• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:18
Gophlin schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:45:
Zucht.. Begin deze maand is het nieuwe frontje afgeleverd, maar helaas lijkt deze niet te passen omdat deze net een fractie dikker is dan het oude front en de bouten simpelweg in de weg zitten. Zit dit bij iedereen zo gemonteerd die de Quatt op een plat dak heeft staan?

[Afbeelding]
Ja ik ken het, heb de kleine ringen vervangen door grote carrosserie ringen en bouten iets naar voren gehaald

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:51

OmeJoyo

This is me

Magreet1 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:37:
[...]

Hier nog geen 4.3.0. Is het probleem van structurele warm water vraag hiermee verholpen?

Hier ook meer fluctuatie in watertemperatuur. Helpt de soundslider zo laag mogelijk? Heb ik wel gedaan, maar zie beperkt effect, En wat gebeurt er als ik te weinig vermogen heb met AE? Ik kan nergens in de app zien wat hij gedaan heeft, hoogstens op het moment zelf zien dat het verbruik hoog is.
Warmt de ruimte dan langzamer op of pakt hij backup? Heb jij daar ervaring mee?

Edit: inmiddels wel 4.3.0 maar nog steeds structurele warmwatervraag (rood pijltje bij begin scherm en lopende douche) terwijl er geen enkele kraan aan staat)
Als bij de AE de soundslider te laag staat heb je wel kans dat die vaker 1 van de 2kW verwarmers aanspreekt heb ik inmiddels ondervonden. Let hier wel op, want dat kost behoorlijk wat extra ten opzicht van de warmtepompen. :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:53
OmeJoyo schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:00:
[...]
Als bij de AE de soundslider te laag staat heb je wel kans dat die vaker 1 van de 2kW verwarmers aanspreekt heb ik inmiddels ondervonden. Let hier wel op, want dat kost behoorlijk wat extra ten opzicht van de warmtepompen. :)
Heb jij al een modbus sniffer om de communicatie tussen de CiC en de AE af te luisteren?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:51

OmeJoyo

This is me

TeslaNerd schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:15:
[...]

Heb jij al een modbus sniffer om de communicatie tussen de CiC en de AE af te luisteren?
Nee en die zit nog niet in de planning op dit moment. Zowel omdat Quatt NOG STEEDS niet de problemen op is komen lossen en ik geen verdere discussie wil, als mede dat ik helaas nog even andere prioriteiten heb.

In mei verwacht ik behoorlijk wat meer vrije tijd te hebben (en energie :P) en hopelijk zijn de problemen tegen die tijd dan echt eens opgelost. Maarja, we zijn dan ook pas een jaar onderweg, het is niet dat het langzaam bespottelijk begint te worden ofzo. 8)7

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Niet online
OmeJoyo schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:18:
[...]

Nee en die zit nog niet in de planning op dit moment. Zowel omdat Quatt NOG STEEDS niet de problemen op is komen lossen en ik geen verdere discussie wil, als mede dat ik helaas nog even andere prioriteiten heb.

In mei verwacht ik behoorlijk wat meer vrije tijd te hebben (en energie :P) en hopelijk zijn de problemen tegen die tijd dan echt eens opgelost. Maarja, we zijn dan ook pas een jaar onderweg, het is niet dat het langzaam bespottelijk begint te worden ofzo. 8)7
Dat is wel bespottelijk, net als het frontje van @Gophlin

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
Wij staan op het punt een Quatt all electric systeem aan te schaffen, we twijfelen eigenlijk alleen nog aan de grootte van de Heatbattery, formaat L kan iets handiger geplaatst worden onder het schuine dak, formaat XL zal in de dakkapel voor een raam (wat al niet open kan) moeten komen te staan.

Onze huidige douche verbruikt 6L water per minuut bij 38 graden.
Met formaat L (182Liter) zouden we 32 minuten kunnen douchen en met een XL (282liter) 47 minuten.
Het komt maar zelden voor dat we allemaal gelijk achter elkaar (2 volwassenen, 3 kinderen) douchen vanwege leeftijd en verschillende sport tijden etc. maar dit kan in de toekomst natuurlijk veranderen.

Of is het zo dat de temperatuur in het vat warmer is en dit nog gemixt wordt met koud water waardoor je er langer mee kan douchen?

We neigen dus naar een XL maar ben benieuwd of jullie hier nog adviezen over hebben?

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:10
Toppertje schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:34:
Wij staan op het punt een Quatt all electric systeem aan te schaffen, we twijfelen eigenlijk alleen nog aan de grootte van de Heatbattery, formaat L kan iets handiger geplaatst worden onder het schuine dak, formaat XL zal in de dakkapel voor een raam (wat al niet open kan) moeten komen te staan.

Onze huidige douche verbruikt 6L water per minuut bij 38 graden.
Met formaat L (182Liter) zouden we 32 minuten kunnen douchen en met een XL (282liter) 47 minuten.
Het komt maar zelden voor dat we allemaal gelijk achter elkaar (2 volwassenen, 3 kinderen) douchen vanwege leeftijd en verschillende sport tijden etc. maar dit kan in de toekomst natuurlijk veranderen.

Of is het zo dat de temperatuur in het vat warmer is en dit nog gemixt wordt met koud water waardoor je er langer mee kan douchen?

We neigen dus naar een XL maar ben benieuwd of jullie hier nog adviezen over hebben?
Ik heb een XL en dat is voor 4 personen (2 douches en 1 bad) prima. Het water is meestal 52 graden als ie 'vol' is en dan loopt de temperatuur terug naar mate er meer warm water gebruikt is omdat er van onderaf kouder water weer in het vat komt. Je mengt dus eerst wel koud water in de douche, maar dat wordt op het einde minder. Die 47 minuten is redelijk accuraat bij ons als 1 douche gebruikt wordt (waterbesparende douchekop). Als het vat leeg is, gaat de naverwarmer (COP 1) aan. Dus het water is nooit helemaal 'op'. Je krijgt dat wel nog 'warmig' water (net conformtabel, maar niet echt heet)

• louigi58
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-03 11:30
Gophlin schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:45:
Zucht.. Begin deze maand is het nieuwe frontje afgeleverd, maar helaas lijkt deze niet te passen omdat deze net een fractie dikker is dan het oude front en de bouten simpelweg in de weg zitten. Zit dit bij iedereen zo gemonteerd die de Quatt op een plat dak heeft staan?

[Afbeelding]
Serieus? Je zit op een tweakers forum, dan vervang je het boutje toch door een kortere of zaagt het af, 5 min werk. Sneller gedaan dan hier te klagen.

1967,HR++ en HR+++, islolatie spouw en dak, 130m², Beg 2xT33,1xT30 + VVW 9m², 1e 3xT20, 1xT22 2e 1xT22 Quatt Hybrid op Noordgevel 4,8kW/-10°C/17,9°C + Nefit HRC30 CW5 zomerstand, PV 5,25KWp Sedge. Tado X Temp 21⁰C 24/7, 2xMarstek PIB 10,24kWh HA

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:09
Inmiddels zouden er toch al wat Quatt Chills geleverd moeten zijn. Ik zie nog opvallend weinig reviews.

CardMapr.nl

• Mainshooter
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:55
Ik heb vandaag een mailtje gehad dat de installatie van de Chills die ik besteld heb wordt ingepland. Vorige week bestelling geplaatst en de foto’s opgestuurd.

• Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:43
Uit de Chill-mail die ik vandaag gekregen heb:

Door de grote hoeveelheid bestellingen hebben we inmiddels een tweede productielijn geopend. Helaas hebben de aanhoudende spanningen in het Midden-Oosten ook onze logistieke keten geraakt. We doen er alles aan om de impact te beperken zodat we ook jouw Chill vóór de zomer kunnen installeren.

(Orderbevestiging 3 maart)

[ Voor 6% gewijzigd door Mickel moen op 30-03-2026 13:49 ]

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C/SCOP 4,2, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20,2°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, HomeWizard

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:20

copykat

Good copy isn't bad

Ik ben erg benieuwd of andere w/w wp producenten ook mini "aircos" gaan maken. Het concept van lichte extra koeling met lekbak op warmtepomp koeling vind ik wel een vondst.
Grote aantrekkingskracht om voor quatt te kiezen als t goed werkt.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:53
Mickel moen schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:45:
Uit de Chill-mail die ik vandaag gekregen heb:

Door de grote hoeveelheid bestellingen hebben we inmiddels een tweede productielijn geopend. Helaas hebben de aanhoudende spanningen in het Midden-Oosten ook onze logistieke keten geraakt. We doen er alles aan om de impact te beperken zodat we ook jouw Chill vóór de zomer kunnen installeren.

(Orderbevestiging 3 maart)
Haha, zoals ze in de USA zeggen: never waste a good crisis

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• Jay1972
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:08
We hebben vorige week de optie die we hadden op de all electric van Quatt geannuleerd. We hebben een Quatt Duo maar vinden de all electric oplossing (hoe mooi ook geïntegreerd) te duur. Wij hebben een gezin met 4 personen en willen graag van het gas af. Onze CV installatie is na 19 jaar goede dienst aan vervanging toe. Dus het lijkt ons het goede moment. Het gasverbruik voor alleen tab water is over 2025 600m3. Als we niet kiezen voor de Quatt optie, wat zou dan een goede combinatie zijn? Alvast bedankt voor het meedenken.

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32
Jay1972 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:14:
We hebben vorige week de optie die we hadden op de all electric van Quatt geannuleerd. We hebben een Quatt Duo maar vinden de all electric oplossing (hoe mooi ook geïntegreerd) te duur. Wij hebben een gezin met 4 personen en willen graag van het gas af. Onze CV installatie is na 19 jaar goede dienst aan vervanging toe. Dus het lijkt ons het goede moment. Het gasverbruik voor alleen tab water is over 2025 600m3. Als we niet kiezen voor de Quatt optie, wat zou dan een goede combinatie zijn? Alvast bedankt voor het meedenken.
In hoeverre heb/had je nog gas nodig om in de winter te verwarmen?

Voor tapwater kan je bijv naar een warmtepompboiler kijken.

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:01
Mainshooter schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:41:
Ik heb vandaag een mailtje gehad dat de installatie van de Chills die ik besteld heb wordt ingepland. Vorige week bestelling geplaatst en de foto’s opgestuurd.
Een maand geleden mijn chill pre order besteld, nog steeds geen mail voor foto's ontvangen..
Paar mails gestuurd, niets gehoord en uiteindelijk vanmorgen zelf gebeld.
Kreeg opmerking dat er een reminder naar werkvoorbereider wordt gestuurd, dus afwachten maar. Voelt niet erg als proactief helpen van de klantenservice

[ Voor 3% gewijzigd door HBO88 op 30-03-2026 22:54 ]

• Jay1972
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:08
jj85 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:18:
[...]

In hoeverre heb/had je nog gas nodig om in de winter te verwarmen?

Voor tapwater kan je bijv naar een warmtepompboiler kijken.
Afgelopen jaar heeft de cv 1x 0,2m3 bijgesprongen in december en dat was een nacht met -5°C. Daarna niet meer.
Pagina: 1 ... 350 351 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.