Ik heb de update gewoon in NL gehad, Bollenstreek.Ceessie schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:45:
[...]
Volgens mij hebben degene die hem al hebben hem op vakantie binnen gehaald dus niet in NL.
Maar ik kan er naast zitten
Owkee, ben benieuwd wanneer ik hem binnen ga krijgen danbounto schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:00:
[...]
Ik heb de update gewoon in NL gehad, Bollenstreek.
okay, thx. Ik krijg vrijdag a.s. de RWD. Bij de Tesla M3 SR had ik max 320 km range.RoBo-67 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:04:
[...]
Ja, ik heb de AWD. Normaliter haal ik die range niet hoor maar kom ik rond de 460 km a 470 km uit. Uitgaande van helemaal leeg rijden wat ik natuurlijk niet doe. In de praktijk komt het er op neer dat ik tussen 350 en 400 km rijd voor ik ga laden.
De ene keer wat hoger, dan weer wat lager, afhankelijk van mijn gebruik van Normal of Sport modus.
' ben zo blij dat ik straks wat verder kom.....
Seal RWD / Black / Light blue interior
Is het een idee om onze regio’s toe te voegen aan de OP zoals b.v. het Polestar 2 forum? Dan zijn we iets minder anoniem en ook leuk om te zien waar je je ‘collega rijders’ kunt tegenkomen.bounto schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:00:
[...]
Het grote Polestar 2 Topic
Ik heb dit al eerder voorgesteld en er kwam geen reactie. Misschien overheen gelezen of geen behoefte (dat kan natuurlijk ook 😀)
De mijne is ook opgehaald. En inderdaad, echt een geweldige auto. Moet nog even wennen aan alle informatie die op me af komt in de vorm van piepjes en dingen op het scherm. En dat hij soms juist weer geen geluid maakt (zoals wanneer het zelfstandig sturen stopt als er een bocht is in de snelweg en je dus ineens buiten je rijbaan gaat zonder enige waarschuwing). Ook gek is dat de richtingaanwijzer soms wel en soms geen geluid maakt.
Anyway, het rijdt wel echt goed. Hij voelt super solide aan en de stoelen zitten heerlijk. Ben erg blij dat ik voor de Seal ben gegaan ipv weer een Model 3.
:strip_exif()/f/image/CjFaxKK7XhdtvxNfj77j5D8T.jpg?f=fotoalbum_large)
Anyway, het rijdt wel echt goed. Hij voelt super solide aan en de stoelen zitten heerlijk. Ben erg blij dat ik voor de Seal ben gegaan ipv weer een Model 3.
:strip_exif()/f/image/CjFaxKK7XhdtvxNfj77j5D8T.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ruist er door het struikgewas
Mooie auto...Gefeliciteerd! Goede keuze! (al zeg ik het zelf).GVRRR schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:43:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Echt wat een geweldige auto
Vandaag ook een CarlinKit besteld, leuk om Youtube te kunnen kijken mocht je ergens stil komen te staan.
Hier had ik de inspiratie opgedaan.
Bijzondere kleur, staat de auto goed! Mooi hoor. Heel veel plezier ermee!Cybje schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:55:
De mijne is ook opgehaald. En inderdaad, echt een geweldige auto. Moet nog even wennen aan alle informatie die op me af komt in de vorm van piepjes en dingen op het scherm. En dat hij soms juist weer geen geluid maakt (zoals wanneer het zelfstandig sturen stopt als er een bocht is in de snelweg en je dus ineens buiten je rijbaan gaat zonder enige waarschuwing). Ook gek is dat de richtingaanwijzer soms wel en soms geen geluid maakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na een hoop wikken en wegen besloten a.s. zaterdag in Rotterdam mijn 2e proefrit in de Seal te gaan maken. Vermoedelijk meteen een kleurtje uitkiezen, wat zoveel makkelijker klinkt dan ik het vind
, en dan nog dit jaar te kunnen rijden.
Zelf ben ik een lease rijder (waarschijnlijk is mijn huidige Seal mijn laatste leasebak) Ik heb de afspraak met mijn vrouw dat zij de kleur mag uitkiezen van de auto. Maar uiteraard gaat ze mee met uitkiezen en als ze een auto echt niet mooi vindt, dan luister ik daar wel naar.
Zo vindt zij de Tesla Model Y, Polestar 2, XPeng G6, Skoda Enyac coupe verschrikkelijk.
Zo vindt zij de Tesla Model Y, Polestar 2, XPeng G6, Skoda Enyac coupe verschrikkelijk.
Die Tesla Model Y is sowieso verreweg de lelijkste van dit rijtje (vind ikMennomaassluis schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:06:
Zelf ben ik een lease rijder (waarschijnlijk is mijn huidige Seal mijn laatste leasebak) Ik heb de afspraak met mijn vrouw dat zij de kleur mag uitkiezen van de auto. Maar uiteraard gaat ze mee met uitkiezen en als ze een auto echt niet mooi vindt, dan luister ik daar wel naar.
Idem, gewoon in NL de update gehad! Wel eerst moeten verbinden met de hotspot van mijn iPhone. Via de onboard 4G verbinding zag ik de update eerst niet!bounto schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:00:
[...]
[ Voor 21% gewijzigd door Turbo99 op 04-09-2024 16:32 ]
Ja... Eens. Dat is wel een mooie auto. Ook van binnen.GVRRR schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:12:
[...]
Die Tesla Model Y is sowieso verreweg de lelijkste van dit rijtje (vind ik). De model S die was tenminste nog echt mooi.
Ben nooit een liefhebber geweest van het minimalisme in Tesla's Model 3 en Y.
De X vind ik wel wat hebben, met de klapdeuren, losse achterstoelen en een dashboard.
de Xpeng P7 kan je ook in "klapdeuren" krijgen aka Xwing en is betere prijsklasse dan de XMennomaassluis schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:14:
[...]
Ja... Eens. Dat is wel een mooie auto. Ook van binnen.
Ben nooit een liefhebber geweest van het minimalisme in Tesla's Model 3 en Y.
De X vind ik wel wat hebben, met de klapdeuren, losse achterstoelen en een dashboard.
BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase
Ja! Die heb ik gezien. In dat groen vond ik hem wel stoer.. Maar de cataloguswaarde werd mij een beetje te gek.d3x schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:17:
[...]
de Xpeng P7 kan je ook in "klapdeuren" krijgen aka Xwing en is betere prijsklasse dan de X
Waar ik trouwens bij de XPENG P7 ook gek van werd, was de controle of je wel voorruit keek.
Kijk je even naar het scherm (Navigatie bijv.) dan kreeg je zeer snel de opmerking dat je moet opletten.
Lekker als je even wat muziek wil uitzoeken.. continu dat gezeik aan je kop van de auto..
En toen ik ging kiezen, vertelde ze mij dat ze de P7 dit jaar niet meer konden leveren.. en dat was in april....
Dus die viel toen gelijk af. Overigens had de P7 het niet gered tegenover de Seal.. Maar dat terzijde.
Moet ik dat ook maar eens proberen danTurbo99 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:14:
[...]
Idem, gewoon in NL de update gehad! Wel eerst moeten verbinden met de hotspot van mijn iPhone. Via de onboard 4G verbinding zag ik de update eerst niet!
ik ben een enorme slechte chauffeur als het gaat om mijn velgen. Bij iedere leaseauto krijg ik het voor mekaar om alle 4 de velgen te beschadigen.
I know.... erg stom.
Heeft er iemand ervaring met velgenbeschermers?
I know.... erg stom.
Er zijn banden met een velg beschermer. Dat werkt goed in de meeste gevallen.bblikman schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:06:
ik ben een enorme slechte chauffeur als het gaat om mijn velgen. Bij iedere leaseauto krijg ik het voor mekaar om alle 4 de velgen te beschadigen.
I know.... erg stom.![]()
![]()
Bij stoepranden welke oneven omhoog zijn geduwd door wortels e.d. kan het wel eens niet werken.
Ik denk dat bijna iedereen wel eens schade rijdt op de velg. Zo makkelijk om eens een stoeprandje verkeerd in te schatten.bblikman schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:06:
I know.... erg stom.![]()
![]()
Je kunt eens kijken naar velgbeschermers die je op de velg monteert, zoals de AlloyGator. Of inderdaad de reeds genoemde optie, banden met velgbeschermers. AlloyGators doen het prima in elk geval. Hooguit dat die dingen stuk gaan als je echt lomp een stoepje raakt.
[ Voor 8% gewijzigd door Cybje op 04-09-2024 18:47 ]
Zodra je nieuwe banden moet, kun je het beste kiezen voor Continental PremiumContact 7. Het zijn tour bandjes en komen met velgbescherming. Ze worden ook vaak als beste getest onder de tour banden.Mennomaassluis schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:35:
[...]
Er zijn banden met een velg beschermer. Dat werkt goed in de meeste gevallen.
Bij stoepranden welke oneven omhoog zijn geduwd door wortels e.d. kan het wel eens niet werken.
YouTube: The Best Tires for Your Car? 13 Brands Compared and Rated!
[ Voor 11% gewijzigd door bounto op 04-09-2024 21:20 ]
Mocht je hem nog terug willen/kunnen sturen, je mag de mijne voor 50% van de prijs overnemenGVRRR schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:43:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Echt wat een geweldige auto
Vandaag ook een CarlinKit besteld, leuk om Youtube te kunnen kijken mocht je ergens stil komen te staan.
Hier had ik de inspiratie opgedaan.
Ik gebruik hem niet meer haha.
Verder mooie auto uiteraard!
Ook hier in Maassluis is nu een 2e Seal erbij gekomen, altijd leuk en heb al een praatje gemaakt! Bleek dat het een oude bekende is van vroeger!
De mooiste uitvoeringCybje schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na ruim 15.000km (even afkloppen) zijn mijn velgen nog onbeschadigd! Goed opletten en de camera's aan de zijkanten gebruiken bij fileparkeren.Cybje schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:46:
[...]
Ik denk dat bijna iedereen wel eens schade rijdt op de velg. Zo makkelijk om eens een stoeprandje verkeerd in te schatten.
Je kunt eens kijken naar velgbeschermers die je op de velg monteert, zoals de AlloyGator. Of inderdaad de reeds genoemde optie, banden met velgbeschermers. AlloyGators doen het prima in elk geval. Hooguit dat die dingen stuk gaan als je echt lomp een stoepje raakt.
Ik rijd echt heel voorzichtig, maar soms raak ik toch net een velg. Vooral in steden met krappe straatjes en 'rare stoepjes', zoals Amsterdam. Dan steekt er weer net een deel van een stoep uit, of de parkeerplaats en stoep lopen in een bocht.
15.000 km zonder velgschade rijden lukt me ook nog wel, maar in de 5 jaar tijd dat ik lease weet ik toch altijd wel al m'n velgen een keer te raken. En dan zien mijn velgen er nog netjes uit vergeleken met die van veel anderen...
Heeft iemand trouwens nog een idee om naar toe te kunnen rijden? Ik werk vandaag thuis, dus heb geen enkele reden om in m'n nieuwe Seal te rijden nu
15.000 km zonder velgschade rijden lukt me ook nog wel, maar in de 5 jaar tijd dat ik lease weet ik toch altijd wel al m'n velgen een keer te raken. En dan zien mijn velgen er nog netjes uit vergeleken met die van veel anderen...
Heeft iemand trouwens nog een idee om naar toe te kunnen rijden? Ik werk vandaag thuis, dus heb geen enkele reden om in m'n nieuwe Seal te rijden nu
Gewoon doen jonge, geen reden zoeken. Stap in de seal, rijd effe langs een tankstation, pak een koffie, beetje rondrijden spontaan, genieten van uw muziek of radio.Cybje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:03:
Ik rijd echt heel voorzichtig, maar soms raak ik toch net een velg. Vooral in steden met krappe straatjes en 'rare stoepjes', zoals Amsterdam. Dan steekt er weer net een deel van een stoep uit, of de parkeerplaats en stoep lopen in een bocht.
Kortom, gewoon doen en geen reden zoeken!
Weekendje Cochem, Bernkastel-Kues, Freiburg im Breisgau of zo is altijd wel leuk. Ook genoeg leuke bochtige weggetjes in de buurt om over te sturen.Cybje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:03:
Goed plan. Ik woon in Noord-Holland Noord, dus genoeg polderweggetjes te vindenmadiwoe schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:23:
[...]
Gewoon doen jonge, geen reden zoeken. Stap in de seal, rijd effe langs een tankstation, pak een koffie, beetje rondrijden spontaan, genieten van uw muziek of radio.
Kortom, gewoon doen en geen reden zoeken!
Dat zijn wel leuke ideetjes voor het weekend, ja! Ik was toevallig anderhalve maand terug nog naar Koblenz, dus dat ligt wat in de buurt van die eerste 2 plaatsen die je noemt. Was ook erg leuk om te doen en inderdaad mooie wegen. Maar dat was nog met de Model 3 en ik vermoed dat de BYD Seal echt een stuk fijner is op de lange ritten.DeGroteMuis schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:35:
[...]
Weekendje Cochem, Bernkastel-Kues, Freiburg im Breisgau of zo is altijd wel leuk. Ook genoeg leuke bochtige weggetjes in de buurt om over te sturen.
Ik wil hem wel overnemen, woon in de buurt dus kan hem ophalen (na maandag zelfs in mijn SealMichaelJ schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:42:
[...]
Mocht je hem nog terug willen/kunnen sturen, je mag de mijne voor 50% van de prijs overnemen![]()
Ik gebruik hem niet meer haha.
Eerder deze week is de app geüpdate naar 2.3.0. Ik zie geen verschillen met 2.2.5 en Nederland staat nog steeds niet bij de landen waar de Digital Key voor de Samsung Galaxy lijn wordt ondersteund.
Wordt nu wel eens tijd toch?!
Update changelog:BoydSeal schreef op donderdag 5 september 2024 @ 22:00:
Eerder deze week is de app geüpdate naar 2.3.0. Ik zie geen verschillen met 2.2.5 en Nederland staat nog steeds niet bij de landen waar de Digital Key voor de Samsung Galaxy lijn wordt ondersteund.
- Provided more services in countries and regions
- Fixed some known issues
Maar ik merk idd geen verschil.
Bekende combinatie, Seal & Z4.Cybje schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel plezier met de Seal! Intussen al het weekend Moezel gepland en gisteren wat kilometers door de polder gemaakt?
Het is jammer genoeg de Z4 van de buurman. Of nou ja, jammer genoeg, ik mag wel genieten van het mooie geluid als hij 'm startDeGroteMuis schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:00:
[...]
Bekende combinatie, Seal & Z4.Alleen is de mijne wat langzamer. Als de uitlaten origineel zijn op die E89 is dat een Sdrive 35? De mijne is een 3.0 E85
Veel plezier met de Seal! Intussen al het weekend Moezel gepland en gisteren wat kilometers door de polder gemaakt?
Gisteren naar Bergen aan Zee gereden om over het strand te wandelen. Leuke rit en fijne wandeling
Ik kan weinig anders zeggen dan dat de Seal geweldig rijdt.
Afgaande op de duimpjes tot nu toe is er niet heel erg veel behoefte, maar we kunnen even polsen natuurlijk.WiMe65 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:09:
[...]
Is het een idee om onze regio’s toe te voegen aan de OP zoals b.v. het Polestar 2 forum? Dan zijn we iets minder anoniem en ook leuk om te zien waar je je ‘collega rijders’ kunt tegenkomen.
Het grote Polestar 2 Topic
Ik heb dit al eerder voorgesteld en er kwam geen reactie. Misschien overheen gelezen of geen behoefte (dat kan natuurlijk ook 😀)
Poll: Regio toevoegen aan de Seal lijst in de OP?
• Ja, verplicht voor opname in de OP
• Ja, maar vrijwillig
• Nee
• Geen mening
Ook een poll maken? Klik hier
edit:
Bij mij blijft de poll op 0 stemmen steken in de tussenstand, hier de echte stemming:
https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406720
[ Voor 5% gewijzigd door DeGroteMuis op 06-09-2024 14:22 ]
Mijn Seal is intussen door de dealer via USB voorzien van software 1.3. Snelladen bij HPC is nu ook gewoon snelladen, met minder dan de 26 minuten van 30 naar 80% die in de brochure vermeld staat. Een stuk beter dan ruim een uur, waar het eerder op neerkwam bij een HPC.
Ook de laadplanning werkt zo te zien netjes, met voldoende zaken in te stellen. De standaardinstelling om te laden bij 20% SoC over vind ik nog wel wat voorzichtig, maar dat is eenvoudig op 5 of 10% te zetten. Volgens mij had @bounto eerder de vraag hoe 't zat met laders toevoegen? In de instellingen kan je dat ook op automatisch instellen, als de rit dan verder is dan je range tot de ingestelde minimum SoC toelaat plant de Seal automatisch laders in. Kost wel wat data en ik vind het in Nederland niet direct nodig, dus ik heb dat uit laten staan, maar als je die optie aanzet, hoef je niet op de knop laders toevoegen te klikken.
Het lijkt er alleen niet op dat de laadplanning erg dynamisch meebeweegt? Voor de grap eens een flinke route gepland en bewust een binnendoor route naar huis gepakt zojuist, met een stuk lager verbruik. Maar de stops bleven gelijk. Hebben anderen dit ook gemerkt? Kan natuurlijk ook zijn dat de Seal het omgekeerd, bij meerverbruik wel corrigeert, nog niet kunnen testen.
Daarnaast las ik dat bij Carplay de climate control balk vanaf V1.3 standaard in beeld, klopt dat? Bij Android Auto (nog) niet. Wel handig dat er nu in die balk ook snelkoppelingen zitten voor stoelverwarming en -ventilatie.
Ook de laadplanning werkt zo te zien netjes, met voldoende zaken in te stellen. De standaardinstelling om te laden bij 20% SoC over vind ik nog wel wat voorzichtig, maar dat is eenvoudig op 5 of 10% te zetten. Volgens mij had @bounto eerder de vraag hoe 't zat met laders toevoegen? In de instellingen kan je dat ook op automatisch instellen, als de rit dan verder is dan je range tot de ingestelde minimum SoC toelaat plant de Seal automatisch laders in. Kost wel wat data en ik vind het in Nederland niet direct nodig, dus ik heb dat uit laten staan, maar als je die optie aanzet, hoef je niet op de knop laders toevoegen te klikken.
Het lijkt er alleen niet op dat de laadplanning erg dynamisch meebeweegt? Voor de grap eens een flinke route gepland en bewust een binnendoor route naar huis gepakt zojuist, met een stuk lager verbruik. Maar de stops bleven gelijk. Hebben anderen dit ook gemerkt? Kan natuurlijk ook zijn dat de Seal het omgekeerd, bij meerverbruik wel corrigeert, nog niet kunnen testen.
Daarnaast las ik dat bij Carplay de climate control balk vanaf V1.3 standaard in beeld, klopt dat? Bij Android Auto (nog) niet. Wel handig dat er nu in die balk ook snelkoppelingen zitten voor stoelverwarming en -ventilatie.
Ik reed direct al met 1.3, dus ik weet het verschil niet, maar ik zie wel de temperatuur met CarPlay. Deze foto maakte ik vanochtend in een volledig stilstaande file:DeGroteMuis schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:49:
Vandaag de seal opgehaald. Morgen volgen de foto’s :-)
Een paar vraagjes:
- waarom 2x aan de hendel trekken voordat de deur open gaat?
- waar kan ik de software versie vinden?
- met 1 vinger omlaag swipen werkt pas na 4, 5 keer swipen. Kan ik hier wat aandoen? Overigens werkt swipen met 3 vingers en van rechts naar links wel goed.
- ingesteld dat de lampen niet aanblijven bij weg gaan (op nul seconden), toch blijven de lampen (en muziek) aan. Kan dit niet direct uit?
- wat betekend dit wat ik op het scherm zie?
:strip_exif()/f/image/HkH3ynNSRRRnz6YcAcInf0m1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank alvast!
Een paar vraagjes:
- met 1 vinger omlaag swipen werkt pas na 4, 5 keer swipen. Kan ik hier wat aandoen? Overigens werkt swipen met 3 vingers en van rechts naar links wel goed.
- ingesteld dat de lampen niet aanblijven bij weg gaan (op nul seconden), toch blijven de lampen (en muziek) aan. Kan dit niet direct uit?
:strip_exif()/f/image/HkH3ynNSRRRnz6YcAcInf0m1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank alvast!
[ Voor 8% gewijzigd door bblikman op 06-09-2024 22:16 ]
Druk je wel op de start/stop knop voor je uitstapt? Ik vergat dat eerst en dan moet je inderdaad 2x aan de deurhendel trekken en blijft alles aan.bblikman schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:15:
Een paar vraagjes:
[Afbeelding]
Dank alvast!
Die PM2.5 deeltjes die worden gemeten zijn fijnstof.
De andere vragen heb ik zo snel geen antwoord op
Ja, dat had ik bij Android Auto ook verwacht intussen. Maar de bovenste en onderste balk ontbreken bij Android Auto, daarvoor moet je een keertje swipen. Dan komen ze even in beeld, om daarna weer te verdwijnen.Cybje schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:08:
[...]
Ik reed direct al met 1.3, dus ik weet het verschil niet, maar ik zie wel de temperatuur met CarPlay. Deze foto maakte ik vanochtend in een volledig stilstaande file:
[Afbeelding]
Veel plezier met je nieuwe Seal!bblikman schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:15:
Een paar vraagjes:
[Afbeelding]
Dank alvast!
Muziek die doorspeelt en twee keer trekken voor de deur, dat klinkt alsof je de auto niet uitzet? Voor je uitstapt op de startknop drukken, dan moet de deur in 1 keer open gaan en de muziek uit. Ik heb nog wel vertraging op de verlichting staan, dus meteen uit kan ik niet bevestigen, maar ik vermoed dat dat dan ook werkt.
Swipen is inderdaad even mikken in het begin. Iets te hoog en hij reageert niet, iets te laag en je swipet je kaart. In ieder geval bij Android Auto.
Softwareversie kan op 2 manieren, maar de hier genoemde V1.2, 1.2.1, 1.2 zie je door op de update knop te drukken, paar minuten wachten, dan weer drukken zonder de auto uit te zetten tussendoor. Of de knop blijven spammen.
Het swipen van boven naar beneden werkt niet goed in het midden van het scherm. Probeer eens naast het midden (op 1/3 of 2/3) van het scherm. Werkt hier 100%bblikman schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:15:
Een paar vraagjes:
[Afbeelding]
Dank alvast!
Dank voor de reacties.bblikman schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:15:
Een paar vraagjes:
[Afbeelding]
Dank alvast!
Idd de start/stop knop gebruiken. Dan is idd alles uit. Even wennen na 5 jaar Tesla.
Iets anders:
Bij aflevering werd aangeraden om niet Spotify via de auto te gebruiken maar Apple CarPlay ivm dataverbruik (1 gig). Het vervelende is dat de iPhone best veel batterij dan verbruikt en de draadloze charger van BYD dit niet kan bijbenen. Wellicht de iPhone dan toch bedraad opladen.
De door de garage geplaatste dashcam werkt uitstekend.
Hier geen probleem met DAB en het derde remlicht.
Yes, dit werkt perfect. ThxR0b1 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:46:
[...]
Het swipen van boven naar beneden werkt niet goed in het midden van het scherm. Probeer eens naast het midden (op 1/3 of 2/3) van het scherm. Werkt hier 100%
HERSTEL: Toch ook DAB uitval bij remmenbblikman schreef op zondag 8 september 2024 @ 07:49:
[...]
Dank voor de reacties.
Idd de start/stop knop gebruiken. Dan is idd alles uit. Even wennen na 5 jaar Tesla.
Iets anders:
Bij aflevering werd aangeraden om niet Spotify via de auto te gebruiken maar Apple CarPlay ivm dataverbruik (1 gig). Het vervelende is dat de iPhone best veel batterij dan verbruikt en de draadloze charger van BYD dit niet kan bijbenen. Wellicht de iPhone dan toch bedraad opladen.
De door de garage geplaatste dashcam werkt uitstekend.
Hier geen probleem met DAB en het derde remlicht.
Nee, niet zichtbaardownshiftor schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:19:
Sinds de laatste software update, blijft bij mij continu het voorrangskruising icoontje continu knipperen. Hebben meer hier last van?
[Afbeelding]
Na lange afweging tussen Tesla , Volvo ec40 of BYD gisteren besloten dat het toch de BYD seal, indigo grey met zwarte bekleding wordt. Ik ga voor de design versie omdat ik de AWD bij lagere snelheden meer. ‘Onrustig vindt rijden’ . Komende week g ik de bestelling definitief -kaatsen en hopelijk over 16 weken de nieuwe bolide rijden.
Toch lees ik best nog veel issues in dit forum die me niet helemaal gerust stellen over mijn keuze. Zouden forumleden hierop kunnen reageren hoe dit daadwerkelijk in de praktijk uitpakt :
Best veel piepjes of andere hinderlijke geluidjes van alle hulpsystemen. Zijn deze gemakkelijk uit te zetten en werken alle systemen dan nog steeds?
Zelf ervaren onrustig rijgedrag bij ACC/ICC , het lijkt wel of de auto zwalkt over de weg ( mijn huidige Volvo XC40 p8 is hier ‘strak’ in.
Navigatie die slecht de Nederlandse taal kent en daardoor staarten en plaatsen moeilijk / niet vindbaar zijn.
Werkt de automatische climate control in de BYD wel. Ik heb drie keer een proefrit gemaakt en kreeg de airco niet goed ingesteld.
Ik ben geen hoogstaande tech kenner. Is het menu en alle mogelijkheden in de software dan makkelijk te bedienen en te vinden.
Heeft iemand enig idee of en wanneer spraakherkenning in het Nederlands komt?
Kortom een heerlijke wagen om te rijden maar er leven bij mij nog wel wat vragen . Fijn als de forumleden mij het laatste zetje kunnen geven om de auto in lease te nemen.
Ik wil hem bestellen bij Louwman BYD Waalwijk, iemand daar goede of minder goede ervaring mee.
Toch lees ik best nog veel issues in dit forum die me niet helemaal gerust stellen over mijn keuze. Zouden forumleden hierop kunnen reageren hoe dit daadwerkelijk in de praktijk uitpakt :
Best veel piepjes of andere hinderlijke geluidjes van alle hulpsystemen. Zijn deze gemakkelijk uit te zetten en werken alle systemen dan nog steeds?
Zelf ervaren onrustig rijgedrag bij ACC/ICC , het lijkt wel of de auto zwalkt over de weg ( mijn huidige Volvo XC40 p8 is hier ‘strak’ in.
Navigatie die slecht de Nederlandse taal kent en daardoor staarten en plaatsen moeilijk / niet vindbaar zijn.
Werkt de automatische climate control in de BYD wel. Ik heb drie keer een proefrit gemaakt en kreeg de airco niet goed ingesteld.
Ik ben geen hoogstaande tech kenner. Is het menu en alle mogelijkheden in de software dan makkelijk te bedienen en te vinden.
Kortom een heerlijke wagen om te rijden maar er leven bij mij nog wel wat vragen . Fijn als de forumleden mij het laatste zetje kunnen geven om de auto in lease te nemen.
Ik wil hem bestellen bij Louwman BYD Waalwijk, iemand daar goede of minder goede ervaring mee.
DAB issue heeft bijna iedereen last van. Als het DAB signaal zwakker wordt, dan zal het vaker uitvallen dan wanneer het zendsignaal sterk is. Vraag aan je dealer of dit ‘known issue’ door BYD inmiddels is opgelost.Goldenbeau schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:56:
Na lange afweging tussen Tesla , Volvo ec40 of BYD gisteren besloten dat het toch de BYD seal, indigo grey met zwarte bekleding wordt. Ik ga voor de design versie omdat ik de AWD bij lagere snelheden meer. ‘Onrustig vindt rijden’ . Komende week g ik de bestelling definitief -kaatsen en hopelijk over 16 weken de nieuwe bolide rijden.
Toch lees ik best nog veel issues in dit forum die me niet helemaal gerust stellen over mijn keuze. Zouden forumleden hierop kunnen reageren hoe dit daadwerkelijk in de praktijk uitpakt :DAB valt regelmatig uit , zeker bij remmen (derde remlicht vervangen) , is dit probleem bij de recent afgeleverde BYD opgelost ?
Piepjes na de updates bij mij niet of nauwelijks meer hoorbaar.
ACC/ICC rijgedrag kan beter, maar voor mij persoonlijk ruim voldoende. Wellicht in komende updates te verbeteren.
Navigatie vind ik zeer prettig en de spraakbesturing gebruik ik vaker dan scrollen in het menu. Ja het is Engels, maar dit werkt heel goed, zelfs beter dan de Nederlandse spraakbesturing in mijn vorige Europese auto’s. ‘Open Carplay’, ‘Activate seat ventilation’, ‘Navigate to homeadres’ zijn de meeste commando’s die ik gebruik.
Ik heb geen ervaring met BYD Waalwijk, wel Rotterdam en ben hier heel positief over. Leuke club jonge enthousiaste mensen.
Last but not least, ik ben zeer tevreden met de Seal. Het totaalplaatje klopt gewoon. Zolang BYD blijft luisteren naar haar gebruikers door regelmatig updates te blijven pushen, dan kan het alleen maar beter worden dan het nu (voor mij) al is.
Tenzij je deze banden zelf al getest heb zou ik deze toch niet zomaar niet adviseren op basis van de testen, en qua comfort vind ik Continental zomerbanden vaak erg stug en weinig contactgevoel met de weg geven (mijn ervaring is met Continental PremiumContact 5)bounto schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:45:
[...]
Zodra je nieuwe banden moet, kun je het beste kiezen voor Continental PremiumContact 7. Het zijn tour bandjes en komen met velgbescherming. Ze worden ook vaak als beste getest onder de tour banden.
Ik overweeg momenteel als particulier een Seal te kopen maar het "springend" rijgevoel op slechte (Belgische) wegen doet me heel erg twijfelen (en ik heb getest met de Design / FWD).
Maar ik heb toch een vermoeden dat de zwakke Eco banden het rijgedrag toch zwaar beïnvloeden... Als je veel reviews over deze banden mag geloven zijn ze gemaakt van heel dun rubber om gewicht te besparen en misschien zorgt de hoge elasticiteit van de wangen dat ze als een ballon reageren op bruuske oneffenheden
Bij stijle vluchtheuvels krijg ik ook het gevoel of de Seal door zijn banden zakt en terugbotst of zou dit puur en alleen de vering zijn?
Als ik de Seal bestel ga ik sowieso de eerste week al de banden laten vervangen want de EcoContact banden lijken me ook heel onveilig voor buiten het zomerseizoen, de tests en reviews spreken voor zich... https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Auto-Bild-Summer-Tyre-Test.htm
Sinds een half jaar rij ik met mijn Hyundai i30 op de nieuwe Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 en dit zorgde voor een enorme verbetering in grip, comfort en stuurgevoel. Dus waarschijnlijk zouden het ook deze banden worden op de Seal, want het verschil tussen de nieuwste generatie All Season banden en zomerbanden lijkt nog steeds vrij groot qua kwaliteiten zoals remweg en aquaplaning resistentie..
Omdat hier ook velgrandbescherming ter sprake kwam, kan ik melden dat de nieuwe Goodyears een ver uitstekende velgbescherming hebben, mooie banden vind ik het zeker niet maar de velgbescherming is hoger dan gelijkaardige banden van Michelin en Continental.
:strip_exif()/f/image/r8kaaRByzJ2V9cKjtdWDHkbG.jpg?f=fotoalbum_large)
Hun nieuwe winterbanden lijken ook een erg gelijkaardige rand te hebben volgens de foto op deze site... https://whattyre.com/news...-3-range-throughout-2024/
BYD Seal Comfort: A different beast on the road - faster and harder than the specs: 0-100 in 5.9s with launch control, 220 km/h @ 16% SoC, 14.9 kWh average consumption, Silicon Carbide Powered E-Drive.
Klopt het dat meer Seal leden wachten op update V1.3?? Ik deed vandaag nog een ipdate check, maar hij blijft aangeven: bijgewerkt, laatste versie geïnstalleerd V1.2
Ik had gehoopt na terugkomst van vakantie dat de update wel aangeboden zou worden, maar nee hoor... 1.2.1 is de laatste versie bij mij.Baannos schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:09:
Klopt het dat meer Seal leden wachten op update V1.3?? Ik deed vandaag nog een ipdate check, maar hij blijft aangeven: bijgewerkt, laatste versie geïnstalleerd V1.2
Ik niet. Hoe komt wel eens in beeld, maar zeker niet continu.downshiftor schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:19:
Sinds de laatste software update, blijft bij mij continu het voorrangskruising icoontje continu knipperen. Hebben meer hier last van?
[Afbeelding]
Voor DAB+ belooft de dealer een update: Een nieuw ontwikkeld derde remlicht, dan minder stoort op de antenne (het derde remlicht zit er vlakbij). De signaalontvangst van de Seal is sowieso niet super vergeleken met 'haaienvin' antenne auto'sGoldenbeau schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:56:
Toch lees ik best nog veel issues in dit forum die me niet helemaal gerust stellen over mijn keuze. Zouden forumleden hierop kunnen reageren hoe dit daadwerkelijk in de praktijk uitpakt :DAB valt regelmatig uit , zeker bij remmen (derde remlicht vervangen) , is dit probleem bij de recent afgeleverde BYD opgelost ?
Piepjes zijn al een heel stuk minder na de update naar 1.2. De Speed warning blijft niet meer continu pingelen en is stiller dan voorheen (plus uit te zetten via SLW snelkoppeling) en ook lane keeping is minder luid en minder zenuwachtig. Ik zou eigenlijk zeggen intussen stiller dan de VW die ik ervoor had.
De ACC stand heeft alleen emergency lane keeping, dat zorgt zeker voor zwalken. ICC is ook zeker niet perfect, voelt wat onzeker inderdaad, maar dat zou met software nog wel gefikst moeten kunnen worden. Voor mij was het niet belangrijk, als het voor jou wel een harde eis is, kan een andere auto beter zijn.
Engelse spraakbediening werkt wel heel erg goed. Zeker sinds ik ook doorheb dat 'my hands are cold' de stuurverwarming in kan schakelen.
Climate control --> +3-5 graden ten opzichte van een niet-Chinese auto, in het instellingen menu checken dat airco aanstaat en in comfort modus en omdat er ook ventilatieopeningen vlak achter je stuur zitten, misschien de ventilatiesnelheid niet op auto laten staan op warme dagen, dat levert koude vingers op.
De menustructuur is even wennen. Zo moet je voor je verbruikte data in een losse, beetje verstopte app zijn terwijl het naar mijn mening eigenlijk logischer was dat bij je internet instellingen te tonen en zijn de Nederlandse vertalingen van de menu's niet altijd even duidelijk. Maar als je er een beetje doorheen klikt, kom je wel een heel eind. De dealer nam bij mij ook wel de tijd om me er even doorheen te leiden. Spraakbediening in het Nederlands kan je denk ik het beste aan je dealer vragen.
Die staat er mooi strak bij zo, mooie combi!
Echt nog 1.2? 1.2 had intussen wel echt al 1.2.1 moeten zijn.Baannos schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:09:
In het topic dat ik eerder linkte https://www.byd-seal-foru...-seal-softwareupdate-1-3/ staat wel dat de update naar 1.3 tijdelijk stopgezet is om nog iets te corrigeren, maar dat kon de dealer niet bevestigen toen ze bij mij via USB 1.3 erop zetten ivm het snellaadprobleem dat ik had. Volgens hen loopt de OTA uitrol nog steeds door. Bij de Seal in de showroom stond de update OTA ook klaar voor installatie, maar die melding kan er natuurlijk al even in staan.
Gisteren ben ik 'even' bij de dichtsbijzijnde BYD dealer langs geweest om te kijken hoe de Seal er IRL uit ziet, hoe hij zit etc..
Eerste uitdaging is dat in mijn stad geen dealer is, maar dat we 45 minuten moesten rijden.. an sich niet echt een probleem met een service interval van 2 jaar.. maar in deze fase wel jammer..
Ik vond het een mooie auto die goed zit, ook achterin (belangrijk met grote tieners die bijna even lang zijn als ik).
but.... wat voor ons een showstopper is, is de bagage ruimte.. we rijden nu een Mazda6 station die regelmatig een volle achterbak heeft.. en de trunk en frunk samen hebben denk ik de helft van wat ik in de Mazda kan proppen..
De dealer had ook een (duitse) Seal U staan.. die komen hier in October uit.. maar daar was het helaas ook niet veel beter, ondanks dat het wel een veel ruimere auto is..
dus helaas valt BYD voor ons af.. jammer want er zijn veel plussen voor hun autos..
Eerste uitdaging is dat in mijn stad geen dealer is, maar dat we 45 minuten moesten rijden.. an sich niet echt een probleem met een service interval van 2 jaar.. maar in deze fase wel jammer..
Ik vond het een mooie auto die goed zit, ook achterin (belangrijk met grote tieners die bijna even lang zijn als ik).
but.... wat voor ons een showstopper is, is de bagage ruimte.. we rijden nu een Mazda6 station die regelmatig een volle achterbak heeft.. en de trunk en frunk samen hebben denk ik de helft van wat ik in de Mazda kan proppen..
De dealer had ook een (duitse) Seal U staan.. die komen hier in October uit.. maar daar was het helaas ook niet veel beter, ondanks dat het wel een veel ruimere auto is..
dus helaas valt BYD voor ons af.. jammer want er zijn veel plussen voor hun autos..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Nee, 1 punt. De stekker die er in zit is voor V2L :-)DeGroteMuis schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:32:
[...]
Die staat er mooi strak bij zo, mooie combi!![]()
En twee oplaadpunten thuis, of lijkt dat zo?
Hallo allemaal,
Afgelopen zaterdag met een offerte op zak voor een RWD, shadow green met zwart interieur de deur uitgestapt bij Louwmann Rotterdam. Hopelijk deze week nog akkoord van de zaak en dan (wederom) hopelijk dit jaar nog levering
Ik kreeg, nadat ik de verkoper vragen stelde over o.a. het probleem met DAB+/het 3e remlicht, te horen dat elke nieuw aangeleverde Seal voor aflevering bekeken en gecontroleerd wordt. Zo kan meteen een probleem opgelost worden (sorry voor een ieder die er nu last van heeft)
Ik ben bij met mijn keuze in ieder geval!
Afgelopen zaterdag met een offerte op zak voor een RWD, shadow green met zwart interieur de deur uitgestapt bij Louwmann Rotterdam. Hopelijk deze week nog akkoord van de zaak en dan (wederom) hopelijk dit jaar nog levering
Ik kreeg, nadat ik de verkoper vragen stelde over o.a. het probleem met DAB+/het 3e remlicht, te horen dat elke nieuw aangeleverde Seal voor aflevering bekeken en gecontroleerd wordt. Zo kan meteen een probleem opgelost worden (sorry voor een ieder die er nu last van heeft)
Ik ben bij met mijn keuze in ieder geval!
Dat klinkt eerlijk gezgd als het standaard antwoord van een verkoperDennisZM schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:07:
Ik kreeg, nadat ik de verkoper vragen stelde over o.a. het probleem met DAB+/het 3e remlicht, te horen dat elke nieuw aangeleverde Seal voor aflevering bekeken en gecontroleerd wordt. Zo kan meteen een probleem opgelost worden
Zelf zit ik ook te wachten op de RWD in Shadow green, zou met een week of 2 moeten komen.
He mannen, niet allemaal massaal de Shadow Green gaan bestellen hoor!
Draadloos iPhone opladen gaat zo traaaaaag. Bij anderen ook het geval?
wel een leuk kleurtjeMichaelJ schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:15:
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik heb 2 uur gereden met Waze en Plexamp via Carplay op mijn iPhone 14. Toen heeft-ie zo'n 5% bijgeladenbblikman schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:04:
Draadloos iPhone opladen gaat zo traaaaaag. Bij anderen ook het geval?
Volgens de laatste stand valt het nog mee met het aantal "Shadow Green" SEAL's: Atlantis Grey is tot op heden de favorietMichaelJ schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:15:
Totaal: 40
Space Black 7
Atlantis Grey 10
Ice Blue 7
Indigo Grey 9
Polar White 2
Shadow Green 5
Heb ook even snel een export gemaakt van de RDW data tot nu toe https://opendata.rdw.nl/V...rtuigen/m9d7-ebf2/explore
Ik neem aan dat bij de RDW de "Atlantis Grey" en de "Indigo Grey" beiden gewoon "Grijs" worden genoemd!
Totaal: 359
Blauw 59
Grijs 145
Groen 47
Wit 34
Zwart 74
[ Voor 30% gewijzigd door Turbo99 op 09-09-2024 21:11 ]
Ook ik mocht mijn "black bluety" ophalen. :strip_exif()/f/image/D9BQd0eHqWtiWgq535IDCLrQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1pp9kBgZtbnfPgNHEvOOUmsf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YSkLguKaJ2QttKEhPEDJDTn0.jpg?f=fotoalbum_large)
Meteen de spiegel midden op het stuur gecamoufleerd met een soort alcantara sticker.:strip_exif()/f/image/oIdcLWRkf74RY0tS7OH5V6jk.jpg?f=fotoalbum_large)
Kon meteen v1.3 met de route/oplaadplanner downloaden. Ook bij mij uiteraard het DAB+ remlicht probleem, waar ik dankzij dit forum al op voorbereid was. Dashcam inbouwen wilde dealer voor €100,- doen. Dan doe ik het zelf wel.
:strip_exif()/f/image/D9BQd0eHqWtiWgq535IDCLrQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1pp9kBgZtbnfPgNHEvOOUmsf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YSkLguKaJ2QttKEhPEDJDTn0.jpg?f=fotoalbum_large)
Meteen de spiegel midden op het stuur gecamoufleerd met een soort alcantara sticker.
:strip_exif()/f/image/oIdcLWRkf74RY0tS7OH5V6jk.jpg?f=fotoalbum_large)
Kon meteen v1.3 met de route/oplaadplanner downloaden. Ook bij mij uiteraard het DAB+ remlicht probleem, waar ik dankzij dit forum al op voorbereid was. Dashcam inbouwen wilde dealer voor €100,- doen. Dan doe ik het zelf wel.
[ Voor 15% gewijzigd door Harry Mudd op 09-09-2024 21:25 ]
Ik heb je een PB gestuurd trouwensHarry Mudd schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:47:
[...]
Ik wil hem wel overnemen, woon in de buurt dus kan hem ophalen (na maandag zelfs in mijn Seal)
Hier helaas wat minder nieuws, wagen zou volgende week geleverd moeten worden, echter kreeg ik na contact met dealer (zonet) de boodschap dat ze zullen contact moeten opnemen met BYD gezien ze nog geen chassisnummer hebben gekregen voor de wagen..
Mail van dealer:
Mail van dealer:
Laten we hopen op een snelle response van BYD, en een plotse 'Design Indigo Grey met zwart interieur' op de stoep!Voor dit dossier zal ik me toch even verder moeten informeren bij BYD zelf.
Ik zie dat het voertuig inderdaad al bij ons hadden moeten zijn, maar tot op vandaag is er nog geen chassisnummer toegewezen aan de wagen.
Ik vraag even na bij BYD of ze al meer zicht hebben hierop en hoop u zo snel mogelijk meer duidelijkheid te geven.
Algemene vraag aan de aftermarket onderdelen bestellers onder ons; gebruiken jullie de website https://www.topbyd.com/ hiervoor?
Er zijn mensen die het daar bestellen, persoonlijk bestel ik het bij Aliexpress. (nagenoeg) zelfde spullen, minder geld en zeker met acties kan het nog wel eens een stuk voordeliger uitpakken.DennisZM schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:00:
Algemene vraag aan de aftermarket onderdelen bestellers onder ons; gebruiken jullie de website https://www.topbyd.com/ hiervoor?
slecht toch?Cybje schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:46:
[...]
Ik heb 2 uur gereden met Waze en Plexamp via Carplay op mijn iPhone 14. Toen heeft-ie zo'n 5% bijgeladen
yes. Snelle levering.DennisZM schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:00:
Mooie combi ;-)Harry Mudd schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:19:
Ook ik mocht mijn "black bluety" ophalen. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meteen de spiegel midden op het stuur gecamoufleerd met een soort alcantara sticker. [Afbeelding]
Heb stuurwiel sticker en dashcam bij TopBYD besteld, was ongeveer even duur als bij Ali (na BYDTOM 5% discount code). Rubberen middenconsole bak was bij Ali 75% goedkoper dan TopBYD. Dacht eigenlijk dat TopBYD vanuit Europa verzond en dus gegarandeerd zonder invoerheffing was, maar alles kwam toch uit China (maar geen heffing ontvangen).MichaelJ schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:21:
[...]
Er zijn mensen die het daar bestellen, persoonlijk bestel ik het bij Aliexpress. (nagenoeg) zelfde spullen, minder geld en zeker met acties kan het nog wel eens een stuk voordeliger uitpakken.
Vandaag een email gehad van Louwman BYD:
In de maand september zal voor de SEAL een nieuwe OTA (Over The Air) update beschikbaar komen, namelijk: versie V1.3.0. Je hoeft hiervoor niks te doen, de update verschijnt vanzelf op het scherm in de auto.
In de maand september zal voor de SEAL een nieuwe OTA (Over The Air) update beschikbaar komen, namelijk: versie V1.3.0. Je hoeft hiervoor niks te doen, de update verschijnt vanzelf op het scherm in de auto.
Ja, is gewoon echt richting zinloos.
Hoewel het beter is dan m’n Model 3, want daar wilde m’n iPhone 14 helemaal niet laden (m’n vorige XR trouwens wel). Dus daar gebruikte ik altijd een kabel. In die zin is deze situatie voor mij wel een verbetering, want ik kan tenminste navigeren met Waze zonder dat m’n telefoon leger raakt.
Heb voor mijn SEAL inderdaad de meeste aftermarket items hier besteld. Heb ook gekeken bij https://nicebyd.com/ daar hebben ze ook wel wat leuke accessoires alleen kun je daar alleen via PayPal betalen en niet met creditcard, daarom heb ik hier niets besteld.DennisZM schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:00:
Zo’n Seal gaat prima de bocht om volgens deze test: YouTube: Can we set an electric car LAP RECORD in the BYD Seal?
Wel grappig om te zien. Had verwacht dat de beetje stuiterige achterkant nog wel een probleem zou kunnen zijn. Maar blijkbaar ligt hij toch prima op de weg op een circuit.
Ben zelf ook wel onder de indruk van de wegligging, want hij is zowel comfortabel als sportief. Alleen drempels zijn niet z’n vriend, maar goed, maar wat rustiger overheen rijden dan
Wel grappig om te zien. Had verwacht dat de beetje stuiterige achterkant nog wel een probleem zou kunnen zijn. Maar blijkbaar ligt hij toch prima op de weg op een circuit.
Ben zelf ook wel onder de indruk van de wegligging, want hij is zowel comfortabel als sportief. Alleen drempels zijn niet z’n vriend, maar goed, maar wat rustiger overheen rijden dan
Leuk filmpje maar als je de snelste rondetijd rijdt op een semi-nat circuit vraag ik me af waarmee het vorige record gezet is. Een Dacia Spring?
Maar goed, het blijft een auto van 2200KG, op het klaverblad word je gewoon buitenom ingehaald door elke willekeurige Sjonnie in zijn Golf mk1 GTI.
Maar goed, het blijft een auto van 2200KG, op het klaverblad word je gewoon buitenom ingehaald door elke willekeurige Sjonnie in zijn Golf mk1 GTI.
Ja ik vroeg me ook af wat de andere auto's waren inderdaad. Maar dan nog ziet het er wel vrij snel uit. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat een oude Golf GTI gaat winnen op een klaverblad. De Seal kan tot nu toe wel serieus hard de bocht om (is mijn ervaring) en dan heb ik nog niet eens het punt bereikt dat ik piepende banden had. Auto's uit de jaren 70, ook de sportievere modellen, hadden echt niet zulke goede wegligging.vassago schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:57:
Leuk filmpje maar als je de snelste rondetijd rijdt op een semi-nat circuit vraag ik me af waarmee het vorige record gezet is. Een Dacia Spring?![]()
Maar gek genoeg nodigt de Seal bij mij meer uit tot rustig en comfortabel rijden, ondanks dat hij heel snel is. Bij de Model 3 had ik juist dat hij aanvoelde als een kart en ook uitnodigde om wat sportiever te rijden.
Als je echt gang wil maken dan moet de beveiliging helemaal uit.vassago schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:57:
Leuk filmpje maar als je de snelste rondetijd rijdt op een semi-nat circuit vraag ik me af waarmee het vorige record gezet is. Een Dacia Spring?![]()
Ik heb daar wel fimpljes van gezien bij de Seal, die powerdriftend door een bocht gaat maar voor zover ik kan zien grijpt de wagen hier in, ook de alarmlichten die aan gaan wijzen in die richting.
De tijden van GTI = hard zijn echter wel voorbij.
Ik ging met een Mini Cooper S mk1 even hard de lange bocht door komende vanaf R'dam noord de Beneluxtunnel in als met een 2009 Volvo V70 op winterbanden. Waarbij de sensatie wel vele malen heftiger was in de Mini. De Volvo had meer het 'couldn't care less character' van de Seal.
Ben wel met je eens dat het er niet heel snel uitziet maar dat komt denk ik ook doordat je naar een kleine 5meter auto zit te kijken,
Kan je overigens uit ervaring vertellen dat je de Spring alleen op snelheid krijgt door m uit een vliegtuig te gooien. Prima stadsautootje, maar op tempo zit je met al je ledematen te sturen.
Zoek voor je vermaak de driftende Seal eens op, ziet er nog steeds goed gebalanceerd uit
@Harry Mudd Gefeliciteerd met je black beauty!
100 euro voor dashcam inbouwen alleen? Mag hopen dat dat inclusief de dashcam zelf is? Anders wel extreem duur voor een klusje dat je echt zo gefikst hebt. Het is wat priegelwerk en je moet even een stekkertje lossnijden als het uiteinde van de tape net verkeerd zit, maar ook als je het op je gemak doet, ben je in een half uurtje wel klaar. Een plastic prying tool voor het loshalen van de spiegelbehuizing is wel aan te raden (wordt ook standaard meegeleverd bij TopBYD en die werkt prima, mijn eigen setje niet uit de gereedschapskist hoeven halen).
100 euro voor dashcam inbouwen alleen? Mag hopen dat dat inclusief de dashcam zelf is? Anders wel extreem duur voor een klusje dat je echt zo gefikst hebt. Het is wat priegelwerk en je moet even een stekkertje lossnijden als het uiteinde van de tape net verkeerd zit, maar ook als je het op je gemak doet, ben je in een half uurtje wel klaar. Een plastic prying tool voor het loshalen van de spiegelbehuizing is wel aan te raden (wordt ook standaard meegeleverd bij TopBYD en die werkt prima, mijn eigen setje niet uit de gereedschapskist hoeven halen).
AliExpress of TopBYD inderdaad. Ali biedt diverse dingen wel goedkoper aan, maar niet altijd alles. Bakjes voor de middenconsole lekker op Ali halen, echt veel goedkoper. Geen verschil in kwaliteit gemerkt tussen beide, zou me niet verbazen als het uit dezelfde fabriek komt.DennisZM schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:00:
Ik heb hem ook gehad. Wel bijzonder dat verbetering van snelladen er niet bij staat, maar het bij mij wel dat effect had.Rico Mono schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:39:
Vandaag een email gehad van Louwman BYD:
Zeker vreemd, zodra ik de update heb ontvangen zal ik het snelladen ook nog testen. Had je problemen bij specifieke snellaad leveranciers, of was het bij alle snellaad punten?DeGroteMuis schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:37:
[...]
Ik heb hem ook gehad. Wel bijzonder dat verbetering van snelladen er niet bij staat, maar het bij mij wel dat effect had.
Weet iemand hoe je het volume van de parkeersensor (achter) harder kan zetten?
Wellicht is dit een beter filmpje om te zien wat er kan met deze machine. Het is ook van zoveel dingen afhankelijk of je er wel of niet hard mee kan of wil.vassago schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:57:
YouTube: BYD Seal tackles The Genting Hillclimb - A Super Fun Car | Our Early...
Ik heb zojuist een offerte gekregen van Trekhaakcentrum.nl voor een trekhaak voor de BYD Seal. 953 euro inclusief montage.
Ben nu nog op vakantie en kijk er volgende week nog even na.
Tijdje terug gezien, leuke video! Sowieso een aanrader ook als je niet de grenzen van je Seal opzoekt, zo lang je het niet erg vindt om mensen nogal... sportief te zien rijden op de openbare weg. De pret achter het stuur is enorm aanstekelijk!almo01 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 03:50:
[...]
Wellicht is dit een beter filmpje om te zien wat er kan met deze machine. Het is ook van zoveel dingen afhankelijk of je er wel of niet hard mee kan of wil.
YouTube: BYD Seal tackles The Genting Hillclimb - A Super Fun Car | Our Early...
Trekhaak, of steunhaak? De dealer zei toen ik er afgelopen week was namelijk dat het trekgewicht voor de Seal nog niet bepaald was, maar het kogelgewicht wel.WiMe65 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:19:
Ik heb zojuist een offerte gekregen van Trekhaakcentrum.nl voor een trekhaak voor de BYD Seal. 953 euro inclusief montage.
Bij leverancier in BE Wijnegem ook bevestigd dat er een afneembare trekhaak mogelijk is als optie.DeGroteMuis schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:23:
[...]
Trekhaak, of steunhaak? De dealer zei toen ik er afgelopen week was namelijk dat het trekgewicht voor de Seal nog niet bepaald was, maar het kogelgewicht wel.
BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase
Wie zou achter zo'n gezapig mannetje op leeftijd zo'n street racer zoeken...almo01 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 03:50:
[...]
Wellicht is dit een beter filmpje om te zien wat er kan met deze machine. Het is ook van zoveel dingen afhankelijk of je er wel of niet hard mee kan of wil.
Duidelijk een liefhebber daarvan met veel plezier
Grappig dat die Ecocontacts toch nog aardig voldoen met die rijstijl
De offerte vermeld een afneembare trekhaak, verder niet veel details. Ik zal volgende week wel even contacten met zeDeGroteMuis schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:23:
[...]
Trekhaak, of steunhaak? De dealer zei toen ik er afgelopen week was namelijk dat het trekgewicht voor de Seal nog niet bepaald was, maar het kogelgewicht wel.
Ik had problemen bij alle HPC met >400V die ik geprobeerd heb.Rico Mono schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:50:
[...]
Zeker vreemd, zodra ik de update heb ontvangen zal ik het snelladen ook nog testen. Had je problemen bij specifieke snellaad leveranciers, of was het bij alle snellaad punten?
Getest bij:
Iontiy ABB
Ionity Tritium
Shell Alpitronic
Shell ABB
Aral Pulse Alpitronic
Fastned Alpitronic
EnBW Alpitronic
EON Alpitronic
Allemaal na 3-5 minuten snelheid van tussen de 40 en 50 kW, terwijl die volgens de laadcurve ruim boven de 100 moest zijn.
Tot nu toe na de update alleen nog getest bij Ionity Tritium, dat werkte prima. Voor de vakantie nog een keertje kijken of het lukt een Alpitronic mee te pakken, maar ik heb er aardig vertrouwen in.
Tesla superchargers V2-3-4 kenden niet dat probleem, maar dat zijn ook 400V laders.
V4 kan toch tot 1000V?DeGroteMuis schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:09:
[...]
Tesla superchargers V2-3-4 kenden niet dat probleem, maar dat zijn ook 400V laders.
Ja, de lader moet het wel kunnen, maar voor zover ik kon achterhalen zijn ze op dit moment nog gelimiteerd op hetzelfde voltage en laadvermogen als de V3 Superchargers omdat er nog dezelfde power cabinets achter zitten als bij V3.
DAB+ probleem bij remmen, zoals verwacht heeft een reset niet geholpen bij BYD vestiging Arnhem, ze gaan nu bellen met BYD Amsterdam voor vervolg actie. Benieuwd wat nu de vervolg acties gaan worden. Zoals bij meer BYD Seals is het mogelijk het 3e remlicht dit heb ik ook meerdere malen aangegeven maar ze moeten ergens beginnen... we wachten geduldig af.
Hebben jullie ook probleem met beslagen glazen? Met mijn Seal is heel extreem. A/C moet altijd aan, gewoon verwarming help niet. Met andere auto’s deze probleem nooit gehad.
Verschrikkelijk 😔
Verschrikkelijk 😔
Bij mijn vorige (VW) EV was het wel een enorm verschil met de ICE daily ervoor, dus het kan zijn dat mijn referentiekader wat verschoven is intussen, maar ik heb er geen last van. Met weer als vanochtend kan ik prima wegrijden met climate control helemaal uit, als je door een bui moet en echt met natte kleding instapt moet de blazer wel hoger dan standje 1 of de airco aan. De Seal doet 't op dat vlak echt veel beter dan de VW, waarbij het volgens de dealer een 'producteigenschap' was dat die zo snel besloeg en in de winter regelmatig zelfs druppelvorming kreeg.zsezse schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 07:50:
Hebben jullie ook probleem met beslagen glazen? Met mijn Seal is heel extreem. A/C moet altijd aan, gewoon verwarming help niet. Met andere auto’s deze probleem nooit gehad.
Verschrikkelijk 😔
Geen last van. Zijn je ramen goed schoon? Het helpt enorm wanneer je ramen aan de binnenkant goed ontvet zijn.zsezse schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 07:50:
Verschrikkelijk 😔
Een meerderheid heeft voor gestemd, dus in de aanloop naar een complete update van de topicstart heb ik alvast de tabel wat aangepast.DeGroteMuis schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:45:
[...]
Afgaande op de duimpjes tot nu toe is er niet heel erg veel behoefte, maar we kunnen even polsen natuurlijk.
Poll: Regio toevoegen aan de Seal lijst in de OP?
• Ja, verplicht voor opname in de OP
• Ja, maar vrijwillig
• Nee
• Geen mening
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
edit:
Bij mij blijft de poll op 0 stemmen steken in de tussenstand, hier de echte stemming:
https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406720
Wil je jouw regel in de tabel bijgewerkt hebben, of gewoon nieuw in de tabel opgenomen worden, gebruik dan dit format en tag een topic auteur in je bericht.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| [tr] [td]Nummer (als je al in de tabel staat)[/td] [td]Tweakers gebruikersnaam[/td] [td]Type (Excellence AWD of Design RWD op dit moment)[/td] [td]Exterieur Kleur[/td] [td]Interieur Kleur[/td] [td]Besteldatum in dd-mm-yyyy of week[/td] [td](verwachte) leverdatum. Verwacht op 1 regel, geleverd op 2e regel. Voorbeeld: Verwacht: Week 37 2024 Geleverd 10-09-24[/td] [td]Regio[/td] [/tr] |
Zelfs na de laatste update heb ik nog steeds last van de wagen die extreem remt als er verkeer van links komt.
Bij het geven van de voorrang van rechts remt de BYD nog steeds abrupt in een smalle straat of als de wagen van de tegenligger dichtbij komt, heel frustrerend
Bij het geven van de voorrang van rechts remt de BYD nog steeds abrupt in een smalle straat of als de wagen van de tegenligger dichtbij komt, heel frustrerend
DeGroteMuis schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:22:
[...]
Een meerderheid heeft voor gestemd, dus in de aanloop naar een complete update van de topicstart heb ik alvast de tabel wat aangepast.
Wil je jouw regel in de tabel bijgewerkt hebben, of gewoon nieuw in de tabel opgenomen worden, gebruik dan dit format en tag een topic auteur in je bericht.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [tr] [td]Nummer (als je al in de tabel staat)[/td]15 [td]Tweakers gebruikersnaam[/td]Ceessie [td]Type (Excellence AWD of Design RWD op dit moment)[/td]AWD [td]Exterieur Kleur[/td]Atlantis grey [td]Interieur Kleur[/td]Tahitian blue [td]Besteldatum in dd-mm-yyyy of week[/td]1 maart [td](verwachte) Verwacht: Geleverd 10-09-24[/td]9 Juli [td]Regio[/td]Flevoland [/tr]
:strip_exif()/f/image/0ur7yBNAFBiiFWxSDPfhBY8M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3e4WwBaToFECwnnynnD7kIJ5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HWrdaXyiQS5HW83P3YkaHVgl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/htDXj2QV5UeiKEhsy9DY2r0y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bdAINyX5S0myatPCqtBvUlQk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/74zEvd0O3BfbQvY2I83CNWZm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2MeODVlNHIotQOsE04Px42dJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PNd0XPTiWUVUy1r6MWqBmM4c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wiqS2cAzvntxzDfRGD2cqNdr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xQspqTJPFxKdGzlB5b8KWxa6.jpg?f=fotoalbum_large)