• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:53:
[...]

Die trein is echt allang gepasseerd :+
En waarom zouden ze ook? Ze weten prima wat wel en niet kan met hun systeem, maar er moeten ook keiharde pegels verdiend worden.
Precies, en een blackbox is beter voor de pegels dan een open source oplossing....

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

• SBL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:55

SBL

paQ schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:07:
[...]

Het was vannacht mooi droog. Doorgaans < 75 RLV, dan blijven defrosts nagenoeg uit.
Maar harder draaien verlaagt die drempel ook wel iets ja.

Wel echt nice hoor dat je nu gewoon zelf controle hebt :Y
kudo's @leejoow
Defrosts blijven nagenoeg uit?
Leg dat ook even aan mijn Quatt uit (daalde buiten tot -2 hier)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJ0VA_tDVGjdElLT9zwE4Lu302E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPoe7UY0SHqaBngVXzFMkhh7.jpg?f=fotoalbum_large

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 en Enyaq, laadpunt Volt Time Source 2s

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
SBL schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:55:
[...]

[Afbeelding]
Had er ook 11 (per Quatt) op de teller.
Quatt kijkt niet naar RLV, enkel temp van de verdamper (en misschien buitentemp?)

Bij een lage frequentie (39Hz) van @TeslaNerd wordt de verdamper waarschijnlijk niet koud genoeg om te gaan defrosten.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
SBL schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:55:
[...]

[Afbeelding]
wellicht net iets te vochtig (bij jou)?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:01
HarryInia schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 14:16:
[...]

Voor de goede orde, omdat er continue gemengd wordt, zal de WP het water naar een hogere temperatuur moeten brengen. Dit zal vele malen meer zijn dan de energie voor het pompje.
Ja dat klopt, maar daar ging de discussie niet over.

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:12
Nee, want ik doe SWW nog op dinosauruswindjes met COP 0.85 (ruwe schatting) ;)

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

• RickvdT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:17
jj85 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:33:
[...]
Heer eerlijk; ik verwacht hier eigenlijk 0,0 vanuit Quatt.
Ze willen vooral heel veel Chills verkopen nu
paQ schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:39:
[...]
een chill kost (straks) 1500 1449
een koelfunctie op een wp is gratis
Klopt, echter van de koelfunctie op een wp ga je alleen plezier hebben met vloerverwarming of Jaga's met actieve ventilatie. Dat gaat gewoon niet werken met doorsnee radiatoren. De Chill is juist bedoeld voor setups met standaard radiatoren, de doelgroepen zijn anders dus je zal weinig verkoop kannibaliseren.

Dat was ook de strekking van mijn post waar als reactie op werd beloofd dat ze de functie gingen aanzetten. Uiteraard 0 garantie, maar als niemand minder dan de CEO het beloofd en het bijna kinderlijk eenvoudig is om aan te zetten dan mag je toch wel iets verwachten. Althans dat zou je zeggen, maar ik hou er zeker rekening mee dat na de eerste plaknacht met slechte slaap er een esp32 bordje wordt besteld :+

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:04
Kunnen wij nu ook zo een Innova waterloop op de OpenQuatt aansluiten?

De Innova Waterloop :)
https://www.innova.it/en/...pump-terminals/wlhp/wlhp/

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
TeslaNerd schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 16:39:
Kunnen wij nu ook zo een Innova waterloop op de OpenQuatt aansluiten?

De Innova Waterloop :)
Nee, dat is zo te zien verboden :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jU7gcfRBeFHe66MUGJRFtuLtxWk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yvkzHUTRbbT5lpVcijffppD7.png?f=user_large
Juiste url

Maar zonder gekheid; denk het wel. Dan kan je de afgegeven warmte via de ODU weer aan de vogeltjes geven.

Dat zou voor mijn use case perfect zijn. Eigenlijk de Chill in ander (beter) format.
Én mogelijkheid voor het injecteren van het condensaat, dus geen bakje legen O+ .

[ Voor 17% gewijzigd door jj85 op 22-01-2026 16:50 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
In theorie wel. Moet je wel met je condenswater ergens heen.
Ze hebben wel een condensafvoer injectie-kit, maar die is pittig duur. Geen idee hoe het werkt, maar het lijkt er op dat de condens in de retour wordt geïnjecteerd. D'r zal dan ook ergens een overdruk aflaat moeten komen lijkt me. Best wel een complex (maar mooi) systeem.

En een waterloop is niet goedkoper dan een chill ;)

edit:
Oh dat had je al geschreven :+

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 22-01-2026 17:50 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• HiFive
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:55
louigi58 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 01:38:
[...]

Dan zijn je aanvoer en retour dus niet verwisseld!!!!!
Waarschijnlijk heb je gelijk dat aanvoer en retour op buitenunits wel correct is aangesloten maar onder mijn CV zit het volkomen verkeerd aangesloten is mij verteld bij servicebezoek van Quatt. Daar is gerommeld (verkeerd om) met aanvoer en retour aansluitingen.

't Gooi, hoekhuis 1953, 145 m2, Quatt Hybrid Duo V2, T6 thermostaat, Quatt App: besparen, dynamische tarieven, Intergas Kompakt hre 36/30, 1080 wp panelen, oud dubbel glas (wordt dit jaar HR++), overal radiatoren T21, T22, T23

Pagina: 1 ... 335 336 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.