Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06 14:18

E-Vix

Nu met sneeuw!

Vanochtend mijn eerste werkdag na mijn vakantie en meteen maar eens gevraagd waarom mijn bestelde Seal na ruim 1 maand nog steeds op een handtekening van mijn werkgever staat te wachten. Wat blijkt nou, mijn werkgever schijnt niet helemaal gelukkig te zijn met de huidige leasemaatschappij en daarom is de handtekening nog niet onder het contract gezet. Later deze week hoop ik meer te horen te krijgen. Het zou echter wel fijn geweest zijn als ze mij hier eerder over hadden geinformeerd aangezien ik nu tijdens mijn vakantie bijna dagelijks de status van de bestelling op aan het vragen was en mij al af begon te vragen waar het probleem zat. Uiteindelijk begon ik zelfs aan mijzelf te twijfelen...

Ik denk niet dat 'mijn' Seal dus nog voor het aflopen van mijn huidige leasecontract geleverd zal gaan worden aangezien ik van BYD te horen had gekregen dat de levertijd 3 maanden was, en mijn huidige contract al eerder af loopt (1 november).
Ik hoop nu alleen niet dat als mijn werkgever opeens besluit over te gaan naar een andere leasemaatsachappij dat ik ook opeens een stuk duurder in de lease uit ga komen.

Tijdens mijn vakantie ook nog een reactie gehad van BYD op een aantal vragen die ik na de proefrit had:
- De nieuwe versie van de Seal die zij als Seal Y aanduiden zou eind dit jaar op de markt moeten gaan komen. Waarschijnlijk zal dat pas begin 2025 zijn.
- Voor een trekhaak en dakdrager gaf BYD aan dat ze nog met berekeningen en de leverancier bezig waren en dat ze in september hier meer over zouden kunnen vertellen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G S
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-06 20:21

G S

DeGroteMuis schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:50:

@G S Wow, over dezelfde route gewoon 5,5 uur langer gedaan op de heenweg door laadperikelen en gedoe met Waze / ABRP? Dat stemt niet echt vrolijk. Gelukkig verliep de terugweg een stuk fijner! Hoe vaak heb je moeten laden? Ik zou verwachten dat je aan 2 keer laden wel genoeg hebt vanuit België?
Op de heenreis 3 keer geladen en net voor aankomst nogmaals om een volle batterij te hebben de volgende dag. Terugreis idd maar 2 laadbeurten nodig gehad. We hebben wel veel geleerd op de heenreis :).
DeGroteMuis schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:50:

@G S Het stotterende infotainment nog niet meegemaakt, maar ik moet wel zeggen dat ik Spotify meestal gewoon via Android Auto aan heb staan, omdat ik meestal toch Maps gebruik voor navigeren. Wel al eens gehoord van een Atto 3 bestuurder, daar hielp een reset (volumeknop in de middenconsole inhouden tot het systeem opnieuw opstart), misschien een idee?
Dank voor het idee, zal ik zeker is doen.
Dat is ook de eerste keer dat ik Spotify gebruik, ik heb normaal de DAB of FM opstaan.

[ Voor 18% gewijzigd door G S op 05-08-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-06 12:41
Omdat de Tesla Supercharger een nette prijs hanteert en bovendien ook nog lekker snel laadt denk ik hier toch wel wat vaker van gebruik te willen maken.

Alleen die laadkabel is zo kort.... Eigenlijk neem je 2 plekken in gebruik wat best aso is🙄

Heeft iemand al een best practice hiervoor verzonnen?

Het enige wat ik me kan bedenken, en dat zal ook niet bij elke locatie kunnen, is naast de buitenste laadpaal te gaan staan zo dat de rechter achterzijde ter hoogte van de laadzuil komt.

Ik zag een YT filmpje uit Australië waarbij de laadkabel wel langer lijkt en over de kofferklep heen van links naar rechts kon worden geleid en kon worden aangesloten.

Rond minuut 3:50: YouTube: BYD Seal Tesla Supercharger V4 Experience Sydney Australia June 2024

Of is dit een ander type dan de Superchargers langs de A1 bij Eemnes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jensjens4000
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-06 16:29
Hoelang is de kabel? Als de paal voor de auto staat en je vooruit moet parkeren (schuine vakken), red je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal
jensjens4000 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:04:
Hoelang is de kabel? Als de paal voor de auto staat en je vooruit moet parkeren (schuine vakken), red je dat?
Ik vermoed dat de kabel hooguit 150 cm is, althans bij de Tesla Supercharger in Eemnes.
Verder weet ik überhaupt niet of er schuine vakken zijn op de Supercharger locaties...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04

Cybje

First Post!

BoydSeal schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:47:
Rond minuut 3:50: YouTube: BYD Seal Tesla Supercharger V4 Experience Sydney Australia June 2024

Of is dit een ander type dan de Superchargers langs de A1 bij Eemnes?
Eemnes heeft Supercharger V3, het filmpje gaat over V4, dus is inderdaad een andere versie. Bij V4 is meer rekening gehouden met dat niet-Tesla auto’s goed kunnen opladen, iets waar bij de introductie van V3 nog geen sprake van was.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal
Cybje schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:53:
[...]

Eemnes heeft Supercharger V3, het filmpje gaat over V4, dus is inderdaad een andere versie. Bij V4 is meer rekening gehouden met dat niet-Tesla auto’s goed kunnen opladen, iets waar bij de introductie van V3 nog geen sprake van was.
Dank! Ik wist niet dat er verschil was in versie.
Het lijkt wel alsof ze alles over één kam scheren want het lijkt onmogelijk om uit te vinden welke locatie welke versie heeft. Zowel in de Tesla app als online.

Weet iemand op in Badhoevedorp V4 laders staan, dat is redelijk bij mij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:44
BoydSeal schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:08:
[...]
Weet iemand op in Badhoevedorp V4 laders staan, dat is redelijk bij mij in de buurt.
V2

Voor V4 moet je naar Haarlem https://supercharge.info/map?siteID=7200

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-06 22:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blj9DHgCpmNzq3JVcdjeMN2-71Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EY42rcNMdhVGCWzLo000rGZt.png?f=fotoalbum_large

Wellicht helpt dit mensen ook wel :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

V2 zou ik overigens sowieso vermijden als dat kan. Naast dat de maximale laadsnelheid lager ligt, wordt de snelheid gedeeld in paren (paal 1A/1B deelt bijv. een 150 kW lader, paal 2A/2B deelt ook weer een 150 kW lader). Dus hoe snel je laadt is veel meer afhankelijk van hoe snel de auto naast je laadt (in de meeste gevallen staan 1A/1B naast elkaar, maar dat is niet overal zo).

Bij V3 heb je daar minder snel last van. Elke 350 kW lader voedt 4 palen (bijv. 1A/1B/1C/1D). Maar 350 kW laders kunnen onderling ook nog uitwisselen. Daardoor ben je veel minder afhankelijk van je buren en komt het eigenlijk maar zelden voor dat je geknepen wordt, of iedereen moet echt tegelijkertijd met een vrijwel lege accu aankomen en vol proberen te laden.

Bij V4 weet ik eigenlijk niet precies hoe het zit, maar ik neem aan dat het net zo goed is ingericht als V3, of zelfs beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
Hoe lang is de meegeleverde laad kabel van de seal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-06 21:25
@Baannos jee, wat zuur! Hopelijk valt het al minder op na een wasbeurtje en is het nog een beetje weg te poetsen. Maar wel super de dat auto ook geweldig bevalt tijdens lange tochten én dat je een mooi schaduwrijk plekje hebt om te parkeren. Fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
BoydSeal schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:08:
[...]

Dank! Ik wist niet dat er verschil was in versie.
Het lijkt wel alsof ze alles over één kam scheren want het lijkt onmogelijk om uit te vinden welke locatie welke versie heeft. Zowel in de Tesla app als online.

Zo kan je ze herkennen:
V2: 2 kabels in de zuil (CCS en 'oude' Tesla)
V3: 1 kabel in de zuil
V4: 1 langere kabel aan de zijkant van de zuil

Baannos heeft een V4 op deze foto: Baannos in "Het grote BYD Seal topic"
En Iphonevannick een V3 hier Iphonevannick in "Het grote BYD Seal topic"
Dat is wel een handige, ook voor het buitenland! _/-\o_ Staat dit ergens op de Tesla site of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
jensjens4000 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:22:
Hoe lang is de meegeleverde laad kabel van de seal?
5 meter. Je kan er waarschijnlijk wel mee vooruit inparkeren in schuine vakken als de laadpaal niet te ongunstig staat, maar je hebt niet heel veel extra ruimte dan. Hier in de wijk heb je wat parallel parkeerplekken met een laadpaal tussen de 2 plekken, daar raakt de kabel net wel, net niet de grond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Intussen heb ik ook V1.2.1 ontvangen. Cross traffic braking lijkt inderdaad wel verbeterd, in de situatie waarin ik eerder de eerste onterechte noodstop te pakken had rolde de Seal nu mooi door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

DeGroteMuis schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:39:
Dat is wel een handige, ook voor het buitenland! _/-\o_ Staat dit ergens op de Tesla site of zo?
Je kunt dat op https://supercharge.info/ vinden. Alle Superchargers staan daar (inclusief die in aanbouw zijn) met alle details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Cybje schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:57:
Je kunt dat op https://supercharge.info/ vinden. Alle Superchargers staan daar (inclusief die in aanbouw zijn) met alle details.
Die kende ik nog niet, zeker een nuttige. Dank je _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik kom zojuist een leverancier tegen die trekhaken voor de BYD Seal aanbied.
Ze hebben een trekhaak met een trekgewicht tot 1600kg, en een trekhaak zonder trekgewicht voor een fietsendrager.
Nou lijkt mij dat zolang er nog geen officiele goedkeuring is voor trekgewicht dat dat problemen zou kunenn geven, maar voor iedereen die net zoals ik hem enkel voor de fietsendrager zou willen hebben zou die tweede wellicht al een optie kunnen zijn.

Trekhaak BYD Seal 1600kg trekgewicht
Trekhaak BYD Seal voor fietsendrager

Er staat bij dat ze ook een kabelset beschikbaar hebben, maar die heb ik niet kunnen vinden.

Aangezien mijn Seal nog besteld moet gaan worden (vandaag nogmaals besproken en hier hoop ik volgende week meer duidelijkheid over te krijgen) zal het nog wel even gaan duren voordat ik hem heb en kan ik hier voorlopig nog niets mee. Wellicht dat iemand anders die hem al heeft of binnenkort krijgt hier wél al wat aan heeft.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal
[quote]E-Vix schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:56:
Ze hebben een trekhaak met een trekgewicht tot 1600kg, en een trekhaak zonder trekgewicht voor een fietsendrager.
Nou lijkt mij dat zolang er nog geen officiele goedkeuring is voor trekgewicht dat dat problemen zou kunenn geven, maar voor iedereen die net zoals ik hem enkel voor de fietsendrager zou willen hebben zou die tweede wellicht al een optie kunnen zijn.

Er staat bij dat ze ook een kabelset beschikbaar hebben, maar die heb ik niet kunnen vinden.

Gelijk offerte aangevraagd voor een versie voor alleen een fietsdrager. Dank voor de tip!

[ Voor 50% gewijzigd door BoydSeal op 07-08-2024 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-06 22:46
DeGroteMuis schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:39:
[...]

Je kan filteren bij supercharge.info :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Baannos
  • Laatst online: 15-06 22:14
Aaa jammer.. ik probeerde een dashcam videote uploaden.. maar krijg dat niet voor elkaar..
vanmiddag in Cannes, een man die zijn ogen niet van mijn seal kon houden, en maar duim omhoog, scheelde nix of meneer liep zo tegen een lantaarnpaal aan.. te grappig!! Ik probeer hem wel via youtube na de vakantie te delen!!

Maar we doen het goed hoor, kwa bekijks tussen Ferrari, Lamborghini, porsche.. komen mensen naar me toe als ik bij t stoplicht sta hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenske
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:56
Waar ik zelf al een beetje bang voor was, tot aan maandag werd mijn auto volgendeweek geleverd, en gister stond er eerste helft september. Dus krijg eerst een voorloop auto... hoop niet dat die nog vaker uitgesteld word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

De nieuwe Seal lijkt in China te zijn aangekomen bij de dealers: https://carnewschina.com/...s-before-the-sales-start/

Moet zeggen dat ik niet echt enthousiast wordt van het interieur. Ik vind het interieur van de oude/huidige Seal dan mooier. Verder is hij technisch wel echt beter, als hij inderdaad zoals beloofd sneller kan laden door het 800V accupakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
@koenske Welk model heb je besteld? RWD of AWD?

Ik en een collega hebben beide een BYD seal besteld op exact dezelfde dag. Via dezelfde Dealer.

Hij een RDW in het wit met het blauwe interieur en ik een zwarte AWD met zwart interieur.

Hij werd na 1,5 week gebeld dat zijn auto al binnen is en haalt hem Maandag al op (binnen 3 weken).

Mijn auto wordt verwacht in Oktober. Het is echt net wat ze hebben staan denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door jensjens4000 op 08-08-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenske
@jensjens4000 RWD Atlantis grey/zwart interieur

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 14:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1kEt2mrnh3texk2PEcBs9gxEwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmHZRdMySqu8PpMZE7uezs63.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P67uERdeq0CYJD5_m5znyMvI5w0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WgxkNpR4Af2Kl8KEENirOhZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czvAal286PNqMgReB9oxYqwmCB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Rb4jSFaMbHN3kzrjXjfjbqw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQz74n89TZe_ST9li78cCoIncTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMpBJCZeU9xWXF0JxKsI0M8m.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb haar eindelijk op kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Cybje schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:16:
De nieuwe Seal lijkt in China te zijn aangekomen bij de dealers: https://carnewschina.com/...s-before-the-sales-start/

Moet zeggen dat ik niet echt enthousiast wordt van het interieur. Ik vind het interieur van de oude/huidige Seal dan mooier. Verder is hij technisch wel echt beter, als hij inderdaad zoals beloofd sneller kan laden door het 800V accupakket.
Nee, doe inderdaad maar niet. Jammer dat juist het andere stuur zonder hoogglans middeldeel en de beter verborgen ventilatieroosters nu toch niet in de Seal lijken te komen, maar wel die hoogglans plaat over de hele breedte van de auto. Dat vind ik geen vooruitgang. Verder zo te zien nu dingen als optie, zoals onder andere die lidar en mogelijk de al eerder genoemde andere wielen, 'sportieve' striping en zo, al worden die nu niet meer genoemd. Juist het all-in karakter zonder stunten met opties vond ik ook wel fijn.

In plaats van de 550V van de huidige versie een 'echte' 800V accu, als dat klopt, zou wel fijn moeten zijn voor de laadsnelheid. Wel bijzonder dat de 'efficiëntere' 12 in 1 driveline zich niet vertaalt naar een betere CLTC range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Zelfs in kunstlicht al een hele lekkere kleur he? Bij mij zitten er intussen iets meer beestjes op de voorkant, maar blijft schitterend! :9~ :9~ :9~
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-06 11:34
Gefeliciteerd! Mooie auto. Vrijdagochtend de 16e ben ik aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
Hoe lang duurde het voor jullie voordat de link met de app mogelijk was? Ik zie namelijk in de instellingen nog steeds geen link staan, zoals de app dat aangeeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoydSeal
E-Vix schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:56:

Aangezien mijn Seal nog besteld moet gaan worden (vandaag nogmaals besproken en hier hoop ik volgende week meer duidelijkheid over te krijgen) zal het nog wel even gaan duren voordat ik hem heb en kan ik hier voorlopig nog niets mee. Wellicht dat iemand anders die hem al heeft of binnenkort krijgt hier wél al wat aan heeft.
Ondertussen offerte aangevraagd bij Burghof:

Trekhaak €385
Kabelset 13 polig €120 (universeel)
Montage €445
Totaal €950

Ik wil een trekhaak alleen voor een fietsdrager, dan betreft het een vraagbaak is me verteld.

Als je nu een afspraak maakt ben je in begin september aan de beurt.

Voor westerlingen is het wel even rijden naar Elst. Dit ligt onder Arnhem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koenske
Echt heel bijzonder dit, maar ik ben heel blij! Donderdag ochtend word mijn Seal geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
Iemand nog geïnteresseerd in een dashcam van TopBYD? Stuur even een pm.

Besloten de dashcam niet te verkopen.

[ Voor 22% gewijzigd door bounto op 10-08-2024 18:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:11
Baannos schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:29:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oooo en dit doet zo zeer he!!! De eerste deur van een andere auto tegen mijne…. Ooooo dit moest ik eff laten bezinken toen ik dit zag.. paoh..

Maar aangekomen, zonder file genoten met de BYD, wat een heerlijke zuinige reis auto!! BIP werkte top bij mij!!
[Afbeelding]
Ohnee… dat is niet best.. laat me raden, een Fransman? Wat een aso volk is het toch ook weer heb ik de afgelopen dagen weer gemerkt..

Heb wel gigantisch bekijks met de Seal hier, dat is echt niet normaal haha.

Trouwens, zo’n zelfde foto bij de caravan heb ik ook nog haha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65eeN0euFBgl0gjWG5X2R3z05Ho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0XtXkVQbnErhU4hvrSF0IvI.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag wilde ik even naar een kapel of iets dergelijks rijden. Ik kan je vertellen dat ondanks de auto awd is, hij niet echt geschikt is voor off-road 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BbIW4BJPF_P1I60JskLoeKkYyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mM1uVH6fc3RGuVkep3sRVfnU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0GXFuiTXG1eRx91HJJ8gPTZz2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0E5Ez9GKTfur5zJtoq5xqpG3.jpg?f=fotoalbum_large

Wel geinige plaatjes levert het op, en vooral heel veel stof op de auto.. tijd voor een wasbeurt 😂

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdpitte
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 23:05
En hier is dan de officiele presentatie van de nieuwe Seal.
https://carnewschina.com/...m-and-0-100-km-h-in-3-8s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjes
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18-06 19:22
Dit gebeurt dus als je naar Parijs gaat om Olympische spelen mee te maken..... Mijn zoons zijn gisteren morgen vertrokken, overigens super netjes dat verbruik: 14,9 kWh op 100km. Terugweg vandaag iets hoger verbruik (ze zijn nu onderweg en mogen 130 ;-))

echt zonde van dat raam... uiteindelijk het raam niet open gekregen, alleen maar glasschade. Nu onderweg naar huis en maandag nieuw raam bestellen. Na 11250km... Geen record, want ik heb een Seat Alhambra gehad binnen een dag(toen waren navigatiesystemen nog interessant om voor het huis er uit te stelen ;-()Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKUJAS3zbA3qMGsqkvRIwkUW4uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGbfF3XTrausjtWXMaWS0KyB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xm_Ytc0B5mUrb0elYB62O5VnYdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CC5OOfrLeAiBOAANYUW99pI3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raqo2Y9BH7UEeHRdeGIg2_Z3oqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vW76U7t6iZtgvGL2iq025fD0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:36
MichaelJ schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Ohnee… dat is niet best.. laat me raden, een Fransman? Wat een aso volk is het toch ook weer heb ik de afgelopen dagen weer gemerkt..

[Afbeelding]

Vandaag wilde ik even naar een kapel of iets dergelijks rijden. Ik kan je vertellen dat ondanks de auto awd is, hij niet echt geschikt is voor off-road 😂

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel geinige plaatjes levert het op, en vooral heel veel stof op de auto.. tijd voor een wasbeurt 😂
Ik denk dat de auto daar ook iets te stug voor geveerd is, maar beetje klooien in het zand altijd leuk toch :) :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ceessie
Sinds de laatste update is het toch wel fijn dat de cruise control nu per km te verhogen of te verlagen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baannos
Schaapjes schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:47:
Dit gebeurt dus als je naar Parijs gaat om Olympische spelen mee te maken..... Mijn zoons zijn gisteren morgen vertrokken, overigens super netjes dat verbruik: 14,9 kWh op 100km. Terugweg vandaag iets hoger verbruik (ze zijn nu onderweg en mogen 130 ;-))

echt zonde van dat raam... uiteindelijk het raam niet open gekregen, alleen maar glasschade. Nu onderweg naar huis en maandag nieuw raam bestellen. Na 11250km... Geen record, want ik heb een Seat Alhambra gehad binnen een dag(toen waren navigatiesystemen nog interessant om voor het huis er uit te stelen ;-()[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat???? Wat hebben ze hie geprobeerd te doen dan?
Inbreken! Schieten? Gelukkig is het enkel het glas joh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:24
Ik heb de Seal een weekje geparkeerd bij het vliegveld, range bij parkeren was 268km. Bij terugkomst was de range geslonken naar 81km. Dat vind ik zelf bizar veel. Als ik nog een halve week was weggebleven was de range naar nul gegaan. Geeft geen fijn gevoel. Zelfs met mijn vorige model 3 heb ik dit nooit meegemaakt.

Iemand een idee van de oorzaak of is dit normaal? Moet wel zeggen dat bij het parkeren de update naar 1.2.1 werd aangeboden, die heb ik geannuleerd. Komt van de week wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
vanadium schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:13:
Ik heb de Seal een weekje geparkeerd bij het vliegveld, range bij parkeren was 268km. Bij terugkomst was de range geslonken naar 81km. Dat vind ik zelf bizar veel. Als ik nog een halve week was weggebleven was de range naar nul gegaan. Geeft geen fijn gevoel. Zelfs met mijn vorige model 3 heb ik dit nooit meegemaakt.

Iemand een idee van de oorzaak of is dit normaal? Moet wel zeggen dat bij het parkeren de update naar 1.2.1 werd aangeboden, die heb ik geannuleerd. Komt van de week wel.
Dat is een bizar verschil.
Zou dit door de LFP accu kunnen komen? Misschien dat die accu minder goed de stroom vasthoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

bounto schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:30:
[...]

Dat is een bizar verschil.
Zou dit door de LFP accu kunnen komen? Misschien dat die accu minder goed de stroom vasthoudt?
Tesla heeft dat niet met de LFP accu. Ik vermoed dat er gewoon erg veel systemen aan blijven die continu stroom verbruiken. De Model S had dat in de beginjaren ook, die vrat rustig 10-20 km aan rijbereik per dag, maar dat is verbeterd in de software.

Bij Tesla is het overigens ook zo dat de auto wel moet kunnen slapen. Als je continu de auto wakker maakt met de app op de mobiel, of functies als Sentry mode met camera-based detection aan zet, dan gaat het ook harder uiteraard.

Ben wel benieuwd dus wat bij BYD de oorzaak is. Dit betekent eigenlijk wel dat je ‘m dus zo vol mogelijk moet parkeren bij een vliegveld. Ik ben van plan volgend jaar 4 weken weg te gaan (en tegen die tijd heb ik m’n Seal), dus dat gaat nog wel een probleem worden…

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Purpleboy71
  • Laatst online: 24-02 21:26
Ik heb nog niet echt tijd gehad om te reageren maar rij nu bijna 2 weken mijn Seal en ben er erg blij mee :*) Volgens mij inmiddels op zo'n 1600 km op dit moment.

De zaken die ik op Youtube zag en ook hier heb gelezen over bijvoorbeeld de piepjes en correcties e.d. tijdens het rijden heb ik niet ervaren. Er knipperen veel vaak snelheidsborden in het dashboard maar voor mij niet irritant en ook de piepjes zijn nauwelijks hoorbaar. Zover ik heb gezien staat er wel de laatste software versie op dus dat zal het verschil zijn.

Het enige waar ik soms een correctie voel is op een weg waar alleen doorgebroken strepen op de zijkanten van de weg staan zonder midden streep.

In eco stand rijd de Seal als mijn vorige benzine auto maar in sport is hij heerlijk snel reagerend. De wegligging vind ik ook lekker. Het volledig elektrisch rijden valt me alles mee. Ik maak me niet teveel zorgen meer over de range want het verbruik valt me ook wel mee. Ook het opladen zelf went snel.

Wel moet ik zeggen dat de grootste afstand wat ik er nog mee gereden heb in 1 avond een paar honderd kilometer was en terug. Dus sowieso nog niet al te ver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGoxp4SyRp8WzbzRZhz9SYWC_UI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQwmSHSmZ78SJDaccX3ueJBK.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WTC15R9ggp3KV1fmsj8aQl_rKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxCFJjt8ajv6TExTzURVSbqt.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VVxdtzLN1eqU_t4o1bAz5SJizY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4oWZbunggRqeagYAxHEYtYdt.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGZkNM-dscq5-ftnEnB69r-qJ38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dgQjDl76rT4045Hjf1WdoFl.jpg?f=fotoalbum_large

De aflevering bij BYD Amsterdam was trouwens netjes en duidelijk.

Ook de reacties wat een aantal van jullie al aangaven zijn herkenbaar. Veel meer dan bij eerdere auto's, ook de kleur wordt veel geroemd. Dat vindt ik zelf ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purpleboy71

Dat gaat dan wel enorm snel en hopelijk is dit dan softwarematig aan te passen door BYD.

Wij gaan eind van dit jaar 3 weken weg en met hetzelfde verbruik als bij jou zal de auto leeg staan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de Seal constant de upgrade kreeg aangeboden waardoor er iets werd geactiveerd wat een continue stroombehoefte nodig had. Anders zou je aan een lekstroom gaan denken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ghonnie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-05 13:49
Spoiler ✅

😬
(Van TopBYD)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liP5oeX8vZjUW0zNk5IXoqCTh_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJEQtuvyWov1f8BqmzdQBh5o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXgucVqJy87s2hR5qJo5Wi6Nqtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMJGzqHev2DxTR5MhaYs7NpY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Baannos schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:59:
vanmiddag in Cannes, een man die zijn ogen niet van mijn seal kon houden, en maar duim omhoog, scheelde nix of meneer liep zo tegen een lantaarnpaal aan.. te grappig!! I
Wat is dat toch met mannen en auto's... :*)
Zal je vrouwen niet zien doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
Fireshade schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:48:
[...]

Wat is dat toch met mannen en auto's... :*)
Zal je vrouwen niet zien doen :*)
Hahahaha, als ik dat nog op beeld kan krijgen, zal ik het gelijk online gooien hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapjes
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18-06 19:22
DeGroteMuis schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:37:

Volgens BYD Europe op iOS en voor Android op diverse Samsung Galaxy / Google Pixel toestellen. https://www.byd.com/eu/ownership/byd-digital-key
Mijn Android telefoon is geen Samsung of Pixel, maar heeft wel Google Wallet, dat werkt (nog) niet.
Eindelijk zie ik de digitale sleutel in mijn app, maar nu blijkt dat samsung niet supported is in NL.... Dus alleen pixel is supported in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinculum
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09-2024
Purpleboy71 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:55:
[...]

Dat gaat dan wel enorm snel en hopelijk is dit dan softwarematig aan te passen door BYD.

Wij gaan eind van dit jaar 3 weken weg en met hetzelfde verbruik als bij jou zal de auto leeg staan ;(
Kan Het zijn dat je cabin overheat protection aan hebt gehad? Dan gaat hij je auto koelen als het te warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
Vinculum schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:47:
[...]

Kan Het zijn dat je cabin overheat protection aan hebt gehad? Dan gaat hij je auto koelen als het te warm is.
Waar in het menu kan je dit uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
Ik vraag het nog maar een keer. Weet iemand hoe lang het duurt voor de qr-code zichtbaar wordt in het menu, en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
bounto schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:02:
Ik vraag het nog maar een keer. Weet iemand hoe lang het duurt voor de qr-code zichtbaar wordt in het menu, en waar?
Gaat tegenwoordig via de dealer/BYD NL. Er komt geen QR code meer om je app te koppelen, dat doen zij voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purpleboy71
Bij mijn aflevering ontving ik een paar uur later een link via mijn email en de app was meteen gekoppeld. Het werkte dus dezelfde dag nog. De app werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Heb je al inlog gegevens? Zo ja even de app van je telefoon af gooien en opnieuw installeren.
Dan gewoon met je inlog inloggen en dan zou het moeten werken.
Zo niet dealer bellen dat ze het resetten voor je

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enoxiz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 21:23
Van de week werd ik gebeld ik kan donderdag waarschijnlijk m'n seal ophalen! Kon wel even goed nieuws gebruiken na al dat gezeik met m'n werk :) ik kan niet wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bounto
Bedankt voor de tips. Ik ga vandaag even proberen te bellen naar ze, want verwijderen van de app heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
https://www.autogids.be/a...es/byd-seal-800-volt.html

Volgens deze website is de nieuwe Seal al te koop in China.
Het zal denk ik niet heel lang duren voor hij hier te koop is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MichaelJ
Zelfs op vakantie krijgt de Seal even wat aandacht en liefde door even fris en fruitig gewassen te worden met 34gr.. wat je er wel niet voor over hebt! 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jfv2MYs1f1ta2bZ9Cqmdu2jfHFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgdMJMmTAEzx9kn47EEmh0ZC.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat; nog meer Fransen die stil gaan staan, omdraaien, toeteren en zwaaien.. haha wat ga ik hier goed op.

En wat @Baannos ook zegt, soms kijken ze niet goed uit en lopen ze zo de straat op of ergens tegen aan. Hilarisch af en toe 🤪

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baannos
MichaelJ schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:52:
Zelfs op vakantie krijgt de Seal even wat aandacht en liefde door even fris en fruitig gewassen te worden met 34gr.. wat je er wel niet voor over hebt! 😂

[Afbeelding]

Resultaat; nog meer Fransen die stil gaan staan, omdraaien, toeteren en zwaaien.. haha wat ga ik hier goed op.

En wat @Baannos ook zegt, soms kijken ze niet goed uit en lopen ze zo de straat op of ergens tegen aan. Hilarisch af en toe 🤪
Zo jij bent lekker bezig!!! En dat met deze hitte.. amei.. ik bewaar het voor thuis hoor.. hem hem in de ceramic coating gezet voor de vakantie.. moet dus makkie zijn over andere halve week..

Bizar wat een bekijks he!! Te leuk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De Seal is inderdaad een beetje te laag om lekker off road mee te kunnen, maar het levert idd wel leuke plaatjes op. :+
En dat stof is er ook zo weer af, waarschijnlijk heb je het meeste al eraf met de hogedruk bij een wasbox, dat werkt bij Italiaans stof in ieder geval best goed ;)

Edit:
MichaelJ schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:52:

[Afbeelding]

Je had je Seal alweer blinken dus, goed bezig! (y)

[ Voor 19% gewijzigd door DeGroteMuis op 12-08-2024 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Heel apart dat een zogenaamd efficientere driveline een lagere CLTC range oplevert bij gelijke aerodynamische eigenschappen en een gelijk prestatiepotentieel behalve een hogere topsnelheid. En ook benieuwd hoe het interieur van de uiteindelijke modellen eruit komt te zien, nu lijkt het wel weer met de beter verborgen ventilatieroosters en het wat luxer ogende stuur te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Schaapjes schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:47:

echt zonde van dat raam... uiteindelijk het raam niet open gekregen, alleen maar glasschade. Nu onderweg naar huis en maandag nieuw raam bestellen. Na 11250km... Geen record, want ik heb een Seat Alhambra gehad binnen een dag(toen waren navigatiesystemen nog interessant om voor het huis er uit te stelen ;-()[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jeetje, wat een onnodig sloopgedrag weer! Vast geen waardevolle spullen in zicht toch? Nog enigszins mazzel dat de andere ruiten nog erin zitten, dat de inbreker niet baldadig genoeg was die ook even een ram te geven, maar fijn is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Ceessie schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:44:
Sinds de laatste update is het toch wel fijn dat de cruise control nu per km te verhogen of te verlagen is
Dank je voor de tip! Die was me nog niet opgevallen, maar inderdaad, kort tikje is stapje van 5, vasthouden is stapje van 1. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis

Wat een verschil! Bij mij nog geen afname in range gezien als de auto een dag of 2-3 stil staat, nog geen procent, dus het is zeker niet normaal voor de auto. Ook met de auto continu 'wakker' vind ik het wel heel veel afname, toch snel 25-30kWh, die 187 km verschil.
Vinculum schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:47:
[...]

Dat klinkt wel logisch, dan verbruikt de auto wel een stukje meer. Wel benieuwd hoe je die functie instelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Purpleboy71 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:50:
Ik heb nog niet echt tijd gehad om te reageren maar rij nu bijna 2 weken mijn Seal en ben er erg blij mee :*) Volgens mij inmiddels op zo'n 1600 km op dit moment.

De zaken die ik op Youtube zag en ook hier heb gelezen over bijvoorbeeld de piepjes en correcties e.d. tijdens het rijden heb ik niet ervaren. Er knipperen veel vaak snelheidsborden in het dashboard maar voor mij niet irritant en ook de piepjes zijn nauwelijks hoorbaar. Zover ik heb gezien staat er wel de laatste software versie op dus dat zal het verschil zijn.

Het enige waar ik soms een correctie voel is op een weg waar alleen doorgebroken strepen op de zijkanten van de weg staan zonder midden streep.

In eco stand rijd de Seal als mijn vorige benzine auto maar in sport is hij heerlijk snel reagerend. De wegligging vind ik ook lekker. Het volledig elektrisch rijden valt me alles mee. Ik maak me niet teveel zorgen meer over de range want het verbruik valt me ook wel mee. Ook het opladen zelf went snel.

Wel moet ik zeggen dat de grootste afstand wat ik er nog mee gereden heb in 1 avond een paar honderd kilometer was en terug. Dus sowieso nog niet al te ver.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De aflevering bij BYD Amsterdam was trouwens netjes en duidelijk.

Ook de reacties wat een aantal van jullie al aangaven zijn herkenbaar. Veel meer dan bij eerdere auto's, ook de kleur wordt veel geroemd. Dat vindt ik zelf ook ;)
Precies wat we nodig hebben, meer blauw op straat, in de vorm van Ice Blue! ;) Veel plezier met je nieuwe Seal! Ja, de software updates hebben die piepjes en correcties eigenlijk allemaal wel verholpen. Na de updates vind ik de LKA zelfs wat laks, je kan toch een heel eind over een dubbele doorgetrokken streep heen zonder dat de auto corrigeert, waar hij eerst netjes binnen de lijnen bleef ook zonder ICC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinmeer
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-06 12:59
Is er hier iemand die zijn/haar badges (vooraan en/of achteraan) zou donker gemaakt hebben met plasti dip?

Daarnaast twijfel ik sterk of ik de logo's en badges 'mat black' of 'glossy black' zou maken.. Gezien de andere zwarte details op de wagen glossy black zijn. (Zelf heb ik de wagen indigo grey op bestelling)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G S

G S

Na het regelmatig lastigvallen van de dealer over het uitvallen van de DAB+ heeft hij eindelijk voorgesteld om het 3e achterlicht te vervangen. Ben benieuwd of het opgelost zal zijn. 2 sept zal ik het weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baannos
colinmeer schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:16:
Is er hier iemand die zijn/haar badges (vooraan en/of achteraan) zou donker gemaakt hebben met plasti dip?

Daarnaast twijfel ik sterk of ik de logo's en badges 'mat black' of 'glossy black' zou maken.. Gezien de andere zwarte details op de wagen glossy black zijn. (Zelf heb ik de wagen indigo grey op bestelling)
Ik heb de badge achter eraf laten halen voor oplevering al. BYD voorop heb ik mat zwart gewrapd. Wilde eerst gloss doen. Maar dit steekt wel leuk af zo dat matte vindt ik persoonlijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NVHjfDt_25VC3igh00EylyHHV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNfmMCWj4N2HVSH6S81EX2Bz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
G S schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:55:
Na het regelmatig lastigvallen van de dealer over het uitvallen van de DAB+ heeft hij eindelijk voorgesteld om het 3e achterlicht te vervangen. Ben benieuwd of het opgelost zal zijn. 2 sept zal ik het weten.
Welke dealer is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G S

G S

Het is de dealer in Hasselt - België.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoBo-67
  • Laatst online: 18-06 19:41

Ik heb ze met Hyperdip piano black gedaan. Inderdaad omdat de andere details ook glimmend zwart zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vH1-e25GgxfRv0zdQEp9fR-r6DI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adLw9iSp8LTsWktcEmmRXe7L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyN_cjyMy2ecTbEqLBLuiosjdA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ekXUpsXXyo6VdAlk72vfFok.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1HT2AKsIuqu6LvHfvCQLd0zr88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEzwO7xiR9qeZE88LGFdHQY9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyV-v7GALNNW6ybXHSJyGE8fbpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUBJLOZ13mIHO2QGo5liH6gY.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels zit het er een paar weken op en heb ik de auto natuurlijk een paar keer gewassen (wasbox). En het houdt zich prima.
Moet er wel bij zeggen dat het eigenlijk te hard waaide toen ik ze dipte. Ik was in mijn enthousiasme wat ongeduldig. Het is mede daarom wat minder glimmend dan het had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal
Schaapjes schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:24:
[...]

Eindelijk zie ik de digitale sleutel in mijn app, maar nu blijkt dat samsung niet supported is in NL.... Dus alleen pixel is supported in Nederland?
Vooralsnog inderdaad alleen de Google Pixel van de Android toestellen in Nederland. In veel andere landen zijn ook al Samsung toestellen ondersteund. Dit is terug te vinden in de BYD app, Digitale sleutel, het vraagteken rechtsboven, Learn Android, en dan de tabel helemaal onderaan de handleiding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cAvaHuG79t-hc4pddokvbOTxYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmmlChiCQ1QDrVgWfpYmVba2.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuoIbvRJMKcDOOBhSZRm-13EgSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSZUUtdRJhVs5Mj7LzChnHZh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ceessie

Ik heb de letters bij ali besteld en er overheen geplakt. Blijft prima zitten in de wasstraat.
Voor achter heb ik ze bij top byd besteld maar nog niet vervangen. Dan moeten eerst de oude er af
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0174RstIQvd9TgaDjbO_8gRbao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RXi52ymBetGTM4vtirdo4glz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Ceessie op 12-08-2024 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• colinmeer
Baannos schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:52:
[...]

Ik heb de badge achter eraf laten halen voor oplevering al. BYD voorop heb ik mat zwart gewrapd. Wilde eerst gloss doen. Maar dit steekt wel leuk af zo dat matte vindt ik persoonlijk

[Afbeelding]
RoBo-67 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:29:
[...]

Ik heb ze met Hyperdip piano black gedaan. Inderdaad omdat de andere details ook glimmend zwart zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inmiddels zit het er een paar weken op en heb ik de auto natuurlijk een paar keer gewassen (wasbox). En het houdt zich prima.
Moet er wel bij zeggen dat het eigenlijk te hard waaide toen ik ze dipte. Ik was in mijn enthousiasme wat ongeduldig. Het is mede daarom wat minder glimmend dan het had kunnen zijn.
Ceessie schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 23:07:
[...]

Ik heb de letters bij ali besteld en er overheen geplakt. Blijft prima zitten in de wasstraat.
Voor achter heb ik ze bij top byd besteld maar nog niet vervangen. Dan moeten eerst de oude er af
[Afbeelding]
Bedankt voor de talrijke foto's! Het ziet er allemaal goed uit, nu is het nog moeilijker om een keuze te maken :P

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kleinedaggoe
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19-06 14:30
Gisteren een prachtige Seal RWD in het Polar White mogen ophalen. Ik heb een erg fijne aflevering in Amsterdam gehad met een levertijd van 3 weken. Nog even wachten op de app koppeling en dan kunnen we daar ook mee aan de slag🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lEut1_Y-ChzZIRV06W9Phl7OWk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qvgDZuU7QpE46gV3mYkQ87GR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DS8YtLWeTF72_4lS0DDRhXkVkDA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RbFFjwDvCrPyNGQJnJONMZ3Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-06 08:23
Kleinedaggoe schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:19:
Gisteren een prachtige Seal RWD in het Polar White mogen ophalen. Ik heb een erg fijne aflevering in Amsterdam gehad met een levertijd van 3 weken. Nog even wachten op de app koppeling en dan kunnen we daar ook mee aan de slag🙂

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wit is ook mooi zeg!! Veel fijne en veilige kilometers!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:57

d3x

WiMe65 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:27:
[...]

Wit is ook mooi zeg!! Veel fijne en veilige kilometers!!
misschien wel iets zoeken om die gele plak vanvoor en achter te wrappen :P

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin71
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 15:23
G S schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:51:
[...]

Het is de dealer in Hasselt - België.
Ik wordt er ook helemaal gek van, dat uitvallen van de radio is echt mega frustrerend. Zeker voor een auto uit deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Heeft iemand toevallig al eens bij Louwman gevraagd of zij iets aan informatie hebben over de nieuwe Seal? Ben wel benieuwd of hij binnenkort naar NL komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

Cybje schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:42:
Heeft iemand toevallig al eens bij Louwman gevraagd of zij iets aan informatie hebben over de nieuwe Seal? Ben wel benieuwd of hij binnenkort naar NL komt.
heb de vraag gesteld, ook wanneer en/of de sea lion 07 zou komen. beide negatief, geen idee.
https://carnewschina.com/...o-rival-model-y-globally/

ik vermoed dat de nieuwe seal wel tegen einde vh jaar hier als standaard geleverd zal worden als de productie in china al aangepast is en de bulk stock weg is in Zeebrugge :)

[ Voor 15% gewijzigd door d3x op 13-08-2024 13:47 ]

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenske
Is er ondertussen al ergens een release note te vinden van alle update's?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-06 17:26
Hier een behoorlijk uitgebreide video van het 2025 model, van binnen en van buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
Ik zit nog te wachten op mijn Seal AWD maar mijn collega heeft net de Seal RDW opgehaald.
Zojuist heb ik ook daar even een rondje mee gereden maar weer viel mij op dat de gas reactie echt vreemd is.

Als vol gas geeft en gas los laat lijkt het of het net een seconden duurt voordat hij stopt met gas geven.
Als je gas geeft duurt het ook net eventjes voordat dit gebeurd.

Weet iemand of dit echt de bedoeling is? Wordt dit nog gefixed met een update?
Dit vind ik echt het grootste nadeel aan deze fantastische auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

AWD heeft dit niet? er zijn keuzes in response - drive opties die mogelijks invloed hebben?
AWD heeft dan ook weer wat andere flaws zoals het (volgens mij te) hogere verbruik... mogelijks ook deels door actieve ophanging....

had graag wel eens wat stats geweten van een AWD die enkele 100'km met gem 120-130km/h gaat en wa verbruik is...

misschien een topic idee om wat toe te voegen wat verbruik is gem volgens het systeem (gem km/h - gem verbruik)

[ Voor 36% gewijzigd door d3x op 13-08-2024 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
d3x schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:52:
AWD heeft dit niet? er zijn keuzes in response - drive opties die mogelijks invloed hebben?
AWD heeft dan ook weer wat andere flaws zoals het (volgens mij te) hogere verbruik... mogelijks ook deels door actieve ophanging....

had graag wel eens wat stats geweten van een AWD die enkele 100'km met gem 120-130km/h gaat en wa verbruik is...

misschien een topic idee om wat toe te voegen wat verbruik is gem volgens het systeem (gem km/h - gem verbruik)
Is al vaker voorbij gekomen, ik heb hele ritten 120-140 erop zitten de afgelopen weken. Gemiddelde range 100-0 zal zo’n 380-400km zijn dan. En dat valt me met die snelheid niet helemaal tegen.

Het verschil met pak m beet 100/105 km/h is niet zo groot, dan red ik 430km of iets dergelijks maximaal.

Mijn stelregel, met normaal rijgedrag dan wel te verstaan, is dat 10% ongeveer 40km is. Dan zit ik wel veilig.

[ Voor 6% gewijzigd door MichaelJ op 13-08-2024 19:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinmeer
Was even wat aan het rondzoeken op het internet omtrent de Seal, en vond dit terug van Dynaudio.

https://video.dynaudio.co...automotive-byd-x-dynaudio

Hun geven wel een betekenis aan de 'Focus' instelling van de Seal.

Ben benieuwd naar het geluidssysteem van de Seal eens ik hem in ontvangst neem, momenteel ervaar ik een MY en dat geluidssysteem is wel echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06 12:52
Iphonevannick schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:06:
Hier een behoorlijk uitgebreide video van het 2025 model, van binnen en van buiten.

[YouTube: 2025 BYD Seal EV Interior and Exterior in details 4K]
Ik heb geen seal, maar zijn er voor de rijders hier al punten die in deze versie zijn verbeterd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanadium
colinmeer schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 07:45:

Ben benieuwd naar het geluidssysteem van de Seal eens ik hem in ontvangst neem, momenteel ervaar ik een MY en dat geluidssysteem is wel echt goed!
Gaat een teleurstelling worden, het audio systeem van Tesla is superieur aan de Dynaudio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
twowheeler schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 07:53:
[...]

Ik heb geen seal, maar zijn er voor de rijders hier al punten die in deze versie zijn verbeterd?
Zo te zien geen hoogglans meer op de stuurknoppen en de middenconsole rond de 'pook' en heel misschien een uitgebreidere cockpit, al is dat nog maar de vraag, want de Chinese cockpit was al eerder uitgebreider dan die hier.

Verder een dubbele bekerhouder die ook flesjes kan houden ipv aan 1 kant, centrale ventilatieroosters die niet op je handen gericht zijn, een extra vakje en beter weggewerkte bekerhouders in de armsteun achter en natuurlijk een elektrisch zonnescherm! Het lijkt er ook op dat de voorpassagier niet meer tweede rang hoeft te zitten, nu ook verstelbare lendensteun.

Maar ook zo te zien geen NFC meer op de spiegel of armsteun, geen idee of dat dus nog werkt, meer hoogglans op deuren, stoelen en dashboard, zo te zien een goedkopere, 1 stekker V2L adapter, nog 1 kant draadloos laden zo te zien, met de bonus dat je telefoon in de winter gekookt wordt door de warme lucht uit de lagere ventilatieroosters en minder nuttige stoelvakken achterop de voorstoelen.

En natuurlijk ook geen BYD stiksels meer op de stoelen, een naar mijn mening knulligere plastic insert in de voorstoelen en dat afgrijselijke oplichtende logo achterop, maar da's smaakgevoelig. Gemiste kans is dat er nog wel steeds zo'n hoogglans logo in het stuur zit. De stiknaad over de voorkant van de bovenste helft van het stuur weet ik ook niet of dat fijn in de hand ligt, wat mij betreft ziet het er in ieder geval slechter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Ik snap eerlijk gezegd niet eens dat Dynaudio hun naam erop durft te plakken. Of er moet iets mis zijn met de proefrit auto. Misschien wordt het beter als de speakers een tijdje inspelen, dus hopelijk klinkt m’n eigen Seal straks beter.

Heb nu een Model 3 en dat geluid is aardig goed inderdaad. Hooguit dat het soms wat schel klinkt. In de Seal lijkt geen energie in het geluid te zitten, vergeleken met de Tesla. Net alsof er een heel zwakke versterker achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Het geluid van de dynaudio doet niets onder van de B&O die ik in mijn focus had. Kwestie van goed instellen.
Maar vind daar in tegen dat je hem niet echt hard kan zetten, daar mogen ze wel wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

DeGroteMuis schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:00:
[...]
nog 1 kant draadloos laden zo te zien, met de bonus dat je telefoon in de winter gekookt wordt door de warme lucht uit de lagere ventilatieroosters
Maar... wel draadloos laden met maximaal 50 Watt en actieve koeling voor je telefoon. In mijn huidige auto (Ford Focus) raakte mijn telefoon (S23 Ultra) onderweg naar Frankrijk met navigatie, draadloos laden en een mobiele hotspot nog wel eens oververhit. Dan is die actieve koeling welkom. Dat de passagier niet tegelijkertijd meer kan laden is jammer, maar je kan altijd wisselen, óf een kabel gebruiken.

Over het algemeen vind ik de facelift er verder wel netjes uit zien. Qua uiterlijk is het mij een beetje om het even. De oude stoelen met het diamantstiksel vind ik wel luxer ogen. Het grootste voordeel van de facelift zie je niet, en dat zijn het nieuwe accu- en laadsysteem.

Oh, en zijn er meer mensen die vinden dat het Lidar systeem op het dak er voor zorgt dat de auto net op een taxi lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Ceessie schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:18:
Het geluid van de dynaudio doet niets onder van de B&O die ik in mijn focus had. Kwestie van goed instellen.
Maar vind daar in tegen dat je hem niet echt hard kan zetten, daar mogen ze wel wat aan doen.
Ik ken de audio van de Focus niet, maar ik zie de Focus wel als een klasse lager dan een Model 3 en BYD Seal. Ik had zelf wel beter geluid verwacht van de BYD.

Ik heb met de instellingen gespeeld, maar kreeg 'm niet zo ingesteld dat ik er echt vrolijk van werd. De Model 3 heb ik volledig neutraal staan met immersive sound uitgeschakeld (of hoe heet die instelling bij Tesla?). Bij de BYD moet je inderdaad al met de instellingen spelen wil het op acceptabel niveau komen, maar het wordt nooit echt geweldig. Ik had gewoon continu het gevoel dat er echt wat kracht miste in de audio, ook op lagere volumes (en dan ging je inderdaad al richting het maximum, dus hard zal het nooit kunnen).

Ik vind het echt heel jammer, want de Model 3 heeft heel veel rijgeluiden en dan is juist de audio minder belangrijk (het wordt toch overstemd door andere geluiden). De BYD Seal is heerlijk stil van binnen, maar die heeft juist matige audio.

[ Voor 10% gewijzigd door Cybje op 14-08-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

vanadium schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:37:
[...]

Gaat een teleurstelling worden, het audio systeem van Tesla is superieur aan de Dynaudio.
wat een statement...

ik heb al met Y gereden en S en nu overlaatst in de nieuwe 3 .. ik kan je zeggen elke versie klinkt anders...
omdan ineens al dit neer te ploffen. O-)
en hard en overdrive wil niet zeggen dat het betere audio is, het klinkt gewoon anders... het blijft audio in een auto.

Ook zijn er bij vele systemen heel wat keuzes om dynamic te veranderen waardoor dit ook wederom terug persoonlijk is... wil je teleurstellingaudio? stap dan in een standaard midrange europese auto :X

van BYD kan ik het nog niet ervaren, maar wel binnenkort, maar mijn eerste uur ga ik een rit doen, het uur audio testen en interface testen is voor andere keer...

[ Voor 39% gewijzigd door d3x op 14-08-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

d3x schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:57:
[...]

wat een statement...

ik heb al met Y gereden en S en nu overlaatst in de 3 .. ik kan je zeggen elke versie klinkt anders...
Maar vond je het ook beter klinken? Elke versie die ik heb gereden (Model S zonder HiFi optie, Model S met HiFi optie, Model 3 met premium interieur en Model 3 SR) vond ik wel beter klinken dan de Seal eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
d3x schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:57:
[...]

wat een statement...

ik heb al met Y gereden en S en nu overlaatst in de 3 .. ik kan je zeggen elke versie klinkt anders...
en hard en overdrive wil niet zeggen dat het betere audio is, het klinkt gewoon anders... het blijft audio in een auto.

Ook zijn er bij vele systemen heel wat keuzes om dynamic te veranderen waardoor dit ook wederom terug persoonlijk is... wil je teleurstellingaudio? stap dan in een standaard midrange europese auto :X
Heb redelijk goed kunnen vergelijken, heb 5 jr in een m3 lr gereden. Nu 2 maanden in de Seal. Tesla heeft in mijn ogen een beter klinkend en superieur audiosysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-06 23:56
Cybje schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:00:
Ik snap eerlijk gezegd niet eens dat Dynaudio hun naam erop durft te plakken. Of er moet iets mis zijn met de proefrit auto. Misschien wordt het beter als de speakers een tijdje inspelen, dus hopelijk klinkt m’n eigen Seal straks beter.

Heb nu een Model 3 en dat geluid is aardig goed inderdaad. Hooguit dat het soms wat schel klinkt. In de Seal lijkt geen energie in het geluid te zitten, vergeleken met de Tesla. Net alsof er een heel zwakke versterker achter zit.
Eens, al mag je niet vergeten dat de Auto tak anders dan Home audio, die dan weer heel anders is dan zelfbouw. De laatste heb ik thuis staan en als je dan in de Seal stapt is het idd een stap terug.

Ook de genoemde Tesla produceert naar mijn beleving herrie, geen muziek.
van de huidige modellen vind ik de Ford Explorer heel redelijk, B&O geloof ik.

Ik heb Harmann Kardon in de Soul zitten en die speelt alles wat ik tot nu toe gehoord heb weg. Let wel, niet qua hardheid, wel qua details, diepte, zuiverheid en plaatsing. Harmann Kardon in een Volvo XC60 vind ik dan weer minder. Het lijkt derhalve meer te liggen aan de combinatie auto/audio dan aan alleen een merk.

En bovenal, aan persoonlijke smaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

vanadium schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Heb redelijk goed kunnen vergelijken, heb 5 jr in een m3 lr gereden. Nu 2 maanden in de Seal. Tesla heeft in mijn ogen een beter klinkend en superieur audiosysteem.
Wat tesla zeer goed doet is surround topologie en het effect daarvan. ik heb enkel in de 14+1 en 15+1 setups gezeten nu met 3 en Y en de S was full option.

Je merkt bv zeer goed dat in de Y de woofers vanachter hoog in de koffer zitten, maar geeft heel ander audio gevoel... is misschien iets voor de patsers met open raampjes in de straat :)

maar klank is nog iets anders, die is gewoon zeer goed, niet superieur aan alles :D. ook met de oude 3 waar jij over spreekt is het geheel een pak minder doordat de eerste 3 echt wel last had van bouwkwailteit en het typische windgeluid, de nieuwe is pak beter en dus ook de ervaring in de auto.

De B&O vb uit de Mustang (optie) waarvan ook sprake is (ford explorer) klinkt gewoon beter, ikzeg niet beter surround audio of audio voeling, gewoon de klanktoon.

wat de seal gaat doen weet ik nog niet, had er goede hoop op maar zal mij blijkbaar moeten bijstellen in verwachting... dit weekend buiten de seal ook een testje met de Xpeng G6, spreken ook "zelf" over gerenomeerde audio... we zullen zien

Pagina: 1 ... 19 ... 38 Laatste