Of het begint te dagen dat je geen software kan blijven doorontwikkelen enkel en alleen op de omzet van initiële verkoop van een stuk hardware... Net zoals bij elk ander bedrijf in hetzelfde schuitjeBlommie01 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:08:
Het graaien gaat beginnen?
Een eenmalige betaling zou ik niet zo erg vinden. Een maandelijks bedrag zou ik niet snel overwegen. Tenzij ze FSD via de Commander voor elkaar hebben gekregen, dan is een tientje per maand weer goed te overzien
Hmm iemand opgevallen of de commander voorin je auto meer uit slaap haalt?SpikeHome schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:27:
Vandaag de commander van de knop van achteren naar rechts voor verplaatst.
Fluitje van een cent.
Gelukkig werden bij mij beide kabels geleverd.
Vannacht was die om de paar uur wakker waardoor ook meer accu gebruikt word.
Kan natuurlijk een eenmalig iets zijn.
Betreft een abonnement van enhanced had ik wel verwacht.
Ik heb er al wat over gelezen maar nog tips voor zwarte wieldoppen? Ik vind sommige wel mooi (bv turbine) maar lees dat je dan niet bij je ventiel kunt en die dingen er weer af moet halen. Iemand tips? Ik krijg zelf een y, 19 inch.
[ Voor 6% gewijzigd door Davidrrr op 07-05-2024 10:35 ]
Ik heb dat probleem met inbouw voorin niet ervaren.SpikeHome schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:43:
[...]
Hmm iemand opgevallen of de commander voorin je auto meer uit slaap haalt?
Als je op aliexpress zoekt op ''Tesla Model Y wheel cover'' kan je een hele hoop vinden. Zorg wel dat je een ''LR'' versie koopt. Anders heb je aan een kant van de auto je wieldoppen andersom zitten. Af fabriek is dat ook zo, maar ik vindt het er toch gek uit zien.Davidrrr schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:35:
Ik heb er al wat over gelezen maar nog tips voor zwarte wieldoppen? Ik vind sommige wel mooi (bv turbine) maar lees dat je dan niet bij je ventiel kunt en die dingen er weer af moet halen. Iemand tips? Ik krijg zelf een y, 19 inch.
Op mijn 3 vergelijkbare turbine doppen gekocht. Heel blij mee.
:strip_exif()/f/image/ZvDk6FUOK6wnpqTL1LjYajmM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sppoxIOVzpskttKwMKoiGmvC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 07-05-2024 12:01 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Thanks. Zien er top uit. En banden oppompen kan zonder die dingen eraf te halen?spartacusNLD schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:00:
[...]
Als je op aliexpress zoekt op ''Tesla Model Y wheel cover'' kan je een hele hoop vinden. Zorg wel dat je een ''LR'' versie koopt. Anders heb je aan een kant van de auto je wieldoppen andersom zitten. Af fabriek is dat ook zo, maar ik vindt het er toch gek uit zien.
Op mijn 3 vergelijkbare turbine doppen gekocht. Heel blij mee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, geen probleem. Al is dit natuurlijk per fabrikant anders. Dus helemaal garanderen kan ik je dat natuurlijk niet.Davidrrr schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:26:
[...]
Thanks. Zien er top uit. En banden oppompen kan zonder die dingen eraf te halen?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik heb de zwarte Aerocovers van mijn tesla (lijken wat op Gemini maar toch wel anders) even wat ander design dan turbine maar wel meest effectief qua range +4% ten opzichte van andere doppen. Maar is maar net gaat looks boven range of andersom.Davidrrr schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:35:
Ik zag met teslamate veel wakeups vannacht.J-M-T schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:45:
[...]
Ik heb dat probleem met inbouw voorin niet ervaren.
Zal het in de gaten houden.
De commander kan dit niet. Zodra de auto in de slaapstand gaat wordt de voeding van de commander gehaald (door de auto).SpikeHome schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:43:
[...]
Hmm iemand opgevallen of de commander voorin je auto meer uit slaap haalt?
Deze kan dan dus niets meer.
Zijn dat deze:
https://a.aliexpress.com/_EuEJKrH
En deze had ik idd ook gezien. Nog in dubio.
https://www.shop4tesla.co...pen-schwarz-tesla-model-y
Denk dat de kwaliteit gelijk is.
https://a.aliexpress.com/_EuEJKrH
Ja, die moet je hebben. 2 left 2 right is ook wat je zoekt. Andere aanbieders noemen het ''LR'' als in ''left version / right version''.
XINLIN is verder zo te zien ook wel een betrouwbare aanbieder. Je kan tegenwoordig zelfs ook met klarna betalen, dus is je aankoop wat meer ''beschermd''. Bij niet leveren kan je altijd nog bij Klarna zeuren. Je kan ook kiezen voor betalen bij levering. Ook dit werkt goed, je krijgt dan enkel een reservering op je creditcard. Pas bij daadwerkelijke levering wordt het echt afgeschreven.
Aliexpress heeft wel echt aan de weg getimmerd de laatste paar jaar, want de laatste 5 jaar nooit wat besteld. in 2019 ging dit nog echt niet zo soepel allemaal.
shop4tesla haalt dit gewoon ook uit china, dus zonde om dit bij hen te bestellen als je het goedkoper zelf uit china kan laten komen.Davidrrr schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:35:
Ja, dat klopt.Davidrrr schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:35:
Klopt dat dat verzending van die commander lang duurt? Heb de 30e besteld maar staat nog steeds op shipping none.
Klopt, wel jammer dat zij daar niet eerder bericht voor konden sturen i.p.v. na de vakantie pas...jip_86 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:43:
Klopt dat dat verzending van die commander lang duurt? Heb de 30e besteld maar staat nog steeds op shipping none.
The entire Eastern Europe [where our items ship from] was in the Easter holiday until the 7th of May, and our factory and all shipping companies were not operational for the past 6 days.
Our country is back on track with production and delivery starting today [Tuesday], so your items will be shipped within the next few days.
Duurde bij mij ook even. Durf zo niet meer te zeggen hoe lang meer precies.jip_86 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:43:
Even iets anders: heeft iemand ervaring met een goede manier om de zonnebril op te bergen in de M3 (Highalnd)? In mijn Volvo had ik een klepje waar anders de ‘hendels’ in de hemel zitten en dat was erg prettig.
Ik heb deze nu ook besteld voor een laat-2022 model 3, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid aan de praat. Controller wordt gevonden in het Bluetooth-menu in de auto, maar wil vervolgens niet langer dan een fractie van een seconde gekoppeld blijven. Ook het ontkoppelen van alle telefoons of de reset van de auto met beide stuurknoppen werkt niet, en de tweede controller geeft precies hetzelfde gedrag.Smobbo schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:09:
[...]
Deze heb ik, en die werken prima:
https://a.aliexpress.com/_EIjim65
Enige nadeel is dat Tesla de Xbox indeling hanteert en dit switch controllers zijn, dus XYAB zit verkeerd.
Zie ik iets over het hoofd, of zal er misschien ergens een update bij de controllers gedaan zijn waardoor ze niet meer compatible zijn?
Om niet meteen alleen maar te klagen, ook nog twee accessoires waar ik wel blij mee ben:
- EV-cablehook, even priegelen om het goed om de stekker te klemmen maar nu werkt het fantastisch!
- Bij IKEA werken deze goedkope zakjes prima om de sub-trunk met trekhaak en verbanddoos en al dat soort zaken lekker georganiseerd te houden: https://www.ikea.com/nl/nl/p/parkla-schoenenzak-30522381/
Ik heb de blade wieldoppen vorige week binnengekregen (binnen 4 dagen). Nog niet gemonteerd, maar het ziet er strak uit. Zat ook nog een klein pakje met Tesla logo dopjes op voor in het midden van de wieldopDavidrrr schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:03:
Top. Vond andere verkoper met wat strakkere levertijden. Ga denk voor de blade. Thanks voor de tip. En dan nog doppen voor het midden meebestellen.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Xm92xPcbCz61hTC607MEeEAp.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat vind je van dezeCyleo schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:28:
[...]
Duurde bij mij ook even. Durf zo niet meer te zeggen hoe lang meer precies.
Even iets anders: heeft iemand ervaring met een goede manier om de zonnebril op te bergen in de M3 (Highalnd)? In mijn Volvo had ik een klepje waar anders de ‘hendels’ in de hemel zitten en dat was erg prettig.
https://nl.aliexpress.com...cd-427a-a72c-27b51952be6f
In mijn Audi A4 B8 zit zoiets er af-fabriek al in maar in de highland zit ik er over na te denken of dit ook nodig is of de zonnebril in de center console te bewaren.
Nog iets anders waar ik naar kijk is die tray onder het scherm waar je makkelijk bril e.d. kan opbergen.
https://nl.aliexpress.com...1rec%21NL%212776600802%21
[ Voor 53% gewijzigd door Hongy op 09-05-2024 20:33 . Reden: Betere link ipv picture ]
Mijn post aangepast met link ipv afbeelding
Eerste stalks voor de M3H lijken er nu echt aan te komen:
Goedemorgen, ik ben op zoek naar goed(kope) helemaal zwarte wieldoppen die weinig van de actieradius afsnoepen voor Tesla Y RWD 19". Welke adviseren jullie?
Ik heb deze. Ik zocht naar een Gemini Black wieldop.bazuin99 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 07:21:
Goedemorgen, ik ben op zoek naar goed(kope) helemaal zwarte wieldoppen die weinig van de actieradius afsnoepen voor Tesla Y RWD 19". Welke adviseren jullie?
https://www.amazon.nl/202...B0C72X421C/ref=mp_s_a_1_6
Ik was hier ook nieuwsgierig naar, maar ik heb m’n highland nu een weekje en ik ben al totaal gewend.giancarlo_f schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:17:
[YouTube: NEW Physical Turn Signal & Gear Stalk For 2024 Tesla Model 3 Highland | Model S/X]
Ook bij een rotonde (knipperlichten zitten ‘onderin’ op het moment dat ik aan wil geven dat ik de rotonde ga verlaten) gaat echt zonder nadenken.
De rijrichting is überhaupt geen issue, hij kan 99/100x goed inschatten of ik naar voren of achteren wil als ik in stap
de andere functie zijn voor mij nice, maar alleen al voor de richtingaanwijzers zou ik ze monteren.giancarlo_f schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:17:
Ik heb gemaild over de installatie-handleiding.
Als dit ergens naar lijkt èn als het samen kan met de SexyButtons dan bestel ik ze.
I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?
Waarom zou knipperlichten niet automatisch kunnen als je de navigatie aan hebt? Als de route aangeeft dat ik de derde afslag op de rotonde moet nemen, dan kan de tesla toch zelf eerst knipperlicht naar links aandoen en iets na de tweede afslag de rechter knipperlicht? Geldt ook voor een straat linksaf of rechtsaf.
Vandaag een heel zonnige dag, en dan valt het toch tegen hoe hard de warmte op je hoofd straalt.
Ik was wat overhit van een wandeling in de zon, en ondanks dat ik de auto op voorhand had laten koelen (lucht was lekker fris) bleef die stralingswarmte me toch wat storen. Als je dan voelt hoe warm dat glas is, dan is het niet verwonderlijk.
Dus ik denk er over de sunshade te kopen bij Tesla of Ali.
Ik heb even gezocht op sunshade, maar kon niet direct iets vinden.
Wie heeft dat ding, en is er al dan niet tevreden over?
Ik was wat overhit van een wandeling in de zon, en ondanks dat ik de auto op voorhand had laten koelen (lucht was lekker fris) bleef die stralingswarmte me toch wat storen. Als je dan voelt hoe warm dat glas is, dan is het niet verwonderlijk.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Is mij ook opgevallen. De Model Y heeft een dak wat minder donker is dan die van bijv. de 3.Tommie12 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:31:
Vandaag een heel zonnige dag, en dan valt het toch tegen hoe hard de warmte op je hoofd straalt.
Ik heb onderstaande in de Y, voor hartje zomer/ vakanties, maar werkt fantastisch. Werd hier geleverd inclusief een verduister doek voor als slechts het gaas onvoldoende is (soort van zon weerkaatsend doek) en montage is simpel. Als ik dan 1 kritiek punt heb, de plastic clipjes breken makkelijk als je het niet goed doetTommie12 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:31:
https://www.shop4tesla.co...utz-sonnenblenden-model-y
3960wp SE | Model Y RWD
En gebruik je dan ook het verduisterdoek?Xrypta schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:40:
[...]
Ik heb onderstaande in de Y, voor hartje zomer/ vakanties, maar werkt fantastisch. Werd hier geleverd inclusief een verduister doek voor als slechts het gaas onvoldoende is (soort van zon weerkaatsend doek) en montage is simpel. Als ik dan 1 kritiek punt heb, de plastic clipjes breken makkelijk als je het niet goed doet, maar je krijgt er een stuk of wat reserve bij.
https://www.shop4tesla.co...utz-sonnenblenden-model-y
Haal je het na de zomer er weer uit?
Nee, had hem wel mee naar italie just in case, maar voor ons was die niet nodig. Gaas was afdoende om niet dat branderige gevoel te hebben op je eigen dakkie. Heb nog wel even voor de vakantie geprobeerd, maar dan heb je wel echt gevoel alsof je rijd in een auto zonder panodak, het sluit behoorlijk goed af namelijk.Tommie12 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:49:
[...]
En gebruik je dan ook het verduisterdoek?
Haal je het na de zomer er weer uit?
Edit; en inderdaad, ergens begin november er weer uitgehaald, tot het weer nodig is.
[ Voor 7% gewijzigd door Xrypta op 12-05-2024 18:57 ]
3960wp SE | Model Y RWD
Met Hemelvaart aantal dagen weg geweest.
En dacht kan mooi de knob gebruiken voor ap en steeds invoegen.
Helaas kwam ik erachter op de heenweg dat dit niet werkte met een caravan erachter.
Wel elke keer na invoegen wilt de knob ap inschakelen met steeds een melding als gevolg.
Bij een pauze dit snel uitgezet.
De terug weg ha ik aanhanger modus uit gezet.
Toen heeft ap ook perfect weer gewerkt met de knob.
Vraag me alleen af wat die aanhanger modus verder nog doet behalve ap uitzetten (acc werkt wel gewoon natuurlijk)
Helaas kwam ik erachter op de heenweg dat dit niet werkte met een caravan erachter.
Wel elke keer na invoegen wilt de knob ap inschakelen met steeds een melding als gevolg.
Vraag me alleen af wat die aanhanger modus verder nog doet behalve ap uitzetten (acc werkt wel gewoon natuurlijk)
Ik twijfel ook wat ie doet. Hij denkt nog steeds dat er een vrachtwagen of je bumper rijdt in elk geval.SpikeHome schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:30:
Wel merk ik dat ie wat realistischer wordt m.b.t. je range.
Je bedoelt dat ie realistischer word als de aanhangwagen functie aan hebt?maharens schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:36:
[...]
Ik twijfel ook wat ie doet. Hij denkt nog steeds dat er een vrachtwagen of je bumper rijdt in elk geval.
Wel merk ik dat ie wat realistischer wordt m.b.t. je range.
Met aanhangermodus past hij zijn gedrag aan bij noodsituaties. Om te voorkomen dat hij bijvoorbeeld te hard corrigeert en je daardoor de aanhanger een slinger geeft.SpikeHome schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:30:
Daarom werkt AutoSteer ook niet met een aanhanger er aan.
Hoe spannend dat allemaal is weet ik overigens niet, maar ik rij maar braaf met aanhanger op TACC.
Ik merk dat het % arrival flucteert als ik wel of niet Tow mode aan heb staan, dus hij is 'iets' realistischer, maar nog steeds niet realistisch genoeg vind ik met een caravan.SpikeHome schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:17:
[...]
Je bedoelt dat ie realistischer word als de aanhangwagen functie aan hebt?
Sinds donderdag de Commander geïnstalleerd speciaal voor Continuous autopilot.
Wat een genot zeg, maakt de auto echt af
Ik heb al even gezocht in het topic maar ik vind eigenlijk alleen posts over een zonnescherm voor het dak.
Ik ben op zoek naar een zonnescherm voor de ramen van de achterportieren. De zon schijnt weer en mijn dochter heeft er een hekel aan 😉 Op internet vind je vooral van die sokken die je over het achterportier schuift. Ik vraag me af of dit bij Tesla werkt aangezien het raam steeds zakt hij het openen van het portier.
De meeste overige schermpjes die ik vind, met zuignapjes, zijn vaak te groot (hoog) of niet breed genoeg.
Iemand tips?
Ik ben op zoek naar een zonnescherm voor de ramen van de achterportieren. De zon schijnt weer en mijn dochter heeft er een hekel aan 😉 Op internet vind je vooral van die sokken die je over het achterportier schuift. Ik vraag me af of dit bij Tesla werkt aangezien het raam steeds zakt hij het openen van het portier.
De meeste overige schermpjes die ik vind, met zuignapjes, zijn vaak te groot (hoog) of niet breed genoeg.
Iemand tips?
inderdaad erg fijn.jip_86 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:26:
Sinds donderdag de Commander geïnstalleerd speciaal voor Continuous autopilot.
dat was voor mij ook de reden maar ook dat de ruitenwissers gelijk naar Off gaan (normaal staan ze dan op auto).
Ik zag laatst deze shades voorbij komen. Ik ben Sonniboy gewend in mijn huidige auto met raamstijlen maar die heeft de Model 3 Highland niet. lijkt dat je ze aan het raam kan hangen en ze gaan mee omlaag en omhoog.Mitchl89 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:32:
Ik heb al even gezocht in het topic maar ik vind eigenlijk alleen posts over een zonnescherm voor het dak.
Iemand tips?
https://www.tesery.com/pr...iL_aEaDGyTGRoC_38QAvD_BwE
Eerder hier ook de DIY tint folie genoemd van een andere aanbieder voor de achterbank zijruiten.
[ Voor 4% gewijzigd door Hongy op 13-05-2024 14:14 ]
Wij hebben toen de kinderen echt klein waren gewoon van die standaard 'action/kruidvat' schermpjes met 1 centraal zuignapje gebruikt, ging primaMitchl89 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:32:
Iemand tips?
Hij weet natuurlijk ook niet hoe groot en zwaar jouw caravan is.maharens schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:19:
[...]
Ik merk dat het % arrival flucteert als ik wel of niet Tow mode aan heb staan, dus hij is 'iets' realistischer, maar nog steeds niet realistisch genoeg vind ik met een caravan.
Of mijn fietsendrager
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Zwaar is het probleem niet echt, hoog en vierkant is erger.eltron schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:29:
[...]
Hij weet natuurlijk ook niet hoe groot en zwaar jouw caravan is.
Of mijn fietsendrager
Iemand een goede tip voor een iPad Air 2022 cover voor aan de (passagiersstoel) hoofdsteun? Dit ivm de vakantierit met een peuter deze zomer..
Model 3 2019.
Model 3 2019.
Net weer terug uit Spanje, Moraira met onze Tesla Model Y Dual Motor. Gisteren tot Lyon gekomen, vandaag naar huis. Op zich prima reis, maar in Frankrijk gisteren heel veel files, vandaag bij Brussel en Antwerpen. Veel plezier gehad van de Autopilot ook in de files. Ik heb de SEXY Knob in de auto en de continuous Autopilot werkte perfect. Ook de bediening van de ruitenwissers met de Knob was prettig. We hadden veel regen op de heenweg. Ik heb ook de Teslogic commander ingebouwd en een draadloze oplader achter het stuur gebouwd waar mijn iPhone in zit met de Teslogic app actief. Grote plus van het Teslogic scherm in de app is dat je continu dode hoek waarschuwingen krijgt in de vorm van een oranje vlak links of rechts en natuurlijk rood als je echt gaat inhalen.Teslogic gebruikt daarvoor de camera's op de voorschermen. Heel prettige hulpsystemen, jammer natuurlijk dat het niet standaard in de Tesla zit. Overigens betrap ik mijzelf erop dat ik de snelheid meestal op het grote scherm bekijk en niet recht voor mij op mijn iPhone met de Teslogic app actief. Op dat scherm is heel groot je snelheid te zien naast andere informatie. Ik denk dat ik het normaal vind om rechts naast het stuur te kijken voor de snelheid omdat ik een aantal Renault Espace's heb gehad. En dat wende snel.
In tow mode zakt je arrival percentage, maar ik merk dat dit getal blijft dalen gedurende de rit, dus ook terwijl ik continue een hoger verbruik heb. De auto denkt niet na een paar km, goh laat ik mijn estimate eens aanpassen want na een paar km weet ie niet hoe groot de caravan is, maar hij weet wel wat de impact is (gaat zijn)eltron schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:29:
[...]
Hij weet natuurlijk ook niet hoe groot en zwaar jouw caravan is.
Of mijn fietsendrager
Je kan nu ook achteraf de trekhaak laten plaatsen op een refresh model 3 bij Tesla zelf: https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model-3
€ 1.350 dus achteraf is even duur als vooraf bijbestellen.
€ 1.350 dus achteraf is even duur als vooraf bijbestellen.
[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 14-05-2024 09:29 ]
Tesla heeft "stilletjes?" loadbalancing support uitgebracht voor de Gen3 Wall Connector.
"Past zich automatisch aan het huidige energiegebruik van uw woning aan en maximaliseert de oplaadsnelheid. Dynamische energiemeter wordt afzonderlijk verkocht." https://shop.tesla.com/nl_nl/product/wall-connector
Na lang zoeken naar welk product ze verwijzen, ben ik op Neurio Technology Dynamic Power Meter for Smart EV Charging: snel, efficiënt, veilig | voor Tesla Wall Connector | 3-fase uitgekomen!
Weet iemand of je met dit onderdeel ook zakelijk kunt declareren of is dit alleen voor load balancing?
Nog verder zoeken kom ik op: https://www.friism.com/di...tor-with-load-management/
"Past zich automatisch aan het huidige energiegebruik van uw woning aan en maximaliseert de oplaadsnelheid. Dynamische energiemeter wordt afzonderlijk verkocht." https://shop.tesla.com/nl_nl/product/wall-connector
Na lang zoeken naar welk product ze verwijzen, ben ik op Neurio Technology Dynamic Power Meter for Smart EV Charging: snel, efficiënt, veilig | voor Tesla Wall Connector | 3-fase uitgekomen!
Weet iemand of je met dit onderdeel ook zakelijk kunt declareren of is dit alleen voor load balancing?
Nog verder zoeken kom ik op: https://www.friism.com/di...tor-with-load-management/
[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 16-05-2024 07:58 ]
Valentijn in "DIY tesla model 3 / Y yoke stuur install"Valentijn schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:30:
Ik heb een yoke stuur in mijn 2023 M3 gezet en de installatie zelf gedaan. erg tevreden mee. Het stuurt heerlijk op lange stukken (mijn armen liggen altijd op mijn schoot). Daarnaast is het aan de onderkant (horizontaal) vastpakken genoeg om AP ervan te overtuigen dat 'ik er ben'.
Als er mensen benieuwd zijn naar de ervaring wil ik er best iets over schrijven, maar geen idee of er interesse is?
Keep it cool
Iemand een goede tip voor een electrische koelbox?
Liefst eentje met compressor die je achteraan tussen de voor en achterstoel kan zetten.
Met 20 of 30l komt ik toe denk ik.
Liefst eentje met compressor die je achteraan tussen de voor en achterstoel kan zetten.
Met 20 of 30l komt ik toe denk ik.
Wij hebben dat ook overwogen, maar uiteindelijk voor een koelbox in de sub-trunk gekozen. Tussen stoel en achterbank was het uiteindelijk toch net niet, iig in de M3H. De Alpicool Y16 van 16 liter (zie Amazon) past iig prima in de M3H. In de MY kun je waarschijnlijk een maat groter kwijt. Uiteindelijk ook gunstiger qua geluid: een compressor maakt nu eenmaal nog best veel herrie.
[ Voor 13% gewijzigd door jvd-nl op 17-05-2024 13:26 ]
heb je er dan geen last van dat je hem in een afgesloten ruimte stopt?jvd-nl schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:26:
Wij hebben dat ook overwogen, maar uiteindelijk voor een koelbox in de sub-trunk gekozen. Tussen stoel en achterbank was het uiteindelijk toch net niet, iig in de M3H. De Alpicool Y16 van 16 liter (zie Amazon) past iig prima in de M3H. In de MY kun je waarschijnlijk een maat groter kwijt. Uiteindelijk ook gunstiger qua geluid: een compressor maakt nu eenmaal nog best veel herrie.
dus dat die de warmte niet kwijt kan?
Zojuist de commander van achter naar voor verplaatst. Ik had overleg gehad met Enhance, zij gaven aan dat er echt een andere kabel nodig was. Dus die had ik maar besteld. Voor zover ik kan zien klopt het ook wel, de pinbezetting lijkt anders. (En je hebt een klein stekkertje, waar in met de gen1 commander niks aan schijn te hebben, maar toch maar aangesloten, wie weet)Minxz schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:57:
[...]
Zou je met de huidige kabel 'm niet voor aan kunnen sluiten?
Dan is je misschien de extra's die die 2e connector met zich mee brengt, maar heb je dezelfde functionaliteit als dat je 'm achter aansluit.
Weet niet of dat zo werkt, maar is de moeite van het proberen waard lijkt me.
Work in progess:
:strip_exif()/f/image/4ZUrV9URz3kzcGG3aWkWfgGx.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar goed, commander nu netjes voorin weggewerkt. Was echt eenvoudig, niet veel moeilijker dan achterin. Plus, daarvoor heb je meer ruimte om de extra snoer/stekker bende kwijt te kunnen. Dus mocht iemand hier nog over twijfelen, ga voor installatie voorin! Ik heb nog wel een poetsdoek om de commander gedraaid, zodat het ding niet gaat liggen rammelen.
Het ali schermpje achterin doet het na een aantal weken nog altijd prima, en nu zijn ook daar de snoeren netjes weggewerkt
Een paar afstandhouders met klitteband onder de plank geplaatst, werkt prima en niveauverschil is eigenlijk niet merkbaar.sk1nny666 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:50:
[...]
heb je er dan geen last van dat je hem in een afgesloten ruimte stopt?
dus dat die de warmte niet kwijt kan?
klinkt goed.jvd-nl schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:39:
[...]
Een paar afstandhouders met klitteband onder de plank geplaatst, werkt prima en niveauverschil is eigenlijk niet merkbaar.
wij kamperen vooral in de natuur, en hebben dan zoon dikke powerbank met ook een 12V aansluiting.
en probeer het verschil in verbruik tussen een compressor koelbox en een "gewoone" koelbox te vinden.
maar kan niet echt duidelijk vinden welke zuiniger zou zijn.
Zit hier toch sterk te twijfelen om alleen de commander te bestellen... Kan die nu alles ook via de app, dus zonder de knob of buttons?Nosch schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:15:
[...]
Zojuist de commander van achter naar voor verplaatst. Ik had overleg gehad met Enhance, zij gaven aan dat er echt een andere kabel nodig was. Dus die had ik maar besteld. Voor zover ik kan zien klopt het ook wel, de pinbezetting lijkt anders. (En je hebt een klein stekkertje, waar in met de gen1 commander niks aan schijn te hebben, maar toch maar aangesloten, wie weet)
Work in progess:
[Afbeelding]
Maar goed, commander nu netjes voorin weggewerkt. Was echt eenvoudig, niet veel moeilijker dan achterin. Plus, daarvoor heb je meer ruimte om de extra snoer/stekker bende kwijt te kunnen. Dus mocht iemand hier nog over twijfelen, ga voor installatie voorin! Ik heb nog wel een poetsdoek om de commander gedraaid, zodat het ding niet gaat liggen rammelen.
Het ali schermpje achterin doet het na een aantal weken nog altijd prima, en nu zijn ook daar de snoeren netjes weggewerkt
Het gaat mij voornamelijk om de deurklink-shortcuts, autopilot en driftmodus.
Voor kamperen heb je sowieso een compressor koelbox nodig. Thermo-elektrisch komt hooguit 20 graden onder de omgevingstemperatuur. Dus vaak alleen geschikt voor drank e.d.sk1nny666 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:48:
[...]
klinkt goed.
wij kamperen vooral in de natuur, en hebben dan zoon dikke powerbank met ook een 12V aansluiting.
en probeer het verschil in verbruik tussen een compressor koelbox en een "gewoone" koelbox te vinden.
Voor jouw wensen heb je alleen de commander nodig.Rogar schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:07:
[...]
Zit hier toch sterk te twijfelen om alleen de commander te bestellen... Kan die nu alles ook via de app, dus zonder de knob of buttons?
Met de commander kun je in de app op je telefoon ook 'knoppen' maken. Ik heb daar een paar staan die ik maar zelden nodig heb bv. Zie hierRogar schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:07:
[...]
Zit hier toch sterk te twijfelen om alleen de commander te bestellen... Kan die nu alles ook via de app, dus zonder de knob of buttons?
:strip_exif()/f/image/tPb34XrZIhnqbAgcJPFKnwR2.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ik zou de knop voor AP (linksachter op mijn stuur) niet meer willen missen. De andere 3 gebruik ik echt veel minder.
Voor mij is alleen de knop linksachter op m’n stuur om AP met 1 klik aan te zetten echt prettig. Vooral omdat je met de M3H dubbele klik op het scroll wieltje moet doen, wat gewoon niet prettig klikt.Rogar schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:07:
[...]
De andere knop gebruik ik om m’n handschoenenvakje te openen, wat ik 2x per jaar ofzo doe…
Verder gaat het idd om de deurklinken en continuous autopilot.
Dat klopt dus niet.jvd-nl schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:14:
[...]
Voor kamperen heb je sowieso een compressor koelbox nodig. Thermo-elektrisch komt hooguit 20 graden onder de omgevingstemperatuur. Dus vaak alleen geschikt voor drank e.d.
Net nog een week de Peltier koelbox gebruikt en de kunst is om deze altijd onder spanning te houden waardoor deze perfect op koud bier en kaas blijft. Vooral dat laatste is ook nu weer perfect gelukt
Efficiëntie/koelvermogen van compressor, Peltier en absorptie zitten uiteraard wel grote verschillen tussen.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Ik heb 4 buttons, gebruik ze eigenlijk zelden. Wat voor mij een groot nadeel is, is dat de commander "aan" moet staan, willen de buttons iets doen.Rogar schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:53:
Thanks @Fly-guy @Nosch @Smobbo
Ik ga toch nog eens nadenken over de buttons.
Dus de laatst toegevoegde feature dat je de stoelen kunt verstellen is leuk, maar dan moet ik eerst de auto wakker maken, best lang wachten en dan de button gebruiken, wat niet altijd de eerste keer ook resultaat geeft.
Ik had, achteraf, liever de commander alleen gekocht.
Ik wilde gisteren een knop van de commander buttons of de knob koppelen aan het binnenlicht rechtsachter, maar ik kon alleen vinden om alle binnenverlichting te gelijk aan te doen, ben ik nou blind of kan wat ik wil niet?
Developer
Je kan alleen alle binnenverlichting aan doen.HENNESSY schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:04:
Ik wilde gisteren een knop van de commander buttons of de knob koppelen aan het binnenlicht rechtsachter, maar ik kon alleen vinden om alle binnenverlichting te gelijk aan te doen, ben ik nou blind of kan wat ik wil niet?
Je hebt 3 soortensk1nny666 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:48:
[...]
klinkt goed.
Compressor het best en energie zuinigst bij de meeste temperatuur instelbaar digitaal ook compacter en duurder 12v en 220v
Absorptie, koelt goed maar max s graden onder buiten temperatuur dus met warm weer minder op 12v 220v en gas
thermo-elektrische koelboxen, met ventilator maakt meer geluid en koelt niet zo best 12v en 220v
Uiteindelijk heb ik de kapjes aan de binnenkant glad geschuurd en direkt op de spiegelkappen geplakt. De PPF folie ga ik nog op de zwarte kappen plakken.mjvdzwet schreef op zondag 28 april 2024 @ 23:21:
[...]
Je krijgt juist zuiging, de onderkant van de spiegel is vlak, bovenkant bol.
Echter zie ik warmte van de zon als een grotere boosdoener, die maakt de lijm week. En de folie is wat "vettig", maar gewoon testen.
En je moet na het plakken gewoon 24 uur aanhouden voor volledige hechting.
Aan de andere kant als je de folie aanbrengt kan je de spiegels ook in glossy black wrappen.
En creëert de dubbelzijdige tape geen ruimte tussen de kap en spiegel, zodat er geen probleem is.
Het huidige resultaat:
Before:
:strip_exif()/f/image/8miScms5x62D0iTPskwlCcl3.jpg?f=fotoalbum_large)
After:
:strip_exif()/f/image/ERbKlXKpl44v4LtLNtmdwpnT.jpg?f=fotoalbum_large)
Andere kant:
:strip_exif()/f/image/p9y93GDEsUfNogxcNOzA7dYS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er netjes uit.
Ik zou dr ppf achterwege laten, wordt heel moeilijk plakken op de spiegels.
Wordt de schade te erg, dan de kapjes vervangen.
Dat zou ik doen.
Ik zou dr ppf achterwege laten, wordt heel moeilijk plakken op de spiegels.
Wordt de schade te erg, dan de kapjes vervangen.
Dat zou ik doen.
Heeft er iemand ervaring met de dashboard covers van mat carbon? Montage geloof ik wel, maar zit hem meer in het demonteren na zoveel jaren.. hebben schade na het verwijderen van deze panelen covers?
Wou ze bestellen in een Nederlandse webshop, dus niet het goedkoopste.
[ Voor 3% gewijzigd door 038Robijno op 19-05-2024 08:58 ]
Heeft iemand toevallig ervaring met zo iets?
Na de reis naar zuid Frankrijk zou het fijn zijn als de AP iets langer aan blijft.
Product; https://a.aliexpress.com/_EGeQ1hD
Na de reis naar zuid Frankrijk zou het fijn zijn als de AP iets langer aan blijft.
Let op dat de meeste NL webshops ook alles via Ali inkopen038Robijno schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:58:
Heeft er iemand ervaring met de dashboard covers van mat carbon? Montage geloof ik wel, maar zit hem meer in het demonteren na zoveel jaren.. hebben schade na het verwijderen van deze panelen covers?
Je hand op de onderrand van het stuur laten hangen, dan heb je geen "hulpje" nodig. In mijn geval linker elleboog op armsteun en mijn linker hand op de onderkant van het stuur. Zo zonder problemen op AP uit Spanje komen rijden.Tim0252 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:50:
Heeft iemand toevallig ervaring met zo iets?
Dank voor de tip! Altijd een Tesla Wall Connector willen gebruiken omdat de prijs meevalt voor een veredeld stopcontact ;-) En er staan ook behoorlijk wat tweedehands online gezien veel hun Tesla tegoed inzetten om wat cash te vangen. Maar dynamic load balancing was wel een absolute must, wat nu dus mogelijk is.turkeyhakan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:54:
Tesla heeft "stilletjes?" loadbalancing support uitgebracht voor de Gen3 Wall Connector.
Valt me wel op dat de Neurio niet overal te vinden is. Ik kan de Neurio enkel op Amazon UK vinden (met import taxen). Andere Amazon winkels (NL, BE, DE, FR, IT, ES) ook, maar allemaal uitverkocht.
- Items: GBP 230.83
- Postage & Packing: GBP 4.22
- Import Fees Deposit: GBP 49.36
- Order Total: GBP 284.41
Installatie van de Neurio Meter met Wall Connector lijkt niet complex als ik deze installatie video van Tesla Academy mag geloven (gepost 1 maand geleden). Gewoon standaard UTP gebruiken met WAGO klemmen en pluggen in de RS-485 klemmen in de Wall Connector doos. Daarna configureren in software via de Tesla One app.
Link: YouTube: Wall Connector - Dynamic Power Management
Wordt blijkbaar ook gebruikt in de PowerWall, Neurio W1 en Neurio W2 (nog niet meteen verschil gevonden buiten visuele verschillen van de CT-klemmnen) waar je wat meer informatie hierover kan vinden: https://service.tesla.com...CE-BF2C-2DB739D136DF.html
Overzicht met de part nummers: https://service.tesla.com...69-AB02-FAB6CDEA45DB.html
Ik heb verder geen info helaas! Kwam er per toeval achter en mooi dat je er mogelijk wat aan hebt.cwegh schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:14:
[...]
Dank voor de tip! Altijd een Tesla Wall Connector willen gebruiken omdat de prijs meevalt voor een veredeld stopcontact ;-) En er staan ook behoorlijk wat tweedehands online gezien veel hun Tesla tegoed inzetten om wat cash te vangen. Maar dynamic load balancing was wel een absolute must, wat nu dus mogelijk is.
Valt me wel op dat de Neurio niet overal te vinden is. Ik kan de Neurio enkel op Amazon UK vinden (met import taxen). Andere Amazon winkels (NL, BE, DE, FR, IT, ES) ook, maar allemaal uitverkocht.Weet jij (of iemand anders op het forum) nog een andere webshop die dit verkoop?
- Items: GBP 230.83
- Postage & Packing: GBP 4.22
- Import Fees Deposit: GBP 49.36
- Order Total: GBP 284.41
Installatie van de Neurio Meter met Wall Connector lijkt niet complex als ik deze installatie video van Tesla Academy mag geloven (gepost 1 maand geleden). Gewoon standaard UTP gebruiken met WAGO klemmen en pluggen in de RS-485 klemmen in de Wall Connector doos. Daarna configureren in software via de Tesla One app.
Link: YouTube: Wall Connector - Dynamic Power Management
Wordt blijkbaar ook gebruikt in de PowerWall, Neurio W1 en Neurio W2 (nog niet meteen verschil gevonden buiten visuele verschillen van de CT-klemmnen) waar je wat meer informatie hierover kan vinden: https://service.tesla.com...CE-BF2C-2DB739D136DF.html
Overzicht met de part nummers: https://service.tesla.com...69-AB02-FAB6CDEA45DB.html
Denk dat het product nog relatief nieuw is, waardoor Amazon in de EU geen voorraad heeft. Kwestie van wachten is mijn ervaring. Of je moet het in de UK bestellen..
Tesla verwijst zelf enkel naar Amazon, dus ik weet niet of het elders verkrijgbaar is.
Product is niet echt nieuw, bestaat al een tijd als ik het zo zie. Maar wel nieuw voor de Europese markt. Maar ik vermoed dat de wall connector nu echt wel een waardig alternatief wordt tov de andere op de markt al zeker omdat mensen geneigd zijn om in hetzelfde ecosysteem te shoppen.turkeyhakan schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:19:
[...]
Denk dat het product nog relatief nieuw is, waardoor Amazon in de EU geen voorraad heeft. Kwestie van wachten is mijn ervaring. Of je moet het in de UK bestellen..
Tesla verwijst zelf enkel naar Amazon, dus ik weet niet of het elders verkrijgbaar is.
Enkel PV integratie is er niet vermoed ik. Maar dat kan je op andere manieren oplossen via home assistant bvb.
Even een vraag over het koppelen van draadloze game controllers.
Met mijn vorige Model 3 uit 2019 kon ik zonder problemen een paar switch pro controllers van AliExpress koppelen en gebruiken.
Met de nieuwe highland Model 3 lukt dit niet. Hij herkent ze wel, maar koppelen lukt niet. Nu zag ik dit al vaker langskomen in dit topic, maar nog geen oplossing. Heeft iemand ondertussen een aantal controllers werkend gekregen?
Welke ik geprobeerd heb en niet werkend gekregen heb:
AliExpress Switch Pro Controllers
Switch Joy-cons
Xbox One S controllers (oude model)
Met mijn vorige Model 3 uit 2019 kon ik zonder problemen een paar switch pro controllers van AliExpress koppelen en gebruiken.
Met de nieuwe highland Model 3 lukt dit niet. Hij herkent ze wel, maar koppelen lukt niet. Nu zag ik dit al vaker langskomen in dit topic, maar nog geen oplossing. Heeft iemand ondertussen een aantal controllers werkend gekregen?
Welke ik geprobeerd heb en niet werkend gekregen heb:
AliExpress Switch Pro Controllers
Switch Joy-cons
Xbox One S controllers (oude model)
Verder aanvulling op mijn eerdere post gevonden op onderstaande link. Neurio is overgenomen in 2019 door Generac. Maar blijkbaar verkopen ze nog Neurio omdat er custom Tesla firmware op zit.
Source: https://github.com/jasonacox/pypowerwall/issues/1I agree that it is likely a software issue, but I suspect it is due to the Neurio's firmware which was customized for Tesla. Others are using the retail Neurio device (now owned by Generac) called the "Generac W2HEM GNRC PWRview Monitor" (Link) seem to have good reviews. When I did have device vitals on the Neurio, I noticed that despite other firmware upgrades, the Neruio was never upgraded and likely cannot be upgrade due to the special W2-Tesla code burned into it (which Generac support confirmed).
Snuuzu (op kickerstarter komen ze binnenkort) is een bedrijf wat een bed gaat maken voor de model Y en 3. Ben benieuwd hoe dit anders gaat zijn dan de bestaande aanbieders. Ik zou niet graag in mijn 3 slapen (sedan). Maar in de Y kan je dat wel voor elkaar krijgen denk ik.
Zeker icm met zoiets:
Zeker icm met zoiets:
[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 22-05-2024 12:51 ]
Ziet er goed uit maar wel duur na de kickstarter (a 899 euro p/s)spartacusNLD schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:50:
Snuuzu (op kickerstarter komen ze binnenkort) is een bedrijf wat een bed gaat maken voor de model Y en 3. Ben benieuwd hoe dit anders gaat zijn dan de bestaande aanbieders. Ik zou niet graag in mijn 3 slapen (sedan). Maar in de Y kan je dat wel voor elkaar krijgen denk ik.
[YouTube: Snuuzu - Product Teaser 1.]
Zeker icm met zoiets:
[YouTube: Tentsla X1 tent, world first exclusively made for Tesla Camping #tesla #glamping]
Iemand ervaring met een goede tablethouder voor aan de stoel zodat mijn zoon naar zijn tablet kan kijken? Ik zie veel dingen op Ali uiteraard en dezelfde dingen maar wat duurder via de sites dichterbij maar is dat wat? Iemand ervaring met een goede? Krijg zelf een tesla y.
Ik heb zelf 2 van deze. Zijn prima bevallen voor de kids en makkelijk te installeren en weer weg te halenDavidrrr schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:43:
Iemand ervaring met een goede tablethouder voor aan de stoel zodat mijn zoon naar zijn tablet kan kijken? Ik zie veel dingen op Ali uiteraard en dezelfde dingen maar wat duurder via de sites dichterbij maar is dat wat? Iemand ervaring met een goede? Krijg zelf een tesla y.
https://www.amazon.nl/TPA...tablet%2Caps%2C157&sr=8-3
Hebben deze ook en wij zijn er ook tevreden overSir BVR schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:06:
[...]
Ik heb zelf 2 van deze. Zijn prima bevallen voor de kids en makkelijk te installeren en weer weg te halen
https://www.amazon.nl/TPA...tablet%2Caps%2C157&sr=8-3
Oke, ik ben eruit... Het gaat alleen de Commander worden.
Ik las dat code PATRON de meeste korting (12%) geeft. Is dat nog juist?
BJORN levert maar 10% op.
Ik las dat code PATRON de meeste korting (12%) geeft. Is dat nog juist?
BJORN levert maar 10% op.
Ik ben zelf huiverig om het te hangen aan dat plastic cover van de stoel.Davidrrr schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:43:
Eerst heb ik een oplossing bedacht dat het met pro zuignappen (voor gopro/ dslr met 3 zuignappen a-la deze https://www.cameranu.nl/n...xtcKESpVgU4xoC_yEQAvD_BwE) + ipad bracket, wel tevreden qua stabiliteit maar toch wat omslachtig want we moeten dan de ipad de hele tijd uithalen van deze https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle
(de ipad zit standaard in dit hoesje)
En toen bedacht ons... Met een simpele snelbinder/ elastiek touwtje kunnen we de ipad vastzetten. Gewoon touw over de hoofdsteun en dan de handel van het hoesje vastmaken.
Werkt echt top en heel simpel.
Life is too short to drive boring cars
hahaha heb je daar een foto van? Kan me niet voorstellen dat dat er netjes uit ziet...SirLct schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:37:
[...]
Ik ben zelf huiverig om het te hangen aan dat plastic cover van de stoel.
Eerst heb ik een oplossing bedacht dat het met pro zuignappen (voor gopro/ dslr met 3 zuignappen a-la deze https://www.cameranu.nl/n...xtcKESpVgU4xoC_yEQAvD_BwE) + ipad bracket, wel tevreden qua stabiliteit maar toch wat omslachtig want we moeten dan de ipad de hele tijd uithalen van deze https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle
(de ipad zit standaard in dit hoesje)
En toen bedacht ons... Met een simpele snelbinder/ elastiek touwtje kunnen we de ipad vastzetten. Gewoon touw over de hoofdsteun en dan de handel van het hoesje vastmaken.
Werkt echt top en heel simpel.
Wij hadden vroeger ook zoiets, zaten wat spanbandachtige bandjes bij die schermeb die we toen hadden. Meer met het idee van met een ongeluk moet dat ding niet door de auto gaan vliegen... zijn dingen waar ik ook aan denk.
Ik gebruik sinds de audi A3 en nu in de tesla deze houder voor tablet naar volle tevredenheid:
https://amzn.eu/d/7mjoHD7
https://amzn.eu/d/7mjoHD7
https://www.aliexpress.us...%3Asearch%7Cquery_from%3A
Iemand ervaring met dit soort buttons? Ik ben wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn.
Iemand ervaring met dit soort buttons? Ik ben wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn.
Keep it cool
Geen ervaring mee, maar die ene lijkt wel een ripp off van de sexy knob.Valentijn schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:29:
Net de commander besteld, hopelijk met 2 weken (net voor de vakantie) in huis
Die met die knopjes onder het scherm langs ziet er wel leuk uit, maar gewoon 0 revies op Ali, dat vind ik toch wat verdacht.
Ik had via Ali onderstaande console organizers besteld maar ik merk dat C1 is onhandig omdat die niet naar voren kan schuiven en C2 wel.
Dan moet je eerst C1 eruit halen op bij C2 te kunnen.
Dan moet je eerst C1 eruit halen op bij C2 te kunnen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/atElJt6TZlrYA3bwclmSr31b.png?f=user_large)
In een ongeluk vlieg de plastic houder even ver denk ik hoorDavidrrr schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:05:
Wij hadden vroeger ook zoiets, zaten wat spanbandachtige bandjes bij die schermeb die we toen hadden. Meer met het idee van met een ongeluk moet dat ding niet door de auto gaan vliegen... zijn dingen waar ik ook aan denk.
Er was ook een "hack" waar je een oogje tussenduwen om dan een houder te kunnen vastschroeven.
YouTube: Tablethouder in de Tesla Model 3 - Achterbank vermaak
Maar ik vind het juist riskanter. In een ongeluk vlieg je kind direct richting zo'n oogje.
De primitief oplossing met touw en ipad houder is heel "kindvriendelijk bij een ongeluk"
[ Voor 34% gewijzigd door SirLct op 24-05-2024 11:26 ]
Life is too short to drive boring cars
Wait... what!!??? Ik zit echt al jaren op deze feature te wachtenturkeyhakan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:54:
Mijn oude EV is inmiddels ingewisseld voor een Tesla dus helemaal nodig is het al niet meer (immers kan je vanuit het voertuig de snelheid ook aanpassen) maar, toch nice dat het nu echt kan zonder dat ik niet 100% failsafe smarthome integraties hoef te bouwen om het te realiseren. Zeer vet.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Heeft iemand ervaring met een goede zonnebril houder voor de M3H? Ik heb er nu eentje van Ali die oke leek, maar het plastic is erg cheap en wil deze liever niet in de auto hebben hangen.
De wireless charging pads zijn mijn vaste bewaarplek voor zonnebrillen. Hoef je niks voor te bestellenCyleo schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:26:
Heeft iemand ervaring met een goede zonnebril houder voor de M3H? Ik heb er nu eentje van Ali die oke leek, maar het plastic is erg cheap en wil deze liever niet in de auto hebben hangen.
Keep it cool
Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.