Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceessie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:36
Gisteren twee nieuwe achterbandjes gekregen.
Dit keer yokohama's, ben benieuwd of die wel langer mee gaan.
En het laatste nieuwe derde remlicht. Vandaag in Boxmeer geweest waar ik nog altijd veel problemen had, maar nu geen uitval geconstateerd. Fingers crossed

[ Voor 42% gewijzigd door Ceessie op 02-05-2025 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 10:05
M0untainD3w schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:47:
[...]

Ik heb potverdikkie hetzelfde 8)7 . Enkel heb ik 3x Ecocontact en 1x Ultracontact. Ik heb BYD Rotterdam gebeld en geapped dus ik ga ervan uit dat het goedkomt.
Haha dan reed ik dus rond met jouw band en jij met mijn UltraContact ;-) ...
Uit betrouwbare bron weet ik dat er nog 1x EcoContact ligt in Rotterdam.. van een oud vrouwtje geweest :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo99
  • Laatst online: 13-05 22:59
MichaelJ schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 18:19:
[...]

Haha dan reed ik dus rond met jouw band en jij met mijn UltraContact ;-) ...
Uit betrouwbare bron weet ik dat er nog 1x EcoContact ligt in Rotterdam.. van een oud vrouwtje geweest :+
Heb het net even gecontroleerd en heb gelukkig 4 UltraContact's onder de Seal zitten. Voorheen waren dat 4 EcoContact's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0untainD3w
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-05 09:44
DeGroteMuis schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:20:
[...]

Hahaha, grappig toeval dat toevallig ook jij dan precies die omgekeerde versie hebt. Of wisten ze dat jullie elkaar kennen en gingen ervanuit dat jullie de banden onderling zouden ruilen? :+
Lolz :P dat zou je haast wel zeggen he haah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-05 15:40
Iphonevannick schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:33:
Hi forumleden,

De Seal gaat terug naar de werkgever volgende week i.v.m. andere baan. Dat betekend dat de accesoires die ik in de Seal had, allemaal vrij komen en ik er graag een ander forumlid mee blij maak.

- Bak voor onder de console (nieuwprijs €32,95)
- Zonnebrilhouder (nieuwprijs €42,95)
- Kantelbaar scherm mechanisme (nieuwprijs €50,95)
- Siliconen mat voor telefoonlader (nieuwprijs €11,95)

Alles mag weg voor €60,-. PM me voor meer info[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bump om te kijken of iemand nog interesse heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:56

E-Vix

Nu met sneeuw!

Even een ter infotje:
Sinds een paar dagen zwerft er een 'nieuwe' USB update voor de Seal rond. Dit is v1.4.0 maar dan met intern versienummer 2501. Dit is dus niet de nieuwe v1.4.0 OTA update met intern versienummer 2503 welke ook sinds vorige week gefaseerd uit wordt gerold. De oudere 2501 update heeft enkel een aantal bugfixes voor bugs die in 2412 waren geintroduceerd. Voor zover ik heb kunnen teruglezen is dat onder andere een fix voor het ontladen van de accu als de auto geparkeerd stond. Mogelijk is dat ook de breaking bug waarom 2412 terug was getrokken.

Mijn advies voor iedereen is om even te wachten op de 2503 versie welke via OTA aangeboden wordt en niet hals over kop die 2501 update te gaan installeren. Ik heb zelf de 2412 versie er al een tijdje op staan, en ik heb geen last van bugs. Ze zijn er wel, maar ik heb er niet dermate last van dat ik 'moet' updaten. Ik ga dan ook niet updaten naar 2501 om vervolgens wellicht over een aantal dagen de 2503 update aangeboden te krijgen en wéér te moeten updaten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Laatst online: 13-05 10:05
E-Vix schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:58:
Even een ter infotje:
Sinds een paar dagen zwerft er een 'nieuwe' USB update voor de Seal rond. Dit is v1.4.0 maar dan met intern versienummer 2501. Dit is dus niet de nieuwe v1.4.0 OTA update met intern versienummer 2503 welke ook sinds vorige week gefaseerd uit wordt gerold. De oudere 2501 update heeft enkel een aantal bugfixes voor bugs die in 2412 waren geintroduceerd. Voor zover ik heb kunnen teruglezen is dat onder andere een fix voor het ontladen van de accu als de auto geparkeerd stond. Mogelijk is dat ook de breaking bug waarom 2412 terug was getrokken.

Mijn advies voor iedereen is om even te wachten op de 2503 versie welke via OTA aangeboden wordt en niet hals over kop die 2501 update te gaan installeren. Ik heb zelf de 2412 versie er al een tijdje op staan, en ik heb geen last van bugs. Ze zijn er wel, maar ik heb er niet dermate last van dat ik 'moet' updaten. Ik ga dan ook niet updaten naar 2501 om vervolgens wellicht over een aantal dagen de 2503 update aangeboden te krijgen en wéér te moeten updaten.
Wordt mijns inziens überhaupt wel eens tijd weer voor een update.. :+
Het nieuwe is er wel weer vanaf voor mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:15
Vandaag ff contact gehad met BYD Waalwijk, deze beweren dat in Nederland nog steeds 1.3.1. de laatste update is.

Ik begrijp niet waarom die nieuwe 1.4 maar niet aangeboden word. (moet weer gaan USB en dan...)
Ik weet ook niet of er eisen zijn voor de update

Ze kunnen deze ook niet forceren zeggen ze.

- moet de auto op stroom staan? (dus zeg maar "gestart")
- kan de update tijdens het opladen?
- Moet er bv een WIFI verbinding zijn?

De laatste keer OTA, kwam ik op mijn werk (1.3.1) werd toen aangeboden, ik had nee geklikt (of op 'later') en toch was de update vanzelf geïnstalleerd, was niet erg, maar weet niet meer of ik de auto uit gezet had of, of deze nog "gestart" was)

Ik heb wel los gekregen dat de OTA op chassisnr/VIN zou aangeboden worden.
Wie heeft de update via OTA gehad, en is bereid om een (deel) van VIN te delen, kijken of er iets af te lijden valt.

Liever niet weer kloten met een USB.. maar wel irritant dat het zo lang duurt.. :-(

Die 2501 staat niet op die Firmware BYD (wiki pagina)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:19:
Vandaag ff contact gehad met BYD Waalwijk, deze beweren dat in Nederland nog steeds 1.3.1. de laatste update is.
De dealers lijken wel vaker slecht geïnformeerd te zijn over de updates helaas...
Juan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:19:Ik begrijp niet waarom die nieuwe 1.4 maar niet aangeboden word. (moet weer gaan USB en dan...)

Er zijn geen voorwaarden. De update staat opeens gewoon voor je klaar.
De laatste keer OTA, kwam ik op mijn werk (1.3.1) werd toen aangeboden, ik had nee geklikt (of op 'later') en toch was de update vanzelf geïnstalleerd, was niet erg, maar weet niet meer of ik de auto uit gezet had of, of deze nog "gestart" was)

Wie heeft de update via OTA gehad, en is bereid om een (deel) van VIN te delen, kijken of er iets af te lijden valt.

Liever niet weer kloten met een USB.. maar wel irritant dat het zo lang duurt.. :-(

Ik heb hem van een Russisch Telegram kanaal. De vorige keer met 2412 stond deze ook pas een paar dagen later op die wiki pagina.
Voor nu heb ik hem aan mijn eigen archief met alle firmwares van 2307 tm 2501 toegevoegd.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:05

Ik begrijp niet waarom die nieuwe 1.4 maar niet aangeboden word. (moet weer gaan USB en dan...)

Even geleden, maar als ik me niet vergis kwamen er 3 opties. Ik wilde toen ook even uitstellen, kreeg daarna een planscherm, waar ik een tijd kon aangeven, misschien een van de andere opties na einde rit?

De auto hoeft niet 'aan' te zijn voor de update, wel >20% accu en in P. Bij deze update vermeldt BYD Oostenrijk dat de auto ook niet aan het laden mag zijn en geen V2L gebruikt (wat logisch kan zijn als er een laad- of BMS component in de update zit), maar de vorige keer hing de mijne aan de laadpaal tijdens het updaten, niets van gemerkt. Als je een goed wifi signaal bij de auto hebt, kan het downloaden van de update natuurlijk wel sneller gaan, maar Wifi is niet nodig. De OTA telt niet mee voor je quotum. Let op: updates van taalpakketten of DAB+ wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuildYourDragon
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13-05 21:49

BuildYourDragon

The Polar White Dragon

DeGroteMuis schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:27:
[...]
Wil je iets echt aparts rijden dat je weinig ziet, kies Polar White. [...]
Helaas heeft mijn "erg exclusieve" Seal Comfort Polar White ook zeldzame fouten:
Er is een lakfout (lichtere, doffe plek) zichtbaar op mijn voorbumper, en de "voorkap" (omdat ik geen motorkap mag zeggen van iemand) is zo moeilijk dicht te duwen dat er een korte lijn is omhoog gedrukt vlak boven het logo in de kap, alsook een heel lichte deuk erboven, vermoedelijk van het dicht laten vallen van de kap omdat er zoveel kracht voor nodig is. :'(
Zie foto's onderaan. Ik heb een afspraak bij de dealer om een garantiedossier te laten opstellen en dit allemaal op te lossen.

Ik denk dat een waarschuwing wel op zijn plaats is dat het dichtgooien / laten vallen van de "motorkap" geen goed idee is. Ik lees nu dat er ook in de handleiding ver op het einde een waarschuwing over staat...

Iets wat ik ook als erg vreemd ervaar is dat de schokdempers een eigen leven lijken te leiden, het lijkt net of die op identiek dezelfde weg opeens zachter/harder aanvoelen op een andere dag of zelfs tijdens een tweede rit dezelfde dag bij dezelfde weercondities over dezelfde route.. Is dat iets wat jullie ook al hebben ervaren? :?

Ik blijf de indruk hebben dat mijn Seal aanvoelt als de Excellence qua dempers: meer dat sportievere, stuggere gevoel, waarbij het schokdempingcomfort ook heel erg snelheids-afhankelijk is.. :/

Om er geen negatief bericht van te maken wil ik nog even delen dat ik enorm tevreden ben over de audio kwaliteit, na uitgebreid tweaken van de instellingen _/-\o_
Voor mijn gevoelige oortjes zijn onderstaande instellingen het meest aangenaam als bestuurder (dieper en meer op de achtergrond):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8hhNRv6a9Es75WD0D9uOCDIGKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4HX6FEz0KE7J5BDboAIxJwL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zet de Equalizer ofwel op Soft ofwel op onderstaande custom settings "extra soft" als ik het geluid te intens begin te vinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNGQbDpbaww2xg6nKeQMo35h98w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lP13LptsfGLDgxEiTJ4yMVQ3.jpg?f=fotoalbum_large

Lijn die omhoog komt in de "motorkap":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXwxiWBxF6R_YW-w_tyVfHPvtFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQVqgxDGvZ1p3KGaumNFnDdi.jpg?f=fotoalbum_large

Vermoedelijke lakfout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nT33xenUACcI4--4qgtEvAzAKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yV1I58MMoTX3DgdqBbBHiNuw.png?f=fotoalbum_large

Geld maakt niet gelukkig, fijne banden wel ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
BuildYourDragon schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 23:15:

Ik denk dat een waarschuwing wel op zijn plaats is dat het dichtgooien / laten vallen van de "motorkap" geen goed idee is. Ik lees nu dat er ook in de handleiding ver op het einde een waarschuwing over staat...
Die vind ik dan weer bijzonder, de dealer in Eindhoven raadt juist aan om de klep dicht te gooien, want met dichtdrukken zou je te gemakkelijk een deuk erin drukken... 8)7 Dat advies kreeg ik toen ze zagen dat ik de klep dichtdrukte juist omdat ie best lastig in het slot valt met dicht laten vallen / - gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Volgens mij zijn onze Duitse forumvrienden elkaar een beetje gek aan het maken qua OTA omdat het nog steeds niet heel wijdverspreid uitgerold lijkt te zijn, bovenaan deze pagina en al een stukje de pagina ervoor is er weer sprake van dat ook de nieuwe 1.4.0 weer ingetrokken zou zijn ivm fouten.

Zou wel heel slordig zijn als er nu drie versies 1.4.0 alle drie fouten zouden bevatten die ernstig genoeg zijn om de OTA update uitrol stop te zetten, ik vermoed eerder dat dealers nog niet de nieuwste informatie hebben, dus neem het gerust met een korreltje zout. Misschien stopgezet, misschien vertraagd, misschien in kleinere batches uitgerold, misschien ongeduldige Duitsers :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

DeGroteMuis schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:52:
Volgens mij zijn onze Duitse forumvrienden elkaar een beetje gek aan het maken qua OTA omdat het nog steeds niet heel wijdverspreid uitgerold lijkt te zijn, bovenaan deze pagina en al een stukje de pagina ervoor is er weer sprake van dat ook de nieuwe 1.4.0 weer ingetrokken zou zijn ivm fouten.

Zou wel heel slordig zijn als er nu drie versies 1.4.0 alle drie fouten zouden bevatten die ernstig genoeg zijn om de OTA update uitrol stop te zetten, ik vermoed eerder dat dealers nog niet de nieuwste informatie hebben, dus neem het gerust met een korreltje zout. Misschien stopgezet, misschien vertraagd, misschien in kleinere batches uitgerold, misschien ongeduldige Duitsers :+.
Ik had het ook al gelezen. Gelukkig dat er nu aangegeven is dat als er iets gedeeld wordt of ze dan hun bron er bij willen vermelden zodat de lezer zelf kan bepalen of het geloofwaardig is.

Aangezien het om de 2503 (maart) update gaat en deze pas eind april gelanceerd is, hoop ik dat deze een testprocedure doorlopen heeft en er geen breaking bugs in zitten. De update is amper 2 weken geleden gelanceerd. Het is nu nog te vroeg om te roepen dat ze hem terug hebben getrokken.

Ik heb de v1.4.0 2503 update hier al liggen. Ik ga hem alleen niet installeren omdat als je dat via USB doet je de updates van de overige modules niet krijgt. Alle interesante nieuwe features zijn gekoppeld aan andere geupdate modules en ontbreken dan dus (zoals pin to start etc.). Dit is overigens ook de reden waarom de dealer mogelijk niet zal willen updaten als je er om vraagt. Zij doen dit ook via USB en zouden daardoor dus de helft van de update niet uit kunnen rollen.

Dan nog even een weetje; Er is een poos geleden door iemand aangegeven dat deze persoon een bepaalde softwareversie op zijn Seal had en opnieuw een update naar deze softwareversie aangeboden kreeg. Inmiddels heb ik begrepen dat als dat gebeurt je softwareversie niet bij wordt gewerkt, maar dat er dan een firmware-update van andere modules zoals de boordlader, acc, icc, etc. uit wordt gevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik kan uit eerste hand zeggen dat de update niet terug is getrokken. Zojuist onderweg naar huis zag ik dat de update werd gedownload en deze staat nu te installeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24lm3pCPPgqFcVL4CSuSi6K4dAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igwOlKNsXJqFHEJmntX2WIhy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sjc_C7I5Gjy4u0Q7URTMYPeBFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GL1XPjDnPhpFZKQ8xhZUiN7b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juSS60NEwTmSSeEXEqvpIhm9CtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nWcyIOJ0QBCHACQsC90CjzD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTevLErXxJGV6LoiHzXix3mrk54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJB7hrYtK4HfFcsKGAKho3Yb.jpg?f=fotoalbum_large na 45 minuten: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VN72yhb6t-Eyr0cQcSexp227Pc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwQFmG2HXMO6aNZCyoUieP73.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door E-Vix op 12-05-2025 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
@E-Vix Waar vind je dat stuk van je eerste foto? (dat het systeem de update aan het downloaden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13-05 18:02
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je niet de één na laatste software versie (in dit geval dan de 2412) hebt, je niet via OTA de nieuwste update krijgt.

Destijds heb ik de 2412 gemist en zit nog op de 2407.

Zijn er al leden die de 2503 update OTA hebben gehad en van 2407 afkomen, en dus de 2412 hebben overgeslagen?

Ik forens voornamelijk per fiets en mijn Seal staat niet voor de deur, dus ik kijk niet dagelijks of er al een update klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Net hier nog gekeken, zit nog steeds met die ingetrokken 2412 versie.

Ik kan het scherm niet meer vinden, waar de updates zouden moeten staan.
Ik bedoel dat scherm waar je ook taalmodules zou kunnen downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:19:
@E-Vix Waar vind je dat stuk van je eerste foto? (dat het systeem de update aan het downloaden is)
Dat was een notificatie midden bovenaan het scherm. Ik zag opeens een rood puntje bij de bel staan. Toen ik dat op drukte kreeg ik het download scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

BoydSeal schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:55:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je niet de één na laatste software versie (in dit geval dan de 2412) hebt, je niet via OTA de nieuwste update krijgt.

Destijds heb ik de 2412 gemist en zit nog op de 2407.

Zijn er al leden die de 2503 update OTA hebben gehad en van 2407 afkomen, en dus de 2412 hebben overgeslagen?

Ik forens voornamelijk per fiets en mijn Seal staat niet voor de deur, dus ik kijk niet dagelijks of er al een update klaar staat.
2412 was vrij snel al terug getrokken. Er zijn maar heel weinig mensen die 2412 officieel uitgerold hebben gekregen. Lijkt mij sterk dat deze update dus alleen voor 2412 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:58:
Net hier nog gekeken, zit nog steeds met die ingetrokken 2412 versie.

Ik kan het scherm niet meer vinden, waar de updates zouden moeten staan.
Ik bedoel dat scherm waar je ook taalmodules zou kunnen downloaden.
Taalmodule zit bij BYD Assistant. Dat staat helemaal los van de update. Update kan je controleren via systeem > versie informatie > upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
@E-Vix

Dankje, dan zat ik toch goed, maar dat belletje heeft geen rood puntje of zo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Vanochtend de eerste rit gemaakt met de vernieuwde v1.4.0. Omdat ik al de nieuwe UI van eerste v1.4.0 had, heb ik vooral gelet op de niet UI gerelateerde wijzigingen. De extra apps, Google search, Nederlandse assistent, etc. had ik dus allemaal al.

Gisteren had ik auto power on en auto power off al aan gezet, maar dat was ik vanochtend dus helemaal vergeten. Ik opende de auto en was blij verast dat deze al meteen helemaal opgestart was.

In een situatie met een vluchtheuvel op het midden van de weg en een fietser aan de rechterkant begon de auto af te remmen. Dit heb ik tot nu toe nog niet eerder meegemaakt dat de auto daar voor afremde. Wat mij wel op viel was dat de wagen niet hard op de rem sprong, maar rustig een beetje bij remde om dus niet met volle vaart tussen de fietser en de vluchtheuvel door de scheuren.
Ook met verkeer voor mij in de stad werd er vaker, maar rustiger geremd.

De kilometerteller is nog steeds onrustig als je de ACC aan hebt staan. Erg jammer aangezien er dus wel aangegeven was dat dit zou zijn opgelost. Binnen de bebouwde kom was deze constant heen en weer aan het springen tussen 51 en 52, terwijl de ACC op 52 ingesteld stond.

Op de snelweg heb ik de ICC aan gezet. Voorheen was deze constant schokkerig aan het bijsturen (wat je ook in het stuur voelde). Zelfs op een recht stuk snelweg had ik hier last van waardoor ik de ICC eigenlijk niet gebruikte. Ook dit lijkt te zijn verbeterd.
Ja, de wagen stuurt nog steeds regelmatig bij, maar een stuk minder als voorheen en veel minder schokkerig. Met één hand losjes aan het stuur was het nu goed te doen.

Al met al, de auto lijkt zich meer en beter bewust van wat er om zich heen afspeelt en lijkt daar ook beter maar vooral rustiger op te anticiperen.

De BYD assistent heeft bij mij geen update gekregen. De taalpaketten zijn nog steeds het zelfde als de vorige v1.4.0 versie. Ook dat is jammer, want ik had gehoopt dat deze iets minder depressief zou klinken. Het is nu net alsof je iets aan een nederlandstalige Wednesday Adams vraagt. Ik ben er inmiddels aan gewend, maar van mij mag mijn Seal evengoed best wat vrolijker klinken.
De bug met dat het volume na het gebruiken van de assistent laag blijft is er helaas nog steeds. De workarround werkt ook nog steeds (2x achter elkaar op het assistent knopje op het stuur drukken).

Ik had gehoopt dat met de update van het laadsysteem ik ook wat minder problemen met laden op mijn werk zou hebben, maar helaas is dat niet zo. Hij is weer lekker aan het klapperen tijdens het laden. Het probleem zit hem dan ook vooral in de loadballancer op mijn werk die niet helemaal lekker is en niet in mijn Seal. Er gaat ook niets meer mee gebeuren aangezien we later dit jaar gaan verhuizen en er op de nieuwe locatie 'enkele tientallen laadpalen' gaan komen in plaats van de 10 die we nu hebben (aldus de directie)

Ook de pin-to-drive functie heb ik er bij gekregen, al was het wel even zoeken waar je deze aan moet zetten. Ik heb deze nog niet geprobeerd. Ik weet ook niet of ik deze uberhaupt aan ga zetten (al is dat denk ik wel verstandig in combinatie met auto power on).

Dan nog als laatste; Ik had tijdens het updaten mijn Seal gewoon op slot gedaan en ik ben naar binnen gegaan om te gaan eten. Toen ik later op de BYD app keek had deze geen verbinding meer met de mededeling dat de auto geen internetverbinding meer had. Nadat de update afgerond was kreeg ik in de BYD app de melding dat de update was afgerond. Toen ik bij de auto ging kijken stond deze nog keurig op slot en had deze zichzelf uit gezet na het updaten. +1 voor BYD hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15:07
E-Vix schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:45:
Vanochtend de eerste rit gemaakt met de vernieuwde v1.4.0. Omdat ik al de nieuwe UI van eerste v1.4.0 had, heb ik vooral gelet op de niet UI gerelateerde wijzigingen. De extra apps, Google search, Nederlandse assistent, etc. had ik dus allemaal al.

Gisteren had ik auto power on en auto power off al aan gezet, maar dat was ik vanochtend dus helemaal vergeten. Ik opende de auto en was blij verast dat deze al meteen helemaal opgestart was.

In een situatie met een vluchtheuvel op het midden van de weg en een fietser aan de rechterkant begon de auto af te remmen. Dit heb ik tot nu toe nog niet eerder meegemaakt dat de auto daar voor afremde. Wat mij wel op viel was dat de wagen niet hard op de rem sprong, maar rustig een beetje bij remde om dus niet met volle vaart tussen de fietser en de vluchtheuvel door de scheuren.

De kilometerteller is nog steeds onrustig als je de ACC aan hebt staan. Erg jammer aangezien er dus wel aangegeven was dat dit zou zijn opgelost. Binnen de bebouwde kom was deze constant heen en weer aan het springen tussen 51 en 52, terwijl de ACC op 52 ingesteld stond.

Op de snelweg heb ik de ICC aan gezet. Voorheen was deze constant schokkerig aan het bijsturen (wat je ook in het stuur voelde). Zelfs op een recht stuk snelweg had ik hier last van waardoor ik de ICC eigenlijk niet gebruikte. Ook dit lijkt te zijn verbeterd.
Ja, de wagen stuurt nog steeds regelmatig bij, maar een stuk minder als voorheen en veel minder schokkerig. Met één hand losjes aan het stuur was het nu goed te doen.

Al met al, de auto lijkt zich meer en beter bewust van wat er om zich heen afspeelt en lijkt daar ook beter maar vooral rustiger op te anticiperen.

De BYD assistent heeft bij mij geen update gekregen. De taalpaketten zijn nog steeds het zelfde als de vorige v1.4.0 versie. Ook dat is jammer, want ik had gehoopt dat deze iets minder depressief zou klinken. Het is nu net alsof je iets aan een nederlandstalige Wednesday Adams vraagt. Ik ben er inmiddels aan gewend, maar van mij mag mijn Seal evengoed best wat vrolijker klinken.
De bug met dat het volume na het gebruiken van de assistent laag blijft is er helaas nog steeds. De workarround werkt ook nog steeds (2x achter elkaar op het assistent knopje op het stuur drukken).

Ik had gehoopt dat met de update van het laadsysteem ik ook wat minder problemen met laden op mijn werk zou hebben, maar helaas is dat niet zo. Hij is weer lekker aan het klapperen tijdens het laden. Het probleem zit hem dan ook vooral in de loadballancer op mijn werk die niet helemaal lekker is en niet in mijn Seal. Er gaat ook niets meer mee gebeuren aangezien we later dit jaar gaan verhuizen en er op de nieuwe locatie 'enkele tientallen laadpalen' gaan komen in plaats van de 10 die we nu hebben (aldus de directie)

Ook de pin-to-drive functie heb ik er bij gekregen, al was het wel even zoeken waar je deze aan moet zetten. Ik heb deze nog niet geprobeerd. Ik weet ook niet of ik deze uberhaupt aan ga zetten (al is dat denk ik wel verstandig in combinatie met auto power on).

Dan nog als laatste; Ik had tijdens het updaten mijn Seal gewoon op slot gedaan en ik ben naar binnen gegaan om te gaan eten. Toen ik later op de BYD app keek had deze geen verbinding meer met de mededeling dat de auto geen internetverbinding meer had. Nadat de update afgerond was kreeg ik in de BYD app de melding dat de update was afgerond. Toen ik bij de auto ging kijken stond deze nog keurig op slot en had deze zichzelf uit gezet na het updaten. +1 voor BYD hiervoor.
Mooi verslag, thanks for sharing! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holland
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07:10

Voor mijn beeldvorming, wat is dat pin to drive? Ik heb trouwens helaas geen update 😓 Een of andere manier voel ik me toch als een kind voor zijn verjaardag.. 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuildYourDragon
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13-05 21:49

BuildYourDragon

The Polar White Dragon

[...]
[...]
Qua veiligheid vraag ik me af wat de meerwaarde is van de Pin-To-Drive als je Auto-Power-On hebt aanstaan:

Als ik het goed begrijp triggert een Unlock signaal (via de remote, NFC of app) de Auto-Power-On, dus zolang dat signaal veilig is zal het risico op diefstal klein zijn?

Je kan ook eens testen:
Wat gebeurt er eigenlijk als je de auto op slot doet met het raam van de bestuurder open (of als er iemand in de auto zit en je sluit die persoon op?), en je probeert dan de deur van binnen uit te openen: dan zou het alarm moeten afgaan en geen unlock met Auto-Power-On.
Bij een Kia hier gaat het alarm dan af.

Geld maakt niet gelukkig, fijne banden wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Holland schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:15:
[...]

Voor mijn beeldvorming, wat is dat pin to drive? Ik heb trouwens helaas geen update 😓 Een of andere manier voel ik me toch als een kind voor zijn verjaardag.. 😌
Dat is eigenlijk precies wat het zegt: Voer een zelfbedachte pincode in voor je kan 'starten' en wegrijden. Werkt trouwens alleen via de smartkey / schakelaartjes op de deur, niet als je ontgrendelt via de app. Hier ook nog geen update, wel té vaak een rood bolletje bij dat klokje bovenin. Geen idee waarom de Seal de noodzaak voelt om met letterlijk alle open wifi netwerken te verbinden, dat vind ik niet notificatie waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:37
Holland schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:15:
[...]

Hier idem haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rico Mono
Onderstaande las ik op een Duits forum. Of dit ook voor Nederland geldt, geen idee. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend 😜

DE forumlid:

Voor iedereen die, net als ik, nog steeds ongeduldig wacht op de update:

Start: 28 april / Einde: 28 mei

Momenteel: 500 voertuigen in totaal

Het uitrolplan bestaat uit 4 golven:

Golf 1: Alle opslagvoertuigen
Golf 2: 19 mei Dolphin / Seal / Seal U EV+DM-I en de Atto2
Golf 3: 22 mei - Atto 3
Golf 4: 28 mei - Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:37
Rico Mono schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:00:
Onderstaande las ik op een Duits forum. Of dit ook voor Nederland geldt, geen idee. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend 😜

DE forumlid:

Thanks, ben benieuwd. Scheelt me weer een aantal x naar de auto lopen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Zie het bericht ook, heb ff gevraagd waar die gast die info vandaan heeft

Maandag ff in de gaten houden

[ Voor 18% gewijzigd door Juan op 14-05-2025 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
En kloppen doet het niet helemaal.. want sommige hier hebben de update al gehad.. terwijl het dan pas 19 mei zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
Ik neem het met een korreltje zout hoor. Misschien komt de NL golf voor de DE golf, of zelfs daarna. Gewoon rustig afwachten maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

BuildYourDragon schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:48:
[...]

Qua veiligheid vraag ik me af wat de meerwaarde is van de Pin-To-Drive als je Auto-Power-On hebt aanstaan:

Als ik het goed begrijp triggert een Unlock signaal (via de remote, NFC of app) de Auto-Power-On, dus zolang dat signaal veilig is zal het risico op diefstal klein zijn?

Je kan ook eens testen:
Wat gebeurt er eigenlijk als je de auto op slot doet met het raam van de bestuurder open (of als er iemand in de auto zit en je sluit die persoon op?), en je probeert dan de deur van binnen uit te openen: dan zou het alarm moeten afgaan en geen unlock met Auto-Power-On.
Bij een Kia hier gaat het alarm dan af.
Pin-to-drive is een extra beveiligingslaag om te voorkomen dat een vreemde met jouw auto weg kan rijden. Nadat de auto is ingeschakeld moet je een pincode invoeren om de auto vanuit P in D of in R (en misschien zelfs N) te kunnen schakelen.
Pin-to-drive is niet alleen handig als je unlock-to-start hebt ingeschakeld, maar het voorkomt ook dat iemand bijvoorbeeld via relaying er met jouw auto vandoor gaat. Oftewel, dat persoon 1 met een speciale lezer en een zender bij jouw voordeur gaat staan die jouw sleutel kan ontvangen en digitaal door kan sturen naar persoon 2 die met een ontvanger in jouw auto zit. Het draadloze signaal van jouw sleutel wordt zo naar de auto doorgestuurd, en jouw auto denkt daardoor dat de sleutel in de auto is terwijl deze nog gewoon in jouw huis ligt. Met pin-t--drive kunnen ze de auto wel aanzetten, maar er evengoed niet mee wegrijden.

Verder zijn er in totaal, met unlock-to-start ingeschakeld, 7 manieren om de wagen te starten.
1. Met start knop de sleutel
2. Met de ontgrendel knop op de sleutel (unlock-to-start)
3. Met de knop op de bestuurdersdeurgreep (unlock-to-start)
4. Met je telefoon op de NFC lezer (unlock-to-start)
5. Met je NFC kaart op de NFC lezer (unlock-to-start)
6. Met de app op je telefoon door de stoel-verwarming/koeling of stuurverwarming aan te zetten (klinkt gek, maar probeer maar eens)
7. Met de start knop op de middenconsole.

Hoe meer manieren er zijn om de wagen te in te schakelen, hoe makkelijker dit per ongeluk zal gaan, of dat een verkeerd persoon dit doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
E-Vix schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:36:
[...]

Pin-to-drive is een extra beveiligingslaag om te voorkomen dat een vreemde met jouw auto weg kan rijden. Nadat de auto is ingeschakeld moet je een pincode invoeren om de auto vanuit P in D of in R (en misschien zelfs N) te kunnen schakelen.
Pin-to-drive is niet alleen handig als je unlock-to-start hebt ingeschakeld, maar het voorkomt ook dat iemand bijvoorbeeld via relaying er met jouw auto vandoor gaat. Oftewel, dat persoon 1 met een speciale lezer en een zender bij jouw voordeur gaat staan die jouw sleutel kan ontvangen en digitaal door kan sturen naar persoon 2 die met een ontvanger in jouw auto zit. Het draadloze signaal van jouw sleutel wordt zo naar de auto doorgestuurd, en jouw auto denkt daardoor dat de sleutel in de auto is terwijl deze nog gewoon in jouw huis ligt. Met pin-t--drive kunnen ze de auto wel aanzetten, maar er evengoed niet mee wegrijden.

Verder zijn er in totaal, met unlock-to-start ingeschakeld, 7 manieren om de wagen te starten.
1. Met start knop de sleutel
2. Met de ontgrendel knop op de sleutel (unlock-to-start)
3. Met de knop op de bestuurdersdeurgreep (unlock-to-start)
4. Met je telefoon op de NFC lezer (unlock-to-start)
5. Met je NFC kaart op de NFC lezer (unlock-to-start)
6. Met de app op je telefoon door de stoel-verwarming/koeling of stuurverwarming aan te zetten (klinkt gek, maar probeer maar eens)
7. Met de start knop op de middenconsole.

Hoe meer manieren er zijn om de wagen te in te schakelen, hoe makkelijker dit per ongeluk zal gaan, of dat een verkeerd persoon dit doet...
Goede aanvulling. Pin to start inschakelen als extra beveiliging puur omdat je unlock to start aan hebt blijf ik sowieso vreemd vinden. De startknop indrukken is een handeling die je niet wil, maar daarvoor in de plaats wel een pin invoeren? Maar dat is dan ook niet het enige doel

Pin to start is denk ik iets minder volledig dan je denkt, als ik de uitleg goed interpreteer, werkt dat niet bij 4-5-6-7, alleen via de knoppen op de sleutel en de schakelaars op de deurgreep. Wel nog steeds een goede beveiliging tegen signal relaying.

Puntje 6 zou eigenlijk niet moeten kunnen vind ik, toch een risico wat 90% van de gebruikers niet verwacht. Maar al lang blij dat nummertje 6 niet meer werkt bij regulier voorklimatiseren... Was vóór V1.3.0 ook nog standaard. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Rico Mono schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:00:

DE forumlid:

Berni45 lijkt over het algemeen wel nuttige info te delen, dus dat zou zomaar kunnen, helaas nog geen reactie op jou en inderdaad geen garantie dat het ook voor NL/BE geldt. Later vermeldt hij ook nog dat het waarschijnlijk de einddatum is van de uitrol, sorry voor degenen die dacht tot maandag niet te hoeven checken om de update zsm binnen te hengelen. :+

Een paar berichten na de jouwe wordt trouwens vermeld dat de FM radio spoorloos was na de update, maar die zit alleen nog in het mediacentrum ipv los. Handig om te weten voor degenen die de FM radio opeens kwijt zijn.
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste