Vraagje over het wassen van de auto. Ik ga altijd naar een wasstraat waar de auto door het systeem getrokken wordt. De remmen van de auto moeten dus vrij staan en mogen niet blokkeren. Is dit mogelijk met de Seal?
Het knopje voor autohold aan/uit zit op de middenconsole, links. Zonder autohold heeft de auto wel meteen een kruipneiging, als een klassieke automaat. En met het pookje eventjes in het midden houden kan je de 'vrij' inschakelen, dan komt er midden bovenin een N te staan. Ik vond het wel een beetje priegelen, dus misschien wijs dat even te oefenen zodat je hem snel genoeg in N hebt. Assistentiesystemen als emergency braking en dat soort gein uitzetten is misschien ook wijs, doe ik bij mijn huidige daily in ieder geval wel.Rico Mono schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:29:
Vraagje over het wassen van de auto. Ik ga altijd naar een wasstraat waar de auto door het systeem getrokken wordt. De remmen van de auto moeten dus vrij staan en mogen niet blokkeren. Is dit mogelijk met de Seal?
Check, dank je voor de tips!DeGroteMuis schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:35:
[...]
Het knopje voor autohold aan/uit zit op de middenconsole, links. Zonder autohold heeft de auto wel meteen een kruipneiging, als een klassieke automaat. En met het pookje eventjes in het midden houden kan je de 'vrij' inschakelen, dan komt er midden bovenin een N te staan. Ik vond het wel een beetje priegelen, dus misschien wijs dat even te oefenen zodat je hem snel genoeg in N hebt. Assistentiesystemen als emergency braking en dat soort gein uitzetten is misschien ook wijs, doe ik bij mijn huidige daily in ieder geval wel.
Wat zijn jullie ervaringen met het panoramisch dak? Wordt dit erg warm op zonnige dagen?
Ik kon verder niet vinden of deze UV werend is?
dus...
Ik heb er zelf nog geen ervaringen mee maar van wat ik gelezen heb/uit reviews heb gehaald doet dit dak het erg goed qua UV wering.
Nog geen eigen ervaringen maar hier een zeer uitgebreide test. Hij heeft ook andere interessante videos over de Seal.Pepper schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:36:
Wat zijn jullie ervaringen met het panoramisch dak? Wordt dit erg warm op zonnige dagen?
YouTube: Silver Coating Glass Roof for Heat Rejection BYD Seal vs Tesla Model Y
Ikzelf heb tot nu toe nog geen 1 mail/update/telefoon gekregen van de garage (in België).
Heb bovendien ook geen inzage op mijn dossier, dus ik vind het wel ambetant.
De garage zelf heeft destijds gezegd dat hun collega's niet goed bezig zijn, en dat ze daarom mijn aankoop overnemen. Ik staar mij zowat blind op die 'eind juni leveringsdatum', hopelijk wordt die gerespecteerd.
De BYD seals zijn nog steeds niet populair in België, Atto3 zie ik wel her en der.
De garage zelf heeft destijds gezegd dat hun collega's niet goed bezig zijn, en dat ze daarom mijn aankoop overnemen. Ik staar mij zowat blind op die 'eind juni leveringsdatum', hopelijk wordt die gerespecteerd.
De BYD seals zijn nog steeds niet populair in België, Atto3 zie ik wel her en der.
Als ik BYD NL-Oost hier mag geloven, lopen de bestellingen erg goed (Seal, U en Dolphin).
Ook bij ex-Teslarijders.
Ook bij ex-Teslarijders.
Weer eens even in Open RDW geneusd en dat stemt blij, maar ook wat verdrietig.
Er staan 15 Seals op kenteken, maar nog niet op naam. Het uitleveren lijkt wat vaart te krijgen!
Intussen staan er in totaal 103 Seals op kenteken, maar daarvan ook 54 met een fout maximaal gewicht wat in veel gevallen neerkomt op een laadvermogen van 100kg
:
*Grijs is Indigo Grey en Atlantis Grey
Voor degenen die de auto nog moeten ophalen: beter even checken misschien?
Deze zijn in ieder geval fout en volgens opendata nog niet op naam gezet:
Z434NP Grijs RWD
Z471NP Grijs RWD
Z481NJ Grijs AWD
Z498NJ Zwart RWD
Z538NJ Zwart RWD
Z649NL Zwart RWD
Z920GP Zwart RWD
Z479NJ Zwart AWD
Ik vermoed dat het een formaliteit is om dit te corrigeren bij RDW, maar toch slordig.
Er staan 15 Seals op kenteken, maar nog niet op naam. Het uitleveren lijkt wat vaart te krijgen!

Intussen staan er in totaal 103 Seals op kenteken, maar daarvan ook 54 met een fout maximaal gewicht wat in veel gevallen neerkomt op een laadvermogen van 100kg

Kleur | Design | Excellence | Totaal |
Blauw | 11 / 9 | 8 / 5 | 19 / 14 |
Grijs* | 24 / 11 | 17 / 8 | 41 / 19 |
Groen | 6 / 3 | 5 / 1 | 11 / 4 |
Wit | 11 / 5 | 3/ 1 | 14 / 6 |
Zwart | 12 / 9 | 6 / 2 | 18 / 11 |
Totaal | 64 / 37 | 39 / 17 | 103 / 54 |
Z434NP Grijs RWD
Z471NP Grijs RWD
Z481NJ Grijs AWD
Z498NJ Zwart RWD
Z538NJ Zwart RWD
Z649NL Zwart RWD
Z920GP Zwart RWD
Z479NJ Zwart AWD
Ik vermoed dat het een formaliteit is om dit te corrigeren bij RDW, maar toch slordig.
Vanmiddag weer contact gehad met BYD Amsterdam. Ze gaven 3 weken geleden aan dat de auto ‘ongeveer’ 8 mei bij de dealer zou zijn. Nu geven ze aan dat ze eigenlijk geen idee hebben waar de auto uithangt en wat de planning is.
Dus ik ben bang dat het eerder juni wordt dan mei..
Zoals veel mensen hier al aangeven is de communicatie zeer matig. Ik moet zelf continue bellen om informatie te krijgen, ook als er aangegeven wordt dat ik terug gebeld ga worden. Ik vind het niet erg om langer te wachten (túúrlijk heb ik hem liever eerder dan later) maar zonder dat iemand iets laat weten verplaatst de levertijd continue.
Een klein mailtje of belletje was wel fijn geweest.
Zoals veel mensen hier al aangeven is de communicatie zeer matig. Ik moet zelf continue bellen om informatie te krijgen, ook als er aangegeven wordt dat ik terug gebeld ga worden. Ik vind het niet erg om langer te wachten (túúrlijk heb ik hem liever eerder dan later) maar zonder dat iemand iets laat weten verplaatst de levertijd continue.
Ik denk dat wij zelfde contact persoon hebben (Michael)Matzen schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:18:
Vanmiddag weer contact gehad met BYD Amsterdam. Ze gaven 3 weken geleden aan dat de auto ‘ongeveer’ 8 mei bij de dealer zou zijn. Nu geven ze aan dat ze eigenlijk geen idee hebben waar de auto uithangt en wat de planning is.

Blijf maar continue bellen en klein beetje onder druk te zetten.
Hey… die Z498NJ is de mijne.. toevallig vandaag bij de dealer geweest! Hij staat nog steeds in storing werd verteld.. BYD Europe is er vandaag/morgen bij om het te verhelpen.DeGroteMuis schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:38:
Weer eens even in Open RDW geneusd en dat stemt blij, maar ook wat verdrietig.
Er staan 15 Seals op kenteken, maar nog niet op naam. Het uitleveren lijkt wat vaart te krijgen!![]()
Intussen staan er in totaal 103 Seals op kenteken, maar daarvan ook 54 met een fout maximaal gewicht wat in veel gevallen neerkomt op een laadvermogen van 100kg:
Kleur Design Excellence Totaal Blauw 11 / 9 8 / 5 19 / 14 Grijs* 24 / 11 17 / 8 41 / 19 Groen 6 / 3 5 / 1 11 / 4 Wit 11 / 5 3/ 1 14 / 6 Zwart 12 / 9 6 / 2 18 / 11 Totaal 64 / 37 39 / 17 103 / 54
Z434NP Grijs RWD
Z471NP Grijs RWD
Z481NJ Grijs AWD
Z498NJ Zwart RWD
Z538NJ Zwart RWD
Z649NL Zwart RWD
Z920GP Zwart RWD
Z479NJ Zwart AWD
Hopelijk maandag afleveren dan maar.. heb nu voor het weekend een Atto 3 mee gekregen..
Moet ik dan iets regelen qua laadvermogen?? Is mijn kenteken 1 van de 100 kilo laadvermogen auto’s?
Ik word de afgelopen dagen plat gespamd door mijn leasemaatschappij. Elke zucht en scheet wordt gemeld. Vandaag kwam de definitieve bestel bevestiging binnen. Hij staat nu op een leverdatum van 10 december wat overeenkomt met de einddatum van mijn huidige auto.
Wat ik wil zeggen is dat de mate van communicatie heel erg afhankelijk lijkt van de maatschappij. Waarbij Louwman zelf eigenlijk een van de minste is.
In mijn aanvraag traject haakte Louwman als eerste af toen we de prijs een beetje probeerden te drukken.
Wat ik wil zeggen is dat de mate van communicatie heel erg afhankelijk lijkt van de maatschappij. Waarbij Louwman zelf eigenlijk een van de minste is.
In mijn aanvraag traject haakte Louwman als eerste af toen we de prijs een beetje probeerden te drukken.
He, balen dat de jouwe nog steeds in storing staat!Baannos schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:45:
[...]
Hey… die Z498NJ is de mijne.. toevallig vandaag bij de dealer geweest! Hij staat nog steeds in storing werd verteld.. BYD Europe is er vandaag/morgen bij om het te verhelpen.
Hopelijk maandag afleveren dan maar.. heb nu voor het weekend een Atto 3 mee gekregen..
Moet ik dan iets regelen qua laadvermogen?? Is mijn kenteken 1 van de 100 kilo laadvermogen auto’s?

Maar dat zwart staat ook wel heel lekker zo zeg! Wordt genieten zodra het gefikst is!
De jouwe is helaas een van de verkeerd opgevoerde exemplaren. Leeggewicht 2030, rijklaar gewicht 2130, maximaal toegestaan gewicht 2130, technisch toegestaan gewicht 2501. Normaal gesproken komt bij personenauto's in principe het technisch en toegestane gewicht overeen met elkaar, bij jou het rijklaar en toegestane gewicht. Ik zou het even bij de dealer aangeven, eventueel met een screenshot vanuit ovi.rdw.nl (eerste tabje, derde blok, gewichten), kunnen ze het vast wel even voor je in orde maken. Het zal niet snel problemen opleveren verwacht ik, het is ook niet zo dat personenauto's regelmatig op de weegschaal gezet worden om de belading te controleren, maar het hoort natuurlijk gewoon goed te staan.
Bij koop is de communicatie over de voortgang zeker niet zo enthousiast. Het aflevervenster voor de mijne duurt ook nog even, maar tot nu toe 1 belletje na bestellen.Vinculum schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:30:
Ik word de afgelopen dagen plat gespamd door mijn leasemaatschappij. Elke zucht en scheet wordt gemeld. Vandaag kwam de definitieve bestel bevestiging binnen. Hij staat nu op een leverdatum van 10 december wat overeenkomt met de einddatum van mijn huidige auto.
Zelf ook wachtende op de seal in Belgie, leverdatum is halverwege Juni bij mij, ik heb zelf nog geen contact opgenomen met de garage over hoe en wat dus wordt afwachten denk ik. Uiteindelijk heb je zelf toch niets in de hand...madiwoe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:27:
Ikzelf heb tot nu toe nog geen 1 mail/update/telefoon gekregen van de garage (in België).
Geen probleem inmiddels meer om de N te vinden, je houdt het pookje tegen de R aan zonder hem door te klikken zeg maar. Dan gaat die gemakkelijk in de N stand.DeGroteMuis schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:35:
[...]
Het knopje voor autohold aan/uit zit op de middenconsole, links. Zonder autohold heeft de auto wel meteen een kruipneiging, als een klassieke automaat. En met het pookje eventjes in het midden houden kan je de 'vrij' inschakelen, dan komt er midden bovenin een N te staan. Ik vond het wel een beetje priegelen, dus misschien wijs dat even te oefenen zodat je hem snel genoeg in N hebt. Assistentiesystemen als emergency braking en dat soort gein uitzetten is misschien ook wijs, doe ik bij mijn huidige daily in ieder geval wel.
Assistentiesystemen hoeven verder niet uit, na de eerste keer piepen voor de voorparkeersensoren schakel je die even uit als die tevoorschijn komt in het scherm en that's it. Ben inmiddels al wel 10x+ door de wasstraat geweest, de Seal krijgt de kans niet om vies te worden
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ik sterk onder de indruk ben van het panorama dak. De zon meerdere keren flink er op gestaan maar wordt totaal niet warm. Ook voel ik de zon rondom in de auto minder branden want mij het vertrouwen geeft dat alle ramen UV werend zijn, dat was in mijn MG ZS EV hiervoor wel HEEEL anders kan ik je vertellen, daar verbrand je levend in zo ongeveer.Pepper schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:36:
Hierbij een vraagje gericht aan de gelukkige BYD seal rijders
De SEAL staat hoog op mijn lijstje als mogelijke opvolger van mijn huidige LRDM performance Polestar 2.
Qua uitrusting en specs ga ik er zeker op vooruit (op papier). Echter ik zie dat de BYD seal dualmotor gelimiteerd is op een top snelheid van 180 KM/uur. In hoeverre merken jullie dit erg tijdens ritten door Duitsland? (op de Nederlandse wegen is dit natuurlijk een non issue). Het scheelt uiteindelijk maar 30 KM versus de 210 KM/uur topsnelheid van de Polestar 2.
Maar ik ben toch benieuwd hoe jullie dit eventueel ervaren
De SEAL staat hoog op mijn lijstje als mogelijke opvolger van mijn huidige LRDM performance Polestar 2.
Qua uitrusting en specs ga ik er zeker op vooruit (op papier). Echter ik zie dat de BYD seal dualmotor gelimiteerd is op een top snelheid van 180 KM/uur. In hoeverre merken jullie dit erg tijdens ritten door Duitsland? (op de Nederlandse wegen is dit natuurlijk een non issue). Het scheelt uiteindelijk maar 30 KM versus de 210 KM/uur topsnelheid van de Polestar 2.
Ik denk dat je daarin vooral moet afwegen hoevaak je die snelheden rijd?! Laat zeggen dat je in Duitsland 150 - 170 rijdt, dan zullen zowel de Polestar als de Seal een redelijk hoog verbruik hebben. In die optiek gewoon gelijk. Alleen houd de pret op bij 180 ipv boven de 200.dutchman666 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:52:
Hierbij een vraagje gericht aan de gelukkige BYD seal rijders![]()
Ik zag laatst een filmpje waarbij gesproken werd over een facelift die er aan zit te komen (verder geen info of dit klopt) maar daar is de top speed fors omhoog gegaan.
De BYD zeeleeuwtje is ook een mooie auto zeg.
YouTube: Byd Sea Lion 07 : leaked Design, Engine, Features And Specifications !
YouTube: Byd Sea Lion 07 : leaked Design, Engine, Features And Specifications !
De Polestar 2 heeft een top van 205. Op de teller is dit 210. Ik neem aan dat de Seal ook meer dan 180 haalt op de teller.dutchman666 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:52:
2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST
Proficiat met de aanwinst.Schaapjes schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:56:
De Z538NJ is van mij! Vanmorgen opgehaald! Heerlijke auto!
Hoe krijg ik de auto in de app, want ik kan nergens de qr code vinden om te koppelen.
Bij mij kwam de QR code na +- 1 week op het scherm van de wagen, waarna ik hem kon koppelen met de app.
Mijns inziens is het gelangrijker hoe lang je op tempo kunt rijden.dutchman666 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:52:
Mijn Legoblokje (Kia Soul) is gelimiteerd op 167 maar haalt na meerdere pogingen 178 op GPS.
Dat maakt je niet de allersnelste maar gezien de acceleratie hoor je toch bij het snellere deel van het Duitse verkeer. Keerzijde is dat je binnen een uur stil staat. Leuk om even te doen maar je komt letterlijk nergens.
Ik heb in dit forum meerdere keren gevraagd om verbruik op tempo, waarbij 23kWh/h bij 130 me bij staat.
Dat betekent ruim 3 uur rijden waarbij je ook nog sprintjes kunt trekken.
Dat klinkt mij als muziek in de oren.
Om je vraag, zonder zelf te hebben geprobeerd, te beantwoorden, op Youtube heb ik 190 op de teller voorbij zien komen. Net genoeg om heel rustig een nieuwe Volvo (Vmax 180km/h gelimiteerd) voorbij te rijden. Of de wagen dan probeert op te stijgen, dat zal iemand anders te moeten vertellen
Van harte!!! Veel veilige kilometers toegewenst!!Schaapjes schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:56:
De Z538NJ is van mij! Vanmorgen opgehaald! Heerlijke auto!
Hoe krijg ik de auto in de app, want ik kan nergens de qr code vinden om te koppelen.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je nog gesproken over de gewichten die verkeerd staan ingevoerd bij de RDW?
Ik zag dat jou wagen, net als de mijne, niet correct staan..
Nee, las het bericht pas toen ik weg was.Baannos schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 07:23:
[...]
Van harte!!! Veel veilige kilometers toegewenst!!
Heb je nog gesproken over de gewichten die verkeerd staan ingevoerd bij de RDW?
Ik zag dat jou wagen, net als de mijne, niet correct staan..
Dat zoeken naar info in het systeem is wel een dingetje. Ff wennen.
Wat mij niet duidelijk is, is wanneer hij overschakelt naar persoonlijke hotspot. Ik sluit mijn eigen telefoon aan en na 10 minuten blijft de WiFi weer uit te zijn in de auto en is de auto conneted aan de persoonlijke hotspot.
Nog geen ervaring na een dag.Pepper schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:36:
Ik kreeg wel twee zonweringen van byd mee. Heeft iedereen die gekregen?
Ach ja jullie hebben natuurlijk ook gelijk bij een BEV is range nu eenmaal meer van belang. En zo vaak ga ik nu ook niet naar Duitsland, en zelfs daar kun je niet hele stukken VMAX rijden.Inter18 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 22:54:
[...]
Mijns inziens is het gelangrijker hoe lang je op tempo kunt rijden.
Mijn Legoblokje (Kia Soul) is gelimiteerd op 167 maar haalt na meerdere pogingen 178 op GPS.
Dat maakt je niet de allersnelste maar gezien de acceleratie hoor je toch bij het snellere deel van het Duitse verkeer. Keerzijde is dat je binnen een uur stil staat. Leuk om even te doen maar je komt letterlijk nergens.
Ik heb in dit forum meerdere keren gevraagd om verbruik op tempo, waarbij 23kWh/h bij 130 me bij staat.
Dat betekent ruim 3 uur rijden waarbij je ook nog sprintjes kunt trekken.
Dat klinkt mij als muziek in de oren.
Om je vraag, zonder zelf te hebben geprobeerd, te beantwoorden, op Youtube heb ik 190 op de teller voorbij zien komen. Net genoeg om heel rustig een nieuwe Volvo (Vmax 180km/h gelimiteerd) voorbij te rijden. Of de wagen dan probeert op te stijgen, dat zal iemand anders te moeten vertellen
Ik vond het alleen frappant dat een auto die dergelijke zeer sportieve vormen bezit en idem vermogen, begrenst was op VMAX 180. Maar inderdaad de nieuwe volvo's hebben dit ook. En in Nederland is deze VMAX een echte non issue.
Tevens had ik inderdaad een film gezien dat er mogelijk een 2024/25 refresh model aan zit te komen, met een mogelijk hogere VMAX (220 en 240). Dus wie weet.
YouTube: NEW BYD Seal EV 2024 facelift Preview Lower prices and better perfor...
Ik zal dit forum blijven volgen op alle mooie ervaringen en foto's.
Bij de AWD zitten die er als het goed is gewoon bij.Schaapjes schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:30:
[...]
Nog geen ervaring na een dag.
Ik kreeg wel twee zonweringen van byd mee. Heeft iedereen die gekregen?
Net even in het zonnetje snel een mini dashboardje in elkaar geknutseld op basis van wat Open RDW kentekengegevens voor zover die bijgewerkt waren gisteren.
/f/image/0H1AW1XnySOZNSskb3fCn3nv.png?f=fotoalbum_large)
https://public.tableau.co...V1-20240518/SealDashboard
Frappant: De kentekenregistratie op de demo van Arnhem is niet alleen fout qua kleur, maar ook qua type, massa leeg, maximum massa, goedkeuringscode, zo te zien echt alles. De auto is namelijk geregistreerd met alle kenmerken van een AWD, terwijl het een RWD is. Het lijkt er bijna op dat het kenteken aangevraagd is voor een Shadow Green AWD, maar er een Space Black Design aankwam met dat chassisnummer. Dat moet dus echt wel gecorrigeerd worden voor die de verkoop ingaat, anders heeft de nieuwe eigenaar echt een uitdaging bij een controle.
@MichaelJ Gewoon met assistentie aan gaat goed dus? Fijn, scheelt toch weer een hoop uitzetten. Bij mijn huidige daily raadde de verkoper het wel aan om de boel allemaal uit te zetten, maar da's toch wel ff heen en weer klikken.
@dutchman666 Ik heb mijn Seal nog niet, maar met mijn huidige EV is er niet echt lol aan om op lange afstanden echt snel te gaan qua verbruik. Drie keer normaal snelwegverbruik haal je al snel als je echt doortrapt, dus dan sta je echt vaak te laden. Leuk om eens te testen, niet echt bruikbaar op lange ritten. Plus de stukken waar je wat langer 180+ kan worden ook steeds minder in mijn ervaring, ook met een auto of motor die wel ruim 250 loopt . Dus 180 is voor mij geen probleem. Op de teller komt de Seal op ongeveer 190 aldus YouTube.
@Schaapjes gefeliciteerd met je aanwinst! Meer foto's zijn altijd welkom
Veel veilige en plezierige km toegewenst. De V2L adapter zit alleen bij de AWD in de standaardlevering, maar de zonwering voor het dak wordt inderdaad standaard meegeleverd op beide Seals, tweedelig zodat je kan kiezen voor of achter af te dekken of allebei.
/f/image/0H1AW1XnySOZNSskb3fCn3nv.png?f=fotoalbum_large)
https://public.tableau.co...V1-20240518/SealDashboard
Frappant: De kentekenregistratie op de demo van Arnhem is niet alleen fout qua kleur, maar ook qua type, massa leeg, maximum massa, goedkeuringscode, zo te zien echt alles. De auto is namelijk geregistreerd met alle kenmerken van een AWD, terwijl het een RWD is. Het lijkt er bijna op dat het kenteken aangevraagd is voor een Shadow Green AWD, maar er een Space Black Design aankwam met dat chassisnummer. Dat moet dus echt wel gecorrigeerd worden voor die de verkoop ingaat, anders heeft de nieuwe eigenaar echt een uitdaging bij een controle.
@MichaelJ Gewoon met assistentie aan gaat goed dus? Fijn, scheelt toch weer een hoop uitzetten. Bij mijn huidige daily raadde de verkoper het wel aan om de boel allemaal uit te zetten, maar da's toch wel ff heen en weer klikken.
@dutchman666 Ik heb mijn Seal nog niet, maar met mijn huidige EV is er niet echt lol aan om op lange afstanden echt snel te gaan qua verbruik. Drie keer normaal snelwegverbruik haal je al snel als je echt doortrapt, dus dan sta je echt vaak te laden. Leuk om eens te testen, niet echt bruikbaar op lange ritten. Plus de stukken waar je wat langer 180+ kan worden ook steeds minder in mijn ervaring, ook met een auto of motor die wel ruim 250 loopt . Dus 180 is voor mij geen probleem. Op de teller komt de Seal op ongeveer 190 aldus YouTube.
@Schaapjes gefeliciteerd met je aanwinst! Meer foto's zijn altijd welkom
Dit is een hele interessante topic over een hele interessante auto.
Ik heb besloten de overstap te gaan maken naar elektrisch rijden. De Seal sprong er voor mij meteen uit. Totale plaatje klopt voor mij. De uitgebreide proefrit bevestigde dit.
Het wordt een Excellence AWD in Atlantis Grey met Black interieur. Aflevering zal over zo’n 3 maanden zijn.
Ik heb besloten de overstap te gaan maken naar elektrisch rijden. De Seal sprong er voor mij meteen uit. Totale plaatje klopt voor mij. De uitgebreide proefrit bevestigde dit.
Het wordt een Excellence AWD in Atlantis Grey met Black interieur. Aflevering zal over zo’n 3 maanden zijn.
Weer even een update voor wat betreft mijn levering…
Helaas nog steeds geen Seal voor de deur.. afgelopen donderdag bij BYD geweest, zie eerder bericht, afgesproken dat ik een update zou krijgen nog donderdag of vrijdag als de experts van BYD Europe waren geweest. Die moesten komen om de auto aan de praat te krijgen.. BYD gaf aan dan evt vandaag (op zijn vrije dag) de auto nog te leveren.. maar het is volledige radio stilte.. hoor helemaal niet, geen goed nieuws, geen update nix.. how hard can it be om je klant in elk geval op de hoogte te houden.. bere irritant.. zo die plas frustratie weer eff gelost.. en maar weer als een jackrussel in een mand gaan zitten wachten..
Helaas nog steeds geen Seal voor de deur.. afgelopen donderdag bij BYD geweest, zie eerder bericht, afgesproken dat ik een update zou krijgen nog donderdag of vrijdag als de experts van BYD Europe waren geweest. Die moesten komen om de auto aan de praat te krijgen.. BYD gaf aan dan evt vandaag (op zijn vrije dag) de auto nog te leveren.. maar het is volledige radio stilte.. hoor helemaal niet, geen goed nieuws, geen update nix.. how hard can it be om je klant in elk geval op de hoogte te houden.. bere irritant.. zo die plas frustratie weer eff gelost.. en maar weer als een jackrussel in een mand gaan zitten wachten..
Hoelang wacht je misschien?Baannos schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:02:
Helaas nog steeds geen Seal voor de deur.. afgelopen donderdag bij Kenny geweest, zie eerder bericht, afgesproken dat ik een update zou krijgen nog donderdag of vrijdag als de experts van BYD Europe waren geweest. Die moesten komen om de auto aan de praat te krijgen.. Kenny gaf aan dan evt vandaag (op zijn vrije dag) de auto nog te leveren.. maar het is volledige radio stilte.. hoor helemaal niet, geen goed nieuws, geen update nix.. how hard can it be om je klant in elk geval op de hoogte te houden.. bere irritant.. zo die plas frustratie weer eff gelost.. en maar weer als een jackrussel in een mand gaan zitten wachten..
Ik begin eerlijk gezegd geen ongeduld te tonen tot minstens 1 maand na afgesproken leveringsdatum.
Het kan altijd wel eens zijn dat er vertragingen zijn, maar als je er al 2 maand op wacht buiten de leveringstermijn zou ik mij ook wel beginnen te ergeren.
Ken iemand die zo 6 maand later pas zijn voertuig heeft gekregen.
Ah, fijn dat het nu voor je opschiet!boblelie schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:59:
Dealer stuurde gister fotos van het debadgen met vraag of ik de letters wilde houden. Netjes van hen!
Auto moet alleen nog gepoetst worden.
Afhaalafspraak gepland voor dinsdag over een week.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Jee, wat enorm vervelend dat je niet eens even een update krijgt.Baannos schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:02:
Helaas nog steeds geen Seal voor de deur.. afgelopen donderdag bij Kenny geweest, zie eerder bericht, afgesproken dat ik een update zou krijgen nog donderdag of vrijdag als de experts van BYD Europe waren geweest. Die moesten komen om de auto aan de praat te krijgen.. Kenny gaf aan dan evt vandaag (op zijn vrije dag) de auto nog te leveren.. maar het is volledige radio stilte.. hoor helemaal niet, geen goed nieuws, geen update nix.. how hard can it be om je klant in elk geval op de hoogte te houden.. bere irritant.. zo die plas frustratie weer eff gelost.. en maar weer als een jackrussel in een mand gaan zitten wachten..
Prima als ze er nog mee bezig zijn om het goed te fiksen, beter dan over een week ergens langs de kant van de weg te staan omdat het toch niet helemaal goed blijkt te zijn, maar meld dat ff joh!
Nee, in dit geval totaal niet mee eens. De uitleverafspraak was al gemaakt, auto op kenteken bij de dealer, maar de auto blijkt last minute een issue te hebben. En dan geen communicatie uit hunzelf zoals wel beloofd was. Dat is gewoon storend.madiwoe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:20:
[...]
Hoelang wacht je misschien?
Ik begin eerlijk gezegd geen ongeduld te tonen tot minstens 1 maand na afgesproken leveringsdatum.
Het kan altijd wel eens zijn dat er vertragingen zijn, maar als je er al 2 maand op wacht buiten de leveringstermijn zou ik mij ook wel beginnen te ergeren.
Oo nee dat ik hem nog niet heb is niet eens mijn grootste probleem.. tuurlijk verheug je erop als er een afspraak gemaakt is en kenteken doorgegeven. Er kan altijd wat gebeuren of iets tegen zitten, daar hoor je me niet over. Het gaat mij er meer om dat er totaal geen communicatie is vanuit BYD over de status. Er wordt toegezegd dat er uiterlijk zaterdag gebeld wordt met een update. Doe dat dan ook! Slecht nieuws is ook nieuws. Geen nieuws is geen juiste manier van verwachting scheppen. Dat is meer wat ik bedoel te zeggemadiwoe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:20:
[...]
Hoelang wacht je misschien?
Ah zo... Aan het lijntje houden zeg maar.Baannos schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:05:
[...]
Oo nee dat ik hem nog niet heb is niet eens mijn grootste probleem.. tuurlijk verheug je erop als er een afspraak gemaakt is en kenteken doorgegeven. Er kan altijd wat gebeuren of iets tegen zitten, daar hoor je me niet over. Het gaat mij er meer om dat er totaal geen communicatie is vanuit BYD over de status. Er wordt toegezegd dat er uiterlijk zaterdag gebeld wordt met een update. Doe dat dan ook! Slecht nieuws is ook nieuws. Geen nieuws is geen juiste manier van verwachting scheppen. Dat is meer wat ik bedoel te zegge
Ja dat vind ik ook niet kunnen, ze moeten gewoon communiceren hoe het is, goed of niet...
Net eindelijk contact gehad..
Dr moet iets vervangen gaan worden, wat kon even niet gemeld worden. Moet besteld worden, levertijd week of 2 min.
Ze waren nu aan het rond bellen of er ergens anders een zwart/zwarte beschikbaar was, dan konden we die omruilen voor de mijne.. er wordt nu gezocht naar een Seal als tijdelijke vervangend vervoer.. to be continued..
Dr moet iets vervangen gaan worden, wat kon even niet gemeld worden. Moet besteld worden, levertijd week of 2 min.
Ze waren nu aan het rond bellen of er ergens anders een zwart/zwarte beschikbaar was, dan konden we die omruilen voor de mijne.. er wordt nu gezocht naar een Seal als tijdelijke vervangend vervoer.. to be continued..
Bij mij werd de app geactiveerd via Louman, ik moest enkel een de byd app downloaden en een account maken (let wel dat je dezelfde email adres moet gebruiken die Louwman heeft door gegeven).G S schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:28:
[...]
Proficiat met de aanwinst.
Bij mij kwam de QR code na +- 1 week op het scherm van de wagen, waarna ik hem kon koppelen met de app.
Daarna moest je een 6cijferige code invoeren en de app werkte. Dus geen QR codes scannen ....
Ik zou even contact opnemen met Louwman.
Bij de RWD ookCeessie schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:49:
[...]
Bij de AWD zitten die er als het goed is gewoon bij.
Het zit niet heel erg mee bij je.Baannos schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:48:
Net eindelijk contact gehad..

Enige pluspunt: Beter nu terwijl de auto nog daar klaargemaakt wordt voor aflevering dan een paar dagen na aflevering. Hopelijk vinden ze snel een goede oplossing waar iedereen blij mee is.
Knoop vorige week, na twee proefritten, doorgehakt. Het wordt een AWD in Ice Blue en Tahitian blue interieur.
Tot mijn verrassing midden maand juni bij de dealer levering week 30 gevraagd.
Ik heb nog even.
Tot mijn verrassing midden maand juni bij de dealer levering week 30 gevraagd.
Ik heb nog even.
3 tot 4 maanden levertijd werd vandaag ineens 2 maanden! Volgende week vrijdag mag ik me de trotse eigenaar noemen van een RWD Indigo Grey/Black. Bye bye Polestar 2 LRDM met 128K op de teller😀
Mijn bestelde AWD (Indigo Grey/Black) wordt naar verwachting 31/08 uitgeleverd, dan loopt mijn leasecontract van mijn Tesla af.
Eerlijk... ik zit te wachten op de 2401 of 2403 update zodat ik wat minder irritante geluiden hoorNoobie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:22:
Kijk eens wat de eerste update is binnen !
[Afbeelding]
Verder een tevreden nieuwe Seal rijder sinds 13-5
Heb jij al de v1.12 update? En weet jij wat de updates zijn van v1.12 ?satyriasis schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:43:
[...]
Eerlijk... ik zit te wachten op de 2401 of 2403 update zodat ik wat minder irritante geluiden hoorHoop dat die volgende week komt, anders ga ik hem met de hand updaten. In australie wordt 2401 al sinds Februari aan iedereen aangeboden.
Verder een tevreden nieuwe Seal rijder sinds 13-5
Update op de laadproblemen die soms voorkwamen:
YouTube: BYD Seal LADE UPDATE ist da! Test bei Enbw Ionity und Aral Pulse!
Dat de auto nog steeds wat last heeft van Rapidgate valt me een tikje tegen. Aan de andere kant is de laadcurve verder best oké. En dat zou moeten betekenen dat 't laden zeker softwarematig nog iets sneller kan worden.
@RoBo-67 & @vicathome Gefeliciteerd met de goede keuze.
Jullie zijin toegevoegd aan de startpost.
@WiMe65 Mooi dat jouw Seal ook al lekker vlot aankomt. Intussen staan er al 115 Seals op kenteken.
@Noobie Jeetje, moet de kap van de cabrio dicht als ik de Seal straks wil updaten? Streng volk hoor, die Chinezen!
Ik kan niet veel vinden over de updates van V1.12, benieuwd wat de wijzigingen zijn, die zie je als het goed is na de update in beeld. Wil je die delen?
YouTube: BYD Seal LADE UPDATE ist da! Test bei Enbw Ionity und Aral Pulse!
Dat de auto nog steeds wat last heeft van Rapidgate valt me een tikje tegen. Aan de andere kant is de laadcurve verder best oké. En dat zou moeten betekenen dat 't laden zeker softwarematig nog iets sneller kan worden.
@RoBo-67 & @vicathome Gefeliciteerd met de goede keuze.
@WiMe65 Mooi dat jouw Seal ook al lekker vlot aankomt. Intussen staan er al 115 Seals op kenteken.
@Noobie Jeetje, moet de kap van de cabrio dicht als ik de Seal straks wil updaten? Streng volk hoor, die Chinezen!
Ik heb deze update zelf op 25 april al ontvangen, maar heb niet gezien wat er aangepast is. Had alleen een foto gemaakt dat die was geupgrade omdat ik de versie nummers nog eens wilde opzoeken later om te zien wat er precies was geupdate.Noobie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:47:
[...]
Heb jij al de v1.12 update? En weet jij wat de updates zijn van v1.12 ?
Mijn vermoeden is dat dit voornamelijk te maken heeft gehad met het trage DC laden en het AWD systeem wat niet goed zou werken, want verder heb ik niets aan verbeteringen gemerkt sindsdien. Nog steeds dat de auto te pas en te onpas remt om een regendruppel of overstekende mier o.i.d. Geluidjes zijn allemaal nog het zelfde, ziet er allemaal 't zelfde uit en verder kan ik niets ontdekken of herleiden dat dit een update is geweest.
Mocht iemand wel weten wat er is geupdate, laat het maar weten want ik ben toch ook wel benieuwd.
Update:
Ik kwam deze afbeelding vanuit Frankrijk tegen, dit bevestigd wat ik hierboven vermeldde:

p.s. verder heb ik net even de check gedaan. Ik draai nog steeds op 2310 infotainment.
Wat ook nog steeds op de planning stond was om het snelladen nog eens te testen nadat deze in het weekend van 5 april opgehaald werd door de ANWB. Ik heb nooit snelheden van boven de 100kw gezien in de begin dagen, ook niet bij laag SoC of wat dan ook..
Nu hoef ik ook bijna niet te snelladen maar gister besloot ik even de test opnieuw te doen en bij een SoC van 30% haalde de Seal direct 132kw. Na 3 minuten weer afgesloten de sessie want tsja.. ik kon nog makkelijk naar huis toe
[ Voor 32% gewijzigd door MichaelJ op 22-05-2024 13:47 ]
De mijne staat ook klaar, nu nog enkel details papierwerk en ik kan er om gaan 
Super excited
Super excited
@DeGroteMuis wil je mij ook in de lijst zetten? Hij is definitief besteld. Zwart/zwart AWD
Je staat erbij @Vinculum. Het is nog even wachten, maar toch een goed vooruitzicht!
@MichaelJ Ja joh, heb je regelmatig ghost braking? Echt zo raar, ik heb in totaal toch een paar 100 km aan proefritten gemaakt en de auto's daar totaal niet op kunnen betrappen. Wel op nogal vroeg uitschakelende stuurhulp, met name met laagstaande zon en nat wegdek, maar remmen om niets nog niet. Da's echt enorm irritant rijden vind ik. De geluidjes, behalve de not-so-intelligent speedwarning vielen me eigenlijk wel mee, zolang je niet de ijskar stand selecteert, want dan worden de knipperlichten snel irritant.
Ja dat Ghost Braking heb ik toch echt wel een paar keer gehad, en geloof me.. die Seal remt dan echt hard. Vooral omdat je het niet verwacht, het meest vervelende is mijn vrouw dan.. die geeft mij steeds de schuld waarom ik ineens rem...DeGroteMuis schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:51:
@MichaelJ Ja joh, heb je regelmatig ghost braking? Echt zo raar, ik heb in totaal toch een paar 100 km aan proefritten gemaakt en de auto's daar totaal niet op kunnen betrappen. Wel op nogal vroeg uitschakelende stuurhulp, met name met laagstaande zon en nat wegdek, maar remmen om niets nog niet. Da's echt enorm irritant rijden vind ik. De geluidjes, behalve de not-so-intelligent speedwarning vielen me eigenlijk wel mee, zolang je niet de ijskar stand selecteert, want dan worden de knipperlichten snel irritant.
Het gebeurt ook veelal in de regen heb ik 't idee.
Bij mij in de straat is het nu 2x voor gekomen, ik probeer het een beetje te schetsen voor de duidelijkheid.
/f/image/XZhechGNk3uusXnAuVY9vO8H.png?f=fotoalbum_large)
Ik sla rechtsaf de straat in, de Seal lijkt de stilstaande camper (ja deze staat er 364 dagen per jaar zo'n beetje...) te detecteren als aankomend verkeerd of iets dergelijk waarna de Seal kneiterhard tot stilstand remt.
Elders heb ik 't ook al eens mee gemaakt in deze situatie:
/f/image/ilV1N4y5jI56UMA6n6bQ3SJw.png?f=fotoalbum_large)
Overigens in deze situatie heb ik wel iedere keer dat de auto waarschuwt voor gevaarlijke situaties, wat op zich begrijpelijk is. Dat zijn dezelfde geluidjes als de 'snelheidswaarschuwing' die iedere rit uit gezet worden.
Het zou fijn zijn als deze geluidjes z'n doel wel dienen door iets minder luidruchtig te zijn 20-30% minder volume zou voor mij al voldoende zijn om ze wél aan te laten staan vermoed ik.
Wat ook fijn zou zijn is de LKA.. de '3x knipperlicht aan' en tegelijkertijd van rijbaan wisselen is soms niet voldoende om van rijbaan te wisselen. Als je dan te laat je stuur beweging inzet, vaak is dit vloeiend en zonder abrubt te sturen, dan heb je de pech dat die de auto weer terug duwt in de oorspronkelijke rijbaan.
Je trekt hem er zelf wel door heen maar voor diegene achter je of je passagiers in de auto ziet dit er wel erg knullig uit. LKA zou wat mij betreft permanent gezet moeten kunnen worden met alleen een trilling in je stuur en niet het corrigeren (mooier zou zijn om na een knipperlicht actie 10-30 seconden helemaal geen LKA te hebben)
Jazeker! Auto wordt as-we-speak gepoetst.
Kenteken is bekend (Z-233-NR), wel geinig nummer vind ik zelf.
Brandstof/laadpas zou ook de komende dagen binnen moeten komen.
Dit weekend ff grondige poetsbeurt van de oude auto en aftermarket shit eruit halen.
En dan dinsdag de Seal ophalen

Ik zal wel foto's delen als ie er is
Gaaf! Leuk om naar uit te kijken, eindelijkboblelie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:52:
[...]
Dit weekend ff grondige poetsbeurt van de oude auto en aftermarket shit eruit halen.
En dan dinsdag de Seal ophalen![]()
![]()
.
Ik zal wel foto's delen als ie er is.
Moest wel even lachen om je schetsen. Als je snel kijkt lijkt het net alsof de Seal driftend over de weg gaatMichaelJ schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:17:
[...]
Ja dat Ghost Braking heb ik toch echt wel een paar keer gehad, en geloof me.. die Seal remt dan echt hard. Vooral omdat je het niet verwacht, het meest vervelende is mijn vrouw dan.. die geeft mij steeds de schuld waarom ik ineens rem...![]()
Bij mij in de straat is het nu 2x voor gekomen, ik probeer het een beetje te schetsen voor de duidelijkheid.
[Afbeelding]
Ik sla rechtsaf de straat in, de Seal lijkt de stilstaande camper (ja deze staat er 364 dagen per jaar zo'n beetje...) te detecteren als aankomend verkeerd of iets dergelijk waarna de Seal kneiterhard tot stilstand remt.
[Afbeelding]
Overigens in deze situatie heb ik wel iedere keer dat de auto waarschuwt voor gevaarlijke situaties, wat op zich begrijpelijk is. Dat zijn dezelfde geluidjes als de 'snelheidswaarschuwing' die iedere rit uit gezet worden.
Het zou fijn zijn als deze geluidjes z'n doel wel dienen door iets minder luidruchtig te zijn 20-30% minder volume zou voor mij al voldoende zijn om ze wél aan te laten staan vermoed ik.
Wat ook fijn zou zijn is de LKA.. de '3x knipperlicht aan' en tegelijkertijd van rijbaan wisselen is soms niet voldoende om van rijbaan te wisselen. Als je dan te laat je stuur beweging inzet, vaak is dit vloeiend en zonder abrubt te sturen, dan heb je de pech dat die de auto weer terug duwt in de oorspronkelijke rijbaan.
Je trekt hem er zelf wel door heen maar voor diegene achter je of je passagiers in de auto ziet dit er wel erg knullig uit. LKA zou wat mij betreft permanent gezet moeten kunnen worden met alleen een trilling in je stuur en niet het corrigeren (mooier zou zijn om na een knipperlicht actie 10-30 seconden helemaal geen LKA te hebben)
Maar ff serieus: dat is wel bloed irritant. Ik heb ook met mijn huidige Kia Proceed dat ie binnen bebouwde kom soms geparkeerde auto's parallel aan de 50km weg ziet als botsgevaar en vol zelf in de ankers gaat. Levensgevaarlijk

Ik wilde een waarheidsgetrouwe situatie schetsen, ik kom namelijk altijd driftend de bocht omboblelie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:58:
[...]
Moest wel even lachen om je schetsen. Als je snel kijkt lijkt het net alsof de Seal driftend over de weg gaat.
Maar ff serieus: dat is wel bloed irritant. Ik heb ook met mijn huidige Kia Proceed dat ie binnen bebouwde kom soms geparkeerde auto's parallel aan de 50km weg ziet als botsgevaar en vol zelf in de ankers gaat. Levensgevaarlijk! Om die rede ook geen ACC aan binnen bebouwde kom.

Dank je voor de toelichting @MichaelJ. Wel briljant snelle schetsen zo, als de auto echt zo overhelt de bocht om kan ik me voorstellen dat de auto piept... Maar dan bij de banden! 
Die eerste situatie lijkt bijna alsof de cross traffic braking een beetje té enthousiast reageert. Die kan je uitzetten en die blijft dan uit, maar hoort natuurlijk niet nodig te zijn. Overigens ken ik die situatie wel van de VW, die stampt dan soms ook nogal panisch uit zichzelf op de rem, maar dan vooral als er daadwerkelijk een auto van rechts komt, ook al kan je er gemakkelijk rechtsaf zonder ook maar binnen een meter van elkaar te komen. Blijft altijd schrikken en irritant. Die tweede situatie ken ik dan weer niet, zie ook niet direct de noodzaak om te waarschuwen daar, tenzij je hem echt vlak voor die Urus de bocht in gooit?
Misschien komt 't door een paar jaar VW rijden, maar het volume van de piepjes viel me eigenlijk alles mee. Als de VW vindt dat je moet remmen is die echt luider.
Die eerste situatie lijkt bijna alsof de cross traffic braking een beetje té enthousiast reageert. Die kan je uitzetten en die blijft dan uit, maar hoort natuurlijk niet nodig te zijn. Overigens ken ik die situatie wel van de VW, die stampt dan soms ook nogal panisch uit zichzelf op de rem, maar dan vooral als er daadwerkelijk een auto van rechts komt, ook al kan je er gemakkelijk rechtsaf zonder ook maar binnen een meter van elkaar te komen. Blijft altijd schrikken en irritant. Die tweede situatie ken ik dan weer niet, zie ook niet direct de noodzaak om te waarschuwen daar, tenzij je hem echt vlak voor die Urus de bocht in gooit?
Misschien komt 't door een paar jaar VW rijden, maar het volume van de piepjes viel me eigenlijk alles mee. Als de VW vindt dat je moet remmen is die echt luider.
Ah, mooi, nog een paar dagen wachten en dan genieten!boblelie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:52:
[...]
En dan dinsdag de Seal ophalen![]()
![]()
.
Ik zal wel foto's delen als ie er is.

Jaloersmakend al die opleveringen haha.
Ben wel erg benieuwd naar meer foto's van indigo grey dus kom maar door
Vandaag maar eens een mail gestuurd naar Amsterdam wanneer die van mij gaat komen. 1 Maart besteld.
Zijn ze hem vergeten door te geven aan hun lease maatschappij dus niks besteld. Nu maar even afwachten hoe ze dit gaan oplossen
Zijn ze hem vergeten door te geven aan hun lease maatschappij dus niks besteld. Nu maar even afwachten hoe ze dit gaan oplossen
Jeetje.... de saga van lease maatschappij toestanden continues...... zo zie je maar weer, altijd scherp blijven en controleren. Bij mij stond de AWD ipv RWD in bestellingCeessie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:22:
Vandaag maar eens een mail gestuurd naar Amsterdam wanneer die van mij gaat komen. 1 Maart besteld.

Ben zelf ook zoooo benieuwd! In mijn geheugen was die kleur echt vet. Maar op Youtube en (pers)foto's lijkt deze kleur gewoon standaard metallic zilver. En daar hou ik dan weer niet zo van...iggimeister schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:15:
Jaloersmakend al die opleveringen haha.
Hierbij nogmaals de foto's van de showroom (Februari) waar ik mijn keus uiteindelijk op heb gebaseerd.
:strip_exif()/f/image/qhEKGC1EhoLoQWGGEB0h0oxf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bj2tGJJugjc6U6qUmuewIfol.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hH59cxTP5mzUQxKwLrOqgVx1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/THMZj98AFFgn0aYXo6gMgCB6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TAJpMGhTpjER9Wobj5io6XfM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rz7VDJ6ZsVM3mDMQtvlJfk8Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Vrees dat in dit geval de lease maatschappij niks van louwman binnen heeft gekregenboblelie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:25:
[...]
Jeetje.... de saga van lease maatschappij toestanden continues...... zo zie je maar weer, altijd scherp blijven en controleren. Bij mij stond de AWD ipv RWD in bestelling.
De situaties die je hier schets zijn juist de redenen waarom ik nog steeds terughoudend ben.
In de huidige wagen nog steeds de standaard procedure LKA uit (knopje) en ACC uit zodat de cruisecontrol over blijft.
Niks bingbong en toch het gemak dat je gewaarschuwd wordt voor kruisend verkeer als je achteruit rijdt plus als je het écht te gek maakt dat de wagen stevig afremt.
Ik mag pas volgend jaar en vrees dat het belerende gedrag van auto's dan helemaal niet meer uit te schakelen is.
Vraagje:
Is er toevallig al een update betreffende de trekhaak.
Of moet nog steeds de Deense route gevolgd worden?
In de huidige wagen nog steeds de standaard procedure LKA uit (knopje) en ACC uit zodat de cruisecontrol over blijft.
Niks bingbong en toch het gemak dat je gewaarschuwd wordt voor kruisend verkeer als je achteruit rijdt plus als je het écht te gek maakt dat de wagen stevig afremt.
Ik mag pas volgend jaar en vrees dat het belerende gedrag van auto's dan helemaal niet meer uit te schakelen is.
Vraagje:
Jeee, wat knullig van ze! Daar mogen ze zeker wel even een passende oplossing voor vinden. Lease via Louwman lease of zo? Dan hadden ze op zijn minst scherp mogen zijn op het feit dat er nog geen order voorbij kwam na x tijd. Natuurlijk kan een foutje altijd voorkomen, maar met een beetje systeem zitten er extra checks in zodat dit soort dingen opvallen.Ceessie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:22:
Je geheugen laat je niet in de steek. Het is wel een grijstint, maar zeker een stuk anders dan zilvergrijs. Staat de Seal ook gewoon goed.boblelie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:31:
[...]
Ben zelf ook zoooo benieuwd! In mijn geheugen was die kleur echt vet. Maar op Youtube en (pers)foto's lijkt deze kleur gewoon standaard metallic zilver. En daar hou ik dan weer niet zo van...
Hierbij nogmaals de foto's van de showroom (Februari) waar ik mijn keus uiteindelijk op heb gebaseerd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je mag mij er ook bij zetten! RWD Space Black en Tahitian Blue interieur.DeGroteMuis schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:51:
@RoBo-67 & @vicathome Gefeliciteerd met de goede keuze.Jullie zijin toegevoegd aan de startpost.
@DeGroteMuis Ik mag er ook bij met een AWD in de kleur "Indigo Grey" met zwarte bekleding
@BoydSeal Je staat erbij! Bijzonder dat bij jou bij bestellen ook de eerste week van juli werd genoemd, bij mij ongeveer hetzelfde terwijl ik de Ice Blue - black RWD een maand eerder besteld heb. Misschien staan ze samen op de boot? Maar met wat geluk rijden we binnen anderhalve maand onze nieuwe Seals!
@satyriasis Ook jij staat erbij. Alweer 10 dagen aan het genieten van de Seal, veel plezierige en veilige kilometers!

@satyriasis Ook jij staat erbij. Alweer 10 dagen aan het genieten van de Seal, veel plezierige en veilige kilometers!
BYD Seal groen of zwart met zwart interieur t.o.v. Xpeng P7 (iets duurder) of Xpeng G6 (iets goedkoper).
Persoonlijk vind ik de P7 wat stakker vormgegeven, echter beide wagens hebben wat voor en nadelen ten opzichte van elkaar.
Wat heeft Seal rijder hier overtuigd...? Ik zie het nog niet.
Persoonlijk vind ik de P7 wat stakker vormgegeven, echter beide wagens hebben wat voor en nadelen ten opzichte van elkaar.
Wat heeft Seal rijder hier overtuigd...? Ik zie het nog niet.
@Matn61 Er hebben al best wat Seal rijders / bestellers gereageerd op je eerdere vraag van dezelfde strekking. Als dat geen redenen zijn die voor jou het verschil maken zal een Xpeng misschien beter bij je passen. Aan de andere kant, in het Xpeng topic heb je zo te merken ook nog geen duidelijke reden gevonden om wel definitief voor een Xpeng P7 of G6 te gaan.
Heb je intussen al wat langer proef kunnen rijden met de P7 en na kunnen vragen hoe 't zit met de levertijd? Je gaf eerder aan alleen even kort gereden te hebben als ik het goed onthouden heb, juist na een wat langere rit gaan dingen opvallen. En iemand (ik geloof Mennomaasluis) had volgens mij eerder al op je vraag van dezelfde strekking aangegeven dat de levertijd ook nogal... Enthousiast lang was op de P7, een jaar ongeveer? Kan wellicht intussen anders liggen natuurlijk.
De G6 weet ik niet, die is sowieso niet goedkoper met een vergelijkbare accu en volgens mij wel heel vers uit, dus geen idee hoe snel die leverbaar is straks als je proef kan rijden? Ik zou sowieso eerst willen proefrijden, maar dat schijnt over een maand pas te kunnen. Geen idee of dat nog op tijd is voor je als je in december de nieuwe moet hebben. Wat in ieder geval op papier wel fijn is, is de 800v technologie met hogere laadsnelheid dan de Seal als je regelmatig via DC laadt, plus een trekhaak met een fatsoenlijk trekgewicht als je die wil. Voor het type auto ziet het er ook wel oké uit en het interieur is zeker een plus voor je, als je de Seal wat druk vindt. En natuurlijk duidelijk de meest praktische van de 3 als je eens wat groots mee wil nemen in de kofferbak.
Buiten dat ik het fijn vind dat er een dealerorganisatie met een goede naam achter BYD zit, vond ik de betere wegligging, de soepel werkende, niet haperende hardware en Android Auto / Apple Carplay de grootste niet-smaakgebonden pluspunten van de Seal ten opzichte van de P7.
Heb je intussen al wat langer proef kunnen rijden met de P7 en na kunnen vragen hoe 't zit met de levertijd? Je gaf eerder aan alleen even kort gereden te hebben als ik het goed onthouden heb, juist na een wat langere rit gaan dingen opvallen. En iemand (ik geloof Mennomaasluis) had volgens mij eerder al op je vraag van dezelfde strekking aangegeven dat de levertijd ook nogal... Enthousiast lang was op de P7, een jaar ongeveer? Kan wellicht intussen anders liggen natuurlijk.
De G6 weet ik niet, die is sowieso niet goedkoper met een vergelijkbare accu en volgens mij wel heel vers uit, dus geen idee hoe snel die leverbaar is straks als je proef kan rijden? Ik zou sowieso eerst willen proefrijden, maar dat schijnt over een maand pas te kunnen. Geen idee of dat nog op tijd is voor je als je in december de nieuwe moet hebben. Wat in ieder geval op papier wel fijn is, is de 800v technologie met hogere laadsnelheid dan de Seal als je regelmatig via DC laadt, plus een trekhaak met een fatsoenlijk trekgewicht als je die wil. Voor het type auto ziet het er ook wel oké uit en het interieur is zeker een plus voor je, als je de Seal wat druk vindt. En natuurlijk duidelijk de meest praktische van de 3 als je eens wat groots mee wil nemen in de kofferbak.
Buiten dat ik het fijn vind dat er een dealerorganisatie met een goede naam achter BYD zit, vond ik de betere wegligging, de soepel werkende, niet haperende hardware en Android Auto / Apple Carplay de grootste niet-smaakgebonden pluspunten van de Seal ten opzichte van de P7.
Eindelijk vandaag opgegaald ☺️ Kleur (Indigo Grey) was een heel goede keuze! I love it 😍
:strip_exif()/f/image/uoR2zGC2hth6lJZ0So4q4gkx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8RdgsOZkSajuWCSnX8dy8Gy2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uoR2zGC2hth6lJZ0So4q4gkx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8RdgsOZkSajuWCSnX8dy8Gy2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BTZuXEjYklm5cqaWZ5dVZwwK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 85% gewijzigd door zsezse op 23-05-2024 15:07 ]
Heeeeeeeel tof! Veel plezier ermee!zsezse schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:06:
Eindelijk vandaag opgegaald ☺️ Kleur (Indigo Grey) was een heel goede keuze! I love it 😍
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PS: Toch wel de mooiste kleur hoor
Bedankt voor de fotos. Heel vet! Kan ik weer rustig slapen. Dinsdag ben ik aan de beurt voor mijn indigo greyzsezse schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
.
Nog eventjes wachten en jij kan ook genieten.boblelie schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:48:
[...]
Bedankt voor de fotos. Heel vet! Kan ik weer rustig slapen. Dinsdag ben ik aan de beurt voor mijn indigo grey![]()
.
Ik zag nog stuk of 7 Seals in Louwman Amsterdam staan.
Er zijn toch betrekkelijk weinig pro's and cons te lezen, de meeste reactie in het BYD topic gaan over levertijden, het Xpeng topic is minder levendig en concentreert zich met name op de G9.DeGroteMuis schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:40:
@Matn61 Er hebben al best wat Seal rijders / bestellers gereageerd op je eerdere vraag van dezelfde strekking. Als dat geen redenen zijn die voor jou het verschil maken zal een Xpeng misschien beter bij je passen. Aan de andere kant, in het Xpeng topic heb je zo te merken ook nog geen duidelijke reden gevonden om wel definitief voor een Xpeng P7 of G6 te gaan.
Dat gezegd hebbende, morgen langs Meppel op een groene Seal te bezichtiging na een telefoontje, door naar Amsterdam om de G6 in levende lijve te bekijken en de P7 en Seal nogmaals te rijden voor een direct vergelijk.
Pro's van de P7
- interieur
- exterieur
- overzichtelijke software met fraaiere lay out
- enorm bereik en erg efficiënt
- uitermate soepel rijdgedrag
Con's
- geen Carplay
- geen frunk
Pro's Seal
- Carplay
- kantelbaar scherm
- frunk
Con's
- minder bereik en minder efficiënt met energie
- minder exclusief
- iets nerveuser op de weg
De G6 'sensible choice', echter het SUV concept spreekt me minder aan, de auto schijnt in het echt fraaier dan op de foto's, dat was voor mij tevens het geval met de Seal. Levertijden zijn geen issues, dealer netwerk maak ik mee geen zorgen over, met de Tesla 2x in 5 jaar naar de dealer geweest.
Ik ga ca. 5x meer betalen dan nu voor de Tesla, een keuze voor de volgende 5 jaar, een verkeerde keuze is er uiteraard niet echt. De grootste twijfel tussen Seal en P7 zit in carplay t.o.v. looks, als de P7 wel carplay had dan was de kogel door de kerk, een trade off en een lastige
Heb dit ook met mijn Golf 2024 op een 50 weg voor geen reden, ik hoor ook verhalen van Tesla's met dit probleem. Ben bang dat dit de "nieuwe standaard" is. Bedank de Europese wetgeving maarInter18 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:41:
De situaties die je hier schets zijn juist de redenen waarom ik nog steeds terughoudend ben.
Vraagje:
Tijdens een rit naar Zurich heb ik in Duitsland meerdere keren geladen bij EnBW laders aan de snelweg. Zowel op de heen als op de terugweg had ik problemen met de laadsnelheden. In het begin klimt de laadsnelheid heel snel naar tussen de 140 en 150Kwh maar al na een paar minuten stort de sneheid in naar tussen de 40 en 50Kwh en daar blijft de laasnelheid dan op hangen. Nu had een Duitse auto youtuber blijkbaar hetzelfde probleem en heeft BYD Europe ernaar gekeken en er een firmware update voor gemaakt die dit probleem voor een groot deel zou moeten oplossen:
Voor de update:
https://www.youtube.com/watch?v=s9knxGNndI4
Na de update:
https://www.youtube.com/watch?v=dAbHlPQfj8w
Nu rest alleen nog de vraag wanneer deze update wordt uitgerold (OTA)
Voor de update:
Na de update:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met snellaadpalen in NL. De Seal zal mijn eerste e-leasebak worden, dus ik heb nul ervaring. Thuisladen is voor mij niet mogelijk en ben afhankelijk van openbare laadpunten. In mijn woonplaats zijn alleen 11Kw palen. In regio 010 zijn diverse Tesla superchargers. Ik hoop dat ik met het pasje van de leasemaatschappij overal mag laden, maar weet niet of dat zo is. Iemand die ervaring heeft met Athlon leasepasjes en het laden bij superchargers >150 Kw?
Voorheen was het geheel niet mogelijk om een laadpas te koppelen aan de Tesla App maar sinds kort is dit met 3 laadpassen wel mogelijk:Rico Mono schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:12:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met snellaadpalen in NL. De Seal zal mijn eerste e-leasebak worden, dus ik heb nul ervaring. Thuisladen is voor mij niet mogelijk en ben afhankelijk van openbare laadpunten. In mijn woonplaats zijn alleen 11Kw palen. In regio 010 zijn diverse Tesla superchargers. Ik hoop dat ik met het pasje van de leasemaatschappij overal mag laden, maar weet niet of dat zo is. Iemand die ervaring heeft met Athlon leasepasjes en het laden bij superchargers >150 Kw?
Travelcard
DKV Mobility
Polestar Charge
Ik heb via de leasemaatschappij een MultiTankCard laadpas en die kan dus (nog) niet gekoppeld worden daarom heb ik voor nu mijn prive creditcard gekoppeld.
Technisch gezien ging het laden van mijn BYD Seal AWD bij een Tesla (V3) supercharger prima.
Ik heb deze situatie ook voorgehad met mijn audi a5, volkswagen golf, volkswagen id 4, 5, polestar en tesla model 3.MichaelJ schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:17:
[...]
Ja dat Ghost Braking heb ik toch echt wel een paar keer gehad, en geloof me.. die Seal remt dan echt hard. Vooral omdat je het niet verwacht, het meest vervelende is mijn vrouw dan.. die geeft mij steeds de schuld waarom ik ineens rem...![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Weinig aan te doen vrees ik, het is eerder het systeem zelf dan de wagen die ermee sukkelt.
Lekker!zsezse schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rustig slapen, of juist extra onrustig, vol ongeduld dat er ook zo'n beauty op jou wacht?boblelie schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:48:
[...]
Bedankt voor de fotos. Heel vet! Kan ik weer rustig slapen. Dinsdag ben ik aan de beurt voor mijn indigo grey![]()
.
Het lijkt erop dat update 1.12 dit oplost: MichaelJ in "Het grote BYD Seal topic"Turbo99 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:06:
Tijdens een rit naar Zurich heb ik in Duitsland meerdere keren geladen bij EnBW laders aan de snelweg. Zowel op de heen als op de terugweg had ik problemen met de laadsnelheden. In het begin klimt de laadsnelheid heel snel naar tussen de 140 en 150Kwh maar al na een paar minuten stort de sneheid in naar tussen de 40 en 50Kwh en daar blijft de laasnelheid dan op hangen. Nu had een Duitse auto youtuber blijkbaar hetzelfde probleem en heeft BYD Europe ernaar gekeken en er een firmware update voor gemaakt die dit probleem voor een groot deel zou moeten oplossen:
Voor de update:
Na de update:
Sommigen hebben die al ontvangen, hopelijk jij ook snel!
Wat me ook opviel in de na-video van Tarik is dat er nog steeds wat rapidgate optreedt.
@DeGroteMuis ja idd, onrustig eigenlijk
.
Zit de dagen af te tellen!
Morgen oude auto preppen (als het weer meezit...). Brandstofpas is gister gelukkig al binnengekomen. En heb dinsdag speciaal hiervoor vrij genomen. Lekker relaxt alles verkennen.
Zit de dagen af te tellen!
Morgen oude auto preppen (als het weer meezit...). Brandstofpas is gister gelukkig al binnengekomen. En heb dinsdag speciaal hiervoor vrij genomen. Lekker relaxt alles verkennen.
Veel succes met de ritten vandaag!Matn61 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:39:
[...]
Er zijn toch betrekkelijk weinig pro's and cons te lezen, de meeste reactie in het BYD topic gaan over levertijden, het Xpeng topic is minder levendig en concentreert zich met name op de G9.
Dat gezegd hebbende, morgen langs Meppel op een groene Seal te bezichtiging na een telefoontje, door naar Amsterdam om de G6 in levende lijve te bekijken en de P7 en Seal nogmaals te rijden voor een direct vergelijk.
Pro's van de P7
- interieur
- exterieur
- overzichtelijke software met fraaiere lay out
- enorm bereik en erg efficiënt
- uitermate soepel rijdgedrag
Con's
- geen Carplay
- geen frunk
Pro's Seal
- Carplay
- kantelbaar scherm
- frunk
Con's
- minder bereik en minder efficiënt met energie
- minder exclusief
- iets nerveuser op de weg
De G6 'sensible choice', echter het SUV concept spreekt me minder aan, de auto schijnt in het echt fraaier dan op de foto's, dat was voor mij tevens het geval met de Seal. Levertijden zijn geen issues, dealer netwerk maak ik mee geen zorgen over, met de Tesla 2x in 5 jaar naar de dealer geweest.
Ik ga ca. 5x meer betalen dan nu voor de Tesla, een keuze voor de volgende 5 jaar, een verkeerde keuze is er uiteraard niet echt. De grootste twijfel tussen Seal en P7 zit in carplay t.o.v. looks, als de P7 wel carplay had dan was de kogel door de kerk, een trade off en een lastige
Als het ook na de ritten vooral hangt op Carplay, dan klinkt het als een niet zo lastige trade-off eigenlijk. Gewoon P7. Je hebt in de Tesla ook geen Carplay toch? En als het infotainment deel van de software voor jou goed genoeg voor elkaar is, heb je dan echt winst met Carplay vs ouderwets bluetooth verbinden?
Wel grappig hoe smaken verschillen, voor mij voelde het weggedrag van de Seal juist stukken beter. De P7 voelde wat gezapiger, beetje het standaard Benz vs BMW gedrag zeg maar. En op nat wegdek merkte ik een stuk eerder de grenzen van de P7. Het verbruik lag idd wel lager.
Verder werkte de software in de Seal sneller en zonder haperen en vind ik interieur en exterieur juist wat beter dan de P7. Daar staat tegenover dat ik 2 van jouw Seal plusjes niet zo plus vind, omdat ik het kantelbare scherm echt een gimmick vind en waarschijnlijk zelden zal gebruiken en dat de frunk door de motorkap-ontgrendeling minder praktisch voelt dan bij bijvoorbeeld een Tesla, je moet toch altijd in de auto de frunk openen.
Ik vind de frunk bij de BYD seal ook niet echt een praktische optie; zeker niet voor dagelijks gebruik.DeGroteMuis schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:00:
[...]
Veel succes met de ritten vandaag!
Als het ook na de ritten vooral hangt op Carplay, dan klinkt het als een niet zo lastige trade-off eigenlijk. Gewoon P7. Je hebt in de Tesla ook geen Carplay toch? En als het infotainment deel van de software voor jou goed genoeg voor elkaar is, heb je dan echt winst met Carplay vs ouderwets bluetooth verbinden?
Wel grappig hoe smaken verschillen, voor mij voelde het weggedrag van de Seal juist stukken beter. De P7 voelde wat gezapiger, beetje het standaard Benz vs BMW gedrag zeg maar. En op nat wegdek merkte ik een stuk eerder de grenzen van de P7. Het verbruik lag idd wel lager.
Verder werkte de software in de Seal sneller en zonder haperen en vind ik interieur en exterieur juist wat beter dan de P7. Daar staat tegenover dat ik 2 van jouw Seal plusjes niet zo plus vind, omdat ik het kantelbare scherm echt een gimmick vind en waarschijnlijk zelden zal gebruiken en dat de frunk door de motorkap-ontgrendeling minder praktisch voelt dan bij bijvoorbeeld een Tesla, je moet toch altijd in de auto de frunk openen.
De manier waarop het gemaakt is ziet er mij zeer gevoelig uit. De kantelbare scherm is inderdaad een gimmick, vraag me echt af waarom dat ze een knop van de stuur hebben verspild daaraan. Zou zeker voor iets praktischer kunnen gebruikt worden.
Maar anders dan dat... Prachtwagen
Vanmorgen kreeg in vanuit Louwman Utrecht het bericht dat mijn auto medio juni al verwacht wordt. Dus ik kan hem waarschijnlijk eind juni al ophalen. 🥳
[quote]DeGroteMuis schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:36:
[...]
Lekker!
Veel plezierige kilometers toegewenst! Al met al ook nog best vlot geleverd toch, maandje of 3?
Bedankt! ☺️
Levertijd was 14 weken i.p.v de beloofde max 12 weken. Eerlijk zeggen mag niet klagen 😉
[...]
Lekker!
Bedankt! ☺️
Levertijd was 14 weken i.p.v de beloofde max 12 weken. Eerlijk zeggen mag niet klagen 😉
Het lijkt nu hard te geen met de afleveringen, intussen 122 Seals op kenteken! @Ceessie en @Baannos is er bij jullie intussen goed nieuws te melden?
Wow, da's heel snel zeg! Dat zou mooi zijn!RoBo-67 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:37:
Vanmorgen kreeg in vanuit Louwman Utrecht het bericht dat mijn auto medio juni al verwacht wordt. Dus ik kan hem waarschijnlijk eind juni al ophalen. 🥳
Ah, dan heb ik het fout onthouden, dacht dat jij ook 4-5 maanden had doorgekregen. Maar inderdaad, 14 weken is niet eens zo lang.zsezse schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:59:
Bedankt! ☺️
Inderdaad heel snel. Ben er ook heel aangenaam door verrast. Wil het uiteraard nog wel even formeel bevestigd hebben. Maar het lijkt er op dat de logistiek op gang begint te komen.DeGroteMuis schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:54:
Het lijkt nu hard te geen met de afleveringen, intussen 122 Seals op kenteken! @Ceessie en @Baannos is er bij jullie intussen goed nieuws te melden?
[...]
Wow, da's heel snel zeg! Dat zou mooi zijn!
Bij mij is er nog niet veel meer duidelijk geworden.DeGroteMuis schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:54:
[...]
Wow, da's heel snel zeg! Dat zou mooi zijn!
[...]
Ah, dan heb ik het fout onthouden, dacht dat jij ook 4-5 maanden had doorgekregen. Maar inderdaad, 14 weken is niet eens zo lang.
Ik zou vandaag door BYD, gebeld worden met een vervolg stap.
Helaas is de afdeling communicatie daar echt drama, op het gebied van op de hoogte houden.
Ik vind het eerlijk gezegd niet ok dat men negatieve feedback deelt met vermelding van de naam + werkplaats van de persoon...Baannos schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:39:
[...]
Bij mij is er nog niet veel meer duidelijk geworden.
Ik zou vandaag door xxxxx, xxxxxx, gebeld worden met een vervolg stap.
Helaas is de afdeling communicatie daar echt drama, op het gebied van op de hoogte houden.
Naam en locaties zijn verwijderd. Naar mijn mening was ik niet negatief over de medewerker of de locatie zelf, enkel over de wijze waarop dingen gaan. Maar ik snap u schrijven en kleine moeite voor mij om algemeen te spreken over de ervaring. Naam en locatie is geen toegevoegde waarden.madiwoe schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:52:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd niet ok dat men negatieve feedback deelt met vermelding van de naam + werkplaats van de persoon...
[ Voor 32% gewijzigd door Baannos op 24-05-2024 14:19 ]
Je weet maar nooit, de persoon krijgt dan een negatieve reputatie terwijl het misschien niets met hem te maken heeft. Goed van je om het aan te passenBaannos schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:05:
[...]
Naam en locaties zijn verwijderd. Naar mijn mening was ik niet negatief over de medewerker of de locatie zelf, enkel over de wijze waarop dingen gaan. Maar ik snap u schrijven en kleine moeite voor mij om algemeen te spreken over de ervaring. Naam en locatie is geen toegevoegde waarden.
Misschien ben ik wat té ongeduldig in zulke situaties, maar als je om half 4- 4 uur nog niets gehoord hebt, zou ik zelf weer eens bellen hoe 't ervoor staat. Beter zelf een keertje meer vragen dan het risico lopen weer een weekend in te gaan met ergernis over het uitblijven van communicatie.Baannos schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:39:
Bij mij is er nog niet veel meer duidelijk geworden.
Ik zou vandaag door BYD, gebeld worden met een vervolg stap.
Goed dat je 't aangeeft. Ik haalde er geen verwijt uit naar die medewerker, eerder een verwijt naar de BYD organisatie, of heel misschien de vestiging, omdat de vestinging zelf ook door anderen al niet bepaald geroemd werd om de communicatie.madiwoe schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:35:
Je weet maar nooit, de persoon krijgt dan een negatieve reputatie terwijl het misschien niets met hem te maken heeft. Goed van je om het aan te passen
Nu je het zo zegt snap ik wat je bedoelt, de medewerker is eerstelijns klantcontact dus staat in de kijker, terwijl de oorzaak 2, 3 of 9 lagen verder in de organisatie kan liggen. En iemand kan het ook anders lezen en wellicht onterecht denken 'bij hem moet ik niet zijn', terwijl misschien de beste medewerker wel enorm hard bezig is om een passende oplossing te regelen voor dit nare probleem.