Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:53
GekkeRipper schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:10:
[...]

Buitenkant afplakken klinkt niet duurzaam qua weersinvloeden, rijwind en wasstraat.
Ik bedoel de binnenkant afplakken. Dan behoudt je buiten de looks.

Maar aan de buitenkant kan natuurlijk ook en dat is redelijk goed bestand tegen weersinvloeden en wasstraat.
Wrap plakfolie is tenslotte folie die ze gebruiken om volledige voertuigen te wrappen.
Tegenwoordig is deze folie aanzienlijk verbeterd hoewel UV en verkleuring(en kleurafhankelijk) nog steeds invloed heeft maar op alleen een dakvlak maakt dat dan weer niet uit. Wie na een aantal jaren schade krijgt aan zijn wrap gaat bij vervangen van een gelijk vlak kleurverschil zien al dan niet omdat de folie uit dezelfde batch/rol niet meer voorhanden is.
Begin jaren 90 toen we bij een voormalig werkgever het wrappen introduceerde binnen Nederland weet ik nog dat mijn diep rood gewrapte Triumph al na een jaar roze begon te worden 8)7 :F

Voor het mooie laat je reserve wrapfolie door de jaren heen meekleuren door UV :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherr
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-08-2024
Interessant.. onze mY is bijna besteld.. 2 kids achterin. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de airco via de app aanzetten wanneer het bloedheet is buiten voldoende is en we nooit meer last zouden hebben van de warmte in de auto. Niet dus.. de oudste bedacht ook al om een keer in de achterbak te slapen maar comfort tijdens autoritten gaat voor.. ik ga me maar eens verdiepen in wrappen en bijbehorende kosten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:53
Sherr schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:53:
Interessant.. onze mY is bijna besteld.. 2 kids achterin. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de airco via de app aanzetten wanneer het bloedheet is buiten voldoende is en we nooit meer last zouden hebben van de warmte in de auto. Niet dus.. de oudste bedacht ook al om een keer in de achterbak te slapen maar comfort tijdens autoritten gaat voor.. ik ga me maar eens verdiepen in wrappen en bijbehorende kosten..
Mijn advies; Ga het eerst eens zelf ervaren alvorens het glazen dak af te sluiten met wat dan ook.

Iedereen kan het anders ervaren en voor mij werkt ventileren prima. Bij een stijgende buitentemperatuur gaan de ramen voor het wegrijden helemaal open om de warmte eruit te krijgen. Of de airco gaat vooraf aan of de airco aan na het ventileren en wegrijden.
Allemaal verschillende omstandigheden :*)

Kamperen in de achterruimte gaat prima en daar heeft Tesla tenslotte Camp Mode voor bedacht.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:35
Ik ben wel een uitzondering als ik het zo lees hoor. Elk mens is anders. Niet iedereen heeft er last van. De temperatuur op zich kun je natuurlijk erg laag krijgen in de auto. Dus ik zou je niet vooraf al druk maken.

Een panoramadak is gewoon niet aan mij besteed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:35
RaRo74 schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:54:
[...]

Ik bedoel de binnenkant afplakken. Dan behoudt je buiten de looks.

Maar aan de buitenkant kan natuurlijk ook en dat is redelijk goed bestand tegen weersinvloeden en wasstraat.
Wrap plakfolie is tenslotte folie die ze gebruiken om volledige voertuigen te wrappen.
Tegenwoordig is deze folie aanzienlijk verbeterd hoewel UV en verkleuring(en kleurafhankelijk) nog steeds invloed heeft maar op alleen een dakvlak maakt dat dan weer niet uit. Wie na een aantal jaren schade krijgt aan zijn wrap gaat bij vervangen van een gelijk vlak kleurverschil zien al dan niet omdat de folie uit dezelfde batch/rol niet meer voorhanden is.
Begin jaren 90 toen we bij een voormalig werkgever het wrappen introduceerde binnen Nederland weet ik nog dat mijn diep rood gewrapte Triumph al na een jaar roze begon te worden 8)7 :F

Voor het mooie laat je reserve wrapfolie door de jaren heen meekleuren door UV :*)
Op die manier. Had elders gelezen dat het dak al goed genoeg behandeld is vanaf fabriek dus een zonnescherm zou het beste werken. Veruit het het goedkoopste ook ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 10:57
Zoals de andere reacties: ik zou het even aan kijken.
Midden in de zomer op een blakerende parkeerplaats wordt de auto van binnen 60+ graden, maar met voorkoelen is de auto binnen 5 minuten gewoon weer 20 graden.
Tijdens het rijden hebben wij de airco ook gewoon aan, dus warmte is voor ons (en onze kleine kinderen) nooit een issue geweest.
Door het dak naar buiten kijken als er een vliegtuig over gaat ofzo is dan wel weer een dikke plus voor mijn kinderen (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-05 18:20
Smobbo schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:24:
[...]

Zoals de andere reacties: ik zou het even aan kijken.
Midden in de zomer op een blakerende parkeerplaats wordt de auto van binnen 60+ graden, maar met voorkoelen is de auto binnen 5 minuten gewoon weer 20 graden.
Tijdens het rijden hebben wij de airco ook gewoon aan, dus warmte is voor ons (en onze kleine kinderen) nooit een issue geweest.
Door het dak naar buiten kijken als er een vliegtuig over gaat ofzo is dan wel weer een dikke plus voor mijn kinderen (y)
Inderdaad, wij hebben tijdens de reizen naar ItaIië en Spanje met plus 30-35 graden geen last van de warmte of de zon instraling gehad. Ja de auto wordt heet als hij in de volle zon geparkeerd staat, maar even voorkoelen en je stapt in een auto met een fijne temperatuur. Lage zon door de voor- of zijruit geeft veel meer stralingswarmte. En de kleinkinderen vinden het heel leuk om door het dak de wolken , een vliegtuig of de maan te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Mackeessie op 22-04-2024 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 14:25
SpringSale bij https://enhauto.com/
20% korting

Had mijn knob order omgezet naar buttons omdat deze pas midden mei ging verzonden worden, zie ik dat ze nu op stock zijn 🤪🤪🤪

Toch eens gemaild of ik nog kan retourneren…. 14/04 gekocht dusja

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 17:23
Snakefoodjah schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:56:
SpringSale bij https://enhauto.com/
20% korting

Had mijn knob order omgezet naar buttons omdat deze pas midden mei ging verzonden worden, zie ik dat ze nu op stock zijn 🤪🤪🤪

Toch eens gemaild of ik nog kan retourneren…. 14/04 gekocht dusja
ook maar even snel mijn order cancellen en opnieuw bestellen :P

[ Voor 14% gewijzigd door ronjon op 22-04-2024 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Met code SS24 krijg je nog een tikje meer korting (bij een eerste bestelling) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Slonzo schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:21:
[...]

Met code SS24 krijg je nog een tikje meer korting (bij een eerste bestelling) :)
Inderdaad nog 12euro extra korting. Thanks 🙏

Mag men order retourneren of ze gaan het verschil terugbetalen…
Terugsturen naar Bulgarije is precies nog redelijk kostelijk dus ga denk ik zelf proberen om de commander+kabel apart te verkopen

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05 13:55
Zie dat de sexy buttons en knob in de aanbieding zijn.

Ik ga een van de twee bestellen, maar twijfel heel erg...

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Blommie01 schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:12:
Zie dat de sexy buttons en knob in de aanbieding zijn.

Ik ga een van de twee bestellen, maar twijfel heel erg...

Iemand tips?
Ik had de knob veranderd wegens de langere levertijd en ondertussen een weekje de buttons.

Beste is een combinatie van de 2 denk ik 😁.
Zal ook beetje afhangen wat voor u de dingen zijn die je ermee wilt doen.

Heb de knob nu ook besteld en zou eigenlijk liefst de 4 buttons bijhouden en enkel commander terugsturen…

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Snakefoodjah schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:48:
[...]

Ik had de knob veranderd wegens de langere levertijd en ondertussen een weekje de buttons.

Beste is een combinatie van de 2 denk ik 😁.
Zal ook beetje afhangen wat voor u de dingen zijn die je ermee wilt doen.

Heb de knob nu ook besteld en zou eigenlijk liefst de 4 buttons bijhouden en enkel commander terugsturen…
Met name de AP functies en schakelen tussen chill en standaard.

Vraagje over de knob…. Als je die installeert, kun je dan nog het schuifbakje in je voorbak kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Blommie01 schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:51:
[...]

Vraagje over de knob…. Als je die installeert, kun je dan nog het schuifbakje in je voorbak kwijt?
Denk dat je best eens kijkt op de site wat de buttons momenteel kunnen en wat de knob momenteel nog niet kan….

Zo kunnen de buttons nu 3 acties met 1 druk op de button….
De Knob kan dit nog niet…

Ik dacht wel dat het voorbakje nog te verschuiven viel als je de knob hebt maar uiteraard heb je wel minder plaats

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
Blommie01 schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:51:
[...]

Ja hoor, alleen kan er iets minder in. Opening is kleiner, dus grote dingen erin doen is lastiger. Maar het werkt nog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06
Hah de stoelen naar voren kunnen doen vanuit de achterbak als je de achterbankdelen naar voren klapt is wel even fijn. Altijd irritant als je het bankdeel tegen de bijrijdersstoel ziet klappen, naar de bijrijderskant moet lopen, deur open doen en bukken om de stoel naar voren te schuiven zodat de achterbank helemaal naar voren kan klappen. In veel dure auto’s gaat dit automatisch maar toch, next best thing :9

[ Voor 6% gewijzigd door Radiodurans op 22-04-2024 20:02 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:00
Maurice- schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:11:
Benieuwd wat Enhauto voor ons in petto heeft met de S3XY buttons. Ze leggen de lat behoorlijk hoog door het te meten met de vorige grote update.
[Afbeelding]
Hmm dat valt tegen. Zeker niet zo bijzonder als de vorige grote update met automatische hervatting van AP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noYI1lccuDnur_pgVr13Px3jNl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5wQqwPjKD6WFbHpQBaCtRFJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:02
Slonzo schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:21:
[...]

Met BJORN nog meer korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Mackeessie schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:43:
[...]

Ja hoor, alleen kan er iets minder in. Opening is kleiner, dus grote dingen erin doen is lastiger. Maar het werkt nog prima.
Ik heb de knob besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 07:16
Jammer dat ik die van mij net vorige week binnen heb gekregen met buttons erbij genomen.
Ach heb er al een week plezier van voor dat geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
SpikeHome schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:43:
Jammer dat ik die van mij net vorige week binnen heb gekregen met buttons erbij genomen.
Ach heb er al een week plezier van voor dat geld :(
Support mailen en ze betalen het verschil dan wel terug.
Of retour sturen ( maar verzending is best duur naar Bulgarije)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Maurice- schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:02:
[...]

Hmm dat valt tegen. Zeker niet zo bijzonder als de vorige grote update met automatische hervatting van AP.

[Afbeelding]
Had door de hype die probeerden te creëren ook iets meer verwacht, maar seat control komt mij wel goed uit.
Macro misschien, de rest is niet relevant voor mij.

Cont. AP was de reden om het te kopen, dat zou deze update nooit geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-05 10:29
Fly-guy schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:29:
[...]

Had door de hype die probeerden te creëren ook iets meer verwacht, maar seat control komt mij wel goed uit.
Macro misschien, de rest is niet relevant voor mij.

Cont. AP was de reden om het te kopen, dat zou deze update nooit geweest zijn.
Ook de Chillmode waarbij je middels een kickdown automatisch overschakelt naar de sport (normal) modus is een heerlijke tweak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherr
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-08-2024
Dank voor jullie reacties mbt het dak. De model Y is besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Minxz schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:26:
[...]

Ook de Chillmode waarbij je middels een kickdown automatisch overschakelt naar de sport (normal) modus is een heerlijke tweak.
Klopt, maar niet nieuw. Bedoelde te zeggen dat het product wel een toevoeging is, maar de laatste update teveel (door hun) gehypt is en (iig voor mij) weinig schokkends toevoegt.

De hype was te groot, daardoor lichtelijk "teleurgesteld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:53
Wat als je met die buttons een nieuwe tesla krijgt? Werken ze dan gewoon of moet je nieuwe buttons kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
MNDutch schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:45:
Wat als je met die buttons een nieuwe tesla krijgt? Werken ze dan gewoon of moet je nieuwe buttons kopen?
Dan plaats je de commander en buttons gewoon in de nieuwe Tesla.

Buttons zijn gelinkt aan je commander.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronjon
met code PATRON krijg je nog weer iets meer korting dan met BJORN of SS24

ik heb de knob gekocht, met commander en nu aan het twijfelen of ik daar nog niet 2 buttons bij moet bestellen.

wat zijn de grootste voordelen van de buttons tov de knob ?

[ Voor 0% gewijzigd door ronjon op 23-04-2024 10:06 . Reden: code is PATRON ipv PATREON ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06
ronjon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:40:
Dat die op allerlei plekken geplakt kunnen worden; achterin de auto, achter het stuur, bij het dashboardkastje, bij je laadpaal, etc…

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-05 13:18

twu

ronjon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:40:
met code PATREON krijg je nog weer iets meer korting dan met BJORN of SS24

ik heb de knob gekocht, met commander en nu aan het twijfelen of ik daar nog niet 2 buttons bij moet bestellen.

PATREON werkt niet bij mij.

Ik vind de knob teveel plek nemen in mijn midden console en heb daardoor de buttons besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
MNDutch schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:45:
Zoals gezegd, die neem je samen met de commander mee naar je nieuwe auto. Enige wat mogelijk vervangen moet worden is het kabeltje wat tussen de auto en de commander zit. In mijn geval (van 2019 m3 naar 2024 m3) heb ik een nieuw kabeltje nodig à 18 euro + 18 euro verzendkosten :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronjon
twu schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:55:
[...]

PATREON werkt niet bij mij.

Ik vind de knob teveel plek nemen in mijn midden console en heb daardoor de buttons besteld.
excuus, dat moet PATRON zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:53
Smobbo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:56:
[...]

Zoals gezegd, die neem je samen met de commander mee naar je nieuwe auto. Enige wat mogelijk vervangen moet worden is het kabeltje wat tussen de auto en de commander zit. In mijn geval (van 2019 m3 naar 2024 m3) heb ik een nieuw kabeltje nodig à 18 euro + 18 euro verzendkosten :+ .
Thanks, dat bedoelde ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 00:35
De FM Dash is ook aangekondigd. https://www.flitsmeister.nl/dash
Prijs van het apparaat valt nog redelijk mee (zeker ten opzichte van de two), maar 9,99 per maand is wel vrij fors. Zeker aangezien pro normaal 1,99 per maand kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:59
Tijs_a schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:43:
De FM Dash is ook aangekondigd. https://www.flitsmeister.nl/dash
Prijs van het apparaat valt nog redelijk mee (zeker ten opzichte van de two), maar 9,99 per maand is wel vrij fors. Zeker aangezien pro normaal 1,99 per maand kost.
Idd, dit is wel erg fors.
Voor dat geld gebruik ik liever mijn telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blommie01
dimocash schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:02:
[...]

Idd, dit is wel erg fors.
Voor dat geld gebruik ik liever mijn telefoon.
Ik denk dat de meeste dat denken...

150 euro en eentientje per maand om meldingen te krijgen die je ook op je telefoon hebt. CarPlay en Android auto vind je inmiddels bijna in elke auto en als je een Tesla hebt voldoet een FM1 of 2 ook prima..

Het is nog een lelijk groot ding ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Laatst online: 07:59
Blommie01 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:27:
[...]

Ik denk dat de meeste dat denken...

150 euro en eentientje per maand om meldingen te krijgen die je ook op je telefoon hebt. CarPlay en Android auto vind je inmiddels bijna in elke auto en als je een Tesla hebt voldoet een FM1 of 2 ook prima..

Het is nog een lelijk groot ding ook 8)7
Ik zou het wel willen hebben maar niet voor dit geld.
En wat je zegt, Carplay en Android auto maakt dit al helemaal overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-05 16:38
Ik vind het best een mooi ding en zou het zeker fijn vinden als ik de flitsmeister app niet meer open hoef te hebben op mijn telefoon want die verbruikt voor mijn gevoel ook best wel wat batterij op de achtergrond. Maar het abonnement van 10 euro per maand houdt me tegen, vind ik wel erg veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 10:54
GekkeRipper schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:49:
[...]

Oooo moet die aan :o

Mijn idee is dat een zonnescherm het beste de zonnehitte buiten te houden.

Ik heb nu voor het eerst een auto met panoramadak. Heb het eerder nooit gekozen. Mijn voorgevoel was terecht voor mij, het voegt niks toe en laat een hoop hitte binnen.
Tja, het beste werkt de zon zo dicht mogelijk bij de zon te blokkeren. Buiten is dus beter dan binnen, maar ik vraag me serieus af of dat bij je dak heel veel zal schelen. Dat is namelijk al serieus donker (hetgeen uiteraard ook weer warmte aantrekt...)

Er staat op internet een vergelijk van een zonneschermpjesboer die duidelijk laat zien dat met zijn schermpjes gemonteerd (voor helder glas!), de temperatuur in de auto enige graden lager is.
Maar dan is die temperatuur (in de bakkende zon) nog steeds in de regio van 50C...

Wellicht heb je hier nog het meeste voordeel van (en het gevecht om die zooi geinstalleerd te krijgen blijft altijd lachen...) https://youtu.be/Zke751DCMEg?feature=shared

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:36
Flitsmeister Dash

Ze hebben een topic aangemaakt.

Daar heb ik ook mn mening gepost, vind ik ook te duur.

Ik heb nu TWO en werkt prima, maar om dan 150 eur neer te tellen en 8 eur extra per maand is het te veel van het goede.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
Mackeessie schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:45:
[...]

Dit apparaat plaats je over de originele heen, geen idee of in de toekomst vocht invloed heeft. Op zich is het niet veel werk om over een jaar te kijken hoe het er uitziet. Kwestie van de 4 boutjes van de frunk bak loshalen en dan kan je het slot bekijken. Misschien kan je het zien door het plastic plaatje met het lampje los te halen. Als ik zin heb ga ik eens kijken, met de frunk open, wat er gebeurt als de stroom van het apparaat is. Of klepopeningsmechanisme dan nog werkt.
Vandaag de boel weer open geschroefd en goed bekeken: op het originele slot zijn, na 1 jaar, geen vocht of vuilsporen te zien, dus ik ga er vanuit dat vocht op het softclose apparaat ook geen nadelige invloed heeft.
Verder heb ik gekeken wat er gebeurt als de softclose geen stroom meer krijgt: dan gaat het slot gewoon open. Ik heb nog wel het losse onderdeel wat bij het pakket zit, er waar niemand weet waar het voor dient, ingebouwd. Nu blijkt het automatisch sluiten als je per ongeluk de frunk open hebt gedaan met de app, wel te werken. Eerst werkte dat niet en als ik nu de frunk geopend heb, gaat hij automatisch weer dicht na een minuut of 2. Ik weet niet zeker of dat losse onderdeeltje in het pakket hiervoor zorgt, maar het viel me wel op.
Kortom ik vind het nog steeds een aanrader, zeker voor de prijs waar Alie hem verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:34
Zijn er mensen hier die zo'n swivel mount hebben gekocht voor hun model y (of 3)? In de nieuwe Model X vind ik die feature namelijk best wel mooi, en handig als ik alleen rijd. Deze zijn uiteraard niet gemotoriseerd maar it serves its purpose.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/088c34aacd9df9f8df9b8aecd841d32d.jpg

Ik ben voornamelijk erg twijfelachtig over hoe stevig de mount is en of het scherm te los zit op de mount waardoor deze beweegt bij het optrekken, remmen, of het gebruik van het scherm zoals met monitor armen :)

[ Voor 5% gewijzigd door hollandje op 23-04-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heeft de iemand (zelf aangebrachte) PPF op de zijkanten van zijn MY zitten?

Ik wil dit er ook eens zelf proberen correct op te plaatsen. Dit, icm mudflaps, om steenslag te voorkomen.

Ervaring?
En waar deze ppf op maat gevormde twee velletjes het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-05 13:51
Ik krijg binnenkort een model 3 en ben alvast een beetje aan het inventariseren voor accessoires.

Iemand ervaring met dit soort chrome opzetstukjes? Ik vind het een stuk beter er uitzien dan de standaard pedalen.

Afbeeldingslocatie: https://mijn-tesla.com/cdn/shop/files/Hoogwaardig-materiaal-levenslange-duurzaamheid-Tesla-pedalen_1800x1800.webp?v=1711613109

Verder heb ik ook nog een hond die af en toe mee gaat. Dat vind ik een beetje spannend met de witte bekleding. Iemand ervaring met een autodeken zoals hieronder afgebeeld? Alternatieven?

Afbeeldingslocatie: https://mijn-tesla.com/cdn/shop/products/3_36d2b126-3563-4934-bc06-2c332c2daccb_1800x1800.png?v=1678713125

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Robertobananas schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:39:
Ik krijg binnenkort een model 3 en ben alvast een beetje aan het inventariseren voor accessoires.

Iemand ervaring met dit soort chrome opzetstukjes? Ik vind het een stuk beter er uitzien dan de standaard pedalen.

[Afbeelding]

Verder heb ik ook nog een hond die af en toe mee gaat. Dat vind ik een beetje spannend met de witte bekleding. Iemand ervaring met een autodeken zoals hieronder afgebeeld? Alternatieven?

[Afbeelding]
Ik de honden deken van tesla en redelijk tevreden. Mijn hond glijdt nergens heen, bank blijft schoon.
Alleen de bescherming van de deurpanelen, die klik je vast tussen het raam en de deur. Alleen als je de deur opent, gaat het raam een stukje omlaag, waardoor bij het sluiten (raam weer omhoog) de bescherming (deels) los komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die pedalen had ik ook besteld voor mijn Model Y (en ook de goede versie) maar ik kreeg ze met geen mogelijkheid over de pedalen heen. YMMV uiteraard, maar hier was het dus een loze koop.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar

Heb ze hier nog ongebruikt liggen. Krijg ze er met geen mogelijkheid op en het rubber van de rem terugplaatsen was een hel en heeft het vel van m'n vingers geschraapt.

Daarbij: je ziet die dingen nooit... Of je bent niet in de auto of je hebt je voet erop en kijkt hopelijk naar de weg ;)

Ow, niet kopen is mijn mening, mocht daar twijfel over zijn :+

[ Voor 5% gewijzigd door Rogar op 25-04-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pff, mijn vriendin heeft het voor elkaar gekregen om het knopje om de passagier stoel te verplaatsen af te breken. Iemand een idee of dat repareerbaar is en of daar onderdelen voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Rogar schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:29:
[...]

Heb ze hier nog ongebruikt liggen. Krijg ze er met geen mogelijkheid op en het rubber van de rem terugplaatsen was een hel en heeft het vel van m'n vingers geschraapt.

Daarbij: je ziet die dingen nooit... Of je bent niet in de auto of je hebt je voet erop en kijkt hopelijk naar de weg ;)

Hmm, zelf deze 2 dagen geleden gekocht op Ali. Klinkt voor nu als een miskoop :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronhui
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 17:03
[...]

Ik zag op YouTube een filmpje waarbij de pedalen eerst een tijdje in heet water werden gelegd, zodat het rubber soepeler werd. Maar omdat er verschillende soorten vervangende pedalen in omloop zijn, weet ik natuurlijk niet of dit bij jou zou helpen. (en of je het al geprobeerd had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik zou persoonlijk ook mijn geld uitgeven aan iets wat je daadwerkelijk ziet. Als je in de auto zit, zie je ze niet. als je buiten de auto staat, zie je ze ook niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
Ronhui schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:30:
[...]

Ik zag op YouTube een filmpje waarbij de pedalen eerst een tijdje in heet water werden gelegd, zodat het rubber soepeler werd. Maar omdat er verschillende soorten vervangende pedalen in omloop zijn, weet ik natuurlijk niet of dit bij jou zou helpen. (en of je het al geprobeerd had)
De pedalen van Ali zijn die klikdingen die je erom legt en dan dicht klikt (dat lukte voor geen meter op het pedaal, maar erna wel toen ze eraf waren en nu ik krijg ze niet meer open). Ik heb ze nog liggen, dus als er iemand geïnteresseerd is; DM staat open.

Die tip had ik wel kunnen gebruiken toen ik de originele rubberen pad van de rem terug ging plaatsen (handig voor een volgende keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:12

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Deze heb ik nog op de ''wish list'' staan:
https://www.amazon.nl/Spi...0B44HKDCL?ref_=ast_sto_dp

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-05 10:29
[...]

Was inderdaad een K*Tklus om ze er op te krijgen. ben een uur bezig geweest en heb uiteindelijk op de hoeken het rubber met een stanleymes ingesneden op ze er op te krijgen. Vingers inderdaad kapot. Maar ze zitten erop en het ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Laatst online: 06-04 20:21

Nosch

MYLR Blue

Is er hier iemand die achterin een MY een schermpje heeft gezet en voor weinig het originele kunststof deel van de hand wil doen? Ik vraag dit omdat ik de mijne heb ontsiert met flinke krassen... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2D0aady05IHO1JmTsZ0mWUCMZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XC8aQfvXAmuGyHOjSz1uFeeb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kurios schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:22:
Pff, mijn vriendin heeft het voor elkaar gekregen om het knopje om de passagier stoel te verplaatsen af te breken. Iemand een idee of dat repareerbaar is en of daar onderdelen voor zijn?
Hier exact hetzelfde verhaal gehad en 130 Inc BTW voor betaald via mobiele service. Kwam veel voor zei ie…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cp4XdNlZ8Dym8k_nIHIEeRyQ3DY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgRlZxtNEvHlpQyk0dyzTaZ3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:59

GVR

Sander schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:05:
[...]

Hier exact hetzelfde verhaal gehad en 130 Inc BTW voor betaald via mobiele service. Kwam veel voor zei ie…

[Afbeelding]
Slechte kwaliteit dus. Garantie? Waarom zou je voor zoiets moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Rogar schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:39:
[...]

De pedalen van Ali zijn die klikdingen die je erom legt en dan dicht klikt (dat lukte voor geen meter op het pedaal, maar erna wel toen ze eraf waren en nu ik krijg ze niet meer open). Ik heb ze nog liggen, dus als er iemand geïnteresseerd is; DM staat open.

Die tip had ik wel kunnen gebruiken toen ik de originele rubberen pad van de rem terug ging plaatsen (handig voor een volgende keer).
Ik heb de pedalen ook en heb ze op deze manier er op gekregen. Was binnen 5 minuten gedaan.

Ik vind het wel mooi staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
GVR schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:03:
[...]

Slechte kwaliteit dus. Garantie? Waarom zou je voor zoiets moeten betalen?
Omdat het afgebroken is bij het schoonmaken van de auto met een stofzuiger. Op z’n minst discutabel dus.

Altijd makkelijk om de schuld bij een ander te leggen vane eigen handelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:35
Is er iemand die voor mij de afmetingen van de achterruit kan opmeten van een model 3 highland? Ik wil zelf een rol ramenfolie bestellen maar ik heb geen idee wat de afmetingen zijn. Ik kan het zelf helaas niet opmeten omdat mijn model 3 nog niet geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
RAR_ schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:40:
Is er iemand die voor mij de afmetingen van de achterruit kan opmeten van een model 3 highland? Ik wil zelf een rol ramenfolie bestellen maar ik heb geen idee wat de afmetingen zijn. Ik kan het zelf helaas niet opmeten omdat mijn model 3 nog niet geleverd is.
Welk deel van de ruit?

Tot de overgang waar het donker wordt of de 1e naad?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KN5UzyUwYPiC892ZFVyp8rAXi8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/weNL505E7VJ22mkmL6jbemBl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1Szzja3CTyK37g-hWMD6eC8qdY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GLWWFKZtH9uGAJ32edrGSr3F.jpg?f=fotoalbum_tile

Vandaag mat zwarte spiegelkappen geïnstalleerd.
Vind het zo wel een geslaagde look.

Modificaties: Logo en letters mat zwart, extra element om de camera's, mat zwarte bies onderzijde, spatlappen en de mat zwarte spiegelkappen.

De kappen komen van AliExpress:
https://a.aliexpress.com/_Ey69azH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
mjvdzwet schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:13:
[...]

Welk deel van de ruit?

Tot de overgang waar het donker wordt of de 1e naad?
Zou je beide kunnen opmeten? Al denk ik dat de meeste ramentinters het doen tot waar het donker wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
RAR_ schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:44:
[...]

Zou je beide kunnen opmeten? Al denk ik dat de meeste ramentinters het doen tot waar het donker wordt.
Tot de tint ongeveer 60cm (vanaf de achterklep), tot de naad 145cm.
Breedte 110cm.

Dit zijn de maximale waarden.

[ Voor 3% gewijzigd door mjvdzwet op 26-04-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 12-05 08:41
hollandje schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:05:
Zijn er mensen hier die zo'n swivel mount hebben gekocht voor hun model y (of 3)?
Ja. Wel gekocht, maar nooit gemonteerd. Ik twijfel nog steeds (al een jaar) of het nuttig is of niet. Ik denk op vakantie, met navigator op passagiersstoel dat het best handig kan zijn om het scherm even die kant op te zwenken. Maar eigenlijk valt het qua ergonomie best mee, zo'n vast scherm in het midden.

Het ding is wel echt zwaar uitgevoerd, en ja, je kunt op YT altijd wel een flimpje vinden van iemand waarbij zo'n swivel mount faalt. Maar ik denk dat er vaak wel wat af te dingen is op het installatietalent van sommige mensen...

Edit: is zo'n ding eigenlijk wel gemaakt om te zwenken, of was het de bedoeling dat je 'm vast zet op één stand? Ik weet het echt niet meer... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door TCMR op 26-04-2024 17:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blommie01
Dinsdag besteld en vandaag al binnen.

Installatie (achterin) was 10 minuten werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8K0yvaQW_QRq3bFMhWxy5TUR70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukqlHXFHtllYdZzQVBlYsGK9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Blommie01 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:28:

[Afbeelding]
Ziet er goed uit. Ik heb de knob + buttons ook dinsdag besteld maar die van mij zijn nog in Sofia O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 07:16

[Afbeelding]
Dat is snel ik heb er 2 maanden op moeten wachten en vorige week binnen gekregen.
Installatie is inderdaad zo gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
RAR_ schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:44:
[...]

Bij mij gaan ze het juist tot boven aan doen, zodat je geen overgang ziet van buiten. Wellicht een overweging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 11-05 10:45

World Citizen

FreeReef.nl

Nosch schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:50:
Is er hier iemand die achterin een MY een schermpje heeft gezet en voor weinig het originele kunststof deel van de hand wil doen? Ik vraag dit omdat ik de mijne heb ontsiert met flinke krassen... [Afbeelding]
Je kunt er een groot stuk vinyl op plakken. Eerst met je vinger en nagel (niks anders) proberen alle karteltjes weg te halen. Dan een stuk vinyl van de bouwmarkt (6 euro), uitknippen, erop plakken en dan een evt met fohn er overheen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

World Citizen schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:53:
[...]

Je kunt er een groot stuk vinyl op plakken. Eerst met je vinger en nagel (niks anders) proberen alle karteltjes weg te halen. Dan een stuk vinyl van de bouwmarkt (6 euro), uitknippen, erop plakken en dan een evt met fohn er overheen.
Dank voor je tip, maar ik denk niet dat dit erg mooi gaat worden. Ik overweeg nu een schermpje achterin te plaatsen, daarmee vervang ik dan het gehele onderdeel.

Zoiets: https://www.amazon.nl/Ach...+rear%2Caps%2C181&sr=8-16

Ik weet alleen niet zeker of dit gaat werken met de SEXY commander, die zit ook daarachter aangesloten... Iemand hier ervaring met een schermpje achterin de console, al dan niet icm de commander?

[ Voor 27% gewijzigd door Nosch op 26-04-2024 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Nosch schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:41:
[...]

Dank voor je tip, maar ik denk niet dat dit erg mooi gaat worden. Ik overweeg nu een schermpje achterin te plaatsen, daarmee vervang ik dan het gehele onderdeel. Ik weet alleen niet zeker of dit gaat werken met de SEXY commander, die zit ook daarachter aangesloten... Iemand hier ervaring met een schermpje achterin de console, al dan niet icm de commander?
Je kan hem doorlussen, maar gaat niet altijd goed.

Maar de can bus, is een bus, dus er kunnen meerdere apparaten op.

De vraag is misschien meer of je de kabels erin gepropt krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door mjvdzwet op 26-04-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

Ik hoop dat ik alle stekkers nog een beetje kwijt kan achter die kap. Was nu al krap. Maar ik probeer het denk ik maar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Nosch schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:44:
Ik hoop dat ik alle stekkers nog een beetje kwijt kan achter die kap. Was nu al krap. Maar ik probeer het denk ik maar gewoon.
Anders de kabel voor de commander voor rechts voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

mjvdzwet schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:45:
[...]

Anders de kabel voor de commander voor rechts voor gebruiken.
Dat is ook nog een optie ja. Heb ik daar een andere kabel voor nodig? Of kan dat met dezelfde als ik nu achterin gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Nosch schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:47:
[...]

Dat is ook nog een optie ja. Heb ik daar een andere kabel voor nodig? Of kan dat met dezelfde als ik nu achterin gebruik?
Ik dacht dat hij anders is... ik weet het niet zeker, ik hrb een M3H, daar is er achteraan überhaupt geen benaderbare canbus meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

mjvdzwet schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:49:
[...]

Ik dacht dat hij anders is... ik weet het niet zeker, ik hrb een M3H, daar is er achteraan überhaupt geen benaderbare canbus meer.
Dan ga ik dat wel eens uitzoeken, wanneer het nodig blijkt. Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Hi Allemaal!

Heeft er iemand ambient light in zijn/haar Tesla Model Y geïnstalleerd? Zo ja, waar heb je dit gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
mjvdzwet schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:46:
[Afbeelding][Afbeelding]

Vandaag mat zwarte spiegelkappen geïnstalleerd.
Vind het zo wel een geslaagde look.

Modificaties: Logo en letters mat zwart, extra element om de camera's, mat zwarte bies onderzijde, spatlappen en de mat zwarte spiegelkappen.

De kappen komen van AliExpress:
https://a.aliexpress.com/_Ey69azH
Ik heb hier de glanzende variant liggen, wacht alleen nog even op de PPF stukken voor op de orginele spiegelkappen ter bescherming. Nadien zal ik een foto plaatsen.
Nosch schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:41:
[...]

Ik overweeg nu een schermpje achterin te plaatsen, daarmee vervang ik dan het gehele onderdeel.

Ik weet alleen niet zeker of dit gaat werken met de SEXY commander, die zit ook daarachter aangesloten... Iemand hier ervaring met een schermpje achterin de console, al dan niet icm de commander?
Ik heb er een laatst getracht te installeren; of ik had een faulty exemplaar of dat ding werkt gewoon niet, maar het scherm ging aan maar bleef donker waardoor zo goed als niets te zien was. Heb nog contact gelegd met de verkoper, maar geen oplossing kunnen vinden. Heb m zodoende retour gedaan.. Heb overigens niet de commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
beyazz06 schreef op zondag 28 april 2024 @ 00:21:
[...]

Ik heb hier de glanzende variant liggen, wacht alleen nog even op de PPF stukken voor op de orginele spiegelkappen ter bescherming. Nadien zal ik een foto plaatsen.
Heb jij net als deze vervangende kappen, of overzet kappen?

Je moet heel voorzichtig zijn met het verwijderen van de oude kappen.
Het filmpje bij Tesla is te bruut.
Ik heb een "plectrum" en een ijslolliestokje gebruikt. De meeste prytools zijn te dik.

Had zelf ook getwijfeld over glanzend omdat dat meer matched met het reflectieve van het glas.
Aan de andere kant is alles wat ik heb toegevoegd mat zwart gebaseerd op de handgrepen en aero covers.

De meeste vinden het nu chique of stoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Vandaag aan de slag met het zwart maken van de logo’s…..

Laag 1 zit er op

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfP__dHqJ_gQnRp8tOmBtZ19RQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93DamXt0tRgyZzmWXdoCa3ee.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAR_
mjvdzwet schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:03:
[...]

Tot de tint ongeveer 60cm (vanaf de achterklep), tot de naad 145cm.
Breedte 110cm.

Dit zijn de maximale waarden.
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

Blommie01 schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:04:
Vandaag aan de slag met het zwart maken van de logo’s…..

Laag 1 zit er op

[Afbeelding]
Nice! Ik heb de plastidip ook al klaar staan. Ben benieuwd hoe makkelijk je het overtollige er weer af krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
mjvdzwet schreef op zondag 28 april 2024 @ 06:25:
[...]

Heb jij net als deze vervangende kappen, of overzet kappen?

Je moet heel voorzichtig zijn met het verwijderen van de oude kappen.
Het filmpje bij Tesla is te bruut.
Ik heb een "plectrum" en een ijslolliestokje gebruikt. De meeste prytools zijn te dik.

Had zelf ook getwijfeld over glanzend omdat dat meer matched met het reflectieve van het glas.
Aan de andere kant is alles wat ik heb toegevoegd mat zwart gebaseerd op de handgrepen en aero covers.

De meeste vinden het nu chique of stoer.
Ik heb overzet kappen, ben de vervangende kappen niet tegengekomen op Ali :+ Vandaar ook dat ik PPF wil plaatsen op de huidige ter bescherming, de binnenkant van de overzet kappen zijn op sommige plekken namelijk best ruw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blommie01
Nosch schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:40:
[...]

Nice! Ik heb de plastidip ook al klaar staan. Ben benieuwd hoe makkelijk je het overtollige er weer af krijgt
Ik ga hem nog een keer opnieuw doen, want er viel precies een regendrup op…

Maar het werkt wel….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBpoz3MxBZbvdkG8gpgImmfUlkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkbpqrXgyxyej989kHn2FktV.jpg?f=fotoalbum_large

De tweede ronde

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocUumJz36biOJbzLg2VZ7SBiDm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlqY2ZY1oZ6Mp3LEeUdtzi94.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWUgNDmfKCLGGgfsloZ6oNusEXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SYifgn9Aptk4ycnH4Mj1qpZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3OXE_4le96ZJUUUR-xNkLRLDeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWffiDgNhtnFhsuMWgtEHiSO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Blommie01 op 28-04-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 21:46

[Afbeelding]
Is het kleurverschil in het echt ook zo te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
T-Blizzard schreef op zondag 28 april 2024 @ 10:52:
[...]

Is het kleurverschil in het echt ook zo te zien?
Je ziet in het echt inderdaad een klein beetje kleurverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
beyazz06 schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:42:
[...]

Ik heb overzet kappen, ben de vervangende kappen niet tegengekomen op Ali :+ Vandaar ook dat ik PPF wil plaatsen op de huidige ter bescherming, de binnenkant van de overzet kappen zijn op sommige plekken namelijk best ruw.
Plakt de tape wel op de PPF folie?
Ik ben bang dat het geen goede hechting geeft, zou ik even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 12-05 08:41
Ik begreep dat met de Enhauto Commander de degradatie kunt zien van je accupakket. Ik kon het gisteren niet vinden. Tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

Blommie01 schreef op zondag 28 april 2024 @ 10:14:
[...]

Ik ga hem nog een keer opnieuw doen, want er viel precies een regendrup op…

Maar het werkt wel….

[Afbeelding]

De tweede ronde

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Heel mooi! Ook gaaf dat de dual motor badge goed gelukt is. Daar zie nog wel tegen op. Nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
Nosch schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:37:
[...]

Heel mooi! Ook gaaf dat de dual motor badge goed gelukt is. Daar zie nog wel tegen op. Nog tips?
Eigenlijk viel het best wel mee. Kwestie van goed afplakken en geduld hebben.. Je kunt er niets fout aan doen omdat het plastic niet aan de autolak hecht.

De enige tip die ik heb is om vooral de eerste laag heel erg dun te doen.

Ik heb het spul 6 lagen dik gedaan en 10 minuten tussen de lagen gewacht. Na de 6e laag nog eens 20 minuten gewacht en toen alles er zo af getrokken.

Daarna heb ik nog twee uurtjes gewacht en toen de auto voorzichtig met de hand gewassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Blommie01 schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:57:
[...]

Eigenlijk viel het best wel mee. Kwestie van goed afplakken en geduld hebben.. Je kunt er niets fout aan doen omdat het plastic niet aan de autolak hecht.

Ik heb 6 lagen dik gedaan en 10 minuten tussen de lagen gewacht. Na de 6e laag nog eens 20 minuten wachten en dan trek je alles er zo af.

Daarna heb ik nog twee uurtjes gewacht en toen de auto voorzichtig met de hand gewassen.
Officieel is het 5 minuten wachten, dan hechten de lagen beter aanelkaar. Ook de 1e laag wel dun, maar ook dekkend spuiten.

6 lagen ben ik het helemaal mee eens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

Blommie01 schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:57:
[...]

Ik heb het spul 6 lagen dik gedaan en 10 minuten tussen de lagen gewacht. Na de 6e laag nog eens 20 minuten gewacht en toen alles er zo af getrokken.

Klinkt goed, dank voor je uitleg. Nu nog wachten op een mooie dag waarop ik tijd heb dit te gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Nosch schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:07:
[...]

Klinkt goed, dank voor je uitleg. Nu nog wachten op een mooie dag waarop ik tijd heb dit te gaan doen.
Vooral de wind is een dingetje en niet te koud, rond de 15 graden is de aanbevolen minimum temperatuur.

Daarnaast is het heel simpel. Maak de logo's goed schoon met isopropylalcohol of bijvoorbeeld Motip ontvetter. Niet met thinner enzo aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
mjvdzwet schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:39:
[...]

Plakt de tape wel op de PPF folie?
Ik ben bang dat het geen goede hechting geeft, zou ik even testen.
Dat was ik mijzelf ook aan het afvragen.

Aan de andere kant, je rijdt tegen de wind in.. Dus de kracht zit op de kap, tegen de spiegel aan.. Ik zou zodoende verwachten dat er voldoende downforce komt om de kap op zijn plek te houden, met of zonder tape..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
beyazz06 schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:22:
[...]

Dat was ik mijzelf ook aan het afvragen.

Aan de andere kant, je rijdt tegen de wind in.. Dus de kracht zit op de kap, tegen de spiegel aan.. Ik zou zodoende verwachten dat er voldoende downforce komt om de kap op zijn plek te houden, met of zonder tape..
Je krijgt juist zuiging, de onderkant van de spiegel is vlak, bovenkant bol.

Echter zie ik warmte van de zon als een grotere boosdoener, die maakt de lijm week. En de folie is wat "vettig", maar gewoon testen.

En je moet na het plakken gewoon 24 uur aanhouden voor volledige hechting.

Aan de andere kant als je de folie aanbrengt kan je de spiegels ook in glossy black wrappen.

En creëert de dubbelzijdige tape geen ruimte tussen de kap en spiegel, zodat er geen probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:30

bert pit

asdasd

TCMR schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:16:
Ik begreep dat met de Enhauto Commander de degradatie kunt zien van je accupakket. Ik kon het gisteren niet vinden. Tip?
In de app zie je (afhankelijk van je instellingen) de tegels met een +. Druk op de +.
Daarna stats, battery, degradation.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
als jullie de commander bestellen:
- doen jullie ook wat buttons erbij? of is de commander en app voldoende?
- Wat vindt Tesla qua garantie hiervan?
- Ook niet onbelangrijk: Voor de leaserijders, wat vindt de leasemaatschappij hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-05 21:02
NiroNiro schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:52:
als jullie de commander bestellen:
- doen jullie ook wat buttons erbij? of is de commander en app voldoende?
- Wat vindt Tesla qua garantie hiervan?
- Ook niet onbelangrijk: Voor de leaserijders, wat vindt de leasemaatschappij hiervan?
Geen idee. Maar het is plug-and-play. En makkelijk te verwijderen. Lijkt mij niet dat het echt schade kan aanbrengen. Leasemaatschappij zal het niet ondersteunen, maar ook niet afkeuren zoals bij een chiptuning het geval is.

Ik heb mijne zojuist binnengekregen, maar vrouw is weg met de auto dus moet nog even wachten met installatie. Heb 2 buttons meebesteld, leek mij wel voldoende. Waarschijnlijk zal ik ene gebruiken voor dashboardkast en andere voor continuous autopilot.

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Pagina: 1 ... 6 ... 36 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.