• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:31
rinkh schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:38:
[...]

https://status.quatt.io/ Staat hier misschien nog iets tussen aan meldingen?
Dat zou wel bijzonder zijn :o
Als je aardlekschakelaar eruit klapt dat er dan op status.quatt een melding komt te staan ;)

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:11
onlinaius schreef op maandag 29 december 2025 @ 22:44:
[...]

Ik denk dat ik het binnenkort gewoon eens probeer.
Poging gedaan, maar de tab's zitten met een kliksysteem vast, en mede met dank aan de isolatie zijn die echt voor geen meter los te krijgen. Iemand een tip hoe / waarmee ik die L5 spade connector kan loskrijgen? Het locksysteem is een pinnetje dat vanuit de kabel in een gaatje op de spade connector klikt.

Ik heb het al geprobeerd met een pincet, zowel met knijpen, als proberen met de punt de lockpin los te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door onlinaius op 30-12-2025 12:58 ]

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50
Goeie tang en loswrikken gewoon?
Is het niet gewoon een bolletje wat in een gaatje klikt?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:11
paQ schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:58:
Goeie tang en loswrikken gewoon?
Is het niet gewoon een bolletje wat in een gaatje klikt?
Ja, dat is het inderdaad. De mannelijke connector heeft een gaatje waar een pinnetje / bolletje in valt vanaf de vrouwelijke connector (de kabel). De ellende is dat L5 en L6 met de bolletjes naar elkaar gericht zijn, dus je komt er al wat moeilijker bij, en dan zit er ook nog de kunststof isolatiehoes over de connector. Ik heb al geprobeerd hier op allerlei plekken in te drukken om het bolletje los te duwen, maar na een minuut of 15 heb ik het maar opgegeven.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

• rinkh
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:25
jj85 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:47:
[...]

Dat zou wel bijzonder zijn :o
Als je aardlekschakelaar eruit klapt dat er dan op status.quatt een melding komt te staan ;)
Ik dacht met betrekking tot kapotte compressor er misschien iets zou verschijnen

NH, rijtjeshuis bouwjaar 1952, enkele Quatt, Tado V3+, droogbouw vloerverwarming, HR++ glas, spouwisolatie, kruipruimte isolatie, dak isolatie 2.5rd, 12x zonnepanelen

• harv
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15:16
MWink schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:34:
[...]

Ik heb wel tijdens het eerste stookseizoen bij Quatt gevraagd het verlies vermogen van de woning naar beneden bij te stellen in de stooklijn door te veel pendelgedrag. Wat bedoel je met berekening?
@MWink

Ook dat heb ik toevallig een paar maanden geleden gedaan, vooral om pendelen rondom de wenstemperatuur te verminderen. Gelukt weet ik niet, ik heb het idee dat Quatt ook iets meer corrigeert met de temperatuurinstellingen via de cic. Het kan ook gewoon aan de koude buitentemperaturen liggen.

Ik bedoelde verder de berekening van de stooklijn via de excelsheet van onze tweakers, maar misschien heb jij een soort excelsheet van quatt gekregen. Want hoe heb jij de conclusie getrokken dat de instelling door quatt verlaagd moest worden??

Sinds aug 24: Quatt Duo, Thermo: Tado v3+, daarvoor 1100m3 gas. 1800kwh zon. Vrijstaand no brabant 1976, 150m2, nefit combi exellent 2004, Veel hr+ glas, vooral in serre, redelijke isolatie. Radiators t22, vvw in serre als bijverwarming.

• jj85
rinkh schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:25:
[...]

Ik dacht met betrekking tot kapotte compressor er misschien iets zou verschijnen
Die site is niet persoonlijk, maar algemeen. Gaat over de status van de Quatt servers en diensten.

• jj85
onlinaius schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:11:
[...]

Ja, dat is het inderdaad. De mannelijke connector heeft een gaatje waar een pinnetje / bolletje in valt vanaf de vrouwelijke connector (de kabel). De ellende is dat L5 en L6 met de bolletjes naar elkaar gericht zijn, dus je komt er al wat moeilijker bij, en dan zit er ook nog de kunststof isolatiehoes over de connector. Ik heb al geprobeerd hier op allerlei plekken in te drukken om het bolletje los te duwen, maar na een minuut of 15 heb ik het maar opgegeven.
Die van de waterpomp op het relais, zit ook met zo'n constructie vast als ik mij niet vergis. Daar was enigszins lomp trekken wel de oplossing :X

Alternatief kun je de neutraal op de wago losmaken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XKupAlpnl6fH7FQe8kTbW5ghWA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RwYMTQTPxj6KmNFeWViTk8AJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door jj85 op 30-12-2025 13:33 ]

• harv
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15:16
rinkh schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:38:
[...]

https://status.quatt.io/ Staat hier misschien nog iets tussen aan meldingen?
@rinkh

Dit ken ik niet. Is dat info betrekking hebbende op onze eigen warmtepompen of algemene info omtrent hun systemen??

Sinds aug 24: Quatt Duo, Thermo: Tado v3+, daarvoor 1100m3 gas. 1800kwh zon. Vrijstaand no brabant 1976, 150m2, nefit combi exellent 2004, Veel hr+ glas, vooral in serre, redelijke isolatie. Radiators t22, vvw in serre als bijverwarming.

• jj85
harv schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:33:
[...]

@rinkh

Dit ken ik niet. Is dat info betrekking hebbende op onze eigen warmtepompen of algemene info omtrent hun systemen??
dat laatste
Pagina: 1 ... 323 324 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.