Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-09 15:33
NiroNiro schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:52:
als jullie de commander bestellen:
- doen jullie ook wat buttons erbij? of is de commander en app voldoende?
- Wat vindt Tesla qua garantie hiervan?
- Ook niet onbelangrijk: Voor de leaserijders, wat vindt de leasemaatschappij hiervan?
Ikzelf wilde een instrument cluster installeren op mijn Y en de vraag bij Tesla neergelegd. Die gaven eigenlijk aan dat zolang de oorzaak van een toekomstig probleem niet aan de modificatie ligt dat het niks doet met je garantie e.d.

Uiteraard ben je met zo'n antwoord wel overgelaten aan de mechanic of het service center dat ze niet een fout daaraan proberen te koppelen. Ikzelf heb 4 buttons besteld met de knob omdat ik al best wel wat opties kan bedenken waarbij ik toch even snel een knopje wil gebruiken ipv mijn scherm. Ook achterin de auto in bijvoorbeeld de kofferbak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Kartale schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:08:
[...]

Geen idee. Maar het is plug-and-play. En makkelijk te verwijderen. Lijkt mij niet dat het echt schade kan aanbrengen. Leasemaatschappij zal het niet ondersteunen, maar ook niet afkeuren zoals bij een chiptuning het geval is.

Ik heb mijne zojuist binnengekregen, maar vrouw is weg met de auto dus moet nog even wachten met installatie. Heb 2 buttons meebesteld, leek mij wel voldoende. Waarschijnlijk zal ik ene gebruiken voor dashboardkast en andere voor continuous autopilot.
Continuous AP is een functie die je in de app aan zet en die daarna gewoon altijd werkt.
Ik heb de 2e knop links achter op m'n stuur om met 1 druk op de knop AP aan te zetten (ipv 1x = TACC en 2x = AP met de stalk).

LM zal hier idd niets van vinden, het is gewoon plug-and-play.

[ Voor 3% gewijzigd door Smobbo op 29-04-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Kartale schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:08:
[...]

Geen idee. Maar het is plug-and-play. En makkelijk te verwijderen. Lijkt mij niet dat het echt schade kan aanbrengen. Leasemaatschappij zal het niet ondersteunen, maar ook niet afkeuren zoals bij een chiptuning het geval is.

Ik heb mijne zojuist binnengekregen, maar vrouw is weg met de auto dus moet nog even wachten met installatie. Heb 2 buttons meebesteld, leek mij wel voldoende. Waarschijnlijk zal ik ene gebruiken voor dashboardkast en andere voor continuous autopilot.
Ik gebruik buttons voor :
- autopilot (links achter stuur)
- ruitenwisser uit EN stand +1.. (rechts achter stuur)
- dashboardkastje (rechts achter scherm)
- voorverwarming batterij aan (links achter scherm)
- richtingaanwijzer links (links voorkant armsteun)
- richtingaanwijzer rechts (rechts voorkant armsteun)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
LucLey schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:58:
[...]

Ik gebruik buttons voor :
- autopilot (links achter stuur)
- ruitenwisser uit EN stand +1.. (rechts achter stuur)
- dashboardkastje (rechts achter scherm)
- voorverwarming batterij aan (links achter scherm)
- richtingaanwijzer links (links voorkant armsteun)
- richtingaanwijzer rechts (rechts voorkant armsteun)
Leuk idee van de knippers! Gaat de AP er dan ook af? Zoals doordrukken van de richtaanwijzer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucLey
Maurice- schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:03:
[...]

Leuk idee van de knippers! Gaat de AP er dan ook af? Zoals doordrukken van de richtaanwijzer?
Nee maar als ik met AP rijd, leg ik mijn rechterarm op de armsteun die dan met 1 vinger links of rechts aangeeft via de knop. De knoppen staan ingesteld als zijnde doordrukken. Door de EAP wijzigt de wagen dan autonoom van rijvak op de autoweg. Gebruik dit eigenlijk continu en ben zeer tevreden van de werking. Enkel bij heel druk verkeer druk ik wel eens door de weerstand als ik sneller wil zijn doch dan schakelt de commander van S3XY de autopilot terug aan. Linkerhand gebruik ik dus zeer weinig en kan heel ontspannen rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:44

bert pit

asdasd

NiroNiro schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:52:
als jullie de commander bestellen:
- doen jullie ook wat buttons erbij? of is de commander en app voldoende?
- Wat vindt Tesla qua garantie hiervan?
- Ook niet onbelangrijk: Voor de leaserijders, wat vindt de leasemaatschappij hiervan?
Ik heb er twee buttons bij besteld. Je kunt overigens per button 3 functies programmeren. Bij installatie lukte het me niet om de cont autopilot aan te krijgen, totdat ik het onder een button programmeerde. Maar ik denk dat het wel kan, ik heb het maar zo laten zitten.

Er zijn heel wat functies die op de commander werken zonder deze op een button geprogrammmeerd hoeft te worden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
bert pit schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:24:
[...]

Ik heb er twee buttons bij besteld. Je kunt overigens per button 3 functies programmeren. Bij installatie lukte het me niet om de cont autopilot aan te krijgen, totdat ik het onder een button programmeerde. Maar is sluit niet uit dat het wel kan, ik heb het maar zo laten zitten.

Er zijn heel wat functies die op de commander werken zonder deze op een button geprogrammmeerd hoeft te worden.
Weet wel dat een groot nadeel van meerdere functies per button te programmeren de reactiesnelheid is. Het is namelijk zo dat het systeem bij bv een eerste klik wacht dan of er nog direct een tweede klik komt. (Dubbelklik) Als er maar 1 functie geprogrammeerd is moet er niet gewacht worden voor uitvoeren. Voor een aantal functies vond ik het zelfs storend. Voor andere functies maakt het niet echt uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Maurice- schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:03:
[...]

Combineren met mijn 3D prints ;)

https://github.com/Imaginous/Tesla_Tweaks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LxRgZlFlTCUC7f0IHuhYXuzjFo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9MzR3njbjzftIjuU8FnZwCv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjPkXFsZL6ooMZixmoS6OoqtXGk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkEXh2HJNp6OQUqk80DQVFts.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOoDwg6mAClxwjioXhzLqzVrSOk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4sM9prbmDLmWzTQyvL8hk7u.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcUsL6dU9_oObWei8HJsjtU5Fcs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lgMepAN3NwfcYW14jvveO6w.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ik heb sinds een paar maanden een M3H en ik vond op sommige bochten de richtingaanwijzer niet handig.
Vorige week heeft een collega van me een pookje geprint.
Het is een bijgewerkte versie van eentje voor de MS / MX die werkt met niet aangepaste S3xy buttons.
Deze https://makerworld.com/en/models/197968#profileId-218576

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpkSlwrd-vNcpSZXd8uWWKSOWsc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OddKj34Im7HzzmsVg7GdDYYF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYFCKVMiQOkgY9tXtFw4y4HV-oY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UF14CojQ0sMJjo0sSxY4RGIa.png?f=fotoalbum_large

Om hem aan het stuur pas te maken heb ik wat geslepen en het zit nu met siliconentape.
Zolang dit blijft zitten ga ik niet een nettere versie maken.

Zoals het nu zit is echt heel fijn.
Het werkt heel natuurlijk, precies zoals ik van eerdere auto's gewend was.
Dat het wat lomper oogt doet me niets en je ziet er in real life een stuk minder van dan dat de foto's suggereren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1G-0fKAPrplzBu8BWmrkdvkrsxg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9lpKtYr7q3aZbZ9bXV2Nan9z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNL7jELhYCw5FvTpxSjKSXAVkf0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ln6PZPhSipXPW6tgqJkijdCY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6hqHcxp8kbb7pekX6ul7CM4G-s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bQL2JGNJA9xkpxI4027bIDEY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFWOMqtmUlCEW18jzohD_EORBKg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3arXgT4cuEkuMxdckYD5QLP8.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Stetho op 30-04-2024 09:09 . Reden: aanvulling ]

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09 23:41
Blommie01 schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:36:
Voor de eerste keer in mijn leven met wrap aan de slag geweest.

Resultaat valt niet tegen al zal het de tweede keer nog wat strakker zitten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit :) Mag ik vragen waar je deze wraps hebt aangeschaft? Vind het houten paneel niet echt mooi staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Stetho schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:08:
Ik heb sinds een paar maanden een M3H en ik vond op sommige bochten de richtingaanwijzer niet handig.
Vorige week heeft een collega van me een pookje geprint.
Het is een bijgewerkte versie van eentje voor de MS / MX die werkt met niet aangepaste S3xy buttons.
Deze https://makerworld.com/en/models/197968#profileId-218576

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Om hem aan het stuur pas te maken heb ik wat geslepen en het zit nu met siliconentape.
Zolang dit blijft zitten ga ik niet een nettere versie maken.

Zoals het nu zit is echt heel fijn.
Het werkt heel natuurlijk, precies zoals ik van eerdere auto's gewend was.
Dat het wat lomper oogt doet me niets en je ziet er in real life een stuk minder van dan dat de foto's suggereren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zit de hendel niet te ver naar achteren?

Dat is de reden dat ik een wat langere hendel heb gemaakt.

Verder ook wel creatief opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

Blommie01 schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:57:
[...]

Eigenlijk viel het best wel mee. Kwestie van goed afplakken en geduld hebben.. Je kunt er niets fout aan doen omdat het plastic niet aan de autolak hecht.

De enige tip die ik heb is om vooral de eerste laag heel erg dun te doen.

Ik heb het spul 6 lagen dik gedaan en 10 minuten tussen de lagen gewacht. Na de 6e laag nog eens 20 minuten gewacht en toen alles er zo af getrokken.

Daarna heb ik nog twee uurtjes gewacht en toen de auto voorzichtig met de hand gewassen.
Ik heb 8 lagen gedaan met 5 minuten als tussenpauze. 9e en 10e laag heb ik met transparante matte plastidip gedaan :)

Zit er nu bijna een jaar, meerdere keren gewassen en geen scheuren of stukjes die er af zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:45
mjvdzwet schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:33:
[...]

Zit de hendel niet te ver naar achteren?

Dat is de reden dat ik een wat langere hendel heb gemaakt.

Verder ook wel creatief opgelost.
Hij zit wat ver naar achteren maar ik kan er wel bij.
Het slijpen van 3D print gaat niet zo lekker.
En hiermee heb ik het blok pas gemaakt op de M3 en hierbij is de hendel al wat dichter op het stuur gekomen.

Omdat ik zelf geen 3D printer heb is experimenteren of een aantal test prints doen niet zo eenvoudig.
Zolang de hendel bevalt en blijft zitten laat ik het zo.
Anders ontwerp ik een smallere versie met alleen het binnenwerk vd buttons en met een betere passing.

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 13:30
Onlangs ben ik ook overstag gegaan en heb ik de Commander van s3xy buttons gekocht. Ik heb alleen de Commander omdat ik voor mezelf nog geen usecase zie voor knopjes, maar ik heb 'm vooral gekocht voor continues Autopilot.

Ook heb ik de laatste tijd regelmatig de hud/het dashboard gebruikt (achter het stuur) en ik moet zeggen dat het me toch wel bevalt om daar weer de snelheid te kunnen zien.

Nu kwam ik ook op YouTube filmpjes tegen over Teslogic Dash (https://teslogic.co/) welke aanzienlijk meer functies bevat dan het dashboard van de Commander. Heb de makers van de s3xy buttons al een bericht gestuurd met de vraag of ze bepaalde functies hiervan mogelijk ook kunnen opnemen, zoals:
- blind spot monitoring
- snelheidslimiet
- ingestelde cruise control snelheid

Iemand enig idee of ze dit ook daadwerkelijk kunnen inbouwen? Mij lijkt het wel gezien alle data die ze met die Commander kunnen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Mitchl89 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:24:
Onlangs ben ik ook overstag gegaan en heb ik de Commander van s3xy buttons gekocht. Ik heb alleen de Commander omdat ik voor mezelf nog geen usecase zie voor knopjes, maar ik heb 'm vooral gekocht voor continues Autopilot.

Ook heb ik de laatste tijd regelmatig de hud/het dashboard gebruikt (achter het stuur) en ik moet zeggen dat het me toch wel bevalt om daar weer de snelheid te kunnen zien.

Nu kwam ik ook op YouTube filmpjes tegen over Teslogic Dash (https://teslogic.co/) welke aanzienlijk meer functies bevat dan het dashboard van de Commander. Heb de makers van de s3xy buttons al een bericht gestuurd met de vraag of ze bepaalde functies hiervan mogelijk ook kunnen opnemen, zoals:
- blind spot monitoring
- snelheidslimiet

Iemand enig idee of ze dit ook daadwerkelijk kunnen inbouwen? Mij lijkt het wel gezien alle data die ze met die Commander kunnen uitlezen.
Ze kunnen dit inbouwen gezien ze (bij installatie rechtsvoor) 2 Canbussen uitlezen (met Commander V2) waar deze info op beschikbaar is.

Er gaat vast nog een hoop bijkomen... ze zijn druk bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
Mitchl89 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:24:

- blind spot monitoring
- snelheidslimiet

Ze zijn hier ook al mee bezig en zou in een volgende update komen

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 15:18
mjvdzwet schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:36:
[...]

Ze kunnen dit inbouwen gezien ze (bij installatie rechtsvoor) 2 Canbussen uitlezen (met Commander V2) waar deze info op beschikbaar is.

Er gaat vast nog een hoop bijkomen... ze zijn druk bezig.
Ik heb mijne nu achterin aangesloten op de Model Y. Is de installatie voorin een 'betere' optie in de toekomst, omdat daar meer uitgelezen en aangestuurd kan worden?

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
Kartale schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:54:
[...]

Ik heb mijne nu achterin aangesloten op de Model Y. Is de installatie voorin een 'betere' optie in de toekomst, omdat daar meer uitgelezen en aangestuurd kan worden?
Nee, dat is voor. Achterin zou minder mogelijkheden bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Kartale schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:54:
[...]

Voor kunnen 2 verschillende canbussen worden uitgelezen, achter maar 1.

Dit geldt alleen voor de Commander V2 (3 hoekige).

Momenteel wordt er maar van 1 canbus gebruikgemaakt. Dit gaat in de toekomst veranderen aldus Enhauto.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Topicstarter
Voor de knutselaars onder ons (met een 3d printer) een handige insert/houder voor 4 buttons in de M3H :

https://www.printables.com/model/736534-s3xy-buttons-center-console-insert-tesla-model-3-h

zonder 'sticker gaten' :

https://makerworld.com/en...m=search#profileId-290010

Mijn resultaat (ben overigens niet tevreden over de 'sticker gaten' :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOg5JtIU7Lzvb0UuwdEOfjqpON8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XNRUtpQuzplnR1eXpHtbuC8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door giancarlo_f op 01-05-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Mijn buttons en Knob + Commander zijn vandaag binnengekomen (8 dagen geleden besteld). Ben erg benieuwd naar de installatie en hoe het is in gebruik. Ga hem zeker voorin installeren voor de extra features :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZxDjsMIGodOq4AmmQhfYK2ReKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGzIGBj1G8DoL5OjJzMH27yB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:15
@hollandje bedoel je de commander voorin installeren?
De rest lijkt me logisch:)
De commander kan je namelijk achter bij middenconsole van de achter passagiers installeren of rechts voor bij de deur.
Maar waar je de commander installeert maakt niks uit voor de mogelijkheden

[ Voor 15% gewijzigd door SpikeHome op 01-05-2024 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
SpikeHome schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:23:
@hollandje bedoel je de commander voorin installeren?
De rest lijkt me logisch:)
De commander kan je namelijk achter bij middenconsole van de achter passagiers installeren of rechts voor bij de deur.
Ha ja, de Commander voorin. Want achterin kan je hem 1) niet wegwerken achter het paneel en 2) je hebt meer features voorin. De installatie zag er makkelijk genoeg uit :)

Sinds vorige week voor het eerst een Tesla dus er is zoveel leuks om aan te passen, en te installeren. De pakketbezorger draait overuren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:15
hollandje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:26:
[...]

Ha ja, de Commander voorin. Want achterin kan je hem 1) niet wegwerken achter het paneel en 2) je hebt meer features voorin. De installatie zag er makkelijk genoeg uit :)

Sinds vorige week voor het eerst een Tesla dus er is zoveel leuks om aan te passen, en te installeren. De pakketbezorger draait overuren O-)
Welke features heb jij meer dan omdat je hem voorin plaatst?

Als je die namelijk hebt ga ik hem direct van achter naar voor verplaatsen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:13
Ik heb m voorin ingebouwd en het stelt echt niets voor. De installatie is eenvoudig en zo gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Blommie01 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:36:
[...]

Welke features heb jij meer dan omdat je hem voorin plaatst?

Als je die namelijk hebt ga ik hem direct van achter naar voor verplaatsen…
Voor zover ik had gelezen is het een soort future proof install voor features die in deze update zijn uitgekomen en toekomstige features

Zie hun eigen website

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hliTj36_0rdtpL5lGBZ31NTrLnQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WXU54ZGUWqETcedcr20yv5X0.png?f=fotoalbum_large

https://enhauto.com/blog/article/big-new-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
@hollandje ah dat gemist.
Maar voor nu maakt het niet uit want die extra opties zijn er nog niet.

En anders ga ik tegen die tijd de commander wel verplaatsen

[ Voor 23% gewijzigd door SpikeHome op 02-05-2024 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen, ik doe het hier wel even. Zijn er mensen hier die de app Tessie gebruiken? wat zijn de pro's en cons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
NiroNiro schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:55:
ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen, ik doe het hier wel even. Zijn er mensen hier die de app Tessie gebruiken? wat zijn de pro's en cons?
Probeer het gewoon eens een maandje gratis?
https://share.tessie.com

Ikzelf heb hem nu ook staan maar gebruik hem eigenlijk niet optimaal.
Dus zijn waarschijnlijk wel andere mensen die meer,uitleg kunnen geven.

[ Voor 1% gewijzigd door Notna op 02-05-2024 11:16 . Reden: Referrer weggehaald ]

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
NiroNiro schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:55:
De enige con is eigenlijk dat het geld kost.

Maar je kunt je ritten terugzien, je kunt automations instellen, wat met de Tesla app zelf niet kan. Zo wil ik nog wel eens tot 100% laden voor een verre rit aangezien ik normaliter tot 80% laad, die kun je al van tevoren klaar zetten als automation (opdracht)

Je kunt het verloop van de temp van je accu zien etc etc, gewoon leuke dingen als je daarin geïnteresseerd bent uiteraard. Wat ook aangegeven wordt, gewoon een tijdje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 20:48

twu

SpikeHome schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:29:
@hollandje ah dat gemist.
Maar voor nu maakt het niet uit want die extra opties zijn er nog niet.

En anders ga ik tegen die tijd de commander wel verplaatsen
Commander verplaatsen moet je weer eerst een andere draad voor aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
twu schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:19:
[...]

Als ik dat had geweten had ik liever gelijk de juiste kabel besteld. Nu heb ik die voor achteren besteld een paar weken geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57
giancarlo_f schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:07:
Voor de knutselaars onder ons (met een 3d printer) een handige insert/houder voor 4 buttons in de M3H :

https://www.printables.com/model/736534-s3xy-buttons-center-console-insert-tesla-model-3-h

zonder 'sticker gaten' :

https://makerworld.com/en...m=search#profileId-290010

Mijn resultaat (ben overigens niet tevreden over de 'sticker gaten' :

[Afbeelding]
Geinig, dat kunnen ze ook wel uitbrengen als een knob lite. Persoonlijk niet zo'n fan die driehoeken maar als ze dit in een balkje uitbrengen ben ik wel geïnteresseerd.
De commander is iig onderweg voor continous autopilot :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
twu schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:19:
[...]

Bij mij zaten er 2kabels bij.
1daarvan was voor achterin.
Hoop dat de 2e kabel voor de voorkant is dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
SpikeHome schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:22:
[...]

Dit is de kabel voor voorin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80de16GdbYnCaRpN-klTfLVw04Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XRmHlmzXzJEN3XTxp8WCl4S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik zoek een manier om mijn laadpoort eenvoudig te ontgrendelen en de laadpoort te openen. Mijn eerste idee was een een s3xy cloud button op de laadpaal te plakken, en hiermee de poort te openen. Dit heb ik even geprobeerd maar dat werkt helaas niet. Heeft iemand een andere optie hiervoor?

Tevens: Heeft iemand een goede manier gevonden om een opgeplakte s3xy button los te peuteren en weer ergens op te plakken :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:04
GekkeRipper schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:11:
Gisteren zonneschermen voor het dak besteld bij Ali: https://nl.aliexpress.com/item/1005006699248034.html

Voor 25 euro ga ik even proberen of het wat is. Bij Tesla kost het 195. Is het niks, dan koop ik alsnog de originele Tesla. De originele Tesla is zwart. Ik hoop dat wit beter bij de standaard dakhemel past. Maar ja, of Ali op kleur matcht moet ik nog zien...

Ook een scherm voor de voorruit gekocht, 5 euro. https://nl.aliexpress.com/item/1005005785015917.html
Inmiddels ontvangen en geplaatst. Fluitje van een cent. De passing is erg goed en er zitten ruim voldoende (reserve) clipjes bij. Het zicht door de achterruit wordt slechts minimaal beperkt. Het scherm stopt eigenlijk waar de blindering ophoudt. Ook voor de hoofdruimte achterin scheelt het maar erg weinig.

Ik heb zelf nog maar weinig gereden. Mijn vriendin heeft het idee dat het veel scheelt in de warmte.

Normaal ben ik niet zo van Ali. Maar €25 tov €195 voor officiële Tesla spullen vind ik wel een erg groot verschil. Temeer omdat Tesla een verduistering eigenlijk gewoon mee mag leveren of in mag bouwen naar mijn mening.

Ik ben er blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
GekkeRipper schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:39:
[...]

Inmiddels ontvangen en geplaatst. Fluitje van een cent. De passing is erg goed en er zitten ruim voldoende (reserve) clipjes bij. Het zicht door de achterruit wordt slechts minimaal beperkt. Het scherm stopt eigenlijk waar de blindering ophoudt. Ook voor de hoofdruimte achterin scheelt het maar erg weinig.

Ik heb zelf nog maar weinig gereden. Mijn vriendin heeft het idee dat het veel scheelt in de warmte.

Normaal ben ik niet zo van Ali. Maar €25 tov €195 voor officiële Tesla spullen vind ik wel een erg groot verschil. Temeer omdat Tesla een verduistering eigenlijk gewoon mee mag leveren of in mag bouwen naar mijn mening.

Ik ben er blij mee.
Ik heb gisteren nog aan je gedacht.
Tijdens een rit in de volle zon viel me namelijk op dat er totaal geen voelbare hitte van het dak komt in tegenstelling tot de zijramen.
Ook zonder verdere bescherming tegen de volle zon in kijken lukt gewoon ontspannen.

Je zou bijna gaan denken dat er verschillende tinten dak zijn uitgebracht.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 20:48

twu

maharens schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:10:
[...]

Als ik dat had geweten had ik liever gelijk de juiste kabel besteld. Nu heb ik die voor achteren besteld een paar weken geleden.
Inderdaad, ik had ook installatie achter besteld omdat erbij stond dat het makkelijker te installeren was. Ze moesten toen al erbij vermelden dat er extra functionaliteiten bij de installatie aan de voorkant zat, dan had ik wel direct goed besteld.
SpikeHome schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:22:
[...]

Ik denk het niet.. je moet die kabel voor voorkant apart weer aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchl89
Cyleo schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:34:
Ik zoek een manier om mijn laadpoort eenvoudig te ontgrendelen en de laadpoort te openen. Mijn eerste idee was een een s3xy cloud button op de laadpaal te plakken, en hiermee de poort te openen. Dit heb ik even geprobeerd maar dat werkt helaas niet. Heeft iemand een andere optie hiervoor?

Tevens: Heeft iemand een goede manier gevonden om een opgeplakte s3xy button los te peuteren en weer ergens op te plakken :')
Ik heb zelf mijn Tesla in Home Assistant opgenomen. Zelf heb ik een klein zigbee knopje bij de kapstok in de garage hangen. Daar druk ik op als ik wegga en dat ontgrendelt de laadpoort zodat ik niet met de app hoeft te rommelen of de auto hoef in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08
Op de Teslaladerstekker zit een knopje, deze is universeel. Laatst ging de laadklep van de direct naastgeparkeerde Tesla open toen ik die van mij loskoppelde met dat knopje. Zijn er geen universele knopjes te koop?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
Als je een tikje geeft op de laadpoortklep gaat die ook open, geen gedoe met een app of eerst in de auto moeten gaan zitten en ook handig als je een kabel gebruikt zonder knop.

[ Voor 4% gewijzigd door Flavio op 02-05-2024 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Flavio schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:06:
[...]

Als je een tikje geeft op de laadpoortklep gaat die ook open, geen gedoe met een app of eerst in de auto moeten gaan zitten en ook handig als je een kabel gebruikt zonder knop.
En hoe ontgrendel je dan zonder in de app of auto te gaan?

Ik heb nog een oude granny kabel liggen met knop. Deze wil ik er nog eens uit gaan klussen voor de mYne :*)

Deze kabel met knop kan ook tegen de nodige euro's,

https://www.evchargeking....O36RCbr9HIKRoCDK8QAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:42
Mitchl89 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:13:
[...]

Ik heb zelf mijn Tesla in Home Assistant opgenomen. Zelf heb ik een klein zigbee knopje bij de kapstok in de garage hangen. Daar druk ik op als ik wegga en dat ontgrendelt de laadpoort zodat ik niet met de app hoeft te rommelen of de auto hoef in te stappen.
Hoe heb je je Tesla in HA geïntegreerd? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LucLey

Ik gebruik de deurgreep van de linkerachterdeur als smart action van de S3XY commander. Vind dit zeer makkelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartale
Bjornson schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:47:
[...]

Hoe heb je je Tesla in HA geïntegreerd? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. :(
Via HACS de Tesla Integratie downloaden. 'Geheime' sleutel binnenhalen met een externe tool. Er is op de installatiepagina een hele beschrijving stap-voor-stap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blommie01
LucLey schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:00:
[...]

Ik gebruik de deurgreep van de linkerachterdeur als smart action van de S3XY commander. Vind dit zeer makkelijk
Ik druk gewoon op het klepje en dan gaat hij gewoon open. Makkelijker bestaat er niet😀

[ Voor 5% gewijzigd door Blommie01 op 02-05-2024 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchl89
Blommie01 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:18:
[...]

Ik druk gewoon op het klepje en dan gaat hij gewoon open. Makkelijker bestaat er niet😀
Dat is alleen om het klepje te openen als de auto van het slot af is. Als er een laadkabel in zit kun je drukken wat je wil, dan gaat er niks gebeuren 😉

Het gaat hier om het unlocken van de laadpoort zodat hij de kabel vrijgeeft om uit te nemen. Dat gaan normaal gesproken alleen via de app of vanaf het scherm in de auto, of als je een Tesla lader hebt via het knopje op de laadkabel.

[ Voor 13% gewijzigd door Mitchl89 op 02-05-2024 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Tnx, idd beide kabels waren meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Kun je met die buttons de auto in D,P,N,R zetten? Ik krijg er niks over gegoogeld dus ben bang van niet.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartale
World Citizen schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:06:
Kun je met die buttons de auto in D,P,N,R zetten? Ik krijg er niks over gegoogeld dus ben bang van niet.
Nee, ik zie die optie inderdaad voor de buttons niet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
RaRo74 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:50:
[...]

Tijdens een rit in de volle zon viel me namelijk op dat er totaal geen voelbare hitte van het dak komt in tegenstelling tot de zijramen.
Ook zonder verdere bescherming tegen de volle zon in kijken lukt gewoon ontspannen.

Lief van je :>

Het gaat niet zozeer om korte instraling. Dat wordt inderdaad al goed geweerd door het filter in het glas. Echter, het glas zelf wordt na verloop van tijd heet. Onder andere juist omdat het donker is. Dan wordt het zeg maar een verwarmingselement dat hitte naar binnen straalt. Daar helpt zo'n doek wel voor. Voel maar eens met je hand er dichtbij, wordt best warm.

Een normaal autodak wordt ook heet. Maar daar heb je nog de dakhemel die als isolatie dient. Nu heb ik dus die zonneschermen als dakhemel als het ware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
Met de knop kan je draaien door d,p,n,r.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucLey
Volgens mij wel, zie onder gear shift
https://enhauto.com/button-functions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Ja hoor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmXuPMm2gqnF7fXbAlbNsJ4cejk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wjmTOCSwKHE9PBwZNr6OtOoN.png?f=fotoalbum_large

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

@SpikeHome @LucLey @Snakefoodjah Dankjewel!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Met een visdraadje of iets dergelijks.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

RaRo74 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:50:
[...]

Ik heb een MY en dat dak wordt zeer warm. Werkelijk nooit eerder een auto gehad waar het dak in de zomer zo warm werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

GekkeRipper schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:39:
[...]

Ik ben er blij mee.
Is dit het type voor de MY? De site is een beetje onduidelijk, ze noemen het model 3 Y. En die hebben toch een verschillen dak lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:18

Gewoon ff een tikje geven op het klepje?
Bij mijn 2019 M3 gaat ie dan altijd gewoon open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Blommie01 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:18:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
pimk schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:55:
[...]

Gewoon ff een tikje geven op het klepje?
Bij mijn 2019 M3 gaat ie dan altijd gewoon open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
bert pit schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:03:
[...]

Ik heb een MY en dat dak wordt zeer warm. Werkelijk nooit eerder een auto gehad waar het dak in de zomer zo warm werd.
Die beleving kan ik vooralsnog niet delen terwijl ik toch al heel wat auto's met glazen dak heb versleten.
De Y heeft vooral een erg donker dak in vergelijk met andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
RaRo74 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:18:
[...]
Dat zal je toch echt met de app of in de auto of met de knop op de kabel moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Flavio schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:39:
[...]

Dat zal je toch echt met de app of in de auto of met de knop op de kabel moeten doen.
@RaRo74
Of de tesla fob.

[ Voor 3% gewijzigd door SpikeHome op 03-05-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Flavio schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:39:
[...]

Ja dat weet ik maar dat is niet de oplossing voor degene die dit vroeg. Even een paar keer klikken en teruglezen naar de oorspronkelijke vraag :)

Zelf lift ik ook graag mee op een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Ik heb een yoke stuur in mijn 2023 M3 gezet en de installatie zelf gedaan. erg tevreden mee. Het stuurt heerlijk op lange stukken (mijn armen liggen altijd op mijn schoot). Daarnaast is het aan de onderkant (horizontaal) vastpakken genoeg om AP ervan te overtuigen dat 'ik er ben'.

Als er mensen benieuwd zijn naar de ervaring wil ik er best iets over schrijven, maar geen idee of er interesse is?

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
Ik heb een tijd de fob gebruikt. In de praktijk merk je dat ze de ontwikkeling van die 'customer journey' al lang geleden stop hebben gezet. Soms reageerde de auto gewoon niet (en werd ondertussen sentry wel geactiveerd). In de praktijk kreeg je dus dagelijks filmpjes/reminders van hoe de sleutel niet goed werkt.

Keep it cool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
bert pit schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:06:
[...]

Is dit het type voor de MY? De site is een beetje onduidelijk, ze noemen het model 3 Y. En die hebben toch een verschillen dak lijkt me.
Ali is inderdaad onduidelijk. Je moet de juiste "kleur" kiezen. Daarin zitten de varianten verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
RaRo74 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:24:
[...]

Ik heb altijd mijn telefoon in mijn zak.. Als deze in de buurt is kan ik hem gewoon openen

[ Voor 10% gewijzigd door Blommie01 op 03-05-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Blommie01 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:22:
[...]

Ik heb altijd mijn telefoon in mijn zak.. Als deze in de buurt is kan ik hem gewoon openen
Nee hoor. Dan moet je eerst in de app of auto duiken om de thuis laadkabel te ontgrendelen zodat de kabel eruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
RaRo74 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:38:
[...]

Nee hoor. Dan moet je eerst in de app of auto duiken om de thuis laadkabel te ontgrendelen zodat de kabel eruit kan.
Kan dat niet gewoon via de widget op je HomeScreen?

[ Voor 20% gewijzigd door Blommie01 op 03-05-2024 18:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollandje
hollandje schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:29:
[...]

Hmm, zelf deze 2 dagen geleden gekocht op Ali. Klinkt voor nu als een miskoop :')
Ik heb ze er vandaag even opgezet en dat ging een stuk makkelijker dan hier geopperd was. 2 minuutjes werk met een beetje finesse voor een betere look dan de zwarte pedalen. Ik ben tevree :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQiER8fs4TMnUEJTAEyg1m4XX1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJpVFvnIHpZ874Mp3EY3quqO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 13:39
Maandag en dinsdag vanuit Heemskerk naar Moraira, Spanje, gereden met Tesla model Y AWD, slecht weer onder weg, maar veel plezier gehad van mijn Enhauto SEXY Knob. Continious Autopilot werkte prima en via de Knob de ruitenwissers bedienen was ook heel prettig. Mijn ervaring met de lanechange met gewone autopilot is dat het volledig uitzetten van de richtingaanwijzer beter werkt dan alleen aantippen, wat ik altijd deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Blommie01 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:43:
[...]

Kan dat niet gewoon via de widget op je HomeScreen?
Je moet even teruglezen naar de eerste posting hierover ;)

Cyleo in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"

[ Voor 13% gewijzigd door RaRo74 op 03-05-2024 23:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nosch
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Zojuist een schermpje achterin geplaatst. Ter vervanging van het bekraste orginele plastic.
Op zich gelukt. Maar poeh...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSZhAG96CEDuIZiyX60mqDN5TR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Vj8IDBQV8QP5qLGKMlJIfWO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHGuakekyBxJTkNdtN0oI0EhVb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wX5sqpLrqa8dsmdp29006gRY.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFbCG1v1V6182-EwGmcm1seJCxk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRLW3o7roa2lweHUJuL0bO7b.jpg?f=fotoalbum_large

Kleur van het plastic is zwart ipv het originele antraciet.

Ik moest alleen het ventilatie gedeelte overzetten, en dat valt niet mee. Hele ding spring uit elkaar, al die schotjes om de luchtstroom te sturen vielen er uit... Beste puzzel om dat weer in elkaar te krijgen.

En nu zit deze doorgelust, samen met de aansluiting van de S3xy commander. Dit wegwerken is nog wel een dingetje. Iemand tips?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xa4QykyJ1i55tw8NQdP82wkioto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9RcEvvpjvEnPzDupwYaDujR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 12:19
Iemand die onderstaande tint folie overweegt?
https://mijn-tesla.com/co...nd-raamfolie-voorgesneden. Vind het wel interessant prijstechnisch voor een zakelijke lease auto.

[ Voor 10% gewijzigd door Hongy op 04-05-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 19:33
Als jij het nu eens probeert..... ;)
Nee zonder gekheid, ik ben ook een beetje aan het rondkijken.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 18:55
En nu zit deze doorgelust, samen met de aansluiting van de S3xy commander. Dit wegwerken is nog wel een dingetje. Iemand tips?
Zet de Commander rechts voorin de auto. piece of cake en je bent overal van af.

https://youtu.be/ifwJNZgykVI?si=6tmolpuYkIiCNWvy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

Minxz schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:16:
[...]

Zet de Commander rechts voorin de auto. piece of cake en je bent overal van af.

https://youtu.be/ifwJNZgykVI?si=6tmolpuYkIiCNWvy
Dat moet ik misschien maar doen ja. Wel jammer dat ik daarvoor een andere kabel nodig heb, waarvan de verzendkosten hoger zijn dan de prijs van die kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 18:55
Nosch schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:06:
[...]

Dat moet ik misschien maar doen ja. Wel jammer dat ik daarvoor een andere kabel nodig heb, waarvan de verzendkosten hoger zijn dan de prijs van die kabel.
Zou je met de huidige kabel 'm niet voor aan kunnen sluiten?
Dan is je misschien de extra's die die 2e connector met zich mee brengt, maar heb je dezelfde functionaliteit als dat je 'm achter aansluit.

Weet niet of dat zo werkt, maar is de moeite van het proberen waard lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

Minxz schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:57:
[...]

Zou je met de huidige kabel 'm niet voor aan kunnen sluiten?
Dan is je misschien de extra's die die 2e connector met zich mee brengt, maar heb je dezelfde functionaliteit als dat je 'm achter aansluit.

Weet niet of dat zo werkt, maar is de moeite van het proberen waard lijkt me.
Ja, misschien werkt dat wel inderdaad. Ik ga het eens proberen.
Mochten die eventuele toekomstige opties via die 2e bus de moeite zijn, en werken met de gen1 commander, kan ik altijd nog een andere kabel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Nosch schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:24:
[...]

Ja, misschien werkt dat wel inderdaad. Ik ga het eens proberen.
Mochten die eventuele toekomstige opties via die 2e bus de moeite zijn, en werken met de gen1 commander, kan ik altijd nog een andere kabel kopen.
De nieuwe functies gaan niet met de GEN1 commander werken. Deze heeft maar 1 CANbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
mjvdzwet schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:43:
[...]

De nieuwe functies gaan niet met de GEN1 commander werken. Deze heeft maar 1 CANbus.
Welke functies zijn dat?

Mochten deze nl. interessant zijn ga ik de commander ook direct naar voren verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Blommie01 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:44:
[...]

Welke functies zijn dat?

Mochten deze nl. interessant zijn ga ik de commander ook direct naar voren verplaatsen.
Zoals eerder aangegeven o.a. dr status van de cruise control, maar dit komt pas in de 2e helft van dit jaar en alleen voor Commander GEN2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
Toevallig ben ik op zoek naar hetzelfde.
Op AliExpress zie ik dit:
https://a.aliexpress.com/_EGz4PmR

Ik kan alleen geen gebruikers ervaringen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Russel88 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:10:
[...]

Toevallig ben ik op zoek naar hetzelfde.
Op AliExpress zie ik dit:
https://a.aliexpress.com/_EGz4PmR

Ik kan alleen geen gebruikers ervaringen vinden.
Hiermee kan je het klepje openen, maar niet de kabel ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
mjvdzwet schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:18:
[...]

Hiermee kan je het klepje openen, maar niet de kabel ontgrendelen.
Je hebt gelijk. Onzinnig product eigenlijk aangezien je de laadklep manueel kan openen door er tegen aan te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 14:52
Hongy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:53:
https://mijn-tesla.com/co...nd-raamfolie-voorgesneden. Vind het wel interessant prijstechnisch voor een zakelijke lease auto.
Ik heb het besteld en in huis. Alleen nu de auto nog :). Mag hem 16 mei 's morgens ophalen. Dat weekend eens proberen te plakken. (ik heb voorsprong i.v.m. ervaring van zonwerende raamfolie/belettering en kleine wraps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-09 11:41
Rogar schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:29:
[...]

Heb ze hier nog ongebruikt liggen. Krijg ze er met geen mogelijkheid op en het rubber van de rem terugplaatsen was een hel en heeft het vel van m'n vingers geschraapt.

Daarbij: je ziet die dingen nooit... Of je bent niet in de auto of je hebt je voet erop en kijkt hopelijk naar de weg ;)

Ow, niet kopen is mijn mening, mocht daar twijfel over zijn :+
Ik had ze koud in de garage liggen en dan valt het niet mee inderdaad. De kapjes even verwarmen en het gaat een stuk makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Mitchl89 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:13:
[...]

Ja, deze route heb ik geprobeerd, maar ik loop tegen de Tesla HTTP Proxy op (ivm Fleet API), ik krijg telkens foutmeldingen met de public key. Dit was idd ook mijn eerste optie, maar hierop loop ik dus vast. Ik zie ook nog geen robuust alternatief voorbij komen, en ik vind het een geklooi om het met mijn mobiel te doen. Nu wel via de Commander de laadpoort laten ontgrendelen met 4 seconden aan de hendel trekken rechtsachter, maar nu staat mijn laadpoortje ook vaak ongewenst open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:18
RaRo74 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:24:
[...]

Ik druk ff op de deurklink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:12
Schwarz schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:54:
[...]

Ik had ze koud in de garage liggen en dan valt het niet mee inderdaad. De kapjes even verwarmen en het gaat een stuk makkelijker ;)
Degene die ik erop wilde zetten zijn van hard plastic/metaal. Dus verwarmen zal dan ook niet veel helpen bij het plaatsen.

Bij het terugplaatsen van de oude cover is dit wel de tip van de eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
pimk schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:00:
[...]

Ik druk ff op de deurklink.
Die optie zit niet standaard op de mYne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
Hongy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:53:
Bij dit soort dingen (naar het schijnt) denk ik altijd: als het écht goedkoper was, zonder de nadelen... zou heel Nederland het wel hebben.

Ik heb de mijne laten tinten in Schijndel, mocht je het willen kan ik zijn gegevens wel met je delen

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Valentijn schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:00:
[...]

Bij dit soort dingen (naar het schijnt) denk ik altijd: als het écht goedkoper was, zonder de nadelen... zou heel Nederland het wel hebben.

Ik heb de mijne laten tinten in Schijndel, mocht je het willen kan ik zijn gegevens wel met je delen
Het "nadeel" is dat je het zelf moet doen en het best wat vaardigheid vergt om het goed te doen.

Arbeid en gemak kosten geld, maar oefening baart kunst.
Dus ik snap dit soort producten wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpikeHome
Vandaag de commander van de knop van achteren naar rechts voor verplaatst.
Fluitje van een cent.
Gelukkig werden bij mij beide kabels geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Ik lees net dit stukje op de site van Enhauto.

We are working hard to bring you over 20 new smart actions in the upcoming months. You will be able to unlock all of them with an in-app purchase from your S3XY Buttons App.

Het graaien gaat beginnen?

Ik gok een tientje per maand…..

[ Voor 6% gewijzigd door Blommie01 op 06-05-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Blommie01 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:08:
Ik lees net dit stukje op de site van Enhauto.

We are working hard to bring you over 20 new smart actions in the upcoming months. You will be able to unlock all of them with an in-app purchase from your S3XY Buttons App.

Het graaien gaat beginnen?
Toch jammer, vind het al best prijzig als je een commander aanschaft met een knob of buttons. Dan ook nog in-app purchases ...
Pagina: 1 ... 7 ... 40 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.