Zijn dit dan andere software updates dan die laatste OTA update die eraan komt?Turbo99 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:18:
[...]
Vandaag met de Seal bij BYD Arnhem geweest waar ze alle mogelijke software updates zeggen te hebben geinstalleerd. Het lijkt inderdaad nu wat beter te gaan:
In de buurt van mijn huis staat sinds kort een Vattenfall InCharge Alfen laadpaal. Als ik mijn Seal hierop aansluit dan lijkt op de paal alles goed te gaan maar op het bestuurdersdisplay van de Seal blijft deze melding staan:
Laadverbinding bezig even geduld a.u.b. ...
De Seal laad dan dus ook niet op, iemand ervaringen met een dergelijke laadpaal?
De Seal laad dan dus ook niet op, iemand ervaringen met een dergelijke laadpaal?
:strip_exif()/f/image/4aroEWXN1sKnqJ9cOlJ4ZHAs.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, volgens BYD Arnhem zijn er 8 updates geinstalleerd waarvan de meeste z.g.n. systeemupdates die niet via OTA worden uitgerold.vanadium schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:24:
[...]
Zijn dit dan andere software updates dan die laatste OTA update die eraan komt?
Handig om te weten als ik met mijn (nog te krijgen) Seal hier ook tegenaan loop. Wat dat betreft heeft Tesla het echt beter geregeld, alle updates gewoon OTA en niks bij een werkplaats.Turbo99 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:29:
[...]
Ja, volgens BYD Arnhem zijn er 8 updates geinstalleerd waarvan de meeste z.g.n. systeemupdates die niet via OTA worden uitgerold.
Dat zou wel bijzonder zijn. Ik ben zelf niet de grootste fan van RainX op de voorruit omdat het toch even kort een waas geeft, maar zo heftig is niet fijn. Gisteren na die ene keer wissen ook ruim 4,5 uur zonder rare LKA ingrepen gereden. In de file vind ik de Seal ook fijner dan de vorige (een VW).boblelie schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:23:
Daar zeg je me wat. Heb rainX op de ruiten sinds dag 1. Zou dat de sensors in de war brengen? Zal toch niet?...
Wat jij omschrijft heb ik regelmatig.
Ja, maar dat heb ik tot nu toe nog bij iedere auto met LKA meegemaakt, als je ver genoeg rechts rijdt gaat het goed, maar als je 1 keer een fietser inhaalt, wil de auto je in het midden houden. Erg vervelend met 60 zones.G S schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:38:
De wegen waar fietspaden met verf op de rijweg aangebracht zijn verwerkt ze ook niet zo goed. Ze wil me altijd naar het midden geleiden.
[Afbeelding]
Nee, nog niets. Maar als je erop wacht voor de laadsnelheid, dan denk ik niet dat 't helpt. De update van Elektrobays / Tarik Bay was nog voor de uitrol van V1.2. Het kan natuurlijk wel, maar ik verwacht er niet teveel van.Matzen schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:51:
Iemand hier toevallig al de OTA update ontvangen? Zit er met smart op te wachten voor de terugweg uit Frankrijk, maar tot op heden nog niks voorbij zien komen
Tjonge, meld dan niet in je communicatie dat de update tussen 13 en 15 juni komt. Ook de dealer zei dat de update uiterlijk zaterdag zou komen, die wisten schijnbaar ook niet anders. Verder inderdaad niet zo spannend, komt vanzelf wel, of via USB, maar op communicatiegebied kan het nog wel iets beter bij BYD.Lee! schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:35:
Hier hetzelfde, ik heb daarom even een mailtje naar BYD gestuurd en kreeg zojuist deze reactie:
"De update wordt vanaf 13 juni de komende weken in fases uitgerold naar de auto's, dit om de server niet te overbelasten. Het kan dus kloppen dat de auto nog geen OTA update heeft ontvangen, dit zal de komende week gaan gebeuren"
Even geduld dus nog, dan moet het vanzelf goed gaan komen waarschijnlijk.
Ondanks dat ik de update reeds via USB had uitgevoerd kreeg ik deze zojuist binnen. Duurde wel even, in het begin kwam de melding dat het ca. 35 minuten ging duren. Tot ca. 60% leek dat ook zo te zijn maar die laatste 40% waren snel klaar.DeGroteMuis schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:56:
[...]
Nee, nog niets. Maar als je erop wacht voor de laadsnelheid, dan denk ik niet dat 't helpt. De update van Elektrobays / Tarik Bay was nog voor de uitrol van V1.2. Het kan natuurlijk wel, maar ik verwacht er niet teveel van.
[...]
Tjonge, meld dan niet in je communicatie dat de update tussen 13 en 15 juni komt. Ook de dealer zei dat de update uiterlijk zaterdag zou komen, die wisten schijnbaar ook niet anders. Verder inderdaad niet zo spannend, komt vanzelf wel, of via USB, maar op communicatiegebied kan het nog wel iets beter bij BYD.
Ik zie bij de "Multimedia Details" geen verschil qua versienummers als die ik had na de USB update.
Misschien een overbodige vraag, maar stond je alleen aan de lader? Fastned 150 kW delen volgens mij ook hun stroom over 2 aansluitingen, redelijk gezonde waarden als er iemand naast je laadt.Iphonevannick schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:08:
Nu net weer een laadsessie gehad aan de snellader en ben nog niet te spreken (eerder teleurgesteld) over de laadsnelheden die de Seal behaald. Zoals meerdere forumleden al eerder aangaven; na enkele minuten laden (of wanneer de accu een bepaald %SOC heeft behaald) zakt de laadsnelheid.
Enkele screenshots van de app genomen die dit verhaal onderbouwen. Ik zal ook eens contact opnemen met BYD om te vragen of ze de “problemen” herkennen.
Uiteindelijk in 20 minuten toch zo’n 256 km bijgeladen, maar dat zou meer kunnen zijn als de snelheid niet zo snel wegzakt. Dit was overigens een 150kw lader van Fastned.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik hoop het niet, want dat is mijn standaard laadpaal, maar ik heb door omstandigheden nog geen kans gezien daar te laden. Nu ook weer allebei de plekken bezet. Zodra ik het heb kunnen proberen laat ik het weten. Wel goed om te horen dat het snelladen wat sneller gaat na een lading updates. Ik vind 90kW bij 40% nog best traag, maar je gemiddelde lijkt zo toch een kwartier tot 20 minuten sneller dan ik tot nu toe bij niet-Tesla HPCs heb gehaald.Turbo99 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:28:
In de buurt van mijn huis staat sinds kort een Vattenfall InCharge Alfen laadpaal. Als ik mijn Seal hierop aansluit dan lijkt op de paal alles goed te gaan maar op het bestuurdersdisplay van de Seal blijft deze melding staan:
[Afbeelding]
Bij mij nu inderdaad ook binnen, dank je voor de tip! Iets na 6 was er nog niets, nu aan het updaten.Turbo99 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:04:
[...]
Ondanks dat ik de update reeds via USB had uitgevoerd kreeg ik deze zojuist binnen. Duurde wel even, in het begin kwam de melding dat het ca. 35 minuten ging duren. Tot ca. 60% leek dat ook zo te zijn maar die laatste 40% waren snel klaar.
Ik zie bij de "Multimedia Details" geen verschil qua versienummers als die ik had na de USB update.
Bij mij zei de auto trouwens 32 minuten.
[ Voor 3% gewijzigd door DeGroteMuis op 19-06-2024 21:17 ]
Leuker bericht dan: Net de bestelde accesoires van TopBYD geinstalleerd (vergeet alleen de brillenkoker te fotograferen).:strip_exif()/f/image/fy1mTg11GZGLGSGUdwYuYMCU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wujxLvwW0NofPWZkJdBp5hhn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5YYHjKcYOJlFNMUwuwEJ7jcO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M5Spg3wMuBRRakijn7yh4uuR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ozAViUVwhHjGPHUG66vkicVT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LtU44rlxeJcI7Yiiw76NE5jG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QKHE30IYUyjYx3jN0NqzMkR1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yhzehNGZPaynePY78Ryhb1yp.jpg?f=fotoalbum_large)
- Verdeelbakje groot onderin
- Verdeelbakje klein middenconsole
- Brillenhouder
- Kantelmechanisme grote scherm
- Rubberen QI laadmatten
- Schoonmaakdoeken (maar die zitten er kennelijk ook gratis bij :-P)
:strip_exif()/f/image/fy1mTg11GZGLGSGUdwYuYMCU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wujxLvwW0NofPWZkJdBp5hhn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5YYHjKcYOJlFNMUwuwEJ7jcO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M5Spg3wMuBRRakijn7yh4uuR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ozAViUVwhHjGPHUG66vkicVT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LtU44rlxeJcI7Yiiw76NE5jG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QKHE30IYUyjYx3jN0NqzMkR1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yhzehNGZPaynePY78Ryhb1yp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wLJpRuTUbsCE8T6UqvMd86mm.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeker geen overbodige vraagDeGroteMuis schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:07:
Misschien een overbodige vraag, maar stond je alleen aan de lader? Fastned 150 kW delen volgens mij ook hun stroom over 2 aansluitingen, redelijk gezonde waarden als er iemand naast je laadt.
Ook twee video's gemaakt van het roterende en kantelbare scherm. Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. Het scherm zit vast genoeg en beweegt of verschuift niet bij hobbels of trillingen. Het kantelen moet je echt met je handen doen. Bij het roteren moet je even in de gaten houden dat je je ruitensproeiers niet aanzet door een tikje van het scherm
Ik kan nu veel relaxter bij de rechterbovenhoek en links is nog steeds erg goed zichtbaar.
Ik kan nu veel relaxter bij de rechterbovenhoek en links is nog steeds erg goed zichtbaar.
Goed bezig @Iphonevannick! De auto zo toch weer wat meer naar eigen smaak gemaakt met wat handigheidjes. Wel benieuwd of de telefoon nu ook wel aan de kant waar je hem legt blijft liggen als je wat enthousiaster een bocht om gaat. Bij mij blijft de telefoon wel in het vak, maar als die van mijn virendin er niet naast ligt, schuift de telefoon wel eens naar het rechtervakje bij een bocht naar links. 
Als je helemaal alleen bent is de kans niet zo groot dat het vermogen vanuit de laadpaal niet geleverd wordt, jammer, liever een goede verklaring dan trager laden door de auto of auto - laadpaal combinatie. Wel vreemd dat er zoveel smaakjes aan traagheid lijken te zijn, de mijne stampt juist ook rond de 40% SoC nog door naar rond de 150 kW om na een paar minuten in te zakken en niet meer boven de 45 kW te komen.
Als je helemaal alleen bent is de kans niet zo groot dat het vermogen vanuit de laadpaal niet geleverd wordt, jammer, liever een goede verklaring dan trager laden door de auto of auto - laadpaal combinatie. Wel vreemd dat er zoveel smaakjes aan traagheid lijken te zijn, de mijne stampt juist ook rond de 40% SoC nog door naar rond de 150 kW om na een paar minuten in te zakken en niet meer boven de 45 kW te komen.
Beide was echt zo super easy… en de kap los halen, met beleid maar met een beetje kracht. En de camera is bijna met ogen dicht te plaatsen 🤣DeathTrail schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:47:
Nice @Baannos!
Is de cam achter de spiegel installeren 2sec werk of de software? Zit er ook aan te denken een aan te schaffen, maar wil vooral geen gekloot door dingen te slopen.
Vraagje: kan je de dashcam ook laten opnemen terwijl de auto geparkeerd en op slot is (bij afwezigheid)? Dat kon ik niet zo snel terugvinden.
Ben ook benieuwd naar je bevindingen met de ODB2 reader, succes met testen!
Als de auto uit is, geparkeerd, doet ie nix volgens mij. Weekt alleen bij actieve auto.
Ja die OBD2 ben ik ook benieuwd naar..
Algemene vraag: kan je de auto op slot doen bij updaten of pauzeert dan de update? De auto ging updaten, op slot gedaan zodra ie begon, een kwartier later 0%. Bij 6% weer op slot gedaan, ik kijk net, 6%...
Bij BYD A’dam zeggen ze dat dit normaal is.. de accu wordt te warm van het snel laden, en daarom zakt hij in. Nu heb ik de OBD2 in de auto, en moet ik tijdens het laden ook de temp. van de accu kunnen zien. Dus ik ga dat wel eens checken van t weekend! Kijken of ze gelijk hebben..Iphonevannick schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:08:
Nu net weer een laadsessie gehad aan de snellader en ben nog niet te spreken (eerder teleurgesteld) over de laadsnelheden die de Seal behaald. Zoals meerdere forumleden al eerder aangaven; na enkele minuten laden (of wanneer de accu een bepaald %SOC heeft behaald) zakt de laadsnelheid.
Enkele screenshots van de app genomen die dit verhaal onderbouwen. Ik zal ook eens contact opnemen met BYD om te vragen of ze de “problemen” herkennen.
Uiteindelijk in 20 minuten toch zo’n 256 km bijgeladen, maar dat zou meer kunnen zijn als de snelheid niet zo snel wegzakt. Dit was overigens een 150kw lader van Fastned.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als de laadsnelheid niet na een paar minuten helemaal inzakt, klopt dat waarschijnlijk wel. Hetzelfde zag je in de introductievideo van Elektrobays met die witte AWD en in de 'na update' video van hem over de laadsnelheid, even een dip tussendoor waar de accu te warm wordt. Bjorn Nyland had dat ook al met de Atto3, rond de 45 graden zakt de snelheid in. Op zich jammer, maar niet heel erg als de auto wel de beloofde gemiddelde snelheid haalt en dus 30-80 in 26 minuten doet of 10-80 in 37. Het zou natuurlijk wel mooi zijn als BYD de accukoeling eerder bij laat springen of iets minder behoudend is dat Tesla, die de BYD Blade accu in de Model Y warmer laat worden voor de laadsnelheid teruggedraaid wordt.Baannos schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:49:
[...]
Bij BYD A’dam zeggen ze dat dit normaal is.. de accu wordt te warm van het snel laden, en daarom zakt hij in. Nu heb ik de OBD2 in de auto, en moet ik tijdens het laden ook de temp. van de accu kunnen zien. Dus ik ga dat wel eens checken van t weekend! Kijken of ze gelijk hebben..
Klopt. Als de beloofde laadtijden van 10-80 worden behaald ben ik tevreden, maar ik twijfel. Zal er van de week eens op letten.DeGroteMuis schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:01:
[...]
Als de laadsnelheid niet na een paar minuten helemaal inzakt, klopt dat waarschijnlijk wel. Hetzelfde zag je in de introductievideo van Elektrobays met die witte AWD en in de 'na update' video van hem over de laadsnelheid, even een dip tussendoor waar de accu te warm wordt. Bjorn Nyland had dat ook al met de Atto3, rond de 45 graden zakt de snelheid in. Op zich jammer, maar niet heel erg als de auto wel de beloofde gemiddelde snelheid haalt en dus 30-80 in 26 minuten doet of 10-80 in 37. Het zou natuurlijk wel mooi zijn als BYD de accukoeling eerder bij laat springen of iets minder behoudend is dat Tesla, die de BYD Blade accu in de Model Y warmer laat worden voor de laadsnelheid teruggedraaid wordt.
Update geslaagd trouwens?
Ja, update wat trager door die onderbrekingen, maar geslaagd. En in de snelkoppelingen nu ook een SLW button voorhanden, waarmee je wel het geluid voor de snelheidswaarschuwing uitzet, maar niet de hele verkeersbordherkenning. Als ik het zo hoorde van de eerdere updaters niet meer direct nodig omdat de tonen al miinder irritant zijn, maar toch een fijne toevoeging!Iphonevannick schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:16:
[...]
Klopt. Als de beloofde laadtijden van 10-80 worden behaald ben ik tevreden, maar ik twijfel. Zal er van de week eens op letten.
Update geslaagd trouwens?
Ik heb ook al via USB gedaan, maar zie geen update. Kreeg je een melding van de update?Turbo99 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:04:
[...]
Ondanks dat ik de update reeds via USB had uitgevoerd kreeg ik deze zojuist binnen. Duurde wel even, in het begin kwam de melding dat het ca. 35 minuten ging duren. Tot ca. 60% leek dat ook zo te zijn maar die laatste 40% waren snel klaar.
Nee, tijdens het wachten bij het laden heb zelf op de "Upgrade" optie gedrukt en toen kwam de melding dat er een update (1.2.0) beschikbaar was. Die dan weer niet geinstalleerd kan worden als de auto aan het laden is.downshiftor schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:27:
[...]
Ik heb ook al via USB gedaan, maar zie geen update. Kreeg je een melding van de update?
Sinds 2 weken mag ik mij ook scharen tot de Seal-club. Bij mij is het een RWD in Atlantic Grey geworden. Bij mij lijkt in ieder geval de DAB goed te werken. In tegenstelling tot de proefrit met deze auto nog geen noemenswaardig uitvallen van de DAB gemerkt.
Wel vallen een paar dingetjes mij op:
- De binnenspiegel dimt 's avonds heel extreem. Soms gewoon bijna helemaal zwart;
- De LED strips op het dashboard zijn minder fel (zowel links naast het stuur, rechts naast het stuur als de strip aan de passagierskant) dan de strips in de deurpanelen;
- Tijdens de proefrit vond ik de auto heel stil. Bij mijn exemplaar lijkt boven de zeg 80 km/h wat windgeruis te ontstaan rond de binnenspiegel.
Ik ben heel benieuwd of jullie dit ook hebben.
Overigens heb ook ik wat extraatjes in gebruik:
- Voor op de armsteun:https://www.temu.com/nl/1..._1718836968153_lob0g05sas
- Sleutelhanger: https://www.temu.com/nl/p..._1718837133470_us02p2hpcs
Wel vallen een paar dingetjes mij op:
- De binnenspiegel dimt 's avonds heel extreem. Soms gewoon bijna helemaal zwart;
- De LED strips op het dashboard zijn minder fel (zowel links naast het stuur, rechts naast het stuur als de strip aan de passagierskant) dan de strips in de deurpanelen;
- Tijdens de proefrit vond ik de auto heel stil. Bij mijn exemplaar lijkt boven de zeg 80 km/h wat windgeruis te ontstaan rond de binnenspiegel.
Ik ben heel benieuwd of jullie dit ook hebben.
Overigens heb ook ik wat extraatjes in gebruik:
- Voor op de armsteun:https://www.temu.com/nl/1..._1718836968153_lob0g05sas
- Sleutelhanger: https://www.temu.com/nl/p..._1718837133470_us02p2hpcs
Net even snel getest, hij start zonder problemen binnen een minuut met laden. Wel trager dan 11kW, hij trekt 7,4 kW, maar dat is volgens mij meer een Vattenfall ding.Turbo99 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:28:
[Afbeelding]
Meteen even de door de auto aangegeven snelheid iets overschreden en de auto heeft nog geen piep gegeven na de update, terwijl de piep wel aan staat. Dus tenzij er een 10km/h marge op zit nu, lijkt dat een stuk rustiger.
Zat bij jullie de kabel ook zo irritant 'verkeerd om' in de tas? De onderkant van de stekker zit naar buiten als de kabel opgerold is, dat maakt het net wat lastiger met aansluiten .
Zat bij jullie de kabel ook zo irritant 'verkeerd om' in de tas? De onderkant van de stekker zit naar buiten als de kabel opgerold is, dat maakt het net wat lastiger met aansluiten .
@Iphonevannick De app ziet er mooi en overzichtelijk uit.
Als ik handmatig upgrade versie voertuig druk, krijg ik deze melding. Maar vervolgens gebeurd er niets. Weet iemand hier iets van? Of moet ik toch iets meer geduld hebben
:strip_exif()/f/image/QqmDvcU1uaess4dxO8F09s2r.jpg?f=fotoalbum_large)
Laat maar! Hij is al bezig
:strip_exif()/f/image/QqmDvcU1uaess4dxO8F09s2r.jpg?f=fotoalbum_large)
Laat maar! Hij is al bezig
:strip_exif()/f/image/EDFQwIkw5NQODEfdIqZHwKSH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Matzen op 20-06-2024 12:00 ]
Nee de piepjes zijn helemaal weg, niet meer handmatig uit zetten gelukkigDeGroteMuis schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:11:
Meteen even de door de auto aangegeven snelheid iets overschreden en de auto heeft nog geen piep gegeven na de update, terwijl de piep wel aan staat. Dus tenzij er een 10km/h marge op zit nu, lijkt dat een stuk rustiger.
Overigens heb ik V1.2 al sinds April en heb ik handmatig de USB update natuurlijk (als eerste wel te verstaan
Mijn Seal is reeds terug geweest in April voor allerlei vage en onbekende updates (zeiden ze tenminste) voor wat betreft laden.. maar ik heb nog steeds niet goed kunnen snelladen en eerlijk gezegd heb ik ook helemaal geen zin om een +/- 30 minuten te gaan laden als 't niet nodig is haha..
Iemand met een zwarte Seal die toevallig zojuist in Houten was? ;-)
Zojuist toch ook de OTA update gehad. Ik zie wel een verschil met de USB methode versie. Volgens mij zat deze SLW shortcut er eerst niet op.MichaelJ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:32:
[...]
Nee de piepjes zijn helemaal weg, niet meer handmatig uit zetten gelukkig![]()
Overigens heb ik V1.2 al sinds April en heb ik handmatig de USB update natuurlijk (als eerste wel te verstaan) uitgevoerd. Ik heb dan ook geen 'pending' update meer in het systeem staan.
Mijn Seal is reeds terug geweest in April voor allerlei vage en onbekende updates (zeiden ze tenminste) voor wat betreft laden.. maar ik heb nog steeds niet goed kunnen snelladen en eerlijk gezegd heb ik ook helemaal geen zin om een +/- 30 minuten te gaan laden als 't niet nodig is haha..
:strip_exif()/f/image/gxCvOEfUbpAAvs43LHxYsThF.jpg?f=fotoalbum_large)
Hi!
Half juli wordt mijn groene seal AWD geleverd, de auto is inmiddels in NL
Vandaag contact gehad met Louwman, maar prijswijzigingen i.v.m. de voorgenomen verhoogde importheffingen zullen nooit voor november 2024 doorgevoerd worden.
En een vraag voor de dashcam gebruikers, hebben jullie er 2 geïnstalleerd? En gaan deze vanzelf aan als er beweging wordt gedetecteerd in parkeerstand?
Vandaag contact gehad met Louwman, maar prijswijzigingen i.v.m. de voorgenomen verhoogde importheffingen zullen nooit voor november 2024 doorgevoerd worden.
En een vraag voor de dashcam gebruikers, hebben jullie er 2 geïnstalleerd? En gaan deze vanzelf aan als er beweging wordt gedetecteerd in parkeerstand?
Grappig, ik heb Louwman ook gesproken en mij werd aangegeven dat ze nog niet weten welke prijseffect de voorlopige heffing heeft. Zo zie je maar dat er veel onduidelijkheid is. Heb je toevallig met het centrale nr gebeld wat ergens in een van de beginposts staat van dit topic?lvdz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:05:
Hi!
De voorlopige heffing zal wel ingaan per 4 juli, dat zou dan betekenen dat ze dit in hun marge absorberen.
Als je last hebt van voice updates die continu terugkomen: Standaard zijn er meerdere talen in de auto voorgeïnstalleerd. Als je delete klikt, kan je ze later wel weer installeren, maar zijn de meldingen over updates van talen die je niet gebruikt wel weg.
Groot gelijk met niet onnodig aan de DC lader willen hangen hoor! Veel liever lekker AC voltanken als de auto toch al stilstaat. Maar wel liever de DC lader gefikst, zodat het op langere ritten niet betekent dat er om de 300-400 km een uur tot anderhalf uur DC laden nodig is.
Zal mij benieuwen of de piepjes ook wegblijven bij de volgende update, ik vrees een bug(je), maar ik klaag niet.MichaelJ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:32:
[...]
Overigens heb ik V1.2 al sinds April en heb ik handmatig de USB update natuurlijk (als eerste wel te verstaan) uitgevoerd. Ik heb dan ook geen 'pending' update meer in het systeem staan.
Groot gelijk met niet onnodig aan de DC lader willen hangen hoor! Veel liever lekker AC voltanken als de auto toch al stilstaat. Maar wel liever de DC lader gefikst, zodat het op langere ritten niet betekent dat er om de 300-400 km een uur tot anderhalf uur DC laden nodig is.
SLW is voor de snelheidspiepjes, ik denk dat 't staat voor Speed Limit Warning. Als je erop klikt zie je naast de klok ook het icoontje veranderen. Ook als de piepjes bij een latere update terugkomen, kan je ze zo in ieder geval snel weer uitzetten.downshiftor schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:54:
[...]
Zojuist toch ook de OTA update gehad. Ik zie wel een verschil met de USB methode versie. Volgens mij zat deze SLW shortcut er eerst niet op.
[Afbeelding]
Voor de toekomstig private leasers onder ons: bij de buren van het Atto3 en Seal U topic worden lagere leasetarieven vermeld. En ook de Seal lijkt 100 euro afgeprijsd intussen, van 819 voor 20.000km 5 jaar naar 719 voor 20.000km 5 jaar (dat was de duur en kilometerbundel die ik vergeleken heb met koop). Wel via BYD Lease (Axus) in plaats van GO Private Lease, maar de FAQ verwijst wel naar GO Private lease. Geen idee of Axus ook achter GO Private lease zit.
Sorry, maar waar is dat? Ik heb toevallig net een private lease aangevraagd via ANWB dat was 650 voor 7 jaar in combinatie met 10k. Dan klinkt dit toch wel een stuk interessanter.DeGroteMuis schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:56:
Voor de toekomstig private leasers onder ons: bij de buren van het Atto3 en Seal U topic worden lagere leasetarieven vermeld. En ook de Seal lijkt 100 euro afgeprijsd intussen, van 819 voor 20.000km 5 jaar naar 719 voor 20.000km 5 jaar (dat was de duur en kilometerbundel die ik vergeleken heb met koop). Wel via BYD Lease (Axus) in plaats van GO Private Lease, maar de FAQ verwijst wel naar GO Private lease. Geen idee of Axus ook achter GO Private lease zit.
Nvm heb de site gevonden, maar dat is dat zonder verzekering en winterbanden, of met? Dat was bij mijn prijs namelijk wel inbegrepen.
Als het meezit wordt ik dus binnen nu en een paar maanden ook byd seal rijder
[ Voor 7% gewijzigd door Enoxiz op 20-06-2024 17:26 ]
Bieden ze zeven jaar aan intussen zelfs? Een paar jaar terug was 5 toch echt de max.Enoxiz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:23:
[...]
Sorry, maar waar is dat? Ik heb toevallig net een private lease aangevraagd via ANWB dat was 650 voor 7 jaar in combinatie met 10k. Dan klinkt dit toch wel een stuk interessanter.
Nvm heb de site gevonden, maar dat is dat zonder verzekering en winterbanden, of met? Dat was bij mijn prijs namelijk wel inbegrepen.
Als het meezit wordt ik dus binnen nu en een paar maanden ook byd seal rijder(shadow green)

Als je gaat voor ANWB, let dan wel op dat je absoluut binnen de bundel moet blijven als je niet fors bij wil betalen. ANWB loopt via Leaseplan en die kent geen meerprijs per km, maar een staffel. Staat er na 7 jaar 70.020km op de teller en is de volgende kilometerstap 50 euro duurder, dan betaal je voor die 20km 50 euro maal 84 maanden=4.200 euro, niet 20km á bijvoorbeeld 15 cent = 30 euro.
ah dat is goed om te weten, dus niet wanneer je denk het nodig te hebben op te schalen naar een hogere schaal, want dan betaal je dat direct ook voor de afgelopen jaren? (oplichters zucht..)DeGroteMuis schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:02:
[...]
Bieden ze zeven jaar aan intussen zelfs? Een paar jaar terug was 5 toch echt de max.Verzekering zit erbij bij BYD, winterbanden denk ik niet standaard, maar wellicht wel erbij te nemen? Ook de aankomende MRB wordt straks doorbelast zodra de '100% korting' die nu geldt afgebouwd wordt. Justlease heeft ook aanbiedingen geloof ik, maar die prijzen gelden alleen als je minimaal 6 schadevrije jaren hebt, dus even doorklikken als je minder jaren hebt, of eigen risico wil verlagen.
Als je gaat voor ANWB, let dan wel op dat je absoluut binnen de bundel moet blijven als je niet fors bij wil betalen. ANWB loopt via Leaseplan en die kent geen meerprijs per km, maar een staffel. Staat er na 7 jaar 70.020km op de teller en is de volgende kilometerstap 50 euro duurder, dan betaal je voor die 20km 50 euro maal 84 maanden=4.200 euro, niet 20km á bijvoorbeeld 15 cent = 30 euro.
Bij mij zijn de piepjes niet weg maar wel heeel zachtMichaelJ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:32:
[...]
Nee de piepjes zijn helemaal weg, niet meer handmatig uit zetten gelukkig
Vandaag nog even 10 minuten geladen bij een Allego 400Kwh DC lader en dat ging nog een stuk beter dan gisteren:
Van 52% naar 72% SoC in ca. 10 min, ca. 100kW gemiddeld
:strip_exif()/f/image/A4NEQCQm5Is5JfWrLRBkitKJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Van 52% naar 72% SoC in ca. 10 min, ca. 100kW gemiddeld
:strip_exif()/f/image/A4NEQCQm5Is5JfWrLRBkitKJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sV38YlBO7wronrJhlh0ygYMm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Turbo99 op 20-06-2024 19:50 ]
:strip_exif()/f/image/TIXmaj0Ylw4AedRRGluY3mUA.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier de Seal U software. Is dit de laatste? Geen idee.
Niet te vergelijken met jullie Seal sedan?
Volgens mij rollen ze eerste de andere modellen en als laatste de Seal U uit.
:strip_exif()/f/image/vx5UET3vF9zgEeqECggwmCkh.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door boppex op 20-06-2024 22:22 ]
Als ik de auto afsluit, sluit ook het zongordijn.
Kan dit open blijven?
Kan dit open blijven?
Zongordijn?boppex schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:06:
Als ik de auto afsluit, sluit ook het zongordijn.
Kan dit open blijven?
Someone enlighten me
Is er nog iemand die de automatisch AC functie echt slecht vindt?
De AC op auto kan dus niet het temperatuur van binnen detecteren en blijft consistent hard blazen.
Het verandert het telkens naar focus, dus blaast het recht in je gezicht + het neemt de voeten niet automatisch mee waardoor de verspreiding gefocust is op je gezicht.
Hopelijk doen ze daar iets mee, een deftige AC is in mijn ogen belangrijker dan een scherm die draait.
(ik zit altijd op carplay, dus eigenlijk is die functie er voor niets
)
De AC op auto kan dus niet het temperatuur van binnen detecteren en blijft consistent hard blazen.
Het verandert het telkens naar focus, dus blaast het recht in je gezicht + het neemt de voeten niet automatisch mee waardoor de verspreiding gefocust is op je gezicht.
Hopelijk doen ze daar iets mee, een deftige AC is in mijn ogen belangrijker dan een scherm die draait.
(ik zit altijd op carplay, dus eigenlijk is die functie er voor niets
Inderdaad beter!Turbo99 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:46:
Vandaag nog even 10 minuten geladen bij een Allego 400Kwh DC lader en dat ging nog een stuk beter dan gisteren:
Van 52% naar 72% SoC in ca. 10 min, ca. 100kW gemiddeld![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
IMEI in ICCID zijn unieke identificatie, misschien even blurren? Je software is van oktober 2023 zo te zien, 231018 in je versienummer. De Seal U is wel echt een andere auto dan de Seal, al zijn er in de software wel gelijkenissen, net als met de Atto3. ik durf zo niet te zeggen of er voor de Seal U ook al een update in aantocht is. De Seal heeft ook geen zonnescherm voor het dak, maar als ik het goed heb kan het bij de Atto3 Desgin wel open blijven als de auto afgesloten is, dus ik vermoed bij de Seal U ook wel.boppex schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:19:
[Afbeelding]
Hier de Seal U software. Is dit de laatste? Geen idee.
Niet te vergelijken met jullie Seal sedan?
Volgens mij rollen ze eerste de andere modellen en als laatste de Seal U uit.[Afbeelding]
Ik krijg mijn Seal (Ice Blue / Tahitian ) op 18 augustus ivm lopende lease contract van mijn huidige auto. Ook ik heb via de leasemaatschappij contact met BYD laten opnemen. Zij zeggen dat op 4 juli het voorgenomen besluit wordt genomen, maar dat er eerst over gestemd moet worden. En gaven ook november aan als mogelijke implementatie.lvdz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:05:
Heb wel aangegeven dat de planning niet gunstig is, dat ik wel een oplossing van de leasemij zoek (ze hebben ook het contract van mijn huidige auto). Als de auto duurder wordt (catalogus waarde) dan heeft dit netto invloed op mijn financiën. En een duurdere auto heeft ook weer invloed op het leasebedrag wat dan ook nog eens een eigen bijdrage zou kunnen inhouden.
Nu is een eigen bijdrage bruto, maar bijtelling is netto (je kunt het nergens mee verrekenen, eigen bijdrage wel).
En als beide omhoog gaan.. Dat is dubbel puistjes.
Maar goed, ik ben dus een lease rijder.
Dit is de eerste keer dat ik elektrisch ga rijden. Omdat het waarschijnlijk de laatste leaseauto gaat worden, heb ik juist voor elektrisch gekozen. Dat gaat mijn volgende auto bepalen (elektrisch / hybride / brandstof).
d
Thanks voor de info. Hier hetzelfde verhaal. Auto staat gepland voor 30 oktober dus als 1 november het geïmplementeerd wordt zou dat mooi zijnMennomaassluis schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:17:
[...]
Ik krijg mijn Seal (Ice Blue / Tahitian ) op 18 augustus ivm lopende lease contract van mijn huidige auto. Ook ik heb via de leasemaatschappij contact met BYD laten opnemen. Zij zeggen dat op 4 juli het voorgenomen besluit wordt genomen, maar dat er eerst over gestemd moet worden. En gaven ook november aan als mogelijke implementatie.
Heb wel aangegeven dat de planning niet gunstig is, dat ik wel een oplossing van de leasemij zoek (ze hebben ook het contract van mijn huidige auto). Als de auto duurder wordt (catalogus waarde) dan heeft dit netto invloed op mijn financiën. En een duurdere auto heeft ook weer invloed op het leasebedrag wat dan ook nog eens een eigen bijdrage zou kunnen inhouden.
Nu is een eigen bijdrage bruto, maar bijtelling is netto (je kunt het nergens mee verrekenen, eigen bijdrage wel).
En als beide omhoog gaan.. Dat is dubbel puistjes.
Maar goed, ik ben dus een lease rijder.
Dit is de eerste keer dat ik elektrisch ga rijden. Omdat het waarschijnlijk de laatste leaseauto gaat worden, heb ik juist voor elektrisch gekozen. Dat gaat mijn volgende auto bepalen (elektrisch / hybride / brandstof).
d
Medio november zullen de heffingen definitief worden vastgesteld. De voorlopige heffing zal per 4 juli ingaan. Als BYD deze voorlopige heffing op de prijs gooit dan gaat de fiscale waarde omhoog en dus ook je bijtelling. Helemaal zeker dat er begin juli niks met de prijs gebeurt is (nog) niet. Alleen Tesla geeft aan dat er wellicht een prijsverhoging aankomt op hun website.iggimeister schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:30:
[...]
Thanks voor de info. Hier hetzelfde verhaal. Auto staat gepland voor 30 oktober dus als 1 november het geïmplementeerd wordt zou dat mooi zijn
Dus als je het zekere voor het onzekere wilt nemen en de mogelijkheid is er om de Seal voor 4 juli op kenteken te krijgen zou ik dat zeker proberen.
Wat met bv. kilometerheffing bij professionele leasingen?vanadium schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:57:
[...]
Medio november zullen de heffingen definitief worden vastgesteld. De voorlopige heffing zal per 4 juli ingaan. Als BYD deze voorlopige heffing op de prijs gooit dan gaat de fiscale waarde omhoog en dus ook je bijtelling. Helemaal zeker dat er begin juli niks met de prijs gebeurt is (nog) niet. Alleen Tesla geeft aan dat er wellicht een prijsverhoging aankomt op hun website.
Dus als je het zekere voor het onzekere wilt nemen en de mogelijkheid is er om de Seal voor 4 juli op kenteken te krijgen zou ik dat zeker proberen.
Nu rekenen de meeste leasingsmaatschappijen zeer hoge prijzen per kilometer over de toegestane limiet omdat ze weten dat de doorverkoopwaarde na 5 jaar bijna niets is door de batterij.
Nu dat ik de wagen met de oude prijzen heb aangekocht en deze na de importheffing duurder zal zijn, lijkt het mij toch dat ze de prijs per km bij overschrijden limiet mogen verlagen?
Ah oké. Nou ik zie mijn auto niet binnen nu en een paar weken op kenteken staan.vanadium schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:57:
[...]
Medio november zullen de heffingen definitief worden vastgesteld. De voorlopige heffing zal per 4 juli ingaan. Als BYD deze voorlopige heffing op de prijs gooit dan gaat de fiscale waarde omhoog en dus ook je bijtelling. Helemaal zeker dat er begin juli niks met de prijs gebeurt is (nog) niet. Alleen Tesla geeft aan dat er wellicht een prijsverhoging aankomt op hun website.
En ik zie mijn werkgever ook niet het contract afkopen voor de resterende maanden
Aan de goden overgeleverd denk ik...
Zou mooi zijn maar ze schrijven af op jouw auto en niet op een Seal die duurder is geworden.madiwoe schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:04:
[...]
Nu dat ik de wagen met de oude prijzen heb aangekocht en deze na de importheffing duurder zal zijn, lijkt het mij toch dat ze de prijs per km bij overschrijden limiet mogen verlagen?
Jammer hévanadium schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:08:
[...]
Zou mooi zijn maar ze schrijven af op jouw auto en niet op een Seal die duurder is geworden.
De ene de verliezer, de andere de winnaar
De snelheidspiepjes zijn bij mij na de OTA versie van de update niet helemaal weg, maar wel amper hoorbaar en ze stoppen na korte tijd alweer in plaats van langdurig op je zenuwen werken. Met de muziek uit hoor je een heel zacht geluidje, met de muziek aan moet je al goed opletten om het te horen. Totaal niet storend zo!MichaelJ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:32:
[...]
Het kan ook toeval zijn, maar de ICC lijkt ook net wat zekerder van zijn zaak, stuurt stabieler door snelwegbochten. Ook de piepjes bij (bewust) overschrijden van de rijbaanafbakening zijn een stuk minder luid. Kortom: blij met de update, dat maakt de auto nog een stukje fijner!
In de week van 27 juli wordt "mijn" Ice Blue Seal geleverd.Gremen schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:55:
Zijn er al echte foto's van de Seal in de kleuren "Ice blue" en "Atlantis grey"?
Ben wel benieuwd naar het verschil
Zal zeker ook foto's maken en doorsturen.
Ziet er erg goed uit.DeGroteMuis schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:58:
En nog een paar foto's, echt zo blij met die mooie Seal!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blij dat ik ook deze kleur heb besteld
Waar haal jij deze wijsheid vandaan? Ik volg diverse nieuwssites waaronder Automotive en nergens is nog iets anders dan 'mogelijke importheffing' met percentages voor BYD, Geely en SAIC.vanadium schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:57:
[...]
Ik heb nergens iets kunnen ontdekken aangaande tijdelijke heffingen of definitieve vaststelling in november, ook leasemaatschappij, dealer en wagenparkbeheer hebben geen enkel nieuws.
Voor de leasers een erg vage periode, auto besteld, maar het is de vraag of deze betaalbaar blijft. Worst case scenario is zelfs annulering wanneer leasebedragen niet meer matchen met inkomens.
Het is inderdaad nog mogelijke importheffing die op 4 juli voorlopig kan ingaan. Is nog niet definitief omdat China nog in gesprek is met de EU. Komt daar niks uit dan gaan de voorlopige heffingen in begin juli en worden die medio november definitief vastgesteld. Deze info is overal goed te vinden. Dit is de formele publicatie: https://ec.europa.eu/comm...rner/detail/en/ip_24_3231Matn61 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:28:
[...]
Waar haal jij deze wijsheid vandaan? Ik volg diverse nieuwssites waaronder Automotive en nergens is nog iets anders dan 'mogelijke importheffing' met percentages voor BYD, Geely en SAIC.
Ik heb nergens iets kunnen ontdekken aangaande tijdelijke heffingen of definitieve vaststelling in november, ook leasemaatschappij, dealer en wagenparkbeheer hebben geen enkel nieuws.
Voor de leasers een erg vage periode, auto besteld, maar het is de vraag of deze betaalbaar blijft. Worst case scenario is zelfs annulering wanneer leasebedragen niet meer matchen met inkomens.
Dit creëert voor de leaserijder een vage periode, je hebt kans dat het leasebedrag en bijtelling hierdoor flink omhoog gaat.
Ehm, dit is een 'nieuwbericht' van 12 juni, dat is niet echt nieuws meer.vanadium schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:54:
[...]
Het is inderdaad nog mogelijke importheffing die op 4 juli voorlopig kan ingaan. Is nog niet definitief omdat China nog in gesprek is met de EU. Komt daar niks uit dan gaan de voorlopige heffingen in begin juli en worden die medio november definitief vastgesteld. Deze info is overal goed te vinden. Dit is de formele publicatie: https://ec.europa.eu/comm...rner/detail/en/ip_24_3231
Dit creëert voor de leaserijder een vage periode, je hebt kans dat het leasebedrag en bijtelling hierdoor flink omhoog gaat.
Na de publicaties van 12 juni lijkt er verder geen enkele ontwikkeling dan wel duidelijkheid anders dan wachten op reacties vanuit China, waar de lokale autolobby in opstand komt en oproept tot hoge heffingen voor Europese auto's.
Vandaag voor het eerst een andere Design RWD die niet van de dealer is in het wild gespot op de A12, een Atlantis Grey, kenteken Z451**
Als het iemand van hier is
Je moet er wel een beetje tegen kunnen dat mensen in de file naar je auto kijken en je aanspreken bij het laden, want je valt er zeker mee op.
Als het iemand van hier is

Ja, echt een beauty in deze kleur!Purpleboy71 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:17:
[...]
Ziet er erg goed uit.
Blij dat ik ook deze kleur heb besteld
Ik beweer ook niks anders. Het is afwachten en veel is nog onduidelijk.Matn61 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:01:
[...]
Ehm, dit is een 'nieuwbericht' van 12 juni, dat is niet echt nieuws meer.
Na de publicaties van 12 juni lijkt er verder geen enkele ontwikkeling dan wel duidelijkheid anders dan wachten op reacties vanuit China, waar de lokale autolobby in opstand komt en oproept tot hoge heffingen voor Europese auto's.
Hoi hoi, je kunt mij ook toevoegen aan het lijstje. Mijn BYD Seal design RWD in kleur shadow green met black interieur is besteld. Levertijd nog onbekend.
Dat is wel, het is echt een opvallende auto (althans tot er meer op de weg zijn).DeGroteMuis schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:05:
Vandaag voor het eerst een andere Design RWD die niet van de dealer is in het wild gespot op de A12, een Atlantis Grey, kenteken Z451**
Als het iemand van hier is![]()
[...]
Ja, echt een beauty in deze kleur!![]()
Je moet er wel een beetje tegen kunnen dat mensen in de file naar je auto kijken en je aanspreken bij het laden, want je valt er zeker mee op.
Geweldige auto
Klopt, ik heb nog nooit zoveel aanspraak gehad met een auto. Je hebt mensen die hun nekken verdraaien, mensen die maar blijven staren en je hebt hele gesprekken bij de laadstations 😝madiwoe schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:47:
[...]
Dat is wel, het is echt een opvallende auto (althans tot er meer op de weg zijn).
Geweldige auto
Bijkomend risico van deze auto 😆
Bij mij na de update werkt de Apple CarPlay nog steeds niet. Tips?
Bluetooth verbinding van de BYD op je telefoon verwijderen en opnieuw toevoegen. Dan de koppel code bevestigen.zsezse schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:28:
Geprobeerd, doet het nietWiMe65 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:34:
[...]
Bluetooth verbinding van de BYD op je telefoon verwijderen en opnieuw toevoegen. Dan de koppel code bevestigen.

In je telefoon instellingen naar CarPlay gaan, daar vervolgens de BYD eenmalig handmatig selecteren? Of als de oude (bedrade) configuratie er nog staat, die eerst verwijderen en opnieuw proberen?
Ik had hetzelfde probleem.zsezse schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:28:
Bij mij werkte het om de BYD connectie in de telefoon en de wagen te verwijderen, telefoon en wagen opnieuw opgestart en connectie gemaakt via wifi (bluetooth en wifi stonden op).
Uitleg op de site van apple:
Controleer de verbinding met je CarPlay toestel:
Zorg ervoor dat Bluetooth is ingeschakeld op je iPhone onder 'Instellingen' > 'Bluetooth'. Ga vervolgens naar 'Instellingen' > 'Wifi' en zorg ervoor dat Wifi is ingeschakeld. Tik op het CarPlay-netwerk en controleer of 'Verbind automatisch' is ingeschakeld.
Als CarPlay niet automatisch wordt geactiveerd, zoek je naar het CarPlay-logo op het display van je auto en selecteer je het.
Herstart je iPhone en je auto.
Controleer of Siri is ingeschakeld.
Als je iPhone niet wordt gedetecteerd door CarPlay, zorg je ervoor dat CarPlay niet wordt beperkt. Ga naar 'Instellingen' > 'Schermtijd' > 'Beperkingen'. Als 'Beperkingen' is ingeschakeld, tik je op 'Toegestane apps' en controleer je of CarPlay is ingeschakeld.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'CarPlay', tik op je auto en tik vervolgens op 'Vergeet deze auto'. Configureer CarPlay vervolgens opnieuw.
Klopt, @Iphonevannick dat was ik in mijn post hierboven even vergetenIphonevannick schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:24:
[...]
In je telefoon instellingen naar CarPlay gaan, daar vervolgens de BYD eenmalig handmatig selecteren? Of als de oude (bedrade) configuratie er nog staat, die eerst verwijderen en opnieuw proberen?

Bjorn Nyland heeft een range test met de seal awd uitgevoerd. De resultaten zijn niet erg goed.
YouTube: BYD Seal Performance range test
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe ev.evdpitte schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:06:
Bjorn Nyland heeft een range test met de seal awd uitgevoerd. De resultaten zijn niet erg goed.
Rij nu de Kia ev6 awd.
Is er bij Byd zicht op het oplossen van de laadsnelheid en het stroom verbruik?
Dit zijn nl wel essentiële zaken die op orde horen te zijn
Nu ben ik wel benieuwd naar het verbruik van de AWD rijders hier, voor mijn gevoel is de Seal RWD eigenlijk best zuinig voor het formaat. Vorige week met die regen en de nodige file al zuinige dan de toch duidelijk lichtere VW voorganger en afgelopen weekend hetzelfde. Afgelopen weekend met de RWD naar de Moezel geweest, om de snelweg grensdrukte te vermijden binnendoor heen, vooral 100 wegen. En terug een klein stukje Autobahn en weer 100 wegen. De terugrit kwam op 142Wh/km, in Duitsland veel 100 wegen, een stukje Autobahn met 150-160 waar het verkeer het toeliet en een korte topsnelheid test tot 190 op de teller en verder vooral snelweg overdag, in normal mode. Natuurlijk is dat minder constant dan Bjorn in Noorwegen kan, maar met optrekken, remmen en stukje hogere snelheid zou ik verwachten dat het effect op het verbruik aardig tussen de 90 en 120 test uit zou moeten komen. Dan is het verschil tussen AWD en RWD toch wel groot.evdpitte schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:06:
Laadsnelheid vergeleken met je EV6? Nee. Ik verwacht wel dat het laden nog iets kan verbeteren, misschien 30 minuten 10-80%, maar zeker geen 18 minuten zoals je EV6 zou moeten halen. En verbruik kan denk ik alleen significant via software verbeteren als de AWD nu inderdaad altijd beide motoren blijkt te gebruiken na die eerdere update. Maar is het verbruik echt zoveel slechter dan de EV6 AWD? Ook die gaat wel een eindje over de 200Wh/km toch?Highvelocity schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:37:
[...]
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe ev.
Rij nu de Kia ev6 awd.
Is er bij Byd zicht op het oplossen van de laadsnelheid en het stroom verbruik?
Dit zijn nl wel essentiële zaken die op orde horen te zijn
Nou ik kan je het AWD verbruik wel aangeven hoor.. ik denk dat ik gemiddeld 190Wh/km haal (gelukkig heeft BYD een hele fijne en nauwkeurige verbruiksmeter....), op de snelweg is die gewoon niet echt superzuinig op z'n zachtst gezegd.. lange stukken 100-110 gemiddeld zit je op de laatste 50km ook rond de 19 à 20 Kwh/100km.. Inmiddels ben ik op een punt aanbeland dat het me totaal niet meer interesseert die 10 of 20km extra met zuinig rijden en geniet ik gewoon van het rijdenDeGroteMuis schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:14:
[...]
Nu ben ik wel benieuwd naar het verbruik van de AWD rijders hier, voor mijn gevoel is de Seal RWD eigenlijk best zuinig voor het formaat. Vorige week met die regen en de nodige file al zuinige dan de toch duidelijk lichtere VW voorganger en afgelopen weekend hetzelfde. Afgelopen weekend met de RWD naar de Moezel geweest, om de snelweg grensdrukte te vermijden binnendoor heen, vooral 100 wegen. En terug een klein stukje Autobahn en weer 100 wegen. De terugrit kwam op 142Wh/km, in Duitsland veel 100 wegen, een stukje Autobahn met 150-160 waar het verkeer het toeliet en een korte topsnelheid test tot 190 op de teller en verder vooral snelweg overdag, in normal mode. Natuurlijk is dat minder constant dan Bjorn in Noorwegen kan, maar met optrekken, remmen en stukje hogere snelheid zou ik verwachten dat het effect op het verbruik aardig tussen de 90 en 120 test uit zou moeten komen. Dan is het verschil tussen AWD en RWD toch wel groot.
[...]
Laadsnelheid vergeleken met je EV6? Nee. Ik verwacht wel dat het laden nog iets kan verbeteren, misschien 30 minuten 10-80%, maar zeker geen 18 minuten zoals je EV6 zou moeten halen. En verbruik kan denk ik alleen significant via software verbeteren als de AWD nu inderdaad altijd beide motoren blijkt te gebruiken na die eerdere update. Maar is het verbruik echt zoveel slechter dan de EV6 AWD? Ook die gaat wel een eindje over de 200Wh/km toch?
Als het een beetje meezit kan ik mijn Seal deze week of net na het weekend ophalen. Zijn er nog zaken waar ik specifiek extra op moet letten? Bijv laatste systeem updates of DAB issue?
Aan het eind van de review meldt Björn dat hij de 1000km challenge nog moet doen met deze Seal.evdpitte schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:06:
Dat wordt DC laden ook goed meegenomen.
Punt blijft wel dat dan wel duidelijk moet zijn met welke software versie hij rijdt.
Met de gestage prijs stijgingen blijft de Seal als 1 van de weinige voor me over (met de Ford, al oud bij introductie en de Renault Scenic, die niet al te vlot is) als ik aan de beurt ben.
Ik hoop dat BYD snel een goede verbruiks meter implementeert en de software op orde weet te brengen.
Ja, echt een genot, die vele opties om je verbruik nauwkeurig bij te houden he?MichaelJ schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:19:
Nou ik kan je het AWD verbruik wel aangeven hoor.. ik denk dat ik gemiddeld 190Wh/km haal (gelukkig heeft BYD een hele fijne en nauwkeurige verbruiksmeter....), op de snelweg is die gewoon niet echt superzuinig op z'n zachtst gezegd.. lange stukken 100-110 gemiddeld zit je op de laatste 50km ook rond de 19 à 20 Kwh/100km.. Inmiddels ben ik op een punt aanbeland dat het me totaal niet meer interesseert die 10 of 20km extra met zuinig rijden en geniet ik gewoon van het rijdenIk red 400km op een accu makkelijk en meer dan voldoende
In Australië heb je nog een eerste (gratis) beurtje na 3.500 km, hier in Nederland alleen de 20.000km / 1 jaar beurten vziw.MichaelJ schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:21:
Weet iemand trouwens of je na een x aantal KM weer terug moet voor een onderhoudscheck o.i.d. ?
Ik heb het even niet scherp, maar zit er aan te denken om een 'vakantie-check' beurt in te laten plannen.
Vandaag te horen gekregen dat mijn Seal bij Louwman Amsterdam staat. Kan hem helaas pas half juli ophalen.
Iemand een idee waar ik 12v acc (geschakeld) in het interieur kan aftappen? Heb gemeten bij de versterker en zekeringbox maar alles lijkt live te zijn (teminste, zodra je de auto ontgrendeld). Ben bezig met losse amp en sub en dit is het laatste puzzelstuk. Heb het nu tijdelijk van de sigarettenplug gepakt maar dat is nogal in het zicht.
Sinds vandaag ben ik ook een Seal-eigenaar🥳
:strip_exif()/f/image/swxDTjGYgqhtOdcsE78NkswW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/imt0nL9u5tqa87PKQgWdmEQz.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste rit van Utrecht naar mijn woonplaats was genieten. Het was ongeveer 50 km. Vooral snelweg en een beetje stad/dorps verkeer. Uiteraard ook even wat sprintjes gedaan. Verbruik volgens de auto zelf 16,7 kWH/100 km. Best netjes voor een newbie vwb elektrisch rijden denk ik.
:strip_exif()/f/image/swxDTjGYgqhtOdcsE78NkswW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/imt0nL9u5tqa87PKQgWdmEQz.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste rit van Utrecht naar mijn woonplaats was genieten. Het was ongeveer 50 km. Vooral snelweg en een beetje stad/dorps verkeer. Uiteraard ook even wat sprintjes gedaan. Verbruik volgens de auto zelf 16,7 kWH/100 km. Best netjes voor een newbie vwb elektrisch rijden denk ik.
@RoBo-67 Zoals het kenteken al zegt:
Geweldige BYD, Krachtig en 7/24 Verleidelijk
Veel plezier met je mooie nieuwe Seal!
Geweldige BYD, Krachtig en 7/24 Verleidelijk
😂DeGroteMuis schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:50:
@RoBo-67 Zoals het kenteken al zegt:
Geweldige BYD, Krachtig en 7/24 Verleidelijk![]()
Dank je wel. Dat gaat zeker lukken.
Goedemiddag
Ik ben eindelijk door alle 60 pagina's heen heel wat opgestoken.
Maar alsnog heb ik nog wel wat vragen.
Ik vroeg me af of 1 van de al eigenaren van de seal voor mij de kofferbak opening zou willen opmeten.
Zegmaar vanaf de tildrempel tot aan de bovenkant opening. Ik heb namelijk een koelbox die ik denk niet door deze opening ga krijgen. Er is ergens foto op dit topic waar nou net deze maat niet op staan.
Daarbij zou ik ook graag willen weten wat de maximale lengte is wat je mee kan nemen als de achterbank plat is.
Dan nog een vraag over de accessoires.
Ik lees verschillende dingen over de cam. De ene zegt de kwaliteit is top de ander zegt het is prut, je kan de nummerplaten niet eens lezen.
De laatste was van @baannos deze was er nogal positief over.
Zijn er dan verschillen in waar je ze koopt? Zoja welke moet ik dan kopen?
Nu hoorde ik van een collega met een ID4 dat de laadklep/aansluiting aan de rechterkant niet altijd even handig is omdat bij bijvoorbeeld de shell rechargers de kabel precies aan de andere kant zit als je achteruit parkeert (kan ook niet anders volgens mij)
Wellicht komen er nog wel meer vragen bij in de komende tijd?
Met vriendelijke groet
Ik ben eindelijk door alle 60 pagina's heen heel wat opgestoken.
Maar alsnog heb ik nog wel wat vragen.
Ik vroeg me af of 1 van de al eigenaren van de seal voor mij de kofferbak opening zou willen opmeten.
Zegmaar vanaf de tildrempel tot aan de bovenkant opening. Ik heb namelijk een koelbox die ik denk niet door deze opening ga krijgen. Er is ergens foto op dit topic waar nou net deze maat niet op staan.
Daarbij zou ik ook graag willen weten wat de maximale lengte is wat je mee kan nemen als de achterbank plat is.
Dan nog een vraag over de accessoires.
Ik lees verschillende dingen over de cam. De ene zegt de kwaliteit is top de ander zegt het is prut, je kan de nummerplaten niet eens lezen.
De laatste was van @baannos deze was er nogal positief over.
Zijn er dan verschillen in waar je ze koopt? Zoja welke moet ik dan kopen?
Nu hoorde ik van een collega met een ID4 dat de laadklep/aansluiting aan de rechterkant niet altijd even handig is omdat bij bijvoorbeeld de shell rechargers de kabel precies aan de andere kant zit als je achteruit parkeert (kan ook niet anders volgens mij)
Wellicht komen er nog wel meer vragen bij in de komende tijd?
Met vriendelijke groet
Dat van die laadpoort vind ik ook bijzonder. Want de bestuurder moet altijd om de auto lopen. Zal iets Chinees zijn want de xpeng van mijn collega heeft het ook.
De grap is dat er altijd voor en tegenstanders zijn. De Engelse zullen juist zeggen dat het fijn is dat ze niet om hoeven te lopenVinculum schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:37:
Dat van die laadpoort vind ik ook bijzonder. Want de bestuurder moet altijd om de auto lopen. Zal iets Chinees zijn want de xpeng van mijn collega heeft het ook.
Persoonlijk vind ik rechts achter de allerbeste plek, de openbare laadpalen waar ik zou kunnen staan is rechtsachter het handigst en nog niet te spreken over mijn thuis laadpaal waarbij links achter haast onmogelijk zou zijn.
Weet je wat ik pas onhandig vind.. laad aansluiting in de voorkant.. de keren dat ik heb staan vloeken met vooruit parkeren in te krappe plekken en er vervolgens uit proberen te komen… dat zou voor mij echt een no-go absoluut zijn om een nieuwe auto.
Is de laadkabel die bij de Seal zit lang genoeg voor alle denkbare laadpaalposities, of is het weleens tobben?MichaelJ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:11:
[...]
De grap is dat er altijd voor en tegenstanders zijn. De Engelse zullen juist zeggen dat het fijn is dat ze niet om hoeven te lopen
Persoonlijk vind ik rechts achter de allerbeste plek, de openbare laadpalen waar ik zou kunnen staan is rechtsachter het handigst en nog niet te spreken over mijn thuis laadpaal waarbij links achter haast onmogelijk zou zijn.
Weet je wat ik pas onhandig vind.. laad aansluiting in de voorkant.. de keren dat ik heb staan vloeken met vooruit parkeren in te krappe plekken en er vervolgens uit proberen te komen… dat zou voor mij echt een no-go absoluut zijn om een nieuwe auto.
Na 5,5 week ruim 6000 km op de teller. Gem 16,6 op 100km. Echt netjes. Dat haalde ik met mijn model3 zeker niet(rijgedrag is ook iets anders 😂). En dit naar Joure is 90 km snelweg en 35 km 80/100 wegen.DeGroteMuis schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:07:
[...]
Ja, echt een genot, die vele opties om je verbruik nauwkeurig bij te houden he?Een prachtige weinig zeggende grafiek met wel 50 km verbruik en een totaalverbruik vanaf nieuw, verstopt tussen de instellingen. Groot gelijk dat je niet teveel op het verbruik let, bij de proefrit was al duidelijk dat de Seal geen BMW i4 of Tesla Model 3 waarden scoort, dus zo lang de range ruim voldoende is... Maar tot nu toe verrast de Seal RWD me best positief door aardig in de buurt van WLTP te blijven en daar bij files ook duidelijk onder te duiken.
Ik rij in eco en heb een rwd
@almo01 Er is 1 originele camera. Kan wel wat ook daar neppers van zijn als lijkt de markt me daar niet direct groot genoeg voor, maar in principe geen onderscheid in originele camera's.
De laadpoort is niet altijd handig, maar dat geldt eigenlijk altijd wel, waar die ook zit. Linksachter is net zo onhandig als de vrije laadplek aan de rechterkant van de auto ligt, op de neus moet je altijd voorin inparkeren, op het voorspatbord heb je het probleem van de zijkant dat je ook achter hebt én nog wat extra auto (achter zit de laadpoort meer op de hoek). Mijn vorige had de poort ook rechtsachter en ik heb in 5 jaar EV rijden nog niet gehad dat ik niet kon laden door de positie van de laadpoort.
@Rico Mono Alle denkbare posities red je er denk ik niet mee. De kabel is rond de 5 meter, de auto is niet veel korter. Dus als de vrije laadplek zich voor de auto bevindt op een fileparkeerplek in een eenrichtingverkeer straat, kan je wel tekort komen. Zelfde als de laadplek bezet is door een niet ladende auto en je 2 of 3 plekken verderop kan parkeren. In de praktijk zal je er niet heel vaak last van hebben verwacht ik, bij die eenrichtingverkeer straat zou ik een keerpunt zoeken en lekker lomp tegen het verkeer in laden en hoe vaak is de lader wel vrij, maar de plek niet? Een kabel van 10 meter zou wel fijner zijn bij die uitzonderingen, al sleep je dan weer regelmatig onnodig veel kabel mee.
@Schaapjes Al aardig wat gereden in die weken! En inderdaad best een net verbruik, zeker als snelweg ook regelmatig > 100 km/h en filevrij is. Ik rij tot nu toe vooral in normal, maar het blijft gewoon top om na 80km overwegend snelweg overdag nog steeds minimaal 87% SoC te hebben met dit weer.
De laadpoort is niet altijd handig, maar dat geldt eigenlijk altijd wel, waar die ook zit. Linksachter is net zo onhandig als de vrije laadplek aan de rechterkant van de auto ligt, op de neus moet je altijd voorin inparkeren, op het voorspatbord heb je het probleem van de zijkant dat je ook achter hebt én nog wat extra auto (achter zit de laadpoort meer op de hoek). Mijn vorige had de poort ook rechtsachter en ik heb in 5 jaar EV rijden nog niet gehad dat ik niet kon laden door de positie van de laadpoort.
@Rico Mono Alle denkbare posities red je er denk ik niet mee. De kabel is rond de 5 meter, de auto is niet veel korter. Dus als de vrije laadplek zich voor de auto bevindt op een fileparkeerplek in een eenrichtingverkeer straat, kan je wel tekort komen. Zelfde als de laadplek bezet is door een niet ladende auto en je 2 of 3 plekken verderop kan parkeren. In de praktijk zal je er niet heel vaak last van hebben verwacht ik, bij die eenrichtingverkeer straat zou ik een keerpunt zoeken en lekker lomp tegen het verkeer in laden en hoe vaak is de lader wel vrij, maar de plek niet? Een kabel van 10 meter zou wel fijner zijn bij die uitzonderingen, al sleep je dan weer regelmatig onnodig veel kabel mee.
@Schaapjes Al aardig wat gereden in die weken! En inderdaad best een net verbruik, zeker als snelweg ook regelmatig > 100 km/h en filevrij is. Ik rij tot nu toe vooral in normal, maar het blijft gewoon top om na 80km overwegend snelweg overdag nog steeds minimaal 87% SoC te hebben met dit weer.
Gisteren viel me op dat tijdens het voorklimatiseren de auto gewoon volledig actief leek. Zo schakelde ook Android Auto al in voor ik de auto aanraakte. De auto gaf wel aan dat er zich geen sleutel in de auto bevond, maar na het instappen met de sleutel kon ik zo wegrijden. Als test zojuist de auto laten voorkoelen, van het slot gehaald en zonder sleutel en de telefoon op airplane modus een rondje gereden. Dat werkte gewoon!
Na het uitzetten van de auto was opnieuw starten niet mogelijk en de auto was ook niet af te sluiten met een druk op de knop op de grepen, maar met het trucje telefoon uit airplane mode, klimatiseren aan kon ik wel gewoon verder rijden. Dat voelt niet heel goed beveiligd tegen diefstal.
Ruitje intikken en je kan wegrijden.
@almo01 ongeveer 40 cm. Van rand tot rand in het midden is ongeveer 43, aan de randen ongeveer 41, maar da's echt klem tussen de randen en de rubbers, dus met 40 houd je de kofferbakrubbers denk ik wel heel. Dat is wel diagonaal gemeten, echt van rand tot rand. De hoogte van tildrempel tot rand verticaal is lastiger meten, maar met de aangegeven ~45 cm min 5-7 cm tildrempel, afhankelijk van midden of randen, kom je rond de 38-40cm, of 35-36 met wat marge. Je zou natuurlijk ook de koelbox even mee kunnen nemen op proefrit, weet je meteen zeker of je niet ergens anders nog achter blijft haken. De lengte zou 181 moeten zijn --> https://idaoffice.org/pos...er-our-test-at-the-track/
@almo01 ongeveer 40 cm. Van rand tot rand in het midden is ongeveer 43, aan de randen ongeveer 41, maar da's echt klem tussen de randen en de rubbers, dus met 40 houd je de kofferbakrubbers denk ik wel heel. Dat is wel diagonaal gemeten, echt van rand tot rand. De hoogte van tildrempel tot rand verticaal is lastiger meten, maar met de aangegeven ~45 cm min 5-7 cm tildrempel, afhankelijk van midden of randen, kom je rond de 38-40cm, of 35-36 met wat marge. Je zou natuurlijk ook de koelbox even mee kunnen nemen op proefrit, weet je meteen zeker of je niet ergens anders nog achter blijft haken. De lengte zou 181 moeten zijn --> https://idaoffice.org/pos...er-our-test-at-the-track/
[ Voor 14% gewijzigd door DeGroteMuis op 26-06-2024 13:25 . Reden: Ook nog even verticaal gemeten toegevoegd. ]
Dat vind ik vrij netjes, dat heb ik onderweg naar Frankrijk nog niet gehaald. Maar dat kan ook aan mijn rechter voet liggenM0untainD3w schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:13:
Ok....inmiddels de eerste serieuze poging gewaagd eens te kijken hoever ik kom op 1 lading.
502km gered met nog 31km restant. Relatief rustig gereden, veel snelweg erbij.
[Afbeelding]
Had jij de stand van teruggave energie op hoog staan? Die had ik op de heenweg niet aan, toen ging de batterij wel erg snel leeg.
6% SoC over red ik ook wel! maar dan wel met 400km gereden i.p.v. 500kmM0untainD3w schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:13:
Ok....inmiddels de eerste serieuze poging gewaagd eens te kijken hoever ik kom op 1 lading.
502km gered met nog 31km restant. Relatief rustig gereden, veel snelweg erbij.
[Afbeelding]
Zou dat dan het verschil zijn tussen AWD en RWD? Ik schat in dat ik ook zo’n 530km moet kunnen halen. SOC nog niet lager gehad dan 16%MichaelJ schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:33:
[...]
6% SoC over red ik ook wel! maar dan wel met 400km gereden i.p.v. 500km
Ik gok en vermoed dat het verschil in praktijk range 100km is ja, behoorlijk wat natuurlijk. Ik heb er alleen totaal geen last vanWiMe65 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:58:
[...]
Zou dat dan het verschil zijn tussen AWD en RWD? Ik schat in dat ik ook zo’n 530km moet kunnen halen. SOC nog niet lager gehad dan 16%
De nieuwe velgen zitten eronder 
:strip_exif()/f/image/ZGE4P5HoKmAAqOK86Jo89lei.jpg?f=fotoalbum_large)
Met dank aan Bandencentrum Jan Steverink (https://www.steverinkbanden.nl/)
De velgen zijn de Brock / RC Design RC34 (https://www.brock.de/en/w...urator/#497885877!636A525), deze velgen hebben een TUV keuring i.c.m. de BYD Seal AWD (en RWD).
:strip_exif()/f/image/ZGE4P5HoKmAAqOK86Jo89lei.jpg?f=fotoalbum_large)
De velgen zijn de Brock / RC Design RC34 (https://www.brock.de/en/w...urator/#497885877!636A525), deze velgen hebben een TUV keuring i.c.m. de BYD Seal AWD (en RWD).
[ Voor 24% gewijzigd door Turbo99 op 26-06-2024 20:20 ]
Zijn er hier mensen die de dashcam van topbyd gekocht hebben? Zo ja, heb je die zelf geïnstalleerd of heb je dat door de dealer laten doen? Is de camera of de bekabeling zichtbaar in de cockpit?
Zo hard heb ik zeker niet gereden hahah. En 13kWh is wel uitzonderlijk hoor, dan moet je best wel wat files enzo hebben en dus snelheid omlaag. Ik heb de teruggave inderdaad op hoog staan (altijd zo gehad).Matzen schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:25:
[...]
Dat vind ik vrij netjes, dat heb ik onderweg naar Frankrijk nog niet gehaald. Maar dat kan ook aan mijn rechter voet liggen. Ik reed gemiddeld 115-20 kmph met een gebruik van ongeveer 23 kWh per 100. Over 3 weken naar Italië rijden. Daar zijn wat meer wegen 100, hoop dat ie dan ook meer richting de 13 kWh per 100 gaat.
Had jij de stand van teruggave energie op hoog staan? Die had ik op de heenweg niet aan, toen ging de batterij wel erg snel leeg.
Mooi!Turbo99 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:37:
[Afbeelding]
Net zoals meerdere Seal chauffeurs op dit forum heb ik de dashcam van TopBYD gekocht en zelf geinstalleerd. Alle benodigde bekabeling was daarvoor al aanwezig (geen idee of dat nog zo is en/of dat zo zal blijven). Er zijn meerdere doe-het-zelf video's op YouTube te vinden (zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=Hfo5QhQFJoM https://www.youtube.com/watch?v=TEpKELi5R9g https://www.youtube.com/watch?v=E-KU7i2N0W0bounto schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:09:
Zijn er hier mensen die de dashcam van topbyd gekocht hebben? Zo ja, heb je die zelf geïnstalleerd of heb je dat door de dealer laten doen? Is de camera of de bekabeling zichtbaar in de cockpit?
[ Voor 3% gewijzigd door Turbo99 op 26-06-2024 21:59 ]
Staat mooi!Turbo99 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:37:
[Afbeelding]
Ook de remmen vallen zo nog prima mee, niet zo klein als het leek. Maar... Voor mijn gevoel vallen de wielen het in het zwart op deze foto in ieder geval wel wat meer weg, waardoor de auto wat hoog op de poten lijkt te staan. Misschien door de hoek en lichtval?
Zoals je misschien al gezien hebt in de links van Turbo99, van de camera zie je alleen de lens door de voorruit, waar je nu dat ronde dopje ziet. De kabels waren standaard aanwezig, maar er zijn geruchten dat die eruit zijn of gaan, dus even checken is wel zo veilig. Bij de Atto3 zit de kabel er nu al niet standaard meer in. Even met een pry tool dat kapje loswippen en je ziet de bekabeling al. Bij mij zit het er nog in, de camera is besteld.bounto schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:09: