Ja, het gaat hard! Bij introductie waren de eKona, eNiro en Soul behalve misschien het 1-fase snelladen ook de betere EVs onder de 50k. Het waren toch de eerste EVs die naast een voor die tijd flinke range ook een relatief vriendelijk prijskaartje hadden en aardig snel konden laden bij een snellader, regelmatig sneller dan de toen nog overheersende triple chargers aankonden. Tesla's waren nog een stukje duurder en de Leaf, eGolf, Ioniq, i3 bleven toch achter qua range, laadsnelheid of beide.Inter18 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:56:
Dat klinkt zeer acceptabel,
Ik probeer mezelf 'overeind' te houden met het feit dat ik 'jullie' aan een betere wagen heb kunnen helpen met m'n Gen-1 long range gebakkie, waardoor fabrikanten belangrijke data hebben kunnen vergaren over batterij degradatie.
De sensoren ijsvrij maken is altijd een goed plan. Zo lang er geen groot pak sneeuw op ligt, kom je best een eind met 10-15 minuten voorverwarmen op standje verwarming via de app, mocht je niet willen krabben.BoydSeal schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:12:
Ik had laatst op een koude ochtend een vervelend probleem met de grootlichtassistent.
Deze heb ik uit staan maar nadat ik even groot licht moest gebruiken om een onoverzichtelijke situatie te beoordelen raakte het systeem helemaal in de war. Elke keer ging groot licht weer aan als ik het had uitgezet, ik kreeg met geen mogelijkheid het systeem weer normaal. Uiteindelijk de Seal langs de kant gezet en inderdaad het voorruit ter hoogte van de sensoren bleek nog volledig onder het ijs te zitten. Nadat ik dit wggekrabt had was het probleem verdwenen. N.b.: ook andere systemen waren niet beschikbaar op dat moment.
Voor je grootlicht, de keren dat ie bij mij even de weg kwijt was, werkte het om de lichtschakelaar van auto naar dimlicht te zetten. Ik heb de grootlichtassistent standaard aan, dus niet 100% zeker of dat bij jou ook goed werkt, maar bij mij schakelt die assistent dan ook uit.