Het was gisteren tussen 13:00 en 14:00. De buitentemperatuur zal toen zo rond de 8 graden zijn geweest.DeGroteMuis schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:18:
[...]
Het lijkt er in ieder geval niet op dat je hetzelfde probleem hebt als ik, waarbij je bij dit type laadpalen na enkele minuten niet meer boven de 50kW komt. Maar ook het afbreken van de sessies klinkt niet heel fijn, dat heb ik eigenlijk nog helemaal niet gehad. Wat was de temperatuur toen je het probeerde? Als je niet al teveel gereden had en het was 2-3 graden gisterochtend is het nog steeds zwaar ondermaats, maar minder erg dan als dit na 2 uur rijden bij 12-15 graden gistermiddag was, vooral omdat je het wilde testen voor je vakantie naar Frankrijk deze zomer. Dan zal je geen last hebben van coldgaten.
Ionity aan de A27 bij Nieuwegein was bij mij bij 21 graden buitentemperatuur wel goed voor een start met 152kW, bij 30% SoC. Nu zal je dat bij 50-60% ook niet halen, maar ik verwacht wel 80-100 op zijn minst.
Ik zal proberen de accu komend weekend tussen de 20% en 30% te krijgen en kijken wat ik dan bij dat Ionity station kan halen. Komend weekend zou de temperatuur ook weer richting de 18 graden moeten gaan, dus met een warmgereden accu moet ik boven de 100kW uit moeten kunnen komen.
Het afbreken van de sessie is vreemd, maar op dit moment denk (en hoop) ik dat dat een probleem van de palen is geweest en niet van de Seal. Bij de eerste paal verwacht ik dat er daadwerkelijk iets aan de hand is geweest met de kabel of greep en dat hij mede daardoor wellicht ook maar zo langzaam wilde laden.
De tweede laadpaal... Dat was vreemd. Hij begon met de sessie opbouwen en van het ene op het andere moment stond hij weer helemaal in het beginscherm. Ik hoefde zelfs mijn laadpas niet opnieuw aan te bieden om de sessie te stoppen, en de laadgreep was ook niet vergrendeld.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25