Geen woord meer aan vuilmaken dacht ik zo.Co_2J schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 23:43:
[...]
Ik kom er afgelopen week achter dat ik geen offerte krijg van een Remeha installateur voor het vervangen van mijn Remeha Avanta CV ketel van 17 jaar oud voor een nieuwe variant. Dat komt omdat ik had aangegeven voornemens te zijn een Quatt te gaan laten installeren die hier dus op aangesloten gaat worden.
Zij willen dan de 2 jaar onderhoud die per maand wordt gefactureerd - welke ze verplicht mee verkopen bij installatie - niet uitvoeren omdat de Quatt geen deel uitmaakt van hun werkzaamheden dus bieden ze niet aan.
Doe ik de CV installeren en dan later alsnog de Quatt dan vervalt de service en moet ik direct de 2 jaar termijn ineens betalen en doen ze geen onderhoud meer. ( staat in hun voorwaarde)
M.a.w. of de Elga Ace van Remeha in zijn geheel als hybride warmtepomp/ CV als vervanging... of niet
en Quatt nu dan eerst laten installeren op de oude CV
en Quatt zelf doet dus (nog) geen onderhoud aan CV.
Op dit moment heb ik een Eneco onderhoudscontract op de oude en benieuwd wat zij hiervan vinden als er een Quatt op aangesloten gaat worden... Kon ze helaas niet meer bereiken.. wordt aankomende week.
Dus CV vervangen geen optie op dit moment en wat als de Quatt hangt... hoe gaat men er dan mee om als mijn CV de geest geeft.
Wie denkt hij dat de klant is?
En dat er installateurs te weinig zijn?
Ik heb mijn installateur (nadat deze ook een offerte wp had uitgebracht) gebeld dat ik met Quatt in zee ging vanwege de prijs, maar dat ik voor rest bij hem bleef. Geen onvertogen woord en ook gewoon cv onderhoud gepleegd.
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuimbeton, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt, Nefit ecomline HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, voedselbos, weduwe, imker, prepensioen