In mijn zoektocht naar de juiste "zonering" (vanwege zon inval etc) en zo min mogelijk conflicten in de aansturing richting de Quatt maak ik gebruik van twee Tado apparaten.
- Eén thermostaat in de woonkamer (zoneregelaar)
- Eén draadloze sensor in de hal die een signaal geeft naar de zoneregelaar in de woonkamer.
Eerder had ik voor beide apparaten exact hetzelfde schema. Maar omdat ik zoals aangegeven wil uitsluiten dat ze elkaar "in de weg" gaan zitten en eventueel aan/uit gedrag veroorzaken ben ik overgeschakeld naar de draadloze sensor. Deze volgt het schema en de woonkamer thermostaat is hanmatig ingesteld op 17,5 graden.
vanochtend was het kouder dan anders in huis, dus even in de logging gedoken. Wat mij opvalt is dat de draadloze sensor een warmte vraag heeft maar dat er niets gebeurd richting de Quatt. De sensor die ik gebruik is die van Tado "sensor.draadloze_sensor_verwarmen" die vervolgens een percentage geeft. Blijkbaar reageert de zoneregelaar niet op die vraag.
Volgens het schema moet de ingestelde temperatuur 19.5 zijn om 22:00 maar die springt naar 17.5 volgens de logs.
ik heb het schema vanaf de zoneregelaar nogmaals gekopieerd naar de draadloze sensor en vannacht maar eens kijken hoe het is gegaan.
Foutje in de Tado?
- Eén thermostaat in de woonkamer (zoneregelaar)
- Eén draadloze sensor in de hal die een signaal geeft naar de zoneregelaar in de woonkamer.
Eerder had ik voor beide apparaten exact hetzelfde schema. Maar omdat ik zoals aangegeven wil uitsluiten dat ze elkaar "in de weg" gaan zitten en eventueel aan/uit gedrag veroorzaken ben ik overgeschakeld naar de draadloze sensor. Deze volgt het schema en de woonkamer thermostaat is hanmatig ingesteld op 17,5 graden.
vanochtend was het kouder dan anders in huis, dus even in de logging gedoken. Wat mij opvalt is dat de draadloze sensor een warmte vraag heeft maar dat er niets gebeurd richting de Quatt. De sensor die ik gebruik is die van Tado "sensor.draadloze_sensor_verwarmen" die vervolgens een percentage geeft. Blijkbaar reageert de zoneregelaar niet op die vraag.
Volgens het schema moet de ingestelde temperatuur 19.5 zijn om 22:00 maar die springt naar 17.5 volgens de logs.
ik heb het schema vanaf de zoneregelaar nogmaals gekopieerd naar de draadloze sensor en vannacht maar eens kijken hoe het is gegaan.
Foutje in de Tado?
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
/f/image/qjAtiJwXIuqD9P6pLV3cPhGA.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9JCivxFIZvUBsgJ0tYH7X0ce.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZZGbCeRu6YgzqiE0jmRa9Uyn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QXrNQUDqlXXDQIUqyxb9l424.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lMk22SbiVE71tL2Sbo0LrxSY.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/D0K6l6lDmG82K1LaTetJABQD.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/McxLBDXfhkSm7TIR2a3dGfmL.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/uuoSKVWOiTmSmwaYNyIMWePy.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wdikgvODx5bVHYV4lQr5bTFe.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/5M7F31rLth4wXReETEeZ3OQ4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JZujb0E3jZLm7mAyfOiMdPb5.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Igs7XAZftZzgSqagLEqlogRd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/25VmxSMyYWQCM2gimCdm3unb.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QOXnPz7QDiCAipV1mFxnrxAN.jpg?f=user_large)