Lastig op de foto zetten hè die spoiler. Komt niet echt tot z’n recht vind ik maar in het echt is het echt heel Nice!! Ik ben er ook nog steeds blij mee 😁boblelie schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:55:
Spoiler alert!!!!
Zo, nu vind ik de achterkant "af".
Zal vast niet bij iedereen in de smaak vallen maar ik ben er blij mee.
Gister trouwens voor het eerst in mijn leven een auto opgeladen. Van 40% naar vol in 5 uur tijd aan een publieke laadpaal in de straat. Snel zat voor mij. De BYD app hield me netjes op de hoogte.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb hem ook en heb eerder in dit topic uitgebreid verslag uitgebracht over hoe ik hem nu zo’n 1,5 maand in gebruik heb. Ook hier nog steeds tevreden, maar in de praktijk gebruik is toch echt heel weinig apps die niet via Apple CarPlay te gebruiken zijn. Kans is groot dat de box er af gaat zodra wireless CarPlay er is in de update.BoydSeal schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:48:
[...]
Ik ga deze ook aanschaffen zodra ik mijn Seal mag ophalen. Ik kom dit kastje nu voor $149 tegen op Carlinkit.store. Ik heb geen ervaring met deze webshop, maar ze zijn wel een stuk goedkoper dan de verkopers op Ali.
Iemand ervaring met dit kastje en/of deze webshop?
Voor diegenen die meer info willen is hier een tutorial gemaakt door een Australische Seal eigenaar.
https://youtu.be/3zxWjR0juhU?si=sdhrrF4t2_UM6u-j
Ja idd! Op de foto's is het lang niet zo cool als in het echt.MichaelJ schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:26:
[...]
Lastig op de foto zetten hè die spoiler. Komt niet echt tot z’n recht vind ik maar in het echt is het echt heel Nice!! Ik ben er ook nog steeds blij mee 😁
Zelfde met logo. Op de foto vind ik het wat groot en druk, maar in het echt klopt het gewoon
Hoe zag het er bij jou ook alweer eruit? Toevallig nog een recente ass-shot?
Er zijn vooralsnog geen plannen voor een ban op Chinese auto's bij de overheid of de terreinen. Zit zelf in deze situatie en het is geen probleem. Probleem is meer de camerasystemen op de auto's en dat is bij alle elektrische auto's zo. Kunnen wel mitigerende maatregelen komen, zoals specifieke afgeschermde parkeerplekken voor elektrische auto's.boppex schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:06:
[...]
Toen ik dat NOS stories item over BYD keek dacht ik: ‘het zal je als inhuurder maar gebeuren. Heb je een (nieuwe) leuke opdracht bij (semi)overheid, mag je er niet aan de slag want je rijdt een Chinese auto: lees BYD’. M.b.t. verzamelen data via de auto.
Deels: ‘yeah right zo ver zal het niet komen’.
[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 01-06-2024 23:35 ]
Even een check bij jullie, ik heb de tijd tot ik mijn Seal kon ophalen, de Atto3 gereden. Daar had ik de mogelijkheid om via het scherm te internetten, app browser. Ik zie deze niet nu op mijn systeem staan in de Seal.. Ben ik de enige of zie ik iets over het hoofd?
Ook heb ik de sim-card die standaard in de auto zit even gewisseld voor een Odiddo onbeperkt data kaart, wat werd geaccepteerd door het systeem. Gelijk vol bereik en spotify werkte ook. Nadeel, de App op mijn iPhone kon niet meer met de Seal communiceren. Wat ik ook vreemd vond, is dat als ik in de auto wifi hotspot aanzet, dus dat de passagiers op de wifi van de BYD kunnen dat je wel kan verbinden, maar geen sites of youtube kan laden.. of het nu de orginele Orange kaart of mijn Odiddo kaart is.. kan iemand van jullie dit eens testen wat er bij jullie gebeurd als je die hotspot aanzet?
Laatste vraag, stoel voorkeur.. als ik de stoel goed heb gezet, houd ik 5sec de knop 1 of 2 ingedrukt. Maar noway dat de memory is opgeslagen..
Ook heb ik de sim-card die standaard in de auto zit even gewisseld voor een Odiddo onbeperkt data kaart, wat werd geaccepteerd door het systeem. Gelijk vol bereik en spotify werkte ook. Nadeel, de App op mijn iPhone kon niet meer met de Seal communiceren. Wat ik ook vreemd vond, is dat als ik in de auto wifi hotspot aanzet, dus dat de passagiers op de wifi van de BYD kunnen dat je wel kan verbinden, maar geen sites of youtube kan laden.. of het nu de orginele Orange kaart of mijn Odiddo kaart is.. kan iemand van jullie dit eens testen wat er bij jullie gebeurd als je die hotspot aanzet?
Laatste vraag, stoel voorkeur.. als ik de stoel goed heb gezet, houd ik 5sec de knop 1 of 2 ingedrukt. Maar noway dat de memory is opgeslagen..
Er komt een update van de seal aan. Zeer waarschijnlijk zal hij de blade gen 2 accu gaan krijgen (net als de byd sea lion, die op hetzelfde platform is gebaseerd). Hopelijk wordt de auto daardoor weer een stuk lichter.
https://carnewschina.com/...to-debut-soon-with-lidar/
YouTube: NEW version of BYD Seal spotted in China will get 2 BIG improvements
https://carnewschina.com/...to-debut-soon-with-lidar/
YouTube: NEW version of BYD Seal spotted in China will get 2 BIG improvements
YouTube: BYD Seal Seat MemoryBaannos schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:35:
Voor de mensen die het overwegen: ik heb gekeken of de oem wireloom er nog zit voor de oem dashcam, en dat is bij mij iig nog het geval. Toen ik aan de buitenkant geen gat zag voor een dashcam was ik er even bang voor. Maar dat blijkt een dopje te zijn die je eruit kunt duwen.
Voor mij dus groen licht om de oem dashcam te bestellen.
Iemand hier al gedaan? Zo ja, waar heb je hem vandaan en hoe is de kwaliteit (ook snachts)?
:strip_exif()/f/image/o9c7W24nYOXDwG8freQiUAWo.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand hier al gedaan? Zo ja, waar heb je hem vandaan en hoe is de kwaliteit (ook snachts)?
:strip_exif()/f/image/o9c7W24nYOXDwG8freQiUAWo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kx1seJE8xVw6thiUYTCS3qkQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank voor t delen, deze instructie heb ik inderdaad gevolgd. Maar echt niet dat mijn stoel doet wat ik had ingesteld..
De spoilerlip staat best goedboblelie schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:55:
Spoiler alert!!!!
Zo, nu vind ik de achterkant "af".
Zal vast niet bij iedereen in de smaak vallen maar ik ben er blij mee.
Gister trouwens voor het eerst in mijn leven een auto opgeladen. Van 40% naar vol in 5 uur tijd aan een publieke laadpaal in de straat. Snel zat voor mij. De BYD app hield me netjes op de hoogte.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Schrok even van de 40-100% in 5 uur. Dat doet mijn huidige EV van leeg naar vol. En toen bedacht ik me dat mijn huidige EV ook een accu heeft die een HEEL stuk kleiner is.
Ook fijn dat jij de bedrading voor de dashcam nog erin hebt! De beelden die ik gezien heb zijn minder dan top spec losse dashcams, beetje vergelijkbaar met de voorganger van de Viofo A119 die ik in de vorige daily had (sorry, weet t typenummer even niet meer), maar op zich nog wel redelijk, al zijn kentekens niet altijd super. Maar dat kan natuurlijk ook komen door Youtube compressie. @MichaelJ heeft er eentje inzitten, die kan vast meer vertellen?
De Seal heeft nog geen browser, die komt nog in een update (de roemruchte 2401 update in Australië).Baannos schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:35:
Even een check bij jullie, ik heb de tijd tot ik mijn Seal kon ophalen, de Atto3 gereden. Daar had ik de mogelijkheid om via het scherm te internetten, app browser. Ik zie deze niet nu op mijn systeem staan in de Seal.. Ben ik de enige of zie ik iets over het hoofd?
De app is inderdaad gekoppeld aan de sim die in de auto zit volgens de verkoper. De hotspot zelf niet getest in de proefritten. Wel het stoelgeheugen getest, dat werkte zoals bedoeld na het instellen: mijn vriendin en ik konden het allebei opslaan en wisselen zoals in de video die @vanadium deelde.
Goedemorgen Allen,
Net een email gehad over de levering van mijn auto, verder nog geen leverdatum of iets dergelijks, maar wel de dealer waar die besteld is.
Deze auto wordt besteld via de dealer in Raamsdonksveer? Terwijl ik bijna om de hoek woon bij een dealer ik R'dam.
Gekke mensen bij die leasemaatschappijen.
Heb ze om de reden gevraagd maar kon dit nog niet niet vertellen gaan ze uitzoeken.
Fijne dag toegewenst allen!
Net een email gehad over de levering van mijn auto, verder nog geen leverdatum of iets dergelijks, maar wel de dealer waar die besteld is.
Deze auto wordt besteld via de dealer in Raamsdonksveer? Terwijl ik bijna om de hoek woon bij een dealer ik R'dam.
Heb ze om de reden gevraagd maar kon dit nog niet niet vertellen gaan ze uitzoeken.
Raamsdonksveer? Dat is waar de importeur Louwman zit (in ieder geval voor Toyota en Lexus, dus denk ook voor BYD?) Staat ook niet als dealer op de BYD site. Klinkt als centrale inkoop, dus dat wordt waarschijnlijk niet de uitleverende dealer. Vreemd dat ze je dat niet meteen konden vertellen bij de leasemaatschappij.
boblelie schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:36:
[...]
Ja idd! Op de foto's is het lang niet zo cool als in het echt.
Zelfde met logo. Op de foto vind ik het wat groot en druk, maar in het echt klopt het gewoon.
Hoe zag het er bij jou ook alweer eruit? Toevallig nog een recente ass-shot?
:strip_exif()/f/image/wFMX9t2qBxKajmAHqyog86iK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ass-foto's genoeg op m'n telefoon

Om heel eerlijk te zijn, ik heb de dashcam er in zitten maar kijk echt serieus nooit naar de beelden haha..boblelie schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:05:
Voor de mensen die het overwegen: ik heb gekeken of de oem wireloom er nog zit voor de oem dashcam, en dat is bij mij iig nog het geval. Toen ik aan de buitenkant geen gat zag voor een dashcam was ik er even bang voor. Maar dat blijkt een dopje te zijn die je eruit kunt duwen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb toen de Seal opgehaald werd door de ANWB wel even de volgende gekeken wat de BYD monteur gedaan heeft stiekem
Het is dat ik die camera voor heel weinig kon kopen en ik het 'geinig' vond om te hebben maar verder zie ik het nut er voor nu niet in (er vanuit gaande dat ik geen ongeluk meemaak natuurlijk
Ik zal vanavond eens wat foto's proberen te maken van het zicht voor je.
Maar persoonlijk zou ik wel altijd deze standaard dashcam prevaleren boven zo'n losse unit, simpelweg omdat dit heel netjes weggewerkt en OEM is en dus niet zichtbaar is.
Aflevering van mijn Seal is geprikt op 24 juni. 🥳
Hopelijk heeft die ook de aansluiting voor de dashcam. Ik gebruik sinds een aantal jaren een losse dashcam. Met name in de spits. Een fraaie geïntegreerde oplossing die er altijd is is natuurlijk veel beter. Want ook al is een losse cam niet groot, het zit toch in je zicht op de voorruit.
De beelden kijk ik overigens ook zelden terug. Het is puur preventief voor als ik betrokken raak bij een incident.
Hopelijk heeft die ook de aansluiting voor de dashcam. Ik gebruik sinds een aantal jaren een losse dashcam. Met name in de spits. Een fraaie geïntegreerde oplossing die er altijd is is natuurlijk veel beter. Want ook al is een losse cam niet groot, het zit toch in je zicht op de voorruit.
De beelden kijk ik overigens ook zelden terug. Het is puur preventief voor als ik betrokken raak bij een incident.
Ik weet het ook nie, ik zie het wel met wat voor verhaal.ze komen, de verwachte levertijd die ik ondertussen heb doorgekregen is van 26 aug - 1 sept.DeGroteMuis schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:53:
Raamsdonksveer? Dat is waar de importeur Louwman zit (in ieder geval voor Toyota en Lexus, dus denk ook voor BYD?) Staat ook niet als dealer op de BYD site. Klinkt als centrale inkoop, dus dat wordt waarschijnlijk niet de uitleverende dealer. Vreemd dat ze je dat niet meteen konden vertellen bij de leasemaatschappij.
We gaan het zien
Andere vraag; ik zie meerdere foto's van jullie voorbij komen waar de tekst van de achterkant is weg gehaald, hoe hebben jullie dat gedaan of kan je dit bij de dealer vragen/laten doen?
Dat was bij mij ook, omdat de importeur daar zit.almo01 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:43:
Goedemorgen Allen,
Aflevering (ooit?) via Eindhoven (Athlon)
Idd, de Seal staat nu bij Louwman op de parkeerplaats in Raamsdonksveer, zodra de auto kan worden uitgeleverd gaat deze op kenteken en wordt de auto via de dealer (naar wens) uitgeleverd. Dat is iig bij mij het geval (lease via Alphabet)
Ja de OEM optie lijkt mij ook het prettigst. Scheelt hoop gedoe met kabels en 12v aansluiting. Heb er nu tijdelijk een losse dashcam inzitten in afwachting van mijn keuze. Maar dat is best een gedoe met aansluiten en wegwerken. Plus, ik had die losse cam eigenlijk op de achterruit willen plaatsenMichaelJ schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:13:
[...]
Om heel eerlijk te zijn, ik heb de dashcam er in zitten maar kijk echt serieus nooit naar de beelden haha..
Ik heb toen de Seal opgehaald werd door de ANWB wel even de volgende gekeken wat de BYD monteur gedaan heeft stiekem... Die beelden waren goed zichtbaar en vrij helder. Ik had niet het idee dat ik naar een ouderwets beeld zat te kijken. In de nacht pakt de camera ook prima de beelden op maar ik heb dan ook geen vergelijk met echt goede dashcams.
Het is dat ik die camera voor heel weinig kon kopen en ik het 'geinig' vond om te hebben maar verder zie ik het nut er voor nu niet in (er vanuit gaande dat ik geen ongeluk meemaak natuurlijk)
Ik zal vanavond eens wat foto's proberen te maken van het zicht voor je.
Maar persoonlijk zou ik wel altijd deze standaard dashcam prevaleren boven zo'n losse unit, simpelweg omdat dit heel netjes weggewerkt en OEM is en dus niet zichtbaar is.
Vraag me alleen af wat de kwaliteit van die OEM cam (vooral in de avond) is. Youtube lijkt niet al te veel te tonen. Dus als je iets van beelden kunt laten zien zou dat top zijn.
Ps. die "goedkope manier" van aanschaffen, is dat er nog steeds? Of was dat een tijdelijke/persoonlijke aanbieding
Bij diverse mensen is het gelukt om het door de dealer te laten doen vóór aflevering. Formeel doet Louwman dat niet, maar sommige medewerkers lijken er flexibel mee om te gaan. Eindhoven wou bij mij na wat zeuren van mijn kant wel overstag.almo01 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:41:
[...]
Andere vraag; ik zie meerdere foto's van jullie voorbij komen waar de tekst van de achterkant is weg gehaald, hoe hebben jullie dat gedaan of kan je dit bij de dealer vragen/laten doen?
Anders kun je het ook zelf doen. Met fohn + visdraad + stickerverwijderaar is het vrij vlot geregeld.
Het grote aftellen is begonnen: Mijn Seal is ook aangekomen bij de dealer! 12 juni kan ik hem ophalen.
@MichaelJ Ja, vooral daarvoor heb ik ook dashcams in de auto's, voor de incidenten. De laatste 2-3 jaar ook geen beelden meer teruggekeken.
Jaren geleden eens een paar duizend euro schade gehad die ik met beelden wel had kunnen verhalen, maar me door het gebrek aan beelden uiteindelijk de nodige no claim gekost heeft, da's eigenlijk de enige reden om ook bij de Seal weer een dashcam erin te willen.
@RoBo-67 Ik heb geen last van de losse (Viofo A119/A129) dashcams in de cabrio of daily, bij beide aan de passagierszijde achter de spiegel gemonteerd, dan ligt het voor de bestuurder helemaal niet in het gezichtsveld. Mocht jouw Seal geen bedrading hebben en je toch voor een losse willen gaan is dat wellicht een optie?
@boblelie Ik denk intussen iets minder goedkoop, een paar maanden geleden zag je de losse dashcam via Ali voor rond of soms ook onder de 60 euro, intussen eerder 75-85.

@MichaelJ Ja, vooral daarvoor heb ik ook dashcams in de auto's, voor de incidenten. De laatste 2-3 jaar ook geen beelden meer teruggekeken.
@RoBo-67 Ik heb geen last van de losse (Viofo A119/A129) dashcams in de cabrio of daily, bij beide aan de passagierszijde achter de spiegel gemonteerd, dan ligt het voor de bestuurder helemaal niet in het gezichtsveld. Mocht jouw Seal geen bedrading hebben en je toch voor een losse willen gaan is dat wellicht een optie?
@boblelie Ik denk intussen iets minder goedkoop, een paar maanden geleden zag je de losse dashcam via Ali voor rond of soms ook onder de 60 euro, intussen eerder 75-85.
Ja zag bij topbyd nu voor rond €75 en +- 1 week levertijd. Achja heb nu ook cheap ass cam van aliexpress in gebruik dus beeld zal vast niet slechter zijnDeGroteMuis schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:55:
Het grote aftellen is begonnen: Mijn Seal is ook aangekomen bij de dealer! 12 juni kan ik hem ophalen.![]()
@MichaelJ Ja, vooral daarvoor heb ik ook dashcams in de auto's, voor de incidenten. De laatste 2-3 jaar ook geen beelden meer teruggekeken.Jaren geleden eens een paar duizend euro schade gehad die ik met beelden wel had kunnen verhalen, maar me door het gebrek aan beelden uiteindelijk de nodige no claim gekost heeft, da's eigenlijk de enige reden om ook bij de Seal weer een dashcam erin te willen.
Oh en top dat je auto eraan komt!!!!!
Aanvullend op wat @boblelie aangaf: Als de dealer niet meewerkt, Hans van Carwash Capelle gaf een tijd geleden aan dat ook te willen doen voor forumleden met een Seal, da's voor jou aardig om de hoek denk ik? CarwashCap in "Het grote BYD Seal topic"almo01 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:41:
[...]
Ik weet het ook nie, ik zie het wel met wat voor verhaal.ze komen, de verwachte levertijd die ik ondertussen heb doorgekregen is van 26 aug - 1 sept.
We gaan het zien
@CarwashCap Hopelijk heb jij intussen ook je Seal mogen ontvangen?
Ik had hem voor 52€ incl shipping via AliExpress in december besteld. Was toen iets van winter carnival o.i.d. Nu is die geloof ik rond de 80€ en dan had ik hem niet gekocht. Zal straks in het donker even een foto makenboblelie schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:38:
[...]
Ps. die "goedkope manier" van aanschaffen, is dat er nog steeds? Of was dat een tijdelijke/persoonlijke aanbieding.
Toch wel het mooie nieuws van vandaag! Nog eventjes geduld, wel een snelle datum na binnenkomst!! Wat zul jij er naar uit kijken ook hahaDeGroteMuis schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:55:
Het grote aftellen is begonnen: Mijn Seal is ook aangekomen bij de dealer! 12 juni kan ik hem ophalen.
Ik heb een paar keer ternauwernood kunnen voorkomen dat ik achterop iemand reed die plotseling zonder richting aangeven naar links kwam. Om een lastig verhaal te voorkomen als het wel raak is en er onvoldoende getuigen zijn heb ik die dashcam aangeschaft.DeGroteMuis schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:55:
@MichaelJ Ja, vooral daarvoor heb ik ook dashcams in de auto's, voor de incidenten. De laatste 2-3 jaar ook geen beelden meer teruggekeken.Jaren geleden eens een paar duizend euro schade gehad die ik met beelden wel had kunnen verhalen, maar me door het gebrek aan beelden uiteindelijk de nodige no claim gekost heeft, da's eigenlijk de enige reden om ook bij de Seal weer een dashcam erin te willen.
Mijn huidige dashcam is een Mio. Normaal plaats ik die direct onder de spiegel maar ik zal je tip om hem rechts naast de spiegel te bevestigen uitproberen. Heb daar niet aan gedacht (ik ga voor symmetrie) Dus dank voor de tip.@RoBo-67 Ik heb geen last van de losse (Viofo A119/A129) dashcams in de cabrio of daily, bij beide aan de passagierszijde achter de spiegel gemonteerd, dan ligt het voor de bestuurder helemaal niet in het gezichtsveld. Mocht jouw Seal geen bedrading hebben en je toch voor een losse willen gaan is dat wellicht een optie?
Is er iemand door de wasstraat geweest? Bij mijn Polestar was het een heel ritueel: Versnelling in N, spiegels inklappen en parkeersensoren uitzetten om een noodstop
te voorkomen. Hoe zit dat bij de Seal?

Vanochtend voor het eerst een ‘collega’ Seal in het wild gezien. T.h.v. Eemnes, ook Indigo Grey. Iemand van hier?
Regelmatig zelfs hier, alleen Versnelling in N zetten (naar voren drukken tegen de R aan maar niet in de R) en dan bij de eerste borstel komt in het beeld de parkeersensoren, die klik je dan even uit en dat is 't wel. Geen noodstop nog mee gemaakt, lijkt me ook sterk als die niet in D mode is.WiMe65 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:48:
Is er iemand door de wasstraat geweest? Bij mijn Polestar was het een heel ritueel: Versnelling in N, spiegels inklappen en parkeersensoren uitzetten om een noodstopte voorkomen. Hoe zit dat bij de Seal?
Top dankjewel!!MichaelJ schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:36:
[...]
Regelmatig zelfs hier, alleen Versnelling in N zetten (naar voren drukken tegen de R aan maar niet in de R) en dan bij de eerste borstel komt in het beeld de parkeersensoren, die klik je dan even uit en dat is 't wel. Geen noodstop nog mee gemaakt, lijkt me ook sterk als die niet in D mode is.
Las net dat de nieuwe kentekens gestart zijn.
GBB-01-B een Volvo EX30 is de eerste.
Bizar, keek vorige week nog en toen was de verwachting dat pas op 19 juni de nieuwe reeks zou ingaan!Sjerome schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:38:
Las net dat de nieuwe kentekens gestart zijn.
Edit: De huidige kentekenserie is nog niet compleet opgebruikt, maar de RDW wachtte bewust niet tot dat wel zo was. Dit om te voorkomen dat kopers van een nieuwe auto wellicht wachten met de aanschaf.
[ Voor 26% gewijzigd door BoydSeal op 05-06-2024 08:19 ]
Idem hier, al regelmatig met de Seal door een wasstraat geweest en tot nu toe zonder problemen. Versnelling in N en autohold uit. De parkeersensoren laat ik meestal gewoon aanstaan krijg je alleen wat piepjes.MichaelJ schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:36:
[...]
Regelmatig zelfs hier, alleen Versnelling in N zetten (naar voren drukken tegen de R aan maar niet in de R) en dan bij de eerste borstel komt in het beeld de parkeersensoren, die klik je dan even uit en dat is 't wel. Geen noodstop nog mee gemaakt, lijkt me ook sterk als die niet in D mode is.
DeGroteMuis schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:43:
[...]
Aanvullend op wat @boblelie aangaf: Als de dealer niet meewerkt, Hans van Carwash Capelle gaf een tijd geleden aan dat ook te willen doen voor forumleden met een Seal, da's voor jou aardig om de hoek denk ik? CarwashCap in "Het grote BYD Seal topic"
@CarwashCap Hopelijk heb jij intussen ook je Seal mogen ontvangen?
Ik wacht al sinds eind januari op mijn auto.
Volgens Byd Rotterdam was mijn auto "zoek" ondanks een chassis nummer.
Ben net terug van vakantie en zal deze week eens informeren of hij al boven water is.
Even bellen met Carwash Capelle en ik haal het logo eraf.
Haha, dank je! Ja, ik kijk er zeker naar uit, in mijn enthousiasme ook meteen het eerst mogelijke moment gepakt en daarna pas gecheckt of het paste met werk.MichaelJ schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:59:
[...]
Toch wel het mooie nieuws van vandaag! Nog eventjes geduld, wel een snelle datum na binnenkomst!! Wat zul jij er naar uit kijken ook haha
Symmetrisch staat inderdaad wel mooier, maar ik vind het echt enorm irritant om continu zo'n ding in beeld te hebben. Zelfde als een telefoonhouder of navigatiesysteem midden onder de spiegel, die prop ik liever onderaan tegen de A-stijl aan, waar die geen zicht op de omgeving wegneemt, maar wel prima te zien is.RoBo-67 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:50:
Mijn huidige dashcam is een Mio. Normaal plaats ik die direct onder de spiegel maar ik zal je tip om hem rechts naast de spiegel te bevestigen uitproberen. Heb daar niet aan gedacht (ik ga voor symmetrie) Dus dank voor de tip.
Da's wel een stuk handiger, een collega met dezelfde VW als hier voor de deur staat heeft in de wasstraat wel al een noodrem actie van de auto gehad zei ze, niet erg lollig. Dus ik zet nu nog altijd even wel wat assistenten uit.Turbo99 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:24:
Idem hier, al regelmatig met de Seal door een wasstraat geweest en tot nu toe zonder problemen. Versnelling in N en autohold uit. De parkeersensoren laat ik meestal gewoon aanstaan krijg je alleen wat piepjes.
Jeetje, dat wil je echt niet zeg! Geen bericht naar jou klinkt alsof die nog niet boven water is gekomen, of met onherstelbare schade of zo. Hopelijk kunnen ze intussen in ieder geval snel een nieuwe met dezelfde specs leveren.CarwashCap schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:01:
Ik wacht al sinds eind januari op mijn auto.
Volgens Byd Rotterdam was mijn auto "zoek" ondanks een chassis nummer.
Ben net terug van vakantie en zal deze week eens informeren of hij al boven water is.
Even bellen met Carwash Capelle en ik haal het logo eraf.
Werk moet altijd maar passen dan toch? Auto is belangrijkerDeGroteMuis schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:06:
[...]
Haha, dank je! Ja, ik kijk er zeker naar uit, in mijn enthousiasme ook meteen het eerst mogelijke moment gepakt en daarna pas gecheckt of het paste met werk.Kwam gelukkig goed.

Kon je niet wachten?MichaelJ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:08:
[Afbeelding]
Als dit maar goed gaat, 2403 update aan het installeren via de USB methode.
Update over de 2403 software versie;
Het is succesvol gelukt en alles werkt nog steeds zoals 't hoort. Ben nog niet gaan rijden maar dat zal ook vast werken nog. Het updaten zelf ging eigenlijk best soepel, stelde niet zo veel voor. Kwestie van USB er in en dan gaat alles vanzelf. Na het opnieuw accepteren van de privacy shit werkte de app ook weer.
:strip_exif()/f/image/dwIppzQ0Fqc10OER1MuQm5zH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb nu dus de BYD Store er op staan, Wireless Carplay werkt (en goed ook, I'm impressed
), ook de Handleiding staat nu in mijn instellingen erbij, mocht dat ooit nodig zijn
:strip_exif()/f/image/SpaPy7xEIVfCakQTGv0lHRGP.jpg?f=fotoalbum_large)
Of er tijdens het rijden zelf ook aanpassingen zijn gedaan qua Sounds e.d., dat weet ik dus nog niet.
Nu twijfel ik wel of ik de Carlinkit box nog wel wil gaan gebruiken of dat ik toch overschakel weer naar (nu dan eindelijk wireless) Carplay. Ik gebruik eigenlijk alleen de navigatie en Spotify apps op de Carlinkit, deze usecase kan met Carplay precies zo... echter Netflix/youtube is leuk maar in de praktijk gebruik je het nauwelijks merk ik.
Het is succesvol gelukt en alles werkt nog steeds zoals 't hoort. Ben nog niet gaan rijden maar dat zal ook vast werken nog. Het updaten zelf ging eigenlijk best soepel, stelde niet zo veel voor. Kwestie van USB er in en dan gaat alles vanzelf. Na het opnieuw accepteren van de privacy shit werkte de app ook weer.
:strip_exif()/f/image/dwIppzQ0Fqc10OER1MuQm5zH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb nu dus de BYD Store er op staan, Wireless Carplay werkt (en goed ook, I'm impressed

:strip_exif()/f/image/SpaPy7xEIVfCakQTGv0lHRGP.jpg?f=fotoalbum_large)
Of er tijdens het rijden zelf ook aanpassingen zijn gedaan qua Sounds e.d., dat weet ik dus nog niet.
Nu twijfel ik wel of ik de Carlinkit box nog wel wil gaan gebruiken of dat ik toch overschakel weer naar (nu dan eindelijk wireless) Carplay. Ik gebruik eigenlijk alleen de navigatie en Spotify apps op de Carlinkit, deze usecase kan met Carplay precies zo... echter Netflix/youtube is leuk maar in de praktijk gebruik je het nauwelijks merk ik.
Ik ben graag jullie pionier
En we zijn tenslotte allemaal Tweakers toch ?
Ik heb zojuist ook even wat foto's gemaakt met mijn telefoon van het BYD scherm, dat is niet het meest ideale maar moet je een goed beeld geven dacht ik zo. Anders zou ik de SD Card eruit moeten halen en dan de beelden rechtstreeks op de pc uploaden eventueel mocht daar echt behoefte aan zijn.boblelie schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:05:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daglicht situatie op de snelweg:
:strip_exif()/f/image/R4Qw0NtrBoIjjzq4EUnlaIbs.jpg?f=fotoalbum_large)
Donkere situatie (rond 22.30 uur begin juni) stapvoets rijdend:
:strip_exif()/f/image/Vve3NRVUiWHLGKrZdQPAbI4q.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook de video's even wat langer bekeken en ik ben best onder de indruk van de kwaliteit, zeker met daglicht is het duidelijk beeld en haarscherp. In het donker is het ook zeker goed en zie ik alles prima, de verlichting van de Seal is ook echt goed te zien en verlicht de weg goed. In beide gevallen vind ik wel dat je veel weerspiegeling hebt van het raam en dus de speaker grille goed kan zien, ik verwacht dat je dat met een 3rd party dashcam idem hebt, maar dit kan ik niet vergelijken.
Wat ik ook wel leuk vond om te zien is dat je je throttle / brake input, snelheid, tijdstip en dat soort feitjes ook in het beeld hebt bij de OEM Dashcam.. Ik zag hierdoor in ieder geval dat mijn rechtervoet toch wat zwaarder is dan ik iedereen doe geloven

Held!MichaelJ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:30:
[...]
Ik heb zojuist ook even wat foto's gemaakt met mijn telefoon van het BYD scherm, dat is niet het meest ideale maar moet je een goed beeld geven dacht ik zo. Anders zou ik de SD Card eruit moeten halen en dan de beelden rechtstreeks op de pc uploaden eventueel mocht daar echt behoefte aan zijn.
Daglicht situatie op de snelweg:
[Afbeelding]
Donkere situatie (rond 22.30 uur begin juni) stapvoets rijdend:
[Afbeelding]
Ik heb ook de video's even wat langer bekeken en ik ben best onder de indruk van de kwaliteit, zeker met daglicht is het duidelijk beeld en haarscherp. In het donker is het ook zeker goed en zie ik alles prima, de verlichting van de Seal is ook echt goed te zien en verlicht de weg goed. In beide gevallen vind ik wel dat je veel weerspiegeling hebt van het raam en dus de speaker grille goed kan zien, ik verwacht dat je dat met een 3rd party dashcam idem hebt, maar dit kan ik niet vergelijken.
Wat ik ook wel leuk vond om te zien is dat je je throttle / brake input, snelheid, tijdstip en dat soort feitjes ook in het beeld hebt bij de OEM Dashcam.. Ik zag hierdoor in ieder geval dat mijn rechtervoet toch wat zwaarder is dan ik iedereen doe geloven
Thanks voor de beelden. Dan wordt het de OEM versie voor mij
@MichaelJ , los je met deze update ook het DAB issue op? (Volgens Louwman zou dat het geval zijn)
Mooi gedaanMichaelJ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:19:
Ik heb nu dus de BYD Store er op staan, Wireless Carplay werkt (en goed ook, I'm impressed), ook de Handleiding staat nu in mijn instellingen erbij, mocht dat ooit nodig zijn
Welke aanbod van apps zijn er in de BYD store?
Ik ben aan het overwegen om een software downgrade te doen, enkele apps te installeren en daarna terug te upgraden.
De BYD store staat niks zinnigs in ieder geval, zie afbeelding van mijn post.. maar ik denk dat het uiteindelijk wel de bedoeling is dat er meer apps in komen te staan, waarom zou je anders een store lanceren?G S schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:16:
[...]
Mooi gedaan![]()
Welke aanbod van apps zijn er in de BYD store?
Ik ben aan het overwegen om een software downgrade te doen, enkele apps te installeren en daarna terug te upgraden.
Software downgrade heb ik ook aan zitten denken, misschien doe ik t wel even voor de gein maar zou ook niet weten wat ik nu écht mis qua apps eerlijk gezegd, zeker naast CarPlay. YouTube/netflix is leuk maar geen echte must voor mij.
Geen idee, ik zal t eens gaan uitproberen als ik weer ga rijden en er aan denk om het te testen. (Zonder spotify rijden dus)vanadium schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:36:
@MichaelJ , los je met deze update ook het DAB issue op? (Volgens Louwman zou dat het geval zijn)
Ik heb het 1x getest, 2 weken geleden, en ook ik lijk last te hebben van het wegvallen tijdens rem ingedrukt momenten… dat zou een lichtunit vervanging moeten zijn begreep ik ergens maar de dealer reageert nog niet hierop haha
Sinds vandaag +1 Sealrijder op de weg erbij 🤩
Opgehaald bij Louwman Rotterdam. Het de-badgen gebeurde zelfs nadat we de auto in ontvangst hadden genomen! Terwijl we stonden te wachten werden de letters vakkundig van de achterklep gehaald! Hulde voor de service, snelheid en professionaliteit!
Meteen ook de Carlinkit getest en dat vind ik wel een enorm toegevoegde waarde zeg! Meteen apps zoals Teams, Outlook, Netflix, Whatsapp en YouTube erop gezet. Altijd makkelijk voor tijdens het laden!
En potverdikkie wat een power zit er in die wagen zeg, was even vergeten dat ik daar ook wel klein beetje verliefd op was geworden tijdens de proefritten.
:strip_exif()/f/image/sx6QBgTEQsi92wiYtFzFzZqk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UoeQGEU0rqJyE9FO2zAbCuZm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hOuCaAXjF3tjx4m7loc3IShU.jpg?f=fotoalbum_large)
Opgehaald bij Louwman Rotterdam. Het de-badgen gebeurde zelfs nadat we de auto in ontvangst hadden genomen! Terwijl we stonden te wachten werden de letters vakkundig van de achterklep gehaald! Hulde voor de service, snelheid en professionaliteit!
Meteen ook de Carlinkit getest en dat vind ik wel een enorm toegevoegde waarde zeg! Meteen apps zoals Teams, Outlook, Netflix, Whatsapp en YouTube erop gezet. Altijd makkelijk voor tijdens het laden!
En potverdikkie wat een power zit er in die wagen zeg, was even vergeten dat ik daar ook wel klein beetje verliefd op was geworden tijdens de proefritten.
:strip_exif()/f/image/sx6QBgTEQsi92wiYtFzFzZqk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UoeQGEU0rqJyE9FO2zAbCuZm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hOuCaAXjF3tjx4m7loc3IShU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EDmgQCeuaY43dAT64Bf1cq9R.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een plaatje, veel veilige km toegewenst!Iphonevannick schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
I love this geek stuff! Mocht mijn Seal niet deze versie hebben bij levering, dan weet ik iig hoe ik t zelf kan upgraden. Thanks!MichaelJ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:19:
[Afbeelding]
Ik heb nu dus de BYD Store er op staan, Wireless Carplay werkt (en goed ook, I'm impressed), ook de Handleiding staat nu in mijn instellingen erbij, mocht dat ooit nodig zijn
![]()
[Afbeelding]
@MichaelJ Lekker voortvarend bezig, alvast de update erop gooien!
In de store is zo te zien alleen de browser nuttig, maar Carplay eindelijk wireless is wel zo fijn. Als je nog steeds tussendoor problemen hebt met bellen, zou ik inderdaad Carplay gebruiken in plaats van de Carlinkit. Je kan die natuurlijk wel in de auto laten liggen mocht je bij het laden eens willen netflixen, youtuben of zo, voor zover dat niet via de browser werkt. Benieuwd of je verder nog veranderingen gaat merken, bijvoorbeeld bij de ADAS of zo.
Het spiegelen op dashcam is redelijk normaal, beetje afhankelijk van de auto hoe erg. Mijn vorige daily met licht interieur had er behoorlijk last van, toen ook een polarisatiefilter gekocht voor de dashcam. Dat hielp aardig, maar die lijkt er (nog) niet te zijn voor de BYD dashcam.
@Iphonevannick Mooie foto's uit Berkel hoor! (Ik herken het Informatique logo
) Vooral die eerste!
Ook super dat ze ter plekke nog even het debadgen voor je geregeld hebben. Heel veel plezier met je nieuwe prachtmobiel!
Als de kentekens via de dealer aangevraagd worden, zullen er nog wat mensen blij gemaakt worden door BYD Rotterdam komende dagen, er staan nog 6 Seals uit de Z1**RF serie niet op naam.
In de store is zo te zien alleen de browser nuttig, maar Carplay eindelijk wireless is wel zo fijn. Als je nog steeds tussendoor problemen hebt met bellen, zou ik inderdaad Carplay gebruiken in plaats van de Carlinkit. Je kan die natuurlijk wel in de auto laten liggen mocht je bij het laden eens willen netflixen, youtuben of zo, voor zover dat niet via de browser werkt. Benieuwd of je verder nog veranderingen gaat merken, bijvoorbeeld bij de ADAS of zo.
Het spiegelen op dashcam is redelijk normaal, beetje afhankelijk van de auto hoe erg. Mijn vorige daily met licht interieur had er behoorlijk last van, toen ook een polarisatiefilter gekocht voor de dashcam. Dat hielp aardig, maar die lijkt er (nog) niet te zijn voor de BYD dashcam.
@Iphonevannick Mooie foto's uit Berkel hoor! (Ik herken het Informatique logo
Ook super dat ze ter plekke nog even het debadgen voor je geregeld hebben. Heel veel plezier met je nieuwe prachtmobiel!
Als de kentekens via de dealer aangevraagd worden, zullen er nog wat mensen blij gemaakt worden door BYD Rotterdam komende dagen, er staan nog 6 Seals uit de Z1**RF serie niet op naam.
Over 't algemeen Toppers daar in Rotterdam!Iphonevannick schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd Nick, mooie wagen ook weer!
Leuk dat er inmiddels meerdere Seals nu actief zijn in 't topic, zo komen er wat meer foto's voorbij ook waarschijnlijk
Ik bracht vanmorgen mijn zoontje naar school en ik moet eerlijk zeggen dat ik nu geen actieve herinnering heb of ik de snelheidsborden piepjes gehoord heb.DeGroteMuis schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:46:
@MichaelJ Lekker voortvarend bezig, alvast de update erop gooien!![]()
Dat kan 2 dingen betekenen (of eigenlijk 3)
1. Ik was nog niet wakker genoeg
2. Ik heb heel rustig gereden en niet boven de 30 en 50 gereden (onwaarschijnlijk, oepsie)
3. De piepjes zijn stuk minder aanwezig en anders sinds de 2403 update?
Eigenlijk straks even een langer stukje rijden om er nu op te gaan letten.
Verder viel me qua rijden niet veel anders op, het is nog steeds mijn prachtige Groene Seal
Net bij de dealer geweest om de type aanduiding weg te halen (waren ze vergeten) Netjes gedaan!zwellugje schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:40:
[...]
Ik las op Facebook dat het probleem bij de achterlichten zit en dat de reeds uitgeleverde autos een ander achterlicht krijgen:
Dit is het bericht van de gebruikersgroep:
DAB is een gekend probleem bij de dealers. De reeds geleverde wagens moeten een nieuw achterlicht krijgen. Iets met de DAB antenne die daar in de buurt zit. Ik ga er vanuit dat nieuwe seals reeds de geupdate achterlichtbalk hebben
Toen ik een opmerking maakte over DAB werd inderdaad dit punt zo genoemd: we komen met een update naar iedereen die dit probleem heeft. Maar bij het kopje koffie stond een andere monteur en die zei: ik ga het direct ff oplossen, want dat is niet goed en het ligt niet aan het achterlicht. Het is een pin die niet goed vastzit. En ja hoor! het is helemaal opgelost. Dus als je dit probleem hebt, ff langsrijden, 5 minuten werk voor hen.
:strip_exif()/f/image/C5krKQ57nA2xUEFhzuLEhqgk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r9zMgzTQDVCDdPIawsKPGsrf.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij update 2403 ben ik vooral benieuwd naar draadloos Apple Carplay i.c.m. Spotify. Ik heb gelezen dat het volume van Spotify veel lager is dan bijvoorbeeld het standaard volume van de autoradio. Wanneer je Spotify uitzet, dan schreeuwt het hoge volume van de radio door de speakers. Is dit waar en hebben jullie deze ervaring ook?
De dealer heeft het bij mij in 5 minuten gefixt. Er zit een pinnetje los blijkbaar en dat zit in de buurt van het remlicht oidvanadium schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:20:
[...]
Nou, ik ben benieuwd of een dealer dat gaat doen.
Iemand een idee vanaf welke productiemaand dit euvel niet meer aan de orde is?
Ik zal het straks even voor je testen, moet straks een stukje rijden 👍🏼Rico Mono schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:37:
Bij update 2403 ben ik vooral benieuwd naar draadloos Apple Carplay i.c.m. Spotify. Ik heb gelezen dat het volume van Spotify veel lager is dan bijvoorbeeld het standaard volume van de autoradio. Wanneer je Spotify uitzet, dan schreeuwt het hoge volume van de radio door de speakers. Is dit waar en hebben jullie deze ervaring ook?
Mooie update hierover, bij welke dealer is dit geweest?Schaapjes schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:33:
[...]
Net bij de dealer geweest om de type aanduiding weg te halen (waren ze vergeten) Netjes gedaan!
Toen ik een opmerking maakte over DAB werd inderdaad dit punt zo genoemd: we komen met een update naar iedereen die dit probleem heeft. Maar bij het kopje koffie stond een andere monteur en die zei: ik ga het direct ff oplossen, want dat is niet goed en het ligt niet aan het achterlicht. Het is een pin die niet goed vastzit. En ja hoor! het is helemaal opgelost. Dus als je dit probleem hebt, ff langsrijden, 5 minuten werk voor hen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel zo handig als ze er dan vragen over hebben ze naar deze dealer kunnen gaan, gezien het slechte communiceren bij BYD vermoed ik dat niet iedereen het weet 🙄
Ja, die las ik ook al bij de webcam terug, dat dat tweede puntje niet zo waarschijnlijk was. Blijft aanlokkelijk, die 500+ paardjes onder die groene kap, niet?MichaelJ schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:50:
[...]
Ik bracht vanmorgen mijn zoontje naar school en ik moet eerlijk zeggen dat ik nu geen actieve herinnering heb of ik de snelheidsborden piepjes gehoord heb.
Dat kan 2 dingen betekenen (of eigenlijk 3)
1. Ik was nog niet wakker genoeg
2. Ik heb heel rustig gereden en niet boven de 30 en 50 gereden (onwaarschijnlijk, oepsie)
3. De piepjes zijn stuk minder aanwezig en anders sinds de 2403 update?
Eigenlijk straks even een langer stukje rijden om er nu op te gaan letten.
Verder viel me qua rijden niet veel anders op, het is nog steeds mijn prachtige Groene Seal
Zou mooi zijn als die piepjes minder irritant worden, of gewoon beter werken.
Dat zeiden de Atto3 bestuurders ook al, niet meer de locatie van je telefoon, zoals ik eerder wel eens gehoord heb.MichaelJ schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:49:
Met de update naar 2403 is ook de locatie van de auto nu in de App terug te vinden zag ik zojuist
[Afbeelding]
En ja als je er op klikt dan zie je ook daadwerkelijk de locatie
Netjes hoor, doet de monteur bij BYD Amsterdam goed! Kontje in het zwart zonder typeaanduiding heeft ook wel wat.Schaapjes schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:36:
Bij mij vandaag helemaal opgelost, er zit een draadjes los en nu is het gefixt.
5 minuten werk
Zelf amper verschil gemerkt tussen Spotify en DAB+ met Android Auto. Wat je gelezen hebt, was dat met Carplay of Android Auto? Collega met een Polestar had hetzelfde bij Android auto en kwam er na 2,5 jaar ergernis achter dat het aan de Bluetooth volume output van zijn Xaomi lag, schijnbaar bij bepaalde regio's extra gedempt of zoiets? Samsung A53 of A54 was wel even luid als zijn radio.Rico Mono schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:37:
Volgens mij Amsterdam, als ik me goed herinner zaten Boblelie en Schaapjes in hetzelfde schuitje qua uitleveren.MichaelJ schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:46:
Mooie update hierover, bij welke dealer is dit geweest?
Wel zo handig als ze er dan vragen over hebben ze naar deze dealer kunnen gaan, gezien het slechte communiceren bij BYD vermoed ik dat niet iedereen het weet 🙄
Dat volumeverschil was met Apple Carplay, maar weet niet met welk type iPhone dat was. Ik heb zelf de 14 plus. Goed punt om idd het Bluetooth output volume te controleren.DeGroteMuis schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:07:
[...]
Zelf amper verschil gemerkt tussen Spotify en DAB+ met Android Auto. Wat je gelezen hebt, was dat met Carplay of Android Auto? Collega met een Polestar had hetzelfde bij Android auto en kwam er na 2,5 jaar ergernis achter dat het aan de Bluetooth volume output van zijn Xaomi lag, schijnbaar bij bepaalde regio's extra gedempt of zoiets? Samsung A53 of A54 was wel even luid als zijn radio.
Dankjewel! Ben benieuwdMichaelJ schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:41:
[...]
Ik zal het straks even voor je testen, moet straks een stukje rijden 👍🏼
Is overigens met mijn Tesla die ik nog even heb ook het geval, DAB radio van de auto en bluetooth van de iPhone zijn verschillende volumesRico Mono schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:33:
[...]
Dat volumeverschil was met Apple Carplay, maar weet niet met welk type iPhone dat was. Ik heb zelf de 14 plus. Goed punt om idd het Bluetooth output volume te controleren.
Dat van die verschillende volumes bij Carplay ed komt vaker voor. Is idd kwestie van je bluetooth volume goed zetten, of (zoals in onze Nissan) op het moment dat spotify (of google maps of elke andere carplay managed app) audio binnenkomt aan de volume knop draaien, dan zet ie het bluetooth volume van die app in kwestie anders.vanadium schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:41:
[...]
Is overigens met mijn Tesla die ik nog even heb ook het geval, DAB radio van de auto en bluetooth van de iPhone zijn verschillende volumes
Ooeeh ik wil nu ook 2403 installeren maar in dubio, moet over 1,5 (weer) terug naar Louwman Rotterdam.
Paar weken terug al geweest voor een aantal probleempjes en vooral mijn DAB+ is een irritant ding. En ik heb het toch echt met remmen (als bewijs meerdere filmpjes voor ze opgenomen).
Het gekke is, ik heb het niet altijd. Maar op de momenten dat ik het filmde was de correlatie wel heel duidelijk te zien.
Aan de andere Seal rijders. Hoe ervaren jullie de airco/climate control. Ik vind het echt lastig in gebruik in de zin dat ik het idee heb dat het de ene keer aangename lucht is qua temperatuur en de andere keer weer juist koud.
Paar weken terug al geweest voor een aantal probleempjes en vooral mijn DAB+ is een irritant ding. En ik heb het toch echt met remmen (als bewijs meerdere filmpjes voor ze opgenomen).
Het gekke is, ik heb het niet altijd. Maar op de momenten dat ik het filmde was de correlatie wel heel duidelijk te zien.
Aan de andere Seal rijders. Hoe ervaren jullie de airco/climate control. Ik vind het echt lastig in gebruik in de zin dat ik het idee heb dat het de ene keer aangename lucht is qua temperatuur en de andere keer weer juist koud.
:strip_exif()/f/image/MX8lL2xh2PkrWr5JZHWCHM1n.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8gQjLRblipikSbiJVPO6BmSe.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist ook de update geinstalleerd. Vooral die draadloos Apple carplay is het me al waard.
In de app locatie is ook wel tof om te hebben.
Net door Louwman terug gebeld, helaas is het niet mogelijk om de auto aan een ander SIM kaartje te koppelen. Was ik al bang voor, anders lopen ze abb. mis natuurlijk. Dan zou iedereen een onbeperkt data kaartje in de auto doen.
Over DAB issues bij remmen vond ik deze thread, hier lijkt het aan de LEDs te liggen?M0untainD3w schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:27:
Ooeeh ik wil nu ook 2403 installeren maar in dubio, moet over 1,5 (weer) terug naar Louwman Rotterdam.
https://www.babybmw.net/t...en-applying-brake.119295/
uit een andere soortgelijke thread (van een ander merk auto):
"1. Problem identified by dealer as a defective EARTH connection within the HIGH INTENSITY rear brake light."
[ Voor 11% gewijzigd door olafmol op 06-06-2024 16:16 ]
Interferenties kunnen hardnekkig zijn. Als het de leds zijn, dan zou de dealer dit moeten onderzoeken. Wellicht kunnen de ledlamp units of het antennekabeltje electromagnetisch gescheiden worden d.m.v. shielding, of door het toepassen van filters.olafmol schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:46:
[...]
Over DAB issues bij remmen vond ik deze thread, hier lijkt het aan de LEDs te liggen?
Eerste stap is dat het probleem erkend wordt door BYD/dealer als zijnde ‘known issue’, dan kan er gewerkt worden aan een fix. Met de beperkte electrotechnische kennis die ik heb, verwacht ik niet dat dit met een software fix opgelost kan worden. Het lijkt mij een hardware issue, maar hang mij daar niet op hahaha.
Ah oké, niet alleen bij Android soms een dingetje dus. Ik dacht misschien juist wel, omdat bij Android de verscheidenheid aan fabrikanten en UI nogal wat verschillen kan geven.vanadium schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:41:
Is overigens met mijn Tesla die ik nog even heb ook het geval, DAB radio van de auto en bluetooth van de iPhone zijn verschillende volumes
Tijdens de proefritten niet gemerkt dat het zo schommelt, ook met de overgang van zon naar regen ging het eigenlijk best goed, beter dan in de VW. Staat de climate control wel op Comfort, niet op Eco?M0untainD3w schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:27:
Rode tekst in het Chinees: Het instrument werkt in de eenvoudige modus?!?Baannos schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:39:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zojuist ook de update geinstalleerd. Vooral die draadloos Apple carplay is het me al waard.
In de app locatie is ook wel tof om te hebben.
Net door Louwman terug gebeld, helaas is het niet mogelijk om de auto aan een ander SIM kaartje te koppelen. Was ik al bang voor, anders lopen ze abb. mis natuurlijk. Dan zou iedereen een onbeperkt data kaartje in de auto doen.
Dat onderste klinkt knap hetzelfde als bij Schaapjes, dat klinkt ook een beetje als een defecte / niet goed verbonden massa-aansluiting.olafmol schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:46:
[...]
Over DAB issues bij remmen vond ik deze thread, hier lijkt het aan de LEDs te liggen?
uit een andere soortgelijke thread (van een ander merk auto):
"1. Problem identified by dealer as a defective EARTH connection within the HIGH INTENSITY rear brake light."
iPhone 14 Pro Max hier, net even getest tussen DAB en wireless CarPlay Spotify. Geen verschil in volume!Rico Mono schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:33:
[...]
Dat volumeverschil was met Apple Carplay, maar weet niet met welk type iPhone dat was. Ik heb zelf de 14 plus. Goed punt om idd het Bluetooth output volume te controleren.
En ik kan bevestiging dat de verkeersborden herkenning vanaf nu aan kan blijven staan! Hij gaat nu alleen knipperen als je harder rijdt maar geen enkel irritant piepje/geluidje! Alleen al daarom zou ik iedereen van harte aanbevelen om deze update uit te voeren!!! Wireless CarPlay is ook echt fantastisch, auto aan en nagenoeg instant heb ik connectie!
Overigens heb ik het idee dat ook andere geluidjes minder aanwezig zijn, maar dat kan ook tussen m’n oren zitten 😅
De seal was al een fijne auto, maar heel eerlijk dit maakt voor mij echt een groot verschil (wat ik niet had verwacht)
Pionierheld!!MichaelJ schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:23:
[...]
iPhone 14 Pro Max hier, net even getest tussen DAB en wireless CarPlay Spotify. Geen verschil in volume!
En ik kan bevestiging dat de verkeersborden herkenning vanaf nu aan kan blijven staan! Hij gaat nu alleen knipperen als je harder rijdt maar geen enkel irritant piepje/geluidje! Alleen al daarom zou ik iedereen van harte aanbevelen om deze update uit te voeren!!! Wireless CarPlay is ook echt fantastisch, auto aan en nagenoeg instant heb ik connectie!
Overigens heb ik het idee dat ook andere geluidjes minder aanwezig zijn, maar dat kan ook tussen m’n oren zitten 😅
De seal was al een fijne auto, maar heel eerlijk dit maakt voor mij echt een groot verschil (wat ik niet had verwacht)
Met een beetje mentale ondersteuning via Whatsapp van MichaelJ ook de update uitgevoerd en niet normaal snel dat Carplay. Ik had hiervoor een adapter die erg goed werkt maar simpelweg lang duurde om op te starten.
Ook de discoverlichting (op de muziek) lijkt ineens te werken hahah. Ik had de setting blijkbaar daar ooit op gezet maar werkte niet.....kan je vertellen, valt ineens op als het wel werkt.
@DeGroteMuis Airco stond al op comfort en dat is het niet. Verder hebben MichaelJ en ik precies hetzelfde probleem en het moet wel haast iets hardwarematig zijn. Ik heb het duidelijk gefilmd (meerdere keren).
Maar verder sluit ik me bij bovenstaande aan. Het was al een fijne auto met kleine dingen die gewoon wel gefixed moeten worden, maar zo wordt het echt steeds beter.
Altijd spannend zo’n update op een toch wel vreemde manier, maar het gaat echt doodsimpel eigenlijk! Mooi dat het gelukt is! 💪🏼M0untainD3w schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:55:
[...]
Pionierheld!!![]()
Met een beetje mentale ondersteuning via Whatsapp van MichaelJ ook de update uitgevoerd en niet normaal snel dat Carplay. Ik had hiervoor een adapter die erg goed werkt maar simpelweg lang duurde om op te starten.
Ook de discoverlichting (op de muziek) lijkt ineens te werken hahah. Ik had de setting blijkbaar daar ooit op gezet maar werkte niet.....kan je vertellen, valt ineens op als het wel werkt.
@DeGroteMuis Airco stond al op comfort en dat is het niet. Verder hebben MichaelJ en ik precies hetzelfde probleem en het moet wel haast iets hardwarematig zijn. Ik heb het duidelijk gefilmd (meerdere keren).
Maar verder sluit ik me bij bovenstaande aan. Het was al een fijne auto met kleine dingen die gewoon wel gefixed moeten worden, maar zo wordt het echt steeds beter.
Airco stand staat bij mij altijd op 23 of 24 gr. Maar het verschilt soms wel ja, de ene keer ijskoud en de andere keer frisjes. In China is de temperatuur denk ik ook anders berekend dan hier, want 23gr is echt geen 23gr in mijn beleving 😅
Stomme vraag wellicht, maar hoe is deze update nu “geforceerd”? Bij mij verschijnt er nog geen update. Zou graag het draadloze CarPlay willen ervaren. Ik heb net als jij Michael een Carlinkit gekocht, maar ben er nog niet 100% tevreden over. Als de update van de Seal goed is, gaat het kastje toch terug denk ik.MichaelJ schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:08:
[...]
Altijd spannend zo’n update op een toch wel vreemde manier, maar het gaat echt doodsimpel eigenlijk! Mooi dat het gelukt is! 💪🏼
Kan dat geld dan beter investeren voor een paar accessoires via Topbyd.
Update is er nog niet OTA maar via usb methode weten te downloaden en te installeren. Zijn een paar andere forum leden nu ook geweest die het gedaan hebben. Paar Posts terug heb ik het beschreven hoe dit te doen met een link naar een video.Iphonevannick schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:50:
[...]
Stomme vraag wellicht, maar hoe is deze update nu “geforceerd”? Bij mij verschijnt er nog geen update. Zou graag het draadloze CarPlay willen ervaren. Ik heb net als jij Michael een Carlinkit gekocht, maar ben er nog niet 100% tevreden over. Als de update van de Seal goed is, gaat het kastje toch terug denk ik.
Kan dat geld dan beter investeren voor een paar accessoires via Topbyd.
De carlinkit gaat bij mij ook verkocht worden, ik vind het een geinig ding, maar voor mij absoluut niet nodig meer nu. In de praktijk gebruik ik hem niet zoals bedoeld is, was er verder wel tevreden over.
Browser is ook voor mij niet nuttig, maar wellicht voor een ander wel. Moet zeggen dat die wel crasht bij mij als je iets wilde bekijken maar geen idee waar dat aan ligt.Iphonevannick schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:51:
En hoe bevalt de browser trouwens? Is dat wat voor tijdens het laden om wat YouTube of Netflix te bekijken?
Bedankt voor het uitzoeken, dit ziet er goed uit!MichaelJ schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:23:
[...]
iPhone 14 Pro Max hier, net even getest tussen DAB en wireless CarPlay Spotify. Geen verschil in volume!
In mijn bovenkamer zat ook een pinnetje los want ik had jouw nuttige dab post niet gelezenSchaapjes schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:33:
[...]
Net bij de dealer geweest om de type aanduiding weg te halen (waren ze vergeten) Netjes gedaan!
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hopelijk wordt deze oplossing intern verspreid binnen de BYD dealers van Louwman, zeker nu het een simpele aanpassing betreft.
Niks is zo vervelend dan een discussie te hebben met een onwetende verkoper dealer die blijft beweren dat het met een SW update zal worden verholpen.
Niks is zo vervelend dan een discussie te hebben met een onwetende verkoper dealer die blijft beweren dat het met een SW update zal worden verholpen.
@M0untainD3w Jammer, het was mooi geweest als bleek dat het aan een climate control instelling lag, quick fix! Het is mij niet opgevallen. Hopelijk softwarematig bij te regelen, een sensorkalibratie of zo. Dat schijnt in ieder geval wel de oplossing te zijn als je stoelverwarming altijd standje 2 warmte geeft wanneer aan (dat merkte ik in een testauto) Wel duidelijk gemerkt wat @MichaelJ ook zei, de Chinese temperatuurschaal. Waar je een Europese auto op 19 zet, is dat al snel 22-23 in de Seal. Mijn vriendin vond 27 graden wel lekker in de Seal, waar de andere auto's meestal op 22 of 23 uitkomen. 
@vanadium Verkoper? Lekker met de monteurs praten toch? Je gaat ook niet naar de makelaar als je dakgoot lekt.
Maar inderdaad irritant als problemen niet erkend worden of er officieel geen oplossing voorhanden is. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat die pin het enige probleem is bij DAB+, maar dat klinkt in ieder geval als een snelle check voor de dealer.
@vanadium Verkoper? Lekker met de monteurs praten toch? Je gaat ook niet naar de makelaar als je dakgoot lekt.
Met dank aan de buren van het Atto3 topic, dit geldt wellicht ook voor de 2403 update van de Seal?awhatever schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:13:
Deze opties al ontdekt na de update ?
- Veeg met drie vingers omhoog/omlaag (temperatuurregeling airco);
- Veeg met drie vingers links/rechts (ventilatieregeling airco).
Ideaal wat mij betreft, werkt ook als je CarPlay gebruikt. Dus niet meer prutsen met menu’s.
Update ook gedaan, liep prima!
En die piepjes voor te hard rijden!!!! helemaal lekker, die zijn zo zacht dat het niet opvalt.
Ik zie ook dat er veel apps gesideload kunnen worden, dat is nog niet gelukt, vanavond weer ff proberen.
Ik snap nog steeds niet waarom de start van Android auto af en toe enorm lang duurt. Dan zijn er geen verbonden apparaten en na 5 minuten start opeens Android auto op. Ik weet niet hoe ik de verbinding sneller tot tand kan brengen...
Overigens zag ik dat ik na de update 2GB aan data heb per maand. Weet niet of dat door update is of dat iedereen dit heeft.
:strip_exif()/f/image/E2fhAYmZlOrhv6xUWTq8rU3U.jpg?f=fotoalbum_large)
En erg pijnlijk, maar gisteren werkte DAB perfect en vandaag ging het bij remmen weer helemaal mis. Dus mijn ritje over de afsluitdijk ging prima, maar zodra ik Joure binnenreed en weer wat vaker moest remmen, ging het mis..... grrr
En die piepjes voor te hard rijden!!!! helemaal lekker, die zijn zo zacht dat het niet opvalt.
Ik zie ook dat er veel apps gesideload kunnen worden, dat is nog niet gelukt, vanavond weer ff proberen.
Ik snap nog steeds niet waarom de start van Android auto af en toe enorm lang duurt. Dan zijn er geen verbonden apparaten en na 5 minuten start opeens Android auto op. Ik weet niet hoe ik de verbinding sneller tot tand kan brengen...
Overigens zag ik dat ik na de update 2GB aan data heb per maand. Weet niet of dat door update is of dat iedereen dit heeft.
:strip_exif()/f/image/E2fhAYmZlOrhv6xUWTq8rU3U.jpg?f=fotoalbum_large)
En erg pijnlijk, maar gisteren werkte DAB perfect en vandaag ging het bij remmen weer helemaal mis. Dus mijn ritje over de afsluitdijk ging prima, maar zodra ik Joure binnenreed en weer wat vaker moest remmen, ging het mis..... grrr
[ Voor 4% gewijzigd door Schaapjes op 07-06-2024 11:14 ]
Klopt, dit werkt ookDeGroteMuis schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:45:
[...]
Met dank aan de buren van het Atto3 topic, dit geldt wellicht ook voor de 2403 update van de Seal?
Dat komt omdat DAB vrij "binair" is, of je hebt een sterk genoeg signaal om te decoden, of het signaal zit net onder de threshold, en dan is het stil.Schaapjes schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:10:
Wat ik uit andere posts online begrijp, als het signaal net op het randje zit qua sterkte, dan kan interferentie, bv van sterke LED's in remlichten, net het signaal onder de threshold duwen, en valt je DAB daar dan dus weg.
Dat maakt het lastig om te testen/reproduceren, omdat de locatie nogal uitmaakt voor de sterkte van het opgevangen DAB signaal.
Ik snap wat je zegt, maar dan is het wel gek dat precies bij remmen het signaal wegvalt. Dus ik laat de rem los: en het signaal is er weer. Rem ik vervolgens: signaal weg. Dus er is iets in de auto niet goed.olafmol schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:39:
[...]
Dat komt omdat DAB vrij "binair" is, of je hebt een sterk genoeg signaal om te decoden, of het signaal zit net onder de threshold, en dan is het stil.
Wat ik uit andere posts online begrijp, als het signaal net op het randje zit qua sterkte, dan kan interferentie, bv van sterke LED's in remlichten, net het signaal onder de threshold duwen, en valt je DAB daar dan dus weg.
Dat maakt het lastig om te testen/reproduceren, omdat de locatie nogal uitmaakt voor de sterkte van het opgevangen DAB signaal.
Er valt wat te zeggen voor wat Olav zegt.....Ik dacht vanmorgen het weer eens te testen nu ik op 2403 zit en het ging in eerste instantie goed maar later alsnog mis.....Schaapjes schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:16:
[...]
Ik snap wat je zegt, maar dan is het wel gek dat precies bij remmen het signaal wegvalt. Dus ik laat de rem los: en het signaal is er weer. Rem ik vervolgens: signaal weg. Dus er is iets in de auto niet goed.
Overigens...uur gereden, geen enkele piep meer!!! :-)
Kan de carlinkit nog wel gebruikt worden na de sw update? Aanzien carlinkit wired CarPlay nodig heeft.MichaelJ schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:00:
[...]
De carlinkit gaat bij mij ook verkocht worden, ik vind het een geinig ding, maar voor mij absoluut niet nodig meer nu. In de praktijk gebruik ik hem niet zoals bedoeld is, was er verder wel tevreden over.
@Schaapjes Die 2GB is tijdelijk standaard. Of niet.
Officieel krijg je 1GB per maand, maar tijdelijk is dat in werkelijkheid 2GB. Een deel van de mensen met 2GB krijgt een bericht in de app over 1 GB extra, een deel niet. Niemand kan zeggen hoe tijdelijk, in het Atto3 topic zeiden sommigen al dat ze weer 1 GB hadden. Net zo onduidelijk als wat er gebeurt na 2 jaar dus.
Maar komt dus niet door de update.
Balen dat de DAB+ oplossing toch niet blijkt te werken, of misschien alleen deel van het probleem was.
Hopelijk volgt er een permanente oplossing.
Wel bijzonder dat het alleen gebeurt zodra je de rem intrapt, ik zou verwachten dat 't ook gebeurt als de recurperatie genoeg is om de remlichten te activeren?
Trage Android Auto misschien ook telefoongebonden? Zelf niet gemerkt tijdens proefritten, maar mijn vriendin heeft dat wel vaker in mijn huidige daily.
@MichaelJ Leuk dat er nu een extra manier is om de climate control ook blind te bedienen, naast spraak.
@M0untainD3w Gewoon helemaal geen overbodige piepjes? Klinkt perfect!
@Harry Mudd Volgens mij verdwijnt wired Carplay / AA niet, maar komt er wireless bij. Dus ik denk het wel? Maar dat kan iemand met de update en een CarLinkIt vast bevestigen.

Balen dat de DAB+ oplossing toch niet blijkt te werken, of misschien alleen deel van het probleem was.

Wel bijzonder dat het alleen gebeurt zodra je de rem intrapt, ik zou verwachten dat 't ook gebeurt als de recurperatie genoeg is om de remlichten te activeren?
Trage Android Auto misschien ook telefoongebonden? Zelf niet gemerkt tijdens proefritten, maar mijn vriendin heeft dat wel vaker in mijn huidige daily.
@MichaelJ Leuk dat er nu een extra manier is om de climate control ook blind te bedienen, naast spraak.
@M0untainD3w Gewoon helemaal geen overbodige piepjes? Klinkt perfect!
@Harry Mudd Volgens mij verdwijnt wired Carplay / AA niet, maar komt er wireless bij. Dus ik denk het wel? Maar dat kan iemand met de update en een CarLinkIt vast bevestigen.
Dat heb ik hierboven geschreven en links over gepost: door de remlichten met sterke leds die aangaan bij het remmen zou dat op het dab signaal kunnen werken, waardoor deze gestoord wordt en net te weinig vermogen heeft. Niet gek dus, wel irritant.Schaapjes schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:16:
[...]
Ik snap wat je zegt, maar dan is het wel gek dat precies bij remmen het signaal wegvalt. Dus ik laat de rem los: en het signaal is er weer. Rem ik vervolgens: signaal weg. Dus er is iets in de auto niet goed.
Krijgen jullie ook ‘ Warme Tips’ ?
Ik kreeg ook een 2Gb berichtje in de app. Maar nadat je het berichtje hebt aangeklikt is ie verdwenen.
En wat als je binnen die maand over je limiet heen gaat, werken er dan dingen niet meer, of krijg ik een rekening van teveel gebruikte Mb’s?
Na 1 week en bijna 1000Km verder kan ik toch wel stellen dat het een fantastische auto is. Vergeleken met de Polestar is de software nu al veel verder dan de software van Polestar na 2,5 jaar.
Qua rijden echt heel stil en relaxed. Die piepjes nu nog handmatig uitzetten, maar gelukkig wordt dat binnenkort door de nieuwe update opgelost.
Wat ik niet fijn vind is rijden op het woonerf. Hij houdt niet van drempels, zeker als je een drempel af rijdt. Ik heb al 2x de grond geraakt. Maar gelukkig rijd ik nooit meer dan een paar honderd meter op een woonerf.
Ander ‘dingetje’ is de vertaling in de menu’s. Soms heb ik echt geen idee wat een bepaalde optie inhoudt.
Ik ben vooralsnog blij dat ik m’n Polestar heb ingeruild!

Ik kreeg ook een 2Gb berichtje in de app. Maar nadat je het berichtje hebt aangeklikt is ie verdwenen.
En wat als je binnen die maand over je limiet heen gaat, werken er dan dingen niet meer, of krijg ik een rekening van teveel gebruikte Mb’s?
Na 1 week en bijna 1000Km verder kan ik toch wel stellen dat het een fantastische auto is. Vergeleken met de Polestar is de software nu al veel verder dan de software van Polestar na 2,5 jaar.
Qua rijden echt heel stil en relaxed. Die piepjes nu nog handmatig uitzetten, maar gelukkig wordt dat binnenkort door de nieuwe update opgelost.
Wat ik niet fijn vind is rijden op het woonerf. Hij houdt niet van drempels, zeker als je een drempel af rijdt. Ik heb al 2x de grond geraakt. Maar gelukkig rijd ik nooit meer dan een paar honderd meter op een woonerf.
Ander ‘dingetje’ is de vertaling in de menu’s. Soms heb ik echt geen idee wat een bepaalde optie inhoudt.
Ik ben vooralsnog blij dat ik m’n Polestar heb ingeruild!
@MichaelJ Ik heb zojuist ook de update geinstalleerd, ik zie wel dat de "Audio versie" van mijn Seal anders is dan die van jou. 4.54.33 vs 4.00.13:MichaelJ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:19:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/bFTvzvt3E6gduuoTPsxgOpZr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja die carlinkit werkt gewoon nog precies hetzelfde, ik bedoelde meer dat ik er geen use case meer voor heb 😄Harry Mudd schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:02:
[...]
Kan de carlinkit nog wel gebruikt worden na de sw update? Aanzien carlinkit wired CarPlay nodig heeft.
Ik zie het ja, wat zou het voor verschil zijn? Heb jij DAB Problemen? Anders hebben we misschien het euvel gevonden 😂Turbo99 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:42:
[...]
@MichaelJ Ik heb zojuist ook de update geinstalleerd, ik zie wel dat de "Audio versie" van mijn Seal anders is dan die van jou. 4.54.33 vs 4.00.13:
[Afbeelding]
De DAB ontvangst, voornamelijk in binnensteden, stoort behoorlijk. Op snelwegen en in buitengebieden is het wel iets beter.MichaelJ schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 21:53:
[...]
Ik zie het ja, wat zou het voor verschil zijn? Heb jij DAB Problemen? Anders hebben we misschien het euvel gevonden 😂
Belangrijk om te vermelden dat degenen met versie 2310 eerst zullen moeten downgraden of wachten voor een push update van BYD zelf. Ze hebben het laden van de USB geblokkeerd, dus nu leest hij de USB niet (gisteren zelf geprobeerd).MichaelJ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:08:
[Afbeelding]
Als dit maar goed gaat, 2403 update aan het installeren via de USB methode.
Dit is enkel mogelijk met de laatste versie, indien uw wagen recent afgeleverd is heeft u waarschijnlijk nog de oude versie (geen wireless carplay, geen android store en ook de mogelijkheid niet om de wagen te linken met de app).Baannos schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:50:
[Afbeelding]
Weet iemand, wellicht is dit ergens anders beschreven en heb ik dit over het hoofd gezien, maar waarom wij/ik in de BYD app niet de mogelijkheid heb om de sleutel digitaal in te leren?
Ahaaaaaa. Ik dacht dat ik gek werd gisteren. Heb tot 3x toe die USB stappen opnieuw gedaan en geprobeerd 🤣madiwoe schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:21:
[...]
Belangrijk om te vermelden dat degenen met versie 2310 eerst zullen moeten downgraden of wachten voor een push update van BYD zelf. Ze hebben het laden van de USB geblokkeerd, dus nu leest hij de USB niet (gisteren zelf geprobeerd).