Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehbrands
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14-09 19:26
Teruglever boetes zijn na saldering op jaarbasis. Dus als je je opwek in balans hebt met je verbruik is er niet veel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:56
mrwiggs schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:51:
Een WP is alleen voor de portemonnee. En misschien moeder aarde dan. Maar mijn woonkamer is niet lekkerder warm door een WP
Daar ben ik het niet mee eens. Wij zijn van mening dat het in huis een stuk comfortabeler is geworden. De temperatuursensoren laten in alle kamers veel kleinere verschillen zien. De deel kosten is wat mij betreft mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:32
MacD007 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:58:
[...]

De helft van je 3 ruggen ben je vermoedelijk al kwijt aan je meer-gas-verbruik wat je zonder die warmtepomp wel gaat krijgen. en weet je wat het ergste is, dat gaat de komende jaren gewoon zo door, waarschijnlijk zelfs nog iets meer, dus in het 2 jaar ben je die 3 ruggen al kwijkt, jaar 3 is het 1,5 keer en snapt het denk ik wel.

en nu de zelfde rekening met die warmtepomp, ja het eerste jaar doet het pijn, mogelijk wat minder roken of een weekje korter op vakantie, maar dan ben je er denk ik wel. In jaar 2 begin je al aardig weer in te lopen, en in jaar 3 hebt je plots 1/2 van die oorsprokelijke 3 ruggen terugverdient, die winst krijg je denk ik niet op je spaarrekening, en ook op de beurs gaa je dat niet halen ? ,in het 4 jaar wordt het dan pas feest, kun je dan toch nu een week langer op vakantie, en dit keer niet balconia maar een heel stuk verder. West, Noord, Zuid zoek het maar uit, richting oost kan natuurlijk ook, zolang dat land maar niet met R begint. O-) _/-\o_
Het punt waar ik wilde maken is dat voor veel mensen een behoorlijke investering is. Geld dat ze niet kunnen missen. En ook een renteloze lening moet je ook terug betalen. Het zijn extra kosten in de maand die velen niet kunnen hebben.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 14:50
Ehbrands schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:05:
Teruglever boetes zijn na saldering op jaarbasis. Dus als je je opwek in balans hebt met je verbruik is er niet veel aan de hand.
Wat blijft dit toch een hardnekkig misverstand.

Dit is incorrect, de terugleverkosten betaal je per kWh die je teruglevert, ook als je die kan salderen. In de praktijk is dit zo’n 70% van wat je opwekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:06
mrwiggs schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:51:
[...]

Wat blijft dit toch een hardnekkig misverstand.

Dit is incorrect, de terugleverkosten betaal je per kWh die je teruglevert, ook als je die kan salderen. In de praktijk is dit zo’n 70% van wat je opwekt.
Hier zijn andere topics voor
De zonnepanelen-boete

[ Voor 6% gewijzigd door Toby-Wan op 02-05-2024 21:56 ]

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safe_grut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-09 13:28
s020506 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:38:
[...]

Het punt waar ik wilde maken is dat voor veel mensen een behoorlijke investering is. Geld dat ze niet kunnen missen. En ook een renteloze lening moet je ook terug betalen. Het zijn extra kosten in de maand die velen niet kunnen hebben.
Er zijn wat renteloze leningen met uitstel van betaling voor die gene die niet kredietwaardig zijn waar je eerste paar jaar niet betaald.... Voldoende mogelijkheden im NL voor de huiseigenaren om in klein gedeeltes te verduurzamen zie warmtefonds.nl

Vrijstaande woningen 1901, 160 m2 geïsoleerd gemiddeld rc 4.5, HR+++ Quatt + Remeha Calenta , Tado xa vvw 80 m2 beneden, 5 radiatoren voorheen 750 m3 gas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:58
Safe_grut schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:29:
[...]

Wat is de terugverdientijd van een keuken? 😁
Onzin! Mensen met spaargeld zien dat verdampen op de bank. De inflatie is hoger dan de spaarrente dus je geld wordt steeds minder waard. Mocht je je geld willen laten renderen, dan zijn er meerdere opties. De warmtepomp is daar 1 van. Na je terugverdientijd gaat de warmtepomp geld opleveren en dat rendement is meer dan bij de bank.
Bij een keuken, auto, of andere aankoop is dat niet het geval. Sterker nog, de waarde daarvan is na aankoop gelijk een stuk lager, omdat het nooit een verdienmodel kent. De cv ketel ook niet (zo miniem dat de afschrijving ervan meer is dan het rendement dat er op den duur mee te behalen valt).

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
Welke instelling gebruik jij dat je met een Quatt gaat terugleveren, die instelling zou ik en met mij denk ik heel veel Quatt gebruikers willen weten.
Mijn Quatt verbruikt helaas allen maar stroom. Gelukkig heeft daardoor mijn gasteller een heel stuk minder werk en hoeft deze niet meer zo snel te draaien.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

s020506 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:38:
[...]

De gasrekening moet je ook betalen. Als je weinig liquide middelen voorhanden hebt en gebruik maakt van een lening van het warmtefonds dan betaal je onder de streep nog steeds minder per maand dan als je puur op gas door blijft stoken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis.
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-04 18:08
Erasmo schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:08:
[...]

De gasrekening moet je ook betalen. Als je weinig liquide middelen voorhanden hebt en gebruik maakt van een lening van het warmtefonds dan betaal je onder de streep nog steeds minder per maand dan als je puur op gas door blijft stoken.
Precies, wat je bespaard op je gasrekening (70 a 80%) is meer dan dat je per maand aan de lening moet afbetalen. dus je hebt gewoon elke maand meer te besteden aan andere dingen.

Tussenwoning 1932, 450m3, alleen radiatoren, ca, 90m2 verwarmd. gasverbruik nu ca. 800m3 zonnepanelen, opwek 3600KW verbruik 3200KW. meeste glas HR++ op enkele normaal dubbelglas na. geen gevelisolatie, alle tussenvloeren geisoleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
Los dat je stelling onjuist is, een eventuele terugleverboete betaal je vanaf het moment dat je teruglevert naar het net, dus ook al je kWh mbt je saldering zijn hier onderdeel van, lijkt me dit forum niet de juiste, we hebben het hier over de Quatt warmtepomp en alles wat hier mee te maken heeft. Terugleveringskosten vallen daar echter niet onder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:23

OmeJoyo

This is me

Toch gisteren maar besloten om een reservering te maken voor All Electric.

De overweging is dat onze ketel richting het einde van zijn levensduur begint te gaan, met daarnaast de nieuw regelingen met terugleveren.

Ik weet dat het goedkoper kan, maar ik vind het idee dat het allemaal in hetzelfde eco systeem komt toch wel prettig, ook maar 1 partij die ervoor hoeft te komen en bovendien, ik hoef het zelf niet te doen :)

Ik zal me zeker hier melden als er tegen het einde van het jaar wat schot in de zaak zit.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02:13
MacD007 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:50:
[...]

Los dat je stelling onjuist is, een eventuele terugleverboete betaal je vanaf het moment dat je teruglevert naar het net, dus ook al je kWh mbt je saldering zijn hier onderdeel van, lijkt me dit forum niet de juiste, we hebben het hier over de Quatt warmtepomp en alles wat hier mee te maken heeft. Terugleveringskosten vallen daar echter niet onder.
Ik zie je punt, maar ik ben het er niet (volledig) mee eens.

Als je puur kijkt naar de titel van dit topic heb je 100% gelijk. Aan de andere kant is er een breed scala aan onderwerpen hier voorbij gekomen, van afgiftesystemen, tot elektrische systemen en van weersinvloeden tot thermostaten.

Ook de berekeningen wat een Quatt je bespaart / kost na x jaar (in verschillende setups, al dan niet FE) is hier al vele malen voorbij gekomen.

Ik ben het met je eens dat saldering / terugleverboetes in het algemeen bespreken buiten de scope van dit topic valt, maar als het gaat over de terugverdientijd van de Quatt vind ik het toch wel een vrij relevant onderwerp, en naar mijn mening ligt het dichter tegen 'Quatt' aan dan onderwerpen als (algemene) geluidsnormen (dan heb ik het dus niet over geluidsoverlast specifiek door een Quatt zoals bij @W13k3 ), werkschakelaars, en misschien zelfs afgiftesystemen.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:03

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Discuseren over de terugleverboete mag in de 1 van tientallen topic's waar het wel ontopic is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 03-05-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Laatst online: 19:41
De CiC is bij ons geüpdatet naar 2.15.0. Weet iemand wat de wijzigingen zijn?
Benieuwd of hij weer maximaal tot 55 graden water temperatuur gaat hikken doordat de Honeywell DT4M Thermostaat niet meer communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 16:59

charrel

Cortisol4life..

Hebben meer mensen nu meer verbruik in "standby" Quatt is uiteraard al een paar dagen niet nodig hier maar waar normaal het vebruik 5watt per uur was is het nu continu 30watt volgens de app.

"boiler": {
"oTtbTurnOnOffBoilerOn": false,
"otFbChModeActive": false,
"otFbDhwActive": false,
"otFbFlameOn": false,
"otFbSupplyInletTemperature": 46.179688,
"otFbSupplyOutletTemperature": 45.699219,
"otTbCH": false
},
"flowMeter": {
"waterSupplyTemperature": 18.196505
},
"hp1": {
"getMainWorkingMode": 0,
"limitedByCop": false,
"modbusSlaveId": 1,
"power": 0,
"powerInput": 29.766043,
"silentModeStatus": false,
"temperatureOutside": 11.87,
"temperatureWaterIn": 13.67,
"temperatureWaterOut": 13.48
},
"qc": {
"flowRateFiltered": 0,
"stickyPumpProtectionEnabled": false,
"supervisoryControlMode": 0
},
"system": {
"hostName": "CIC-3132aa30-5e6b-53ae-80c0-57c2d3352b00"
},
"thermostat": {
"otFtChEnabled": false,
"otFtControlSetpoint": 10,
"otFtCoolingEnabled": false,
"otFtDhwEnabled": true,
"otFtRoomSetpoint": 19.5,
"otFtRoomTemperature": 21.507812

[ Voor 72% gewijzigd door charrel op 03-05-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:25

Gregory76

Sony PlayStation freak

charrel schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:31:
Hebben meer mensen nu meer verbruik in "standby" Quatt is uiteraard al een paar dagen niet nodig hier maar waar normaal het vebruik 5watt per uur was is het nu continu 30watt volgens de app.
Hier nog steeds 5 of max 6 per uur.
CiC hier ook op 2.15.0

[ Voor 3% gewijzigd door Gregory76 op 03-05-2024 12:48 ]

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 14:07
Gregory76 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:46:
[...]

Hier nog steeds 5 of max 6 per uur.
CiC hier ook op 2.15.0
Hier ook gewoon 5 W standby verbruik. CIC nog op 2.14.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01:14

},
},
},
},
},
Ik zou een keertje resetten door de stekkers er uit te trekken en weer in te stoppen. Er worden vaker glitches gemeld na een software upgrade

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
onlinaius schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Ik zie je punt, maar ik ben het er niet (volledig) mee eens.

Als je puur kijkt naar de titel van dit topic heb je 100% gelijk. Aan de andere kant is er een breed scala aan onderwerpen hier voorbij gekomen, van afgiftesystemen, tot elektrische systemen en van weersinvloeden tot thermostaten.

Ook de berekeningen wat een Quatt je bespaart / kost na x jaar (in verschillende setups, al dan niet FE) is hier al vele malen voorbij gekomen.

Ik ben het met je eens dat saldering / terugleverboetes in het algemeen bespreken buiten de scope van dit topic valt, maar als het gaat over de terugverdientijd van de Quatt vind ik het toch wel een vrij relevant onderwerp, en naar mijn mening ligt het dichter tegen 'Quatt' aan dan onderwerpen als (algemene) geluidsnormen (dan heb ik het dus niet over geluidsoverlast specifiek door een Quatt zoals bij @W13k3 ), werkschakelaars, en misschien zelfs afgiftesystemen.
juist _/-\o_ , en daar ben ik het helemaal met je eens, :Y alleen uit zijn post was er dus geen relatie met één van de genoemde dingen maar ging het puur om terugleveren. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007

},
},
},
},
},
nee, even een controle de laatste dagen. geen bijzonderheden.
hier het bewijs. mooi op 5W. (2-5-24)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fk38OIHjfITZ4vHYYhfiSonoq9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrPYJmthCk7IhUej8n1rUpMn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

},
},
},
},
"hostName": ""
},
Wat is die Inlet- en outlettemperature?
Bij mij aan/uit aangesloten dus ik kan deze niet plaatsen (SSW?)

Hier 4 Watt

PS: ik heb hostname uit mijn quote gelaten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAjt-NdUsnN3BrwvX60wTZn3W10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbN3N6WHPKTxEMcBuc6KjSt7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Friezin op 03-05-2024 16:02 ]

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SBL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-09 19:24

SBL

Friezin schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:59:
[...]
Wat is die Inlet- en outlettemperature?
Bij mij aan/uit aangesloten dus ik kan deze niet plaatsen (SSW?)
In- en uitgaande temperatuur van de ketel. 45graden komt in dit geval door SWW niet al te lang geleden inderdaad. Als er flow is, kun je zien hoeveel temp de CVketel toevoegt.
Hier 4 Watt
Bij mij ook dik 4W

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harv
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23:18
MacD007 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:49:
[...]

juist _/-\o_ , en daar ben ik het helemaal met je eens, :Y alleen uit zijn post was er dus geen relatie met één van de genoemde dingen maar ging het puur om terugleveren. :N
Nou,

wel sterk dat een moderator hier meende te moeten ingrijpen; te off topic.

Binnen een forum moet je wel over hetzelfde onderwerp praten, anders raakt eenieder de draad kwijt. Is toch al soms bij de diverse deelonderwerpen die aangeroerd worden.

Een veel voorkomend onderwerp is geluid, voor de een te accepteren, voor de ander een drama. Is het dan een onderwerp voor Quatt? Ja, zolang het echt over Quattgeluid gaat, te hard, soms, eenmalig. Nee, ervaring van de buren, moeilijk overleg.

Maar alle onderwerpen met een relatie met gebruik van de Quatt warmtepomp kunnen enkele post¨s aan gewijd worden, ook vergelijking elektro/gas, geluid diverse wp¨s, handhaving diverse normen door instanties, elektriciteitsprijzen en regelingen.

Maar snel moet je naar het specifieke forum, of je bouwt dat zelf.

Maar nu al ingrijpen, het is nog snel en vroeg!!

Sinds aug 24: Quatt Duo, Thermo: Tado v4+, daarvoor 1100m3 gas. 1800kwh zon. Vrijstaand no brabant 1976, 150m2, nefit combi exellent 2004, Veel hr+ glas, vooral in serre, redelijke isolatie. Radiators t22, vvw in serre als bijverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:07
harv schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:48:
[...]

Nou,

wel sterk dat een moderator hier meende te moeten ingrijpen; te off topic.

Binnen een forum moet je wel over hetzelfde onderwerp praten, anders raakt eenieder de draad kwijt. Is toch al soms bij de diverse deelonderwerpen die aangeroerd worden.

Een veel voorkomend onderwerp is geluid, voor de een te accepteren, voor de ander een drama. Is het dan een onderwerp voor Quatt? Ja, zolang het echt over Quattgeluid gaat, te hard, soms, eenmalig. Nee, ervaring van de buren, moeilijk overleg.

Maar alle onderwerpen met een relatie met gebruik van de Quatt warmtepomp kunnen enkele post¨s aan gewijd worden, ook vergelijking elektro/gas, geluid diverse wp¨s, handhaving diverse normen door instanties, elektriciteitsprijzen en regelingen.

Maar snel moet je naar het specifieke forum, of je bouwt dat zelf.

Maar nu al ingrijpen, het is nog snel en vroeg!!
Alles was wel gezegd. Verdieping kan je in het betreffende kanaal doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 23:35
Bosfazant schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:52:
[...]

Hier ook gewoon 5 W standby verbruik. CIC nog op 2.14.2.
8 a 9 voor een duo. 2.14.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Onno ! schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:48:
Benieuwd of hij weer maximaal tot 55 graden water temperatuur gaat hikken doordat de Honeywell DT4M Thermostaat niet meer communiceert.
Helaas weet dit niemand, Quatt vermeld helaas geen uitgebreide change-log
Overigens mijn CIC zit nog op 2.14.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
MacD007 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:03:
[...]

Helaas weet dit niemand, Quatt vermeld helaas geen uitgebreide change-log
Overigens mijn CIC zit nog op 2.14.2
Hier wel 2.15, maar waarschijnlijk merken we pas in oktober wat er veranderd is ☀️

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:21
Onno ! schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:48:
Hier inmiddels ook op 2.15.0
Ik vermoed dat de Quatt nu ook zonder gasketel werkt met een retourtemperatuur onder de 18 graden, zoals eerder gemeld door beta testers.
Maar met de huidige weersverwachting en de isolatie van mijn woning zal de Quatt hier voorlopig niet meer aan slaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danneh93x
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06 16:53
Quatt afgelopen woensdag geplaatst.
Het werk dat de twee installateurs hebben verricht is goed! Veel zorg, nette afwerking, en vakkundig. Het proces van bestellen tot leveren is fijn geweest. Subsidie was 30 minuten nadat de monteurs weg waren al aangevraagd. Dag erna bevestigd.

Quatt heeft nog weinig tot niets hoeven doen. Vannacht voor het eerst aangeslagen, met een COP van 6!

Geluid is echt bijzonder laag (het is ook niet echt koud). Had meer verwacht - Dus meevaller!

Kortom; meer dan tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07
Is het issue met de DT4M inmiddels al gefixed met 2.15.0 (reageert niet na een update)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:53
Danneh93x schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 11:55:
Subsidie was 30 minuten nadat de monteurs weg waren al aangevraagd. Dag erna bevestigd.
Wat bedoel je precies met bevestigd? Ik wacht al meer dan 8 weken op de subsidie. Kreeg een bericht dat het nog 8 weken gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoot_me507
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08 13:35
Johan Bogle schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:27:
[...]
Wat bedoel je precies met bevestigd? Ik wacht al meer dan 8 weken op de subsidie. Kreeg een bericht dat het nog 8 weken gaat duren.
Bij mij zat er ongeveer 6 weken tussen aanvraag en uitbetaling. Uitbetaling was vorige week.

Heeft iemand anders momenteel issues met de CiC welke geen verbinding heeft met het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Shoot_me507 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:29:
[...]

Bij mij zat er ongeveer 6 weken tussen aanvraag en uitbetaling. Uitbetaling was vorige week.

Heeft iemand anders momenteel issues met de CiC welke geen verbinding heeft met het internet?
Hier geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Johan Bogle schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:27:
[...]
De subsidieaanvraag wordt door een partij gedaan. Die is best snel met aanvragen. Het uitbetalen van de subsidie duurt idd een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Laatst online: 19:41
Rowwan schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:21:
Is het issue met de DT4M inmiddels al gefixed met 2.15.0 (reageert niet na een update)?
Ik hoefde de CiC voor de verandering niet te resetten door de stekker eruit te halen. De thermostaat reageerde echter niet. Door hem los te klikken en terug te hangen was dat verholpen. Nog wel dat de gemeten temperatuur direct na de update fors lager was en dit was het terug hangen van de thermostaat weer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Shoot_me507 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:29:
[...]

Nee, alles werkt, maar hier nog steeds op 2.14.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardwaz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:16
Ik heb de DT4M vervangen voor een Tado, ik denk dat het niet meer goed komt met de Honeywell.

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01:14
Friezin schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:44:
[...]

Haha, nooit op gelet of de lucht daar in of uit gaat: wel bevroren bij vorst.
Dank voor de correctie. Maar wat blijft: ruimte laten aan die kant!
Met de adviezen van @Friezin hierboven kun je ook meerdere buitenunits op een klein dakje kwijt zoals hier in Nagoya in Japan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDTorStVxDQvPO7xz1Jc0fa1xaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/on9LwvYLaa5CTy1edlHp5SuH.jpg?f=fotoalbum_large

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
Gerardwaz schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:22:
[...]

Ik heb de DT4M vervangen voor een Tado, ik denk dat het niet meer goed komt met de Honeywell.
Zou jammer zijn. De DT4M doet (voorlopig :)) precies wat ik wil. De huidige problemen zijn voor mij nog wel acceptabel. Na een update krijg ik in HA een push melding dat de Quatt offline was. Daarna reset ik mijn CiC (via een Shelly plug) waarna de thermostaat weer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
TeslaNerd schreef op zondag 5 mei 2024 @ 04:43:
[...]

Met de adviezen van @Friezin hierboven kun je ook meerdere buitenunits op een klein dakje kwijt zoals hier in Nagoya in Japan

[Afbeelding]
zie hiervoor maar eens eens een goedkeuring voor te krijgen, want hiervoor heb je dus echte een vergunning nodig. Kijk maar eens naar het bouwbesluit cq Besluit bouwwerken leefomgeving (BBL) zoals dat vanaf dit jaar formeel gaat heten.
en op aanvulling de eisen mbt de omgevingswet, welstand en dergelijke.
Leuk gezien :) , maar andere landen dus ook andere eisen en voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:26
Ik ben nu al maandenlang met Resideo aan het mailen over de T6 die nog steeds naar mijn idee niet goed werkt. Soms verwarmen als de temperatuur al lang bereikt is (kan grote hysterese zijn), maar erger ook vaak niet verwarmen als de temperatuur te laag is geworden.

Maar nu hebben ze bij mij de firmware aangepast naar versie 6.0.1.50. Dat was volgens mij 4.0.3.80. Jammer alleen dat het met dit warmere weer niet te testen is. Maar misschien hebben ze daar wel op gewacht 😳.

Iemand anders ook een update gehad?

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
pietjm schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:05:
Ik ben nu al maandenlang met Resideo aan het mailen over de T6 die nog steeds naar mijn idee niet goed werkt. Soms verwarmen als de temperatuur al lang bereikt is (kan grote hysterese zijn), maar erger ook vaak niet verwarmen als de temperatuur te laag is geworden.

Maar nu hebben ze bij mij de firmware aangepast naar versie 6.0.1.50. Dat was volgens mij 4.0.3.80. Jammer alleen dat het met dit warmere weer niet te testen is. Maar misschien hebben ze daar wel op gewacht 😳.

De T6 firmware werd al heel lang niet meer automatisch bijgewerkt. Ik heb m vorig jaar via Residio laten updaten naar 4.0.3.80 (zie Quatt deel 1).

Net ff gekeken, en tot mijn verbazing hebben wij nu ook 6.0.1.50. Geen idee sinds wanneer alleen, en ook geen idee wat het doet 😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan

Support bij Resideo is blijkbaar wisselvallig. Bij mij was het tenenkrommend slecht. Na maanden helemaal niks opgeschoten, uiteindelijk de T6 maar de deur uit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007

Updates moet jebij Honeywell helaas altijd aanvragen, die kun je helaas ook niet zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
MacD007 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:28:
[...]

Updates moet jebij Honeywell helaas altijd aanvragen, die kun je helaas ook niet zelf doen.
De 6.0.1.50 heb ik niet aangevraagd. Is toch echt automatisch gegaan. Idd de allereerste keer dat Residio dat doet (automatisch updaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:18

Yes, ik zie net dat ik ook op versie 6.0.1.50 draai. Blijkbaar ook een automatische update gehad. Zal de boel eens goed in de gaten gaan houden, naar vooralsnog niks opgevallen.....

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
verguldebarman schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:31:
[...]

Yes, ik zie net dat ik ook op versie 6.0.1.50 draai. Blijkbaar ook een automatische update gehad. Zal de boel eens goed in de gaten gaan houden, naar vooralsnog niks opgevallen.....
ja, ook mijn firmware is naar 6.00.01.50 gegaan, dus blijkbaar is dit wel een automaitsche update, de eerste volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesym
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Ik heb hem vervangen voor een Diyless. DT4M had teveel problemen en beperkingen

Huis: 125 jaar oud, redelijk geisoleerd met hr++ glas. Verwarming: 1 hybrid Quatt WP, benedenverdieping 4 grote T22 radiatoren met heatboosters en 40 low speed fans. Elektra: 4kWp zonnepanelen, Marstek accu V.2 5,12kWh FW V1.53 BM V2.15 accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacht: ik zal ook even kijken welke versie ik heb, maar service Resideo tijdelijk niet beschikbaar....

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryInia
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 14:26
Friezin schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:41:
[...]

Dacht: ik zal ook even kijken welke versie ik heb, maar service Residio tijdelijk niet beschikbaar....
Zelfde bij mij.

O-NB, 1900 bwjaar, 2000 vol ger; Begane 175m2 vvw 7-groeps & pomp + 3 rad - 1e verd 2 rad, Ketel 2000 Nefit Ecomfit HR43-CW6, 19-10-2023 Quatt 2*4, T6 1e seizoen nu Tado X; 2021:3000m3, 2022:2000m3, 2023:1200m3, 2024: <175m3 gas (incl SWW &koken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Friezin schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:41:
[...]

Dacht: ik zal ook even kijken welke versie ik heb, maar service Residio tijdelijk niet beschikbaar....
Dat was hier ook, na een paar keer proberen zat ik er wel opeens in en ook nieuwe firmware op de t6. Nog niet op de Quatt. Na een paar dagen op 30watt te blijven hangen is het nu wel weer gefikst na een reboot van de cic, nog weel op de oudere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens thermostaatscherm T6 naar 6.xxxxx, app wil na tijdje iets nieuws toevoegen.
Verzand in laden soorten items wat in app geladen kan worden.
Ook na herstart thermostaat.
Morgen maar checken
Optimalisatie draait hier nog als zonnetje 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
🤷 Ik kom niet verder dan dit scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRxFci18bivPzmklgsFyLsdI35o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k39aV5JDTMnbxCQW8uidKxwf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

okijokii schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:52:

[Afbeelding]
Cache en app zooi even legen, daarna werkte het bij mij weer zoals daarvoor. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
charrel schreef op maandag 6 mei 2024 @ 07:27:
[...]

Cache en app zooi even legen, daarna werkte het bij mij weer zoals daarvoor. :+
Hij doet het weer 👍👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
okijokii schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:52:

[Afbeelding]
Ik gister ook niet, niet op tablet noch telefoon, maar nu wel.
Firmware Resideo nu 6.0.1.50. CIC nog steeds op 2.14.2.
Stond app-versie Resideo ook eerder al op 6.11.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietjm
Friezin schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:09:
[...]

Ik gister ook niet, niet op tablet noch telefoon, maar nu wel.
Firmware Resideo nu 6.0.1.50. CIC nog steeds op 2.14.2.
Stond app-versie Resideo ook eerder al op 6.11.0?
Ik denk het wel. Al een tijd geen update van de app gezien.

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
netappie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:57:
[...]

Hier inmiddels ook op 2.15.0
Ik vermoed dat de Quatt nu ook zonder gasketel werkt met een retourtemperatuur onder de 18 graden, zoals eerder gemeld door beta testers.
Maar met de huidige weersverwachting en de isolatie van mijn woning zal de Quatt hier voorlopig niet meer aan slaan.
Hier is Quatt vannacht inderdaad aangegaan zonder gas 🥳.
Gelijk versie gecheckt en ik zit nu ook op 2.15.0.
Was tot nu steeds met heul klein pufje gas, watertemperatuur meestal rond 14-15°C.
Dus nèt niet gasloos 😉

Buitentemperatuur is lager dan bij eerdere pufjes, watertemperatuur zal beslist onder 18°C hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Friezin schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 06:58:
[...]

Was tot nu steeds met heul klein pufje gas, watertemperatuur meestal rond 14-15°C.
Dus nèt niet gasloos 😉

Buitentemperatuur is lager dan bij eerdere pufjes, watertemperatuur zal beslist onder 18°C hebben gezeten.
Hier nog steeds met gas, ook met 2.15.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rowwan schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:11:
[...]

Hier slaat hij wel aan boven ingestelde kamertemperatuur (staat op 21,5, Quatt slaat aan op 21,6).
Weet niet of dat ook uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:31
Ik zie in heel veel screenshots van het uitgebreid inzicht van de Quatt app ook de water temperatuur staan.
Dit heb ik helaas niet erbij staan (wel de kamer en buiten temp).
Is dit afhankelijk van je cv ketel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 23:35
jelke1992 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:56:
Ik zie in heel veel screenshots van het uitgebreid inzicht van de Quatt app ook de water temperatuur staan.
dat zie je alleen als de quatt daadwerkelijk energie levert, met deze temperaturen draait hij waarschijnlijk niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jelke1992 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:56:
Nee.
Watertemperatuur wordt alleen getoond wanneer verwarmingssysteem aan is.
Dus ook met enkel Quatt aan.
Zit in je app wel de ruimte om de grafiek te kunnen tonen?

Dit is bij mij 3 mei: heeft maar even gedraaid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lf-pfe0g5WOPCD-NPDcGXsS0kqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lc1dW75Q8N5J3DEucknPc26x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:31
Bedankt allemaal! Ik zat inderdaad te kijken naar de dagen waarop die niet aan stond.
Dat verklaart het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Rowwan schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:11:
[...]

Hier ook hoor, 0,03m³

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Werken jullie wel met uitgestelde branderstart bij warmtevraag? Sinds dat ik hier de wachttijd op 2 minuten heb gezet (5 maart 2024) geen m3 meer verbruikt. Als het systeem de boel rond gaat pompen zakt de temp eerst even onder de 18 om vervolgens binnen 10-20 sec toch weer 18+ graden is. Zonde van de CV start dus en blijkt ook niet nodig. Besef me dat waarschijnlijk niet iedere ketel dit heeft. Maar als je t kunst instellen, doe er je voordeel mee!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
okijokii schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 00:34:
[...]

Bij mij is de Quatt vervangen, maar het lost het probleem helaas niet op. Het geluid blijft en is irritant aanwezig. Ik heb hier al veel over geschreven op dit forum, dus lees mijn berichten even terug. Ik denk dat het inderdaad gewoon bij het werkgeluid hoort. Wat mij betreft een groot nadeel van de Quatt, de 'stilste' in zijn klasse (what ever that means)....
sja wellicht in de "4.5 kW hybride FE-ready" warmtepompen klasse :?
Als je de enige bent in een zelfbedachte klasse, dan win je altijd he.
Beetje flauw ook om op de website er net twee uit te pikken waar je het (op dat vlak) eenvoudig van wint natuurlijk.

Wat ik wel bijzonder vind is dat de Quatt 4 kW was, toen 4,5~5, en nu wordt verkocht als 6kW (en 12)

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 07-05-2024 14:03 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
Trackerfire schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:04:
[...]

Werken jullie wel met uitgestelde branderstart bij warmtevraag? Sinds dat ik hier de wachttijd op 2 minuten heb gezet (5 maart 2024) geen m3 meer verbruikt. Als het systeem de boel rond gaat pompen zakt de temp eerst even onder de 18 om vervolgens binnen 10-20 sec toch weer 18+ graden is. Zonde van de CV start dus en blijkt ook niet nodig. Besef me dat waarschijnlijk niet iedere ketel dit heeft. Maar als je t kunst instellen, doe er je voordeel mee!
jij hebt toch al helemaal geen gas meer? :+

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Toby-Wan schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:14:
[...]

jij hebt toch al helemaal geen gas meer? :+
Haha, nee :-)! Maar in de tussenperiode dat ik deze aanpassing deed nog wel 2 weekjes ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOkSzP7YscPFt9o0xhzxPDRMxtI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xsCBplqkj01sAkwar3rR96mW.png?f=fotoalbum_large

Heerlijk gevoel :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietjm
Trackerfire schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:04:
[...]

Had bij mij geen effect. Bij Lyric T6 icm Xtreme 36 werkt het kennelijk niet. Ik zag dat de Quatt ook dezelfde tijd wachtte met aanslaan. Maar die 0,06 m3 per keer die het kost, interesseert mij eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 14:07
MacD007 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:20:
[...]

ja, ook mijn firmware is naar 6.00.01.50 gegaan, dus blijkbaar is dit wel een automaitsche update, de eerste volgens mij.
Hier ook 6.0.1.50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
Trackerfire schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:22:
[...]

Haha, nee :-)! Maar in de tussenperiode dat ik deze aanpassing deed nog wel 2 weekjes ;)

[Afbeelding]

Heerlijk gevoel :)
mooi!
ik zit te kijken naar een 3kW doorstroomverwarmer. inmiddels een kastje gebouwd met 24VDC magneetschakelaar & transformator die op het aan/uit contact kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
pietjm schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:38:
[...]

Had bij mij geen effect. Bij Lyric T6 icm Xtreme 36 werkt het kennelijk niet. Ik zag dat de Quatt ook dezelfde tijd wachtte met aanslaan. Maar die 0,06 m3 per keer die het kost, interesseert mij eigenlijk niet.
Hier hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
En ondertussen hier dus ook op 2.15.0 (CIC) de App (IOS) is ondertussen op 1.12.2
Changelog App ; update ivm de vertraging van de temperatuurgegevens en een probleem met de zomertijd opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F!sher
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 22:39
Na de vorige geannuleerde afspraak ivm douane problemen, staat de nieuwe afspraak voor de installatie van de duo voor as vrijdag.

Morgen zou volgens de afdeling planning van Quatt de WP’s geleverd worden. De installatiematerialen zijn voor de vorige afspraak al geleverd.

Tot op heden nog geen mail van Vos voor de wp’s.
Morgen maar is even bellen, maar ik krijg het gevoel dat het vrijdag ook niet gaat lukken (mede omdat het donderdag hemelvaart is en ik niet verwacht dat er dan geleverd zal worden)

[ Voor 4% gewijzigd door F!sher op 07-05-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInia
MacD007 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:02:
[...]

Changelog App ; update ivm de vertraging van de temperatuurgegevens en een probleem met de zomertijd opgelost.
Ben benieuwd of deze update de vertraging van het temperatuur doorgeven heeft opgelost...

O-NB, 1900 bwjaar, 2000 vol ger; Begane 175m2 vvw 7-groeps & pomp + 3 rad - 1e verd 2 rad, Ketel 2000 Nefit Ecomfit HR43-CW6, 19-10-2023 Quatt 2*4, T6 1e seizoen nu Tado X; 2021:3000m3, 2022:2000m3, 2023:1200m3, 2024: <175m3 gas (incl SWW &koken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
pietjm schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:38:
[...]

Ik heb ook de combi Lyric T6 icm Xtreme 36 en bij mij lijkt het wel te werken hoor!

Edit; niet goed gekeken. Toch ook niet....😬

[ Voor 12% gewijzigd door verguldebarman op 08-05-2024 08:26 ]

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HarryInia schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:20:
[...]

Ben benieuwd of deze update de vertraging van het temperatuur doorgeven heeft opgelost...
Wat bedoel je met die vertraging temperatuur doorgeven?
Dat de pomp van een Quatt eerst even een paar minuten loopt (en water uit systeem rondpompt), voor cv bij wordt geschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Friezin schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 06:58:
[...]

Dus nèt niet gasloos 😉

Te vroeg gejuicht.
Vannacht wel een pufje.
Het is minimaal (deze maand 5 pufjes, 0,04m3) dus niet echt schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:57
F!sher schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:01:
Na de vorige geannuleerde afspraak ivm douane problemen, staat de nieuwe afspraak voor de installatie van de duo voor as vrijdag.

Morgen zou volgens de afdeling planning van Quatt de WP’s geleverd worden. De installatiematerialen zijn voor de vorige afspraak al geleverd.

Tot op heden nog geen mail van Vos voor de wp’s.
Morgen maar is even bellen, maar ik krijg het gevoel dat het vrijdag ook niet gaat lukken (mede omdat het donderdag hemelvaart is en ik niet verwacht dat er dan geleverd zal worden)
Ik heb begrepen dat Vos regelmatig op de dan van het plaatsen levert.

Aan de andere kant, Vos heeft een distributiecentrum in Oss, waar afgelopen week die grote brand heeft gewoed. Zou zo maar invloed kunnen hebben hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erveetwee
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-09 10:27
Abom schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:57:
[...]

Ik heb begrepen dat Vos regelmatig op de dan van het plaatsen levert.

Aan de andere kant, Vos heeft een distributiecentrum in Oss, waar afgelopen week die grote brand heeft gewoed. Zou zo maar invloed kunnen hebben hierop.
Die brand was niet bij Vos.

Vrijstaand huis 180m2 van 1923 midden Nederland. Isolatie beneden goed bovenverdieping redelijk. Quatt Duo icm Honeywel T6R sinds 01/2024 Remeha Avanta 28C - 16x Jinkosolar 430.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryInia
Friezin schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 06:59:
[...]

Wat bedoel je met die vertraging temperatuur doorgeven?
Dat de pomp van een Quatt eerst even een paar minuten loopt (en water uit systeem rondpompt), voor cv bij wordt geschakeld?
Punt ging over de T6 firmware update; Een van de basis problemen van de T6 is/was dat hij niet actueel de temperatuur doorgeeft aan de CiC. Dit kan/kon soms uren duren. Volgens de changelog schijnt hier iets verbeterd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjm
HarryInia schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:51:
[...]

Punt ging over de T6 firmware update; Een van de basis problemen van de T6 is/was dat hij niet actueel de temperatuur doorgeeft aan de CiC. Dit kan/kon soms uren duren. Volgens de changelog schijnt hier iets verbeterd te zijn.
Dat dat uren kan duren herken ik niet met de T6. Wel dat hij veel te laat reageert en dus te laat een signaal aan de CiC geeft om te beginnen of te stoppen met verwarmen. De CiC reageert op dat signaal en gaat daarna pas met de doorgegeven temperatuur aan de slag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
Friezin schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:03:
[...]

Te vroeg gejuicht.
Vannacht wel een pufje.
Als je sowieso van gas afhankelijk bent zou ik me daar eerlijk gezegd ook totaal niet druk over maken. Het blijft een hybride systeem natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
Friezin schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:03:
[...]

Te vroeg gejuicht.
Vannacht wel een pufje.
Ik heb ondertussen mijn T6 op 15 graden standaard gezet, en dan doet de Quatt hier helemaal niets meer, Bij jullie in het hoge noorden is het natuurlijk nog een stukje kouder dan bij ons, dus mogelijk dat je dat nog niet kunt doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emkF6bhaxH7AEpm2UuRth971XEs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Gqt9H1HnyFRxUmDEDk0v2i8j.png?f=fotoalbum_large

overigens heb ik dus geen problemen met mijn App voor de T6 gehad, ook niet na de firmware upgrade is pas was doorgevoerd.

[ Voor 7% gewijzigd door MacD007 op 08-05-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeckje
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-09 15:45
MacD007 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Ik heb ondertussen mijn T6 op 15 graden standaard gezet, en dan doet de Quatt hier helemaal niets meer, Bij jullie in het hoge noorden is het natuurlijk nog een stukje kouder dan bij ons, dus mogelijk dat je dat nog niet kunt doen.
[Afbeelding]

overigens heb ik dus geen problemen met mijn App voor de T6 gehad, ook niet na de firmware upgrade is pas was doorgevoerd.
Waar komt die 918 Wh gebruik vandaan? Bij mij staat de wp op watertemperatuur-aansturing en blijft de pomp 24 uur per dag draaien ongeacht de hoogte van het watersetpoint! Foutje in het ontwerp lijkt me. Kan je alleen vermijden door de wp "uit" te zetten door "otftChEnable" (json data) op false te zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Freeckje op 08-05-2024 11:20 ]

NH, vrijstaand huis 70m2 bg vvw/40m2 boven radiatoren, Gas 2023:1500m3, 2024:200m3, Quatt 4kw, TS:DIY-Arduino, 6400 Wp panelen/SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Freeckje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:09:
[...]

Waar komt die 918 Wh gebruik vandaan? Bij mij staat de wp op watertemperatuur-aansturing en blijft de pomp 24 uur per dag draaien ongeacht de hoogte van het watersetpoint! Foutje in het ontwerp lijkt me. Kan je alleen vermijden door de wp "uit" te zetten door "otftChEnable" (json data) op false te zetten.
20w* x uur in mei 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeckje
Als ik kijk naar het uurgebruik in de app, dan geeft ie in standby-bedrijf 49 wh aan. Waar komt die waarde dan vandaan naast het eigengebruik van de CiC (5 watt?)? Als de pomp draait geeft de json data ca 50 watt aan. De wp en dus de pomp, heeft een eigen netaansluiting. Vraag me af wat ik over het hoofd zie 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Freeckje op 08-05-2024 12:03 ]

NH, vrijstaand huis 70m2 bg vvw/40m2 boven radiatoren, Gas 2023:1500m3, 2024:200m3, Quatt 4kw, TS:DIY-Arduino, 6400 Wp panelen/SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-09 19:24

SBL

[...]

Bij mij 124Wh per dag (Quatt app) of 0,1kWh (HomeWizard rondt af).
20W = 5 €/maand, toch zonde geld.

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
SBL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Het zal (zou) de COP ook omlaag trekken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardwaz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:16
SBL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Dat is € 1.35 per kWh kan je beter een andere leverancier zoeken.

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sp5KxtvKEjuCiEe4rJ5BUz-bTk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KTpC2NNv6tVn3JMACe5JkGZ.jpg?f=fotoalbum_large

Bijzonder. Zijn ze van de T6 afgestapt?

[ Voor 5% gewijzigd door Trackerfire op 08-05-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
[...]

De Quatt (mono in mijn geval) gebruikt circa 5W met af en toe een iets hogere run (heel kort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeckje
MacD007 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:07:
[...]

De Quatt (mono in mijn geval) gebruikt circa 5W met af en toe een iets hogere run (heel kort).
Bij mij nu ook ook (de app geeft 0.01kW aan, json data 5 watt). Echter pas nadat ik de circulatiepomp had uitgeschakeld! Toen de pomp nog draaide gaf ie 0.05kW aan. Dus het lijkt er op dat de CiC het gebruik van de pomp meeneemt in het totaalgebruik!? Wel zo netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
MacD007 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:07:
[...]

dalen die COP grafieken dan ook mee in de Quatt app?
Zal toch zomaar 0,1 elke 2-3 uur schelen.

(maakt met veel draaiuren in de winter natuurlijk geen zak uit, maar bij zo 's ochtends een uurtje aan en de rest van de dag uit, wel)

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 08-05-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeckje
paQ schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:17:
[...]

dalen die COP grafieken dan ook mee in de Quatt app?
Zal toch zomaar 0,1 elke 2-3 uur schelen.

(maakt met veel draaiuren in de winter natuurlijk geen zak uit, maar bij zo 's ochtends een uurtje aan en de rest van de dag uit, wel)
Zeker weten , gisteren begin van de dag een COP van 1 en eindige met een COP over de hele dag van 4.9.
Terwijl de COP tussen 15.00 en 16.00 uur 8 was! Het werd m.i. sterk beinvloed door het gebruik van de pomp die de hele dag aanstond.

[ Voor 12% gewijzigd door Freeckje op 08-05-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Freeckje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:23:
[...]

Zeker weten , gisteren begin van de dag een COP van 1 en eindige met een COP over de hele dag van 4.9.
Terwijl de COP om 15.00 uur 8 was! Het werd m.i. sterk beinvloed door het gebruik van de pomp die de hele dag aanstond.
ja precies

Elke wp doet dat net weer een beetje anders. Zacht draaien, hoe zacht dan, of af en toe stoten, of af en toe op een instelling, of helemaal niet. Maar zelfs die 6W standby tellen op. (of af kwa COP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
Trackerfire schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:06:
[Afbeelding]

Dat was inderdaad ook exact mijn gedachte.... Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:32
Trackerfire schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:06:
[Afbeelding]

Ik heb een paar weken geleden mijn T6 al ingeruild voor een Tado, maar ik ben nog niet tevreden. Als de warmtevraag klein is en de temperatuur in de buurt komt van het setpoint, zie ik veel start stop gedrag. Misschien dat de tado niet beste oplossing is voor de Quatt samen met radiatoren.

Als het niet beter wordt, hang ik de T6 weer op. Het moet ook werken als ik zelf niet thuis ben, mijn vriendin gaat een schema in home assistant niet aan kunnen passen. Ook wel jammer, die tado is veel mooier dan de T6.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Pagina: 1 ... 77 ... 279 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.