• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ehbrands schreef op woensdag 24 december 2025 @ 20:28:
[...]

Al vaker besproken hier: de aanduiding van de controle mode is niet altijd betrouwbaar. Bij mij staat er ook regelmatig 3 terwijl de ketel helemaal niet meedoet. Dus als er twijfel is of mode 3 wel terecht is, dan even bij de ketel kijken. Kan zomaar "vals alarm" zijn.
Zou kunnen maar wel “qc.flowRateFiltered
835.536” dus goede kans dat de CV wel actief is en dat zou in die situatie met overshoot waarschijnlijk niet zo moeten zijn tenzij defrost misschien. Maar als de watertemperatuur weinig verschilt van de thermostat.otFtControlSetpoint zal de OT aangesloten CV inderdaad niets doen. En misschien zijn er meer uitzonderingen.

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

geerttttt schreef op woensdag 24 december 2025 @ 19:32:
Hm, koude dag vandaag natuurlijk, maar schrik toch wel van het verbruik de hele dag. Thermostaat staat gewoon overdag op 21 graden en in de nacht een graadje minder.
[Afbeelding]

(Vrijstaande woning, in 2010 vrijwel opnieuw herbouwd. Overal hr+/++ glas en rolluiken boven overal.)
Wat vinden jullie? Hoe steekt dit af?
Ik zit al op 40kW met COP 3 dus het gaat prima bij jou. 🤣

Hier tekenen aub ......

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:47
CPM schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:16:
[...]

Ik zit al op 40kW met COP 3 dus het gaat prima bij jou. 🤣
Nu we toch aan het opscheppen zijn, tegen middernacht tik ik hier de 50Kw wel aan, maar wel een COP van 3,2 en 1 kuub gas. :)
Qua kosten was dit een beduidend ander verhaal geweest toen ik nog alleen gas had, mij hoor je niet klagen.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:48
Prettig om even het gedrag van de Quatt Duo Hybride V1 onderling te vergelijken. Hier helaas niet zo’n mooi rechtlijnig verloop als bij sommigen van jullie, maar wel een warm huis (1986, hoekwoning, 142m2/410m3, hr++, radiatoren):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKMDJ24lisbKs2ie-NK1FKwo0aI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7zvqxbIxAveKgprfFbYQh6y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwk_bO8ssgaBqTJMOcRpcBUNFJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/niLbtRATtHb5i8FSrOzFAiwC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mQAkXjswCOZzXjRdVgh_97DNK8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5JE92qZyVXZoa8KHWFC1rVSN.png?f=fotoalbum_large

Quatt draait nu 1 jaar. Ik heb 700m3 gas bespaard, maar 1930kWh verbruikt.
Pagina: 1 ... 320 321 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.