Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:15
Rmaxx schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:47:
[...]

Ik ook.. was eerst 99 euro advies/ dan 70%-30% idd, maar via VEH is het 150,- aanmelden en dan 100% achteraf, maar wel binnen 3 dagen betalen na oplevering ;). Vuilnis komen ze binnen 2 weken daarna apart ophalen. VEH vraagt je achteraf hoe het is gegaan (email/webform).
Ik heb nog eens even naar de aanbodsbrieven enzo gekeken naar wanneer ik die rekening kon verwachten, maar kon er niets over vinden. Waar heb jij die 3 dagen zien staan? En moet ik dan ergens achteraan bellen, bij VEH of Quatt?
Overigens ben ik benieuwd naar de subsidie, het zou 3-6 weken duren voor ik die terug kreeg, maar we zitten inmiddels in week 5 en er is zeg maar 0,0 communicatie over verder , dus .... afwachten.
Zou leuk zijn als ik die kreeg voor de rekening ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:12
Brent schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:48:
[...]

Ik heb nog eens even naar de aanbodsbrieven enzo gekeken naar wanneer ik die rekening kon verwachten, maar kon er niets over vinden. Waar heb jij die 3 dagen zien staan? En moet ik dan ergens achteraan bellen, bij VEH of Quatt?

[...]

Zou leuk zijn als ik die kreeg voor de rekening ;)
3 dagen betaaltermijn staat op je factuur, die krijg je direct na oplevering per mail (je tekent voor de oplevering).
Ik vroeg het me ook af, omdat het nergens stond, maar via VEH gata het dus zo. Vond het prima!
Na betalen start Quatt voor jou de subsidieaanvraag, logisch, dan heb je pas betaald. Enige nadeel is dat je daar dus niets van hoort of weet.. Je zit gewoon te wachten op geld ..althans dat hoop je dan. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Rmaxx op 29-10-2025 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Rmaxx schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:51:
[...]

3 dagen betaaltermijn staat op je factuur, die krijg je direct na oplevering per mail (je tekent voor de oplevering).
Ik hoefde niet te tekenen (nog naar gevraagd aan de installateur) en dus ook geen factuur binnen .... Hmm, er is dus misschien wat misgelopen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Brent schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:52:
[...]

Ik hoefde niet te tekenen (nog naar gevraagd aan de installateur) en dus ook geen factuur binnen .... Hmm, er is dus misschien wat misgelopen hier.
ow ik kreeg hem vrijwel direct per mail. Anders even mailen met Quatt. Ze zullen je vast niet vergeten :+

Net even gechecked, ik had hem binnen 3 uur nadat ze zijn vertrokken, per mail vanaf info@quatt.io.
E-mail met een link naar betaalomgeving. Daarna ontvang je een betaalbevestiging per mail.
De factuur krijg je ook als PDF en daar staat in:

"We verzoeken je vriendelijk om de resterende betaling binnen 3 dagen te voldoen, uiterlijk op...."

de 150 gaat er vanaf.. mijn 99,- ben ik denk ik wel onderweg verloren, omdat ik al een aanvraag had lopen en daarna via VEH heb gedaan.... achja, wel 5jr garantie automagisch.

[ Voor 43% gewijzigd door Rmaxx op 29-10-2025 14:05 . Reden: aanvulling/correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik heb ze gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04:42
Rmaxx schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:47:
[...]

Ik ook.. was eerst 99 euro advies/ dan 70%-30% idd, maar via VEH is het 150,- aanmelden en dan 100% achteraf, maar wel binnen 3 dagen betalen na oplevering ;). Vuilnis komen ze binnen 2 weken daarna apart ophalen. VEH vraagt je achteraf hoe het is gegaan (email/webform).

Overigens ben ik benieuwd naar de subsidie, het zou 3-6 weken duren voor ik die terug kreeg, maar we zitten inmiddels in week 5 en er is zeg maar 0,0 communicatie over verder , dus .... afwachten.
Je kan toch zelf die subsidie terugvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
0xygen500 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:09:
[...]

Je kan toch zelf die subsidie terugvragen?
Alles kan, maar ze bieden het aan zeggen dat ze het doen.. dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen500
Rmaxx schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:10:
[...]

Alles kan, maar ze bieden het aan zeggen dat ze het doen.. dus...
Ja dat is inderdaad zo. Zelf heb ik het voor de quatt classic zelf terug gevraagd. Dat duurde 10min. Liever heb ik zelf 10min dat het dan in gang gezet is dan 5 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
0xygen500 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:12:
[...]

Ja dat is inderdaad zo. Zelf heb ik het voor de quatt classic zelf terug gevraagd. Dat duurde 10min. Liever heb ik zelf 10min dat het dan in gang gezet is dan 5 weken wachten.
Tja ,dat gevoel heb ik nu dus ook, dus net maar even een mailtje naar mijn contactpersoon bij Quatt verzonden, just in case :)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-10 14:21
0xygen500 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:12:
[...]

Ik kreeg direct automatisch een mailtje van SimpelSubsidie om het proces te starten van de aanvraag. Die regelden het verder. Leek gewoon een vol-automatisch proces, de wachttijd zit vervolgens bij de overheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
abbeyrules schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:21:
[...]

Ik kreeg direct automatisch een mailtje van SimpelSubsidie om het proces te starten van de aanvraag. Die regelden het verder. Leek gewoon een vol-automatisch proces, de wachttijd zit vervolgens bij de overheid
Ah.. kijk eens aan, die heb ik dus weer niet gehad.. zit ik hier voor niks 5 weken te wachten.. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:39
--Christiaan-- schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:31:
Er wordt hier bovengenoemd dat er een aantal mogelijkheden voor zoneregelingen zijn (Tado of Honeywell) maar dat die flinke nadelen hebben. Wat zijn de nadelen precies?

Hier in huis zit ik het toch wel erg te overwegen. We hebben een kelder met keuken die vloerverwarming heeft. Daarboven de begane grond waar de thermostaat hangt met radiatoren, en dan een bovenverdieping met slaapkamers.

Boven is het eigenlijk te koud als we naar bed gaan, maar de Quatt gaat vaak 's nachts aan omdat de benedenverdieping dan is afgekoeld, en dan wordt het boven juist te warm. Lijkt me met zoneregeling allemaal een stuk fijner te regelen.

Zou iemand me uit kunnen leggen wat zoal de nadelen zijn aan zoneregeling met Quatt?
Ik zal er de radiatorknoppen sowieso voor moeten gaan vervangen door thermostartknoppen, dat weet ik.
Pas een (kleine) nachtverlaging toe en laat overdag de vraagtemperatuur langzaam oplopen. Dan heb je overdag de hele dag warmte en laat je het snachts wat afkoelen zodat je de volgende ochtend weer langzaam kunt gaan opwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
abbeyrules schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:21:
[...]

Ja klopt 5 weken is de uitbetalingstermijn van rvo zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
0xygen500 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:42:
[...]

Ja klopt 5 weken is de uitbetalingstermijn van rvo zo'n beetje.
En iedereen hier heeft zo'n mail gehad? Ik dacht dat Quatt dat gewoon zelf zou doen eigenlijk.. Maar aangezien ik niks meer zie of hoor.. dan doe ik het vanavond zelf wel ff.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:39
Magreet1 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:22:
[...]

Dit kan ik bevestigen. In eerste instantie waren wij van plan om de all electric in de hal te plaatsen ipv op zolder. Als wij zelf regelden dat alle aansluitingen op de juiste plek zouden zijn. Dan zou de all electric beneden geplaatst worden. Wel komt er dan een meerprijs bij ivm het verplaatsen van de leidingen van de hybride Quatts die nu op de CV aangesloten zijn. De meerprijs was bij ons 400 euro, maar we kregen daar een korting op van 200 euro toen ik aangaf dat wel erg veel te vinden.

Uiteindelijk komt de all electric toch in dezelfde ruimte als de CV. Omdat het omleggen van de leidingen tegen de 3500 euro zou gaan kosten. We hebben een jaren ‘30 woning die aan alle kanten op- en aangebouwd is. Niemand weet hoe de leidingen lopen…
We kiezen nu voor een kleiner boilervat (maat L, ipv XL) ivm de ruimte (hoogte)

Het hele proces tot plaatsingsplan heeft ruim 2 maanden gekost. Er was veel mail- en telefonisch contact nodig om de boel in beweging te houden. Deze week de aanbetaling gedaan. Dus hopelijk volgt de planning nu snel…
Bij mij is het wel (voorlopig) afgeschoten, ondanks dat het absoluut geen complexe installatie is.
Ik heb uiteraard ook aangeboden zelf de sww leiding en afvoer aan te leggen, heb wel gevraagd of ze met een installatietekening kunnen komen zodat ik weet waar ik de leidingen moet leggen.
Echter voorlopig dus nul op het rekest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:03
Rmaxx schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:44:
[...]

En iedereen hier heeft zo'n mail gehad? Ik dacht dat Quatt dat gewoon zelf zou doen eigenlijk.. Maar aangezien ik niks meer zie of hoor.. dan doe ik het vanavond zelf wel ff.. :X
Ja, simpel subsidie regelt dit verder na verzoek van Quatt
https://simpelsubsidie.nl/merk/Quatt-subsidie

Zou vanzelf moeten gaan, blijkbaar bij jou niet.

Maar stelt niet zoveel voor verder. Je hebt de facturen nodig en betaalbewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
jj85 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:50:
[...]

Ja, simpel subsidie regelt dit verder na verzoek van Quatt
https://simpelsubsidie.nl/merk/Quatt-subsidie

Zou vanzelf moeten gaan, blijkbaar bij jou niet.

Maar stelt niet zoveel voor verder. Je hebt de facturen nodig en betaalbewijzen.
Ok.. apart aangezien Quatt dit zelf heeft, maargoed dan weet ik genoeg, regel ik het zelf wel.. jammer, 5 weken verder voor saus . Vraag me af wat het verdienmodel voor die partij is dan? of ik nu bij hun of bij de RVO een formulier invul ? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Rmaxx op 29-10-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
Rmaxx schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:52:
[...]

Ok.. apart aangezien Quatt dit zelf heeft, maargoed dan weet ik genoeg, regel ik het zelf wel.. jammer, 5 weken verder voor saus .
Anderszijds, even een mailtje naar Quatt dat je nog niks gezien hebt en ze zetten het wellicht zo in gang... Dan is het daarna voor jou nog een paar klikken.

(mail van simpelsubsidie niet per ongeluk verwijderd / in de spam gekomen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
Rmaxx schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:52:
[...]
Vraag me af wat het verdienmodel voor die partij is dan? of ik nu bij hun of bij de RVO een formulier invul ? 8)7
Ze vragen volgens mij 85 euro voor een aanvraag. Dat zal Quatt aan SimpelSubsidie betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
jj85 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:54:
[...]

Anderszijds, even een mailtje naar Quatt dat je nog niks gezien hebt en ze zetten het wellicht zo in gang... Dan is het daarna voor jou nog een paar klikken.

Nope, net nog even gechecked just in case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
jj85 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:55:
[...]

Ze vragen volgens mij 85 euro voor een aanvraag. Dat zal Quatt aan SimpelSubsidie betalen.
ah.. nou die zal ik ze besparen dan.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 29-10 16:58

SBL

Gelden schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:13:
Misschien dat iemand hier kan helpen:
Ik draai sinds begin van dit jaar met een Remeha calenta icm een quatt duo. Werkte altijd prima. CV vrijwel alleen voor warm water, op enkele heel koude dagen na. Alleen vloerverwarming, geen radiatoren (bovenverdieping airco).
Nu is onze bijkeuken verbouwd, en de CV en de warmtepompen zijn verplaatst. Tijdelijk de CIC uitgeschakeld en de thermostaat (tado) direct op CV aangesloten zodat deze de vloerverwarming kon verwarmen. So far so good.
Nu is alleen opnieuw aangesloten. Dus Tado aan de CIC gekoppeld en de CIC weer aan de CV (opentherm). Maar de warmtepompen worden niet ingeschakeld. Verwarming blijft volledig via CV/gas verlopen.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

CIC Json hier:
{"boiler":{"oTtbTurnOnOffBoilerOn":false,"otFbChModeActive":true,"otFbDhwActive":false,"otFbFlameOn":true,"otFbSupplyInletTemperature":39.957031,"otFbSupplyOutletTemperature":27.527344,"otFbWaterPressure":1.699219,"otTbCH":true},"chill":null,"externalMeters":null,"flowMeter":{"waterSupplyTemperature":39.436714},"hb":null,"hc":null,"hp1":{"getMainWorkingMode":0,"limitedByCop":false,"modbusSlaveId":1,"power":0.0,"powerInput":22.150232,"silentModeStatus":true,"temperatureOutside":11.22,"temperatureWaterIn":27.25,"temperatureWaterOut":27.49},"hp2":{"getMainWorkingMode":0,"limitedByCop":false,"modbusSlaveId":2,"power":0.0,"powerInput":9.150232,"silentModeStatus":true,"temperatureOutside":11.03,"temperatureWaterIn":27.25,"temperatureWaterOut":27.37},"qc":{"electricityPriceUsed":0.28,"flowRateFiltered":207.957,"gasPriceUsed":1.4,"stickyPumpProtectionEnabled":false,"supervisoryControlMode":4},"qcAllE":null,"qcChill":null,"system":{"electricityTariffType":0,"gasTariffType":0,"hostName":"CIC-f0ac60c9-5359-5a7a-a37d-344fb2097fae"},"thermostat":{"otFtChEnabled":true,"otFtControlSetpoint":40.0,"otFtCoolingEnabled":false,"otFtDhwEnabled":false,"otFtRoomSetpoint":22.5,"otFtRoomTemperature":20.308594},"thread":null,"time":{"ts":1761685942587,"tsHuman":"2025-10-28T21:12:22Z"}}
Moeilijk leesbaar zo, je JSON.
Flow van 208 is wel laag, terwijl hij wel 22W verbruikt dus aan het pompen lijkt. Hoe lang is Quatt afgekoppeld geweest? Compressor vastgelopen??
Waterzijdig alles goed aangekoppeld? Water stroomt op goede manier door Quatt?

Veel vraagtekens dus. Quatt-medewerkers zullen wellicht meer kunnen zien..

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
jj85 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat ik dat toch maar ga (laten) doen. als ik zelf de warmtepomp toevoeg bij RVO krijg ik maar 1x2800 subsidie ? Dat lijkt me toch niet de bedoeling... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
Rmaxx schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:17:
[...]

Ik denk dat ik dat toch maar ga (laten) doen. als ik zelf de warmtepomp toevoeg bij RVO krijg ik maar 1x2800 subsidie ? Dat lijkt me toch niet de bedoeling... :(
Bij een duo moet je hem ook 2x toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
jj85 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:19:
[...]

Ja maar dan moet ik dus iook 2x een factuur uploaden.. en op de factuur staat Quatt Duo - aantal 1 . Lekker handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
jj85 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:19:
[...]

Ah fuck it. heb dat idd maar gedaan.. is de enige manier ook, wel een foto erbij gedaan dat het om 2 units gaat. Zien ze iig dat er ook 2 apparaten zijn, ondanks maar 1 factuur met aantal 1. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
Rmaxx schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:31:
[...]

Ah fuck it. heb dat idd maar gedaan.. is de enige manier ook, wel een foto erbij gedaan dat het om 2 units gaat. Zien ze iig dat er ook 2 apparaten zijn, ondanks maar 1 factuur met aantal 1. 8)7
Onder maatregelen moet je hem twee keer toevoegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxSbK0bkX0Vyg1A22srmQva7OjA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ACJI4dgUu8eMDDJKgWm23Tme.png?f=user_large
offtopic:
Niet klagen als het straks nog weer x weken duurt door een onjuiste aanvraag 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
jj85 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:37:
[...]

Onder maatregelen moet je hem twee keer toevoegen.
[Afbeelding]
offtopic:
Niet klagen als het straks nog weer x weken duurt door een onjuiste aanvraag 8)7 :+
Ok , top! Heb ik ook zo gedaan ,maar ze verwachten per wp een factuur en betalingsbewijs, dus 2x dezelfde factuur dan maar. Was toch beter als er op de factuur bij aantal 2 stond... beetje raar nu, hopelijk snappen ze het.

Hoe kom je op dat scherm trouwens? Bij mij ziet 'mijn aanvragen' er heel anders uit ? Of is dat een oud screenshot van tijdens de aanvraag?

[ Voor 13% gewijzigd door Rmaxx op 29-10-2025 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Rmaxx schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:40:
[...]

Ok , top! Heb ik ook zo gedaan ,maar ze verwachten per wp een factuur en betalingsbewijs, dus 2x dezelfde factuur dan maar. Was toch beter als er op de factuur bij aantal 2 stond... beetje raar nu, hopelijk snappen ze het.

Hoe kom je op dat scherm trouwens? Bij mij ziet 'mijn aanvragen' er heel anders uit ? Of is dat een oud screenshot van tijdens de aanvraag?
Je hebt weinig geduld imo. Je had ook gewoon even simpel subsidie kunnen bellen om te vragen naar de status.
Waarschijnlijk ga je nu twee aanvragen door elkaar heen gooien.
Daarnaast is de RVO ook telefonisch heel behulpzaam en kunnen ze vragen over het aanvraagproces ook prima beantwoorden.

[ Voor 8% gewijzigd door CPM op 29-10-2025 16:02 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
CPM schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:01:
[...]

Je hebt weinig geduld imo. Je had ook gewoon even simpel subsidie kunnen bellen om te vragen naar de status.
Waarschijnlijk ga je nu twee aanvragen door elkaar heen gooien.
Daarnaast is de RVO ook telefonisch heel behulpzaam en kunnen ze vragen over het aanvraagproces ook prima beantwoorden.
Klopt , ben mss ongeduldig, maar ik heb nog nooit contact gehad met simpelsubsidie, ook geen mails van gehad oid. Dus het meest voor de hand liggend is dat het niet loopt. Van quatt krijg ik geen (snel) antwoord. Ik neem aan dat als de RVO ziet dat op dit adres al iets loopt ze 1 vd 2 aanvragen wel gaan afkeuren. .. ik zou ook bij de rvo op mijn adres de aanvraag verwachten te kunnen zien, het is immers gebonden aan het adres en mijn digid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
Rmaxx schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:07:
[...]

Klopt , ben mss ongeduldig, maar ik heb nog nooit contact gehad met simpelsubsidie, ook geen mails van gehad oid. Dus het meest voor de hand liggend is dat het niet loopt. Van quatt krijg ik geen (snel) antwoord. Ik neem aan dat als de RVO ziet dat op dit adres al iets loopt ze 1 vd 2 aanvragen wel gaan afkeuren. .. ik zou ook bij de rvo op mijn adres de aanvraag verwachten te kunnen zien, het is immers gebonden aan het adres en mijn digid.
Er zullen geen twee aanvragen lopen, want dan was je daar tijdens jouw eigen aanvraag wel op gewezen.
+ simpelsubsidie zet niks in gang zonder jouw input.
Alle aanvragen op je adres zijn idd inzichtelijk op de RVO site.

[ Voor 4% gewijzigd door jj85 op 29-10-2025 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harv
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23:49
Rmaxx schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:07:
[...]

@Rmaxx

Zou je misschien een eigen of meerdere topics kunnen openen??

Blijft het voor anderen ook een topic over quatt met al zijn ellende of toch ook vaak vreugde.

Sinds aug 24: Quatt Duo, Thermo: Tado v4+, daarvoor 1100m3 gas. 1800kwh zon. Vrijstaand no brabant 1976, 150m2, nefit combi exellent 2004, Veel hr+ glas, vooral in serre, redelijke isolatie. Radiators t22, vvw in serre als bijverwarming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jj85
Rmaxx schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:40:
[...]

Dat was voorheen wel zo idd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MVkZ_9EWme9KUh6Ze2s7Oj6cdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/81Ro3JugrOHpIUaSHPx6uUfB.png?f=fotoalbum_large
Screenshot is van vanmiddag. Dit is een geopende aanvraag, met daarin de maatregelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmaxx
harv schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:25:
[...]

@Rmaxx

Zou je misschien een eigen of meerdere topics kunnen openen??

Blijft het voor anderen ook een topic over quatt met al zijn ellende of toch ook vaak vreugde.
Je hebt gelijk, excuses voor de vele berichten, maar mss helpt het in ieder geval toekomstige gebruikers nog in het subsidie proces ..
Bij dezen het laatste bericht over de subsidie.👍

[ Voor 38% gewijzigd door Rmaxx op 29-10-2025 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie-1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:29
Quatt heeft 2 basis uitvoeringen, Hybride en full electric.
Maar wat als ik:
Mijn huidige CV ketel verwarmt mijn radiatoren, en het badwater.
Ik wil vloerverwarming gaan aanleggen.
Ik wil eigenlijk de Quatt enkel op de vloerverwarming aansluiten, en de ketel nog even laten hangen voor het badwater. dus helemaal los van elkaar.
Later zal de ketel eruit moeten. ik wil een bad van 500 liter in 1 keer kunnen vullen.
Dat zou met een flink boiler vat moeten lukken toch?
Kan ik met mijn mijn Quatt ook een boilervat van een dergelijk formaat opwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Robbie-1 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:33:
Quatt heeft 2 basis uitvoeringen, Hybride en full electric.
Maar wat als ik:
Mijn huidige CV ketel verwarmt mijn radiatoren, en het badwater.
Ik wil vloerverwarming gaan aanleggen.
Ik wil eigenlijk de Quatt enkel op de vloerverwarming aansluiten, en de ketel nog even laten hangen voor het badwater. dus helemaal los van elkaar.
Later zal de ketel eruit moeten. ik wil een bad van 500 liter in 1 keer kunnen vullen.
Dat zou met een flink boiler vat moeten lukken toch?
Kan ik met mijn mijn Quatt ook een boilervat van een dergelijk formaat opwarmen?
Waarom zou je niet een hybride quatt nemen met een WPB? of ben je van plan helemaal gasloos te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie-1
De ketel is 16 jaar oud, dus het liefst wil ik van het gas af.
Je bedoelt een Warmtepomp boiler? dus helemaal los van de Quatt? Dat heb ik ook al overwogen, maar ik weet niet of dat bij Quatt mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:53
Plaats de Quatt gewoon als hybride naast je ketel. Je ketel kan geen warm water maken als er geen water in het CV deel zit. De ketel zet je vervolgens gewoon op zomerstand, die blijft dan warm water voor je bad maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:17

Mickel moen

mickelmoen.nl

--Christiaan-- schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:31:
Er wordt hier bovengenoemd dat er een aantal mogelijkheden voor zoneregelingen zijn (Tado of Honeywell) maar dat die flinke nadelen hebben. Wat zijn de nadelen precies?

Hier in huis zit ik het toch wel erg te overwegen. We hebben een kelder met keuken die vloerverwarming heeft. Daarboven de begane grond waar de thermostaat hangt met radiatoren, en dan een bovenverdieping met slaapkamers.

Boven is het eigenlijk te koud als we naar bed gaan, maar de Quatt gaat vaak 's nachts aan omdat de benedenverdieping dan is afgekoeld, en dan wordt het boven juist te warm. Lijkt me met zoneregeling allemaal een stuk fijner te regelen.

Zou iemand me uit kunnen leggen wat zoal de nadelen zijn aan zoneregeling met Quatt?
Ik zal er de radiatorknoppen sowieso voor moeten gaan vervangen door thermostartknoppen, dat weet ik.
Op mijn blog en hier heb ik er een en ander over geschreven.

https://mickelmoen.nl/category/energietransitie/

Er zijn wel algemeenheden over te zeggen, maar het is zo huis-, afgiftesysteem- en gebruikerspecifiek, dat je eigenlijk niet zo veel met dat soort algemeenheden kunt. Wat bij de één werkt hoeft bij een ander niet te werken.

Als het woord vloerverwarming valt haak ik al af. Die heb ik niet en kan ik dus ook niets over zeggen.
Dan blijft er ook weinig over om te adviseren.

Wel is het zaak om je goed te informeren en dan is het een zaak van monitoren, experimenteren en inregelen. Daar moet je ook ruim de tijd voor nemen. Ik ben zeer tevreden over Quatt met Tado, maar heb dus geen vloerverwarming.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20,5°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Robbie-1 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:51:
De ketel is 16 jaar oud, dus het liefst wil ik van het gas af.
Je bedoelt een Warmtepomp boiler? dus helemaal los van de Quatt? Dat heb ik ook al overwogen, maar ik weet niet of dat bij Quatt mogelijk is.
WPB kan je gewoon naast je quatt hybrid hebben. Je kan ook bij quatt een gasloze optie kiezen. Die optie moet je zelf maken. Er zijn er hier ook die een quatt hybride hebben en wpb met daarbij een doorloopverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie-1
0xygen500 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:04:
[...]

WPB kan je gewoon naast je quatt hybrid hebben. Je kan ook bij quatt een gasloze optie kiezen. Die optie moet je zelf maken. Er zijn er hier ook die een quatt hybride hebben en wpb met daarbij een doorloopverwarming
Zoiets zoek ik eigenlijk, maar tijdens mijn eerste gesprek met Quatt leek dat niet te kunnen.
Het is of hybride, of full electric met hun eigen heat accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why So Serious.
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:48
pietjm schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:36:
[...]

Hier exact hetzelfde. Ben met Quatt in discussie hierover. M.i. is de watertemperatuur te laag om snel te verwarmen. Volgens Quatt komt het door de vvw. Nu hadden we vanmiddag een hoge buitentemperatuur en veel zon. Dan wordt het ook al snel warmer binnen. En eigenlijk tot nu best wel heel comfortabel.

[Afbeelding]
Ook al zal het komen dat het door de (traagheid) van de vloerverwarming komt, dan nog is het in mijn ogen debiel dat daar niet gewoon mee om gegaan kan worden. Gebruik je ook de T6? En zo ja heb je de slim start/ stop aan of uit staan?

Quatt duo, 152m2 twee onder 1 kap woning uit 1972 met uitgebouwde keuken 2014. Beneden HR glas, 1e verdieping standaard dubbelglas. Beneden vloerverwarming (deels tegels, deels parket). Boven radiatoren (3x T20, 1xT11, 1xT30, 1x handdoek radiator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why So Serious.
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:48
onlinaius schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:01:
[...]

Interessante grafiekjes!

Ik vind vooral die undershoot vrij extreem voor een constante (denk ik te zien) vraagtemperatuur van 20 graden. Quatt produceert een hoop warmte, maar is hier echt te laat mee begonnen. De overshoot kan meerdere dingen betekenen. Het kan komen omdat er bijvoorbeeld een oven / huishoudelijke apparatuur aangaat (zeker als dat in de buurt van de thermostaat is) of dat er zon in de woning valt. Als de overshoot op zo'n manier verklaarbaar is denk ik bij de grafiek aan een te lage warmteverlies instelling wat een reden kan zijn van de undershoot.

Als dit niet het geval is vind ik het helemaal een raadsel, want volgens mij krijg je bij een verkeerde verliesinstelling oftewel undershoots oftewel overshoots, maar niet beide.

Quatt al gevraagd wat hier gebeurd?
Quatt nog niet gevraagd wat er gebeurd is. Die undershoots zijn niet optimaal maar ook weer niet super erg aangezien het telkens snachts gebeurd. Tijdens de overshoot waren wij niet thuis dus door koken oid komt het niet. Wel zie je dat de buitentemperatuur ook toenam tegelijkertijd.

Quatt duo, 152m2 twee onder 1 kap woning uit 1972 met uitgebouwde keuken 2014. Beneden HR glas, 1e verdieping standaard dubbelglas. Beneden vloerverwarming (deels tegels, deels parket). Boven radiatoren (3x T20, 1xT11, 1xT30, 1x handdoek radiator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Robbie-1 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:08:
[...]

Zoiets zoek ik eigenlijk, maar tijdens mijn eerste gesprek met Quatt leek dat niet te kunnen.
Het is of hybride, of full electric met hun eigen heat accu.
Ja, dat is ook heel logisch. Full electric met heat accu is hun product. De WPB koop je dan ook niet bij Quatt, maar gewoon los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie-1
0xygen500 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:44:
[...]

Ja, dat is ook heel logisch. Full electric met heat accu is hun product. De WPB koop je dan ook niet bij Quatt, maar gewoon los.
Ja, maar ook toen ik aangaf, dat ik enkel een Quatt WP wilde, en die aansluiten op mijn nieuw aan te leggen vloer verwarming kon dat eigenlijk niet. Dat heet in mijn ogen niet echt Hybride, (omdat ik de ketel en de Quatt niet met elkaar laat comuniceren) . In de praktijk regel ik met Home Assistant natuurlijk wel, dat de CV in principe niet verwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
Robbie-1 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:57:
[...]

Ja, maar ook toen ik aangaf, dat ik enkel een Quatt WP wilde, en die aansluiten op mijn nieuw aan te leggen vloer verwarming kon dat eigenlijk niet. Dat heet in mijn ogen niet echt Hybride, (omdat ik de ketel en de Quatt niet met elkaar laat comuniceren) . In de praktijk regel ik met Home Assistant natuurlijk wel, dat de CV in principe niet verwarmd.
Je moet Quatt niet teveel vertellen waar ze iets van vinden. 'Normaal' trekken ze hun handen af van afgifte, dat regel je zelf

1) plaats Quatt als hybride naast je ketel
2) plaats vloerverwarming
3) schat in of je een backup nodig hebt: nee, prima, zo ja: zoek elektrische CV of doorstroomverwarmer (zie link in m'n signature)
4) plaats een aparte oplossing voor warm water (E-boiler, WPB, sanitair doorstroomverwarmer, of combi bij erg grote warm watervraag)

Op deze manier houd je eigen regie & controle
Uiteraard kan bovenstaand ook met andere merken WP

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie-1
Toby-Wan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:24:
[...]

Je moet Quatt niet teveel vertellen waar ze iets van vinden. 'Normaal' trekken ze hun handen af van afgifte, dat regel je zelf

3) schat in of je een backup nodig hebt: nee, prima, zo ja: zoek elektrische CV of doorstroomverwarmer (zie link in m'n signature)
4) plaats een aparte oplossing voor warm water (E-boiler, WPB, sanitair doorstroomverwarmer, of combi bij erg grote warm watervraag)

Bedankt, ik ga jou systeem even rustig nalezen. ziet er voor mij ook goed uit.
Je geeft aan, "plaats Quatt naast je ketel" maar praktisch gezien heb ik een ander plekje in gedachten.
Met hooguit 10 meter leiding heb ik ze trouwens wel verbonden, dat moet dan toch ook prima kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Toby-Wan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:24:
[...]

DIt inderdaad. Wat heeft Quatt te zeggen over of je vloerverwarming neemt of niet. Als je tegen ze zegt dat je een full electric optie wilt terwijl je al vloerverwarming hebt, dan is dit ook geen probleem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie-1
Ik snap het technische verhaal ook niet helemaal.
Als ik de buitenunit, evt. met een extra buffervat op mijn vloerverwarmingsssysteem aan laat sluiten, en verder niets, dan heb ik toch gewoon en werkende vloerverwarming? of zit ik met die opstart temperatuur? is dat het probleem?
Update:
Ik snap het nu, het is inderdaad die opstart temperatuur.
ik zit even te brainstormen, misschien een domme opmerking, maar als ik een grote boiler voor mijn bad neem, deze verwarm met solar stroom, of collector, of WP Boiler, dan is dat water natuurlijk warmer dan 18 graden. Als ik een boiler met een extra afgesloten cirquit neem, waar de aanvoer van de WP doorstroomt, dan gaat ie toch gewoon opstarten?

[ Voor 42% gewijzigd door Robbie-1 op 29-10-2025 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
Robbie-1 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:53:
Ik snap het technische verhaal ook niet helemaal.
Als ik de buitenunit, evt. met een extra buffervat op mijn vloerverwarmingsssysteem aan laat sluiten, en verder niets, dan heb ik toch gewoon en werkende vloerverwarming? of zit ik met die opstart temperatuur? is dat het probleem?
Update:
Ik snap het nu, het is inderdaad die opstart temperatuur.
ik zit even te brainstormen, misschien een domme opmerking, maar als ik een grote boiler voor mijn bad neem, deze verwarm met solar stroom, of collector, of WP Boiler, dan is dat water natuurlijk warmer dan 18 graden. Als ik een boiler met een extra afgesloten cirquit neem, waar de aanvoer van de WP doorstroomt, dan gaat ie toch gewoon opstarten?
Yup, desnoods schakel je dat met een 3-wegklep op het cv contact vd Quatt CiC. Dan onttrek je geen warmte als het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie-1
jj85 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:59:
[...]

Yup, desnoods schakel je dat met een 3-wegklep op het cv contact vd Quatt CiC. Dan onttrek je geen warmte als het niet nodig is.
ik lees iedere keer de afkorting CiC sorry, maar wat wordt daarmee bedoeld?
8)7

Als ik een buffervat van 400 liter neem met een aantal spiralen, lukt het dan om een bad van 500 liter snel vol te laten lopen?

[ Voor 16% gewijzigd door Robbie-1 op 29-10-2025 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen500
Robbie-1 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:01:
[...]

ik lees iedere keer de afkorting CiC sorry, maar wat wordt daarmee bedoeld?
8)7

Als ik een buffervat van 400 liter neem met een aantal spiralen, lukt het dan om een bad van 500 liter snel vol te laten lopen?
Command in Control. Het (AI)brein van Quatt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
[...]
Als je dat wilt, dan moet je niet bij Quatt kijken, en dat gaat je ook niet lukken met een standaard WPB (max 270 liter).
Quatt buitenunit kan geen boilervat verwarmen, omdat er geen controle is over aanvoertemperatuur.

Beste is een goede lokale installateur zoeken die met je mee wilt denken

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:38
0xygen500 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:15:
[...]

Command in Control. Het (AI)brein van Quatt.
Commander-In-Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Whoops, dat klopt natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robmaas
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01:18
[...]

ligt er natuurlijk helemaal aan hoe heet (of koud) je het bad wilt hebben. Buffervat (of Boiler) is normaal heter dan het badwater dus het zou eigenlijk makkelijk moeten lukken. ( zeker als je het bad niet helemaal tot de rand vult :)

Duo quatt, huis 1928, ca 80M2 vloerverwarming beneden,matig geisoleerd, 250 m2 woonoppervlak, midden brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02:10
Toby-Wan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:28:
Quatt buitenunit kan geen boilervat verwarmen, omdat er geen controle is over aanvoertemperatuur.
Niet rechtstreeks, maar je weet dat de temperatuur oploopt als de warmte niet volledig afgegeven kan worden. Thermostaat op 35, en het water met een 3wegklep door de boiler en het zou grotendeels moeten werken lijkt mij?

Wel heb je nog een coil nodig om legionellaruns te doen, aangezien de Quatt bij 55 er mee ophoud.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Pagina: 1 ... 297 298 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.