E-Vix schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:45:
Vanochtend de eerste rit gemaakt met de vernieuwde v1.4.0. Omdat ik al de nieuwe UI van eerste v1.4.0 had, heb ik vooral gelet op de niet UI gerelateerde wijzigingen. De extra apps, Google search, Nederlandse assistent, etc. had ik dus allemaal al.
Gisteren had ik auto power on en auto power off al aan gezet, maar dat was ik vanochtend dus helemaal vergeten. Ik opende de auto en was blij verast dat deze al meteen helemaal opgestart was.
In een situatie met een vluchtheuvel op het midden van de weg en een fietser aan de rechterkant begon de auto af te remmen. Dit heb ik tot nu toe nog niet eerder meegemaakt dat de auto daar voor afremde. Wat mij wel op viel was dat de wagen niet hard op de rem sprong, maar rustig een beetje bij remde om dus niet met volle vaart tussen de fietser en de vluchtheuvel door de scheuren.
Ook met verkeer voor mij in de stad werd er vaker, maar rustiger geremd.
De kilometerteller is nog steeds onrustig als je de ACC aan hebt staan. Erg jammer aangezien er dus wel aangegeven was dat dit zou zijn opgelost. Binnen de bebouwde kom was deze constant heen en weer aan het springen tussen 51 en 52, terwijl de ACC op 52 ingesteld stond.
Op de snelweg heb ik de ICC aan gezet. Voorheen was deze constant schokkerig aan het bijsturen (wat je ook in het stuur voelde). Zelfs op een recht stuk snelweg had ik hier last van waardoor ik de ICC eigenlijk niet gebruikte. Ook dit lijkt te zijn verbeterd.
Ja, de wagen stuurt nog steeds regelmatig bij, maar een stuk minder als voorheen en veel minder schokkerig. Met één hand losjes aan het stuur was het nu goed te doen.
Al met al, de auto lijkt zich meer en beter bewust van wat er om zich heen afspeelt en lijkt daar ook beter maar vooral rustiger op te anticiperen.
De BYD assistent heeft bij mij geen update gekregen. De taalpaketten zijn nog steeds het zelfde als de vorige v1.4.0 versie. Ook dat is jammer, want ik had gehoopt dat deze iets minder depressief zou klinken. Het is nu net alsof je iets aan een nederlandstalige Wednesday Adams vraagt. Ik ben er inmiddels aan gewend, maar van mij mag mijn Seal evengoed best wat vrolijker klinken.
De bug met dat het volume na het gebruiken van de assistent laag blijft is er helaas nog steeds. De workarround werkt ook nog steeds (2x achter elkaar op het assistent knopje op het stuur drukken).
Ik had gehoopt dat met de update van het laadsysteem ik ook wat minder problemen met laden op mijn werk zou hebben, maar helaas is dat niet zo. Hij is weer lekker aan het klapperen tijdens het laden. Het probleem zit hem dan ook vooral in de loadballancer op mijn werk die niet helemaal lekker is en niet in mijn Seal. Er gaat ook niets meer mee gebeuren aangezien we later dit jaar gaan verhuizen en er op de nieuwe locatie 'enkele tientallen laadpalen' gaan komen in plaats van de 10 die we nu hebben (aldus de directie)
Ook de pin-to-drive functie heb ik er bij gekregen, al was het wel even zoeken waar je deze aan moet zetten. Ik heb deze nog niet geprobeerd. Ik weet ook niet of ik deze uberhaupt aan ga zetten (al is dat denk ik wel verstandig in combinatie met auto power on).
Dan nog als laatste; Ik had tijdens het updaten mijn Seal gewoon op slot gedaan en ik ben naar binnen gegaan om te gaan eten. Toen ik later op de BYD app keek had deze geen verbinding meer met de mededeling dat de auto geen internetverbinding meer had. Nadat de update afgerond was kreeg ik in de BYD app de melding dat de update was afgerond. Toen ik bij de auto ging kijken stond deze nog keurig op slot en had deze zichzelf uit gezet na het updaten. +1 voor BYD hiervoor.