• stanman23
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-08 22:27
Dit geeft Quatt als terugkoppeling op mijn vraag.

"Je hoofdvraag: Quatt Hybrid zonder CV-ketel
Een Hybrid werkt altijd samen met een backup-warmtebron: op zeer koude dagen, of wanneer een hogere aanvoertemperatuur nodig is, moet die bij kunnen springen. Het is alleen niet mogelijk om de Quatt 'stand-alone' te laten draaien, er moet dus een ander back-up systeem voor in de plaats komen. Dit mag een elektrische CV ketel zijn (met eigen circulatiepomp).

Een voorbeeld is een Bosch Tronic 3500 of een Masterwatt Kospel.

Goed om te weten is als je het als bovenstaand uitvoert, je garantie behouden blijft, maak je toch een andere opstelling, bijvoorbeeld stand alone of een doorstroomverwarmer zonder pomp, dan kan dit gevolgen hebben voor je garantie"

• Jay1972
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09:55
raven22 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 11:46:
[...]

Er zijn meerdere Tweakers die dit traject gedaan hebben. Ik heb zelf een Explorer v5 geïnstalleerd samen met een doorstroom verwarmer als backup ipv de cv.
Mag ik vragen welke doorstroom verwarmer u gebruikt. Na de vakantie gaan wij ook de CV vervangen door een Atlantic maar ben nog niet uit de doorstroom verwarmer.

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:23
stanman23 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 23:51:
Dit geeft Quatt als terugkoppeling op mijn vraag.

"Je hoofdvraag: Quatt Hybrid zonder CV-ketel
Een Hybrid werkt altijd samen met een backup-warmtebron: op zeer koude dagen, of wanneer een hogere aanvoertemperatuur nodig is, moet die bij kunnen springen. Het is alleen niet mogelijk om de Quatt 'stand-alone' te laten draaien, er moet dus een ander back-up systeem voor in de plaats komen. Dit mag een elektrische CV ketel zijn (met eigen circulatiepomp).

Een voorbeeld is een Bosch Tronic 3500 of een Masterwatt Kospel.

Goed om te weten is als je het als bovenstaand uitvoert, je garantie behouden blijft, maak je toch een andere opstelling, bijvoorbeeld stand alone of een doorstroomverwarmer zonder pomp, dan kan dit gevolgen hebben voor je garantie"
het is meer een kwestie van "Quatt wilt niet dat je.." ipv "het is niet mogelijk om.."

waarom Quatt per se een backup met eigen pomp wilt hebben is mij een raadsel, (nog steeds) weinig vertrouwen in hun eigen pompen en/of buitenunits?? (just guessing)

toen ik nog volledig gas stookte had ik toch ook geen backup (pomp) van de CV ketel? als dan de pomp kapot ging, zat ik ook zonder verwarming te wachten op een monteur..

[ Voor 15% gewijzigd door Toby-Wan op 21-07-2026 10:24 ]

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L & modulerende PV sturing, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• harv
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11:10
Toby-Wan schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:19:
[...]

het is meer een kwestie van "Quatt wilt niet dat je.." ipv "het is niet mogelijk om.."

waarom Quatt per se een backup met eigen pomp wilt hebben is mij een raadsel, (nog steeds) weinig vertrouwen in hun eigen pompen en/of buitenunits?? (just guessing)

toen ik nog volledig gas stookte had ik toch ook geen backup (pomp) van de CV ketel? als dan de pomp kapot ging, zat ik ook zonder verwarming te wachten op een monteur..
@Toby-Wan

Nu kan ie buiten bevriezen.

Sinds aug 24: Duo 2 x V1.5, Tado v3+ opt temp 30gr, const temp, eerst 1100m3 gas, nu 0. Vrijst no brab 76, 150m2, nefit combi exel 04, Veel hr+, vooral in serre, redelijke isolatie. Radiators t22, vvw in serre als bijverwarming. Pomp vvw verwijderd.

• Toby-Wan
harv schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:29:
[...]

@Toby-Wan

1. daarvoor zit er ook nog een beveiliging achterop de unit geschroefd.
2. genoeg andere monoblock fabrikanten die gewoon een enkele 1 pomp in de unit buiten hebben (kijk naar DeWarmte Element, of zoek eens naar Vaillant MEH 97/6)

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L & modulerende PV sturing, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 21:20
Jay1972 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:02:
[...]

Mag ik vragen welke doorstroom verwarmer u gebruikt. Na de vakantie gaan wij ook de CV vervangen door een Atlantic maar ben nog niet uit de doorstroom verwarmer.
https://hydro-energia.de/de_DE/p/Durchlauferhitzer-Rifleman-PRO-3-kW-230V-Heizung-fur-Zentralheizungen/7743

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• raven22
harv schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:29:
[...]

@Toby-Wan

Dat is inderdaad een mogelijkheid indien de wp in storing gaat. Ik heb een duo en 2 tegelijk in storing zal hopelijk niet gauw gebeuren

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
update van de beta app op ios, geen alle-e hier om dat te testen, wel een paar screenshots met een bepaald uur/dag geselecteerd.
What to Test
Afbeeldingslocatie: https://itunesconnect.apple.com/itc/images/email/spacer.gif
code:
1
2
3
- All-E Boost mode: Requires CiC version 4.9.0
- Insights: Completely rebuild with interactive charts
- Commissioning: New 3-way valvue test for All-E
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25q4-FBTnIeGrQWNW6kFl6yV8cE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBbBCawhiubfsvqYTYAIQuHW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-OJIv5yl7_ibZofvXcjdHBgpzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuNWQ6OG6XTIwxAfuW1U0VKj.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqYF9OT6okiWruQ62hveg8E9dps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2psgqTR8oyUD8jrDJh4gJdVL.jpg?f=fotoalbum_largeEdit: Je kan op het detail venster tikken om het weer te laten verdwijnen. Ik dacht een zelfde uur, dag, maand aantikken om te selecteren en deselecteren zou een handige optie zijn maar niet echt nodig als je het eenmaal weet.

[ Voor 7% gewijzigd door bite op 21-07-2026 19:50 ]

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-08 19:06
Vandaag brengen we een software-update uit voor al onze bètatesters. Is jouw CiC met internet verbonden? Dan ontvang je versie 4.10.0-beta.0 automatisch.
Wat is er nieuw?

Verwarmingsprestaties en betrouwbaarheid
  • Deze app-update draait om onderhoud en betrouwbaarheid. Het dagelijkse verwarmings- en comfortgedrag verandert niet in deze release.
Bugfixes en onderhoud
  • Gemeten waarden zoals temperaturen volgen nu consistent de taalinstelling van je app.
  • Algemene verbeteringen op het gebied van betrouwbaarheid en onderhoud.

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

• BertBertjes
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-08 22:00
Ik zie zojuist een app update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJtk8bAoJVMLHScxbmYWWqSdVjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xv1YhDegDTCHxI32TK0atVtV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door BertBertjes op 22-07-2026 09:58 ]

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:15
Damn! Dat is een mooi knopje! Daar zie je het jaren programmeerwerk wel aan af! :+

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, Venus A 6 KWh+2400WP

• Toby-Wan
onlinaius schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:37:
[...]

Damn! Dat is een mooi knopje! Daar zie je het jaren programmeerwerk wel aan af! :+
_O- _O-

• Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 10:43
Maar eerlijk is eerlijk, Quatt is met de laatste updates wel eindelijk zijn beloftes aan het nakomen. Hiermee is all-electric toch wel min of meer uit de beta-fase.

• sbar12
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 08:03
Mijn indruk is dat er de laatste tijd redelijk wat zinvolle updates zijn geweest. Hopelijk wordt het op termijn ook mogelijk om zelf de verwarmingscurve/vermogen in te stellen en/of de thermostat.otFtChEnabled te negeren.

Dan kan CIC rechtstreeks op kamertemperatuur sturen, waardoor het systeem beter moduleert en minder vaak aan/uit regelt. Ik heb al van alles geprobeerd; de Lyric T6 werkt uiteindelijk het beste, maar het kan zeker nog beter.

• onlinaius
sbar12 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:08:
Hopelijk wordt het op termijn ook mogelijk om zelf de verwarmingscurve/vermogen in te stellen en/of de thermostat.otFtChEnabled te negeren.
Die kans acht ik zeer, zeeeeer klein. Quatt heeft zelf ook wel eens wat over die thermostat.otFtChEnabled gezegd. Het had iets te maken met 'kan problemen geven met bepaalde thermostaten' dacht ik.

Edit: zie puntje 3 in de vragenlijst voor het antwoord van Quatt hierop.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1HHjV9jYfudCLfHdeS4R9J8mJOiTa6t729lKB7R9P4GE/edit?gid=0#gid=0

[ Voor 23% gewijzigd door onlinaius op 22-07-2026 14:38 ]

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, Venus A 6 KWh+2400WP

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 16:28
Na een tijdje meelezen ben ik nu met Quatt in gesprek over een overstap van ouderwetse CV-ketel naar een All Electric. Ik denk daarbij ook aan het meebestellen van een Chill. Die zou komen op een plek waar ook een oude wastafelafvoer zit die ik nog eens moest weghalen. Ik dacht 1 en 1 = 3 voor de condensafvoer maar het officiële antwoord van Quatt is dat op een afvoer aansluiten niet kan. Heeft iemand hier al zelf wat voor geknutseld? Het lijkt mij niet super-ingewikkeld, maar kan het bij gebrek aan zo'n apparaat in de buurt niet zo goed inschatten. Het zou het gebruik wel veel fijner maken, ik lees over bij hitte elke dag of zelfs vaker legen.

[ Voor 6% gewijzigd door timag op 22-07-2026 14:37 ]

• Gamepc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:57
Kreeg een mail over de all electric upgrade dat deze binnenkort wordt verhoogd. In een eerder stadium afgezien van de upgrade want ik zou dan een extra buitenunit moet plaatsen (beiden op platdak kan niet aan de muur zoals nu). Dacht wellicht kan de Quatt v1 die ik heb worden vervangen door een v2 voor all-electric maar volgens de verkoper doen ze dat niet. De reden waarom bleef ook onduidelijk.

Blijft toch een beetje raar bedrijf met gekke keuzes waar soms simpele oplossingen niet volstaan.

Zijn mensen hier tevreden met de all-electric, las wat issues over brom geluiden van de heatcharger. Is dit al verholpen?

• Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 10:43
Is er iemand met all-electric die de boost functie kan testen? Krijg je er in een kwartier inderdaad 10 doucheminuten o.id. bij?

• BertBertjes
Gamepc schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:02:
Kreeg een mail over de all electric upgrade dat deze binnenkort wordt verhoogd. In een eerder stadium afgezien van de upgrade want ik zou dan een extra buitenunit moet plaatsen (beiden op platdak kan niet aan de muur zoals nu). Dacht wellicht kan de Quatt v1 die ik heb worden vervangen door een v2 voor all-electric maar volgens de verkoper doen ze dat niet. De reden waarom bleef ook onduidelijk.

Blijft toch een beetje raar bedrijf met gekke keuzes waar soms simpele oplossingen niet volstaan.

Zijn mensen hier tevreden met de all-electric, las wat issues over brom geluiden van de heatcharger. Is dit al verholpen?
Ik ben zeer tevreden met de All-E. Bij mij staat hij in de bijkeuken en als hij gaat verwarmen hoor je inderdaad een brom. Hij gaat ongeveer net zo hard als de koelkast die er ook staat. Hier de Extra Large variant en toevallig deze week de 1e keer pas koud water gehad, maar dit was nadat de kinderen een lang bad hadden genomen, en de vrouw een royale douche. Dit was helaas nog voor de boost functie anders had ik die mooi kunnen proberen O-)

• BertBertjes
Olimar1980 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:13:
Is er iemand met all-electric die de boost functie kan testen? Krijg je er in een kwartier inderdaad 10 doucheminuten o.id. bij?
Hij is vanmorgen verwarmd naar 60 graden (legionella run), en het vat is nu nog 58 graden (en 50 doucheminuten). Zal het straks in de gaten houden en checken of dit inderdaad zo is.

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-08 16:44
Wat ik begrijp is dat de boost functie ook de COP 1 spiraal aanslingerd. Dat kun je zelf volgens mij niet uitzetten. Dus dit helpt me eigenlijk helemaal niet om zelf een beetje te kunnen sturen wanneer hij op gaat warmen. Ik erger me er namelijk nog steeds dood aan dat hij op de duurste momenten van de dag gaat laden direct na het douchen. En dat douchen doe ik als ik rond etenstijd met de fiets thuis kom. Ik zou willen dat ik kan instellen dat hij pas de volgende dag op een goedkoop moment de boiler weer gaat bijladen, in plaats van op het allerduurste moment... En had dus gehoopt dat ik op een goedkoop moment op de boost drop kan drukken (of automatiseren), zodat hij net wat warmer is en dus niet gaat laden na de eerste douchebeurt... Maar als dat op de spiraal gaat, heb ik er weinig aan...

Of zou het toevoegen van de boost knop de weg vrijmaken om niet direct meer te gaan laden en juist op een goedkoper moment te wachten? Dan kun je dat met de boost knop overrulen als dat nodig is. Wishful thinking?

Home Assistant 🏠📱, Zonneplan 20kWh thuisbatterij 🔋🏠, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade 🌡️🚿, 4100Wp PV ☀️, XPeng G9 🚙🔌

• timag
sjoerd-p schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 17:01:
Wat ik begrijp is dat de boost functie ook de COP 1 spiraal aanslingerd. Dat kun je zelf volgens mij niet uitzetten. Dus dit helpt me eigenlijk helemaal niet om zelf een beetje te kunnen sturen wanneer hij op gaat warmen. Ik erger me er namelijk nog steeds dood aan dat hij op de duurste momenten van de dag gaat laden direct na het douchen. En dat douchen doe ik als ik rond etenstijd met de fiets thuis kom. Ik zou willen dat ik kan instellen dat hij pas de volgende dag op een goedkoop moment de boiler weer gaat bijladen, in plaats van op het allerduurste moment... En had dus gehoopt dat ik op een goedkoop moment op de boost drop kan drukken (of automatiseren), zodat hij net wat warmer is en dus niet gaat laden na de eerste douchebeurt... Maar als dat op de spiraal gaat, heb ik er weinig aan...

Of zou het toevoegen van de boost knop de weg vrijmaken om niet direct meer te gaan laden en juist op een goedkoper moment te wachten? Dan kun je dat met de boost knop overrulen als dat nodig is. Wishful thinking?
De verkoper die van de week hier was zei dat er binnenkort een software update zou komen die dynamische tarieven ondersteunt. Maar weet niet of je dan koppelt met een api die het voor je bedenkt of dat je dan zelf sturen.

• BertBertjes
timag schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 17:40:
[...]

De verkoper die van de week hier was zei dat er binnenkort een software update zou komen die dynamische tarieven ondersteunt. Maar weet niet of je dan koppelt met een api die het voor je bedenkt of dat je dan zelf sturen.
Dynamische tarieven zit al in de Quatt app, en de All-E wordt hier al door getriggerd. Maar ik deel ook zeker de mening dat als er gedouched is dat de HeatBattery altijd gaat laden, bij ons wordt vaak ook de douche gebruikt in de duurste momenten en het is ontzettend zonde dat hij dan meteen gaat chargen terwijl er A. nog genoeg in het vat zit voor nog een douchebeurt en B. Dat het het duurste moment van de dag is.

• bite
  • Niet online
Hoeveel stroom gebruikt dat dan echt? Met cop 1 boiler zie ik slechts enkele kWh dus met cop4 misschien een kwart a één?

• timag
BertBertjes schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 17:59:
[...]

Dynamische tarieven zit al in de Quatt app, en de All-E wordt hier al door getriggerd. Maar ik deel ook zeker de mening dat als er gedouched is dat de HeatBattery altijd gaat laden, bij ons wordt vaak ook de douche gebruikt in de duurste momenten en het is ontzettend zonde dat hij dan meteen gaat chargen terwijl er A. nog genoeg in het vat zit voor nog een douchebeurt en B. Dat het het duurste moment van de dag is.
Ik had al het idee dat de verkoper best aardig qua kennis zat maar niet alle recente interne memo's zo goed had gelezen.

• sjoerd-p
bite schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:22:
Hoeveel stroom gebruikt dat dan echt? Met cop 1 boiler zie ik slechts enkele kWh dus met cop4 misschien een kwart a één?
De Heat Charger zit op ongeveer 800 Watt en daarbovenop komt de buitenunit. Alles draait al snel een uur. Dus reken op zo'n 1,5kWh. Wat op dure momenten dus 50-60 cent is en op goedkope momenten maar 18 cent. Als je dat dagelijks doet, scheelt dat toch wel erg veel. En in extreme momenten spring de kWh prijs wel eens naar een Euro of meer. Dan kost douchen opeens 1,5 Euro. Dan wil ik gewoon zeker weten dat de Heat Charger en ook normale verwarming even automatisch een pas op hun plaats maken!

Home Assistant 🏠📱, Zonneplan 20kWh thuisbatterij 🔋🏠, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade 🌡️🚿, 4100Wp PV ☀️, XPeng G9 🚙🔌

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-08 07:30

OmeJoyo

This is me

BertBertjes schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 17:59:
[...]

Ja idem, terwijl dit zelf kunnen plannen echt een toegezegde functie is geweest tijdens de Trial installaties. Sterker nog, het is door meerdere Quart medewerkers letterlijk "basis functionaliteit" genoemd.

Ik heb ook al eerder geopperd aan ze, al maken ze maar in de app of de Json pagina 3 knoppen.

Nu verwarmen
Nu niet verwarmen
Nu met boost verwarmen

Dan lossen de Tweakers het zelf wel op :P

Maar heel eerlijk, hoe moeilijk is het nu echt om het volgende te implementeren:

Een kalender waar je kunt instellen:
De instelling voor een minimale en maximale lading
Niet laden (voor stilte of hoge prijzen)
Wel laden (voor er is niemand thuis, of als je weet dat je het nodig gaat hebben of het is goedkoop)

Nee, dat dekt niet alle use cases af die worden gervraagd. Maar wel 90%? Maarja, dit zal natuurlijk minder klanten lokken naar EnnergyOS.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• sjoerd-p
OmeJoyo schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:02:
[...]

Nee, dat dekt niet alle use cases af die worden gervraagd. Maar wel 90%? Maarja, dit zal natuurlijk minder klanten lokken naar EnnergyOS.
Dit is waar mijn angst zit. Quatt werkt steeds meer met een vendor lock-in. Dynamische tarieven ondersteunen ze, maar alleen als je bij hun de energie afneemt. Al dan niet met accu.

Dus technisch kan Quatt het al, maar alleen als je bij hun ook het energiecontract neemt. En dat was ik dus niet van plan. Maar de dynamische prijzen van mijn leverancier volgen exact het patroon van hun eigen dynamische contract (EPEX). Dus waarom moet ik verplicht een Quatt energie abonnement nemen om op slimmere momenten na een douchebeurt te gaan laden?

Natuurlijk snap ik dat koppelverkoop handiger is en dat dit soort functionaliteit koppelen aan het energiecontract wellicht meer mensen naar hun eigen energiecontract trekt, maar dit staat toch haaks op de belofte dat de warmtepomp zelf slim aangestuurd zou gaan worden. Daar is nooit gezegd dat dat alleen kan met hun eigen energiecontract (en dat is ook nergens voor nodig, behalve voor extra inkomsten voor Quatt).

• BertBertjes
sjoerd-p schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:16:
[...]

Dit is waar mijn angst zit. Quatt werkt steeds meer met een vendor lock-in. Dynamische tarieven ondersteunen ze, maar alleen als je bij hun de energie afneemt. Al dan niet met accu.

Dus technisch kan Quatt het al, maar alleen als je bij hun ook het energiecontract neemt. En dat was ik dus niet van plan. Maar de dynamische prijzen van mijn leverancier volgen exact het patroon van hun eigen dynamische contract (EPEX). Dus waarom moet ik verplicht een Quatt energie abonnement nemen om op slimmere momenten na een douchebeurt te gaan laden?

Natuurlijk snap ik dat koppelverkoop handiger is en dat dit soort functionaliteit koppelen aan het energiecontract wellicht meer mensen naar hun eigen energiecontract trekt, maar dit staat toch haaks op de belofte dat de warmtepomp zelf slim aangestuurd zou gaan worden. Daar is nooit gezegd dat dat alleen kan met hun eigen energiecontract (en dat is ook nergens voor nodig, behalve voor extra inkomsten voor Quatt).
Kleine nuance; ik heb ook geen Quatt Energie abbonement, maar ik kan wel in de App gewoon Dynamische tarieven selecteren. Hierdoor gebeurd er wel degelijk iets met het verwarmen van het vat op goedkopere momenten. Het kan allemaal wel net iets slimmer zoals @OmeJoyo hierboven vertelde.

• Toby-Wan
OmeJoyo schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:02:
[...]

Ja idem, terwijl dit zelf kunnen plannen echt een toegezegde functie is geweest tijdens de Trial installaties. Sterker nog, het is door meerdere Quart medewerkers letterlijk "basis functionaliteit" genoemd.

Ik heb ook al eerder geopperd aan ze, al maken ze maar in de app of de Json pagina 3 knoppen.

Nu verwarmen
Nu niet verwarmen
Nu met boost verwarmen

Dan lossen de Tweakers het zelf wel op :P

Maar heel eerlijk, hoe moeilijk is het nu echt om het volgende te implementeren:

Een kalender waar je kunt instellen:
De instelling voor een minimale en maximale lading
Niet laden (voor stilte of hoge prijzen)
Wel laden (voor er is niemand thuis, of als je weet dat je het nodig gaat hebben of het is goedkoop)

wordt waarschijnlijk volgende zomer..
of die daarna..
of die daarna..
(o wacht een ingebrekestelling, nu moeten we echt iets doen).. voila, hier is het dan..
(sarcasme uit :+ )

• Kaaspeer90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-08 17:37
Wellicht interessant. Er is een publieke consultatie voor ISDE subsidies in 2027 beschikbaar. De subsidie per KW wordt aanzienlijk minder, met een kleine bonus voor A+++ pompen. Effectief maakt dit een Hybrid Duo aanzienlijk minder aantrekkelijk.

Overheid.nl | Consultatie Wijzigingsregeling ISDE 2027

Volgens quatt zijn de subsidie bedragen het volgende:

2026:
V2 Single EUR 2825
V2 Duo EUR 4865

2027
V2 Single EUR 2115
V2 Duo EUR 2955

[ Voor 40% gewijzigd door Kaaspeer90 op 23-07-2026 14:42 ]

• sbar12
  • Laatst online: 08:03
Kaaspeer90 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:21:
Wellicht interessant. Er is een publieke consultatie voor ISDE subsidies in 2027 beschikbaar. De subsidie per KW wordt aanzienlijk minder, met een kleine bonus voor A+++ pompen. Effectief maakt dit een Hybrid Duo aanzienlijk minder aantrekkelijk.

Overheid.nl | Consultatie Wijzigingsregeling ISDE 2027

Volgens quatt gaat zijn de subsidie bedragen het volgende:

2026:
V2 Single EUR 2825
V2 Duo EUR 4865

2027
V2 Single EUR 2115
V2 Duo EUR 2955
Even opletten ook, de uitbetaalde subsidie is niet altijd gelijk met wat Quatt beloofd in offerte. Ik miste uiteindelijk € 250,-, na veel sleuren en leuren uiteindelijk wel teruggekregen (stond immers subsidie garantie in Quatt offerte) maar heeft me al met al + 3 maand geduurd voordat het op mijn rekening stond. Pas na dreigen met rechtsbijstand werd er echt actie ondernomen en toen kon het ineens wel en was het binnen 5 dagen geregeld...

• bite
  • Niet online
sjoerd-p schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:58:
[...]

De Heat Charger zit op ongeveer 800 Watt en daarbovenop komt de buitenunit. Alles draait al snel een uur. Dus reken op zo'n 1,5kWh. Wat op dure momenten dus 50-60 cent is en op goedkope momenten maar 18 cent. Als je dat dagelijks doet, scheelt dat toch wel erg veel. En in extreme momenten spring de kWh prijs wel eens naar een Euro of meer. Dan kost douchen opeens 1,5 Euro. Dan wil ik gewoon zeker weten dat de Heat Charger en ook normale verwarming even automatisch een pas op hun plaats maken!
Ik schakel de boiler automatisch overdag als er zonnestroom is, verbruikt gemiddeld 110kWh/maand dus ik dacht met warmtepomp wordt dat misschien een derde daarvan dus 37kWh per maand wat met vast tarief ~0,20 een 7 a 8,-/maand kost. Zelf ben ik wel van het optimaliseren dus als ik met andere aansturing van de stekker-accu maar 0,5kWh per dag verbruik ipv 1kWh/dag dan doe ik dat maar soms loop je tegen grenzen van mogelijkheden aan. Bijvoorbeeld openbaar laden tegen 0,53/kWh als ik niet voor huis kan parkeren en laden; kan ik me enorm aan ergeren of maar accepteren dat het soms niet gaat zoals je zou willen en op andere momenten wel een voordeel heb.

Zelf wel dynamisch gehad maar met de wissel naar kwartierprijzen met juist meer pieken en dalen en redelijke vaste tarieven had ik er geen zin meer in. Maar als je daarvoor kiest heb je er op andere momenten voordeel van die evt nadelen compenseren? Verder zoveel mensen, zoveel wensen en misschien een meerderheid of de verwachting dat men zoveel mogelijk de volledige capaciteit klaar wil hebben staan dus direct weer verwarmen. Men hoeft er dan niet om te denken of er nog meer sww willen gebruiken en of daar dan wel de capaciteit voor is.

De temperatuurbegrenzing is ook pas toegevoegd en verder is het geheel toch gericht op zo min mogelijk aanpassen door de gebruiker.

[ Voor 3% gewijzigd door bite op 23-07-2026 19:39 ]

• Flesym
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Foutje

[ Voor 83% gewijzigd door Flesym op 23-07-2026 23:00 ]

Huis: 125 jaar oud, redelijk geisoleerd. Verwarming: hybrid Quatt met E-CV en radiatoren. Warm water: Ariston WPB. Elektra: 5,4kWp ZP + Marstek V.2 accu

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:37
Wellicht beetje lompe vraag, maar wat waren jullie ongeveer kwijt voor een quatt FE? hier hebben één van de duitse merken langs laten komen en zaten we dik op 19k.

Ik zie op Quatt website allemaal onrealistische bedragen staan :)

• raven22
flaskk schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:24:
Wellicht beetje lompe vraag, maar wat waren jullie ongeveer kwijt voor een quatt FE? hier hebben één van de duitse merken langs laten komen en zaten we dik op 19k.

Die bedragen op de quatt site kloppen, een enkele keer is er een kortingsactie waarbij je een paar honderd euro kunt besparen.

Zelf heb ik tijdens een actie 3250 voor een Duo V1 betaald en heb zelf een wpboiler geplaatst voor sww, was al met al hooguit 1600 kwijt. Dus samen onder de 5000€. Dit na aftrek van subsidies.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

19k excl. subsidie voor FE DUO, Heatbattery L + 3 Chills
Dus met subsidie iets van 14k.

Wordt hier vanmiddag bezorgd en dinsdag geïnstalleerd :)

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:56
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:56:
[...]

19k excl. subsidie voor FE DUO, Heatbattery L + 3 Chills
Dus met subsidie iets van 14k.

Wordt hier vanmiddag bezorgd en dinsdag geïnstalleerd :)
Hier een offerte voor 17k exclusief subsidie voor een enkele Full Electric, met ook Heatbattery L en 3 chills. Met subsidie dus 13k.

Via Vereniging Eigen Huis is nu een collectieve inkoop warmtepompen. Daar krijg je ongeveer €800 voordeel. Wacht nog op een definitieve offerte, maar ik verwacht tussen de 12-12.5k voor bovengenoemde setup kwijt te zijn. Bijkomend voordeel is 5 jaar garantie via VEH en pas betaling na installatie i.p.v. 70% vooraf.

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:30
Knul schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 10:03:
[...]

Hier een offerte voor 17k exclusief subsidie voor een enkele Full Electric, met ook Heatbattery L en 3 chills. Met subsidie dus 13k.

Via Vereniging Eigen Huis is nu een collectieve inkoop warmtepompen. Daar krijg je ongeveer €800 voordeel. Wacht nog op een definitieve offerte, maar ik verwacht tussen de 12-12.5k voor bovengenoemde setup kwijt te zijn. Bijkomend voordeel is 5 jaar garantie via VEH en pas betaling na installatie i.p.v. 70% vooraf.
Kun je ook terecht bij VEH als je al een duo quatt heb en alleen de all electric uitbreiding wilt?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt duo, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, tado v3+, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. Kia e-niro, 2xMarstek v3 fw147.112.117

• Knul
berrieberrie schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 10:11:
[...]

Kun je ook terecht bij VEH als je al een duo quatt heb en alleen de all electric uitbreiding wilt?
Durf ik niet te zeggen. VEH biedt verschillende leveranciers aan in verschillende regio's, dus je moet ook maar net 'mazzel' hebben dat je bij Quatt uitkomt. Niet geschoten is altijd mis ;)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:33
Ik heb 1 jaar geleden een DUO V2 FE laten plaatsen. Na subsidie 8874 euro. We hebben zelf elektra voorbereid, en hadden dus verder geen meerkosten bij Quatt. Via VEH, dus met 5 jaar garantie.

Was ook reden om voor Quatt te gaan. Al kan het goedkoper, <10k voor FE all in is nog altijd zeer competitief. Zoals je zegt, ga je offertes aanvragen in je buurt, dat zit meestal richting of over 20k. Viessmann is dan misschien beter spul, maar voor die prijs zet ik over 10 jaar iets totaal nieuws en wellicht dan weer beters neer.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Knul
Het is voor mij met name de Chill die de doorslaggevende factor voor Quatt was. Heb meerdere aircoboeren langs laten komen. Ik wilde drie kamers voorzien van airco, maar ik wilde maar een buitenunit (beperkte ruimte en wil de relatie met de buren goed houden). Dat kwam al snel op €7500 en dan zit je nog vast aan gas en een cv-ketel.

Voor 'slechts' €5000 meer ben ik van het gas af en kan ik het volledige huis verwarmen via elektra, heb ik een enkele buitenunit én geen lelijke aircoleidingen door het huis (goedkeuring van de WAF). Dat de Chill niet zo goed werkt als een echte split unit is me om het even. We hebben overal zonwering, dus met name de eerste paar dagen houden we het redelijk koel binnen. Als de Chill de temperatuur met een paar graden kan verlagen én de luchtvochtigheid naar beneden kan halen ben ik allang tevreden.

Oh: bijkomend voordeel, de aanschaf van de Quatt + Chill kan via het Warmtefonds.

• Toby-Wan

let vooral ook wat er allemaal wel en niet in zo'n offerte zit.
veel installateurs nemen dingen als (parallel) buffervat (en daardoor extra pompen fittingen, installatiewerk, etc.) mee, terwijl een buffervat in veel/meeste gevallen niet nodig is (alleen als wanneer je veel op naregeling inzet). kan zomaar 1500 eur schelen.

• Ywa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:24

Ywa

Wat is er onrealistisch aan de prijzen die op de Quatt website staan? Op deze pagina staan alle reguliere prijzen, behalve die van Chill units.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:27

Animal_X

Rodin

Er zijn hier een paar mensen op het forum dacht ik die de upgrade van v1 naar v2 hebben gemaakt. Betaal je daar eigenlijk de volle mep voor of is daar een vriendelijkere prijs overeengekomen, gezien geen subsidie meer mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Animal_X op 24-07-2026 16:11 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Psycho_Mantis
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lC6cYkrDarOsq7gVL4aLez-XLj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kceKQl2i4GRMwKUhvGiuTWkK.jpg?f=fotoalbum_large

De hele boel is geleverd en wordt dinsdag geïnstalleerd :)
Kan de chills gelijk testen met warm weer op komst.

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:20
De nieuwe boost knop werkt ok voor als je weet dat je straks veel warm water nodig hebt. Hij zet inderdaad de heat charger en de back up heater cop 1 tegelijk aan. Daarmee trekt hij 2700 watt uit het stopcontact. Hij verwarmt door tot het vat 60 graden is of maximaal 30 minuten. Je kan het met de app ook weer stoppen.

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 15:54

De meeste FE implementaties van andere merken vereisen veel extra werk en materialen en diepgaande kennis van de installateurs om het goed in te regelen.

Quatt heeft voor een andere aanpak gekozen waardoor het beter aansluit op bestaande imperfecte woningen en veel automatisch geregeld wordt. Dat betekent dat de installateur niet bezig is met radiatoren en leidingen upgraden, balanceren van radiatoren en finetunen van een stooklijn.

Natuurlijk kan het zo zijn dat er nog wel van alles moet gebeuren, maar dat valt buiten de offerte of je krijgt gewoon een harde nee op full electric (huis zonder isolatie of te veel oppervlak). In zo'n geval is hybride een mooie oplossing.

Zelf zou ik mijn Quatt V1 graag upgraden naar Full Electric, maar de radiatoren zijn net niet krachtig genoeg, de kleinste Heat Battery is niet handig en een ruimteslurper en los van alle aanpassingen die ik zou moeten laten doen is de FE upgrade van minimaal 4999 euro maar lastig terug te verdienen op de prima werkende CV ketel die onbeperkt warm water levert wanneer dat nodig is en bij kan springen als het toch nodig is.

De totale rekening voor gas blijven gebruiken voor warm water en incidenteel bijspringen is misschien 500 euro per jaar waardoor de terugverdientijd boven de 10 jaar ligt, zelfs als ik de resterende kosten met FE naar 100 euro per jaar kan krijgen en het bad/douche gedrag aan kan laten passen. Voor mij loont FE dus pas als de CV ketel de geest geeft, wat ook weer tijd koopt om de radiatoren te upgraden en waar handiger vloerverwarming aan te laten leggen in een meer jaren plan dat hier geen stress oplevert. Want een beetje ketel kost toch al snel meer dan 2000 euro inclusief installatie en dan is de terugverdientijd opeens veel beter. Ik denk dat de psychologische grens voor de upgrade voor mij momenteel op 4000 euro ligt.

Kan je technisch in 1x naar Full Electric en is je CV ketel al oud, dan is de huidige 7999 euro of 8999 euro met een duo echt een goede deal. Verwacht niet dat je precies hetzelfde krijgt als die 19.000 euro offerte van dat Duitse merk, maar wel bijna even veel bespaart.

• Brent
abbeyrules schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 20:41:
De nieuwe boost knop werkt ok voor als je weet dat je straks veel warm water nodig hebt. Hij zet inderdaad de heat charger en de back up heater cop 1 tegelijk aan. Daarmee trekt hij 2700 watt uit het stopcontact. Hij verwarmt door tot het vat 60 graden is of maximaal 30 minuten. Je kan het met de app ook weer stoppen.
Nu nog via de HA plugin kunnen 'indrukken', dan kan ik gewoon vast om 1400 de boel laten opwarmen.

• Prh
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-08 13:34

Prh

netappie schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 10:12:
[...]

De meeste FE implementaties van andere merken vereisen veel extra werk en materialen en diepgaande kennis van de installateurs om het goed in te regelen.

Quatt heeft voor een andere aanpak gekozen waardoor het beter aansluit op bestaande imperfecte woningen en veel automatisch geregeld wordt. Dat betekent dat de installateur niet bezig is met radiatoren en leidingen upgraden, balanceren van radiatoren en finetunen van een stooklijn.

Natuurlijk kan het zo zijn dat er nog wel van alles moet gebeuren, maar dat valt buiten de offerte of je krijgt gewoon een harde nee op full electric (huis zonder isolatie of te veel oppervlak). In zo'n geval is hybride een mooie oplossing.

Zelf zou ik mijn Quatt V1 graag upgraden naar Full Electric, maar de radiatoren zijn net niet krachtig genoeg, de kleinste Heat Battery is niet handig en een ruimteslurper en los van alle aanpassingen die ik zou moeten laten doen is de FE upgrade van minimaal 4999 euro maar lastig terug te verdienen op de prima werkende CV ketel die onbeperkt warm water levert wanneer dat nodig is en bij kan springen als het toch nodig is.

De totale rekening voor gas blijven gebruiken voor warm water en incidenteel bijspringen is misschien 500 euro per jaar waardoor de terugverdientijd boven de 10 jaar ligt, zelfs als ik de resterende kosten met FE naar 100 euro per jaar kan krijgen en het bad/douche gedrag aan kan laten passen. Voor mij loont FE dus pas als de CV ketel de geest geeft, wat ook weer tijd koopt om de radiatoren te upgraden en waar handiger vloerverwarming aan te laten leggen in een meer jaren plan dat hier geen stress oplevert. Want een beetje ketel kost toch al snel meer dan 2000 euro inclusief installatie en dan is de terugverdientijd opeens veel beter. Ik denk dat de psychologische grens voor de upgrade voor mij momenteel op 4000 euro ligt.

Kan je technisch in 1x naar Full Electric en is je CV ketel al oud, dan is de huidige 7999 euro of 8999 euro met een duo echt een goede deal. Verwacht niet dat je precies hetzelfde krijgt als die 19.000 euro offerte van dat Duitse merk, maar wel bijna even veel bespaart.
Heb hetzelfde hier. Nog 2-300 m3 voor koken en klein beetje douchen. Heb ook een boilervat met panelen dus hele zomer geen gas voor douchen. Vanaf april zit ik nu op 44 kuub.

• delroystar
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:03
Sinds gisteren draait onze Quatt All-Electric. Het systeem werkt verder goed, maar de HeatCharger veroorzaakt een duidelijke laagfrequente brom.

In het washok is dat nog begrijpelijk, maar in de aangrenzende slaapkamers en op bepaalde plekken in de gang is de resonantie zelfs sterker. Op die plekken voelt het alsof er druk op je oren ontstaat. Wat mij vooral opvalt is dat de resonantie een deel afneemt zodra ik lichte druk uitoefen op de linkerzijde van de HeatCharger.

Zijn er meer mensen die dit herkennen? En zo ja, lag de oorzaak uiteindelijk bij de HeatCharger zelf, de montage of de akoestiek van de ruimte? Heeft Quatt dit bij iemand kunnen oplossen?

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Nu online
delroystar schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:04:
Sinds gisteren draait onze Quatt All-Electric. Het systeem werkt verder goed, maar de HeatCharger veroorzaakt een duidelijke laagfrequente brom.

In het washok is dat nog begrijpelijk, maar in de aangrenzende slaapkamers en op bepaalde plekken in de gang is de resonantie zelfs sterker. Op die plekken voelt het alsof er druk op je oren ontstaat. Wat mij vooral opvalt is dat de resonantie een deel afneemt zodra ik lichte druk uitoefen op de linkerzijde van de HeatCharger.

Zijn er meer mensen die dit herkennen? En zo ja, lag de oorzaak uiteindelijk bij de HeatCharger zelf, de montage of de akoestiek van de ruimte? Heeft Quatt dit bij iemand kunnen oplossen?
is de HeatCharger direct op de muur geplaatst en hoe is de constructie van die muur (baksteen, celbeton of mogelijk zelfs een gipswand).

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

delroystar schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:04:

Heel herkenbaar. Het is hier feitelijk nooit helemaal opgelost. We hebben zelf zo veel mogelijk aangepakt, maar ik weet zeker dat er nog winst in zit hier als die anders wordt opgehangen, want ook hier kun je het geluid enorm verminderen door op de juiste plek op de behuizing te drukken.

Mocht Quatt uiteindelijk bij jou dit volledig oplossen, hoor ik en andere graag hoe dit is gedaan :)

Ik heb de openstaande punten maar opgegeven om via Quart op te lossen. Terugbellen of mailen doen ze toch niet meer. Je kunt zoeken op mijn username of die van @Magreet1, of gewoon op geluid en je gaat er wel een aantal vinden.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Zie hier nu ook de boost knop eindelijk in de app. In ieder geval fijn als de prijzen weer eens negatief zijn.

Nu nog variabele tijden voor wanneer die echt niet moet verwarmen en dan kunnen we met HA het meeste wel doen met nog de normale Quart integratie.

Ondanks de mogelijkheden, wil ik vanwege eventuele garantie discussies nog niet naar open Quatt. Al vraag ik me wel steeds vaker af of de rust van de onafhankelijkheid niet meer waard is, dan de potentiële kosten als er iets stuk gaat.

• delroystar
Jan-tweak schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:16:
[...]

is de HeatCharger direct op de muur geplaatst en hoe is de constructie van die muur (baksteen, celbeton of mogelijk zelfs een gipswand).
Hij is op de buitenmuur gehangen en ik meen dat dit 10cm kalkzandsteen is. Daarnaast is ons washok een ruimte met nog 3 andere muren die volgens mij allemaal 7cm cellenbeton zijn. Die cellenbeton muren trillen voornamelijk heel erg (als ik mijn oor er tegen houd hoor ik dat goed, dit is niet perse bij de kalkzandstenen muur). Ik heb een bericht aan Quatt gestuurd en zal jullie op de hoogte houden wat ze aanbieden of als suggestie geven.

• delroystar
OmeJoyo schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:41:
[...]

Heel herkenbaar. Het is hier feitelijk nooit helemaal opgelost. We hebben zelf zo veel mogelijk aangepakt, maar ik weet zeker dat er nog winst in zit hier als die anders wordt opgehangen, want ook hier kun je het geluid enorm verminderen door op de juiste plek op de behuizing te drukken.

Mocht Quatt uiteindelijk bij jou dit volledig oplossen, hoor ik en andere graag hoe dit is gedaan :)

Ik heb de openstaande punten maar opgegeven om via Quart op te lossen. Terugbellen of mailen doen ze toch niet meer. Je kunt zoeken op mijn username of die van @Magreet1, of gewoon op geluid en je gaat er wel een aantal vinden.
Daar zal ik ook nog even naar zoeken, de meeste berichten over resonantie gaan helaas over de warmtepompen dus het is wat lastig zoeken. Bedankt voor de tip!

• Psycho_Mantis
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Gisteren is hier de all-e installatie geplaatst.
Helaas was het hard werken voor de monteur, want 1 van zijn collega's kwam niet opdagen.
In de ochtend kwamen dan nog wel 2 man helpen met de buitenunits, maar die waren vrij snel weer weg.
Maar hij heeft het voor elkaar gekregen om de hele installatie voor het avondeten op te leveren.

2 chill aansluitingen van de 4 konden helaas maar gedaan worden. Maar kan er tenminste al 2 gebruiken vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sk9btlpO90_OkczbX8bDoMkG-og=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzhFera3XbZFvkehZjdFy57X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsL-n5v6Zhrh2p94LCNYL0ZCO44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nhnNprR5dQjmF2DK5fEG66yv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92FpCWQAw6VOKWUTJ1OHoSVs4cg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEh6fVFyC0vvAfaDf9MiS7fw.jpg?f=fotoalbum_large

Wel even de slangetjes uit het afval gevist en er gaatjes in gemaakt, want dat gedruppel wordt ik echt knettergek van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4sdJhecnisY5cXlXDIAWE4bV3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dos9Iney8oyzOAMl6gt7xthu.jpg?f=fotoalbum_large

@delroystar Hier ook best wel een flink gebrom van de heatcharger. Overdag niet zo hinderlijk, maar in de nacht misschien net iets te veel.
Maar ik wel nog kijken of ik iets van geluidsisolatie op de muren kan aanbrengen.

• Jan-tweak
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:09:
Gisteren is hier de all-e installatie geplaatst.
Helaas was het hard werken voor de monteur, want 1 van zijn collega's kwam niet opdagen.
In de ochtend kwamen dan nog wel 2 man helpen met de buitenunits, maar die waren vrij snel weer weg.
Maar hij heeft het voor elkaar gekregen om de hele installatie voor het avondeten op te leveren.

2 chill aansluitingen van de 4 konden helaas maar gedaan worden. Maar kan er tenminste al 2 gebruiken vandaag.

~[Afbeelding]

~[Afbeelding]

~[Afbeelding]

Wel even de slangetjes uit het afval gevist en er gaatjes in gemaakt, want dat gedruppel wordt ik echt knettergek van.

~[Afbeelding]

@delroystar Hier ook best wel een flink gebrom van de heatcharger. Overdag niet zo hinderlijk, maar in de nacht misschien net iets te veel.
Maar ik wel nog kijken of ik iets van geluidsisolatie op de muren kan aanbrengen.
ik mis de werkschakelaar voor de buitenunits.

helpen de gaatjes en hadden ze het slangetje vergeten te plaatsen ?

• RosemarieEva
  • Laatst online: 30-07 09:17
Hallo allemaal. Veel nuttige info hier gevonden. Afgelopen week een hybride Quatt laten installeren. Over onderstaand kon ik op het forum niets vinden:

Het valt mij op dat de buitenunit iets naar voren helt. Ik meende dat deze juist goed waterpas moet staan voor correcte werking en beperken van slijtage. Na contact met Quatt is mij verteld dat dit bewust is gedaan voor afvoer van condens en regenwater. Kan iemand mij vertellen of bij jullie de unit ook iets naar voren helt en of deze uitleg van Quatt klopt? En welke hoek is dan normaal?

• Psycho_Mantis
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Jan-tweak schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:18:
[...]

ik mis de werkschakelaar voor de buitenunits.

helpen de gaatjes en hadden ze het slangetje vergeten te plaatsen ?
De werkschakelaar zit erachter.

Die slangetjes moeten eraf volgens de werkinstructies. Er komen nog nieuwe deksels aan.

• rinkh
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:32
Wij hebben een nieuwe woning gekocht, dus ik mag het warmtepomptraject weer opstarten. Ik zou in principe wel weer een Quatt willen, alleen denk ik dat ze ervoor kiezen om hem op de dakkapel op zolder te plaatsen, aangezien daar ook de cv-ketel staat. De zolder wordt niet als slaapkamer gebruikt, maar dan alsnog zie ik het niet echt zitten vanwege het risico op resonantie. Een optie zou aan de voorkant van de woning zijn (als dit überhaupt mag van de gemeente). Hoe zit het dan met het geluid en hoeveel ruimte moet er tussen onze woning en de tegenoverliggende woning zitten?

NH, rijtjeshuis bouwjaar 1952, enkele Quatt, Tado V3+, droogbouw vloerverwarming, HR++ glas, spouwisolatie, kruipruimte isolatie, dak isolatie 2.5rd, 12x zonnepanelen

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 21:59
Inmiddels ben ik halverwege. Stroom voorbereiding is gisteren aangelegd. De Quatt gaan ze morgen installeren. Maar nu gaven ze aan dat de Quatt 1 tot 5 dagen voor installatie wordt geleverd. Maar nu kreeg ik een mail dat de Quatt morgen tussen 8 en 18.00 uur geleverd gaat worden en de monteurs komen morgenvroeg om 9 uur. Gaat dat dan wel goed?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• onlinaius
rinkh schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:08:
Hoe zit het dan met het geluid en hoeveel ruimte moet er tussen onze woning en de tegenoverliggende woning zitten?
Er zijn geen geluidseisen naar de openbare weg, waarschijnlijk wel naar de ramen van de buren.
Met de tegenoverliggende woning hoef je geen rekening te houden, maar waarschijnlijk wel met de naastliggende woningen.

En uiteraard moet je kijken of je een vergunning nodig hebt voor plaatsing aan de voorkant van de woning (vaak wel).

• Psycho_Mantis
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

rimave schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:09:
Inmiddels ben ik halverwege. Stroom voorbereiding is gisteren aangelegd. De Quatt gaan ze morgen installeren. Maar nu gaven ze aan dat de Quatt 1 tot 5 dagen voor installatie wordt geleverd. Maar nu kreeg ik een mail dat de Quatt morgen tussen 8 en 18.00 uur geleverd gaat worden en de monteurs komen morgenvroeg om 9 uur. Gaat dat dan wel goed?
Als je installatie voor morgen is ingepland en VOS heeft nog niets geleverd dan gaat dat installeren niet goed komen. Ik zou even bellen als ik jou was.

• fonsyp007
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05:15
Ik zit even met het handen in het haar en hoop hier op wat advies, ik zal het kort proberen te verwoorden. Kortom er is heel veel fout gegaan bij onze All E installatie en Quatt biedt geen goede compensatie vinden wij.

- Communicatie met dit bedrijf was na de intake dramatisch. Quatt biedt geen begeleiding en heb zelf alles moeten inlezen en sturen om het goed te laten lopen. Had ik dat niet gedaan, was het nog veel erger geweest.

- Tijdens de intake was ons beloofd dat ons expansievat verplaatst kon worden naar een betere plek. Nu zit ie namelijk op een onhandige plek. Tijdens installatie bleken ze dit nooit te doen en waren typische sales praat volgens de installateurs.

- Elektra zou ook door Quatt gebeuren. Volledige 3 fase upgrade van de groepenkast. Hiervoor zijn uiteindelijk 5!!! afspraken voor nodig geweest. Eerste keer verkeerd geïnstalleerd en gewoon een groep bij geknald. Vervolg 2x afgezegd korter dan 24 uur van te voren. De 4e keer waren ze de groepenkast vergeten aan de man te geven en te communiceren wat hij moest gaan doen en de 5e hadden we uiteindelijk een groepenkast die goed was.

- Tijdens de installatie zijn ze vergeten sommige afvoeren te verlijmen. Hierdoor had ik een lekkage de volgende dag. Daarnaast hebben ze de oude rookgasafvoer verwijderd, maar niet dichtgemaakt. De eerst volgende regenbui had ik weer een lekkage.

- de heatbattery staat niet recht, sterker nog op het oog aardig scheef. Nog geen antwoord van Quatt of dit erg is voor de werking.

Dit euvel heeft zoveel extra dagen gekost dan nodig en als zzp'er raakt mij dat ook zoveel dagen extra vrij nemen.

En dan is nog maar te zwijgen over hoe dit bedrijf communiceert. Nu heb ik het bedrijf in gebreken gesteld en wilde ik dat ze met een goede oplossing zouden komen. De laatste factuur heb ik dus nog niet betaald. Dit hebben ze niet gedaan en willen ze ook niet gaan doen. Het enige wat ze willen bieden is een 200 euro compensatie. Hier gaan wij niet mee akkoord, echter zeggen zij dat ze niet meer dan dit gaan doen. Eventuele juridische stappen zien ze dan wel tegemoet zeiden ze.

Wat zouden jullie doen? Ik heb geen zin om juridische stappen te nemen, maar hoe het gelopen is ben ik totaal niet blij mee en wil ik het eigenlijk ook niet laten zitten

• Brent
Wat heb je op papier van de afspraken met de verkoper?

• fonsyp007
Brent schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 18:35:
Wat heb je op papier van de afspraken met de verkoper?
Dan doel je denk ik op het expansievat? Hiervan helaas niks op papier omdat de verkoper zei "dat doen ze wel even" stom achteraf natuurlijk. De rest wel uiteraard alles op papier.

• Brent
fonsyp007 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 19:00:
[...]

Dan doel je denk ik op het expansievat?
Ik doel op elk punt waarover je (nu) niet tevreden bent en je wel afspraken meent te hebben. Helaas is alles wat niet op papier staat bij voorbaat lastig, dus dat zou ik laten liggen en kijken wat je wel op papier hebt, en overwegen of het je eens volgende stap waard is. Lijkt wel of je die stap dan moet zetten. Het niet recht monteren van de HB zou ik kwantificeren en met foto. Ook van de andere zaken foto's en eventuele kosten bij elkaar zetten. Dit is het dossier voor je juridisch adviseur.

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Niet online
Je zou ze kunnen 'pakken' op hun eigen voorwaarden richting consument. Heb jij het niet voor elkaar, dan kost het je volgens mij per keer iets van 500,- (?). Dus waarom zou dat andersom anders zijn? Ik denk dat een rechter de vloer met ze gaat aanvegen. Je hoeft niet alles maar klakkeloos te accepteren. Heb je een rechtsbijstandverzekering?

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

• Jan-tweak
  • Nu online
fonsyp007 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:58:
Ik zit even met het handen in het haar en hoop hier op wat advies, ik zal het kort proberen te verwoorden. Kortom er is heel veel fout gegaan bij onze All E installatie en Quatt biedt geen goede compensatie vinden wij.

- Communicatie met dit bedrijf was na de intake dramatisch. Quatt biedt geen begeleiding en heb zelf alles moeten inlezen en sturen om het goed te laten lopen. Had ik dat niet gedaan, was het nog veel erger geweest.

- Tijdens de intake was ons beloofd dat ons expansievat verplaatst kon worden naar een betere plek. Nu zit ie namelijk op een onhandige plek. Tijdens installatie bleken ze dit nooit te doen en waren typische sales praat volgens de installateurs.

- Elektra zou ook door Quatt gebeuren. Volledige 3 fase upgrade van de groepenkast. Hiervoor zijn uiteindelijk 5!!! afspraken voor nodig geweest. Eerste keer verkeerd geïnstalleerd en gewoon een groep bij geknald. Vervolg 2x afgezegd korter dan 24 uur van te voren. De 4e keer waren ze de groepenkast vergeten aan de man te geven en te communiceren wat hij moest gaan doen en de 5e hadden we uiteindelijk een groepenkast die goed was.

- Tijdens de installatie zijn ze vergeten sommige afvoeren te verlijmen. Hierdoor had ik een lekkage de volgende dag. Daarnaast hebben ze de oude rookgasafvoer verwijderd, maar niet dichtgemaakt. De eerst volgende regenbui had ik weer een lekkage.

- de heatbattery staat niet recht, sterker nog op het oog aardig scheef. Nog geen antwoord van Quatt of dit erg is voor de werking.

Dit euvel heeft zoveel extra dagen gekost dan nodig en als zzp'er raakt mij dat ook zoveel dagen extra vrij nemen.

En dan is nog maar te zwijgen over hoe dit bedrijf communiceert. Nu heb ik het bedrijf in gebreken gesteld en wilde ik dat ze met een goede oplossing zouden komen. De laatste factuur heb ik dus nog niet betaald. Dit hebben ze niet gedaan en willen ze ook niet gaan doen. Het enige wat ze willen bieden is een 200 euro compensatie. Hier gaan wij niet mee akkoord, echter zeggen zij dat ze niet meer dan dit gaan doen. Eventuele juridische stappen zien ze dan wel tegemoet zeiden ze.

Wat zouden jullie doen? Ik heb geen zin om juridische stappen te nemen, maar hoe het gelopen is ben ik totaal niet blij mee en wil ik het eigenlijk ook niet laten zitten
oef, veel sterkte, het lijkt of Quatt het niet meer aan kan, de fouten stapelen zich op en worden steeds erger. sorry Quatt ik durf jullie niet meer aan te bevelen.

• ikthuis2
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15-08 09:48
Bericht verwijderd door mijzelf.

[ Voor 97% gewijzigd door ikthuis2 op 30-07-2026 06:10 ]

• Psycho_Mantis
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Jan-tweak schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 22:51:
[...]

oef, veel sterkte, het lijkt of Quatt het niet meer aan kan, de fouten stapelen zich op en worden steeds erger. sorry Quatt ik durf jullie niet meer aan te bevelen.
Het valt mij op dat de zaken die hier niet goed gaan, dat het zaken zijn die mij werden verteld dat ik het zelf moet regelen.
Te enthousiaste sales manager?
Electra en dakafvoer weghalen zit er bij mij niet bij.
De afvoer is wel dichtgetaped, maar ben wel gewaarschuwd door de monteur dat ik actie moet ondernemen.

• rimave
Psycho_Mantis schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:32:
[...]

Als je installatie voor morgen is ingepland en VOS heeft nog niets geleverd dan gaat dat installeren niet goed komen. Ik zou even bellen als ik jou was.
Niets aan het handje. Quatt is zojuist geleverd en de monteur komt met een half uurtje. Ik heb Quatt nog wel geprobeerd te bellen, maar niemand aan de lijn kunnen krijgen, dus er zat ook niets anders op dan het maar te laten gebeuren.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Jan-tweak
  • Nu online
rimave schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 08:22:
[...]

Niets aan het handje. Quatt is zojuist geleverd en de monteur komt met een half uurtje. Ik heb Quatt nog wel geprobeerd te bellen, maar niemand aan de lijn kunnen krijgen, dus er zat ook niets anders op dan het maar te laten gebeuren.
succes met de installatie.

• fonsyp007
Psycho_Mantis schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 06:33:
[...]

Het valt mij op dat de zaken die hier niet goed gaan, dat het zaken zijn die mij werden verteld dat ik het zelf moet regelen.
Te enthousiaste sales manager?
Electra en dakafvoer weghalen zit er bij mij niet bij.
De afvoer is wel dichtgetaped, maar ben wel gewaarschuwd door de monteur dat ik actie moet ondernemen.
Dat zou kunnen, is bij mij in iedergeval niet verteld. Elektra hebben wij gewoon extra voor betaald bij Quatt, dus dat is logisch dat het bij jou niet was. Maar als zij dat gewoon hadden gezegd, dan was ik natuurlijk op de hoogte. En dan blijven er nog een paar punten over die natuurlijk gewoon nog steeds niet goed zijn.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

fonsyp007 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:13:
[...]

Dat zou kunnen, is bij mij in iedergeval niet verteld. Elektra hebben wij gewoon extra voor betaald bij Quatt, dus dat is logisch dat het bij jou niet was. Maar als zij dat gewoon hadden gezegd, dan was ik natuurlijk op de hoogte. En dan blijven er nog een paar punten over die natuurlijk gewoon nog steeds niet goed zijn.
Vervelend, maar herkenbaar. Zou je ook foto's willen posten van hoe het nu allemaal is afgeleverd en gemonteerd? Uit ervaring kan ik zeggen dat het niet verkeerd is om alles goed te controleren, inclusief het elektra.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Omg hebben ze gewoon echt nog een functie uitgebracht :X Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knk5Wox5EjbHmwHsraIGFPJog0c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GJTcqHlSqFtbqzz3MEsHoZJA.png?f=fotoalbum_large

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

OmeJoyo schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:02:
Omg hebben ze gewoon echt nog een functie uitgebracht :X [Afbeelding]
De nacht mag tot 11:30 duren, maar mag wel om 12.00 beginnen.

Nou, dat hebben ze vast wel opgelost voor mijn nachtdiensten beginnen volgend jaar.

Maar zucht.... Het is 1 slider voor alles. Ongelooflijk, want ja, je wilt natuurlijk nooit rust binnen als je het wel warm wilt hebben.

Update: Nachturen

Je warmtepomp draait 's nachts stiller. Wanneer die nacht begon, bepaalden wij. Nu jij. Je start je nachtvenster tussen 12:00 en 23:30 en je stopt tussen 00:30 en 11:30. Slaapkamer aan de straatkant en je wilt eerder rust? Schuif het naar voren. Werk je in ploegen, of zit je op zomeravonden tot laat op het terras? Zet het op jouw ritme

Je nachtvenster geldt voor je hele installatie. Je stelt het één keer in, niet apart per functie. Heb je All-Electric en gebruik je "nachtladen vermijden", dan volgt die instelling dus hetzelfde venster.

[ Voor 41% gewijzigd door OmeJoyo op 30-07-2026 18:08 ]

• Brent
Welke app versie heb jij? Ik krijg de mail ook maar heb de slider niet.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Brent schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:13:
[...]

Ik heb in de mail op de update knop gedrukt.

1.60.0

• Jan-tweak
  • Nu online
OmeJoyo schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:04:
[...]

De nacht mag tot 11:30 duren, maar mag wel om 12.00 beginnen.

Nou, dat hebben ze vast wel opgelost voor mijn nachtdiensten beginnen volgend jaar.

Maar zucht.... Het is 1 slider voor alles. Ongelooflijk, want ja, je wilt natuurlijk nooit rust binnen als je het wel warm wilt hebben.

Update: Nachturen

Je warmtepomp draait 's nachts stiller. Wanneer die nacht begon, bepaalden wij. Nu jij. Je start je nachtvenster tussen 12:00 en 23:30 en je stopt tussen 00:30 en 11:30. Slaapkamer aan de straatkant en je wilt eerder rust? Schuif het naar voren. Werk je in ploegen, of zit je op zomeravonden tot laat op het terras? Zet het op jouw ritme

Je nachtvenster geldt voor je hele installatie. Je stelt het één keer in, niet apart per functie. Heb je All-Electric en gebruik je "nachtladen vermijden", dan volgt die instelling dus hetzelfde venster.
volgens mij vergeten ze wel dar ze dan hun "soundslider" en de daar aan verbonden wettelijke geluidslimieten mogelijk negatief kunnen beinvloeden, dus je Quatt maakt door een iets ongelukkige keuze (kortere nacht) daardoor mogelijk te veel lawaai. ( de dag valt dan nog binnen de "nachtelijke uren van 19:00 - 7:00" waar op de erfgrens maximaal 40dB is toegelaten. daarbijuiten mag je namelijk 45 dB.
niet bepaald slim van deze jongens.

[ Voor 6% gewijzigd door Jan-tweak op 30-07-2026 18:32 ]

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05:02
Brent schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:13:
[...]

Ik zag de slider ook niet meteen, maar na opnieuw opstarten van de app. wel.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:26
Deze functie is toch gewoon de nachtmode in een ander jasje?

• Brent
Ook met de link zie ik 1.59 in de app store, welke ik geinstalleerd heb. Heb je mss een version code?

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Brent schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:28:
Ook met de link zie ik 1.59 in de app store, welke ik geinstalleerd heb. Heb je mss een version code?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jajTMELb6b3GT9hW99QWVK29EtA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cFbe0SkvKz8d4d4ejwvRQVFu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNXBV2UWw7DODSllK0eB0o5rog4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dNDQRJBRB9NCjuWVPGBy8Mpu.png?f=fotoalbum_large

• WAF1
Jan-tweak schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:22:
[...]

volgens mij vergeten ze wel dar ze dan hun "soundslider" en de daar aan verbonden wettelijke geluidslimieten mogelijk negatief kunnen beinvloeden, dus je Quatt maakt door een iets ongelukkige keuze (kortere nacht) daardoor mogelijk te veel lawaai. ( de dag valt dan nog binnen de "nachtelijke uren van 19:00 - 7:00" waar op de erfgrens maximaal 40dB is toegelaten. daarbijuiten mag je namelijk 45 dB.
Ze hebben het concept half uitgewerkt. De standaard instelling is 19.00-7.00 wat overeenkomt met de wettelijke eisen, maar welke wettelijke geluidstand daarbij hoort dat weet je dan niet.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

• bite
  • Niet online
Jan-tweak schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:22:
[...]

Ik vind het fijner dat je het zelf kan regelen dan een bepaalde handhaving door de fabrikant. Misschien is het wettelijk geen probleem maar heb je er toch zelf wat hinder van terwijl je niet al om 19:00 naar bed gaat. Ik zou er eigenlijk nog wel een periode aan willen kunnen toevoegen zodat je een avond en nacht regeling hebt of veel beter nog de ~79hz van de compressor kunnen vermijden zodat die sneller of langzamer draait ivm resonantie. (uiteraard kan je als tweaker iets doen met de thermostaat of kiezen voor openquatt als alternatief).

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

bite schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:55:
[...]

Ik vind het fijner dat je het zelf kan regelen dan een bepaalde handhaving door de fabrikant. Misschien is het wettelijk geen probleem maar heb je er toch zelf wat hinder van terwijl je niet al om 19:00 naar bed gaat. Ik zou er eigenlijk nog wel een periode aan willen kunnen toevoegen zodat je een avond en nacht regeling hebt of veel beter nog de ~79hz van de compressor kunnen vermijden zodat die sneller of langzamer draait ivm resonantie. (uiteraard kan je als tweaker iets doen met de thermostaat of kiezen voor openquatt als alternatief).
Ja het is goed dat je zelf kunt regelen. Wij hebben ook buren die uitslapen en laat naar bed gaan, die vinden het fijner als die dus langer doordraait en in de ochtend langer stil blijft.

Alleen de overweging om de heatcharger en de warmtepomp dezelfde tijden te geven, dat is toch wel een op zijn zachtst gezegd ondoordachte.

Er zijn zoveel scenarios waarbij je wel het ene wilt en niet het andere. Denk aan nachtdiensten, denk aan (kleine) kinderen en/of babies die andere bedtijden hebben. Denk aan dat Quatt zich erg bewust is dat de heatcharger gewoon overlast veroorzaakt bij diverse installaties. En ja dit kan ook zijn dat je buiten wilt of moet voldoen en binnen op andere tijden rust nodig hebt.

Op de erg koude dagen, blijf ik in het weekend graag liggen, maar is het fijn dat de verwarming het wel vast op temperatuur houdt/maakt. Maar wil ik niet in je gebrom van de heatcharger liggen.

En heel eerlijk, het is nu niet dat dit programmeren nou zo moeilijk is.

En dan hebben we het nog niet eens over tarieven, want daar is deze functie officieel niet voor. Maar het had wel daar meteen de oplossing geweest, zeker in combinatie met Home Assistant. Die laatste zal nu ook de oplossing worden in de sliders maar te manipuleren en de stilte tijd om daadwerkelijk rust, functionaliteit en voordeel voor de natuur en portemonnee te hebben.

• Jan-tweak
  • Nu online
bite schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:55:
[...]

klopt, maar dat bedoelde ik dus ook niet, minder is altijd goed, maar nu zou je dus ook de Quatt later pas in de stille modus zetten of juist eerder op normale stand (die dus luider is, en mogelijk dan meer geluid maakt dan wat wettelijk is toegestaan).

• Brent
1.60 kwam nu tevoorschijn,maar heeft geen instelbare laadwindow helaas...

• WAF1
Brent schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:36:
1.60 kwam nu tevoorschijn,maar heeft geen instelbare laadwindow helaas...
App. sluiten en opnieuw opstarten.

• rimave
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrl2Idhdsi7IKlfzU30CPRKgWyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQpsKExQWAtpA33a0yUIhygG.jpg?f=fotoalbum_large

De installatie is geslaagd! Prima monteurs die netjes werken. Communicatie is soms wat lastig omdat het Slowaken zijn, maar ze werken netjes en secuur. Leggen ook alles netjes uit. Bijzonder dat ze het hele land doorcrossen om Quatts te installeren. Vanaf mijn huis (Groningen) gingen ze weer naar huis in Cuijk en dan morgen naar Amsterdam.

Die slider in de app was voor de monteur ook nieuw. Schijnbaar veranderd Quatt nog wel eens wat zonder zelfs hun personeel in te lichten.

• Brent
WAF1 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:50:
[...]

App. sluiten en opnieuw opstarten.
Uiteraard. Zelfs telefoon opnieuw gestart om t zeker t weten. Helaas...

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-08 12:08
Brent schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:09:
[...]

Uiteraard. Zelfs telefoon opnieuw gestart om t zeker t weten. Helaas...
Welke c.i.c. versie zit je? Volgens mij werkt de nieuwe app alleen vanaf versie 4.9.1 en hoger.

• WAF1
speedmetal35 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:24:
[...]

Welke c.i.c. versie zit je? Volgens mij werkt de nieuwe app alleen vanaf versie 4.9.1 en hoger.
versie 4.10.0

• onlinaius
Jan-tweak schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:31:
[...]

klopt, maar dat bedoelde ik dus ook niet, minder is altijd goed, maar nu zou je dus ook de Quatt later pas in de stille modus zetten of juist eerder op normale stand (die dus luider is, en mogelijk dan meer geluid maakt dan wat wettelijk is toegestaan).
Maar tegelijkertijd had je nu ook al de optie om de stille modus uit te schakelen.

De veiligste optie voor Quatt / hun klanten is de stille modus altijd geforceerd aan, dan is de kans het grootst dat je aan alle eisen voldoet.

Zodra je zelf kunt kiezen of je in de nacht wel of niet de soundslider aanpast (en daarmee mogelijk de regels overtreed) maakt het kunnen aanpassen van de uren naar mijn mening ook niet veel meer uit. Je kunt het hooguit wat comfortabeler maken voor jezelf / je buren door wat meer rekening te houden met hun voorkeuren.

Onze buren hebben allemaal een dergelijk ritme dat 19:00 tot 7:00 niet echt matcht met hun en onze nacht, dan zou met hetzelfde aantal uren 21:00 tot 9:00 (die laatste alleen voor de weekenden) een betere optie zijn.

Wettelijk misschien niet helemaal het idee, maar als iedereen er blij mee is, wel een verbetering, toch? :)

• harv
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11:10
@WAF1 @speedmetal35

Blijkbaar hebben we het hier over de app versie, niet de cic versie.

Te vinden in de app rechtsonder, instellingen , app informatie, android of apple, nu dus meestal v 1.59.0, wordt dus v 1.60.0

[ Voor 10% gewijzigd door harv op 30-07-2026 20:50 ]

Sinds aug 24: Duo 2 x V1.5, Tado v3+ opt temp 30gr, const temp, eerst 1100m3 gas, nu 0. Vrijst no brab 76, 150m2, nefit combi exel 04, Veel hr+, vooral in serre, redelijke isolatie. Radiators t22, vvw in serre als bijverwarming. Pomp vvw verwijderd.

• WAF1
harv schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:45:
[...]

@WAF1 @speedmetal35

Blijkbaar hebben we het hier over de app versie, niet de cic versie.

Te vinden in de app rechtsonder, instellingen , app informatie, android of apple, nu dus meestal v 1.59.0, wordt dus v 1.60.0
@harv @speedmental geeft aan dat die nieuwe app. versie dus v 1.60.0 mogelijk niet werkt op een oudere versie van de CIC. Mogenlijk praat hij dan over de eerste Quatt versie maar waar hij die evt. wetenschap op baseert dat weet ik niet. Ik ben pas later ingestapt en ik heb een Quatt V1,5. en dus een latere CIC versie. Het is natuurlijk niet uitgesloten dat oudere versies niet meer worden bijgewerkt.

Los van dit verhaal kreeg ik ondanks dat de app versie was bijgewerkt de slinder niet te zien, toen ik de app. sloot en weer op starte kreeg ik deze wel te zien.

• Brent
App: 1.60, CiC 4.10.0, en geen instelbaar nachtwindow.

• onlinaius
WAF1 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:05:
[...]

@harv @speedmental geeft aan dat die nieuwe app. versie dus v 1.60.0 mogelijk niet werkt op een oudere versie van de CIC. Mogenlijk praat hij dan over de eerste Quatt versie maar waar hij die evt. wetenschap op baseert dat weet ik niet. Ik ben pas later ingestapt en ik heb een Quatt V1,5. en dus een latere CIC versie. Het is natuurlijk niet uitgesloten dat oudere versies niet meer worden bijgewerkt.

Los van dit verhaal kreeg ik ondanks dat de app versie was bijgewerkt de slinder niet te zien, toen ik de app. sloot en weer op starte kreeg ik deze wel te zien.
Ik ben benieuwd! Ik heb de V1 en zit inderdaad nog op 1.59, en als ik zoek naar updates wordt 1.60 ook niet gevonden.

Pagina: 1 ... 364 ... 366 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.