Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17-09 12:35
DeGroteMuis schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:54:
Het lijkt nu hard te geen met de afleveringen, intussen 122 Seals op kenteken! @Ceessie en @Baannos is er bij jullie intussen goed nieuws te melden?

Ik heb gisteren weer contact gehad en er was dus inderdaad niets doorgegeven. Maar als het goed is word alles met spoed in orde gemaakt en zou ik mijn auto met drie weken geleverd krijgen. Ben dus zeer benieuwd.

[...]

Wow, da's heel snel zeg! Dat zou mooi zijn!

[...]

Ah, dan heb ik het fout onthouden, dacht dat jij ook 4-5 maanden had doorgekregen. Maar inderdaad, 14 weken is niet eens zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 14:00
Ceessie schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:12:
Ik heb gisteren weer contact gehad en er was dus inderdaad niets doorgegeven. Maar als het goed is word alles met spoed in orde gemaakt en zou ik mijn auto met drie weken geleverd krijgen. Ben dus zeer benieuwd.
Slordig foutje! :F Maar op zich nog een aardig nette oplossing als dat inderdaad gehaald wordt. Fingers crossed!

Wel benieuwd of dat betekent dat nu iemand anders te horen krijgt dat zijn auto vertraagd is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 17:03
Mijn contactpersoon bij BYD Eindhoven (zal geen namen noemen ;) ) zit mij ontzettend te teasen met lekkermakende foto's. Echt leuk dat ze dat doen _/-\o_ .

Kreeg zojuist deze ass-shot toegestuurd :9~ :9~ :9~ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYMMdOA_E5NUk-2wka6Jy62poLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYGMAgqyyHbusEwCE5XGTon9.jpg?f=fotoalbum_large

Update: net door een andere medewerker gebeld om te vragen of ik een kort of lang aflevermoment wil.
M.a.w. "weet ik alles al" en wil ik het gwn snel afhandelen, of liever de uitgebreide in-de-watten behandeling. Dan houden ze daar rekening mee qua tijd en de planning. Vond ik wel heel netjes van hen. En heb natuurlijk voor de uitgebreide optie gekozen, want ja, met lease heb je maar 1x per 4 jaar deze kans :*) .

[ Voor 26% gewijzigd door boblelie op 24-05-2024 17:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baannos
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-06 22:14
DeGroteMuis schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:59:
[...]

Misschien ben ik wat té ongeduldig in zulke situaties, maar als je om half 4- 4 uur nog niets gehoord hebt, zou ik zelf weer eens bellen hoe 't ervoor staat. Beter zelf een keertje meer vragen dan het risico lopen weer een weekend in te gaan met ergernis over het uitblijven van
Rond 16:00 uur contact gehad met BYD, de head active controller ding moet vervangen worden. Verwavhting is as. Maandag onderdeel binnen en monteren. Daarna uitvoerig testen en bij akkoord BYD Europe kan dan de aflevering gaan plaats vinden.. laten we hopen dat we half volgende week foto’s van de BYD kunnen plaatsen..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Turbo99
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:46
Ontchromen logo's voltooid :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Otc4d2wtsdTPqS7eiC9qE1VT8Oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBJXRL6mCdQ3rIHnDNwCkngx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jD30Vs8K0WLHvpidbhC4apWZVFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQfGpsplQLWSFqR4bmlZO3bM.jpg?f=fotoalbum_large

Met dank aan: https://www.slotexclusive.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09 14:35
DeGroteMuis schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:00:
[...]

Veel succes met de ritten vandaag!

voor mij voelde het weggedrag van de Seal juist stukken beter.

Verder werkte de software in de Seal sneller en zonder haperen
De kogel is wel door de kerk na 5 proefritten achter elkaar, de doorslag gevende factoren. Seal RWD, AWD, P7 Performance, G9 Performance en P7 LR

De ruimte in de Seal vind ik te klein, ik ben 1.93 lang en kijk echt door het bovenste stukje voorraam, in de midden blokkeert de (enorme) spiegel ook nog veel van het zicht. De zit is voor mijn lengte te hoog, op de batterij.

De tractioncontrole doet zijn werk niet grondig, de Seal slipt, houd in voor de spurt naar 100 te nemen. Overigens vind ik de Seal overall, vrij lui op het gas, beslist niet direct. De Seal is beduidend nerveuzer op de weg, bij een sprint zoekt deze naar grip en de vering is steviger dan de P7, dat is idd smaak. Maar de P7 spoort beduidend beter.

Ook qua software wint de P7 het met gemak, het scherm van de Seal reageert trager, heb ze een uurtje na elkaar erg bewust getest, daarnaast lijkt het scherm van de Seal een soort 'soft focus'.
Ook het audiogeluid in de Seal is minder goed dan in de P7, ook na 10 minuten alle settings proberen, dan is er het DAB bereik, of beter, gebrek aan bereik. Vele DAB zenders geven niet thuis in de BYD, wat eigenlijk best slecht te noemen is.

Als laatste de NCAP perikelen, ook hier geeft de Seal beduiden meer en luidere piepjes.

Uiterlijk is smaak, maar de P7 is een meer volwassen auto en wordt na vandaag een overtuigende keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door Matn61 op 25-05-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjerome
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-08 13:25
Haha, na 2 x een melding probleem met transport is het nu productievertraging

Maart: Voor u is een nieuwe BYD Seal door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 1 mei 2024. Het transport van uw voertuig naar de dealer is namelijk vertraagd.
Zodra het voertuig gereed is voor aflevering, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.

April: Voor u is een nieuwe BYD Seal door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 3 juni 2024. Het transport van uw voertuig naar de dealer is namelijk vertraagd.
Zodra het voertuig gereed is voor aflevering, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.

Mei: Voor u is een nieuwe BYD Seal door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 15 juli 2024. De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd.

Ik klaag niet, maar vind het bijzonder lachwekkende communicatie van de importeur en de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@boblelie Leuk, zo nog wat extra voorpret, doet hij leuk! *O* Uitgebreide aflevering wel zo leuk ja, het kost wat geduld want langer wachten tot je kan rijden, maar ook onderdeel van de pret en wellicht leer je nog wat nieuws dat je zelf nog niet gemerkt had, of nog niet gelezen had. 8) Al een afteltimer op je telefoon staan?

@Baannos Dat klinkt positief! Beter dan de minimaal 2 weken wachten op het onderdeel die eerst genoemd werd. Hopelijk verloopt de rest soepel en kan je inderdaad snel genieten van jouw Seal.

@Turbo99 Staat ook goed! :9~ Zijn het andere emblemen, of de bestaande zwart gemaakt? Lijkt zo het tweede?

@Matn61 Super! Gefeliciteerd met de duidelijke keuze. Hoewel we er duidelijk anders in staan (ik ben even lang en heb niet het gevoel heel erg tegen de dakrand aan te kijken en vind de Seal met de stuurhulp uit zeker niet nerveus bijvoorbeeld), is het altijd beter om een duidelijke voorkeur te hebben in plaats van te twijfelen. Zo weet je zeker dat je de voor jou beste keus hebt. Trouwens wel eens met de traction control van met name de AWD, de voorwielen willen op nat wegdek bij volstroom zeker wel even moeite hebben de grip te vinden. En ook de meer ICE achtige respons op het stroompedaal, al is dat bij diverse Geely modellen voor mijn gevoel nog veel erger. Het duurt nog even, maar wel alvast heel veel rijplezier met je nieuwe P7 einde jaar!

@Sjerome Da's wel knap een triest stukje communicatie inderdaad. Niet dat de totale levertijd zo extreem is als de auto rond half juli daadwerkelijk afgeleverd kan worden, nog steeds sneller dan menig ander merk, maar drie keer verschuiven met de derde keer een reden die totaal niet matcht met de eerste 2? Zo exotisch leek je uitvoering me toch ook weer niet, dus drie keer verschuiven met 2 verschillende redenen klinkt vaag. Tussen aankomst bij dealer en aflevering zit standaard wel 1-2 weken, dus dat 3 juni nu onwaarschijnlijk is wil ik wel geloven, maar meteen anderhalve maand later klinkt bijna als een placeholder. Misschien toch eens rechtstreeks contact opnemen met Louwman en vragen naar de status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo99
DeGroteMuis schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:21:
@Turbo99 Staat ook goed! :9~ Zijn het andere emblemen, of de bestaande zwart gemaakt? Lijkt zo het tweede?
Het zijn andere emblemen van https://www.topbyd.com/

Voor de liefhebbers, deze 4 artikelen zijn de complete set:

Front Bumper Black Emblem LOGO for BYD × 1
Seal / Glossy Black

Rear Bumper Glossy Black Badges LOGO for BYD × 1
3.8S

2. BYD

SEAL

Ter info, de emblemen aan de voorzijde gaan over de bestaande "chromen" emblemen heen. Aan de achterzijde wordt alles gewoon 1 op 1 vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Turbo99 op 25-05-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
  • Laatst online: 18:34
Turbo99 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:12:
[...]

Voorheen was het geheel niet mogelijk om een laadpas te koppelen aan de Tesla App maar sinds kort is dit met 3 laadpassen wel mogelijk:

Travelcard
DKV Mobility
Polestar Charge

Ik heb via de leasemaatschappij een MultiTankCard laadpas en die kan dus (nog) niet gekoppeld worden daarom heb ik voor nu mijn prive creditcard gekoppeld.

Technisch gezien ging het laden van mijn BYD Seal AWD bij een Tesla (V3) supercharger prima.
Dank je voor de info Turbo99! Ik heb nu een MTC benzinepas. Ik zal eens bellen met de LM welke pas ik krijg bij de Seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
Turbo99 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:10:
[...]

Seal / Glossy Black

3.8S

2. BYD

SEAL

Ter info, de emblemen aan de voorzijde gaan over de bestaande "chromen" emblemen heen. Aan de achterzijde wordt alles gewoon 1 op 1 vervangen.
Leuk om te zien dat we alles tegenwoordig ‘ontchromed’ willen hebben. In het verleden moest alles juist een grote blinkende spiegel zijn…

Ik denk dat ik de belettering aan de voorzijde ook ga veranderen naar glossy black. Steekt mooi af bij het polar white. Thanks voor de tip! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
  • Laatst online: 04-08 21:57
[...]

Seal / Glossy Black

3.8S

2. BYD

SEAL

Kan je het embleem aan de voorkant dus makkelijk zelf doen en heb je de achterkant laten doen door de mannen van Slot exclusive?

Heb zelf de Atlantis Grey besteld, waar alles zwart en grijs is behalve het embleem voor. Zit er erg aan te denken om het embleem mat zwart te maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• downshiftor
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:51
Lock & Unlock functie is eindelijk geactiveerd in de app!

Geen idee of het de bedoeling is, maar de auto kan nu via de telefoon app open en je kan de auto starten en wegrijden zonder sleutel/NFC kaart bij je te hebben 😅.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8emuXq0M6xT4NMMZH7anV56lNOA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FN0MeCjLojyRdlP29kcosNBk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door downshiftor op 26-05-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Iemand hier al real-life ervaringen met rubberen matten voor de Seal? Heb het in mn oude auto ook en is toch wel erg fijn. Maar zie online verschillende soorten en materialen. Kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat (nep)leer een handig materiaal is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52
Zijn er hier al Seal berijders waarvan de DAB+ radio is gefixed? In oudere reviews wordt aangegeven dat deze onder de maat is maar dat er een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBo-67
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 03-09 21:24
[b]

Heb zelf de Atlantis Grey besteld, waar alles zwart en grijs is behalve het embleem voor. Zit er erg aan te denken om het embleem mat zwart te maken.
Een aantal jaren terug heb ik dit bij de auto die ik toen had gedaan met plastidip. Dat ging toen prima. En tegen de tijd dat ik de auto ging inruilen was het ook weer snel in de oorspronkelijke staat terug te brengen.
Ik denk er ook over de emblemen zwart te gaan maken als ik de auto heb. Als ik dat ook ga doen dan zal ik dat weer met plastidip doen. Maar dan wel met hoogglans zodat het matcht met die schildjes op de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo99
Matzen schreef op zondag 26 mei 2024 @ 00:19:
[...]

Kan je het embleem aan de voorkant dus makkelijk zelf doen en heb je de achterkant laten doen door de mannen van Slot exclusive?

Zowel de voorkant als de achterkant heb ik laten doen door Slot Exclusive, ik weet niet hoe makkelijk de voorkant was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Matzen
Vanmiddag bericht gehad dat ik over anderhalve week de auto kan ophalen. Nu hopen dat alles volgens plan verloopt en ik hem donderdag 6 juni in ontvangst kan nemen :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G S
  • Laatst online: 10-09 18:00

G S

vanadium schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:08:
Zijn er hier al Seal berijders waarvan de DAB+ radio is gefixed? In oudere reviews wordt aangegeven dat deze onder de maat is maar dat er een oplossing is.
Bij mijn Seal stopt het geluid telkens de remlichten aangaan, enkel met de DAB+.
Dit is 2 weken geleden doorgegeven aan de dealer die het op zijn beurt ging doorspelen aan BYD Europe, nog niets gehoord van een oplossing voor dit issue.

Maar ik weet nu wel wanneer de remlichten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis

Seal / Glossy Black

3.8S

2. BYD

SEAL

Ziet er helemaal OEM uit, top van TopBYD en Slot Exclusive!
downshiftor schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:43:

Geen idee of het de bedoeling is, maar de auto kan nu via de telefoon app open en je kan de auto starten en wegrijden zonder sleutel/NFC kaart bij je te hebben 😅.

[Afbeelding]
Bijzonder dat je ook weg kan rijden, starten en wegrijden zou officieel niet moeten kunnen afgaande op commentaren uit Australië waar de software tot nu toe wat voor lijkt te lopen. Benieuwd of je ook kan starten & wegrijden zonder NFC card/sleutel met de telefoon na het ontgrendelen in airplane mode?
Matzen schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:24:
Vanmiddag bericht gehad dat ik over anderhalve week de auto kan ophalen. Nu hopen dat alles volgens plan verloopt en ik hem donderdag 6 juni in ontvangst kan nemen :).
Gewoon op een zondag nog bericht? Op die manier staan er straks zeker geen Seals meer op een parkeerterrein te wachten! _/-\o_ Lekker dat je nu een aflevermoment gepland hebt staan!
G S schreef op zondag 26 mei 2024 @ 23:00:
Bij mijn Seal stopt het geluid telkens de remlichten aangaan, enkel met de DAB+.
Dit is 2 weken geleden doorgegeven aan de dealer die het op zijn beurt ging doorspelen aan BYD Europe, nog niets gehoord van een oplossing voor dit issue.

Hahaha, da's wel een bijzondere 'feature' :+ Wel met proefrijden gemerkt dat de ouderwetse radio ontvangst zo ongeveer 0 is en de DAB+ ook nog wel eens onderbreekt bij (korte) tunnels. Soms zelfs bij een snelwegviaduct al, maar op de remlichten uitvallende DAB+ is nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenske
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-07 12:12
[...]

Dit is een bekend probleem met de oudere seals komt door het achterlicht, die moet vervangen worden vreemd dat ze dit bij de dealer niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:48
vanadium schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:08:
Ik heb helemaal geen dab+ app begin mei afgeleverd. Zijn er mensen die ook geen dab+ hebben op recent afgeleverde seals ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
De buren van het Atto3 topic hebben intussen een mail gehad over een wat uitgebreidere update, met onder andere minder luide geluidjes van de ADAS en wireless carplay: Edwin1972 in "Het grote BYD Atto 3 topic"
Hopelijk volgt de update voor de Seal ook snel.
koenske schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:40:
Dit is een bekend probleem met de oudere seals komt door het achterlicht, die moet vervangen worden vreemd dat ze dit bij de dealer niet weten...
Was dat alleen bij remlicht? Ik dacht bij alle verlichting achter, dus ook gewoon achterlicht en richtingaanwijzers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenske
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-07 12:12
DeGroteMuis schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:47:
De buren van het Atto3 topic hebben intussen een mail gehad over een wat uitgebreidere update, met onder andere minder luide geluidjes van de ADAS en wireless carplay: Edwin1972 in "Het grote BYD Atto 3 topic"
Hopelijk volgt de update voor de Seal ook snel.

[...]

Was dat alleen bij remlicht? Ik dacht bij alle verlichting achter, dus ook gewoon achterlicht en richtingaanwijzers?
Klopt hele lichtbak achter moet vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
koenske schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:43:
[...]

Klopt hele lichtbak achter moet vervangen worden.
Nou, ik ben benieuwd of een dealer dat gaat doen.

Iemand een idee vanaf welke productiemaand dit euvel niet meer aan de orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1L-z8DAhNcv8DtgT_71v0dOAQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozzZTPwsQChf6VUICQc2Dclh.jpg?f=fotoalbum_large

Seals onderweg op de A15 richting Europoort. Gaan ze weer terug naar China? Vrachtwagen heeft een LT kenteken…

[ Voor 13% gewijzigd door Rico Mono op 27-05-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downshiftor
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:51
DeGroteMuis schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:04:
Bijzonder dat je ook weg kan rijden, starten en wegrijden zou officieel niet moeten kunnen afgaande op commentaren uit Australië waar de software tot nu toe wat voor lijkt te lopen. Benieuwd of je ook kan starten & wegrijden zonder NFC card/sleutel met de telefoon na het ontgrendelen in airplane mode?
Starten & wegrijden na het ontgrendelen via de telefoon, zonder NFC card/sleutel in de buurt, lukt ook als ik direct na het ontgrendelen de telefoon in airplane mode zet. Lijkt erop dat de auto, bij ontgrendeling via telefoon, niet controleert of er een sleutel/NFC kaart aanwezig is. In ieder geval niet binnen 30 minuten, aangezien ik een half uur heb gereden met alleen m'n telefoon op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-09 11:16
downshiftor schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:38:
[...]

Starten & wegrijden na het ontgrendelen via de telefoon, zonder NFC card/sleutel in de buurt, lukt ook als ik direct na het ontgrendelen de telefoon in airplane mode zet. Lijkt erop dat de auto, bij ontgrendeling via telefoon, niet controleert of er een sleutel/NFC kaart aanwezig is. In ieder geval niet binnen 30 minuten, aangezien ik een half uur heb gereden met alleen m'n telefoon op zak.
Leuk, als er ene met mijn wagen wegrijdt in de nacht omdat de wagen totaal niet beveiligd is zal dat een toffe worden; wacht tot er iemand realiseert hoe makkelijk je de signalen kan kopiëren. Daar heb ik wel serieuze vragen bij toen ik de functie had gezien.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• boblelie
Vaarwel Kia. Hallo BYD!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzhRVtIdA4XB_fr0PbMsafRKPGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8eN9UTuhJ04hrYQqVjo2M0fB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmK4m8pC2Ov_SL4gD8dPLfaQgFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KD3XQZVkGXdCw7LbqXtklykM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iUbu99loXYJpj3kyV8xhVBtCWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XhHey8jI6TeEXkstkvTKazi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUuE7EE0SgDDw3VREyENPytVwr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHMnnpHWsQ8Y9GtH7O95N3yR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHN-X6PUdjb6bsMj-D8HKxya9Fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWfR7EXn7oqIAKIqrUiIGNAX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCvZOpGBXxTiUqO86Sb5C8J-iFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7U52bP8qpHHvmxLxwg4CdmAx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwkAC7XhxF8Rnx181GnTu-TTyIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jewp8kRbxo7IuTg2pYpuJlzU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EmaPjXNSCFHkvRLzbdInRIufEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzUI6IQoaL8tZ9ZUs0TNdtlD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boblelie
boblelie schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:00:
Iemand hier al real-life ervaringen met rubberen matten voor de Seal? Heb het in mn oude auto ook en is toch wel erg fijn. Maar zie online verschillende soorten en materialen. Kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat (nep)leer een handig materiaal is :S
Hier nog even over:
Nu ik de Seal zelf heb zie ik dat de auto al plastic kuipjes onder de stoffen matten heeft (achterbank volle breedte). Heb zojuist de stoffen matten eruit gehaald en dit lijkt op het eerste gezicht prima alternatief op rubberen matten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noobie
bounto schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:12:
[...]

Potsiedikkies, wat is het toch een mooie bak.
Gefeliciteerd!
Proficiat, idd mooie koets.
Heb jij DAB+ (app) op de auto's infotainment scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 13:04
Hele mooie auto! Toch echt een gave kleur zo! Veel plezier ermee.

Waar ik wel slecht op ga is die kentekenplaten waarbij de letters niet gecentreerd op het gele gedeelte zijn uitgevoerd, maar gecentreerd over de gehele breedte van de plaat. Nu is het aan de rechterzijde zo'n groot geel vlak t.o.v. links... jammer haha. Zag het bij andere seals hier in het topic ook al. Nog wat te leren daar bij Louwman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Noobie schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:28:
[...]

Proficiat, idd mooie koets.
Heb jij DAB+ (app) op de auto's infotainment scherm?
Geen idee. Heb de intentie om nooit de radio te gaan gebruiken }) .
Maar wat wil je weten? Kan wel ff kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
boblelie schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:04:
[...]

Geen idee. Heb de intentie om nooit de radio te gaan gebruiken }) .
Maar wat wil je weten? Kan wel ff kijken voor je.
Of DAB+ bij de apps staat in het menu ipv. Analoge radio alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
Noobie schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:18:
[...]

Net even contact met Louwman gehad, het schijnt zo te zijn dat er 1 Seal terug is geweest zonder DAB+ (app) ze hebben deze er handmatig op gezet (wat 1 dag duurde), echter daarna was de navigatie verdwenen van die auto... :? Ze gaan met BYD Europa kijken hoe dit op te lossen. Wordt dus vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Laatst online: 17-09 15:44
Mooi, gefeliciteerd en ook eindelijk heb je hem! Hoe bevalt die zo de eerste halve dag? ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boblelie
MichaelJ schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:16:
[...]

Mooi, gefeliciteerd en ook eindelijk heb je hem! Hoe bevalt die zo de eerste halve dag? ;)
Ja zeker wel wennen :9 .
Van dealer rit naar huis was meteen 1 uur rijden, was nog erg aan de knoppen van de Kia gewend. Dus wel ff zoeken. Maar rijdt erg lekker en stil. Krijg alleen mn wireless AA nog niet aan de praat, maar kan ook mn gsm zijn.
Vanmiddag eerst noodgedwongen gras maaien. Was echt nodig en komende dagen weer regen B) . Maar straks nog even een smoes bedenken om er weer ff mee te kunnen rijden *O* .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boblelie
Meneer Aliexpress kwam precies op tijd. Wat een toeval vandaag! Al moet ik zeggen dat de B niet lekker wou plakken dus die valt er wellicht weer vanaf :X .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GcOPVQKCAchjOn-qvuqCNHHh_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRTjYHGEa4uvkNn1wdSWcvdC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matzen
boblelie schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:08:
Meneer Aliexpress kwam precies op tijd. Wat een toeval vandaag! Al moet ik zeggen dat de B niet lekker wou plakken dus die valt er wellicht weer vanaf :X .

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! En geniet van de auto!
Zou je misschien linkje kunnen delen van de zwarte logo voor van AlieXpress? Is dit de mat zwarte of glimmend zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
@Matzen

https://a.aliexpress.com/_EyX6KOF
Ze zijn glossy black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Noobie schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:18:
[...]

Zag net dab+ staan in hoofdmenu. Is dat de info die je vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
boblelie schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:12:
[...]

Zag net dab+ staan in hoofdmenu. Is dat de info die je vroeg?
Yes, thanks voor het checken. Zijn blijkbaar 2 Seals (waar ze van weten) die dit missen, ben in afwachting van Louwman hoe dit op te lossen. Wellicht kunnen ze gelijk versie 2401 pushen.

[ Voor 7% gewijzigd door Noobie op 28-05-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
Zit er bij de Seal RWD, ook een stekker met een verleng-/verdeelblok daaraan? Zodat je dus stroom uit de auto kan gebruiken voor het laden van 220/230 producten?
Of is dit alleen mogelijk bij de AWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
Baannos schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:18:
Zit er bij de Seal RWD, ook een stekker met een verleng-/verdeelblok daaraan? Zodat je dus stroom uit de auto kan gebruiken voor het laden van 220/230 producten?
Of is dit alleen mogelijk bij de AWD?
Nee, de V2L stekker zit niet bij de RWD.
Op internet kan je vinden dat deze het wel zou moeten doen op de RWD, als je de stekker erin zou pluggen.
Echter, Louwman heeft mij verteld dat deze bij de RWD softwarematig uitgeschakeld is.

Zou het wel graag willen proberen op mijn rwd, maar heb de stekker helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baannos
Noobie schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:11:
[...]

Op internet kan je vinden dat deze het wel zou moeten doen op de RWD, als je de stekker erin zou pluggen.
Echter, Louwman heeft mij verteld dat deze bij de RWD softwarematig uitgeschakeld is.

Dank je wel voor je reactie. Ik heb een buurman met een Atto 3, die heeft wel z'n stekker. Zodra ik mijn Seal heb, zal ik het eens gaan proberen. Laat ik je nog wel even weten..

Planning voor levering is nu verschoven naar as. vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
downshiftor schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:38:
[...]

Na openen schijnt er dus geen check te zijn of je een sleutel hebt? Dat klinkt nogal diefstalgevoelig. :S
Gefeliciteerd met je aanwinst, geniet ervan! d:)b
Er zit inderdaad een plastic bak onder de kortere tapijtjes, mijn vriendin had daardoor wel dat ze met de hak soms achter de rand van het tapijt bleef hangen (omdat het tapijt niet doorloopt onder de pedalen).
Noobie schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:03:

Yes, thanks voor het checken. Zijn blijkbaar 2 Seals (waar ze van weten) die dit missen, ben in afwachting van Louwman hoe dit op te lossen. Wellicht kunnen ze gelijk versie 2401 pushen.
Toch wel apart, dat soort rare software dingetjes. Net als dat sommige Seals alleen standje 2 kennen voor de stoelverwarming (er is wel een stand 1, maar die wordt even warm als 2)

Noobie schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:11:

Benieuwd welke Louwman dat was en hoe het in de praktijk blijkt te zijn als je zo'n stekker aansluit, dealers in Rotterdam, Eindhoven en Apeldoorn hebben mij gezegd dat het puur de stekker is die ontbreekt, maar dat de functionaliteit er wel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsezse
  • Laatst online: 06-05 14:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Potentieel minder fijn voor degenen die nog wachten: Het lijkt erop dat de EU sneller al een voorlopige uitspraak doet over importheffingen op Chinese EVs (met dank aan de buren van het Seal U topic): Jan Workum in "Het grote BYD Seal U (SUV) topic"

Heffingen na levering zijn niet zo spannend. Maar prijswijzigingen voor de auto uitgeleverd is kunnen in principe wel doorberekend worden. Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08
Net terug van een proefrit. De remmen moest ik wel even aan wennen, maar wat een heerlijke auto. Het zicht naar voren is heel goed, doordat je dicht op de voorruit zit. Echt een top auto. Goede keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
DeGroteMuis schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:52:
Potentieel minder fijn voor degenen die nog wachten: Het lijkt erop dat de EU sneller al een voorlopige uitspraak doet over importheffingen op Chinese EVs (met dank aan de buren van het Seal U topic): Jan Workum in "Het grote BYD Seal U (SUV) topic"

Heffingen na levering zijn niet zo spannend. Maar prijswijzigingen voor de auto uitgeleverd is kunnen in principe wel doorberekend worden. Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend...
Ja dat gaat wel een ding worden voor iedereen die nog geen Seal op kenteken heeft staan, dat bepaalt nl de fiscale waarde en dus je bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G S
  • Laatst online: 10-09 18:00

G S

Proficiat, veel plezier ermee :)

Misschien nog een rare vraag.
Zou je eventueel kunnen vertellen hoeveel driving time er op je nieuwe wagen staat? (settings, new energy, consumption, driving time)
Bij mij stond er 14km en 44h driving time op de klok.
Persoonlijk vind ik die driving time nogal hoog voor een nieuwe auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baannos
Weer even een update betreft mijn Seal die nog in “slaapstand/transportmodus” stond. Ze hebben de onderdelen vanmorgen vervangen, computer mail controllers, er zijn tig testen gedaan en allemaal met een positief ✅ afgehandeld!! Morgen ochtend gaan ze nog een laatste hand leggen aan de auto, type aanduiding weghalen, poetsje hier en daar en dan om half 4 jawel kan die mee!! Foto’s volgen! (En ik ben een model liefhebber, als het goed is zit er ook een 1:18 bij) ik laat me verrassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evdpitte
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 10:27
https://id.nl/mobiliteit/...r-chinese-auto-s-op-komst
Rond 1 juli zal er meer bekend worden over de importheffingen.

[ Voor 26% gewijzigd door evdpitte op 29-05-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjes
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17:59
[...]

Bij mij hetzelfde. Is het ook al gefixt bij iemand? Dit is best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjes
downshiftor schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:43:

[Afbeelding]
Ik kan wel de auto openen met de app, maar niet starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
vanadium schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:16:
Ja dat gaat wel een ding worden voor iedereen die nog geen Seal op kenteken heeft staan, dat bepaalt nl de fiscale waarde en dus je bijtelling.
Of zoals bij mij het recht op SEPP en de prijs die je af mag tikken. Wordt dus duimen dat de auto eerder is dan de uitspraak of dat BYD de prijzen niet verhoogt. SEPP was voor mij juist de reden om best even te twijfelen en uiteindelijk te beslissen dat 't prijsverschil tussen RWD en AWD het niet meer waard was, zou sneu zijn als dan straks de RWD een AWD bedrag gaat kosten. -O-
Baannos schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:23:
Weer even een update betreft mijn Seal die nog in “slaapstand/transportmodus” stond. Ze hebben de onderdelen vanmorgen vervangen, computer mail controllers, er zijn tig testen gedaan en allemaal met een positief ✅ afgehandeld!! Morgen ochtend gaan ze nog een laatste hand leggen aan de auto, type aanduiding weghalen, poetsje hier en daar en dan om half 4 jawel kan die mee!! Foto’s volgen! (En ik ben een model liefhebber, als het goed is zit er ook een 1:18 bij) ik laat me verrassen
Top, de laatste uurtjes aftellen en dan genieten van je zwarte Seal. d:)b
Intussen ook de 1:18 modellen in Nederland te krijgen? Vond ze nu nog alleen online tegen prijzen van 150-200 euro ex verzend, vond ik een beetje stevige prijzen voor dat model.
Schaapjes schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:48:
[...]

Ik kan wel de auto openen met de app, maar niet starten...
Bij jou werkt de startknop niet na het ontgrendelen met de app? Dat lijkt me ook zoals het hoort, beter! _/-\o_
Over DAB+ bij remmen: koenske in "Het grote BYD Seal topic" Wellicht kan de dealer er iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Schaapjes schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:46:
[...]

Bij mij hetzelfde. Is het ook al gefixt bij iemand? Dit is best irritant.
Bij mij ook dit 'probleem', persoonlijk heb ik er geen last van maar heb het wel gemeld en nog niets op vernomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
boblelie schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:08:

[Afbeelding]
Die heb ik ook, bij mij heeft een eerste bestelling ook niet goed uitgepakt. 3 weken geleden de nieuwe er zelf opgeplakt en ik kan je vertellen dat deze wel goed blijft zitten, ook op hogere snelheid en diverse keren in de wasstraat ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiXrUoRxLK0SgEE7okyuauiCEpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgUv2TFLGxDb2wc0PtClJnGv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze besteld op AliExpress waarvan ik nu dus weet dat deze goed is :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
Noobie schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:43:
[...]

Net even contact met Louwman gehad, het schijnt zo te zijn dat er 1 Seal terug is geweest zonder DAB+ (app) ze hebben deze er handmatig op gezet (wat 1 dag duurde), echter daarna was de navigatie verdwenen van die auto... :? Ze gaan met BYD Europa kijken hoe dit op te lossen. Wordt dus vervolgd.
Zojuist bij Louwman Eindhoven geweest, de hoofd monteur van BYD nederland was daar een half uurtje bezig. Nu zit DAB+ radio (app) weer op de auto. Hij heeft de software opnieuw erop gezet.
Het enige verschil is dat mijn "Audio versie: nu 4.54.33 is (was daarvoor 4.54.30).
Op de terugweg gelijk DAB+ gechecked icm. met remmen, dit gaf geen problemen met weg vallen van het geluid. Dit heeft Louwman netjes en snel gefixed, mag ook gezegd worden.

Verder werd mij verteld dat de 240x update er aan zit te komen, de verwachting is al in Juli.

Daarnaast heb ik 7 nieuwe seals binnen zien staan, die voorbereidt worden voor de aflevering met de volgende kaartjes.
Van O... Leasplan
Reu.....n
Le....n
P.. MHC mobility
He...l Athlon
Kn.....ns TLFS
Wi....s Arval.
Wellicht zitten er wat forum leden bij.

Heb de wat puntjes bij de namen gezet, omdat ik niet weet of het zo netjes is op de volledige namen op het forum te plaatsten...?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Voor de DAB+ bezitters met issues op de achterlichten: Het valt me op dat er Seals met type EK en type EKE zijn, wellicht zit daar het verschil in? Alle nieuwere op kenteken lijken EKE te hebben.
In Ovi.rdw.nl is het veld D2.

@Noobie Top dat het bij jou zo snel geregeld kon worden en dat de DAB nu ook werkt met remlichten in gebruik. 8)

Gewoon ZEVEN Seals wachtend op aflevering bij Eindhoven alleen al? Gaat de goede kant op met de Seal uitlevering! *O* *O* *O* Ik ben benieuwd wanneer de mijne aankomt. Wat mij betreft een prima manier zo met puntjes, niet iedereen wil met naam en toenaam genoemd worden misschien. Mocht er iemand willen weten of zijn of haar naam achter de puntjes zit, kan diegene dat altijd zelf vragen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holland
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-09 21:11
Na al de reactie hier te hebben gelezen, vanmiddag een proefrit gemaakt in de Seal U en de Seal Design. Als eerste een ritje gemaakt in de Seal U. Dit mede vanwege de grotere kofferbak.

Als eerste het ritje gemaakt met de Seal U. Dit viel mij eigenlijk wel een beetje tegen. Qua opties prachtig. Maar de rijervaring viel tegen. Ik was na paar km al misselijk door het 'wiebelig' rijden. Daarnaast bleef de boordcomputer maar gillen over mijn snelheid. Blijkbaar had deze auto de update nog niet gehad, aldus de verkoper. Kortom, mooie auto met een hoop opties maar, de rijervaring telt. Het voelde gewoon niet lekker. Dit ging hem dus niet worden..

Hierna direct ingestapt in de Seal Design. Man, man man.. Dol enthousiast! Ziet er goed uit, veel opties en bovenal rijd echt heerlijk! Materiaal voelde goed aan, alles is goed afgewerkt in de auto. Uiterlijk is smaak, maar ik vind het een prachtauto. Ik heb hem daarom zojuist aangevraagd bij mijn leasemaatschappij. Reuze benieuwd hoe het verder gaat lopen

Overigens zag ik een hoop nieuwe Seals klaar staan in Louwman Rotterdam. Mensen gaan dus blij worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Noobie schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:26:
[...]

Zojuist bij Louwman Eindhoven geweest, de hoofd monteur van BYD nederland was daar een half uurtje bezig. Nu zit DAB+ radio (app) weer op de auto. Hij heeft de software opnieuw erop gezet.
Het enige verschil is dat mijn "Audio versie: nu 4.54.33 is (was daarvoor 4.54.30).
Op de terugweg gelijk DAB+ gechecked icm. met remmen, dit gaf geen problemen met weg vallen van het geluid. Dit heeft Louwman netjes en snel gefixed, mag ook gezegd worden.

Verder werd mij verteld dat de 240x update er aan zit te komen, de verwachting is al in Juli.

Daarnaast heb ik 7 nieuwe seals binnen zien staan, die voorbereidt worden voor de aflevering met de volgende kaartjes.
Van O... Leasplan
Reu.....n
Le....n
P.. MHC mobility
He...l Athlon
Kn.....ns TLFS
Wi....s Arval.
Wellicht zitten er wat forum leden bij.

Heb de wat puntjes bij de namen gezet, omdat ik niet weet of het zo netjes is op de volledige namen op het forum te plaatsten...?? :?
De mijne is ook via LeasePlan maar niet bij die dealer :) ik kan er volgende week om gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-09 03:15
Overigens zag ik een hoop nieuwe Seals klaar staan in Louwman Rotterdam. Mensen gaan dus blij worden ;)
Dat klopt! Als het goed is heb je daar een Indigo Grey AWD zien staan. Ik mag hem woensdag ophalen _/-\o_

EDIT:
Sorry jongens, dit voegt natuurlijk helemaal niets toe aan het forum, maar ik ben zó enthousiast oOo

[ Voor 20% gewijzigd door Iphonevannick op 30-05-2024 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Iphonevannick schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:47:
Dat klopt! Als het goed is heb je daar een Indigo Grey AWD zien staan. Ik mag hem woensdag ophalen _/-\o_

EDIT:
Sorry jongens, dit voegt natuurlijk helemaal niets toe aan het forum, maar ik ben zó enthousiast oOo
Ik vind het inderdaad niet kunnen, al die enthousiaste 'ik kan hem ophalen' berichten! :(
Dat hoor niet! Niet zo lang ik niet mee kan doen :+

Geintje natuurlijk, voorpret dat de auto er bijna is hoort er ook bij toch? Ervaringen delen in de breedste zin van het woord, van proefrit via aflevering, naar rij ervaringen en updates en zo. Hoort er wat mij betreft allemaal bij. En alleen maar leuk als het ook enthousiaste berichten zijn. Het voegt misschien niet een hele lading informatie toe voor iedereen, maar het geeft wel een indicatie dat er nu toch redelijk wat Seals uitgeleverd worden, dus op die manier ook nog een beetje nuttig. O-)

Het zou misschien anders worden als we richting Tesla Model 3 eind 2019 aantallen zouden gaan, dan krijg je pagina's met letterlijk niets anders en zou een apart leveringen topic beter passen, maar zoals het nu is alleen maar leuk, die enthousiaste berichten! *O*

Leuk dat jij en @madiwoe komende week ook Seal rijders worden! We verwachten natuurlijk wel mooie foto's :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triumph
  • Laatst online: 19-02 10:05
Vandaag gebeld door BYD Rotterdam chassisnummer is bekend...
Binnen een maand staat hij voor de deur🙂
Nog redelijk snel 9 april besteld

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Baannos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW8Nfki9fBm-yyiXw1w6l6bZu9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFQ1ZfQBFvmKOVsQX9Su8twl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4D2P_89hEuGwgb2Bs7lfNvLnMSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9UGNXo1UKXRekZz4dRLo8AMQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhxQ-akhHtWjOsW4LVh6JAmNw1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMUfMsAiPTBP0IyO27usN0BW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UO2d1rAj2NifOl9POJ9pNexYZeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0Td5s1z1a57Jy3jYhCNfuVV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LL3p_09V85pjr9UGs9j81MTt4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVQNSr4Kxp92wZ0Cnf0gopzc.jpg?f=fotoalbum_large
Ja ja.. het is een feit!! Ze is thuis hoor… amei wat een genot om dit te mogen hebben!! Ondanks de frustraties, ben alles alweer vergeten..
moet morgen alle. Eff bellen, want de bijrijders spiegel klapt niet in bij op slot doen. Hij klapt wel in als je op het knopje drukt daar bii de raambediening.. moet eff gecheckt worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Baannos Super, gefeliciteerd! d:)b
Hopelijk ligt 't aan de hoek, maar op de laatste foto lijkt de kentekenplaat niet recht te zitten? Als dat niet door de hoek komt, meteen even samen met de spiegel laten corrigeren.
En verder gewoon lekker rijden en genieten! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjes
DeGroteMuis schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:53:
Voor de DAB+ bezitters met issues op de achterlichten: Het valt me op dat er Seals met type EK en type EKE zijn, wellicht zit daar het verschil in? Alle nieuwere op kenteken lijken EKE te hebben.
In Ovi.rdw.nl is het veld D2.
Ik heb eke dus nieuw, maar dab werkt niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
Waarschijnlijk zal het aan de productie datum en niet aan het op kenteken zetten liggen mbt DAB issues. Mijn bestelde Seal staat al een maandje in NL, moet nog op kenteken worden gezet. Gebeurt pas in de week dat ik deze krijg (oud vs nieuw lease contract). Ik kreeg wel het idee van Louwman dat er uit "voorraad" wordt geleverd voor de meeste uitvoeringen.

[ Voor 5% gewijzigd door vanadium op 31-05-2024 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Klopt het dat LKA (dus mét bijsturen) altijd handmatig moet worden aangezet? Ik wil het graag standaard aan hebben staan maar lukt me niet. Bij elke koude start is het uit. En bij elke deactivatie van ACC gaat LKA ook weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik te horen gekregen dan levering al een maand later is dan voorzien, normaal 17/06 maar nu verplaatst naar 17/07... Besteld op 17/02, wordt dus al 5 maand levertijd.
Toch vreemd dat de ene snel geleverd wordt en een andere zelfs niet op tijd geleverd kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
Iphonevannick schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:47:
[...]

EDIT:
Mag ik vragen wanneer je deze besteld hebt, ik ook een awd besteld zelfde kleur binnen en buiten maar krijg net te horen een maand later dan voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
Decal1981 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:16:
Ik te horen gekregen dan levering al een maand later is dan voorzien, normaal 17/06 maar nu verplaatst naar 17/07... Besteld op 17/02, wordt dus al 5 maand levertijd.
Toch vreemd dat de ene snel geleverd wordt en een andere zelfs niet op tijd geleverd kan worden...
Dat is idd vreemd, zeker als ik zie dat jij ook een AWD Indigo grey/black hebt besteld. Die van jou ook via lease of privé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
vanadium schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:33:
[...]

Dat is idd vreemd, zeker als ik zie dat jij ook een AWD Indigo grey/black hebt besteld. Die van jou ook via lease of privé?
Is privé (Belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Bij welke garage?

De ene is een stuk beter dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
madiwoe schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:57:
[...]

Bij welke garage?

De ene is een stuk beter dan de ander.
Aangekocht bij Vandecasteele in Kortrijk, maar denk niet dat de garage hier veel in te zeggen heeft. Communicatie en service is daar heel goed volgens mij, krijg snel antwoord op mails.
Vind het gewoon wat vreemd dat er zijn met dezelfde kleuren, hebben later besteld en krijgen eerder geleverd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colinmeer
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-09 15:15
Decal1981 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:04:
[...]

Aangekocht bij Vandecasteele in Kortrijk, maar denk niet dat de garage hier veel in te zeggen heeft. Communicatie en service is daar heel goed volgens mij, krijg snel antwoord op mails.
Vind het gewoon wat vreemd dat er zijn met dezelfde kleuren, hebben later besteld en krijgen eerder geleverd...
Ik heb deze week bij Vandecasteele (Kortrijk) een Seal Design (RWD) Indigo Grey besteld, levertermijn midden-eind September 2024!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
colinmeer schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:09:
[...]

Ik heb deze week bij Vandecasteele (Kortrijk) een Seal Design (RWD) Indigo Grey besteld, levertermijn midden-eind September 2024!
Proficiat met de aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Decal1981 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:04:
[...]

Mogelijks het feit dat je een AWD hebt besteld, die zijn meer populair bij particulieren.
Ik had een RWD Atlantis Gray met licht interieur besteld eind maart (als ik mij niet vergis?) en ze zal volgende week geleverd worden.

Nog even volhouden, ik zou het geen leuk nieuws gevonden hebben, maar werd er niet gezegd dat ze het nooit echt kunnen voorspellen? Misschien komt het alsnog wat vroeger toe.

[ Voor 10% gewijzigd door madiwoe op 31-05-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
colinmeer schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:09:
[...]

Prachtige kleur, jammer dat het een meer prijs is. Heb je de zwarte of lichte interieur genomen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09 10:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zw_JtHjS3vvbHbmX-TOImJeaME0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Brln8iOyaZxWQ9oNa7nVeI6c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaA9i4D6RwFlqI-OQuFWNQk3Mak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clKGeXNPoTj91xaw8pvPrHxe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EldV_HAVBNaEGqwehWRH3Ezqxf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfEs1ATNdWqb56cXatcToLci.jpg?f=fotoalbum_large

Ja hoor, nu ben ik officieel onderdeel van de familie!! Wat een heerlijke auto!
Hopelijk zien we elkaar eens in het wild rijden, want ik ben er nog geen één tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
madiwoe schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:04:
[...]

Mogelijks het feit dat je een AWD hebt besteld, die zijn meer populair bij particulieren.
Ik had een RWD Atlantis Gray met licht interieur besteld eind maart (als ik mij niet vergis?) en ze zal volgende week geleverd worden.

Nog even volhouden, ik zou het geen leuk nieuws gevonden hebben, maar werd er niet gezegd dat ze het nooit echt kunnen voorspellen? Misschien komt het alsnog wat vroeger toe.
Ik kan wel nog even wachten, ik rij momenteel met een kia ev6 awd, ook geen straf :*) . Vond het vreemd dat er al AWD's geleverd zijn met dezelfde kleur die waarschijnlijk later besteld geweest zijn of de mijne, daarmee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
WiMe65 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja hoor, nu ben ik officieel onderdeel van de familie!! Wat een heerlijke auto!
Hopelijk zien we elkaar eens in het wild rijden, want ik ben er nog geen één tegengekomen.
Jaaaa hijs mooi!!!! Gefeliciteerd ermee!
Ik ben er ook nog geen één tegengekomen. Veel bekijks al gehad van mensen :p.

Toch opvallend dat indigo grey zo anders is in het echt dan op fotos. Voor mensen die twijfelen over de kleur, ga in het echt kijken is het advies ;).

[ Voor 3% gewijzigd door boblelie op 31-05-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
.

[ Voor 99% gewijzigd door boblelie op 31-05-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
Decal1981 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:33:
[...]

Mag ik vragen wanneer je deze besteld hebt, ik ook een awd besteld zelfde kleur binnen en buiten maar krijg net te horen een maand later dan voorzien
Dat mag je zeker :) Auto is begin april definitief besteld bij de dealer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IqbEei1Oy8AsSQK5cNVYXYE4oU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HiROPIFE9ghI9vN9J7vCLv7p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
Iphonevannick schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:57:
[...]

[Afbeelding]
Dezelfde besteld dus in februari, toch vreemd dit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
Iphonevannick schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:57:
[...]

[Afbeelding]
Zo te zien via Alphabet besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09 10:19
boblelie schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:50:
[...]

Jaaaa hijs mooi!!!! Gefeliciteerd ermee!
Ik ben er ook nog geen één tegengekomen. Veel bekijks al gehad van mensen :p.

Toch opvallend dat indigo grey zo anders is in het echt dan op fotos. Voor mensen die twijfelen over de kleur, ga in het echt kijken is het advies ;).
Dankjewel!! Je hebt helemaal gelijk, eerst de kleur bekijken, en vooral ook buiten. Ik heb vandaag een paar foto’s gemaakt onder de bewolking. Als je zegt dat ie (op de foto) blauw is geloof je het ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWUQL0WiiidjltxqtSj1HmIay8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OS7fksHBc3lIbpwwax9lUaMR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
vanadium schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:47:
[...]

Zo te zien via Alphabet besteld?
Ja klopt. Zit je ook bij Alphabet? En wat vind je van deze leasemaatschappij? Ik zat jaren bij Arval wat prima was, maar de werkgever dacht daar anders over :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
Overigens heb ik net mijn Carlinkit ontvangen. Om precies te zijn de Carlinkit met processor SDM660 uit 2024. Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn. Mijn doel is om toegang te krijgen tot YouTube (niet tijdens het rijden uiteraard) en Netflix en andere Android apps die het leven makkelijker maken.
Toen ik me een aantal weken geleden er in verdiepte wilde ik hem ook hebben vanwege het draadloze Carplay, maar dat lijkt BYD nu toch zelf te ondersteunen middels een OTA die eraan komt.

Iemand anders al ervaring met dit kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
Iphonevannick schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:10:
[...]

Ja klopt. Zit je ook bij Alphabet? En wat vind je van deze leasemaatschappij? Ik zat jaren bij Arval wat prima was, maar de werkgever dacht daar anders over :>
Ja ook via Alphabet, op zich prima, bestelproces is enigzins traag evenals de communicatie maar als je eenmaal je auto hebt en aan het sturen bent heb ik er weinig op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-09 20:14
Iphonevannick schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:14:
Overigens heb ik net mijn Carlinkit ontvangen. Om precies te zijn de Carlinkit met processor SDM660 uit 2024. Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn. Mijn doel is om toegang te krijgen tot YouTube (niet tijdens het rijden uiteraard) en Netflix en andere Android apps die het leven makkelijker maken.
Toen ik me een aantal weken geleden er in verdiepte wilde ik hem ook hebben vanwege het draadloze Carplay, maar dat lijkt BYD nu toch zelf te ondersteunen middels een OTA die eraan komt.

Iemand anders al ervaring met dit kastje?
Ik ga deze ook aanschaffen zodra ik mijn Seal mag ophalen. Ik kom dit kastje nu voor $149 tegen op Carlinkit.store. Ik heb geen ervaring met deze webshop, maar ze zijn wel een stuk goedkoper dan de verkopers op Ali.

Iemand ervaring met dit kastje en/of deze webshop?

Voor diegenen die meer info willen is hier een tutorial gemaakt door een Australische Seal eigenaar.

https://youtu.be/3zxWjR0juhU?si=sdhrrF4t2_UM6u-j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
BoydSeal schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:48:
[...]

Iemand ervaring met dit kastje en/of deze webshop?
Ik heb er ervaring mee, mijn Carlinkit komt ook daar vandaan voor €149 inderdaad. Binnen 5 werkdagen was ie binnen. Natuurlijk nog geen ervaring met garanties of retouren oid (hopelijk ook niet nodig).
Zodra ik de Seal heb volgende week, zal ik ook de ervaring met de Carlinkit delen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almo01
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2024
Goedemorgen allemaal,

Nieuw hier, ook ik heb de seal besteld.
Shadow green, AWD, Zwart interieur.

Is wat tijd overheen gegaan maar de goedkeuring is er dan eindelijk.
Auto via LeasePlan, staat in de app als levertijd nog onbekend (sinds een week)

Heb nog wel wat vragen, maar zal eerst even alle 44 pagina's doorwerken, hier kom ik vast al een hoop antwoorden tegen.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsezse
  • Laatst online: 06-05 14:42
Ik zag op facebook een post in de groep "BYD eigenaren in Nederland en België", meerdere eigenaren hebben hoog waarschijnlijk vandalisme schade op hun auto's door anti-Chinese. Heel triest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Intussen staan er volgens de RDW 21 Seals op kenteken te wachten op hun nieuwe eigenaar:
KleurDesign RWDExcellence AWDTotaal
Blauw314
Grijs4610
Groen202
Wit022
Zwart123
Totaal101121

Dat is inclusief vreemde eend in de bijt Z920GP, een zwarte Design die 2 weken geleden ook al op kenteken stond, met een afwijkende catalogusprijs van 41.990 en een afwijkend toegestaan totaalgewicht van 2.222kg, maar wel de uitvoerings- en variantcode van de Design RWD, maar toch weer 20 nieuwe Seal rijders de komende 1-2 weken!

@Decal1981 Misschien dat BYD Nederland wat meer voorraad besteld had of zo? Vanuit BYD Europa zou je eerder verwachten dat als ze extra voorraad hebben, ze die eerst uitleveren aan België gezien de meerprijs voor jouw uitvoering. Hoe dan ook, hopelijk vinden ze ook bij BYD België snel wat extra voorraden en komt de jouwe toch nog eerder, al is een EV6 AWD tot die tijd natuurlijk ook zeker geen straf.

@WiMe65 Gefeliciteerd, geniet ervan! 8) Mooi hoe die kleur zo wisselt van zilver binnen naar blauw of licht grijs buiten.

@Iphonevannick 4 april besteld? Da's echt gewoon snel, amper 2 maanden tussen bestellen en afleveren! _/-\o_

@almo01 Levertijd onbekend de eerste tijd na bestellen klinkt redelijk normaal weet ik uit mijn leaseauto tijd vorig decennium. Kan goed 3 weken duren voor daar opeens een geschatte datum komt en dan nog kan die nog wel eens onzin zijn. De leverende dealer vragen naar de actuele levertijd klopt naar mijn ervaring vaak beter.

@zsezse Inderdaad heel triest. Niet dat 't me verbaast, want weer iets nieuws om tegen te rellen en de gemiddelde media berichtgeving waar BYD standaard wel het boegbeeld lijkt te zijn helpt ook niet bepaald, maar om gewoon de boel te slopen omdat een merkje je niet aanstaat slaat natuurlijk nergens op |:( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinmeer
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-09 15:15
madiwoe schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:06:
[...]

Prachtige kleur, jammer dat het een meer prijs is. Heb je de zwarte of lichte interieur genomen?
Inderdaad spijtig dat het een meer prijs is, echter is dit de enige 'optie' dus vond ik het minder erg om hiervoor wat bij te betalen!

Heb zelf gekozen voor het zwarte interieur, ben zelf niet zo een fan van het lichte interieur, maar dat is puur een kwestie van smaak. :)

Kort vraagje, de V2L is dit nu mogelijk (en meegeleverd) met de Design in België of niet? Op de sheet zie ik geen onderscheid tussen de Design en Excellence (Source)

Concreet heb ik het over dit item
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfqXttOe7J7x7GCw6f6FLE1GpD8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3VIvtGGyphsBHOxL5que91SR.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
almo01 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 04:11:
Goedemorgen allemaal,

Nieuw hier, ook ik heb de seal besteld.
Shadow green, AWD, Zwart interieur.

Is wat tijd overheen gegaan maar de goedkeuring is er dan eindelijk.
Auto via LeasePlan, staat in de app als levertijd nog onbekend (sinds een week)

Heb nog wel wat vragen, maar zal eerst even alle 44 pagina's doorwerken, hier kom ik vast al een hoop antwoorden tegen.

Mvg
Gaaf! Gefeliciteerd met de toch wel mooiste uitvoering van de Seal die er is!

Of ben ik bevooroordeeld? 😄

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• boblelie
Spoiler alert!!!!

Zo, nu vind ik de achterkant "af".
Zal vast niet bij iedereen in de smaak vallen maar ik ben er blij mee :p .

Gister trouwens voor het eerst in mijn leven een auto opgeladen. Van 40% naar vol in 5 uur tijd aan een publieke laadpaal in de straat. Snel zat voor mij. De BYD app hield me netjes op de hoogte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6GOq7P6acVNrWlWx_pfsC_ySrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AxiQyeuQH6TyEUjYr9lt9fK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNBY1rqYTH2z4KKt1R7F7p5IAHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWKbxrFxOOWbt0hAGhP7OCkO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5b-AHGZNLSVTpmZ2K3gtRFc7cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5ZZP6JYmh7gUYxKPAGnBWwS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4meOqqSte_QhkuUaHElLKMW9l14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wnpx5kCRP2fm2uT8hBe2pult.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 11 ... 41 Laatste