Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15:18
Cybje schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:09:
Ik snap eigenlijk niet dat het allemaal zo lang duurt qua software. Als er een paar bugs in zitten, zeker als het gaat om iets simpels dat audio gedempt blijft na gebruik van de assistent, moet dat toch wel in 1-2 weken op te lossen zijn?

Ik had gehoopt dat BYD als nieuw merk meer zoals Tesla zou functioneren, maar eigenlijk zijn ze tot nu toe vooral te vergelijken met de ouderwetse automerken. Ook dat je voor bepaalde updates weer terug moet naar de dealer, dus dat gaat niet eens OTA. Bij Tesla had ik soms wel meerdere updates in de week, als er kleine bugs waren die ze moesten fixen. En voor de mensen die dat wel irritant vonden had je ook de optie om de stable channel te kiezen, zodat je oudere maar stabielere versies in je auto kreeg.
Toen ik de medewerker aan de telefoon aan de lijn kreeg had ik ook meer het idee dat ze met deze update het probleem ‘proberen’ op te lossen. Kwam niet over alsof het 100% de oplossing was. Misschien dat ze daarom wat terughoudend zijn met de update en niet OTA doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:05
Inter18 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:30:
[...]

Van 10%-81% en 63kWh geladen.
Ofwel u bent de gelukkige eigenaar van een grotere batterij, of er best wat laadverlies.

Gebaseerd op de data in het screenshot zou de batterij >88kWh zijn.
Doe mij die ook maar ajb.
Zou de mijne testauto geweest zijn voor de accu van de Sealion Excellence? :+

Hij sprong wel weer van 9 naar 10% bij het afremmen voor de parkeerplaats, dus in ieder geval een lage 10% naar misschien hoge 81%, maar inderdaad wel het nodige laadverlies / verbruik voor koeling van auto en inzittenden, uitgaande van 82,5 kWh netto accu zo'n 7%. Op zich nog niet heel buitensporig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Holland schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:18:
Is dit een specifieke laadupdate? Of is dit een andere versie? Ik heb nog nooit de 1.4 update gehad en draai nog steeds op de 1.3(?)
Volgens mij heeft niemand die gekregen behalve de mensen die hem zelf hebben geupload. Klopt dat?
Waarschijnlijk inderdaad nog 1.3.1. De laadupdate is een losse, die door de dealer geïnstalleerd kan worden bij problemen. Volgens de dealer was 1.4 intussen geannuleerd wegens bugs, werd er gewerkt aan een nieuwere versie die ook meteen de nieuwe stijl interface van de Tang en Sealion krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
PauseBreak schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:43:
Ik heb van de dealer begrepen dat ook de Sealion 7 niet met de 'nieuwe' interface wordt geleverd van 1.4. Dus ik denk dat je aanname klopt en dat BYD ervoor heeft gekozen om zoveel mogelijk 1 ecosysteem aan te houden. Dat is ook logischer en kosteneffectiever natuurlijk.
Heel bijzonder, de Sealion Excellence demo bij de dealer had afgelopen november toch echt bij aflevering al de nieuwe interface die de 3-fasen Tang ook heeft. Die interface is nieuwer dan de 1.4 versie van de Seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Matzen schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:41:
[...]

Toen ik de medewerker aan de telefoon aan de lijn kreeg had ik ook meer het idee dat ze met deze update het probleem ‘proberen’ op te lossen. Kwam niet over alsof het 100% de oplossing was. Misschien dat ze daarom wat terughoudend zijn met de update en niet OTA doen?
Ook best bijzonder, de medewerker die mij belde zei dat het tot nu toe vrijwel alle problemen opgelost had. :+
Cybje schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:09:
Ik snap eigenlijk niet dat het allemaal zo lang duurt qua software. Als er een paar bugs in zitten, zeker als het gaat om iets simpels dat audio gedempt blijft na gebruik van de assistent, moet dat toch wel in 1-2 weken op te lossen zijn?

Ik had gehoopt dat BYD als nieuw merk meer zoals Tesla zou functioneren, maar eigenlijk zijn ze tot nu toe vooral te vergelijken met de ouderwetse automerken. Ook dat je voor bepaalde updates weer terug moet naar de dealer, dus dat gaat niet eens OTA. Bij Tesla had ik soms wel meerdere updates in de week, als er kleine bugs waren die ze moesten fixen. En voor de mensen die dat wel irritant vonden had je ook de optie om de stable channel te kiezen, zodat je oudere maar stabielere versies in je auto kreeg.
Wat ik begreep van de monteur, moet deze update zelfs apart vrijgegeven worden door BYD voor de dealer deze kan installeren. Kan ook zijn dat hij straks wel in de OTA update meegaat en daarom voor de mensen die klagen nu los beschikbaar gesteld moet worden, maar dat weet ik ook niet zeker. BYD lijkt tot nu toe wel redelijk in te zetten op grote opleveringen, minder op kleinere updates tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:10

PauseBreak

derp!

DeGroteMuis schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:45:
[...]

Heel bijzonder, de Sealion Excellence demo bij de dealer had afgelopen november toch echt bij aflevering al de nieuwe interface die de 3-fasen Tang ook heeft. Die interface is nieuwer dan de 1.4 versie van de Seal.
Wat mij werd verteld waren er onverwachte problemen met de telefoon en het snelladen. Ik ga er vanuit dat tegen augustus er wel een nieuwe versie op de auto zal staan en anders zien we het vanzelf wel.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:15
Was zelf ook weer eens gaan zoeken naar de status van de officiële OTA hiervoor

Deze site gevonden, wel in het zweeds

https://bydauto.se/aga/uppdateringar

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Juan schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:52:
Was zelf ook weer eens gaan zoeken naar de status van de officiële OTA hiervoor

Deze site gevonden, wel in het zweeds

https://bydauto.se/aga/uppdateringar
Dank je, ik heb de changelog van die pagina meteen even toegevoegd aan de startpost, samen met de info van @E-Vix over V1.4 sideloaden en een korte vermelding over de laadupdate. Natuurlijk met vermelding naar jullie. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door DeGroteMuis op 11-04-2025 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Moens
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09:00
Sinds kort i.b.v. een Seal U. Infoscherm geeft binnen en buiten temperatuur niet zichtbaar wel tijdstip. Terwijl je op veel foto's dit wel ziet. Iemand een idee hoe dit in te stellen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1sZtSsoeMmIxA4o7P0fyLSHpeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hwm67gMs3ZW8mv3CCV5YqAyn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:45
H.Moens schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:43:
Sinds kort i.b.v. een Seal U. Infoscherm geeft binnen en buiten temperatuur niet zichtbaar wel tijdstip. Terwijl je op veel foto's dit wel ziet. Iemand een idee hoe dit in te stellen?[Afbeelding]
Ik heb daar nog nooit een instelling voor gezien, maar ik zou het even in dit topic proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:56

E-Vix

Nu met sneeuw!

H.Moens schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:43:
Sinds kort i.b.v. een Seal U. Infoscherm geeft binnen en buiten temperatuur niet zichtbaar wel tijdstip. Terwijl je op veel foto's dit wel ziet. Iemand een idee hoe dit in te stellen?[Afbeelding]
Dat is niet een binnen en buiten temperatuur, maar de binnen en buiten waarde van pm2.5 deeltjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5j9KlXYScsEti2JygcIBAgupy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nseuIpPYK83H008jhUXcCW4f.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij wordt dat weergegeven op het moment dat je pm 2.5 aan hebt staan bij je ventilatie instellingen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Wat is pm2.5?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 16:18

Cybje

First Post!

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dacht dat er geen uitstoot was bij Electrisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Juan schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:57:
Dacht dat er geen uitstoot was bij Electrisch?
Banden en remmen genereren ook fijnstof. En hoewel sommigen de verbranding van houtpellets groene stroom noemen, ontstaat daarbij ook uitstoot. Niet uit de uitlaat, maar wel ten behoeve van de voortbeweging ;) Maar wat de auto meet is de hoeveelheid in de buitenlucht en in de auto. Als je achter een lekker rokende diesel rijdt op de snelweg, kan hij zomaar richting de 140 buiten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Op het platteland tussen de veehouderijen heb ik ook al regelmatig 100+ gezien. Of op de Amsterdamse ring in de buurt van wat zwaardere industrie. Gelukkig is fijnstof binnenin de auto vaak lager en is er een knop om de lucht schoon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-04 12:56
vorige week een afspraak bij BYD in Amsterdam gehad ivm laadproblemen.

Volgens hen is er geen specifieke update voor de laadissues....

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

bblikman schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:55:

Hij bestaat toch echt!

Wellicht kunnen @StefanoDiBosso, @DeGroteMuis, @Matzen en @Cybje aangeven bij welke BYD garage zij de update hebben gehad dan wel bij welke garage deze ingepland is. Dan kan je of rechtstreeks met die garages contact opnemen om daar iets in te plannen dan wel BYD Amsterdam contact met één van die garages op laten nemen voor meer informatie over de laadupdate.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
BYD Rotterdam. Bijzonder, want BYD Rotterdam en BYD Amsterdam vallen allebei rechtstreeks onder de importeur (BYD Dreams) en zouden dus dezelfde informatie moeten hebben. Kanttekening: de monteur in Rotterdam wist ook van niets, en pas na navraag bij de werkplaatschef is de update alsnog geinstalleerd. Als in: ik had de sleutels al terug en de auto stond al klaar, maar is na mijn vraag opnieuw de werkplaats in gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
bblikman schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:55:

De importeur zegt van wel :+ Bij mij is het via BYD NL verlopen omdat ik intussen wel genoeg had van wachten op een update na V1.4 die het zou oplossen. Ik had dus bij BYD NL gevraagd wanneer er eindelijk verbetering te verwachten viel. Daarop werd ik teruggebeld met het nieuws dat er een update beschikbaar is specifiek voor snelladen. Uitgevoerd in Eindhoven, maar ingepland door de contactpersoon van BYD NL, inclusief Seal U leenauto. Helaas kon die nog niet een Sealion of nieuwe Han leenauto regelen, was ook wel benieuwd hoe die rijden, maar de Han komt waarschijnlijk niet naar Nederland en de Sealion is nog te populair als demo. :+

Het is wel een update die volgens BYD Eindhoven apart vrijgegeven moet worden voor die te installeren is, dus iets lastiger dan stickje erin en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
E-Vix schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:01:
[...]

Hij bestaat toch echt!

Wellicht kunnen @StefanoDiBosso, @DeGroteMuis, @Matzen en @Cybje aangeven bij welke BYD garage zij de update hebben gehad dan wel bij welke garage deze ingepland is. Dan kan je of rechtstreeks met die garages contact opnemen om daar iets in te plannen dan wel BYD Amsterdam contact met één van die garages op laten nemen voor meer informatie over de laadupdate.
Ik heb mij afspraak staan bij BYD Amsterdam. Ik blijf me er toch over verbazen hoe slecht de communicatie binnen het bedrijf is. Als je weet dat er een oplossing is voor een bepaald probleem en vervolgens niet iedereen in de werkplaats of bij de dealer hier iets vanaf weet.. Het is niet alsof je niet even 50.000 euro voor een auto neertelt.. Bizar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceessie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:36
Matzen schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:31:
[...]

Ik heb mij afspraak staan bij BYD Amsterdam. Ik blijf me er toch over verbazen hoe slecht de communicatie binnen het bedrijf is. Als je weet dat er een oplossing is voor een bepaald probleem en vervolgens niet iedereen in de werkplaats of bij de dealer hier iets vanaf weet.. Het is niet alsof je niet even 50.000 euro voor een auto neertelt.. Bizar!
Vrijdag dan ben ik in Amsterdam voor een servicebeurt.
Ik heb de opmerking al meegegeven voor het snel laden dus ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Vanmorgen bij BYD Amsterdam geweest voor een 30000 beurt voor mijn Seal awd.
2 uurtjes werk en wat hebben ze gedaan:

Voor en achter transmissie olie vervangen
Remvloeistof vervangen
Stoelverwarming getest
Visuele controle uitgevoerd
Updates gedaan

En dit allemaal voor de schappelijke prijs van €670,-🤣

Een update voor het snel laden had ie nog niet van gehoord, had ook niet gelezen dat ik dat aangegeven had.
Toen hij mij om foto's vroeg heb ik hem verteld dat ze dat genoeg hebben gekregen van alles en iedereen en maar eens als dealers onder elkaar moeten gaan communiceren.
DAB probleem, daar is wederom een nieuw 3e remlicht voor. Wanneer die komt is niet duidelijk.

Ow ja of ik volgende week even terug wil komen want er moeten twee bandjes vervangen worden achter.

Al met al vind ik de service niet best hier. Hopelijk doen ze het in andere filialen een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik weet niet zo goed waarom je erom moet lachen. Alleen al de transmissieolie vervangen kost bij mijn huidige Mercedes meer dan die €670,-. Bij VW overigens ook.

Wel jammer dat ze kennelijk niet goed onderling communiceren en de laadupdate die anderen hier in dit topic hebben ontvangen niet bekend was. Dat is wel echt een verbeterpunt voor de organisatie.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
PauseBreak schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:37:
Ik weet niet zo goed waarom je erom moet lachen. Alleen al de transmissieolie vervangen kost bij mijn huidige Mercedes meer dan die €670,-. Bij VW overigens ook.

Wel jammer dat ze kennelijk niet goed onderling communiceren en de laadupdate die anderen hier in dit topic hebben ontvangen niet bekend was. Dat is wel echt een verbeterpunt voor de organisatie.
Dan moet er heel wat liters olie in neem ik aan, aan de werktijd ligt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ceessie schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:49:
[...]

Dan moet er heel wat liters olie in neem ik aan, aan de werktijd ligt het niet
Ik neem even aan dat het bij de Seal net zo werkt:

Pakkingen, filter, olie. Ongeveer een uur werk. Maar vergeet niet dat het uurtarief tegenwoordig erg hoog ligt. Mercedes vraagt rustig €125 per uur voor de arbeid. Zal bij BYD niet heel wezenlijk anders zijn verwacht ik aangezien dat (hier in noord nl althans) allemaal Lexus mensen zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen

Na 30.000 km nu alles al vervangen. Is dat niet ook een beetje voorbarig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Matzen schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:52:
[...]

Tesla doet dit op zijn vroegst na 80000 km maar soms ook veel later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Matzen schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:52:
[...]

Geen idee, hangt af van het ontwerp en de onderhoudsvoorschriften. BYD zal het noodzakelijk vinden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-05 18:15
Ceessie schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:49:

Remvloeistof vervangen
Stoelverwarming getest
Updates gedaan

Een update voor het snel laden had ie nog niet van gehoord, had ook niet gelezen dat ik dat aangegeven had.
Toen hij mij om foto's vroeg heb ik hem verteld dat ze dat genoeg hebben gekregen van alles en iedereen en maar eens als dealers onder elkaar moeten gaan communiceren.
DAB probleem, daar is wederom een nieuw 3e remlicht voor. Wanneer die komt is niet duidelijk.

Ow ja of ik volgende week even terug wil komen want er moeten twee bandjes vervangen worden achter.

Al met al vind ik de service niet best hier. Hopelijk doen ze het in andere filialen een stuk beter
Bijna duizend euro incl. 2 nieuwe banden) voor de 1e beurt / 30000 km van een nieuwe auto vind ik nogal bizar. De eerste beurt zou+/- 400 kosten werd verteld bij aankoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
  • Laatst online: 14:10

Remvloeistof vervangen
Stoelverwarming getest
Updates gedaan

Ik snap je frustratie, jammer beter dan zou moeten.
Wat ik ook aankaart bij de Soul, het is altijd een 'produkt eigenschap'
Na mijn 'serieus meneer' er zijn er denk ik 10 verkocht in 4 jaar, hoe is dat dan een 'produkteigenschap'.
Dus maar van dealer gewisseld en warempel is het produkteuvel uit de wereld.

Evengoed geldt dit voor andere merken, je moet maar net een capabele monteur treffen die zich inleest in zijn merk.

Buiten de nognal knullige banden opmerking is €670 voor een dealerwagen best schappelijk. het kan veel slechter.

Qua communicatie is het inderdaad niet best gesteld bij BYD.
Wellicht een idee om deze threat te laten zien volgende keer, er wordt met naam en toenaam genoemd dat er een laadupdate is. Voor mij is het laden 1 van de kritieke punten, dat zou met stip op 1 moeten staan bij de dealerorginisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

De app op android is geüpdate naar versie 2.7.0. De officiële changelog is als volgt:
1.Updated and optimized "My Vehicle" page
2.App login and registration process optimization

Visueel is de app iets aangepast. In plaats van dat alle opties over de gehele breedte staan, staan er nu 2 naast elkaar. Ik kan de volgorde aangepast worden en kunnen er menuoptie worden verborgen. Voor zover ik heb kunnen zien is er verder niets bij gekomen. Enkel de interface van de hoofdpagina is dus aangepast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02E3-7japX35k-RMBuikSZzHslQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4NxAMm6O8izjFLH38gwRLXR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvm-i4tp-YCFy6ORO9heC4eCPxI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xP6FBddxL92OJEvjSWFaq05p.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Noobie schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:14:
[...]

Bijna duizend euro incl. 2 nieuwe banden) voor de 1e beurt / 30000 km van een nieuwe auto vind ik nogal bizar. De eerste beurt zou+/- 400 kosten werd verteld bij aankoop...
Om eerlijk te zijn vind ik het ook redelijk bizar om een set banden op te roken in 30.000km.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
PauseBreak schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:27:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik het ook redelijk bizar om een set banden op te roken in 30.000km.
Het kan, in mijn vorge leven deed ik ergens tussen 20k à 25k met de aangedreven banden.

Nu ik meer van het rollen ben 1* 65k en umet de hudge EV 60k met de aangedreven wielen.

Als iemand veen binnewegen rijdt, scherpen bochten enthousiaster neemt dan wil het best wat sneller gaan.
ik vind 30k met de aangedreven wielen best ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Inter18 schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:27:
[...]

Het kan, in mijn vorge leven deed ik ergens tussen 20k à 25k met de aangedreven banden.

Nu ik meer van het rollen ben 1* 65k en umet de hudge EV 60k met de aangedreven wielen.

Als iemand veen binnewegen rijdt, scherpen bochten enthousiaster neemt dan wil het best wat sneller gaan.
ik vind 30k met de aangedreven wielen best ok.
Ja, ik weet hoe het werkt. Het zegt vooral iets over hoe je de auto gebruikt. Ook in de tijden dat mijn woon-werkverkeer binnendoor liep (want geen A-wegen in de buurt) haalde ik gewoon 50k+ km op de aangedreven wielen. Ook in de jaren dat ik op wegen reed die nog niet bestonden of net nieuw asfalt hadden gekregen was dat geen probleem. Beetje normaal doen en goed letten op je bandenspanning en je komt een heel eind met een setje banden.

Al snap ik ook wel dat leuk is om 313 of 530pk te gebruiken, maar dan moet je ook niet raar staan te kijken dat je je banden met enige regelmaat staat te laten verwisselen. En inderdaad, dan is een beurtje ineens zomaar €1000.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
Ik heb het verleden de revua nog eens laten passeren.
Buiten een loden rechtervoet is er nog een oorzak van hoge bandenslijtage, uitlijning.
Collega had destijd een Ford Mondeo, alle banden kaal na 7500km. Op zich bijzonder want geen 4wd.
Bleek dat hoewel de wagen prima reed hij z'n banden letterlijk opvrat,.

Nu is dit wel iets waar dealers / leasmaatschappijen niet happig op zijn, want aantoonbaar maken is lastig. Bij een privé wagen wellicht wel het onderzoeken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis

Remvloeistof vervangen
Stoelverwarming getest
Updates gedaan

Op de stoelverwarming en mogelijk de remvloeistof na dus een normale eerste beurt zoals die gold bij de 20k interval, die rondom de 400 euro zou gaan kosten. de eerste zou rond de 400 zijn, 2e rond de 300, dan weer 400 etc. Uitgaande van geen bijzonderheden verder. De uurprijzen bij merkdealers zijn inderdaad erg stevig, bij BMW zit je al over de 170 per uur, maar dan nog zal remolie vernieuwen (dat mogelijk al bij de 20k beurt zat, maar da's bij mij niet blijven hangen) geen 200+ euro kosten. En de check op de stoelverwarming zou volgens mij toch echt garantie moeten zijn. Dus de interval is 1,5 tot 2 keer zo lang geworden, maar de prijzen dus ook 1,5-2 keer zo hoog. Als je op de beurt gewacht hebt kan het zijn dat je een aparte afspraak moet maken voor de banden, maar anders wel bijzonder, het is toch niet bepaald een enorme klus om nog ff 2 banden te wisselen. Maar daarvoor ga ik als particulier dan toch liever naar een betrouwbare bandenspeciaalzaak, dat scheelt nogal qua kosten vermoed ik. Bij de BMW maakte dat in ieder geval ruim 100 euro per band uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis

Dat klinkt als ICE prijzen? Daarbij is de transmissie een (automatische?) versnellingsbak, bij de Seal zal het eerder een differentieel achtig iets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Inter18 schreef op maandag 21 april 2025 @ 22:32:
Ik heb het verleden de revua nog eens laten passeren.
Buiten een loden rechtervoet is er nog een oorzak van hoge bandenslijtage, uitlijning.
Collega had destijd een Ford Mondeo, alle banden kaal na 7500km. Op zich bijzonder want geen 4wd.
Bleek dat hoewel de wagen prima reed hij z'n banden letterlijk opvrat,.

Nu is dit wel iets waar dealers / leasmaatschappijen niet happig op zijn, want aantoonbaar maken is lastig. Bij een privé wagen wellicht wel het onderzoeken waard.
Helemaal waar, de meeste auto's zijn af -fabriek helemaal niet zo lekker uitgelijnd, er is altijd wel winst te halen. Maar ja, een leasemaatschappij gaat niet zomaar kosten maken om dat te checken, dus als de dealer het bij aflevering niet tiptop in orde maakt... Verder maakt de band zelf ook wel uit. Voor ecorubber vind ik 30.000 ook niet heel lang, daarmee zou je toch zeker 50.000 km moeten doen als de auto goed spoort en je niet alleen maar stoplichtsprintjes doet, maar de MPS onder de BMW gaan bij mij ook niet veel langer dan 30.000km mee, zeker achter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

DeGroteMuis schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:47:
[...]

Dat klinkt als ICE prijzen? Daarbij is de transmissie een (automatische?) versnellingsbak, bij de Seal zal het eerder een differentieel achtig iets zijn.
Klopt, al wordt je helemaal akelig van het vernieuwen van de 4Motion differentieelolie :X En dat moet met enige regelmaat.

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sikorsky
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-05 22:17
Sinds een paar weken ook in het bezit van een AWD in Atlantis Gray.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKik6WJs75fHZg7IAY1Lmqx8yIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZpUk4V7Er8MkQuPpzuAk6oH.jpg?f=fotoalbum_large

Via Ali Express meteen DVR-camera, donker embleem voor op de neus, vakverdeler voor de middenconsole, telefoonhouder voor aan het kleine scherm en een sticker voor op het stuur gekocht. (Mocht je linkjes willen hebben, laat het maar weten.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sYIVDcW93PboI-z2QjCsDDNrww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cno5Y3ByDThYBdldbR645LVO.jpg?f=fotoalbum_large

Software zelf naar 1.4 gebracht. Prima tevreden tot dusver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dat vind ik toch wel de mooiste kleur. Veel plezier ermee :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Sikorsky schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:31:
Sinds een paar weken ook in het bezit van een AWD in Atlantis Gray.

[Afbeelding]

Via Ali Express meteen DVR-camera, donker embleem voor op de neus, vakverdeler voor de middenconsole, telefoonhouder voor aan het kleine scherm en een sticker voor op het stuur gekocht. (Mocht je linkjes willen hebben, laat het maar weten.)

[Afbeelding]

Nice!
Als mede Atlantic Grey bezitter heeft jouw foto mij overgehaald om toch ook mijn logo voorop maar zwart te gaan maken.
Verder had ik nog op mijn verlanglijstje staan om de tekst op de achterklep te verwijderen en te vervangen met een BYD logo midden bovenin. Dit wilde ik in het zilver gana doen, maar ik denk dat ik dat dan ook maar in het zwart ga doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik melde een paar dagen geleden al dat er een nieuwe update van de app was, en dat er behalve een GUI verandering niets was veranderd. Zojuist heb ik geleerd dat er toch wel degelijk een erg fijne verandering in zit.
Je kan vanaf nu kiezen voor 'biometrische verificatie' voor de afstandsbediening. Oftewel, als je op afstand bijvoorbeeld de airco aan wilt zetten dan kan dat nu door middel van een vingerafdruk of face-id in plaats van dat je telkens een pincode in hoeft te voeren (op een numeriek toetsenbord met te kleine vakjes zodat je regelmatig mis toetst)

De instelling is in de BYD app te vinden onder Mijn Account > Instellingen > Afstandsbediening Verificatie > Biometrische verificatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcXygd9C-8SgV6jY16wyrt5h2jA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mnMt2FYcsfaIikLwqGMtOr0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
E-Vix schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:54:
Ik melde een paar dagen geleden al dat er een nieuwe update van de app was, en dat er behalve een GUI verandering niets was veranderd. Zojuist heb ik geleerd dat er toch wel degelijk een erg fijne verandering in zit.
Je kan vanaf nu kiezen voor 'biometrische verificatie' voor de afstandsbediening. Oftewel, als je op afstand bijvoorbeeld de airco aan wilt zetten dan kan dat nu door middel van een vingerafdruk of face-id in plaats van dat je telkens een pincode in hoeft te voeren (op een numeriek toetsenbord met te kleine vakjes zodat je regelmatig mis toetst)

De instelling is in de BYD app te vinden onder Mijn Account > Instellingen > Afstandsbediening Verificatie > Biometrische verificatie

[Afbeelding]
Was mij ook nog niet opgevallen, maar dit is zeker een hele verbetering ;)
Dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Aanstaande woensdag krijg ik wederom een nieuw derde remlicht.
Ben benieuwd of deze wel alle problemen op lost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdpitte
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 17:39
Sikorsky schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:31:
Op welke manier kan ik hem zelf naar 1.4 brengen? Ik kan alleen firmware files voor 1.3.1 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Vermoedelijk met USB stick

zie https://wiki.defective.tech/en/BYD/Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 22:15
Ceessie schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:53:
Aanstaande woensdag krijg ik wederom een nieuw derde remlicht.
Ben benieuwd of deze wel alle problemen op lost
Bij welke BYD vestiging is dat? Ik sta ook op de lijst voor een nieuw remlicht, heb alleen nog geen afspraak staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Hebben ze bij mij al gedaan, en vooralsnog geen DAB+ problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
vanadium schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:03:
[...]

Bij welke BYD vestiging is dat? Ik sta ook op de lijst voor een nieuw remlicht, heb alleen nog geen afspraak staan.
Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Juan schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:15:
Hebben ze bij mij al gedaan, en vooralsnog geen DAB+ problemen meer
Hadden ze bij mij ook al gedaan, maar nog steeds op sommige plaatsen problemen.
Nu dus weer een nieuwe versie welke deze week voor het eerst is uitgeleverd volgens de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Ceessie schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:27:
[...]

Hadden ze bij mij ook al gedaan, maar nog steeds op sommige plaatsen problemen.
Nu dus weer een nieuwe versie welke deze week voor het eerst is uitgeleverd volgens de monteur.
Mooi snel, BYD NL verwachtte die toen ik er eind maart naar vroeg niet voor half mei. Hopelijk is het de definitieve oplossing!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Hebben anderen mensen ook al meegemaakt dat de rijhulpsystemen stoppen met werken na een onaardige opmerking over China te hebben gemaakt? Het was wel erg mistig op dat moment, maar dat heeft er vast niks mee te maken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo99
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 22:59
Vandaag ook een nieuw derde remlicht gekregen vanwege de DAB+ problemen. Ik weet niet of dat de nieuwste versie was van het derde remlicht, de DAB+ ontvangst is wel een stuk beter geworden maar 100% opgelost is het ook zeker niet.

Ook meteen 4 nieuwe banden gekregen vanwege trillingen in het stuur en diverse software updates (geen idee welke).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceessie
PauseBreak schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:27:
[...]

Ik zal niet zeggen dat ik super rustig rijd, maar hoe is de kwaliteit van de banden?
Er zijn er al veel die nieuwe banden hebben gekregen vanwege trillingen in het stuur.
Sommige al meerdere malen.
Zegt wel wat over de kwaliteit denk ik van de band

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuildYourDragon
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13-05 21:49

BuildYourDragon

The Polar White Dragon

Ceessie schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 15:24:
[...]
Ik zal niet zeggen dat ik super rustig rijd, maar hoe is de kwaliteit van de banden?
Er zijn er al veel die nieuwe banden hebben gekregen vanwege trillingen in het stuur.
Sommige al meerdere malen.
Zegt wel wat over de kwaliteit denk ik van de band
Idd, persoonlijk vind ik dat Continental zijn eigen reputatie op het spel zet door onbetrouwbare kwaliteit voor de OEM markt te leveren. En klachten over EcoContact zijn er ook wel bij wagens van andere merken, bv. Volvo.

Ik ben momenteel op eigen kosten Pirelli's P7C2 aan het testen maar daarover later meer, ik voel wel onmiddellijk een veel sportiever, preciezer stuurgedrag :9

Ik heb de 18" velgen van de Seal Comfort eens gewogen bij de bandenzaak en ze wegen exact 12.5 kg, wat ik reuze vind meevallen _/-\o_ Zeker een positief effect op het verbruik, dat inderdaad heel laag is... mijn totaal gemiddelde is nu 15.5 kWh/100km sinds begin maart, maar ik zit weinig op de snelweg.

In vergelijking wegen de 19" velgen volgens TOPBYD 16kg en de oude 18" van de Seal Dynamic 14kg (maar niet dat TOPBYD nu zo betrouwbaar is qua producten, sorry dat ik dit moet vermelden...)

Ik wou even wat foto's delen van de ophanging / vering van mijn Seal (Comfort RWD) vooraan. Dit is dus inderdaad een Double Wishbone ophanging zoals de specificaties vermelden, waarvan volgens de Goodwood Seal review de springveren te hard aangespannen staan wat ik wel geloof.

Hier zie je de onderarm van de ophanging, waar de schokdemper op gemonteerd is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjjkUWukbibsJNNtydUeBeTaoww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHh8ofINvywXB0yItq9oL7fw.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is de bovenkant van dezelfde schokdemper die eindigt met een spiraalveer die bovenaan vastzit op het chassis. Hierover zie je ook de bovenarm (A-arm) lopen die met scharnieren is gemonteerd op het chassis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUKdoJsNs45ySSKRMQEi3xW0qz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1U4hoArql3s4eIsCQPCwMEIH.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nog een foto van de volledige bovenarm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hz4BkW4khwjNzHQFL1H27A32sOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeuj5eYWf1TTJFUkDwg2z1b4.jpg?f=fotoalbum_large

Deze links hielpen me om de werking ervan te begrijpen:
https://www.carthrottle.c...ouble-wishbone-suspension
https://en.wikipedia.org/...e_wishbone_Suspension.gif

Als IT'er toch een goede poging om te begrijpen hoe automechaniek werkt 8)

Geld maakt niet gelukkig, fijne banden wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlFmqR8HM1CJWhE8wl9P5lIXfdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vnowL3zkQ3jFZ9YTe9hpWma.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat BYD aangeeft hoe snel je max kan laden
En dit is onder de beste omstandigheden met een accu van 30 graden

[ Voor 7% gewijzigd door Ceessie op 27-04-2025 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
Ceessie schreef op zondag 27 april 2025 @ 09:40:
[Afbeelding]

Dit is wat BYD aangeeft hoe snel je max kan laden
En dit is onder de beste omstandigheden met een accu van 30 graden
Er staat meermaals Fastned op dit blaadje. Fastned meet zelf bijna alle auto's en deelt deze informatie. Dit is dus geen informatie of garantie vanuit BYD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
StefanoDiBosso schreef op zondag 27 april 2025 @ 09:43:
[...]

Er staat meermaals Fastned op dit blaadje. Fastned meet zelf bijna alle auto's en deelt deze informatie. Dit is dus geen informatie of garantie vanuit BYD zelf.
Dat zou prima kunnen, kreeg dit mee van de monteur van BYD en die zei dat dit de max is in ideale omstandigheden. Dus ook geen gedeelde lader.
Ik zelf laad zelden bij een snel lader, maar dacht deel het voor degene die wel vaak snel laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo99
BuildYourDragon schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 23:14:
[...]
Idd, persoonlijk vind ik dat Continental zijn eigen reputatie op het spel zet door onbetrouwbare kwaliteit voor de OEM markt te leveren. En klachten over EcoContact zijn er ook wel bij wagens van andere merken, bv. Volvo.

Ik heb de 18" velgen van de Seal Comfort eens gewogen bij de bandenzaak en ze wegen exact 12.5 kg, wat ik reuze vind meevallen _/-\o_ Zeker een positief effect op het verbruik, dat inderdaad heel laag is... mijn totaal gemiddelde is nu 15.5 kWh/100km sinds begin maart, maar ik zit weinig op de snelweg.

In vergelijking wegen de 19" velgen volgens TOPBYD 16kg en de oude 18" van de Seal Dynamic 14kg (maar niet dat TOPBYD nu zo betrouwbaar is qua producten, sorry dat ik dit moet vermelden...)
Afgelopen vrijdag zijn bij mijn Seal de af fabriek gemonteerde Continental EcoContact 6 banden vervangen door Continental UltraContact.

Ik heb de standaard 19 inch velgen van mijn Seal Excellence vervangen door een set RC Design RC34 (met TUV certificaat voor de BYD Seal). Deze wegen 14.7 kg per stuk. Scheelt toch 1,3 kg per velg.

[ Voor 18% gewijzigd door Turbo99 op 27-04-2025 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Ceessie schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:51:
[...]

Dat zou prima kunnen, kreeg dit mee van de monteur van BYD en die zei dat dit de max is in ideale omstandigheden. Dus ook geen gedeelde lader.
Ik zelf laad zelden bij een snel lader, maar dacht deel het voor degene die wel vaak snel laden
Toen ik bij de dealer was kwamen ze ook met deze grafiek aanzetten. Ik vind het zelf een beetje raar, een test van Fastned gebruiken om je eigen specificaties te bepalen. Normaliter komt een fabrikant zelf gewoon met een optimale laadcurve.

Daarnaast komt het ook niet overeen met andere tests, zoals deze: https://evkx.net/models/byd/seal/seal_awd/chargingcurve/

Daar zie je dat hij tot zo'n 44% gewoon 150 kW ziet laden, terwijl bij Fastned hij rond de 37% ineens naar zo'n 70 kW terugzakt.

Als de Fastned grafiek de optimale laadcurve is, hoe is dan het resultaat van de test van EVKX ontstaan?

Lang verhaal kort: ze moeten gewoon eens met een laadcurve vanuit de fabrikant komen en niet van externe tests

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Ceessie schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:51:
[...]

Nieuwe onzin mantra van BYD, dit is de curve in de beste omstandigheden, hoger is onmogelijk! Wel fijn dat deze wel over alle dealers gecommuniceerd wordt, ze kunnen het dus wel, informatie uitwisselen! :+

Er zijn genoeg mensen die nijdig worden als hun eerste EV niet bij iedere snellader in alle omstandigheden de topsnelheid haalt zoals die in het boekje staat, dus op zich prima dat men aangeeft dat je niet altijd overal deze snelheden kan halen, maar om nou alles op te hangen aan de laadcurve van Fastned als mensen klagen is ook niet reëel.

1. Als de auto MAXIMAAL 150kW trekt en je bij een 300 of 400 kW lader staat en die moet delen, kan je nog steeds 150-200 kW trekken, gelijk aan of hoger dan de auto maximaal kan laden. Waarom zou delen dan het laden beperken?
2. Als de auto puur op door interne weerstand / SoC begrensd zou worden, verklaart dat niet de enorme dip rond de 35-37 tot rond de 45%. Want dan zou de curve daarna aflopend moeten blijven, waarom loopt de laadsnelheid later weer stevig op? Dit wijst op een thermische beperking of een domme softwarefout in de curve en aangezien ik wel flink hogere snelheden tussen de 35 en 45% heb gezien, ga ik uit van het eerste. Dus zo lang de accu niet te warm wordt, kan het zeker wel beter dan deze 'ideale laadcurve' en is het zeker NIET normaal dat je rond de 40% niet voorbij de 75 kW komt, zoals sommige mensen bij BYD beweren.
3. Snel berekend en de grafiek is wat grof, dus ik kan er wat naast zitten, maar dit lijkt incl laadverlies toch aardig op 10-80% in meer dan 40 minuten. BYD zelf zegt 37 minuten. Als dit ideaal is, beter kan ECHT niet, waarom geven ze zelf dan wel sneller op?
4. Tussen 10-80 en 30-80 zit 11 minuten verschil volgens de specs. In 11 minuten kan je vanaf 10% volgens deze laadcurve ~30% laden, niet 20%. Wat mij betreft wederom bewijs dat de auto thermisch begrensd is en je dus zeker wel betere laadsnelheden kan zien.

Beetje zwakke manier om klachten proberen te weerleggen. Kom dan zelf met een laadcurve, die ook daadwerkelijk overeen komt met de 26 minuten 30-80 en 37 minuten 10-80 en leg dan nog maar eens uit waarom je bij een 400kW lader niet de ideale laadcurve zou kunnen halen als je die deelt met een 2e EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Nu online
DeGroteMuis schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:19:
[...]

Nieuwe onzin mantra van BYD, dit is de curve in de beste omstandigheden, hoger is onmogelijk! Wel fijn dat deze wel over alle dealers gecommuniceerd wordt, ze kunnen het dus wel, informatie uitwisselen! :+

Er zijn genoeg mensen die nijdig worden als hun eerste EV niet bij iedere snellader in alle omstandigheden de topsnelheid haalt zoals die in het boekje staat, dus op zich prima dat men aangeeft dat je niet altijd overal deze snelheden kan halen, maar om nou alles op te hangen aan de laadcurve van Fastned als mensen klagen is ook niet reëel.

1. Als de auto MAXIMAAL 150kW trekt en je bij een 300 of 400 kW lader staat en die moet delen, kan je nog steeds 150-200 kW trekken, gelijk aan of hoger dan de auto maximaal kan laden. Waarom zou delen dan het laden beperken?
2. Als de auto puur op door interne weerstand / SoC begrensd zou worden, verklaart dat niet de enorme dip rond de 35-37 tot rond de 45%. Want dan zou de curve daarna aflopend moeten blijven, waarom loopt de laadsnelheid later weer stevig op? Dit wijst op een thermische beperking of een domme softwarefout in de curve en aangezien ik wel flink hogere snelheden tussen de 35 en 45% heb gezien, ga ik uit van het eerste. Dus zo lang de accu niet te warm wordt, kan het zeker wel beter dan deze 'ideale laadcurve' en is het zeker NIET normaal dat je rond de 40% niet voorbij de 75 kW komt, zoals sommige mensen bij BYD beweren.
3. Snel berekend en de grafiek is wat grof, dus ik kan er wat naast zitten, maar dit lijkt incl laadverlies toch aardig op 10-80% in meer dan 40 minuten. BYD zelf zegt 37 minuten. Als dit ideaal is, beter kan ECHT niet, waarom geven ze zelf dan wel sneller op?
4. Tussen 10-80 en 30-80 zit 11 minuten verschil volgens de specs. In 11 minuten kan je vanaf 10% volgens deze laadcurve ~30% laden, niet 20%. Wat mij betreft wederom bewijs dat de auto thermisch begrensd is en je dus zeker wel betere laadsnelheden kan zien.

Beetje zwakke manier om klachten proberen te weerleggen. Kom dan zelf met een laadcurve, die ook daadwerkelijk overeen komt met de 26 minuten 30-80 en 37 minuten 10-80 en leg dan nog maar eens uit waarom je bij een 400kW lader niet de ideale laadcurve zou kunnen halen als je die deelt met een 2e EV.
Maar ook die dip bij 35% klopt niet altijd.. het is nog steeds een willekeur.

Ik heb bij 40% een screenshot uit de app gemaakt, maar tot 45% liep dit nog zo door. Daarna afgekoppeld want ik had ruim voldoende om weer thuis te komen en mijn zoon was het zat...
Lader; 300kw FastNed - niet gedeeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOj4z4LZfKUMLHDgsfmP4sxfJq0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yhkblqm3iyeMzlBFWpHzNady.png?f=fotoalbum_large

30 minuten daarvoor stond ik bij een 2x150kw lader van Fastned, daar haalde ik 120kw totdat er een 2e auto bij kwam en de snelheid in 1x terug ging naar 63kw. Toen ben ik doorgereden naar de volgende lader van het screenshot. Daar aangekomen met +/- 18% SoC.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Nu online
Turbo99 schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:13:
[...]

Afgelopen vrijdag zijn bij mijn Seal de af fabriek gemonteerde Continental EcoContact 6 banden vervangen door Continental UltraContact.

Ik heb de standaard 19 inch velgen van mijn Seal Excellence vervangen door een set RC Design RC34 (met TUV certificaat voor de BYD Seal). Deze wegen 14.7 kg per stuk. Scheelt toch 1,3 kg per velg.
Heb je een foto met die RC Design velgen? Die hebben ook op mijn lijstje gestaan (nog steeds eigenlijk...) voor montage op mijn Seal maar is er nog niet van gekomen haha.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:36:
[...]

Maar ook die dip bij 35% klopt niet altijd.. het is nog steeds een willekeur.

Ik heb bij 40% een screenshot uit de app gemaakt, maar tot 45% liep dit nog zo door. Daarna afgekoppeld want ik had ruim voldoende om weer thuis te komen en mijn zoon was het zat...
Lader; 300kw FastNed - niet gedeeld

[Afbeelding]

30 minuten daarvoor stond ik bij een 2x150kw lader van Fastned, daar haalde ik 120kw totdat er een 2e auto bij kwam en de snelheid in 1x terug ging naar 63kw. Toen ben ik doorgereden naar de volgende lader van het screenshot. Daar aangekomen met +/- 18% SoC.
Ja, precies, die dip in de laadcurve komt niet door de standaard laadcurve volgens het BMS op basis van de SoC, maar doordat de accu te warm wordt. Ik heb rond de 10-15 graden buitentemperatuur ook al prima tot over de 60% boven de 100 kW geladen bij Ionity, zonder die dip.

Maar bij mij werd diezelfde laadcurve met diezelfde tekst aangehaald om me proberen wijs te maken dat 40-50kW bij 30-40% absoluut niet afwijkend was, want 75kW was alleen in de meest ideale situatie haalbaar bij zoveel lading. Sneller zou écht niet kunnen. Prima als ze dat zouden doen met de laadcurve zoals het BMS die hanteert obv SoC, dan kan het echt niet beter. Of om mensen die klagen dat ze bij 70% SoC de 150kW niet halen duidelijk te maken dat die maximum laadsnelheid via een curve verloopt. Maar pure onzin om een duidelijk thermisch begrensde laadcurve die slechter is dan de eigen specs als absoluut best mogelijk te verkopen, want dan stuur je gewoon je klanten met een kluitje het riet in. Knap irritant dat ze die onzin wel delen, maar de laadupdate die zorgt voor betere laadsnelheden niet zo bekend is. Daar doen ze het merk BYD geen goed mee.

Wel bijzonder trouwens dat je bij een 300kW laadpaal op het moment dat die gedeeld werd nog maar 63 kW haalde. Dat zou je verwachten bij een 150kW lader die gedeeld wordt, niet bij een 300 kW lader. Bij een EnBW laadzuil moest ik afgelopen weekend ook de 300kW hypercharger delen, maar ik merkte niets van die andere auto. Het laden werd ook niet sneller toen die loskoppelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:38:
[...]

Heb je een foto met die RC Design velgen? Die hebben ook op mijn lijstje gestaan (nog steeds eigenlijk...) voor montage op mijn Seal maar is er nog niet van gekomen haha.
Service van de zaak ;)
Turbo99 in "Het grote BYD Seal topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

DeGroteMuis schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:47:
[...]

Ja, precies, die dip in de laadcurve komt niet door de standaard laadcurve volgens het BMS op basis van de SoC, maar doordat de accu te warm wordt. Ik heb rond de 10-15 graden buitentemperatuur ook al prima tot over de 60% boven de 100 kW geladen bij Ionity, zonder die dip.
Na de 'high voltage' update op mijn Seal haalde ik zelfs bijna 120 kW op 63%: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81934248

Dat is hoger dan m'n Model 3 LR AWD deed op die SoC.

De Seal lijkt wel erg kieskeurig te zijn qua accu temperatuur. Als de accu koud is gaat het laden traag (en hij lijkt de accu ook amper op te warmen). Als de accu te warm is, gaat het laden ook traag (en lijkt hij de accu amper te koelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Nu online
DeGroteMuis schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:47:

Wel bijzonder trouwens dat je bij een 300kW laadpaal op het moment dat die gedeeld werd nog maar 63 kW haalde. Dat zou je verwachten bij een 150kW lader die gedeeld wordt, niet bij een 300 kW lader. Bij een EnBW laadzuil moest ik afgelopen weekend ook de 300kW hypercharger delen, maar ik merkte niets van die andere auto. Het laden werd ook niet sneller toen die loskoppelde.
Ik stond inderdaad bij een 150kw laadpaal met 2x aansluiting, zo bedoelde ik het 8)

Al die merken en typisch geen flauw idee, ik zie de aanduiding 150kW staan en dat is vaak prima dacht ik, maar blijkbaar is het 150kW voor het totaal en dus niet 2x 150kW zoals ik het interpreteerde.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

MichaelJ schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:43:
[...]

Ik stond inderdaad bij een 150kw laadpaal met 2x aansluiting, zo bedoelde ik het 8)

Al die merken en typisch geen flauw idee, ik zie de aanduiding 150kW staan en dat is vaak prima dacht ik, maar blijkbaar is het 150kW voor het totaal en dus niet 2x 150kW zoals ik het interpreteerde.
Ik vraag me bij die Alpitronic dingen ook af hoe ze het vermogen verdelen, maar ik kon er niet veel over vinden qua documentatie.

Stel je hebt een 300 kW lader bestaande uit 4 modules van 75 kW. Wordt het dan per module verdeeld tussen de auto's (oftewel in blokken van 75 kW) of wordt het vrij verdeeld en kan de ene auto dan 190 kW laden en de ander 110 kW.

Ik vraag me ook af hoe wordt omgegaan met een voltage verschil. Onze Seal accu is +/- 550V (in elk geval de 1e generatie Seal met 82.5 kWh accu). Dat wijkt af ten opzichte van de meeste auto's die vaak 300-400V of 700-800V zijn. Met andere woorden, als er een 400V auto staat de laden op stekker 1, kan de Alpitronic dan nog wel 550V leveren op de andere stekker? Uiteindelijk kun je namelijk tegen de beperking van amperes aanlopen en de configuratie van de lader. Als er bijv. geen vloeistofgekoelde kabels worden gebruikt is de limiet dacht ik 400A, terwijl het hoger ligt bij vloeistofgekoelde kabels (pin me even niet vast op de exacte getallen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E.T.O.
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 15:12
Gisteren een Seal Exellence (occassion) in ontvangst mogen nemen. Uiteraard heel content mee!
Levering via BYD Louwman Amsterdam, een proces wat redelijk soepel ging.

E.T.O.Excellence AWDPolar WhiteBlackGeleverd 28-4-2025 (occassion) Eerste tenaamstelling op 10-1-2024Leiden

@MichaelJ Paar dingen welke me opvielen in het topic starter:

[ Voor 4% gewijzigd door E.T.O. op 30-04-2025 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:43:
[...]

Helaas niet inderdaad. Omdat je bij 1 auto wel vol vermogen kan trekken en dat gedeeld wordt op het moment dat het nodig is, is het niet helemaal gelogen, maar de 150kW haal je echt niet met 2 auto's als er 150kW staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Cybje schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:24:
Ik vraag me bij die Alpitronic dingen ook af hoe ze het vermogen verdelen, maar ik kon er niet veel over vinden qua documentatie.

Stel je hebt een 300 kW lader bestaande uit 4 modules van 75 kW. Wordt het dan per module verdeeld tussen de auto's (oftewel in blokken van 75 kW) of wordt het vrij verdeeld en kan de ene auto dan 190 kW laden en de ander 110 kW.

Ik vraag me ook af hoe wordt omgegaan met een voltage verschil. Onze Seal accu is +/- 550V (in elk geval de 1e generatie Seal met 82.5 kWh accu). Dat wijkt af ten opzichte van de meeste auto's die vaak 300-400V of 700-800V zijn. Met andere woorden, als er een 400V auto staat de laden op stekker 1, kan de Alpitronic dan nog wel 550V leveren op de andere stekker? Uiteindelijk kun je namelijk tegen de beperking van amperes aanlopen en de configuratie van de lader. Als er bijv. geen vloeistofgekoelde kabels worden gebruikt is de limiet dacht ik 400A, terwijl het hoger ligt bij vloeistofgekoelde kabels (pin me even niet vast op de exacte getallen).
Zoals ik het begreep, wordt de maximum capaciteit gehalveerd, waardoor de tweede auto zijn eigen module(s) ter beschikking heeft. Mede vanwege dat voltageverschil, want ook een 400V auto laadt niet continu met 400V. Maar dat is Youtube kennis en een klein beetje eigen ervaring n=1. Met de vorige EV die de 50kW amper haalde een keertje naast een Kia EV6 gestaan aan een 300kW Hypercharger, die dipte meteen van rond de 180 naar iets onder de 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.T.O.
Ik heb een paar dagen geleden m'n auto verkregen (2e hands) en kreeg nu de melding dat er een OTA v1.4 update beschikbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riHZwrDZFQdc1Y7b5uDaU-KYlzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HaKAZLakr7ciR8lw093iAmOA.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt me een no-brainer, zal ik de installatie starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
E.T.O. schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:26:
Gisteren een Seal Exellence (occassion) in ontvangst mogen nemen. Uiteraard heel content mee!
Levering via BYD Louwman Amsterdam, een proces wat redelijk soepel ging.

E.T.O.Excellence AWDPolar WhiteBlackGeleverd 28-4-2025 (occassion) Eerste tenaamstelling op 10-1-2024Leiden

@MichaelJ Paar dingen welke me opvielen in het topic starter:
Gefeliciteerd met je aanwinst! d:)b Demo of klant occassion? Meende dat Amsterdam ook een witte demo had, maar dat kan ook een Design geweest zijn.

Goede opmerking over de topicstart, maar BYD heeft de neiging om de uploads map maandelijks te wijzigen, waardoor de kans is dat de links volgende week weer kapot zouden zijn. Dus ik heb de prijslijst en brochure link vervangen door een link naar de pagina waar deze op staan voor alle modellen. Die zou je verwachten onder Service & Support, maar zit verstopt onder meer BYD, overige links. Ik heb ook meteen even een update van de prijzen / uitvoeringen erbij gezet.

De handleiding die je linkte is trouwens niet de juiste, die is van de Seal U SUV Plugin Hybrid. Dit is de juiste: https://www.bydauto.nl/co...ng-Linksgestuurd-NL-1.pdf

Vreemd dat er toch een V1.4.0 uitkomt, de vorige keer dat een bug in een softwareversie zat koos BYD ervoor om 1.3.0 over te slaan ten behoeve van 1.3.1 en de dealer in Eindhoven zei nog niet zo lang geleden dat de 1.4.0 ook definitief ingetrokken was ivm bugs. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.T.O.
DeGroteMuis schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:33:
[...]

Gefeliciteerd met je aanwinst! d:)b Demo of klant occassion? Meende dat Amsterdam ook een witte demo had, maar dat kan ook een Design geweest zijn.

De handleiding die je linkte is trouwens niet de juiste, die is van de Seal U SUV Plugin Hybrid. Dit is de juiste: https://www.bydauto.nl/co...ng-Linksgestuurd-NL-1.pdf

Vreemd dat er toch een V1.4.0 uitkomt, de vorige keer dat een bug in een softwareversie zat koos BYD ervoor om 1.3.0 over te slaan ten behoeve van 1.3.1 en de dealer in Eindhoven zei nog niet zo lang geleden dat de 1.4.0 ook definitief ingetrokken was ivm bugs. :?
Volgens mij is het occassion, want ze moesten 2e sleutel nog van vorige eigenaar verkrijgen. En dank voor correctie in handleiding, verkeerde link gekopieerd... (ook maar aangepast in mijn post)

Als er rond update geen vreemde reacties hier komen zal ik de update gewoon starten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
E.T.O. schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:44:
[...]

Volgens mij is het occassion, want ze moesten 2e sleutel nog van vorige eigenaar verkrijgen. En dank voor correctie in handleiding, verkeerde link gekopieerd... (ook maar aangepast in mijn post)

Als er rond update geen vreemde reacties hier komen zal ik de update gewoon starten. :*)
Over het algemeen kan het geen kwaad om te updaten als je een OTA update ontvangt en voldoende tijd hebt, want tijdens de update kan je de auto niet gebruiken. Meestal is de auto sneller klaar dan hij als maximale tijd aangeeft is mijn ervaring

De update zelf is wel behoorlijk vreemd, want het lijkt erop dat je al V1.4.0 hebt, als ik zo naar je 'taakbalk' kijk? Zo te zien kan jij daar al kiezen wat er komt te staan, want die ziet er heel anders uit dan bij mij. De optie om te kunnen kiezen wat je als sneltoets onderaan hebt staan is een optie vanaf 1.4.0. Misschien heeft de vorige eigenaar al handmatig 1.4.0 erop gezet en heeft BYD V1.4.0 opnieuw gebruikt voor deze versie, want ik kan me niet herinneren een snellaad-update-bij-koud-weer in de gedeelde changelogs gezien te hebben. De Zweedse updatepagina geeft ook nog v1.3.1 als nieuwste officiële aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.T.O.
DeGroteMuis schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:57:
[...]
De update zelf is wel behoorlijk vreemd, want het lijkt erop dat je al V1.4.0 hebt, als ik zo naar je 'taakbalk' kijk? Zo te zien kan jij daar al kiezen wat er komt te staan, want die ziet er heel anders uit dan bij mij. De optie om te kunnen kiezen wat je als sneltoets onderaan hebt staan is een optie vanaf 1.4.0. Misschien heeft de vorige eigenaar al handmatig 1.4.0 erop gezet en heeft BYD V1.4.0 opnieuw gebruikt voor deze versie, want ik kan me niet herinneren een snellaad-update-bij-koud-weer in de gedeelde changelogs gezien te hebben. De Zweedse updatepagina geeft ook nog v1.3.1 als nieuwste officiële aan.
Dat is inderdaad verwarrend! Mijn huidige is 13.1.33.2412050.1. Ik kan inderdaad de knoppenbalk zelf indelen, en daarnaast viel het me op dat deze ook zichtbaar is tijdens Android Auto gebruik, iets wat uit YouTube video's niet bleek.

2e deel van de changelog: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5Ch_-d2triFJ7h9HZSltv8aomA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGF4HgO0TmM8S6qvTWvtd3If.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:09
Hmmmm even wachten maar totdat deze aangeboden wordt. Handmatige controle voor update levert hier iig niets op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeland007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:54
Net bevestiging gekregen dat mijn BYD Seal Design (Ice blue) is besteld bij de leasemaatschappij.
Ben benieuwd wat de levertijd gaat zijn dit heb ik nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13-05 18:02
Kwam vandaag een post tegen over een aanbieder van een Sentry mode abonnement voor BYD's. Ziet er professioneel uit.

https://bydsentry.com/

Kosten voor het vip abonnement €52,75 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
@BoydSeal Je kan klikken wat je wilt (free download) maar er gebeurd niets al ik daar op klik.
Wil eerst ff die free version bekijken voor ik zou betalen voor zoiets

Maar heb je daar geen extra hardware voor nodig, of maakt die app gebruik van de dashcam, of de andere camera's in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 16:47
[b]Juan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:17:[MMaar heb je daar geen extra hardware voor nodig, of maakt die app gebruik van de dashcam, of de andere camera's in de auto
Heb je uberhaubt die pagina wel bekeken? :?

Staat er redelijk duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
ja, alleen er valt niets te downloaden. hij springt naar de Subscribe link
Kan jij de Free versie wel downloaden dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Juan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:35:
ja, alleen er valt niets te downloaden. hij springt naar de Subscribe link
Kan jij de Free versie wel downloaden dan?
Onder de twee opties staan wat grijze buttons. Als ik het goed begrijp, is Smart guard de opname app en Magic Manager een dependency die Smart Guard in staat stelt op te nemen.

Maar ik vind de site niet zo professioneel, misschien zelfs phishing/ransomware, met een mega.nz downloadlink, geen documentatie behalve over het activeren van VIP en teksten op de main page die me best doen denken aan AI gegenereerde onzin. Ik zou niet zomaar APKs installeren in mijn auto op basis van deze site, met alleen een mailadres als contactinfo en een lege supportpage, waar zelfs niet de moeite is genomen het demobericht te verwijderen: https://bydsentry.com/panel/index.php?rp=/announcements. Maar misschien ben ik gewoon te voorzichtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
iggimeister schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:35:
Hmmmm even wachten maar totdat deze aangeboden wordt. Handmatige controle voor update levert hier iig niets op.
Bij mij ook nog niets, rond kwart over 8 vanavond gecheckt. Maar onze Duitse vrienden gaan helemaal los in het forum, dus hij lijkt er toch echt aan te komen. Duurt wel langer vanwege een 'voertuig update', ongeveer 2 uur volgens diverse forumleden.

Op dat forum ook deze gevonden: https://cdn.prod.website-...YD%20OTA_29042025_B2C.pdf Wel in het Duits, maar ook wat extra toelichting vanaf pag 10

Ik heb de nu bekende info alvast toegevoegd aan de ts.

[ Voor 4% gewijzigd door DeGroteMuis op 30-04-2025 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo99
DeGroteMuis schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:29:
[...]
Op dat forum ook deze gevonden: https://cdn.prod.website-...YD%20OTA_29042025_B2C.pdf Wel in het Duits, maar ook wat extra toelichting vanaf pag 10
"6. Hinzufügen der Funktion „Password to Drive“, um Diebstahl zu vermeiden"

Betekend dit dat je voordat de auto kan starten iedere keer eerst een wachtwoord ergens in moet voeren 8)7

Hoe irritant is dat zeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Turbo99 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:47:
[...]

"6. Hinzufügen der Funktion „Password to Drive“, um Diebstahl zu vermeiden"

Betekend dit dat je voordat de auto kan starten iedere keer eerst een wachtwoord ergens in moet voeren 8)7

Hoe irritant is dat zeg :)
Ja, je kan ervoor kiezen een pincode in te stellen, lekker old school Peugeot stijl. :+ Werkt wel alleen op de sleutel en misschien de NFC kaart, niet op de app zo te lezen (p29).

Auto power on (p28) is wel een leuke voor wie Tesla gewend is, startknop niet meer nodig. En betere vertalingen klinkt ook goed, ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik moet vaker even een midweek op vakantie gaan geloof ik. Er is meteen een nieuwe update beschikbaar.
Ondanks dat deze update naar buiten wordt gebracht als v1.4.0, is het niet de zelfde update als de eerdere v1.4.0. Het buildnummer van deze versie is 13.1.33.2503250.1 oftewel 2503. De vorige versie was 2412. In totaal zijn er nu 3 verschillende v1.4.0 updates, want in het buitenland is er ook melding gemaakt dat 2412 gebruikers hun Seal met 2501 terug kregen na onderhoud.
Morgen ga ik eens kijken of ik hem ook al aangeboden krijg. Wat ik tot nu toe in ieder geval terug lees is dat deze versie inclusief pincode optie is een dat er ook een update van het laadsysteem in zit. Wellicht is dit de zelfde laadupdate die een aantal inmiddels als losse update bij de dealer hebben gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Hier ook kijken of die 1.4 2503 er automatisch komt.. maar die 2503 (25 maart) versie staat niet op die Firmware page.

Maar de auto automatisch starten bij instappen is wel een mooie :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Juan op 01-05-2025 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinW73
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:12
Vanmorgen nog controle op update gedaan, maar nog geen v1.4 helaas.
Is er een soort verdeling zoals bv de uitrol van apps binnen Google waarbij er gekozen kan worden om eerst een bepaald percentage te voorzien van een update?

Ik heb met mijn wagen nog niet eerder een OTA gehad (zit al wel op v1.3). Hoe lang voordat de uitrol bij iedereen beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.T.O.
Gisteren de update uitgevoerd; ik zit dus nu op 13.1.33.2503250.1.
Omdat ik al een 1.4.0 versie had is er bij mij op het oog weinig veranderd.
Bij mij duurde updaten iets lander dan een uur (auto gaf 95 minuten aan).

Is er een overzicht welke Apps in de BYD Store zitten per versie?
(volgens mij is Amazon Music erbij gekomen deze update)

De selectie na de update is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1qBo90xZTurZpLwl61n92_t--0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WrbdipUVoL1nRKYS6lYiXlNY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
E.T.O. schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:37:
Gisteren de update uitgevoerd; ik zit dus nu op 13.1.33.2503250.1.
Omdat ik al een 1.4.0 versie had is er bij mij op het oog weinig veranderd.
Bij mij duurde updaten iets lander dan een uur (auto gaf 95 minuten aan).

Is er een overzicht welke Apps in de BYD Store zitten per versie?
(volgens mij is Amazon Music erbij gekomen deze update)

De selectie na de update is:
[Afbeelding]
Ik heb ook al Amazon Music als app met V1.3.1, die is dus niet nieuw.
Volgens de PDF die ik eerder postte:
• YouTube
• BYD for Zoom
• BYD Arcade
• CalmRadio
Het kan zijn dat je die al (deels) had omdat je al de vorige v1.4.0 draaide

[ Voor 4% gewijzigd door DeGroteMuis op 01-05-2025 11:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Tijd om weer eens de Seal registraties in Nederland erbij te pakken, is alweer even geleden. Stand eind april.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atVCXw3hNe_GK2jRuzplulFr__M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Smucj4HZILsz2M9D2ll8bZm1.png?f=fotoalbum_large

Wil je iets echt aparts rijden dat je weinig ziet, kies Polar White. Dat is de minst verkochte kleur. Grijs is het meest verkocht, maar dat zijn dan ook 2 kleuren, Indigo Grey en Atlantis Grey. Als we uitgaan van een 50/50 verdeling, zou Space Black de meest verkochte kleur zijn. Opvallend is dat Ice blue ook op de Comfort uitvoering niet meer gekozen is, voor zover ik weet zijn de andere kleuren altijd een optie geweest op Nederlandse exemplaren van de Seal Comfort?

Vanzelfsprekend is de comfort de minst verkochte uitvoering tot nu toe, met 29 exemplaren op naam, waar ongetwijfeld ook demo's bij zitten. Die uitvoering is ook nog niet zo lang op de markt in Nederland. Op de tweede plaats komt de Excellence met 185, maar duidelijke koploper is de Design met 466.

In totaal dus 680 BYD Seals, waarmee de Seal niet bepaald koploper is. Van de Zeekr 001 rijden er intussen 758 rond, de Seal U EV 775. Daarmee lijken SUV / crossover modellen toch populairder. Ook de Polestar 4 (520) gaat wel sneller over de toonbank, als je de kortere periode dat de auto leverbaar is meeneemt. Maar vergeleken met de andere Chinese concurrentie met lagere auto's van ongeveer vergelijkbaar formaat, zoals de XPENG P7 met 173 of alle Nio modellen bij elkaar met 633 doet de Seal het eigenlijk best prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:09
Ah leuk overzicht wel zo :)

Ik blijf het wel leuk vinden om een vrij onbekende auto te rijden en dat deze niet zo populair is bij rest van leasend Nederland.
Krijg er nog regelmatig leuke reacties op. Zo blij dat ik geen tesla heb gekozen :P
Auto bevalt ook nog steeds supergoed. Al ben ik wel heel benieuwd of deze laatste update mijn audio "probleem" oplost. Nog even geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-05 15:40
Hi forumleden,

De Seal gaat terug naar de werkgever volgende week i.v.m. andere baan. Dat betekend dat de accesoires die ik in de Seal had, allemaal vrij komen en ik er graag een ander forumlid mee blij maak.

- Bak voor onder de console (nieuwprijs €32,95)
- Zonnebrilhouder (nieuwprijs €42,95)
- Kantelbaar scherm mechanisme (nieuwprijs €50,95)
- Siliconen mat voor telefoonlader (nieuwprijs €11,95)

Alles mag weg voor €60,-. PM me voor meer infoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUP45EBd6X0aJthMDlvTH1zbs5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zc38imsM9bOzCgHI1z8vwLLA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENNCrTmTcXmujP-vL4hJDMzgyUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moxeexlKZNbtngcdLXRnj8kz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fpS7oGychPA6g_TLdcxptrKWRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w4Ac93vHpt3hkhTIWYhtHdOm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OE6HY8ONPPi9gPSP7h_QFKbC4Fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbjkdKqzJSbamL9DgfqgkbxK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1aRPUmPCneiIw2gvyeIxqDWy9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9Ybxx4TMY4rtnAUQ7Oykdff.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1s6lTGv91j-Cg5I6uFnc41cg8a0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtSE8vvNaRCZi7CJQxrYuCJf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0untainD3w
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-05 09:44
MichaelJ schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:19:
Ik kan weer met een gerust hart slapen, inmiddels heb ik niet 3x UltraContact's onder de Seal liggen maar 4x.
Wat een TOP service bij BYD Rotterdam weer vandaag, EcoContact bandje gewisseld zonder moeite zodat alles weer klopt en er 4 dezelfde banden onder zitten. Ik heb er alleen even een mailtje voor moeten sturen met foto's van de aflevering, gelukkig had ik die in overvloed gemaakt ;) .

Ik had zelfs op 19 maart (ja exact 1 jaar geleden) toen deze van de haven naar Rotterdam werd verplaatst foto's gemaakt op de parkeerplaats. Toen zaten er allemaal EcoContacts over. Blijkbaar hebben ze tussen dat moment en moment van aflevering op 25 maart 3x UltraContacts erop gezet vanwege trillingen. Enfin het is mooi opgelost, en dat 1 jaar na aflevering!

Hier goed te zien, op de wegenwacht sleepwagen toen ik hem net een paar dagen had :+ , is mij nooit opgevallen dus.
[Afbeelding]
Ik heb potverdikkie hetzelfde 8)7 . Enkel heb ik 3x Ecocontact en 1x Ultracontact. Ik heb BYD Rotterdam gebeld en geapped dus ik ga ervan uit dat het goedkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
M0untainD3w schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:47:
[...]

Ik heb potverdikkie hetzelfde 8)7 . Enkel heb ik 3x Ecocontact en 1x Ultracontact. Ik heb BYD Rotterdam gebeld en geapped dus ik ga ervan uit dat het goedkomt.
Hahaha, grappig toeval dat toevallig ook jij dan precies die omgekeerde versie hebt. Of wisten ze dat jullie elkaar kennen en gingen ervanuit dat jullie de banden onderling zouden ruilen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
DeGroteMuis schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:27:
Tijd om weer eens de Seal registraties in Nederland erbij te pakken, is alweer even geleden. Stand eind april.
[Afbeelding]

Wil je iets echt aparts rijden dat je weinig ziet, kies Polar White. Dat is de minst verkochte kleur. Grijs is het meest verkocht, maar dat zijn dan ook 2 kleuren, Indigo Grey en Atlantis Grey. Als we uitgaan van een 50/50 verdeling, zou Space Black de meest verkochte kleur zijn. Opvallend is dat Ice blue ook op de Comfort uitvoering niet meer gekozen is, voor zover ik weet zijn de andere kleuren altijd een optie geweest op Nederlandse exemplaren van de Seal Comfort?

Vanzelfsprekend is de comfort de minst verkochte uitvoering tot nu toe, met 29 exemplaren op naam, waar ongetwijfeld ook demo's bij zitten. Die uitvoering is ook nog niet zo lang op de markt in Nederland. Op de tweede plaats komt de Excellence met 185, maar duidelijke koploper is de Design met 466.

In totaal dus 680 BYD Seals, waarmee de Seal niet bepaald koploper is. Van de Zeekr 001 rijden er intussen 758 rond, de Seal U EV 775. Daarmee lijken SUV / crossover modellen toch populairder. Ook de Polestar 4 (520) gaat wel sneller over de toonbank, als je de kortere periode dat de auto leverbaar is meeneemt. Maar vergeleken met de andere Chinese concurrentie met lagere auto's van ongeveer vergelijkbaar formaat, zoals de XPENG P7 met 173 of alle Nio modellen bij elkaar met 633 doet de Seal het eigenlijk best prima.
BYD heeft natuurlijk erg veel modellen in de verkoop. Dat heeft Zeeker niet.
Ik denk dat ze wel dik bovenaan staan kwa verkoop
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste