OpenQuatt (OQ) kan inmiddels volledig zonder HA of Homey draaien. Er is een web-app omheen gebouwd om instellingen etc te wijzigen en inzichten te krijgen.WAF1 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 17:23:
[...]
@jj85 @TeslaNerd Kunnen jullie wat meer vertellen over OpenQuatt voor een leek. Nu ben ik zelf niet meteen van plan om over te stappen, ik heb net verlengde garantie bij Quatt afgesloten, maar ik ben toch benieuwd welke alternatieven er zijn buiten de cloud van Quatt om, ik zie die cloud afhankelijkheid naast zijn voordelen namelijk ook als een risico en wil voorbereid op alternatieven zijn.
Ik dacht dat OpenQuatt alleen werkte als je ook HA gebruikt, het gaat meestal over HA.Tot mijn verbazing werkt deze ook samen met een Homey. Dus heb je altijd HA nodig of kan je de app ook op een eenvoudigere wijze gebruiken? (Als ik in Homey zoek naar een app voor mijn Quatt komt OpenQuatt niet naar boven!)
Is HA green voor een instapper samen met OpenQuatt te doen of krijg je veel met back-ups e.d. te maken? Ik vraag mij dus af hoe toegankelijk is OpenQuatt voor een leek die geen verstand heeft van computers.Ook wil ik graag weten of OpenQuatt van plan is om ook de Chill aan te gaan sturen. Zover ik kon nagaan kan hij dat niet.
Demo van de web-app
https://openquatt.github.io/OpenQuatt/demo/
(door leejow al genoemd
Chill support is er (nog) niet. Chills worden weer via een ander protocol/techniek aangestuurd (Thread). Dat zal dan eerst ontcijferd moeten worden. Maar wie weet...