Ik volg jullie ervaringen met de Quatt Hybrid en leer een hoop.
Nu heb ik zelf een probleem want dit is niet goed.
Ik heb sinds november een Quatt Hybrid Duo V2 en nu bij deze koude temperaturen zie ik dat de tweede warmtepomp (hp2) bijna evenveel kW elektriciteit verbruikt als produceert.
Mijn COP is dus ook zeer slecht 1,7 inmiddels. En daarnaast is mijn besparing toc gas en gaat negatief want gas ketel springt niet bij terwijl verwarmingsoptie in Quart app staat op "Besparen" dus gas ketel moet bijspringen als het ongunstig wordt. Ik heb dynamische elektra en gas tarieven en dus ook zo ingesteld.
Ik heb huis met enkel radiatoren met T6 thermostaat en 6 jaar oude Intergas HRE gasketel waar ik nooit problemen mee heb gehad.
En gas ketel staat niet uit, hybride werking van Quatt werkt bij mij blijkbaar nu niet. Terwijl dit wel bij oplevering getest is, hebben ze laten zien door mijn T6 thermostaat even flink hoger te zetten destijds. Dat werkte op die manier goed maar blijkbaar niet op dynamische tarieven waarbij COP door stevige minus koude zeer laag wordt.
Het verschil tussen hp.waterTemperatureIn en Our is op beide units ook slechts 2 graden Celsius. Is dat niet erg weinig. Toen het boven nul was zag ik verschil van 5 graden Celsius. Dat is volgens mij wel goed.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Mijn tweede Quatt warmtepomp levert nu soms minder warmte dan er aan kW in gaan
Bizar dit
[
Voor 87% gewijzigd door
HiFive op 26-12-2025 07:39
]
't Gooi, hoekhuis 1953, 145 m2, Quatt Hybrid Duo V2, T6 thermostaat, Quatt App: besparen, dynamische tarieven, Intergas Kompakt hre 36/30, 1080 wp panelen, oud dubbel glas (wordt dit jaar HR++), overal radiatoren T21, T22, T23