De Chill Demo werd goed bezocht. Ca 60 man/vrouw publiek aanwezig met ca 8 Quatt medewerkers plus een CEO.
Mijn indrukken van de Chill:
- groter dan ik had verwacht
- maakt veel geluid, ik stond er naast en kon de CEO niet horen bij zijn intro praatje
- Quatt medewerkers zijn nog erg onwennig met dit nieuwe product
- slangen en koppelingen zijn niet elegant
- product is nog in ontwikkeling
Hier mijn aantekeningen bij de antwoorden op de vragen die ik heb kunnen stellen:
Quatt chill
Chill compressor heeft 1 stand
Watertemp in cv leidingen: max 55, boven condensatiegrens 18 graden, rond de 20 graden
Max lengte flex pipes: 2,5m
Demo:
- op de vraag of de kwikkonnekt kan worden geprobeerd op lekvrij zijn kijken de demo jongens ongemakkelijk naar “De Productowner”
- er kwam koele lucht uit maar in de demo opstelling blies de Quatt buitenunit warme lucht dezelfde kant op
- zonder die knullige kraantjes zijn de kwik connectors niet lekvrij en als de connector dan half wordt losgetrokken spuit het cv-water uit de leidingen
- Chill zoemt als een zwembadpomp
- Formaat van zo een ouderwetse centrifuge
- Geen andere formfactor gepland, eerst kijken hoe deze wordt ontvangen
- Ontvochtigen en koelen niet los van elkaar mogelijk
- Optelsom bij verbruik van Chill als verwarmer met efficienter draaiende buitenunit is positief extra stroomverbruik
- als er te weinig ruimte is bij de cv-leidingen (12 cm) is aansluiting aan de ongebruikte andere zijde van een radiator ook een optie maar dat is nog niet definitief omdat het dan mogelijk wordt dat de circulatie wordt onderbroken als iemand de radiator dichtdraait
- Alle functies uit de folder 100% beschikbaar bij lancering? Ja, alles wat nu bekend is. Timer nog niet, schema nog niet, json nog niet, ontwikkelaar zet dat op zijn todo lijst ivm extra devices (5-7 Chills vs 2HPs), Chill aan op pv overschot nog niet mogelijk
- Hoeveel Chills op 1 buitenunit? Max 2 draaiende Chills tegelijk (op quatt mono en duo)
- Chill flow 300l/h met eigen pompje, 3x300 actieve Chills vraagt 900l/h flow op de ODU en dat kan nog niet
En de foto’s:
[
Voor 11% gewijzigd door
TeslaNerd op 03-02-2026 18:43
]
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel