Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-09 11:16
Ik heb dus gisteren mijn wagen in ontvangst genomen, ben er zeer tevreden mee als bedrijfswagen.
Er zijn wel wat software verbeteringen mogelijk:

1. Stoel positie 1 en 2 zit goed verborgen, moet je telkens diep in de instellingen gaan, ze zouden dit op de hoofdmenu als een widget moeten voorzien. Zo kan ik makkelijk switchen met mijn vrouw. Het is wel nog steeds een gigantisch gemak dat de stoel bij het uitstappen achteruit gaat. Ze zouden trouwens de zijspiegels moeten instellen samen met de stoel positie.

2. Auto manueel updaten is vanaf versie 2310 niet meer mogelijk, ik zal vanavond uitzoeken of je kan downgraden en toch side loaden, maar voor iemand die niet zo computer behendig is zal dat wel lastiger zijn.
De update is er, dus ik vraag mij af waarom BYD ze nog niet heeft gepusht, ze zijn enorm traag op dat vlak.

3. Om spotify te gebruiken moet ik telkens in het bluetooth menu mijn iPhone internet laten delen via de hotspot, anders kan het niet verbinden met spotify.

4. Carplay neemt uw volledig scherm over en laat de rest van de functionaliteiten in de steek; er moet toch wel een manier zijn om niet constant van scherm te veranderen als je bv. de airco wilt aanpassen.

5. Er is geen roadmap/live updates feedback van BYD over de wagens, ik zou het wel handig vinden om ergens een forum voorzien door BYD te kunnen raadplegen met alle updates en patch notes. Nu tast je in het donker wat voor wijzigingen er doorgevoerd zijn.

6. Zonder de laatste versie kan je geen apps installeren vanuit een 'store', dus waze/coyote en andere apps kan je momenteel niet geïntegreerd gebruiken.

7. Bij de interieurverlichting instelling synchroniseert de 'muziekritme' instelling enkel met spotify als je het vanuit de wagen zelf gebruikt, niet als je vanuit carplay muziek afspeelt.

8. De personalisatie van beide 'tablets' is zeer beperkt en zou voor een geavanceerde auto als de Seal veel meer mogelijkheden moeten bieden dan enkel wat andere widgets en een achtergrond scherm. Ik zou moeten kunnen kiezen tussen de kleuren, type widgets en ik zou ook mijn rijdscherm moeten kunnen aanpassen om de snelheidsmeter te personaliseren.

9. De 'hymn' is leuk in het begin, maar vanaf dat je in het stad begint te rijden begint het tegen te steken en zet je het direct op de zoemer. Het zou leuk zijn moest je hier ook meer opties hebben of zelf een sound file uploaden en afspelen.

Edit:

10: De mogelijkheid om de wagen als passagier op een geparkeerde start te zetten zodat je de infotainment screen kan gebruiken om spotify/radio aan te zetten.

Dat was mijn feedback voor de Seal voorlopig na 1 dag gebruik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door madiwoe op 08-06-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Iphonevannick schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:42:
[...]

Ahaaaaaa. Ik dacht dat ik gek werd gisteren. Heb tot 3x toe die USB stappen opnieuw gedaan en geprobeerd 🤣
Je zal zoals ik het heb gehoord een poort moeten zoeken om te verbinden met je laptop ipv usb, dan kan je de prompt alsnog starten en updaten op dezelfde manier als met de USB, mogelijks moet je wel eerst downgraden.

Ik ga het vanavond ook eens proberen en mijn feedback delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0untainD3w
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-07 22:09
DeGroteMuis schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:04:
@Schaapjes

Wel bijzonder dat het alleen gebeurt zodra je de rem intrapt, ik zou verwachten dat 't ook gebeurt als de recurperatie genoeg is om de remlichten te activeren?
Nu je het zegt, ik meen dat ik het daar ook weleens mee heb gehad. Of het was rijden op de cruisecontrol en dat ie remde haha. Maar rete irritant.

@Schaapjes Welke dealer was het die wist van het pinnetje?
RoBo-67 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:59:
Vandaag is mijn Seal aangekomen bij de dealer. Op 24 juni haal ik hem op. 🥳
Ik kreeg wat foto’s om de voorpret te verhogen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur! Goede keuze ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 10:37
RoBo-67 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:59:
Vandaag is mijn Seal aangekomen bij de dealer. Op 24 juni haal ik hem op. 🥳
Ik kreeg wat foto’s om de voorpret te verhogen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk dat ze meteen foto's delen! _/-\o_
En eerlijk is eerlijk, Atlantis Blue blijft ook een supermooie kleur! :9~ :9~ :9~ Voor mij echt krap op de tweede plaats na Ice Blue.
madiwoe schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:59:
Ik heb dus gisteren mijn wagen in ontvangst genomen, ben er zeer tevreden mee als bedrijfswagen.
Er zijn wel wat software verbeteringen mogelijk:

1. Stoel positie 1 en 2 zit goed verborgen, moet je telkens diep in de instellingen gaan, ze zouden dit op de hoofdmenu als een widget moeten voorzien. Zo kan ik makkelijk switchen met mijn vrouw. Het is wel nog steeds een gigantisch gemak dat de stoel bij het uitstappen achteruit gaat. Ze zouden trouwens de zijspiegels moeten instellen samen met de stoel positie.

2. Auto manueel updaten is vanaf versie 2310 niet meer mogelijk, ik zal vanavond uitzoeken of je kan downgraden en toch side loaden, maar voor iemand die niet zo computer behendig is zal dat wel lastiger zijn.
De update is er, dus ik vraag mij af waarom BYD ze nog niet heeft gepusht, ze zijn enorm traag op dat vlak.

3. Om spotify te gebruiken moet ik telkens in het bluetooth menu mijn iPhone internet laten delen via de hotspot, anders kan het niet verbinden met spotify.

4. Carplay neemt uw volledig scherm over en laat de rest van de functionaliteiten in de steek; er moet toch wel een manier zijn om niet constant van scherm te veranderen als je bv. de airco wilt aanpassen.

5. Er is geen roadmap/live updates feedback van BYD over de wagens, ik zou het wel handig vinden om ergens een forum voorzien door BYD te kunnen raadplegen met alle updates en patch notes. Nu tast je in het donker wat voor wijzigingen er doorgevoerd zijn.

6. Zonder de laatste versie kan je geen apps installeren vanuit een 'store', dus waze/coyote en andere apps kan je momenteel niet geïntegreerd gebruiken.

7. Bij de interieurverlichting instelling synchroniseert de 'muziekritme' instelling enkel met spotify als je het vanuit de wagen zelf gebruikt, niet als je vanuit carplay muziek afspeelt.

8. De personalisatie van beide 'tablets' is zeer beperkt en zou voor een geavanceerde auto als de Seal veel meer mogelijkheden moeten bieden dan enkel wat andere widgets en een achtergrond scherm. Ik zou moeten kunnen kiezen tussen de kleuren, type widgets en ik zou ook mijn rijdscherm moeten kunnen aanpassen om de snelheidsmeter te personaliseren.

9. De 'hymn' is leuk in het begin, maar vanaf dat je in het stad begint te rijden begint het tegen te steken en zet je het direct op de zoemer. Het zou leuk zijn moest je hier ook meer opties hebben of zelf een sound file uploaden en afspelen.

Edit:

10: De mogelijkheid om de wagen als passagier op een geparkeerde start te zetten zodat je de infotainment screen kan gebruiken om spotify/radio aan te zetten.

Dat was mijn feedback voor de Seal voorlopig na 1 dag gebruik ;)
1. Zou inderdaad ideaal zijn. Was volgens de verkoper in maart in ieder geval nog niet in de planning. Daaraan gekoppeld inderdaad jouw puntje 5. Een roadmap, changelog en een feedback / feature request optie zou wel echt ideaal zijn.
2. Ja, da's wel een belangrijke toevoeging voor degenen die handmatig willen updaten naar 2403. Maar ik dacht dat @MichaelJ voor de update ook al 2310 had, dus er zal vast wel een workaround zijn?
3. De auto app Spotify? Dat zou gewoon moeten werken zodra de mobiele app ook werkt dacht ik. Het kon eerder wel even duren voor de mobiele app actief was.
4. Werkt swipen van onderen niet meer? Eerder kreeg je dan de menuknoppen onderaan en de Climate balk. Die verdwijnt wel weer na een paar seconden. Daarnaast kan het via het scherm achter het stuur (beetje priegel vind ik) of via voice commands (alleen stuurverwarming werkt nog niet).
6. Waze / Coyote zit helaas ook na de 2403 update niet in de appstore, alleen browser, karaoke, Amazon en de handleiding zo te zien in de screenshots van MichaelJ.
8. Ook dat zou inderdaad mooi zijn, net als live tiles in plaats van 3 grote icoontjes in je Home scherm (ruimte genoeg voor live navigatie, Spotify, DAB bijvoorbeeld) en navigatie in je HUD / kleine scherm. Dat tweede schijnt in de Chinese software wel al te zitten, dus misschien in de toekomst?
9. Het ijswagen muziekje is inderdaad alleen leuk voor even. Werd je niet al helemaal gestoord van de knipperlicht plingels voor je in stadsverkeer kwam? Klinkt voor mij als een waarschuwingstoon en dat stoorde me nog voor het ijswagen muziekje vervelend werd.
10. De ACC stand van het contactslot van vroeger, kan dat niet? Ik meende gewoon startknop drukken zonder op de rem te trappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
DeGroteMuis schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:36:
[...]

Leuk dat ze meteen foto's delen! _/-\o_
En eerlijk is eerlijk, Atlantis Blue blijft ook een supermooie kleur! :9~ :9~ :9~ Voor mij echt krap op de tweede plaats na Ice Blue.

[...]

1. Zou inderdaad ideaal zijn. Was volgens de verkoper in maart in ieder geval nog niet in de planning. Daaraan gekoppeld inderdaad jouw puntje 5. Een roadmap, changelog en een feedback / feature request optie zou wel echt ideaal zijn.
2. Ja, da's wel een belangrijke toevoeging voor degenen die handmatig willen updaten naar 2403. Maar ik dacht dat @MichaelJ voor de update ook al 2310 had, dus er zal vast wel een workaround zijn?
3. De auto app Spotify? Dat zou gewoon moeten werken zodra de mobiele app ook werkt dacht ik. Het kon eerder wel even duren voor de mobiele app actief was.
4. Werkt swipen van onderen niet meer? Eerder kreeg je dan de menuknoppen onderaan en de Climate balk. Die verdwijnt wel weer na een paar seconden. Daarnaast kan het via het scherm achter het stuur (beetje priegel vind ik) of via voice commands (alleen stuurverwarming werkt nog niet).
6. Waze / Coyote zit helaas ook na de 2403 update niet in de appstore, alleen browser, karaoke, Amazon en de handleiding zo te zien in de screenshots van MichaelJ.
8. Ook dat zou inderdaad mooi zijn, net als live tiles in plaats van 3 grote icoontjes in je Home scherm (ruimte genoeg voor live navigatie, Spotify, DAB bijvoorbeeld) en navigatie in je HUD / kleine scherm. Dat tweede schijnt in de Chinese software wel al te zitten, dus misschien in de toekomst?
9. Het ijswagen muziekje is inderdaad alleen leuk voor even. Werd je niet al helemaal gestoord van de knipperlicht plingels voor je in stadsverkeer kwam? Klinkt voor mij als een waarschuwingstoon en dat stoorde me nog voor het ijswagen muziekje vervelend werd.
10. De ACC stand van het contactslot van vroeger, kan dat niet? Ik meende gewoon startknop drukken zonder op de rem te trappen?
Echt shtoem van me, op de update video zegt de meneer dat je de laatste folder directory FullUpdate.zip moet noemen, maar ik heb het nog eens goed bekeken en realiseer me net dat hij zich missproken heeft, het moet dus gewoon UpdateFull zijn. De update is nu wel gelukt.

Ik kom straks achter mijn pc nog eens terug op de rest, dat van de carplay heb in nog niet geprobeerd dus bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Iphonevannick schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:42:
[...]

Ahaaaaaa. Ik dacht dat ik gek werd gisteren. Heb tot 3x toe die USB stappen opnieuw gedaan en geprobeerd 🤣
Je hebt vast hetzelfde als ik gedaan, de laatste folder moet je UpdateFull noemen ipv UpdateFull.zip, nu lukt het wel voor me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sucukluyumurta
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 23-09-2024
Oplaad problemen voor de seal lijkt gefixed te zijn: YouTube: FIXED! Pre March 2024 BYD Seal and Tesla Supercharger V3 V4 Issues

Hopelijk volgt er snel een fix voor de Atto 3…

Edit: v3 en v4 tesla oplaadpunten.

[ Voor 7% gewijzigd door sucukluyumurta op 08-06-2024 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 23:31
madiwoe schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 14:33:
[...]

Je hebt vast hetzelfde als ik gedaan, de laatste folder moet je UpdateFull noemen ipv UpdateFull.zip, nu lukt het wel voor me
Dit is de GOUDEN tip. Dit werkt. Heb meteen de Carlinkit retour gedaan. Van dat geld kan ik een hoop accesoires kopen :) Het updaten duurde bij mij zo'n drie kwartier.

Meteen de browser geinstalleerd en daarop werkt YouTube prima (vooralsnog alleen op een Wifi netwerk en niet op de data van de interne SIM). Netflix via de browser werkt niet, die lijkt geblokkeerd door Netflix.

Draadloos Carplay werkt top!

[ Voor 7% gewijzigd door Iphonevannick op 08-06-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
Iphonevannick schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:18:
[...]

Dit is de GOUDEN tip. Dit werkt. Heb meteen de Carlinkit retour gedaan. Van dat geld kan ik een hoop accesoires kopen :) Het updaten duurde bij mij zo'n drie kwartier.

Meteen de browser geinstalleerd en daarop werkt YouTube prima (vooralsnog alleen op een Wifi netwerk en niet op de data van de interne SIM). Netflix via de browser werkt niet, die lijkt geblokkeerd door Netflix.

Draadloos Carplay werkt top!
Carplay werkt idd echt goed, ben er blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:31
madiwoe schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 14:30:
[...]

Echt shtoem van me, op de update video zegt de meneer dat je de laatste folder directory FullUpdate.zip moet noemen, maar ik heb het nog eens goed bekeken en realiseer me net dat hij zich missproken heeft, het moet dus gewoon UpdateFull zijn. De update is nu wel gelukt.

Ik kom straks achter mijn pc nog eens terug op de rest, dat van de carplay heb in nog niet geprobeerd dus bedankt voor de tip :)
Ik lees je berichten nu pas, ik kwam ook van 2310 af. Sideloaden gaat idd niet, dan moet je eerst terug. Maar upgraden gaat goed, als je de juiste mappen structuur e.d. gebruikt maar daar was je inmiddels al achter!

Mooi dat het is gelukt in ieder geval ook bij jullie!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matzen
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-08 21:57
Ik heb donderdag dan eindelijk de Seal opgehaald!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mo4AsYVMkb8XpXp5nSd8QabFGw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIJyOigDYjoI7wGHftY1CGJO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abRtQx9SFysPyORhvGH-F3sVjYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWjeeQzbHmonHXlLoeBnCHGR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrAdyMFMROXfDkYbNrkLb_VRcIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVjHNzVapOu7925y74U4iESZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSiwhQzZaRz2IEl5H5utZepJblc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMyMZieow7IlEa2FLtEwGDBd.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas een dag voor het ophalen werd er gemeld dat er lakschade zit aan de voorbumper van de auto. Hier was ik natuurlijk niet heel blij mee, maar ze zouden het helemaal wegwerken over een paar weken.

Vervolgens bij thuiskomst zelf nog even in het licht om de auto heen gelopen, en ik kwam er achter dat er overal krassen en beschadigingen zitten.

1. Beschadiging achterklep
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8-c9rQ6LJCUS23sMDjPjTYoorw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoVeoNem7uuM43arrc03SIV6.jpg?f=fotoalbum_large

2. Beschadiging rechter deur (krijg het niet weggepoetst) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNmvhc64F2TRGmTRQteB4jSpewo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhSASkEDTEt5KG4htyCfNl6w.jpg?f=fotoalbum_large

3. Lichte krassen rechter voorkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNsK3XsvXNYQLPq5h776HLJ7HV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jEpaGcq9gB8eJbLiUGHkUTU.jpg?f=fotoalbum_large

4. Beschadiging dorpel binnenkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FlaU_hTOjvm6ME9EH3uJSA2XQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktiGJr8G1byL5b6fhi1SAKwJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XNCQu-YNa-NuwvREyKYTEukaIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b4oclLGSpSTTGOd56l8uY2x1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik baal nogal dat een auto van deze prijsklasse zo wordt goedgekeurd. Ik heb helaas nog geen reactie gekregen van de dealer. Maar het geeft wel een beetje een zuur randje aan de mooie aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G S
  • Laatst online: 10-09 18:00

G S

Matzen schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:44:
Ik heb donderdag dan eindelijk de Seal opgehaald!

Helaas een dag voor het ophalen werd er gemeld dat er lakschade zit aan de voorbumper van de auto. Hier was ik natuurlijk niet heel blij mee, maar ze zouden het helemaal wegwerken over een paar weken.

Vervolgens bij thuiskomst zelf nog even in het licht om de auto heen gelopen, en ik kwam er achter dat er overal krassen en beschadigingen zitten.

Ik baal nogal dat een auto van deze prijsklasse zo wordt goedgekeurd. Ik heb helaas nog geen reactie gekregen van de dealer. Maar het geeft wel een beetje een zuur randje aan de mooie aflevering.
Dat is inderdaad niet leuk, ik hoop dat ze het snel voor je oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
  • Laatst online: 19:33
@Matzen
Dat is balen zeg, BYD quality control heeft hier flink steken laten vallen. Welke vestiging was dit?

[ Voor 93% gewijzigd door Rico Mono op 08-06-2024 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
  • Laatst online: 15-06 22:14
madiwoe schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:22:
[...]

Dit is enkel mogelijk met de laatste versie, indien uw wagen recent afgeleverd is heeft u waarschijnlijk nog de oude versie (geen wireless carplay, geen android store en ook de mogelijkheid niet om de wagen te linken met de app).
Mijn auto is nu 1,5 week geleverd. De nieuwste update heb ik er van de week op gezet, usb uitvoering. Heb nu apple carplay draadloos, net al de mogelijkheid om de auto te traceren via de app. Maar de sleutel kan ik inderdaad nog steeds niet inleren. Moet ik dan hiervoor bij de dealer zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@madiwoe Super dat 't zo toch gelukt is! Werkt het van onderaf naar boven swipen ook voor je climate control tijdens Carplay? Nog steeds handiger als het standaard in beeld zou zijn, maar dan hoef je in ieder geval niet heel het Carplay scherm uit.

@Matzen Da's wel een slordige aflevering. Het meeste lijkt prima weg te werken zonder spuiten, maar de poetser heeft hier wel wat steekjes laten vallen. -O- Als dat bij Utrecht was, dan misschien verstandig als @RoBo-67 straks ook checkt of dat lichte vlekje een paar cm onder de naad van de middenarmsteun schuin boven de gordelhouder weg is.

Wel goed dat die kras op je rechter voorportier niet opvalt op de zijaanzicht foto lijkt me, die kras is qua formaat wel groot genoeg om op te vallen als die door de blanke lak heen was, dus waarschijnlijk nog wel weg te polijsten. Eromheen zitten ook de nodige kleine krasjes en het kan lichtval of reflectie zijn, maar ook midden onder de kras helemaal onderaan je portier lijkt een verticaal krassenpatroon te lopen, slordig! Ook die interieurlijst had wel op moeten vallen. En de kras op de achterklep ook. Dat het kleinere krasje op de rand van de achterbumper op de achterklepfoto en de lichte krassen onder het sierelement op je voorspatbord gemist zijn kan ik me nog enigszins voorstellen, de poetsers krijgen over het algemeen geen dagen de tijd per auto, maar de rest had toch wel met een goede poetsbeurt weggewerkt kunnen zijn.

Positief: Zo op foto lijkt het allemaal prima op te lossen wanneer ze toch al aan de slag gaan met de lakschade aan je voorbumper en je kan intussen wel al lekker rondrijden in je eigen Seal! Het blijft gewoon een heel lekkere kleur, dat Atlantis Grey. Hopelijk is het zure snel opgelost en vergeten en blijft het genieten van je prachtige nieuwe auto over, geniet ervan! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
DeGroteMuis schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:10:
@madiwoe Super dat 't zo toch gelukt is! Werkt het van onderaf naar boven swipen ook voor je climate control tijdens Carplay? Nog steeds handiger als het standaard in beeld zou zijn, maar dan hoef je in ieder geval niet heel het Carplay scherm uit.

@Matzen Da's wel een slordige aflevering. Het meeste lijkt prima weg te werken zonder spuiten, maar de poetser heeft hier wel wat steekjes laten vallen. -O- Als dat bij Utrecht was, dan misschien verstandig als @RoBo-67 straks ook checkt of dat lichte vlekje een paar cm onder de naad van de middenarmsteun schuin boven de gordelhouder weg is.

Wel goed dat die kras op je rechter voorportier niet opvalt op de zijaanzicht foto lijkt me, die kras is qua formaat wel groot genoeg om op te vallen als die door de blanke lak heen was, dus waarschijnlijk nog wel weg te polijsten. Eromheen zitten ook de nodige kleine krasjes en het kan lichtval of reflectie zijn, maar ook midden onder de kras helemaal onderaan je portier lijkt een verticaal krassenpatroon te lopen, slordig! Ook die interieurlijst had wel op moeten vallen. En de kras op de achterklep ook. Dat het kleinere krasje op de rand van de achterbumper op de achterklepfoto en de lichte krassen onder het sierelement op je voorspatbord gemist zijn kan ik me nog enigszins voorstellen, de poetsers krijgen over het algemeen geen dagen de tijd per auto, maar de rest had toch wel met een goede poetsbeurt weggewerkt kunnen zijn.

Positief: Zo op foto lijkt het allemaal prima op te lossen wanneer ze toch al aan de slag gaan met de lakschade aan je voorbumper en je kan intussen wel al lekker rondrijden in je eigen Seal! Het blijft gewoon een heel lekkere kleur, dat Atlantis Grey. Hopelijk is het zure snel opgelost en vergeten en blijft het genieten van je prachtige nieuwe auto over, geniet ervan! *O*
Juist, heb ik getest en eigenlijk is dat helemaal prima zo met dat swipen, dank je wel!

Het is echt wel een geweldige auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 11:36
Vandaag maar eens gekeken hoe het eruit zie zonder aero covers op de wielen.
Het open design spreekt me wel aan maar die uitstekende stukken metaal met die schroefgaten zijn echt lelijk |:( .
Dus heb het maar weer snel teruggeplaatst }:| .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-h_UjXF-FD1lW4N8_LruGI1oKpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89Wt5s05J6KvwcZMdSNdETuC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GC_hZD0GxgbbZ9ROak_COAmQjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oewl7wC1xqKvUzGz6mDOv8f0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrrefuGzQ03NICfyKHmT2XBO7OQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIOpAXNBqhkcPy6NoJMgGzxW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUyFgq3OoqOEzoHajQayrqkHBoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4w3Rn1Ztd8fpK2GvqFtQE2GT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
boblelie schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:59:
Het open design spreekt me wel aan maar die uitstekende stukken metaal met die schroefgaten zijn echt lelijk |:( .

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Idd, en het toepassen een slijptol gaat weer te ver… Ik vind de standaard wielen eigenlijk best mooi.

Het enige waar ik bang voor ben is stoeprandschade. Ik kan nl nogal lomp zijn. Zou mooi zijn als er een aftermarket wielrandbeschermer zou zijn, net als bij Tesla. Eentje die erop geklikt kan worden zodat het geen problemen geeft bij het wisselen van zomer- en winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjes
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17:13
@Schaapjes Welke dealer was het die wist van het pinnetje?
Amsterdam, maar uiteindelijk heb ik het sinds vrijdag weer terug bij remmen en recupereren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matzen
Rico Mono schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:27:
@Matzen
Dat is balen zeg, BYD quality control heeft hier flink steken laten vallen. Welke vestiging was dit?
Dit was Amsterdam, hoop dat ze vandaag contact zoeken om het één en ander te bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
boblelie schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker klusje geweest ;)

Maar bedankt dat jij dit hebt willen uitproberen, ik heb er ook eens over nagedacht maar nu ik je foto's zie ben ik er van overtuigd dat ik de Aero covers absoluut laat zitten :+ :X

Zit nog wel ergens in m'n achterhoofd te denken aan aftermarket wielen in 19 inch (zodat ik m'n huidige banden en bandenwissel kan blijven doen) ... Maar ik vind deze wielen eigenlijk best mooi, dus ik ben er nog niet over uit haha.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@boblelie De wielen zelf zien er wel goed uit zo zonder kapjes, als de schroefgaten er niet zouden zijn, maar op de Seal vind ik het met kapjes toch mooier. Op de voorwielen zien de remschijven er wel klein uit zo zonder kapjes, dat zou me storen. En achter zijn de schijven zo te zien nog iets kleiner. Velgrandbeschermers zouden inderdaad wel fijn zijn, een stoeprandje schrapen is snel gebeurd als je bijvoorbeeld uit moet wijken voor een fietser of zo en toch zonde. Maar ik ben ze nog niet tegengekomen.

@Matzen Hopelijk bellen ze vandaag met een goede oplossing!

@MichaelJ Binnenkort een setje HRE's of Vossen eronder? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeGroteMuis
De eerste 3 Seals van de nieuwe kentekenserie staan op naam sinds afgelopen vrijdag. Wel heel snel gegaan, binnen 1-2 dagen na uitgifte al op naam gezet, zakelijk. Dat terwijl er meestal ongeveer een week tussen afgifte kenteken en uitleveren zit. Misschien nieuwe demo's?

Verder staan er volgens de RDW 18 Seals op kenteken te wachten op hun nieuwe eigenaar, allemaal oude serie kentekens:
KleurDesign RWDExcellence AWDTotaal
Blauw325
Grijs235
Groen224
Wit011
Zwart1*23
Totaal81018

* Dit is een aparte, Z920GP, sinds maart op kenteken, met een cataloguswaarde van 41.990.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CarwashCap
  • Laatst online: 18-11-2024
Eindelijk is mijn Seal bovenwater ( half januari besteld)
Hij wordt 20 juni ongepoetst afgeleverd.
Wij bewerken hem zelf voor en voorzien de auto van een mooie keramische coating.
Is hij zeker 5 jaar beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
CarwashCap schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:47:
Eindelijk is mijn Seal bovenwater ( half januari besteld)
Hij wordt 20 juni ongepoetst afgeleverd.
Wij bewerken hem zelf voor en voorzien de auto van een mooie keramische coating.
Is hij zeker 5 jaar beschermt.
Mooi om te horen dat je Seal intussen terecht is en dat je over een paar weekjes ook in een - extra goed beschermde - blinkend nieuwe Seal kan rijden! Toch je origineel bestelde boven water gekomen, of een andere in dezelfde uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
DeGroteMuis schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:30:
De eerste 3 Seals van de nieuwe kentekenserie staan op naam sinds afgelopen vrijdag. Wel heel snel gegaan, binnen 1-2 dagen na uitgifte al op naam gezet, zakelijk. Dat terwijl er meestal ongeveer een week tussen afgifte kenteken en uitleveren zit. Misschien nieuwe demo's?

Verder staan er volgens de RDW 18 Seals op kenteken te wachten op hun nieuwe eigenaar, allemaal oude serie kentekens:
KleurDesign RWDExcellence AWDTotaal
Blauw325
Grijs235
Groen224
Wit011
Zwart1*23
Totaal81018

* Dit is een aparte, Z920GP, sinds maart op kenteken, met een cataloguswaarde van 41.990.
Er staat geen witte RWD op de lijst, betekent dat mijn Seal een kenteken uit de nieuwe reeks krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Rico Mono schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:28:
[...]

Er staat geen witte RWD op de lijst, betekent dat mijn Seal een kenteken uit de nieuwe reeks krijgt?
Zo te zien wel ja, alle 12 witte RWD's op kenteken zijn intussen op naam gezet en alle nieuw aangevraagde kentekens zijn van de nieuwe serie. Maar helemaal gemist, had je intussen ook een leverdatum gekregen? d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dull
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo,
Gisteren een proefrit gemaakt in de Excellence en ik wil 'm heel graag perfect vinden maar ik merkte dat ik wat misselijk werd op de bijrijdersstoel. Volgens de verkoper zou dat over moeten zijn als je niet in de sportstand rijdt en het regeneratieve remmen uitschakelt. Dus nu mijn vraag: Hebben jullie dit ook ervaren en zijn de suggesties van de verkoper inderdaad de oplossing of is het een mooi praatje?
We hebben nog een aantal auto's op de shortlist en de Seal is mijn favoriet (partner heeft de Q4 Sportback als favoriet) maar misselijkheid is wel een vrij bepalende factor ;-)
Misschien ten overvloede: Ik heb geen last van externe wagenziekte maar veel remmen/gas geven zorgt wel voor dat wat zeurende gevoel in je buik. Lezen (scrollen) is geen optie in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
DeGroteMuis schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:35:
[...]

Zo te zien wel ja, alle 12 witte RWD's op kenteken zijn intussen op naam gezet en alle nieuw aangevraagde kentekens zijn van de nieuwe serie. Maar helemaal gemist, had je intussen ook een leverdatum gekregen? d:)b
DeGroteMuis schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:35:
[...]

Half juli stond als ‘verwachte’ leverdatum op het bestelformulier van de LM. Tussentijds heb ik veel nuttige informatie op onder andere dit forum gevonden en zijn vragen beantwoord. Ook al wat accessoires besteld en geleverd gekregen van oom Ali.

Het enige waar ik nog op zoek naar ben is degelijke magsafe telefoonhouder. Ondanks dat je Carplay via het scherm kan bedienen, vind ik het plezierig om de telefoon binnen handbereik ook te kunnen bedienen. Ali heeft setjes die je aan het grote scherm kunt bevestigen, maar ik ben er nog niet uit. Ook zijn er houders die je aan de ventilatieroosters kunt bevestigen, bijvoorbeeld links van het stuur. Deze mag uiteraard niet met het mechanisme achter de roosters in contact komen. Dus tja, nog voldoende dingetjes om mij in te verdiepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Dull schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:59:
Hallo,
Gisteren een proefrit gemaakt in de Excellence en ik wil 'm heel graag perfect vinden maar ik merkte dat ik wat misselijk werd op de bijrijdersstoel. Volgens de verkoper zou dat over moeten zijn als je niet in de sportstand rijdt en het regeneratieve remmen uitschakelt. Dus nu mijn vraag: Hebben jullie dit ook ervaren en zijn de suggesties van de verkoper inderdaad de oplossing of is het een mooi praatje?
We hebben nog een aantal auto's op de shortlist en de Seal is mijn favoriet (partner heeft de Q4 Sportback als favoriet) maar misselijkheid is wel een vrij bepalende factor ;-)
Misschien ten overvloede: Ik heb geen last van externe wagenziekte maar veel remmen/gas geven zorgt wel voor dat wat zeurende gevoel in je buik. Lezen (scrollen) is geen optie in de auto.
Volgens mij kan je die vraag alleen proefondervindelijk beantwoorden, door samen nog een proefrit te maken met standje Normaal of Eco en regeneratief remmen op minimaal. Misschien ben je als je altijd op eco gaat rijden wel beter af met de goedkopere RWD, zo lang je zonder de extra's (HUD, V2L adapter, iets andere demping) kan.

Normaal gesproken moeten die instellingen wel kunnen helpen, want de reactie op het stroompedaal is met name op Eco veel milder en bij voet van het stroompedaal remt de auto (nog) minder fel. Maar als je partner een goede beheersing van het stroompedaal heeft en al heel soepel rijdt, dan doet het natuurlijk niet veel. Dus mijn advies: plan nog een proefrit, om te voelen of het voldoende helpt voor je. En misschien ook een proefrit met de Design RWD, als blijkt dat je alleen in Eco modus niet misselijk wordt.

Eigenlijk verwacht ik dat je er in de Audi net zo goed of zelfs meer last van gaat hebben in Sport en regeneratief remmen maximaal. Dat omdat het vermogen van de Seal er naar verhouding redelijk mild inkomt bij het wegrijden en bij stroom los ook niet meteen in de rem schiet. Dus bij de proefrit met de Audi en de andere auto's op jullie shortlist misschien een goed idee om de sportstand en het maximaal regeneratief remmen alvast over te slaan. Voor het verbruik ook niet nodig, want beide auto's gebruiken ook eerst de regeneratieve rem als je op het rempedaal trapt, in tegenstelling tot Tesla. Pas als je harder vertraagt, of vlak voor je stil komt te staan gebruik je de schijfremmen.
Rico Mono schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:52:
Half juli stond als ‘verwachte’ leverdatum op het bestelformulier van de LM. Tussentijds heb ik veel nuttige informatie op onder andere dit forum gevonden en zijn vragen beantwoord. Ook al wat accessoires besteld en geleverd gekregen van oom Ali.

Het enige waar ik nog op zoek naar ben is degelijke magsafe telefoonhouder. Ondanks dat je Carplay via het scherm kan bedienen, vind ik het plezierig om de telefoon binnen handbereik ook te kunnen bedienen. Ali heeft setjes die je aan het grote scherm kunt bevestigen, maar ik ben er nog niet uit. Ook zijn er houders die je aan de ventilatieroosters kunt bevestigen, bijvoorbeeld links van het stuur. Deze mag uiteraard niet met het mechanisme achter de roosters in contact komen. Dus tja, nog voldoende dingetjes om mij in te verdiepen.
Nog niet gebeld voor een aflever afspraak door de dealer dus? Dan zal je zeker een kenteken uit de nieuwe serie krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door DeGroteMuis op 10-06-2024 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
DeGroteMuis schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:56:
[...]

[...]

Nog niet gebeld voor een aflever afspraak door de dealer dus? Dan zal je zeker een kenteken uit de nieuwe serie krijgen.
Nope, ik ben nog niet gebeld idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
MichaelJ schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:22:
[...]

Ik lees je berichten nu pas, ik kwam ook van 2310 af. Sideloaden gaat idd niet, dan moet je eerst terug. Maar upgraden gaat goed, als je de juiste mappen structuur e.d. gebruikt maar daar was je inmiddels al achter!

Mooi dat het is gelukt in ieder geval ook bij jullie!
Ik kan de app wel nog steeds niet gebruiken, ik krijg geen QR code, kan ik vragen hoe je dat geregeld hebt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G S
  • Laatst online: 10-09 18:00

G S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFl-JztqKI94GzmwGLbpzz1QXeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMJVr5181OO4QVI2k5JFNOGH.jpg?f=fotoalbum_large

De Tesla Supercharger eens getest :)
8% - 100% 1h09m
Wel een beetje moeten manoeuvreren om de achterkant juist geplaatst te krijgen tov de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinculum
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09-2024
Dat viel me ook op. Rare plaatsing van de laadpoort. Zo onhandig aan de bijrijders kant. Je moet altijd omlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jowa01
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20-07 14:22
G S schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:27:
[Afbeelding]

De Tesla Supercharger eens getest :)
8% - 100% 1h09m
Wel een beetje moeten manoeuvreren om de achterkant juist geplaatst te krijgen tov de stekker.
Dat is een V2 lader van Tesla. Een V3 lader doet het helaas niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sucukluyumurta
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 23-09-2024
Jowa01 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:54:
[...]

Is een bekend probleem ja. Geld ook voor de Atto 3.
In Australië lijken ze het gefixed te hebben..
Hoop dat Louwman ook de moeite neemt in samenwerking met BYD om het ook hier op te lossen.

Zie video: YouTube: FIXED! Pre March 2024 BYD Seal and Tesla Supercharger V3 V4 Issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjes
Heeft iemand al gepland laden met een eindtijd gedaan? Ik heb al 2 keer gehad dat hij op de eindtijd stopt maar een half uur later start het laden gewoon weer. Dit is wel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schaapjes
Jowa01 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:54:
[...]

Volgens mij staan bij Akersloot V3 laders. We hebben deze twee verschillende laders die er stonden geprobeerd en beiden werkten ze perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jowa01
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20-07 14:22
Schaapjes schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:04:
[...]

Volgens mij staan bij Akersloot V3 laders. We hebben deze twee verschillende laders die er stonden geprobeerd en beiden werkten ze perfect
De V3 laders kan je herkennen aan het enkele snoer. De V2 heeft nog 2 type stekkers en dus twee snoeren aan de paal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
MichaelJ schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:33:
[...]

Lekker klusje geweest ;)

Maar bedankt dat jij dit hebt willen uitproberen, ik heb er ook eens over nagedacht maar nu ik je foto's zie ben ik er van overtuigd dat ik de Aero covers absoluut laat zitten :+ :X
Graag gedaan ;). Ja was k..klus. lekker in-situ met handen letterlijk in de velg 15x met inbussleutel klooien voor één wiel. Resultaat was ook nog eens beroerd dus daarna zelfde verhaal in reverse. Tijd goed besteed zullen we maar zeggen :p.
Andere velgen erop is vast wel vet. Maar mijne is leasewagen dus lastig/niet interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boblelie
DeGroteMuis schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:19:
@boblelie De wielen zelf zien er wel goed uit zo zonder kapjes, als de schroefgaten er niet zouden zijn, maar op de Seal vind ik het met kapjes toch mooier. Op de voorwielen zien de remschijven er wel klein uit zo zonder kapjes, dat zou me storen. En achter zijn de schijven zo te zien nog iets kleiner.
Ja de wielen zijn eigenlijk wel vet zonder kapjes, maar die uitsteeksels met schroefgaten...
Overigens zou je best hele kleine aero covers kunnen 3d printen met een vergelijkbaar design die nét de 3 schroefgaten bedekken. In een soort L vorm zeg maar. Dat zou dan weer wél goed staan denk ik. Mocht iemand dat hier kunnen en leuk vinden om te doen....;)

Overigens vond ik de remschijven juist lekker groot ogen in real life. Komt misschien niet lekker over op de foto's. Of jij bent gwn big brake sets gewend haha! Voor is wel een stuk groter dan achter. Maar goed, bij een VAG auto krijg je trommelremmen achter bij je €60k auto _O- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Na paar weken bezit van de Seal heb ik mijn eerste concept lijst met issues/ergernissen die ik binnenkort maar eens ga navragen:

Lichte trilling bij 105kmph.
Ruitenwissersproeier spuit erg laag.
LKA erg assertief met bijsturen snelweg.
LKA vals alarm bijsturen rechte weg.
LKA snelweg wisselen van rijstrook grijpt halverwege in.
Dynaudio helemaal niet luid voor 700+ watt vermogen.
Stoelventilatie nauwelijks merkbaar.

Anderen ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Dull schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:59:
Hallo,
Bijna iedereen die naast mij zit word ook geregeld misselijk :9 , maar de grootste tip die ik je kan mee geven.. Niet continu bij elk stoplicht een 0-100 sprint willen doen. Het regeneratief remmen went en bij mij in de auto zul je daar niets van merken. Want bij 'normaal' gebruik, heb ik geen misselijke personen naast mij gehad.

Ik vermoed dat het dan komt door vooral rijstijl en hoe je om kan gaan met het stroompedaal en hoe gedoseerd dit gaat, het is niet een dingetje van de Seal specifiek als je het mij zou vragen.

Zoals DeGroteMuis al aangeeft, wil je minder vermogen en dus een wat rustiger rijkarakter ga dan voor de Design uitvoering. Daar zal je het überhaupt al een stuk minder in ervaren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baannos
[quote]boblelie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Ja de wielen zijn eigenlijk wel vet zonder kapjes, maar die uitsteeksels met schroefgaten...
Overigens zou je best hele kleine aero covers kunnen 3d printen met een vergelijkbaar design die nét de 3 schroefgaten bedekken. In een soort L vorm zeg maar. Dat zou dan weer wél goed staan denk ik. Mocht iemand dat hier kunnen en leuk vinden om te doen....;)

Goed idee!! toevallig beschik ik over een paar 3D printers. Ik zal eens wat gaan tekenen en printen.
Plaatjes volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
madiwoe schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:06:
[...]

Ik kan de app wel nog steeds niet gebruiken, ik krijg geen QR code, kan ik vragen hoe je dat geregeld hebt?
De BYD App op je smartphone bedoel je? Dat heeft de Dealer voor mij ingesteld, ik hoefde bij aflevering alleen de app te installeren en in te loggen. De koppeling met mijn email adres was al gebeurd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
MichaelJ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:57:
[...]

De BYD App op je smartphone bedoel je? Dat heeft de Dealer voor mij ingesteld, ik hoefde bij aflevering alleen de app te installeren en in te loggen. De koppeling met mijn email adres was al gebeurd.
MichaelJ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:57:
[...]

Kan jij wel je key card inlezen in de app? En dus ook met je NFC op je telefoon de deur openen en de auto activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Baannos schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:57:
[quote]boblelie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Goed idee!! toevallig beschik ik over een paar 3D printers. Ik zal eens wat gaan tekenen en printen.
Plaatjes volgen!
Mocht je wat moois kunnen maken, en er voor open staan, dan heb ik wel interesse in mooie minimalistische aero covers in ruil voor een financiële vergoeding voor jou uiteraard ;). Zou wel eens erg vet kunnen zijn 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Baannos schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:00:
[...]

[...]

Kan jij wel je key card inlezen in de app? En dus ook met je NFC op je telefoon de deur openen en de auto activeren?
Nee, geloof het niet. Maar heb 't ook niet nodig :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09 10:19
boblelie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:52:
Na paar weken bezit van de Seal heb ik mijn eerste concept lijst met issues/ergernissen die ik binnenkort maar eens ga navragen:

Lichte trilling bij 105kmph.—> Geen trillingen merkbaar
Ruitenwissersproeier spuit erg laag. —> Niet bij mij. Wel een straaltje van een oude man :*)
LKA erg assertief met bijsturen snelweg. —> Ik gebruik alleen ACC, LKA, net zoals in m’n Polestar veel te zenuwachtig.
Dynaudio helemaal niet luid voor 700+ watt vermogen.—> Mijn zoon zegt dat er een fantastisch geluid in zit vergeleken met het dure HK systeem van de Polestar
Stoelventilatie nauwelijks merkbaar.—> Even uitgeprobeerd en het werkt denk ik naar behoren. Laat het eerst buiten maar wat warmer worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grismo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-03 21:04
Is er al iemand die een trekhaak heeft laten monteren en zo ja bij wie?ik ga hem gebruiken voor mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

DeGroteMuis schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:19:
@boblelie Velgrandbeschermers zouden inderdaad wel fijn zijn, een stoeprandje schrapen is snel gebeurd als je bijvoorbeeld uit moet wijken voor een fietser of zo en toch zonde. Maar ik ben ze nog niet tegengekomen.
Bedoel je niet gewoon die dingen van Rimsavers en AlloyGator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Grismo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:32:
Is er al iemand die een trekhaak heeft laten monteren en zo ja bij wie?ik ga hem gebruiken voor mijn fiets
Laatste wat ik heb gehoord is dat er nog geen typegoedkeuring is voor trekhaak in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Heb zojuist maar de knoop doorgehakt en zowel OEM dashcam en nieuw kofferbak-logo besteld bij TopBYD.
Logo wat ik nu op klep heb heeft 1 letter die wat krom is en verkoper bij Ali doet moeilijk. Dus dan maar andere leverancier.
Ben benieuwd hoe snel TopBYD levert. Ze beloven een hoop moois qua levertijd :P .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinculum
Voor de aero covers printen: ik doe 3D printen voor mijn beroep en heb dus toegang tot 70+ (groot-)formaat printers. Ik kan ook printen in uv- bestendige materialen. En als het moet kan ik ze ook laten spuiten in 2k lak. Dus ik kan de productie eventueel op me nemen.

Ontwerpen kan ook maar ik heb mijn Seal nog lang niet dus ik kan niet meten. Als ik een foto recht van voren heb met een maat vergelijk zoal bout maat kan ik wel verder. Wellicht zelfs te customizen met naam/text en multi-color.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinculum
Ik heb een detail shot nodig van dat deel met een bout diameter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Jowa01 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:07:
De V3 laders kan je herkennen aan het enkele snoer. De V2 heeft nog 2 type stekkers en dus twee snoeren aan de paal zitten.
Zelf de Seal nog niet voor de deur, maar in een vergelijkingstest tussen een ID.7, Tesla 3 en een Seal van Whatcar op Youtube staan ze zo te zien te laden bij een V3. Geen commentaar over dat het niet werkte, terwijl ze toch best een merkbare voorkeur voor de Tesla 3 hadden en dat dus zeker wel genoemd hadden als het niet werkte. Ongeveer rondom deze timestamp:

YouTube: NEW BYD Seal vs Tesla Model 3 vs VW ID.7 – best EV? | Road trip cost...
boblelie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Overigens vond ik de remschijven juist lekker groot ogen in real life. Komt misschien niet lekker over op de foto's. Of jij bent gwn big brake sets gewend haha! Voor is wel een stuk groter dan achter. Maar goed, bij een VAG auto krijg je trommelremmen achter bij je €60k auto _O- .

Lichte trilling bij 105kmph.
Ruitenwissersproeier spuit erg laag.
LKA erg assertief met bijsturen snelweg.
Dynaudio helemaal niet luid voor 700+ watt vermogen.
Stoelventilatie nauwelijks merkbaar.

Ah oké, misschien inderdaad een vertekend beeld, misschien inderdaad omdat ik groot gewend ben. Mijn cabrio heeft inderdaad wielvullende remmen. :+ En inderdaad, toch in ieder geval meer uitstraling dan trommelremmen. Leuk idee van de kapjes! _/-\o_

Je punten:
Trilling bij 105 klinkt bekend, 2 proefritauto's gehad met een trilling. Bij een van beide verdween die bij 135-140 op de teller, bij de andere bleef die. Onbalans in de banden, of een vlakke kant op de banden door het staan. Die vlakke kant zou na zo'n 500-1000 km toch wel weg moeten zijn.
Ruitensproeier laag niet gemerkt bij de proefritten. Wel mindere straal dan BMW of VW. Moet wel zeggen dat ik niet gesproeid heb boven de 80-90.
LKA assertief, bij ICC best wel, bij cruise uit of ACC niet erger dan andere merken zoals BMW, VW, Volvo.
LKA vals alarm niet meegemaakt bij proefritten, behalve de standaard 60-weg met fietsstroken die iedere LKA fout doet.
Dynaudio is inderdaad zacht. Het klinkt goed en kan voor mij ook hard genoeg, maar maximum volume is niet bepaald oorverdovend.
Stoelventilatie werkt op standje 1 al duidelijk, standje 2 echt meer dan prima.Zitting en leuning. Moet ik wel zeggen dat ik meestal geen jas draag in de auto, maar door overhemd, polo of trui in alle proefrit auto's duidelijk merkbaar.
Fireshade schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:38:
[...]

Bedoel je niet gewoon die dingen van Rimsavers en AlloyGator?
Rimsavers niet, liever niet iets dat je erop plakt. AlloyGator ken ik niet, zal eens kijken. Dank je!
MichaelJ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Bijna iedereen die naast mij zit word ook geregeld misselijk :9 , maar de grootste tip die ik je kan mee geven.. Niet continu bij elk stoplicht een 0-100 sprint willen doen. Het regeneratief remmen went en bij mij in de auto zul je daar niets van merken. Want bij 'normaal' gebruik, heb ik geen misselijke personen naast mij gehad.

Ik vermoed dat het dan komt door vooral rijstijl en hoe je om kan gaan met het stroompedaal en hoe gedoseerd dit gaat, het is niet een dingetje van de Seal specifiek als je het mij zou vragen.

Zoals DeGroteMuis al aangeeft, wil je minder vermogen en dus een wat rustiger rijkarakter ga dan voor de Design uitvoering. Daar zal je het überhaupt al een stuk minder in ervaren.
Hahaha, die eerste zin, prachtige binnenkomer! Stoppen als de passagier de kleur van je auto krijgt? :+
Verder goede aanvulling, afhankelijk van ervaring met EV's en gevoel voor het stroompedaal zal het rijden na wat wennen zeker soepeler gaan. Hoe snel en hoeveel soepeler verschilt ook per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
Grismo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:32:
Toevallig gisteren nog op zoek geweest omdat ik ook graag een fietsendrager wil gebruiken. Op dit moment zijn ze er nog niet. Volgens de dealer (A’dam) maken we misschien kans bij Brink Trekhaken. Die schijnen ook een trekhaak voor de ATTO3 te hebben ontwikkeld. Heb dit zelf niet gechecked. Ik zal morgen eens kijken of ik in contact met ze kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
Je punten:
Trilling bij 105 klinkt bekend, 2 proefritauto's gehad met een trilling. Bij een van beide verdween die bij 135-140 op de teller, bij de andere bleef die. Onbalans in de banden, of een vlakke kant op de banden door het staan. Die vlakke kant zou na zo'n 500-1000 km toch wel weg moeten zijn.
Over banden gesproken, welke bandenspanning gebruiken jullie? Mijn RWD is afgeleverd met achter 3.2 en voor 2.8 Bar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
WiMe65 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:39:
[...]

Over banden gesproken, welke bandenspanning gebruiken jullie? Mijn RWD is afgeleverd met achter 3.2 en voor 2.8 Bar
Bandenspanning staat toch altijd op de sticker aan de binnenkant van de portier van de bestuurder? Ik zou daar even naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iphonevannick
Iemand al ervaring toevallig met de Screen Rotation Kit van TopBYD? Ik heb nu meerdere accesoires besteld en in m'n mandje zitten. O.a. het zwarte logo voor de neus van de auto, brillenhouder (waarom ontbreekt deze uberhaupt??), de inlegbakjes voor center console en de rubberen charging mats. Ik twijfel nog aan de rotation kit. Ohja en de dashcam komt uiteraard ook nog.

Ook ik ben van het 3D printen (lijkt wel een dingetje; heb je een Seal, dan heb je ook een 3D printer :P ) Ik zie persoonlijk niks in de aerocovers, maar meer in een extra laag voor in de centre console, zodat ik daar wat onder kan verstopppen. Ik wacht dus nog even op de aflvering van de accesoires van TopBYD en zal daarna zelf wat dingen ontwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baannos
Vinculum schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:23:
Voor de aero covers printen: ik doe 3D printen voor mijn beroep en heb dus toegang tot 70+ (groot-)formaat printers. Ik kan ook printen in uv- bestendige materialen. En als het moet kan ik ze ook laten spuiten in 2k lak. Dus ik kan de productie eventueel op me nemen.

Ontwerpen kan ook maar ik heb mijn Seal nog lang niet dus ik kan niet meten. Als ik een foto recht van voren heb met een maat vergelijk zoal bout maat kan ik wel verder. Wellicht zelfs te customizen met naam/text en multi-color.
Ik kan zoiezo wel foto’s met maten, close up in detail maken hoor! Dat kan zoiezo!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• downshiftor
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:41
Tip van de dag!
Grote kans dat er nog een “transport frame” zit om de binnenspiegel. Deze kan eraf waardoor de binnenspiegel “frameless” is en strakker oogt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iR_oF-TJI9y5PmDfvxE8E5wtT24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/et7cbTaGTg6qfF6zECIBcO0d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door downshiftor op 12-06-2024 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schaapjes
downshiftor schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:21:
Tip van de dag!
Grote kans dat er nog een “transport frame” zit om de binnenspiegel. Deze kan eraf waardoor de binnenspiegel “frameless” is en strakker oogt
Supertip! Gelijk gedaan, ziet er goed uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
[...]

Wat @bounto zegt, even op de sticker kijken. Maar 3,2 achter lijkt me wel echt te hoog, ik zou 2,8 -2,9 verwachten maximaal.
Tip van de dag!
Grote kans dat er nog een “transport frame” zit om de binnenspiegel. Deze kan eraf waardoor de binnenspiegel “frameless” is en strakker oogt.

[Afbeelding]
Zoooo, dat maakt wel echt een verschil ja! Da's best een stevige rand die er nog af kwam. En dat zou puur voor transport zijn? Bijzonder! Zelfs in de configurator lijkt die rand er nog gewoon omheen te zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door DeGroteMuis op 12-06-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28
Nou, zo te lezen gaat de Seal een stukje duurder worden binnenkort: https://archive.ph/WDUQp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenske
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-07 12:12
Benieuwd hoeveel duurder de Seal straks gaat worden.
nieuws: 'EU wil extra importheffing van max 25 procent op Chinese elektrische...

[ Voor 8% gewijzigd door koenske op 12-06-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
vanadium schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:34:
Nou, zo te lezen gaat de Seal een stukje duurder worden binnenkort: https://archive.ph/WDUQp
In China nemen de Chinese merken genoegen met een geringere marge, dus misschien valt het wel mee met de verhoogde prijzen?

Iets anders:
Waarom is het toch zo lastig om een duidelijk artikel te schrijven op basis van het FT artikel? FT spreekt over een geplande stijging van 10 naar 35%.

In het NRC artikel: Met de Europese invoerheffing zou een Chinees model tot 25 procent duurder worden dan de waarde ervan vóór de import. Dat betekent maximaal 25% importheffing, want de waarde voor import is ook zonder de huidige heffing.

Business Insider verwoordt het nog creatiever: 25% stijging, nu 10%. Dat klinkt als 12,5% importtarieven.
Waarom niet gewoon aangeven dat het tarief vanaf volgende maand kan stijgen tot 35% tenzij er voldoende lidstaten tegen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
Als de inkoop voor Louwman omlaag gaat dan kan de fiscale waarde gelijk blijven en neemt de Chinese autobouwer genoegen met minder marge.

Ik zag ergens anders dat de Seal AWD in China rond de 25K kost, er is nog ruimte genoeg om te spelen met de prijs zonder dat de marge negatief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
vanadium schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:34:
Ik neem aan dat dit niet met terugwerkende kracht is? (Hoop ik) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
Niet voor de fiscale waarde, wel heffing voor importeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Matzen schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:23:

Ik neem aan dat dit niet met terugwerkende kracht is? (Hoop ik) :9
Je hebt de auto al, transactie met BYD NL afgerond en fiscale waarde al bepaald, dus ik zou me er niet te druk om maken. Knappe importeur die het voor elkaar krijgt om privé klanten en leasemaatschappijen een naheffing op te leggen. :+

Volgens het FT artikel stemmen de lidstaten pas 2 november, wordt er voorlopig vanaf volgende maand een verhoging doorgevoerd. Er staat nu nog niets over terugwerkende kracht. Ik kan me wel voorstellen dat de heffing niet meteen geïnd wordt vanaf volgende maand en na stemming wel met terugwerkende kracht voor alle leveringen vanaf juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Ik haal het niet direct uit het FT-artikel en het lijkt ook bijzonder, want de reden dat Hongarije tegen de extra heffingen is, is dat er juist in Hongarije fabrieken gepland zijn, maar als Tweakers gelijk heeft en het niet gaat gelden voor in Europa gebouwde auto's, zal BYD denk ik nog wat harder gas geven op Europese productie. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Tip van de dag!

[Afbeelding]
Mooie tip! Die kende ik nog niet thanks, zal straks ook eens kijken ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:37
Ik krijg net een email van LM dat versie 1.2 eraan komt :-) vanaf morgen wordt het F5'en (figuurlijk) voor de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
DeGroteMuis schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:26:
[...]

Zelf de Seal nog niet voor de deur, maar in een vergelijkingstest tussen een ID.7, Tesla 3 en een Seal van Whatcar op Youtube staan ze zo te zien te laden bij een V3. Geen commentaar over dat het niet werkte, terwijl ze toch best een merkbare voorkeur voor de Tesla 3 hadden en dat dus zeker wel genoemd hadden als het niet werkte. Ongeveer rondom deze timestamp:

YouTube: NEW BYD Seal vs Tesla Model 3 vs VW ID.7 – best EV? | Road trip cost...

[...]

Je punten:
Ruitensproeier laag niet gemerkt bij de proefritten. Wel mindere straal dan BMW of VW. Moet wel zeggen dat ik niet gesproeid heb boven de 80-90.
LKA assertief, bij ICC best wel, bij cruise uit of ACC niet erger dan andere merken zoals BMW, VW, Volvo.
LKA vals alarm niet meegemaakt bij proefritten, behalve de standaard 60-weg met fietsstroken die iedere LKA fout doet.
Dynaudio is inderdaad zacht. Het klinkt goed en kan voor mij ook hard genoeg, maar maximum volume is niet bepaald oorverdovend.
Stoelventilatie werkt op standje 1 al duidelijk, standje 2 echt meer dan prima.Zitting en leuning. Moet ik wel zeggen dat ik meestal geen jas draag in de auto, maar door overhemd, polo of trui in alle proefrit auto's duidelijk merkbaar.
Thx voor je info over de trillingen. Zit nu rond de 600km. zal nog paar weken wachten om te kijken of het verbetert.
De ruitensproeier: ja het is een beetje een zielig straaltje. het lost evt vuil in de rijderspositie wel op, maar de bijrijder wordt met veel vloeistof en moeite pas schoon. Dit geldt dan vooral op 80+ wegen. Stilstaand gaat stuk beter.
LKA: ja ik word er beetje simpel van dus heb het nu ook maar uit staan. Wel jammer want de Kia Proceed deed dit echt een heel stuk beter. Stond overigens ook standaard aan in de Kia maar krijg dit niet voor elkaar in de Seal? Moet het elke keer handmatig aanzetten. Hoort dat? }:O
Dynaudio: ik geloof best dat het bovengemiddeld klinkt tov standaard audio, ook al verwees jij naar de premium van de Polestar. Alhoewel mijn Kia een JBL preminum pakket had en die was ook niet briljant, maar kon wel veel harder dan deze. Het is ook geen ongekende uitspraak online kom ik nu achter. Weet niet ze dit met een software update kunnen aanpakken. Zou wel eens fysieke limiet van de AMP kunnen zijn. Maar laten we eerlijk zijn. Dit is toch geen 700w+ systeem? Als ik thuis 700w in de woonkamer vol open gooi dan ren ik gillend het huis uit >:) . Vraag me echt af waar ze die getallen dan op baseren.
Stoelkoeling: ja ik zit meestal ook met shirt of overhend in de auto. Ik merk in stand 2 wel iets van een initiële verkoeling, maar die ervaring is na een paar minuten alweer weg. je merkt wel iets, maar lang niet genoeg om een "koele stoel" te hebben tijdens een 20min+ rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
DeGroteMuis schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:43:
[...]

Je hebt de auto al, transactie met BYD NL afgerond en fiscale waarde al bepaald, dus ik zou me er niet te druk om maken. Knappe importeur die het voor elkaar krijgt om privé klanten en leasemaatschappijen een naheffing op te leggen. :+

Volgens het FT artikel stemmen de lidstaten pas 2 november, wordt er voorlopig vanaf volgende maand een verhoging doorgevoerd. Er staat nu nog niets over terugwerkende kracht. Ik kan me wel voorstellen dat de heffing niet meteen geïnd wordt vanaf volgende maand en na stemming wel met terugwerkende kracht voor alle leveringen vanaf juli.
Klopt, je hebt gewoon een contract met Louwman en bent akkoord gegaan met de offerte. Dus grote jongen die mij nog een naheffing gaat sturen ;w Btw, die subsidie (ik rij privé) stond binnen een week op m’n rekening. Soms zijn dingen in Nederland goed geregeld!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• boblelie
Net mail van BYD ontvangen over de aanstaande OTA update:

Beste BYD-bezitter,

Kort geleden hebben wij voor de BYD SEAL de OTA (Over The Air) update aangekondigd. Aankomende week zal er een nieuwe versie beschikbaar komen, namelijk: versie 1.2. Ook hier hoef je niks voor te doen, de update verschijnt vanzelf op het scherm. De uitrol is van donderdag 13 juni t/m zaterdag 15 juni.

Hieronder informeren wij jou graag over de belangrijkste wijzigingen en verbeteringen.
Nieuwe functies:
1. Apple CarPlay
Het is vanaf nu mogelijk om Apple CarPlay draadloos te gebruiken. Om dit te activeren kan het nodig zijn om de koppeling tussen uw iPhone en BYD multimediasysteem opnieuw in te stellen:
1. Selecteer hiervoor in de bluetoothinstellingen van jouw iPhone ‘vergeet dit apparaat’.
2. Stel vervolgens een nieuwe bluetoothkoppeling in tussen het multimediasysteem en jouw iPhone.
2. BYD store
Er wordt een BYD store toegevoegd met onder andere karaoke, Amazon Music en een browser.
3. Nieuwe interfacetaal en privacybeleid beschikbaar in de volgende talen:
Slowaaks / Tsjechisch / Pools / Roemeens / Grieks.
4. BYD Assistant
De BYD Assistant is nu beschikbaar in de volgende talen: Mandarijn / Cantonees / Spaans (Spanje).
5. Snelkoppelingsfuncties
De volgende snelkoppelingsfuncties zijn beschikbaar in het touchscreen:
1. Veeg met drie vingers omhoog/omlaag (temperatuurregeling airco);
2. Veeg met drie vingers links/rechts (ventilatieregeling airco).
6. Inkomend Bluetooth-telefoongesprek
Mute-functie via volumeroller in het geval van een inkomend Bluetooth-telefoongesprek.
7. Contactinformatie voor BYD pechhulp en klantenservice
Optimalisaties:
1. Instrumentenpaneel
Diverse optimalisaties ten behoeve van het instrumentenpaneel.
2. Gebruikersinterface
Diverse optimalisaties ten behoeve van het gebruikersinterface.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boblelie
Tip van de dag!

[Afbeelding]
Jeetje, wat stom is dat 8)7 .
Net ff getrokken en idd, je trekt het er zo af!

Thx voor de tip. Anders het het er waarschijnlijk gwn 4 jaar op gezeten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Iphonevannick schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:09:

Ook ik ben van het 3D printen (lijkt wel een dingetje; heb je een Seal, dan heb je ook een 3D printer :P ) Ik zie persoonlijk niks in de aerocovers, maar meer in een extra laag voor in de centre console, zodat ik daar wat onder kan verstopppen. Ik wacht dus nog even op de aflvering van de accesoires van TopBYD en zal daarna zelf wat dingen ontwerpen.
Haha! ja ik moet zeggen dat ik al langer situaties tref waarbij ik dan denk "zo'n 3D printer was nu toch wel handig geweest.".
Offtopic: Ik overweeg nu semi-serieus om zo'n ding aan te schaffen voor de fun en evt voor die aerocovers.
Ik zie van die beginners modellen online staan voor +-€150. Nou ben ik niet super bekend hiermee, maar is dat wat om mee te hobbyen? Ik zal geen luxe/grote dingen hoeven printen ermee. Of koop ik dan troep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boblelie
[...]

Mijn status nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fK-L9nO-aX9uF790yIzUthziMts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1s5gOqgztc0YTIR8PYf6KbH8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
boblelie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:33:
Net mail van BYD ontvangen over de aanstaande OTA update:

Beste BYD-bezitter,

Kort geleden hebben wij voor de BYD SEAL de OTA (Over The Air) update aangekondigd. Aankomende week zal er een nieuwe versie beschikbaar komen, namelijk: versie 1.2. Ook hier hoef je niks voor te doen, de update verschijnt vanzelf op het scherm. De uitrol is van donderdag 13 juni t/m zaterdag 15 juni.

Hieronder informeren wij jou graag over de belangrijkste wijzigingen en verbeteringen.
Nieuwe functies:
1. Apple CarPlay
Het is vanaf nu mogelijk om Apple CarPlay draadloos te gebruiken. Om dit te activeren kan het nodig zijn om de koppeling tussen uw iPhone en BYD multimediasysteem opnieuw in te stellen:
1. Selecteer hiervoor in de bluetoothinstellingen van jouw iPhone ‘vergeet dit apparaat’.
2. Stel vervolgens een nieuwe bluetoothkoppeling in tussen het multimediasysteem en jouw iPhone.
2. BYD store
Er wordt een BYD store toegevoegd met onder andere karaoke, Amazon Music en een browser.
3. Nieuwe interfacetaal en privacybeleid beschikbaar in de volgende talen:
Slowaaks / Tsjechisch / Pools / Roemeens / Grieks.
4. BYD Assistant
De BYD Assistant is nu beschikbaar in de volgende talen: Mandarijn / Cantonees / Spaans (Spanje).
5. Snelkoppelingsfuncties
De volgende snelkoppelingsfuncties zijn beschikbaar in het touchscreen:
1. Veeg met drie vingers omhoog/omlaag (temperatuurregeling airco);
2. Veeg met drie vingers links/rechts (ventilatieregeling airco).
6. Inkomend Bluetooth-telefoongesprek
Mute-functie via volumeroller in het geval van een inkomend Bluetooth-telefoongesprek.
7. Contactinformatie voor BYD pechhulp en klantenservice
Optimalisaties:
1. Instrumentenpaneel
Diverse optimalisaties ten behoeve van het instrumentenpaneel.
2. Gebruikersinterface
Diverse optimalisaties ten behoeve van het gebruikersinterface.
Gelukkig hebben wij allemaal de update zo ongeveer al draaien :+
Ik krijg deze mails overigens niet, waar heb je je hiervoor aangemeld?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:52
MichaelJ schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:33:
[...]

Zat bij mij tussen de spam, wellicht daar even kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matzen
WiMe65 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Klopt, je hebt gewoon een contract met Louwman en bent akkoord gegaan met de offerte. Dus grote jongen die mij nog een naheffing gaat sturen ;w Btw, die subsidie (ik rij privé) stond binnen een week op m’n rekening. Soms zijn dingen in Nederland goed geregeld!
Dat is erg snel! Ik heb hem zaterdag aangevraagd. Hoop dat ik hem komende dagen ook zal ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
MichaelJ schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:33:
[...]

Nee niet specifiek aangemeld. Is denk ik onderdeel van de APP koppeling.
Ik heb de update trouwens nog niet via USB ingeladen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
boblelie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:51:
[...]

Nee niet specifiek aangemeld. Is denk ik onderdeel van de APP koppeling.
Ik heb de update trouwens nog niet via USB ingeladen :P.
Zou je verwachten inderdaad, ik heb nog nooit een mail gezien van BYD ook niet in SPAM ;)

Gelukkig hebben we elkaar en zal ik vast en zeker de nieuwtjes van jullie wel te horen krijgen in dit topic.

Ik weet wel dat als er een andere en nieuwe update weer beschikbaar komt in een ander land, ik nu wat sneller ga updaten als ik features mis. NL is wel langzaam met het uitrollen van de update :)

Ook ben ik benieuwd of diegene die USB update uitgevoerd hebben nu ook nog iets van OTA krijgen? We gaan 't de komende dagen zien/merken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdpitte
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 10:27
De importheffing op BYD autos wordt 17,4%.
https://www.autoblog.nl/n...oor-chinese-autos-6905371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkIII
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:03
Ik heb mijn contract vorige maand getekend en krijg de auto 1 september... heeft dit nog gevolgen voor die importheffing of hoef ik me nu nergens zorgen over te maken?'

Andere vraag over de ruitenwissers:
Ik heb nu een Tesla 3 en de automatische ruitenwissers zijn dramatisch, kan iemand me vertellen hoe deze bij de Seal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
MarkIII schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:09:
Ik heb mijn contract vorige maand getekend en krijg de auto 1 september... heeft dit nog gevolgen voor die importheffing of hoef ik me nu nergens zorgen over te maken?'
Dat ligt aan de contractvoorwaarden. Als erin staat dat tussentijdse prijs/kosten verhogingen mogen worden doorbelast heeft dat een effect. Als je deze auto gaat leasen en BYD doet niks aan zijn netto verkoopprijzen zal de fiscale waarde stijgen waardoor je een hogere bijtelling hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
Zou de importheffing impact kunnen hebben op de subsidie van de RWD versie?
Ze zouden de subsidie natuurlijk ook kunnen intrekken voor dit model om de verkopen te kunnen beïnvloeden

[ Voor 43% gewijzigd door bounto op 12-06-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
MarkIII schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:09:

Andere vraag over de ruitenwissers:
Ik heb nu een Tesla 3 en de automatische ruitenwissers zijn dramatisch, kan iemand me vertellen hoe deze bij de Seal zijn?
Mijn Kia was ook een drama met de auto stand. Tot nu toe ben ik onder de indruk van de automatische wissers van de Seal! Werkt precies goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iphonevannick
boblelie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:44:
[...]

Haha! ja ik moet zeggen dat ik al langer situaties tref waarbij ik dan denk "zo'n 3D printer was nu toch wel handig geweest.".
Offtopic: Ik overweeg nu semi-serieus om zo'n ding aan te schaffen voor de fun en evt voor die aerocovers.
Ik zie van die beginners modellen online staan voor +-€150. Nou ben ik niet super bekend hiermee, maar is dat wat om mee te hobbyen? Ik zal geen luxe/grote dingen hoeven printen ermee. Of koop ik dan troep?
Ik zal je een PM sturen voor meer info. Je kunt al starten vanaf €150 met 3D printen als je maar weet welke je koopt, dan zit je goed!

ON-topic: ik herken de berichten echt niet over de LKA die niet goed zou functioneren. Echt top wat mij betreft. Tijdens de proefritten heb ik een Tesla met FSD gereden en de Seal met de vorm van autonoom rijden zoals vandaag de dag en die van de Seal beviel me veel beter.
Ben er ook nog steeds heel blij mee, ik hoef niks meer te doen in combinatie met ICC. 😌

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Intussen rij ik ook een mooie nieuwe Seal. *O* oOo *O* Wat een genot zeg! Nog niet echt de tijd genomen voor foto's, die volgen nog.
Ook ik heb DAB+ wegval bij remlicht aan, maar het verschilt per zender, geparkeerd op dezelfde plek vallen sommige zenders direct weg, andere niet. Lijkt dus inderdaad op signaalstoring door de remlichten. Verder lukte het nog niet om de app te koppelen, geen QR code in de auto. Daar ging de verkoper nog even achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
boblelie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:31:
Thx voor je info over de trillingen. Zit nu rond de 600km. zal nog paar weken wachten om te kijken of het verbetert.
De ruitensproeier: ja het is een beetje een zielig straaltje. het lost evt vuil in de rijderspositie wel op, maar de bijrijder wordt met veel vloeistof en moeite pas schoon. Dit geldt dan vooral op 80+ wegen. Stilstaand gaat stuk beter.
LKA: ja ik word er beetje simpel van dus heb het nu ook maar uit staan. Wel jammer want de Kia Proceed deed dit echt een heel stuk beter. Stond overigens ook standaard aan in de Kia maar krijg dit niet voor elkaar in de Seal? Moet het elke keer handmatig aanzetten. Hoort dat? }:O
Dynaudio: ik geloof best dat het bovengemiddeld klinkt tov standaard audio, ook al verwees jij naar de premium van de Polestar. Alhoewel mijn Kia een JBL preminum pakket had en die was ook niet briljant, maar kon wel veel harder dan deze. Het is ook geen ongekende uitspraak online kom ik nu achter. Weet niet ze dit met een software update kunnen aanpakken. Zou wel eens fysieke limiet van de AMP kunnen zijn. Maar laten we eerlijk zijn. Dit is toch geen 700w+ systeem? Als ik thuis 700w in de woonkamer vol open gooi dan ren ik gillend het huis uit >:) . Vraag me echt af waar ze die getallen dan op baseren.
Stoelkoeling: ja ik zit meestal ook met shirt of overhend in de auto. Ik merk in stand 2 wel iets van een initiële verkoeling, maar die ervaring is na een paar minuten alweer weg. je merkt wel iets, maar lang niet genoeg om een "koele stoel" te hebben tijdens een 20min+ rit.
Misschien wel handig om de trillingen alvast te melden bij de dealer, om mogelijke discussies te voorkomen. De LKA herken ik zo niet helemaal. Zonder cruise en met de cruise op ACC in plaats van ICC corrigeert de auto als ik over het lijntje ga, gisteren een paar keer getest. Ik vermoed van niet, maar heb je misschien de stuuringreep bij de LKA opties uit staan?
De stoelventilatie werkte op standje 1 ook prima gisteren, 10 minuten aan gehad en 10 minuten koel. Vanochtend niet getest.
Nu zeggen watts niet direct alles over geluidssterkte, maar de Dynaudio is inderdaad gewoon zacht qua maximaal volume. Ook zachter dan Dynaudio in mijn intussen vorige daily. Voor in de auto is het geluid wel goed, maar voor maximaal volume moet je het inderdaad niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
WiMe65 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Digitaal mogen ze nog wel wat bijleren vind ik. Bij het kenteken doorgeven staat het al ingevuld, maar je moet wel op een knop klikken om merk, type en prijs op te halen en een bevestigingsmail voor SEPP 2023. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:22:
[...]

Zou je verwachten inderdaad, ik heb nog nooit een mail gezien van BYD ook niet in SPAM ;)

Gelukkig hebben we elkaar en zal ik vast en zeker de nieuwtjes van jullie wel te horen krijgen in dit topic.

Ik weet wel dat als er een andere en nieuwe update weer beschikbaar komt in een ander land, ik nu wat sneller ga updaten als ik features mis. NL is wel langzaam met het uitrollen van de update :)

Ook ben ik benieuwd of diegene die USB update uitgevoerd hebben nu ook nog iets van OTA krijgen? We gaan 't de komende dagen zien/merken
Ja, wel interessant om te weten of er nog iets OTA aangeboden wordt. Ik wacht wel even op de OTA, die paar dagen is ook niet zo spannend. Zal het melden als de OTA update komt, vanochtend nog niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:48
Zijn er al echte foto's van de Seal in de kleuren "Ice blue" en "Atlantis grey"?
Ben wel benieuwd naar het verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
DeGroteMuis schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:43:
Intussen rij ik ook een mooie nieuwe Seal. *O* oOo *O* Wat een genot zeg! Nog niet echt de tijd genomen voor foto's, die volgen nog.
Ook ik heb DAB+ wegval bij remlicht aan, maar het verschilt per zender, geparkeerd op dezelfde plek vallen sommige zenders direct weg, andere niet. Lijkt dus inderdaad op signaalstoring door de remlichten. Verder lukte het nog niet om de app te koppelen, geen QR code in de auto. Daar ging de verkoper nog even achteraan.
Afbeeldingslocatie: https://pinsoflight.net/wp-content/uploads/2015/06/pics-or-it-didnt-happen.jpg

Zonder gekheid, vanmorgen dacht ik nog wanneer zou jij je Seal in ontvangst mogen nemen.. maar dat is dus al gebeurd :+

Gefeliciteerd, eindelijk! Ben benieuwd naar je ervaringen en mocht je wat willen weten laat het maar weten!
Vanmiddag zal ik ook weer een leuke foto gaan posten :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Gremen schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:55:
Zijn er al echte foto's van de Seal in de kleuren "Ice blue" en "Atlantis grey"?
Ben wel benieuwd naar het verschil
Zijn er al meerdere voorbij gekomen, Atlantis Grey zeker een paar pagina's terug. Ice Blue vast en zeker ook wel. Ik zou zeggen zoek even in 't topic op deze kleuren dan kom je vast wel wat tegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
DeGroteMuis schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:43:
Gefeliciteerd DGM, veel veilige km toegewenst! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
DeGroteMuis schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:46:
[...]

Misschien wel handig om de trillingen alvast te melden bij de dealer, om mogelijke discussies te voorkomen. De LKA herken ik zo niet helemaal. Zonder cruise en met de cruise op ACC in plaats van ICC corrigeert de auto als ik over het lijntje ga, gisteren een paar keer getest. Ik vermoed van niet, maar heb je misschien de stuuringreep bij de LKA opties uit staan?
De stoelventilatie werkte op standje 1 ook prima gisteren, 10 minuten aan gehad en 10 minuten koel. Vanochtend niet getest.
Nu zeggen watts niet direct alles over geluidssterkte, maar de Dynaudio is inderdaad gewoon zacht qua maximaal volume. Ook zachter dan Dynaudio in mijn intussen vorige daily. Voor in de auto is het geluid wel goed, maar voor maximaal volume moet je het inderdaad niet hebben.
Thx voor de tip. Ben echter niet zo bang voor die discussies. Is leaseauto dus "vervang maar wat nodig is", is doorgaans mijn ervaring.
Had de LKA met de Kia standaard aan staan en werkte echt gwn fijn. Ben met de Seal als de dood dat ie weer gaat ingrijpen op de snelweg dus laat het maar uit tot de dealer er naar gaat kijken.
Zal mijn ervaring met de audio en stoelventilatie dan ook met ze delen.

Vanmorgen trouwens eens de FM en DAB geprobeerd. Niet dat ik dat ooit echt ga gebruiken, maar gezien de andere forumleden hier toch maar ff gekeken.
Nou met FM krijg ik geen stabiele zender die tijdens rijden NIET stoort.
Met DAB zie ik alleen een rits duitse zenders op mn scherm die het allemaal vervolgens niet doen. Kan geen andere DAB zenders vinden.
Weet niet of dit normaal is? :? 8)7
Pagina: 1 ... 13 ... 41 Laatste