• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54
WAF1 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 17:23:
[...]

@jj85 @TeslaNerd Kunnen jullie wat meer vertellen over OpenQuatt voor een leek. Nu ben ik zelf niet meteen van plan om over te stappen, ik heb net verlengde garantie bij Quatt afgesloten, maar ik ben toch benieuwd welke alternatieven er zijn buiten de cloud van Quatt om, ik zie die cloud afhankelijkheid naast zijn voordelen namelijk ook als een risico en wil voorbereid op alternatieven zijn.

Ik dacht dat OpenQuatt alleen werkte als je ook HA gebruikt, het gaat meestal over HA.Tot mijn verbazing werkt deze ook samen met een Homey. Dus heb je altijd HA nodig of kan je de app ook op een eenvoudigere wijze gebruiken? (Als ik in Homey zoek naar een app voor mijn Quatt komt OpenQuatt niet naar boven!)

Is HA green voor een instapper samen met OpenQuatt te doen of krijg je veel met back-ups e.d. te maken? Ik vraag mij dus af hoe toegankelijk is OpenQuatt voor een leek die geen verstand heeft van computers.Ook wil ik graag weten of OpenQuatt van plan is om ook de Chill aan te gaan sturen. Zover ik kon nagaan kan hij dat niet.
OpenQuatt (OQ) kan inmiddels volledig zonder HA of Homey draaien. Er is een web-app omheen gebouwd om instellingen etc te wijzigen en inzichten te krijgen.
Demo van de web-app
https://openquatt.github.io/OpenQuatt/demo/

(door leejow al genoemd :+ )

Chill support is er (nog) niet. Chills worden weer via een ander protocol/techniek aangestuurd (Thread). Dat zal dan eerst ontcijferd moeten worden. Maar wie weet...

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:58
Why So Serious. schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 20:26:
[...]

Volgens mij heb ik even iets gemist maar wanneer zijn er complimenten van Quatt zelf geweest?
Niet openbaar. Er is communicatie aan beide zijden.

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V154 1x Marstek V3 5,12kWh via modbus aangestuurd. Quatt V1.5 Duo met OpenQuatt FE DIY , 15x Enphase IQ7A 15x Jinko solar 435wh panels

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:58
dikkiedik schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 14:08:
[...]

probleem is wel duidelijk in elk geval. Overigens weinig risico van 'overslag', maar toch niet helemaal lekker dit.

Bruine draad zat overigens los. Kon ik er zo uittrekken. bijzonder dat de blauwe draad niet is aangesloten mbv een draadhuls.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Auw… deze lijkt wel met een waterpomptang aangeknepen ipv met de juiste krimptool… normaal heb je een mooie hexagon krimpen de ader moet over de hele metalen huls verbinding maken. En je moet het schroefje niet achterlijk vast gaan zetten omdat je anders de adereindhuls kapot draait.

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V154 1x Marstek V3 5,12kWh via modbus aangestuurd. Quatt V1.5 Duo met OpenQuatt FE DIY , 15x Enphase IQ7A 15x Jinko solar 435wh panels

Pagina: 1 ... 367 368 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.