Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 10:37
Iphonevannick schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:20:
Ik zal je een PM sturen voor meer info. Je kunt al starten vanaf €150 met 3D printen als je maar weet welke je koopt, dan zit je goed!

ON-topic: ik herken de berichten echt niet over de LKA die niet goed zou functioneren. Echt top wat mij betreft. Tijdens de proefritten heb ik een Tesla met FSD gereden en de Seal met de vorm van autonoom rijden zoals vandaag de dag en die van de Seal beviel me veel beter.
Ben er ook nog steeds heel blij mee, ik hoef niks meer te doen in combinatie met ICC. 😌
Die PM vind ik ook wel interessant :) Een kennis heeft er eentje, maar die was toch ruim 500 euro. Vind ik iets teveel om mee te starten.

Ik ben het met je eens dat de ICC over het algemeen beter werkt dan Tesla AP qua phantom braking en rare ingrepen, maar vooral in wat scherpere bochten haakt de ICC me toch nog te snel af. En dat zonder waarschuwing. Dat zou nog wat beter mogen.
Gremen schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:55:
Zijn er al echte foto's van de Seal in de kleuren "Ice blue" en "Atlantis grey"?
Ben wel benieuwd naar het verschil
Online sowieso wel, in dit topic:
Ice Blue:
afgelopen in "Het grote BYD Seal topic"
Atlantis Grey in ieder geval:
woutdr in "Het grote BYD Seal topic"
M0untainD3w in "Het grote BYD Seal topic"

En allebei bij minder fijn weer onderin deze post:
boblelie in "Het grote BYD Seal topic"
MichaelJ schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:02:

[Afbeelding]

Zonder gekheid, vanmorgen dacht ik nog wanneer zou jij je Seal in ontvangst mogen nemen.. maar dat is dus al gebeurd :+

Gefeliciteerd, eindelijk! Ben benieuwd naar je ervaringen en mocht je wat willen weten laat het maar weten!
Vanmiddag zal ik ook weer een leuke foto gaan posten :*)
Hahaha, on point met de afbeeldingen hoor! Dank je! Komt helemaal goed met die foto's. Dan is er ook meteen een nieuwe Ice Blue foto. :+ Zo met de lunch even kijken of de update al geland is en als het even kan foto schieten.
boblelie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:31:
Thx voor de tip. Ben echter niet zo bang voor die discussies. Is leaseauto dus "vervang maar wat nodig is", is doorgaans mijn ervaring.
Had de LKA met de Kia standaard aan staan en werkte echt gwn fijn. Ben met de Seal als de dood dat ie weer gaat ingrijpen op de snelweg dus laat het maar uit tot de dealer er naar gaat kijken.
Zal mijn ervaring met de audio en stoelventilatie dan ook met ze delen.

Vanmorgen trouwens eens de FM en DAB geprobeerd. Niet dat ik dat ooit echt ga gebruiken, maar gezien de andere forumleden hier toch maar ff gekeken.
Nou met FM krijg ik geen stabiele zender die tijdens rijden NIET stoort.
Met DAB zie ik alleen een rits duitse zenders op mn scherm die het allemaal vervolgens niet doen. Kan geen andere DAB zenders vinden.
Weet niet of dit normaal is? :? 8)7
Ah ja, bij lease natuurlijk idd wat gemakkelijker.
Krijg je bij FM meerdere zenders?!? :+ Bij mijn eigen Seal nog niet getest maar tijdens proefrit-test letterlijk een hele band vol ruis, met 1 uitzondering waar al krakend een muziekje door de ruis kwam. Een beetje alsof de FM band al dichtstaat en er alleen een lokale piraat nog uitzendt. Maar via DAB+ wel een hele lading zenders, waaronder de standaard radiozenders als Arrow, 538, Slam, Sky, Q music NPO, 100% NL, Radio 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noobie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:52
[...]

Krijg je bij FM meerdere zenders?!? :+ Bij mijn eigen Seal nog niet getest maar tijdens proefrit-test letterlijk een hele band vol ruis, met 1 uitzondering waar al krakend een muziekje door de ruis kwam. Een beetje alsof de FM band al dichtstaat en er alleen een lokale piraat nog uitzendt. Maar via DAB+ wel een hele lading zenders, waaronder de standaard radiozenders als Arrow, 538, Slam, Sky, Q music NPO, 100% NL, Radio 10
[/quote]

Had ook maar een paar zenders en een hoop ruis op FM. Toen een volledige zoek opdracht gestart en dat werkte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIuolGcR1RSN-pCXnG8v9sXDRLw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pBSOahZ8Xip4QHBJLpFZFYbl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dull
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 28-09-2024
Bedankt voor jullie reactie @degrotemuis en @michaelj mentaal is het nog wel een dingetje om voor de Design te gaan (ook al is dat voor de NL wegen nog steeds genoeg) maar het advies om nog een proefrit bij beide in te plannen is een goede.
Het zal er ook mee te maken hebben dat ook mijn partner deze auto niet is gewend en ook nog gevoel bij het rijden moest krijgen. In de Audi had ik geen last maar daar was het verschil wel dat ik daar begon als berijder en niet als passagier en ik weet eerlijk gezegd niet meer of deze continu in de sportstand stond en hoe het regeneratief remmen was afgesteld.

De 'keuzestress' vliegt nog alle kanten op: Van een Skoda Kodiaq (want zo lekker praktisch) naar de Audi Q4 (Sportback of Advanced) naar de Seal (lekker spelen)... Het is een lastig luxeprobleem ;-)

PS: voor wie het interesseert. De Seal is inderdaad ruim genoeg voor mijn partner van 2m (achterin ook nog ruimte tussen hoofd en dak) en als hij voorin zit, kan ik met 1.75 ook nog meer dan ruim voldoende achterin zitten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Triumph
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-02 10:05
Eindelijk is mijn seal er Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xc6tG07DIdSyIgOQ_QUHOI06vio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/553XLMUNYHyXvZie8U9oz1rd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTJNunCHszDRu5KxJHj_wqnVSts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKXmfp4sM3hrMq9Sd2pbMmgC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKFEtd_bWTDz9UoNahUu9SMmsPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2DJATyA11FiZwl347fHv3aV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxhgQB51htdBLrSPffeQtlIEwt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXjHf4kw5KRTHKMXk1dqN9xr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kGip96BwhwWMamKqnsj2BTt4B8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DPt0Di0sCrB3XMMYEVy9mTxZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M0untainD3w
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-07 22:09
downshiftor schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:21:
Tip van de dag!
Grote kans dat er nog een “transport frame” zit om de binnenspiegel. Deze kan eraf waardoor de binnenspiegel “frameless” is en strakker oogt.

[Afbeelding]
Briljant! Wist ik ook niet maar nu er lekker afgehaald :)
Gremen schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:55:
Zijn er al echte foto's van de Seal in de kleuren "Ice blue" en "Atlantis grey"?
Ben wel benieuwd naar het verschil
Atlantis Grey is inderdaad degene die ik heb. Ten tijde van mijn proefrit heb ik wel een foto gemaakt van een Seal Ice blue die daar in de showroom staat. Dus als je die wilt moet je het maar zeggen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zsezse
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06-05 14:42
DeGroteMuis schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:38:
Weer eens even in Open RDW geneusd en dat stemt blij, maar ook wat verdrietig.
Er staan 15 Seals op kenteken, maar nog niet op naam. Het uitleveren lijkt wat vaart te krijgen! *O*

Intussen staan er in totaal 103 Seals op kenteken, maar daarvan ook 54 met een fout maximaal gewicht wat in veel gevallen neerkomt op een laadvermogen van 100kg -O- :
KleurDesignExcellenceTotaal
Blauw11 / 98 / 519 / 14
Grijs*24 / 1117 / 841 / 19
Groen6 / 35 / 111 / 4
Wit11 / 53/ 114 / 6
Zwart12 / 96 / 218 / 11
Totaal64 / 3739 / 17103 / 54

*Grijs is Indigo Grey en Atlantis Grey

Voor degenen die de auto nog moeten ophalen: beter even checken misschien?
Deze zijn in ieder geval fout en volgens opendata nog niet op naam gezet:
Z434NP Grijs RWD
Z471NP Grijs RWD
Z481NJ Grijs AWD
Z498NJ Zwart RWD
Z538NJ Zwart RWD
Z649NL Zwart RWD
Z920GP Zwart RWD
Z479NJ Zwart AWD

Ik vermoed dat het een formaliteit is om dit te corrigeren bij RDW, maar toch slordig.
Fout bij de dealer gemeld, en vandaag krijg ik een brief van RDW. *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQtYw4p7h0E3ERlz9IB6P1AbZB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UuWyFcb6WUMw0aQYbW9I9np7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Blijft gaaf, zo'n Ice Blue Seal. Zo vervelend dat mijn werkplek vandaag niet uitkijkt over de parkeerplaats. -O-
Hij is nog best vlot bij de dealer aangekomen toch? Maandje of 2,5 tot levering? Beter dan veel merken die niet de halve wereld rond hoeven te verschepen! Al meteen een afleverafspraak staan?
zsezse schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:45:
[...]

Fout bij de dealer gemeld, en vandaag krijg ik een brief van RDW. *O*

[Afbeelding]
Super dat het meteen aangepast is! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 11:36
Gefeliciteerd! Toch ook wel echt vette kleur hoor, en zéker met dat blauwe interieur erbij. Mijn proefrit in januari was ook in de Ice blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 23:31
Vraagje tussendoor: Ben ik gek of zijn de stoelgeheugen-knoppen waarover gesproken wordt in de officiële handleiding (pag.. 69) er niet in mijn Seal? Ik kan alleen verstellen en instellen via het schermmenu?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9C6l01aa22agtyjlzXy-LJbWOtM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3q1S1ADOjvoKIxrxZCeW4Mko.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Iphonevannick schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:04:
Vraagje tussendoor: Ben ik gek of zijn de stoelgeheugen-knoppen waarover gesproken wordt in de officiële handleiding (pag.. 69) er niet in mijn Seal? Ik kan alleen verstellen en instellen via het schermmenu?

[Afbeelding]
Ik weet niet of je gek bent, en heb jouw Seal ook niet van binnen gezien. Maar je zou gewoon fysieke knoppen moeten hebben aan de zijkant van je stoelen. Tenminste, ik heb ze wel. Volledig verstelbaar aan bestuurderskant en deels verstelbaar aan bijrijderskant.

Edit: ow volgens mij lees ik het verkeerd 8)7 . stelknoppen zitten er wel fysiek op, maar geheugenknoppen niet. dat is alleen in het menu.

[ Voor 8% gewijzigd door boblelie op 13-06-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
Haha! Maar hier wordt specifiek gesproken over de GEHEUGEN-functie. Die heb ik niet in de deur zitten, jij wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09 10:19
DeGroteMuis schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:43:
Intussen rij ik ook een mooie nieuwe Seal. *O* oOo *O* Wat een genot zeg! Nog niet echt de tijd genomen voor foto's, die volgen nog.
Ook ik heb DAB+ wegval bij remlicht aan, maar het verschilt per zender, geparkeerd op dezelfde plek vallen sommige zenders direct weg, andere niet. Lijkt dus inderdaad op signaalstoring door de remlichten. Verder lukte het nog niet om de app te koppelen, geen QR code in de auto. Daar ging de verkoper nog even achteraan.
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers!! V.w.b. die QR code, die kwam ook niet in de auto maar een dag later stond de auto gewoon in de app. Dus zonder het scannen van de QR code. Dus misschien nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09 10:19
Iphonevannick schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:04:

[Afbeelding]
De handleiding klopt niet. Ik denk dat ze dit hebben gekopieerd van een ander model. Stoel geheugen zit in het menu verstopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mennomaassluis
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 10:03
Er is een real range test uitgevoerd met o.a. de BYD Design RWD tegen een rij andere auto's.
YouTube: I drove these NEW electric cars until they DIED!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOQ6TT1GS0D9alKhSiN-3JG50f4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LvfSo0bfQOaXQRL0wbF0IhKl.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triumph
  • Laatst online: 19-02 10:05
De aflevering zondag 23 juni😃 11 april besteld.
Gelijk een dashcam laten installeren....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Teaser :9~ :9~ :9~ :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4RFF3oWr9WZtwIRwf6OuuAcbWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SfUOqN97NDUvnKVGSpmSi4Dq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Iphonevannick schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:09:
Haha! Maar hier wordt specifiek gesproken over de GEHEUGEN-functie. Die heb ik niet in de deur zitten, jij wel?
Zoals intussen al een paar keer genoemd: Die zit alleen in het scherm, fout in de handleiding, er zijn geen versies van de Seal met geheugen in de deur. Tikje onhandig, maar het werkt verder wel. .
WiMe65 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Gefeliciteerd en veel veilige kilometers!! V.w.b. die QR code, die kwam ook niet in de auto maar een dag later stond de auto gewoon in de app. Dus zonder het scannen van de QR code. Dus misschien nog even wachten.
Dank je! En klopt helemaal hoor, intussen ook gewoon de app werkend. Nu nog de OTA update.
Mennomaassluis schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:37:
Er is een real range test uitgevoerd met o.a. de BYD Design RWD tegen een rij andere auto's.
YouTube: I drove these NEW electric cars until they DIED!

[Afbeelding]
Interessant! Van 170 Wh/km word ik nog wel vrolijk, nette score die overeenkomt met de BC. Bij mij nu na 180 km 67% SoC, dus tot nu toe ook nog netjes, maar da's wel combinatie file / binnendoor / snelweg in de avond.
Triumph schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:57:
De aflevering zondag 23 juni😃 11 april besteld.
Gelijk een dashcam laten installeren....
Mooi, dan kan het aftellen beginnen!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DeGroteMuis
En nog een paar foto's, echt zo blij met die mooie Seal! *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRMUDSKQp9R_vyIouNBf_7cdwBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGPGqpteQxU8r7ige3XOKhG4.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKTyn8QoRtoVfBnHDj4jBiAr5yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JuFDWb215UWhcAcQmeHv60P.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sh4GEHOdSZZVhRUY5kwowwkpx3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2qB3vQIX4HJUYX8Nykuqswo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Nog geen OTA update tot nu toe, iemand anders al?
Wel ontdekt dat je de stuurverwarming tegenwoordig wel met voice aan- en uit kan zetten.
My hands are cold zet hem aan, my hands are warm zet hem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-09 11:16
DeGroteMuis schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:45:
Wel ontdekt dat je de stuurverwarming tegenwoordig wel met voice aan- en uit kan zetten.
Ik ook nog niet, zal straks even de garage bellen om mijn app set up te kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rico Mono
  • Laatst online: 19:33
DeGroteMuis schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:45:
Het infotainment systeem heeft nog geen Nederlandse voice control begrijp ik. Op ‘kouwe klauwe’ reageert hij dus niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 17:31
DeGroteMuis schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:58:
En nog een paar foto's, echt zo blij met die mooie Seal! *O*
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een parel is 't zo! Colour changing effect is goed zichtbaar ook zo!

iRacing Profiel

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• MichaelJ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIccABazA6Bo4yZQMedBuFaxMFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKew8liEUuoEa1PpK14yPsYz.jpg?f=fotoalbum_large

Gister een koffie date gehad met @M0untainD3w en uiteraard moesten de Seal's op de foto :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Cybje

First Post!

Mensen, houd eens op met die foto's. Ik moet nog 3 maanden wachten tot m'n huidige lease om is, dus krijg dan pas m'n Seal :'( maar heb er wel zin in. Wat staat die groene kleur ook gaaf, is best een unieke kleur.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
  • Laatst online: 15-06 22:14
Vandaag voor t eerst een Fastned geprobeerd.. niet dat het nodig was, maar gewoon omdat het kon.. had nog 19% hij starte gelijk 140 kWh. Zag er top uit. Maar na een min of 5 zakte hij snel naar de 48 kWh terwijl hij toen maar een 30% was ofzo.. is dit iets herkenbaars met de auto? Of zal het een Fastned dingetje zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:25:
[Afbeelding]

Gister een koffie date gehad met @M0untainD3w en uiteraard moesten de Seal's op de foto :+
Wow, ook een schitterend plaatje zo zeg! :9~
Baannos schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:59:
Vandaag voor t eerst een Fastned geprobeerd.. niet dat het nodig was, maar gewoon omdat het kon.. had nog 19% hij starte gelijk 140 kWh. Zag er top uit. Maar na een min of 5 zakte hij snel naar de 48 kWh terwijl hij toen maar een 30% was ofzo.. is dit iets herkenbaars met de auto? Of zal het een Fastned dingetje zijn?
Helaas iets herkenbaars met de auto. Wel verbaasd dat jij daar last van hebt, want er is een update die dat op zou lossen, al blijft de auto voor mijn gevoel wel last hebben van een niet optimale laadcurve, alsof er rapidgate optreedt. Jouw auto stond juist langer bij de dealer na ellende met een update, dus ik had wel verwacht dat jij geen last zou hebben.
Tarik Bay, een Youtuber uit Keulen, heeft er wat video's over gemaakt.
Voor: YouTube: Der BYD SEAL hat ein LADEPROBLEM! Software oder Hardware? Woran lieg...
Na: YouTube: BYD Seal LADE UPDATE ist da! Test bei Enbw Ionity und Aral Pulse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo99
  • Laatst online: 21:35
DeGroteMuis schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:16:
Helaas iets herkenbaars met de auto. Wel verbaasd dat jij daar last van hebt, want er is een update die dat op zou lossen, al blijft de auto voor mijn gevoel wel last hebben van een niet optimale laadcurve, alsof er rapidgate optreedt. Jouw auto stond juist langer bij de dealer na ellende met een update, dus ik had wel verwacht dat jij geen last zou hebben.
Tarik Bay, een Youtuber uit Keulen, heeft er wat video's over gemaakt.
Voor: YouTube: Der BYD SEAL hat ein LADEPROBLEM! Software oder Hardware? Woran lieg...
Na: YouTube: BYD Seal LADE UPDATE ist da! Test bei Enbw Ionity und Aral Pulse!
Mijn Seal gaat volgende week woensdag voor dit issue naar de garage. Louwman wist mij niet te vertellen of de update die bij Tarik Bay is geinstalleerd ook al algemeen beschikbaar is maar ze gaan alles updaten wat ze kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo99
DeGroteMuis schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:19:
@MichaelJ Binnenkort een setje HRE's of Vossen eronder? :+
Nieuwe velgen zijn besteld, zodra ze eronder zitten zal ik foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
Turbo99 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:51:
[...]

Mijn Seal gaat volgende week woensdag voor dit issue naar de garage. Louwman wist mij niet te vertellen of de update die bij Tarik Bay is geinstalleerd ook al algemeen beschikbaar is maar ze gaan alles updaten wat ze kunnen.
Ik ga ook as. Dinsdag naar terug naar de dealer. Heb wat kleine dingetjes die even gefixt moeten worden. Ik zal daar dit dan ook gelijk maar even aangeven. Zou wel prettig zijn voor de zomer als dit gefixt is, 1.300 kilometer naar zuid Frankrijk reken ik wel met sneller laden dan 40 Kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-09 14:25
Drie weken terug kwam ik er achter dat je bij Louwman Amsterdam vergeten waren mijn auto te bestellen.
Met een paar telefoontjes over en week werd beloofd dat hij met drie weken geleverd zou worden.
Blij gemaakt met een dooie mus natuurlijk want ineens zat er twee weken bedenktijd op en bla bla bla.
Al met al 1 drama daar in Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
Ik heb gelezen op een ander forum dat de schermen glanzend zijn en schittering van de zon de leesbaarheid beïnvloed. Bij Topbyd.com hebben ze matte screenprotectors. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Het traag DC laden lijkt bijna een HPC probleem? Onderweg geladen bij laadpark Hilden. De Fastned HPC (Een 300 kW Alpitronic zo te zien) begon op 155 kW ongeveer en ging binnen 4-5 minuten naar ~40kW, maar intussen waren we aan het kijken naar een Nio accuwissel en tijd voor lunch, dus pas na 3 kwartier met rond de 70% SoC van de lader getrokken. Intussen waren er wat V3 Supercharger stalls vrij, dus om te testen of de auto nu wel of niet kan laden bij een V3 SuC even daar ingeplugd, toen schoot de laadsnelheid direct naar ~80 kW tot 85%. Net een eindje verderop weer geladen bij een V3 SuC als test, vanaf ongeveer 55% SoC, snelheid 110kW, bij ~70% naar de 80kW, weer tot 85% voordat hij richting de 40kW ging. Alpitronic HPC N=1 en SuC N=2 zegt natuurlijk niet zo heel veel, maar het lijkt er bijna op alsof een V3 SuC wel gewoon volle snelheid trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo99
DeGroteMuis schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:33:
Het traag DC laden lijkt bijna een HPC probleem? Onderweg geladen bij laadpark Hilden. De Fastned HPC (Een 300 kW Alpitronic zo te zien) begon op 155 kW ongeveer en ging binnen 4-5 minuten naar ~40kW, maar intussen waren we aan het kijken naar een Nio accuwissel en tijd voor lunch, dus pas na 3 kwartier met rond de 70% SoC van de lader getrokken. Intussen waren er wat V3 Supercharger stalls vrij, dus om te testen of de auto nu wel of niet kan laden bij een V3 SuC even daar ingeplugd, toen schoot de laadsnelheid direct naar ~80 kW tot 85%. Net een eindje verderop weer geladen bij een V3 SuC als test, vanaf ongeveer 55% SoC, snelheid 110kW, bij ~70% naar de 80kW, weer tot 85% voordat hij richting de 40kW ging. Alpitronic HPC N=1 en SuC N=2 zegt natuurlijk niet zo heel veel, maar het lijkt er bijna op alsof een V3 SuC wel gewoon volle snelheid trekt.
Ik heb dezelfde issues meegemaakt, het duidelijkste was op een trip naar Zurich. Op zowel de heen- als terugweg 2 x geladen langs de autobahn bij een lader van EnBW (vanaf ca. 15-20% SoC), laadsnelheid schiet naar de 140-150Kwh en na 2-5 minuten zakt deze terug naar 40-50Kwh.

In NL laad ik regelmatig bij een Allego 300Kwh DC lader in de buurt en daar ook hetzelfde.

Laatst even geladen bij een Avia Volt laadpaal en daar haalde ik van 60 tot 80 Soc bijna constant 80Kwh.

Zoals al gezegd ga ik volgende week woensdag hiervoor naar de garage en gaan ze alles wat ze kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
Turbo99 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:38:
[...]

Zoals al gezegd ga ik volgende week woensdag hiervoor naar de garage en gaan ze alles wat ze kunnen updaten.
Houd ons op de hoogte, want ik heb van de week precies hetzelfde gemerkt bij laders van Shell recharge en Fastned. Ik hoop dat er een oplossing voor komt, want dit is niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
  • Laatst online: 04-08 21:57
Gister naar Normandië gereden met de nieuwe Seal. Was zeker even wennen om de oplaadpunten aan de praat te krijgen. Eerste laadpaal gaf een foutmeldingen en maakte geen connectie, vervolgens naar een 300 kWh charger gegaan en dat ging opzich wel snel, alleen dook hij voor langere tijd terug naar 80 kwh. En dit was binnen de 10%-80% range.

Vervolgens nog een keer moeten laden 100 km voor de eindbestemming. Hier bij een tesla super charger met een max. vermogen van 250 kWh. Na wat gekloot met de app begon het opladen. Alleen hier was het helemaal drama, hoger dan 110 kWh kwam hij niet en dat hield hij 4 min vol en vervolgens op 44 kWh ging hij verder. Waardoor we echt een uur hebben moeten laden voordat we verder konden. Begon spontaan te twijfelen of de tesla super charger minder vermogen geeft aan niet-tesla rijders..

Hoop dat het een software dingetje is en dat het verholpen kan worden, want dit is niet heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarwashCap
  • Laatst online: 18-11-2024
Waarschijnlijk de originele , maar is niet helemaal duidelijk. Volgens de dealer is hij ergens in een hoekje in de haven blijven staan voor extra controles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Nou de app heeft er geen zin in vandaag. Zag deze melding opeens naar een paar uur laden en rende panisch naar de auto toe (want tankpas lag toevallig in de bagageruimte). Bleek loos alarm te zijn. Auto laadde netjes met 10kw op met nog 1.5u te gaan en klep zat dicht en op slot. Snap er geen hol van. Tot op dit tijdstip (halve dag later) blijft de app dit aangeven. App killen en van wifi naar 4g maakt geen verschil. Strange...
Ook jammer dat de app geen melding geeft van deze "abnormale" situatie zoals BYD het graag noemt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzqItFCnOcBfeUQNNaBImt-2hgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAkQne4DEefco3L3l46oq3kN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGb33OEHLMIEJpyLQasxRNfBNfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZuVYwjtMZAyV4451KhRNesV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Over laden gesproken:
Eerder deze week auto paar uur aan de lader gehad tot ong. 80%.
Toen ff naar de handwasstraat. 20 min later weer aan de stekker om verder vol te gooien maar toen wou het kreng opeens niet meer opladen met een fout op de laadpaal. Geen verdere info want laadpaal heeft alleen 3 status leds. Ik dacht eerst natte contactpunten ivm het wassen maar alles was droog. Wellicht vind de auto het niet fijn om eerst een paar uur te laden, daarna 20 min pauze, daarna weer verder laden? Erg vreemde situatie vond ik het. Auto zelf gaf geen foutmelding overigens maar was ook niet in de "laadstand" te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boblelie
Noobie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:24:
[...]

[/quote]

Had ook maar een paar zenders en een hoop ruis op FM. Toen een volledige zoek opdracht gestart en dat werkte
[Afbeelding]
Nog ff over fm en dab:
Ik heb op jouw knop gedrukt en uit het niets werken zowel fm en dab perfect! Geen ruis meer op fm en geen duitse zenders meer op dab. Beetje vreemd maar ok B) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boblelie
Gisteren op en neer gereden van arnhem naar rotterdam. Hoofdzakelijk a15. Ik zweer je, die LKA is niet goed wijs bij mij! Echt een eigen leventje. Tot nu toe niks levensbedreigends, maar ik zit gwn niet relaxt achter het stuur.

En wat anderen ook al eerder aangaven, bij hobbels op de snelweg weet de Seal niet zo goed wat ie moet doen. Een soort halve verslikking heeft ie ofzo. 1x was het blijkbaar genoeg om ACC helemaal uit te zetten door de hobbel. Erg onberekenbaar gedrag, zeker icm de LKA. Was dus lang niet zo'n relaxte rit als ik had gehoopt.

Ps, sorry voor al die deel-posts :p .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iphonevannick
boblelie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:20:
Nou de app heeft er geen zin in vandaag. Zag deze melding opeens naar een paar uur laden en rende panisch naar de auto toe (want tankpas lag toevallig in de bagageruimte). Bleek loos alarm te zijn. Auto laadde netjes met 10kw op met nog 1.5u te gaan en klep zat dicht en op slot. Snap er geen hol van. Tot op dit tijdstip (halve dag later) blijft de app dit aangeven. App killen en van wifi naar 4g maakt geen verschil. Strange...
Ook jammer dat de app geen melding geeft van deze "abnormale" situatie zoals BYD het graag noemt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch fijn om te zien dat ik exact hetzelfde probleem heb vandaag en dat er meerdere mensen last van hebben. Zo zie je maar dat het erg verstandig is om altijd je sleutel of nfc card bij je te hebben!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IM7I04cqzJgUa6e7eryhtoFSVsw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fVM6R3bCSaeFwGdTyAXRkoPZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Iphonevannick schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:18:
[...]

Toch fijn om te zien dat ik exact hetzelfde probleem heb vandaag en dat er meerdere mensen last van hebben. Zo zie je maar dat het erg verstandig is om altijd je sleutel of nfc card bij je te hebben!

[Afbeelding]
Oh meer mensen dus? Ligt de server eruit misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iphonevannick
boblelie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:20:
[...]

Oh meer mensen dus? Ligt de server eruit misschien.
Ja dat vermoed ik inderdaad.

Wel gek trouwens dat jouw LKA zo ingrijpt. Ik vind het een genot om met ICC te rijden (icm LKA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Iphonevannick schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:34:
[...]

Ja dat vermoed ik inderdaad.

Wel gek trouwens dat jouw LKA zo ingrijpt. Ik vind het een genot om met ICC te rijden (icm LKA).
Ja dat zorgt er wel voor dat ik het maar niet gebruik tot het nagekeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 22:39
DeGroteMuis schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:33:
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is idd een soort rapidgate (ong 45graden).
Als de wagen 140kWh trekt wordt de boel te warm -> 45kWh, wanneer de batterij is gekoeld dan gaat de snelheid weer omhoog. Dat is wel ongeveer de ervaring die je had. 80kW tot 85% zou ik voor tekenen overigens.
Als er ergen een lader zou zijn die je rond de 100 à 110 kWh zou kunnen afstellen dan gok ik dat hij het wel volhoudt
Het heeft te maken met de manier van koeling van de batterij (bron Youtube).
Tesla heeft de koeling beter voor elkaar waardoor de BYD LFP batterij als een malle laadt in die auto.

Dat zou toch op te lossen moeten zijn met software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boblelie
Iemand hier trouwens al de OTA update gehad? Zou tm zaterdag worden uitgerold maar nog niks gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-12-2024
Iemand interesse in de brillenhouder, bakje voor in de middenconsole en ook verdeelbakje voor onderaan? Ik ga waarschijnlijk mijn order annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinculum
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09-2024
Decal1981 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:00:
Iemand interesse in de brillenhouder, bakje voor in de middenconsole en ook verdeelbakje voor onderaan? Ik ga waarschijnlijk mijn order annuleren.
Geen interesse Behalve in de reden dat je wil annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
Vinculum schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:34:
[...]

Geen interesse Behalve in de reden dat je wil annuleren?
Leverdatum niet gehaald en kunnen geen 2de leverdatum geven, zelfs nog geen chassisnummer dus makkelijk mss naar + 2 maanden… dit terwijl andere later besteld hebben en ondertussen hebben ontvangen voor eenzelfde configuratie. Dus verplicht naar tesla, heb nu eenmaal een auto nodig en zij kunnen leveren uit voorraad…
Een maand en iets langer kan ik overbruggen maar een antwoord we hebben geen idee kan ik niet aanvaarden

[ Voor 9% gewijzigd door Decal1981 op 16-06-2024 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 10:39
Decal1981 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:00:
Ik zou wel interesse hebben in de brillenhouder. Welke heb je en wat vraag je ervoor?
De andere twee zaken heb ik hier al in de kast liggen voor als ie eenmaal geleverd is.
Wel balen overigens dat de gang van de zaken je mogelijk doen besluiten om te annuleren. Al snap ik dit heel goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
iggimeister schreef op maandag 17 juni 2024 @ 07:19:
[...]

Ik zou wel interesse hebben in de brillenhouder. Welke heb je en wat vraag je ervoor?
De andere twee zaken heb ik hier al in de kast liggen voor als ie eenmaal geleverd is.
Wel balen overigens dat de gang van de zaken je mogelijk doen besluiten om te annuleren. Al snap ik dit heel goed hoor.
Het is deze voor in het zwarte interieur met de zachte binnenkant. Ik zet eventueel een foto bij deze avond, ben momenteel al op het werk.
De schoen wringt bij mij vooral dat er al eenzelfde is uitgeleverd die later is besteld....
Vandaag bekijk ik nu eerst alle optie's en kijk ik wat de garage zegt...

[ Voor 5% gewijzigd door Decal1981 op 17-06-2024 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Matzen schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:15:
Gister naar Normandië gereden met de nieuwe Seal. Was zeker even wennen om de oplaadpunten aan de praat te krijgen. Eerste laadpaal gaf een foutmeldingen en maakte geen connectie, vervolgens naar een 300 kWh charger gegaan en dat ging opzich wel snel, alleen dook hij voor langere tijd terug naar 80 kwh. En dit was binnen de 10%-80% range.

Vervolgens nog een keer moeten laden 100 km voor de eindbestemming. Hier bij een tesla super charger met een max. vermogen van 250 kWh. Na wat gekloot met de app begon het opladen. Alleen hier was het helemaal drama, hoger dan 110 kWh kwam hij niet en dat hield hij 4 min vol en vervolgens op 44 kWh ging hij verder. Waardoor we echt een uur hebben moeten laden voordat we verder konden. Begon spontaan te twijfelen of de tesla super charger minder vermogen geeft aan niet-tesla rijders..

Hoop dat het een software dingetje is en dat het verholpen kan worden, want dit is niet heel fijn.
Inderdaad niet erg fijn. Nu zal mijn Seal vooral AC laden, maar wel zo prettig als DC laden gewoon snel gaat. Welke Supercharger was het, een V3 of een V4? Ik heb intussen 3 keer aan de V3 gestaan en die werkten juist beter dan de Alpitronics van Fastned en EnBW, maar dat kan toeval zijn natuurlijk.
boblelie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:47:
Gisteren op en neer gereden van arnhem naar rotterdam. Hoofdzakelijk a15. Ik zweer je, die LKA is niet goed wijs bij mij! Echt een eigen leventje. Tot nu toe niks levensbedreigends, maar ik zit gwn niet relaxt achter het stuur.

En wat anderen ook al eerder aangaven, bij hobbels op de snelweg weet de Seal niet zo goed wat ie moet doen. Een soort halve verslikking heeft ie ofzo. 1x was het blijkbaar genoeg om ACC helemaal uit te zetten door de hobbel. Erg onberekenbaar gedrag, zeker icm de LKA. Was dus lang niet zo'n relaxte rit als ik had gehoopt.

De ICC vind ik ook niet altijd even lekker, die is mij soms iets te hyper op software 1.1, maar de LKA heb ik tot nu toe in ruim 800km maar 1 keer kunnen betrappen op iets raars. Langs een N-weg leek hij schaduw van electriciteitsmasten als lijn te zien. 8)7 Maar op de snelweg, ook met wegwerkzaamheden en witte strepen over gaan om de gele strepen te volgen, geen onterechte LKA ingrepen.
Inter18 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:50:
[...]

Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is idd een soort rapidgate (ong 45graden).
Als de wagen 140kWh trekt wordt de boel te warm -> 45kWh, wanneer de batterij is gekoeld dan gaat de snelheid weer omhoog. Dat is wel ongeveer de ervaring die je had. 80kW tot 85% zou ik voor tekenen overigens.
Als er ergen een lader zou zijn die je rond de 100 à 110 kWh zou kunnen afstellen dan gok ik dat hij het wel volhoudt
Het heeft te maken met de manier van koeling van de batterij (bron Youtube).
Tesla heeft de koeling beter voor elkaar waardoor de BYD LFP batterij als een malle laadt in die auto.

Dat zou toch op te lossen moeten zijn met software.
Ja, ik dacht eerst ook aan erg snelle rapidgate, maar de laadsnelheid bleef maar rond de 40-45 kW hangen iedere keer als we keken. En na loskoppelen bij Fastned heb ik hem binnen 2 minuten aan de Supercharger aan het laden gezet incl laden initiëren, dat is letterlijk van de ene parkeerhaven in de andere parkeerhaven aan de overkant zetten en aansluiten bij de Seed & Greet Hilden. En daar kon de auto wel de ~80kW volhouden, terwijl wel direct die toepasselijke 'warme tip' over de accukoeling kwam. Ik vermoed ergens een softwareprobleem. Daar mag de dealer even naar kijken.
Decal1981 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:00:
Leverdatum niet gehaald en kunnen geen 2de leverdatum geven, zelfs nog geen chassisnummer dus makkelijk mss naar + 2 maanden… dit terwijl andere later besteld hebben en ondertussen hebben ontvangen voor eenzelfde configuratie. Dus verplicht naar tesla, heb nu eenmaal een auto nodig en zij kunnen leveren uit voorraad…
Een maand en iets langer kan ik overbruggen maar een antwoord we hebben geen idee kan ik niet aanvaarden
Vervelend dat 't zo loopt bij je bestelling. -O- Zeker nu het juist erop lijkt dat het uitleveren een beetje op gang komt. Hopelijk vandaag of morgen toch nog even nieuws dat je Seal bij de dealer is aangekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:37
boblelie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:52:
Iemand hier trouwens al de OTA update gehad? Zou tm zaterdag worden uitgerold maar nog niks gezien.
Nope... kan ondertussen bijna op gevoel de update knop bedienen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
satyriasis schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:17:
[...]

Nope... kan ondertussen bijna op gevoel de update knop bedienen ;)
Dat herken ik wel. Ken je intussen ook al de melding dat v1.1 toch echt de meest recente is uit je hoofd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downshiftor
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:41
boblelie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:52:
kreeg wel deze melding te zien. Via USB methode had ik de update al gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8UHvwtks9xJDy3BUWvn5mAg3Lk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8eV4WCWSRCzyVLqW9t70LNH7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
downshiftor schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:19:
[...]

kreeg wel deze melding te zien. Via USB methode had ik de update al gedaan.
[Afbeelding]
Dat is inderdaad de melding die na een paar minuten verschijnt als je update blijft spammen, of 1 keer update drukt, even wat anders doet en dan weer update drukt. Maar bij mij vanochtend nog steeds met V1.1 in plaats van V1.2.0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinculum
[...]

Ok duidelijk. Dan moet je onderstaande maar wellicht niet lezen... :X

Mijn situatie is ineens heel anders gelopen. Net als iedereen maak ik me beetje zorgen om de geplande en verwachte prijsstijgingen ivm belachelijke importheffingen. Maar ja mijn auto zou pas 10 december komen.
Tot ik vrijdag ineens gebeld werd door BYD dat de auto binnen is en in Rotterdam staat!
Dus overlegd met mijn werkgever en die gaan de kosten op zich nemen om mijn huidige auto vervroegd in te lossen (kost nl "maar" 1600 euro). Ze willen geen risico lopen dat de prijzen tussen nu en december oplopen want dan wordt het ook voor hen duurder.
Dus... Volgende week woensdag middag ga ik mijn Seal ophalen!

16-5 besteld, 14-6 binnen, 26-6 uitleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
Vinculum schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:10:
[...]

Mijn situatie is ineens heel anders gelopen. Net als iedereen maak ik me beetje zorgen om de geplande en verwachte prijsstijgingen ivm belachelijke importheffingen. Maar ja mijn auto zou pas 10 december komen.
Tot ik vrijdag ineens gebeld werd door BYD dat de auto binnen is en in Rotterdam staat!
Dus overlegd met mijn werkgever en die gaan de kosten op zich nemen om mijn huidige auto vervroegd in te lossen (kost nl "maar" 1600 euro). Ze willen geen risico lopen dat de prijzen tussen nu en december oplopen want dan wordt het ook voor hen duurder.

17/02 besteld, tot op heden geen idee wanneer ze kunnen leveren, ze hebben zelfs nog geen chassisnummer. Als er een chassisnummer is mag ik nog eens rekenen op 6-9 weken... Dusja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
[...]

haha dat is ook wel een bijzonder verhaal dan. Mogen ze bij mij ook best doen hoor :) Hoe eerder hoe beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Decal1981 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:44:
[...]

17/02 besteld, tot op heden geen idee wanneer ze kunnen leveren, ze hebben zelfs nog geen chassisnummer. Als er een chassisnummer is mag ik nog eens rekenen op 6-9 weken... Dusja
Dat is wel gek dan.
Bij mij werd chassisnummer pas bekend toen "mijn" model vrij werd gegeven in de haven, AKA dus al in het land. Daarna wat het nog maar enkele weken wachten op levering en dit kwam vooral door traag transport haven>dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
boblelie schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:45:
[...]

Dat is wel gek dan.
Bij mij werd chassisnummer pas bekend toen "mijn" model vrij werd gegeven in de haven, AKA dus al in het land. Daarna wat het nog maar enkele weken wachten op levering en dit kwam vooral door traag transport haven>dealer.
Dat klopt, van de haven tot bij de dealer en aflevering reken ze nog eens op 6-9 weken door dit traag transport. Is voor in Belgie... Momenteel hebben ze geen idee waar mijn wagen is...zelfs byd belux niet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rico Mono
Een telefoontje gekregen van Louwman dat ik de auto volgende week kan ophalen! 👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjerome
  • Laatst online: 29-08 13:25
Na veel uitstel mag ik de Seal eind volgende week ophalen. De laadpaal is vorige week geïnstalleerd.
Ik heb die privé aangeschaft, en nu wil ik de kosten automatisch doorberekenen via de EV Everon back office.
Als iemand daar een tip voor heeft welk abonnement hoor ik het graag via een PB.

Heeft iemand al de atlantis grey aangepast, de auto ziet er een beetje braaf uit zegt mijn zoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boblelie
Sjerome schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:29:
Na veel uitstel mag ik de Seal eind volgende week ophalen. De laadpaal is vorige week geïnstalleerd.
Ik heb die privé aangeschaft, en nu wil ik de kosten automatisch doorberekenen via de EV Everon back office.
Als iemand daar een tip voor heeft welk abonnement hoor ik het graag via een PB.

Heeft iemand al de atlantis grey aangepast, de auto ziet er een beetje braaf uit zegt mijn zoon.
Achterklep debadgen + 2 zwarte logo's en trunk spoiler doen een hoop *O* *O* *O* al zullen sommigen dat over the top vinden >:) .

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 10:27

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Sinds donderdag trotse eigenaar van de Shadow Green AWD Seal Excellence!
Precies op de dag van de landelijke RDW storing, dus kon hem vrijdag pas meekrijgen :')

Anyways, wat een heerlijke auto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfAY7A1JbZIptIqCSjhgR4asEy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYLGxKuu1eHEezKtKcc7SQwS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben wél benieuwd of iemand weet hoe je Lane Departure Assist (3e icoontje op HUD) waar ook je Blind Spot te zien is kan "onthouden".
Iedere keer als ik deze aanzet (op bijv. Vibratie) bij ADAS, en de auto verlaat/afsluit, staat de setting weer op "beide" en is het icoontje niet meer te zien op de HUD.

Afgezien van dat (en natuurlijk vanwege EU-wetgeving) de snelheidswaarschuwing dik in orde! :-D

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry S
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11-07-2024
Goedemiddag all,

Ik heb een BYD seal AWD (black) besteld en ontvang deze eind oktober omdat mijn huidige leaseauto dan afloopt. ik heb deze op 23 april 2024 bevestigd gekregen dat de bestelling is gedaan. Nu lees ik allemaal nare berichten over het 17+ % duurder maken van de auto. Weet iemand hier meer over? Per wanneer gaat dit in?

Kan ik straks 60.000,- gaan verwachten ipv 51k?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matzen
DeGroteMuis schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:07:
[...]

Inderdaad niet erg fijn. Nu zal mijn Seal vooral AC laden, maar wel zo prettig als DC laden gewoon snel gaat. Welke Supercharger was het, een V3 of een V4? Ik heb intussen 3 keer aan de V3 gestaan en die werkten juist beter dan de Alpitronics van Fastned en EnBW, maar dat kan toeval zijn natuurlijk.
De tesla was een V4 charger. De 300 kWh supercharger was een Siemens paal. Deze haalde de hoogste snelheid van 150 kWh. Maar helaas niet heel lang vol te houden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
DeathTrail schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:13:
Sinds donderdag trotse eigenaar van de Shadow Green AWD Seal Excellence!
Precies op de dag van de landelijke RDW storing, dus kon hem vrijdag pas meekrijgen :')

Anyways, wat een heerlijke auto!

[Afbeelding]

Ik ben wél benieuwd of iemand weet hoe je Lane Departure Assist (3e icoontje op HUD) waar ook je Blind Spot te zien is kan "onthouden".
Iedere keer als ik deze aanzet (op bijv. Vibratie) bij ADAS, en de auto verlaat/afsluit, staat de setting weer op "beide" en is het icoontje niet meer te zien op de HUD.

Afgezien van dat (en natuurlijk vanwege EU-wetgeving) de snelheidswaarschuwing dik in orde! :-D
Mooie auto! :9~ Maar dat vloekte bij aflevering wel een beetje hoor, zo'n rode doek over een groene auto! :+
Klein gokje, volgens mij heeft de mijne er nog even gebroederlijk naast gestaan bij de aflevering op woensdag

Veel plezier en veilige kilometers met je Seal! d:)b
Sjerome schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:29:

Brave look is goed, dan valt 't minder snel op als je zelf iets minder braaf rijdt. :+
Maar als je toch wat meer wil, inderdaad spoilertje of als je los wil gaan de hele set: https://nl.aliexpress.com/item/1005006232332663.html
Eventueel nog andere wielen en een Eibach pro kit:
https://www.eibach.de/en/...d-pro-kit-spring-lowering

Ik zou zelf hooguit gaan voor de spoiler die @MichaelJ en @boblelie hebben, eventueel in combinatie met de Eibach en andere wielen en een debadge, maar ik hou ook meer van een cleane uitstraling.

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de nieuwe wielen van @Turbo99 straks!
Matzen schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:29:

De tesla was een V4 charger. De 300 kWh supercharger was een Siemens paal. Deze haalde de hoogste snelheid van 150 kWh. Maar helaas niet heel lang vol te houden..
Fijn om te weten dat de Seal in ieder geval laadt op een V4. Het wel zou bijzonder zijn als de Seal beter laadt op een V3 dan een V4. Ja, V3 kan maximaal 480V geven waar V4 tot 1000V hoort te kunnen, dus dan zou het met de spanning te maken kunnen hebben, maar voor zover ik weet zijn alle V4's tot nu toe nog op de 480V backend aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28
Jerry S schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:25:
Goedemiddag all,

Ik heb een BYD seal AWD (black) besteld en ontvang deze eind oktober omdat mijn huidige leaseauto dan afloopt. ik heb deze op 23 april 2024 bevestigd gekregen dat de bestelling is gedaan. Nu lees ik allemaal nare berichten over het 17+ % duurder maken van de auto. Weet iemand hier meer over? Per wanneer gaat dit in?

Kan ik straks 60.000,- gaan verwachten ipv 51k?
Als je pech hebt gaat per 4 juli deze Seal AWD maximaal € 58.750,- kosten. Dit wanneer de voorlopige heffing echt doorgaat en BYD deze 17,5% volledig doorbelast. Je eventuele bijtelling zal dan idd flink stijgen. Aan de andere kant maakt BYD erg veel marge op de Seal dat het zomaar kan zijn dan ze voorlopig deze "pijn" zelf opvangen en de verkoopprijs (fiscale waarde) van de auto gelijk houden. In dat geval is er niet veel aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarwashCap
[...]

Ik had exact hetzelfde probleem: half januari een Seal AWD besteld met vermoedelijke leverdatum half maart.
Vervolgens bleek de auto begin april zoek te zijn nergens traceerbaar , zelfs geen idee of hij in Nederland of China stond. En ineens vorige week een belletje dat ik hem donderdag as kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09 14:35
[...]

Ik heb een tijdje getwijfeld tussen BYD Seal en Xpeng P7, en heb afgelopen week de P7 via mijn werkgever besteld. De P7 is in mijn ogen een wat volwassener auto, dat terzijde.

Net als jij kamp ik na keuzestress nu ook met importheffing stress, Xpeng geeft aan "voor 1 juli besteld is prijsgarantie" In overleg met ons wagenparkbeheer, welke de aanvraag voor 176(!) leaseauto bij drie leasepartijen heeft ingediend en einde deze week de gunning aan één van de partijen geeft, probeer ik ook druk te zetten dat de leasemaatschappij ook daadwerkelijk voor 1 juli de koopovereenkomst met Xpeng sluit.

Daar zit echter één crux, de auto wordt door mij geleased waarbij de fiscale waarde bepalend is, deze wordt vastgesteld bij het op kenteken stellen van de auto. Hier ben ik even zoekende.... wat is nu bepalend, het koopcontract met de dealer, of de fiscale waarde bij het op naam zetten.

Overigens erg coulant van je werkgever het contract voortijdig af te kopen, dit voorstel heb ik ook reeds gedaan, bij mij zal het bedrag nog fors lager zijn ook. Of er per 4 juli iets gaat veranderen valt te bezien, echter de komende maanden afwachten lijkt ook mij geen handige keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
vanadium schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:54:
[...]

Als je pech hebt gaat per 4 juli deze Seal AWD maximaal € 58.750,- kosten. Dit wanneer de voorlopige heffing echt doorgaat en BYD deze 17,5% volledig doorbelast. Je eventuele bijtelling zal dan idd flink stijgen. Aan de andere kant maakt BYD erg veel marge op de Seal dat het zomaar kan zijn dan ze voorlopig deze "pijn" zelf opvangen en de verkoopprijs (fiscale waarde) van de auto gelijk houden. In dat geval is er niet veel aan de hand.
Volgens mij klopt de optelsom de zo niet....
De opslag 10 plus 17% komt op de kale prijs zonder BTW op de Chinese inkoopprijs, daarop eventuele transport kosten en BTW. Het is dus niet de huidige Nederlandse verkoop prijs plus de geldende extra opslag.

Het is dus iets minder dramatisch, er zijn rekenvoorbeelden van hoe importheffing te berekenen, echter is het inkoopbedrag bij ons niet direct in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boblelie
Matn61 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:05:
[...]

Ik heb een tijdje getwijfeld tussen BYD Seal en Xpeng P7, en heb afgelopen week de P7 via mijn werkgever besteld. De P7 is in mijn ogen een wat volwassener auto, dat terzijde.

Net als jij kamp ik na keuzestress nu ook met importheffing stress, Xpeng geeft aan "voor 1 juli besteld is prijsgarantie" In overleg met ons wagenparkbeheer, welke de aanvraag voor 176(!) leaseauto bij drie leasepartijen heeft ingediend en einde deze week de gunning aan één van de partijen geeft, probeer ik ook druk te zetten dat de leasemaatschappij ook daadwerkelijk voor 1 juli de koopovereenkomst met Xpeng sluit.

Daar zit echter één crux, de auto wordt door mij geleased waarbij de fiscale waarde bepalend is, deze wordt vastgesteld bij het op kenteken stellen van de auto. Hier ben ik even zoekende.... wat is nu bepalend, het koopcontract met de dealer, of de fiscale waarde bij het op naam zetten.

Overigens erg coulant van je werkgever het contract voortijdig af te kopen, dit voorstel heb ik ook reeds gedaan, bij mij zal het bedrag nog fors lager zijn ook. Of er per 4 juli iets gaat veranderen valt te bezien, echter de komende maanden afwachten lijkt ook mij geen handige keuze.
Over de bijtelling: dit is altijd de waarde zoals in het systeem van de RDW op moment van registreren. Koopcontract en evt coulance/korting staan daar los van. Wel kan jouw werkgever je in theorie tegemoetkomen voor deze extra "importheffing bijtelling", al zal dat impact hebben op je salaris jaaroverzicht.

Hoop dat dit je kan helpen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
boblelie schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:31:
[...]

Over de bijtelling: dit is altijd de waarde zoals in het systeem van de RDW op moment van registreren. Koopcontract en evt coulance/korting staan daar los van. Wel kan jouw werkgever je in theorie tegemoetkomen voor deze extra "importheffing bijtelling", al zal dat impact hebben op je salaris jaaroverzicht.

Hoop dat dit je kan helpen :) .
Zoals jij het schets zie ik het ook...

Wanneer een leasemaatschappij voor 1 juli een koopcontract tekent voor 50k wordt bij het op naam zetten (in bijvoorbeeld september) van dezelfde wagen, een fiscale waarde toegekend van de dan geldende waarde plus heffingen.

Dat gaat toch ergens scheef lijkt mij, de lasten van de leasemaatschappij zijn lager en de bijtelling zou hoger worden, in mij geval zit er een werkgever en leasemaatschappij tussen waar inkoop en maandelijks leasebedrag dan niet juist op elkaar afgestemd zijn.

Ik werk bij een nogal groot bedrijf waar de mogelijke invoer van heffingen een groot issue is, medewerkers hebben een persoonlijk leasebudget waar mogelijke overschrijdingen voor de hand liggen. Wie daarin de kosten neemt is niet bekend. Uiteraard zullend de kosten voor leasemaatschappij en werkgever ook toenemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turbo99
DeGroteMuis schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:47:
Vandaag de bestelling geannuleerd en een andere velgen set besteld. De velgen die ik in eerste instantie had besteld hebben een max wheel load van 700KG en waren volgens de "Configurator" geschikt voor de BYD Seal AWD. De Seal AWD heeft echter een axle weight voor van 1240KG en achter van 1411KG. Aan de achterzijde voldoen deze velgen dus niet aan de eisen (2 x 700KG = 1400KG).

De velgen die ik nu heb besteld hebben een max wheel load van 800KG, ruim voldoende dus.

Hieronder een rendering van een Seal met de bestelde velgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gv13bmOQ9wiU7Dn7UXUcre8VXAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bVKHwDrTgTx3Ihdl1Stw3v2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Turbo99 op 17-06-2024 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanadium
Matn61 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:09:
[...]

Volgens mij klopt de optelsom de zo niet....
De opslag 10 plus 17% komt op de kale prijs zonder BTW op de Chinese inkoopprijs, daarop eventuele transport kosten en BTW. Het is dus niet de huidige Nederlandse verkoop prijs plus de geldende extra opslag.

Het is dus iets minder dramatisch, er zijn rekenvoorbeelden van hoe importheffing te berekenen, echter is het inkoopbedrag bij ons niet direct in beeld.
Ben toch wel benieuwd wat het gaat worden dan, ik schat dan zo in een verhoging van 4 a 6K. Als BYD het niet in de marge absorbeert. Toch weer een paar tientjes extra aan bijtelling in de maand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeGroteMuis
boblelie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:47:

Tip van de dag: Wis je ruiten bij dauw!
Intussen de eerste erg enthousiaste ingrepen van de LKA ook meegemaakt. -O- Sinds ik de auto heb kon ik wegrijden met schone ruiten, natte ruiten, of compleet beslagen ruiten, die meteen gewist moesten worden. Nu een heel klein beetje dauw aan de randen. Schijnbaar is dat voldoende voor spookingrepen. :? Na 1 keertje wissen niets raars meer gehad, maar dat was toch wel even verraderlijk! Als de LKA denkt dat je ver over de streep gaat, grijpt het wel een stuk steviger in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baannos
Goedemorgen allemaal..

Op dit moment live bij BYD A'dam vandaan.
Dr staan genoeg Seal's te wachten op eigenaren hier hoor. Alle kleuren zijn aanwezig.
Laten we hopen dat deze allemaal voor de wachtenden hier zijn.

Mijn Seal wordt even nagekeken op het volgende:
- bijrijders spiegel klapt niet in bij afsluiten auto
- auto trilt bij 100+
- Snelladen kakt na 2 min in van 150 Kwh naar 40Kwh
- WiFi in de auto doet nix
- stoel memory onthoud niets.

Hopen dat ze het allemaal eff weten te fixen voor me.

To be to be continiued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
DeGroteMuis schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:36:
[...]

Intussen de eerste erg enthousiaste ingrepen van de LKA ook meegemaakt. -O- Sinds ik de auto heb kon ik wegrijden met schone ruiten, natte ruiten, of compleet beslagen ruiten, die meteen gewist moesten worden. Nu een heel klein beetje dauw aan de randen. Schijnbaar is dat voldoende voor spookingrepen. :? Na 1 keertje wissen niets raars meer gehad, maar dat was toch wel even verraderlijk! Als de LKA denkt dat je ver over de streep gaat, grijpt het wel een stuk steviger in.
Daar zeg je me wat. Heb rainX op de ruiten sinds dag 1. Zou dat de sensors in de war brengen? Zal toch niet?...
Wat jij omschrijft heb ik regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjerome
  • Laatst online: 29-08 13:25
DeGroteMuis schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:47:
[...]

Mooie auto! :9~ Maar dat vloekte bij aflevering wel een beetje hoor, zo'n rode doek over een groene auto! :+
Klein gokje, volgens mij heeft de mijne er nog even gebroederlijk naast gestaan bij de aflevering op woensdag

Veel plezier en veilige kilometers met je Seal! d:)b

[...]

Brave look is goed, dan valt 't minder snel op als je zelf iets minder braaf rijdt. :+
Maar als je toch wat meer wil, inderdaad spoilertje of als je los wil gaan de hele set: https://nl.aliexpress.com/item/1005006232332663.html
Eventueel nog andere wielen en een Eibach pro kit:
https://www.eibach.de/en/...d-pro-kit-spring-lowering

Ik zou zelf hooguit gaan voor de spoiler die @MichaelJ en @boblelie hebben, eventueel in combinatie met de Eibach en andere wielen en een debadge, maar ik hou ook meer van een cleane uitstraling.

[...]

Fijn om te weten dat de Seal in ieder geval laadt op een V4. Het wel zou bijzonder zijn als de Seal beter laadt op een V3 dan een V4. Ja, V3 kan maximaal 480V geven waar V4 tot 1000V hoort te kunnen, dus dan zou het met de spanning te maken kunnen hebben, maar voor zover ik weet zijn alle V4's tot nu toe nog op de 480V backend aangesloten.
Het wordt inderdaad clean, kale kont met glossy zwart logo en spoiler. Ook zoals @boblelie aangaf. Ik heb ook het logo voor de neus besteld, daar twijfel ik aan. Het origineel is verzonken en de nieuwe wordt daar op geplakt.

Iets anders:
De karaoke set is ook grappig, maar hoe vaak zit ik dronken achter in de auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Mijn Seal is natuurlijk al eens opgehaald voor laadproblemen en toen schijnt hij allerlei updates te hebben gehad... maar nu ik dit zo lees ga ik toch ook maar eens even een langere tijd snelladen.

Tot nu toe heb ik maar 2x 3 minuten ofzo snelladen gedaan haha.. nooit nodig met die actieradius en een thuis laadpaal :+

Maar van de zomer heb ik toch wel een langere rit gepland staan naar zuid-frankrijk... dan hoop ik toch wel dat ik via Ionity netwerk of zelfs als het mogelijk is via Tesla Superchargers (want scheelt weer euries hé)

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MichaelJ
Sjerome schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:00:
[...]

Het wordt inderdaad clean, kale kont met glossy zwart logo en spoiler. Ook zoals @boblelie aangaf. Ik heb ook het logo voor de neus besteld, daar twijfel ik aan. Het origineel is verzonken en de nieuwe wordt daar op geplakt.

Iets anders:
De karaoke set is ook grappig, maar hoe vaak zit ik dronken achter in de auto :+
Mooie wagen @Sjerome !

Kale groene kont - zonder typeaanduiding - met gloss black spoiler? -> Check:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVvjMfyI8fWo-rHMS4ZfmK3IHMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4eyOVqFzFC3wNJFvHshGjuiU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOzSMe1G1pCvq-eB-L2-E9ETeek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFMX9t2qBxKajmAHqyog86iK.jpg?f=fotoalbum_large

Groene voorkant + zwart logo? -> Check:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zm6eYsYG05KLiroxeC9KMk5MAKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqPZgZhdVFKuSkRbJ5OEO9eQ.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iggimeister
Leuk kenteken… 007 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
Iemand hier toevallig al de OTA update ontvangen? Zit er met smart op te wachten voor de terugweg uit Frankrijk, maar tot op heden nog niks voorbij zien komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G S
  • Laatst online: 10-09 18:00

G S

DeGroteMuis schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:36:
[...]

De wegen waar fietspaden met verf op de rijweg aangebracht zijn verwerkt ze ook niet zo goed. Ze wil me altijd naar het midden geleiden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vz2tS0JkjFRuN5I9EZHiH3pN7gQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sZ5vQyAj4KtYTPzibp9hE3nb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

MichaelJ schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:04:
[...]
Groene voorkant + zwart logo? -> Check:
[Afbeelding]
Nice zo, met zwart logo! :9~ Kan je die over het bestaande chrome logo zetten, of moet de oude eerst verwijderd worden?

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turbo99
DeathTrail schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:19:
[...]

Nice zo, met zwart logo! :9~ Kan je die over het bestaande chrome logo zetten, of moet de oude eerst verwijderd worden?
De logo's die je bij TOPBYD kunt bestellen gaan aan de voorzijde over het bestaande logo heen, aan de achterzijde is het 1 op 1 vervanging:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Otc4d2wtsdTPqS7eiC9qE1VT8Oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBJXRL6mCdQ3rIHnDNwCkngx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jD30Vs8K0WLHvpidbhC4apWZVFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQfGpsplQLWSFqR4bmlZO3bM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
iggimeister schreef op maandag 17 juni 2024 @ 07:19:
[...]

Ondertussen zijn ze akkoord met de annulatie, voor de brillenhouder heb ik 28,79€ betaald dus doe gerust een bod…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACfrq_R-EQQON3xdRREmuE9v-3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EP8isL1ETMTelFAXhH0kOCJF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HxS3EkuSDv3InIS88f1xZW4gwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Yuf44KADnwn2DKCnpApXYKK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarwashCap
Ik hoorde vanmiddag bij BYD Rotterdam dat er alleen daar volgende week al 21 Seals worden afgeleverd.
Dus de vaart komt erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
CarwashCap schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:32:
Ik hoorde vanmiddag bij BYD Rotterdam dat er alleen daar volgende week al 21 Seals worden afgeleverd.
Dus de vaart komt erin
Daar moet de mijne ook bij zitten oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
CarwashCap schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:32:
Dus de vaart komt erin
Ik vermoed dat ze leveringen naar voren halen als dat kan ivm hogere fiscale waardes voor de leaserijders na 1 juli. Er zullen her en der wel wat verzoeken hiervoor zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:37
Matzen schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:51:
Iemand hier toevallig al de OTA update ontvangen? Zit er met smart op te wachten voor de terugweg uit Frankrijk, maar tot op heden nog niks voorbij zien komen :/
Ik herken het... helaas nog niets voorbij zien/horen komen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iggimeister
Decal1981 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:21:
[...]

Ondertussen zijn ze akkoord met de annulatie, voor de brillenhouder heb ik 28,79€ betaald dus doe gerust een bod…

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb je even een privé bericht gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee!
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-10-2024
satyriasis schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 00:10:
[...]

Ik herken het... helaas nog niets voorbij zien/horen komen. :X
Hier hetzelfde, ik heb daarom even een mailtje naar BYD gestuurd en kreeg zojuist deze reactie:

"De update wordt vanaf 13 juni de komende weken in fases uitgerold naar de auto's, dit om de server niet te overbelasten. Het kan dus kloppen dat de auto nog geen OTA update heeft ontvangen, dit zal de komende week gaan gebeuren"

Even geduld dus nog, dan moet het vanzelf goed gaan komen waarschijnlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinculum
Ik krijg net bericht dat mijn kenteken bekend is. Ik zit in de nieuwe reeks beginnend met GBX.
Fiscale waarde is gek genoeg iets lager dan de verkoopprijs: 49990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
Is niet zo gek :)
Zit 1000 euro aan extra kosten aan zoals kosten rijklaar maken etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoDfXT3DUtyJUInSkeGugyaKH4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DpB1wyUCEC3SXBD8WmZmI9J5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Baannos
Zo, vandaag mij bestelling binnen gehad. De Dashcam van BYD en de iCar Pro.
Dashcam installeren was echt 2 sec werk.. en wat een scherp beeld!! bizar.. ik zeg een must have voor elke seal hoor!

De iCar Pro ga ik vanavond maar eff testen met de ABPR app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58xG1j6PKCZ797xcGvy2unWcB0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56yBLsskGydr4FRPYaIHSuDL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flZwqB_1Nu144f9GccqwEyxbZ9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vazKifW8As9CMFeVRVT8ggzw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3QuMyz62Oau5VdRwEvXs-4majo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IP6nugHw4KyfjM9QHKHdS8QK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHbqO3-tQ76v-iNA8XUHKGyq0nM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDVWsqkMOOFHNsEwHApxEvUe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYzPqx_O1qA5kxLLMy5v_rEl8Eo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RT98Qo8OhwdehyIXlDBK3NN4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Nice @Baannos!

Is de cam achter de spiegel installeren 2sec werk of de software? Zit er ook aan te denken een aan te schaffen, maar wil vooral geen gekloot door dingen te slopen :').

Vraagje: kan je de dashcam ook laten opnemen terwijl de auto geparkeerd en op slot is (bij afwezigheid)? Dat kon ik niet zo snel terugvinden.

Ben ook benieuwd naar je bevindingen met de ODB2 reader, succes met testen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
Nu net weer een laadsessie gehad aan de snellader en ben nog niet te spreken (eerder teleurgesteld) over de laadsnelheden die de Seal behaald. Zoals meerdere forumleden al eerder aangaven; na enkele minuten laden (of wanneer de accu een bepaald %SOC heeft behaald) zakt de laadsnelheid.
Enkele screenshots van de app genomen die dit verhaal onderbouwen. Ik zal ook eens contact opnemen met BYD om te vragen of ze de “problemen” herkennen.

Uiteindelijk in 20 minuten toch zo’n 256 km bijgeladen, maar dat zou meer kunnen zijn als de snelheid niet zo snel wegzakt. Dit was overigens een 150kw lader van Fastned.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QL-Z9oORpsyMtQ7trpNpZsc6OqE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dH1UrU3HuJ3e5Qlrf196kGWm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40DiyAHFcks1lmDUyxExtucyl3A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1KgRqUKww6HEFqsArE7Cim0p.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXTpDFC7tHk69xYumWhxZ0l88Lk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YRU2oh0jMrzS07XhdHSnxI17.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo99
Iphonevannick schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:07:
[...]

Houd ons op de hoogte, want ik heb van de week precies hetzelfde gemerkt bij laders van Shell recharge en Fastned. Ik hoop dat er een oplossing voor komt, want dit is niet fijn.
Vandaag met de Seal bij BYD Arnhem geweest waar ze alle mogelijke software updates zeggen te hebben geinstalleerd. Het lijkt inderdaad nu wat beter te gaan:

Geladen bij een Allego 300Kwh DC lader waarvan ik wist dat voorheen de laadsnelheid heel snel naar 140-150Kwh ging maar al naar een paar minuten daalde tot 40-50Kwh.

Aangesloten bij ca. 40% SoC
Het laden begint met 90Kwh, heel langzaam daalt dit tot ca. 80Kwh bij 60% Soc. De 80Kwh wordt volgehouden tot 85% SoC en daarna zakt de snelheid terug tot ca. 45Kwh

Laden van 40% SoC tot 90% Soc ging in ca, 34min. Dat is een stuk beter dan voorheen bij dezelfde laadpaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9w3yhtAA4fXt083wyI5CNHZ7N0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ca8pLQMAbwxX3f940xw4iLed.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 14 ... 41 Laatste