Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennisZM
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-07 14:27
Goedemiddag allemaal,

Over een maand of 3, dus op tijd voor de meeste levertermijnen, mag ik zakelijk een nieuwe auto rijden. Afgelopen zaterdag heb ik in Rotterdam een proefrit gemaakt in de Seal (beide versies), een Audi Q4 e-tron en de nieuwe Cupra Tavascan. Zeer interessante dag al met al :).

De Seal als eerste, meer dan prima dealer langs de Brienenoordbrug en een hele relaxte en vooral eerlijke verkoper. De overige proefritten laat ik hier, aangezien we tenslotte op Het grote BYD Seal topic zitten, achterwegen maar over de Seal kan ik het e.e.a. over kwijt en ik heb ook wat vragen aan de berijders hier.

Allereerst werd ik niet teleurgesteld door de auto en gelukkig kon ik mij dat vooraf ook niet voorstellen. De looks zijn meer dan prima, de auto oogt zoals verwacht van binnen en van buiten en waar ik erg benieuwd naar was; hoe voelt de auto qua materialen en qua rijden aan. Het interieur, ter beeldvorming ik rij nu in een Audi A3 limousine zonder S-line, kwam mij heel fris over ondanks de zwarte bekleding. Het 'alcantara' op de deuren en het dashboard vind ik echt een goede toevoeging, fraaie stoelen, vele-VELE gadgets en een mooi scherm. Al voor het rijden merkte ik wel dat de responsivness een keer of 3 tegenviel en ik meerdere keren op een knopje moet drukken voor het scherm reageerde. Voldoende ruimte voorin en achterin alleen wat mij betreft een ietswat hoge zit, ja de stoel stond op zijn laagst (ik ben 1,93m lang) :).

Wat mij tegenviel aan de auto is het audiosysteem, de kofferbakruimte en een wobbelig/schommelende vering.

Ik heb zo'n beetje het hele forum gelezen voor de proefrit omdat ik de auto serieus overweeg maar ik ben tóch benieuwd naar jullie meningen.

- De vering; is er iemand die dit ook ervaart en storend vindt? ik hou best van comfort maar een iets stuggere vering geeft mij een veiliger en sportiever gevoel bij hogere snelheden op de snelweg.
- berijders hier die ook haperingen op het beeldscherm ervaren? Het niet in 1x reageren van het touchscreen?
- de kofferbakruimte. Ik heb 2 kleine kinderen waarvan 1 nog in een buggy. Ik ben ervan overtuigd dat deze past maar t.o.v mijn sedan nu lever ik écht in. De verkoper liet mij zien dat onder de vloer van de kofferbak een ruimte zit voor de kabels en daaronder weer een ruimte met wat spulletjes. Wanneer je de laadkabels bewaart in je 'frunk' en die in zijn woorden 'spullen die je toch nooit gebruikt" thuis laat heb je meer ruimte. Klopt natruurlijk, maar is dat een beetje een praktische ruimte? en is er al bekend of de Seal een dakkoffer kan/mag hebben?
- wat betreft het audiosysteem heb ik de berichten van afgelopen week gelezen en ik vermoed dat er met wat 'tweaken' een acceptabel geluid te realiseren is. Maar ook mij viel het tijdens de proefrit al op dat het niet heel goed was (waar de Cupra - duurste versie - een Sennheiser systeem heeft dat heel goed klinkt).

Ik ben er nog niet uit voor mijzelf. De RWD Seal is eigenlijk de enige juiste keuze maar ik heb wat puntjes van 'kritiek'. Wellicht met jullie bevindingen kom ik een stapje dichterbij....of juist niet :P

oh, en bedankt voor dit forum en iedereen zijn bevindingen. Het gaf mij een zeer duidelijk beeld om zeker te gaan proefrijden! (y) (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:43
DennisZM schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:12:
Wat mij tegenviel aan de auto is het audiosysteem, de kofferbakruimte en een wobbelig/schommelende vering.
Wat grappig om te lezen dat iedereen een eigen mening heeft over het audio systeem. Ik kom zelf uit een Polestar 2 met een Harmon Kardon audio systeem uit het Performance Pack. Wat een bagger was dat zeg en wat ben ik blij met de Dynaudio in de Seal. Achterin kon je zo goed als niks horen uit de speakers en was op geen enkele manier in te stellen. Zelfs als je het geluid volledig achter had staan dan was het nog slecht.

En die vering…. Ja wat ‘ wobbling’ op een drempel op het woonerf of een bult in de snelweg. Maar aan de andere kant ligt ie als een blok op de weg in de bochten. (Ik rij de RWD).

Qua kofferbakruimte houdt het niet echt over, maar altijd (voor m’n gevoel) nog meer dan de Polestar. Bank plat en je kan met gemak 2 golf tassen en 2 karretjes kwijt :)

Ik ben een blije bestuurder, heb geen seconde spijt van m’n overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:36
DennisZM schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:12:
Goedemiddag allemaal,

Over een maand of 3, dus op tijd voor de meeste levertermijnen, mag ik zakelijk een nieuwe auto rijden. Afgelopen zaterdag heb ik in Rotterdam een proefrit gemaakt in de Seal (beide versies), een Audi Q4 e-tron en de nieuwe Cupra Tavascan. Zeer interessante dag al met al :).

De Seal als eerste, meer dan prima dealer langs de Brienenoordbrug en een hele relaxte en vooral eerlijke verkoper. De overige proefritten laat ik hier, aangezien we tenslotte op Het grote BYD Seal topic zitten, achterwegen maar over de Seal kan ik het e.e.a. over kwijt en ik heb ook wat vragen aan de berijders hier.

Allereerst werd ik niet teleurgesteld door de auto en gelukkig kon ik mij dat vooraf ook niet voorstellen. De looks zijn meer dan prima, de auto oogt zoals verwacht van binnen en van buiten en waar ik erg benieuwd naar was; hoe voelt de auto qua materialen en qua rijden aan. Het interieur, ter beeldvorming ik rij nu in een Audi A3 limousine zonder S-line, kwam mij heel fris over ondanks de zwarte bekleding. Het 'alcantara' op de deuren en het dashboard vind ik echt een goede toevoeging, fraaie stoelen, vele-VELE gadgets en een mooi scherm. Al voor het rijden merkte ik wel dat de responsivness een keer of 3 tegenviel en ik meerdere keren op een knopje moet drukken voor het scherm reageerde. Voldoende ruimte voorin en achterin alleen wat mij betreft een ietswat hoge zit, ja de stoel stond op zijn laagst (ik ben 1,93m lang) :).

Ik heb zo'n beetje het hele forum gelezen voor de proefrit omdat ik de auto serieus overweeg maar ik ben tóch benieuwd naar jullie meningen.

- De vering; is er iemand die dit ook ervaart en storend vindt? ik hou best van comfort maar een iets stuggere vering geeft mij een veiliger en sportiever gevoel bij hogere snelheden op de snelweg.
- berijders hier die ook haperingen op het beeldscherm ervaren? Het niet in 1x reageren van het touchscreen?
- de kofferbakruimte. Ik heb 2 kleine kinderen waarvan 1 nog in een buggy. Ik ben ervan overtuigd dat deze past maar t.o.v mijn sedan nu lever ik écht in. De verkoper liet mij zien dat onder de vloer van de kofferbak een ruimte zit voor de kabels en daaronder weer een ruimte met wat spulletjes. Wanneer je de laadkabels bewaart in je 'frunk' en die in zijn woorden 'spullen die je toch nooit gebruikt" thuis laat heb je meer ruimte. Klopt natruurlijk, maar is dat een beetje een praktische ruimte? en is er al bekend of de Seal een dakkoffer kan/mag hebben?
- wat betreft het audiosysteem heb ik de berichten van afgelopen week gelezen en ik vermoed dat er met wat 'tweaken' een acceptabel geluid te realiseren is. Maar ook mij viel het tijdens de proefrit al op dat het niet heel goed was (waar de Cupra - duurste versie - een Sennheiser systeem heeft dat heel goed klinkt).

Ik ben er nog niet uit voor mijzelf. De RWD Seal is eigenlijk de enige juiste keuze maar ik heb wat puntjes van 'kritiek'. Wellicht met jullie bevindingen kom ik een stapje dichterbij....of juist niet :P

oh, en bedankt voor dit forum en iedereen zijn bevindingen. Het gaf mij een zeer duidelijk beeld om zeker te gaan proefrijden! (y) (y)
De kofferbak scheelt 25 liter op papier met een A3 sedan en scheelt qua breedte, hoogte en diepte ook hooguit een paar cm, terwijl je daarvoor in de plaats wel een extra vak onder de vloer hebt en een frunk. Dus waar lever je echt op in dan?

De audio is persoonlijk. Nee, het is niet vergelijkbaar met een hoogwaardige thuisinstallatie, maar behalve dat het niet heel luid kan klinkt het best oké. Natuurlijk kan het echt wel beter, maar het klinkt voor mij niet slechter dan Dynaudio in een Passat of zo en stukken beter dan menig andere auto.

En hetzelfde geldt voor de vering. Bij drempels is de achterkant te zacht gedempt, dat doet de AWD net wat beter en de Model 3 Highland of i4 nog wat beter. Maar bij normaal rijden is de auto comfortabel en stabiel. Ga je er echt voor zitten op een oneffen, bochtige weg, merk je dat de demping én de Ecocontacts het wel zwaar hebben. Doe je echt gek, dan kan je de auto ook wel in overstuur dwingen, zeker op nat wegdek, maar het blijft wel redelijk controleerbaar en met een duidelijke aankondiging dat de grens in de buurt komt. Of het voor jou te storend is dat de demping zo soepel is kan je alleen zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZM
DeGroteMuis schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:19:
[...]

De kofferbak scheelt 25 liter op papier met een A3 sedan en scheelt qua breedte, hoogte en diepte ook hooguit een paar cm, terwijl je daarvoor in de plaats wel een extra vak onder de vloer hebt en een frunk. Dus waar lever je echt op in dan?

De audio is persoonlijk. Nee, het is niet vergelijkbaar met een hoogwaardige thuisinstallatie, maar behalve dat het niet heel luid kan klinkt het best oké. Natuurlijk kan het echt wel beter, maar het klinkt voor mij niet slechter dan Dynaudio in een Passat of zo en stukken beter dan menig andere auto.

En hetzelfde geldt voor de vering. Bij drempels is de achterkant te zacht gedempt, dat doet de AWD net wat beter en de Model 3 Highland of i4 nog wat beter. Maar bij normaal rijden is de auto comfortabel en stabiel. Ga je er echt voor zitten op een oneffen, bochtige weg, merk je dat de demping én de Ecocontacts het wel zwaar hebben. Doe je echt gek, dan kan je de auto ook wel in overstuur dwingen, zeker op nat wegdek, maar het blijft wel redelijk controleerbaar en met een duidelijke aankondiging dat de grens in de buurt komt. Of het voor jou te storend is dat de demping zo soepel is kan je alleen zelf bepalen.
Klopt, slechts 25 liter maar is dat met of zonder de 2(!) extra vlakken onder de bodem van de kofferbak? 25liter is natuurlijk niet veel maar de praktische ruimte is meer wat ik bedoel.

wat betreft audio en vering is het absoluut een persoonlijke smaak en mening. Persoonlijk houd ik van stug geveerde auto's dus alleen ikzelf kan het té storend vinden maar in beide gevallen hoor ik graag van gebruikers.

Dus weer een nuttige reactie! bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18

d3x

DennisZM schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:32:
[...]

Klopt, slechts 25 liter maar is dat met of zonder de 2(!) extra vlakken onder de bodem van de kofferbak? 25liter is natuurlijk niet veel maar de praktische ruimte is meer wat ik bedoel.

wat betreft audio en vering is het absoluut een persoonlijke smaak en mening. Persoonlijk houd ik van stug geveerde auto's dus alleen ikzelf kan het té storend vinden maar in beide gevallen hoor ik graag van gebruikers.

Er zijn verschillende manieren van stug veren , tot rugklachten toe :9
De tesla 3 highland is echt een stugge vering, maar ook gewillig in bulten, leest het wegdek zeer goed.
Sturing is zeer correct, misschien zelfs te scherp naar mijn aanvoelen, maar er zijn verschillende settings om dit bij te passen kwa sturing.

wat mij opvalt is dat jij zegt dat RWD en AWD op eenzelfde manier aanvoelt wat raar is want reviewers delen helemaal die mening niet.. enkel het hobbelen over heuvel erna wordt als punt aangegeven bij beide. Ik vraag mij dan ook af of je nergens wat settings gemist hebt om te testen (ik zal je zaterdag mijn bevindingen bevestigen).
Weet dat meestal de personen op de achterbank de dupe zijn van alles.. zo kan je vandaag de dag in een nieuwe BMW iX1-2 en i4 gewoon niet lang op die achterbank zitten, te kort en/of te klein en/of bangelijk hard van zitting....

als je vergelijkt met stug vraag ik mij wel af wat je geschiedenis is van auto, sportveringen en opties en Duitsers voorheen.

[ Voor 11% gewijzigd door d3x op 14-08-2024 16:15 ]

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZM
Ik wist al dat ik mijn ervaring 'blanco' in moest gaan want ik rij nu een verlaagde audi a3. Ik hoef geen verkeersdrempels schuin te nemen maar vrienden hebben altijd commentaar haha

Voor mij is elektrisch rijden, zoveel opties en zoveel instelmogelijkheden nieuw dus ik heb zeker weten niet alles getest of gevoeld, dat kan wel degelijk kloppen.

Ik denk dat ik gewoon nóg een keertje moet gaan rijden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:29

Cybje

First Post!

[...]
Ik denk dat hier voor mij misschien het probleem zit. Ik ken Dynaudio juist als hoogwaardig Hi-Fi merk, dus had verwacht dat dat wel een klasse hoger zou zijn dan het in de BYD is. Net als Volvo bijvoorbeeld Bowers & Wilkins aanbiedt, of Lexus die Mark Levinson heeft. Daarom ook mijn eerdere opmerking, dat ik niet snap dat Dynaudio hier z'n naam op wil plakken. Want ze maken wel echt heel mooie speakers voor thuis (maar die kosten dan ook rustig 5000 euro :D)

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:07
DennisZM schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:10:
Ik wist al dat ik mijn ervaring 'blanco' in moest gaan want ik rij nu een verlaagde audi a3. Ik hoef geen verkeersdrempels schuin te nemen maar vrienden hebben altijd commentaar haha

Voor mij is elektrisch rijden, zoveel opties en zoveel instelmogelijkheden nieuw dus ik heb zeker weten niet alles getest of gevoeld, dat kan wel degelijk kloppen.

Ik denk dat ik gewoon nóg een keertje moet gaan rijden :D
Als je vanuit een verlaagde Audi komt dan is een BYD zeker week, Tel daarbij het flink hogere wagengewicht en je hebt een voor jouw misschien mindere ervaring.
Persoonlijk ben ik geen fan van VAG sportief, veel te hard, Deze wagen is, ondanks zijn snelle acceleratie meer een cruiser op anabolen dan een ras sportauto. Gelukkig maar.
Als je ervoor gaat zitten,en andersom denkt tov de VAG verbrandingsmotor benadering, dan zal de wagen je aangenaam verrassen.
Laat de wagen zich kort zetten en ga weer versnellen. Je zult zien dat de acherkant de wagen geleidelijk omduwt zodat je zonder bijsturen met hoge snelheid de bocht uit knalt.
Achterwiel aandrijving vraagt een andere benadering.
Als je geluk hebt dan is de bocht naar de Beneluxtunnel vrij en kun je het eens vanaf de Rdam noord kant proberen. Als je op het brugdeel komt dan kun je goed bepalen of het in- en uitveer gedrag je bevalt.

Succes, ben benieuwd naar je ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lee!
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-10-2024
Persoonlijk vind ik de Dynaudio geluidsinstallatie echt prima klinken, maar het heeft wel even geduurd voordat ik de beste instellingen daarvoor gevonden had.
Mijn tip; surround functie aanzetten met de volgende equalizer aanpassingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaFMLGXHh8j_2S_39bmYHPSNNXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s08xhnzxYOl651xU0NlefKyh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueVKBBvf_vzQcmBAZtWrSiBpVG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y23u9WmmlQX3upwoMJr5krNU.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens vandaag bij toeval ontdekt dat de acc wel degelijk in stapjes van 1 km/h kan worden ingesteld. I.p.v. een kort klikje omhoog of omlaag (waarmee de snelheid in stappen van 5 km wordt verhoogd of verlaagd), het knopje naar boven of beneden toe vasthouden. De km/h zal nu in kleine stapjes toenemen of afnemen. Het is wat omslachtig bedacht, maar het kan dus wel! :)

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:46
Heb de auto nu een week en ook ik heb last van de trillingen in het stuurwiel. Ik las het al eerder in het forum, maar heb nog nergens hier gelezen over een mogelijke oplossing. Zijn er hier mensen die er nog steeds last van hebben, of last van hebben gehad? Is er een oplossing voor?

• Inter18
bounto schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 07:47:
Heb de auto nu een week en ook ik heb last van de trillingen in het stuurwiel. Ik las het al eerder in het forum, maar heb nog nergens hier gelezen over een mogelijke oplossing. Zijn er hier mensen die er nog steeds last van hebben, of last van hebben gehad? Is er een oplossing voor?
Goedemorgen,

Bij welke snelheden?
Naar mijn ervaring:
rond 80-km/u -> onbalans voorbanden
rond 110 -> hoogteslag
rond 140 -> onbalans achterwielen

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-09 16:03
Ik heb, zover ik heb gemerkt, geen trillingen in het stuur, maar lijkt er wel een “krakend” geluid te komen vanuit de stuurkolom. Alsof je zachtjes metaal of metaal wrijft. Herken je dit ook?
Ik heb er volgende week donderdag in ieder geval een afspraak voor staan bij de dealer.

• Baannos
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-06 22:14
Mijn auto is daarvoor terug geweest. Had hem ook net een week. Rond de 90/100 trilde hij irritant.
Ze hebben bij BYD A’dam nieuwe voorbanden gemonteerd en daarmee was het probleem opgelost

• erwin71
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 14:43
vanadium schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:37:
[...]

Gaat een teleurstelling worden, het audio systeem van Tesla is superieur aan de Dynaudio.
klopt, maar wanneer streamt via Carplay is het geluid al een heel stuk beter. Hierdoor denk ik dat het een kwestie van updaten is. Waarom het zo is ingesteld weet ik niet.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:39

E-Vix

Nu met sneeuw!

Mijn Seal gaat officieel niet meer door...
Gisteren heb ik te horen gekregen dat de functie die beschikbaar zou komen officieel niet meer door gaat, dat ze niets anders hebben en dat ik te duur ben om mij nu via een 'normale engineer' functie in te laten stromen om zo later alsnog door te kunnen groeien (ze zijn bang dat als andere engineers mijn salaris zouden weten ze problemen krijgen, maar van wie zouden ze dat te weten moeten komen?)

De werkgever waar ik vorig jaar ben begonnen is eerder dit jaar over genomen door een ander bedrijf. Er zouden na de integratie een aantal nieuwe functies beschikbaar komen omdat de afdelingen te groot werden, ze die op wilden gaan splitsen en daar aansturing voor nodig zou zijn. Nadat ik eerder te horen had gekregen dat alles goed was gekeurd en ze enkel nog met het functieprofiel bezig waren is dat nu ineens van de baan en zit ik nu thuis in afwachting van HR om het verder af te handelen...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:29

Cybje

First Post!

E-Vix schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:20:
Gisteren heb ik te horen gekregen dat de functie die beschikbaar zou komen officieel niet meer door gaat, dat ze niets anders hebben en dat ik te duur ben om mij nu via een 'normale engineer' functie in te laten stromen om zo later alsnog door te kunnen groeien (ze zijn bang dat als andere engineers mijn salaris zouden weten ze problemen krijgen, maar van wie zouden ze dat te weten moeten komen?)
Wat balen zeg :(

Ik vind het wel heel raar dat het bedrijf de salarissen van engineers onder elkaar vergelijken, in plaats van per individuele engineer nou te kijken wat de waarde is van diegene en bijbehorende arbeidsvoorwaarden te kunnen bieden. Dit klinkt als een verkapte manier om de salarissen laag te houden.

Misschien toch een andere werkgever zoeken, die wel een Seal biedt ;)

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• koenske
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-07 12:12
Daar is die dan!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhgT4MDbDO2pD6pvTuZbaB0Pvdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkjt5i0PVvkhSdWh83Jb829W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceessie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13:15

• Rico Mono
  • Laatst online: 19-09 19:33
erwin71 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:54:
[...]

klopt, maar wanneer streamt via Carplay is het geluid al een heel stuk beter. Hierdoor denk ik dat het een kwestie van updaten is. Waarom het zo is ingesteld weet ik niet.
Spotify via carplay kinkt idd beter, maar als je overschakelt naar DAB, dan is het volume veel veel hoger. Update zou zeer welkom zijn, ook het aantal EQ banden verhogen zou (wellicht) helpen. Qua geluidskwaliteit kan het Dynaudio systeem mijns inziens niet tippen aan het Focal systeem van Peugeot wat mijn vorige auto was. Maar ik ben inmiddels aan het Dynaudio geluid gewend geraakt. Voor mij nu het 'nieuwe normaal' zeg maar. Beetje piemelen met de EQ instellingen.

Tip van Flip:
Pak je favoriete uptempo nummer als referentie en begin met een vlakke instelling. Stel het bij totdat jij tevreden bent. Iedereen heeft een andere voorkeur, dus pin je niet vast aan instellingen van anderen. Uiteraard kun je instellingen van anderen wel uitproberen, heb ik ook gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Rico Mono op 15-08-2024 11:10 ]

• DeGroteMuis
DennisZM schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:32:
[...]

Uit herinnering en als ik online kijk naar de maten van de A3 kofferbak, lijkt de praktische ruimte ook amper minder, vergeleken met een A3 in sedanuitvoering. Ik heb het niet helemaal nagemeten, maar de kofferbak van de Seal boven de vloer is ongeveer 1 vierkante meter oppervlak, op het laagste punt iets meer dan 40 cm hoog. Dat komt overeen met 400l boven de vloer. Zie ook deze post: zwellugje in "Het grote BYD Seal topic"

Herinneringen kunnen een vertekend beeld geven, dus ook even online gekeken. De Audi is ook iets meer dan 1 meter diep en breed en iets over de 40 cm hoog.

Ah, een verlaagde Audi. Ja, dan is de Seal inderdaad nogal soft, zeker als het een originele verlaging is, die zijn harder dan mijn Z4 met standaard sportonderstel. :+

• DeGroteMuis
Lee! schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:13:
Overigens vandaag bij toeval ontdekt dat de acc wel degelijk in stapjes van 1 km/h kan worden ingesteld. I.p.v. een kort klikje omhoog of omlaag (waarmee de snelheid in stappen van 5 km wordt verhoogd of verlaagd), het knopje naar boven of beneden toe vasthouden. De km/h zal nu in kleine stapjes toenemen of afnemen. Het is wat omslachtig bedacht, maar het kan dus wel! :)
Ja, intussen wel ja. Bij de proefritten eerder dit jaar werkte dat nog niet zo, dus dat is bij update 1.2 of 1.2.1 erbij gekomen. Wel een handige, maar onderbelichte toevoeging!

• DeGroteMuis
E-Vix schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:20:

De werkgever waar ik vorig jaar ben begonnen is eerder dit jaar over genomen door een ander bedrijf. Er zouden na de integratie een aantal nieuwe functies beschikbaar komen omdat de afdelingen te groot werden, ze die op wilden gaan splitsen en daar aansturing voor nodig zou zijn. Nadat ik eerder te horen had gekregen dat alles goed was gekeurd en ze enkel nog met het functieprofiel bezig waren is dat nu ineens van de baan en zit ik nu thuis in afwachting van HR om het verder af te handelen...
Wat zuur zeg! Dat klinkt niet echt als een werkgever die zuinig is op de medewerkers. Ook een rare constructie, je hebt een functie waarvoor je een bedrag aan salaris ontvangt, ze worden overgenomen en er zouden juist nieuwe aansturende functies komen, maar nu ben je eigenlijk boventallig zonder werk thuis tot HR iets voor je verzonnen heeft? Waar is je oude functie dan opeens? Hopelijk komt het snel goed, of vind je een zeker zo leuke functie ergens waar je wel naar waarde geschat wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Lekker! _/-\o_ :9~ Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Rico Mono schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

Spotify via carplay kinkt idd beter, maar als je overschakelt naar DAB, dan is het volume veel veel hoger. Update zou zeer welkom zijn, ook het aantal EQ banden verhogen zou (wellicht) helpen. Qua geluidskwaliteit kan het Dynaudio systeem mijns inziens niet tippen aan het Focal systeem van Peugeot wat mijn vorige auto was. Maar ik ben inmiddels aan het Dynaudio geluid gewend geraakt. Voor mij nu het 'nieuwe normaal' zeg maar. Beetje piemelen met de EQ instellingen.

Tip van Flip:
Pak je favoriete uptempo nummer als referentie en begin met een vlakke instelling. Stel het bij totdat jij tevreden bent. Iedereen heeft een andere voorkeur, dus pin je niet vast aan instellingen van anderen. Uiteraard kun je instellingen van anderen wel uitproberen, heb ik ook gedaan.
Via Android Auto blijft het volume redelijk gelijk, bij mij tenminste. Maar idd, een goede bandbreedte streamen klinkt echt wel beter dan DAB+.

Aan je tip zou ik nog toe willen voegen: begin even met de Dynaudio focus settings. Standaardsetting Cabin klonk echt een stuk slechter dan surround.

• bounto
Inter18 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 07:49:
[...]

Goedemorgen,

Bij welke snelheden?
Naar mijn ervaring:
rond 80-km/u -> onbalans voorbanden
rond 110 -> hoogteslag
rond 140 -> onbalans achterwielen
Dit is inderdaad wat ik ook heb.
Baannos schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:54:
[...]

Mijn auto is daarvoor terug geweest. Had hem ook net een week. Rond de 90/100 trilde hij irritant.
Ze hebben bij BYD A’dam nieuwe voorbanden gemonteerd en daarmee was het probleem opgelost
Vreemd dat het monteren van nieuwe voorbanden daarbij helpt.
De banden zijn hagelnieuw.

• Mennomaassluis
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 10:03
bounto schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:23:

Vreemd dat het monteren van nieuwe voorbanden daarbij helpt.
De banden zijn hagelnieuw.
Banden kunnen soms een beetje een plat stuk ontwikkelen. Dus theoretisch zou het kunnen.
Maar dat zou meer trillingen moeten geven ipv vreemd gedrag.

De Dynaudio in de BYD vind ik niet verkeerd. Zeker in vergelijking met het audio systeem van de Merc. A180 incl. subwoofer. Ik heb getest met Android Auto in combinatie met Spotify, Tidal en YT Music. Volume kon zeer hard in de test auto (zo erg zelfs dat de verkoper begon te klagen terwijl ik buiten was met de auto).

Het geluid in de M3 is ook goed, maar daar mis ik gewoon Android auto (en nog een hoop zaken). Als audio enthousiasteling zal ik niet snel surround aanzetten. maar voor in een auto is het Dynaudio systeem niet verkeerd. Kwestie van instellen.

Afijn, morgen om 11:00 ben ik de berijder van een SEAL.. Heb zojuist de A180 leeggehaald, gereset en schoongemaakt. Geen schade op de velgen zonder velgbeschermers... yeah!

• Mennomaassluis
Even een operationele vraag:

Welke EV routeplanner of EV charger app gebruiken jullie op de telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
DeGroteMuis schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:36:
[...]

Via Android Auto blijft het volume redelijk gelijk, bij mij tenminste. Maar idd, een goede bandbreedte streamen klinkt echt wel beter dan DAB+.

Aan je tip zou ik nog toe willen voegen: begin even met de Dynaudio focus settings. Standaardsetting Cabin klonk echt een stuk slechter dan surround.
Vergeten te melden in mijn post, maar ook ik heb 'surround' ingesteld. Maar ook hiervoor geldt: verschillende mensen, verschillende smaken.. dus probeer ze allemaal ff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mennomaassluis
Rico Mono schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:27:
[...]

Vergeten te melden in mijn post, maar ook ik heb 'surround' ingesteld. Maar ook hiervoor geldt: verschillende mensen, verschillende smaken.. dus probeer ze allemaal ff.
Dank voor je reactie.. Ik ga het zeker doen. Want je weet nooit wat voor effect het heeft in de auto.
Iedereen weet dat de akoestiek in een auto compleet ruk is. Dus net wat je zegt, gewoon proberen.

• Kleinedaggoe
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19-08 07:55
Zijn er mensen die tips hebben voor de BYD app? Mijn Seal is verbonden met internet alleen geeft de app aan dat de auto geen goede verbinding heeft. De auto staat netjes buiten en alle online diensten werken verder. Hierdoor kan ik de laadstatus niet zien en andere zaken regelen.

De auto heb ik al meerdere malen een reset gegeven zoals de app aangeeft. Helaas zonder resultaat.

• Noobie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:02
Kleinedaggoe schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:33:
Zijn er mensen die tips hebben voor de BYD app? Mijn Seal is verbonden met internet alleen geeft de app aan dat de auto geen goede verbinding heeft. De auto staat netjes buiten en alle online diensten werken verder. Hierdoor kan ik de laadstatus niet zien en andere zaken regelen.

De auto heb ik al meerdere malen een reset gegeven zoals de app aangeeft. Helaas zonder resultaat.
Denk dat de server eruit ligt, heb nl. Ook geen verbinding sinds vanmorgen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zV3aDt_1Z0LEX7WSNfogDdP5EnI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uErcZR2w0YAV8KZEzBTZal60.png?f=fotoalbum_large

• Iphonevannick
Noobie schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:38:
[...]

[Afbeelding]
Kleinedaggoe schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:33:

Op Reddit wordt in de gehele EU melding gemaakt van een verloren verbinding met de BYD's. Lijkt een server issue inderdaad.

• Arjanpro
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 15:01
Iphonevannick schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:00:
[...]

[...]

Op Reddit wordt in de gehele EU melding gemaakt van een verloren verbinding met de BYD's. Lijkt een server issue inderdaad.
Orange netwerk ligt eruit.

https://x.com/Orange_France/status/1824082493068501278

[ Voor 4% gewijzigd door Arjanpro op 15-08-2024 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:14
[...]

De audio is persoonlijk..

Doe je echt gek, dan kan je de auto ook wel in overstuur dwingen, zeker op nat wegdek, maar het blijft wel redelijk controleerbaar en met een duidelijke aankondiging dat de grens in de buurt komt.
Ter aanvulling, ook wanneer de bandjes +\- 50gr zijn op zuid-Frans asfalt wat de hele dag in de zon met buiten temperatuur 33gr heeft staan opwarmen. Dan heb je niet zo gek veel grip maar wel leuk 😇.. al menig 4wd drift ingezet bij het verlaten van bijvoorbeeld rotondes hier.

Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen bij de winterbanden wissel, ik vermoed dat er niet veel leven over is van de eco bandjes…. 🤣

Ruimte is met gezin op vakantie in Frankrijk trouwens ook prima. We hebben zelfs teveel spullen mee, zoals gewoonlijk.

Op de heenweg zagen we Nederlanders met station wagens, daarboven uiteraard een dak koffer en ook op de trekhaak nog een bagagebox.. wat neem je dan in hemelsnaam allemaal mee vraag ik me dan af… 🤔

Nog een paar dagen en dan ga ik weer beginnen aan de reis terug naar Nederland. Ik verheug me er ook wel weer op om wat minder bekijks te hebben hahaha.

iRacing Profiel

• koenske
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-07 12:12
Vraagje ik hoor een zacht geluidje/deuntje als ik pak en beet 30 rij? Als ik dan gas geef stopt t even en komt het weer terug ook bij wegrijden. Ik vind het zeer irritant is dat uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iphonevannick
koenske schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:35:
Vraagje ik hoor een zacht geluidje/deuntje als ik pak en beet 30 rij? Als ik dan gas geef stopt t even en komt het weer terug ook bij wegrijden. Ik vind het zeer irritant is dat uit te zetten?
Ik weet de officiële benaming van dit geluidje niet, maar alle elektrische wagens hebben dit tot ca. 30km/u omdat een EV die langzamer rijdt dan 30km/u anders niet wordt opgemerkt door andere weggebruikers doordat er geen motorgeluid geproduceerd wordt. Is niet uit te zetten. Bij BYD wel aan te passen van een Disney geluid😆 naar een “zoomend” geluid waar jij naar refereert

• Enoxiz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 21:23
Ik heb vandaag je net iets jongere broertje opgehaald! de GHT-85-V :)

• Enoxiz
Ik heb vandaag m'n byd opgehaald, wat een beest! Alleen heb ik nog geen laadpas, iemand een tip over een goeie? Ik heb zelf een shell recharge apparaat op de parkeerplaatst staan, maar die was van m'n werk en heb ik nog nooit gebruikt (doet het nu dus ook niet). Misschien dat ze die nog ophalen afhankelijk van wat ze willen, maar wat is handig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baannos
Mennomaassluis schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:27:

Ik gebruik ABRP in combi met een OBD2 dongel.
Werkt het? Ja zeker, goed? Ik moet eraan wenne…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Baannos
MichaelJ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:55:
[...]

Nog een paar dagen en dan ga ik weer beginnen aan de reis terug naar Nederland. Ik verheug me er ook wel weer op om wat minder bekijks te hebben hahaha.
Hey dan maar weer opletten.. ik mag ook bijna weer aan de terug reis beginnen..
Bekijks, 🫣 kom net uit Monaco… eerlijk, er gingen mensen voor de auto staan voor foto’s!! Bizar wat een magneet is de Seal!!
Ook eff snel stil gestaan op pole position van de GP van Monte Carlo!! Leuk voor de verzameling haha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNL1IakSou2DcTo_VAWcVs8iq20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YM7AFEpUYtPQgcsr9s86iLwD.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiiiS9kcKI4rOjJOSD7FAVQZ64c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHhiMBJ0mQbCH2OWUY7O3HRB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiUWC4pu8cxWeuG8xoGeOANAee8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONYcZ4v30RjDQhxXNWAOn2xY.jpg?f=fotoalbum_large

• Ceessie
Enoxiz schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:50:
[...]

Ik heb vandaag je net iets jongere broertje opgehaald! de GHT-85-V :)
Ik kreeg in Amsterdam een BYD pas mee om bij shell te laden. Hoefde daar geen abbo voor te betalen en geeft 15 cent korting bij shell recharge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iphonevannick
Baannos schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:24:
[...]

Ik gebruik ABRP in combi met een OBD2 dongel.
Werkt het? Ja zeker, goed? Ik moet eraan wenne…
Gebruik ik sinds kort ook icm met een Vgate dongle. Kan ook alle sensors uitlezen in de Car Scanner app, behalve de snelheid. En dat is toch jammer want dan had je alle acceleratietijden bij kunnen houden (niet meer dan een leuke gimmick). Is dat jou wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
Ceessie schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:33:
[...]

Ik kreeg in Amsterdam een BYD pas mee om bij shell te laden. Hoefde daar geen abbo voor te betalen en geeft 15 cent korting bij shell recharge
Wat stom zeg, ik vroeg nog of er geen pas was, maar ze zei dat ik die online moest bestellen... ik zal byd dealer nog eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Enoxiz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

Wat stom zeg, ik vroeg nog of er geen pas was, maar ze zei dat ik die online moest bestellen... ik zal byd dealer nog eens bellen.
Zit me net te bedenken dat ik de auto via hun lease. misschien dat daar een verschil in zit.
Ik kreeg van de lease ook een Multi tank kaart opgestuurd, maar gebruik meestal een druppel van van de bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZM
Bedoel je wellicht het ISA-systeem;
'Intelligent Speed Adaptation (ISA) is een systeem dat de snelheid van het voertuig vergelijkt met de snelheidslimiet of de gewenste snelheid. Het informeert of waarschuwt de bestuurder of grijpt zelf in als de bestuurder te hard rijdt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:43
DennisZM schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:34:
[...]

Bedoel je wellicht het ISA-systeem;
'Intelligent Speed Adaptation (ISA) is een systeem dat de snelheid van het voertuig vergelijkt met de snelheidslimiet of de gewenste snelheid. Het informeert of waarschuwt de bestuurder of grijpt zelf in als de bestuurder te hard rijdt'
Ik denk dat het om het AVAS (Acoustic Vehicle Alert System) gaat waarbij (ik geloof zelfs wettelijk verplicht is) een EV tot 30Km/h geluid produceert. Daarom stopt het als je stil staat of sneller dan 30 Km/h rijdt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Wat @Iphonevannick al zei en @WiMe65 bevestigt, als je het hoort tot 30 ongeveer is het AVAS.
Verplicht Europees geluidje, wel uit te zetten via de snelkoppelingen als je 2 keer naar beneden swipet, rondje met een auto met speaker op het dak en AVAS eronder, knopje aan is geluidje uit. Maar als je een muziekje hoort, wordt je dan ook niet gek van het gepingel van je knipperlichten?

Als je het hoort bij hogere snelheid dan je in het dashboard ziet, is het de snelheidswaarschuwing, tegenwoordig ook een stuk minder irritant luid. Als je die vervelend vindt, ook een shortcut voor tegenwoordig, SLW.
Enoxiz schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:54:
Ik heb vandaag m'n byd opgehaald, wat een beest! Alleen heb ik nog geen laadpas, iemand een tip over een goeie? Ik heb zelf een shell recharge apparaat op de parkeerplaatst staan, maar die was van m'n werk en heb ik nog nooit gebruikt (doet het nu dus ook niet). Misschien dat ze die nog ophalen afhankelijk van wat ze willen, maar wat is handig?
Shell Recharge op eigen terrein bedoel je? Die zou je toch wel weer aan de gang moeten kunnen krijgen lijkt me. Voor publiek laden zelf betalen hangt het een beetje af waar je woont en hoeveel moeite je erin wil steken. Ik heb na een paar jaar zo'n 16 pasjes, maar gebruik nu vooral Vattenfall. Laadpalen binnen de Overijssel / Gelderland concessie zijn al de goedkoopste in de buurt, met Vattenfall pas ook nog 0 startkosten. Tango vond ik ook wel nuttig, CPO tarief zonder kWh opslag, wel eenmalig 35 cent om de sessie te starten. Maar bij dure laadpalen kan zelfs een niet heel goedkope Shell Recharge pas nog voordeliger zijn. Dit topic is wel nuttig: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 en de site van de topicstarter van dat topic kan ook een goed startpunt zijn: https://laadpastop10.nl/

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Mennomaassluis schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:27:

Maps ;)
Toen ik mijn eerste EV begon ik met ABRP, maar die maakte toen nogal eens rare keuzes en intussen nog steeds niet altijd even logisch. Daarna Tomtom / MyRouteApp & Chargemap voor de laadpunten, tegenwoordig binnen het vasteland van West-Europa gewoon de voorkeurs routeplanner en als de auto rond de 20% overheeft, eens langzaamaan zoeken naar een lader.

Maarten van Laadpastop10 heeft toevallig nog niet zo lang geleden een blogpost gemaakt met een paar nuttige apps, misschien nuttig: https://goedkoperrijden.b...apps-voor-ev-rijders.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enoxiz
DeGroteMuis schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:54:
[...]

Wat @Iphonevannick al zei en @WiMe65 bevestigt, als je het hoort tot 30 ongeveer is het AVAS.
Verplicht Europees geluidje, wel uit te zetten via de snelkoppelingen als je 2 keer naar beneden swipet, rondje met een auto met speaker op het dak en AVAS eronder, knopje aan is geluidje uit. Maar als je een muziekje hoort, wordt je dan ook niet gek van het gepingel van je knipperlichten?

Als je het hoort bij hogere snelheid dan je in het dashboard ziet, is het de snelheidswaarschuwing, tegenwoordig ook een stuk minder irritant luid. Als je die vervelend vindt, ook een shortcut voor tegenwoordig, SLW.

[...]

Shell Recharge op eigen terrein bedoel je? Die zou je toch wel weer aan de gang moeten kunnen krijgen lijkt me. Voor publiek laden zelf betalen hangt het een beetje af waar je woont en hoeveel moeite je erin wil steken. Ik heb na een paar jaar zo'n 16 pasjes, maar gebruik nu vooral Vattenfall. Laadpalen binnen de Overijssel / Gelderland concessie zijn al de goedkoopste in de buurt, met Vattenfall pas ook nog 0 startkosten. Tango vond ik ook wel nuttig, CPO tarief zonder kWh opslag, wel eenmalig 35 cent om de sessie te starten. Maar bij dure laadpalen kan zelfs een niet heel goedkope Shell Recharge pas nog voordeliger zijn. Dit topic is wel nuttig: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 en de site van de topicstarter van dat topic kan ook een goed startpunt zijn: https://laadpastop10.nl/

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Klopt, vandaag 3,5 uur in de wacht gehangen bij Shell recharge (wat een bud bedrijf zeg) maar het is soort van gefixt. Ik heb nu een pasje van BYD gekregen, shell stuurt me nog een druppel op en ik had gister al een druppel via een ander bedrijf bestelt.. dus even kijken hoe dat uitpakt want ik kan die ook per maand annuleren geloof ik. Ik ga zo als het droog is in ieder geval proberen of het laden werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:55:
[...]

Ter aanvulling, ook wanneer de bandjes +\- 50gr zijn op zuid-Frans asfalt wat de hele dag in de zon met buiten temperatuur 33gr heeft staan opwarmen. Dan heb je niet zo gek veel grip maar wel leuk 😇.. al menig 4wd drift ingezet bij het verlaten van bijvoorbeeld rotondes hier.

Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen bij de winterbanden wissel, ik vermoed dat er niet veel leven over is van de eco bandjes…. 🤣

Ruimte is met gezin op vakantie in Frankrijk trouwens ook prima. We hebben zelfs teveel spullen mee, zoals gewoonlijk.

Op de heenweg zagen we Nederlanders met station wagens, daarboven uiteraard een dak koffer en ook op de trekhaak nog een bagagebox.. wat neem je dan in hemelsnaam allemaal mee vraag ik me dan af… 🤔

Hahaha, ik zie het ook gewoon voor me, vierwieldrift over de rotonde. Misschien daar ook al wat minder stroef asfalt? Met de Z4 in Spanje ook wel gemerkt dat het wat gladder is allemaal.

Wat er dan meegaat? Pindakaas, hagelslag, drop, aardappelen... :+ Of je moet kleine kinderen hebben en een paar bugaboo's of Joolz mee moeten slepen.
Geniet nog even van je vakantie!
Baannos schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:29:
[...]

Bekijks, 🫣 kom net uit Monaco… eerlijk, er gingen mensen voor de auto staan voor foto’s!! Bizar wat een magneet is de Seal!!
Ook eff snel stil gestaan op pole position van de GP van Monte Carlo!! Leuk voor de verzameling haha
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke foto's! :9~
Zo erg als jij dat mensen echt stil blijven staan voor de auto nog niet meegemaakt, maar wel inderdaad al meerdere keren aangesproken door mensen en genoeg duimpjes en omgedraaide hoofden. Blijft bijzonder. :)
Ook jij nog veel plezier op je vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Enoxiz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:26:
[...]

Klopt, vandaag 3,5 uur in de wacht gehangen bij Shell recharge (wat een bud bedrijf zeg) maar het is soort van gefixt. Ik heb nu een pasje van BYD gekregen, shell stuurt me nog een druppel op en ik had gister al een druppel via een ander bedrijf bestelt.. dus even kijken hoe dat uitpakt want ik kan die ook per maand annuleren geloof ik. Ik ga zo als het droog is in ieder geval proberen of het laden werkt.
Je hoort tegenwoordig inderdaad veel klachten over Shell Recharge, ook dat laadpassen voor publiek laden lang duren en dat ze al geen onderdeelvoorziening meer hebben voor 5 jaar oude (Lolo) laadstations. Hopelijk fiksen ze dat snel en werkt het voor jou wel.

Ga je publiek laden, of de eigen laadplek proberen? Bij je eigen laadplek kán het zijn dat er wel een gastgebruik tarief geldt als je niet de standaard gekoppelde laadpas gebruikt, waardoor je mogelijk dubbel betaalt. Een keer voor de stroom aan je energieleverancier, 1 keer via je laadpas voor gastgebruik. Zou Shell Recharge je net ook uitgelegd moeten hebben, inclusief hoe je dat in de backend kan instellen, maar ik noem het toch maar even voor je straks een dubbele rekening hebt. Ik rij de Seal privé en laad publiek, dus zelf geen ervaring mee, maar wel soortgelijke dingen gehoord van vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
DeGroteMuis schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:14:
[...]

Je hoort tegenwoordig inderdaad veel klachten over Shell Recharge, ook dat laadpassen voor publiek laden lang duren en dat ze al geen onderdeelvoorziening meer hebben voor 5 jaar oude (Lolo) laadstations. Hopelijk fiksen ze dat snel en werkt het voor jou wel.

Ga je publiek laden, of de eigen laadplek proberen? Bij je eigen laadplek kán het zijn dat er wel een gastgebruik tarief geldt als je niet de standaard gekoppelde laadpas gebruikt, waardoor je mogelijk dubbel betaalt. Een keer voor de stroom aan je energieleverancier, 1 keer via je laadpas voor gastgebruik. Zou Shell Recharge je net ook uitgelegd moeten hebben, inclusief hoe je dat in de backend kan instellen, maar ik noem het toch maar even voor je straks een dubbele rekening hebt. Ik rij de Seal privé en laad publiek, dus zelf geen ervaring mee, maar wel soortgelijke dingen gehoord van vrienden.
Thanks voor de tip! Ik heb nu een laadpaal abo afgesloten en daarmee kon ik invullen dat gasten 'gratis' laden. Dus geen extra kosten als het goed is. Maar dat moet ik nog checken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

voor een shell recharge laadpaal kan je beter ander topic starten, is al een drama op zichzelf... ik krijg em bij mijn lease bij, ik hoef em gewoon niet, ding is zo dom als het maar zijn kan.

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baannos
Nou nou.. de BYD app heeft er weinig zin in…
Vandaag, na een halve dag geen bereik, deed de app het weer. Maar nu heb ik weer geen verbinding… is dat bij jullie ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G S
  • Laatst online: 10-09 18:00

G S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8c9RC_7wle1ZNR1fbmIbGhlYA8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5nZ7ncSfv1ZZPvbl8gmqivJL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Vandaag contact gehad met BYD over de problemen met de DAB radio.
Binnenkort krijg ik een nieuw derde remlicht wat het probleem op zou moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:24
Ceessie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:53:
Binnenkort krijg ik een nieuw derde remlicht wat het probleem op zou moeten lossen.
Mooi nieuws, welke dealer is dit want die van mij in A'doorn denkt nog steeds dat het een software issue is. Kan ik 'm even doorverwijzen naar die van jou voor een stukje informatie voorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
Ceessie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:53:
Goed nieuws :D
Ben benieuwd, fingers crossed...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ceessie
vanadium schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:21:
[...]

Mooi nieuws, welke dealer is dit want die van mij in A'doorn denkt nog steeds dat het een software issue is. Kan ik 'm even doorverwijzen naar die van jou voor een stukje informatie voorziening.
Ik heb gewoon een berichtje gestuurd naar BYD nederland en die belden met 10 minuten op.
Die man vertelde gelijk dat het aan het 3e remlicht lag. Hij is nu kijken of er 1 is en of er nog meer vervangen moet worden en zei dat als alles mee zit het met twee weken opgelost zou moeten zijn.
Dus afwachten maar zou mooi zijn als het opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Rico Mono schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:22:
[...]

Goed nieuws :D
Ben benieuwd, fingers crossed...
Ik ook, hopelijk gaat het goed komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Baannos schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:29:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow wat vet! Dit ben ik stiekem wel jaloers op haha.
Monaco was helaas iets te ver rijden nog, ik zit op zo’n 20 minuten ten westen van Marseille 😅

Zondagochtend vroeg gaan we rijden, goed opletten is altijd belangrijk maar zou grappig zijn al komen we elkaar tegen. Dan stoppen we de eerst volgende mogelijkheid, bij deze afgesproken 😜

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
Ceessie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:50:
[...]

Ik heb gewoon een berichtje gestuurd naar BYD nederland en die belden met 10 minuten op.
Die man vertelde gelijk dat het aan het 3e remlicht lag. Hij is nu kijken of er 1 is en of er nog meer vervangen moet worden en zei dat als alles mee zit het met twee weken opgelost zou moeten zijn.
Dus afwachten maar zou mooi zijn als het opgelost is
Hoe stuur je een berichtje naar BYD Nederland, of bedoel je gewoon een email?

Ik heb het probleem wat jij schetst ook, maar wil ook graag van die rare trillingen af in het stuurwiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanadium
Ik denk via dit formulier: https://www.bydauto.nl/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinmeer
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-09 15:15
Gezien ik mijn Seal zou mogen verwachten mid-september, ga ik ervanuit dat hij nu onderweg is in de 'BYD Explorer 1', ik ben de boot z'n route al even aan het volgen en zag dat hij nu vanuit Spanje naar UK onderweg is.

Blijkbaar was het de 1e keer dat hij in Spanje aanmeerde, en dat met 1000 Seal U DM-I's!

Iemand een idee of de wagens voor Belgïe via Zeebrugge gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
bounto schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:08:
[...]

Hoe stuur je een berichtje naar BYD Nederland, of bedoel je gewoon een email?

Ik heb het probleem wat jij schetst ook, maar wil ook graag van die rare trillingen af in het stuurwiel.
Op BYDauto.nl, maar volgens mij kan je gewoon ook een afspraak maken bij de dealer om dat soort problemen te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purpleboy71
  • Laatst online: 24-02 21:26
Noobie schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:38:
[...]

[Afbeelding]
Ah vandaar. Ik was de tips op de app al aan het volgens zonder succes.
Het toeval wil dat ik ook donderdag naar een andere telecom provider ben overgestapt dus begon te denken dat de app daar ook een soort link mee had maar het issue is simpeler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Voor zo ver ik kan zien werkt de app ook weer😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:22
Ceessie schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:28:
Dat kan ik ook bevestigen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:34
Vandaag een proefrit gemaakt in een Seal Excellence AWD 83 kWh. Rij nu in een Tesla model 3 highland.

Heb maar een uur geprobeerd dus heb niet alles kunnen proberen.

Positieve punten
- vrij snel van 0-100 (maar erboven juist weer niet .... lees onder )
- mooie exterieur, kreeg complimenten
- panel gaps leken prima
- mooie interieurdesign (maar de materiaalkeuze .... lees onder )
- panorama dak is erg mooi als je achterin zit

Negatieve punten
- voorste klep zat vol met deuken. maar ikzelf kreeg m ook niet dicht met normaal drukken. niet meer mensen hier last van?
- wel snel maar boven de 100 kmh leek de power wel te missen (75% SoC)
- wat was de software laggy en ikzelf vond de interface niet duidelijk
- stoelen voelden alsof ze van luchtbedmateriaal zijn gemaakt
- hard plastic op diverse plekken
- stuur knoppen niet echt logisch ingedeeld
- kan je de navigatie niet presenteren in de tellers tussen stuur? lukte mij niet
- tesla supercharger werkt niet op de auto
- navigatie heeft me langs de meest vreemde routes genavigeerd
- geen scherm achterin
- audio teleurstellend (dof geluid)
- geen one pedal driving

Voor de rest wel een mooie auto, maar niet echt een stap vooruit vanuit mijn huidige auto als ik dit later zou kopen. De software mag echt wel beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchlimits op 17-08-2024 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
satyriasis schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:54:
[...]

Dat kan ik ook bevestigen 😊
Yes, doet 't weer prima.
Dutchlimits schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:34:
Vandaag een proefrit gemaakt in een Seal Excellence AWD 83 kWh. Rij nu in een Tesla model 3 highland.

Heb maar een uur geprobeerd dus heb niet alles kunnen proberen.

Positieve punten
- vrij snel van 0-100 (maar erboven juist weer niet .... lees onder )
- mooie exterieur, kreeg complimenten
- panel gaps leken prima
- mooie interieurdesign (maar de materiaalkeuze .... lees onder )
- panorama dak is erg mooi als je achterin zit

Negatieve punten
- voorste klep zat vol met deuken. maar ikzelf kreeg m ook niet dicht met normaal drukken. niet meer mensen hier last van?
- wel snel maar boven de 100 kmh leek de power wel te missen (75% SoC)
- wat was de software laggy en ikzelf vond de interface niet duidelijk
- stoelen voelden alsof ze van luchtbedmateriaal zijn gemaakt
- hard plastic op diverse plekken
- stuur knoppen niet echt logisch ingedeeld
- kan je de navigatie niet presenteren in de tellers tussen stuur? lukte mij niet
- tesla supercharger werkt niet op de auto
- navigatie heeft me langs de meest vreemde routes genavigeerd
- geen scherm achterin
- audio teleurstellend (dof geluid)
- geen one pedal driving

Voor de rest wel een mooie auto, maar niet echt een stap vooruit vanuit mijn huidige auto als ik dit later zou kopen. De software mag echt wel beter.
Klinkt alsof je met de Highland voor jou de betere keus hebt gemaakt.

- De hardste duw krijg je tot ongeveer 80. Maar echt power missen daarboven vond ik wel meevallen. Zelf alleen proefgereden met de RWD Model 3, die voelde boven de 80-100 niet sneller dan de Seal, behalve de pedaalreactie. Bij de AWD geen idee, maar de RWD blijft wel lang even snel optrekken, ook bij lagere SoC.
- Geen last van een moeilijk te sluiten voorklep en ook geen deuken.
- Niet duidelijke interface kan ik wel begrijpen, inclusief nog steeds her en der kromme vertaling, maar laggy heb ik nog niet gemerkt. Wel soms een tikje gevoelig, bijvoorbeeld met de 3 vinger swipe voor de temperatuur.
- Wat is er niet logisch aan de stuurknoppen, behalve misschien de 5 en 1 km/h stappen van de cruise en een knop voor 'gewone' adaptieve cruise en de versie met LKA?
- Superchargers werken bij de mijne juist wel foutloos.
- Nee, geen navigatie in je cockpitscherm mogelijk. Wel in de Chinese software, dus mogelijk bij een update nog. Ook nog niet echt rare routegeleiding ontdekt. En zeker niet op VW niveau. :+
- Dof geluid klinkt als een foute instelling? Als je een Highland AWD hebt klinkt die waarschijnlijk wel wat beter, maar echt dof vind ik hem niet klinken.

Hoe ervaarde jij trouwens het panoramadak? Voor mijn gevoel blijft die met zon erop koeler dan die van de Tesla Model 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

Heb vandaag ook mijn testrit afgehandeld heb er dan ineens nogmaals een Tesla 3 achtergedaan om echt te vergelijken.

Resultaat.
Het zijn veel knoppen maar ik zie het eerder als toegevoegde waarde ten opzichte van Uber minimalistische.

De AWD is zeer snel. Maar voelt gewoon in eco en normal gedrag. Pas in power heb je de echte push. Stond er 13000km op wagen en gemiddelde van 20.3. denk dat dit realistisch is.

Het is algemeen in de seal wat soepeler, gewoner zoals met de hedendaagse Duitse wagen op niveau.

Stuur, rem, gas alles rustig. De regeneratie is mij iets te laag. Maar het rijd als een goede automaat vandaag.

De audio is ok. Je verwacht meer misschien doordat naam merk erop staat. Maar is echt niet slecht of dof. Dan staat hij gewoon slecht. Gepruts. Wel mist hij de extreem aanwezige surround van concurrentie 3. Maar wil je audio vergelijking van Tesla ga dan eens in een xpeng g6 ....Volume ook genoeg bij DAB. Android heeft ie wat meer nodig. Maar typisch bluetooth audio verschijnsel.

Vering goed. Huiveltjes kleine nabounce. Maar niks te veel of te weinig. Strak in bochtwerk. Stuur wat meer zwaai nodig. Ga zeker de RWD nog testen hiervoor.

Zetels zijn zeer zacht maar ook weer genoeg steun. Echte km vreter denk ik.

Scherm en de aansturing ok nooit last gehad van vertraging of wat dan ook. Is altijd wat leren en zoeken.

Het bestuur schermpje geeft alle basis info en de heads-up is een keuze.

De cruise snelheid 120-119-120-119 is echt wel een dingetje. Moeten ze wel fixen.

Geen trilling gehad. Auto lag op continental eco. Zou nu niet mijn keuze zijn maar soit.

Koffer is beperkt. Trekhaak kan je nu ook al regelen bij verdelers.

Al bij al een degelijke wagen voor zijn prijs lijkt mij. Hij heeft zo niet de EV extremen of minimalistische maar wel zeer mooi vanbinnen en uiterlijk...

Dus van een 3 Highland zou ik het niet veranderen tenzij je minimalistische echt Blue bent of het net iets hardere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:34
Ben meer bij de Tesla wat geirriteerd geraakt doordat mijn auto is geleverd met punten die na 10 maand nog niet klaar zijn. Plus autopilot en de ruitenwissers werken waardeloos bij de Tesla. Veel phantom brakes en met droog weer wissen de wissers of met regen weer te laat. Voor de rest stoort mij het minimalistische interieur niet maar vind de Seal wel mooier om te zien, hij is gewoon mooi ontworpen, fraaie auto! Behalve het harde plastic op veel plekken is wel jammer. Zoals onderin de deurpanelen, en onderzijde dashboard. Bij Tesla is echt elk paneel zacht afgewerkt bij de Highland.

De Seal is absoluut snel maar ik mistte de punch boven de 120 km/h, daar had ik meer verwachtingen met 530 PK.

De Seal ging met zijn adaptive cruise af en toe wat gek doen met versnellen en optrekken maar voor de rest ging het goed.

Ik heb met de geluidsinstellingen lopen klooien maar het geluid werd niet echt mooi. Ik mistte de heldere audio die de Tesla wel heeft. Ging wel hard, dat wel.

Wel had de proefritauto nog een update open staan, geen idee hoe oud de softwareversie was. De camera's stotterden (achteruitrijcamera) en moest af en toe meerdere keren klikken op het scherm om een commando erdoorheen te krijgen. Ook de navigatiekaarten konden verouderd zijn aangezien ik hele vreemde routebegeleidingen kreeg.

Onlogische indeling van het stuur vond ik dat je daarmee bijv het scherm kunt draaien en met mode je source verandert, ook dat je volgafstand 2 knoppen voor hebt, hadden ze andere functies voor kunnen gebruiken, zoals dingen op het scherm tussen het stuurwiel bedienen. Met bijv veel duitse autos kan je daar zeer veel op een virtuele cockpit doen waar je wat aan hebt onder het rijden.

Maar ik blijf hem in de gaten houden wie weet wordt de software later nog een stuk beter.
DeGroteMuis schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:48:
[...]

Yes, doet 't weer prima.

[...]

Hoe ervaarde jij trouwens het panoramadak? Voor mijn gevoel blijft die met zon erop koeler dan die van de Tesla Model 3.
Klopt, ik merkte dit ook. Mijn dak is vrij warm met deze zonnige dagen. Glas voelt ook gewoon warm aan. Van de Seal leek koeler. Viel me ook op dat er een soort witte waas in de Seal panorama dak zit. Een soort coating?

Gekke is dat die van de Tesla bijna te donker is waardoor je amper de lucht kan zien, en toch warmer aanvoelt. In de Seal is het veel mooier omdat je de lucht veel beter ziet.

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchlimits op 17-08-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
Ceessie schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:28:
Hebben jullie de auto moeten resetten? Hier in Frankrijk werkt de app nog niet bij mij.. had ik wel graag gehad voor de terug rit morgen.. hopen dat ie vannacht ineens denkt, laat ik het ook maar weer eens doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceessie
Baannos schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:12:
[...]

Hebben jullie de auto moeten resetten? Hier in Frankrijk werkt de app nog niet bij mij.. had ik wel graag gehad voor de terug rit morgen.. hopen dat ie vannacht ineens denkt, laat ik het ook maar weer eens doen..
Niks gereset alleen de app naar beneden geveegd en ineens weer contact

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Baannos schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:12:
[...]

Goeie reis morgen weer! Hier de auto ingepakt en rond 06u vertrekken naar de eerste stop bij Saint Rambert d’albon

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjes
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17:33
Vrijdag geladen, stond op 6%
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dD2qGSlNpp1Yf7lpPRm9myoyy_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwPDk9Icj9CEA9iVA9nW3mp8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dat best veel als de batterij 82kWh capaciteit heeft en nog 6% heeft( dat zou nog 5 kWh moeten zijn.

Dan verwacht je dus 77 en een beetje meer, maar dit is veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:59
Schaapjes schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:26:
Resultaat:
[Afbeelding]

Ik vind dat best veel als de batterij 82kWh capaciteit heeft en nog 6% heeft( dat zou nog 5 kWh moeten zijn.

Inderdaad bijzonder. Er zal wat laadverlies zijn maar dit is iets van 9%, wat best fors klinkt. Misschien dat die ze alles meerekenen, dus ook bv de koeling etc van de snellader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G S
  • Laatst online: 10-09 18:00

G S

Ik vind die laadverliezen ook aan de hoge kant, maar blijkbaar is het normaal:
https://go-e.com/nl-be/magazine/laadverlies-elektrische-auto

In mijn geval heb ik tot nu toe 21% als hoogste laadverlies genoteerd.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mennomaassluis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdewLeR3ShrmPihiNUmS5_TLpE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8yKYIEGB3DnehhSUSmUDhyb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGWt4GbNXlAtp-vZKHEWrOlk58g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUvRMucFyIFAIM1gpPxDN82F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNT6NDnRYo94_7SJuJPH8TOWFBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBg3nPvVhOQ95MIOZzXmqMX7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mennomaassluis
Dat is hem dan. De AWD uitvoering.

Na koppelen met mijn WiFi kreeg de 1.2.1 update (wel apart dat de dealer dit niet deed bij aflevering). Het duurde een dag voordat ik de app kon koppelen. Morgen doe ik de digitale sleutel.

Nu is het ervaring opdoen.

De cruise controle vraagt nog wel wat aandacht. Ik gebruik deze meestal in trajectcontrole stukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
MichaelJ schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:44:
[...]

Goeie reis morgen weer! Hier de auto ingepakt en rond 06u vertrekken naar de eerste stop bij Saint Rambert d’albon
Ooo ik had je melding gemist… helaas ook vandaag opnieuw geen Seal gezien.. helaas..
Mijn reis was top! Ik hoop de jouwe ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

DeGroteMuis schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:48:
Je gevoel klopte wel:
YouTube: Silver Coating Glass Roof for Heat Rejection BYD Seal vs Tesla Model Y

[ Voor 4% gewijzigd door Fireshade op 19-08-2024 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Je hebt er even op moeten wachten, maar daar is ie dan! _/-\o_
De straten weer wat mooier gemaakt met zo'n mooie Seal! :9~ :9~
Veel plezier met je nieuwe aanwinst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
G S schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:24:
[...]

Ik vind die laadverliezen ook aan de hoge kant, maar blijkbaar is het normaal:
https://go-e.com/nl-be/magazine/laadverlies-elektrische-auto

In mijn geval heb ik tot nu toe 21% als hoogste laadverlies genoteerd.
Ja, 5-12% is redelijk normaal, beetje afhankelijk van de auto en de lader / kabel. 21% vind ik wel aardig hoog. Was dat met de grannycharger?
Ook hier weer de foto van het interieur met het andere stuur, beetje verwarrend. Net als de lagere CLTC range, maar wel zeggen dat de WLTP range waarschijnlijk wel beter wordt. 8)7
Erg benieuwd hoe de updated Seals hier straks uitgevoerd zijn. HUD over de hele range zou wel een leuke toevoeging zijn, net als variabele demping op de AWD. De LIDAR blijft wel een beetje een taxibordje, benieuwd wat dat doet met windgeruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Schaapjes schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:26:
Resultaat:
[Afbeelding]

Je hebt een 84kWh batterij, die 82.5kWh is de netto capaciteit zonder buffers.

84% van 84kWh is 79kWh. Dus 7,5% laadverlies, dat is voor AC laden redelijk normaal.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vanadium
In een ander forum werd deze foto gepost, nieuwe OTA is weer aanstaande.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHBQDyMl6OMkaIBZ2KH2IhLaCNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYrVut5yYEsdWdwIV8nJgkNa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mennomaassluis
Ik had al gelezen dat mijn telefoon (een Samsung S22 Ultra) niet werd ondersteund en daar kreeg ik gelijk bevestiging van tijdens het activeren van de digitale sleutel. Dit is conform verwachting. Dat zal wel in toekomstige updates opgelost worden. Het is voor mij een nice to have.

Verder nog wat zitten prutsen met knoppen op het stuur en iets sterkere regeneratie stand. Ik merk wel dat het voor passagiers fijner is dat ik de regeneratie wat lager zet en in ECO modus rijd. Maar dat zal denk ik ook nog mijn gewenning van EV's zijn. Dit is allemaal nieuw voor mij, leuk om dat te leren.

Verder veel positieve reacties op de auto en dat is ook altijd leuk!

Ik ga vandaag wel de inlay voor de ruimte onderin de middenconsole bestellen.
Alles hoor je schuiven als je optrekt, remt en door bochten stuurt.

Nog enkele andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinedaggoe
Mennomaassluis schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:13:
Ik had al gelezen dat mijn telefoon (een Samsung S22 Ultra) niet werd ondersteund en daar kreeg ik gelijk bevestiging van tijdens het activeren van de digitale sleutel. Dit is conform verwachting. Dat zal wel in toekomstige updates opgelost worden. Het is voor mij een nice to have.

Verder nog wat zitten prutsen met knoppen op het stuur en iets sterkere regeneratie stand. Ik merk wel dat het voor passagiers fijner is dat ik de regeneratie wat lager zet en in ECO modus rijd. Maar dat zal denk ik ook nog mijn gewenning van EV's zijn. Dit is allemaal nieuw voor mij, leuk om dat te leren.

Ik ben heel erg benieuwd hoe ik dat dan voor elkaar heb gekregen. Ik heb zelf ook een S22 Ultra maar bij mij is de digitale sleutel actief en werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
Kleinedaggoe schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:28:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd hoe ik dat dan voor elkaar heb gekregen. Ik heb zelf ook een S22 Ultra maar bij mij is de digitale sleutel actief en werkt naar behoren.
Ja, dan ben ik daar ook benieuwd naar. Ik had een link gekregen voor de digitale sleutel instellen van BYD.
En die link gaf mij het probleem.

Hoe heb jij het dan gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinedaggoe
Mennomaassluis schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:39:
[...]

Ja, dan ben ik daar ook benieuwd naar. Ik had een link gekregen voor de digitale sleutel instellen van BYD.
En die link gaf mij het probleem.

Hoe heb jij het dan gedaan?
Ah, jij hebt het via de link gedaan. Binnen de BYD app heb je de optie een digitale sleutel toe te voegen. Via die manier heb ik de sleutel aan mijn Google Wallet toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
Heb ';t geprobeerd, ik krijg de melding dat de telefoon niet ondersteund wordt.

Verder helemaal happy met de auto. De laatste 50km's zijn op 18 KW.. Dat is snelweg en in de buurt.
Vind ik helemaal niet verkeerd. Morgen Hilversum op en neer vanuit Rotterdam Eens kijken wat dat doet.
Zal wel hoger zijn, dat is 95% snelweg rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rico Mono
Mennomaassluis schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:13:

- inlay armsteun
- pedalen en voetsteun cover
- magsafe telefoonhouder (links van het stuur ventilatie mount)
- lader inlay zwart
- deurscharnier covers
- deurslot covers
- autosleutel cover
- zwarte byd letter covers (front)

Kijk even op Alie en doe een search op ‘BYD Seal’. De inlay die jij wilt bestellen heb ik ook daar gekocht. Bij Topbyd hebben ze ook veel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-zF7-DZ6Wka0uItYZJkpvhMVNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srfeWKzYMlEVuKV7XMmUJIIV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nAP8IbO2TwJXRZaupqOg1wVPOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1P7ebL44UTZhN9ofwm2LhkpE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dKGp_XFO4jM_nkgn23Oeul9-vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/og0xaLOmn7jA1IBwFqrNjPUR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBhPguCc-5nlb0XEQc3BgdP1fw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBq9PkuoUQF3MxmRIOA9L1Al.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOxhv7CL1CDkHM3CO4HfykvmSzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0Wt1Phb9x5ZZ5Gsne0Iw950.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-pOMm5idS9WDRO9D6BFbw81xgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDrYn4EZ8IVAIfQDRxBI3X0e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dt8rIlMCJrXC5quwhl74-2-0LGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNEddGIZTD587RmArvhfQ3fX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnX2hhbuC4UP6J-OUOhYziTnZB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9tdJ8aTeOHib4QVfMiunGGH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCSE-D0nt_8zdKJk5dJeB9bmhXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krCFIKHRSK6rhUmqxhGD0GvO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Rico Mono op 19-08-2024 16:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bounto
Bij mij word op dit moment versie 1.3.0 geïnstalleerd. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
bounto schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:51:
Ben zeer benieuwd naar de mogelijkheden van het navigeren incl laadstops (denk aan kiezen tussen AC/DC, max laadsnelheid en mogelijkheid tot kiezen leverancier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinmeer
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-09 15:15
bounto schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:51:
We kijken uit naar je uitgebreide review van de nieuwigheden/verbeteringen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bounto
Als ik straks naar huis ga zal ik kijken wat er vernieuwd is. Ik heb het bericht met vernieuwingen niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
Zojuist gekeken, ik heb de 1.3.0 update melding nog niet ontvangen
Pagina: 1 ... 20 ... 41 Laatste