Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceessie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17-09 12:35
Gisteren twee nieuwe achterbandjes gekregen.
Dit keer yokohama's, ben benieuwd of die wel langer mee gaan.
En het laatste nieuwe derde remlicht. Vandaag in Boxmeer geweest waar ik nog altijd veel problemen had, maar nu geen uitval geconstateerd. Fingers crossed

[ Voor 42% gewijzigd door Ceessie op 02-05-2025 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:25
M0untainD3w schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:47:
[...]

Ik heb potverdikkie hetzelfde 8)7 . Enkel heb ik 3x Ecocontact en 1x Ultracontact. Ik heb BYD Rotterdam gebeld en geapped dus ik ga ervan uit dat het goedkomt.
Haha dan reed ik dus rond met jouw band en jij met mijn UltraContact ;-) ...
Uit betrouwbare bron weet ik dat er nog 1x EcoContact ligt in Rotterdam.. van een oud vrouwtje geweest :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo99
  • Laatst online: 17-09 20:46
MichaelJ schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 18:19:
[...]

Haha dan reed ik dus rond met jouw band en jij met mijn UltraContact ;-) ...
Uit betrouwbare bron weet ik dat er nog 1x EcoContact ligt in Rotterdam.. van een oud vrouwtje geweest :+
Heb het net even gecontroleerd en heb gelukkig 4 UltraContact's onder de Seal zitten. Voorheen waren dat 4 EcoContact's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0untainD3w
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-07 22:09
DeGroteMuis schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:20:
[...]

Hahaha, grappig toeval dat toevallig ook jij dan precies die omgekeerde versie hebt. Of wisten ze dat jullie elkaar kennen en gingen ervanuit dat jullie de banden onderling zouden ruilen? :+
Lolz :P dat zou je haast wel zeggen he haah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-09 03:15
Iphonevannick schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:33:
Hi forumleden,

De Seal gaat terug naar de werkgever volgende week i.v.m. andere baan. Dat betekend dat de accesoires die ik in de Seal had, allemaal vrij komen en ik er graag een ander forumlid mee blij maak.

- Bak voor onder de console (nieuwprijs €32,95)
- Zonnebrilhouder (nieuwprijs €42,95)
- Kantelbaar scherm mechanisme (nieuwprijs €50,95)
- Siliconen mat voor telefoonlader (nieuwprijs €11,95)

Alles mag weg voor €60,-. PM me voor meer info[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bump om te kijken of iemand nog interesse heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

Even een ter infotje:
Sinds een paar dagen zwerft er een 'nieuwe' USB update voor de Seal rond. Dit is v1.4.0 maar dan met intern versienummer 2501. Dit is dus niet de nieuwe v1.4.0 OTA update met intern versienummer 2503 welke ook sinds vorige week gefaseerd uit wordt gerold. De oudere 2501 update heeft enkel een aantal bugfixes voor bugs die in 2412 waren geintroduceerd. Voor zover ik heb kunnen teruglezen is dat onder andere een fix voor het ontladen van de accu als de auto geparkeerd stond. Mogelijk is dat ook de breaking bug waarom 2412 terug was getrokken.

Mijn advies voor iedereen is om even te wachten op de 2503 versie welke via OTA aangeboden wordt en niet hals over kop die 2501 update te gaan installeren. Ik heb zelf de 2412 versie er al een tijdje op staan, en ik heb geen last van bugs. Ze zijn er wel, maar ik heb er niet dermate last van dat ik 'moet' updaten. Ik ga dan ook niet updaten naar 2501 om vervolgens wellicht over een aantal dagen de 2503 update aangeboden te krijgen en wéér te moeten updaten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
E-Vix schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:58:
Even een ter infotje:
Sinds een paar dagen zwerft er een 'nieuwe' USB update voor de Seal rond. Dit is v1.4.0 maar dan met intern versienummer 2501. Dit is dus niet de nieuwe v1.4.0 OTA update met intern versienummer 2503 welke ook sinds vorige week gefaseerd uit wordt gerold. De oudere 2501 update heeft enkel een aantal bugfixes voor bugs die in 2412 waren geintroduceerd. Voor zover ik heb kunnen teruglezen is dat onder andere een fix voor het ontladen van de accu als de auto geparkeerd stond. Mogelijk is dat ook de breaking bug waarom 2412 terug was getrokken.

Mijn advies voor iedereen is om even te wachten op de 2503 versie welke via OTA aangeboden wordt en niet hals over kop die 2501 update te gaan installeren. Ik heb zelf de 2412 versie er al een tijdje op staan, en ik heb geen last van bugs. Ze zijn er wel, maar ik heb er niet dermate last van dat ik 'moet' updaten. Ik ga dan ook niet updaten naar 2501 om vervolgens wellicht over een aantal dagen de 2503 update aangeboden te krijgen en wéér te moeten updaten.
Wordt mijns inziens überhaupt wel eens tijd weer voor een update.. :+
Het nieuwe is er wel weer vanaf voor mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:41
Vandaag ff contact gehad met BYD Waalwijk, deze beweren dat in Nederland nog steeds 1.3.1. de laatste update is.

Ik begrijp niet waarom die nieuwe 1.4 maar niet aangeboden word. (moet weer gaan USB en dan...)
Ik weet ook niet of er eisen zijn voor de update

Ze kunnen deze ook niet forceren zeggen ze.

- moet de auto op stroom staan? (dus zeg maar "gestart")
- kan de update tijdens het opladen?
- Moet er bv een WIFI verbinding zijn?

De laatste keer OTA, kwam ik op mijn werk (1.3.1) werd toen aangeboden, ik had nee geklikt (of op 'later') en toch was de update vanzelf geïnstalleerd, was niet erg, maar weet niet meer of ik de auto uit gezet had of, of deze nog "gestart" was)

Ik heb wel los gekregen dat de OTA op chassisnr/VIN zou aangeboden worden.
Wie heeft de update via OTA gehad, en is bereid om een (deel) van VIN te delen, kijken of er iets af te lijden valt.

Liever niet weer kloten met een USB.. maar wel irritant dat het zo lang duurt.. :-(

Die 2501 staat niet op die Firmware BYD (wiki pagina)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:19:
Vandaag ff contact gehad met BYD Waalwijk, deze beweren dat in Nederland nog steeds 1.3.1. de laatste update is.
De dealers lijken wel vaker slecht geïnformeerd te zijn over de updates helaas...
Juan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:19:Ik begrijp niet waarom die nieuwe 1.4 maar niet aangeboden word. (moet weer gaan USB en dan...)

Er zijn geen voorwaarden. De update staat opeens gewoon voor je klaar.
De laatste keer OTA, kwam ik op mijn werk (1.3.1) werd toen aangeboden, ik had nee geklikt (of op 'later') en toch was de update vanzelf geïnstalleerd, was niet erg, maar weet niet meer of ik de auto uit gezet had of, of deze nog "gestart" was)

Wie heeft de update via OTA gehad, en is bereid om een (deel) van VIN te delen, kijken of er iets af te lijden valt.

Liever niet weer kloten met een USB.. maar wel irritant dat het zo lang duurt.. :-(

Ik heb hem van een Russisch Telegram kanaal. De vorige keer met 2412 stond deze ook pas een paar dagen later op die wiki pagina.
Voor nu heb ik hem aan mijn eigen archief met alle firmwares van 2307 tm 2501 toegevoegd.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 14:00

Ik begrijp niet waarom die nieuwe 1.4 maar niet aangeboden word. (moet weer gaan USB en dan...)

Even geleden, maar als ik me niet vergis kwamen er 3 opties. Ik wilde toen ook even uitstellen, kreeg daarna een planscherm, waar ik een tijd kon aangeven, misschien een van de andere opties na einde rit?

De auto hoeft niet 'aan' te zijn voor de update, wel >20% accu en in P. Bij deze update vermeldt BYD Oostenrijk dat de auto ook niet aan het laden mag zijn en geen V2L gebruikt (wat logisch kan zijn als er een laad- of BMS component in de update zit), maar de vorige keer hing de mijne aan de laadpaal tijdens het updaten, niets van gemerkt. Als je een goed wifi signaal bij de auto hebt, kan het downloaden van de update natuurlijk wel sneller gaan, maar Wifi is niet nodig. De OTA telt niet mee voor je quotum. Let op: updates van taalpakketten of DAB+ wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuildYourDragon
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-09 22:03

BuildYourDragon

Polar White Seal Comfort

DeGroteMuis schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:27:
[...]
Wil je iets echt aparts rijden dat je weinig ziet, kies Polar White. [...]
Helaas heeft mijn "erg exclusieve" Seal Comfort Polar White ook zeldzame fouten:
Er is een lakfout (lichtere, doffe plek) zichtbaar op mijn voorbumper, en de "voorkap" (omdat ik geen motorkap mag zeggen van iemand) is zo moeilijk dicht te duwen dat er een korte lijn is omhoog gedrukt vlak boven het logo in de kap, alsook een heel lichte deuk erboven, vermoedelijk van het dicht laten vallen van de kap omdat er zoveel kracht voor nodig is. :'(
Zie foto's onderaan. Ik heb een afspraak bij de dealer om een garantiedossier te laten opstellen en dit allemaal op te lossen.

Ik denk dat een waarschuwing wel op zijn plaats is dat het dichtgooien / laten vallen van de "motorkap" geen goed idee is. Ik lees nu dat er ook in de handleiding ver op het einde een waarschuwing over staat...

Iets wat ik ook als erg vreemd ervaar is dat de schokdempers een eigen leven lijken te leiden, het lijkt net of die op identiek dezelfde weg opeens zachter/harder aanvoelen op een andere dag of zelfs tijdens een tweede rit dezelfde dag bij dezelfde weercondities over dezelfde route.. Is dat iets wat jullie ook al hebben ervaren? :?

Ik blijf de indruk hebben dat mijn Seal aanvoelt als de Excellence qua dempers: meer dat sportievere, stuggere gevoel, waarbij het schokdempingcomfort ook heel erg snelheids-afhankelijk is.. :/

Om er geen negatief bericht van te maken wil ik nog even delen dat ik enorm tevreden ben over de audio kwaliteit, na uitgebreid tweaken van de instellingen _/-\o_
Voor mijn gevoelige oortjes zijn onderstaande instellingen het meest aangenaam als bestuurder (dieper en meer op de achtergrond):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8hhNRv6a9Es75WD0D9uOCDIGKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4HX6FEz0KE7J5BDboAIxJwL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zet de Equalizer ofwel op Soft ofwel op onderstaande custom settings "extra soft" als ik het geluid te intens begin te vinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNGQbDpbaww2xg6nKeQMo35h98w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lP13LptsfGLDgxEiTJ4yMVQ3.jpg?f=fotoalbum_large

Lijn die omhoog komt in de "motorkap":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXwxiWBxF6R_YW-w_tyVfHPvtFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQVqgxDGvZ1p3KGaumNFnDdi.jpg?f=fotoalbum_large

Vermoedelijke lakfout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nT33xenUACcI4--4qgtEvAzAKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yV1I58MMoTX3DgdqBbBHiNuw.png?f=fotoalbum_large

BYD Seal Comfort: A different beast on the road - faster and harder than the specs: 0-100 in 5.9s with launch control, 220 km/h @ 16% SoC, 14.9 kWh average consumption, Silicon Carbide Powered E-Drive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
BuildYourDragon schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 23:15:

Ik denk dat een waarschuwing wel op zijn plaats is dat het dichtgooien / laten vallen van de "motorkap" geen goed idee is. Ik lees nu dat er ook in de handleiding ver op het einde een waarschuwing over staat...
Die vind ik dan weer bijzonder, de dealer in Eindhoven raadt juist aan om de klep dicht te gooien, want met dichtdrukken zou je te gemakkelijk een deuk erin drukken... 8)7 Dat advies kreeg ik toen ze zagen dat ik de klep dichtdrukte juist omdat ie best lastig in het slot valt met dicht laten vallen / - gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Volgens mij zijn onze Duitse forumvrienden elkaar een beetje gek aan het maken qua OTA omdat het nog steeds niet heel wijdverspreid uitgerold lijkt te zijn, bovenaan deze pagina en al een stukje de pagina ervoor is er weer sprake van dat ook de nieuwe 1.4.0 weer ingetrokken zou zijn ivm fouten.

Zou wel heel slordig zijn als er nu drie versies 1.4.0 alle drie fouten zouden bevatten die ernstig genoeg zijn om de OTA update uitrol stop te zetten, ik vermoed eerder dat dealers nog niet de nieuwste informatie hebben, dus neem het gerust met een korreltje zout. Misschien stopgezet, misschien vertraagd, misschien in kleinere batches uitgerold, misschien ongeduldige Duitsers :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

DeGroteMuis schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:52:
Volgens mij zijn onze Duitse forumvrienden elkaar een beetje gek aan het maken qua OTA omdat het nog steeds niet heel wijdverspreid uitgerold lijkt te zijn, bovenaan deze pagina en al een stukje de pagina ervoor is er weer sprake van dat ook de nieuwe 1.4.0 weer ingetrokken zou zijn ivm fouten.

Zou wel heel slordig zijn als er nu drie versies 1.4.0 alle drie fouten zouden bevatten die ernstig genoeg zijn om de OTA update uitrol stop te zetten, ik vermoed eerder dat dealers nog niet de nieuwste informatie hebben, dus neem het gerust met een korreltje zout. Misschien stopgezet, misschien vertraagd, misschien in kleinere batches uitgerold, misschien ongeduldige Duitsers :+.
Ik had het ook al gelezen. Gelukkig dat er nu aangegeven is dat als er iets gedeeld wordt of ze dan hun bron er bij willen vermelden zodat de lezer zelf kan bepalen of het geloofwaardig is.

Aangezien het om de 2503 (maart) update gaat en deze pas eind april gelanceerd is, hoop ik dat deze een testprocedure doorlopen heeft en er geen breaking bugs in zitten. De update is amper 2 weken geleden gelanceerd. Het is nu nog te vroeg om te roepen dat ze hem terug hebben getrokken.

Ik heb de v1.4.0 2503 update hier al liggen. Ik ga hem alleen niet installeren omdat als je dat via USB doet je de updates van de overige modules niet krijgt. Alle interesante nieuwe features zijn gekoppeld aan andere geupdate modules en ontbreken dan dus (zoals pin to start etc.). Dit is overigens ook de reden waarom de dealer mogelijk niet zal willen updaten als je er om vraagt. Zij doen dit ook via USB en zouden daardoor dus de helft van de update niet uit kunnen rollen.

Dan nog even een weetje; Er is een poos geleden door iemand aangegeven dat deze persoon een bepaalde softwareversie op zijn Seal had en opnieuw een update naar deze softwareversie aangeboden kreeg. Inmiddels heb ik begrepen dat als dat gebeurt je softwareversie niet bij wordt gewerkt, maar dat er dan een firmware-update van andere modules zoals de boordlader, acc, icc, etc. uit wordt gevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik kan uit eerste hand zeggen dat de update niet terug is getrokken. Zojuist onderweg naar huis zag ik dat de update werd gedownload en deze staat nu te installeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24lm3pCPPgqFcVL4CSuSi6K4dAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igwOlKNsXJqFHEJmntX2WIhy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sjc_C7I5Gjy4u0Q7URTMYPeBFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GL1XPjDnPhpFZKQ8xhZUiN7b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juSS60NEwTmSSeEXEqvpIhm9CtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nWcyIOJ0QBCHACQsC90CjzD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTevLErXxJGV6LoiHzXix3mrk54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJB7hrYtK4HfFcsKGAKho3Yb.jpg?f=fotoalbum_large na 45 minuten: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VN72yhb6t-Eyr0cQcSexp227Pc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwQFmG2HXMO6aNZCyoUieP73.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door E-Vix op 12-05-2025 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
@E-Vix Waar vind je dat stuk van je eerste foto? (dat het systeem de update aan het downloaden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 08:37
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je niet de één na laatste software versie (in dit geval dan de 2412) hebt, je niet via OTA de nieuwste update krijgt.

Destijds heb ik de 2412 gemist en zit nog op de 2407.

Zijn er al leden die de 2503 update OTA hebben gehad en van 2407 afkomen, en dus de 2412 hebben overgeslagen?

Ik forens voornamelijk per fiets en mijn Seal staat niet voor de deur, dus ik kijk niet dagelijks of er al een update klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Net hier nog gekeken, zit nog steeds met die ingetrokken 2412 versie.

Ik kan het scherm niet meer vinden, waar de updates zouden moeten staan.
Ik bedoel dat scherm waar je ook taalmodules zou kunnen downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:19:
@E-Vix Waar vind je dat stuk van je eerste foto? (dat het systeem de update aan het downloaden is)
Dat was een notificatie midden bovenaan het scherm. Ik zag opeens een rood puntje bij de bel staan. Toen ik dat op drukte kreeg ik het download scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

BoydSeal schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:55:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je niet de één na laatste software versie (in dit geval dan de 2412) hebt, je niet via OTA de nieuwste update krijgt.

Destijds heb ik de 2412 gemist en zit nog op de 2407.

Zijn er al leden die de 2503 update OTA hebben gehad en van 2407 afkomen, en dus de 2412 hebben overgeslagen?

Ik forens voornamelijk per fiets en mijn Seal staat niet voor de deur, dus ik kijk niet dagelijks of er al een update klaar staat.
2412 was vrij snel al terug getrokken. Er zijn maar heel weinig mensen die 2412 officieel uitgerold hebben gekregen. Lijkt mij sterk dat deze update dus alleen voor 2412 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:58:
Net hier nog gekeken, zit nog steeds met die ingetrokken 2412 versie.

Ik kan het scherm niet meer vinden, waar de updates zouden moeten staan.
Ik bedoel dat scherm waar je ook taalmodules zou kunnen downloaden.
Taalmodule zit bij BYD Assistant. Dat staat helemaal los van de update. Update kan je controleren via systeem > versie informatie > upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
@E-Vix

Dankje, dan zat ik toch goed, maar dat belletje heeft geen rood puntje of zo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Vanochtend de eerste rit gemaakt met de vernieuwde v1.4.0. Omdat ik al de nieuwe UI van eerste v1.4.0 had, heb ik vooral gelet op de niet UI gerelateerde wijzigingen. De extra apps, Google search, Nederlandse assistent, etc. had ik dus allemaal al.

Gisteren had ik auto power on en auto power off al aan gezet, maar dat was ik vanochtend dus helemaal vergeten. Ik opende de auto en was blij verast dat deze al meteen helemaal opgestart was.

In een situatie met een vluchtheuvel op het midden van de weg en een fietser aan de rechterkant begon de auto af te remmen. Dit heb ik tot nu toe nog niet eerder meegemaakt dat de auto daar voor afremde. Wat mij wel op viel was dat de wagen niet hard op de rem sprong, maar rustig een beetje bij remde om dus niet met volle vaart tussen de fietser en de vluchtheuvel door de scheuren.
Ook met verkeer voor mij in de stad werd er vaker, maar rustiger geremd.

De kilometerteller is nog steeds onrustig als je de ACC aan hebt staan. Erg jammer aangezien er dus wel aangegeven was dat dit zou zijn opgelost. Binnen de bebouwde kom was deze constant heen en weer aan het springen tussen 51 en 52, terwijl de ACC op 52 ingesteld stond.

Op de snelweg heb ik de ICC aan gezet. Voorheen was deze constant schokkerig aan het bijsturen (wat je ook in het stuur voelde). Zelfs op een recht stuk snelweg had ik hier last van waardoor ik de ICC eigenlijk niet gebruikte. Ook dit lijkt te zijn verbeterd.
Ja, de wagen stuurt nog steeds regelmatig bij, maar een stuk minder als voorheen en veel minder schokkerig. Met één hand losjes aan het stuur was het nu goed te doen.

Al met al, de auto lijkt zich meer en beter bewust van wat er om zich heen afspeelt en lijkt daar ook beter maar vooral rustiger op te anticiperen.

De BYD assistent heeft bij mij geen update gekregen. De taalpaketten zijn nog steeds het zelfde als de vorige v1.4.0 versie. Ook dat is jammer, want ik had gehoopt dat deze iets minder depressief zou klinken. Het is nu net alsof je iets aan een nederlandstalige Wednesday Adams vraagt. Ik ben er inmiddels aan gewend, maar van mij mag mijn Seal evengoed best wat vrolijker klinken.
De bug met dat het volume na het gebruiken van de assistent laag blijft is er helaas nog steeds. De workarround werkt ook nog steeds (2x achter elkaar op het assistent knopje op het stuur drukken).

Ik had gehoopt dat met de update van het laadsysteem ik ook wat minder problemen met laden op mijn werk zou hebben, maar helaas is dat niet zo. Hij is weer lekker aan het klapperen tijdens het laden. Het probleem zit hem dan ook vooral in de loadballancer op mijn werk die niet helemaal lekker is en niet in mijn Seal. Er gaat ook niets meer mee gebeuren aangezien we later dit jaar gaan verhuizen en er op de nieuwe locatie 'enkele tientallen laadpalen' gaan komen in plaats van de 10 die we nu hebben (aldus de directie)

Ook de pin-to-drive functie heb ik er bij gekregen, al was het wel even zoeken waar je deze aan moet zetten. Ik heb deze nog niet geprobeerd. Ik weet ook niet of ik deze uberhaupt aan ga zetten (al is dat denk ik wel verstandig in combinatie met auto power on).

Dan nog als laatste; Ik had tijdens het updaten mijn Seal gewoon op slot gedaan en ik ben naar binnen gegaan om te gaan eten. Toen ik later op de BYD app keek had deze geen verbinding meer met de mededeling dat de auto geen internetverbinding meer had. Nadat de update afgerond was kreeg ik in de BYD app de melding dat de update was afgerond. Toen ik bij de auto ging kijken stond deze nog keurig op slot en had deze zichzelf uit gezet na het updaten. +1 voor BYD hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-09 18:34
E-Vix schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:45:
Vanochtend de eerste rit gemaakt met de vernieuwde v1.4.0. Omdat ik al de nieuwe UI van eerste v1.4.0 had, heb ik vooral gelet op de niet UI gerelateerde wijzigingen. De extra apps, Google search, Nederlandse assistent, etc. had ik dus allemaal al.

Gisteren had ik auto power on en auto power off al aan gezet, maar dat was ik vanochtend dus helemaal vergeten. Ik opende de auto en was blij verast dat deze al meteen helemaal opgestart was.

In een situatie met een vluchtheuvel op het midden van de weg en een fietser aan de rechterkant begon de auto af te remmen. Dit heb ik tot nu toe nog niet eerder meegemaakt dat de auto daar voor afremde. Wat mij wel op viel was dat de wagen niet hard op de rem sprong, maar rustig een beetje bij remde om dus niet met volle vaart tussen de fietser en de vluchtheuvel door de scheuren.

De kilometerteller is nog steeds onrustig als je de ACC aan hebt staan. Erg jammer aangezien er dus wel aangegeven was dat dit zou zijn opgelost. Binnen de bebouwde kom was deze constant heen en weer aan het springen tussen 51 en 52, terwijl de ACC op 52 ingesteld stond.

Op de snelweg heb ik de ICC aan gezet. Voorheen was deze constant schokkerig aan het bijsturen (wat je ook in het stuur voelde). Zelfs op een recht stuk snelweg had ik hier last van waardoor ik de ICC eigenlijk niet gebruikte. Ook dit lijkt te zijn verbeterd.
Ja, de wagen stuurt nog steeds regelmatig bij, maar een stuk minder als voorheen en veel minder schokkerig. Met één hand losjes aan het stuur was het nu goed te doen.

Al met al, de auto lijkt zich meer en beter bewust van wat er om zich heen afspeelt en lijkt daar ook beter maar vooral rustiger op te anticiperen.

De BYD assistent heeft bij mij geen update gekregen. De taalpaketten zijn nog steeds het zelfde als de vorige v1.4.0 versie. Ook dat is jammer, want ik had gehoopt dat deze iets minder depressief zou klinken. Het is nu net alsof je iets aan een nederlandstalige Wednesday Adams vraagt. Ik ben er inmiddels aan gewend, maar van mij mag mijn Seal evengoed best wat vrolijker klinken.
De bug met dat het volume na het gebruiken van de assistent laag blijft is er helaas nog steeds. De workarround werkt ook nog steeds (2x achter elkaar op het assistent knopje op het stuur drukken).

Ik had gehoopt dat met de update van het laadsysteem ik ook wat minder problemen met laden op mijn werk zou hebben, maar helaas is dat niet zo. Hij is weer lekker aan het klapperen tijdens het laden. Het probleem zit hem dan ook vooral in de loadballancer op mijn werk die niet helemaal lekker is en niet in mijn Seal. Er gaat ook niets meer mee gebeuren aangezien we later dit jaar gaan verhuizen en er op de nieuwe locatie 'enkele tientallen laadpalen' gaan komen in plaats van de 10 die we nu hebben (aldus de directie)

Ook de pin-to-drive functie heb ik er bij gekregen, al was het wel even zoeken waar je deze aan moet zetten. Ik heb deze nog niet geprobeerd. Ik weet ook niet of ik deze uberhaupt aan ga zetten (al is dat denk ik wel verstandig in combinatie met auto power on).

Dan nog als laatste; Ik had tijdens het updaten mijn Seal gewoon op slot gedaan en ik ben naar binnen gegaan om te gaan eten. Toen ik later op de BYD app keek had deze geen verbinding meer met de mededeling dat de auto geen internetverbinding meer had. Nadat de update afgerond was kreeg ik in de BYD app de melding dat de update was afgerond. Toen ik bij de auto ging kijken stond deze nog keurig op slot en had deze zichzelf uit gezet na het updaten. +1 voor BYD hiervoor.
Mooi verslag, thanks for sharing! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holland
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-09 21:11

Voor mijn beeldvorming, wat is dat pin to drive? Ik heb trouwens helaas geen update 😓 Een of andere manier voel ik me toch als een kind voor zijn verjaardag.. 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuildYourDragon

BuildYourDragon

Polar White Seal Comfort

[...]
[...]
Qua veiligheid vraag ik me af wat de meerwaarde is van de Pin-To-Drive als je Auto-Power-On hebt aanstaan:

Als ik het goed begrijp triggert een Unlock signaal (via de remote, NFC of app) de Auto-Power-On, dus zolang dat signaal veilig is zal het risico op diefstal klein zijn?

Je kan ook eens testen:
Wat gebeurt er eigenlijk als je de auto op slot doet met het raam van de bestuurder open (of als er iemand in de auto zit en je sluit die persoon op?), en je probeert dan de deur van binnen uit te openen: dan zou het alarm moeten afgaan en geen unlock met Auto-Power-On.
Bij een Kia hier gaat het alarm dan af.

BYD Seal Comfort: A different beast on the road - faster and harder than the specs: 0-100 in 5.9s with launch control, 220 km/h @ 16% SoC, 14.9 kWh average consumption, Silicon Carbide Powered E-Drive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Holland schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:15:
[...]

Voor mijn beeldvorming, wat is dat pin to drive? Ik heb trouwens helaas geen update 😓 Een of andere manier voel ik me toch als een kind voor zijn verjaardag.. 😌
Dat is eigenlijk precies wat het zegt: Voer een zelfbedachte pincode in voor je kan 'starten' en wegrijden. Werkt trouwens alleen via de smartkey / schakelaartjes op de deur, niet als je ontgrendelt via de app. Hier ook nog geen update, wel té vaak een rood bolletje bij dat klokje bovenin. Geen idee waarom de Seal de noodzaak voelt om met letterlijk alle open wifi netwerken te verbinden, dat vind ik niet notificatie waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:39
Holland schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:15:
[...]

Hier idem haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rico Mono
Onderstaande las ik op een Duits forum. Of dit ook voor Nederland geldt, geen idee. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend 😜

DE forumlid:

Voor iedereen die, net als ik, nog steeds ongeduldig wacht op de update:

Start: 28 april / Einde: 28 mei

Momenteel: 500 voertuigen in totaal

Het uitrolplan bestaat uit 4 golven:

Golf 1: Alle opslagvoertuigen
Golf 2: 19 mei Dolphin / Seal / Seal U EV+DM-I en de Atto2
Golf 3: 22 mei - Atto 3
Golf 4: 28 mei - Atto 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iggimeister
Rico Mono schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:00:
Onderstaande las ik op een Duits forum. Of dit ook voor Nederland geldt, geen idee. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend 😜

DE forumlid:

Thanks, ben benieuwd. Scheelt me weer een aantal x naar de auto lopen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Zie het bericht ook, heb ff gevraagd waar die gast die info vandaan heeft

Maandag ff in de gaten houden

[ Voor 18% gewijzigd door Juan op 14-05-2025 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
En kloppen doet het niet helemaal.. want sommige hier hebben de update al gehad.. terwijl het dan pas 19 mei zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
Ik neem het met een korreltje zout hoor. Misschien komt de NL golf voor de DE golf, of zelfs daarna. Gewoon rustig afwachten maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

BuildYourDragon schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:48:
[...]

Qua veiligheid vraag ik me af wat de meerwaarde is van de Pin-To-Drive als je Auto-Power-On hebt aanstaan:

Als ik het goed begrijp triggert een Unlock signaal (via de remote, NFC of app) de Auto-Power-On, dus zolang dat signaal veilig is zal het risico op diefstal klein zijn?

Je kan ook eens testen:
Wat gebeurt er eigenlijk als je de auto op slot doet met het raam van de bestuurder open (of als er iemand in de auto zit en je sluit die persoon op?), en je probeert dan de deur van binnen uit te openen: dan zou het alarm moeten afgaan en geen unlock met Auto-Power-On.
Bij een Kia hier gaat het alarm dan af.
Pin-to-drive is een extra beveiligingslaag om te voorkomen dat een vreemde met jouw auto weg kan rijden. Nadat de auto is ingeschakeld moet je een pincode invoeren om de auto vanuit P in D of in R (en misschien zelfs N) te kunnen schakelen.
Pin-to-drive is niet alleen handig als je unlock-to-start hebt ingeschakeld, maar het voorkomt ook dat iemand bijvoorbeeld via relaying er met jouw auto vandoor gaat. Oftewel, dat persoon 1 met een speciale lezer en een zender bij jouw voordeur gaat staan die jouw sleutel kan ontvangen en digitaal door kan sturen naar persoon 2 die met een ontvanger in jouw auto zit. Het draadloze signaal van jouw sleutel wordt zo naar de auto doorgestuurd, en jouw auto denkt daardoor dat de sleutel in de auto is terwijl deze nog gewoon in jouw huis ligt. Met pin-t--drive kunnen ze de auto wel aanzetten, maar er evengoed niet mee wegrijden.

Verder zijn er in totaal, met unlock-to-start ingeschakeld, 7 manieren om de wagen te starten.
1. Met start knop de sleutel
2. Met de ontgrendel knop op de sleutel (unlock-to-start)
3. Met de knop op de bestuurdersdeurgreep (unlock-to-start)
4. Met je telefoon op de NFC lezer (unlock-to-start)
5. Met je NFC kaart op de NFC lezer (unlock-to-start)
6. Met de app op je telefoon door de stoel-verwarming/koeling of stuurverwarming aan te zetten (klinkt gek, maar probeer maar eens)
7. Met de start knop op de middenconsole.

Hoe meer manieren er zijn om de wagen te in te schakelen, hoe makkelijker dit per ongeluk zal gaan, of dat een verkeerd persoon dit doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
E-Vix schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:36:
[...]

Pin-to-drive is een extra beveiligingslaag om te voorkomen dat een vreemde met jouw auto weg kan rijden. Nadat de auto is ingeschakeld moet je een pincode invoeren om de auto vanuit P in D of in R (en misschien zelfs N) te kunnen schakelen.
Pin-to-drive is niet alleen handig als je unlock-to-start hebt ingeschakeld, maar het voorkomt ook dat iemand bijvoorbeeld via relaying er met jouw auto vandoor gaat. Oftewel, dat persoon 1 met een speciale lezer en een zender bij jouw voordeur gaat staan die jouw sleutel kan ontvangen en digitaal door kan sturen naar persoon 2 die met een ontvanger in jouw auto zit. Het draadloze signaal van jouw sleutel wordt zo naar de auto doorgestuurd, en jouw auto denkt daardoor dat de sleutel in de auto is terwijl deze nog gewoon in jouw huis ligt. Met pin-t--drive kunnen ze de auto wel aanzetten, maar er evengoed niet mee wegrijden.

Verder zijn er in totaal, met unlock-to-start ingeschakeld, 7 manieren om de wagen te starten.
1. Met start knop de sleutel
2. Met de ontgrendel knop op de sleutel (unlock-to-start)
3. Met de knop op de bestuurdersdeurgreep (unlock-to-start)
4. Met je telefoon op de NFC lezer (unlock-to-start)
5. Met je NFC kaart op de NFC lezer (unlock-to-start)
6. Met de app op je telefoon door de stoel-verwarming/koeling of stuurverwarming aan te zetten (klinkt gek, maar probeer maar eens)
7. Met de start knop op de middenconsole.

Hoe meer manieren er zijn om de wagen te in te schakelen, hoe makkelijker dit per ongeluk zal gaan, of dat een verkeerd persoon dit doet...
Goede aanvulling. Pin to start inschakelen als extra beveiliging puur omdat je unlock to start aan hebt blijf ik sowieso vreemd vinden. De startknop indrukken is een handeling die je niet wil, maar daarvoor in de plaats wel een pin invoeren? Maar dat is dan ook niet het enige doel

Pin to start is denk ik iets minder volledig dan je denkt, als ik de uitleg goed interpreteer, werkt dat niet bij 4-5-6-7, alleen via de knoppen op de sleutel en de schakelaars op de deurgreep. Wel nog steeds een goede beveiliging tegen signal relaying.

Puntje 6 zou eigenlijk niet moeten kunnen vind ik, toch een risico wat 90% van de gebruikers niet verwacht. Maar al lang blij dat nummertje 6 niet meer werkt bij regulier voorklimatiseren... Was vóór V1.3.0 ook nog standaard. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Rico Mono schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:00:

DE forumlid:

Berni45 lijkt over het algemeen wel nuttige info te delen, dus dat zou zomaar kunnen, helaas nog geen reactie op jou en inderdaad geen garantie dat het ook voor NL/BE geldt. Later vermeldt hij ook nog dat het waarschijnlijk de einddatum is van de uitrol, sorry voor degenen die dacht tot maandag niet te hoeven checken om de update zsm binnen te hengelen. :+

Een paar berichten na de jouwe wordt trouwens vermeld dat de FM radio spoorloos was na de update, maar die zit alleen nog in het mediacentrum ipv los. Handig om te weten voor degenen die de FM radio opeens kwijt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

DeGroteMuis schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:50:
[...]

Goede aanvulling. Pin to start inschakelen als extra beveiliging puur omdat je unlock to start aan hebt blijf ik sowieso vreemd vinden. De startknop indrukken is een handeling die je niet wil, maar daarvoor in de plaats wel een pin invoeren? Maar dat is dan ook niet het enige doel

Pin to start is denk ik iets minder volledig dan je denkt, als ik de uitleg goed interpreteer, werkt dat niet bij 4-5-6-7, alleen via de knoppen op de sleutel en de schakelaars op de deurgreep. Wel nog steeds een goede beveiliging tegen signal relaying.

Puntje 6 zou eigenlijk niet moeten kunnen vind ik, toch een risico wat 90% van de gebruikers niet verwacht. Maar al lang blij dat nummertje 6 niet meer werkt bij regulier voorklimatiseren... Was vóór V1.3.0 ook nog standaard. :X
Nog even een aanvulling over unlock-to-start:
De wagen start niet bij het ontgrendelen, maar enkel op het moment dat de bestuurdersdeur wordt geopend.
Gisteren dacht ik dat al gemerkt te hebben, maar vanochtend nog even extra getest. Ik had de wagen ontgrendeld met de ontgrendelknop op de passagiersdeur en de deur geopend. Toen starte de wagen niet. Vervolgens ben ik naar de bestuurderskant gelopen. Door het raam gekeken, en nog steeds helemaal niets. Deur geopend en meteen ging de ventilatie aan en werd de auto 'wakker'.

Ik zal kijken of ik de komende dagen ook eens wat kan experimenteren met pin-to-start. Ik hoop dat BYD het wél volledig heeft geimplementeerd en het bij alle manieren van starten gaat werken. Het zou het nut voorbij gaan als dat niet zo is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
E-Vix schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:56:
[...]

Nog even een aanvulling over unlock-to-start:
De wagen start niet bij het ontgrendelen, maar enkel op het moment dat de bestuurdersdeur wordt geopend.
Gisteren dacht ik dat al gemerkt te hebben, maar vanochtend nog even extra getest. Ik had de wagen ontgrendeld met de ontgrendelknop op de passagiersdeur en de deur geopend. Toen starte de wagen niet. Vervolgens ben ik naar de bestuurderskant gelopen. Door het raam gekeken, en nog steeds helemaal niets. Deur geopend en meteen ging de ventilatie aan en werd de auto 'wakker'.

Ik zal kijken of ik de komende dagen ook eens wat kan experimenteren met pin-to-start. Ik hoop dat BYD het wél volledig heeft geimplementeerd en het bij alle manieren van starten gaat werken. Het zou het nut voorbij gaan als dat niet zo is namelijk.
Ik ben ook wel benieuwd of unlock-to-start aanblijft als je de auto afsluit met de knop in de auto? Mijn vriendin wil met snelladen liever de deur op slot houden terwijl ze werkt in de auto, voorkomt dat iemand haar tas uit de auto kan grijpen. Nu komt het niet enorm vaak voor dat ze moet snelladen, maar toch, zou fijn zijn als de auto het onderscheid kan maken tussen vergrendelen van binnen en van buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
DeGroteMuis schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:05:
[...]

Berni45 lijkt over het algemeen wel nuttige info te delen, dus dat zou zomaar kunnen, helaas nog geen reactie op jou en inderdaad geen garantie dat het ook voor NL/BE geldt. Later vermeldt hij ook nog dat het waarschijnlijk de einddatum is van de uitrol, sorry voor degenen die dacht tot maandag niet te hoeven checken om de update zsm binnen te hengelen. :+
Ik heb geen vraag gesteld aan Berni45 hoor, dat was onze forumgenoot Juan. Anyway, we gaan het zien wanneer NL/BE aan de beurt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Rico Mono schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:10:
[...]

Ik heb geen vraag gesteld aan Berni45 hoor, dat was onze forumgenoot Juan. Anyway, we gaan het zien wanneer NL/BE aan de beurt zijn.
Ai, lezen en carpoolen gaan schijnbaar niet goed samen, inderdaad krom gekeken gisteren, tijd voor een leesbril B) De mijne is vandaag in ieder geval nog niet aan de beurt, net ongeveer anderhalf uur onderweg geweest en geen melding. Maar nog steeds heerlijk gereden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
DeGroteMuis schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:26:
[...]

Ai, lezen en carpoolen gaan schijnbaar niet goed samen, inderdaad krom gekeken gisteren, tijd voor een leesbril B) De mijne is vandaag in ieder geval nog niet aan de beurt, net ongeveer anderhalf uur onderweg geweest en geen melding. Maar nog steeds heerlijk gereden. *O*
Hahaha, geen probleem hoor!
Ook hier een tevreden Seal gebruiker. Tuurlijk zijn er punten van verbetering, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyhound 1
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 29-08 13:30
Ik kan sinds de update nederlands mijn wagen niet meer oproepen met "Hi Byd"
Reageert totaal niet meer. Enkel als ik het icoontje manueel bedien.
Radio is inderdaad weg van schem maar kan deze oproepen via Hi Byd.
Verwarming werkt bij mij nog slechter,bedoel dan nog eens 2° meer afwijking naar boven ipv naar onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyhound 1
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 29-08 13:30
DeGroteMuis schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:17:
[...]

Mooi snel, BYD NL verwachtte die toen ik er eind maart naar vroeg niet voor half mei. Hopelijk is het de definitieve oplossing!
Hier nog geen nieuw 3e remlicht beschikbaar (Belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Er lijkt iets te gebeuren maandag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRvwfMAZaiQgspX95PfSNMcHQns=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sgFPWFYdl34WhDvAQ0YQRJoE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Greyhound 1 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:37:
Ik kan sinds de update nederlands mijn wagen niet meer oproepen met "Hi Byd"
Reageert totaal niet meer. Enkel als ik het icoontje manueel bedien.
Radio is inderdaad weg van schem maar kan deze oproepen via Hi Byd.
Verwarming werkt bij mij nog slechter,bedoel dan nog eens 2° meer afwijking naar boven ipv naar onder.
Je kan bij de instellingen van je assistent kijken of het nog wel aan staat. Eventueel een keer uit en weer aan zetten anders. Bij mij werkt het beter met 'hey' dan met 'hi' en door BYD uit te spreken als 'bie waai die'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Vandaag nog wat leuks mogen ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdhqp8OHEdsD3qj6eunDoCYjaao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDXvHJqVo6pzEqJq95sDKHUy.jpg?f=fotoalbum_large

Een origineel zwart logo voor op de achterklep.
Het logo voorop ga ik zwart wrappen. Hier heb ik de spullen al voor binnen. De zwarte kapjes die voor voor te krijgen zijn spreken mij minder aan omdat het logo er net iets 'dikker' van wordt.
De chrome letters 'BYD SEAL' onder aan de achterklep haal ik er af. Wellicht dat ik alleen 'SEAL' in het zwart later nog terug plak. Eerst maar kijken hoe dit wordt.

Ik weet niet of ik dat dit weekend al ga redden aangezien ik het al redelijk druk heb. Als het klaar is post ik uiteraard foto's van het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Hier een video van de Seal 2025 met het nieuwe interieur.
Er wordt ook flink rond geklikt in het scherm. Ik neem aan dat firmware 1.4 daar niet op lijkt (heb 'm zelf nog niet).
Dit model bevat DiPilot, wat ook tot uitdrukking komt op het kleine scherm waar wat voertuigen die buiten worden waargenomen worden getoond.

YouTube: All New BYD SEAL ( 2025 ) - Luxury EV Sedan | Interior and Exterior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Vandaag kreeg ik de melding "simple" mode. (tijdens starten)

En het scherm was erg langzaam, en er kwam een melding "Android start up"

Hoe krijg ik dat weer normaal?
Ik kon wel gewoon sport modus of zo kiezen.

Maar ik merkte ook dat de app erg langzaam of niet reageerde op bv het "openen" commando (knopje ontgrendelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuildYourDragon

BuildYourDragon

Polar White Seal Comfort

Juan schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:31:
Vandaag kreeg ik de melding "simple" mode. (tijdens starten)
En het scherm was erg langzaam, en er kwam een melding "Android start up"
[...]
In de handleiding staat dit daarover:
During occasional communication delays in the instrument cluster system, the instrument cluster may automatically switch to simple mode for safe driving.
In this mode, the instrument cluster continues to display driving related information normally without affecting normal vehicle travel.

After the system becomes normal, the instrument cluster may automatically exit the simple mode.
If it does not, try the following actions to switch back to normal mode:

1. Press and hold the scroll button on auxiliary dashboard for three seconds to restart the instrument cluster information display system.
2. While vehicle safety is ensured, operate the vehicle power switch to turn off the vehicle and then turn the ignition on.
If the instrument cluster remains in simple mode after those actions have been taken, promptly contact a BYD authorized dealer or service provider for inspection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

E-Vix schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:53:
Vandaag nog wat leuks mogen ontvangen:

[Afbeelding]

Een origineel zwart logo voor op de achterklep.
Het logo voorop ga ik zwart wrappen. Hier heb ik de spullen al voor binnen. De zwarte kapjes die voor voor te krijgen zijn spreken mij minder aan omdat het logo er net iets 'dikker' van wordt.
De chrome letters 'BYD SEAL' onder aan de achterklep haal ik er af. Wellicht dat ik alleen 'SEAL' in het zwart later nog terug plak. Eerst maar kijken hoe dit wordt.

Ik weet niet of ik dat dit weekend al ga redden aangezien ik het al redelijk druk heb. Als het klaar is post ik uiteraard foto's van het resultaat.
Ik had precies hetzelfde idee om dit te doen :) Alleen dacht ik plastidip voor het frontlogo te gebruiken - daar zijn ook hoogglans kleuren voor.
Op reviews van het achterlogo zag ik wel eens foto's langskomen dat de letters te recht waren voor het licht gekromde oppervlak waar ze op moeten komen. Als dat bij jou ook zo is, dan denk ik eraan om met een föhn oid de letters krommer te maken.
Ik ben benieuwd naar jouw resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
App werkt gewoon. Nog geen update aangeboden…

Simple mode is weer weg inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Juan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:13:

Nee, was een update van de servers achter de app. Rond 5:15 lag de app er nog uit voor mij, maar dat kan komen doordat ze UTC+1 vermeldden, terwijl wij nu op UTC+2 zitten ivm zomertijd. Dus onderhoud & upgrade was tussen 4 en 6 NL tijd ipv 3 en 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPV74
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10:29
Juan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:13:

"simple mode" heb ik ook 1 keertje gehad, ging vanzelf weer weg en is nooit meer terug gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matzen
  • Laatst online: 04-08 21:57
Hier nog steeds geen v1.4 update helaas. Vrijdag heb ik afspraak bij BYD Amsterdam voor de laad update. Ben benieuwd wat ze deze keer gaan zegen over 1.4 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 12:18
EDIT: oeps verkeerde topic Sorry!

[ Voor 90% gewijzigd door Ljsvv op 19-05-2025 12:58 . Reden: verkeerd topic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Matzen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:55:
Hier nog steeds geen v1.4 update helaas. Vrijdag heb ik afspraak bij BYD Amsterdam voor de laad update. Ben benieuwd wat ze deze keer gaan zegen over 1.4 :')
Ik zou even contact opnemen. Volgens mij zit die laad update namelijk ook in de nieuwe v1.4. Dan kunnen ze net zo goed héél v1.4 installeren.
Het enige probleem is dat als de v1.4 update handmatig wordt gedaan (via USB), dat dan de updates voor de hardwaremodules niet mee worden genomen en die óók nog handmatig moeten worden geinstalleerd. Als v1.4 echter via OTA binnen komt, dan worden die modules wel weer geupdate.
Als BYD op de een of andere manier jou in de volgende batch zou kunnen krijgen voor de v1.4 update, dan scheelt het jullie beiden tijd. Jij hoeft niet langs BYD, en BYD hoeft in de garage geen modules te gaan zitten updaten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juan
Tip DE forum tig keer op upgrade klikken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UG5CuMWC245PGpwh3p6WZqY2jqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgRvgMJS2WCnfXsh8LT1PgFY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Daar gaan we Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lq7VPQFF06rU9P07LhuMfQvl9V4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsNN8COTuX1AmIU1mQFz8Sa9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Op 53% inmiddels.. dat gaat geen 99 minuten duren lijkt me. Wellicht omdat er al een halve 1.4 op stond. Misschien alleen bijwerken

Update:
102 minuten komt er nu om de hoek kijken
Dat was bij USB update volgensmij niet..

Maar toen ben ik er niet bijgebleven, was ineens klaar. Net als 1.3.1 destijds..

Het is nog geen 24:00 😳

[ Voor 44% gewijzigd door Juan op 19-05-2025 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sikorsky
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 22:34
Blijven klikken helpt inderdaad!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLuFJaPvl1FVyGJuYwPTu1B0-xg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tEjMrDtVOL8a5I8tA3UZx5oO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Krijg net melding klaar… toch snel dusAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBWKUAm7riG3BtQPAljfJecadXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ug71DtrZnqL3NqzNcwuhE67r.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Kan iemand zeggen waar je die autostart optie kan vinden?
Ik zie die nergens, of zijn dat die 2 instellingen onder "Voeding"

Zie bij de Lane control, ook een optie "Begge". wtf is dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
Juan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:39:
Tip DE forum tig keer op upgrade klikken

[Afbeelding]
Dat hielp ook bij naar V1.3.1 helaas na aantal keer drukken blijft hij nu zeggen dat hij geupgrade is V1.3.1. Blijf je dan doordrukken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 10:01

BramT

Rule #1

Juan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:35:
Kan iemand zeggen waar je die autostart optie kan vinden?
Ik zie die nergens, of zijn dat die 2 instellingen onder "Voeding"
Ja, onder "Power" vond ik ze als ik het me goed herinner (staat op engels bij mij).

Mooi dat dit er eindelijk is. Ik kreeg al regelmatig appjes van de buurvrouw "je auto staat nog muziek te maken". Zo Tesla gewend; gewoon uitstappen en weglopen....

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
Hier ook de update binnen en geïnstalleerd. Vanmiddag maar eens checken hoe en wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
BramT schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:07:
[...]

Ja, onder "Power" vond ik ze als ik het me goed herinner (staat op engels bij mij).

Mooi dat dit er eindelijk is. Ik kreeg al regelmatig appjes van de buurvrouw "je auto staat nog muziek te maken". Zo Tesla gewend; gewoon uitstappen en weglopen....
Ok dacht ik al, alleen hij was idd al “gestart”
Maar toen ik op mijn werk uitstapte en de deur dichtdeed, ging deze niet uit🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
Ik kreeg zojuist de OTA melding en heb de upgrade gestart. Ben benieuwd of hij er ook daadwerkelijk 99 minuten over doet…. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Bij mij, iets meer dan een uurtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Matzen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:10:
[...]

Dat hielp ook bij naar V1.3.1 helaas na aantal keer drukken blijft hij nu zeggen dat hij geupgrade is V1.3.1. Blijf je dan doordrukken?
Volgens mij is dat drukken niet nodig.
Ik kreeg hem vanochtend plotseling ook aangeboden zonder dat ik wat heb gedaan. Blijkbaar grote uitrol, eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Cybje

First Post!

Rico Mono schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:56:
Ik kreeg zojuist de OTA melding en heb de upgrade gestart. Ben benieuwd of hij er ook daadwerkelijk 99 minuten over doet…. Klopt dat?
Hier duurde het een krap uurtje

Maar ik zou het niet doen als je verwacht binnen 2 uur te moeten gaan rijden. Heb bij m'n Model 3 ook wel eens gehad dat het toch langer duurde dan gepland.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
BramT schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:07:
[...]

Allebij de opties staan aan, echter gaat deze niet automatisch uit.
Ik rijd de garage in, en stap uit, en gooi de deur dicht.. auto gaat niet uit.
Moet ik bv nog eerst vergrendelen of zo?

Aan werkt prima, gaat dus aan zodra ik instap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Andere vraag, had ik al eerder gesteld.
Wat is "Begge" ?

Of is het gewoon lomp vertaald, en bedoelen ze "Beide" ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQaRq5bUIS6Y6Jnku5aV_x4Bpws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U8XrXybin0Laz0BumKqg3JQy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 20:30
Juan schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:20:
[...]
Moet ik bv nog eerst vergrendelen of zo?
Ja, na vergrendelen gaat de auto bij mij uit. Scheelt netto geen handelingen - nu druk ik op P i.p.v. direct op de start/stop-knop.

[ Voor 17% gewijzigd door StefanoDiBosso op 20-05-2025 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
Juan schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:22:
Andere vraag, had ik al eerder gesteld.
Wat is "Begge" ?

Of is het gewoon lomp vertaald, en bedoelen ze "Beide" ?

[Afbeelding]
Ik denk idd dat het ‘beide’ moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
Bij mij is de upgrade gelukt, maar moest wel de DAB voorkeur zenders ff opnieuw instellen. Ondanks dat de zenders wel nog geselecteerd stonden (rode hartje), zaten ze niet in het voorkeursmapje.

Equalizer is anders en toont niet meer het aantal dB’s per balk. Snelladen was niet sneller of langzamer dan voorheen (1.3.1).

Overige nieuwe functies moet ik nog verder onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 10:01

BramT

Rule #1

De google-supported search in de navigatie vindt nu ook een stuk meer. Een van de nieuwere ASML gebouwen en een supermarkt welke al 10+ jaar op die plek zit waren eerst niet te vinden; nu wel.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matzen
Nou, na 20x op update geklikt te hebben is hij hem nu aan het installeren >:) . Morgen even met BYD Amsterdam bellen of de laad update dan nog nodig is of dat het los staat van 1.4. Ik zal hier even posten wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Car Play had wel troubles de eerste keer vanochtend.. eerst wilde deze niet verbinden, en toen liep Waze vast.. maar toen ik naar huis ging, werkte AirPlay wel goed (zei het wat traag voor mijn gevoel)

Hopelijk gaat het beter vanaf nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichaelJ
Juan schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:19:
Car Play had wel troubles de eerste keer vanochtend.. eerst wilde deze niet verbinden, en toen liep Waze vast.. maar toen ik naar huis ging, werkte AirPlay wel goed (zei het wat traag voor mijn gevoel)

Hopelijk gaat het beter vanaf nu.
Ik had precies diezelfde ervaring met CarPlay.. maar man die designer bij BYD heeft echt oogkleppen op of is gewoon simpel weg blind. Wat is die CarPlay integratie lelijk geworden zo met die lichte balken boven en onder..

Je vraagt je af of er iets van quality Control op grafisch gebied aan te pas komt. Ik vind het niet perse een vooruitgang deze update, al vind ik de aanpasbare snelkeuzes wel een fijne toevoeging, maar ook daar is het een half/half update… ben niet zo enthousiast dus

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iggimeister
Ik had gehoopt op een nieuwe audio versie maar die is met deze update niet gewijzigd.
En ook hier de eerste keer een moeizame connectie met CarPlay…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Waar zit nu de “voertuig” check verstopt?

Dit was/is een optie, de een snelle systeem controle deed (of alle systemen goed werken) die controle lijkt verdwenen te zijnAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNmkLNrhS01WWLN1UYx1MHp-qB4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/60hxWZuTF1l7gR8zxZWM8gPc.png?f=fotoalbum_large

En weet iemand hoe je de BYD app in donkere modus krijgt?
zoals hier

YouTube: BYD Seal App Walkthrough | AC Preconditioning Settings Schedule Timer

[ Voor 65% gewijzigd door Juan op 21-05-2025 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Juan schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:26:
Waar zit nu de “voertuig” check verstopt?

Dit was/is een optie, de een snelle systeem controle deed (of alle systemen goed werken) die controle lijkt verdwenen te zijn[Afbeelding]

En weet iemand hoe je de BYD app in donkere modus krijgt?
zoals hier

YouTube: BYD Seal App Walkthrough | AC Preconditioning Settings Schedule Timer
Dit was destijds de standaardmodus van de app, na een paar updates kwam deze gratis-zaklamp-versie zonder optie om te wijzigen voor zover ik gevonden heb. Dus behalve de app downgraden naar een aantal versies terug is dat geen optie meer volgens mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:39:
[...]

Ik had precies diezelfde ervaring met CarPlay.. maar man die designer bij BYD heeft echt oogkleppen op of is gewoon simpel weg blind. Wat is die CarPlay integratie lelijk geworden zo met die lichte balken boven en onder..

Je vraagt je af of er iets van quality Control op grafisch gebied aan te pas komt. Ik vind het niet perse een vooruitgang deze update, al vind ik de aanpasbare snelkeuzes wel een fijne toevoeging, maar ook daar is het een half/half update… ben niet zo enthousiast dus
Serieus, zijn die balken licht als je de boel niet op darkmode hebt staan? Lijkt me inderdaad nogal lelijk! De mijne staat standaard op dark mode en dan werkt het prima grafisch gezien. Werkt ook enorm veel handiger, niet meer heen en weer hannesen voor de achterruitverwarming en zo.

Bij Android Auto ook weer even de eerste keer wat extra gedoe om te verbinden, al viel het wel mee: Icoontje in de auto aanklikken en de telefoon ontgrendelen. Daarna verder geen issues.

De aanpasbare snelkeuzes zijn wel handig, maar missen inderdaad wel wat opties die ik graag zou zien, waaronder de v1.3 stoelventilatie en -verwarming knop en de SLW knop. Daarnaast is de dropdown met snelkopplingen nu wat minder handig te bedienen door het samenvoegen van de 2 schermen die daaronder zaten, iets langer zoeken naar de SLW button. En natuurlijk enorm slordig, dat Begge wat @Juan noemde, daar stond eerder gewoon Beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
@DeGroteMuis
Dank, geen downgrades op de planning
Weet jij toevallig waar de voertuig check gebleven is?

En hier grafisch geen vreemde zaken met CarPlay.

En wij zouden graag “voertuig beeld” in de snelkoppelingen zien. Had gehoopt dat dit nu wel kon, met de 2503 versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sikorsky
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 22:34
"Begge" is een Noors woord dat "beide" of "allebei" betekent in het Nederlands.

Lijkt dus inderdaad een schoonheids foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
Snap sowieso niet dat zo een miljarden bedrijf geen correcte vertaling naar verschillende talen heeft. Wat kost het nou om dat te checken. Komt nu beetje amateuristisch en goedkoop over. Ik krijg de ‘warme tip’ ook niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Cybje

First Post!

Matzen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:58:
Snap sowieso niet dat zo een miljarden bedrijf geen correcte vertaling naar verschillende talen heeft. Wat kost het nou om dat te checken. Komt nu beetje amateuristisch en goedkoop over. Ik krijg de ‘warme tip’ ook niet uit mijn hoofd.
"Warm tip" is wel vrij gebruikelijk bij vertalingen vanuit Chinees naar Engels. Ik vind het wel wat grappigs hebben, laat toch zien waar de auto uiteindelijk vandaan komt.

Maar dat "Begge" is wel een beetje dom. Ik zou als ik BYD was denk ik gewoon de vertalingen door AI laten checken. Of minimaal een standaard spellingscontrole. Dan zou iets als "Begge" toch moeten opvallen en niet door de CI/CD pipeline heen moeten komen.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:55
Ik merk net ook met v1.4 dat als je de auto opent met de app op de telefoon de auto compleet "aan" is en je ook weg kan rijden. Dus zonder sleutel op zak of in de buurt.
De auto wilde alleen niet in de vooruit stand, ook in D ging de auto achteruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-09 21:11
Ik heb de update nu ook💪. Ik zie dat je nu meer spelletjes kunt spelen met een game controller? Ik dacht misschien leuk voor op vakantie of zo. Doen mensen dit wel eens? Zo ja, met wat voor controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Holland schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:25:
Ik heb de update nu ook💪. Ik zie dat je nu meer spelletjes kunt spelen met een game controller? Ik dacht misschien leuk voor op vakantie of zo. Doen mensen dit wel eens? Zo ja, met wat voor controller?
Je kan iig de Xbox controller via Bluetooth aan je Seal koppelen.
Je kan via de browser in je Seal al gewoon gamen via Xbox Cloudgaming en Nvidia Geforce NOW :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Gisteren de update ingepland voor laat in de avond. En vanochtend in de app de melding te zien dat de update was geslaagd. Erg netjes.
Later op de dag in de auto zelf gekeken hoe en wat. Daar moest het infotainment systeem opnieuw opgestart worden. De DAB radio favorieten waren ook hier -zoals hierboven gemeld- verdwenen. Geen big deal, ik had er maar drie, dus die waren snel terug gezet.

De grootste GUI verbetering voor mij is de onderbalk met de sneltoetsen die permanent in beeld blijven. Geen geveeg meer van onderen in Android Auto om naar het hoodfscherm terug te keren. Ook eindelijk rechtstreekse toegang tot ventilatie controls en achterruitverwarming zoals bij een 'normale' auto.
Ik ben daar echt blij mee.

Ik zie deze toevoeging in de Voertuig settings: "Voeding", maar ik heb geen idee wat dat betekent. Iemand hier misschien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAJWwC6OjuTbsopHPAnzM9bQxiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIdApBP77Mxxp3c2sYDh8R06.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenbeau
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-09 19:39
Sinds ik gisteren de update heb gedaan is het probleem met uitval van dab radio fors toegenomen. Voorheen had ik hier amper last mee maar nu frequent.
Herkennen jullie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcoppens
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 23:06
Goldenbeau schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:45:
Sinds ik gisteren de update heb gedaan is het probleem met uitval van dab radio fors toegenomen. Voorheen had ik hier amper last mee maar nu frequent.
Herkennen jullie dit.
Dacht even dat ik de enige was, maar ik ervaar hetzelfde probleem.
Gek genoeg gisteren na de update geen enkele last gehad (zelfde route zelfde zender) en vanmiddag op terugweg naar huis van kantoor viel me meteen op dat de radio begint te "scannen" naar andere frequenties/channels waarop de DAB zender ook zit. Echter blijft deze gewoon hangen en is er totaal geen geluid meer. Even heen en weer switchen van zender en het probleem is opgelost (voor even dan toch).

Het probleem lijkt vooral op te treden naarmate het ontvangst van de DAB zender zwakker wordt. Zodra ik in een gebied kwam waar ontvangst sterker werd (ik woon in grensgebied) kwam het probleem niet meer voor.

Ter info, ik heb het vernieuwde derde remlicht sinds vorige week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Sikorsky Dank je voor de toelichting, Noors en Nederlands, allebei N natuurlijk ;) Of zou het een hint zijn om daar op vakantie te gaan? Mooi land hoor! _/-\o_

@Juan Die optie nog niet gezien in de nieuwe versie. Maar ook een beetje druk geweest, dus nog niet alles bekeken.

@Fireshade Voeding: High quality translation van BYD, meteen duidelijk dat ze daar de auto on en auto off mee bedoelen toch? 8)7 Ik had op het Duitse forum gezien dat die instelling onder comfort stond, dit is het enige nieuwe onder dat menu. Maar die tekst is echt niet duidelijk zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Fireshade schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:26:
Ik zie deze toevoeging in de Voertuig settings: "Voeding", maar ik heb geen idee wat dat betekent. Iemand hier misschien?

[Afbeelding]
Dit is inderdaad auto power on en auto power off.
Zet je 'Automatische inschakeling' aan, dan start de auto op zodra je de auto ontgrendeld en de bestuurders deur opent of op het rempedaal trapt.
Bij 'Automatische uitschakeling' gaat de auto uit zodra je hem op slot zet.
Herkennen jullie dit.
Ik heb tussen v1.3.1, v1.4.0 (2412) en v1.4.0 (2503) weinig tot geen verschil gemerkt in de DAB+ ontvangst.
Toen ik gisteren naar huis reed (ik heb de 2503 update al 2 weken) had ik wel een iets mindere ontvangst, maar vanochtend leek de ontvangst juist beter.
Ik woon en werk in de regio Utrecht. Ik heb hier eigenlijk nooit DAB+ problemen. Ik kom dagelijks minimaal 2x door de Lijdsche Rijntunnel bij Utrecht op de A2 waar DAB+ standaard in weg valt. Vanochtend viel deze pas 100m later uit als normaal.
Het kan dus zijn dat er wellicht aan de DAB+ zendmasten is geknutseld. Mijn gevoel zegt dat de zendmast voor deze regio een tikje harder is gezet.

Ik kan mij overigens vergissen, maar wordt het zendvermogen van onliggende zendmasten niet iets hoger gezet op het moment dat een zendmast tijdelijk uit moet voor bijvoorbeeld onderoud? Dat zou ook nog kunen verklaren waarom hier het ontvangst iets beter is, en in een omliggende regio het ontvangst iets slechter is. Dit zou dan wel snel weer normaal moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G S
  • Laatst online: 10-09 18:00

G S

Herkennen jullie dit.
Bij mij sinds de update ook terug veel erger en als hij uitvalt is voor 1-2 minuten.

Het plannen met automatisch toevoegen van laadpunten in de navigatie werkt ook niet meer.
Het automatisch aanspringen van de dimlichten staat met de fysieke schakelaar uit, maar toch springen de lichten aan bij een donkere wolk of bij het passeren van een paar boompjes.

Toevallig vandaag telefoon gekregen van BYD om een afspraak te maken voor het controleren en oplossen van een paar aandachtspunten. Ik had verstaan het vervangen van een kabel, controleren van een raambevestiging en een verbetering voor het DAB+ systeem.
Ben wel benieuwd naar wat verbetering ze hebben voor de DAB+.

Toen ik vermelde dat ik de 1.4 update gekregen had schrok ze even dat de roll out al bezig was.
Ik heb de bemerkingen ook maar ineens doorgegeven.

In het drop down menu staan 2 symbolen waar niet kan bedenken waar deze voor zijn.
"automatisch draaien" en "deurschakelaar" iemand een idee?
(kan momenteel geen foto plaatsen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuildYourDragon

BuildYourDragon

Polar White Seal Comfort

G S schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:40:
[...]
In het drop down menu staan 2 symbolen waar niet kan bedenken waar deze voor zijn.
"automatisch draaien" en "deurschakelaar" iemand een idee?
[...]
Volgens mij is het "automatisch draaien" symbool de Auto Mirror Fold bij het op slot doen / ontgrendelen van de deuren, en het "deurschakelaar" icoontje de "Auto Lock While Driving".

Wat ben ik blij dat het "Quick Settings" / swipe down menu nu geen delay meer heeft om telkens de SLW uit te zetten _/-\o_

Wat ik ook kan bevestigen is dat de DAB+ module een firmware update heeft gekregen, want in mijn Comfort heb ik die vraag apart gekregen na de v1.4.0 update toen ik de DAB app opstartte vanmorgen vroeg hij "Upgrade now?" in de app zelf... en na 100% meldde hij dat de upgrade van de DAB+ module klaar was na een reset..

Ik heb ook wel een eerste indruk dat de NL zenders hier net over de grens in België nog slechter te ontvangen zijn sinds de update!
Het kan mijn inbeelding zijn maar het geluid lijkt wel iets zuiverder, natuurlijker te klinken... Nog niet uitgebreid getest maar hopelijk is de overdreven mid-bass niet meer overheersend.

[ Voor 3% gewijzigd door BuildYourDragon op 22-05-2025 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Android Auto lijkt wel vaker nukken te hebben sinds deze update. Hij start de helft van de tijd niet meer automatisch en als je het icoontje aanklikt duurt het meestal ruim een minuut waarbij het display aangeeft de verbinding te controleren. Hebben anderen dat ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:35
DeGroteMuis schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:28:
Android Auto lijkt wel vaker nukken te hebben sinds deze update. Hij start de helft van de tijd niet meer automatisch en als je het icoontje aanklikt duurt het meestal ruim een minuut waarbij het display aangeeft de verbinding te controleren. Hebben anderen dat ook gemerkt?
Yep, herken dit... alleen als je maar vaak genoeg het android auto icoontje aantikt dan start hij alsnog ;)

Ben nu Android 16 aan het installeren op mijn Pixel, kijken of dat nog helpt maar vrees dat het een BYD ding is...

PS. wel benieuwd wat BYD voor ons in petto heeft voor 1.5 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Ik had net na de update wel troubles met Car Play, maar dit lijkt nu goed te gaan.

Hopelijk word e.e.a. gefinetuned met 1.4.1 of zo..

Ook DAB+ lijkt weer erger te worden.
Echter had ik inmiddels wel een nieuwe 3e remlicht gehad.

Wat ik ook zie, is dat als ik zoek bij Dab+ dat het lijkt alsof deze iets wil downloaden.. (een cirkel met een oplopend % verschijnt er)
Dat is heel irritant want het geluid valt dan weg, en ik kan helemaal niets.
Dit was volgensmij ook nooit.

Pagina: 1 ... 37 ... 41 Laatste