Ik zou erg uitkijken met pedaal covers (of hoe ze ook heten). Je zult niet de eerste zijn waarbij ze losraken en gevaar opleveren.
idd zie cybertruck..R0b1 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:51:
Ik zou erg uitkijken met pedaal covers (of hoe ze ook heten). Je zult niet de eerste zijn waarbij ze losraken en gevaar opleveren.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
De update is binnen! Erg fijn die sneltoets voor de stoelverwarming/verkoeling. De chargeplanner lijkt ook prima te werken. Al heb ik wel het idee dat hij liever meerdere keren een klein beetje laad dan in 1 keer iets meer. De interface van de navigatie ziet er wel een stuk mooier uit.
[ Voor 12% gewijzigd door Kleinedaggoe op 19-08-2024 18:13 ]
Ik heb de navigatie nog geen een keer gebruikt. Er lijkt in de navigatie app niets verandert te zijn behalve dat het er mooier uit ziet.Kleinedaggoe schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:12:
De update is binnen! Erg fijn die sneltoets voor de stoelverwarming/verkoeling. De chargeplanner lijkt ook prima te werken. Al heb ik wel het idee dat hij liever meerdere keren een klein beetje laad dan in 1 keer iets meer. De interface van de navigatie ziet er wel een stuk mooier uit.
Dit is mijn vierde auto met pedaal covers. Geen problemen gehad. Vertrouw je de constructie niet, dan niet aanschaffen.R0b1 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:51:
Iemand toevallig al foto's genomen van de vernieuwde navigatie interface & laadplanning? Ikzelf wacht nog op de Seal, dus kan het zelf niet testen
Ik heb deze gister genomen, maar ik zie nog helemaal geen laadplanner.
[/quote]
Als je klikt op "Laders toevoegen" komen de oplaadpunten er vanzelf bij
.
[/quote]
Als je klikt op "Laders toevoegen" komen de oplaadpunten er vanzelf bij
Aha, ik dacht dat ikzelf dan punten moest toevoegen.Kleinedaggoe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:34:
[/quote]
Als je klikt op "Laders toevoegen" komen de oplaadpunten er vanzelf bij.
Ik heb net de app voor het eerst gebruikt en ik moet zeggen, prachtige navigatie app. Hij geeft ook heel duidelijk aan welke baan je moet hebben bij een afslag. Ook grote rotondes met meerdere banen, zoals die bij Haarlem/Halfweg, dan brengt de app de hele rotonde in beeld met heel duidelijk de afslag die je moet nemen en welke baan daarbij hoort.
Helaas sprong het verkeerslicht snel op groen, dus heb daar nog geen foto van kunnen maken. Dit zal ik later deze week even proberen.
Kortom, prachtige app.
[ Voor 8% gewijzigd door bounto op 20-08-2024 15:59 ]
:strip_exif()/f/image/Z0gs3zmPwm8VjDF6vEuafBLr.jpg?f=fotoalbum_large)
“Laad het voertuig volledig op, zodat de voedingsbatterij automatisch in evenwicht is.”
Kan iemand mij vertellen wat dit precies is? En vooral waarom?
[ Voor 9% gewijzigd door Baannos op 20-08-2024 17:01 ]
Met een SoC van 68% lijkt mij dat wat vreemd.Baannos schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:00:
[Afbeelding]
Met welke software versie werk jij?
LFP accu's vinden het fijn om van tijd tot tijd tot 100% geladen te worden. Als je dat je hele vakantietripje niet gedaan hebt, kan ik me voorstellen dat ie daar een keertje om piept. BYD zelf zegt geloof ik eens per 2 weken of maand? Ben nu niet thuis, dus kan het zo snel niet met zekerheid zeggen hoe vaak, mar op zich schijnt dit normaal te zijn. Zelf laad ik hem eens per week - 2 weken wel een keertje tot 100% op het werk, zodat hij ook niet te lang op 100% staat, dus deze melding nog nooit gezien.Baannos schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:00:
[Afbeelding]
“Laad het voertuig volledig op, zodat de voedingsbatterij automatisch in evenwicht is.”
De batterij bestaat uit allemaal kleine cellen die aan elkaar gekoppeld zijn.“Laad het voertuig volledig op, zodat de voedingsbatterij automatisch in evenwicht is.”
Deze lopen niet allemaal gelijk leeg, er kunnen bv cellen zijn met 10% en andere met 40% SOC.
Om het batterijmanagement systeem terug te laten weten dat alle cellen vol zijn, en zo de % SOC, rijbereik, ... correct te laten werken, is het aangeraden om batterij regelmatig volledig 100% vol te laden.
En tevens ook regelmatig (volgens handleiding per 3 maand) onder de 10% SOC te komen vooraleer terug op te laden.
Dank voor al jullie reactie’s!! Wat een heerlijk forum is dit toch.. Hij hangt nu aan de lader. Zal hem eff tot 100% laten lopen.
Kijken of de melding dan weg is.
Heel benieuwd hoe goed de laadplanning gaat werken, leuk om te zien dat ook met de aankondiging van de 2025 Seal de updates met nieuwe features blijven komen.vanadium schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:02:
In een ander forum werd deze foto gepost, nieuwe OTA is weer aanstaande.
[Afbeelding]
Die lader inlay valt me eigenlijk wat tegen. Met alleen mijn telefoon in dat vakje schuift de telefoon wel net wat minder, maar nog steeds wisselt de telefoon bij menig rotonde van plek. Met 2 telefoons naast elkaar blijven ze wel lekker op de plek liggen.Rico Mono schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:42:
[...]
- inlay armsteun
- pedalen en voetsteun cover
- magsafe telefoonhouder (links van het stuur ventilatie mount)
- lader inlay zwart
- deurscharnier covers
- deurslot covers
- autosleutel cover
- zwarte byd letter covers (front)
Kijk even op Alie en doe een search op ‘BYD Seal’. De inlay die jij wilt bestellen heb ik ook daar gekocht. Bij Topbyd hebben ze ook veel.
[Afbeelding]
Voor degenen die de update tekst gemist hebben, deze is wel later nog terug te lezen. Als je checkt voor updates, even wacht en dan opnieuw checkt, geeft de auto aan dat je de laatste versie hebt, het versienummer is dan een link die verwijst naar de update tekst. helaas nog steeds 1.2.1 voor mij, dus nog even geduld.
Het kan wel even wat langer duren dan normaal voor de auto klaar is met laden, dat is normaal als het bms aan het balanceren is.
Komt vast goed.Baannos schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:14:
Dank voor al jullie reactie’s!! Wat een heerlijk forum is dit toch.. Hij hangt nu aan de lader. Zal hem eff tot 100% laten lopen.
Klopt, het is idd geen antislip. Voor mij puur esthetisch, de telefoon zit meestal in de magsafe houder.DeGroteMuis schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:41:
[...]
Die lader inlay valt me eigenlijk wat tegen. Met alleen mijn telefoon in dat vakje schuift de telefoon wel net wat minder, maar nog steeds wisselt de telefoon bij menig rotonde van plek. Met 2 telefoons naast elkaar blijven ze wel lekker op de plek liggen.
Wat kan de RWD Seal toch onwaarschijnlijk zuinig zijn in deze omstandigheden op de Nederlandse snelweg. Moest even wat ophalen, heen en terug naar Zwolle, totaal ongeveer 200 km snelweg met 110-120 op de teller, kilometer of 10 aan 80 weg en een paar km binnen bbk. Vertrokken met een volle accu, aangekomen met 64% over. En dat in standje normaal met airco aan, climate op 23. Dat komt neer op iets meer dan WLTP range als ik het doorreken naar een volle accu. En dat op overwegend snelweg!
Iemand hier die een idee heeft hoe de bandenspanning sensor te resetten? De spanning is goed maar hij blijft een melding geven dat die niet goed is. Ik heb zelf voor de zekerheid de band een klein beetje bijgevuld, helaas zonder resultaat.
Volgensmij heb ik het hier al is voorbij zien komen, maar ik merk als ik rem of de auto dat op mijn voorligger doet DAB+ ermee stopt? Is dit een bekend probleem?
Jazeker, even je dealer hierover contacten. Ligt schijnbaar aan het remlichtkoenske schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:41:
Volgensmij heb ik het hier al is voorbij zien komen, maar ik merk als ik rem of de auto dat op mijn voorligger doet DAB+ ermee stopt? Is dit een bekend probleem?
Zeker bekend, vorige week contact gehad en ze gaan een nieuw derde remlicht bestellen. Hopelijk is dat snel vervangen en is het probleem opgelostkoenske schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:41:
Zoals ik het begreep, geven de sensoren in het wiel enkel de bandenspanning door en geeft de auto indien nodig een signaal op basis daarvan. Dat systeem is dus niet zo te resetten zoals bij auto's die de bandenspanning meten op wielomtrek, zoals de ID.3 bijvoorbeeld. Je zou kunnen proberen de 'probleemband' nog iets harder op te pompen, 0,1 of 0,2 bar boven wat de deursticker aangeeft, anders misschien een defecte TPMS sensor? Dan geeft de auto ook een melding op het betreffende wiel. Als iets harder oppompen niet helpt, zou ik even de dealer bellen.Kleinedaggoe schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:55:
Iemand hier die een idee heeft hoe de bandenspanning sensor te resetten? De spanning is goed maar hij blijft een melding geven dat die niet goed is. Ik heb zelf voor de zekerheid de band een klein beetje bijgevuld, helaas zonder resultaat.
Dat herken ik wel. Als ik in woon / werk verkeer zit en varieer van 100 tot130 km/u verbruik ik zo'n 18.4 kwh.DeGroteMuis schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:47:
Wat kan de RWD Seal toch onwaarschijnlijk zuinig zijn in deze omstandigheden op de Nederlandse snelweg. Moest even wat ophalen, heen en terug naar Zwolle, totaal ongeveer 200 km snelweg met 110-120 op de teller, kilometer of 10 aan 80 weg en een paar km binnen bbk. Vertrokken met een volle accu, aangekomen met 64% over. En dat in standje normaal met airco aan, climate op 23. Dat komt neer op iets meer dan WLTP range als ik het doorreken naar een volle accu. En dat op overwegend snelweg!
Wel zet ik de auto in eco als het rechttoe rechtaan gaat en op normal als ik bij een knooppunt kom.
Harder dan mijn voorganger kan ik tocht niet.
Maar dat zijn mijn eerste ervaringen, ik rijd de AWD.
Die 24 kwh die InstaAutoVlog realiseerde, heb ik nog niet gedaan. Misschien als ik continue op normal rijd.
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Weird....ik had gisteren ook ineens een bandenspanning melding. Zoeken....zoeken....waar ik dat kon resetten (niet dus) dus laten staan. Ik moet volgende week toch naar BYD en het aantal BAR was ok.Kleinedaggoe schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:55:
Rij ik later op de dag...melding weg....
Bij mij speelde exact hetzelfde probleem! De melding kwam soms wel en soms niet. Betekend dat hij op het randje zit wat acceptabel is. Gisteren heb ik er .2 bar bij gedaan, dan kom ik uit op 2.9 bar. Melding direct verholpenM0untainD3w schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:08:
[...]
Weird....ik had gisteren ook ineens een bandenspanning melding. Zoeken....zoeken....waar ik dat kon resetten (niet dus) dus laten staan. Ik moet volgende week toch naar BYD en het aantal BAR was ok.
Rij ik later op de dag...melding weg....
Heb ook opeens deze melding....Kleinedaggoe schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:16:
[...]
Bij mij speelde exact hetzelfde probleem! De melding kwam soms wel en soms niet. Betekend dat hij op het randje zit wat acceptabel is. Gisteren heb ik er .2 bar bij gedaan, dan kom ik uit op 2.9 bar. Melding direct verholpen.
Heb je 2.9bar op elke wiel (voor&achter) ?
[ Voor 31% gewijzigd door Noobie op 23-08-2024 10:27 ]
Bij mij schommelt hij tussen de 2.8/2.9 achter. voor heb ik ze nog op 2.7 zitten. Zorg ervoor dat je ze achter op hetzelfde niveau oppompt, weet je zeker dat je goed zit.Noobie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:25:
[...]
Heb ook opeens deze melding....
Heb je 2.9bar op elke wiel (voor&achter) ?
[Afbeelding]
Ik mag 4 september m'n Zeehond eindelijk ophalen! Erg veel zin in natuurlijk, ben al maanden dit topic en bijv. de Facebook BYD Seal groep aan het volgen. Ben vooral benieuwd hoe ik de auto op wat langere termijn ga vinden, want een proefrit is altijd zo kort. Maar ik weet nog hoe enthousiast ik was over hoe hij rijdt ten opzichte van m'n huidige Model 3 (en overigens ook de nieuwe Model 3 die ik proef reed).
Ben ook wel benieuwd hoe de kwaliteit is na een aantal jaar. De Model 3 houdt zich eigenlijk bijzonder goed na 5 jaar, wat ik niet helemaal had verwacht. Zo nu en dan een kraakje als je scheef een drempel over gaat, of dat soort gekke dingen, maar dat hoor je alleen op erg lage snelheden en komt dus zelden voor. De BYD Seal is van zichzelf een heel stuk stiller. Het nadeel is dat je bijgeluiden dan soms wel beter gaat horen. Hopelijk is het gewoon een goed product
Ben ook wel benieuwd hoe de kwaliteit is na een aantal jaar. De Model 3 houdt zich eigenlijk bijzonder goed na 5 jaar, wat ik niet helemaal had verwacht. Zo nu en dan een kraakje als je scheef een drempel over gaat, of dat soort gekke dingen, maar dat hoor je alleen op erg lage snelheden en komt dus zelden voor. De BYD Seal is van zichzelf een heel stuk stiller. Het nadeel is dat je bijgeluiden dan soms wel beter gaat horen. Hopelijk is het gewoon een goed product
Wat ruist er door het struikgewas
ik heb de seal niet stiller ervaren dan de nieuwe 3... stiller dan de oude of de Y zeker en vast. Het is gewoon een totaal andere auto met ander concept. Bij de Seal heb ik echt het gevoel dat hij het meeste lijkt op een zeer goeie ICE met automaat.Cybje schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:36:
Ik mag 4 september m'n Zeehond eindelijk ophalen! Erg veel zin in natuurlijk, ben al maanden dit topic en bijv. de Facebook BYD Seal groep aan het volgen. Ben vooral benieuwd hoe ik de auto op wat langere termijn ga vinden, want een proefrit is altijd zo kort. Maar ik weet nog hoe enthousiast ik was over hoe hij rijdt ten opzichte van m'n huidige Model 3 (en overigens ook de nieuwe Model 3 die ik proef reed).
BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase
Ik vond de nieuwe Model 3 amper stiller dan de oude, wat de voornaamste reden is geweest om niet weer voor een Model 3 te gaan.d3x schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:42:
[...]
ik heb de seal niet stiller ervaren dan de nieuwe 3... stiller dan de oude of de Y zeker en vast. Het is gewoon een totaal andere auto met ander concept. Bij de Seal heb ik echt het gevoel dat hij het meeste lijkt op een zeer goeie ICE met automaat.
De Seal daarentegen was bijzonder stil, echt op het niveau van Mercedes / BMW eigenlijk (heb ook vergeleken met de i4). Ik merkte het vooral qua windgeruis op de open polder wegen in Noord-Holland en op slecht wegdek (klinkers etc.).
Wel grappig/interessant hoe verschillend onze perceptie is qua stilte in beide auto's, onderling vergeleken.
Edit: ik begin het gevoel te krijgen dat ik niet echt een goed exemplaar van de Tesla Model 3 Highland heb proefgereden. Op internet lees ik toch wel overal dat hij een heel stuk stiller is. Ik heb mijn oude Model 3 wel goed vergeleken met de nieuwe, door dezelfde weg te rijden op praktisch hetzelfde moment (nou ja, met 15-30 minuten ertussen).
[ Voor 19% gewijzigd door Cybje op 23-08-2024 12:27 ]
Bollenstreek zo te zien, leuk! Vanaf 15 sept nog een zwarte AWD aan de andere kant van de oude rijn (als BYD en LM zich aan die datum houden)bounto schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand enig idee of de update naar v1.3.0 nog loopt? Ik heb nog binnen en zie hier op het forum ook weinig nieuwe gebruikers 🙂.
Kun je met de nieuwe navigatie de geluiden van de prompts onafhankelijk van het geluid van de instructies schakelen?
Kun je met de nieuwe navigatie de geluiden van de prompts onafhankelijk van het geluid van de instructies schakelen?
Ik heb de update ook nog niet mogen ontvangen.. zal vast vanzelf een keer binnen druppelen denk ik..Iphonevannick schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:26:
Iemand enig idee of de update naar v1.3.0 nog loopt? Ik heb nog binnen en zie hier op het forum ook weinig nieuwe gebruikers 🙂.
Heeft iemand nog iets gehoord over de maximum daklast? Ik zie dat er verschillende dakdragers te koop zijn, maar dit is nog steeds niet toegestaan...
SiriLo
Heb jij de update al ontvangen? Ik zit nog altijd in afwachting..Iphonevannick schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:26:
Hier ook nog niks. Lijkt wel of ze de uitrol hebben stopgezetBaannos schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:35:
[...]
Heb jij de update al ontvangen? Ik zit nog altijd in afwachting..
Baannos schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:35:
[...]
Heb jij de update al ontvangen? Ik zit nog altijd in afwachting..
Dat idee heb ik ook. Lijkt wel stopgezetWiMe65 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:36:
[...]
Hier ook nog niks. Lijkt wel of ze de uitrol hebben stopgezet
Ik ben morgen bij de dealer, zal wel even navraag doen hoe het zit met de uitrol naar 1.3
Wat een superleuk topic!
A.s. maandag kan ik mijn zeehond ophalen bij BYD Meppel. Het is de RWD versie in Atlantis Grey met een zwart interieur.
Ben nog niet alle 82 pagina's door maar ben onderweg. Al heel veel interessante dingen gelezen.
Misschien dat het al gepost is maar ik vind dit kanaal op YouTube ook erg informatief.
P.s. de Seal is toch veel mooier dan zo'n Tesla die je op iedere straathoek ziet staan
A.s. maandag kan ik mijn zeehond ophalen bij BYD Meppel. Het is de RWD versie in Atlantis Grey met een zwart interieur.
Ben nog niet alle 82 pagina's door maar ben onderweg. Al heel veel interessante dingen gelezen.
Misschien dat het al gepost is maar ik vind dit kanaal op YouTube ook erg informatief.
P.s. de Seal is toch veel mooier dan zo'n Tesla die je op iedere straathoek ziet staan
[ Voor 10% gewijzigd door GVRRR op 27-08-2024 16:07 ]
Ik ben benieuwd. Vorige week woensdag kwam de update wel nog binnen bij mensen, daarna eigenlijk nergens meer iets over voorbij zien komen.vanadium schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:48:
Ik ben morgen bij de dealer, zal wel even navraag doen hoe het zit met de uitrol naar 1.3
Ik gok dat er waarschijnlijk een 'grote' fout zal ontdekt zijn, waardoor ze de uitrol per direct hebben stopgezet en een '1.3.1' zullen uitrollen waarbij het issue gefixt is.. Vraag me dan wel af wat ze hebben gedaan met iedereen die de update al heeft geïnstalleerd..vanadium schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:48:
Weet iemand of je het abonnement dat in de auto aanwezig is van Orange, kan upgrade ofzo? Ik maak die 1gb zo op joh.. nu zit ik steeds met een hotspot te etterbakken.. Dan sluit ik liever een abb. af voor 5gb of 10gb..
Zelf heb ik de update maar heb nog niets gemerkt. Werkt allemaal perfect. Wellicht een security issue?colinmeer schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:48:
[...]
Ik gok dat er waarschijnlijk een 'grote' fout zal ontdekt zijn, waardoor ze de uitrol per direct hebben stopgezet en een '1.3.1' zullen uitrollen waarbij het issue gefixt is.. Vraag me dan wel af wat ze hebben gedaan met iedereen die de update al heeft geïnstalleerd..
Vanmiddag nog even navraag gedaan bij BYD maar daar is niks bekend van een freeze van de uitrol.
Vandaag nog maar eens gebeld, hoorde niets meer.
Er moet een gemodificeerd remlicht in en die is in bestelling.
Moet dus nog een weekje of twee geduld hebben
Mooi, dan blijf ik voorlopig hoop houden dat de update snel binnenrolt. Hier in Italië kan ik de nieuwe BYD navigatie zeer goed gebruiken.vanadium schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:47:
Vanmiddag nog even navraag gedaan bij BYD maar daar is niks bekend van een freeze van de uitrol.
Van de week voor het eerst m'n Granny Charger kunnen gebruiken, haha, wat een snelheid
Nog iets wat ik ondertussen heb geleerd tijdens de Italië trip: De grootlichtassistent (HMA) valt mij behoorlijk tegen. Bij de Seal is het óf je grootlicht aan, óf helemaal uit. Mijn vorige auto was een Mazda 3 en daar was dit misschien wel de beste functie van de auto, aangezien de auto één voor één de LED van het grootlicht kon schakelen. Dus je grootlicht bleef aan, maar de tegenligger werd niet verblind doordat die in de bundel reed met "uitgeschakeld LED".
Ach voor de rest is het echt een MEGA feest om met zoveel power en flair door de heuvels van Toscane te toeren
/f/image/TZn23uw9KU1trenlGBUqbSY6.png?f=fotoalbum_large)
Nou....gisteren bij BYD Rotterdam geweest voor de DAB+ problemen, diagnose. Aangezien men een derde remlicht op voorraad had boden ze aan (puike service!!) die gelijk te vervangen.
En guess what......nog steeds dezelfde problemen....zucht.
Word er een beetje moedeloos van zo.
hmm, wat jammer.M0untainD3w schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:39:
Nou....gisteren bij BYD Rotterdam geweest voor de DAB+ problemen, diagnose. Aangezien men een derde remlicht op voorraad had boden ze aan (puike service!!) die gelijk te vervangen.
Ik heb maandag een afspraak om het remlicht te vervangen, dit geeft niet veel goede hoop.
Of BYD is zelf door hun databundel heenKleinedaggoe schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:48:
[...]
Zelf heb ik de update maar heb nog niets gemerkt. Werkt allemaal perfect. Wellicht een security issue?
Is er nog iemand die recent de OEM dashcam heeft geïnstalleerd? Ben benieuwd of de bekabeling nog aanwezig is.
Laat je even weten hoe het afloopt?G S schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:04:
[...]
hmm, wat jammer.
Ik heb maandag een afspraak om het remlicht te vervangen, dit geeft niet veel goede hoop.
Welke vestiging ga je?
Zal ik doen.M0untainD3w schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:23:
[...]
Laat je even weten hoe het afloopt?
Welke vestiging ga je?
Vestiging in Hasselt, België.
Vanmiddag nog contact er over gehad met BYD en die gaf aan dat er een gemodificeerd derde remlicht in moet en die zijn in bestellingG S schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:04:
[...]
hmm, wat jammer.
Ik lees dat de prijs van de seal in België omhoog is gegaan, hopelijk blijft die in Nederland voorlopig nog even op het huidige niveau…
De SIM card zit in de middenconsole onder het rubber matje.Baannos schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:05:
Weet iemand of je het abonnement dat in de auto aanwezig is van Orange, kan upgrade ofzo? Ik maak die 1gb zo op joh.. nu zit ik steeds met een hotspot te etterbakken.. Dan sluit ik liever een abb. af voor 5gb of 10gb..
YouTube: BYD Seal Infotainment System Walkthrough and Instrument Cluster Screen
minuut 29
[ Voor 16% gewijzigd door d3x op 29-08-2024 07:53 ]
BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase
Thanks voor het meedenken. Maar dit heb ik al vervangen voor een eigen SIM. nadeel daarvan is dat je dan geen OTA's meer ontvangt en de app kan geen verbinding meer krijgen met de auto. Dat heeft BYD dicht getimmerd.d3x schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:51:
[...]
De SIM card zit in de middenconsole onder het rubber matje.
YouTube: BYD Seal Infotainment System Walkthrough and Instrument Cluster Screen
minuut 29
Ik moet dus kijken of ik het SIM kaartje, dat BYD heeft gekoppeld aan de auto, kan verhogen ofzo..
Welke vestiging zei dat?Ceessie schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:10:
[...]
Vanmiddag nog contact er over gehad met BYD en die gaf aan dat er een gemodificeerd derde remlicht in moet en die zijn in bestelling
Bij mij is mijn remlicht eerder deze week vervangen maar dat zou dan geen gemodificeerde zijn...
Is het serieus maar 1GB? Dat is toch nooit voldoende, zelfs als je geen streaming media gebruikt? Ik weet van roadtrips in de VS dat ik al meer dan 1GB verstook puur voor Google Maps. Dat zal in Europa niet heel anders zijn. Dus dat gaat met de Seal dan wel een dingetje worden als ik 1-2 weekjes vakantie door Europa pak.Baannos schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:05:
De dealer heeft de camera vorige week voor mij er in gezet/Harry Mudd schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:16:
[...]
Of BYD is zelf door hun databundel heen![]()
Is er nog iemand die recent de OEM dashcam heeft geïnstalleerd? Ben benieuwd of de bekabeling nog aanwezig is.
Seal RWD / Black / Light blue interior
Ah mooi, dan ga ik de camera bestellen zonder bekabeling. Dealer (010) kon bij bestelling auto nog geen prijsopgaaf met/zonder bekabeling opgeven omdat ze geen idee hoeveel tijd het zou kosten. Ze gaven wel aan dat zelf via Ali bestellen goedkoper was dan hun inkoopprijs. Wat was bij jou de installatietijd/kosten?bblikman schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:02:
[...]
De dealer heeft de camera vorige week voor mij er in gezet/
geen kosten. was er zo ingezet.Harry Mudd schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:13:
[...]
Ah mooi, dan ga ik de camera bestellen zonder bekabeling. Dealer (010) kon bij bestelling auto nog geen prijsopgaaf met/zonder bekabeling opgeven omdat ze geen idee hoeveel tijd het zou kosten. Ze gaven wel aan dat zelf via Ali bestellen goedkoper was dan hun inkoopprijs. Wat was bij jou de installatietijd/kosten?
Ik heb hetzelfde euvel en bij mij komt er ook een nieuw aangepast remlicht in, schijnt iets te met een clipje hebben te maken. Zit een paar weken levertijd op.M0untainD3w schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:24:
[...]
Welke vestiging zei dat?
Bij mij is mijn remlicht eerder deze week vervangen maar dat zou dan geen gemodificeerde zijn...
En welke vestiging is het voor jou hahah?vanadium schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:51:
[...]
Ik heb hetzelfde euvel en bij mij komt er ook een nieuw aangepast remlicht in, schijnt iets te met een clipje hebben te maken. Zit een paar weken levertijd op.
Kijk ik ben tot op heden enkel in Rotterdam geweest dus je snapt dat ik probeer te achterhalen waar ik dan wel moet wezen...
Dit was iemand van BYD nederland, niet specifiek van een vestigingM0untainD3w schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:24:
[...]
Welke vestiging zei dat?
A'damM0untainD3w schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:09:
[...]
En welke vestiging is het voor jou hahah?
Kijk ik ben tot op heden enkel in Rotterdam geweest dus je snapt dat ik probeer te achterhalen waar ik dan wel moet wezen...
Voor updates koppel ik de auto aan mijn huis WiFi. Wel jammer dat je dit iedere keer handmatig moet activeren. Zou automatisch moeten kunnen.
Verder werk ik voornamelijk met Android Auto icm Waze, Google Maps en FlitsMeister.
Dan heb ik ook geen problemen met Tidal / Spotify of wat ook maar data kost.
Ik heb 1.3 nog niet ontvangen (ondanks enkele pogingen). Misschien dat ik dan meer met de EV routeplanning ga werken.
Bij mij valt ook de DAB weg zodra ik het remlicht laat branden. lijkt dus een universeel aandachtspunt.
Verder werk ik voornamelijk met Android Auto icm Waze, Google Maps en FlitsMeister.
Dan heb ik ook geen problemen met Tidal / Spotify of wat ook maar data kost.
Ik heb 1.3 nog niet ontvangen (ondanks enkele pogingen). Misschien dat ik dan meer met de EV routeplanning ga werken.
Bij mij valt ook de DAB weg zodra ik het remlicht laat branden. lijkt dus een universeel aandachtspunt.
Misschien al vrij vroeg voor het seizoen; maar welke winterbanden passen het beste bij de Seal?
Ik zou gewoon een winterband pakken met minimaal dezelfde snelheidsindex en draagvermogen als de met de auto meegeleverde band. Verder is het deels eigen voorkeur. Ik vind zelf veiligheid belangrijker dan prijs bijvoorbeeld, dus ik kies altijd voor een A-merk band die goed uit tests komt, als het om m'n eigen auto gaat (maar m'n Seal is lease, dus dan bepaalt de leasemaatschappij).vanadium schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:36:
Misschien al vrij vroeg voor het seizoen; maar welke winterbanden passen het beste bij de Seal?
Bij deze de BYD hersteld.
Heb nu 2 kleine barstjes in mijn voorruit, zwakker type voorscherm of gewoon puur pech? Ik denk puur pech.
Paar kleine dingetjes:
1. Als je instapt, moet je de auto starten en wachten tot de zetels terug in positie zijn, als je te snel op de drive of reverse schakelt dan stopt de automatisch stoelverstelling zomaar.
2. ICC werkt niet voor mij, ik zie de wagen bij eenvoudige scenario's gewoon zomaar een volle lijn doorkruisen.
3. Zelfde issue als de rest met DAB, infeite werkt mijn DAB eigenlijk amper, ik heb maar een paar kanalen die werken.
4. Er is iets aan de hand met mijn banden spanning sensoren, ze staan allemaal juist en gelijk maar toch toont het een gele/oranje teken.
Voor de rest is het een zeer leuke wagen, ik heb van de zomer bij elke laadbeurt een charge van 570km gezien, snel chargen lukt ook goed.
Heb nu 2 kleine barstjes in mijn voorruit, zwakker type voorscherm of gewoon puur pech? Ik denk puur pech.
Paar kleine dingetjes:
1. Als je instapt, moet je de auto starten en wachten tot de zetels terug in positie zijn, als je te snel op de drive of reverse schakelt dan stopt de automatisch stoelverstelling zomaar.
2. ICC werkt niet voor mij, ik zie de wagen bij eenvoudige scenario's gewoon zomaar een volle lijn doorkruisen.
3. Zelfde issue als de rest met DAB, infeite werkt mijn DAB eigenlijk amper, ik heb maar een paar kanalen die werken.
4. Er is iets aan de hand met mijn banden spanning sensoren, ze staan allemaal juist en gelijk maar toch toont het een gele/oranje teken.
Voor de rest is het een zeer leuke wagen, ik heb van de zomer bij elke laadbeurt een charge van 570km gezien, snel chargen lukt ook goed.
De vernieuwde Seal is al in Nederland gespot.
https://www.autogespot.com/byd-seal-2025/2024/08/30k
De link werkt hier niet?evdpitte schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 07:08:
Dat lijkt mij geen elektrische variant als je de deurhendels bekijkt.evdpitte schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 07:08:
Klopt, het is geen Seal maar de BYD Destroyer 05RHoppenbrouwers schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:17:
[...]
Dat lijkt mij geen elektrische variant als je de deurhendels bekijkt.
https://carnewschina.com/.../02/byd-dest-5-blue-3.jpg
Ik moet 13 sept naar byd Arnhem voor dab+ probleem wat meerdere hier hebben, ze gaven bij mij aan dat ze eerst alles wouden resetten. Ik heb gezegd dat het mogelijk zoals bij de meeste mensen (ook hier) het probleem in het achterlicht zit. Maar alsnog ze willen eerst alles resetten… ik heb z’n voorgevoel dat dit niet gaat helpen en dat ik einde dag weer bij hun sta voor een vervolg afspraak voor alsnog een nieuw achterlicht.. we gaan het weer meemaken.
Ik zie net een groene Seal in Nieuwegein staan. Iemand van hier misschien?
Ik moet zeggen dat groen wel een mooie kleur is.
Ik moet zeggen dat groen wel een mooie kleur is.
Ik vind dat de climate control zijn werk echt niet goed doet. In mijn E-klasse regelt het de temperatuur zeer goed, maar in de BYD blijft hij maar volle bak koud lucht blazen, al wil je hem opwarmen.
Heeft er iemand nog een gelijkaardige ervaring?
Radio is ook zeer zwak bij mij.
dat doet mijn Mazda ook.. ik denk dat het een legal requirement is zodat mensen niet rijden terwijl de stoel automatisch beweegt..madiwoe schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:22:
Paar kleine dingetjes:
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Heb meerdere eigenaren hierover gehoord, climate control zo’n 3 graden hoger zetten dan gebruikelijk schijnt de beste workaround te zijn. 23 graden is het nieuwe 20madiwoe schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:38:
Ik vind dat de climate control zijn werk echt niet goed doet. In mijn E-klasse regelt het de temperatuur zeer goed, maar in de BYD blijft hij maar volle bak koud lucht blazen, al wil je hem opwarmen.
Ik merk wel dat wanneer ik in Italië de auto op ze laagst zet qua airco, dit zeker niet zo goed werkt als toen ik dezelfde dag bij mijn neef in de auto stapte in de BMW i4. Die was gewoon ijskoud en de seal zat toch wel tegen het zweten aan. Vraag me af of dit aan de instellingen bij mij ligt of dat meer mensen hier last van hebben?madiwoe schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:38:
Ik vind de airco ook minder koud als mijn vorige auto.Matzen schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:33:
[...]
Ik merk wel dat wanneer ik in Italië de auto op ze laagst zet qua airco, dit zeker niet zo goed werkt als toen ik dezelfde dag bij mijn neef in de auto stapte in de BMW i4. Die was gewoon ijskoud en de seal zat toch wel tegen het zweten aan. Vraag me af of dit aan de instellingen bij mij ligt of dat meer mensen hier last van hebben?
Ik vrees dat het niet kouder gaat worden
Het is precies nog steeds niet zo goed afgesteld voor mij, al ga ik 3 graden hoger. Climate control in de BYD is voor mij echt eenHarry Mudd schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:15:
[...]
Heb meerdere eigenaren hierover gehoord, climate control zo’n 3 graden hoger zetten dan gebruikelijk schijnt de beste workaround te zijn. 23 graden is het nieuwe 20
Koelt en warmt niet zo sterk vind ik
Ik vind dat ook, nochtans is climate control 1 van de belangrijkste functies van een wagen, geef mij een goed werkende climate control ipv een draaiende schermCeessie schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:15:
[...]
Ik vind de airco ook minder koud als mijn vorige auto.
Ik vrees dat het niet kouder gaat worden
Mijne is ICEkoud, samen met de stoel airco met 33 graden moest ik de temperatuur hoger zetten naar 20 want eronder was rillen.madiwoe schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:38:
Ik heb hem laatst een keer voor verwarmt om te testen.madiwoe schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:49:
[...]
Het is precies nog steeds niet zo goed afgesteld voor mij, al ga ik 3 graden hoger. Climate control in de BYD is voor mij echt een![]()
Koelt en warmt niet zo sterk vind ik
Via de app aangezet, schoenen aan gedaan tas gepakt en het was al echt warm in de auto na die paar minuten.
Eens!madiwoe schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:49:
[...]
Ik vind dat ook, nochtans is climate control 1 van de belangrijkste functies van een wagen, geef mij een goed werkende climate control ipv een draaiende scherm
Tijdens de warme dagen in BE moest ik echt al een 10 tal minuten rijden voordat ik sterk koud lucht binnenkreeg. Het is dan ook echt koud of warm in de wagen, hij stelt het echt niet goed af vind ik, je moet constant bijregelenArjanpro schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:27:
[...]
Mijne is ICEkoud, samen met de stoel airco met 33 graden moest ik de temperatuur hoger zetten naar 20 want eronder was rillen.
Misschien een stomme vraag hoor, maar staat je airco dan wel aan? Ik dacht in het begin ook, wat een slechte airco, bleek het a/c vinkje niet aan te staan in het klimaat menu.😅Matzen schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:33:
[...]
Ik merk wel dat wanneer ik in Italië de auto op ze laagst zet qua airco, dit zeker niet zo goed werkt als toen ik dezelfde dag bij mijn neef in de auto stapte in de BMW i4. Die was gewoon ijskoud en de seal zat toch wel tegen het zweten aan. Vraag me af of dit aan de instellingen bij mij ligt of dat meer mensen hier last van hebben?
Dit! 23 is het nieuwe 20. Even wennen, maar daarna werkt het prima voor mij. Hier in Italië laat ik hem op 23 graden staan en dat is voldoende. Nadat ik de auto (superluxe) lekker heb gekoeld voor het instappenHarry Mudd schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:15:
[...]
Heb meerdere eigenaren hierover gehoord, climate control zo’n 3 graden hoger zetten dan gebruikelijk schijnt de beste workaround te zijn. 23 graden is het nieuwe 20
Ja, bij mij staat hij ook op 23.. dan is hij niet koud, maar ook niet warm...
Dat van dat A/C knopje was mij al eerder opgevallen.
Met dat echt warme weer zet ik soms wel de stoelventilatie aan... dat is wel een lekker gevoel.
Dat van dat A/C knopje was mij al eerder opgevallen.
Met dat echt warme weer zet ik soms wel de stoelventilatie aan... dat is wel een lekker gevoel.
Persoonlijk rij ik liever met de raampjes open zonder AC. Als hij toch opstaat zet ik hem op 25-26°c.
Als hij niet effectief genoeg koelt kan je misschien ook eens in het instellingen menu bij 'vehicle settings - A/C" kijken of de "atuo A/C mode" niet in economical staat. Mogelijk werkt de comformt mode beter.
Vandaag bij de dealer geweest om mijn 3é remlicht te laten vervangen door een aangepast exemplaar ifv de DAB+ issues bij het remmen. Tijdens de 45min rit naar huis geen issues meer gehad, ik hoop dat het zo blijft.
De dealer vermelde wel dat het een 85-90% verbetering moet geven en dat het geen 100% oplossing was.
Ook eens gecheckt over de 1.3.1 update, voor de Belgische markt dan wel. Hier zijn er nog testen bezig, maar het is blijkbaar nog niet goed genoeg om de OTA update vrij te geven.
Als hij niet effectief genoeg koelt kan je misschien ook eens in het instellingen menu bij 'vehicle settings - A/C" kijken of de "atuo A/C mode" niet in economical staat. Mogelijk werkt de comformt mode beter.
Vandaag bij de dealer geweest om mijn 3é remlicht te laten vervangen door een aangepast exemplaar ifv de DAB+ issues bij het remmen. Tijdens de 45min rit naar huis geen issues meer gehad, ik hoop dat het zo blijft.
De dealer vermelde wel dat het een 85-90% verbetering moet geven en dat het geen 100% oplossing was.
Ook eens gecheckt over de 1.3.1 update, voor de Belgische markt dan wel. Hier zijn er nog testen bezig, maar het is blijkbaar nog niet goed genoeg om de OTA update vrij te geven.
Ik heb een afspraak op 20 september bij BYD Arnhem, eveneens voor het DAB+ issue. Mij hadden ze telefonisch (althans Louwman NL) al gevraagd om een reset uit te voeren. Nu gaan ze in Arnhem een verdere diagnose uitvoeren. meteen het remlicht vervangen was geen optie.koenske schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:06:
Ik moet 13 sept naar byd Arnhem voor dab+ probleem wat meerdere hier hebben, ze gaven bij mij aan dat ze eerst alles wouden resetten. Ik heb gezegd dat het mogelijk zoals bij de meeste mensen (ook hier) het probleem in het achterlicht zit. Maar alsnog ze willen eerst alles resetten… ik heb z’n voorgevoel dat dit niet gaat helpen en dat ik einde dag weer bij hun sta voor een vervolg afspraak voor alsnog een nieuw achterlicht.. we gaan het weer meemaken.
Vandaag voor het werk heen en weer gereden naar Heerlen. Totale afstand 438 km. Vertrokken met volle accu (= 520 km WLTP). Bij thuiskomst nog 15% (79 km) rijbereik over. Dat zou neerkomen op 517 km en dat vind ik heel netjes.
Temperatuur is nu natuurlijk gunstig. Verder heb ik de volledige rit in Eco gedaan, reed ik voor de echte spits uit en ging ik de goede kant op. Op de andere weghelft was het veel en veel drukker. Wel vlot met het overige verkeer meegereden (vooral 100 - 105) en nergens harder dan 110. Geen files gehad, wel wat drukke stukken waarbij de snelheid soms wat terugzakte tot rond de 80.
Ga ik niet altijd doen maar ik wilde het eens proberen en het (b)lijkt dus mogelijk te zijn om heel dicht bij de fabrieksopgave uit te komen. De Seal is wel echt gemaakt voor dit soort langere ritten. Echt een heerlijke rij- en reisauto.
Temperatuur is nu natuurlijk gunstig. Verder heb ik de volledige rit in Eco gedaan, reed ik voor de echte spits uit en ging ik de goede kant op. Op de andere weghelft was het veel en veel drukker. Wel vlot met het overige verkeer meegereden (vooral 100 - 105) en nergens harder dan 110. Geen files gehad, wel wat drukke stukken waarbij de snelheid soms wat terugzakte tot rond de 80.
Ga ik niet altijd doen maar ik wilde het eens proberen en het (b)lijkt dus mogelijk te zijn om heel dicht bij de fabrieksopgave uit te komen. De Seal is wel echt gemaakt voor dit soort langere ritten. Echt een heerlijke rij- en reisauto.
mooie actie radius! Jij hebt de AWD?RoBo-67 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 00:13:
Vandaag voor het werk heen en weer gereden naar Heerlen. Totale afstand 438 km. Vertrokken met volle accu (= 520 km WLTP). Bij thuiskomst nog 15% (79 km) rijbereik over. Dat zou neerkomen op 517 km en dat vind ik heel netjes.
Denk je eindelijk een beetje unieke auto te hebben, staat er ineens 1 aan het eind van mijn eigen straat. Staat er al een paar dagen dus is echt van iemand hier.
Zetels klopt, deur sluiten en starten mag, maar pas D of R zodra de stoel op de plek staat. Is denk ik bedoeld als beveiliging. ICC zelf eigenlijk alleen iets te snel bij bochten gemerkt. Als de bocht te scherp wordt, schakelt ie uit. En boven de 125 ook (tot 120 in te schakelen, komt je snelheid daarna boven de 125 is ICC weer gewone ACC). Voor DAB hopelijk snel een deugdelijke oplossing. Heb je wel al dat wereldbol-icoontje aangezet? Dan pakt hij een ander signaal als het signaal te zwak wordt. Niet zaligmakend, maar het helpt op lange stukken wel wat.madiwoe schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:22:
Paar kleine dingetjes:
In de app staat altijd WLTP, dus standaard 570 bij de RWD, in de auto kan je kiezen voor standard of dynamic range. Standard = WLTP, Dynamic = GoM. Ik vermoed dat die bij jou dan op Standard staat? Of je rijdt heel erg constant. Maar inderdaad, als je niet teveel snelweg rijdt op een lading kan je ook zomaar 600+ zien met dynamic ingeschakeld.
Ik heb zelf de i4 niet gereden met 35 graden of warmer, maar de Seal doet het niet slechter dan de VW die hem voorging bij mij. Wel wat G S zegt: even bij de Climate settings Comfort mode inschakelen. Daarnaast de auto zelf ook niet in Eco mode rijden, dat scheelt ook best met koelen en verwarmen voor mijn gevoel. Dan nog even de 'Chinese Celsius' aanhouden, 3-5 graden warmer dan bij Europese auto's en het gaat best goed.Matzen schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:33:
[...]
Leuk joh, nog een buurbewoner met smaak die de buurt opvrolijkt.Vinculum schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:39:
Denk je eindelijk een beetje unieke auto te hebben, staat er ineens 1 aan het eind van mijn eigen straat. Staat er al een paar dagen dus is echt van iemand hier.
Ja, ik heb de AWD. Normaliter haal ik die range niet hoor maar kom ik rond de 460 km a 470 km uit. Uitgaande van helemaal leeg rijden wat ik natuurlijk niet doe. In de praktijk komt het er op neer dat ik tussen 350 en 400 km rijd voor ik ga laden.
De ene keer wat hoger, dan weer wat lager, afhankelijk van mijn gebruik van Normal of Sport modus.
Voor mensen met het bekende snellaad probleem mogelijk licht aan het einde van de traaglaad tunnel: Een berichtje geplunderd van https://www.byd-seal-foru...wareupdate-1-3/?pageNo=18
Bij de update (1.3) is er zeker iets in het laadmanagement veranderd.
Ik heb een EnBW HPC (in de buurt) waar hij eerst begon te laden met 150 kW en dan voortdurend trager werd over 10 minuten. Als ik opnieuw aansloot, gebeurde hetzelfde.
Nu heeft de Seal bij de HPC van 25 tot ongeveer 55% met iets boven de 150kW geladen. Dan tot ongeveer 65 120 kW. Nu bij 70% is het gezakt naar 80kW.
In dezelfde thread staan meer berichten over een betere laadsnelheid, maar als hiermee ook meteen de bug opgelost wordt, nog een reden om snel die update te willen!
Voor de niet-zo Duits sprekenden een globale middelbaar school-vertaling:Also bei dem Update wurde defintiv etwas am Lademanagement veraendert.
Ich habe eine EnBW Saeule an der es bisher bei 150 gestartet ist und dann in 10min kontinuierlich sank. Wenn ich den Ladevorgang neu gestartet habe begann das Spiel von vorn.
Jetzt hat der Seal hier von 25% bis etwas ueber 55% strikt mit etwas ueber 150 geladen. Dann bis ca 65 mit 120. Jetzt bei 70% ist er bei 80kw
Bij de update (1.3) is er zeker iets in het laadmanagement veranderd.
Ik heb een EnBW HPC (in de buurt) waar hij eerst begon te laden met 150 kW en dan voortdurend trager werd over 10 minuten. Als ik opnieuw aansloot, gebeurde hetzelfde.
Nu heeft de Seal bij de HPC van 25 tot ongeveer 55% met iets boven de 150kW geladen. Dan tot ongeveer 65 120 kW. Nu bij 70% is het gezakt naar 80kW.
In dezelfde thread staan meer berichten over een betere laadsnelheid, maar als hiermee ook meteen de bug opgelost wordt, nog een reden om snel die update te willen!
Dat klinkt goed! Laat die update maar komen inderdaad. Maar heb toch echt het idee dat de uitrol gepauzeerd is. Je zal zien dat we straks een v1.3.1 gaan krijgen.DeGroteMuis schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:28:
Volgens mij hebben degene die hem al hebben hem op vakantie binnen gehaald dus niet in NL.Iphonevannick schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:30:
[...]
Dat klinkt goed! Laat die update maar komen inderdaad. Maar heb toch echt het idee dat de uitrol gepauzeerd is. Je zal zien dat we straks een v1.3.1 gaan krijgen.
Maar ik kan er naast zitten
:strip_exif()/f/image/cmCiKmuPwwfiLgX03VLQt6l0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SM9GoVVSWplUSAik4564pt8k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HcKholuC3c6MeyWeOtwL09SL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KbxcZhZy5HCd2AxZdlJlmQny.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6lA1WpbWui2CXdXch2hjj8Lg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pUwqHmtzA2sbKTHcLVGGD12W.jpg?f=fotoalbum_large)