermogen. Maar wat ik in de reviews niet zo goed terug vind is de ruimte voor lange mensen voor- en achterin. Ik ben zelf 1.75m met korte benen dus dat loopt meestal wel los maar mijn partner is 2.00 m met lange benen. Belangrijk voor ons is dat een beetje achterin kan zitten, als het moet, maar ook dat als hij voorin zit er dan ook nog een volwassene een beetje normaal achter hem kan zitten.
Zijn er op dit forum mensen die hun ervaringen daarover willen delen?
Bedankt alvast!
Misschien is de vraag al gesteld, dan excuses. Ik ben aan het kijken naar een lease auto en word erg enthousiast van de Seal Excellence qua specs en vermogen. Maar wat ik in de reviews niet zo goed terug vind is de ruimte voor lange mensen voor- en achterin. Ik ben zelf 1.75m met korte benen dus dat loopt meestal wel los maar mijn partner is 2.00 m met lange benen. Belangrijk voor ons is dat een beetje achterin kan zitten, als het moet, maar ook dat als hij voorin zit er dan ook nog een volwassene een beetje normaal achter hem kan zitten.
Bedankt alvast!
Ikzelf ben 1,93 en heb achterin ruimte over, benen en hoofd. Ik weet niet meer precies hoeveel ruimte, maar ik kon gemakkelijk rechtop zitten. Veel meer ruimte dan in de Tesla Model 3 bijvoorbeeld.Dull schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:57:
Hallo,
Bedankt alvast!
Maar ik zou het zeker zelf eens gaan testen, dan weet je het zeker.
Thx, overweeg het idd. Op de foto vind ik het er niet super mooi uit zien. Wellicht met band onder de auto ander verhaal.downshiftor schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:27:
Mocht iemand willen weten hoe de velg eruit ziet met en zonder aero covers, ik heb ze los gehaald.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ps, stoeprandje gekust?
Klopt, baalde zo erg van de schade dat ik een nieuwe velg heb gekocht.🫣boblelie schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 00:27:
[...]
Thx, overweeg het idd. Op de foto vind ik het er niet super mooi uit zien. Wellicht met band onder de auto ander verhaal.
Ps, stoeprandje gekust?
Bedankt voor de foto's! Wel veel schroefgaten tbh... ik laat ze er lekker opdownshiftor schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:27:
Mocht iemand willen weten hoe de velg eruit ziet met en zonder aero covers, ik heb ze los gehaald.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel klote trouwens van je schade
Heb jij geen last dat je in de voorstoel ter hoogte van nek een beetje naar voren wordt gedrukt?zwellugje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:37:
[...]
Ikzelf ben 1,93 en heb achterin ruimte over, benen en hoofd. Ik weet niet meer precies hoeveel ruimte, maar ik kon gemakkelijk rechtop zitten. Veel meer ruimte dan in de Tesla Model 3 bijvoorbeeld.
Tijdens mijn twee proefritten had ik daar geen last van, of in ieder geval niet dat ik me kan herinneren.Focus schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:46:
[...]
Heb jij geen last dat je in de voorstoel ter hoogte van nek een beetje naar voren wordt gedrukt?
Goed beeldmateriaal! Een Seal afbeelden, daarna een prijskaartje van nog geen 30k (de Seal die ik besteld heb was toch echt duurderIphonevannick schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:54:
NOS explainer
En zegt ze nou dat een Seal echt ruim boven niveau Tesla Model 3 speelt door te zeggen dat de Seal een stuk goedkoper is dan zijn concurrenten?
Verder wel wat veel kort door de bocht zaken en meningen verpakt als feiten, da's jammer.
Yep en dat blijft bijzonder vind ik. Hoe weet BYD Europe welke auto voor welke klant of zelfs voor welk land is als ze niet eens weten wat er op welke boot staat? Dat verklaart samen met de vervoerderstekorten vast ook waarom er wagens staan te wachten onder andere bij CLDN terwijl er ook gewoon klanten op die wagens wachten. Als ze eerst per RORO die aanmeert moeten kijken of en zo ja wat er op staat, verliezen ze natuurlijk een hoop tijd. Dat kan efficiënter én effectiever.MichaelJ schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:58:
Daar is een hele discussie over geweest toen ik in de wachtmodus was van mijn Seal. BYD Heeft momenteel 1 eigen schip in de vloot, er varen een stuk of 6-7 schepen naar Europa heen en weer met Europees bestemde BYD voertuigen. Het kan ook zomaar zijn dat er een Hyuandai o.i.d. naast je BYD staat.. wie zal 't zeggen?
Dat geduld moeilijk is, is helemaal waar. De mijne wordt pas over een paar weken verwacht en ik heb nog gewoon mijn oude auto plus de pretcabrio dus welbeschouwd absoluut geen haast, maar toch kan ik niet wachten.
Er kan zeker nog wel iemand achter je partner zitten. Misschien niet iemand van ruim 2 meter, ik zit met 1.94 wel aardig dicht bij het dak achterin als ik rechtop zit, dus of hij achterin lekker zit is even de vraag, maar beenruimte genoeg. Voorin ook genoeg ruimte. De zetels voorin zijn wel wat kort, dat zal niet iedereen fijn vinden. Voor mij wel voldoende steun.Dull schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:57:
Hallo,
Bedankt alvast!
Ouch, binnen een maand zoveel schade aan je velg is echt pijnlijk!downshiftor schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:04:
Klopt, baalde zo erg van de schade dat ik een nieuwe velg heb gekocht.🫣
Zelfde als zwellugje, geen last tijdens de proefritten. Wel tijdens 1 blok van 2 proefritten achter elkaar in de tweede Seal even wat last van de middenconsole tegen het been, bleek dat ik de hoek van de zetel net wat anders had staan dan tijdens de eerste rit.Focus schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:46:
Heb jij geen last dat je in de voorstoel ter hoogte van nek een beetje naar voren wordt gedrukt?
Hi Michael,MichaelJ schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:35:
[...]
Ja heb ik ook, is blijkbaar ' vergeten ' mee geprogrammeerd te worden. Zal vast met een update komen (ooit)
Je Dashcam zit er echt met 2 minuten in, mits de kabel er natuurlijk gewoon in zit. Zoals dit bij mij het geval wel was.
Heb je je auto al? Zo ja, stuur me maar een PB.
Ik 'klik' hem er wel kosteloos voor je in als je niet al te ver weg woont
Super
Alvast bedankt!
Nou ik werd zojuist gebelt door BYD XXXXX (zeer vriendelijk trouwens), dat de afspraak morgen halen toch nog een mogelijke twijfel kan zijn.
De auto staat waarschijnlijk in een "slaapstand", ze hebben in A'dam even geen idee hoe dit te verhelpen.
Ze hebben hulp ingeroepen bij BYD Europe..
Ben heel benieuwd wat het is en of ze dit een beetje soepel verholpen krijgen.. en dat de levering morgen als nog door kan gaan.
Hou jullie op de hoogte!
De auto staat waarschijnlijk in een "slaapstand", ze hebben in A'dam even geen idee hoe dit te verhelpen.
Ben heel benieuwd wat het is en of ze dit een beetje soepel verholpen krijgen.. en dat de levering morgen als nog door kan gaan.
Hou jullie op de hoogte!
[ Voor 5% gewijzigd door Baannos op 24-05-2024 14:12 ]
Ik vrees een andere dan deze, maar voor de zekerheid: Er is een slaapstand waarbij de auto niet meer reageert als die te lang open is. Paar keer op unlock drukken op de key fob is dan de oplossing:Baannos schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:53:
Nou ik werd zojuist gebelt door BYD A'dam (zeer vriendelijk trouwens), dat de afspraak morgen halen toch nog een mogelijke twijfel kan zijn.
Hou jullie op de hoogte!
https://m.facebook.com/gr...ermalink/911330624076362/
Dank voor deze link, ik kende deze niet. Ga ervan uit dat de dealer dit wel weet, maar ik ga het ze toch even voorlezenDeGroteMuis schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:56:
[...]
Ik vrees een andere dan deze, maar voor de zekerheid: Er is een slaapstand waarbij de auto niet meer reageert als die te lang open is. Paar keer op unlock drukken op de key fob is dan de oplossing:
Ik heb zelf een beetje het gevoel, dat ze de aflevermomenten iets te strak hebben gepland, en dat de werkplaats uit de planning loopt..
Weet je wat ik vervelend vind? Weet niet of dit het zelfde is maar deze 'slaapstand' heb ik echt regelmatig. Als ik de auto niet op slot zet o.i.d. dan trekken de handgrepen automatisch naar binnen en kom ik de auto niet in. Dan wil ik de handgrepen weer naar buiten krijgen maar gaat de auto eerst op slot, druk je nog een keer op de grepen en dan is die weer van slot en kun je de deuren openen.DeGroteMuis schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:56:
[...]
Ik vrees een andere dan deze, maar voor de zekerheid: Er is een slaapstand waarbij de auto niet meer reageert als die te lang open is. Paar keer op unlock drukken op de key fob is dan de oplossing:
Ik wil de auto helemaal niet op slot zetten, ik wil gewoon m'n deuren openen haha.... Iemand met de Seal dit ook meegemaakt?
Tipje, wellicht voor de mensen die het nog niet weten.
De onderste knop, die met de cirkel, op de sleutel is een 'remote start' button. Geen idee of dat echt de functie daarvan heeft maar de auto gaat volledig aan. Ik gebruik deze button nu iedere keer als ik naar de Seal ga om te gaan rijden. De auto zelf blijft op slot dus je zult nog wel moeten unlocken als je er bent maar de auto zelf staat al aan, in Ready to drive modus dus.
Bijkomend voordeel voor mij en waarom ik dit gebruik?
Zoals jullie weten heb ik een Android Box primair in gebruik voor o.a. Spotify, Waze, Youtube & Netflix bijvoorbeeld (alleen als ik aan 't laden ben, echt waar
Door de Remote Start heeft de auto en de Android Box precies genoeg tijd om op te starten terwijl ik naar de auto loop en plaats neem in de auto klaar om weg te rijden en direct dus muziek/navigatie aan te zetten zonder dat ik eerst 30-40 seconden moet wachten (en ja dat is echt lang...) voordat je iets kunt doen.
Verder begint de airco dan ook lekker koud te worden.. en met die zon van de afgelopen dagen is dat niet vervelend.
Ik vond dit echt heel handig haha, wellicht wisten jullie het al.. Maar zo niet, probeer het eens uit
Vanmiddag nog gebeld door BYD dat er iets verandering is in het systeem. Nog geen groenlicht. Voor aflevering, maar morgen voor 10:00 uur wordt ik gebeld met de GO or NO GO… fingers crossed..
De storing is als volgt:
De auto moest voorzien worden van de nieuwste update. Zodra er op accepteren wordt gedrukt, gaat ie beginnen. Dan kan je gedurende de update niets met de auto/scherm doen. Zelfde idee als je telefoon.. na de update zou het systeem moeten herstarten, alleen daar blijft ie hangen nu.. dat is het punt voor nu..
Morgen maar weer een UPDATE voor jullie van de stand van zaken..
De storing is als volgt:
De auto moest voorzien worden van de nieuwste update. Zodra er op accepteren wordt gedrukt, gaat ie beginnen. Dan kan je gedurende de update niets met de auto/scherm doen. Zelfde idee als je telefoon.. na de update zou het systeem moeten herstarten, alleen daar blijft ie hangen nu.. dat is het punt voor nu..
Ook ik had in Amsterdam gevraagd om typeaanduiding te verwijderen. Dat was geen probleem en wordt geregeld. Komende vrijdag halen. Spannend. Overigens wel gedoe met laadpaal thuis doordat leasemaatschappij het abonnement niet had opgezegd ;-)hopelijk vrijdag geregeld...boblelie schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:43:
[...]
Ben net gebeld voor afhaalafspraak. Ik mag de Seal 28 mei ophalen, dus stiekem toch weer een weekje erbij, maar ik ben allang blij! En ook nog even bevestiging gehad dat ze de type aanduiding er idd als uitzondering toch even voor me afhalen. Was eigenlijk niet de bedoeling maar "collega had het toegezegd" dus was het oké.
Jij bent dus eerder @zsezse.
Goedenavond allemaal!
Rond half april de Seal Design in Space Black met Tahitian Blue interieur besteld in Amsterdam. Al snel werd een levermoment van 1e week juli vermeld in de lease app.
Meerdere malen bij de vestiging in Amsterdam nagevraagd of er vanuit Louwman meer duidelijkheid was over de leverdatum, maar enige wat ik te horen krijg is dat ze 1 a 2 weken voor aflevering zelf bericht krijgen...
We wachten af.
Afgelopen weekend voor het eerst een Seal, een groene, in het wild gespot, bij een restaurant in Mijdrecht. Wat is het toch een mooie verschijning!
Rond half april de Seal Design in Space Black met Tahitian Blue interieur besteld in Amsterdam. Al snel werd een levermoment van 1e week juli vermeld in de lease app.
Meerdere malen bij de vestiging in Amsterdam nagevraagd of er vanuit Louwman meer duidelijkheid was over de leverdatum, maar enige wat ik te horen krijg is dat ze 1 a 2 weken voor aflevering zelf bericht krijgen...
We wachten af.
Afgelopen weekend voor het eerst een Seal, een groene, in het wild gespot, bij een restaurant in Mijdrecht. Wat is het toch een mooie verschijning!
Dank! We gaan ook zeker een proefrit doen, maar omdat ik in ons huishouden degene met de grootste voorkeur voor de Seal wil ik m'n partner evt voorbereiden op gebrek aan ruimte. Maar ik lees dat dat reuze meevalt dus.zwellugje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:37:
[...]
Ikzelf ben 1,93 en heb achterin ruimte over, benen en hoofd. Ik weet niet meer precies hoeveel ruimte, maar ik kon gemakkelijk rechtop zitten. Veel meer ruimte dan in de Tesla Model 3 bijvoorbeeld.
Dank voor je reactie! Ik had in een review iets gelezen over de korte stoelen, dat moeten we dan inderdaad maar even zien of hij dat oké vind.DeGroteMuis schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:04:
[...]
Goed beeldmateriaal! Een Seal afbeelden, daarna een prijskaartje van nog geen 30k (de Seal die ik besteld heb was toch echt duurder) Tussendoor nog even het nieuwste BYD model tonen, de BYNIO ET-5.
En zegt ze nou dat een Seal echt ruim boven niveau Tesla Model 3 speelt door te zeggen dat de Seal een stuk goedkoper is dan zijn concurrenten?![]()
Verder wel wat veel kort door de bocht zaken en meningen verpakt als feiten, da's jammer.
[...]
Yep en dat blijft bijzonder vind ik. Hoe weet BYD Europe welke auto voor welke klant of zelfs voor welk land is als ze niet eens weten wat er op welke boot staat? Dat verklaart samen met de vervoerderstekorten vast ook waarom er wagens staan te wachten onder andere bij CLDN terwijl er ook gewoon klanten op die wagens wachten. Als ze eerst per RORO die aanmeert moeten kijken of en zo ja wat er op staat, verliezen ze natuurlijk een hoop tijd. Dat kan efficiënter én effectiever.
Dat geduld moeilijk is, is helemaal waar. De mijne wordt pas over een paar weken verwacht en ik heb nog gewoon mijn oude auto plus de pretcabrio dus welbeschouwd absoluut geen haast, maar toch kan ik niet wachten.![]()
[...]
Er kan zeker nog wel iemand achter je partner zitten. Misschien niet iemand van ruim 2 meter, ik zit met 1.94 wel aardig dicht bij het dak achterin als ik rechtop zit, dus of hij achterin lekker zit is even de vraag, maar beenruimte genoeg. Voorin ook genoeg ruimte. De zetels voorin zijn wel wat kort, dat zal niet iedereen fijn vinden. Voor mij wel voldoende steun.
[...]
Ouch, binnen een maand zoveel schade aan je velg is echt pijnlijk!Blij dat een vervangend wiel snel leverbaar was, maar toch zonde en weer een extra kostenpost van een paar honderd euro. Nu aan het kijken naar velgbescherming, of extra extra extra voorzichtig met inparkeren?
[...]
Zelfde als zwellugje, geen last tijdens de proefritten. Wel tijdens 1 blok van 2 proefritten achter elkaar in de tweede Seal even wat last van de middenconsole tegen het been, bleek dat ik de hoek van de zetel net wat anders had staan dan tijdens de eerste rit.
Niet helemaal hetzelfde, maar die heb ik inderdaad ook gehad. Je kan wel in de auto instellen hoe lang het duurt voor de grepen inklappen. Bij de 'slaapstad' reageert de hele auto nergens meer op tot je de ontgrendelknop op de keyfob gebruikt. Niet op de NFC, niet op de knoppen op de deurgreep, helemaal niet. Had ook al ergens een flimpje gezien van iemand met dat probleem, maar die kan ik zo snel niet terugvinden.MichaelJ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:19:
[...]
Weet je wat ik vervelend vind? Weet niet of dit het zelfde is maar deze 'slaapstand' heb ik echt regelmatig. Als ik de auto niet op slot zet o.i.d. dan trekken de handgrepen automatisch naar binnen en kom ik de auto niet in. Dan wil ik de handgrepen weer naar buiten krijgen maar gaat de auto eerst op slot, druk je nog een keer op de grepen en dan is die weer van slot en kun je de deuren openen.
Ik wil de auto helemaal niet op slot zetten, ik wil gewoon m'n deuren openen haha.... Iemand met de Seal dit ook meegemaakt?
Die ronde knop is inderdaad wel handig.
Oei, da's balen! Maar wel beter dan thuis via een OTA update. Misschien ook wel goed dat ze hem updaten, want sommige Seals schijnen last te hebben van trrrraag laden via DC: YouTube: Der BYD SEAL hat ein LADEPROBLEM! Software oder Hardware? Woran lieg...Baannos schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:59:
Vanmiddag nog gebeld door BYD A’dam, shout out naar Kenny, dat er iets verandering is in het systeem. Nog geen groenlicht. Voor aflevering, maar morgen voor 10:00 uur wordt ik gebeld met de GO or NO GO… fingers crossed..
De storing is als volgt:
De video is in het Duits, maar er staan ook nuttige commentaren onder. Van de youtuber zelf dat BYD ernaar aan het kijken is en van anderen dat een softwareupdate de laadsnelheid dratisch verbeterd heeft.
Zeker goed om even samen te checken, smaken verschillen ook qua zitcomfort. Ik vind de stoelen ondanks de korte zittingen duidelijk beter dan de Model 3 Highland en die bevallen al beter dan de Model Y, genoeg steun voor de benen, rug en nek. De Polestar 2 is qua stoelen een fractie fijner, maar daar is de middenconsole weer minder prettig. De sportstoelen voor een BMW i4 kan je wel nog wat fijner instellen, maar die is dan ook een stuk duurder met een gelijkwaardige uitrusting, in ieder geval qua bijtelling.Dull schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:05:
Dank voor je reactie! Ik had in een review iets gelezen over de korte stoelen, dat moeten we dan inderdaad maar even zien of hij dat oké vind.