Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-05 13:20
Iemand toevallig al een zonnescherm voor de MY? Ik krijg erg veel (gerichte) video's te zien van deze: https://www.amazon.nl/-/e...model+y%2Caps%2C59&sr=8-3

Heeft iemand er ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Boempatat schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:13:
Iemand ervaring met het tinten van de ramen met folie? Vanuit de LM zou het geen probleem zijn op voorwaarde dat de tint verwijderbaar is. Ik zie dat Carglass dit aanbiedt, iemand een idee van de prijs?
Zou om de achteruit en zijramen zijn van een model 3
ik heb mijn model 3 laten doen, voor, achter en dak+achterruit). kostte 520 euro incl BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Kurios schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:38:
[...]

ik heb mijn model 3 laten doen, voor, achter en dak+achterruit). kostte 520 euro incl BTW.
Top ik heb een vergelijkbare aanbieding gekregen van Carglass. Ook met folie gedaan?
Care to share some pictures? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:16

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Boempatat schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:57:
[...]

Top ik heb een vergelijkbare aanbieding gekregen van Carglass. Ook met folie gedaan?
Hier hetzelfde laten doen. Wat oudere foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMPGzRdJ_yn6XdsQefzD_5Eu61g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qtkLWgmdjL2cMVYk4HPZDma.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2qbzqD5Nm-NvZNaPCdSn9Qo86s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4J3AzGotVNJBfhv57b5SxERT.jpg?f=fotoalbum_large

450 euro bij https://tintexclusive.nl/ voor de achterruit / dak + achter ramen.

Ben express voor de ''full black'' look gegaan. Deze folie laat nog maar 5% van het licht door. Het is dus achterin vrij donker. In de achteruit rij spiegel zie je savonds niet zo heel veel meer. Maar dit went wel.

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 27-03-2024 16:04 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
spartacusNLD schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:01:
[...]

Hier hetzelfde laten doen. Wat oudere foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

450 euro bij https://tintexclusive.nl/ voor de achterruit / dak + achter ramen.

Ben express voor de ''full black'' look gegaan. Deze folie laat nog maar 5% van het licht door. Het is dus achterin vrij donker. In de achteruit rij spiegel zie je savonds niet zo heel veel meer. Maar dit went wel.
Ik had exact hetzelfde plan om voor de full black look te gaan. She is a real beauty. _/-\o_ :9~
Proficiat! Thanks voor het delen O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Boempatat schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:14:
[...]

Ik had exact hetzelfde plan om voor de full black look te gaan. She is a real beauty. _/-\o_ :9~
Proficiat! Thanks voor het delen O+
Ondertussen heb ik dus ook andere wieldoppen. Zie een paar posts terug:
spartacusNLD schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:34:
[...]

En ze zitten erop! Heel blij mee.

Als je ze wil bestellen via bovenstaande link.. kies de versie van 126 euro. Die goedkopere is de oude versie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook heb ik de Tesla letters (achter) en het Tesla logo (voorop) zwart laten maken bij Tesland. Zie onderstaande post voor foto's hiervan (let niet op de erg vieze auto):
spartacusNLD schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:49:
[...]

Ik heb daar mijn ramen ook laten tinten. Aanrader! Er staan genoeg voorbeelden op zijn Instagram pagina. Hierbij mijn eigen foto's (van een paar weken terug):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Logo's (niet letten op de extreem vieze auto)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tesland heeft beide logos voor 105,20 gedaan afgelopen vrijdag.
Nu is echt alles op de auto zwart. Heel blij mee :P

Enkel alleen nog de '' lock chime'' vervangen door het night rider geluid. Dan is die helemaal af :+

[ Voor 78% gewijzigd door spartacusNLD op 27-03-2024 16:24 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Boempatat schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:57:
[...]

Ik heb in september 2021 al laten doen bij https://www.deramentinter.nl/ Bij mij in de buurt en is prima bevallen. Ik zou hem zo aanraden.

Voor is niet zo goed te zien in deze hoek, maar is maximaal toegestaan. Het lijkt achter al snel heel donker, maar dat komt omdat er dan ook via de achterruit (en het dakglas) een stuk minder licht doorkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBy0tIpjIMkoKlwgDDmoEcHLjA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFjgr10oMRLQiP4aHhC2fmEJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Kurios op 27-03-2024 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
spartacusNLD schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:34:
[...]

En ze zitten erop! Heel blij mee.

Als je ze wil bestellen via bovenstaande link.. kies de versie van 126 euro. Die goedkopere is de oude versie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In hoeverre zie je de originele velg?

Heb je een close-up van het wiel?

Ik zit er ook aan te denken, maar ben bang dat je de originele velg er doorheen ziet en dat dit gek oogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door spartacusNLD op 27-03-2024 18:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
mjvdzwet schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:48:
[...]

Ik zit er ook aan te denken, maar ben bang dat je de originele velg er doorheen ziet en dat dit gek oogd.
Nope. Van de orginele velg zie je niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3SpDLIdP0A1V4ZBy9lzxT26434=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQZoIIdapBPxbyVZ0lcKW2WB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-05 22:06
Puntje-NL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:19:
Iemand toevallig al een zonnescherm voor de MY? Ik krijg erg veel (gerichte) video's te zien van deze: https://www.amazon.nl/-/e...model+y%2Caps%2C59&sr=8-3

Heeft iemand er ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen:

1. Wordt de model Y echt heet in de zomer, als de zon er op staat, vanwege het glazen dak?
2. Helpt zo'n zonnescherm dan echt?

(Heb zelf de model Y nog maar een paar weken en dus nog geenhitte meegemaakt)

en ja je kunt natuurlijk voorkoelen zodat de temperatuur genormaliseerd is voor je instapt, maar dat kost wel extra kWh zowel vooraf als tijdens het rijden en als zo'n scherm dat beperkt is dit het geld wel waard.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-04 19:49
eltron schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:31:
[...]

1. Wordt de model Y echt heet in de zomer, als de zon er op staat, vanwege het glazen dak?
2. Helpt zo'n zonnescherm dan echt?
1. Ja
2. Ja
:)

Ik heb de originele van Tesla die ik de hele zomer gebruik.
Cabine heat protection gebruik ik sporadisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Vooraf koelen is zo fijn. Dat ga je echt sowieso doen, ookal heb je zo'n zonnescherm...
Overigens kost de airco echt niet zoveel stroom. Voorverwarmen wel(op mijn 2019 M3). Maar ook dat is geniaal in de winter of als de auto beslagen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:07
mjvdzwet schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:48:
[...]

Ik heb deze ook, originele velg zie je niet.
Deze doppen zitten wel op de bovenste rand van de velg, dus je ziet met name vanaf de zijkant dat de dop iets uitsteekt t.o.v. de band.

Gewoon de echte lichtmetalen velgen zijn met afstand het mooiste, maar deze zwarte doppen zijn prima om die half gare tesla doppen te vervangen. Dat uitstekende effect vind ik zelf niet zo tof maar ik stoor me er niet aan (vandaar dat ik er nu weer over begin... oh wacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Kurios schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:46:
Vooraf koelen is zo fijn. Dat ga je echt sowieso doen, ookal heb je zo'n zonnescherm...
Overigens kost de airco echt niet zoveel stroom. Voorverwarmen wel(op mijn 2019 M3). Maar ook dat is geniaal in de winter of als de auto beslagen is.
Ja dat voorkoelen en voorverwarmen is natuurlijk mooi en zal niet veel stroom kosten die je bovendien nog aan de paal kunt verbruiken, maar het gaat er mij ook om dat je ook tijdens het rijden moet koelen en het stroomverbruik heeft direkt invloed op je range, dus als je dat met een scherm kunt halveren dan is het de aanschafkosten wel waard voor mij.

Wel jammer dat de Tesla geen stoelventilatie heeft, maar dat terzijde.

[ Voor 5% gewijzigd door eltron op 28-03-2024 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
eltron schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:30:
[...]

Ja dat voorkoelen en voorverwarmen is natuurlijk mooi en zal niet veel stroom kosten die je bovendien nog aan de paal kunt verbruiken, maar het gaat er mij ook om dat je ook tijdens het rijden moet koelen en het stroomverbruik heeft direkt invloed op je range, dus als je dat met een scherm kunt halveren dan is het de aanschafkosten wel waard voor mij.

Als ik naar mijn verbruik kijk, is airco zo'n extreem klein onderdeel, dat je daar echt niet op hoeft te bezuinigen voor wat meer range. 1 km/h minder hard rijden gaat een stuk meer impact brengen.
Als je zo'n scherm mooi vindt, vooral kopen. Maar je gaat dat echt niet 'terugverdienen'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:51
eltron schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:30:
[...]

De laatste Model 3 wel en dat is heerlijk inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-04 22:31
Bij Teslaunch de 21” all in one rimprotectors besteld. Wat een teleurstelling is dat! Dingen passen voor geen meter. Klikken niet op de velg, er zit foamtape bij maar dat helpt niets.
Iemand meer ervaring met deze of andere rimprotectors?

https://teslaunch.net/nl/...q8oTYdRN7hEsaAousEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb voor mijn witte Y performance aan de achterkant, een zwart embleem erover heen ‘geplakt’ aangezien ik niet met visdraad en een föhn de lak wil beschadigen.

Nu wil ik ook graag de “Dual motor” embleem ook graag zwart hebben in plaatst van zilver.
Is daar ook een zwarte versie van die je ook over de originele letters van de Dual motor kan plakken?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:23

d0s

sssst

038Robijno schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:32:
Ik heb voor mijn witte Y performance aan de achterkant, een zwart embleem erover heen ‘geplakt’ aangezien ik niet met visdraad en een föhn de lak wil beschadigen.

Nu wil ik ook graag de “Dual motor” embleem ook graag zwart hebben in plaatst van zilver.
Is daar ook een zwarte versie van die je ook over de originele letters van de Dual motor kan plakken?

Dank.
Als je voorzichtig bent beschadig je de lak toch niet? Zo'n embleem komt er probleemloos vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05 13:55

Dank.
Laat dual motor er gewoon af. Veel mooier zonder al die text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 10:57
Iemand toevallig al de overstap van een 2019 model 3 naar een highland gemaakt? Kan ik mijn interieurbakje meenemen of is de maat van dat vak aan de voorkant anders? De foto’s op AliExpress zijn vergelijkbaar, maar of het nu echt hetzelfde is…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-05 14:02

Dank.
Gewoon zoiets anders doen: https://www.moturius.nl/p...rt-hoogglans-motip-04302/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Hoe ga je dat doen zonder het logo eraf te halen?
Succes om dat netjes afgeplakt te krijgen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blommie01
Slonzo schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:19:
[...]

YouTube: How to Plasti Dip Tesla Emblems/Logos - TESBROS

Ik vind het eindresultaat wel erg mooi.

Ik ga denk ik een poging wagen. Ik vind het mooier dan de covers die je op de bestaande plakt..

Iemand ervaring?

[ Voor 20% gewijzigd door Blommie01 op 31-03-2024 12:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-05 14:02
Slonzo schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:19:
[...]

Ik heb bij mijn Model S de zilveren strip van de achterklep op die manier ook zwart gemaakt.
Je plakt het omringende deel af, spuit het onafgeplakte deel volledig (en dik) en trekt de plastidip waar je het zegmaar niet wilt hebben er ‘gewoon’ af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Smobbo schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:13:
[...]

Als je ook wil dat kinderen hier naar kijken zonder misselijk te worden zou ik voor een model kiezen wat niet op zo'n onhandig lage plek zit ;) .
Onze M3H moet nog binnen komen, maar we hebben tegen de kinderen al gezegd dat het achterste scherm alleen bij stilstand gebruikt gaat worden :+
Dat zal niet moeilijk worden; bij ons waren ze er na twee ritjes al op uitgekeken. De Switch en iPad zijn gewoon leuker. Wel handig voor ze om naar het volgende nummer te skippen in de playlist en de stoelverwarming aan / uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-05 22:25

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Wie heeft ervaring met de usb poorten van Alie of Temu die je kunt aanbrengen op de middenconsole, voor de middenarmsteun. Prijzen zijn rond de 20 euro. Bij Tesland is deze module aanmerkelijk duurder. Ofwel is goedkoop duurkoop?
Thxs peter

[ Voor 0% gewijzigd door peerke 1960 op 01-04-2024 11:30 . Reden: Typfout ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:51
peerke 1960 schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:23:
Wie heeft ervaring met de usb poorten van Alie of Temu die je kunt aanbrengen op de middenconsole, voor de middenarmsteun. Prijzen zijn rond de 20 euro. Bij Tesland is deze module aanmerkelijk duurder. Ofwel is goedkoop duurkoop?
Thxs peter
Ik heb het idee dat Tesland ze daar ook gewoon vandaan haalt. Ziet er allemaal hetzelfde uit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
peerke 1960 schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:23:
Thxs peter
Tipje: klik de afbeelding op Tesland aan en zoek met Google Lens. Je ziet dan sites/aanbieders die IDENTIEK DEZELFDE aanbieden voor minder dan de helft van het geld...
Tesland is zelfs te lui om eigen afbeeldingen er van te maken...

[ Voor 5% gewijzigd door Allewijn op 01-04-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-05 22:25

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Thxs, ik weet genoeg!
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
Maurice- schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:21:
[...]

Vond zojuist ook een leuke installatievideo, leuk klusje. Ga er gelijk een bestellen. Nogmaals dank voor de tip!

YouTube: Tesla Soft Close Frunk | Install Guide & Review | HUGE Upgrade!
Wil deze update ook doen.
Als je bij alie zoekt kom je diverse soorten tegen.
welke heb jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:03
SpikeHome schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:55:
[...]

Wil deze update ook doen.
Als je bij alie zoekt kom je diverse soorten tegen.
welke heb jij besteld?
Deze. Nieuw account aangemaakt en voor €58 besteld. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
@Maurice- Ah tnx
5 dagen levering zie ik erbij staan.

Maar als je zoekt op die soft close
https://nl.aliexpress.com...2g0o.productlist.search.0

[ Voor 4% gewijzigd door SpikeHome op 02-04-2024 11:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vandaag de spreekwoordelijke kogel door de kerk, om een 'HUD' aan te schaffen. Ik zag een video van Teslasy voorbij komen van een 8.8 inch scherm, welke Android Auto en Carplay combineerd met de standaard functies van de auto. Wat ik zelf (OCD, ik weet het) wel fijn vind is dat deze middels een OTA update (binnenkort), ook renders voor de Model Y (met kleuren) gaat toevoegen. Dan zit ik niet naar een Model 3 HL aan te kijken (niet dat hier iets mis mee is, maar als ik een Model Y rij, wil ik een Model Y render zien :+ )

Was nog een code voor 28% korting gaande, dus ik kwam op 236 USD uit (229 EUR), incl. verzenden. Ik zal wel import belasting moeten gaan betalen, maar we gaan het zien.

Zal ervaringen delen zodra deze binnen is :Y. Hier iemand die al een review heeft:

En van de makers zelf (sterk vermoeden dat die geaffilieerd zijn overigens met elkaar)

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 02-04-2024 15:39 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-05 18:13
pl0xs schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:30:
[...]

Kan je dit verder toelichten? Hoe verbetert de s3xy button de ruitenwissers?
dimocash schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:12:
[...]

Wat doet S3XY buttons dan met de ruitenwissers?
Met de S3XY buttons kan je functies koppelen. Ik heb bijv op een button:
- single click: uit
- dubbel click: standje 1

Dus als die aan gaan op moment dat je het niet wil, click 1x
Als die niets doe terwijl je het wel wil, click 2x

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trucci
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 16:52
Blommie01 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:54:
[...]

Ik ga denk ik een poging wagen. Ik vind het mooier dan de covers die je op de bestaande plakt..

Iemand ervaring?
Beide logo's gedaan met dit spul, veel mooier dan van die plastic covers eroverheen plakken. Aanbrengen gaat verder prima, soms wat pielen tijdens het loshalen (vooral smalle deel tussen de twee delen van het Tesla logo). Met een beetje geluk trek je dat er grotendeels in 1x tussenuit, en anders kun je iets van een satéprikkertje oid gebruiken.
Inmiddels zeker al een half jaar geleden maar ziet er nog helemaal strak uit (ben ook al door wasstraat geweest etc).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Notna schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:13:
Vandaag de spreekwoordelijke kogel door de kerk, om een 'HUD' aan te schaffen. Ik zag een video van Teslasy voorbij komen van een 8.8 inch scherm, welke Android Auto en Carplay combineerd met de standaard functies van de auto. Wat ik zelf (OCD, ik weet het) wel fijn vind is dat deze middels een OTA update (binnenkort), ook renders voor de Model Y (met kleuren) gaat toevoegen. Dan zit ik niet naar een Model 3 HL aan te kijken (niet dat hier iets mis mee is, maar als ik een Model Y rij, wil ik een Model Y render zien :+ )

Was nog een code voor 28% korting gaande, dus ik kwam op 236 USD uit (229 EUR), incl. verzenden. Ik zal wel import belasting moeten gaan betalen, maar we gaan het zien.

Zal ervaringen delen zodra deze binnen is :Y. Hier iemand die al een review heeft:

[YouTube: New 2024 Tesla Model Y/3 Display with Apple CarPlay & Front Camera Upgrade! #tesla]

En van de makers zelf (sterk vermoeden dat die geaffilieerd zijn overigens met elkaar)

[YouTube: NEW 2024 Model 3 Highland 8.8 inch Dashboard with Apple CarPlay & Front Camera Upgrade! #tesla]
Goed; opgestuurd op de 8ste, vandaag al geleverd vanuit China (middels FedEx, geen douane kosten) en meteen maar geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpjDNZQtbqQoYb0zxbzFDoeP7DI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uysoxfKMHaF7TGbM1z1kLiJk.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkAaqH17SnSwH6nhZAXFdkgsMBk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HjqSzykfS2IcevwHtOUK08JV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJdKldeqrUjtP6XxMcU6R0HBlvg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dRS1uppPlI1ZYa11QF9T515h.png?f=fotoalbum_tile

Installatie was opzich makkelijk. Instructievideo op YT was duidelijk genoeg, maar ik had wat ???? met de kabels die ik meegeleverd kreeg. Ik heb een Model Y/Intel Atom versie gekocht en kreeg een AMD én Intel kabel. Mooi dacht ik, dus aan de gang. Maar de connector welke gelabeld 'Intel' is, past totaal niet op de ODB poort; de AMD versie wel? Dus aangesloten en maar getest voordat ik verder ging en dat werkte dus prima. Enfin; de handleiding was ook mooi Chinglish, dus waarom ook niet een verkeerd label :+

Grootste moeite had ik nog om het dashboard er af te krijgen. Je moet gevoelsmatig nogal wat kracht zetten en dat vind ik toch altijd wel wat eng. Maar het is gelukt. Helaas is één vna de metalenclips die het dasboard vastzetten, door het gat naar beneden gevallen :') Precies op een plek waar ik niet bij kan. Hopelijk gaat het niet rammelen :P

Meteen aan de WiFi gehangen (en de tijdszone goed gezet :+ ) en de laatste versie middels OTA binnengehaald. Als het goed is komt er mid mei een update uit om de Model 3 te kunnen vervangen met de Model Y UI wise. Dan is het helemaal af.

Straks een stukje rijden, kijken wat de ervaringen zijn :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:45
@Notna ik ben benieuwd of je veel last hebt van lichtval op dat schermpje, zo op je foto's te zien is er behoorlijk wat reflectie. Hij zit natuurlijk verder richting het raam dan het grote scherm en bij een traditionele dash valt er een "rand" omheen om direct licht te verminderen, die heb je natuurlijk niet.
Ik vind het er wel kek uit zien en eigenlijk ook gewoon beter dat die info daar ook beschikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
het ziet er leuk uit hoor, maar of het nou nut heeft? De snelheid zie je prima op dat andere display..

Mocht je nou echt nuttige info kunnen laten zien die je niet op het hoofdscherm kan zien dan lijkt het me wel leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

GeeMoney schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:05:
@Notna ik ben benieuwd of je veel last hebt van lichtval op dat schermpje, zo op je foto's te zien is er behoorlijk wat reflectie. Hij zit natuurlijk verder richting het raam dan het grote scherm en bij een traditionele dash valt er een "rand" omheen om direct licht te verminderen, die heb je natuurlijk niet.
Ik vind het er wel kek uit zien en eigenlijk ook gewoon beter dat die info daar ook beschikbaar is.
De beschermfolie zat nog op het scherm ten tijde van de foto nemen, wat zeker niet helpt met de reflectie. Of het zonder beter is, moet ik straks ervaren.

Dat gezegd hebbende: ik vind het originele scherm van Tesla ook veel te glossy; daarom zit er ook al vanaf dat één een matte screenprotector op. Mocht de reflectie nou tegen blijven vallen, kan ik altijd een generic screenprotector voor een tablet of telefoon op maat knippen en die erop plakken. Ik zal het even aankijken en de resultaten hier laten weten :Y . Lichtval compleet vermijden zal lastig worden, maar dat heb je ook niet op het hoofdscherm en dat gaat opzich prima.
Kurios schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:09:
het ziet er leuk uit hoor, maar of het nou nut heeft? De snelheid zie je prima op dat andere display..

Mocht je nou echt nuttige info kunnen laten zien die je niet op het hoofdscherm kan zien dan lijkt het me wel leuk
Ik ben altijd gecharmeerd geweest van de cluster in de S en X. En je hebt gelijk: het is niet een kwestie van de informatie niet uit het midden kúnnen lezen (mijn vorige auto, een C4 Grand Picasso, had ook de HUD in het midden), maar toch vind ik recht voor mij nét even wat lekkerder.

Daarnaast ondersteunt dit scherm ook Android Auto en/of Carplay, waardoor je dus ook dingen als Flitsmeister gewoon kan laten draaien voor je neus ipv op je telefoon of middels een omweg in een browser.

En als laatste: het is vooral voor de leuk :+ Ik rij al 3 jaar zonder en dusver ging dat prima :P

[ Voor 32% gewijzigd door Notna op 10-04-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:49
Tof ding. Voor 230 euro, geen geld. Ben benieuwd hoe goed Android Auto of Apple CarPlay werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Maurice- schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:07:
[...]

Deze. Nieuw account aangemaakt en voor €58 besteld. Ben benieuwd!
Gisteren ontvangen en het is, ondanks de foto, de unit die bestaat uit 2 delen en een lange metaaldraad. Blijkbaar is dat degene die op een Model 3 gaat, ondanks dat de foto van een Y erbij staat.

Op YouTube staan inmiddels een aantal reviews waarbij het apparaat na 3 maanden kapot ging en halverwege bleef hangen. Een kleine ramp aangezien je het bodywork moet demonteren om nog bij de kabel te kunnen komen (en door te knippen).

Gaat retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 20:23
Notna schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:43:
[...]

Goed; opgestuurd op de 8ste, vandaag al geleverd vanuit China (middels FedEx, geen douane kosten) en meteen maar geïnstalleerd.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Installatie was opzich makkelijk. Instructievideo op YT was duidelijk genoeg, maar ik had wat ???? met de kabels die ik meegeleverd kreeg. Ik heb een Model Y/Intel Atom versie gekocht en kreeg een AMD én Intel kabel. Mooi dacht ik, dus aan de gang. Maar de connector welke gelabeld 'Intel' is, past totaal niet op de ODB poort; de AMD versie wel? Dus aangesloten en maar getest voordat ik verder ging en dat werkte dus prima. Enfin; de handleiding was ook mooi Chinglish, dus waarom ook niet een verkeerd label :+

Grootste moeite had ik nog om het dashboard er af te krijgen. Je moet gevoelsmatig nogal wat kracht zetten en dat vind ik toch altijd wel wat eng. Maar het is gelukt. Helaas is één vna de metalenclips die het dasboard vastzetten, door het gat naar beneden gevallen :') Precies op een plek waar ik niet bij kan. Hopelijk gaat het niet rammelen :P

Meteen aan de WiFi gehangen (en de tijdszone goed gezet :+ ) en de laatste versie middels OTA binnengehaald. Als het goed is komt er mid mei een update uit om de Model 3 te kunnen vervangen met de Model Y UI wise. Dan is het helemaal af.

Straks een stukje rijden, kijken wat de ervaringen zijn :Y
Ziet er strak uit, leuke gadget. Ben zelf wel wat huiverig om m'n (lease)auto zo uit elkaar te moeten rukken om zo'n scherm te kunnen installeren..
Paar vragen waar ik wel benieuwd ben naar je mening:
- Heeft de front camera voldoende toegevoegde waarde? Ik mis die (of sensoren) toch wel op m'n Highland
- Switchen naar CarPlay / Android auto werkt via het rechter scrollwheel. Hoe werkt dat dan als je AP aan hebt staan? Want dan gebruik je het scrollwheel om de snelheid te bepalen...
- Als je CarPlay / AA gebruikt zie je dat dus op de linkerkant van het scherm, en op de rechterkant zie je de UI van dit scherm. Is de snelheid indicatie dan nog wel groot genoeg om echt leesbaar te zijn, of wijk je dan alsnog snel uit naar het main scherm om even je snelheid te kijken?

Stiekem ga ik 'm toch op m'n shortlist zetten van gadgets om aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wekko306 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:10:
[...]

Ziet er strak uit, leuke gadget. Ben zelf wel wat huiverig om m'n (lease)auto zo uit elkaar te moeten rukken om zo'n scherm te kunnen installeren..
Paar vragen waar ik wel benieuwd ben naar je mening:
- Heeft de front camera voldoende toegevoegde waarde? Ik mis die (of sensoren) toch wel op m'n Highland
- Switchen naar CarPlay / Android auto werkt via het rechter scrollwheel. Hoe werkt dat dan als je AP aan hebt staan? Want dan gebruik je het scrollwheel om de snelheid te bepalen...
- Als je CarPlay / AA gebruikt zie je dat dus op de linkerkant van het scherm, en op de rechterkant zie je de UI van dit scherm. Is de snelheid indicatie dan nog wel groot genoeg om echt leesbaar te zijn, of wijk je dan alsnog snel uit naar het main scherm om even je snelheid te kijken?

Stiekem ga ik 'm toch op m'n shortlist zetten van gadgets om aan te schaffen.
1. Ik heb zonder de front cam genomen. Je kan echter in de eerder gelinkte reviews wel een voorbeeld zien van hoe dat in de praktijk werk. IIRC gaat het alleen aan onder de 30km/h. Ik vond het zelf uberhaubt niet nodig, maar mijn Model Y heeft nog USS en daar vertrouw ik eigenlijk standaard op :)
2. Je kan bediening middels het scrollwiel ook uitzetten en alles doen via het scherm. Volgens mij werkt de input niet zodra AP aanstaat, maar getest heb ik dit nog niet.
3. De verdeling is ongeveer 65/35 en ja die indicatie blijft groot zat; font size veranderd dan ook niet; het schuift alleen op naar rechts.

Het installeren heeft niets om handen. Je krijgt er een spatel bij om de delen uitelkaar te kunnen halen en alles zit vast met plastic klemmen (er komt geen schroevendraaier aan te pas). Maar ik snap het wel hoor; ik heb mijn auto privé en ook daar vind ik het wat eng om te doen. Maar het kan, achteraf gezien, aardig wat 'abuse' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Notna schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:29:
[...]

1. Ik heb zonder de front cam genomen. Je kan echter in de eerder gelinkte reviews wel een voorbeeld zien van hoe dat in de praktijk werk. IIRC gaat het alleen aan onder de 30km/h. Ik vond het zelf uberhaubt niet nodig, maar mijn Model Y heeft nog USS en daar vertrouw ik eigenlijk standaard op :)
2. Je kan bediening middels het scrollwiel ook uitzetten en alles doen via het scherm. Volgens mij werkt de input niet zodra AP aanstaat, maar getest heb ik dit nog niet.
3. De verdeling is ongeveer 65/35 en ja die indicatie blijft groot zat; font size veranderd dan ook niet; het schuift alleen op naar rechts.

Het installeren heeft niets om handen. Je krijgt er een spatel bij om de delen uitelkaar te kunnen halen en alles zit vast met plastic klemmen (er komt geen schroevendraaier aan te pas). Maar ik snap het wel hoor; ik heb mijn auto privé en ook daar vind ik het wat eng om te doen. Maar het kan, achteraf gezien, aardig wat 'abuse' hebben.
Dank voor je inzichten!
Voor die paar euro extra zou ik dan waarschijnlijk de front cam erbij nemen, ik mis namelijk wel detail zonder USS.
Maar Flitsmeister + snelheid voor me + front cam lijkt me toch wel een mooie toevoeging. Als het een optie was vanuit Tesla zelf die 1000 oid had gekost had ik 'm absoluut meegenomen in m'n bestelling destijds.

Toch maar eens wat meer vertrouwen in de installatie (en mezelf) proberen te krijgen dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanFe
  • Laatst online: 07-05 15:29
Binnenkort komt flitsmeister zelf ook nog met een nieuwe gadget:
https://www.flitsmeister.nl/nieuw
Afbeeldingslocatie: https://framerusercontent.com/images/IBX6uWcmhA9i8P6a4Zb5RRYvxfM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
StefanFe schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:43:
[Afbeelding]
Als ze dit ding niet de Flitsmister Zero noemen dan weet ook niet meer. Ik verwacht dat het niets anders is dan de Flitsmister Two maar dan met een touchscreen. Ziet er wel mooi uit trouwens. :)

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 11-04-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 13:01
Ik vind online meerdere opties voor in het bekerhouder vak. Echter degene die ik geprobeerd hebben, zijn niet geschikt voor alle typen blikjes/flesjes. De meeste werken alleen goed voor 330ml brede blikjes.
Ik zoek echter iets dat ook geschikt is voor de nieuwe langwerpige 330ml blikjes van Coca Cola, en de 250ml blikjes van Red Bull.

Is iemand bekend met een oplossing die bijvoorbeeld beter klemt, waardoor de verschillende maten goed vast blijven zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister006
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Wekko306 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:10:
[...]

Mag/kan zoiets van de leasemaatschappij? Ik heb private lease bij Athlon, en ik zat te denken om zo'n scherm achterin te monteren, net als de M3 highland. Maar ik betwijfel dus of de LM dat ok vind... Checken ze dat uberhaupt ooit? Of moet ik gewoon zorgen dat als ik 'm weer in moet leveren, dat ie dan weer origineel is? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
mister006 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:47:
[...]

Mag/kan zoiets van de leasemaatschappij? Ik heb private lease bij Athlon, en ik zat te denken om zo'n scherm achterin te monteren, net als de M3 highland. Maar ik betwijfel dus of de LM dat ok vind... Checken ze dat uberhaupt ooit? Of moet ik gewoon zorgen dat als ik 'm weer in moet leveren, dat ie dan weer origineel is? Thanks!
Ik vermoed inderdaad dat ze er niet blij mee zullen zijn, met name bijvoorbeeld ook als je het het loshalen iets stukmaakt waardoor bijvoorbeeld je dashboard niet goed meer vastgemaakt kan worden. Ga die schade dan maar verklaren...
Maar goed, als alles goed gaat en je alles weer demonteert zullen ze het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Notna schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:43:

Misschien even hengelen met een magneetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Laatst online: 20-04 00:35
StefanFe schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:43:
[Afbeelding]
Ik krijg net een mail van FM. Op 23 april om 12:00 maken ze meer bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-05 16:02
Tijs_a schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:08:
[...]

Ik krijg net een mail van FM. Op 23 april om 12:00 maken ze meer bekend.
Zit er nice uit, maar zolang je vast zit aan een abo blijf ik lekker bij een One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-05 16:02
[...]

Iemand ervaring?
Yep, logo's gedaan met plastidip op m'n M3 2019. Goed eromheen afplakken en meerdere lagen eroverheen spuiten. Overtollige dip weghalen met een sateprikker oid. Heeft er langere tijd mooi opgezeten, maar na veel wasstraten werd het wat dof dus weer verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
[...]

Iemand ervaring?
Zelf met 6 lagen removable coating van Motip gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WsZxTZNpz629MFRehjzI8zPqpg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxRUFyD57CAcNJafojaUu9ln.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txp5kPGr1zLwG31YT9SWZjwI0Xw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QdAcQ8cLEQCzYpVnHHMOiOc.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
mjvdzwet schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:36:
[...]

Zelf met 6 lagen removable coating van Motip gedaan.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er goed uit zeg.

Ik heb de Motip spuitbus (mat zwart) al in huis. De eerst volgende keer als het zonnetje schijnt en windstil is ga ik aan de slag.

En dan ook direct het dashboard mat zwart wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 10:45

World Citizen

FreeReef.nl

Blommie01 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:56:
[...]

Ziet er goed uit zeg.

Ik heb de Motip spuitbus (mat zwart) al in huis. De eerst volgende keer als het zonnetje schijnt en windstil is ga ik aan de slag.
Ho wacht, het is wel de Verwijderebare coating en niet gewoon lak. Die coating trek je er makkelijk vanaf, met lak is dat wat anders.

https://www.motip.com/nl-...ing/verwijderbare-coating

FreeReef.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blommie01
World Citizen schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:59:
[...]

Ho wacht, het is wel de Verwijderebare coating en niet gewoon lak. Die coating trek je er makkelijk vanaf, met lak is dat wat anders.

https://www.motip.com/nl-...ing/verwijderbare-coating
Die heb ik ook in huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2E9hHlfG9U6S3synB-ADDE09Ik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2e0e9vlHN4tsvf1wlAZt8Cms.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ahja top :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Overigens ga ik het van mij spiegels en deurklinken afhalen en vervangen voor Wrap. De wrijvende delen bij Plastidip blijft niet zitten.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
Ik heb vanmiddag ook bij Tesland een trekhaak onder mijn MY laten zetten.

Binnen een uurtje gedaan en ik kon onder genot van een bak koffie nog even wat werken terwijl ik zat te wachten.

Perfect geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-05 17:23
Blommie01 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:05:
Ik heb vanmiddag ook bij Tesland een trekhaak onder mijn MY laten zetten.

Binnen een uurtje gedaan en ik kon onder genot van een bak koffie nog even wat werken terwijl ik zat te wachten.

Perfect geholpen.
Wat was je daar nu voor kwijt dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 10:54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-05 17:23
Ow, gek. Via Google vond ik hem niet. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Ik vind onze Model 3 uit 2023 nogal warm van binnen als de zon schijnt. Zeker op de achterbank. Wat is hier aan te doen?
1. Een zonnescherm aan de binnenkant.
2. Raamfolie aan de binnenkant.
3. Raamfolie aan de buitenkant.

Wie heeft ervaring met eea mbt hittewering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
GekkeRipper schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:07:
Ik vind onze Model 3 uit 2023 nogal warm van binnen als de zon schijnt. Zeker op de achterbank. Wat is hier aan te doen?
1. Een zonnescherm aan de binnenkant.
2. Raamfolie aan de binnenkant.
3. Raamfolie aan de buitenkant.

Wie heeft ervaring met eea mbt hittewering?
Airco aan.
:o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
Oooo moet die aan :o

Mijn idee is dat een zonnescherm het beste de zonnehitte buiten te houden.

Ik heb nu voor het eerst een auto met panoramadak. Heb het eerder nooit gekozen. Mijn voorgevoel was terecht voor mij, het voegt niks toe en laat een hoop hitte binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
GekkeRipper schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:49:
[...]

Oooo moet die aan :o

Mijn idee is dat een zonnescherm het beste de zonnehitte buiten te houden.

Ik heb nu voor het eerst een auto met panoramadak. Heb het eerder nooit gekozen. Mijn voorgevoel was terecht voor mij, het voegt niks toe en laat een hoop hitte binnen.
Kunnen ze je weer een extra zonnescherm verkopen: 2017-2020 | Zonnescherm glazen dak Model 3

(Ik heb wel eerder auto met glazen dak gehad, maar daar zat zonnescherm er gewoon bij in en kon je ook met behulp van een rail open en dicht schuiven).

[ Voor 11% gewijzigd door eltron op 17-04-2024 22:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47
31 maart de S3XY Knob besteld. Gisteren binnen gekregen. Installatie ging soepel. De OBD kabel in mijn MY zat bij de console in de voetenruimte van de bestuurderkant en daar zit dus nu de 'commander' tussen. Moest 2 stickers gebruiken op de knob flush te krijgen met de rest van de console. Ziet er strak uit, vind alleen de trilmoter een beetje traag op gang komen vergeleken met de 'Haptic Engine' van m'n iPhone. Kan je ook uit zetten trouwens.
Alleen al voor continues AutoPilot de aanschaf waard! Ook de AutoPilot aanzetten met de knob vind ik prettiger dan met de stalk. Ook door de beroerde automatische ruitenwissers, handig dat je die met de knob kan bedienen. Vooraslnog gedraagt de knob zich stabiel en snel.
Ook handig om de frunk te kunnen openen door de deurhendel open te houden.
Sommige instellingen worden niet gereflecteerd in het scherm van Tesla, zoals de ingestelde temperatuur en drive mode (chill/standaard)
In een Reddit post waar de devs van S3XY zelf ook in reageren is te lezen dat Tesla 't vooralsnog prima vind en geen plannen heeft de S3XY buttons of knob te gaan blokkeren, voor zover dat uberhaupt mogelijk is. Maar het blijft natuurlijk afwachten of Elon zicht niet bedenkt...
Alles samenvattend ben ik nu al best happy met de knob en merk dat het voor mij sneller werkt en daarom veiliger om bepaalde functies onder een knop te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Benieuwd wat Enhauto voor ons in petto heeft met de S3XY buttons. Ze leggen de lat behoorlijk hoog door het te meten met de vorige grote update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWh7-_aaQloae1gEhSys0ZBj1lg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7s2NXMVdBmY4wAZVtali3rtT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-05 09:14
Inderdaad, en door continue die datum maar te hypen. We gaan zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
@connos ik had de mijne ook van de week binnen gekregen.
Gelijk geïnstalleerd bij mij kon ik achter terecht voor de odb fluitje van een cent.
Idd voor ap zeer handig en gelijk ruitenwissers uit erbij.
Daarnaast zeer handige andere zaken zodat je snel dingen kan zonder in het grote scherm menu hoeft.

@Mackeessie
Zag dat je softclose geïnstalleerd hebt.
Ik had die besteld totdat iemand hier zei dat hij de eerste problemen van mensen al gemeld hebben.
En hij die terug ging sturen.
En ik daardoor niet besteld heb, maar ben erg benieuwd naar jou bevindingen, en hoelang je die al gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Zijn hier ervaringen met Android Auto i.c.m. Tesla (MY) via bijvoorbeeld Carlink of Ownice?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-05 18:20
@Mackeessie
Ik had die besteld totdat iemand hier zei dat hij de eerste problemen van mensen al gemeld hebben.
En ik daardoor niet besteld heb, maar ben erg benieuwd naar jou bevindingen, en hoelang je die al gebruikt.
[/quote]

Ik heb hem nu een paar weken in gebruik, en geen problemen gehad. Er schijnt ook een andere versie te zijn waarbij het systeem niet in één deel zit, maar in 2, ook lastiger in te bouwen en daar lees ik ook dat ze wel eens problemen geven. Inbouwen was een fluitje van een cent. Er zat geen handleiding bij, maar op Youtube circuleren diverse installatievideo's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
SpikeHome schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:05:
@connos ik had de mijne ook van de week binnen gekregen.
Gelijk geïnstalleerd bij mij kon ik achter terecht voor de odb fluitje van een cent.
Idd voor ap zeer handig en gelijk ruitenwissers uit erbij.
Daarnaast zeer handige andere zaken zodat je snel dingen kan zonder in het grote scherm menu hoeft.

@Mackeessie
Ik heb al 5 maanden de frunk closer in mijn M3H, werkt nog steeds.
Je moet zorgen dar hij goed is uitgelijnd zodat hij niet onnodig kracht hoeft te zetten al hij helemaal beneden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52
eltron schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:11:
Zijn hier ervaringen met Android Auto i.c.m. Tesla (MY) via bijvoorbeeld Carlink of Ownice?
Wat ik vernam op 't internet en zelf gezien heb is het lage kwaliteit in die zin dat er een kleine vertraging op zit, lage resolutie. Ben toen direct gestopt met verder zoeken en mij er bij neergelegd dat ik 't hou met de tesla omgeving. Die wordt steeds beter en voldoet nu inmiddels prima. Flitsmeister alleen nog apart er naast, that's it.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Oekol schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:12:
[...]

Wat ik vernam op 't internet en zelf gezien heb is het lage kwaliteit in die zin dat er een kleine vertraging op zit, lage resolutie. Ben toen direct gestopt met verder zoeken en mij er bij neergelegd dat ik 't hou met de tesla omgeving. Die wordt steeds beter en voldoet nu inmiddels prima. Flitsmeister alleen nog apart er naast, that's it.
Het voldoet meer dan prima. Ik vind het systeem van Tesla (aangevuld met een aparte FM2) echt een verademing ten opzichte van wat ik tot nu toe heb gehad.

Ik snap dan ook niet zo goed wat CarPlay en Android Auto hier nog aan toe zouden moeten voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
mjvdzwet schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:09:
[...]

Ik heb al 5 maanden de frunk closer in mijn M3H, werkt nog steeds.
Je moet zorgen dar hij goed is uitgelijnd zodat hij niet onnodig kracht hoeft te zetten al hij helemaal beneden is.
Ah Nice
Ik wilde deze aanschaffen
https://a.aliexpress.com/_EvIsJJ9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Ik had inderdaad degene die uit 2 delen bestaat, dat is de enige die past op een 3 pre-2024 volgens de verkoper. Het voordeel ervan is dat je vanaf de bodemplaat de kabel door kan knippen als het misgaat. Als het een enkele unit is moet je de bumper en radiator demonteren. Hoe klein de kans ook, die wil ik niet lopen.

Het risico zit 'm er in dat het tijdens het aangrijpen halverwege stopt/doorbrandt. Daarnaast zie je in sommige filmpjes dat het plaatwerk naar beneden wordt getrokken door de (te) krachtige motor. Je moet het maar durven.

Onder dit filmpje staan positieve/negatieve ervaringen. YouTube: Tesla Soft Close Frunk - Failure Tests! Waaronder ook met de enkele:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fo7GTjyoYthstvmsdIu2GFR-v8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/euBMGOg5qmP7fvykVGL9hSpA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Maurice- op 20-04-2024 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
@Maurice- die met 2 delen is een aparte geplaatste motor toch?
Deze plaats je op de originele ontgrendeling heen.
En volgens mij blijft de rest in tact en origineel werkend.

Maar ik heb ook geen zin om bij problemen de halve auto te moeten slopen.
@mjvdzwet of @Mackeessie jullie hebben er een geplaatst wat denk je ervan?

[ Voor 5% gewijzigd door SpikeHome op 20-04-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-05 21:02
Maurice- schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:11:
Benieuwd wat Enhauto voor ons in petto heeft met de S3XY buttons. Ze leggen de lat behoorlijk hoog door het te meten met de vorige grote update.
[Afbeelding]
Interessant. Heb gisteren mijn MY LR opgehaald. Was een impulsaankoop, donderdag avond besteld en vrijdagmiddag al opgehaald in Tilburg. Merk dat ik meteen ook weer op Amazon sta te kijken wat voor leuke accessoires ik allemaal kan halen. Niet omdat het echt nodig is, maar omdat het leuk is.

Ook die buttons, maar ook hun knob staan nog op mijn lijstje. Maar even kijken of ik wel zoveel geld nog wil uitgeven na best een dure aankoop voor de auto zelf :o

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
SpikeHome schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:34:

Ja alles blijft intact bij die enkele. Maar feit blijft als deze tijdens het aangrijpen kapot gaat doe je er niets meer aan. En dat is geen onmogelijkheid als je de ervaringen online leest.

Hier nog een voorbeeld van een Model 3 waar je de radiator dus moet verwijderen om van voor/onder bij het sluitmechanisme te kunnen komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2I16aFBYzDb2jk-3mjYu5TRjvyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NiEE61yPlNCs2DVrNEWtYvUg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Maurice- schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:03:
[...]

Ja alles blijft intact bij die enkele. Maar feit blijft als deze tijdens het aangrijpen kapot gaat doe je er niets meer aan. En dat is geen onmogelijkheid als je de ervaringen online leest.

Hier nog een voorbeeld van een Model 3 waar je de radiator dus moet verwijderen om van voor/onder bij het sluitmechanisme te kunnen komen.
[Afbeelding]
Hmmm daar word ik niet vrolijk van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie

Dit apparaat plaats je over de originele heen, geen idee of in de toekomst vocht invloed heeft. Op zich is het niet veel werk om over een jaar te kijken hoe het er uitziet. Kwestie van de 4 boutjes van de frunk bak loshalen en dan kan je het slot bekijken. Misschien kan je het zien door het plastic plaatje met het lampje los te halen. Als ik zin heb ga ik eens kijken, met de frunk open, wat er gebeurt als de stroom van het apparaat is. Of klepopeningsmechanisme dan nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
Maurice- schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:56:
[...]

Ik had inderdaad degene die uit 2 delen bestaat, dat is de enige die past op een 3 pre-2024 volgens de verkoper. Het voordeel ervan is dat je vanaf de bodemplaat de kabel door kan knippen als het misgaat. Als het een enkele unit is moet je de bumper en radiator demonteren. Hoe klein de kans ook, die wil ik niet lopen.

Het risico zit 'm er in dat het tijdens het aangrijpen halverwege stopt/doorbrandt. Daarnaast zie je in sommige filmpjes dat het plaatwerk naar beneden wordt getrokken door de (te) krachtige motor. Je moet het maar durven.

Onder dit filmpje staan positieve/negatieve ervaringen. YouTube: Tesla Soft Close Frunk - Failure Tests! Waaronder ook met de enkele:
[Afbeelding]
Als vocht invloed heeft op het mechanisme voor het openen van de frunk is dit een probleem van elke Tesla. Het openingsmechanisme wordt ook elektrisch bediend, dus als daar vocht in komt gaat de klep dus ook niet open? Daar heb ik nog geen meldingen van gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online

Ik heb nog het model uit 2 delen, dus de motor los van het sluitwerk (model waarvan een reviewer aangaf dat deze stuk gaat).

Ik vind het een geweldig ding. Heb de laadkabels en andere "auto" spullen in de frunk zodat de kofferbak leeg is voor andere zaken.

Het dichtduwen van de frunk blijft spannend, altijd bang voor deuken en het gaat niet intuïtief.

Nu is het de klep dichtleggen en klaar.

Ik had een keer mijn hand er tussen zitten (en mijn model trekt gewoon door), maar ik won van de motor en trok de frunk gewoon open.
Deze was nog niet ingehaakt door de M3H.

Dus misschien dat je hem met geweld nog open krijgt.

Andere optie is een langere draad en de zekering bij het sleepoogklepje plaatsen.
Klapt de zekering, dan kan je hem vervangen.

[ Voor 17% gewijzigd door mjvdzwet op 20-04-2024 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Mackeessie schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:54:
[...]

Als vocht invloed heeft op het mechanisme voor het openen van de frunk is dit een probleem van elke Tesla. Het openingsmechanisme wordt ook elektrisch bediend, dus als daar vocht in komt gaat de klep dus ook niet open? Daar heb ik nog geen meldingen van gezien
Dermate technisch onderlegd ben ik niet. Maar met boerenverstand denk ik dat het loslaten van een veer (zoals bij openen) ander werk is dan het het via een motor aantrekken ervan. Daarnaast is er voor het openen nog een handmatige achtervang en kun je anders gewoon langs Tesla. Dat wordt een ander verhaal met aftermarket materiaal.

Maar begrijp de voordelen ook, vandaar dat ik 'm zelf had besteld en nu de frunk door de beperkingen nooit gebruik. Of je het risico aandurft is een ieders keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Gisteren zonneschermen voor het dak besteld bij Ali: https://nl.aliexpress.com/item/1005006699248034.html

Voor 25 euro ga ik even proberen of het wat is. Bij Tesla kost het 195. Is het niks, dan koop ik alsnog de originele Tesla. De originele Tesla is zwart. Ik hoop dat wit beter bij de standaard dakhemel past. Maar ja, of Ali op kleur matcht moet ik nog zien...

Ook een scherm voor de voorruit gekocht, 5 euro. https://nl.aliexpress.com/item/1005005785015917.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
GekkeRipper schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:11:
Gisteren zonneschermen voor het dak besteld bij Ali: https://nl.aliexpress.com/item/1005006699248034.html

Voor 25 euro ga ik even proberen of het wat is. Bij Tesla kost het 195. Is het niks, dan koop ik alsnog de originele Tesla. De originele Tesla is zwart. Ik hoop dat wit beter bij de standaard dakhemel past. Maar ja, of Ali op kleur matcht moet ik nog zien...

Ook een scherm voor de voorruit gekocht, 5 euro. https://nl.aliexpress.com/item/1005005785015917.html
Ik heb die ook vorig jaar gekocht.
Werken goed.
Omdat het 2 delen zijn iets meer werk maar in het voorjaar erin en najaar eruit dan valt het wel mee.
Ik heb m ook voor de achterzijde .
Achteruitkijkspiegel gebruikte ik toch al niet.

En dan nog en losse voor de voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
SpikeHome schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:43:
[...]

Ik heb die ook vorig jaar gekocht.
Werken goed.
Omdat het 2 delen zijn iets meer werk maar in het voorjaar erin en najaar eruit dan valt het wel mee.
Ik heb m ook voor de achterzijde .
Achteruitkijkspiegel gebruikte ik toch al niet.

En dan nog en losse voor de voorruit.
Fijn om te horen dat ze goed bevallen. Misschien laat ik ze wel het hele jaar zitten als het verder niet irriteert. Ik vind het panoramadak echt nutteloos. Leuk voor de hoofdruimte achterin. Daar zit ikzelf natuurlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
Maurice- schreef op zondag 21 april 2024 @ 01:21:
[...]

Dermate technisch onderlegd ben ik niet. Maar met boerenverstand denk ik dat het loslaten van een veer (zoals bij openen) ander werk is dan het het via een motor aantrekken ervan. Daarnaast is er voor het openen nog een handmatige achtervang en kun je anders gewoon langs Tesla. Dat wordt een ander verhaal met aftermarket materiaal.

Maar begrijp de voordelen ook, vandaar dat ik 'm zelf had besteld en nu de frunk door de beperkingen nooit gebruik. Of je het risico aandurft is een ieders keuze..
Welke handmatige achtervang bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Mackeessie schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:02:
[...]

Welke handmatige achtervang bedoel je?
Achter het sleepoog loopt een kabel om de frunk handmatig te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
Maurice- schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:46:
[...]

Achter het sleepoog loopt een kabel om de frunk handmatig te openen.
Dat is nog wel elektrisch, niet echt handmatig. Als het elektrische gedeelte van het slot kapot is krijg je hem zo ook niet open. Maar nogmaals daar heb ik nog geen berichten van gehoord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blommie01
Voor de eerste keer in mijn leven met wrap aan de slag geweest.

Resultaat valt niet tegen al zal het de tweede keer nog wat strakker zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KIN1HvETSN0Qfvyv0mTJS0JYkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKLx3xiKgrj0Mxc3L2fhotzK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xq_5q52jiULck5Ad0aw045HPaJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ila0305fi5kssTXAIIKC8nwS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:20
GekkeRipper schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:22:
[...]

Fijn om te horen dat ze goed bevallen. Misschien laat ik ze wel het hele jaar zitten als het verder niet irriteert. Ik vind het panoramadak echt nutteloos. Leuk voor de hoofdruimte achterin. Daar zit ikzelf natuurlijk nooit.
Ik snap (nog)niet waarom je een prachtig glazen dak af gaat dekken en ik kijk juist met regelmaat naar buiten om bomen, bergen, hoogbouw e.d. te bewonderen.

Waar ik nog geen last van heb gehad is warmte, zon, te fel licht of iets wat ik niet kan bedenken.
Hopelijk ga ik nog eens achterin een bed maken om te slapen om daarvoor de sterren te bewonderen en daarna het ochtendgloren :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Naast de knob die ik van de week binnen kreeg ook 2 buttons besteld.

Mijn vrouw helemaal blij dat ze het dashboardkastje met 1 klikje kan openen.
Zelf gebruik ik m voor spiegels te laten kantelen wanneer nodig 1 klik en rechter portier openen dubbele klik.
En hold is voice control momenteel kon even niks bedenken.
Omdat de knob ook diverse functies al ingesteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
RaRo74 schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:34:
[...]

Ik snap (nog)niet waarom je een prachtig glazen dak af gaat dekken en ik kijk juist met regelmaat naar buiten om bomen, bergen, hoogbouw e.d. te bewonderen.

Waar ik nog geen last van heb gehad is warmte, zon, te fel licht of iets wat ik niet kan bedenken.
Hopelijk ga ik nog eens achterin een bed maken om te slapen om daarvoor de sterren te bewonderen en daarna het ochtendgloren :*)
Met regelmaat kijk ik gewoon door de voorruit ;) In de auto slapen ben ik al helemaal nooit van plan.

De hitte is met name voor ons zoontje achterin. Die heeft het snel warm en zit dan ook nog in een warme autostoel. Maar ook zelf heb ik er last van, vorige zomer ook al gemerkt. En dan zit je ook nog op (kunst)leer ipv stof. Helaas geen stoenventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:20
GekkeRipper schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:48:
[...]

Met regelmaat kijk ik gewoon door de voorruit ;) In de auto slapen ben ik al helemaal nooit van plan.

De hitte is met name voor ons zoontje achterin. Die heeft het snel warm en zit dan ook nog in een warme autostoel. Maar ook zelf heb ik er last van, vorige zomer ook al gemerkt. En dan zit je ook nog op (kunst)leer ipv stof. Helaas geen stoenventilatie.
Jammer dat je niet van de mooie panorama omgeving kunt genieten en het af kunt met A/C.
In dat geval zou je beter het gehele dak af kunnen plakken met witte folie aan de buitenkant en daarna zwart. Probeer zo veel mogelijk en zo donker mogelijk de ramen te tinten met folie.
Voor de rit ventileren al dan niet mechanisch of A/C zal ook zeker schelen.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
RaRo74 schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:42:
[...]

Jammer dat je niet van de mooie panorama omgeving kunt genieten en het af kunt met A/C.
In dat geval zou je beter het gehele dak af kunnen plakken met witte folie aan de buitenkant en daarna zwart. Probeer zo veel mogelijk en zo donker mogelijk de ramen te tinten met folie.
Voor de rit ventileren al dan niet mechanisch of A/C zal ook zeker schelen.
Thnx RaRo. Blinderen van de zijruiten ga ik ook nog laten doen. Het mannetje zat vandaag te piepen (praten kan ie nog niet) dat de laagstaande zon in z'n ogen scheen. Heb al van die zuignap screens voor de binnenkant liggen maar dat is ook maar ellende. Ik ga dat gegarandeerd vergeten en de ramen openen.

Buitenkant afplakken klinkt niet duurzaam qua weersinvloeden, rijwind en wasstraat.

Overigens houdt het dak van de Tesla al heel veel stralingswarmte tegen. En sowieso alle of zo goed als alle UV. Echter wordt het glas toch heet en geeft het daardoor aan de binnenkant veel warmte af.

Ik kreeg ook nog een tip van familie om een speciaal matje voor in de autostoel te kopen dat zorgt voor natuurlijke ventilatie.
Pagina: 1 ... 5 ... 36 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.