Acties:
  • +1 Henk 'm!
Co_2J schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 23:43:
[...]

Ik kom er afgelopen week achter dat ik geen offerte krijg van een Remeha installateur voor het vervangen van mijn Remeha Avanta CV ketel van 17 jaar oud voor een nieuwe variant. Dat komt omdat ik had aangegeven voornemens te zijn een Quatt te gaan laten installeren die hier dus op aangesloten gaat worden.
Zij willen dan de 2 jaar onderhoud die per maand wordt gefactureerd - welke ze verplicht mee verkopen bij installatie - niet uitvoeren omdat de Quatt geen deel uitmaakt van hun werkzaamheden dus bieden ze niet aan.
Doe ik de CV installeren en dan later alsnog de Quatt dan vervalt de service en moet ik direct de 2 jaar termijn ineens betalen en doen ze geen onderhoud meer. ( staat in hun voorwaarde)

M.a.w. of de Elga Ace van Remeha in zijn geheel als hybride warmtepomp/ CV als vervanging... of niet
en Quatt nu dan eerst laten installeren op de oude CV

en Quatt zelf doet dus (nog) geen onderhoud aan CV.
Op dit moment heb ik een Eneco onderhoudscontract op de oude en benieuwd wat zij hiervan vinden als er een Quatt op aangesloten gaat worden... Kon ze helaas niet meer bereiken.. wordt aankomende week.

Dus CV vervangen geen optie op dit moment en wat als de Quatt hangt... hoe gaat men er dan mee om als mijn CV de geest geeft.
Geen woord meer aan vuilmaken dacht ik zo.
Wie denkt hij dat de klant is?
En dat er installateurs te weinig zijn?
Ik heb mijn installateur (nadat deze ook een offerte wp had uitgebracht) gebeld dat ik met Quatt in zee ging vanwege de prijs, maar dat ik voor rest bij hem bleef. Geen onvertogen woord en ook gewoon cv onderhoud gepleegd.

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuimbeton, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt, Nefit ecomline HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, voedselbos, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:28
Zijn er al meer fotos gemaakt van het binnenwerk van de buitenunit?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
TeslaNerd schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:32:
Zijn er al meer fotos gemaakt van het binnenwerk van de buitenunit?
hoe bedoel je dat, zo ver ik weet zijn oa in deel 1 al diverse foto's gemaakt. overigens ook van de CIC.

binnenwerk CIC : Slurpgeit in "Ervaringen met Quatt?"

binnenwerk monoblok:
RobertowNL in "Ervaringen met Quatt?"

[ Voor 23% gewijzigd door MacD007 op 21-04-2024 21:17 ]

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19
@W13k3 hoe is het met het geluid de afgelopen dagen geweest?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:10
Bugje? Let op de buitentemperatuur gaat omhoog en daalt ook gelijk weer. Het is buiten nu 10 graden hier.

In een paar minuten tijd deze screenshots gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JnwcJvDIDVRCi8caPAAawMiqQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUyb8GgDGP7qVCl9uohPy6xJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKNiIrabfWcWx5N2YZMW_iqraJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1hPpP0PqyST0BjxM3l30TYp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGLpXlH9xsxWRjpBxDTQWsawyVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ypkDvRluKG4VyhTGE9wRaDr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wwfOy2icex-C29s0b0CWU8p5cM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzuXOAnawTm4c77pNQsAIGUM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhkskTmiT4JtHmnP1W64Sfwm19o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCh2dXo2PVqqqA1Jyftr9qZZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door okijokii op 21-04-2024 19:41 ]

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Hij blijft wat heen en weer hobbelen

[ Voor 127% gewijzigd door okijokii op 21-04-2024 19:40 ]

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
okijokii schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:47:
Bugje? Let op de buitentemperatuur en die daalt ook gelijk weer. Het is buiten nu 10 graden hier.

Ps. Ze moeten eigenlijk net andersom geplaatst worden, dus lees van onder naar boven. De foto's zijn in 2 minuten gemaakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
sorry, maar ik volg je even niet, of was dit als een speurtocht bedoeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
MacD007 schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:27:
[...]

sorry, maar ik volg je even niet, of was dit als een speurtocht bedoeld ?
Gewijzigd, nu helder hoop ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeslaNerd
okijokii schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:40:
[...]

Gewijzigd, nu helder hoop ik?
Heb ik ook. Dan schijnt de zon net even op de temperatuur sensor van de buitenunit

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
TeslaNerd schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:09:
[...]

Heb ik ook. Dan schijnt de zon net even op de temperatuur sensor van de buitenunit
Die van mij staat op dat moment helemaal in de schaduw, dus dat kan het in mijn geval niet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeslaNerd
okijokii schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:13:
[...]

Die van mij staat op dat moment helemaal in de schaduw, dus dat kan het in mijn geval niet zijn
Dan zit er een duif op jouw Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
TeslaNerd schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:21:
[...]

Dan zit er een duif op jouw Quatt
Dat moet dan bijna wel. Even de Quatt uitbroeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 19:29
Dank voor de reacties.. ik zal inderdaad even wat lokaal zoeken... en mijn CV, ondanks 17 jaar, was 2 jaar geleden ook nog erg goed... as vrijdag weer een onderhoudsbeurt (eneco) en afhankelijk van die uitkomst weer verder...
Feenstra geeft me net het volgende advies/ uitkomst trouwens :
Vanwege de hoge interesse en beperkte capaciteit, is het op dit moment niet mogelijk om een nieuwe cv-ketel bij ons te huren of te kopen.

Nou genoeg uitdagingen nog.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
MacD007 schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:51:
[...]

hoe bedoel je dat, zo ver ik weet zijn oa in deel 1 al diverse foto's gemaakt. overigens ook van de CIC.

binnenwerk CIC : Slurpgeit in "Ervaringen met Quatt?"

binnenwerk monoblok:
RobertowNL in "Ervaringen met Quatt?"
Ik zoek meer fotos van de pcb waar de modbus master van de buitenunit op draait
Ik zie alleen dit stukje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEm88DZjY5xejjDZmolbUuHu7gU=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/YqkRBQPfbA8Gup4jd3XtomXj.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door TeslaNerd op 21-04-2024 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
TeslaNerd schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:42:
[...]

Ik zoek meer fotos van de pcb waar de modbus master van de buitenunit op draait
Ik zie alleen dit stukje:

[Afbeelding]
heb je de QR code die rechts boven op de PCB staat geprobeerd. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
MacD007 schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:30:
[...]

heb je de QR code die rechts boven op de PCB staat geprobeerd. ?
Nee, mijn iphone kan die (halve) QR code niet lezen. Is het jou wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk heb ik gruwelijk veel zin in lente, i.p.v. in defrosts ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P459_HPoh77kWXhgXwst_Yl1GTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXIQrFuELGcyGo2WdwcS5uEF.jpg?f=fotoalbum_large

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuimbeton, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt, Nefit ecomline HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, voedselbos, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlmx51
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-07 07:49
Goedemorgen

Wij hebben verschillen in de quatt gas verbruik schatting en daadwerkelijk verbruik zie beide overzichten. Is dot verschil normaal? Hoe is dat bij jullie?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Xq5eLCHrQ5whJr0pMrJ88Z9k_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYmxYsr7BGU1QMHwcHood2tk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGpJb70THKYe-zKF59uMtjJzsGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyZdAWL8RoO8HM9dws8GGw9l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bertuz-x10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
Het gasverbruik in de Quatt app is enkel van de Quatt.

Het andere overzicht is van je totale gasverbruik die maand (douch, koken etc,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:29

Mickel moen

mickelmoen.nl

Friezin schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:19:
Eigenlijk heb ik gruwelijk veel zin in lente, i.p.v. in defrosts ....

[Afbeelding]
Klopt het dat je die defrosts in gasverbruik wel in Homewizard ziet, maar niet in de Quatt-app?

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
TeslaNerd schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:34:
[...]

Nee, mijn iphone kan die (halve) QR code niet lezen. Is het jou wel gelukt?
en wat dacht je om zelf een foto van een volledige te maken.
cq wat is de bron van deze foto ?

Helaas heeft google lens ook niets gevonden.

[ Voor 13% gewijzigd door MacD007 op 22-04-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
MacD007 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:03:
[...]

en wat dacht je om zelf een foto van een volledige te maken.
Dan zal ik zelf het dak op gaan als mijn vraag hier niets oplevert

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mickel moen schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:57:
[...]

Klopt het dat je die defrosts in gasverbruik wel in Homewizard ziet, maar niet in de Quatt-app?
Nee.
Ik zie ze ook in de Quatt-app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGk-HYIhtZ0neuMXcGQLxhWB0Co=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgFGfffTOJ2ThTSqGJzMjqkx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
nlmx51 schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:48:
Goedemorgen

Wij hebben verschillen in de quatt gas verbruik schatting en daadwerkelijk verbruik zie beide overzichten. Is dot verschil normaal? Hoe is dat bij jullie?[Afbeelding]

[Afbeelding]
kook jij op gas of heb je nog een andere verbruiker (toestel) die gas gebruiker ? en vergeet niet één heel belangrijk ding.
Quatt berekend (is dus een schatting) van je gasverbruik .m.b.t. je verwarming echter jou gasmeter meet je totale gasverbruik, dus ook dat SWW deel (warm water) waar Quatt geen rekening mee houd omdat Quatt dit ook niet kan weten (tenslotte geeft je CV geen verbruiksgegevens door hoeveel en hoelang deze gas verbruikt om juist dat warm water voor je SWW te maken. (sterker nog vrijwel geen enkele CV meet dit soort dingen).
een vergelijkbaar verschil hebt ook. bij mij is het Quatt/verwarmings deel nog geen 10% van mijn totale gasverbruik. over het jaar gezien zelfs slechts rond de 5 %. Dus heeft de Quatt mij 95% gas bespaard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlmx51
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-07 07:49
Heb geen andere gas apparaten los van koken en douche idd. Hmm klinkt logisch beter op zoek naar een andere manier van meten dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

Friezin schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:06:
[...]

Nee.
Ik zie ze ook in de Quatt-app.

[Afbeelding]
Dan heb ik geen defrosts gehad.
Ik had om een uur of 3 twee hikjes in gasverbruik. Als het tapwatervat in de CV weer even opgewarmd moet worden, is dat meestal één piekje en dan heel lang niets. Vandaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_BAtiiSuToRu_5ptuV9leL4W4c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2bECGImAmjgF0b4S3b0buou5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJG9T_vpHQ6AA_PTJf1HX6V_hMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RhS8cdRXdjTjJfqb3kazhrbi.jpg?f=fotoalbum_large

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
nlmx51 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:28:
Heb geen andere gas apparaten los van koken en douche idd. Hmm klinkt logisch beter op zoek naar een andere manier van meten dan
helaas kun je dit dus niet apart meten, je hebt één toestel wat zowel verwarmd als ook SWW doet.
Het enige waar ik een verschil kan zien is via Home Wizard, omdat ik daar ook een tijdlijn heb en kan zien waneer dat gasverbruik geweest is, maar dat is puur een handmatige check.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SBL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-09 19:24

SBL

Mickel moen schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:33:
[...]

Ik had om een uur of 3 twee hikjes in gasverbruik. Als het tapwatervat in de CV weer even opgewarmd moet worden, is dat meestal één piekje en dan heel lang niets. Vandaar.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
5:30u ziet er wel uit als een defrost.
Ik had er 3 vanmorgen vroeg, maar zonder dat er gas nodig was, dus in de Quatt-app zie je dit dan niet terug; dit wordt in de uurwaarden genivelleeerd.

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mickel moen schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:33:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vermoedelijk niet met gas, de 2 kleine hikjes waren misschien voor het start van de Quatt.
Heb ook wel eens van die heel kleine hikjes in HW (0.05m3) die niet in het totaaloverzicht worden getoond (tenzij je op staafje van dat tijdstip klikt).
Bovendien is Súdwest-Fryslân toch in de lente vaak wat warmer dan Súdeast-Fryslân door invloed IJsselmeer.

PS: die verwarming vat zit er bij mijn nefit ook dagelijks in: 0,2m3

[ Voor 3% gewijzigd door Friezin op 22-04-2024 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

Friezin schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:42:
[...]

Vermoedelijk niet met gas, de 2 kleine hikjes waren misschien voor het start van de Quatt.
Heb ook wel eens van die heel kleine hikjes in HW (0.05m3) die niet in het totaaloverzicht worden getoond (tenzij je op staafje van dat tijdstip klikt).
Bovendien is Súdwest-Fryslân toch in de lente vaak wat warmer dan Súdeast-Fryslân door invloed IJsselmeer.
Dat klopt. Als je naar jouw buitentemperatuur grafiek kijkt en die van mij, zie je duidelijk verschil, met twee dalen tussen de 3 en 4C. Bovendien woon ik in een dertigerjarenwijk in de stad. Daar is het meestal warmer.

Gezien het antwoord van SBL, is een klein beetje gasverbruik dus niet altijd zichtbaar in de Quatt-app. Aangezien dit altijd een schatting is ook wel logisch.

[ Voor 5% gewijzigd door Mickel moen op 22-04-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mickel moen schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:48:
[...]

Dat klopt. Als je naar jouw buitentemperatuur grafiek kijkt en die van mij, zie je duidelijk verschil, met twee dalen tussen de 3 en 4C. Bovendien woon ik in een dertigerjarenwijk in de stad. Daar is het meestal warmer.

Gezien het antwoord van SBL, is een klein beetje gasverbruik dus niet altijd zichtbaar in de Quatt-app. Aangezien dit altijd een schatting is ook wel logisch.
Hier heeft Quatt hele nacht op topniveau gedraaid, bij jou sudderen (en soms uit). Staat hier op redelijk open stuk.
Normaliter geen gas bij defrosts wanneer kamertemperatuur bereikt is, maar nu toch ietsje.
Verwaarloosbaar, ben nog steeds super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:04
Friezin schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:42:
[...]

PS: die verwarming vat zit er bij mijn nefit ook dagelijks in: 0,2m3
Hier op het platteland van SWF is het blijkbaar ook warmer ;) Een van de Quats heeft om 0522 een defrost (gasloos) gedaan, verder niet.

SWF ligt natuurlijk ook dichter bij Spanje...

Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:23
P1 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cella schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:14:
[...]

Hier op het platteland van SWF is het blijkbaar ook warmer ;) Een van de Quats heeft om 0522 een defrost (gasloos) gedaan, verder niet.

SWF ligt natuurlijk ook dichter bij Spanje...
Nu lijkt me de invloed van Spanje niet echt doorslaggevend op de temperatuur bij jou 😜, 2 Quatts helpt echter wel bij gasloos 1 enkele defrost doormaken.
Defrost is wel temperatuurafhankelijk.
Hier 12 stuks afgelopen nacht.
Vermoed dat @okijokii ook wel zoiets heeft gehad.

Edit: nacht ervoor 9 stuks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:00
Als je al een slimme meter hebt, dan kan je er een HomeWizard P1 aan hangen (iets van 30 euro). Die geeft je met de meeste recente gasmeters een verbruik per 5 minuten, waardoor je duidelijk de relatie tussen douchen, koken en gasverbruik kan zien en natuurlijk ook de gasketel als die bij springt. Daar kan je ook een HomeWizard slimme stekker voor hangen zodat je per 5 minuten in de grafiek en in de app realtime data hebt.

Ik heb zelf alerts staan voor hoog CV stroomverbruik gedurende meer dan 5 en 10 minuten voor het geval iemand wel erg lang onder de douche blijft staan. Warm water trekt namelijk meer vermogen dan het huis verwarmen en zo houden we het gasverbruik nu onder de 10 m3 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
Friezin schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:37:
[...]

Nu lijkt me de invloed van Spanje niet echt doorslaggevend op de temperatuur bij jou 😜, 2 Quatts helpt echter wel bij gasloos 1 enkele defrost doormaken.

Het was hier vannacht 1 graad. Ik heb nog steeds een graad nachtverlaging wat me erg goed bevalt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNZvzYO8p1CMSViakGFQeM4Kqfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Dy0YNp0w7VxwJWDWXJxx459.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5HUpzD8w14cIkt9i87fb8dp_B8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKMFqVFbAWbrxadLalEUzho9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqaunOoNEgvlJCXY0JzkP9qds3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DpznSZ6REL6gt1nZlF5sWWaA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Arq9Zb81CbdwZgJJpUne-u_ajKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hoQGz985j4uR1UH3qi0WBmK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door okijokii op 22-04-2024 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:04
Friezin schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:37:
[...]

Helaas... ;) Het betreffen overigens twee separate Quatts, dus geen duo, elk met een eigen ketel ernaast. Maar ze gebruiken beiden vrijwel geen gas meer de laatste weken, daar word ik wel blij van :)

Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesym
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
De makkelijkste manier is te kijken naar je gemiddelde gasgebruik in de zomermaanden als er niet wordt gestookt. Het SWW-gebruik in de 'stookmaanden' voor SWW zal ongeveer hetzelfde zijn.

Huis: 125 jaar oud, redelijk geisoleerd met hr++ glas. Verwarming: 1 hybrid Quatt WP, benedenverdieping 4 grote T22 radiatoren met heatboosters en 40 low speed fans. Elektra: 4kWp zonnepanelen, Marstek accu V.2 5,12kWh FW V1.53 BM V2.15 accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
okijokii schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:55:
[...]

Het was hier vannacht 1 graad. Ik heb nog steeds een graad nachtverlaging wat me erg goed bevalt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nachtverlaging waag ik me maar niet aan.
Op temperatuur houden is het credo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TeslaNerd
ik heb van een andere warmtepompleverancier die dezelfde controller print HiPlus5000-M gebruikt deze modbus documentatie ontvangen:

https://www.dropbox.com/s...2pufiys2zhdamewhrmjk&dl=0

[ Voor 22% gewijzigd door TeslaNerd op 22-04-2024 11:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:53
Ik heb ook het bekende "Quatt Care" verl;eningsaanbod gekregen.
Hierop heb ik onderstaande mail teruggestuurd.

---

Goedemorgen,

Wat is het verschil tussen deze aanbieding en de wettelijke garantie? Hier lees ik: “Consumenten hebben recht op een deugdelijk product gedurende de verwachte levensduur.”
Jullie geven in jullie eigen Q&A aan dat de Quatt ongeveer 15 jaar meegaat. Ik ga er dus vanuit dat ik ook 15 jaar garantie heb.

Ik hoor graag van jullie.

Mvg,

Joosie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
shots fired

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
TeslaNerd schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:50:
ik heb van een andere warmtepompleverancier die dezelfde controller print HiPlus5000-M gebruikt deze modbus documentatie ontvangen:

https://www.dropbox.com/s...2pufiys2zhdamewhrmjk&dl=0
Daarmee zit je wel direct op de modbus van de warmtepomp zelf, en niet op de sturing (de CIC).
Ik zou persoonlijk een eventuele modbus connectie dan ook met de CIC maken, en niet met de WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
paQ schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:11:
[...]

Daarmee zit je wel direct op de modbus van de warmtepomp zelf, en niet op de sturing (de CIC).
Ik zou persoonlijk een eventuele modbus connectie dan ook met de CIC maken, en niet met de WP.
Is het niet zo dat de controller print in de buitenunit de Master rol heeft van de modbus en de CiC de slave rol heeft op dezelfde modbus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
TeslaNerd schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:24:
[...]

Is het niet zo dat de controller print in de buitenunit de Master rol heeft van de modbus en de CiC de slave rol heeft op dezelfde modbus?
Ligt er aan hoe de CIC is ingesteld. Het lijkt me dat de CIC standaard de master zal zijn. Of iig als je de PCB in de buitenunit een opdracht geeft, dat de CIC die weer overruled bijv.
Alhoewel de app steeds meer laat zien, blijft de CIC maar een zwarte doos waarbij je zelf niets kunt regelen.

interfacing is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
joosie schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:57:

---

Goedemorgen,

Wat is het verschil tussen deze aanbieding en de wettelijke garantie? Hier lees ik: “Consumenten hebben recht op een deugdelijk product gedurende de verwachte levensduur.”
Jullie geven in jullie eigen Q&A aan dat de Quatt ongeveer 15 jaar meegaat. Ik ga er dus vanuit dat ik ook 15 jaar garantie heb.

Mvg,

Joosie
ja, in principe heb je gelijk, maar hier speelt het bekende dogma "gelijk hebben versus gelijk krijgen"een grote rol.
overigens moet je buiten de garantietermijn om ook kunnen aantonen dat het product buiten jouw schuld om kapot ging.
en dan begint het dus lastig te worden. zeker bij een warmtepomp, die overigens niet in de UNETO-VNI Tabel (bron:) met gemiddelde gebruiksduurverwachtingen, maar ook niet in de eigen lijst van de consumentenbond in voorkomt.

mogelijk dat je dat dan ook via een rechter moet afdwingen; zit je wel al die tijd (want zoiets gebeurt natuurlijk alleen in de winter) zonder verwarming of betaal je blauw aan het gas. En je staat zelf niet echt bepaald sterk, want je moet wel zelf aantonen dat het niet jou schuld is dat het defect is gegaan. Bij een warmtepomp zie ik dat voor een gemiddelde consument niet zo snel gebeuren.

je koopt met deze verlengte garantie dus eigenlijk een stukje gemoedsrust en gemak, en dat doen we eigenlijk dagelijks in de supermarkt en vinden het dan ploseling niet vreemd dat dat extra kost.

als je dan kijk wat het kost, €6,60/mnd voor totaal 7 jaar, dat zijn net twee biertjes op het teras. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SBL

SBL

MacD007 schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:53:
[...]

je koopt met deze verlengte garantie dus eigenlijk een stukje gemoedsrust en gemak, en dat doen we eigenlijk dagelijks in de supermarkt en vinden het dan ploseling niet vreemd dat dat extra kost.

als je dan kijk wat het kost, €6,60/mnd voor totaal 7 jaar, dat zijn net twee biertjes op het teras. :?
Is 396€ voor 5 jaar. Als je daar even een percentage van maakt tov je aanschafkosten (alleen apparaat of ook installatie? na aftrek van subsidie?) dan kom je zeker op 7% uit. Da's veel; een degelijk product zit op 2-3%.

[ Voor 49% gewijzigd door SBL op 22-04-2024 13:10 ]

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ehbrands
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-09 19:52

---

Goedemorgen,

Mvg,

Joosie
Dat garantie zou gelden voor de volledige levensduur van de Quatt is niet bepaald realistisch. Dat zou namelijk in principe levenslange (van de Quatt) garantie betekenen.
Dat een produkt deugdelijk moet zijn tijdens de verwachte levensduur wil ook niet zeggen dat elk defekt onder garantie opgelost moet worden.
Mag een circulatiepomp of compressor al na 3 jaar defekt gaan? Dat lijkt me niet. Maar na 5,6,7,8.... jaar?
De ene Quatt (of welk product dan ook) wordt meer belast dan de ander. Garantie op basis van bedrijfsuren zou dan wellicht realistischer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:50
[...]

ja, in principe heb je gelijk, maar hier speelt het bekende dogma "gelijk hebben versus gelijk krijgen"een grote rol.
overigens moet je buiten de garantietermijn om ook kunnen aantonen dat het product buiten jouw schuld om kapot ging.
en dan begint het dus lastig te worden. zeker bij een warmtepomp, die overigens niet in de UNETO-VNI Tabel (bron:) met gemiddelde gebruiksduurverwachtingen, maar ook niet in de eigen lijst van de consumentenbond in voorkomt.

mogelijk dat je dat dan ook via een rechter moet afdwingen; zit je wel al die tijd (want zoiets gebeurt natuurlijk alleen in de winter) zonder verwarming of betaal je blauw aan het gas. En je staat zelf niet echt bepaald sterk, want je moet wel zelf aantonen dat het niet jou schuld is dat het defect is gegaan. Bij een warmtepomp zie ik dat voor een gemiddelde consument niet zo snel gebeuren.

Je moet aantonen dat hij buiten jouw schuld kapot gaat? Hoe zou je dan zelf een compressor, circulatiepomp of een ander onderdeel moeten slopen?

Bijna voor hetzelfde geld heb je ook een rechtsbijstandverzekering, is ook voor andere doeleinden nuttig!

Maargoed, aan de onbegrijpelijke animo hiervoor welke zich zelfs hier al tentoon spreidt snap ik wel dat ze het proberen, gratis geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• okijokii
[...]

Mits je het bedrag in 1x betaalt. Wanneer je het per maand betaalt is het toch echt €8,99/mnd en niet jouw €6,60. Om dat te bereiken zal je echt in één keer 399,- moeten ophoesten. En dan is het nog onduidelijk wat je er exact voor krijgt. Geen onderhoud in ieder geval.

Ik heb nog 1 jaar en 2 maanden fabrieksgarantie. Waarom nu een contract afsluiten die pas over ruim een jaar in gaat? Eerst maar eens kijken hoe het Quatt het komende jaar vergaat. Daarna bekijk ik mijn opties wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-gla88o-507Dyf3ySw76v-UuK4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jzp59Q23HHiwwe9xIH1UxnIg.png?f=fotoalbum_large
Beta firmware en Quatt startte hier wel meteen zonder te wachten op 18 graden. Misschien ook vanwege hogere buitentemperatuur maar eerder was het volgens mij toch altijd pompen, wachten op 18 graden en evt de CV aan.
Edit: zal met de lagere temperaturen nog eens kijken wat ie doet.

[ Voor 5% gewijzigd door bite op 22-04-2024 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
okijokii schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:55:
[...]

Mits je het bedrag in 1x betaalt. Wanneer je het per maand betaalt is het toch echt €8,99/mnd en niet jouw €6,60. Om dat te bereiken zal je echt in één keer 399,- moeten ophoesten. En dan is het nog onduidelijk wat je er exact voor krijgt. Geen onderhoud in ieder geval.

Ik heb nog 1 jaar en 2 maanden fabrieksgarantie. Waarom nu een contract afsluiten die pas over ruim een jaar in gaat? Eerst maar eens kijken hoe het Quatt het komende jaar vergaat. Daarna bekijk ik mijn opties wel weer.
dat is juist, maar dat ik al had aangegeven, dit is een luxe product, puur voor je gemak en rust en ja dat kost nu een keer geld.
mijn onderhoudscontract voor de CV is echt stukken duurder en ook dat doe je om je te verzekeren van hulp zou het misgaan, dat is hier dus niet anders.

kijk eens wat je twee of drie weken zonder Quatt kost omdat je dan volledig op je Cv weer moet overstappen.
als ik dat uitreken wat ik dan in de winter kwijt ben is dat dus meer dan die 399 euro, zeg maar ruim het dubbele. plus de ellende met Quatt, het bekende welles-nietes spelletje, een mogelijke rechtzaak (ben je ondertussen 1/2 jaar verder) en de uitkomst is ook nog onzeker. ja, dan heb je echt de jackpot mee gewonnen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehbrands
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-09 19:52
bite schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:01:
Beta firmware en Quatt startte hier wel meteen zonder te wachten op 18 graden. Misschien ook vanwege hogere buitentemperatuur maar eerder was het volgens mij toch altijd pompen, wachten op 18 graden en evt de CV aan.
Wat is het nummer van deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Nu online
bite schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:01:
[Afbeelding]
Hier ook de beta, maar Quatt werkt niet anders dan anders zover ik kan zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIWGnrYxKrIl7LrA9YRHXo_l9h0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1NQpWg7NUL2fURh1NgF3iAVR.jpg?f=fotoalbum_large

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:50

---

Goedemorgen,

Mvg,

Joosie
Zo werkt dit niet, je kunt na langere periode hooguit wat korting claimen bij vervanging. Bv na 10 jaar gaat pomp stuk, dan heb je er wel 10 jaar gebruik van gemaakt en zou je wellicht wat korting (hooguit 1/3) kunnen claimen op een nieuwe.

Een auto moet ook vele langer meegaan dan 5 jaar, toch krijg je lang niet overal 5 jaar en zeker geen 10 of meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bennobang
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06 21:04
Viel mij ook op vanochtend. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nszxdeZ_9O9GP8gI3XAIN6IAAY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0WIBGDGUraI4zkHvzWfg6tzL.png?f=fotoalbum_largeHier ook onder de 18 graden start Quatt. Anders moest ik cv bedrijf aanzetten nu direct starten. Ik zou zo blij zijn hiermee als dat blijft oOo

[ Voor 4% gewijzigd door Bennobang op 22-04-2024 16:52 ]

NH 180m2 vrijstaand buitengebied. Alles goed geïsoleerd HR++ veel op zuid. 120m2 vvw in woonkamer/keuken + 2xT22 radiator 2.5x0,5 zonder fans Verlies Quatt ingesteld op 7kW. Intergas 28/24 2009 voorheen gas ca 750m3. 9600Wp PV Geen cv denker en snap WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
raven22 schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:32:
[...]

Zo werkt dit niet, je kunt na langere periode hooguit wat korting claimen bij vervanging. Bv na 10 jaar gaat pomp stuk, dan heb je er wel 10 jaar gebruik van gemaakt en zou je wellicht wat korting (hooguit 1/3) kunnen claimen op een nieuwe.

Een auto moet ook vele langer meegaan dan 5 jaar, toch krijg je lang niet overal 5 jaar en zeker geen 10 of meer.
Zo'n waterpomp hoort niet binnen 5 jaar te sneuvelen. Zo'n bijgekochte 'verlengde' (fabrieks)garantie is dan leuk, maar zo dekt de fabrikant zichzelf in. Voor de consument een sigaar uit eigen doos.
Ze laten je betalen voor het geval dat die pomp binnen 5 jaar kapot gaat. (bijvoorbeeld)

Nou hebben doorgaans alle compressors zich in de afgelopen tig jaar wel bewezen dat ze het zonder al te veel problemen wel blijven doen, zeker als ze lekker traag kunnen pruttelen. Als het ding na een jaar of 12 er mee stopt is dat al een hele andere discussie dan wanneer dat in jaar 4 (bijv) gebeurt.

Overigens zijn er ook al wat Chinese automerken die 10 jaar garantie geven hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
MacD007 schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:11:
[...]

dat is juist, maar dat ik al had aangegeven, dit is een luxe product, puur voor je gemak en rust en ja dat kost nu een keer geld.
mijn onderhoudscontract voor de CV is echt stukken duurder en ook dat doe je om je te verzekeren van hulp zou het misgaan, dat is hier dus niet anders.

kijk eens wat je twee of drie weken zonder Quatt kost omdat je dan volledig op je Cv weer moet overstappen.
als ik dat uitreken wat ik dan in de winter kwijt ben is dat dus meer dan die 399 euro, zeg maar ruim het dubbele. plus de ellende met Quatt, het bekende welles-nietes spelletje, een mogelijke rechtzaak (ben je ondertussen 1/2 jaar verder) en de uitkomst is ook nog onzeker. ja, dan heb je echt de jackpot mee gewonnen. :?
Als, als, als, daar zijn verzekeringsmensen schat hemeltje rijk mee geworden. Allemaal gebaseerd op angst. Meestal (bijna altijd) onterecht. Bij de cv heb ik inderdaad een onderhoudscontract. Daarvoor komen ze braaf jaarlijks onderhoud plegen, onderdelen vervangen én (dat is het belangrijkste!) bij storing komen ze het onmiddellijk oplossen. En dat is fijn wanneer het vriest buiten. Bij Quatt hebben ze daar nog wel iets in te bewijzen en is onderhoud geen onderdeel van dit contract. Ik wacht zoals gezegd nog even een jaar af en dan zullen de ervaringen wel langzaam aan binnen druppelen.

En nog wel een vraag over deze opmerking van je:

dit is een luxe product, puur voor je gemak en rust en ja dat kost nu een keer geld

Waar ligt voor jou de grens qua kosten hiervoor? Hadden ze ook 499,- kunnen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:20
SBL schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:09:
[...]

Is 396€ voor 5 jaar. Als je daar even een percentage van maakt tov je aanschafkosten (alleen apparaat of ook installatie? na aftrek van subsidie?) dan kom je zeker op 7% uit. Da's veel; een degelijk product zit op 2-3%.
Heb je dit ook al eens uitgerekend voor een CV ketel toevallig? Ik betaalde ongeveer een tientje per maand en over 5 jaar is dat dus 600 euro. De CV heb ik incl plaatsing voor 1500 euro aangeschaft.

Ik kom dus op 40%......

Dat klinkt niet, volgens jouw redenatie, als een degelijk product van 2-3% 😱

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
verguldebarman schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:19:
[...]

Heb je dit ook al eens uitgerekend voor een CV ketel toevallig? Ik betaalde ongeveer een tientje per maand en over 5 jaar is dat dus 600 euro. De CV heb ik incl plaatsing voor 1500 euro aangeschaft.

Ik kom dus op 40%......

Dat klinkt niet, volgens jouw redenatie, als een degelijk product van 2-3% 😱
Vraag mij echt af of je niet beter uit bent met zelf een afspraak maken voor een controle.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
MacD007 schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:11:
[...]

Maar daar krijg je ook wat voor terug. Namelijk: onderhoud
En ook niet overbodig met een potentieel gevaarlijk ding in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:42

RobertowNL

For your gear!

Bennobang schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:50:
Viel mij ook op vanochtend. [Afbeelding]Hier ook onder de 18 graden start Quatt. Anders moest ik cv bedrijf aanzetten nu direct starten. Ik zou zo blij zijn hiermee als dat blijft oOo
Hier afgelopen weekend nog niet. Het was ineens koud in huis, de temperatuur was helaas net onder de 18 gezakt.

Welke versie draait je Quatt nu?

Afgelopen weekend aanvraag verwijderen gasaansluiting al aangevraagd. Nu nog onder de 18 starten en ik ben officieel gasloos!

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safe_grut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10:15
Hoi ik ziet meet een vraagje:)

Stel es voor dat de cv ketel aanslaat en hij gaat helpen omdat de Quatt het niet meer red!

Gaat dan ook de retour water naar de cv ketel met een delta t van 5 graden ook terug naar de cv ketel?

I.v.m condensatie cv

[ Voor 4% gewijzigd door Safe_grut op 22-04-2024 20:47 ]

Vrijstaande woningen 1901, 160 m2 geïsoleerd gemiddeld rc 4.5, HR+++ Quatt + Remeha Calenta , Tado xa vvw 80 m2 beneden, 5 radiatoren voorheen 750 m3 gas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeslaNerd
Safe_grut schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:44:

Stel es voor dat de cv ketel aanslaat en hij gaat helpen omdat de Quatt het niet meer red!

Gaat dan ook de retour water naar de cv ketel met een delta t van 5 graden ook terug naar de cv ketel?

I.v.m condensatie cv
Ja, de ketel is in serie aangesloten en het retourwater is dan al een paar graden opgewarmd door de Quatt warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardwaz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:43
Safe_grut schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:44:

I.v.m condensatie cv
Hoe hoger de temperatuur hoe groter de delta t. Als de ketel bv 55C levert zit je ruim onder het condensatiepunt dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Enkele Quatt,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 15:26
Wij zijn op vakantie en hebben de thermostaat op 12 graden gezet.
Zo laag komt de temperatuur niet in huis.
In zo'n situatie gebruikt de Quatt nooit meer dan 5 Watt. De laatste nachten echter 15 Watt.
Zal dat met de lage buitentemperatuur te maken hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYwR6h-w3mYvc-cTs5DtcE1or4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T8zCOnRwYpXAmaFMRoB54vb6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXMWNpqzmLatvnR-GpKYy_4Ov3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J82k6P5zfOC6la8rCFZJTMsd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safe_grut
Gerardwaz schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:27:
[...]

Hoe hoger de temperatuur hoe groter de delta t. Als de ketel bv 55C levert zit je ruim onder het condensatiepunt dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Idd maar als de retour tem. 50 graden en nog opgewarmd wordt door quatt en het gaat weer de CV in

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5l-a5tXLa_QhDFseHu3PKRa6HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YW8eCBb1JljkA4kZhYqjgliv.jpg?f=fotoalbum_large

Of zie ik dat verkeerd?

Vrijstaande woningen 1901, 160 m2 geïsoleerd gemiddeld rc 4.5, HR+++ Quatt + Remeha Calenta , Tado xa vvw 80 m2 beneden, 5 radiatoren voorheen 750 m3 gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safe_grut
Notaname schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:46:
In zo'n situatie gebruikt de Quatt nooit meer dan 5 Watt. De laatste nachten echter 15 Watt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dacht dat het te maken heeft dat de water niet bevriest gaat die rondpompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

[Afbeelding]

[Afbeelding]
is nog steeds niks, maar er zal flow worden gemaakt/behouden om bevriezen tegen te gaan. Zal een soort van anti-vries stand zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardwaz
Safe_grut schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:50:
[...]

Idd maar als de retour tem. 50 graden en nog opgewarmd wordt door quatt en het gaat weer de CV in

[Afbeelding]

Of zie ik dat verkeerd?
Ja dat zie je verkeerd, de Quatt doet niet zoveel meer bij die temperatuur en dat kleine beetje wat de ketel draait is helemaal niets om je druk over te maken.

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Enkele Quatt,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardwaz

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lager als 6C gaat hij op antivriesstand draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
paQ schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:31:
[...]

Ligt er aan hoe de CIC is ingesteld. Het lijkt me dat de CIC standaard de master zal zijn. Of iig als je de PCB in de buitenunit een opdracht geeft, dat de CIC die weer overruled bijv.
Alhoewel de app steeds meer laat zien, blijft de CIC maar een zwarte doos waarbij je zelf niets kunt regelen.

interfacing is a bitch
Ja, eenvoudig is het zeker niet. Met de schermprintjes van de json hierboven zie ik inderdaad dat daar steeds staat hp1: modbusSlaveId: 1. De buitenunit is dan de Slave nr 1 en de CiC zal dan de master zijn.

Ik heb even gezocht maar zie bij duo Quatts niet dat de 2e buitenunit dan hp2: modbusSlaveId: 2 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LBE
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-09 23:00

LBE

Zijn er nog mensen die een ticket open hebben/hadden met betrekking tot het 350Hz geluid?

Bij mij zijn ze hiervoor begin maart langs gekomen en het werd toen inderdaad als probleem gezien. Er was sprake van vervanging van de printplaat of de hele buiten unit en daar zou een vervolg op komen, maar daarna bleef het stil. Ik had tussentijds via het ticket al eens om een status update gevraagd maar daar kreeg ik ook geen reactie op. Toen ik vorige week ineens niet meer op het ticket portal kon inloggen ben ik maar eens gaan bellen. Nou krijg ik vandaag een reactie dat ze de opnames van het geluid hebben bestudeerd en dat het tot het normale werkgeluid hoort. Het enige wat ze aanbieden is om naar een andere plaats bij mijn huis te kijken voor de buitenunit. Maar ik heb geen andere plaats.

Ik vind het allemaal nogal teleurstellend. Vandaar dat ik graag zou willen weten hoe het bij anderen met dit probleem is gegaan. Dan kan ik daarmee terug richting Quatt.

Zuid-Holland, hoekhuis 160m², vv bg, Vaillant ecoTec plus, Quatt 4,5 kW, 14x Solarwatt 305 wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Nou in dat geval weten we dan nu ook dat de tonale toeslag in elk geval geen 0dB is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen500
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXJrg9Bu49L37YeBwAJamRBHUXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjXJrJaiBI2fY9ukgFs1MSCq.jpg?f=fotoalbum_large

Bugje kostte mij 30 cent 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh jé, moet ik een "gofund-me" voor je starten 😜?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
LBE schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:25:
Zijn er nog mensen die een ticket open hebben/hadden met betrekking tot het 350Hz geluid?

Bij mij zijn ze hiervoor begin maart langs gekomen en het werd toen inderdaad als probleem gezien. Er was sprake van vervanging van de printplaat of de hele buiten unit en daar zou een vervolg op komen, maar daarna bleef het stil. Ik had tussentijds via het ticket al eens om een status update gevraagd maar daar kreeg ik ook geen reactie op. Toen ik vorige week ineens niet meer op het ticket portal kon inloggen ben ik maar eens gaan bellen. Nou krijg ik vandaag een reactie dat ze de opnames van het geluid hebben bestudeerd en dat het tot het normale werkgeluid hoort. Het enige wat ze aanbieden is om naar een andere plaats bij mijn huis te kijken voor de buitenunit. Maar ik heb geen andere plaats.

Ik vind het allemaal nogal teleurstellend. Vandaar dat ik graag zou willen weten hoe het bij anderen met dit probleem is gegaan. Dan kan ik daarmee terug richting Quatt.
Bij mij is de Quatt vervangen, maar het lost het probleem helaas niet op. Het geluid blijft en is irritant aanwezig. Ik heb hier al veel over geschreven op dit forum, dus lees mijn berichten even terug. Ik denk dat het inderdaad gewoon bij het werkgeluid hoort. Wat mij betreft een groot nadeel van de Quatt, de 'stilste' in zijn klasse (what ever that means)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Friezin schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 00:28:
[...]

Oh jé, moet ik een "gofund-me" voor je starten 😜?
Stuur quatt wel een tikkie 😋. Apart dat de setpoint ineens zo laag ging. Geen idee of het bij quatt of tado vandaan kwam. In Tado is namelijk niks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

okijokii schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 00:34:
[...]

Bij mij is de Quatt vervangen, maar het lost het probleem helaas niet op. Het geluid blijft en is irritant aanwezig. Ik heb hier al veel over geschreven op dit forum, dus lees mijn berichten even terug. Ik denk dat het inderdaad gewoon bij het werkgeluid hoort. Wat mij betreft een groot nadeel van de Quatt, de 'stilste' in zijn klasse (what ever that means)....
Over dat geluid.

Het viel mij ook op. Ik vroeg mij steeds af, of dat nu wel het bewuste geluid was of niet.
Gekke is, dat ik het buiten bij de pomp niet hoor, maar aan de andere kant van de muur wel. Nu is dat de bijkeuken en is het zacht genoeg. Ik erger mij er niet aan en heb er geen ook last van. Ik heb de soundslider "s nachts op"building 87" staan.
Een paar dagen geleden viel het mij op, dat het geluid ineens op dat moment (overdag) veel sterker was. De buitentemperatuur was ook een stuk lager, dus de Quatt moest harder werken. Het irriteerde wel. Ik heb de soundslider voor overdag nu op "silent" staan. Geluid weer normale niveau. Bovendien heb ik het idee, dat de Quatt met deze stand ook langere runs maakt. Zo te zien dus een bijkomend voordeel.

[ Voor 3% gewijzigd door Mickel moen op 23-04-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Mickel moen schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:55:
[...]

Over dat geluid.

Het viel mij ook op. Ik vroeg mij steeds af, of dat nu wel het bewuste geluid was of niet.
Gekke is, dat ik het buiten bij de pomp niet hoor, maar aan de andere kant van de muur wel. Nu is dat de bijkeuken en is het zacht genoeg. Ik erger mij er niet aan en heb er geen ook laat van. Ik heb de soundslider "s nachts op"building 87" staan.
Een paar dagen geleden viel het mij op, dat het geluid ineens op dat moment (overdag) veel sterker was. Het irriteerde wel. Ik heb de soundslider voor overdag nu op silent staan. Geluid weer normale niveau. Bovendien heb ik het idee, dat de Quatt met deze stand ook langere runs maakt. Zo te zien dus een bijkomend voordeel.
Klopt dat de soundslider invloed heeft op het geluid. Nadeel is bij mij wel dat er dan vaak gas gevraagd wordt door de cv ketel 💆‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

okijokii schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:57:
[...]

Klopt dat de soundslider invloed heeft op het geluid. Nadeel is bij mij wel dat er dan vaak gas gevraagd wordt door de cv ketel 💆‍♂️
Daar maak ik mij niet zo druk om. Het is hybride immers. Deze nacht voor het eerst sinds de installatie op 12 maart een echt koude nacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnTr7oKnCZSmw05fA1AWJUoMNZA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MP5ybVFO0aTx1Plp0DQ7AJmx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVKAcKaQobQMAhaydsmiN4rvjDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwbHnQeZ7vVZ1I4bhM8JAiwl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

okijokii schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:15:
[...]

Als, als, als, daar zijn verzekeringsmensen schat hemeltje rijk mee geworden. Allemaal gebaseerd op angst. Meestal (bijna altijd) onterecht. Bij de cv heb ik inderdaad een onderhoudscontract. Daarvoor komen ze braaf jaarlijks onderhoud plegen, onderdelen vervangen én (dat is het belangrijkste!) bij storing komen ze het onmiddellijk oplossen. En dat is fijn wanneer het vriest buiten. Bij Quatt hebben ze daar nog wel iets in te bewijzen en is onderhoud geen onderdeel van dit contract. Ik wacht zoals gezegd nog even een jaar af en dan zullen de ervaringen wel langzaam aan binnen druppelen.

En nog wel een vraag over deze opmerking van je:

dit is een luxe product, puur voor je gemak en rust en ja dat kost nu een keer geld

Waar ligt voor jou de grens qua kosten hiervoor? Hadden ze ook 499,- kunnen vragen?
Of je die garantieverlenging nu wel of niet neemt, moet iedereen zelf weten. Ooit zei een verzekeringsman tegen mij. Verzekeren doe je voor echt financiële risico's daar waarbij je in de financiële problemen kunt komen. Daar staat hier bij de Quatt tegenover, dat ik tegenwoordig voorrijkosten en uurlonen zie, dat ik die garantieverlenging helemaal niet zo duur acht.
Het onderhoudsargument zet ik vraagtekens bij. Een koelkast heeft ook geen onderhoud nodig. Hoogstens een slangetje voor condenswater zo nu en dan doorprikken. Blaadjes in de Quatt kan ik zelf wel verwijderen.
En als je garantie voor 7 jaar hebt en ze vinden het van Quatt nodig om preventief onderhoud te plegen, komen ze vanzelf wel. Dus die verlenging zie ik ook als een onderhoudscontract. Nu nog de afweging of ik dat nu afsluit, of wacht tot de wettelijke garantie afloopt.

[ Voor 12% gewijzigd door Mickel moen op 23-04-2024 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Mickel moen schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:01:
[...]

Daar maak ik mij niet zo druk om. Het is hybride immers. Deze nacht voor het eerst sinds de installatie op 12 maart een echt koude nacht.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eens, ik ben ook echt wel tevreden over de prestaties in het algemeen van de Quatt. Daar zit mijn frustratie niet. Iets meer gas en dan (bijna) geen last meer van geluid is natuurlijk een mooie workaround, maar lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
[...]

Over dat geluid.

Gekke is, dat ik het buiten bij de pomp niet hoor, maar aan de andere kant van de muur wel. Nu is dat de bijkeuken en is het zacht genoeg. Ik erger mij er niet aan en heb er geen ook laat van. Ik heb de soundslider "s nachts op"building 87" staan.
Een paar dagen geleden viel het mij op, dat het geluid ineens op dat moment (overdag) veel sterker was. De buitentemperatuur was ook een stuk lager, dus de Quatt moest harder werken. Het irriteerde wel. Ik heb de soundslider voor overdag nu op "silent" staan. Geluid weer normale niveau. Bovendien heb ik het idee, dat de Quatt met deze stand ook langere runs maakt. Zo te zien dus een bijkomend voordeel.
Wat probeert de CiC eigenlijk te doen als de SoundSlider op buidling 87 staat?
Ik heb de SoundSlider op Silent staan (vroeger de Stille modus) en dan blijft de input power ongeveer beneden de 1000 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

TeslaNerd schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:37:
[...]

Wat probeert de CiC eigenlijk te doen als de SoundSlider op buidling 87 staat?
Ik heb de SoundSlider op Silent staan (vroeger de Stille modus) en dan blijft de input power ongeveer beneden de 1000 watt
Goeie vraag. Ook bij "building" gaat hij tot 1000 Watt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryInia
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-09 20:59
TeslaNerd schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:12:
[...]

Ja, eenvoudig is het zeker niet. Met de schermprintjes van de json hierboven zie ik inderdaad dat daar steeds staat hp1: modbusSlaveId: 1. De buitenunit is dan de Slave nr 1 en de CiC zal dan de master zijn.

Ik heb even gezocht maar zie bij duo Quatts niet dat de 2e buitenunit dan hp2: modbusSlaveId: 2 heeft.
HP2 heeft modbusSlaveld: 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGnTTyuwYm-l-rFdBC5sWpepPDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x48DJBaGozwvE17YMaFDF3YH.png?f=fotoalbum_large

O-NB, 1900 bwjaar, 2000 vol ger; Begane 175m2 vvw 7-groeps & pomp + 3 rad - 1e verd 2 rad, Ketel 2000 Nefit Ecomfit HR43-CW6, 19-10-2023 Quatt 2*4, T6 1e seizoen nu Tado X; 2021:3000m3, 2022:2000m3, 2023:1200m3, 2024: <175m3 gas (incl SWW &koken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SBL

SBL

Gerardwaz schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:27:
[...]

Onder het condensatiepunt is er nog een kromme, dus dit heeft wel degelijk (juist veel!) nadelige invloed op condensatie ketel-rookgassen en -rendementAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxkKpEF7Ij6PDi7-VhVYfK3dPKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHcKhqaCSracvWZplkVBLvPs.jpg?f=fotoalbum_large.
Als het retourwater uit Quatt terugkomt bij de CVketel met 50 ipv 45 graden, dan scheelt dat wel procenten in ketelrendement. Dat ziet @Gerardwaz dus verkeerd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:00
SBL schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:26:
[...]

Onder het condensatiepunt is er nog een kromme, dus dit heeft wel degelijk (juist veel!) nadelige invloed op condensatie ketel-rookgassen en -rendement[Afbeelding].
Als het retourwater uit Quatt terugkomt bij de CVketel met 50 ipv 45 graden, dan scheelt dat wel procenten in ketelrendement. Dat ziet @Gerardwaz dus verkeerd. >:)
Oeh, een paar procent verlies op een paar procent van de warmtevraag.

Als de benodigde aanvoertemperatuur 55 graden is, dan kan je er redelijk zeker van zijn dat er voldoende warmteverlies is om de retour veel lager te krijgen. Tenzij je natuurlijk bijna alle radiatoren dicht hebt gezet, maar dan heb je het toch echt zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
[...]

Over dat geluid.

Gekke is, dat ik het buiten bij de pomp niet hoor, maar aan de andere kant van de muur wel. Nu is dat de bijkeuken en is het zacht genoeg. Ik erger mij er niet aan en heb er geen ook last van. Ik heb de soundslider "s nachts op"building 87" staan.
hoe hangt cq staat jouw Quatt dan ? foto ?
is denk ik dus geen "echt geluid" maar meer een kwestie van resonantie, en daar kun je soms wel nog wat mee. kan ook versterkt worden door een stuk eigen resonantie van een bepaalde deel van je bouwconstructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
Ik heb hier een paar keer gelezen dat Quatt alle product documentatie aan de eigenaren beschikbaar moet maken. Geldt dat ook voor de Modbus documentatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

MacD007 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:08:
[...]

hoe hangt cq staat jouw Quatt dan ? foto ?
is denk ik dus geen "echt geluid" maar meer een kwestie van resonantie, en daar kun je soms wel nog wat mee. kan ook versterkt worden door een stuk eigen resonantie van een bepaalde deel van je bouwconstructie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHmuxtJh_G95b7iykCmQKBsCrz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d81Bvhm0DFo61DE6Jau5C53K.jpg?f=fotoalbum_large

Hij staat op de grond. Zou kunnen, dat het geluid veroorzaakt wordt door de doorvoer in de muur. Steen- isolatie-hout. Dan zou het dus de resonantie van de leiding moeten zijn. Echter de flow is altijd +/- 800. Dan kan ik het intensere geluid niet verklaren.
Ik zal de soundslider weer op "normal" zetten en als het zich weer voordoet eens kijken wat Json zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
Mickel moen schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:14:
[...]

[Afbeelding]

Hij staat op de grond. Zou kunnen, dat het geluid veroorzaakt wordt door de doorvoer in de muur. Steen- isolatie-hout. Dan zou het dus de resonantie van de leiding moeten zijn. Echter de flow is altijd +/- 800. Dan kan ik het intensere geluid niet verklaren.
Ik zal de soundslider weer op "normal" zetten en als het zich weer voordoet eens kijken wat Json zegt.
Mijn Quatt buitenunit staat te ver weg op mijn dak om het zelf te testen maar heeft de SoundSlider bijvoorbeeld invloed op de fan speed? Kan mij voorstellen dat een beperkte wijziging van de fan speed resonantie kan verhelpen terwijl de lucht flow niet significant anders wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:22
Nu na 2 winters met de Quatt wil ik toch graag de vloerverwarming verdeler vervangen. Nu heb ik nog een hoge temperatuur verdeler en de vloer warmt daardoor heel traag op door het koude water wat gemengd wordt.

Mijn CV blijft nog wel even hangen dus ik wil naar een hybride verdeler toe. Oog is gevallen op een Robot PRO met inregelventiel.

Nu kan ik van een vriend van mij goedkoop een 7 groeps robot pro overnemen. Echter zelf heb ik 6 groepen. Is het een probleem om één groep afgedekt te laten in de verdeler of geeft dat problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardwaz
dikkiedik schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:03:
Nu na 2 winters met de Quatt wil ik toch graag de vloerverwarming verdeler vervangen. Nu heb ik nog een hoge temperatuur verdeler en de vloer warmt daardoor heel traag op door het koude water wat gemengd wordt.

Mijn CV blijft nog wel even hangen dus ik wil naar een hybride verdeler toe. Oog is gevallen op een Robot PRO met inregelventiel.

Nu kan ik van een vriend van mij goedkoop een 7 groeps robot pro overnemen. Echter zelf heb ik 6 groepen. Is het een probleem om één groep afgedekt te laten in de verdeler of geeft dat problemen?
Dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dikkiedik schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:03:

Nee hoor, heb eerste jaar gedraaid met 6 van de 9 groepen.
Later 2 nog in gebruik laten nemen. 1 zit dicht.

Zoek even in deel 1 naar robot: er is iets met dat dichtdraaien van de bijmenging (van @medu80 ?) En dat deze bij robot iets open moet blijven?

En nog een puntje:
Let er wel op dat de afstand tussen de aansluitingen redelijk overeen komt met wat je nu hebt.
Er zit vaak niet veel speling op de groepsslangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
Mickel moen schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:14:
[...]

[Afbeelding]

Tip, probeer eerst eens rubberen tegels onder de big foots te plaatsen en als dat niet helpt tussen de big foots en tegels de bekende Wagner dempers plaatsen, vaak ik een combinatie van beide het beste.

En kijk of je hem iets meer naar voren kunt zetten, nu heeft hij achter wel heel weinig plaats, ook belangrijk omdat rechts de toevoer ook minimaal is elke cm is beter

Geluid via de doorvoer lijkt me niet omdat deze ook voorzien zijn van isolatie, als daar nog wat ruimte is kun je met plantenschuim kijken of dat iets beter wordt, werkt dat dan dat aan de buitenkant met pur afwerken (plantenschuim trekt vocht aan)

[ Voor 18% gewijzigd door MacD007 op 23-04-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
Heb even een korte vraag voor Quatt-bezitters, waarbij deze op de big foots staat.

Wat is de exacte hoogte van de Quatt (op big foots) tot de vloer?

Ik wil namelijk graag weten of de Quatt Duo onder mijn raam past.
Ik zie een hoop verschillende afmetingen, maar nergens exacte de hoogte incl de big foots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

MacD007 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:32:
[...]

Tip, probeer eerst eens rubberen tegels onder de big foots te plaatsen en als dat niet helpt tussen de big foots en tegels de bekende Wagner dempers plaatsen, vaak ik een combinatie van beide het beste.

En kijk of je hem iets meer naar voren kunt zetten, nu heeft hij achter wel heel weinig plaats, ook belangrijk omdat rechts de toevoer ook minimaal is elke cm is beter

Geluid via de doorvoer lijkt me niet omdat deze ook voorzien zijn van isolatie, als daar nog wat ruimte is kun je met plantenschuim kijken of dat iets beter wordt, werkt dat dan dat aan de buitenkant met pur afwerken (plantenschuim trekt vocht aan)
Hij staat al meer naar voren. Paar centimeter op de stoepband. Foto is nog van net na de plaatsing.

Wat rubber en veren betreft. Dan zou de resonantie dus via het grind en onderliggend zand doorgegeven worden aan de muur.

Overigens zoals al aangegeven, heb ik niet echt een probleem. Als het geluid zich weer sterker voordoet, zal ik het eerst wat beter onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Mickel moen schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:14:
[...]

Hij staat al meer naar voren. Paar centimeter op de stoepband. Foto is nog van net na de plaatsing.

Wat rubber en veren betreft. Dan zou de resonantie dus via het grind en onderliggend zand doorgegeven worden aan de muur.

Overigens zoals al aangegeven, heb ik niet echt een probleem. Als het geluid zich weer sterker voordoet, zal ik het eerst wat beter onderzoeken.
prima, en wat je eventueel ook kunt doen is je huidige plastik voetjes door rubberen big-foots te wisselen. mogelijk dat Quatt zelfs wil doen ivm het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
RobertowNL schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:24:
[...]

Hier afgelopen weekend nog niet. Het was ineens koud in huis, de temperatuur was helaas net onder de 18 gezakt.

Welke versie draait je Quatt nu?

Afgelopen weekend aanvraag verwijderen gasaansluiting al aangevraagd. Nu nog onder de 18 starten en ik ben officieel gasloos!
Hier verder wat geprobeerd en bij net onder het vriespunt niet starten onder de 18 graden. Ook toen de zon schijnbaar de temperatuur sensor verwarmde naar ~22 graden niet. Dat terwijl die eerder met lagere watertemperatuur van net boven de 15 wel startte maar misschien moet de buitentemperatuur een bepaalde tijd boven x graden zijn. Ik zal een vraag stellen met de bèta feedback en wie weet dan meer info.
Pagina: 1 ... 74 ... 277 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.