• stanman23
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:36
Dit geeft Quatt als terugkoppeling op mijn vraag.

"Je hoofdvraag: Quatt Hybrid zonder CV-ketel
Een Hybrid werkt altijd samen met een backup-warmtebron: op zeer koude dagen, of wanneer een hogere aanvoertemperatuur nodig is, moet die bij kunnen springen. Het is alleen niet mogelijk om de Quatt 'stand-alone' te laten draaien, er moet dus een ander back-up systeem voor in de plaats komen. Dit mag een elektrische CV ketel zijn (met eigen circulatiepomp).

Een voorbeeld is een Bosch Tronic 3500 of een Masterwatt Kospel.

Goed om te weten is als je het als bovenstaand uitvoert, je garantie behouden blijft, maak je toch een andere opstelling, bijvoorbeeld stand alone of een doorstroomverwarmer zonder pomp, dan kan dit gevolgen hebben voor je garantie"

• Jay1972
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 08:13
raven22 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 11:46:
[...]

Er zijn meerdere Tweakers die dit traject gedaan hebben. Ik heb zelf een Explorer v5 geïnstalleerd samen met een doorstroom verwarmer als backup ipv de cv.
Mag ik vragen welke doorstroom verwarmer u gebruikt. Na de vakantie gaan wij ook de CV vervangen door een Atlantic maar ben nog niet uit de doorstroom verwarmer.

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:54
stanman23 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 23:51:
Dit geeft Quatt als terugkoppeling op mijn vraag.

"Je hoofdvraag: Quatt Hybrid zonder CV-ketel
Een Hybrid werkt altijd samen met een backup-warmtebron: op zeer koude dagen, of wanneer een hogere aanvoertemperatuur nodig is, moet die bij kunnen springen. Het is alleen niet mogelijk om de Quatt 'stand-alone' te laten draaien, er moet dus een ander back-up systeem voor in de plaats komen. Dit mag een elektrische CV ketel zijn (met eigen circulatiepomp).

Een voorbeeld is een Bosch Tronic 3500 of een Masterwatt Kospel.

Goed om te weten is als je het als bovenstaand uitvoert, je garantie behouden blijft, maak je toch een andere opstelling, bijvoorbeeld stand alone of een doorstroomverwarmer zonder pomp, dan kan dit gevolgen hebben voor je garantie"
het is meer een kwestie van "Quatt wilt niet dat je.." ipv "het is niet mogelijk om.."

waarom Quatt per se een backup met eigen pomp wilt hebben is mij een raadsel, (nog steeds) weinig vertrouwen in hun eigen pompen en/of buitenunits?? (just guessing)

toen ik nog volledig gas stookte had ik toch ook geen backup (pomp) van de CV ketel? als dan de pomp kapot ging, zat ik ook zonder verwarming te wachten op een monteur..

[ Voor 15% gewijzigd door Toby-Wan op 21-07-2026 10:24 ]

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L & modulerende PV sturing, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• harv
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10:29
Toby-Wan schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:19:
[...]

het is meer een kwestie van "Quatt wilt niet dat je.." ipv "het is niet mogelijk om.."

waarom Quatt per se een backup met eigen pomp wilt hebben is mij een raadsel, (nog steeds) weinig vertrouwen in hun eigen pompen en/of buitenunits?? (just guessing)

toen ik nog volledig gas stookte had ik toch ook geen backup (pomp) van de CV ketel? als dan de pomp kapot ging, zat ik ook zonder verwarming te wachten op een monteur..
@Toby-Wan

Nu kan ie buiten bevriezen.

Sinds aug 24: Duo 2 x V1.5, Tado v3+ opt temp 30gr, const temp, eerst 1100m3 gas, nu 0. Vrijst no brab 76, 150m2, nefit combi exel 04, Veel hr+, vooral in serre, redelijke isolatie. Radiators t22, vvw in serre als bijverwarming. Pomp vvw verwijderd.

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:54
harv schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:29:
[...]

@Toby-Wan

1. daarvoor zit er ook nog een beveiliging achterop de unit geschroefd.
2. genoeg andere monoblock fabrikanten die gewoon een enkele 1 pomp in de unit buiten hebben (kijk naar DeWarmte Element, of zoek eens naar Vaillant MEH 97/6)

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L & modulerende PV sturing, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51
Jay1972 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:02:
[...]

Mag ik vragen welke doorstroom verwarmer u gebruikt. Na de vakantie gaan wij ook de CV vervangen door een Atlantic maar ben nog niet uit de doorstroom verwarmer.
https://hydro-energia.de/de_DE/p/Durchlauferhitzer-Rifleman-PRO-3-kW-230V-Heizung-fur-Zentralheizungen/7743

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51
harv schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:29:
[...]

@Toby-Wan

Dat is inderdaad een mogelijkheid indien de wp in storing gaat. Ik heb een duo en 2 tegelijk in storing zal hopelijk niet gauw gebeuren

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

Pagina: 1 ... 363 364 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.